Ja precies. Aan mijn ketel zit een afvoerslang die uitkomt in zo'n trechter, met net chifon, als op je plaatje. Bij het afstellen van m'n ketel had ik de afvoer even in een emmer gehangen. Bij de oorspronkelijke "100% stoken voor je leven!!!1" instelling liep er amper (geen) water in die emmer, maar na het terugregelen van de ketel qua vermogen liep er best wat water uit.leonbong schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 15:24:
Ik persoonlijk zou iets willen als condensafvoer waaraan je kan zien dat er ook echt werkelijk water loopt.
Wat dat geregeld ziet druppelen dan weet je twee dingen inlaatcombinatie goed en ketel condenseert dus gasrendement goed.
Terwijl ik dit typ is m'n ketel bezig van dagtemperatuur (19°C) naar avondtemperatuur (19.5) te verwarmen, de toevoertemperatuur is 42,5 graden zag ik net en er komt ook nu weer een gestage stroom druppels uit die condensafvoer van de ketel. Ik vind het toch wel fijn dat ik dat in de gaten kan houden.
Bij het jaarlijks vullen van de verwarmingsinstallatie spoel ik ook altijd die leiding met chifon even door met een paar liter water uit de vulslang. Dan wordt alle rommel ook even uit dat chifon geflusht hoop ik.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.