Graag gedaan. Het achterliggende concept is echter dat je tijdelijk het warmteverlies van je woning vergroot.Cootje schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 08:50:
@Superbeagle thanks, ik denk dat ik iets te makkelijk over stap 1 gedacht heb: Een koude winterdag. Het is weliswaar winter, maar koud is het allerminst. Waarschijnijk kon de CV daardoor onvoldoende z'n warmte kwijt, i.c.m. te weinig ramen open. Ik had me te veel gefocust op de gemeten temperaturen van de evohome thermostaatkranen en de gevraagde temperatuur. Daar zat nog wel een aardig verschil tussen. Ik ga het volgende week, bij kouder weer nog eens proberen.
[…]
Ik weet niet wat het maximum setpoint is van jouw thermostaat en -kranen, maar mijn iSense is instelbaar tot 30°C. Zolang de buitentemperatuur < 30°C en je hebt alle ramen open, blijft je ketel wel branden.
Zo heb ik in de zomer het opstookprotocol van mijn net aangelegde vloerverwarming gedaan. Een vloer van 40°C in de zomer is echter geen pretje. En ik gok dat het economischer is om het in de winter te doen omdat je toch moet verwarmen.
[ Voor 4% gewijzigd door Superbeagle op 31-12-2021 10:02 ]