Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-06 12:15
Er is niet echt een groot nadeel, denk ik. Echter als je een high end audiosysteem hebt kan ik mij voorstellen dat je daar de decodering wil laten afhandelen, niet in je streamer. Of dat hoorbaar is kan ik niet beoordelen.

Voor zover ik weet is PCM ook lossless, dus het verhaal dat er depth en clarity verloren zou gaan lijkt mij onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Als je naar 16 bits PCM converteert kan er best wat dynamisch bereik verloren gaan. ;)

DTS-hd en varianten zijn (lossy of lossless) gecomprimeerde PCM streams.
Het grootste nadeel is natuurlijk de noodzaak voor bandbreedte en daarbij minder beschikbare kanalen bij PCM. Je komt dus pas in de knoei bij, geloof ik, meer dan 8 kanalen.

Als het echt om de ervaring gaat is er een dikke kans dat suboptimale opstelling, zitpositie en meubels/prullaria thuis een veel groter effect hebben.
Mja, dan hoor je ook niet naar de google streamer en voorgangers te kijken, dus imho redelijk offtopic.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-06 17:54

Louw Post

Cerenas

Ik lees al dat de Google Streamer geen passthrough ondersteund jammer genoeg. Nu loop ik zelf echter ook tegen een ander probleem aan. Heb het apparaat zojuist binnen en helemaal ingesteld, maar het lukt me maar niet om Atmos beschikbaar te krijgen in bijvoorbeeld Netflix of sowieso het Dolby Digital Plus icoontje wat je bij films zou moeten zien te voorschijn te krijgen. Momenteel staat er alleen "5.1" bij films waarbij m'n Apple TV wel gewoon Atmos toonde.

Nu heb ik in de instellingen al handmatig proberen de formaten aan te zetten, maar dat heeft niet mogen baten. Er staat als ik handmatig de indelingen wil aanvinken ook:
Ondersteunde indelingen
- Dolby Digital
Niet-ondersteunde indelingen
- Dolby Digital Plus
- Dolby Atmos met Dolby Digital Plus
- DTS

Ik heb ze momenteel allemaal aangevinkt, maar het icoontje in Netflix blijft op "5.1" staan.

Dit is in combinatie met een Bluesound PowerNode N330, die Dolby formaten wel ondersteund. Ook aangesloten met eARC op m'n TV. https://support1.bluesoun...ers-support-Dolby-content

Als ik de Netflix pagina bekijk lijkt het dus ook dat DD+ ook niet aanstaat. Ben dus een beetje bang dat ik met deze streamer zomaar nog meer audiokwaliteit mis. https://help.netflix.com/en/node/109477

Iemand toevallig een idee wat ik nog zou kunnen proberen? Ondanks dat ik de Apple TV een geweldig apparaat vind, wilde ik terug naar Google TV vanwege Chromecast ondersteuning. Misschien dan toch maar weer de Shield in huis halen? (Alhoewel die nog steeds erg prijzig is voor z'n leeftijd.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Louw Post, het moet toch ergens aan jouw kant zitten waardoor je DD+ en Atmos in DD+ niet krijgt, de Streamer ondersteund dat beslist wel, zoals je ook bij Google zelf kunt zien, maar eveneens in de diverse reviews die er inmiddels zijn.

Misschien "leest" de Streamer je EDID TV info niet correct uit en staat er daarom dat ze nu niet worden ondersteund.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-06 17:54

Louw Post

Cerenas

hardware-lover schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 13:18:
@Louw Post, het moet toch ergens aan jouw kant zitten waardoor je DD+ en Atmos in DD+ niet krijgt, de Streamer ondersteund dat beslist wel, zoals je ook bij Google zelf kunt zien, maar eveneens in de diverse reviews die er inmiddels zijn.

Misschien "leest" de Streamer je EDID TV info niet correct uit en staat er daarom dat ze nu niet worden ondersteund.
Vandaar ook mijn verbazing. Als ik audio output op de TV zelf zet dan krijg ik wel netjes Atmos te zien blijkbaar (LG OLED 65C16LA). Zodra ik het weer terug zet op eARC dan is het weer weg. Gok dus dat het mijn versterker te maken heeft. Ik ga het bij Bluesound navragen. Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-06 16:47
Laat de indelingen op automatisch staan.
Jouw apparaat voor afspelen van audio (soundbar bijv.) bepaalt dan wat Netflix, Disney+, etc aan icoontjes laten zien voor geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karine1
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-06 10:16
Ik heb sinds enkele weken de Google tv streamer maar merk dat ik meerdere films in het mkv formaat niet kan afspelen.
Ik gebruik Nova media speler hiervoor.
Hoe doen jullie dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
HDR toevallig?
De mediaspeler kan inderdaad niet alles afspelen. Dat heb ik ook gemerkt.
Iets met HDR Profile 8 lukt bij mijn niet.

[ Voor 81% gewijzigd door Athome op 02-03-2025 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-06 12:15
karine1 schreef op zaterdag 1 maart 2025 @ 22:34:
Ik heb sinds enkele weken de Google tv streamer maar merk dat ik meerdere films in het mkv formaat niet kan afspelen.
Hoe doen jullie dit ?
Wat zijn de klachten? Dolby Vision profile 7 wordt niet ondersteund door de Google TV Streamer dus als je .mkv film dat heeft dan krijg je zwart beeld en mogelijk alleen geluid.

Ik heb Kodi als mediaspeler op de Google TV Streamer geinstalleerd en in Kodi kun je middels een instelling aanzetten dat Kodi .mkv's met Dolby Vision profile 7 omzet naar Dolby Vision profile 8.1

Dat werkt wel met de Google TV Streamer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Isane
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-06 01:07
Ik heb thuis 2x de nc2-6a5 chromecast (2e generatie) en vandaag kan ik er niet meer naar toe streamen omdat de firmware verouderd is.

Kan ik nu serieus een nieuwe kopen omdat google ze niet meer ondersteund omdat ze 10 jaar oud zijn? Bizar

Edit: er loopt al een thread bij google, meerdere mensen hebben dit probleem: https://www.googlenestcom...usted-anymore/td-p/684527

[ Voor 25% gewijzigd door Isane op 09-03-2025 20:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoeksmarp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-06 13:09
@Isane ik heb hetzelfde probleem. Antwoord wat ik kreeg via X is
We wanted to let you know that we're currently experiencing some issues with Chromecast devices. Our team is on it and working hard to get things back to normal ASAP!
Maar het lijkt er sterk op dat ze het niet publiek willen zeggen, want de antwoorden op individuele vragen is alleen "stuur een DM".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
hoeksmarp schreef op zondag 9 maart 2025 @ 22:27:
@Isane ik heb hetzelfde probleem. Antwoord wat ik kreeg via X is

[...]

Maar het lijkt er sterk op dat ze het niet publiek willen zeggen, want de antwoorden op individuele vragen is alleen "stuur een DM".
Ik lees het inderdaad, dan maar afwachten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Het is een wereldwijd probleem: https://www.reddit.com/r/...k_the_2nd_gen_chromecast/

Lijkt dus een rotte update te zijn, en geen factory reset proberen want kans is dan aanwezig dat je het ding gaat bricken. :X Hier is er eentje ermee opgehouden, de ander werkt nog wel vooralsnog (komt omdat die al heel lang niet meer geüpdate is en dus die vermoedelijk rotte update niet gehad heeft).

Mocht het niet snel opgelost zijn dan moet ik dus gaan nadenken over een alternatief aangezien onze tv niet bepaald een slimme tv is. :+

Volvotips.com

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Grave_
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-06 20:48
Het certificaat op de chromecast zelf is verlopen. (10 jaar).

Ik kon het toestel na een reset weer toevoegen in Google Home door de datum op de smartphone een dag terug te draaien.

Casten lukt natuurlijk nog steeds niet omdat de datum/tijd daarvoor wel juist moet staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ja boze tongen op Reddit en nieuwssites beweren dat dit een "bewussie" van Google is: maak alle Chromecasts onbruikbaar en hoop dat mensen voor de nieuwe Google TV Streamer gaan (die overigens fors duurder is dan de Chromecasts altijd waren). Nou geloof ik niet in complot-theoriën, maar met Google en zijn wispelturige update-beleid zou het me ergens helemaal niets verbazen. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlisterAMG
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-06 12:19
Ik heb het inmiddels ook op een TCL TV waar geen losse chromecast aan hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Grave_ schreef op zondag 9 maart 2025 @ 22:56:
Het certificaat op de chromecast zelf is verlopen. (10 jaar).

Ik kon het toestel na een reset weer toevoegen in Google Home door de datum op de smartphone een dag terug te draaien.

Casten lukt natuurlijk nog steeds niet omdat de datum/tijd daarvoor wel juist moet staan
Kun je ergens het certificaat inzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-06 10:23
Hier wordt beschreven hoe je de certificaten kan zien. Een tussencertificaat is verlopen. Aangezien veel mensen een reset hebben uitgevoerd zal een update van de FW niet helpen, oplossing zou zijn om een het verlopen tussencertificaat alsnog goed te keuren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:36
Het staat inmiddels ook op de frontpage: nieuws: Gebruikers tweede generatie Google Chromecast melden problemen met apparaat

Google heeft gereageerd, werkt aan een fix zo geven ze aan op Reddit: https://www.reddit.com/r/.../1j7lhrs/comment/mgzcw4e/

[ Voor 17% gewijzigd door musicfreak op 10-03-2025 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-06 16:08
Hoe doen jullie dit ?
Ja dit had ik ook en uiteindelijk het ding maar weer losgekoppeld en de shield maar weer gaan gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:36

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Hoe doen jullie dit ?
Een fatsoenlijke speler hiervoor gebruiken. Hier is de google tv streamer niet het geschikte apparaat voor.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-06 10:07

TheNephilim

Wtfuzzle

Kun je gewoon alles casten naar een uitvoering: Google TV Streamer Wit 32GB net zoals dat op een ouderwetse ChromeCast ook het geval is?

Dat is eigenlijk wat ik als enige gebruik; voor Spotify, YouTube, Twitch, Netflix etc... gewoon Cast vanaf de telefoon met m'n eigen accounts. Mijn partner gebruikt haar eigen accounts weer. Gaat hij daar dan niet alsnog over zeuren zodat we steeds moeten uitloggen/inloggen op GoogleTV oid.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 30-06 18:19

thof

FP ProMod
TheNephilim schreef op maandag 10 maart 2025 @ 12:28:
Kun je gewoon alles casten naar een uitvoering: Google TV Streamer Wit 32GB net zoals dat op een ouderwetse ChromeCast ook het geval is?

Dat is eigenlijk wat ik als enige gebruik; voor Spotify, YouTube, Twitch, Netflix etc... gewoon Cast vanaf de telefoon met m'n eigen accounts. Mijn partner gebruikt haar eigen accounts weer. Gaat hij daar dan niet alsnog over zeuren zodat we steeds moeten uitloggen/inloggen op GoogleTV oid.?
Ja dat kan (Spotify, YouTube, Twitch, Netflix) ik weet alleen niet zeker of je dan in de apps op de Chromecast ook weer netjes uitgelogd bent na het casten...

Is het niet makkelijker als je allebei een profiel op je Chromecast maakt? Kun je gewoon met de afstandsbediening wisselen en heb je je telefoon niet meer nodig :)

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

thof schreef op maandag 10 maart 2025 @ 13:58:
[...]

Ja dat kan (Spotify, YouTube, Twitch, Netflix) ik weet alleen niet zeker of je dan in de apps op de Chromecast ook weer netjes uitgelogd bent na het casten...

Is het niet makkelijker als je allebei een profiel op je Chromecast maakt? Kun je gewoon met de afstandsbediening wisselen en heb je je telefoon niet meer nodig :)
Ik kan zonder de televisie te zien nu een muziekje opzetten, snel de wachtrij even vullen met wat ik wil luisteren. Dat is toch allemaal een gehannes met zo'n afstandsbediening tov. een smartphone.

Als iemand hier toevallig wat GoogleTV doet in zo'n situatie; casten naar Netflix en bijv. Spotify met twee verschillende accounts. Gaat hij zeuren over inloggen? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
  • Laatst online: 08:43
TheNephilim schreef op maandag 10 maart 2025 @ 14:25:
[...]

Ik kan zonder de televisie te zien nu een muziekje opzetten, snel de wachtrij even vullen met wat ik wil luisteren. Dat is toch allemaal een gehannes met zo'n afstandsbediening tov. een smartphone.

Als iemand hier toevallig wat GoogleTV doet in zo'n situatie; casten naar Netflix en bijv. Spotify met twee verschillende accounts. Gaat hij zeuren over inloggen? :o
Bij de nieuwere generaties Chromecast is het volgens mij niet mogelijk om 'puur' te casten en moet je inloggen omdat hij een app op het apparaat aanroept als je gaat casten. Ik vermoed dat dit een beperking is doordat er een besturingssysteem op de Chromecast zelf staat.

Denk dus dat wat jij er mee wil helaas niet zal werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim

TheNephilim

Wtfuzzle

JdJtA schreef op maandag 10 maart 2025 @ 14:58:
[...]

Bij de nieuwere generaties Chromecast is het volgens mij niet mogelijk om 'puur' te casten en moet je inloggen omdat hij een app op het apparaat aanroept als je gaat casten. Ik vermoed dat dit een beperking is doordat er een besturingssysteem op de Chromecast zelf staat.

Denk dus dat wat jij er mee wil helaas niet zal werken.
Pfoeh, dat is zonde! Ik had mijn uitvoering: Google Chromecast (2018) - Zwart graag eens ingeruild voor een versie die 4K ondersteund met de meest moderne toeters en bellen, ook qua audio codecs. Ik heb al eens een Shield overwogen, maar die zijn natuurlijk vrij prijzig en ook niet zonder problemen.

Bedankt voor jullie meedenken tot zover in ieder geval! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Mag ik zeggen dat het wel lang duurt voordat ze het gefixt hebben?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-06 17:25
Als ik dit zo lees gaat het nog wel een aantal weken duren.
https://www.reddit.com/r/..._a_fix_is_taking_so_long/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valkske
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-06 20:41
Hier hetzelfde met de 2e generatie chromecast, dat wordt dagelijks gebruikt, dus ik onder het gejengel van lastige kindjes die niet meer hun filmpjes konden kijken alles tot factory reset toe aan het proberen geweest, een hele avond aan verknoeid en uit pure wanhoop een google tv streamer besteld die de volgende dag geleverd kon worden...

Ook al is het technische fout die onopzettelijk zou zijn, het komt hun wel goed uit, want ik denk niet dat ik de enige ga zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-06 11:09
JdJtA schreef op maandag 10 maart 2025 @ 14:58:
Als geen Android TV-applicatie geïnstalleerd is op de mediaspeler voor de betreffende dienst, dan zou casting moeten werken. Zo werkt het in ieder geval voor de meeste applicaties op een Shield TV.

Als wel een applicatie start of enkel de Play Store opent op een pagina van een applicatie dan komt dat niet door een beperking van Android TV. Dat is een bewuste keuze van de maker van die applicatie.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Valkske schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:40:
Ook al is het technische fout die onopzettelijk zou zijn, het komt hun wel goed uit, want ik denk niet dat ik de enige ga zijn.
Als je vanaf Android cast, kun je 'Bypass Device Auth' aanzetten. Dan werkt bijna alles weer gewoon. Wat niet werkt is bijv. SkyShowtime (Peacock), die extra checks uitvoeren.

Google TV Streamer is flink overkill als vervanger voor een Chromecast 2015. Ik zou eerder denken aan iets als een onn. Google TV 4K Streaming Box, hier helaas niet te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
Valkske schreef op woensdag 12 maart 2025 @ 09:40:
Hier hetzelfde met de 2e generatie chromecast, dat wordt dagelijks gebruikt, dus ik onder het gejengel van lastige kindjes die niet meer hun filmpjes konden kijken.
haha heel herkenbaar.
Gelukkig had mn schoonpa nog een chromecast 4k in de kast liggen :X

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:13
Weer een nieuwe update voor de recente Chromecasts.

Upgrade Android TV version from 12 to 14
The Google TV Streamer Voice remote support Find my Remote and Customizable
Security Patch updates to January 2025
System Stability and Improvements

Upgrade verliep probleemloos en ook icm Projectivy Launcher.

note: Alleen KODI wil niet meer starten. Cache leegmaken helpt dit keer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
Zo ook Chromecast with Google TV (4K) en Chromecast with Google TV (HD) een update naar 14 en patchlvl 01/25 (UTTC.241218.004).

Prima verlopen, al had ik op één 4K wel wat opslag tekort.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
MikeOO schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 07:36:
Weer een nieuwe update voor de recente Chromecasts.

Upgrade Android TV version from 12 to 14
The Google TV Streamer Voice remote support Find my Remote and Customizable
Security Patch updates to January 2025
System Stability and Improvements

Upgrade verliep probleemloos en ook icm Projectivy Launcher.

Kodi werkt hier prima na de update naar Android TV 14. Ik had er toch niet veel op staan dus heb voor de zekerheid wel even cache én data eerst verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
TexMex schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 08:40:
[...]

Kodi werkt hier prima na de update naar Android TV 14. Ik had er toch niet veel op staan dus heb voor de zekerheid wel even cache én data eerst verwijderd.
Data moet ik nog proberen maar ja moet je alles weer instellen en natuurlijk geen backup van gemaakt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-06 17:12
MikeOO schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 07:36:

Ik hoefde alleen opnieuw toestemming te geven voor toegang tot bestanden, daarna gaf Kodi aan dat hij zich klaar maakte voor de eerste opstart maar na opstart werkte alles gewoon zoals voorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
ratzz schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 11:02:
[...]

Ik hoefde alleen opnieuw toestemming te geven voor toegang tot bestanden, daarna gaf Kodi aan dat hij zich klaar maakte voor de eerste opstart maar na opstart werkte alles gewoon zoals voorheen.
Hij vroeg bij mij niets. Start op zoals hij doet als de cache geleegd is. Daarna klik je erop en kom hij weer terug in de launcher.

Maar nu ook de data verwijderd en hij start weer 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• japie06
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:37
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/tr3wyw4prgoe1.jpeg?auto=webp&s=4153695dcf7c114116e8a837273b4eb42506c2a3

Hoop doet leven. Hoewel ik zelf verwacht dat het nog wel een weekje tenminste zal duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met de update naar V14 is er ook de Google Home app integratie, mocht men daar op andere apparaten ook al gebruik van maken.

Edit: overigens is het misschien zo gek nog niet om na de update een factory reset uit te voeren. We hebben op andere apparaten gemerkt, met Android en Google TV GUI, dat dit aardig wat zaken kan verbeteren. Komende vanaf V12 naar V14.

Ik weet het, je moet alles weer opnieuw installeren en instellen, maar met kwaaltjes blijven zitten agv de update is ook niet echt prettig.

[ Voor 60% gewijzigd door hardware-lover op 13-03-2025 18:27 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-06 20:18
Update naar android 14 heeft mij Dolby Vision support vernaggeld. Als ik een film stop krijg ik zwart beeld, waarna het enige wat ik kan doen is de Chromecast opnieuw opstarten. Alle instellingen geprobeerd. Had ik maar niet geüpdatet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Hier problemen met mijn TV streamer. Ik ben ineens uitgelogd op mijn YouTube account, vervolgens wil ik aanmelden, kies mijn Google account maar dit lukt niet. De tv streamer zelf laat wel mijn account zien.

Iemand die hier ook last van heeft en een oplossing hiervoor? Cache en gebruikersgegevens heb ik al gewist en de tv streamer opnieuw opgestart......

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ap3nr0ts
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-06 20:29

ap3nr0ts

hoi

Weet iemand toevallig al of je nog dat gedoe met Disable HW Overlays hebt tegen stuttering, of is dat nu ein-de-lijk verholpen bij de Google TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
RedNas74 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 17:09:
Update naar android 14 heeft mij Dolby Vision support vernaggeld. Als ik een film stop krijg ik zwart beeld, waarna het enige wat ik kan doen is de Chromecast opnieuw opstarten. Alle instellingen geprobeerd. Had ik maar niet geüpdatet.
Fwiw: Dolby Vision had ik dus wel ff getest voordat ik hier de "prima verlopen" postte.
Een 30,5GB 23.96fps 4K DV file, over wifi via webdav met Nova Player. En zojuist ook een kleinere file getest.

Bij het stoppen/starten krijg ik wel ff een zwart scherm én 1 frame van de content te zien. Dat lijkt nu een fractie langer te duren dan voorheen.
De framerate match van 60 Hz naar 24Hz heb (had?) ik bewust niet op seamless staan (wel supported).

Maar nu kan ik dus die setting zo snel even niet vinden en mijn interface lijkt nu in het Nederlands wat de boel bemoeilijkt.
Ik gok wel dat je het daar ergens zou moeten zoeken.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
ap3nr0ts schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 17:13:
Weet iemand toevallig al of je nog dat gedoe met Disable HW Overlays hebt tegen stuttering, of is dat nu ein-de-lijk verholpen bij de Google TV?
Dat is al heel lang niet meer nodig: itsoutthere in "Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
japie06 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:33:
Hoop doet leven. Hoewel ik zelf verwacht dat het nog wel een weekje tenminste zal duren.
Ik heb de update zojuist ontvangen.

Met:
code:
1
curl -k https://<chromecast ip>:8443/setup/reboot -H "Content-Type: application/json" -d '{"params":"ota foreground"}'

laat je de Chromecast naar een update zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

RedNas74 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 17:09:
Er is een aparte instelling voor Dovi. Standaard en nog wat. Beide al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
daffie82 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:11:
[...]

Er is een aparte instelling voor Dovi. Standaard en nog wat. Beide al geprobeerd?
Ja beide geprobeerd. Bij standaard krijg ik een zwart scherm als ik op stop druk. Bij kleine vertraging. Krijg ik wel beeld als ik op stop druk, maar Dolby Vision blijft aan (terwijl content matchen aan staat) en de kleuren zijn dan vernaggeld, alsof je Dolby Vision bekijkt op een scherm dat het niet ondersteund. Ik ben nu een fabrieksreset aan het proberen. Alle instellingen geprobeerd. Het enige dat werkte was Dolby Vision uitzetten, maar dan heb ik alleen hdr10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FAQ
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

FAQ

epias schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:58:
[...]

Met:
code:
1
curl -k https://<chromecast ip>:8443/setup/reboot -H "Content-Type: application/json" -d '{"params":"ota foreground"}'

Dank, dit initieert hier wel een update, hij blijft echter op 0% staan (mogelijk servers wat overvraagd op het moment….?) en breekt dan af met een Netwerkprobleem. Bij jou wel goed gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedNas74
Terug naar fabrieksinstelling werkt helaas niet. Zo ziet mijn scherm er nu uit nadat ik een video met Dolby Vision stop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BGsZTLIxZ3wyFaWX66J5QvpPCUo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hrszh7NcRHb7XXDK3W4t40fx.jpg?f=fotoalbum_large

Met android 12 werkte het perfect. Zucht.

[ Voor 4% gewijzigd door RedNas74 op 13-03-2025 21:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
FAQ schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:30:
Dank, dit initieert hier wel een update, hij blijft echter op 0% staan (mogelijk servers wat overvraagd op het moment….?) en breekt dan af met een Netwerkprobleem. Bij jou wel goed gegaan?
Bij mijn eerste Chromecast ging het gelijk goed, met de tweede niet. Je kunt rebooten en opnieuw proberen met:
code:
1
curl -k https://<chromecast ip>:8443/setup/reboot -H "Content-Type: application/json" -d '{"params":"now"}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

RedNas74 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:32:
Terug naar fabrieksinstelling werkt helaas niet. Zo ziet mijn scherm er nu uit nadat ik een video met Dolby Vision stop.

[Afbeelding]

Met android 12 werkte het perfect. Zucht.
Heb je dat probleem ook met Dovi content via een streamingdienst? Dan wil ik wel even testen voor je.
Heb Netflix en Prime en Disney+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
daffie82 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:35:
[...]

Heb je dat probleem ook met Dovi content via een streamingdienst? Dan wil ik wel even testen voor je.
Heb Netflix en Prime en Disney+
Heb ik niet helaas. Alleen full hd netflix. Kan dat dus niet testen. Het rare is dat de films wel gewoon prima afspelen. Alleen als ik op stop druk krijg ik dat beeld dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
@RedNas74 Dat is vrijwel zeker een communicatie issue tussen TV en mediaspeler. Een van de twee gaat door met een verkeerd profiel.

Ik heb het 2x zo gehad (groen na DV) en heb toen mijn TV gereset.
De tweede keer bleek ff switchen van hdmi poort ook voldoende.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:20
Ik ben zo'n sukkel die mijn chromecast terug heeft gezet naar fabrieksinstellingen, dus ik ben benieuwd hoe en wanneer ik de update ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
Raymond P schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:49:
@RedNas74 Dat is vrijwel zeker een communicatie issue tussen TV en mediaspeler. Een van de twee gaat door met een verkeerd profiel.

Ik heb het 2x zo gehad (groen na DV) en heb toen mijn TV gereset.
De tweede keer bleek ff switchen van hdmi poort ook voldoende.
Mijn tv ga ik sowieso niet resetten. Raar dat voor de update alles prima werkte en opeens na de update niet meer. Op bijvoorbeeld mijn Xbox Series X werkt Dolby Vision prima zonder problemen. Op de apps op de tv zelf ook. Alleen de Chromecast heeft nu dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-06 11:02
Is er eindelijk support voor dynamische frame rates als je Netflix of andere streaming diensten kijkt? Dit zou toen met Android 12 komen namelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FAQ
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

FAQ

Marrtijn schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:56:
Ik ben zo'n sukkel die mijn chromecast terug heeft gezet naar fabrieksinstellingen, dus ik ben benieuwd hoe en wanneer ik de update ga krijgen.
Hier op de IPhone even de datum teruggezet naar vorige week en toen kon ik hem zonder problemen via Google Home app weer ingesteld krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
dutchnltweaker schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:58:
Is er eindelijk support voor dynamische frame rates als je Netflix of andere streaming diensten kijkt? Dit zou toen met Android 12 komen namelijk.
Dat was er ook al met android 12. Maar alleen op Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
RedNas74 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:58:
[...]

Mijn tv ga ik sowieso niet resetten. Raar dat voor de update alles prima werkte en opeens na de update niet meer. Op bijvoorbeeld mijn Xbox Series X werkt Dolby Vision prima zonder problemen. Op de apps op de tv zelf ook. Alleen de Chromecast heeft nu dit probleem.
Dat snap ik, het was toen ook mijn laatste keuze. Als ik het mij goed herinner ook na een update.

Maareh, trek 'm even eruit. Dikke kans dat zowel je TV en chromecast daarna weer weten hoe het wel moet.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marrtijn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:20
FAQ schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:59:
[...]

Hier op de IPhone even de datum teruggezet naar vorige week en toen kon ik hem zonder problemen via Google Home app weer ingesteld krijgen
Ja, heb ik ook gedaan, maar op mijn home app blijft hij op 'offline' staan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-06 17:51
Ik kreeg een uurtje terug de email van Google over de problemen met de Chromecast 2 en Audio, en zag op het gelinkte community-forum dat ze inmiddels een fix voor de devices aan het uitrollen zijn:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fGuvhfJdtPtQV0ytYn79xMtLs9Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KyYEXikPT88gMfvPAPeEDPZu.png?f=fotoalbum_large

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
RedNas74 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 22:06:
[...]

Dat was er ook al met android 12. Maar alleen op Netflix.
Hier met Netflix blijf het 60 frames weergeven, kunnen er andere factoren spelen dat het niet lukt? Met de ziggo next box toe hier ziggo hadden, geen enkel probleem, automatisch schakelde de framerste om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
dutchnltweaker schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 22:34:
[...]

Hier met Netflix blijf het 60 frames weergeven, kunnen er andere factoren spelen dat het niet lukt? Met de ziggo next box toe hier ziggo hadden, geen enkel probleem, automatisch schakelde de framerste om.
De Netflix app geeft bij mij een melding dat automatische framerate aanstaat, voordat ik een video start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
Raymond P schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 22:09:
[...]

Dat snap ik, het was toen ook mijn laatste keuze. Als ik het mij goed herinner ook na een update.

Maareh, trek 'm even eruit. Dikke kans dat zowel je TV en chromecast daarna weer weten hoe het wel moet.
Ook dit helpt niet. Heb het opgegeven en Dolby Vision uitgezet. Ik ga maar eens kijken voor een andere android tv speler. In ieder geval geen van Google. Hoe vaak die updates verneuken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@RedNas74 lokale files afspelen moet je dit ding sowieso niet voor gebruiken. Daar zijn veel betere opties voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
RedNas74 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 22:39:
[...]

De Netflix app geeft bij mij een melding dat automatische framerate aanstaat, voordat ik een video start.
In de instellingen of?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedNas74
Zodra ik een serie of film open zie ik dit op het scherm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NMqr3KFolagDuBKVe_kR6ZsDiNU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ShcydzDyMouuCn2BnTjqe8OU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
wat doet de chromecast HD als ik DTS geluid probeer af te spelen via plex? decoderen? of valt het geluid weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
epias schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:58:
[...]

Met:
code:
1

epias schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 21:32:
[...]
Bij mijn eerste Chromecast ging het gelijk goed, met de tweede niet. Je kunt rebooten en opnieuw proberen met:
code:
1
curl -k https://<chromecast ip>:8443/setup/reboot -H "Content-Type: application/json" -d '{"params":"now"}'
Hier gebeurt helemaal niks met beide commando's. Ik heb de chromecast niet gereset, alleen van de stroom afgehaald.

Ik kan hem wel gewoon pingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
blueman85 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 17:11:
Hier problemen met mijn TV streamer. Ik ben ineens uitgelogd op mijn YouTube account, vervolgens wil ik aanmelden, kies mijn Google account maar dit lukt niet. De tv streamer zelf laat wel mijn account zien.

Iemand die hier ook last van heeft en een oplossing hiervoor? Cache en gebruikersgegevens heb ik al gewist en de tv streamer opnieuw opgestart......
Is er niemand die problemen heeft met de YouTube app op de Google TV streamer?

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Nu online
blueman85 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 15:00:
[...]

Is er niemand die problemen heeft met de YouTube app op de Google TV streamer?
Ik zojuist nadat m'n vriendin op haar profiel youtube heeft bekeken.
Youtube forced closen en het ging weer automagisch goed, inloggen overbodig.

Edit: niet op de streamer, maar gok dat het eenzelfde issue is.

[ Voor 8% gewijzigd door Raymond P op 14-03-2025 18:06 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
japie06 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 10:34:
Hier gebeurt helemaal niks met beide commando's. Ik heb de chromecast niet gereset, alleen van de stroom afgehaald.
Dan gaat er iets niet goed. Het heeft geen zin om daar verder naar te kijken, aangezien het ook niet zo heel veel uitmaakt. Mijn tweede Chromecast heeft de update nu ook, zonder API update commando.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie06
epias schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 20:24:
[...]

Dan gaat er iets niet goed. Het heeft geen zin om daar verder naar te kijken, aangezien het ook niet zo heel veel uitmaakt. Mijn tweede Chromecast heeft de update nu ook, zonder API update commando.
Ik heb weer even de CC van de stroom afgehaald en rolt de update ook binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
RedNas74 schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 07:45:
[...]

Zodra ik een serie of film open zie ik dit op het scherm.
[Afbeelding]
Hier niet, apart. Misschien toch te maken met type tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
dutchnltweaker schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 11:13:
[...]

Hier niet, apart. Misschien toch te maken met type tv?
Dit is het Google/Chromecast topic. Ik krijg die popup dus op mijn Chromecast. Heeft dus niets met het type tv te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:43
Volgens mij is dit het juiste topic, anders excuses.

Toen afgelopen zondag de problemen er waren, had ik mijn Chromecast een factory reset gegeven, niet weten van de problemen.

Ik probeer 'm nu weer te verbinden maar krijg de volgende foutmelding:
"Connection problem during setup. Could not communicate with your Chromecast"

Wat heb ik gedaan:
• Telefoon naar 8 Maart
• Google home, delete cache en data
• Reboot telefoon
• Factory reset Chromecast
• Google Home in gesteld
• Chromecast gevonden
• Wifi gekozen en wachtwoord ingevuld
• "Connection problem during setup. Could not communicate with your Chromecast"

Daar waar anderen het wel lukt, lijkt die van mij niet te willen verbinden met Wifi. Ook al via een ander Wifi punt in huis geprobeerd, maar zelfde probleem.

Iemand een oplossing?

EDIT:
Mijn Galaxy A41 wilde niet meewerken, maar met de Redmi telefoon van mijn vriendin is het met de bovenstaande stappen gelukt. Hierna kon mijn Galaxy A41 ook weer verbinden.

[ Voor 9% gewijzigd door PASware op 15-03-2025 15:09 ]

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchnltweaker
RedNas74 schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 11:33:
[...]

Dit is het Google/Chromecast topic. Ik krijg die popup dus op mijn Chromecast. Heeft dus niets met het type tv te maken.
Ik ben er achtergekomen wat het probleem is. Instellingen voor weergaven scherm stond op naadloos overschakelen naar juiste frame rate, nu omgezet naar niet naadloos en nu wordt de Netflix content wel omgezet waar nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:17
PASware schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 14:55:
Volgens mij is dit het juiste topic, anders excuses.

Toen afgelopen zondag de problemen er waren, had ik mijn Chromecast een factory reset gegeven, niet weten van de problemen.

Ik probeer 'm nu weer te verbinden maar krijg de volgende foutmelding:
"Connection problem during setup. Could not communicate with your Chromecast"

Wat heb ik gedaan:
• Telefoon naar 8 Maart
• Google home, delete cache en data
• Reboot telefoon
• Factory reset Chromecast
• Google Home in gesteld
• Chromecast gevonden
• Wifi gekozen en wachtwoord ingevuld
• "Connection problem during setup. Could not communicate with your Chromecast"

Daar waar anderen het wel lukt, lijkt die van mij niet te willen verbinden met Wifi. Ook al via een ander Wifi punt in huis geprobeerd, maar zelfde probleem.

Iemand een oplossing?

EDIT:
Mijn Galaxy A41 wilde niet meewerken, maar met de Redmi telefoon van mijn vriendin is het met de bovenstaande stappen gelukt. Hierna kon mijn Galaxy A41 ook weer verbinden.
Dit werkt bij bij ook. Top!

Wellicht een andere vraag: wij hebben bij onze tv in de woonkamer een google TV met afstandsbediening icm een ouderwetse versterker. Is er een mogelijkheid om de afstandsbediening zowel de TV als de versterker aan te laten zetten?

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Via HDMI CEC moet het lukken.
Maar je spreekt over een ouderwetse versterker. Dus ik neem aan geen HDMI op de versteker. En daarmee ook geen HDMI CEC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
Athome schreef op zaterdag 15 maart 2025 @ 21:03:
Via HDMI CEC moet het lukken.
Maar je spreekt over een ouderwetse versterker. Dus ik neem aan geen HDMI op de versteker. En daarmee ook geen HDMI CEC
Nee exact, geen hdmi op de versterker helaas.

don't mind me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikejux
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 30-06 20:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/axghdyKpajtYvkz9wSVvDRSCkZY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qAUoVEBIZ4Qf50HYP8g0iLv9.jpg?f=fotoalbum_large

Wellicht werkt het met tulp naar hdmi stekkers

Maar waarschijnlijk niet omdat de versterker zelf geen CEC ondersteund.

[ Voor 8% gewijzigd door Mikejux op 15-03-2025 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
Nee denk het niet.
Heb ook al zitten zoeken naar een adapter die hdmi cec omzet naar een infrarood signaal, maar helaas niks gevonden

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHiKoRa
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 16:03
Dit weekend heeft mij Google Chromecast met Google TV (4K) zichzelf geupgrade naar Android 14 (UTTC.241218.004.12950887) en sindsdien werkt mijn external device storage niet meer. De Chromecast geeft bij de device storage aan "USB drive is safely ejected".

De voorheen goed werkende USB-C hubs Aukey CB-C71 en Vemont USB-3108 en verschillende storage devices (zowel USB-sticks, als external SSD's) geven allemaal hetzelfde probleem. Nieuwe storage devices worden in eerste instantie herkent als removable storage, maar na het uitvoeren van "Delete and format as device storage" veranderd de status permanent in "USB drive is safely ejected". Rebooten, omsteken van de storage naar een andere poort en zelfs factory reset van de Chromevast heeft niet geholpen.

Onder Android 12 heeeft het jaren perfect gewerkt, maar er zit op het moment niets anders op dan alleen van de internal storage gebruik te maken. :-( Zijn er nog andere mensen die hier tegen aan zijn gelopen? Of zijn er nog ideeën wat ik zou kunnen proberen, op het moment heb ik er zelf geen meer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
sHiKoRa schreef op maandag 17 maart 2025 @ 09:05:
Dit weekend heeft mij Google Chromecast met Google TV (4K) zichzelf geupgrade naar Android 14 (UTTC.241218.004.12950887) en sindsdien werkt mijn external device storage niet meer. De Chromecast geeft bij de device storage aan "USB drive is safely ejected".

De voorheen goed werkende USB-C hubs Aukey CB-C71 en Vemont USB-3108 en verschillende storage devices (zowel USB-sticks, als external SSD's) geven allemaal hetzelfde probleem. Nieuwe storage devices worden in eerste instantie herkent als removable storage, maar na het uitvoeren van "Delete and format as device storage" veranderd de status permanent in "USB drive is safely ejected". Rebooten, omsteken van de storage naar een andere poort en zelfs factory reset van de Chromevast heeft niet geholpen.

Onder Android 12 heeeft het jaren perfect gewerkt, maar er zit op het moment niets anders op dan alleen van de internal storage gebruik te maken. :-( Zijn er nog andere mensen die hier tegen aan zijn gelopen? Of zijn er nog ideeën wat ik zou kunnen proberen, op het moment heb ik er zelf geen meer?
Je bent niet de enige, zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHiKoRa
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 16:03
Dank je wel tjanssen. :) De vraag is in hoeverre Google dit gaat oplossen, daar heb ik weinig vertrouwen in en als ze het uberhaupt oppakken gaat dit lang duren. Tip voor diegene die de upgrade nog niet hebben gehad, de automatisch update kan uitgezet worden onder System -> Google - System Services Updates.

Voor Kodi ben ik maar weer teruggevallen op pathsubstitution door de Advancedsettings.xml file aan te maken, zodat de thumbnails op een netwerk locatie i.p.v. lokaal gezet worden. Scheelt toch weer iets van ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik heb hier automatische updates maar even uitgezet. Eerst het gedoe met de oudere generaties chromecast (weliswaar geen update-probleem maar goed) en nu de verscheidene problemen met de Google TV update.
Lees van alles van beeldproblemen tot wegvallende USB-hubs, ethernet en opslag en meer.

Nee, laat anderen maar eerst de kastanjes uit het vuur halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Piet91 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 11:47:
Ik heb hier automatische updates maar even uitgezet. Eerst het gedoe met de oudere generaties chromecast (weliswaar geen update-probleem maar goed) en nu de verscheidene problemen met de Google TV update.
Lees van alles van beeldproblemen tot wegvallende USB-hubs, ethernet en opslag en meer.

Nee, laat anderen maar eerst de kastanjes uit het vuur halen...
Geen problemen hier met de update naar Android 14. Maar ik gebruik ook geen USB hubs.

Ja, even de settings overlopen na de update en bijvoorbeeld ''match content'' aanzetten bij ''dynamic range''.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op mijn CCwGTV 4k crashte na de update de beeld-settings steeds. Ik kwam maar niet bij de advanced settings en hij klapte steeds weer naar het home-scherm. Na wat googlen, kwam ik op de tip om een bluetooth muis aan te sluiten. Dit werkte en ik kon op die manier bij de advanced settings. De match-content optie zorgt er voor dat het menu crasht, zo schijnt.
Ik vond de info door nav het artikel uit de post van @tjanssen . Waarvoor dank!
tjanssen schreef op maandag 17 maart 2025 @ 09:26:
[...]
Je bent niet de enige, zie hier.
Hiermee heb ik een factory reset voorkomen (die doe ik later wel eens, als ik daar meer tijd voor heb).

Ik moest trouwens ook kodi opnieuw installeren en configureren, maar gelukkig was is daar door een backup van de settings zo weer mee klaar.

[ Voor 21% gewijzigd door Harkelaar op 17-03-2025 13:00 ]

do or do not, there is no try

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Harkelaar schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:55:
De match-content optie zorgt er voor dat het menu crasht, zo schijnt.
Geen last van hier hoor. Dit is echt geen algemeen iets. Geen idee waarom bij sommige mensen dan wel en andere niet. Gebruik je eigen launcher of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had eigenlijk wat anders verwacht van Google en de V14 update voor hun Google TV dongles. Maar het schijnt dat ze allen de build uit dezelfde bron gebruiken, want alle apparaten die ik voorbij heb zien komen met een V14 versie, laten in eerste instantie een "maybe-dirty" kernel zien na de update.

Enkel de meest recente V14 versies zijn die opmerking nu kwijt (zijn geen Google apparaten).

Vreemd dat ze dat niet even hebben opgeruimd voor ze de update uitrolden. Zal met een volgende update wel zijn aangepast verwacht ik 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

hardware-lover schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:53:
een "maybe-dirty" kernel zien na de update.
Wat bedoel je hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Precies wat ik schreef, wat zichtbaar is bij de Kernel info.

Overigens, die factory reset is eigenlijk wel een must na de V14 update. Daarin is de Google TV Dongle geen uitzondering, het scheelt dag en nacht in gebruik en vlotheid van reageren, en geen problemen met het instellingen menu, zoals sommigen blijkbaar wel hebben (Reddit info e.d.).

Nu de handel weer even "opschonen", al twijfel ik nog of ik Projectivy nu weer als standaard ga zetten en de originele launcher disable, gezien de Google Home app integratie. Eerst maar even de rest van mijn apps weer aanslingeren ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Zo een factory reset heb ik toch echt geen zin in :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
daffie82 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 14:37:
Zo een factory reset heb ik toch echt geen zin in :(
Niemand die zegt dat het verplicht is, maar mocht je tegen wat onoplosbare zaken aanlopen, en dat irriteert, dan even in het achterhoofd houden.

We adviseren het ten strengste na een update naar V14 vanaf V12. Vreemd genoeg zijn er na een update vanaf V11 veel minder issues, maar dat is voor de Google Dongle niet echt van toepassing, die staat (of stond), al geruime tijd op V12.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Harkelaar schreef op maandag 17 maart 2025 @ 12:55:
Op mijn CCwGTV 4k crashte na de update de beeld-settings steeds. Ik kwam maar niet bij de advanced settings en hij klapte steeds weer naar het home-scherm. Na wat googlen, kwam ik op de tip om een bluetooth muis aan te sluiten. Dit werkte en ik kon op die manier bij de advanced settings. De match-content optie zorgt er voor dat het menu crasht, zo schijnt.
Ik vond de info door nav het artikel uit de post van @tjanssen . Waarvoor dank!
daffie82 schreef op maandag 17 maart 2025 @ 13:21:
[...]

Geen last van hier hoor. Dit is echt geen algemeen iets. Geen idee waarom bij sommige mensen dan wel en andere niet. Gebruik je eigen launcher of zo?
Ik heb hier ook last van. Bij mij alles standaard in ieder geval. Ik heb dit moet ik zeggen dat ik dit alleen nog maar getest (lees tegenaan gelopen) op mijn TV in de woonkamer, op de andere 2 TV's heb ik nog niet gecheckt. Zal ik vandaag eens checken.

[ Voor 34% gewijzigd door tjanssen op 17-03-2025 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Farabi schreef op vrijdag 14 maart 2025 @ 09:48:
wat doet de chromecast HD als ik DTS geluid probeer af te spelen via plex? decoderen? of valt het geluid weg?
Ondersteund de HD versie van de Dongle geen DTS codec, zoals de 4k versie wel doet?

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 57 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)