Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:34

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
NoepZor schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 23:44:
Ik heb wel gelezen dat ie trager is dan de nieuwe streamer. Alleen ik zoek ervaringen of dit hinderlijk is bij het beoogde gebruik. Wellicht heeft iemand hier ervaring met beide apparaten icm de genoemde apps. Ik vond het wat ver gaan om hier een apart topic voor aan te maken.
Ja ik merk wel een flink verschil tussen de Chromecast 4K en de Google TV Streamer die we nu inmiddels alweer een tijdje gebruiken, het verschil tussen wifi en bekabeld is al een gigantisch verschil als je dingen over je thuisnetwerk wil gaan kijken. Maar ook bij streamingsdiensten merk je een snelheidswinst, niet alleen door de bekabelde verbinding want de Google TV Streamer is ook gewoon sneller dan zijn voorgangers.

Wij hebben nog maar weinig nadelen gevonden, zoals ik in mijn review aangaf is het grootste nadeel dat de Google TV Streamer geen Audio passthrough heeft! :D

[ Voor 7% gewijzigd door G_Dragon op 21-10-2024 10:08 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:32

Pierre

Van nature lui!

G_Dragon schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:06:
[...]
Wij hebben nog maar weinig nadelen gevonden, zoals ik in mijn review aangaf is het grootste nadeel dat de Google TV Streamer geen Audio passthrough heeft! :D
Is dat een hardware issue of kan dat eventueel gefixt worden met firmware?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Pierre schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 10:53:
[...]

Is dat een hardware issue of kan dat eventueel gefixt worden met firmware?
Eerlijk gezegd geen idee, ik hoor hier wel meer mensen hierover klagen.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-05 10:50
RedNas74 schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 13:43:
[...]

Eens. Ongelofelijk dat er in android tv geen optie zit om de audio sync aan te passen.
Bijzonder wel, want de shield heeft deze optie wel in het android tv menu zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:01
Ik heb wel gelezen dat ie trager is dan de nieuwe streamer. Alleen ik zoek ervaringen of dit hinderlijk is bij het beoogde gebruik. Wellicht heeft iemand hier ervaring met beide apparaten icm de genoemde apps. Ik vond het wat ver gaan om hier een apart topic voor aan te maken.
Je merkt inderdaad echt wel verschil, of het hinderlijk is lastig te zeggen... Hij is net wat sneller, net wat 'snapier', net wat fijner dus. Tja, ik ben er erg blij mee hoor maar ik vind het prijsverschil tussen de twee nog steeds groot voor het verschil in daadwerkelijke snelheid.

/edit: het ontbreken van audio passthrough vind ik ook wel jammer en hinderlijk. Wel omheen te werken, maar niet ideaal.

[ Voor 8% gewijzigd door FabianNL op 21-10-2024 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:53
Draait de NVIDIA Geforce NOW app nu goed op de nieuwe Chromecast TV Streamer ?

[ Voor 9% gewijzigd door Albert020 op 21-10-2024 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-05 21:25
FabianNL schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:48:
[...]

Je merkt inderdaad echt wel verschil, of het hinderlijk is lastig te zeggen... Hij is net wat sneller, net wat 'snapier', net wat fijner dus. Tja, ik ben er erg blij mee hoor maar ik vind het prijsverschil tussen de twee nog steeds groot voor het verschil in daadwerkelijke snelheid.

/edit: het ontbreken van audio passthrough vind ik ook wel jammer en hinderlijk. Wel omheen te werken, maar niet ideaal.
Dank voor je reactie. Ik had al wel gelezen dat de Chromecasts nog een upgrade krijgen naar een hogere Android versie (gelijk aan de TV streamer), wat wellicht ook voor snelheidswinst kan zorgen. De HD chromecast is bijna overal wel uitverkocht zie ik, die is snel EOL gegaan.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-05 14:18
NoepZor schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 20:30:
[...]

Dank voor je reactie. Ik had al wel gelezen dat de Chromecasts nog een upgrade krijgen naar een hogere Android versie (gelijk aan de TV streamer), wat wellicht ook voor snelheidswinst kan zorgen. De HD chromecast is bijna overal wel uitverkocht zie ik, die is snel EOL gegaan.
Hoger Android versie en snelheidswinst zou ik maar niet vanuit gaan...

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 10:42
De Chromcast + Google TV 4K komt wat snelheid betreft in de buurt van je TV. Waarschijnlijk iets sneller.
De Google TV Streamer heeft ongeveer dezelfde snelheid als een TV van het huidige of vorig modeljaar uit het hoge prijssegment.
Dus ja, je ervaart een aanzienlijk snelheidsverschil.
Zelf vind ik het snelheidsverschil de meerprijs zeker waard. Het eenvoudig aan kunnen sluiten van een netwerkkabel is ook een pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:41

vanDaal

-ismeereentje

Ik heb vandaag mijn Google TV Streamer ontvangen. Nu heb ik de volgende opstelling:
  • TV: LG G4 65"
  • Sonos Arc + Era300 + Sub
  • Google TV Streamer met daarop Plex en Jellyfin geïnstalleerd
  • MiniPC/HTPC (N100) met Windows 11 en daarop Plex (geen Plex pass) en Jellyfin server. Hierop staan een aantal 2160p remux atmos rips van 50-70Gb, zowel op de interne HD als op een externe HD
  • Alle devices hebben een eigen netwerkkabel
  • MiniPC is met een HDMI kabel (met splitter ertussen) op mijn TV aangesloten
Alleen als ik de rips wil afspelen via Plex of Jellyfin, gaat het voor geen meter. Beeld komt wel, maar start niet of hapert. Op mijn TV via dezelfde apps haperde hij ook, maar zelfs minder; ik ging er vanuit dat dit met de streamer zou zijn opgelost.

Iemand een idee?

[ Voor 13% gewijzigd door vanDaal op 22-10-2024 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:46
Tja, (rotte) netwerkkabel(s), switch, trage harde schijf?

Kan je ook rechtstreeks van die miniPC afspelen en gaat dat wel goed?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-05 20:57
@vanDaal De server zal waarschijnlijk gaan transcoderen met zulke rips. Zet audio passhthrough eens aan in Plex en configureer dit ook correct op de Streamer.

En configureer met Jellyfin hardware transcoderen, dat zal flink helpen bij dergelijke bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:46
Zijn er hier trouwens mensen die een goede alternatieve afstandsbediening gebruiken i.c.m. de Streamer met een numeriek deel? Ik vind de originele te beperkt en wil eigenlijk ook niet mijn telefoon er voor gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
vanDaal schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:54:
Ik heb vandaag mijn Google TV Streamer ontvangen. Nu heb ik de volgende opstelling:
  • MiniPC/HTPC (N100) met Windows 11 en daarop Plex (geen Plex pass) en Jellyfin server. Hierop staan een aantal 2160p remux atmos rips van 50-70Gb, zowel op de interne HD als op een externe HD
Alleen als ik de rips wil afspelen via Plex of Jellyfin, gaat het voor geen meter. Beeld komt wel, maar start niet of hapert. Op mijn TV via dezelfde apps haperde hij ook, maar zelfs minder; ik ging er vanuit dat dit met de streamer zou zijn opgelost.

Iemand een idee?
Herkenbaar.
De TV Streamer speelt via Kodi op mijn TV de 4K rips ook beroerd af.
Maar zodra ik de TV streamer op mijn AV Receiver aansluit, gaat het ineens wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

alex3305 schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:49:
@vanDaal De server zal waarschijnlijk gaan transcoderen met zulke rips. Zet audio passhthrough eens aan in Plex en configureer dit ook correct op de Streamer.

En configureer met Jellyfin hardware transcoderen, dat zal flink helpen bij dergelijke bestanden.
In Jellyfin had ik het nog niet aan staan, maar nu inmiddels wel (zie hieronder).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RSoJcNeDfUmgxSnvkPhxfmOiLJ4=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/3SrbqNOWcQPrJL47vq74TRLR.png?f=fotoalbum_medium

In Plex kan ik het niet zo goed vinden. Op mijn TV (Plex app via de streamer) staat nu dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qj2yASP4Bf9HLjl-CoVZuut3wOY=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6y2MFokncR9PjeUeOJXiDhZg.jpg?f=fotoalbum_medium

en op mijn Plex server dit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lSJLdSuh7OZPoPyBOcHnigEXMtk=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/zCOuZ5LvU2tfo42mWRlmgWN3.png?f=fotoalbum_medium

Maar helaas geen succes. Zowel Plex als Jellyfin openen de films wel, maar starten ze niet.

Vreemd genoeg, als ik de bestanden afspeel via de DLNA server van Plex, gaat het wel goed! Dus gewoon via de standaard MediaPlayer van mijn LG TV. Maar dan mis je al de opties die de Plex frontend heeft.
Athome schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 18:33:
[...]

Herkenbaar.
Maar zodra ik de TV streamer op mijn AV Receiver aansluit, gaat het ineens wel goed.
Waar heb jij je rips staan? Op een HDD die aan je streamer hangt, of ergens in je netwerk?

[ Voor 11% gewijzigd door vanDaal op 24-10-2024 09:43 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:31
@vanDaal Als een simpele DLNA of SMB share wel gewoon afspeelt zal je er dus voor moeten zorgen dat Plex en Jellyfin zo veel mogelijk een direct play doen en geen aanpassingen doen aan de bestanden die je af wilt spelen.
Zou niet de eerste keer zijn dat door die twee een verkeerd profiel wordt gekozen voor nieuwe "chromecasts" waardoor zo'n arme dongle aan het werk wordt gezet.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
@vanDaal De instellingen staan in principe goed zo :). Ik zie nu in jouw eerdere post dat jouw server Windows 11 draait :o. Ik ging uit van een Linux omgeving met eventueel Docker.

Je zou in Jellyfin en/of Plex kunnen kijken wat er afgespeeld wordt en nog belangrijker hoe dat afgespeeld wordt. Volgens mij zou dat bij Jellyfin op het dashboard moeten staan. Bij Plex staat het sowieso in de webinterface onder Activiteit / Activity (het hartslag pictogram). Daar kun je ook zien hoe en wat er afgespeeld wordt. Nu is het een beetje koffiedik kijken waar het misgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:23
Witlof schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:19:
Zijn er hier trouwens mensen die een goede alternatieve afstandsbediening gebruiken i.c.m. de Streamer met een numeriek deel? Ik vind de originele te beperkt en wil eigenlijk ook niet mijn telefoon er voor gaan gebruiken.
Ik voldoe niet helemaal aan de criteria.
Voordat ik ontdekte dat mijn afstandsbediening van mijn Sony Bravia 2015 TV beter dan verwacht werkt op mijn Chromecast 4K met behulp van HDMI-CEC, overwoog ik de Premium Remote - Homatics.

[ Voor 29% gewijzigd door Ruiten_Wisser op 24-10-2024 23:42 ]

Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:15

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Iemand een idee?
Sorry maar voor jouw gebruik is deze streamer niet ideaal.
Speelt het HD geluid van 2160p Blu-ray bestanden niet passthrough door en wat nog belangrijker is, Dolby Vision profile 7 wordt niet ondersteund waardoor je al je FEL data mist.

Stuur die streamer terug als dat nog kan en kijk naar betere oplossingen. Tip: kijk in mijn handtekening.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ruiten_Wisser schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 19:38:
Ik voldoe niet helemaal aan de criteria.
Voordat ik ontdekte dat mijn afstandsbediening van mijn Sony Bravia 2015 TV beter dan verwacht werkt op mijn Chromecast 4K met behulp van HDMI-CEC, overwoog ik de Premium Remote - Homatics.
Vanuit de vragen die zijn gesteld op de product-pagina valt te lezen dat de shortcuts en de configuratie button niet werken op de Chromecast, ditzelfde zal wellicht gelden voor de Streamer.
Niet dat ik het zelf al heb uitgetest, maar ik neem aan dat je de Google TV uitvoering van die Luxery versie hebt geprobeerd en niet degene voor Android TV, indien je aan proberen bent toegekomen vanzelfsprekend 😉

Zo niet, ik heb hier wel een kleinere Homatics Google TV uitvoering ergens liggen (G10 model). Ik kan deze komende dagen wel eens uitproberen op de CCwGTV Dongle. Kijken wat die shortcut en andere toetsen dan doen.

Het is namelijk bekend dat diverse toetsen niet goed werken, mocht je de Google TV versie op Android TV gebruiken en mogelijk is dat ook visa versa het geval. Dat laatste kan ik echter niet bevestigen, dat eerste dan weer wel (proefondervindelijk als Homatics Alpha tester zelf vastgesteld) 😉

Edit: gezien je verwijst naar de vragen en antwoorden op de productpagina. De Google TV uitvoering is vrij laat pas beschikbaar gekomen, voorheen was er alleen de versie voor Android TV. Ik zie wat support vragen voorbij komen waarop ik (via een Homatics medewerker), het antwoord heb gegeven door het uit te testen, op Homatics verzoek.

[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 24-10-2024 22:35 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
hardware-lover schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 22:00:
[...]

Niet dat ik het zelf al heb uitgetest, maar ik neem aan dat je de Google TV uitvoering van die Luxery versie hebt geprobeerd en niet degene voor Android TV, indien je aan proberen bent toegekomen vanzelfsprekend 😉

Zo niet, ik heb hier wel een kleinere Homatics Google TV uitvoering ergens liggen (G10 model). Ik kan deze komende dagen wel eens uitproberen op de CCwGTV Dongle. Kijken wat die shortcut en andere toetsen dan doen.

Het is namelijk bekend dat diverse toetsen niet goed werken, mocht je de Google TV versie op Android TV gebruiken en mogelijk is dat ook visa versa het geval. Dat laatste kan ik echter niet bevestigen, dat eerste dan weer wel (proefondervindelijk als Homatics Alpha tester zelf vastgesteld) 😉

Edit: gezien je verwijst naar de vragen en antwoorden op de productpagina. De Google TV uitvoering is vrij laat pas beschikbaar gekomen, voorheen was er alleen de versie voor Android TV. Ik zie wat support vragen voorbij komen waarop ik (via een Homatics medewerker), het antwoord heb gegeven door het uit te testen, op Homatics verzoek.
Tot een aankoop of testen is het nog niet gekomen, maar mocht ik mijn tv afstandsbediening beu zijn binnenkort dan zou ik uiteraard voor de G20 Google TV variant gaan.

Als het goed is heb ik die uitvoering ook gelinkt, want zag de 'variant' value in the URL veranderen bij het selecteren van de Android TV uitvoering. Dit blijkt dan niet zo te zijn voor de vragen en antwoorden die op 1 hoop zijn gegooid, waar ik de verwijzing ernaar later in mijn reactie heb toegevoegd. Wel zag ik even vlug de datums voorbijkomen, maar weet eerlijk gezegd niet wanneer precies de Google TV uitvoering is uitgekomen. Ik heb de verwijzing in mijn vorige reactie weggehaald om verwarring te voorkomen.

Als je tijd hebt komende dagen om de G10 te testen, graag! Ik ben benieuwd. Denk dat het anderen ook zal helpen om een keuze te maken voor een alternatieve afstandsbediening voor hun CCwGTV / Streamer.
Mocht de G10 Google uitvoering beperkingen hebben, zal het denk ik ook wel gelden voor de G20.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ruiten_Wisser schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 23:42:
[knip]

Als je tijd hebt komende dagen om de G10 te testen, graag! Ik ben benieuwd. Denk dat het anderen ook zal helpen om een keuze te maken voor een alternatieve afstandsbediening voor hun CCwGTV / Streamer.
Mocht de G10 Google uitvoering beperkingen hebben, zal het denk ik ook wel gelden voor de G20.
Nu gedaan met de Homatics Google TV G10 (Homatics B21), afstandsbediening.

De shortcut, en andere extra toetsen, werken niet met de CCwGTV. Paren gaat probleemloos, en de standaard navigatie toetsen werken probleemloos, ook de microfoon is te gebruiken, maar de apps snelkoppelingen, en enkele andere toetsen ook, geven niet thuis.

Dus voor standaard bediening, prima, als volledig bruikbaar alternatief, helaas niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:58
Hmm, de aanbevelingen zijn precies weer terug op de Google tv' :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
NoFate schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:40:
Ja reclames, reclames en nog eens ... vervelend is het zeker. Ik hoop dat die ProjectIvy Launcher ooit de optie krijgt om gewoon de screensaver van de Chromecast of Google TV Streamer te behouden, want zolang dit niet mogelijk is kunnen wij hem op Oled niet gaan gebruiken. Een stilstaande achtergrond is dan geen slim plan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:29

KhaZ

Alfa Romeo

Inderdaad.. ik kies bewust App only modus en wat zie je.... Reclame :(

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DamnDutchGuy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-05 13:31
Athome schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 18:33:
[...]

Herkenbaar.
Probleem ligt dan bij het audio gedeelte. Wat gebeurt er als je de ac3 ttack gebruikt ipv thrueHD of DTSMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
G_Dragon schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 08:49:
[...]

Ja reclames, reclames en nog eens ... vervelend is het zeker. Ik hoop dat die ProjectIvy Launcher ooit de optie krijgt om gewoon de screensaver van de Chromecast of Google TV Streamer te behouden, want zolang dit niet mogelijk is kunnen wij hem op Oled niet gaan gebruiken. Een stilstaande achtergrond is dan geen slim plan :)
Waarom niet Aerial Views. Een prachtige open source screensaver die ook in de Play Store staat.

Gebruiken we hier al jaren naar tevredenheid in combinatie met ProjectIvy Launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
alex3305 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:58:
[...]

Waarom niet Aerial Views. Een prachtige open source screensaver die ook in de Play Store staat.

Gebruiken we hier al jaren naar tevredenheid in combinatie met ProjectIvy Launcher.
Bij mij werkte een screensaver niet in ProjectIvy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
Arjantje72 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:15:
[...]

Bij mij werkte een screensaver niet in ProjectIvy
Werkt bij mij prima op de Shield Pro en Chromecast with Google TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
alex3305 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:34:
[...]

Werkt bij mij prima op de Shield Pro en Chromecast with Google TV.
Mmh, dan zal ik iets verkeerds hebben gedaan. Screensaver stond aan maar er gebeurde niks.
Zal het binnenkort nog eens proberen op de Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik ben nu bezig met het uitvogelen hoe een Plex Server werkt, want Kodi ben ik zoooo klaar mee.. elke keer wanneer het een tijdje werkt, houdt het er weer mee op. Gaat al 2 jaar zo (source not found, no acces of andere errors).. soms werkt het maanden goed en dan is er een nieuwe update en niks werkt meer..

Hopelijk werkt Flex een stuk beter en heeft het over de 1Gbit/s lan geen buffer met 4k video's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:33
Ik snap die sterknop niet echt als ik eerlijk ben. Ik heb hem nu ingesteld als source knop voor mijn tv. Als ik er op klik komt inderdaad mijn source menu tevoorschijn, maar vervolgens kan ik niet wisselen.... Dan heb ik er ook niet zoveel aan he? 8)7

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Slaapje Wat gebeurt er als je die knop meermaals indrukt?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
G_Dragon schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 23:01:
Ik ben nu bezig met het uitvogelen hoe een Plex Server werkt, want Kodi ben ik zoooo klaar mee.. elke keer wanneer het een tijdje werkt, houdt het er weer mee op. Gaat al 2 jaar zo (source not found, no acces of andere errors).. soms werkt het maanden goed en dan is er een nieuwe update en niks werkt meer..

Hopelijk werkt Flex een stuk beter en heeft het over de 1Gbit/s lan geen buffer met 4k video's
Anders echt eens goed naar Emby kijken.
De app voor je mediaplayer kost slechts eenmalig een klein bedrag maar na jaren Plex gebruikt te hebben heeft Emby echt nergens een probleem mee, ook H265 4K speelt deze alles zonder transcoding probleemloos af.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.103.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:58

Ik gebruik KODI al sinds de eerste XBOX versie uitkwam en nu al weer een aantal jaar met de Chromecast icm Kodi 21.1 maar eigenlijk nooit problemen mee. Gebruik verder niet echt Add-ons etc en nog Confluence skin.
De nieuwe skins kan ik dan weer niet aan wennen.

Gebruik het meerdere keren per dag voor series en TV-opnames van de Humax decoder. Gebruik 2 Chromecast met de AB versie en 1 is via Wifi en de andere bedraad maar beide geven nooit problemen.

De media staat op een Synology NAS en de sources zijn altijd beschikbaar. Gebruik wel de NFS sources en niet de SMB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
snah001 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 04:54:
Anders echt eens goed naar Emby kijken.
De app voor je mediaplayer kost slechts eenmalig een klein bedrag maar na jaren Plex gebruikt te hebben heeft Emby echt nergens een probleem mee, ook H265 4K speelt deze alles zonder transcoding probleemloos af.
Vervang "Emby" met "Jellyfin" en "kost slechts eenmalig een klein bedrag" met "is gratis en opensource".

Verder helpt een punt hier en daar om een nieuwe zin te beginnen. Daardoor komt de boodschap beter over.

[ Voor 8% gewijzigd door The Zep Man op 30-10-2024 07:35 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Raymond P schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 02:52:
@Slaapje Wat gebeurt er als je die knop meermaals indrukt?
Niet wat ik wil 😄, nee als ik meermaals die knop indruk dan sluit en opent het source menu continu, dus daar heb ik ook niets aan.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Slaapje schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 07:39:
[...]

Niet wat ik wil 😄, nee als ik meermaals die knop indruk dan sluit en opent het source menu continu, dus daar heb ik ook niets aan.
Ligt het niet aan de tv zelf? Kan je met de eigen afstandsbediening wel naar een andere input wisselen door meerdere keren op de source-knop te drukken?
Hier heb ik dus ook zo'n onhandige Philips tv die niet op die manier wil werken én niet reageert op de pijltjes- en Enter/OK-toetsen van afstandsbedieningen van andere merken.

Als je maar één afstandsbediening wil gebruiken, kun je eventueel via HDMI-CEC met die van de tv de Chromecast/Streamer bedienen. Maar dat is vaak wat behelpen als je veel door video heen en weer spoelt of met je stem wil zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
MartijnS72 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:29:
[...]

Ligt het niet aan de tv zelf? Kan je met de eigen afstandsbediening wel naar een andere input wisselen door meerdere keren op de source-knop te drukken?
Hier heb ik dus ook zo'n onhandige Philips tv die niet op die manier wil werken én niet reageert op de pijltjes- en Enter/OK-toetsen van afstandsbedieningen van andere merken.

Als je maar één afstandsbediening wil gebruiken, kun je eventueel via HDMI-CEC met die van de tv de Chromecast/Streamer bedienen. Maar dat is vaak wat behelpen als je veel door video heen en weer spoelt of met je stem wil zoeken.
Yup, Philips oled, dus dan zal het daar aan liggen... De ab van de tv werkt prima, alleen mis een 'home' knop.

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01:01

Ik gebruik ook Jellyfin. Vanaf de Xbox al Kodi gebruikt (XBMC), maar met met meerdere clients werkt dat gewoon niet fijn. Utiendelijk Jellyfin in combinatie met Kodi, en de laatste jaren alleen nog maar Jellyfin. Gebruik het ook aanzienlijk minder dan vroeger (door Netflix, Prime, etc) en voor die enkele keer werkt dit prima.

Kodi blijft wel veel uitgebreider maar Jellyfin werkt tenminste wel zonder gezeur (in mijn situatie). Vind de client nogal basaal en niet altijd even mooi, maarja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
FabianNL schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:02:
[...]

Ik gebruik ook Jellyfin. Vanaf de Xbox al Kodi gebruikt (XBMC), maar met met meerdere clients werkt dat gewoon niet fijn. Utiendelijk Jellyfin in combinatie met Kodi, en de laatste jaren alleen nog maar Jellyfin. Gebruik het ook aanzienlijk minder dan vroeger (door Netflix, Prime, etc) en voor die enkele keer werkt dit prima.

Kodi blijft wel veel uitgebreider maar Jellyfin werkt tenminste wel zonder gezeur (in mijn situatie). Vind de client nogal basaal en niet altijd even mooi, maarja....
Ik heb Jellyfin (server op win11 en de app op androidTV, maar nog niet in combinatie met Kodi) gisteren ook geprobeerd, maar vrij snel Plex geinstalleerd. Ik zal Jellyfin en Emby natuurlijk wel even onthouden voor als Plex gaat bufferen tijdens het afspelen want daar heb ik een bloedhekel aan. Het is nou niet dat er slechte kabels of apparatuur ligt, alles kan makkelijker 1Gbit/s aan :P

Ook ga ik even kijken om van het protocol SMB af te stappen en NFS te gaan gebruiken bij Kodi want SMB is gewoon onstabiel, soms werkt het maanden en dan uit het niets zonder wijziging stop het ermee en is er geen connectie meer met de server of andere errors. Ben daar een beetje flauw van...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Slaapje schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 08:36:
[...]

Yup, Philips oled, dus dan zal het daar aan liggen... De ab van de tv werkt prima, alleen mis een 'home' knop.
Mijn Philips tv heeft wel een klungelige manier om naar het Google TV-hoofdscherm te gaan, via de options knop:

Options > Apparaattoetsen weergeven > huisje pictogram.

Dat pictogram is maar 7 keer naar links klikken, dus afhankelijk van de gebruikte app ben ik nog sneller op het Home-screen als ik meerdere keren op terug klik en de app afsluit (een spelende Spotify maar 6 keer klikken, én stopt dan wel met spelen :*) ). Maar misschien dat jouw tv/afstandsbediening slimmer is.

Blijkbaar is mijn afstandsbediening ook slimmer: in plaats van 7 keer naar links klikken, werkt 2 keer op Vorige/CH- ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
MartijnS72 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:32:
[...]

Mijn Philips tv heeft wel een klungelige manier om naar het Google TV-hoofdscherm te gaan, via de options knop:

Options > Apparaattoetsen weergeven > huisje pictogram.

Dat pictogram is maar 7 keer naar links klikken, dus afhankelijk van de gebruikte app ben ik nog sneller op het Home-screen als ik meerdere keren op terug klik en de app afsluit (een spelende Spotify maar 6 keer klikken, én stopt dan wel met spelen :*) ). Maar misschien dat jouw tv/afstandsbediening slimmer is.

Blijkbaar is mijn afstandsbediening ook slimmer: in plaats van 7 keer naar links klikken, werkt 2 keer op Vorige/CH- ook.
Ha dat werkt inderdaad ook, ideaal is anders, maar voor nu werkt t. Thanks!

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Nu online
G_Dragon schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 09:05:
[...]

Ik heb Jellyfin (server op win11 en de app op androidTV, maar nog niet in combinatie met Kodi) gisteren ook geprobeerd, maar vrij snel Plex geinstalleerd. Ik zal Jellyfin en Emby natuurlijk wel even onthouden voor als Plex gaat bufferen tijdens het afspelen want daar heb ik een bloedhekel aan. Het is nou niet dat er slechte kabels of apparatuur ligt, alles kan makkelijker 1Gbit/s aan :P

Ook ga ik even kijken om van het protocol SMB af te stappen en NFS te gaan gebruiken bij Kodi want SMB is gewoon onstabiel, soms werkt het maanden en dan uit het niets zonder wijziging stop het ermee en is er geen connectie meer met de server of andere errors. Ben daar een beetje flauw van...
Nooit echt problemen met Kodi. Stream van pc/nas naar Shield.
Als mijn shares niet gezien worden, dan even de Shield opnieuw starten, want dan stond de Shield eerder aan dan de nas /pc. (of de shares opnieuw mounten in de Shield.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitie
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-05 21:23
Vraag: ik heb een Chromecast HD met Google Tv hangen aan een 720p beamer. Gebruik het alleen maar voor Viaplay f1 kijken. Sinds een tijdje is dit onbruikbaar, want de stream loopt elke keer na een minuut of 5 vast. Dan gaat ie niet meer verder. De stream opnieuw starten werkt, maar weer precies na 5 minuten loopt ie weer vast. Internetsnelheid is >200mb. Viaplay opnieuw geïnstalleerd en ook Chromecast gereset. Helpt allemaal niet. Herkent iemand dit? Ik gebruikte hiervoor met grote tevredenheid een firestick, alleen trok Viaplay de app en ondersteuning in. Iemand een goeie tip om het te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb de laatste dagen gemerkt dat de streamer qua beeld crasht wanneer Netflix automatisch de volgende aflevering van een serie start. Het geluid loopt door, maar het beeld wordt zwart. De tv doet het nog wel (kan gewoon naar het tvmenu etc). Met de streamer AB lukt het niet om naar het menu te gaan en de home button doet ook niks. Soms is helpt een paar keer HDMI kanaal wisselen en verschijnt het streamer menu weer, maar soms moet ik de streamer resetten door de stekker eruit te halen. Hij geeft soms ook bij het opstarten het scherm dat ik de stekker in het stopcontact moet doen ipv in een usb poort. Ik heb daarop meerdere stopcontacten geprobeerd. Zelfde euvel blijft. Overige apps (apple tv, npo start, kodi en jellydfin) veroorzaken dit niet.

Iemand soortgelijke problemen?

Hardware: Google Streamer, LG G3 55 inch en Sonos Beam (gen 1) via opt.

do or do not, there is no try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Is de streamer/Chromecast draadloos of bedraad aangesloten. Dit kan wel degelijk effect hebben.
Bedraad is een stabielere verbinding. Draadloos kan best snel zijn (gemiddeld) maar het gaat om dalen (langzaamste) momenten in het draadloze signaal. Die moeten door het apparaat opgevangen worden en gecorrigeerd worden. Daar zijn grenzen aan en leveren uiteindelijk problemen op.

Een bedraad signaal heeft minder extremen omdat er minder invloeden van buiten af zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Athome schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 09:15:
Is de streamer/Chromecast draadloos of bedraad aangesloten. Dit kan wel degelijk effect hebben.
Hij is bedraad aangesloten. Speedtest geeft altijd boven 800 Mbit/s aan (bij abo van 800Mbit/s) dus daar kan het niet aan liggen.

Ik heb er net een andere HDMI tussen gedaan, maar kan het ook niet zijn, want dan zou ik het bij andere apps ook moeten hebben. En ik gebruik geen goedkope rommel.

do or do not, there is no try

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alex3305
Harkelaar schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 09:40:
[...]
Ik heb er net een andere HDMI tussen gedaan, maar kan het ook niet zijn, want dan zou ik het bij andere apps ook moeten hebben.
Dat kan het zeker wel zijn. Ik had een vergelijkbaar probleem op mijn Shield Pro en Plex. Die zat verbonden aan mijn Denon receiver die weer naar de LG televisie ging. Dat heeft een jaar of wat prima gewerkt totdat het plots, zonder aanleiding of verandering, soms niet meer werkte. Heel vaag. Als ik namelijk in Plex iets opende in 4K HDR of 1080p met resolutie- én vernieuwingsfrequentie switching aan, dan mislukte de HDMI handshake. Alle andere signalen waaronder 720p, 4K, 4K Dolby Vision werkte prima. Als ik de Shield direct op de tv aansloot met dezelfde HDMI kabel werkte alle signalen wel prima.

Uiteindelijk heb ik het HDMI debug menu op mijn tv gevonden en de handshake in de gaten gehouden. En die faalde elke keer met de setup die ik had. Maar ook alleen met Plex. Andere apps en bronnen werkte prima. Ik heb toen de HDMI kabel vervangen voor een nieuwe van de Action en toen waren alle problemen opgelost. Ik vermoed dat het een timing issue was vanuit Plex en mijn toevallige combinatie van componenten.
En ik gebruik geen goedkope rommel.
Ik wel :Y Want dat maakt bij HDMI toch niet bijster veel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Athome schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 09:15:
Bedraad is een stabielere verbinding. Draadloos kan best snel zijn (gemiddeld) maar het gaat om dalen (langzaamste) momenten in het draadloze signaal. Die moeten door het apparaat opgevangen worden en gecorrigeerd worden. Daar zijn grenzen aan en leveren uiteindelijk problemen op.
Zo werken netwerken en TCP niet hè ;). Natuurlijk moet de app om kunnen gaan met latency op de lijn, maar dan zou het beeld niet weg moeten vallen zoals @Harkelaar zegt. Dan wordt er simpelweg een foutmelding getoond dat de internetsnelheid onvoldoende is om de content te bekijken.

Ik gebruik mijn Chromecast en Shield Pro al jaren draadloos zonder enige problemen. Het is goed om zaken uit te sluiten, maar een kabel is geen verplichting.
Een bedraad signaal heeft minder extremen omdat er minder invloeden van buiten af zijn.
Ik mag hopen dat er bij een bedraad signaal geen invloeden van buiten zijn, want dat is je kabel niet goed :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
alex3305 schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 11:35:
[...]

[...]

Ik wel :Y Want dat maakt bij HDMI toch niet bijster veel uit.
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Jaren plezier gehad van een kabel uiteindelijk kreeg ik rare problemen.
Ruis in het beeld. Afwijkende kleuren. Receiver die soms helemaal geen beeld meer gaf.
Nieuwe HDMI kabel tussen receiver en projector en probleem is weer opgelost.

Waarom zou de kwaliteit van kabel bij HDMI weinig uitmaken? Omdat het digitaal is?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Athome schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 16:54:
[...]

Waarom zou de kwaliteit van kabel bij HDMI weinig uitmaken? Omdat het digitaal is?
Het is digitaal. Dust het werkt wel of het werkt niet. Als het niet werkt is ofwel je kabel stuk, ofwel de bandbreedte van de kabel is niet hoog genoeg. Een duurdere kabel voegt dan niks nieuws toe wat een goedkopere niet kan.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raymond P
* Bij normale lengtes...

- knip -

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alex3305
Athome schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 16:54:
[...]

Kort door de bocht, ja. Het videosignaal wordt door middel van TMDS verzonden en ontvangen. Theoretisch gezien is het dus mogelijk om een corrupt signaal te ontvangen, maar in de praktijk zal er dan weinig weergegeven worden. Of je krijgt dan corruptie zoals ruis (witte puntjes) of digitale ruis. Dus van die gare blokken.

Bij analoge signalen kun je echt last hebben van signaaldegradatie. Vaak ook in de vorm van ruis. Een kabel met een betere mantel of connectors lost dat veelal op. Of dikkere kernen. Toen was het dus ook belangrijk om een goede kwaliteit kabel te gebruiken.

Maar de grap is eigenlijk ook dat tegenwoordig goedkopere kabels, zoals die van Action, als best wel van redelijke kwaliteit zijn. En @Raymond P heeft wel gelijk, dit geldt voor normale lengtes. Dus pak 'em beet onder de 5 meter. Het is niet voor niets dat er bij langere HDMI kabels ook teruggegrepen wordt op glasvezel alternatieven. Dat is veel minder gevoelig voor signaalruis.

Overigens gaat het vaak al mis bij de handshake. Ook dat kan meerdere oorzaken hebben. Waaronder het net niet helemaal contact maken van een HDMI pin door de kracht die de kabel op een poort uitoefent. Mijn eerste troubleshooting stap bij HDMI problemen is dan ook meestal om de kabel even om te draaien. Dat lost vaak het e.e.a. al op.

Mijn Chromecast heeft overigens ook een vaag HDMI probleem. Hierover heb ik al meermaals in dit topic geschreven. Het meest recent in juli van dit jaar. Maar het komt ongeveer elke maand tot anderhalve maand terug. Mijn Chromecast with Google TV (HD) valt eens in de zoveel tijd terug in resolutie en verliest dan ook de CEC mogelijkheid. Ik vermoed dat dit komt omdat er ergens iets in de handshake niet helemaal lekker gaat. Als ik dan wissel naar een andere HDMI poort is het weer een maandje of wat goed. En dan wissel ik weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:34

Chakotay

Lick here to continue

Hier ook inderdaad, erg irritant.. Het is er maar 1 tegelijk, maar wel schermvullend de naam + afbeelding van een film in beeld staan ipv gewoon alleen mijn app-knopjes. Heeft iemand al gevonden hoe het weer uit kan?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

Iemand een idee?
Beetje offtopic, maar ik heb inmiddels op aanraden van @daffie82 een Ugoos AM6B+ gekocht en deze aangesloten en ingesteld met deze handleiding. En nu streamt ie Atmos content naar mijn Sonos setup 8)

Iemand een Google TV streamer kopen? >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:15

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Doet mij veel plezier om lezen dat je de moeite hebt genomen dit te doen en dat het bevalt. Top :)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:10
Nieuwe update voor de Google TV Streamer. Lijkt met 35.35 MB niet heel bijzonder maar installatie neemt nu al best even in beslag (vooral stap 2 van 2):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6xJ0s_RQSyowiKldkEEaMq3feZM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5sk2QSrgtCaTPZdS4MdhtdEX.jpg?f=fotoalbum_large

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
mis ik nou nog steeds een manier om de content van een chromecast wgtv te kunnen backuppen / restoren?

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:54
SMSfreakie schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:10:
mis ik nou nog steeds een manier om de content van een chromecast wgtv te kunnen backuppen / restoren?
Welke content wil je back-uppen? In principe toch kwestie van de (streaming) apps weer installeren en erop aanmelden?

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:07:
[...]

Welke content wil je back-uppen? In principe toch kwestie van de (streaming) apps weer installeren en erop aanmelden?
ja behalve dat t een pleuris werk is en het zou t makkelijk maken om een 2de device eventueel te loaden..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:58
SMSfreakie schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:11:
[...]

ja behalve dat t een pleuris werk is en het zou t makkelijk maken om een 2de device eventueel te loaden..
Inloggen na een restore werkt nooit, ook niet op een Android telefoon. Je zult altijd elke app moeten openen en inloggen. Zoveel werk is dat bij de meeste apps nou ook weer niet en hoe vaak moet je het uitvoeren.
Streamings apps werken bijna allemaal met een QR code waardoor je met een paar klikken weer bent aangemeld.

Vorige week zelf mijn Chromecast een keer opnieuw geïnstalleerd en zitten redelijke wat apps op maar denk binnen 30 min weer klaar incl OpenVPN instellen en andere launcher. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Enter Ziggo Go... :')

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:39

-ET-

Phone Home

Heeft er iemand al een hoesje voor de nieuwe AB van de streamer kunnen vinden.

Ik vind de AB veel te glad, bij de GCWGT 4K had ik er ook een hoesje om, dat beviel echt super goed..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Nu online
-ET- schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 07:40:
Na 3 seconden zoeken: take your pick.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

-ET- schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 07:40:

Ik vind de AB veel te glad, bij de GCWGT 4K had ik er ook een hoesje om, dat beviel echt super goed..
Toevallig deze van de week besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:39

-ET-

Phone Home

Mijn google fu kwam alleen maar op de oude uit. Had ook eigenlijk niet bij Amazon na gedacht. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-05 18:53
-ET- schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 07:45:
[...]

Mijn google fu kwam alleen maar op de oude uit. Had ook eigenlijk niet bij Amazon na gedacht. Dank!
Alle respect voor de suggesties maar over het algemeen zijn ze zo dun dat ze binnen een jaar gaan schuiven omdat ze de vorm verliezen.

Als alternatief deze, hij is iets duurder maar zeker van betere kwaliteit en wat robuuster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

ratzz schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 08:49:
[...]

Alle respect voor de suggesties maar over het algemeen zijn ze zo dun dat ze binnen een jaar gaan schuiven omdat ze de vorm verliezen.

Als alternatief deze, hij is iets duurder maar zeker van betere kwaliteit en wat robuuster.
Die is alleen voor de verkeerde afstandsbediening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
hjs schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 09:14:
[...]

Die is alleen voor de verkeerde afstandsbediening ;)
My bad, ik zie het, de streamer :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Is degene die Google zelf aanbiedt (van Spigen) te stylish?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZMlsk9ik-oIIF-Pw2-cBufy2Cg8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VQGOyrEZ3SNckYcQ5ctjlboT.png?f=fotoalbum_large
(klik)

Edit: mea cupla, die is speciaal voor als je gaat handballen met de streamer zelf (zonder remote)?

Vind het persoonlijk wel wat prijzig, mja...
Een potje hars kan je al je afstandsbedieningen mee behandelen. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Raymond P op 15-11-2024 10:42 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-05 21:52
JdJtA schreef op donderdag 14 november 2024 @ 18:32:
Nieuwe update voor de Google TV Streamer. Lijkt met 35.35 MB niet heel bijzonder maar installatie neemt nu al best even in beslag (vooral stap 2 van 2):

[Afbeelding]
Ik heb een Pixel 7 en ik verbaas mij ook hoe klein de updates zijn en hoe
Lang het duurt voordat de updates zijn geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Ik zie die kleine update ook voorbij komen op de Pixel 6. Volgens zijn niet alleen een soort security updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
ratzz schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 08:49:
[...]

Heb je hem zelf gekocht en kan je bevestigen dat het van steviger materiaal is?
Ik las in de beoordelingen dat iemand de foto's misleidend vond, omdat deze een hard-case laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
Ruiten_Wisser schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 20:46:
[...]

Heb je hem zelf gekocht en kan je bevestigen dat het van steviger materiaal is?
Ik las in de beoordelingen dat iemand de foto's misleidend vond, omdat deze een hard-case laten zien.
Ik heb hem inderdaad zelf, het is zeker geen hard-case, ik had ook niet het idee dat ik die zou krijgen toen ik hem kocht. Er staat ook duidelijk in de titel dat het een siliconen cover is, ik weet niet welke bril die gast op had van die review maar hij lijkt prima op de foto's. Misschien toch wat meer vertrouwen op die andere 9 reviews i.p.v. alleen deze ene.
Ik heb het gevoel een stukje kwaliteit in handen te hebben, het voelt wel wat stugger dan andere modellen maar dat is waarschijnlijk gewoon omdat het materiaal veel dikker is. De onderkant is helemaal massief en hij is dan ook wat zwaarder dan andere modellen.
Nog geen dag spijt van de aankoop na mijn andere ervaringen.

[ Voor 4% gewijzigd door ratzz op 16-11-2024 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-11-2024
Ik heb een Chromecast HD met Google TV. Nu wilde ik het apparaat resetten en het account wissen. Echter de Chromecast blijft nu hangen: Google logo in beeld met daaronder de tekst 'Wissen', verder doet ie niets. Als ik m van de stroom haal en na paar minuten opnieuw aansluit: zelfde beeld. Reset via de knop geeft een command prompt met foutmelding over bestandsindeling en als ik dan weer van stroom af haal en weer aansluit krijg ik wederom Google logo met 'Wissen'.... Hoe kom ik uit deze loop?
Oja, lampje knippert langzaam: oranje -> wit -> oranje -> wit etc.etc.
Onderstaand de melding die in krijg als ik harde reset probeert te doen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qs7Ylxa5pNRZ0MrIkTpfs9Tjd7k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2b0whIRrqlnPGguSUxXr7lWz.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door El Reino op 19-11-2024 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stolpert
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:03
Korte vraag, hopelijk is-ie niet al te ingewikkeld (kon het ook niet zo snel terugvinden in dit forum). Ik heb de volgende dingen:
- LG 48CX oled tv
- Sony HT-XF9000 soundbar
- Google TV Streamer

In welke volgorde sluit ik dit aan? Tv streamer -> Sony -> LG. En dan de soundbar op eArc aansluiten op de tv.

Of: Tv streamer -> LG -> Sony. Waarbij eArc weer tussen de soundbar en tv.

En heeft de ene opstelling nog voordelen tov de andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
El Reino schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:09:
Ik heb een Chromecast HD met Google TV. Nu wilde ik het apparaat resetten en het account wissen. Echter de Chromecast blijft nu hangen: Google logo in beeld met daaronder de tekst 'Wissen', verder doet ie niets. Als ik m van de stroom haal en na paar minuten opnieuw aansluit: zelfde beeld. Reset via de knop geeft een command prompt met foutmelding over bestandsindeling en als ik dan weer van stroom af haal en weer aansluit krijg ik wederom Google logo met 'Wissen'.... Hoe kom ik uit deze loop?
Oja, lampje knippert langzaam: oranje -> wit -> oranje -> wit etc.etc.
Onderstaand de melding die in krijg als ik harde reset probeert te doen. [Afbeelding]
Als je knopje nog wel werkt en "Wissen" ook na een behoorlijke tijd niet eindigt leest dat als een bricked device.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Reino
Raymond P schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:17:
[...]

Als je knopje nog wel werkt en "Wissen" ook na een behoorlijke tijd niet eindigt leest dat als een bricked device.
Euh, dat is toch wat ik niet wil horen? :-{
Voor bricked chromecast kan ik online nog geen oplossing vinden :-o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@El Reino Dat snap ik. :) Helaas kan je zelf weinig, firmware flashen gaat niet.

Maareh... Geef 'm eens een clean boot, houd power erop (tv mag uit) en kijk morgen nog een keer?

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hubert
  • Laatst online: 27-05 16:48

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Stolpert schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:53:
Korte vraag, hopelijk is-ie niet al te ingewikkeld (kon het ook niet zo snel terugvinden in dit forum). Ik heb de volgende dingen:
- LG 48CX oled tv
- Sony HT-XF9000 soundbar
- Google TV Streamer

In welke volgorde sluit ik dit aan? Tv streamer -> Sony -> LG. En dan de soundbar op eArc aansluiten op de tv.

Of: Tv streamer -> LG -> Sony. Waarbij eArc weer tussen de soundbar en tv.

En heeft de ene opstelling nog voordelen tov de andere?
lg -> earc soundbar
tv streamer -> lg
je wilt de streamer zo optimaal aansluiten.. dus een 4k 120hz poort. met een hdmi 2.1 kabel.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hubert schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 21:59:
lg -> earc soundbar
tv streamer -> lg
je wilt de streamer zo optimaal aansluiten.. dus een 4k 120hz poort. met een hdmi 2.1 kabel.
Idd, zo optimaal mogelijk. De bewuste LG heeft geen DTS ondersteuning, en dus ook geen doorvoer daarvan, en de streamer en soundbar wel.

Van die 120hz kan de streamer toch geen profijt hebben, dus ook dat is geen valide reden.

Nee, de meest logische (en optimale) route voor @Stolpert is streamer > soundbar > TV.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• El Reino
Raymond P schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 21:42:
@El Reino Dat snap ik. :) Helaas kan je zelf weinig, firmware flashen gaat niet.

Maareh... Geef 'm eens een clean boot, houd power erop (tv mag uit) en kijk morgen nog een keer?
Dank voor de aanvullende tips (naast anderen die ik her en der op internet nog vond). Niets helpt. Het is tijd koffie-met-cake ;w

Máár, ondertussen contact gehad met Google klantenservice. Supersnel en vriendelijk, nieuwe Chromecast is onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

hardware-lover schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 22:34:
[...]

Van die 120hz kan de streamer toch geen profijt hebben, dus ook dat is geen valide reden.
van de google site:
Voor optimale prestaties heb je een gecertificeerde Ultra High Speed HDMI 2.1-kabel (los verkrijgbaar) nodig. Dit is nodig om je Google TV Streamer te verbinden met je tv, A/V-ontvanger of soundbar.

Opmerkingen:
Als je audio van hoge kwaliteit wilt, zorg je dat je tv en alle aangesloten audioapparatuur (A/V-ontvanger of soundbar) HDMI 2.1 ondersteunen. Als de Google TV Streamer rechtstreeks op de tv is aangesloten, zorg je dat je audiosysteem via een HDMI 2.1-kabel is aangesloten op de eARC-HDMI-poort van de tv.

dus ja zelfs google raadt een 2.1 kabel aan.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stolpert
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:03
@Hubert en @hardware-lover dank voor jullie suggesties! Heb 'm nu via m'n soundbar aangesloten op m'n tv. Soundbar ondersteunt meer audioformaten dan m'n tv, dacht ik te lezen.

Overigens vreemd dat Google de duurste kabel aanraadt, terwijl de streamer zelf max 4K@60fps produceert. Imho dus niet nodig om Ultra High Speed HDMI 2.1-kabel te gebruiken toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hubert schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:04:
van de google site:
Voor optimale prestaties heb je een gecertificeerde Ultra High Speed HDMI 2.1-kabel (los verkrijgbaar) nodig. Dit is nodig om je Google TV Streamer te verbinden met je tv, A/V-ontvanger of soundbar.

Opmerkingen:
Als je audio van hoge kwaliteit wilt, zorg je dat je tv en alle aangesloten audioapparatuur (A/V-ontvanger of soundbar) HDMI 2.1 ondersteunen. Als de Google TV Streamer rechtstreeks op de tv is aangesloten, zorg je dat je audiosysteem via een HDMI 2.1-kabel is aangesloten op de eARC-HDMI-poort van de tv.

dus ja zelfs google raadt een 2.1 kabel aan.
Het gaat in mijn reactie niet om de kabel zelf, maar wat de streamer uit die 120Hz verbinding haalt, en dat is nul komma niks in dit geval.

Je gaat nu voorbij aan wat er aan audio codecs wordt ondersteund door die TV indien de gebruiker de streamer rechtstreeks op de TV aansluit die de DTS codec niet ondersteund, en dus ook niet door kan geven via (e)ARC. Een onbewerkte DTS audio stream heeft over het algemeen een hogere kwaliteit dan wat die TV er via (e)ARC van gaat maken.

Dus mocht desbetreffende gebruiker ook media met de DTS codec af willen spelen, dan is jouw geboden oplossing in dit geval nog steeds niet de juiste.

De reactie die Google geeft is een algemene. Je moet het e.e.a. per situatie bekijken en niet generaliseren 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Stolpert schreef op woensdag 20 november 2024 @ 11:44:
@Hubert en @hardware-lover dank voor jullie suggesties! Heb 'm nu via m'n soundbar aangesloten op m'n tv. Soundbar ondersteunt meer audioformaten dan m'n tv, dacht ik te lezen.

Overigens vreemd dat Google de duurste kabel aanraadt, terwijl de streamer zelf max 4K@60fps produceert. Imho dus niet nodig om Ultra High Speed HDMI 2.1-kabel te gebruiken toch?
Een fatsoenlijke High Speed kabel zou idd voldoende moeten zijn voor die 4k@60Hz. Indien men te maken krijgt met wegvallend of onjuist weergegeven beeld, dan is de kabel niet afdoende. Bij omschakeling naar een andere resolutie/refreshrate kan het beeld altijd even zwart worden, dat is normaal gedrag in veel gevallen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansdegit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-05 11:10
Ik heb een vraag.. Hier een Chromecast met Google TV 4k met Ziggo Go. Dit hangt aan een LG OLED televisie (met die Magic remote)

HDMI-CEC ingeschakeld (duh), dus we kunnen de Chromecast bedienen met de pijltjestoetsen etc. Echter, in Ziggo Go kan ik niet direct van kanaal switchen; de app reageert niet op cijferinput van de Magic Remote.
Zojuist geprobeerd met mn foon als remote van de Chromecast, dán werkt het prima.

Dan lijkt het er m.i. op dat Ziggo Go wel degelijk goed kan omgaan met kanaalnummertjes die het van de chromecast remote krijgt.

Heb ook geprobeerd om met een Logitech Harmony via de cijfertoetsen van kanaal te veranderen, ook dit lukte niet. Ik denk zomaar dat de LG die toetsen niet doorstuurt via HDMI-CEC.

Is iemand bekend met dit probleem? En hoe kan ik het oplossen zonder over te stappen op Logitech Harmony en de nieuwe Google streamer?

[ Voor 11% gewijzigd door hansdegit op 20-11-2024 14:02 ]

Gitje's Stroomfabriek: 6095 Wp Yingli Panda, 2520 Wp Suntech, Tigo Monitoring & Schaduwmanagement, Kostal Piko 10.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

hardware-lover schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:41:
[...]

De reactie die Google geeft is een algemene. Je moet het e.e.a. per situatie bekijken en niet generaliseren 😉
Ik generaliseer helemaal niks..

De betreffende hdmi poort van de streamer is een 2.1 poort
(Ports USB-C (Power/Data/Ethernet)
HDMI 2.1 Type A (HDMI cable required and sold separately)
Wat daar overheen gaat kwa audio en beeld uiteindelijk is situatie afhankelijk uiteraard maar de streamer heeft gewoon een 2.1 hdmi poort. 🫡

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hubert schreef op woensdag 20 november 2024 @ 18:07:
Ik generaliseer helemaal niks..

De betreffende hdmi poort van de streamer is een 2.1 poort
(Ports USB-C (Power/Data/Ethernet)
HDMI 2.1 Type A (HDMI cable required and sold separately)
Wat daar overheen gaat kwa audio en beeld uiteindelijk is situatie afhankelijk uiteraard maar de streamer heeft gewoon een 2.1 hdmi poort. 🫡
Vat het niet persoonlijk op, ik bedoelde te zeggen dat die uitspraak van Google tamelijk nietszeggend is.

Er zijn zoveel situaties te bedenken waarbij dat helemaal niet opgaat. En ik heb hier stapels (niet overdreven) gecertificeerde Android en Google TV apparaten waarvan een groot gedeelte ook beschikt over een 2.1 HDMI poort. Maar voor vrijwel alles aan streaming media is een lagere specificatie HDMI kabel ook afdoende en verlies je daarbij niets aan video en/of audio kwaliteit. Maak je dat wel mee, is de kabel mogelijk niet geschikt, proefondervindelijk vaststellen dus.

Maar we zijn ondertussen aardig afgedwaald. Jij adviseerde iets wat voor desbetreffende tweaker niet perse het beste advies was. Had je niet alleen bij Google gekeken voor informatie over die 2.1 kabel, maar ook bij de specificaties van de TV en de soundbar, dan had je kunnen zien dat de meest voor de hand liggende aansluiting; streamer - soundbar - TV zou zijn 🤷🏻‍♂️

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
@El Reino Goed om te horen dat de Google klantenservice het voor je oplost.

Een Android firmware werkt met partities en het lijkt erop dat er de metadata partitie op jouw apparaat corrupt is geraakt. Wel interessant want die wordt volgens de developer documentatie inderdaad geleegd bij een factory reset.

Je zou nog eens kunnen proberen om het knopje in te houden terwijl je het apparaat aan de stroom hangt. Sommige apparaten kunnen dan nog in een alternatieve herstelmodus komen. Mocht je daar uiteraard zin in hebben :). Misschien dat je zo nog in een recovery of fastboot kunt komen. Ik vind het interessant :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@hardware-lover Voor volledige functionaliteit heb je sowieso een 2.1 poort nodig. Denk aan seamless framerate matching bijvoorbeeld.
Voor (dynamic) HDR10+ heb je afaik ook minimaal hdmi 2.0b nodig en die 2.0b heet in het wild gewoon 2.1.
En dan zijn er nog (spatial) audio gerelateerde dingen.

De bandbreedte heb je inderdaad niet nodig. :)

- knip -

• The Zep Man
  • Nu online
Raymond P schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:19:
@hardware-lover Voor volledige functionaliteit heb je sowieso een 2.1 poort nodig. Denk aan seamless framerate matching bijvoorbeeld.
VRR is een feature die geïntroduceerd werd met HDMI 2.1, maar die kan ook geïmplementeerd zijn op apparaten die enkel bandbreedte hebben die past bij een HDMI 2.0 poort. De HDMI-versie zegt namelijk niets over ondersteunde features.

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 21-11-2024 14:20 ]

• Raymond P
The Zep Man schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:19:
[...]

VRR is een feature die geïntroduceerd werd met HDMI 2.1, maar die kan ook geïmplementeerd kan zijn op apparaten die enkel bandbreedte hebben die past bij een HDMI 2.0 poort. De HDMI-versie zegt namelijk niets over ondersteunde features.
De HDMI versie specificeert letterlijk de ondersteunde feature list. QMS leunt op VRR maar is dus niet hetzelfde. Bij het streamen van video en audio zal je, volgens mij, geen VRR nodig hebben.
Voor VRR was volgens mij wel optioneel support vanaf 2.0(b), QMS vereist protocol versie 2.1.

Om het lastig te maken is de hele 2.0b featurelist een subset van 2.1 geworden.

Vandaar mijn heads-up. Als je TV een HDMI poort heeft die 2.0b voert kan je gewoon gebruik maken van de toeters en bellen, zonder de extra bandwidth die 2.1(b) biedt. (* mits je TV ondersteuning biedt)
Echter: heeft je TV een 2.1 port (of meerdere) dan kan je er gerust van uit gaan dat die extra's dus niet werken op de non-2.1 poorten. (Zoals dat hier thuis ook het geval is op al m n TV's.)

Omdat 2.0.b poorten nu ook 2.1 mogen (moeten) heten en features helaas niet meer verplicht ondersteund moeten worden kan het dus zijn dat je op een 2.1 poort features mist...

- knip -

• The Zep Man
  • Nu online
Raymond P schreef op donderdag 21 november 2024 @ 14:43:
[...]

De HDMI versie specificeert letterlijk de ondersteunde feature list.
Onwaar:
The features defined in the HDMI Specification that an HDMI device may implement are listed below. For historical interest, the version of the HDMI Specification in which the feature was first added is also listed. All features of the HDMI Specification are optional; HDMI devices may implement any combination of these features.

Although the "HDMI version numbers" are commonly misused as a way of indicating that a device supports certain features, this notation has no official meaning and is considered improper by HDMI Licensing.[146] There is no officially-defined correlation between features supported by a device and any claimed "version numbers", as version numbers refer to historical editions of the HDMI Specification document, not to particular classes of HDMI devices.
Versienummers specificeren niets over ondersteunde features. Niet letterlijk, niet figuurlijk.

• Raymond P
The Zep Man schreef op donderdag 21 november 2024 @ 15:40:
[...]

Versienummers specificeren niets over ondersteunde features. Niet letterlijk, niet figuurlijk.
Volgens mij gaan we hier langs elkaar heen, al heb ik wel al duidelijk genoemd wat ik bedoel.

Andersom voor de duidelijkheid: als er QMS gelist staat op de speclist van je TV dan heeft deze op zijn minst een hdmi poort die protocol 2.1 ondersteunt.

Dat het van het consortium geen nummertje mag dragen om naar te refereren maar in de praktijk wel zo gebeurt kan ik ook weinig aan doen. Dat (de meeste) TV fabrikanten daar een compleet zooitje van maken helpt ook niet.
Als je liever hebt dat ik, als ik jou adresseer, een protocolspecificatieversienummer geef gevolgd met een lijst van ondersteunde functies dan wil ik dat best doen hoor. :)

Mijn punt is dat als je de Google Streamer in een poort met protocolspecificatieversienummer 2.0 prikt je vrijwel zeker o.a. geen QMS zal hebben.

De kans dat er een langzame lane is die aan de chip hangt die 2.1 voert is nihil, de langzame(re) poorten hangen ze allemaal aan goedkope(re) oude chips. Zelfs bij de meest recente flagship models van een aantal merken die ik zojuist bekeken heb wordt die tactiek logischerwijs gehanteerd.

- knip -

Raymond P schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:19:
Voor (dynamic) HDR10+ heb je afaik ook minimaal hdmi 2.0b nodig en die 2.0b heet in het wild gewoon 2.1.
En dan zijn er nog (spatial) audio gerelateerde dingen.

De bandbreedte heb je inderdaad niet nodig. :)
Er werd een specifieke vraag gesteld hoe de streamer aan te sluiten op de overige aanwezige hardware, daar heb ik ook een specifiek antwoord op gegeven.

Wat theoretisch mogelijk is bij gebruik van een 2.1 aansluiting was nu even n.v.t. 😉

Testing, one, two ...

• Raymond P
@hardware-lover Yes. Dat snap ik en helemaal eens.

Ik reageerde aanvullend op je meest recente post die wat breder gaat, maar nu ik 'm nog een keer lees lijkt het dat je vooral op de kabel doelde ipv aansluitvolgorde. :)

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Raymond P, voor desbetreffende tweaker met zijn hardware, zou een 2.0x kabel ook kunnen volstaan. Zoals ik schreef, kwestie van proberen.

Ter algemene info, diverse mediaspelers beschikken weliswaar over een 2.1 HDMI aansluiting, maar ondersteunen vervolgens geen seamless video (hoewel soms wel nutteloos aanwezig binnen de instellingen), waardoor er niet echt een daadwerkelijk voordeel ontstaat. Dus altijd even goed in de specificaties of gebruikers ervaringen duiken, en niet enkel van de mediaspeler.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Reino
alex3305 schreef op donderdag 21 november 2024 @ 11:28:
@El Reino Goed om te horen dat de Google klantenservice het voor je oplost.

Een Android firmware werkt met partities en het lijkt erop dat er de metadata partitie op jouw apparaat corrupt is geraakt. Wel interessant want die wordt volgens de developer documentatie inderdaad geleegd bij een factory reset.

Je zou nog eens kunnen proberen om het knopje in te houden terwijl je het apparaat aan de stroom hangt. Sommige apparaten kunnen dan nog in een alternatieve herstelmodus komen. Mocht je daar uiteraard zin in hebben :). Misschien dat je zo nog in een recovery of fastboot kunt komen. Ik vind het interessant :).
Ook dat had ik al eens gedaan, kort (10 sec) en langdurig (>60 sec). No effect. Google was heel prima.
Pagina: 1 ... 55 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)