Dit is oventrop voorinstelbaar ventiel wat nu in je radiator zit, oventrop maakt ook automatische Q-tech die hier in passen. (Oventrop 1019080)Martine schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 15:39:
Omdat ik net een Tado Thermostaat heb gekocht ben ik mij gaan verdiepen in de cv installatie. Nu kom ik erachter als hij de hele tijd uit/aan gaat. De ketel slaat af omdat de retourtemperatuur te hoog is. Het systeem is niet waterzijding ingeregeld en dat is het eerste waar ik mee wil beginnen.
Waarom een Tado? Simpel, wanneer de houtkachel in de woonkamer aan staat verrek ik op de slaapkamer, make-upkamer en in de douche. Met een Tado dacht ik dat probleem snel op te lossen, alleen kan dit véél beter want de cv ketel doet nu maar wat.
Ook wil ik een bypass plaatsen, als iemand tips hiervoor heeft, dan graag! Volgens mij snelle research moet hij helemaal op het uiteinde, maar dat is op mijn slaapkamer achter. Kan hij niet gewoon verstopt worden bij de cv-ketel? En wat is hier precies voor nodig of kan ik de eerste-de-beste drukverschilregelaar bestellen?
Nu dé vraag waar ik echt niet uit kom!![]()
In de bijkeuken is een Radson radiator, met een onderblok aansluiting. Aan/afvoerleidingen zitten naast elkaar. Heb al onderzocht, het is onderblok van Heimeier type Vekolux.
Volgens mij kan je deze waterzijdig inregelen, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Het kan ook alleen voor het afsluiten zijn.
Dan de thermostatiosche insert die in de radiator zit, hier zitten ook nummers op dus het lijkt mij ook mogelijk om hem daarmee waterzijdig in te regelen. Bijgaande een foto.
Echter wil ik alles dynamisch inregelen met de Heimeier Eclipse en zal daarvoor thermostaatkranen voor bestellen. Lijkt mij ook het meest voor de hand liggende, want de Tado verwarmt kamers per keer, allemaal tegelijk of waar ik het warmer wil hebben. Statisch instellen lijkt mij dan ook onmogelijk om aan te beginnen.
Nu de vraag, want bij Radson heb ik deze pdf gevonden met een technische tekening. Daar staat bij Maximaal 18.65 mm. De lengte komt ook niet overeen, maar hij zal ergens in komen lijkt mij. In de radiator. Hier kan ik geen info over vinden bij Radson.![]()
Bij Heimeier heb ik insert met automatische debietregeling voor radiatoren gevonden, zie deze pdf op de onderste pagina voor, maar geen enkele gaat passen.
Wie kan helpen? OF zeggen de geleerden hier, laat die ene radiator maar lekker waaien? Eigenlijk zou dat niet mogelijk zijn, want ik wil het perfect hebben.![]()
Want eigenlijk wil ik deze radiator ook automatisch het debiet laten regelen.
[Afbeelding]
PS; Pap gaat helpen voor de daadwerkelijke installatie, ik doe hand en spandiensten en doe vooraf alle Tweaker uitzoekwerkHij kan een hoop en heeft veel gereedschap alleen weet niets van berekenen en sommige achterliggende zake, maar dan ben ik er wel!
Mijn persoonlijke mening is dat dit zonde van het geld is als je al een voorinstelbare hebt.