Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 10:07
skank schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:40:
[...]

Als je een app zoals kodi/emby/vlc gebruikt op je box, zou dat wel moeten werken...
Helaas, alles geprobeerd, maar geen geluid bij lossless audio, terwijl de receiver wel aangeeft het signaal te ontvangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:31
_GGG_ schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 08:31:
Helaas, alles geprobeerd, maar geen geluid bij lossless audio, terwijl de receiver wel aangeeft het signaal te ontvangen.
Je schrijft "bij lossless audio". Dit is dubbelzinnig. Welk formaat?

Wat de TV streamer ondersteunt voor passthrough kan je lezen in deze review:

review: Google TV Streamer - Bijna een perfecte mediaspeler

Je noemde Atmos, dus mogelijk heeft het materiaal dat je afspeelt een Dolby TrueHD stream. Die kan niet via passthrough doorgegeven worden, net als dat dat ook niet kan met DTS-HD.

Dat is dan ook de reden waarom de TV Streamer voor mij geen alternatief is voor mijn Shield TV. Qua audioformaten moet ik i.c.m. mijn receiver gewoon geen gezeur hebben. Het is ondertussen laat 2024, en we mogen meer verwachten van onze mediaspelers op dit gebied.

[ Voor 29% gewijzigd door The Zep Man op 01-10-2024 11:09 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
The Zep Man schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:03:
[...]

Je schrijft "bij lossless audio". Dit is dubbelzinnig. Welk formaat?

Wat de TV streamer ondersteunt voor passthrough kan je lezen in deze review:

review: Google TV Streamer - Bijna een perfecte mediaspeler

Je noemde Atmos, dus mogelijk heeft het materiaal dat je afspeelt een Dolby TrueHD stream. Die kan niet via passthrough doorgegeven worden, net als dat dat ook niet kan met DTS-HD.

Dat is dan ook de reden waarom de TV Streamer voor mij geen alternatief is voor mijn Shield TV. Qua audioformaten moet ik i.c.m. mijn receiver gewoon geen gezeur hebben. Het is ondertussen laat 2024, en we mogen meer verwachten van onze mediaspelers op dit gebied.
Hiermee bedoel ik inderdaad o.a. Dolby TrueHD.
Volgens de update in bovenvermelde review zou dit via de interne decoders van Kodi wel moeten werken, helaas krijg ik dit dus niet voor elkaar. Voorlopig gebruik de de GTVS dus voor "erbij" en blijf ik de Shield gebruiken voor het kijken van "offline content".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
_GGG_ schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 11:26:
Hiermee bedoel ik inderdaad o.a. Dolby TrueHD.
Volgens de update in bovenvermelde review zou dit via de interne decoders van Kodi wel moeten werken, helaas krijg ik dit dus niet voor elkaar.
Citeer eens specifiek de tekst uit de review die aangeeft dat passthrough van Dolby TrueHD en DTS-HD zou moeten werken via Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _GGG_
The Zep Man schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:10:
[...]

Citeer eens specifiek de tekst uit de review die aangeeft dat passthrough van Dolby TrueHD en DTS-HD zou moeten werken via Kodi.
Wellicht lees ik het verkeerd, maar:
Ja, apps als Kodi, VLC en Nova Player kunnen TrueHD-audio verwerken, maar dat doen ze via hun eigen, interne decoders, niet die van Android zelf. Gebruik je een van die apps, dan kun je praktisch gezien dus videobestanden met high-res audio afspelen. Na uitgebreid testen kunnen we bevestigen dat de de Streamer passtrough ondersteunt voor de volgende formaten: Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby Atmos, DTS en DTS-HD HR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:51

daffie82

Minisforum UM773 Lite

_GGG_ schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 12:19:
[...]

Wellicht lees ik het verkeerd, maar:

[...]
Je leest het inderdaad verkeerd.
Er staat nergens in de review dat Dolby TrueHD VIA PASSTHROUGH kan afgespeeld worden via kodi.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Zep Man
@_GGG_ en @daffie82

Jullie halen wat zaken door elkaar. Een mediaspeler kan twee dingen doen met een audio stream: decomprimeren (ook wel "decoderen" genoemd) en afspelen als PCM streams, of als pure data doorzetten naar een ander apparaat om het af te spelen. Dat laatste heet passthrough, en is nodig voor zaken zoals het aansturen van extra speakers via Atmos.

Kodi kan alles decomprimeren naar meerkanaals (L)PCM, op de TV Streamer en op elk ander apparaat. Dit wordt allemaal gedaan in software en is niet bijzonder. Een kenmerk hiervan is dat zaken als positional audio (Atmos, etc.) verloren gaan, want Kodi heeft daar geen weet van.

Wat Kodi kan doorsturen via passthrough zonder te decoderen ligt aan het apparaat. Een Shield TV kan alle audioformaten met passthrough doorzetten via HDMI. Een TV Streamer kan dit enkel voor lossy formaten en niet voor Dolby TrueHD en DTS-HD. Dit is een hardware/licentiebeperking waar Kodi niet omheen kan werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:46
@The Zep Man Kleine toevoeging: niet elk apparaat heeft voldoende cpu power om een softwarematige decodering te doen én sync te houden.
Het zou mij ook niet verbazen als de Streamer niet capabel is, zeker als er ook nog ondertiteling bij komt.

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:47

WoutF

Hoofdredacteur
Raymond P schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:38:
@The Zep Man Kleine toevoeging: niet elk apparaat heeft voldoende cpu power om een softwarematige decodering te doen én sync te houden.
Het zou mij ook niet verbazen als de Streamer niet capabel is, zeker als er ook nog ondertiteling bij komt.
Met betrekking tot de Streamer heeft The Zep Man helemaal gelijk: interne decodering van high-res audio naar (l)pcm is mogelijk, passthrough niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@The Zep Man
Ik haal geen dingen door elkaar. Ik weet wel degelijk de verschillen. Had het echter niet goed in mijn post gezet - heb ik nu aangepast.

Zoals @Raymond P zegt, als je high bitrate audio laat decoderen door kodi ga je cpu power tekort komen. Dat was met de GCCmGTV ook al zo.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
Raymond P schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:38:
Een Shield TV heeft een SoC met dezelfde CPU-kernen die een Raspberry Pi 3B heeft, en die kan dat prima decomprimeren. Dat zijn best wel oude kernen, en dat houdt in dat elk beetje Android TV kastje van de afgelopen zoveel jaar hier geen probleem mee moet hebben. Decomprimeren van audio is een stuk lichter qua CPU-verbruik in verhouding met video.

Als het alsnog niet lukt en passthrough wordt niet ondersteund, dan kan je spreken van dat het apparaat effectief geen HD audiostreams kan verwerken door een tekort aan CPU-kracht. Voor passthrough is enkel brute CPU-kracht niet voldoende (en zou ook niets toevoegen, want passthrough kost praktisch geen CPU). Expliciete hardwareondersteuning moet aanwezig is. Die ontbreekt bij de TV Streamer (doordat de hardware het daadwerkelijk niet aankan, of door een kunstgreep van Google i.v.m. iets als licenties).

Dit is wellicht iets voor de TS, @JdJtA en @G_Dragon? Ik verwacht dat er meer teleurgestelde (potentiële) kopers langs zullen komen. Het is nu duidelijk wat op de TV Streamer via decompressie en passthrough afgespeeld kan worden.

[ Voor 35% gewijzigd door The Zep Man op 01-10-2024 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@The Zep Man Dat ligt er uiteraard aan wat je decodeert en wat er verder moet gebeuren. Dat Nvidia's Shield het nog trekt ben ik mij bewust van.
De Chromecast loopt iig sowieso spaak in scenes met een hoge bitrate én audio decoden. Dat is ook al even geleden, nu ligt de gemiddelde bitrate van de meuk nog wat hoger.

Ben wel benieuwd naar de bevindingen bij een fatsoenlijke scene in Dolby Vision met DTS Truehd naar pcm en een externe subtitle. :)
Tegelijkertijd houdt de nieuwsgierigeid daar ook op voor mij, daar is dit apparaat helemaal niet voor bedoeld.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raka
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
skank schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:58:
[...] Ik snap niet waarom ze in de review dan een update geven en zeggen dat het wel gaat...
Ik heb het blijkbaar toch niet goed gelezen. VLC zou dus wel TrueHD moeten kunnen omzetten. Nu nog uitvinden hoe... Dank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-09 19:06
WoutF schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:41:
[...]

Met betrekking tot de Streamer heeft The Zep Man helemaal gelijk: interne decodering van high-res audio naar (l)pcm is mogelijk, passthrough niet.
Maar dan is de update van de review toch niet correct? @WoutF
Ik herhaal:
Na uitgebreid testen kunnen we bevestigen dat de de Streamer passtrough ondersteunt voor de volgende formaten: Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby Atmos, DTS en DTS-HD HR.

Daar staat toch duidelijk: passthrough voor dts-hd en andere.

Dus zoals ik nu lees, zeggen jullie:

Geen passthrough (ook niet middels apps zoals kodi)
Maar wel decoding van kodi naar PCM ?

Das iets anders dan wat wordt beweerd he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
Precies. Ik snap het ook niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:17
skank schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 17:16:
[...]

Maar dan is de update van de review toch niet correct? @WoutF
Ik herhaal:
Na uitgebreid testen kunnen we bevestigen dat de de Streamer passtrough ondersteunt voor de volgende formaten: Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby Atmos, DTS en DTS-HD HR.

Daar staat toch duidelijk: passthrough voor dts-hd en andere.

Dus zoals ik nu lees, zeggen jullie:

Geen passthrough (ook niet middels apps zoals kodi)
Maar wel decoding van kodi naar PCM ?

Das iets anders dan wat wordt beweerd he
Nee, dat staat er niet. Het gaat om de formaten DTS-HD en TrueHD waarvoor géén passthrough opgaat.
Alle andere formaten (Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby Atmos, DTS en DTS-HD HR) wél.

DTS-HD is een ander formaat dan DTS-HD HR. De HR versie is de lossy versie, en dus wel ondersteunt. DTS-HD (zonder HR) is lossless en dus niet ondersteund.

[ Voor 8% gewijzigd door FabianNL op 01-10-2024 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Dolby Atmos is een onderdeel van True-HD.
Bij mij werkt Dolby Atmos niet via Pass-Through. Zoals anderen ook al gemerkt hebben.
De receiver krijgt wel een signaal dat herkent wordt als Dolby Atmos maar geluid is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Athome schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 18:32:
Neen mijn beste.

[ Voor 33% gewijzigd door daffie82 op 01-10-2024 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
FabianNL schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 18:22:
[...]

Nee, dat staat er niet. Het gaat om de formaten DTS-HD en TrueHD waarvoor géén passthrough opgaat.
Alle andere formaten (Dolby Digital, Dolby Digital Plus, Dolby Atmos, DTS en DTS-HD HR) wél.

DTS-HD is een ander formaat dan DTS-HD HR. De HR versie is de lossy versie, en dus wel ondersteunt. DTS-HD (zonder HR) is lossless en dus niet ondersteund.
Oh ok, bijgeleerd.
Wist niet dat je meerdere versies had van DTS-HD.
Ook ik dacht dat Atmos onderdeel was van TrueHD

Waarom toch ook zoveel formaten...

Lossy en lossless , ook zoiets, ik ken het verschil niet.
Lossy is nieuw voor me

[ Voor 6% gewijzigd door skank op 01-10-2024 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@skank

Flac en mp3.
Same story. Dat ken je toch beide? Het eerste is lossless en het tweede lossy.

Alles via streamingdiensten is sowieso lossy bijvoorbeeld. Terwijl Blu-ray discs bijna altijd lossless zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door daffie82 op 01-10-2024 19:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• skank
daffie82 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:12:
@skank

Flac en mp3.
Same story. Dat ken je toch beide? Het eerste is lossless en het tweede lossy.

Alles via streamingdiensten is sowieso lossy bijvoorbeeld. Terwijl Blu-ray discs bijna altijd lossless zijn.
Die ken ik ja :)
Had die term nog nooit gehoord

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:16

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dolby Atmos is ook geen gewone audio-codec. Het bestaat uit metadata die wordt meegezonden met het audiosignaal en waaruit de ontvangende kant, bijv een receiver, kan berekenen hoe de audio over al die hoogtekanalen verdeeld wordt.

Er zijn 2 smaken Dolby Atmos

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PkkZuGb.png

Zie ook https://developer.dolby.c...audio/dolby-digital-plus/

[ Voor 13% gewijzigd door Jorgen op 01-10-2024 20:22 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
Athome schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 18:32:
Niet helemaal.

Dolby Atmos is een metadata signaal dat over Dolby TrueHD of Dolby Digital Plus verzonden kan worden. De review verwoord het verwarrend maar ik ga er vanuit dat ze Dolby Atmos over Dolby Digital Plus bedoelen.

Daarnaast is DTS speciaal omdat daar data als het ware gestapeld wordt. DTS:X is bijvoorbeeld een uitbreiding van DTS-HD MA wat een uitbreiding is van DTS-HD wat een uitbreiding is van DTS (Core). In tegenstelling tot Dolby's formaten is er bij DTS ook een fallback mogelijk als de receiver het bovenliggende signaal niet snapt. Met andere woorden een speler kan dus een DTS-HD MA signaal uitsturen en een receiver kan er DTS (Core) van maken. Dolby is dan zwart/wit, het werkt wel, of het werkt niet.

Overigens kan Dolby TrueHD of DTS:X prima werken via Kodi of VLC. Echter zullen deze spelers het signaal dan downmixen naar bijvoorbeeld (E)AC3. De hoogtemetadata van Atmos / X zal dan verloren gaan.

Tot slot is er momenteel geen enkele (open) mogelijkheid om Atmos om te zetten naar een ander formaat met behoud van deze metadata. Een conversie van Dolby TrueHD met Atmos naar Dolby Digital Plus met Atmos zit er dus niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 15:50
Eindelijk weer thuis met eigen stereo (Denon AVR-S960H) en 4K TV (Sony KD-55XH9299) maar na de Google TV Streamer aan te hebben gesloten ben ik nog niet onverdeeld tevreden.

Het streamen van zowel HDR10 als Dolby Vision-content is helaas redelijk problematisch. Bij HDR10 heb ik een aantal keer gehad dat het bevriest en de film/serie niet afspeelt.

Bij Dolby Vision krijg ik regelmatig een volledig roze scherm. Wat het lastig maakt om een goede diagnose te stellen is dat andere DV-streams prima lijken werken (andere film/serie binnen dezelfde app). Bij de CCwGTV heb ik dit echter niet meegemaakt. Heb al meerdere HDMI-kabels getest maar bij allemaal hetzelfde probleem. Weet echter niet 100% zeker of dit HDMI 2.1-kabels zijn dus die heb ik nu besteld om dat als oorzaak uit te sluiten.

In het menu mis ik daarnaast ook een aantal opties t.o.v. de CCwGTV, zo kan ik bijvoorbeeld geen kleurformaat selecteren en zie ik ook geen optie meer om de hardware-acceleratie uit te zetten (dit kwam ik tegen op het internet als mogelijke oplossing voor het roze scherm).

Voorlopig zit ik toch even in dubio of ik de Google TV Streamer wil houden, al kan het best dat bovenstaande problemen verholpen worden met software-updates of de nieuw bestelde kabels.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

JdJtA schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 19:37:
Weet echter niet 100% zeker of dit HDMI 2.1-kabels zijn dus die heb ik nu besteld om dat als oorzaak uit te sluiten.
Kabels hebben geen nummer. Ze hebben een bandbreedte en als die hoog genoeg is moet het zonder meer werken. Er zijn 4 soorten kabels qua bandbreedte: standaard, high speed, premium high speed en ultra high speed. Voor 4k en HDR voldoet Premium High Speed.

Standard HDMI® Cable
The Standard HDMI cable is designed to handle some earlier consumer applications, and is tested to reliably transmit 1080i or 720p video. Most of these cables have been replaced by the High Speed HDMI Cables but there are still some in the marketplace and consumers should note while fine for some uses, they don’t support the later resolutions, refresh rates and bandwidth requirements.
High Speed HDMI® Cable
The High Speed HDMI Cable is designed and tested to handle video resolutions of 1080p and beyond with support up to 10.2Gbps bandwidth, including advanced display technologies such as 4K@30Hz, 3D, and Deep Color. If you are using any of these technologies, or if you are connecting your 1080p HD display to a 1080p HD content source, such as a Blu-ray Disc player, this is the recommended cable.
Premium High Speed HDMI® Cable
Premium HDMI Cables are a special certification for High Speed HDMI Cables that have been designed and certified for ultra-reliable performance for 4K/UltraHD at up to 18Gbps bandwidth including advanced features such as 4K60, HDR, and expanded color spaces including BT.2020. They have low EMI and are identified by HDMI LA’s Premium HDMI Cable Certification Label for authentication and in-field verification.
The Ultra High Speed HDMI® Cable
This latest HDMI Cable is the only cable that complies with stringent specifications designed to ensure support for all HDMI 2.1b features including uncompressed 8k@60 and 4K@120. The cable’s bandwidth supports up to 48Gbps, it is backwards compatible with existing HDMI devices, and features exceptionally low EMI which reduces interference with nearby wireless devices. For verification and authentication the cable packaging is required to display the Ultra High Speed HDMI Certification Label which includes the Cable Name Logo printed on it.
Zie ook https://www.hdmi.org/resource/cables en Wikipedia: HDMI

[ Voor 78% gewijzigd door Jorgen op 03-10-2024 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
Jorgen schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 01:38:
[...]

Kabels hebben geen nummer. Ze hebben een bandbreedte en als die hoog genoeg is moet het zonder meer werken. Er zijn 4 soorten kabels qua bandbreedte: standaard, high speed, premium high speed en ultra high speed. Voor 4k en HDR voldoet Premium High Speed.

Standard HDMI® Cable

[...]

High Speed HDMI® Cable

[...]

[...]

[...]

Dank voor de uitgebreide uitleg, ik begrijp dat het gaat om de snelheid en die is bij alle kabels die ik heb gebruikt 18 Gbps dus dan zou het in theorie gewoon moeten werken. Zoals aangegeven is er ook content in DV die het wel prima doet dus denk dat het zoals in de Tweakers-review staat gaat om DV-profiel 7.6 waar de Streamer niet goed mee om kan gaan. Maar waaron HDR soms dan ook voor problemen zorgt begrijp ik (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
JdJtA schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 07:11:
[...]

Dank voor de uitgebreide uitleg, ik begrijp dat het gaat om de snelheid en die is bij alle kabels die ik heb gebruikt 18 Gbps dus dan zou het in theorie gewoon moeten werken. Zoals aangegeven is er ook content in DV die het wel prima doet dus denk dat het zoals in de Tweakers-review staat gaat om DV-profiel 7.6 waar de Streamer niet goed mee om kan gaan. Maar waaron HDR soms dan ook voor problemen zorgt begrijp ik (nog) niet.
18gbps is hdmi 2.0.
2.1 is 48gbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

edgarf28 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 07:47:
[...]

18gbps is hdmi 2.0.
2.1 is 48gbps.
Daar kan die maximum bandbreedte overheen inderdaad, maar niet alles heeft zoveel nodig natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Jorgen schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 01:38:
[...]

Standard HDMI® Cable

[...]

High Speed HDMI® Cable

[...]

[...]

[...]

Als je enkel 4K in 24fps kijkt (alle Bluray content dus) dan volstaat meestal een High Speed kabel al.
Met alle HDR/Dolby Vision erbij zelfs. Heb dit zelf al ondervonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Een kwaliteit kabeltje kan prima (ver) boven de minimale rating presteren. Een minder kwaliteit kabeltje kan moeite hebben de rating te halen...

Voor 4k/60/hdr10 heb je +/-15Gbps nodig, maar daar zit geen audio bij inbegrepen. Dolby Vision is dynamische HDR, dat vraagt meer badbreedte dan HDR. Dat kan per scene of per frame wat toevoegen.
En dan heb je nog de sync data.
En extra features van 2.1 waarvan ik geen idee heb of dat statisch of continue/variabel bandbreedte op de kabel gebruikt.

Afhankelijk van wat je afspeelt kan 18Gbps redelijk krap zijn.
In combinatie met de reguliere streaming diensten zou een "oude" kabel recyclen m.i. geen issues moeten geven zolang de kabel in goede staat is. Maar je vakantievideo's (of je eigen vette BD rips met ditto audio, mag dat besproken worden?) kan best wel eens een probleempje geven.
Probleem is dat men niet duidelijk is over wat men af probeert te spelen bij issues en niet specificeert wat wel goed gaat. :)

Google schrijft iig dat een hdmi2.1 compatible kabel noodzaak is, maar levert er geen mee én biedt er geen te koop aan in hun store. :+

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@Raymond P
Mja 4k/60/hdr10 is enkel bij gaming belangrijk.

Bij films is het bijna uitsluitend 24fps en dat scheelt een hoop in de bandbreedte dat je nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@daffie82 Klopt, filmmateriaal zal voornamelijk 24fps zijn.
Maar als je tegen de Streamer vertelt dat 'ie 60 moet doen dan gaat dezelfde data meermaals over de kabel. ;)

Fwiw als de kennis aanwezig is zal je vast niet in zulke valkuilen trappen. Maar niet iedereen heeft framerate matching (al dan niet variabel) aan staan. Groter nummertje is immers beter, toch? :p

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Als je voornamelijk 1080p50 materiaal kijkt (NLziet) raden jullie dan om de streamer op 4k50 te zetten of 1080p50?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@edgarf28 Dat ligt een beetje aan de TV waar 'ie aan hangt.
Als daar een deftige upscaler in zit zou ik het aan de TV overlaten (1080p output).

Zelf even bekijken welke setup je een beter resultaat vind geven. :)

[ Voor 19% gewijzigd door Raymond P op 03-10-2024 13:42 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Raymond P schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 13:37:
@edgarf28 Dat ligt een beetje aan de TV waar 'ie aan hangt.
Als daar een deftige upscaler in zit zou ik het aan de TV overlaten (1080p output).
Ah oké dat dacht ik al, ik heb een high-end Samsung neo Qled tv van 2022 (qn90b)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

edgarf28 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 13:16:
Als je voornamelijk 1080p50 materiaal kijkt (NLziet) raden jullie dan om de streamer op 4k50 te zetten of 1080p50?
Moet je perse 1 stand kiezen? Of is er ook een auto-stand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
Toch nog even verder aan het onderzoeken of ik kan ontdekken waarom sommige DV-content een roze beeld geeft (door de Dolby Vision modus om te zetten naar 'Low Latency' in plaats van 'Auto' krijg ik nu overigens zwart beeld).

Via mijn versterker kan ik zien wat de input en output op dat punt is. Ik zie tussen deze 2 geen technisch verschil (1e is Deadpool & Wolverine en 2e is The Penguin (Batman), beide via dezelfde app waarvan ik de naam niet mag/kan noemen).

Hier krijg ik een roze of zwart beeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7y3-Ex5xKH_96hxeYq-b6ZDk1Wo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SE3QbKgwoIQ58uPOwqNj8pSf.jpg?f=fotoalbum_large

Terwijl hier de video gewoon afspeelt 8)7 :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_B-B2W8gLFH2Vyc6VPM00KdGa4c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ibAtp8GukHEyQr4OLhNJCNk3.jpg?f=fotoalbum_large

Het lijkt er dus op dat de TV het ene wel 'snapt' maar het andere niet. Verder staan alle kleurinstellingen op automatisch op de TV (kleurbereik handmatig wisselen deed ook niks). Het blijft voor mij tot nu toe een mysterie wat er aan de hand is. Vanavond krijg ik hopelijk mijn nieuwe HDMI-kabels, al heb ik er weinig hoop op dat die de oplossing zullen bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Zonder versterker ertussen hetzelfde resultaat?
Is 12 bit kleurdiepte nodig?

Je kunt, neem ik aan, ook geen mediainfo over de files runnen om de bitrate en DV profiel te achterhalen?

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Jorgen schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 14:35:
[...]

Moet je perse 1 stand kiezen? Of is er ook een auto-stand?
Er is ook een auto stand, maar die kiest bij mij altijd voor 4k60, gewoon het maximale wat mijn tv aan kan (via de streamer)
Zover ik weet past dit niet automatisch de resolutie per app aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
Raymond P schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 16:53:
Zonder versterker ertussen hetzelfde resultaat?
Is 12 bit kleurdiepte nodig?

Je kunt, neem ik aan, ook geen mediainfo over de files runnen om de bitrate en DV profiel te achterhalen?
Ja, zonder versterker helaas hetzelfde resultaat en ook dat heb ik al met meerdere kabels getest.

Dit is de informatie die ik kan vinden over de formaten:

*knip*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KxV7egxNxDZ4EgZ0lQ767vfpfUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dernUUA7A117OGsLXGnFB6Yh.jpg?f=fotoalbum_large

*knip

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wyLxd4MKQLxm1dCckbCslq5EB2o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gQR5I6HpFUEJL8QoOJqNcdmu.jpg?f=fotoalbum_large

Denk er even aan om géén inoformatie te geven over wat je hebt gedownload

[ Voor 5% gewijzigd door Jorgen op 03-10-2024 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@JdJtA dat zegt mij nog altijd niet of dit Dolby Vision is of niet.
Dat is ook een manco van de app die je gebruikt. Je hebt eigenlijk geen idee wat je echt aan het afspelen bent.
Zou niks voor mij zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
daffie82 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 19:00:
@JdJtA dat zegt mij nog altijd niet of dit Dolby Vision is of niet.
Dat is ook een manco van de app die je gebruikt. Je hebt eigenlijk geen idee wat je echt aan het afspelen bent.
Zou niks voor mij zijn :)
Nee, je hebt gelijk. Ik kan helaas geen speler (app) vinden die me hier mee informatie over geeft tijdens het afspelen van het bestand. Ieder zijn voorkeur over waar hij/zij mee kijkt.

Ook het verwisselen van de HDMI-kabels (gecertificeerd op 48 Gbps?) heeft zoals al min of meer verwacht geen effect gehad op de situatie. Ik zie nu wel dat dezelfde bestanden nog steeds afspelen in Dolby Vision maar in RGB en op 8 bit i.p.v. in YcbCr en op 12 bit volgens de versterker. Maar ik begrijp er te weinig van om te kunnen beoordelen of dat een vooruitgang is of juist niet. Ben het spoor sowieso een beetje bijster inmiddels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

DV in RGB 8 bit is volgens mij geen probleem.
Dat is het probleem niet vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
daffie82 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 19:47:
Hdr/dv is toch altijd 10 of zelfs 12bit kleuren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

edgarf28 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 19:54:
[...]

Mijn Zidoo van vroeger gaf ook aan dat het rgb 8 bit was bij Dolby Vision. En volgens het Zidoo forum was dat normaal en gewenst gedrag.
Zou daar dus niet te zwaar aan tillen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JdJtA
edgarf28 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 19:54:
[...]

daffie82 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 19:47:
Ik vond er dit oudere topic over. Heeft dus iets te maken met 'RGB tunneling' waar de 12bit DV dan alsnog in zit als ik het goed interpreteer. Maar waarom ik dat nu met de nieuwe kabels ineens heb en met de oude niet... :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ja dat is het inderdaad. Goed gevonden, thanks.
Zoals ik zei, 8bit rgb hoeft op zich geen probleem te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Athome
Jorgen schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 19:53:
Dolby Atmos is ook geen gewone audio-codec. Het bestaat uit metadata die wordt meegezonden met het audiosignaal en waaruit de ontvangende kant, bijv een receiver, kan berekenen hoe de audio over al die hoogtekanalen verdeeld wordt.

Er zijn 2 smaken Dolby Atmos

[Afbeelding]

Zie ook https://developer.dolby.c...audio/dolby-digital-plus/
Hier staat precies wat ik bedoel.
Zonder TrueHD geen Atmos. Dus als Atmos ondersteunt wordt. Wordt TrueHD ook ondersteunt.

Maar waarschijnlijk wordt bij de TV Streamer de Atmos variant bedoeld die gedragen wordt door Dolby Digital Plus. Dit is de versie zoals de streamingsdiensten dit gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Athome schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 23:55:
[...]

Hier staat precies wat ik bedoel.
Zonder TrueHD geen Atmos. Dus als Atmos ondersteunt wordt. Wordt TrueHD ook ondersteunt.

Maar waarschijnlijk wordt bij de TV Streamer de Atmos variant bedoeld die gedragen wordt door Dolby Digital Plus. Dit is de versie zoals de streamingsdiensten dit gebruiken.
Het is bij atmos altijd even afwachten wat het daadwerkelijk betekent, inderdaad. Is het DD+ of TrueHD? Of, is het de mogelijkheid om het atmos signaal te begrijpen en verder niks? Een tv die atmos ondersteunt zal toch enkel stereo afspelen, maar kan het wel doorgeven aan de receiver via (e)ARC.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schrikbeeld
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-05 21:16
Ik heb een TV Streamer gekocht en ben er heel tevreden mee! Op een oudere TV aangesloten en geweldig.
Hij is snel, je kunt er allerlei apps op installeren (NLZIET, Kodi, etc).
En waar ik bij casten via een iPad naar de oude Google Cast nog wel eens last had dat het beeld hapert, je niet makkelijk kan voor- of achteruitspoelen, doet de Streamer dat allemaal probleemloos.
Mijn TV abonnement gaat de deur uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 22:33
Jorgen schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 00:03:
[...]

Het is bij atmos altijd even afwachten wat het daadwerkelijk betekent, inderdaad. Is het DD+ of TrueHD? Of, is het de mogelijkheid om het atmos signaal te begrijpen en verder niks? Een tv die atmos ondersteunt zal toch enkel stereo afspelen, maar kan het wel doorgeven aan de receiver via (e)ARC.
Je moet naar twee verschillende zaken kijken. Enerzijds welk Dolby audioformaat ondersteund wordt. Dus Dolby Digital, Dolby Digital Plus of Dolby TrueHD. En daarnaast ga je pas naar Dolby Atmos kijken. Althans of het apparaat deze metadata kan verwerken. Echter als een apparaat expliciet geen Dolby TrueHD noemt, mag je er vanuit gaan dat het over Dolby Atmos over Dolby Digital Plus gaat.

Overigens zou een televisie prima een Atmos signaal kunnen downmixen naar stereo mits er een decoder aanwezig is. Volgens mij wordt Atmos doorgegeven door middel van het bitstream signaal naar de receiver en zou het dus ook moeten werken mits Dolby TrueHD of Dolby Digital Plus werkt. Maar ik kan dat even niet terugvinden. Mijn receiver heeft bijvoorbeeld maar een HDMI 2.0b aansluiting maar kan wel TrueHD Atmos ontvangen en heeft ook eARC. Ik zat even op Wikipedia te kijken, maar ik weet niet meer precies hoe dat nou zit.

Anyway. Volgens mij is het wel duidelijk dat het bij de Google Streamer om Atmos over Dolby Digital Plus gaat. Dus de Atmos die je terugvindt bij streamingdiensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

alex3305 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 11:06:
[...]

Je moet naar twee verschillende zaken kijken. Enerzijds welk Dolby audioformaat ondersteund wordt. Dus Dolby Digital, Dolby Digital Plus of Dolby TrueHD. En daarnaast ga je pas naar Dolby Atmos kijken. Althans of het apparaat deze metadata kan verwerken. Echter als een apparaat expliciet geen Dolby TrueHD noemt, mag je er vanuit gaan dat het over Dolby Atmos over Dolby Digital Plus gaat.

Overigens zou een televisie prima een Atmos signaal kunnen downmixen naar stereo mits er een decoder aanwezig is. Volgens mij wordt Atmos doorgegeven door middel van het bitstream signaal naar de receiver en zou het dus ook moeten werken mits Dolby TrueHD of Dolby Digital Plus werkt. Maar ik kan dat even niet terugvinden. Mijn receiver heeft bijvoorbeeld maar een HDMI 2.0b aansluiting maar kan wel TrueHD Atmos ontvangen en heeft ook eARC. Ik zat even op Wikipedia te kijken, maar ik weet niet meer precies hoe dat nou zit.

Anyway. Volgens mij is het wel duidelijk dat het bij de Google Streamer om Atmos over Dolby Digital Plus gaat. Dus de Atmos die je terugvindt bij streamingdiensten.
Het klopt dat sommige receivers bijv meer of minder kunnen ontvangen. Dat is ook wat ik bedoel ja, met dat je zelf dus moet checken welke atmos het is. Atmos gedownmixt naar stereo is alleen gewoon stereo. Dan zijn alle hoogtekanalen weg. Atmos ontvangen via een directe HDMI-in staat ook weer los van atmos ontvangen via (e)ARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:35

-ET-

Phone Home

runnershigh schreef op maandag 30 september 2024 @ 21:45:
Ik heb iets vreemds: als ik de streamer aanzet met de afstandsbediening, dan gaan de Denon receiver en tv ook aan, middels CEC. Maar na een paar tellen gaat alles weer uit.

Als ik de streamer daarna weer aanzet, gaat alles weer aan en blijft het ook aan. De streamer is op de Denon aangesloten.

Verder tot nu toe geen problemen met o.a. SmartTube, NLZiet, F1TV en Plex.

[Edit]
Laat maar.. voor de 400ste keer nogmaals gezocht en nu staat hij er wel netjes bij 8)7
Ik heb sinds vandaag ook de Streamer maar ik kan de F1TV app niet vinden. Hoe heb jij die geïnstalleerd?

[ Voor 7% gewijzigd door -ET- op 04-10-2024 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 17:06
-ET- schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:46:
[...]

Ik heb sinds vandaag ook de Streamer maar ik kan de F1TV app niet vinden. Hoe heb jij die geïnstalleerd?
Stond bij mij gewoon in playstore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:35

-ET-

Phone Home

Michel242186 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 15:50:
[...]

Stond bij mij gewoon in playstore
Hmm mijn edit van de vorige post was niet goed doorgekomen. Na de 400ste keer zoeken vond hij hem wel en kon ik de installatie doen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• runnershigh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-07 15:54
Ja, was voor mij ook heel lastig om de F1TV app te vinden in de Play Store. Op zoektermen F1 en F1TV werd niks gevonden. Ik vond hem uiteindelijk dacht ik via de zoekterm Formula.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Laatst online: 10-09 16:20

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Hier ook de streamer binnen, alles werkt lekker soepel t.o.v. de vorige Chromecast met GTV. Alleen ik kan de Podimo app niet vinden, is het iemand al gelukt om deze te installeren?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raymond P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LxS9iSQB-nQaFbf4cVWRhVqlD9Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uXRhFuxzOpW8QzSGB0difkJV.jpg?f=fotoalbum_large [view]

Je kunt vanaf je mobiel/desktop ook apps installeren op je chromecast/streamer.

[ Voor 15% gewijzigd door Raymond P op 04-10-2024 17:12 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Raymond P schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 17:10:
[Afbeelding] [view]

Je kunt vanaf je mobiel/desktop ook apps installeren op je chromecast/streamer.
Nooit aan gedacht, maar dat werkt ook inderdaad. Goede tip! 👍🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
Het werkt zelfs iets beter.
Als een app onverhoopt niet beschikbaar is voor een device/platform/os-versie (zoals die van @SayWhatAgain!) dan is dat wat duidelijker dan enkel "geen resultaten" vinden.

Mocht je een aantal dezelfde devices aan je account hebben hangen dan kan je ze ook nog renamen. Wel zo handig in een huis vol Chromecasts.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellboy!
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-09 11:02
Vandaag de tv streamer gekregen. Aansluiten ging prima. Draai deze nu in alleen app modus (profiel setting). Het is alleen jammer dat ik hier continu een melding van zie in mijn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Omdat ze liever niet hebben dat je die modus gebruikt. Je mist dan heel veel fantastische andere functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 17:06
Ik heb af en toe een vastloper gelukkig start de streamer snel weer op...misschien even wachten op de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Niet online
Michel242186 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:32:
Ik heb af en toe een vastloper gelukkig start de streamer snel weer op...misschien even wachten op de update.
Hier vanaf dag 1 in bezit maar nog geen ene vastloper gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
Ben uiteindelijk verder gekomen met mijn afspeelperikelen voor wat betreft Dolby Vision en HDR-content. Als (tijdelijke?) oplossing gebruik ik nu Vimu Player. Hiermee kan ik eigenlijk alles probleemloos afspelen. Ik weet niet precies waarom maar neem aan dat deze speler een conversie doet voor DV (profile 7) waardoor de Streamer en mijn TV het wel begrijpen. Hopen dat Google dit zelf met een update oplost maar voorlopig ben ik verder wel tevreden met de GTS.

Nu nog aan het zoeken of ik mijn Harmony-afstandsbediening zo ver kan krijgen om het 'Home-paneel' op te roepen. Ben er nog niet achter welk proces of welke applicatie de 'ster'-knop activeert zodat ik daar een knop voor kan toewijzen via Harmony.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@JdJtA die conversie naar profile 8 is iets wat je niet wil. Je verliest al je FEL data.
Daarom dat er ook al meerdere keren gezegd is, dat dit geen ideale mediaspeler is.

Maar goed, in jouw geval waar je niet eens weet wat je speelt, maakt dat eigenlijk ook niks uit. Heel veel crap release groepen doen al sowieso de conversie naar profile 8. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:10

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Ik heb die Projectivy Launcher nog niet als standaard staan, wil eerst even een fix vinden voor het feit dat hij niet de screensaver van Google opstart.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
daffie82 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 10:51:
@JdJtA die conversie naar profile 8 is iets wat je niet wil. Je verliest al je FEL data.
Daarom dat er ook al meerdere keren gezegd is, dat dit geen ideale mediaspeler is.

Maar goed, in jouw geval waar je niet eens weet wat je speelt, maakt dat eigenlijk ook niks uit. Heel veel crap release groepen doen al sowieso de conversie naar profile 8. 8)7
Prima, we kunnen het er over eens zijn dat het geen ideaal apparaat is dat alles kan maar zoals je zelf dus ook aanhaalt kan je weinig anders met de GTS als je de niet een hele show/film wil kijken met een zwart of volledig roze scherm :+ . En dat ik niet alle technische details kan achterhalen ligt waarschijnlijk aan ontbrekende kennis hoe je dit doet maar het kan vast.

Blijkbaar zijn er overigens dan ook genoeg die het niet doen want heb voordat ik deze oplossing had gevonden genoeg dingen aangeklikt die het niet (goed) deden...
G_Dragon schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 10:53:
Ik heb die Projectivy Launcher nog niet als standaard staan, wil eerst even een fix vinden voor het feit dat hij niet de screensaver van Google opstart.
Kan je hiervoor in de ontwikkelaarsopties niet 'stand-by' aanzetten zodat het scherm altijd aan blijft?

Edit: ik las niet goed, je wil juist wel dat hij de screensaver van Google gebruikt zo te zien. Bij mij werkt 'ambient mode' wel gewoon met Projectivy Launcher als standaard. Maar jij wil dan een andere screensaver van Google begrijp ik?

[ Voor 23% gewijzigd door JdJtA op 06-10-2024 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05:41
G_Dragon schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 10:53:
Voor mij ook precies de reden, dat ik die niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11-2024
Hallo,

Ik heb de Google TV Streamer sinds kort en alles werkt naar behoren.
Alleen de HBO Max app geeft een foutmelding wanneer ik welke stream dan ook probeer af te spelen.
Ik heb hier al contact over gehad met HBO, maar ze hebben me hier nog geen oplossing in kunnen bieden.
Zijn er meer Google TV Streamer bezitters die hier last van hebben?

Deze vraag kan prima in het algemene Google Mediaspelers Topic, dus verplaats
ik deze inclusief de reeds gegeven antwoorden ook daarnaartoe Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer

[ Voor 24% gewijzigd door Jorgen op 06-10-2024 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:47
Welke foutmelding?
Heb je misschien een pihole in je netwerk staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnus
De error code is 20000. Dat wees volgens de helpdesk op een kernel fout. Ik heb al van alles geprobeerd met het netwerk. Ik heb de streamer bekabeld aangesloten, maar het ook via wifi en via de 5G verbinding van mijn telefoon geprobeerd, maar allemaal met hetzelfde resultaat. De HBO app op mijn telefoon en pc werken prima. Andere streaming apps op de streamer hebben ook geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charleychui
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 15:56
Evt al gedeinstalleerd, TV Streamer gereboot en dan opnieuw installeren (uiteraard eerst voor deinstallatie cache bestanden opruimen)

charleyr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Swinnus schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 13:16:
Ik heb hier al contact over gehad met HBO, maar ze hebben me hier nog geen oplossing in kunnen bieden.
Hier nog geen problemen mee gehad.

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 16:36
Swinnus schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 13:16:
Hallo,

Ik heb de Google TV Streamer sinds kort en alles werkt naar behoren.
Alleen de HBO Max app geeft een foutmelding wanneer ik welke stream dan ook probeer af te spelen.

[mbr]Deze vraag kan prima in het algemene Google Mediaspelers Topic, dus verplaats
ik deze inclusief de reeds gegeven antwoorden ook daarnaartoe Google Mediaspelers Discussietopic -Chromecast/TV/Streamer[/]
Gisteren nog de HBO app gebruikt op de TV Streamer. Heb geen problemen ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:17
JdJtA schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 08:19:
Ben uiteindelijk verder gekomen met mijn afspeelperikelen voor wat betreft Dolby Vision en HDR-content. Als (tijdelijke?) oplossing gebruik ik nu Vimu Player. Hiermee kan ik eigenlijk alles probleemloos afspelen. Ik weet niet precies waarom maar neem aan dat deze speler een conversie doet voor DV (profile 7) waardoor de Streamer en mijn TV het wel begrijpen. Hopen dat Google dit zelf met een update oplost maar voorlopig ben ik verder wel tevreden met de GTS.
Hier exact dezelfde problemen met een paars/zwart beeld. Geprobeerd om met externe player van vlc en nova player, maar dat lijkt ook allemaal te crashen. Terwijl het op de 'oude' Chromecast met Google TV 4K wel prima afspeelt (zonder externe player). Zoveel mogelijk geprobeerd dezelfde instellingen te gebruiken, maar zonder resultaat op de Google TV Streamer.

@JdJtA Is er van de Vimu player ook een trial versie beschikbaar? Weinig zin om daar ook nog voor te betalen om vervolgens tot de conclusie te komen dat dat ook niet werkt.
Neig er sterk naar om de Google TV Streamer maar terug te sturen, aangezien ik er zo minder mee kan dan met de Google Chromecast met Google TV 4K. Dan kijk ik over een tijd wel weer eens, als hopelijk de kinderziektes er uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnus
charleychui schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 16:15:
Evt al gedeinstalleerd, TV Streamer gereboot en dan opnieuw installeren (uiteraard eerst voor deinstallatie cache bestanden opruimen)
Ja, allemaal al (meerdere keren) gedaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
Makster schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 11:23:
[...]

Hier exact dezelfde problemen met een paars/zwart beeld. Geprobeerd om met externe player van vlc en nova player, maar dat lijkt ook allemaal te crashen. Terwijl het op de 'oude' Chromecast met Google TV 4K wel prima afspeelt (zonder externe player). Zoveel mogelijk geprobeerd dezelfde instellingen te gebruiken, maar zonder resultaat op de Google TV Streamer.

@JdJtA Is er van de Vimu player ook een trial versie beschikbaar? Weinig zin om daar ook nog voor te betalen om vervolgens tot de conclusie te komen dat dat ook niet werkt.
Neig er sterk naar om de Google TV Streamer maar terug te sturen, aangezien ik er zo minder mee kan dan met de Google Chromecast met Google TV 4K. Dan kijk ik over een tijd wel weer eens, als hopelijk de kinderziektes er uit zijn.
Heb je een DM gestuurd met een link naar de versie die ik gebruik. Deze werkt bij mij dus prima en heeft eigenlijk alle problemen die ik ervoer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnus
Ik heb een antwoord ontvangen van HBO:

Onze Technische support afdeling is dit nagegaan en heeft aangegeven, dat dit een gerapporteerd probleem is. Dit betekent dat het probleem momenteel bekend is bij ons en dat het aan onze kant ligt. Het apparaat dat je gebruikt word namelijk wel door ons ondersteund, maar dit is een probleem dat momenteel voorvalt bij klanten die specifiek een Google Tv Streamer gebruiken. Onze welgemeende excuses voor het ongemak.

Onze technische team is er daardoor hard mee bezig om het probleem zo spoedig mogelijk op te lossen, zodat al onze klanten weer normaal HBO Max kunnen kijken met hun Google Tv Streamer. Zodra het is opgelost houden we je op de hoogte
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Het lijkt in de reactie voor te komen bij alle Google TV Streamers, maar @KSR en ik hebben geen problemen. Vreemd verhaal dus, maar goed, ze zijn hard aan het werk om het probleem op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
The Zep Man schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:49:
[...]

Een Shield TV heeft een SoC met dezelfde CPU-kernen die een Raspberry Pi 3B heeft, en die kan dat prima decomprimeren. Dat zijn best wel oude kernen, en dat houdt in dat elk beetje Android TV kastje van de afgelopen zoveel jaar hier geen probleem mee moet hebben. Decomprimeren van audio is een stuk lichter qua CPU-verbruik in verhouding met video.

Als het alsnog niet lukt en passthrough wordt niet ondersteund, dan kan je spreken van dat het apparaat effectief geen HD audiostreams kan verwerken door een tekort aan CPU-kracht. Voor passthrough is enkel brute CPU-kracht niet voldoende (en zou ook niets toevoegen, want passthrough kost praktisch geen CPU). Expliciete hardwareondersteuning moet aanwezig is. Die ontbreekt bij de TV Streamer (doordat de hardware het daadwerkelijk niet aankan, of door een kunstgreep van Google i.v.m. iets als licenties).

Dit is wellicht iets voor de TS, @JdJtA en @G_Dragon? Ik verwacht dat er meer teleurgestelde (potentiële) kopers langs zullen komen. Het is nu duidelijk wat op de TV Streamer via decompressie en passthrough afgespeeld kan worden.
Als ik het goed begrijp wil je dan dat ik een tabel genaamd Passthrough toevoeg aan het tabel en daarin zet Nee? Voordat ik iets ga aanpassen wil ik het even dubbelchecken :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
G_Dragon schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 15:23:
[...]

Als ik het goed begrijp wil je dan dat ik een tabel genaamd Passthrough toevoeg aan het tabel en daarin zet Nee? Voordat ik iets ga aanpassen wil ik het even dubbelchecken :)
Ik zou geen tabel aan een tabel toevoegen. Dat maakt het nodeloos complex.

Je kan aan de vergelijkingstabel onder het kopje "Video- en audio ondersteuning" rijen toevoegen voor de verschillende audioformaten. Ieder audioformaat krijgt twee rijen (decode, passthrough) tenzij anders genoemd. Audioformaten die je kan noemen, wat extra informatie en waarvoor je ja/nee kan invullen in de twee rijen.

De lijst met ondersteuning door de Gooel TV Streamer:

Dolby Digital (AC3) (lossy, decode & passthrough)
Dolby Digital Plus (E-AC3) (lossy, decode & passthrough)
Dolby TrueHD (lossless, decode only)
Dolby Atmos (extra stream met metadata, een enkele rij, passthrough only)
DTS (lossy, tegenhanger van Dolby Digital, decode & passthrough)
DTS-HD HR (lossy, tegenhanger van Dolby Digital Plus, decode & passthrough)
DTS-HD MA (lossless, tegenhanger van Dolby TrueHD, decode only)
DTS:X (tegenhanger van Dolby Atmos, een enkele rij, niet ondersteund dus overal "nee")

Je kan ook jezelf wat rijen besparen om de tabel wat compacter te houden:

Dolby Digital (AC3) & DTS (lossy, decode & passthrough)
Dolby Digital Plus (E-AC3) & DTS-HD HR (lossy, decode & passthrough)
Dolby TrueHD & DTS-HD MA (lossless, decode only)
Dolby Atmos (extra stream, een enkele rij, passthrough only met een opmerking dat het alleen voor Dolby Digital Plus ondersteund wordt)
DTS:X (extra stream, een enkele rij, wordt in het geheel niet ondersteund)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik zat zelf ook al te kijken naar een vergelijking tussen de mediaspelers van verschillende fabrikanten.
Als je echt alles wilt weten, kun je zo 40 kolommen toevoegen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 13:37
Gelijk, maar hoe bepaal je wat wel relevant is of niet in zo'n overzicht.
Ik denk meer aan wat iets niet kan t.o.v. de rest.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

snah001 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 22:09:
Gelijk, maar hoe bepaal je wat wel relevant is of niet in zo'n overzicht.
Ik denk meer aan wat iets niet kan t.o.v. de rest.
Ongeacht welke mediaspeler wil je denk ik een paar dingen sowieso weten. Als je wilt aangeven wat de verschillen zijn, dan zet je in de tabel toch ja/nee of SD/1080p/4K etc.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 06:54
er is weer een update voor de vorige Chromecast Goolge TV.

Bug fixes en security update voor Sept.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Zep Man
Jorgen schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 21:49:
Ik zat zelf ook al te kijken naar een vergelijking tussen de mediaspelers van verschillende fabrikanten.
Als je echt alles wilt weten, kun je zo 40 kolommen toevoegen ;)
In het geval van de tabel in de TS zijn de kolommen de apparaten. De rijen zijn de functies. Dat is ook logischer. Er zijn meer functies dan noemenswaardige mediaspelers om mee te nemen in een vergelijking, dus die indeling is logisch. ;)

In het geval van geluidsformaten kan je verwachten dat het een onderwerp is dat regelmatig terugkomt, met name omdat het niet intuïtief is dat een moderne mediaspeler wel lossless formaten kan decomprimeren maar niet via passthrough kan doorzetten. In het Shield TV topic zijn vragen over geluidsformaten vaak genoeg langsgekomen om er een stuk over in de TS op te nemen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

The Zep Man schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 10:06:
[...]

In het geval van de tabel in de TS zijn de kolommen de apparaten. De rijen zijn de functies. Dat is ook logischer. Er zijn meer functies dan noemenswaardige mediaspelers om mee te nemen in een vergelijking, dus die indeling is logisch. ;)

In het geval van geluidsformaten kan je verwachten dat het een onderwerp is dat regelmatig terugkomt, met name omdat het niet intuïtief is dat een moderne mediaspeler wel lossless formaten kan decomprimeren maar niet via passthrough kan doorzetten. In het Shield TV topic zijn vragen over geluidsformaten vaak genoeg langsgekomen om er een stuk over in de TS op te nemen..
In het geval van mijzelf denk ik erover om meer courante mediaspelers te gaan vergelijken; maar met een beperkter aantal is er natuurlijk zeker een logische indeling te bedenken die er beter bij past. (y)

V.w.b. de begrepen formaten is het inderdaad nogal een wirwar aan zelf kunnen verwerken, passtrough, etc.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik lees rustig mee, omdat ik nog niet helemaal 100% zeker ben over het feit of het echt handig is om toe te voegen. Merk dat de meningen daarover ook verdeeld zijn, ik ben het zeker niet vergeten @The Zep Man

EDIT:

Want dit is wat ik tot nu toe heb kunnen maken, maar weet dus niet of het voldoende is en of het wel correct is. Aangezien er nog best wat verwarring over is!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v1R5F4zlVY30R5TcuD62Vh0zJzA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/ayZTaMWpva57UVAEvzHnMo7p.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7vTiVujjKWNc1x4ew_c0_f1Ga5s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/2BHskYJnMSrDiOJyszsaPJMF.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AO5wfTMceu_tT9fmURHiK56Uu9Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/7I7TxFB7VWaXZLg2t8K4yKHU.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GnuHSjJxRfW1bgM0XsXNQyZmAJg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/uyqyLtKRredyAX0KbOZ8YHnp.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OBdk3Zvyh4uOF9qdxEjuxDow6GM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/IvZL2QRZe0bniFaa3ZWb0gcd.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OBdk3Zvyh4uOF9qdxEjuxDow6GM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/IvZL2QRZe0bniFaa3ZWb0gcd.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sb6HftoPArvdImCng020w8ye3qo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/yQZtPto28CVgNGLtAQysPOQe.png?f=user_large
Chromecast 1Chromecast
2
Chromecast UltraChromecast
3
Chromecast 4KChromecast 4 HDGoogle TV Streamer
Video-ondersteuning1080p, H.264, VP81080p, H.264, VP84K, HDR, H.264, VP91080p, H.264, VP8, VP94K, HDR, H.264, VP91080p, H.264, VP8, VP9, AV14K, HDR, H.264, VP9, AV1
Wel Audio passthroughDolby Digital, DTSDolby Digital, DTSDolby Digital, DTS, Dolby AtmosDolby Digital, DTSDolby Digital, DTS, Dolby AtmosDolby Digital, DTSDolby Digital, DTS, Dolby Atmos
Geen Audio passthroughDolby AtmosDolby Atmos-Dolby Atmos-Dolby Atmos-

[ Voor 86% gewijzigd door G_Dragon op 14-10-2024 09:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:00
@G_Dragon Die AV1 support is toch juist bij de HD versie van de 4 en niet bij de 4K versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
jongetje schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 09:23:
@G_Dragon Die AV1 support is toch juist bij de HD versie van de 4 en niet bij de 4K versie?
Klopt, foutje! Dank je, direct aangepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:54
Gynnad schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 20:01:
[...]

Thanks voor de link, ze zijn er mee bezig zo te zien.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Verwachting is dat er tegen eind oktober een nieuwe versie van de Odido app is die zou moeten werken op de Google Streamers: https://androidworld.nl/n...ber-op-google-tv-streamer

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:33
Hoe gaat het met de gemelde lyp sync problemen van de google streamer ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
belmonde schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 01:04:
Hoe gaat het met de gemelde lyp sync problemen van de google streamer ??
Ik heb de streamer via mijn Samsung Soundbar naar de TV gekoppeld en dat werkt goed. De streamer had ik eerst in de TV en dan naar de soundbar (via HDMI) is niet in sync. Laat dat voorlopig dus zoals het nu zit en werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:33
Witlof schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 08:37:
[...]

Ik heb de streamer via mijn Samsung Soundbar naar de TV gekoppeld en dat werkt goed. De streamer had ik eerst in de TV en dan naar de soundbar (via HDMI) is niet in sync. Laat dat voorlopig dus zoals het nu zit en werkt.
Ik heb geen soundbar.. Dus niet vergelijkbaar. Ik wacht het nog even af.. Misschien dat de prijs dan ook nog wat zakt. Met lyp sync koop ik een echte kat in de zak.. Vreselijke hekel aan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 09:48
belmonde schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 10:51:
[...]

Ik heb geen soundbar.. Dus niet vergelijkbaar. Ik wacht het nog even af.. Misschien dat de prijs dan ook nog wat zakt. Met lyp sync koop ik een echte kat in de zak.. Vreselijke hekel aan..
Eens. Ongelofelijk dat er in android tv geen optie zit om de audio sync aan te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Athome
Ik heb ook de streamer op de TV en de soundbar via eARC op de TV aangesloten. Heb zet nog niets van lipsync problemen gemerkt. Gebruiker de streamer vrijwel dagelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Is het het geld waard om voor de nieuwe streamer te gaan ipv de oude generatie? We zijn gewisseld van internetprovider en daardoor is het signaal van de coax afgesloten. De tv is een Samsung full hd tv uit 2015 waar de apps niet echt meer lekker op werken. Het gaat met name om de Delta app, Netflix, Youtube etc. De Chromecast HD is een stuk goedkoper (mocht ie nog verkrijgbaar zijn).

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

NoepZor schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 22:09:
Is het het geld waard om voor de nieuwe streamer te gaan ipv de oude generatie? We zijn gewisseld van internetprovider en daardoor is het signaal van de coax afgesloten. De tv is een Samsung full hd tv uit 2015 waar de apps niet echt meer lekker op werken. Het gaat met name om de Delta app, Netflix, Youtube etc. De Chromecast HD is een stuk goedkoper (mocht ie nog verkrijgbaar zijn).
Op Tweakers verwachten we echt wat meer inzet. De verschillen tussen de Google Chromecast met Google TV (HD of 4k) en de nieuwe Google TV Streamer kun je eenvoudig opzoeken; nota bene in de topicstart van dit topic. Als je aankoopadvies wilt, moet je daarvoor een topic openen in Beeld en geluid koopadvies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Ik heb wel gelezen dat ie trager is dan de nieuwe streamer. Alleen ik zoek ervaringen of dit hinderlijk is bij het beoogde gebruik. Wellicht heeft iemand hier ervaring met beide apparaten icm de genoemde apps. Ik vond het wat ver gaan om hier een apart topic voor aan te maken.

De wijzen komen uit het Oosten!

Pagina: 1 ... 54 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)