Bij mij lijken soms bepaalde commando's niet uitgevoerd te worden. Ik heb de indruk dat dit alleen gebeurt als ik heel veel commando's tegelijk laat uitvoeren.
Ik schakel op deze manier mijn rolluiken:
En ik heb ook nog een soort hoofdschakelaar die alle rolluiken omhoog/omlaag laat gaan. Tegelijkertijd gaan ook al mijn gordijnen omhoog/omlaag. Het komt er dus op neer dat er dan tegelijkertijd 8 rolluiken en 10 gordijnen worden geschakeld. een paar keer per week zie ik dat 1 van de rolluiken soms niet reageert. En als ik dan in Domoticz kijk zie ik dat daar het probleem zit. Want in bovenstaande voorbeeld is dan de 'Rolluiken slaapkamer achter' wél geschakeld, maar de commando's binnen het if statement niet. Hoe kan dit nou?
Het lijkt compleet willekeurig.
De gordijnen worden overigens geschakeld via (meerdere) os.execute commands (os.execute('mosquitto_pub -d -r -t shadePosition/Gordijn1 -m "23" &')). zou dat er nog wat mee te maken kunnen hebben?
Er staan geen foutmeldingen in de log op het moment dat er een commando overgeslagen wordt.
Ik gebruik nu een scriptje die na 10 minuten de overgebleven rolluiken/gordijnen alsnog schakelt, maar liever gaat het in 1 keer goed natuurlijk en nog belangrijker: ik wil begrijpen hoe dit kan!!
[
Voor 3% gewijzigd door
de Peer op 02-07-2021 09:36
]