scofield schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 14:17:
[...]
Niet aan parameter d knoeien. Met para 4 kun je naar hartelust proberen. Heb je een waterbesparende douchekop of een stortpaddestoel? Uitstroomtemp kan ook met gemak naar 55 graden, niks aan de hand. Ik zou in stappen van 2% parameter 4 lager zetten. Normaal gesproken is een 36/30 in staat om ruim 10 liter van 60 gr te leveren.
Uitstroomtemp. ingesteld op 55 graden, levert een gemeten temperatuur op van 57 graden. Dat ook 1-malig gezien op de ketel dmv sleuteltje. Daarna zakt de temp naar 55 op de ketel.
'4' ingesteld op 66%.
Daarna wat testjes gedaan:
Wasbak test, kraan vol open, op 33 graden gemeten: zelfde verhaal, gepingel en naar code 1 (waar ie wat langer op blijft staan nu).
Bij 36-37 graden haalt de ketel in ieder geval code 6, dat was bij 33 graden niet zo, maar schiet er iedere 10 sec. af. Lijkt me ook niet normaal?
Vervolgens wat testjes met de douche(s) gedaan:
Douchekraan vol open met een temperatuur ingesteld op de mengkraan van +- 36 gaf een stabiel beeld, constant code 6.
Douchekraan vol open met een temperatuur ingesteld op de mengkraan van +- 39 gaf een stabiel beeld, constant code 6.
Douchekraan vol open met een temperatuur ingesteld op de mengkraan van +- 30-33 (bij benadering, precies horizontaal zit de 38 graden lijn, en ingesteld op mid mid van boven gezien) gaf geen stabiel beeld, tikte telkens code 6 net niet aan zeg maar.
Zelfde als hierboven beschreven met de tweede douche open gedraaid.
Wat kan ik nog meer doen? Ik wil uiteraard wel de mogelijkheid houden om beide douches simultaan te opereren (met warm water als het even kan

)
'4' nog verder knijpen?
En moet de ketel uberhaupt een constant beeld, code 6, geven bij een laag ingestelde temperatuur net zoals bij een hogere temperatuur?