Ah oké, het was hier nog eigenlijk net voor de laatste update die pas uitkwam. Opeens bij het opstarten waren ze rond.sjaool schreef op zondag 26 mei 2024 @ 00:31:
[...]
Yep. Het was al een paar maanden bekend dat ze de Google TV interface onder handen zouden nemen.
[YouTube: NEW GOOGLE TV UPDATE | Chromecast With Google TV and Onn 4k Streamer NEW LOOK]
Bij mij staat hij op "apps only", daar is helaas niks veranderd en staan er nog steeds gewoon de rechthoekige iconen.
Ik zie dat scherm 5 seconden om een app te selecteren. Maakt mij echt geen drol uit of die iconen nu vierkant, rond of driehoekig zijn.ratzz schreef op zondag 26 mei 2024 @ 10:39:
Bij mij staat hij op "apps only", daar is helaas niks veranderd en staan er nog steeds gewoon de rechthoekige iconen.
Verandering van spijs doet eten zeggen ze wel eens. Ik heb er niks op tegen als er af en toe eens visueel iets veranderd.jongetje schreef op zondag 26 mei 2024 @ 11:31:
[...]
Ik zie dat scherm 5 seconden om een app te selecteren. Maakt mij echt geen drol uit of die iconen nu vierkant, rond of driehoekig zijn.
Maakt ook verder niks uit voor de functionaliteit maar stel we hadden nu nog steeds dezelfde iconen van de eerste android versie op onze telefoon of nog steeds een windows 95 look op de pc dan zouden veel mensen dat ook vreemd vinden of moe zijn.
Waar kun je deze app downloaden? In de app store vindg ik niks of ik zoek verkeerd.hardware-lover schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 11:50:
[...]
Voor apps die een vaste refreshrate hebben, zoals de F1TV app, gebruik ik de Refresh Rate app die in eerste instantie voor de Shield is uitgebracht. Die is ook prima bruikbaar op andere Android/Google TV apparaten die automatisch van refreshrate/resolutie kunnen wisselen.
Niet meer te vinden in PS? Ik bewaar dit soort apps in mijn eigen opslag, en installeer ze vanuit daar.Happy2000 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:18:
Waar kun je deze app downloaden? In de app store vindg ik niks of ik zoek verkeerd.
Maar ik weet zeker dat er nog plekken zijn waar ie wel te downloaden is. Zoek op "refresh rate 3.3.0 apk"
Testing, one, two ...
Ja hier hebben we het al sinds afgelopen Maandag, enige wat ik deedt was de Chromecast opnieuw opstarten omdat hij wat sloom wasdutchnltweaker schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 12:02:
Bij mij zijn de App icoontjes opeens rond geworden, bij andere ook?
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Deze app had ik al geprobeerd hier maar hij schakelt de refrash rate niet hier (Wel alle rechten gegeven)hardware-lover schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:47:
[...]
Niet meer te vinden in PS? Ik bewaar dit soort apps in mijn eigen opslag, en installeer ze vanuit daar.
Maar ik weet zeker dat er nog plekken zijn waar ie wel te downloaden is. Zoek op "refresh rate 3.3.0 apk"
Werk hier met de Homatics box r 4k android 12.8.5221. Misschien heb jij een idee hoe het wel aan de praat te krijgen is?
Ik gebruik ook tvQuick Actions pro hier en die schakelt bij het opstarten van de app wel naar 50hz of 60hz nagelang ik het ingesteld heb maar deze app schakeld niet bij het starten van een film, dit doe ik dan weer via een hotkey.
Dan heb je nog steeds iets niet goed ingesteld. Toevallig (niet echt toevallig), gebruik ik hetzelfde apparaat hier, maar niet die S* QA app. Die veroorzaakt vaker problemen dan oplossingen bij de meeste gebruikers.Happy2000 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 15:25:
Deze app had ik al geprobeerd hier maar hij schakelt de refrash rate niet hier (Wel alle rechten gegeven)
Werk hier met de Homatics box r 4k (Plus) android 12.8.5221. Misschien heb jij een idee hoe het wel aan de praat te krijgen is?
Ik gebruik ook tvQuick Actions pro hier en die schakelt bij het opstarten van de app wel naar 50hz of 60hz nagelang ik het ingesteld heb maar deze app schakeld niet bij het starten van een film, dit doe ik dan weer via een hotkey.
Testing, one, two ...
Als je denkt alles gezien te hebben in je levenG_Dragon schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:50:
Ja hier hebben we het al sinds afgelopen Maandag, enige wat ik deedt was de Chromecast opnieuw opstarten omdat hij wat sloom was

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)
Je kan ook van een muis een olifant makendaffie82 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 17:27:
[...]
Als je denkt alles gezien te hebben in je leven

✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Hier dezelfde ervaring. Werkt nu zonder de workaround, in ieder geval met Kodi (heb een bepaalde serie aflevering waar ik het mee testte en die loopt nu vloeiend). Ook Ziggo Go en F1TV vandaag gekeken zonder stutter (oa bij de tickers onderin bij nieuwszenders).TexMex schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:47:
Er is weer een update beschikbaar, ook voor de afstandsbediening: Download: vierde Chromecast met Google TV-update rolt nu uit.
Ik heb het idee dat eindelijk de HW Overlays workaround niet meer nodig is om stutters te voorkomen. Ziggo GO TV en F1TV lijken in ieder geval vloeiend.
Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC
Dus het stotteren/jutter is nu opgelost in de nieuwe update, heb hem teruggestuurd, omdat een oled ook al wat meer jutter heeft dan een lcd tv was het verschrikkelijk op mijn lg oled c3 met plex of jellyfin.itsoutthere schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:27:
[...]
Hier dezelfde ervaring. Werkt nu zonder de workaround, in ieder geval met Kodi (heb een bepaalde serie aflevering waar ik het mee testte en die loopt nu vloeiend). Ook Ziggo Go en F1TV vandaag gekeken zonder stutter (oa bij de tickers onderin bij nieuwszenders).
Moet dan toch maar weer eens 1 proberen zie nu via usb stick
[ Voor 5% gewijzigd door MiskentTalent op 26-05-2024 21:52 ]
Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1
Ik heb de 4K en de HD. De 4K krijg ik niet met de ab gekoppeld met de tv functies, zodat je bijv de volumeknoppen kan laten werken met de tv.
De HD kan ik wel gebruiken met de volumeknoppen. Alleen de source knop werkt daar niet mee.
Wat kan ik doen om het werkend te krijgen?
De HD kan ik wel gebruiken met de volumeknoppen. Alleen de source knop werkt daar niet mee.
Wat kan ik doen om het werkend te krijgen?
ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001
Die app heb ik ook inderdaad, zeker handig. Maar in dit geval ging het om micro-stutters die zelfs bij een correct ingestelde refresh-rate ontstonden. Dat gebeurde sinds oktober vorig jaar na een Chromecast-update, alleen bij bepaalde apps (mogelijk ook alleen in combinatie met bepaalde tv's). Het disablen van 'HW Overlays' in de developer options was daarvoor een werkende oplossing, maar dat lijkt nu dus niet meer nodig.hardware-lover schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 11:50:
[...]
Voor apps die een vaste refreshrate hebben, zoals de F1TV app, gebruik ik de Refresh Rate app die in eerste instantie voor de Shield is uitgebracht. Die is ook prima bruikbaar op andere Android/Google TV apparaten die automatisch van refreshrate/resolutie kunnen wisselen.
Die lijkt inderdaad niet meer in de Play Store te staan. Hier is die nog wel te vinden: https://apkcombo.com/refr...bi.bytearray.refreshrate/.Happy2000 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 13:18:
[...]
Waar kun je deze app downloaden? In de app store vindg ik niks of ik zoek verkeerd.
Dus als jij bv youtube opstart en dan een video kiest schakelt hij naar de juiste frequentie en resolutie, en dit doet hij bij elke video? Of schakelt hij alleen bij het opstarten van de app?hardware-lover schreef op zondag 26 mei 2024 @ 16:10:
[...]
Dan heb je nog steeds iets niet goed ingesteld. Toevallig (niet echt toevallig), gebruik ik hetzelfde apparaat hier, maar niet die S* QA app. Die veroorzaakt vaker problemen dan oplossingen bij de meeste gebruikers.
Hier schakelt hij dus alleen bij het opstarten van de app en niet als ik een video kies.
Ja ik heb de apk ook al gevondenTexMex schreef op maandag 27 mei 2024 @ 09:59:
[...]
Die lijkt inderdaad niet meer in de Play Store te staan. Hier is die nog wel te vinden: https://apkcombo.com/refr...bi.bytearray.refreshrate/.
Hoe instaleer je zoiets op de chromecast?Happy2000 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:16:
[...]
Dus als jij bv youtube opstart en dan een video kiest schakelt hij naar de juiste frequentie en resolutie, en dit doet hij bij elke video? Of schakelt hij alleen bij het opstarten van de app?
Hier schakelt hij dus alleen bij het opstarten van de app en niet als ik een video kies.
Core I7 6700K (4,5GHZ) - EVGA 960 GTX 4GB DDR5 - ASUS Z170-PRO - Corsair 32 GB DDR4-3000 - SSD Samsung Evo 840 128GB - 2x 3TB WD Red Hardisks - Nzxt White 700 Watt Voeding - Coolermaster C690II Behuizing - Be Quiet Dark Rock Advanced C1
Ik gebruik x-plore file manager hiervoor, zet hem met ftp op de box (download map) en dan installeer ik hem door op de apk te gaan staan en op ok drukken x-plore installeert hem dan.MiskentTalent schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:19:
[...]
Hoe instaleer je zoiets op de chromecast?
Met x-plore kun je hem ook van onedrive halen. X-plore ondersteund verschillende functies hiervoor.
[ Voor 12% gewijzigd door Happy2000 op 27-05-2024 11:45 . Reden: Aanvulling ]
By YouTube gebruik ik de app helemaal niet. Smarttube app als alternatief en die app ondersteund auto refreshrate.Happy2000 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:16:
Dus als jij bv youtube opstart en dan een video kiest schakelt hij naar de juiste frequentie en resolutie, en dit doet hij bij elke video? Of schakelt hij alleen bij het opstarten van de app?
Testing, one, two ...
Ja smarttube gebruik ik ook wel. Maar youtube app was maar een voorbeeld om te vragen als het daar werkte bij jou.hardware-lover schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:51:
[...]
By YouTube gebruik ik de app helemaal niet. Smarttube app als alternatief en die app ondersteund auto refreshrate.
Ik gebruik totaal geen originele YT app. Maar daarentegen, ik schreef eerder; "voor apps die een vaste refreshrate hebben"Happy2000 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:58:
Ja smarttube gebruik ik ook wel. Maar youtube app was maar een voorbeeld om te vragen als het daar werkte bij jou.
Testing, one, two ...
Ja oke. Dan werkt het bij mij net als bij jou neem ik aanhardware-lover schreef op maandag 27 mei 2024 @ 12:02:
[...]
Ik gebruik totaal geen YT. Maar daarentegen, ik schreef eerder; "voor apps die een vaste refreshrate hebben"
Thanks
Daar zou je vanuit mogen gaan. Voor nu heb ik de app actief voor alle vaste refreshrate apps, dat zijn meestal ook degenen die voor Nederland bestemd zijn. NLziet, Videoland en Canal+ bijv., maar ook Eurosport en F1TV.Happy2000 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 12:18:
Ja oke. Dan werkt het bij mij net als bij jou neem ik aan![]()
Thanks
Testing, one, two ...
Ja daar gaat het mij ook hoofdzakelijk voor, en dat werkt perfect met deze app.hardware-lover schreef op maandag 27 mei 2024 @ 12:38:
[...]
Daar zou je vanuit mogen gaan. Voor nu heb ik de app actief voor alle vaste refreshrate apps, dat zijn meestal ook degenen die voor Nederland bestemd zijn. NLziet, Videoland en Canal+ bijv., maar ook Eurosport en F1TV.
Hoe zit dat met die vaste refresh rate? Stelt de app zelf niet de juiste in? Wat wordt dan gekozen? En wat zou het moeten zijn? Heeft het nog te maken met de resolutie instellingen in de Chromecast? Bijvoorbeeld 50Hz of 60Hz?
Ik heb het probleem dat na lange tijd het beeld en geluid uit sync is.
Even beknopt...GekkeRipper schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:01:
Hoe zit dat met die vaste refresh rate? Stelt de app zelf niet de juiste in? Wat wordt dan gekozen? En wat zou het moeten zijn? Heeft het nog te maken met de resolutie instellingen in de Chromecast? Bijvoorbeeld 50Hz of 60Hz?
-Hoe zit dat met die vaste refresh rate?
Als een video 50hz is wil je hem natuurlijk het liefst ook kijken met 50hz refresh rate anders krijg je schokkend of micro sckokjes bij bewegingen. Een 50hz video wil je liever niet in 60hz zien.
-Stelt de app zelf niet de juiste in?
Bij android 12 kan de app dit zelf instellen Netflix, SmartTube, en nog een paar apps doen dit maar de meeste apps niet zoals Youtube, Prime video, videoland en nog veel meer hi.
-Wat wordt dan gekozen?
Standaard wordt er gekozen hoe je de Chromecast hebt ingesteld 50hz of 60hz.
-En wat zou het moeten zijn?
De refresh rate van de uitgezonden video meestal tussen de 23,97hz en de 60hz
-Heeft het nog te maken met de resolutie instellingen in de Chromecast? Bijvoorbeeld 50Hz of 60Hz?
Antwoord heb je nu al
Voor de rest verwijs ik u naar Google
Als we het hebben over de Refresh Rate app, nee, die stelt dat niet vanzelf in. Je moet per app opgeven in welke verversingssnelheid deze moet starten. Kleine moeite, zo gebeurd, eenmalig iets. Het maakt verder niet uit in welke refreshrate/resolutie de Chromecast met Google TV standaard opstart, maar meestal zal deze op 60Hz staan (los van de resolutie).GekkeRipper schreef op maandag 27 mei 2024 @ 16:01:
Indien juist ingesteld wordt bij het starten van de app de vooraf ingestelde waarde ingesteld, en bij het verlaten van die app, laat je de CCwGTV (of ander apparaat die het ondersteund), weer teruggaan naar zijn oorspronkelijke refreshrate (en resolutie), indien dat ook is ingesteld in de Refresh Rate app (wel zo verstandig).
De refreshrate app werkt niet lekker indien er een app wordt gebruikt die meerdere refreshrates kan afspelen, vinden die apps soms helemaal niet leuk of kappen er zelfs volledig mee.
Dus, apps met vaste refreshrate, zoals aangegeven welke dat kunnen zijn, werken het beste.
Testing, one, two ...
Bedankt @Happy2000 en @hardware-lover !
Ik heb op mijn LG OLED G2 tv onder andere om die reden de smoothing op maximaal staan. Dat zal die micro stutter en judder wel grotendeels mitigeren.
Hoe weet je welke refresh rate bij welke app hoort? En wat als er binnen de app variabele beeldformaten bestaan zoals bij YouTube. Waar je 30 fps en 60 fps kan hebben als ik het goed heb.
Zou dit mijn probleem met langzaam groter wordende uit sync op kunnen lossen? Gebeurt in elke app als de Chromecast maar lang genoeg aanstaat. Voorbeelden zijn eerst uren TuneIn radio luisteren en dan de Odido tv app. Valt meteen op dat het uit sync is. Of gewoon urenlang alleen de odidotv app. Chromecast en tv uit en aan lost dat weer op.
Ik heb op mijn LG OLED G2 tv onder andere om die reden de smoothing op maximaal staan. Dat zal die micro stutter en judder wel grotendeels mitigeren.
Hoe weet je welke refresh rate bij welke app hoort? En wat als er binnen de app variabele beeldformaten bestaan zoals bij YouTube. Waar je 30 fps en 60 fps kan hebben als ik het goed heb.
Zou dit mijn probleem met langzaam groter wordende uit sync op kunnen lossen? Gebeurt in elke app als de Chromecast maar lang genoeg aanstaat. Voorbeelden zijn eerst uren TuneIn radio luisteren en dan de Odido tv app. Valt meteen op dat het uit sync is. Of gewoon urenlang alleen de odidotv app. Chromecast en tv uit en aan lost dat weer op.
Ik heb ook een oled de LG 65inch C3 die heeft er ook last van met plex en jellyfin en de apps van plex en jellyfin die standaard in de lg store staan hebben geen refresh rate matching, wel de android versies van plex en jellyfin dat vindt ik een groot nadeel, zou de google chrome cast dit oplossen dat je wat meer de oled jutter weg neemd, heb truemotion op 10 te staan de smooting is trouwens om vertical banding op te lossen niet de jutterGekkeRipper schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 07:16:
Verschrikkelijk om dat actief te moeten hebben op je LG, tenminste, zo ervaar ik dat. Een 24p effect accepteer ik zoals dat komt (en eigenlijk ook bedoeld is), al zolang als ik mij dat kan heugen. Ik zie ook direct op een andere TV als ze getracht hebben om daar een andere draai aan te geven, ik vind het niet om aan te zien, maar ik schrijf nadrukkelijk "ik", persoonlijke mening dusGekkeRipper schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 07:16:
Hoewel het niet moeilijk is om in te schatten welke apps welke framerate(s) gebruiken, kan ik het middels een Debug overlay (wat zichtbaar is over het bestaande beeld), heel simpel controleren, fluitje van een cent dus. Maar nogmaals, voor de meeste apps is al duidelijk welke ze gebruiken.
Voor apps met verschillende refreshrates heb ik het antwoord al gegeven. Netflix doet dat gelukkig automatisch, vele anderen helaas nog niet, dus dan val ik terug op hoe goed (of minder goed), mijn mediaspeler daarmee om kan gaan
Testing, one, two ...
Ik denk dat u ook geen oled heeft maar, een lcd tv heeft daar veel minder last van omdat de pixel respons van een oled sneller is dan van een lcd, dus je ziet bij een oled veel gauwer als er jitter is op 24p of zeg maar meer jitter, omdat te elimineren is er true motion op de lg tv's en die heb ik wel op 10 te staan om het een beetje weg te krijgen, sommigen zetten het ook uit, maar dan lijkt het net als het flikkerd dat vindt ik niet om aan te zien, als ik het had geweten dat alle oleds dit doen had ik mischien geen oled gekocht helaas maar heb hem al, en de standaard apps op de lg bv plex wat ik veel gebruik op de lg heeft geen refresch rate matching instelling, mijn broer heet een android chrome cast en de plex app daarop heeft wel refresh rate matching daarop, dat scheeld al een borrel op de jitter, daarom overweeg ik ook om toch maar een chrome cast aan te schaffen en de apps op de lg vaarwel te zeggen, kan ik mijn truemotion mischien dan een beetje naar beneden bijstellen, want door het zo hoog te zetten krijg ik wat soap opera effect op de beelden, meende dat webos23 ook android was maar is helaas niet zohardware-lover schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 12:54:
[...]
Verschrikkelijk om dat actief te moeten hebben op je LG, tenminste, zo ervaar ik dat. Een 24p effect accepteer ik zoals dat komt (en eigenlijk ook bedoeld is), al zolang als ik mij dat kan heugen. Ik zie ook direct op een andere TV als ze getracht hebben om daar een andere draai aan te geven, ik vind het niet om aan te zien, maar ik schrijf nadrukkelijk "ik", persoonlijke mening dus
Hoewel het niet moeilijk is om in te schatten welke apps welke framerate(s) gebruiken, kan ik het middels een Debug overlay (wat zichtbaar is over het bestaande beeld), heel simpel controleren, fluitje van een cent dus. Maar nogmaals, voor de meeste apps is al duidelijk welke ze gebruiken.
Voor apps met verschillende refreshrates heb ik het antwoord al gegeven. Netflix doet dat gelukkig automatisch, vele anderen helaas nog niet, dus dan val ik terug op hoe goed (of minder goed), mijn mediaspeler daarmee om kan gaan
@MiskentTalent, ik heb wel degelijk een 4k Oled. Altijd ingezet op zo'n goed mogelijke beeldkwaliteit. Zodra Plasma beschikbaar kwam is LCD als hoofd TV aan de kant geschoven. Heb ik echter wel een stel staan met andere reden.
Als tester van diverse hardware kan ik me niet veroorloven om genoegen te nemen met minder
Als tester van diverse hardware kan ik me niet veroorloven om genoegen te nemen met minder
Testing, one, two ...
Oke ja elke oled heeft last van 24p jitter ik zie het duidelijk als ik alle motion bewerkingen uit zet, maar er zijn er ook die er aan gewent zijn, maar u heeft warschijnlijk een nvidia schield die heeft ook framerate matching, dus ik ga me ook maar op zoiets richtenhardware-lover schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 13:10:
@MiskentTalent, ik heb wel degelijk een 4k Oled. Altijd ingezet op zo'n goed mogelijke beeldkwaliteit. Zodra Plasma beschikbaar kwam is LCD als hoofd TV aan de kant geschoven. Heb ik echter wel een stel staan met andere reden.
Ik heb -tig verschillende mediaspelers, en ook enkele Shields inderdaad. Maar ik beperk mij niet tot één speler, dat is wat ik met "tester" bedoelde.MiskentTalent schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 13:14:
Oke ja elke oled heeft last van 24p jitter ik zie het duidelijk als ik alle motion bewerkingen uit zet, maar er zijn er ook die er aan gewent zijn, maar u heeft warschijnlijk een nvidia schield die heeft ook framerate matching, dus ik ga me ook maar op zoiets richten
Ik kijk al zolang als ik mij kan heugen naar 24p materiaal, dus voor mij komt die weergave als tamelijk natuurlijk over. Alles aan beeld "verbeteraars" staat uitgeschakeld bij mij, het eerste wat ik doe als ik een nieuw apparaat in gebruik neem.
Ter info, sinds Android (Google) TV V12 beschikbaar is gekomen, is er niet direct een reden meer om zoveel geld aan een Shield uit te geven. Ik wil het maar gezegd hebben. Fijn apparaat, met erg veel aanvullende mogelijkheden die andere Android/Google TV apparaten nu nog moeten ontberen, maar een CCmGTV kan uitstekend volstaan als mediaspeler, zolang Google dat niet verpest met ongelukkige updates.
Testing, one, two ...
Hoe heb jij Smart Tube geïnstalleerd gekregen? Ik kan met de laatste update "unknown resources" niet vinden, heb developer mode beschikbaar en aan gezet, ook een reboot gedaan.Happy2000 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 11:58:
[...]
Ja smarttube gebruik ik ook wel. Maar youtube app was maar een voorbeeld om te vragen als het daar werkte bij jou.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Als ik mij goed herinner (nu niet in de buurt van mijn Chromecast) moet je eerst Developer Options actief hebben (7x op Android TV OS Build drukken onder Systeem -> Over).Koldur schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:40:
[...]
Hoe heb jij Smart Tube geïnstalleerd gekregen? Ik kan met de laatste update "unknown resources" niet vinden, heb developer mode beschikbaar en aan gezet, ook een reboot gedaan.
Als je daarna een apk sideload krijg je wel de optie om Install Unknown Source te actieveren voor die app waar vanuit je de APK wil installeren.
Ahhh, heb de app nog niet proberen te installeren, maar volgens de handleiding zou je eerst dus unknown resources aan moeten zetten.Mau_Maus schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 12:30:
[...]
Als ik mij goed herinner (nu niet in de buurt van mijn Chromecast) moet je eerst Developer Options actief hebben (7x op Android TV OS Build drukken onder Systeem -> Over).
Als je daarna een apk sideload krijg je wel de optie om Install Unknown Source te actieveren voor die app waar vanuit je de APK wil installeren.
Dev mode staat bij mij al aan, maar het is nu dus anders begrijp ik, dat je de melding pas krijgt op het moment dat je een unknown app installeert?
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Hier staat het onder Instellingen > Apps > Beveiliging en beperkingen > Onbekende bronnenKoldur schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:06:
[...]
Ahhh, heb de app nog niet proberen te installeren, maar volgens de handleiding zou je eerst dus unknown resources aan moeten zetten.
Dev mode staat bij mij al aan, maar het is nu dus anders begrijp ik, dat je de melding pas krijgt op het moment dat je een unknown app installeert?
Die is bij mij dus niet zichtbaar en dev mode staat 100% zeker aan. Ik ga het wel gewoon even proberen straks.Happy2000 schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:37:
[...]
Hier staat het onder Instellingen > Apps > Beveiliging en beperkingen > Onbekende bronnen
Zover ik het goed herinner is dat de manier sinds de Android TV 12 update.Koldur schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 15:06:
[...]
...maar het is nu dus anders begrijp ik, dat je de melding pas krijgt op het moment dat je een unknown app installeert?
Het is op die manier inderdaad gelukt, werkt heel fijn.Mau_Maus schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 21:25:
[...]
Zover ik het goed herinner is dat de manier sinds de Android TV 12 update.
Dacht, doe een keer niet eigenwijs haha, en doe het volgens het boekje. Maar die optie krijg je inderdaad pas terwijl je de App installeert. Die handleiding kan een klein updateje gebruiken.
Je kunt zelfs casten vanuit de YT app en dan krijg je ook geen rommel te zien. Heel fijn dit.
Vraagje, wij maken momenteel gebruik van diverse apps op onze telefoon om te casten naar de chromecast 2e generatie
Is het mogelijk om op de nieuwste chromecast (4k model) nog steeds te casten of kan dat niet meer? (Of moeten we dan inloggen op de app op de chromecast?)
De reden dat ik dit vraag is omdat ik de ziggo go app gebruik in een niet ziggo gebied. Ik gebruik het account van mijn schoonouders. Als ik de ziggo app installeer op een Android kastje dan krijg ik de melding dat ik een niet ziggo ip gebruik, dus tv kijken lukt dus niet.
Maar via mijn smartphone kan ik wel tv kijken en het casten naar de chromecast lukt dus.
Is het mogelijk om op de nieuwste chromecast (4k model) nog steeds te casten of kan dat niet meer? (Of moeten we dan inloggen op de app op de chromecast?)
De reden dat ik dit vraag is omdat ik de ziggo go app gebruik in een niet ziggo gebied. Ik gebruik het account van mijn schoonouders. Als ik de ziggo app installeer op een Android kastje dan krijg ik de melding dat ik een niet ziggo ip gebruik, dus tv kijken lukt dus niet.
Maar via mijn smartphone kan ik wel tv kijken en het casten naar de chromecast lukt dus.
[ Voor 43% gewijzigd door Isane op 31-05-2024 21:33 ]
Als er een app op staat zoals videoland dan opent hij de stream in die app. Maar als je er geen app voor op hebt staan wordt het gewoon gecast, net zoals een normale chromecast.Isane schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 21:05:
kleine toevoeging:jongetje schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 22:13:
[...]
Als er een app op staat zoals videoland dan opent hij de stream in die app. Maar als je er geen app voor op hebt staan wordt het gewoon gecast, net zoals een normale chromecast.
Bij ons staat de Disney App op de Google Dongle (niet aangelogd) en streamen we vanaf de telefoon Disney App (wel aangelogd) een film naar de Google Dongle!
profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida
Nog een aanvulling. Dat ligt aan de app. Bijvoorbeeld Plex kun je casten of de Plex app laten openen en deze bedienen.jongetje schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 22:13:
[...]
Als er een app op staat zoals videoland dan opent hij de stream in die app. Maar als je er geen app voor op hebt staan wordt het gewoon gecast, net zoals een normale chromecast.
Maar functioneel blijft het voor @Isanes ouders hetzelfde met een nieuwe Chromecast. Sterker nog, als je de Ziggo GO app installeert op een Android TV apparaat (de nieuwe Chromecast) in een niet-Ziggo gebied zal dit niet werken.
Helder, dankjewel.alex3305 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 11:32:
[...]
Nog een aanvulling. Dat ligt aan de app. Bijvoorbeeld Plex kun je casten of de Plex app laten openen en deze bedienen.
Maar functioneel blijft het voor @Isanes ouders hetzelfde met een nieuwe Chromecast. Sterker nog, als je de Ziggo GO app installeert op een Android TV apparaat (de nieuwe Chromecast) in een niet-Ziggo gebied zal dit niet werken.
Dus casten kan nog, zolang ik de apps op de chromecast maar niet installeer.
Hoe blij we ook zijn met Chromecast, dit hoeft nou net weer niet.. is voor ons trouwens ook de eerste keer dat we dit krigen:
:strip_exif()/f/image/DMzJswo3RX3SG1RgUa3JCA56.jpg?f=fotoalbum_large)
Vreemd. Ik heb daar nog nooit reclame gezien. Ook op dit moment niet.G_Dragon schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 07:24:
Hoe blij we ook zijn met Chromecast, dit hoeft nou net weer niet.. is voor ons trouwens ook de eerste keer dat we dit krigen:
[Afbeelding]
Ik zie wel aanbeveling van films en series waar ik totaal geen belangstelling voor heb.
Precies, wij normaal gesproken ook! Daarom post ik dit ook uit verbazingremmuz schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 08:19:
[...]
Vreemd. Ik heb daar nog nooit reclame gezien. Ook op dit moment niet.
Ik zie wel aanbeveling van films en series waar ik totaal geen belangstelling voor heb.
Hopelijk een foutje en word het niet iets standaard.
nieuws: Google TV krijgt automatisch afspelende fullscreen reclame met audioG_Dragon schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 07:24:
[ Voor 32% gewijzigd door monic39 op 05-06-2024 08:27 ]
Die aanbevelingen kun je allemaal uitzetten. Ik zie bij mijn google tv alleen de 4 apps die ik gebruik, verder zwart scherm.remmuz schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 08:19:
[...]
Vreemd. Ik heb daar nog nooit reclame gezien. Ook op dit moment niet.
Meen je, dit is echt een no-go!
Hopelijk word er een omweg gevonden om dit uiteindelijk in de toekomst uit te zetten.
Gewoon een andere launcher gebruiken.G_Dragon schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 08:33:
[...]
Meen je, dit is echt een no-go!
Hopelijk word er een omweg gevonden om dit uiteindelijk in de toekomst uit te zetten.
Ik heb vandaag een google tv chromecast 4k geinstalleerd, maar kan ziggo go tv niet installeren, krijg de bekende melding: “dit item is niet beschikbaar in je land”. Hij draait gewoon op 5G van ziggo netwerk thuis.
Moet ik wachten tot dit gefixt is of kan ik nog wat proberen? Lees dat veel mensen er problemen mee hebben?
ik heb wel in het verleden mijn google account op india gezet. zou dat mss een reden kunnen zijn? Hij staat nu op nederland
Moet ik wachten tot dit gefixt is of kan ik nog wat proberen? Lees dat veel mensen er problemen mee hebben?
ik heb wel in het verleden mijn google account op india gezet. zou dat mss een reden kunnen zijn? Hij staat nu op nederland
[ Voor 16% gewijzigd door TweakerVincent op 08-06-2024 16:59 ]
Waarschijnlijk. Welk land zie je, op je telefoon, in de Play Store (Algemeen/Account- en Apparaatvoorkeuren)? Eventueel kun je een nieuw account aanmaken speciaal voor de chromecast.TweakerVincent schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 16:54:
ik heb alleen maar apple producten. Kan je dat ook zien in de browser? Kan het niet vinden?hcQd schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 17:35:
[...]
Waarschijnlijk. Welk land zie je, op je telefoon, in de Play Store (Algemeen/Account- en Apparaatvoorkeuren)? Eventueel kun je een nieuw account aanmaken speciaal voor de chromecast.
ik krijg payment profile niet weghcQd schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 17:35:
[...]
Waarschijnlijk. Welk land zie je, op je telefoon, in de Play Store (Algemeen/Account- en Apparaatvoorkeuren)? Eventueel kun je een nieuw account aanmaken speciaal voor de chromecast.
@TweakerVincent Ik heb er geen ervaring mee, maar je kunt simpel en extra account toevoegen door op het profielicoon rechtsboven te klikken. Dan merk je vanzelf wel of je Ziggo Go kunt installeren via het nieuwe account.
het payment profile is weg, ik denk dat ik even moet wachten tot dat verwerkt is. India is iig verwijderd.hcQd schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 18:03:
@TweakerVincent Ik heb er geen ervaring mee, maar je kunt simpel en extra account toevoegen door op het profielicoon rechtsboven te klikken. Dan merk je vanzelf wel of je Ziggo Go kunt installeren via het nieuwe account.
Nieuw google account liever niet
ik ga ff factory reset doen. ik zag net dat ik met roepies de gratis apps betaald heb. daar gaat het mis
top het werkt
[ Voor 14% gewijzigd door TweakerVincent op 08-06-2024 18:30 ]
Ik heb sinds kort een nieuwe chromecast met google TV, de variant met zo'n witte afstandsbediening.
Nu wil ik een APK installeren, maar waar verander ik nu de instelling dat ik APK's van "Unknown sources" kan installeren
Volgens google moet ik :
Ga naar en tik op Instellingen > Apps en meldingen. Tik op Geavanceerd > Speciale apptoegang > Onbekende apps installeren. Tik op de applicatie waarvoor u wilt toestaan dat deze vanaf andere bronnen kan worden geïnstalleerd, en tik vervolgens op de schakelaar Toestaan vanaf deze bron om dit in of uit te schakelen.
Maar ik vind deze optie op mijn chromecast niet
Nu wil ik een APK installeren, maar waar verander ik nu de instelling dat ik APK's van "Unknown sources" kan installeren
Volgens google moet ik :
Ga naar en tik op Instellingen > Apps en meldingen. Tik op Geavanceerd > Speciale apptoegang > Onbekende apps installeren. Tik op de applicatie waarvoor u wilt toestaan dat deze vanaf andere bronnen kan worden geïnstalleerd, en tik vervolgens op de schakelaar Toestaan vanaf deze bron om dit in of uit te schakelen.
[ Voor 34% gewijzigd door Grolsch op 29-06-2024 08:43 ]
Heb je ontwikkelaarsopties al aan staan? Dat moet je eerst doen. Ik heb mijn systeemtaal op Engels staan, maar in het Nederlands is het volgens mij iets als:Grolsch schreef op zaterdag 29 juni 2024 @ 08:43:
Ik heb sinds kort een nieuwe chromecast met google TV, de variant met zo'n witte afstandsbediening.
Volgens google moet ik :
-Instellingen
-Systeem
-Over
En dan helemaal naar beneden scrollen naar Android TV OS versie, en daar herhaaldelijk op klikken. Volgens mij een keer of 7.
Als het goed is krijg je dan een popup o.i.d. die je meldt dat je ontwikkelaarsopties ingeschakeld hebt.
Als je dan terug gaat in het menu zie je als het goed is onder instellingen-systeem nu ontwikkelaarsopties staan. Daar één keer op klikken en checken of de bovenste optie daar aangevinkt staat.
Als het goed is krijg je nu telkens als je een apk wil installeren de vraag of je daar toestemming voor wil geven. Succes!
Iets meer dan een maand verder na mijn vorige post en weer problemen met de HDMI poort
. Er is iets geks met mijn Chromecast en/of de combinatie met mijn televisie.
Gisteravond was de resolutie van mijn Chromecast op poort 2 plots teruggevallen naar 720p en ik kon ook niets anders meer kiezen. Vanochtend werkte wederom CEC ook niet meer. Ik heb toen gewisseld naar poort 1, maar daar werkte het geluid niet
. Daarop gewisseld naar poort 3 en toen werkte alles weer. Schiet mij maar lek
.
Gisteravond was de resolutie van mijn Chromecast op poort 2 plots teruggevallen naar 720p en ik kon ook niets anders meer kiezen. Vanochtend werkte wederom CEC ook niet meer. Ik heb toen gewisseld naar poort 1, maar daar werkte het geluid niet
Ik had het zelfde probleem op mijn LG Oled C3 65Inch zat nog in de terugstuurtijd van bol en heb dat dan ook gedaan.alex3305 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:25:
Iets meer dan een maand verder na mijn vorige post en weer problemen met de HDMI poort. Er is iets geks met mijn Chromecast en/of de combinatie met mijn televisie.
Gisteravond was de resolutie van mijn Chromecast op poort 2 plots teruggevallen naar 720p en ik kon ook niets anders meer kiezen. Vanochtend werkte wederom CEC ook niet meer. Ik heb toen gewisseld naar poort 1, maar daar werkte het geluid niet. Daarop gewisseld naar poort 3 en toen werkte alles weer. Schiet mij maar lek
.
Heel vreemd dat klopt bij mij heeft ie het 1 week goed gedaan en daarna dezelfde problemen die jij beschrijft, dan weer geen connectie op hdmi2 verhuist naar hdmi3 dan deed ie het daar 1 dag en vervolgens ook weer niet enz....dus toch teruggestuurd en maar wachten op een nieuwere waar ze mee bezig zijn of ik koop een schield pro
Ik heb sinds gisteren een Chromecast Google tv 4k (icm LG 55E6). CEC staat bij beiden aan.
Bij de instellingen/remote control en dan zoeken naar TV (of Soundbar, AVreciever). Vervolgens klik ik op TV, maar er gebeurt niks. De rechterkant van het scherm blijft blanco. Op YouTube heb ik gezien dat dan een lijstje met de diverse merken tv's zou moeten staan. Zie ik iets over het hoofd of is deze CC defect?
Ps: het gekke is dat de CC wel met de LG afstandsbediening gestuurd kan worden.
Bij de instellingen/remote control en dan zoeken naar TV (of Soundbar, AVreciever). Vervolgens klik ik op TV, maar er gebeurt niks. De rechterkant van het scherm blijft blanco. Op YouTube heb ik gezien dat dan een lijstje met de diverse merken tv's zou moeten staan. Zie ik iets over het hoofd of is deze CC defect?
Ps: het gekke is dat de CC wel met de LG afstandsbediening gestuurd kan worden.
[ Voor 9% gewijzigd door Vulcan750 op 13-07-2024 00:31 ]
Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"
Weet iemand hoe je een 3rd gen Chromecast een nuttige foutmelding kunt laten geven? Ding wil geen verbinding maken met het draadloze netwerk, waar 2 andere modellen (2nd gen en Ultra) wel gewoon op werken.
De Home app zegt dit erover: "Verbindingsprobleem tijdens het instellen. Kan niet communiceren met je Chromecast", daar moet ik het mee doen
Factory reset (i.v.m. 2e hands, werkte bij vorige eigenaar) heeft niet geholpen.
edit: Bovenstaande op een S20 FE 5G, net op een rondslingerende S7 geprobeerd: Werkt
, althans, ik zie nu een mooie achtergrond en de CC3 is in de Home app verschenen (op de S20).
De S7 laat echter nu een tijdje een spinner zien met erachter dat ie de Chromecast aan het koppelen is aan mijn Google account, wat al klaar is (net screen mirror vanaf S20 gedaan naar de CC3, werkt
).
De Home app zegt dit erover: "Verbindingsprobleem tijdens het instellen. Kan niet communiceren met je Chromecast", daar moet ik het mee doen

edit: Bovenstaande op een S20 FE 5G, net op een rondslingerende S7 geprobeerd: Werkt

De S7 laat echter nu een tijdje een spinner zien met erachter dat ie de Chromecast aan het koppelen is aan mijn Google account, wat al klaar is (net screen mirror vanaf S20 gedaan naar de CC3, werkt
[ Voor 31% gewijzigd door Raven op 13-07-2024 18:02 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
@Raven Heb je niets aan, maar ik heb vergelijkbare problemen gehad met een Nest Mini. Uiteindelijk bleek het aan een of andere wifi instelling op de 2.4GHz band te liggen. Na veel trial and error heb ik het toch werkend gekregen. Maar eigenlijk had ik daarvoor al door deze problemen afscheid van het apparaat genomen
. De Nest Hub die er een paar meter naast stond werkte overigens wel prima
.

@alex3305 Als het een wifi-instelling was, dan had ik hetzelfde verwacht bij de CC2 en CCUltra. Het enige verschil tussen werkend koppelen en niet werkend is in dit geval S20 FE 5G vs S7, aan de router en (dedicated) AP kant heb ik niets verandert.
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
@Raven Dat snap ik, maar daarom zei ik al. Verbinden met mijn Nest Hub werkte prima, maar met de Nest mini niet. Zou het misschien komen door WPA3? Dat de S7 daar incompatibel mee is en dus automatisch terugvalt naar WPA2 en deze configuratie doorstuurt naar de CC?
@alex3305 Als mijn AP niet van voor WPA3 was, zou dat iets zijn geweest om te testen.
Oscar Wilde
@Raven Kleine kans hoor, maar vooral vroeger stond er nog wel eens een functie aan die 'AP Isolation' heet.
Tegenwoordig zie ik dat bijna nergens meer aanstaan, maar dan kunnen apparaten elkaar niet zien als ze niet via dezelfde manier verbonden zijn (2.4ghz, 5ghz, bekabeld).
Misschien dat de S20 FE als enige met 5ghz verbind en daardoor de Chromecast niet mag benaderen oid?
Tegenwoordig zie ik dat bijna nergens meer aanstaan, maar dan kunnen apparaten elkaar niet zien als ze niet via dezelfde manier verbonden zijn (2.4ghz, 5ghz, bekabeld).
Misschien dat de S20 FE als enige met 5ghz verbind en daardoor de Chromecast niet mag benaderen oid?
@Mau_Maus Dat staat (als ik het goed herinner) bij dit specifieke SSID uit en zelfs al was dat niet het geval, dan kan verkeer altijd nog via de router-pc. Heb wel ff specs S7 gechecked, die doet net als de S20 5GHz, dus als ze beide op 5GHz zitten is dat ook geen reden waarom de een wel en de ander niet verbinding kan maken.
Oscar Wilde
Dat ie ook 5ghz doet betekend niet dat ie ermee verbind perse (ik heb bijvoorbeeld zelfde ssid voor beide dus moet je echt apart checken met welke het echt verbonden is), maar goed ik verwacht ook niet snel meer dat dit een probleem is wat nog veel voorkomt.Raven schreef op zondag 14 juli 2024 @ 14:57:
@Mau_Maus Dat staat (als ik het goed herinner) bij dit specifieke SSID uit en zelfs al was dat niet het geval, dan kan verkeer altijd nog via de router-pc. Heb wel ff specs S7 gechecked, die doet net als de S20 5GHz, dus als ze beide op 5GHz zitten is dat ook geen reden waarom de een wel en de ander niet verbinding kan maken.
Chromecasts werken om de een of andere reden alleen maar met kanaal 40 (32 t/m 48). Als je het op een kanaal hoger zet, dan gaat de Chromecast over op 2.4GHz. Vind ik wel een domme beperking, maar het is niet anders.
Bron?Koldur schreef op zondag 14 juli 2024 @ 18:41:
Chromecasts werken om de een of andere reden alleen maar met kanaal 40 (32 t/m 48). Als je het op een kanaal hoger zet, dan gaat de Chromecast over op 2.4GHz. Vind ik wel een domme beperking, maar het is niet anders.
Heb ik even niet meer, maar een maandje geleden nog gevonden. Ze zijn er niet heel open over, is in een officieel Google forum ergens. Maar je kunt het snel testen als je wil.
Ik zou het inderdaad gewoon zelf testen. Het is een software beperking en die kan veranderen. Ik heb alleen een Chromecast 2, maar die connect prima op 64, 100 en 132. Je moet alleen zorgen dat je SSID niet 'hidden' is.Koldur schreef op maandag 15 juli 2024 @ 21:49:
[...]
Heb ik even niet meer, maar een maandje geleden nog gevonden. Ze zijn er niet heel open over, is in een officieel Google forum ergens. Maar je kunt het snel testen als je wil.
Interessant, misschien heeft het met de Chromecast versie te maken. Met mijn Chromecast met Google TV kan ik echt niet met andere kanalen verbinden.epias schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 01:34:
[...]
Ik zou het inderdaad gewoon zelf testen. Het is een software beperking en die kan veranderen. Ik heb alleen een Chromecast 2, maar die connect prima op 64, 100 en 132. Je moet alleen zorgen dat je SSID niet 'hidden' is.
Heb er inmiddels een ethernet adapter op aangesloten, sowieso een verademing, maar dat maakt het nog een vreemd verhaal.
Ik heb mijn SSIDs nooit hidden, dat heeft geen zin in 99% van de use cases.
Het is blijkbaar voor een aantal versies van Chromecast een probleem:
https://www.googlenestcom...wifi-5-ghz-band/m-p/62107
Maar zou zomaar net gefixt kunnen zijn, de laatste post hier is nogal oud. Bij mij loste het mijn probleem meteen op nadat ik kanaal 40 had gekozen. Wel heel maf, al zou het nu net gefixt zijn, dat het zo lang een probleem is geweest.
E.e.a. is mogelijk afhankelijk van DFS. Hier werkt U-NII-2* ook niet lekker, combineer dat met matching SSID op 2.4ghz en het gaat (hier) helemaal mis met de Chromecasts. Google hardware en DFS issues zijn (al dan niet terecht) wel een bekend dingetje.
Hoppen tussen 2.4 en 5 doen geen van de Chromecasts fantastisch, dat voorkom je liever.
@Raven Niet duidelijjk of er sprake van kan zijn maar gezien je ook in PiHole post: na een factory reset moeten (nieuwere) Chromecasts een DNS request kunnen doen direct op 8.8.8.8, als dat niet lukt dan houdt de initialisatie op. Een transparent forward werkt wel, dirty loopt 'ie op dood.
Mogelijk een setting op je phone die dat ergens netjes tegen houdt, of juist niet in geval van die andere.
Hoppen tussen 2.4 en 5 doen geen van de Chromecasts fantastisch, dat voorkom je liever.
@Raven Niet duidelijjk of er sprake van kan zijn maar gezien je ook in PiHole post: na een factory reset moeten (nieuwere) Chromecasts een DNS request kunnen doen direct op 8.8.8.8, als dat niet lukt dan houdt de initialisatie op. Een transparent forward werkt wel, dirty loopt 'ie op dood.
Mogelijk een setting op je phone die dat ergens netjes tegen houdt, of juist niet in geval van die andere.
- knip -
@Raymond P Het betreffende VLAN krijgt inderdaad 't IP van PiHole voor DNS toegewezen, firewall regels die dat bij Google-devices forceren heb ik (nog) niet.
Oscar Wilde
@Raven Als je alle *:53 gewoon forward naar dat IP dan loopt het dus vast. Device verwacht response van 8.8.8.8 maar krijgt van 192.168.*.* = nogo.
Na afronden van de installatie werkt het overigens wel, tijdens installatie heb je een masquerade nodig.
Na afronden van de installatie werkt het overigens wel, tijdens installatie heb je een masquerade nodig.
- knip -
@Raymond P Volgens mij zijn er wel regels die de oorspronkelijke IP van DNS server in de response als source zetten, kan die niet zo gauw vinden though. Weet niet meer of de standaard aanwezige masquerade nou voldoende was, of dat er een dergelijke regel specifiek voor DNS redirect aangemaakt dient te worden.
edit: https://www.reddit.com/r/...s/c12b1x/comment/f3o7t3k/
edit: https://www.reddit.com/r/...s/c12b1x/comment/f3o7t3k/
[ Voor 44% gewijzigd door Raven op 16-07-2024 10:45 ]
Oscar Wilde
Hier werkt U-NII-2C prima met mijn Chromecast with Google TV (HD).Raymond P schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 09:53:
E.e.a. is mogelijk afhankelijk van DFS. Hier werkt U-NII-2* ook niet lekker, combineer dat met matching SSID op 2.4ghz en het gaat (hier) helemaal mis met de Chromecasts. Google hardware en DFS issues zijn (al dan niet terecht) wel een bekend dingetje.
Dit klopt inderdaad. Echt heel vervelend dat Google (en sommige anderen) afhankelijk zijn van een specifiek IP adres voor gebruik.Raymond P schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 10:01:
@Raven Als je alle *:53 gewoon forward naar dat IP dan loopt het dus vast. Device verwacht response van 8.8.8.8 maar krijgt van 192.168.*.* = nogo.
@alex3305 Het kán prima werken. Je zal dan niet onder een aanvliegroute van een vliegveld wonen, of aan de kust in Den Helder of in De Bilt ofzo. 
Mbt DNS: zeker vervelend, maar ook ergens wel begrijpelijk. Google's eigen DNS wordt voornamelijk gebruikt voor het resolven van connectivity check en remote control domein elke x seconden, iets wat je niet noodzakelijk per ISP cached wilt hebben. Dat is best spammerig met een bak devices in huis/land/werelddeel. De rest van de requests gaat via de voorkeur DNS server.
Mbt DNS: zeker vervelend, maar ook ergens wel begrijpelijk. Google's eigen DNS wordt voornamelijk gebruikt voor het resolven van connectivity check en remote control domein elke x seconden, iets wat je niet noodzakelijk per ISP cached wilt hebben. Dat is best spammerig met een bak devices in huis/land/werelddeel. De rest van de requests gaat via de voorkeur DNS server.
- knip -
Ik woon wel in de Bilt. :-) Tot welke afstand ongeveer van de weerradar moet je rekening houden dat DFS van invloed is op je wifi.Raymond P schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 12:24:
@alex3305 Het kán prima werken. Je zal dan niet onder een aanvliegroute van een vliegveld wonen, of aan de kust in Den Helder of in De Bilt ofzo.
Het heeft een vrij groot bereik helaas, dus kans is groot dat je er problemen mee krijgt en dus geen DFS kunt gebruiken in de praktijk.TurboTon1973 schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:18:
[...]
Ik woon wel in de Bilt. :-) Tot welke afstand ongeveer van de weerradar moet je rekening houden dat DFS van invloed is op je wifi.
@TurboTon1973 Geen flauw idee wat de range is van zo'n toren en tot welke afstand je daar last van kan hebben.
De meeste wifi meuk switcht netjes van kanaal bij het detecteren van een event, maar dat deel (lees: reconnecten?) doet de Chromecast niet snel/soepel genoeg lijkt het.
M.a.w. Als je connectiviteit issues hebt en U-NII-2 of hoger kanalen gebruikt is het de moeite waard om te checken en issues uit te sluiten.
De meeste wifi meuk switcht netjes van kanaal bij het detecteren van een event, maar dat deel (lees: reconnecten?) doet de Chromecast niet snel/soepel genoeg lijkt het.
M.a.w. Als je connectiviteit issues hebt en U-NII-2 of hoger kanalen gebruikt is het de moeite waard om te checken en issues uit te sluiten.
- knip -
Dat vermoeden had ik al. Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe ap. En in diverse reviews lees ik over de DFS. En daardoor minder beschikbare kanalen. Nu heeft wifi 6 meer voordelen. Maar dan kan ook goedkopere versies kopen.Koldur schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 19:43:
[...]
Het heeft een vrij groot bereik helaas, dus kans is groot dat je er problemen mee krijgt en dus geen DFS kunt gebruiken in de praktijk.
Inderdaad.
Tijd om de titel van de topic te veranderen naar:
"Google Chromecast & Google TV & Google TV Streamer - Ervaringen & discussie Deel 2"
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Dan zou eigenlijk "... & Google TV Dongle & Streamer ..." een meer passende tekst zijn.GarBaGe schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 14:20:
Inderdaad.
Tijd om de titel van de topic te veranderen naar:
"Google Chromecast & Google TV & Google TV Streamer - Ervaringen & discussie Deel 2"
Google TV wordt als GUI op veel meer niet Google apparaten gebruikt 😉
Testing, one, two ...
Het is mij niet helemaal duidelijk wat nou eigenlijk de verbetering/vernieuwing gaat worden, los van het uiterlijk van het apparaat en het schuiven van de knoppen op de afstandsbediening.
Oude wijn in nieuwe zakken?
Heb de TS enigszins aangepast en de nieuwe Google TV Streamer toegevoegd (met de beperkte informatie die er nu is). Er is tot nu toe weinig anders te vinden dan in het Tweakers-artikel staat.
De titel van het topic kan ik volgens mij niet (zelf) aanpassen.
Ik gok zelf niet heel veel verandering. Wellicht wat meer RAM en opslag (de Google TV heeft bij mij daar toch wel te weinig van...voornamelijk door de database van KodiDav0s schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 14:53:
Het is mij niet helemaal duidelijk wat nou eigenlijk de verbetering/vernieuwing gaat worden, los van het uiterlijk van het apparaat en het schuiven van de knoppen op de afstandsbediening.
The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.
Ik verwacht toch wel wat meer. Geruchten genoeg daarover, maar de behuizing is zoveel groter dat het meer logisch lijkt dat het een aardige stap vooruit gaat zijn tov de 4k Dongle.Dav0s schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 14:53:
Sowieso meer werk- en opslaggeheugen. 4/32 is al geen uitzondering meer tegenwoordig voor Google gecertificeerde apparaten.
Het zou ook zomaar kunnen zijn dat ie meteen met Android TV V14 als OS gaat komen (Google TV als GUI). Het wordt even wachten op meer duidelijkheid.
Testing, one, two ...
Als je er ooit hulp bij nodig hebt, mag je me altijd toevoegen als mede-auteurJdJtA schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 15:13:
Heb de TS enigszins aangepast en de nieuwe Google TV Streamer toegevoegd (met de beperkte informatie die er nu is). Er is tot nu toe weinig anders te vinden dan in het Tweakers-artikel staat.
Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright
Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.
Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright
Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen