Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:47
G_Dragon schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 17:12:
[...]

Als je er ooit hulp bij nodig hebt, mag je me altijd toevoegen als mede-auteur :D
Dank voor het aanbod, ik ben sowieso geen held in het maken/bijhouden van de TS dus zal je toevoegen (zonder verplichtingen uiteraard) 👍.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:04

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
JdJtA schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 18:44:
[...]

Dank voor het aanbod, ik ben sowieso geen held in het maken/bijhouden van de TS dus zal je toevoegen (zonder verplichtingen uiteraard) 👍.
Dank je wel, waar ik kan zal ik helpen en mocht je een dm samen willen voor eventueel overleg over dingen die je graag mooier ziet of watdan ook sta ik er voor open.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:52

daffie82

Minisforum UM773 Lite

hardware-lover schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 17:10:
[...]

Ik verwacht toch wel wat meer. Geruchten genoeg daarover, maar de behuizing is zoveel groter dat het meer logisch lijkt dat het een aardige stap vooruit gaat zijn tov de 4k Dongle.

Sowieso meer werk- en opslaggeheugen. 4/32 is al geen uitzondering meer tegenwoordig voor Google gecertificeerde apparaten.

Het zou ook zomaar kunnen zijn dat ie meteen met Android TV V14 als OS gaat komen (Google TV als GUI). Het wordt even wachten op meer duidelijkheid.
Hopelijk ook GeForce Now in 4k resolutie mogelijk.
Dat is met de huidige 4k dongle beperkt tot 1080p.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Ik vind het vooral zorgelijk dat de naam Cast verdwijnt uit de productnaam. Ik heb sowieso het idee dat daar niet zoveel meer aan ontwikkeld wordt nu Jan en alleman een smart tv heeft. Met bijbehorende apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alex3305 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:33:
Ik vind het vooral zorgelijk dat de naam Cast verdwijnt uit de productnaam. Ik heb sowieso het idee dat daar niet zoveel meer aan ontwikkeld wordt nu Jan en alleman een smart tv heeft. Met bijbehorende apps.
De functie, Chromecast, zal beslist nog aanwezig zijn, en tja "Streamer", wat zou je anders met het apparaat moeten doen? 😁

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:19
hardware-lover schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:59:
De functie, Chromecast, zal beslist nog aanwezig zijn, en tja "Streamer", wat zou je anders met het apparaat moeten doen? 😁
Lokaal video afspelen, lokaal spellen spelen, gebruiken om een lokale presentatie/foto's op een groot scherm te tonen, ...

Toegegeven, een vorm van "streaming" (van officiële streamingdiensten of bijvoorbeeld van een eigen NAS/game-PC) zal wel de populairste use case zijn. ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Zep Man schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:03:
Lokaal video afspelen, lokaal spellen spelen, gebruiken om een lokale presentatie/foto's op een groot scherm te tonen, ...

Toegegeven, een vorm van "streaming" (van officiële streamingdiensten of bijvoorbeeld van een eigen NAS/game-PC) zal wel de populairste use case zijn. ;)
Ik weet het, maar uiteindelijk is het niet werkelijk "lokaal", ik bedoel, al die mogelijkheden komen toch van buitenaf naar zo'n apparaat toe.

Maar allemaal onbelangrijk, het beestje krijgt een wat andere naam en wat mij betreft bekt "Google Streamer" toch wat lekkerder dan "Google Chromecast met Google TV" 😃.

Maakt allemaal niet uit, dat ie maar lekkere specificaties gaat krijgen, dat is nog belangrijker dan zijn naampje.

Ik kijk ondertussen uit naar een ander apparaat, wat ook nog moet verschijnen de komende maanden. Leuke tijden 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:53
@hardware-lover Wat gaat er nog meer verschijnen? Directe concurrentie voor de Streamer?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
hardware-lover schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 10:59:
[...]

Google TV met apps installeren. Maar gewon zonder de Cast functie. Het is wel des-Googles om dan maar te zeggen dat streamingdiensten maar apps moeten maken voor hun box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond P schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:12:
@hardware-lover Wat gaat er nog meer verschijnen? Directe concurrentie voor de Streamer?
Kan ik eigenlijk niet zeggen, of het een directe concurrent gaat zijn. Dan zou ik toch echt eerst de specificaties van de Streamer moeten weten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alex3305 schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:21:
Google TV met apps installeren. Maar gewon zonder de Cast functie. Het is wel des-Googles om dan maar te zeggen dat streamingdiensten maar apps moeten maken voor hun box.
Ja, en wat doe je met die apps voornamelijk? Streamen, toch?

Chromecast is een onderdeel van Android TV, dat verdwijnt niet. Dus casten blijft ook een mogelijkheid, zoals nu ook het geval is.

En ja, ik hoop op steeds beter app support voor Android/Google TV. Hoe groter het aanbod aan Android TV apparaten (gecertificeerde), hoe groter de kans op beter app support.

Eerst maar een volledig framerate support in al die apps, het apparaat biedt de mogelijkheid daarvoor, dus kom maar jongens.

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 24-07-2024 11:48 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@hardware-lover Ik bedoelde voornamelijk prijstechnisch, het lijkt mij aannemelijk dat het wederom om een unit met zacht prijsje zal gaan. Boven de pakweg 80 euro zitten ze adoptie en integratie van hun eigen platform in de weg...

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond P schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 12:13:
@hardware-lover Ik bedoelde voornamelijk prijstechnisch, het lijkt mij aannemelijk dat het wederom om een unit met zacht prijsje zal gaan. Boven de pakweg 80 euro zitten ze adoptie en integratie van hun eigen platform in de weg...
Als de Google Streamer ruim onder de €100,- blijft liggen dan verwacht ik niet dat het een directe concurrent gaat zijn. Dan zullen ze te verschillend zijn, verwacht ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnley
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 10-09 13:56
Hoi! Nog iemand die de laatste weken plots popups kreeg "verbonden met ethernet"?

Ik krijg deze melding nu elke 5 minuten bij gebruik van de chromecast google tv. De chromecast is bekabeld aangesloten en werkte steeds zonder problemen. Nu plots voortdurend deze melding die alles verpest.

Software is up-to-date, factory reset heeft niet geholpen.

Iemand enig idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Stijnley schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 15:37:
Hoi! Nog iemand die de laatste weken plots popups kreeg "verbonden met ethernet"?

Ik krijg deze melding nu elke 5 minuten bij gebruik van de chromecast google tv. De chromecast is bekabeld aangesloten en werkte steeds zonder problemen. Nu plots voortdurend deze melding die alles verpest.

Software is up-to-date, factory reset heeft niet geholpen.

Iemand enig idee?
Dat krijg ik na het opstarten eenmalig. Als je dat steeds krijgt, lijkt het erop dat de dongle de verbinding steeds even verliest. Probeer eens een andere/betere kabel. Of wellicht is je ethernet-adapter niet goed (meer).

do or do not, there is no try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnley
Harkelaar schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:08:
[...]

Dat krijg ik na het opstarten eenmalig. Als je dat steeds krijgt, lijkt het erop dat de dongle de verbinding steeds even verliest. Probeer eens een andere/betere kabel. Of wellicht is je ethernet-adapter niet goed (meer).
Dankje,

Zou de adapter zo snel stuk kunnen gaan? Hij is net 2 jaar en 1 maand in gebruik (doei garantie). De verdere verbinding loopt via utp in de muur, rechtstreeks op de modem, dus moeilijk te vervangen. Ik probeerde even met een nieuw kabeltje tussen adapter en utp-aansluiting, maar zonder resultaat :(

bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online
Stijnley schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:26:
[...]

Dankje,

Zou de adapter zo snel stuk kunnen gaan? Hij is net 2 jaar en 1 maand in gebruik (doei garantie). De verdere verbinding loopt via utp in de muur, rechtstreeks op de modem, dus moeilijk te vervangen. Ik probeer even met een nieuw kabeltje tussen adapter en utp-aansluiting,

bedankt voor het meedenken!
Van een originele Google-adapter zou ik dit niet verwachten, maar als hij van een zekere site uit het verre Oosten komt voor weinig, dan is dit zeer aannemelijk. Het zou ook nog een kink in de voeding kunnen zijn. Kijk ff of een andere usb-kabel en voedingsadapter nog een oplossing biedt.

Edit: Heb je je modem al wel eens gereset? Mogelijk apparaten op statisch IP staan oid? Heb ook wel eens een IP-conflict met 1 van mijn sonos-boxen gehad omdat 1 van mijn managed switches zat te bokken.

Succes met troubleshooten.

[ Voor 13% gewijzigd door Harkelaar op 24-07-2024 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnley
Harkelaar schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:33:
[...]

Van een originele Google-adapter zou ik dit niet verwachten, maar als hij van een zekere site uit het verre Oosten komt voor weinig, dan is dit zeer aannemelijk. Het zou ook nog een kink in de voeding kunnen zijn. Kijk ff of een andere usb-kabel en voedingsadapter nog een oplossing biedt.
thanks, wel degelijk de originele adapter, nu ook blijkbaar niet meer op voorraad :X

De huidige google adapter is een vaste USB-UTP inéén en lijkt mij niet zo'n standaard adapter om een andere te proberen. Ik heb zoiets alleszins niet standaard liggen thuis ;(

Het TV-kijken heeft alleszins geen hinder van het wegvallen van de verbinding, alles blijft vlot afspelen, ondanks de aanhoudende popup |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnley
Harkelaar schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 16:33:
[...]

Edit: Heb je je modem al wel eens gereset? Mogelijk apparaten op statisch IP staan oid? Heb ook wel eens een IP-conflict met 1 van mijn sonos-boxen gehad omdat 1 van mijn managed switches zat te bokken.

Succes met troubleshooten.
Nog geen reset gedaan vandaag,

Wel vorige week mijn wifi uitgebreid met 3 access points aan PoE switch en meermaals reset om te kunnen installeren. Maar deze switch met AP's zit allemaal in een andere poort van de modem.

De utp-verbinding van de chromecast zit rechtstreeks op de modem en passeert deze nieuwe switch niet.

Geen idee of het hiermee kan te maken hebben, qua settings werd de modem niet aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 11:42
Stijnley schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 17:03:
[...]

Wel vorige week mijn wifi uitgebreid met 3 access points aan PoE switch en meermaals reset om te kunnen installeren. Maar deze switch met AP's zit allemaal in een andere poort van de modem.

De utp-verbinding van de chromecast zit rechtstreeks op de modem en passeert deze nieuwe switch niet.

Geen idee of het hiermee kan te maken hebben, qua settings werd de modem niet aangepast.
Lees voor mogelijke oplossing post van "User 4635439766456076379 Jul 8, 2024" (even verder scrollen tot je hem vindt) op:
https://support.google.co...ogle-tv-home-update?hl=en

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harkelaar
  • Niet online
Stijnley schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 17:03:
[...]

En zet je wifi ( en auto scan) uit op de chromecast. Wellicht blijft hij scannen naar een netwerk dat is veranderd door de AP's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:58
Ik heb hier 3 google tv's, allemaal met Google Ethernet adapters aangesloten, 1 ethernet adapter is ooit kapot gegaan, deze is vervangen geweest door RMA google
Om de 2 maand had ik aan de hand dat er totaal geen netwerk meer was, ook op de AP was er geen lampje meer, kabel opnieuw insteken hielp niet... ik moest effectief een reboot doen van de chromecast... na het vervagnen van de adapter, geen issues meer gehad... maw, ze kunnen defect gaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnley
Hartelijk dank allen, wifi en scannen stond reeds uit. Maar een extra (derde) reset van de modem heeft het probleem momenteel verholpen!

Mogelijks bleef hij dus zoeken naar het oude netwerk na mijn uitbreiding!

Dus ik hoop dat de adapter nog even meegaat!!

Dank voor de hulp allen, sterk forum hier 💪🏻💪🏻💪🏻

[ Voor 7% gewijzigd door Stijnley op 26-07-2024 14:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JdJtA
Helaas nog weinig nieuws over de daadwerkelijke specificaties maar toch iets meer nieuws over de nieuwe 'Google TV Streamer': https://9to5google.com/20...-price-release-date-leak/.

Kort samengevat uit het artikel (die zich baseren op een andere site dus hoeveel er van waar is moet nog blijken):

- Prijs zou €119,99 worden in Europa
- Vermoedelijke releasedatum: 24 september 2024 (aankondiging morgen (6 augustus 2024)?)
- Ethernetpoort en Thread-antenne aanwezig (voor aansturen smarthome-apparatuur)
- Voorlopig lijkt de enige kleur 'porcelain' te worden

Verder is er gisteren nog een nieuwe update uitgekomen voor de CCwGTV (4K):
https://9to5google.com/20...ogle-tv-update-june-2024/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
nieuws: Google introduceert TV Streamer voor 119 euro

• MediaTeks MT8696-soc
• 4 GB RAM
• 32 GB opslag
• Gigabit Ethernet
• Dolby Vision en Dolby Atmos-ondersteuning
• Ondersteuning voor Thread (router)

[ Voor 34% gewijzigd door The Zep Man op 06-08-2024 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
The Zep Man schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:02:

• MediaTeks MT8696-soc
• 4 GB RAM
• 32 GB opslag
• Gigabit Ethernet
Zo te zien geen uitbreiding van de ondersteunde audioformaten (DTS(-HD), DTS:X) :?

Weinig voordelen ten opzichte van de Nokia 8010 behalve als je heel graag de hub-functies wil gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The Zep Man schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:02:

• MediaTeks MT8696-soc
• 4 GB RAM
• 32 GB opslag
• Gigabit Ethernet
WiFi 5 zag ik ook nog ergens voorbij komen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De Google TV Streamer komt dus met de 22% snellere MediaTek MT8696-soc. Dat is dezelfde als in, niet eens de laatste (2023), maar de vóórlaatste Fire Stick 4K Max uit 2021. Ik had eerlijk gezegd toch wel op íets meer gehoopt, zeker ook gezien de prijs.

Exclusive: This is the chipset used in the new Google TV Streamer

[ Voor 4% gewijzigd door TexMex op 06-08-2024 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
hardware-lover schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:52:
[...]

WiFi 5 zag ik ook nog ergens voorbij komen?
Klopt. Lees ik ook hier en daar (MT7663e2 Wi-Fi). Niet dat 802.11ac slecht is voor streaming (ik haal er +300 Mbps over), maar het is wel wat oud.

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 06-08-2024 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Laatst online: 11:49
Dolby Vision ondersteunt de huidige 4K versie toch ook al? Weinig nieuws op het gebied van de core functionaliteit dus. Een 22% snellere SOC is niet iets dat je echt zal merken. Ik vermoed dat dat expres is. Zo kunnen ze de software van de huidige 4K en de nieuwe streamer grotendeels gelijk hebben zonder zich druk te maken over grote verschillen in performance. Dat geeft me hoop voor ondersteuning van de 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Goh die SOC zou wel een teleurstelling zijn voor mij, zeker gezien de prijs...

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-09 13:37
Weet 99% van de kopers toch niet dus denkt Google WTF en vragen er nog meer geld voor ook als de vorige versie.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Meh, oude hardware die nauwelijks sneller is, tussen de regels door lees je dat er vooral meer ads and recommendations gepushed gaat worden en dat voor bijna 2x de prijs.

En daarnaast stopt de productie van de overige Chromecasts dus tenzij Google later nog eens met een goedkopere versie komt, is het USP* van Chromecast wel aardig weg zo.

*Voor een paar tientjes een Chromecast bij je TV hangen en je kon weer jaren door).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raka
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-09 17:25
Nu ik een echte 4K televisie heb merk ik de beperkingen van de ccwgtv 4K nu wel. Het is tegen beter weten in, maar ik hoop echt op een interface die 4K ondersteunt en ondersteuning voor zelf gemaakte 4K HDR films via Google Fotos. Als dat er komt is het voor mij een instant buy... Anders zou het inderdaad niet meer dan een slappe upgrade zijn van het apparaat dat ik nu al jaren gebruik

Acties:
  • +2 Henk 'm!
hardware-lover schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 11:43:
Kan ik eigenlijk niet zeggen, of het een directe concurrent gaat zijn. Dan zou ik toch echt eerst de specificaties van de Streamer moeten weten.
Nu de Streamer specificaties min of meer bekend zijn geworden, deze, in de uitvoering als standalone streaming box;

https://seirobotics.net/a...s-september-i00027i1.html

Eens kijken of deze als test box in de brievenbus gaat vallen over enige tijd 🤞

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik kan de Google TV Streamer via de officiële website helaas nog niet in Nederland pre-orderen.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snah001
Raka schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:28:
Nu ik een echte 4K televisie heb merk ik de beperkingen van de ccwgtv 4K nu wel. Het is tegen beter weten in, maar ik hoop echt op een interface die 4K ondersteunt en ondersteuning voor zelf gemaakte 4K HDR films via Google Fotos. Als dat er komt is het voor mij een instant buy... Anders zou het inderdaad niet meer dan een slappe upgrade zijn van het apparaat dat ik nu al jaren gebruik
Heb maar 1 advies: koop dan een Nvidia Shield Pro 2019.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raka
snah001 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:51:
[...]

In principe wel nog steeds een goed advies. Echter wel een bejaard apparaat en mij is nog steeds niet duidelijk of deze een native 4K interface heeft. Er is waarschijnlijk sprake van opschaling.

Blijft Google Fotos over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Je kunt instellen of je native fhd of 4k gebruikt. Gebruik je laatste zal hij alles wat geen 4k is opschalen naar 4k en daar is dat apparaat meesterlijk goed in. Komt niks bij in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@Raka De interface van de Shield is in FHD. Content wordt uiteraard wel gewoon in 4K HDR met alles d'rop en d'ran getoond.

IMHO heeft het ook weinig zin om de interface in 4K te renderen. Het gaat meestal alleen maar om wat tekst. Ik ga bijvoorbeeld niet uitgebreid zitten browsen op mijn televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raka
@alex3305 Ik weet het... Mijn huidige ccwgtv rendert ook alle 4K media ook gelukkig keurig zoals het hoort! Echter geen Google Photos, en de screensaver ook niet in 4K.

Gisteren met veel hobbels de Photos app geïnstalleerd. Buiten dat dat alleen met een muis te bedienen is, wordt alles in FHD gerenderd een geen HDR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

snah001 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 17:51:
[...]

200€ voor een bejaard apparaat van 5 jaar oud dat niet eens FEL in mkv kan afspelen zoals het hoort.
Neen, bedankt. Nog niet als ik hem gratis kreeg.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Mag je lekker helemaal zelf weten.
Vrijheid blijheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
snah001 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 20:59:
Je kunt instellen of je native fhd of 4k gebruikt. Gebruik je laatste zal hij alles wat geen 4k is opschalen naar 4k en daar is dat apparaat meesterlijk goed in. Komt niks bij in de buurt.
Dat laatste is inmiddels ook aardig achterhaald aangezien er TV's, maar ook andere mediaspelers zijn, die ook een prima upscaler hebben.

Fijn apparaat, zonder twijfel, met veel extra mogelijkheden die andere spelers moeten ontberen, maar als Nvidia zelf al de ondersteuning aan de kant heeft gegooid, dan houdt het een keertje op 🤷🏻‍♂️

Testing, one, two ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

probeer het een beetje ontopic te houden. Dit voegt niets toe aan de inhoud van het topic :)

[ Voor 69% gewijzigd door Michael Knight op 13-08-2024 04:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:49
daffie82 schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 16:20:

probeer het een beetje ontopic te houden. Dit voegt niets toe aan de inhoud van het topic :)
Wat adviseer jij dan ? Ik heb vaak een probleem dat ik reclames moet doorkijken als ik tv-programma's terug kijk via de canal + app op de samsung tv van 2016.. Als ik via normaal via satelliet kijk dan kan ik tijdens reclameblokken zappen naar andere programma's in de tussentijd..
Daarom dacht ik.. Misschien beter een ander streamer via de hdmi of anders aan de tv koppen via de hdmi dat ik dan de app kan laten doorlopen en in tussentijd zappen op via satellietverbinding..

[ Voor 11% gewijzigd door Michael Knight op 13-08-2024 04:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:31
@belmonde Afhankelijk van welke zenders je kijkt zou je ook NLZiet kunnen overwegen. Terug kijken is bij elke provider ook de reclame blokken kijken.
Alternatief is Kijk.nl voor de SBS zenders, dan krijg je reclame maar is wel minder. Als je Videoland hebt kun je veel RTL terugkijken. En bij NPO kun je de reclames als het goed is doorspoelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

belmonde schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 01:37:
[...]

Wat adviseer jij dan ? Ik heb vaak een probleem dat ik reclames moet doorkijken als ik tv-programma's terug kijk via de canal + app op de samsung tv van 2016.. Als ik via normaal via satelliet kijk dan kan ik tijdens reclameblokken zappen naar andere programma's in de tussentijd..
Daarom dacht ik.. Misschien beter een ander streamer via de hdmi of anders aan de tv koppen via de hdmi dat ik dan de app kan laten doorlopen en in tussentijd zappen op via satellietverbinding..
In jouw situatie geen idee. Sorry.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
@JdJtA Zoals beloofd heb ik de TS even een flinke update gegeven, hopelijk is het naar wens? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
G_Dragon schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 10:54:
@JdJtA Zoals beloofd heb ik de TS even een flinke update gegeven, hopelijk is het naar wens? :)
Dank, ziet er war mij betreft prima uit :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
JdJtA schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 11:03:
[...]

Dank, ziet er war mij betreft prima uit :*)
Dank je! :D

[ Voor 46% gewijzigd door G_Dragon op 12-08-2024 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:49
jongetje schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 09:34:
@belmonde Afhankelijk van welke zenders je kijkt zou je ook NLZiet kunnen overwegen. Terug kijken is bij elke provider ook de reclame blokken kijken.
Alternatief is Kijk.nl voor de SBS zenders, dan krijg je reclame maar is wel minder. Als je Videoland hebt kun je veel RTL terugkijken. En bij NPO kun je de reclames als het goed is doorspoelen.
Ja, dank voor je reactie. Maar daar met nog een app win ik toch niks.. ? Want canal+ app is ook een app.. Met nlziet heb ik dan hetzelfde probleem... Met reclameblokken in de uitzendingen van rtl of sbs, etc.. die ik terugkijk.. Je kunt dan niet doorspoelen.. of naar een andere zender zappen... Dan moet je bij nlziet ook uit de app loggen en dan verder via de satelliet kijken. Maar dan staat het programma dat ik terugkijk gewoon stil en gaat die weer verder met de reclameblokken waar ik gebleven was..
Nu ga ik maar even de krant lezen of ik laat hem lopen en ga wat anders doen.. Of domweg de reclames uitzitten..
Mijn gedachte is/was om dan de app door te laten lopen en via "sources" naar een hdmi poort over te schakelen en dan in ons geval via de satelliet verbinding andere programma's te kunnen kijken.. en dan weer na +- 8 minuten terugschaklen op de app..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:26

Dav0s

Hr?

hardware-lover schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 21:58:
[...]

Nu de Streamer specificaties min of meer bekend zijn geworden, deze, in de uitvoering als standalone streaming box;

https://seirobotics.net/a...s-september-i00027i1.html

Eens kijken of deze als test box in de brievenbus gaat vallen over enige tijd 🤞
Interessant ding! Benieuwd wanneer ie uit komt en wat ie gaat kosten. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Volgens mij is de "M" versie van die processor ook niet heel erg interessant.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Raymond P schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 17:27:
Volgens mij is de "M" versie van die processor ook niet heel erg interessant.
Daar komen we vroeg of later vanzelf wel achter 👍

Testing, one, two ...

• Nebula M31

Nebula M31

prutser op microschaal

AW_Bos schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 21:52:
Sinds een maand geleden heb ik ook de Chromecast mét Google TV. Echter heb ik één probleem: De batterijen van de afstandsbediening gaan niet lang mee. Na een half uur gebruik stopt de afstandsbediening met werken. Ik heb er niet-oplaadbare Duracell batterijen in gedaan, maar die zijn nu totaal leeg/uitgeput/onbruikbaar. Ook de standaard batterijen na de levering waren snel leeg. Ook viel het mij op dat de afstandsbediening best wel warm werd na 30 minuten gebruik, en een meting met een professionele temperatuurlaser kwam ik op een meting van 45 graden voor de voor de batterijen.

Dit kan nooit goed zijn.
Zijn er meer mensen met de ervaring dat de afstandsbediening warm wordt en niet meer reageert? En wat was de oplossing? Ik heb bij de in Nederland gevestigde bekende webwinkel geïnformeerd, maar ze verwachten dat ik dan ook de hele Chromecast moet opsturen met kabels en dergelijke. Maar die kabels heb ik met heel veel moeite al in de kast netjes weggewerkt.

Of kan ik dan beter een losse afstandsbediening ergens op internet zoeken, en die koppelen?
Dat kan toch gewoon met het kleine knopje op de Chromecast?
Ik had dit probleem ook, binnen drie dagen waren volle batterijen steeds helemaal leeg. Alle online stappenplannen gevolgd, hielp niets. Uiteindelijk een setje oplaadbare batterijen met lader speciaal gekocht om de chromecast remote batterijen snel te kunnen vervangen. Op deze manier zeker 1.5 jaar heeft dit zo gewerkt. Maar afgelopen maandag deed de remote het weer niet, batterijen vervangen, werkte nog niet, chromecast gereboot en toen bleek dat de remote en de batterijen bloedheet waren geworden. Needless to say dat de remote het dus helemaal niet meer deed. We hebben hem opengemaakt en we vonden dat de transistoren (aldus vriend) bloedheet werden met batterijen erin. Uiteraard alles buiten de garantie om.

Nu een nieuwe remote besteld, maar ik lees heel veel verhalen online over snel leeglopen en hete batterijen, en vrees dus dat dit weer weggegooide 20 euro is. Iemand anders ook deze ervaring? Dat de remote niet heel lang meegaat?

Evolutionair Geneticus

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:35
@Nebula M31
Hier totaal geen problemen met een van de eerste Chromecast met Google TV 4K versie. Normale of oplaadbare batterijen, geen verschil en gaat al jaren goed.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-09 20:06
@Nebula M31

Hier ook een van de eerste Cromecast Google TV en geen problemen met de afstandsbediening en batterijen. Heb hem sinds begin 2020, dit betreft een Franse versie. Heb nu mijn 2de paar batterijen erin. De witte die bijgeleverd waren en nu batterijen van de Lidl. Geen warme afstandsbediening of batterijen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:45
Zelf ook 0 problemen mee. Heb er 2 en beide nog nooit de batterijen van hoeven te vervangen en gebruik ze dagelijks en al een paar jaar inmiddels.

Vraag mij bij dit soort problemen altijd af hoe er om wordt gegaan met een AB. Hoe vaak laat iemand hem vallen op de grond bijvoorbeeld. Dat soort acties zullen de levensduur ook niet helpen.

note: zeg niet dat dit dat het in de voorbeeld ook het geval is maar kan mogelijk ook een oorzaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nebula M31

Nebula M31

prutser op microschaal

Ok, goed om te horen. Dan zullen er een aantal maandagochtendversies zijn, maar dan is het geen grootschalig probleem. De nieuwe remote kwam gister binnen, en ik denk eigenlijk dat het geen originele is. Hij doet het wel goed voor nu. Moet wel zeggen dat de oude kapotte remote wel eens (regelmatig :X ) is gevallen. Daarentegen, na de eerste set bijgeleverde batterijen die 6-9 maanden meegingen, ging het al mis met de oude...

Evolutionair Geneticus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mikejux
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 11:40
Gisteren de ali vervanger remote binnengekregen. Doet het uitstekend. Kosten 93 cent ivm 95% welkomstdealkorting. Ongelooflijk.

Hoesje erbij voor het vallen.

Ps nog nooit batterijproblemen gehad

Bij de originele afstandsbediening werkte de knop naar rechts noet meer soepel. Ook niet naar schoonmaken. Alleen de afstandsbediening update pakt deze nog niet. Straks nog even naar kijken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lDuX9TqlUoO4Dy34ntSnUgch28Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O0IFYBPMWwLeQUlitecIDnSx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
Het lijkt erop dat we in de toekomst nog wel Android 14 gaan krijgen op de CCwGTV:

https://www.androidauthor...le-tv-android-14-3472136/

Benieuwd wat ze nog uit de 'oude' hardware kunnen krijgen met deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 12:33
Nebula M31 schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 15:52:
[...]

Ik had dit probleem ook, binnen drie dagen waren volle batterijen steeds helemaal leeg. Alle online stappenplannen gevolgd, hielp niets. Uiteindelijk een setje oplaadbare batterijen met lader speciaal gekocht om de chromecast remote batterijen snel te kunnen vervangen. Op deze manier zeker 1.5 jaar heeft dit zo gewerkt. Maar afgelopen maandag deed de remote het weer niet, batterijen vervangen, werkte nog niet, chromecast gereboot en toen bleek dat de remote en de batterijen bloedheet waren geworden. Needless to say dat de remote het dus helemaal niet meer deed. We hebben hem opengemaakt en we vonden dat de transistoren (aldus vriend) bloedheet werden met batterijen erin. Uiteraard alles buiten de garantie om.

Nu een nieuwe remote besteld, maar ik lees heel veel verhalen online over snel leeglopen en hete batterijen, en vrees dus dat dit weer weggegooide 20 euro is. Iemand anders ook deze ervaring? Dat de remote niet heel lang meegaat?
Ja hier ook met een 4k ccgtv. Van aantal jaren oud (Franse import)
Deed het een tijdje goed, maar laatste jaar elke week a 2 weken nieuwe batterijen nodig (ik gebruik hoge capaciteit oplaadbare eneloops)

Vrij irritant maar het werkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:27
Pusherman_ schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:17:
[...]

Ja hier ook met een 4k ccgtv. Van aantal jaren oud (Franse import)
Deed het een tijdje goed, maar laatste jaar elke week a 2 weken nieuwe batterijen nodig (ik gebruik hoge capaciteit oplaadbare eneloops)

Vrij irritant maar het werkt
Ik gebruik gewoon de afstandsbediening van de Samsung tv, nergens last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-09 12:33
Albert020 schreef op vrijdag 16 augustus 2024 @ 11:37:
[...]

Ik gebruik gewoon de afstandsbediening van de Samsung tv, nergens last van :)
Misschien moet ik dat ook maar weer eens proberen idd.

Alhoewel, ik heb wel een aantal knoppen geremapt op die originele ab. Dat mis ik dan wel weer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mikejux
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 11:40
Correctie. Ali remote lijkt nog niet zo goed te werken. Wordt er telkens uitgegooid als deze 'n tijdje niet wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:40
Ik heb een probleem met het afspelen van audio en ik denk dat de Google TV de schuldige is, maar ik weet eerlijk gezegd niet waar ik het moet zoeken.

Situatie: Muziek Bibliotheek op Synology NAS 423 in FLAC met Plex media Server. Op mijn telefoon cast ik via plexamp naar de Google TV. De Google TV is bedraad aangesloten. Na enkele liedjes of 10 minuten stopt de muziek met spelen. Door de verbinding te verbreken en de app opnieuw op te starten op de telefoon krijg ik hem soms weer aan, maar na paar liedjes weer hetzelfde probleem.
Unifi Netwerk waarbij ik de Google TV express niet in de IoT range heb hangen maar in het main netwerk om netwerk problemen te voorkomen.

Wanneer ik Plexamp op mijn telefoon of laptop laat afspelen dan speelt hij gewoon door. Vandaar dat ik denk dat de Google TV de schuldige is. Of is het een transcoding instelling van PMS die niet goed staat?

Si hoc legere scis nimium eruditiones habes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@Neurd Plex(amp) en casten is ongelofelijk irritant op Android TV. Bij mij is dit met mijn Shield ook niet altijd stabiel. Ik denk dus niet dat het jou ligt :/.

Je kunt echter op twee manieren casten naar de televisie. Via de Plex app en via de Chromecast app. Bij mij heb ik ook altijd problemen met de Plex app, maar de Chromecast app is wat stabieler. Je zou dit eens kunnen testen door de Plex app te verwijderen van je Chromecast (apparaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Nu online
Gaan we nu weer een half tegen The Garfield Movie aankijken op het homescreen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Ik zet net mijn CCGTV 4K aan, en ik krijg alleen mijn apps te zien op de Home pagina, die gewoon werken.

En daarboven een melding dat de Homepagina niet geladen kan worden, met een probeer opnieuw knop ???
Iemand met hetzelfde probleem, of een oplossing (Behalve terugzetten naar fabrieksinstellingen.)

[ Voor 10% gewijzigd door TifKag op 17-08-2024 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:26
TifKag schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 21:32:
Ik zet net mijn CCGTV 4K aan, en ik krijg alleen mijn apps te zien op de Home pagina, die gewoon werken.

En daarboven een melding dat de Homepagina niet geladen kan worden, met een probeer opnieuw knop ???
Iemand met hetzelfde probleem, of een oplossing (Behalve terugzetten naar fabrieksinstellingen.)
Dit is een wereldwijd google probleem. Ligt dus niet aan de chromecast. zie https://www.reddit.com/r/...or_after_update_cwgtv_4k/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Nu online
TifKag schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 21:32:

Is het probleem nu verholpen? Ik zie in ieder geval niet meer de Garfield movie op mijn homescreen. Die staat overigens ingesteld op app only.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
ratzz schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 14:05:
[...]

Is het probleem nu verholpen? Ik zie in ieder geval niet meer de Garfield movie op mijn homescreen. Die staat overigens ingesteld op app only.
Ja, vanochtend was alles weer zoals het was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neurd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:40
alex3305 schreef op zaterdag 17 augustus 2024 @ 09:35:
@Neurd Plex(amp) en casten is ongelofelijk irritant op Android TV. Bij mij is dit met mijn Shield ook niet altijd stabiel. Ik denk dus niet dat het jou ligt :/.

Je kunt echter op twee manieren casten naar de televisie. Via de Plex app en via de Chromecast app. Bij mij heb ik ook altijd problemen met de Plex app, maar de Chromecast app is wat stabieler. Je zou dit eens kunnen testen door de Plex app te verwijderen van je Chromecast (apparaat).
Het verwijderen van de Plex app op de Google tv heeft niets uitgemaakt. Ik zal mijn vraag ook maar eens in het plex forum gaan stellen dan maar.

Si hoc legere scis nimium eruditiones habes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
  • Nu online
TifKag schreef op zondag 18 augustus 2024 @ 17:29:
[...]

Ja, vanochtend was alles weer zoals het was.
Garfield is bij mij weer ongewild terug in de app only modus vandaag. Ik weet niet of jij weer problemen hebt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QJnp5hrG9vI7hlcJ_gPD7l33I1g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1X6oFRqf4lNNQ15ZObFVVQ6V.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Laatst online: 11:49
ratzz schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:36:
[...]

Garfield is bij mij weer ongewild terug in de app only modus vandaag. Ik weet niet of jij weer problemen hebt?

[Afbeelding]
Dit heb ik ook al een week ofzo. Zal wel bewust zijn van Google om advertentieinkomsten te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
ratzz schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:36:
[...]
]
Nee, alles is normaal.

Het lijkt er meer op dat ze FW's aan het testen zijn i.v.m. compatibiliteit tussen CCGTV en TV Streamer

[ Voor 17% gewijzigd door TifKag op 20-08-2024 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:26
GekkeRipper schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:42:
[...]

Dit heb ik ook al een week ofzo. Zal wel bewust zijn van Google om advertentieinkomsten te krijgen.
Hier ook die garfieldbadvertentie in apps only mode. Het grappige is dat ik per ongeluk op het "kijk op Sony Pictures core" knopje drukte, en daarna een popup kreeg met de mededeling dat de app niet compatible is met de Chromecast lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

GekkeRipper schreef op maandag 19 augustus 2024 @ 19:42:
[...]

Fuck Google met deze nieuwe platform verloedering! Voelt op een of andere manier oneerlijk aan. Dit is niet wat ik gekocht heb. En helemaal omdat ik probeer stupide reclame meuk te ontwijken in de app-only modus.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alex3305
Installeer dan een andere launcher. Bij mij werkt ProjectIvy Launcher bijvoorbeeld prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:45
alex3305 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 20:36:
Installeer dan een andere launcher. Bij mij werkt ProjectIvy Launcher bijvoorbeeld prima.
Gebruik het ook al zeer lang en nooit problemen mee. Geen reclames of iets >:)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

woutur schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 19:20:
[...]

Fuck Google met deze nieuwe platform verloedering! Voelt op een of andere manier oneerlijk aan. Dit is niet wat ik gekocht heb. En helemaal omdat ik probeer stupide reclame meuk te ontwijken in de app-only modus.
Het is wel een product van een Reclamebedrijf waar je het over hebt :p

Er is langzaam aan meer reclame in gekomen, vroeger zaten die reclames van streamingdiensten er niet eens in (toen Google nog geen eigen hardware had afgezien van de klassieke chromecast waren er al android tv's). En nu heb je al jaren reclames voor Disney en Amazon en Netflix ook als je er geen abonnement op hebt.

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 22-08-2024 07:51 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 09:43

woutur

Klauwtjes uit!

alex3305 schreef op woensdag 21 augustus 2024 @ 20:36:
Hoe werkt dat eigenlijk met updates van Google en ouderlijk toezicht?

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Marzman schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 07:49:
[...]

Het is wel een product van een Reclamebedrijf waar je het over hebt :p

Er is langzaam aan meer reclame in gekomen, vroeger zaten die reclames van streamingdiensten er niet eens in (toen Google nog geen eigen hardware had afgezien van de klassieke chromecast waren er al android tv's). En nu heb je al jaren reclames voor Disney en Amazon en Netflix ook als je er geen abonnement op hebt.
Ehm, invideo ads zijn er al langer dan 15 jaar, dat kwam vlak nadat Google Youtube kocht. Normale ads, al dan niet in UI verstrengeld, bestaan al meer dan 20 jaar op het internet.

Zoals het nu is is het imho nog redelijk acceptabel, al heb je wellicht geen abonnement op de dienst die de content aanbiedt worden we nog niet geplaagd met autoplay reclames voor middeltjes tegen vaginale schimmel infecties (waar ik op youtube mee tot betalen gedwongen word) zodra je de TV aan zet.

Zulke integratie deals zorgen ook voor kans op succes van het platform, bijvoorbeeld zonder netflix knop geen hardware support.
Hier in NL lijkt het wellicht alsof Google dat niet nodig heeft, op de wereldmarkt doet AndroidTV het redelijk brak...

- knip -

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Raymond P schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:50:
[...]

Zulke integratie deals zorgen ook voor kans op succes van het platform, bijvoorbeeld zonder netflix knop geen hardware support.
Hier in NL lijkt het wellicht alsof Google dat niet nodig heeft, op de wereldmarkt doet AndroidTV het redelijk brak...
Tja, in Afrika zullen ze er nog niet mee bezig zijn (pas in Tanzania geweest, maar dat is echt allemaal nog heel arm), in de VS is het vooral Apple (die vinden Android weer armoedig, of voor kinderen) en in China hebben ze misschien een eigen variant?

[ Voor 4% gewijzigd door Marzman op 22-08-2024 10:07 ]

/▌

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raymond P
@Marzman Roku, firetv, appletv en tizen hebben allen wereldwijd meer marktaandeel. AndroidTV doet het magertjes met nog geen 6%.
Tel je enkel welvarende landen mee dan wordt het significant lager.

Het googletv platform is in V.S. zelfs een stukje meer uitgebreid dan hier met o.a. live tv. Gesponsorde content zal vast ook daar vandaan komen (en werken).

Fwiw ik vind het prima om een kijksuggestie te krijgen, als het iets is wat ik daadwerkelijk wil zien dan neem ik een maandje de service af.
Vroegah ging ik naar de videotheek en kwam ik met 7 weekfilms en een dagfilm terug, same difference. :+

[ Voor 25% gewijzigd door Raymond P op 22-08-2024 10:27 ]

- knip -

• alex3305
woutur schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 08:55:
[...]

Hoe werkt dat eigenlijk met updates van Google
Prima. Ik heb ProjectIvy draaien op mijn Shield en mijn CCwGTV. Google wil heel graag hun eigen launcher pushen, maar ik verwijder dam ook de andere launcher niet. ProjectIvy kaapt eigenlijk de toetsenaanslag voor thuis en dan merk je niets van de Google launcher.
en ouderlijk toezicht?
Dat weet ik niet. Dat gebruik ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
Raymond P schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 09:50:
[...]

Ik zie dat toch anders. Ik heb het idee dat de TV fabrikanten dergelijke knopjes vooral toevoegen om wat extra's te kunnen verdienen aan hun platform. En de content providers krijgen weer een stukje exposure. Maar ik denk dat Google dat met hun eigen platform proberen te vermijden. Een anti-trust rechtszaak kan zo maar aangewakkerd worden door een ontevreden content provider. Het is dan waarschijnlijk goedkoper om het platform dan maar iets duurder te maken. Ze leveren per slot van rekening niet eens een knopje mee voor hun eigen dienst: YouTube.
Dat is IMHO ook Google's eigen schuld. Er was eerst Google TV (gebaseerd op Android). Toen kwam Chromecast. Toen kwam Android TV. En nu zitten we te kijken naar een Android TV platform die Chromecast with Google Tv heet 8)7.

Daar komt dan nog bij dat ik de eerste versies van Android TV gebruikt heb met mijn Sony Bravia KDL-55W755C Zwart. Daar kon je alleen mee werken als je sadistische trekjes had. Het OS stond er wel, maar de beloofde functies (op de doos!) waren niet aanwezig. Die werden later met updates toegevoegd, maar na een jaar updaten zat ik nog steeds met een tv die drie keer per avond willekeurig rebootte |:(. Sony legde vervolgende de schuld bij Google en Android TV. En Google trok de handen er vanaf omdat het geen Google product was. Maar uiteindelijk zat ik met een boze vrouw en een tv van €1000 die niet fatsoenlijk werkte. En waar de schuld ook lag, de toon omtrent Android TV is dan wel gezet. Ik ben overigens toen voor de double-down gegaan en ben in 2018 gewisseld naar een Philips TV (met Android TV) die overigens een stuk stabieler was. En momenteel dus een Shield en CCwGTV.

Maar dan komt eigenlijk het volgende probleem: updates. Die zijn er een jaar, of misschien twee jaar. Veroorzaken vaak nieuwe problemen en dan is even fastboot inschakelen en downgraden ook niet voor iedereen weggelegd. Ik heb dat gedaan met mijn Shield, maar daarvoor moet je echt enorm veel technische kennis hebben en niet bang zijn om zomaar een apparaat te bricken van minimaal 200 euro.

En als laatste heb ik gemerkt dat Google het met de Chromecast with Google TV een halve bak oplossing heeft geleverd. Mijn (oude) FireTV, Shield en tv's met Android TV konden bijvoorbeeld ook niet ondersteunde Dolby audio formaten omzetten naar het formaat wat mijn televisie snapte. Dus van Dolby Digital Plus naar Dolby Digital of stereo AC3. Dat doet de Chromecast niet. Die geeft dan geen geluid. Dat doet echt enorm afbreuk aan de ervaring.
Raymond P schreef op donderdag 22 augustus 2024 @ 10:24:
@Marzman Roku, firetv, appletv en tizen hebben allen wereldwijd meer marktaandeel. AndroidTV doet het magertjes met nog geen 6%.
Dit is ook helemaal te verklaren. Tizen wordt met alle Samsung tv's meegeleverd en Samsung is wereldwijd de grootste tv fabrikant. Roku en FireTV hebben allebei spotgoedkope streamers. Ik kocht mijn Amazon Fire TV Stick 4K Max 8GB twee jaar geleden voor €32,99. En deze heeft dezelfde hardware als de nieuwe Google Streamer die bijna 4 keer zo duur wordt 8)7. En Apple TV biedt een premium ervaring voor mensen die (waarschijnlijk) al in het Apple ecosysteem zitten.

Daarbij komt ook nog dat er in de mobiele wereld in de VS nogal op Android neergekeken wordt. Het marktaandeel iPhone is daar gigantisch. Android heeft niet zo'n goede naam en dat komt ook met name door het brakke updatebeleid (bij de meeste fabrikanten van jaren geleden). Daar hebben ze nog steeds onder te lijden. Maar ook hier had Google wat mij betreft het voortouw in kunnen nemen.

Nee, nu gaan we Chromecast maar rebranden naar Google TV Streamer. Hoopt Google er vervolgens op dat dit een success wordt. Zo niet, geven we het beestje weer een andere naam. Of ze stoppen ermee. Want deze wispelturigheid is de standaard bij Google inmiddels. Het management lijkt alleen niet in de gaten te hebben dat de consument dit gedrag zat is. Want die lopen allemaal weg naar platformen met jaren ondersteuning en stabiliteit in producten.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

@Raymond P Ik vind kijksuggesties ook niet zo erg hoor, maar dat is toch waar ze nu over klagen, die Garfieldfilm als zijnde reclame?

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@alex3305 De Netflix knop op de remote is voor zover ik begrepen heb een harde eis voor certificering. Het zijn de content providers die de dienst uit maken en Google heeft niet voldoende market share om daar anders mee om te gaan.
Uiteraard zien ze dat liever anders en worden ze ongetwijfeld ook financieel een stukje gecompenseerd.

Roku en FireTV kennen wij als goedkope hardware maar dat is eigenlijk enkel een bijproduct van hun platforms.
Wat hier niet echt voeten in de grond heeft zijn die pakketjes van streaming en live-tv diensten, bij landen om ons heen is gebundelde verkoop al meer een dingetje. De hardware is dan een goedkope vendor-lock en kan daardoor extra goedkoop weg.
Een poos geleden heeft Google de ambitie om zelf content te creëren aan de kant gezet en zijn ze dus actief de directe concurrentie met Apple, Amazon en Roku gestopt. Ze zijn zich toen gaan focussen op adoption by default en directe concurrentie met Samsung's Tizen aangegaan.

Met de hardware is Google ook concurrent van zichzelf, het is lastig je software aan hardware (lees: TV) fabrikanten te "verkopen" als je zelf een product in de markt hebt vol met features die de verkoop van de nieuwe TV's lastig maakt.

Dat er neergekeken wordt op een platform dat feitelijk minder biedt dan de rest is m.i. ook logisch. Voor ons ligt dat net wat anders, hier is het aanbod streaming hardware grofweg gelijkwaardig in functionaliteit.

Zelf zie ik ook graag wat dikkere moderne hardware verschijnen met support voor meer features/codecs, mja...

Aanvullend: mijn Bravia XR ('21) krijgt nog steeds (probleemloos) netjes (systeem)updates, inclusief Garfield achtergrond.
Ik heb ook een periode reboots gehad met m'n vorige Bravia, bleek dat de pcb waar de stekker in gaat redelijk warm wordt en de connector van de voeding contact verloor: (re)boot. Met een onnatuurlijk gevoel bijzonder goed aandrukken en het was weg. De huidige Bravia heeft hetzelfde eigenaardigheidje...

@Marzman Yep, het is uiteraard ook reclame/sponsoring. Maar we weten allemaal dat Google zich heel erg inhoudt. :P

- knip -

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik vraag me af of dat echt een eis is die Netflix knop, er zullen vast wel tv's zijn met netflix app zonder netflix knop en mijn Xiaomi kastje heeft ook wel een netflix certificering (anders werkt de app gewoon niet) en geen knop (en het aandeel zal ook niet supergroot zijn).

Ik denk dat Google er gewoon geld voor krijgt van Netflix. Zij zullen het meeste betalen om op een knop te mogen.

[ Voor 20% gewijzigd door Marzman op 22-08-2024 14:36 ]

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@Marzman Tuurlijk krijgen ze er geld voor, anders zouden de mededingingsautoriteiten al snel op de stoep staan. Constructies zoals "je betaalt X vervolgens krijg je Y per toestel en krijg je van mij Z per abbo voor gebruik van patent Q" zijn vrij gangbaar en troebel genoeg om ermee weg te komen.
M.a.w. het niet hebben van een knop zal ergens anders in zo'n deal wel weer veel leverage geven.

De meer recente Xiaomi boxen hebben afaik ook allemaal een Netflix (en Prime) knop?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:58
RedNas74 schreef op dinsdag 20 augustus 2024 @ 19:48:
[...]

Hier ook die garfieldbadvertentie in apps only mode. Het grappige is dat ik per ongeluk op het "kijk op Sony Pictures core" knopje drukte, en daarna een popup kreeg met de mededeling dat de app niet compatible is met de Chromecast lol.
Heb hier ook 3 x Google tv , in apps only mode, maar op geen enkele zie ik de advertenties van Garfield... (Of andere)
Vroeger had ik er wel last van, maar deze waren verdwenen een half jaar terug... Vreemd dat ze bij jullie wel terug zijn... Regio gebonden miss? Ik woon in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Nu online
NoFate schreef op maandag 26 augustus 2024 @ 22:31:
[...]

Heb hier ook 3 x Google tv , in apps only mode, maar op geen enkele zie ik de advertenties van Garfield... (Of andere)
Vroeger had ik er wel last van, maar deze waren verdwenen een half jaar terug... Vreemd dat ze bij jullie wel terug zijn... Regio gebonden miss? Ik woon in België
Dat is wel vreemd inderdaad, hij is overigs alweer weg sinds gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-07 11:46
Ik probeer Chromecast met TV te installeren. Eerst via de Google Home app (ik heb hier all meer Chromecast draaien) en daarna handmatig. Echter hij blijft hangen bij de update. Dat wil zeggen, hij lijkt het netwerk te verliezen zodra hij gaat updaten. Als ik verbinding maak heb ik direct verbinding. Daarna gaat hij automatisch updaten. Na een aantal minuten krijg ik de melding "*Netwerknaam* kan internet niet bereiken". Uiteraard heb ik op alle andere devices gewoon probleemloos internet.

Het is vrij apart, want ik heb hier diverse Chromecastkastjes draaien. Als ik er eentje uit een ander apparaat haal en hierop aansluit werkt het wel direct. Deze zijn echter al geinstalleerd. Ik heb naast het hoofdwifi netwerk ook een gastnetwerk geprobeerd, zonder resultaat. Daarnaast al twee keer de Chromecast gefactoryreset en het netwerk gerest. Op laptops (windows), telefoons (Android en iOS), TV (Android) en Chromecast werkt het allemaal probleemloos. Op deze niet.

Heb ik een maandagmorgenmodel of zou dit ergens aan kunnen liggen?

[ Voor 8% gewijzigd door fw10 op 03-09-2024 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@fw10 8.8.8.8(:53) niet direct bereikbaar, noodzaak om installatie door te komen.

Je zou een hotspot via een mobiele provider kunnen gebruiken om je thuisnetwerk uit te sluiten en de installatie door te komen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-07 11:46
Raymond P schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 14:49:
@fw10 8.8.8.8(:53) niet direct bereikbaar, noodzaak om installatie door te komen.

Je zou een hotspot via een mobiele provider kunnen gebruiken om je thuisnetwerk uit te sluiten en de installatie door te komen.
Dank voor de suggestie. Hier doet hij het wel op. Ik heb net in mijn Deco instelling gespeeld en heb nu "Snelle roaming" en "Beamforming" aangezet. Deze heb ik een paar weken terug uitgezet, omdat mijn nieuwe telefoon consequent verbinding verloor. Vreemd genoeg heb ik 0,0 issues gehad met de twee andere Chromecasts in huis. Dus waarom deze nu wel moeilijk doet, geen idee... Wellicht dat dit in de update van Chromecast vewerkt zit o.i.d. Deze is nu aan het updaten.

[ Voor 6% gewijzigd door fw10 op 03-09-2024 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Grappig. Jij gebruikt de motion+ als soundbar voor je TV? :*)

[ Voor 12% gewijzigd door daffie82 op 03-09-2024 15:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
  • Nu online
daffie82 schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 15:16:
[...]

Grappig. Jij gebruikt de motion+ als soundbar voor je TV? :*)
Yep en daar ben ik wel blij mee, dat is toch een stuk rijker geluid dan uit mijn tv en neemt nagenoeg geen plaats in beslag. Ik gebruik hem ook samen met een radio app op tv en soms om iets van muziek te luisteren via streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

ratzz schreef op dinsdag 3 september 2024 @ 16:02:
[...]

Yep en daar ben ik wel blij mee, dat is toch een stuk rijker geluid dan uit mijn tv en neemt nagenoeg geen plaats in beslag. Ik gebruik hem ook samen met een radio app op tv en soms om iets van muziek te luisteren via streamen.
Ja, voor dat geld is dat echt een geweldige speaker.
80 euro, maar zijn geld meer dan waard (70 euro zelfs op dit moment).

[ Voor 3% gewijzigd door daffie82 op 03-09-2024 16:16 ]

Pagina: 1 ... 51 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)