Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-05 19:29
hansdegit schreef op woensdag 20 november 2024 @ 13:33:
Ik heb een vraag.. Hier een Chromecast met Google TV 4k met Ziggo Go. Dit hangt aan een LG OLED televisie (met die Magic remote)

HDMI-CEC ingeschakeld (duh), dus we kunnen de Chromecast bedienen met de pijltjestoetsen etc. Echter, in Ziggo Go kan ik niet direct van kanaal switchen; de app reageert niet op cijferinput van de Magic Remote.
Zojuist geprobeerd met mn foon als remote van de Chromecast, dán werkt het prima.

Dan lijkt het er m.i. op dat Ziggo Go wel degelijk goed kan omgaan met kanaalnummertjes die het van de chromecast remote krijgt.

Heb ook geprobeerd om met een Logitech Harmony via de cijfertoetsen van kanaal te veranderen, ook dit lukte niet. Ik denk zomaar dat de LG die toetsen niet doorstuurt via HDMI-CEC.

Is iemand bekend met dit probleem? En hoe kan ik het oplossen zonder over te stappen op Logitech Harmony en de nieuwe Google streamer?
Voor de liefhebbers:
ik heb bij KPN een afstandbediening gescoord en die aan de chromecast gekoppeld. Werkt uitstekend!

bron:
https://community.odido.n...-afstandsbediening-352758

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:35

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Update beschikbaar voor de CCmGTV

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:14
hansdegit schreef op woensdag 20 november 2024 @ 13:33:
Ik heb een vraag.. Hier een Chromecast met Google TV 4k met Ziggo Go. Dit hangt aan een LG OLED televisie (met die Magic remote)

HDMI-CEC ingeschakeld (duh), dus we kunnen de Chromecast bedienen met de pijltjestoetsen etc. Echter, in Ziggo Go kan ik niet direct van kanaal switchen; de app reageert niet op cijferinput van de Magic Remote.
Voor anderen: de HDMI-CEC implementatie van LG is beperkt tot her bedienen van menu's. Je kan dus geen cijfers dorsturen.

Ik heb het ondersteunen van nummers ooit bij een Panasonic TV gezien (moest wel expliciet ingeschakeld worden). Het kan dus wel via het protocol, maar met CEC staat of valt alles met compatibiliteit.

De meest universele oplossing is een universele afstandsbediening om het geheel te bedienen zonder CEC.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsij
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-12-2024
Sinds enkele weken zijn de batterijen van mijn Chromecast in no-time leeg; als ze het een week volhouden dan is het lang

De tv staat maar een paar uur per dag aan en ik zit echt niet als een malle te zappen😬

Verschillende soorten batterij heeft geen effect, zijn er meer mensen met deze ervaring en weet er iemand een oplossing voor?

Dit kan prima in het Google mediaspelerstopic gevraagd worden, dus daar verplaats ik deze discussie naartoe

[ Voor 15% gewijzigd door Jorgen op 06-12-2024 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:02

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Welke chromecast? Ken er geen op batterijen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Ik denk een aliexpress versie oid?
Chromecast heeft 33n usb lader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robsij
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-12-2024
Excuus, de batterijen van de afstandsbediening van de chromecast😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hier gaan de mee geleverde batterijen al een jaar mee ofzo...

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Ik zou toch eens kijkenen of er geen kortsluiting in de afstandsbediening zit. Want hij gebruikt enkel stroom als je een knopje induwt normaal...

Die dingen horen jaren op de batterij mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amarken
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 16-12-2024
CallmeGod schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:21:
[...]

Snap er ook niks van, toevallig ook geïnstalleerd vandaag met een nieuwe tv ( hisense 75u79nq). Maar die moet dat gewoon ondersteunen.
Sinds gisteren een streamer kastje. Exact het zelfde probleem op mijn Hisense 55u8KQ (2023). Geluid werkt niet als CEC aanstaat. Vervolgens wel als dat uitgeschakeld wordt, maar dan werken de volume knoppen niet van de streamer AB. Is dit bij jou al opgelost? Of iemand anders die er verstand van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-05 00:38
amarken schreef op zondag 15 december 2024 @ 13:43:
[...]

Sinds gisteren een streamer kastje. Exact het zelfde probleem op mijn Hisense 55u8KQ (2023). Geluid werkt niet als CEC aanstaat. Vervolgens wel als dat uitgeschakeld wordt, maar dan werken de volume knoppen niet van de streamer AB. Is dit bij jou al opgelost? Of iemand anders die er verstand van heeft?
Ik heb de oplossing, dit ook in de google forum staan.

https://www.googlenestcom...treamer/m-p/653869#M58437

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Inzichten van de kenners hier gevraagd. Ik heb een projector die HDR10+ / Dolby Vision gecertificeerd is.

Maar via Chromecast with Google TV 4k, lukt het niet om DV volledig te gebruiken in DV standaard mode. Niet alle dynamische metadata wordt gebruikt. Als work-around moet ik daarvoor Low Latency Dolby Vision gebruiken of HDR forceren naar 4:4:0 10bit. Bij een herstart van de CCwGTV zijn de instellingen (LLDV) niet opgeslagen wat frustratie oplevert.

1) Werkt de Google TV streamer wel goed met Dolby Vision waarbij dynamisch metadata wordt verstuurd in DV standaard modus?

2) bij Prime Video krijg ik op de interne app het logo HDR10+ te zien. Maar bij de CCwGTV PV app niet. Waarom is dat? Prime video, CCwGTV en de projector ondersteunen allen HDR10+.

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
iemand die mij eens even een duw kan geven in de juiste richting..?

ik heb hier een chromecast met google TV welke ik een factory reset gegeven heb...
echter krijg ik een bepaalde app die op mac adress gekoppeld is niet meer aan de gang, deze rapporteert nu een "foutief" mac adress..

nu dacht ik misschien staat er iets van "randomize mac adress" ofzo aan..
echter bij de netwerk instellingen (en volgens mijn router) zie ik een ander adress dan in die specifieke app..
maar goed toch kijken voor iets van randomize features...

volgens een zoek actie zou ik het volgende moeten doen
On your Chromecast, go to Settings > Network & Internet > Wi-Fi.
Select the Wi-Fi network you want to change the MAC address for.
Scroll down and select Advanced.
Under "Privacy," uncheck the box next to "Use randomized MAC."
Select Save.
Leuk maar die hele optie advanced is er niet :?

helaas even geen andere chromecast met GoogleTV bij de hand, en op de Google TV Streamer is de optie er wel... 8)7

ben ik nou gek aan het worden? :o

404 Signature not found

• sHiKoRa
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 16:03
JdJtA schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 08:19:
Ben uiteindelijk verder gekomen met mijn afspeelperikelen voor wat betreft Dolby Vision en HDR-content. Als (tijdelijke?) oplossing gebruik ik nu Vimu Player. Hiermee kan ik eigenlijk alles probleemloos afspelen. Ik weet niet precies waarom maar neem aan dat deze speler een conversie doet voor DV (profile 7) waardoor de Streamer en mijn TV het wel begrijpen. Hopen dat Google dit zelf met een update oplost maar voorlopig ben ik verder wel tevreden met de GTS....
Ik weet niet of je het inmiddels hebt verholpen. Ik had namelijk ook een probleem met Dolby Vision in Kodi op mijn Google TV Streamer (TV schakelt naar Dolby Vision, maar scherm blijft zwart). De betreffende bestanden bleken HDR10+ met Dolby Vision te bevatten. Ik heb via de Expert settings (Settings - Player - Video's - Allowed HDR Dynamic metadata formats) HDR10+ uitgezet en het probleem is opgelost.

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:22
Iemand ervaring met de TV Streamer, inmiddels ondersteuning voor het DTS:X geluidskanaal welke bij Disney+ gebruikt wordt bij de IMAX ENHANCED films?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
dinandus schreef op donderdag 26 december 2024 @ 11:37:
inmiddels ondersteuning voor het DTS:X geluidskanaal welke bij Disney+ gebruikt wordt bij de IMAX ENHANCED films?
Voor DTS:X is volgens mij passthrough van lossless formaten nodig, wat de Streamer niet ondersteunt. Het is onwaarschijnlijk dat Google dat ooit gaat toevoegen, gezien dat (extra) licentiegeld kost.

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 26-12-2024 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13:45

ParaWM

Pro Prutser

Iemand enig idee of info over beschikbaarheid van de Streamer grijs/hazel versie?

[ Voor 5% gewijzigd door ParaWM op 26-12-2024 12:06 ]

Sinterklaas wil bier !

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:03

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
ParaWM schreef op donderdag 26 december 2024 @ 12:06:
Iemand enig idee of info over beschikbaarheid van de Streamer grijs/hazel versie?
Zover ik weet kwam deze niet in Nederland op de markt.. heb er toen bij release best lang naar gezocht.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• The Zep Man
In de VS: beschikbaar.
Elders: niet beschikbaar.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:40
Begreep ook dat het een US online only versie is
Wellicht dat je met een VPN nog wat kan regelen.

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13:45

ParaWM

Pro Prutser

The Zep Man schreef op donderdag 26 december 2024 @ 12:09:
[...]
In de VS: beschikbaar.
Elders: niet beschikbaar.
Hmmm.. Vind de Hazel kleur echt een grote plus. Jammer. Geen haast, wacht nog wel even, en anders eens kijken of er wat creatiefs te regelen valt.

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • +5 Henk 'm!
dinandus schreef op donderdag 26 december 2024 @ 11:37:
Iemand ervaring met de TV Streamer, inmiddels ondersteuning voor het DTS:X geluidskanaal welke bij Disney+ gebruikt wordt bij de IMAX ENHANCED films?
De DTS-X codec die Disney gebruikt is niet dezelfde codec die men "normaal" wel eens beschikbaar heeft bij het divers media. Het betreft namelijk DTS-X Profile 2, specifiek voor streaming.

Ik heb een Android TV mediaspeler waarbij Disney een pop-up laat zien dat deze geschikt is voor dat Profile 2 formaat. Probleem daarbij is echter dat ik er ook de receiver/soundbar voor moet hebben om het ten gehore te kunnen brengen, de speler zelf zet het niet om naar Lossless DTS-X. Dus niet zomaar een met DTS-X support (die receiver heb ik wel), maar ook specifiek voor Imax Enhanced, zoals o.a. Marantz dat vermeld in de specificaties bij enkele (vooral tamelijk prijzige) receivers.

Dus al zou de Streamer DTS-X (lossless) ondersteuning hebben, dan nog zou Disney hun streaming format nog steeds niet activeren met de Streamer. De Profile 2 codec moet ondersteund worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5FQ59eqDe0DO8WKkO5vMF1qvbhw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/N62BM7ZQds5bAtcFhKmVkgPl.jpg?f=user_large

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 26-12-2024 12:47 ]

Testing, one, two ...

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:22
@hardware-lover dank voor je uitgebreide toelichting.
Ik ben ermee bekend dat het een ander profile is dan de standaard DTS:X.
Vandaar dat mijn OLED+937 er ook niet de ondersteuning vanuit de Disney+ voor heeft.
Dit hebben alleen de nieuwere versies, die de Pentonic 1000 gebruiken, mijn OLED+ draait nog op een MediaTek chip, die dit niet kan ondersteunen.
Welke Android device gebruik je dan hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dinandus schreef op donderdag 26 december 2024 @ 13:58:
@hardware-lover dank voor je uitgebreide toelichting.
Ik ben ermee bekend dat het een ander profile is dan de standaard DTS:X.
Vandaar dat mijn OLED+937 er ook niet de ondersteuning vanuit de Disney+ voor heeft.
Dit hebben alleen de nieuwere versies, die de Pentonic 1000 gebruiken, mijn OLED+ draait nog op een MediaTek chip, die dit niet kan ondersteunen.
Welke Android device gebruik je dan hiervoor?
Mijn heel erg voordelige Sharp TV, die enkel voor testen wordt gebruikt, heeft ook de Disney+ Enhanced DTS-X ondersteuning, vreemd genoeg.

De mediaspeler is een Homatics R Plus apparaat die op Android TV V14 draait op dit moment. Daarmee is dat support voor Disney DTS-X Profile 2 ook beschikbaar gekomen, de codec is ook terug te vinden in de supported codecs van het apparaat. Trouwens ook vreemd genoeg, want Homatics (Sei Robotics), kan niet verklaren waarom dit nu het geval is, want met Android TV V12 was dit nog niet het geval.

Afijn, ik kan de codec als zodanig er niet uitkrijgen en ga geen duizenden €'s uitgeven aan een andere receiver daarvoor ;)

Vanaf nu maar weer ontopic.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
ParaWM schreef op donderdag 26 december 2024 @ 12:13:
Hmmm.. Vind de Hazel kleur echt een grote plus. Jammer. Geen haast, wacht nog wel even, en anders eens kijken of er wat creatiefs te regelen valt.
Het ding is 2,5 centimeter hoog en daarmee platter dan een Shield TV. Plak het achter je TV als je het zo lelijk vindt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
sHiKoRa schreef op donderdag 26 december 2024 @ 10:41:
[...]
Ik weet niet of je het inmiddels hebt verholpen. Ik had namelijk ook een probleem met Dolby Vision in Kodi op mijn Google TV Streamer (TV schakelt naar Dolby Vision, maar scherm blijft zwart). De betreffende bestanden bleken HDR10+ met Dolby Vision te bevatten. Ik heb via de Expert settings (Settings - Player - Video's - Allowed HDR Dynamic metadata formats) HDR10+ uitgezet en het probleem is opgelost.
Ik heb ook een tijdje moeten klooien omdat sommige bestanden op zwart bleven. HDR+ uit idd en ik heb hardwareversnelling - MediaCodec (surface) aan staan maar die eronder zonder (surface) uit moeten zetten.
Dit klooien heb ik met mijn CCwGTV 4k nooit hoeven doen.

Ik moet je eerlijk zeggen dat met de CCwGtv 4k ik nooit problemen had, maar de streamer en Kodi met dezelfde settings het moeilijker hebben. Alleen het menu is in de basis sneller, maar soms blijft hij bij het opstarten van Kodi 15 sec hangen. Ook crasht de streamer wel eens op bijv het downloaden van ondertiteling en verliest hij soms ineens alle settings. Ik had hier met mijn CCwGtv nooit last van. Ook niet met de CCwGtv die boven aan een andere LG hangt.

Dus ik heb eigenlijk alleen maar profijt van het feit dat hij wat meer GBs on board heeft. Zal wel wat fimware updates duren voor de kinderziektes eruit zijn.

do or do not, there is no try

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-05 19:00
Nu ook reclame op Android TV (Philips 55pus8857/12) buiten de aanbevelingen voor series op streamingdiensten waar ik geeneens een abonnement op heb. Nog niet eerder reclame gezien in Nederland op Android TV.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lceUxos4sqg-YYkL4dqv9c8C50A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oJV8KyCi3Zfwm6bLxdcVblho.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DvHUwrkGlgqd9nfSCu0HUvgiXGQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sW1b0eIQH2iQbFn8m5B0TkAA.jpg?f=fotoalbum_large

Gelukkig kun je bij Android een andere launcher installeren, ik gebruik ATV pro.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z0bA4tTDHPf4n9tpBVktTi0YlXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1smdr4OSdhrDgPYEwqZ7g8nK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

walterworld schreef op maandag 30 december 2024 @ 13:33:
Nu ook reclame op Android TV (Philips 55pus8857/12) buiten de aanbevelingen voor series op streamingdiensten waar ik geeneens een abonnement op heb. Nog niet eerder reclame gezien in Nederland op Android TV.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gelukkig kun je bij Android een andere launcher installeren, ik gebruik ATV pro.
[Afbeelding]
Dat is al heel lang op Android TV (als in jaren), misschien heb je net pas een update gekregen op je tv.

Ik vind deze vorm van reclame niet zo erg, vind het wel leuk om te zien wat populair is ook al heb ik de dienst zelf niet.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• golden1988
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:12
Marzman schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 07:23:
[...]

Dat is al heel lang op Android TV (als in jaren), misschien heb je net pas een update gekregen op je tv.

Ik vind deze vorm van reclame niet zo erg, vind het wel leuk om te zien wat populair is ook al heb ik de dienst zelf niet.
zien wat er populair is kan ik nog inkomen, maar reclame voor independer en zorgverzekeringen vergelijken vind ik niet echt passen op een mediaspeler. voordeel is inderdaad dat er een andere launcher gebruikt kan worden op een google streamer _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-05 20:32
Het enige wat ik had met die reclame is sinds de update ervan met de nieuwe launcher de NVIDIA Shield bij mij enorm sloom werd.

Heb recent de Google TV Streamer gehaald en nu heb ik de reclame niet eens door als ik het apparaat aanzet om een app te openen 😂

De LG tv hier heeft praktisch altijd reclame op de home scherm en krijg je ook nog eens oorverdovend geluid als je met de Wii achtige remote erover heen gaat :'( vind het bij de Google TV Streamer niet al te storend gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online
polopolo150 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:00:
De LG tv hier heeft praktisch altijd reclame op de home scherm en krijg je ook nog eens oorverdovend geluid als je met de Wii achtige remote erover heen gaat :'( vind het bij de Google TV Streamer niet al te storend gedaan.
Dat kun je eenvoudig uitzetten bij LG. Ik heb alle aanbevelingen en reclame uitgezet. Niet heel ingewikkeld.
https://www.lg.com/au/sup...T20088015-20153529296644/

Ik heb ook een streamer en daar kwamen de aanbevelingen steeds ongevraagd terug. Heb nu Projectivy launcher eroverheen draaien en daarmee heb ik alles 'clean'.

[ Voor 7% gewijzigd door Harkelaar op 31-12-2024 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Laatst online: 28-05 19:00
Marzman schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 07:23:
[...]

Reclame voor films en series is er al heel lang.
Andere reclame zoals nu voor zorgverzekeringen nog niet eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Afgelopen weekend de Chromecast met Google TV mee genomen naar een hotel in Tallinn. Daar aangesloten op hun wifi. Werkte super. 's-Avonds konden we nog een paar afleveringen kijken van (Nederlandse) Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-05 15:02
Athome schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 19:52:
Afgelopen weekend de Chromecast met Google TV mee genomen naar een hotel in Tallinn. Daar aangesloten op hun wifi. Werkte super. 's-Avonds konden we nog een paar afleveringen kijken van (Nederlandse) Netflix.
Ik heb hem al over de hele wereld gebruikt. In combinatie met OpenVPN op mijn nas thuis en je kunt overal kijken wat je wil. Helaas zijn er nog steeds 5* hotels waar de internet verbinding te traag is (<5Mb/s), dan is het best moeilijk om nog fatsoenlijk te streamen. En zelfs af en toe een hotel waarbij je geen verbinding kunt krijgen met de OpenVPN.

[ Voor 6% gewijzigd door renem op 31-12-2024 21:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:32
renem schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 21:44:
[...]

Ik heb hem al over de hele wereld gebruikt. In combinatie met OpenVPN op mijn nas thuis en je kunt overal kijken wat je wil. Helaas zijn er nog steeds 5* hotels waar de internet verbinding te traag is (<5Mb/s), dan is het best moeilijk om nog fatsoenlijk te streamen. En zelfs af en toe een hotel waarbij je geen verbinding kunt krijgen met de OpenVPN.
Op mijn reizen voor werk gebruik ik altijd een verbinding met mijn wireguard server thuis dus dan lijkt het net alsof ik thuis ben.
Echter je bent inderdaad totaal afhankelijk van de snelheid van de internet verbinding lokaal en dat wil in Azië nog wel eens een probleem zijn.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:29

Punkrocker

Mostly harmless

De streamer is sowieso slecht verkrijgbaar. Momenteel in één webshop!

De hazel heeft nog steeds status 'wordt verwacht' in de pricewatch.

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Punkrocker schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 16:53:
[...]

De streamer is sowieso slecht verkrijgbaar. Momenteel in één webshop!

De hazel heeft nog steeds status 'wordt verwacht' in de pricewatch.
Via Google zelf is er ook gewoon voorraad. Die staat alleen niet in de Pricewatch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STolsma
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-05 18:47
Ik heb een klein probleem met de Google streamer. Als ik DV content kijk op een LG OLED dan is er af en toe een frame die groen of paars is. Dus Dolby Vision speelt goed af maar soms is er 1 frame die helemaal groen of paars is.
Ik ben niet de enige:
https://www.googlenestcom...-on-HDR/m-p/651578/page/2

Heeft iemand dit eerder gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online
STolsma schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 07:13:
Ik heb een klein probleem met de Google streamer. Als ik DV content kijk op een LG OLED dan is er af en toe een frame die groen of paars is. Dus Dolby Vision speelt goed af maar soms is er 1 frame die helemaal groen of paars is.
Ik ben niet de enige:

Ik alleen bij content via Apple-tv+ (groene frames). Netflix geen probleem en lokale DV via Kodi ook geen probleem. Hardware streamer + LG G3. Boven CCwGTV 4k met LG C4 en daar geen groene frames.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:38
Ik ben niet de enige:

Ik heb er alleen last van gehad bij Jessica Jones op Disney+, heb zelf een LG C8. Andere series op Disney+ of HBO is het mij nog niet opgevallen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:29
Ik heb op dit moment nog een full hd 1080p televisie. Stel dat ik een Google Streamer aanschaf en daarmee, via bijv. Stremio, 4k content afspeel. Gaat de streamer de 4k content dan downscalen naar 1080p? Of gaat mijn televisie dan over zijn nek (zwart beeld/geen beeld) omdat hij de input niet herkent of iets dergelijks?

Het aanbod aan 4k content is tegenwoordig heel groot, maar weet dus niet of de Streamer dit kan downscalen naar 1080p.

In de toekomst ga ik sowieso over naar een nieuwe tv maar voor de tussentijd zou het leuk zijn als 4k content alvast werkt (op mijn 1080p tv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Er wordt gewoon naar 1080P gebracht. Je krijgt geen zwart beeld te zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Systeem update beschikbaar voor de CCmGTV

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:03
Ik ben niet de enige:

Ja ik heb er ook wel eens last van.

Gezien ik de streamer tegelijk met mijn Tv had gekocht dacht ik dat het aan mijn tv lag.
Gelukkig blijkt dit niet het geval te zijn en lees ik onder andere op Reddit dat meer mensen er last van hebben.
Helaas ben ik zelf nog geen oplossing tegengekomen en ik hoop dan ook dat het een software probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:34
daffie82 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 20:39:
Systeem update beschikbaar voor de CCmGTV
Is er ook ergens te achterhalen wat de updates inhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
ratzz schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:11:
[...]

January 2025
Android WebView v132 (2025-01-07)
  • New developer features for Google & 3rd party app developers to support functionality related to displaying web content in their apps.
  • Improvements to security and privacy and updates for bug fixes.
bron

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
G_Dragon schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:14:
[...]

January 2025
Android WebView v132 (2025-01-07)
  • New developer features for Google & 3rd party app developers to support functionality related to displaying web content in their apps.
  • Improvements to security and privacy and updates for bug fixes.
bron
Dit is info m.b.t. de Android system WebView die je gewoon als update uit de playstore krijgt aangeboden dus niet de info m.b.t. de "grote" systeem updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ratzz schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 09:11:
[...]

Het staat er gewoon bij als je op updates laat zoeken.
android security updates bijgewerkt tot november 2024
bug fixes

Zelfde verhaal dus als bij elke update.
Als je een uitgebreide changelog verwacht ben je bij Google aan het verkeerde adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
daffie82 schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 10:46:
[...]

Zelfde verhaal dus als bij elke update.
Als je een uitgebreide changelog verwacht ben je bij Google aan het verkeerde adres.
Misschien ben ik verwend met mijn Pixel updates dat ik ook meer info bij andere apparaten verwacht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
ratzz schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 10:23:
[...]

Dit is info m.b.t. de Android system WebView die je gewoon als update uit de playstore krijgt aangeboden dus niet de info m.b.t. de "grote" systeem updates.
Ah jammer! Had gehoopt dat dit was wat we zochten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ratzz schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 10:23:
Dat lijkt idd het geval te zijn, want ik kreeg deze als app update via Play Store aangeboden gisteren (op Android TV, niet met Google TV GUI).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-05 10:24

MeNTaL_TO

The future is not set

Iemand enig idee, ik had tot gisteren een Sony Bravia 1080p televisie met daaraan een Google TV HD, sinds gisteren een TCL 4k Televisie, nu herkent de Google TV alleen nog 720p60 als resolutie (terwijl hij wel opstart met 1080p met de G op het scherm. Ik kom op internet dit probleem wel vaker tegen echter geen oplossing. Heeft iemand hier eventueel een idee hoe dit op te lossen.

Is niet echt een probleem omdat de TV intern Google TV heeft, maar moet nog iets testen op de oude stick en dat valt zo niet te doen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 30-05 08:43
Heb net een tv streamer besteld, zijn er mensen die projectivy launcher draaien op hun box ?

Zo ja: werkt dit vlot [lees op Reddit dat het redelijk laggy is]

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jimmypop1 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 18:02:
Heb net een tv streamer besteld, zijn er mensen die projectivy launcher draaien op hun box ?

Zou het niet hoeven zijn. Je kunt, nadat Projectivy standaard is gemaakt, de Google Launcher disablen, dat zal de snelheid alleen maar ten goede gaan komen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

hardware-lover schreef op zondag 12 januari 2025 @ 18:11:
[...]

Zou het niet hoeven zijn. Je kunt, nadat Projectivy standaard is gemaakt, de Google Launcher disablen, dat zal de snelheid alleen maar ten goede gaan komen.
Ik heb niet het idee dat Projectivy mijn tv-speler langzaam maakt, maar hoe zet je de standaard launcher dan uit?

Heb het overigens heel simpel gemaakt, een wallpaper met onderop de 6 apps die ik (weleens) gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hjs schreef op zondag 12 januari 2025 @ 18:54:
Ik heb niet het idee dat Projectivy mijn tv-speler langzaam maakt, maar hoe zet je de standaard launcher dan uit?

Heb het overigens heel simpel gemaakt, een wallpaper met onderop de 6 apps die ik (weleens) gebruik.
Via ADB...

Ook ik heb steeds maar één regel onderin in beeld bij Projectivy. Bij het naar beneden gaan verdwijnt die regel erboven steeds uit beeld.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
Het draait nu op mijn Philips tv en dat kan soms behoorlijk traag zijn.
[Heb ook de standaard launcher uitgeschakeld via adb]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jimmypop1 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 19:05:
Het draait nu op mijn Philips tv en dat kan soms behoorlijk traag zijn.
[Heb ook de standaard launcher uitgeschakeld via adb]
Niet echt een goede referentie in veel gevallen, over het algemeen draait Android of Google TV al niet zo soepel op TV's, vooral niet als ze wat ouder zijn.

De Streamer zou toch echt een stuk vlotter moeten draaien, ongeacht met welke launcher.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online
Bij mij draait projectivy op een streamer en ook op een CCwGTV 4k. Beide als een zonnetje. Geen aanbevelingen/reclame en loopt vlot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

hardware-lover schreef op zondag 12 januari 2025 @ 19:01:
[...]

Via ADB...

Ook ik heb steeds maar één regel onderin in beeld bij Projectivy. Bij het naar beneden gaan verdwijnt die regel erboven steeds uit beeld.
Thnx, gedaan via ADB

Je heb één regel, maar de regel erboven verdwijnt? Dan heb je minimaal twee regels 🤔

Dit bedoel ik.met één regel (en iets meer apps als ik dacht)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UlALDueMsa7oGCPTn-4t9cPIDvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BEzTOO7taP7nayQEA6z3JeoQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hjs schreef op zondag 12 januari 2025 @ 20:11:
[...]
Thnx, gedaan via ADB

Je heb één regel, maar de regel erboven verdwijnt? Dan heb je minimaal twee regels 🤔

Dit bedoel ik.met één regel (en iets meer apps als ik dacht)

[Afbeelding]
3 regels idd, apps, tools en shortcuts. Maar steeds één regel zichtbaar.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
jimmypop1 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 18:02:

Thnx
Waar heb je deze besteld? Zit ook beetje te kijken ervoor maar overal uitverkocht lijkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmypop1
jesco_white schreef op zondag 12 januari 2025 @ 21:21:
[...]

Waar heb je deze besteld? Zit ook beetje te kijken ervoor maar overal uitverkocht lijkt het.
Rechtstreeks via Google store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Harkelaar schreef op zondag 12 januari 2025 @ 19:29:
Bij mij draait projectivy op een streamer en ook op een CCwGTV 4k. Beide als een zonnetje. Geen aanbevelingen/reclame en loopt vlot.
Ik krijg het alleen nog niet voor elkaar dat de screensaver van Chromecast zelf actief word, bij ons blijft hij maar op het startscherm van Projectivy staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-05 22:16
Zijn er meer gebruikers die issues hebben met de afstandsbediening van de GCWGTV? Die van mij reageert echt bijzonder slecht. Vaak duw je meerdere keren op de knop om de selectie te verplaatsen maar komt er geen reactie, om vervolgens drie seconden later alles alsnog voor de kiezen te krijgen waar je selectie dus doorloopt. (lastig te omschrijven).

Ik heb de afstandsbediening opnieuw gekoppeld en ook de batterijen vernieuwd. Helaas lijkt dat niet te helpen. Ook herstarten en stroom van de chromecast heeft niet geholpen.

De tv afstandsbediening werd een stuk beter op de chromecast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Laatst online: 13:17
@Steefmeister Dat gebeurt als de latency hoog is. Bijna elke "klik" doet een request over het netwerk en wifi zal voorrang krijgen op bluetooth, als zo'n request te lang duurt en/of vertraagd wordt dan hapert de bediening.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-05 22:16
Raymond P schreef op maandag 13 januari 2025 @ 16:02:
@Steefmeister Dat gebeurt als de latency hoog is. Bijna elke "klik" doet een request over het netwerk en wifi zal voorrang krijgen op bluetooth, als zo'n request te lang duurt en/of vertraagd wordt dan hapert de bediening.
De latency.. kan ik daar de ping uit de speedtest hanteren? die ligt op dit moment op 9 ms. Wanneer ik korter bij de tv kom dan werkt het beter, ook de afstandsbediening van de TV doet het op de chromecast goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Laatst online: 13:17
Als je te ver van de unit zit en/of 'ie op een vervelende plek hangt zoals strak tussen een grote tv en betonnen muur dan kan het natuurlijk ook gewoon daaraan liggen.

Latency kan je in kaart brengen met bijvoorbeeld Analiti.
De remote van je TV gaat waarschijnlijk via hdmi/CEC en gaat buiten de netwerk stack om.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark1111
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10:19
Is er een reden waarom je Tivimate gebruikt in plaats van IPTV Smarters Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

mark1111 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 19:17:
[...]

Is er een reden waarom je Tivimate gebruikt in plaats van IPTV Smarters Pro?
Vast, maar weet het niet meer 😬

Heb er ooit een paar geprobeerd en deze werkte het fijnste, daarna niet meer verder gekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:11

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Mijn vrouw klaagt de laatste paar weken al over de afstandsbediening van de streamer sinds ik een nieuwe JBL 1300 soundbar heb geïnstalleerd. Het geluid is niet aan te passen en soms werkt het wel vanaf haar plek...

Aangezien ik wat problemen had met Dolby Vision en Kodi een 4k GCwGTV ook aan de soundbar gehangen (@sHiKoRa dank voor de tip is nu opgelost), maar wat blijkt die afstandsbediening doet het prima op haar plek.

Na wat testen kom ik er dus achter dat de range van de streamer afstandsbediening gewoon korter is |:( om de soundbar te bedienen....

Iemand dit 'probleem' ook al opgemerkt? En eventueel een fix (behalve een andere AB) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
jimmypop1 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 22:01:
[...]

Rechtstreeks via Google store.
Bedankt. Hoe was jouw ervaring eigenlijk bij bestellen bij Google Store? Vlotte levering? De reviews op trust pilot zijn bar slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
jesco_white schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 21:59:
[...]

Bedankt. Hoe was jouw ervaring eigenlijk bij bestellen bij Google Store? Vlotte levering? De reviews op trust pilot zijn bar slecht.
Zondag besteld en vandaag in huis, geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
jimmypop1 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 22:08:
[...]

Zondag besteld en vandaag in huis, geen problemen.
Ok ik heb ook de gok gewaagd. Opgegeven leverdatum vrijdag 17 of zaterdag 18 januari. Komt het met DHL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
Er stond DHL maar uiteindelijk geleverd met bpost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandor
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 17-05 17:20
Hey hey,
Zover ik weet was bij Android TV de regel dat de toestellen elke 3 maanden securitypatches krijgen?
Waarom krijgen de oude Chromecast elke maand zowat nieuwe patches, maar de Google TV Streamer 4K krijgt niks.
Die staat nog steeds op de patch van augustus.
Wewt iemand wat de regels zijn of waarom de updates uitblijven?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P05_gGNAV46npqmQGf8GAQR2Ibg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/odcc6CIVBfMVpyUDAIf7SE2L.jpg?f=fotoalbum_large

Deze vraag kan prima in het algemene Google Mediaspelers Topic, dus ik heb hem daarnaartoe verplaatst, inclusief alle antwoorden.

[ Voor 9% gewijzigd door Jorgen op 14-02-2025 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Laatst online: 12:37
Wat moet er geupdate worden dan?

Welke patch mis je precies
Dit is Android tv he..geen telefoon..

[ Voor 24% gewijzigd door boyette op 29-01-2025 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:14
Geen idee wat je zelf al geprobeerd heb, zelf gevonden, en waarom je juist build nummer weg laat...
dus ; kijk hier en vergelijk of je op laatste zit, if not, handmatig downloaden en handleiding volgen
https://support.google.co...oduction-firmware-version

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een vraag over Dolby Digital icm Chromecast, Sonos Beam (met rear speakers) en een samsung tv uit 2016. Ik heb hierover op dit forum al vaker wat gevraagd, maar ik vind het een ingewikkeld onderwerp waarvan ik nog steeds niet snap hoe het zit.

Ik heb nu een Ziggo Mediabox Next. Daarmee kan ik op mijn Samsung TV waar een Sonos Beam via HDMI ARC op is aangesloten 5.1 geluid krijgen door mijn Sonos.

Idem met een Nokia streaming box 8010.

Ik controleer dit door in de Sonos app te kijken (er staat dan bijv. PCM of Dolby Digital).

Echter met Chromecast met Google TV krijg ik het door verschillende settings te proberen in de chromecast en op de tv niet voor elkaar om Dolby Digital te krijgen. Op de TV kan ik kiezen voor bitstream, pcm, dolby digital en dts neo 2.5. Dan heb ik nog 'Dolby Digital Comp (RF of Line) en HD Audio (aan/uit). Overal al mee gespeeld.

Wat wel lijkt te lukken is als ik DTS NEo 2.5 in de instellingen van mijn tv activeer dat dat wel werkt. De Sonos app geeft dan ook Dolby DTS 5.1 weer. Maar is dit ook 'goede' surround? Of gaat ie dan zelf stereo upmixen naar surround? Het valt me nl. op dat ie in youtube of nlziet ook op Dolby DTS 5.1 blijft staan, terwijl dat gewoon stereo is.

Kan iemand me aangeven waarom de chromecast nou geen Dolby Digital doet zoals die andere genoemde mediaboxen? En kan een Google TV streamer hier nog verandering in brengen?

Is Dolby DTS 5.1 ook goed? Ik wil nl. het liefst een chromecast (met google tv of streamer) ipv. die andere mediaboxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Palomar schreef op zaterdag 8 februari 2025 @ 17:26:
Een vraag over Dolby Digital icm Chromecast, Sonos Beam (met rear speakers) en een samsung tv uit 2016.
Wat ik mis in je vraag:

• Wat probeer je met welke applicatie af te spelen?
• Betreft wat je probeert af te spelen Dolby Digital of Dolby Digital Plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
The Zep Man schreef op zondag 9 februari 2025 @ 08:28:
[...]

Wat ik mis in je vraag:

• Wat probeer je met welke applicatie af te spelen?
• Betreft wat je probeert af te spelen Dolby Digital of Dolby Digital Plus?
Het gaat om dit geval om Netflix waar ik het mee test. Ik heb verder geen idee of Netflix Dolby Digital of Dolby Digital Plus uitzendt... Kan ik dat ergens zien?

Sorry dat ik misschien wat onduidelijk ben, want ik snap nog niet helemaal hoe de hele keten in elkaar zit van app - mediabox - tv - soundbar. Mijn gevoel zegt dat als Dolby Digital met 2 mediaboxen wel werkt en met de derde niet, dat het dus aan de mediabox ligt en niet ergens anders in de keten, maar wellicht is dat te simpel gedacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
Palomar schreef op zondag 9 februari 2025 @ 08:37:
[...]

Het gaat om dit geval om Netflix waar ik het mee test. Ik heb verder geen idee of Netflix Dolby Digital of Dolby Digital Plus uitzendt... Kan ik dat ergens zien?
Streamingapplicaties zoals Netflix, Disney+, etc. ondersteunen Dolby Digital Plus. Dat is niet compatibel met Dolby Digital. Sommige mediaspelers kunnen voor reguliere streamingapplicaties Dolby Digital Plus decomprimeren naar 5.1 PCM en hercomprimeren naar Dolby Digital voordat het over HDMI wordt verstuurd, zoals de Nvidia Shield TV-modellen uit 2019. De Chromecast kan dit niet, en de Streamer volgens mij ook niet.

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 09-02-2025 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
The Zep Man schreef op zondag 9 februari 2025 @ 08:54:
[...]

Streamingapplicaties zoals Netflix, Disney+, etc. ondersteunen Dolby Digital Plus. Dat is niet compatibel met Dolby Digital. Sommige mediaspelers kunnen voor reguliere streamingapplicaties Dolby Digital Plus decomprimeren naar 5.1 PCM en hercomprimeren naar Dolby Digital voordat het over HDMI wordt verstuurd, zoals de Nvidia Shield TV-modellen uit 2019. De Chromecast kan dit niet, en de Streamer volgens mij ook niet.
Ok thanks, en de Nokia 8010 die ik nu heb zal dit dan waarschijnlijk ook kunnen omvormen.

En wat is Dolby DTS 5.1 dan precies? Want dat lijkt wel te werken met de Chromecast als ik dat op mijn tv ook specifiek instel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
Palomar schreef op zondag 9 februari 2025 @ 09:07:
En wat is Dolby DTS 5.1 dan precies? Want dat lijkt wel te werken met de Chromecast als ik dat op mijn tv ook specifiek instel.
Dolby DTS bestaat niet. DTS is een tegenhanger van Dolby op het gebied van geluidsformaten. Een vuistregel is dat voor 5.1 en hoger Dolby-formaten breder ondersteund worden (door media en door apparatuur). DTS kent voor lossy geluid vaak hogere bitrates en zou daardoor een hogere kwaliteit moeten leveren. Dubbelblindtesten om dit aan te tonen ontbreken vaak.

Vroeger gebruikte men het protocol S/PDIF om digitaal geluid over coax of glasvezel (TOSLINK) te transporteren tussen twee apparaten. Stereo was veelal ongecomprimeerd ("PCM"). Dolby Digital (AC3) en DTS waren lossy compressieformaten en ondersteunde 6 (5.1) kanalen. Deze en nieuwere formaten kunnen met media vooropgenomen meegeleverd worden (vroeger optische schijfjes, nu vooral streaming). Een mediaspeler kan dit doormiddel van "passthrough" een-op-een doorzetten naar een ander apparaat. Nu gebruiken wij met name HDMI daarvoor. Die standaaed heeft ondersteuning voor meer formaten, waaronder lossless formaten. Natuurlijk blijft alles afhankelijk van wat de betreffende apparaten onderling ondersteunen (technisch en qua licentie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

daffie82 schreef op zondag 20 november 2022 @ 11:12:
Is het eigenlijk mogelijk om settings/apps van mijn CCmgTV te backupen naar de cloud? Net zoals je dat op een gsm met Android ook kan.
Hier is nooit een antwoord op gekomen. Dus ik herhaal de vraag maar eens 2,5 jaren later.

Is er een mogelijkheid om een backup te maken van mijn CCmgTV? Naar de cloud of lokaal. Maakt niet uit. Volgens mij niet, al eventjes naar gezocht :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
daffie82 schreef op zondag 9 februari 2025 @ 13:18:
Hier is nooit een antwoord op gekomen. Dus ik herhaal de vraag maar eens 2,5 jaren later.

Is er een mogelijkheid om een backup te maken van mijn CCmgTV? Naar de cloud of lokaal. Maakt niet uit. Volgens mij niet, al eventjes naar gezocht :(
Idd, niet mogelijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
The Zep Man schreef op zondag 9 februari 2025 @ 12:49:
[...]

Dolby DTS bestaat niet. DTS is een tegenhanger van Dolby op het gebied van geluidsformaten. Een vuistregel is dat voor 5.1 en hoger Dolby-formaten breder ondersteund worden (door media en door apparatuur). DTS kent voor lossy geluid vaak hogere bitrates en zou daardoor een hogere kwaliteit moeten leveren. Dubbelblindtesten om dit aan te tonen ontbreken vaak.

Vroeger gebruikte men het protocol S/PDIF om digitaal geluid over coax of glasvezel (TOSLINK) te transporteren tussen twee apparaten. Stereo was veelal ongecomprimeerd ("PCM"). Dolby Digital (AC3) en DTS waren lossy compressieformaten en ondersteunde 6 (5.1) kanalen. Deze en nieuwere formaten kunnen met media vooropgenomen meegeleverd worden (vroeger optische schijfjes, nu vooral streaming). Een mediaspeler kan dit doormiddel van "passthrough" een-op-een doorzetten naar een ander apparaat. Nu gebruiken wij met name HDMI daarvoor. Die standaaed heeft ondersteuning voor meer formaten, waaronder lossless formaten. Natuurlijk blijft alles afhankelijk van wat de betreffende apparaten onderling ondersteunen (technisch en qua licentie).
Thanks! Ik ben nog even verder aan het googlen geweest. In mijn Samsung tv kan ik als formaat DTS Neo 2.5 instellen. Sonos ziet dan inderdaad DTS. Maar het schijnt dat DTS Neo 2.5 een Samsung dingetje is dat stereo upmixt naar 5.1. Dit is dus niet echt de instelling die je wilt gebruiken lijkt me...?

Maar hiermee wordt het dan denk ik duidelijk dat een Chromecast icm mijn Samsung tv en de Sonos beam gen 1 dus gewoon niet gaat werken met echt 5.1 geluid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
Palomar schreef op zondag 9 februari 2025 @ 21:55:
Maar hiermee wordt het dan denk ik duidelijk dat een Chromecast icm mijn Samsung tv en de Sonos beam gen 1 dus gewoon niet gaat werken met echt 5.1 geluid.
Van wat ik begrijp klopt dat. De Sonos Beam is de beperkende factor. Deze ondersteunt geen Dolby Digital Plus.

Als je je Sonos Beam niet wilt vervangen dan kan je altijd nog kijken naar een (tweedehands) mediaspeler die Dolby Digital Plus kan omzetten naar Dolby Digital. De Shield TV's uit 2019 kunnen dit bijvoorbeeld (Pro-variant aanbevolen). Daar heet deze functie "Dolby audio processing".

Wat je ook kan doen is je favoriete streaming service bekijken via Kodi en een add-on. Kodi heeft vanuit zichzelf een functie om Dolby Digital Plus om te zetten naar Dolby Digital.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-05 17:42
Iemand die de Apple TV app gebruikt op de Google Streamer? Heb een issue waar het geluid een klein beetje voorloopt op het beeld. Iemand die dit probleem herkent?

Bij andere apps geen enkel probleem. Heb al wat met de instellingen van de tv en streamer gespeeld maar geen success.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
(edit) verkeerde topic

[ Voor 79% gewijzigd door Palomar op 11-02-2025 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-05 12:07
Mau_Maus schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 22:36:
[...]

Via Google zelf is er ook gewoon voorraad. Die staat alleen niet in de Pricewatch.
ik vind in the Google Store enkel de witte versie terug. Heb je een directe link naar de hazel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-05 12:01

Ryan1981

Je ne sais pas

Laatste weken druk aan het experimenteren geweest met mijn Chromecast met Google TV 4K en ik moet zeggen, ik ben positief verrast wat hij allemaal kan!

Hoofdreden dat ik er mee aan de slag ging is omdat mijn PC met windows gewoon niet 4K HDR doet voor sommige streaming services. (Heb nog overwogen android studio te installeren met emulator van google tv maar had ik geen zin in)

In mijn geval in combinatie met een s770h receiver van Denon (waarvan de USB poort genoeg is om de chromecast te voeden!) en een TK710 van Benq.

Voor even snel website bezoeken: TV Bro
Voor lokale media: NovaVideoPlayer: 3D werkt ook!
Streaming: youtube/prime/disney+/apple tv/hbo/kpn tv.
Nord vpn voor BBC Iplayer (mijn vrouw is Engels)
Moonlight voor games streamen van PC
Casten van telefoon/tablet

Audio Passtrough naar receiver werkt tot nu toe zonder problemen. (Ten minste als je het volume met de receiver regeld en de chromecast op max volume zet)

Bluetooth koptelefoon via receiver ipv direct via chromecast zit nog wel een beetje vertraging tussen. Heb lipsync op receiver aan staan maar denk dat ik ook nog een kleine statische vertraging moet toevoegen voor de bt vertraging
Moet ik nog wat mee spelen, maar kan ook muten en direct Met CC verbinden om dit te omzeilen.

Wat ik eigenlijk nog mis is dat ik op mijn HTPC met MadVR aan de slag kan (daar is CC waarschijnlijk niet krachtig genoeg voor) en voor alle breedbeeld films ik de film ipv met boven en onder een zwarte balk, ze naar boven kan verplaatsen, maar dat zijn wat mij betreft geen show stoppers (en kan misschien nog toegevoegd worden aan nova player).

Ook de individuele toekenning van audio kanalen in mpc hc mis ik nu maar moet eerlijk zeggen dat de surround upmix van de denon best aardig klinkt. Misschien komt (stereo) upmix ooit ook naar chromecast.

Kijk het nog even aan maar wellicht kan mijn HTPC binnekort met pensioen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Er is een nieuwe systeem update beschikbaar voor de Streamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
edgarf28 schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 08:59:
Er is een nieuwe systeem update beschikbaar voor de Streamer
Oh fijn, want sinds de laatste update had ik best wel wat kleine probleempjes. Hopelijk lost deze update het op _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-05 17:42
Er is een update beschikbaar waarbij de beveiliging is gepatcht naar 1jan 2025

• jesco_white
Update voor ondersteuning Dolby Vision profile 7 zou leuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:09

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topic samengevoegd met een vraag over updates, inclusief alle antwoorden

[ Voor 49% gewijzigd door Jorgen op 14-02-2025 21:19 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Volgens mij is er redelijk veel gediscussieerd over het ontbreken van passthrough op de Google TV Streamer en dat dit voor velen een showstopper is. Ik probeer erachter te komen of ik ook bij die groep hoor. Wat betekent het ontbreken van passthrough audio nu eigenlijk voor mij? Ik hoop dat iemand me dat kan uitleggen.

Ik heb een Shield 2017 in woonkamer en slaapkamer, beiden wil ik vervangen omdat ik ze wil doorschuiven naar iemand die graag mediaspelers met usb aansluiting heeft (die ik op de Shield nog nooit heb gebruikt). In de slaapkamer hebben we een budget soundbar met toslink, hier maak ik me geen zorgen om. In de woonkamer heb ik een Marantz SR 5010 met 5.1 setup met luidsprekers van redelijke kwaliteit. Ik denk niet dat ik verschil tussen Dolby Digital of DTS-HD kan horen in een blindtest maar ik ben wel vaak bezig in de instellingen van de Marantz om dialoogvolume iets harder of zachter te zetten, of om de subwoofer iets meer of minder luid te zetten.

Ik gebruik vooral streaming diensten maar een of twee keer per week een film met Emby of Kodi om films vanaf de NAS af te spelen. Vooral die films zijn soms hogere kwaliteit video\audio maar wat ga ik dan merken als dit geluid in PCM naar de Marantz verstuurd wordt? Mis ik detail? Mis ik opties om dialoogvolume aan te passen? Of gaat surround beeld verloren? Ik weet gewoon niet precies wat de consequenties zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
@Pixal PCM is lossless dus qua kwaliteit van geluid zou daar niets mis mee moeten zijn. Dialoogvolume bij meerkanaals audio gaat vooral via de center speaker, dat staat dan los van of het signaal PCM of bijv. DTS-HD is. Het gaat er meer om waar je de decoderen van het geluid wil laten plaatsvinden. In je bron (bijv. mediaspeler), je TV, of als laatste je versterker/soundbar.

Als je bijv. een meerkanaals 5.1 of 7.1 stream op een stereo 2.0 soundbar wil afspelen, dan komt het vaak voor dat dialogen veel zachter klinken dan overige geluiden, omdat ze in de 5.1 mix tot een 2.0 mix omgezet worden, waardoor het center kanaal kan verzuipen in een links/rechts stereomix. In Kodi heb je dan een slider waarmee je het centerkanaal luider in een 2.0 mix kunt mixen waardoor de stemmen er weer wat bovenuit komen.

[ Voor 36% gewijzigd door jesco_white op 17-02-2025 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Wat is dan het grote nadeel? Ik heb ook liever dat mijn versterker me kan vertellen welk type audio binnenkomt maar als de streamer alle formaten zelf aankan, zijn er dan mensen die verschil horen?

Edit, dit zegt copilot, nog steeds niet echt zeker of ik het verschil zou horen maar schrikt wel af.

For audiophiles and those with high-end AV receivers, this is a significant drawback because it reduces the audio quality. High-end AV receivers are designed to handle these lossless audio formats natively, providing superior sound quality. When the audio is processed into PCM, it loses some of the depth and clarity that these formats offer.

[ Voor 150% gewijzigd door Pixal op 18-02-2025 08:29 ]

Pagina: 1 ... 56 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)