Vanmorgen voor het eerst ook maar eens de verwarming aangezet 18 graden voelt toch wat frisjes.
Gisteren alle heimeier v-exact II kranen volgens de insteltabel ingesteld.
Overige situatie, huis uit 2008, ik heb een evohome systeem met 6 zones met hr92 knoppen en in de woonkamer nog vloerverwarming als bijverwarming, hier zit geen evohome op, de Honeywell thermostaat kraan van de vloerverwarming met stand 1 tm 8 staat tussen stand 2 en 3 dit heb ik vorig jaar gedaan omdat hier veel water heen ging als ik overdag alleen mijn kantoor verwarm en daardoor kantoor moeilijker warm kreeg in het begin en veel gas koste.
Woonkamer heeft 4 radiatoren en een 60m2 vloerverwarming, radiatoren hebben een vermogen van 8kw voor vloerverwarming heb ik een 3kw geteld.
Ketel nefit ecomline hr 30 op 13,5kw ingesteld zodat ik wat ruimte heb naast het verwarmen van alleen de woonkamer welke dus rond de 11kw heeft. Aanvoer temp op 53,5 gezet. De cv aanvoer en retour temperatuur kan ik meten middels een esp en 2 ds18b20 temperatuur sensoren.
Evohome is ingesteld met 6 schakelingen en een minimale aantijd van 1 min.
Hierbij de grafieken, temp is ingesteld op 19,5 graad maar evohome houd het tot nu toe op 19 graden, maar moet denk ik nog even leren.
Met de eerste stookrun van een 25 min was de woonkamer 1 graad opgewarmd met 0,6m3 gas, radiatoren met infrarood meter na gemeten invoer was Max 42 graden (ketel was op dat moment 44) retour verschil lag rond de 0,8. Dus alles lijkt wel goed te gaan maar het is nog niet zo koud.
Maar wat me opvalt is dat ie nu per 10 min 1 min aangaat, dit staat ook zo in evohome ingesteld, is de minimale aantijd van 1 min goed of zou deze langer moeten? In die min gaat aanvoer even naar 27 graden en retour een 1,5 omhoog.