Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPkes
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 29-11-2024
beste,
ik overweeg om men tv-abonnement bij proximus op te zeggen (ik ben een beetje een leek qua computers etc).
Als ik een nieuwe chromecast koop (geen 4k want men 10jr oude tv heeft dat nog niet) https://www.coolblue.be/n...ast-hd-met-google-tv.html
dan staat er altijd bij "met google tv".
Is die google tv dan een soort applicatie die op die dongle draait en zichtbaar wordt op je tv-scherm? Of is dat ook een soort abonnement die google tv?

Als ik nog klassieke zenders zoals één en vtm of vier wil bekijken, kan dit met die google tv? Momenteel denk ik dat je dan een app van vtm of vier of één moet installeren binnen google tv, correct if i'm wrong.
Wij hebben geen prime/amazon/netflix ofzo, dus niets van betalende streamingdiensten.

En kan je met die nieuwe afstandsbediening gemakkelijk tussen de verschillende zenders schakelen of wil dit zeggen dat je dan eerst moet drukken om uit de app van vier/vtm/één te gaan, wat naar links of rechts drukken om bij de volgende app te geraken? Want tegenover een klassieke afstandsbediening is dat een druk op een ander zenderkanaal en je bent direct overgeschakeld.

En extra vraag: wordt door Telenet iets gemanipuleerd zodra zij ondervinden dat je hun digitale tv-abonnement niet neemt maar wel alles streamt? (wij schakelen over van Proximus naar telenet en daarom effe beter proberen te checken)

alvast dank voor jullie antwoord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Is die google tv dan een soort applicatie die op die dongle draait en zichtbaar wordt op je tv-scherm? Of is dat ook een soort abonnement die google tv?
Google tv is een besturingssysteem, is een beetje vergelijkbaar met Android tv op de tv’s van Sony, Philips en dergelijke. Dit betekent dat je allerlei apps erop kan zetten apps zoals Netflix, Prime en Proximus. Het is niet vergelijkbaar met een kastje van een tv provider zoals van Proximus of Telenet . Het besturingssysteem is gratis. Je betaald alleen voor de dienst die je afneemt.
Als ik nog klassieke zenders zoals één en vtm of vier wil bekijken, kan dit met die google tv?
Dat kan, als ze daarvoor een app voor hebben en je gratis kan streamen
En kan je met die nieuwe afstandsbediening gemakkelijk tussen de verschillende zenders schakelen of wil dit zeggen dat je dan eerst moet drukken om uit de app van vier/vtm/één te gaan, wat naar links of rechts drukken om bij de volgende app te geraken?
Ja dat klopt, als je uit app wilt gaan druk je eerst op de thuisknop en dan wissel je van app. Je kunt de standaard afstandsbediening gebruiken maar je kunt ook een andere afstandsbediening met Bluetooth aan sluiten.
En extra vraag: wordt door Telenet iets gemanipuleerd zodra zij ondervinden dat je hun digitale tv-abonnement niet neemt maar wel alles streamt?
Daar heb ik helaas geen ervaring mee aangezien ik een Nederlander ben dus durf dat niet te zeggen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
KorteGebruiker schreef op woensdag 4 september 2024 @ 22:08:
Google tv is een besturingssysteem, is een beetje vergelijkbaar met Android tv op de tv’s van Sony, Philips en dergelijke. Dit betekent dat je allerlei apps erop kan zetten apps zoals Netflix, Prime en Proximus. Het is niet vergelijkbaar met een kastje van een tv provider zoals van Proximus of Telenet . Het besturingssysteem is gratis. Je betaald alleen voor de dienst die je afneemt.

[knip]
Niet helemaal juist 😉

Het besturingssysteem is (nog steeds) Android TV, maar de interface is Google TV, wat deze daardoor onderscheid van de Android TV interface.

Maar onderliggend is het OS dus nog steeds Android TV (V12 in dit geval, binnenkort zeer waarschijnlijk zelfs als V14 beschikbaar).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kan het toch eens proberen voor je het opzegt? De maand is toch pas net begonnen. Je kan inderdaad apps installeren op je tv als die Google TV heeft, of met een Chromecast of iets werken.

Je hebt dan geen zenders meer heh, je hebt dan verschillende apps. Ik heb al 20+ jaar geen tv abonnement meer en gebruik voornamelijk de apps van de omroepen, Netflix, Youtube en soms stream ik iets van een website via mijn laptop (je kan zelfs het hele scherm van je laptop naar je tv sturen al kan de kwaliteit dan wel minder worden).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:56
Er is weer een update (143 MB) voor de Chromecast STTE.240615.007

- Android Security Patch update to July 2024
- Other bug fixes and performance improvements

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-06 14:15
JPkes schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:01:
beste,
ik overweeg om men tv-abonnement bij proximus op te zeggen (ik ben een beetje een leek qua computers etc).
Als ik een nieuwe chromecast koop (geen 4k want men 10jr oude tv heeft dat nog niet) https://www.coolblue.be/n...ast-hd-met-google-tv.html
dan staat er altijd bij "met google tv".

Als ik nog klassieke zenders zoals één en vtm of vier wil bekijken, kan dit met die google tv? Momenteel denk ik dat je dan een app van vtm of vier of één moet installeren binnen google tv, correct if i'm wrong.
Wij hebben geen prime/amazon/netflix ofzo, dus niets van betalende streamingdiensten.

En kan je met die nieuwe afstandsbediening gemakkelijk tussen de verschillende zenders schakelen of wil dit zeggen dat je dan eerst moet drukken om uit de app van vier/vtm/één te gaan, wat naar links of rechts drukken om bij de volgende app te geraken? Want tegenover een klassieke afstandsbediening is dat een druk op een ander zenderkanaal en je bent direct overgeschakeld.

En extra vraag: wordt door Telenet iets gemanipuleerd zodra zij ondervinden dat je hun digitale tv-abonnement niet neemt maar wel alles streamt? (wij schakelen over van Proximus naar telenet en daarom effe beter proberen te checken)

alvast dank voor jullie antwoord
toon volledige bericht
De naam Google TV is misschien wat verwarrend. Het is geen app om TV mee te kijken.
Als je TV wil kijken zul je een abonnement moeten nemen zoals in NL bijvoorbeeld Videoland of NLziet.
Geen idee of in Belgie iets soortgelijks bestaat.

Ik heb een paar maanden geleden mijn TV abonnement van Ziggo opgezegd en neem nu alleen internet van Ziggo af. Toch kan ik op mijn Chromecast met Google TV nog steeds televisie kijken bij Ziggo met de ZiggoGo app.

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06:41

daffie82

Minisforum UM773 Lite

JPkes schreef op woensdag 4 september 2024 @ 21:01:

Die snap ik even niet.

Of je neemt bij Telenet alleen internet of je neemt internet en TV erbij.
Als je geen TV neemt, krijg je dus geen kastje en ook geen Flow abonnement om TV zenders te kijken.
Echter, beslis jij om alles te kijken via gratis streams van vrt / vtm / play dan zal Telenet daar echt niet wakker van liggen. Zij manipuleren dus helemaal niets.
Hou er wel rekening mee dat dit allemaal meetelt als data in je internet abonnement. Als je limiet hebt, iets om rekening mee te houden.

Tip : kijk ook even bij Base, betere prijzen ;)

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:03
remmuz schreef op donderdag 12 september 2024 @ 08:08:
[...]

Ik heb een paar maanden geleden mijn TV abonnement van Ziggo opgezegd en neem nu alleen internet van Ziggo af. Toch kan ik op mijn Chromecast met Google TV nog steeds televisie kijken bij Ziggo met de ZiggoGo app.
Je hebt minimaal het Internet & Online TV pakket van Ziggo anders werkt ZiggoGo niet. Wel kun je nog via de coax kijken maar niet via de app als je alleen internet hebt.

• remmuz
ratzz schreef op donderdag 12 september 2024 @ 09:03:
[...]

Je hebt minimaal het Internet & Online TV pakket van Ziggo anders werkt ZiggoGo niet. Wel kun je nog via de coax kijken maar niet via de app als je alleen internet hebt.
Ik heb alleen Internet XXL volgens 'mijn Ziggo' en ik kijk nu naar RTL Z nieuws in ZiggoGo op mijn iPhone.
Coax kabels heb ik vervangen door UTP dus dat kan ik niet checken.

• ratzz
remmuz schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:02:
[...]

Ik heb alleen Internet XXL volgens 'mijn Ziggo' en ik kijk nu naar RTL Z nieuws in ZiggoGo op mijn iPhone.
Coax kabels heb ik vervangen door UTP dus dat kan ik niet checken.
Bijzonder want Ziggo zegt zelf daarover:

"Wie kunnen Ziggo go gebruiken:
Heb je een Alles-in-1 pakket, Internet & TV pakket of een Internet & Online TV pakket van Ziggo? Dan heb je toegang tot Ziggo GO. Log eenmalig in met je Vodafone & Ziggo account en je kunt Ziggo GO gebruiken. Tip: ook je partner, kids of huisgenoten kunnen kijken via Ziggo GO. En dat tot wel 3 apparaten tegelijk! "

Als ik bij Ziggo Internet XXL wil nemen krijg ik de optie of ik Ziggo Go erbij wil nemen maar dan moet ik ervoor betalen dus niks dat het erbij inbegrepen is.
Wel zie ik nog een optie Internet XXL met Ziggo GO & Vast Bellen als abonnement maar dan stond dat vast en zeker wel in je "mijn Ziggo".

Met mijn "Internet Lite" kan ik wel inloggen bij Ziggo Go maar kan ik alleen "Ziggo Sport Free Information" kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door ratzz op 12-09-2024 11:27 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:56
@ratzz Je geeft zelf het antwoord al. Dat Ziggo go is online tv van Ziggo dus logisch dat je daar extra voor moet betalen als je internet only selecteert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
@remmuz Wellicht heb je nog een oude abonnement, tot pakweg 2-3 jaar geleden zat ziggo go automatisch gekoppeld aan internet only abbo's. Tegenwoordig is dat gesplitst.

- knip -

• ratzz
jongetje schreef op donderdag 12 september 2024 @ 11:53:
@ratzz Je geeft zelf het antwoord al. Dat Ziggo go is online tv van Ziggo dus logisch dat je daar extra voor moet betalen als je internet only selecteert.
Nou remmuz beweert dat hij Ziggo Go heeft met internet only, niet ik.
Ik probeer alleen te kijken hoe hij dat voor elkaar heeft gekregen ;)

• remmuz
Raymond P schreef op donderdag 12 september 2024 @ 12:01:
@remmuz Wellicht heb je nog een oude abonnement, tot pakweg 2-3 jaar geleden zat ziggo go automatisch gekoppeld aan internet only abbo's. Tegenwoordig is dat gesplitst.
Dat zal dan de reden zijn. Ik zit al 8 jaar bij Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-06 15:56
Eerste reviews van de Google TV Streamer:

9to5google: https://youtu.be/wwFjfGKSzE0

Android Authority: https://youtu.be/k2E3ONQ8maY

Ben de eerste nog aan het kijken maar twijfel voorlopig nog teveel om er direct 1 te bestellen. Heb overigens ook nog geen winkel gezien die hem in de voorverkoop heeft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:54
Bedankt voor het delen van de reviews! Ik ga hem morgen (?) wel halen. Qua snelheid een (kleine) stap vooruit ten opzichte van de huidige Google TV en kan ik m'n verouderde mini-PC eindelijk definitief de deur uit doen en vanaf hier ook m'n lokale bestanden draaien. Had ook op krachtigere hardware gehoopt, zeker kijkend naar de toekomst, maar soit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

FabianNL schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:01:
Bedankt voor het delen van de reviews! Ik ga hem morgen (?) wel halen. Qua snelheid een (kleine) stap vooruit ten opzichte van de huidige Google TV en kan ik m'n verouderde mini-PC eindelijk definitief de deur uit doen en vanaf hier ook m'n lokale bestanden draaien. Had ook op krachtigere hardware gehoopt, zeker kijkend naar de toekomst, maar soit.
Als je krachtiger wilt, dat is er wel, maar dan betaal je ook 3x zoveel. De Minix U8K-ULTRA bijvoorbeeld.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-06 08:37
Is er al bekend of de streamer iets anders dan fat32 ondersteund op externe harde schijven? De oude Chromecast doet alleen fat32, dus Max 4gb bestandsgrootte. Als ntfs of exfat niet wordt ondersteund is het voor mij een dealbreaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KorteGebruiker
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Bright heeft ook een review online over de streamer: YouTube: Google TV Streamer getest: de Chromecast-KILLER?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

RedNas74 schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:51:
Is er al bekend of de streamer iets anders dan fat32 ondersteund op externe harde schijven? De oude Chromecast doet alleen fat32, dus Max 4gb bestandsgrootte. Als ntfs of exfat niet wordt ondersteund is het voor mij een dealbreaker.
Aangezien 4k blu-rays normaalgezien groter zijn, moet hij in elk geval met grote bestanden overweg kunnen. Wellicht dat je HDD via je netwerk benaderen of de bestanden vanaf een NAS vanuit je netwerk afspelen een oplossing biedt.

@WoutF Hebben jullie ook naar de ondersteunde bestandssystemen gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:17
RedNas74 schreef op maandag 23 september 2024 @ 20:51:
Hier stream ik de grote bestanden van de Synology naar de CCWGTV4K gaat prima. Wellicht beter in een NASje investeren met deze use case?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:49

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Mooie review! Ik ga hem om 00:00 of morgenvroeg gelijk bestellen :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:54

WoutF

Hoofdredacteur
Jorgen schreef op maandag 23 september 2024 @ 22:05:
[...]

Aangezien 4k blu-rays normaalgezien groter zijn, moet hij in elk geval met grote bestanden overweg kunnen. Wellicht dat je HDD via je netwerk benaderen of de bestanden vanaf een NAS vanuit je netwerk afspelen een oplossing biedt.

@WoutF Hebben jullie ook naar de ondersteunde bestandssystemen gekeken?
NTFS werkt niet, exfat wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:29
Denk dat de 4K die achter in TV geplugd wordt nog wel een aantal jaren update ondersteuning krijgt.
Zie hier ook geen reden om de overstap te maken....

[ Voor 6% gewijzigd door Albert020 op 24-09-2024 08:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Vanmorgen even gezocht maar Coolblue is momenteel nog maar de enigste winkel die hem verkoopt, de uitlevering gaat niet echt bepaald soepel.

Nog even geduld dus, wij zoeken de Hazel kleur omdat wit teveel opvalt in de kast bij de andere apparaten:

Afbeeldingslocatie: https://www.notebookcheck.nl/fileadmin/Notebooks/News/_nc4/Google-TV-Streamer-4K-featured.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door G_Dragon op 24-09-2024 08:22 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianNL
G_Dragon schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 08:06:
Vanmorgen even gezocht maar Coolblue is momenteel nog maar de enigste winkel die hem verkoopt, de uitlevering gaat niet echt bepaald soepel.

Nog even geduld dus, wij zoeken de Hazel kleur omdat wit teveel opvalt in de kast bij de andere apparaten:

[Afbeelding]
Helaas in de winkels (nog) niet op voorraad, later vandaag nog even kijken.

In de review van 9to5google vertelde ze dat de kleur Hazel alleen in de VS te koop is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
FabianNL schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 08:37:
[...]

Helaas in de winkels (nog) niet op voorraad, later vandaag nog even kijken.

In de review van 9to5google vertelde ze dat de kleur Hazel alleen in de VS te koop is.
Meen je... dan moet ik dus gaan kijken hoe ik die kan gaan importeren naar NL.
Want zo'n wit kastje valt teveel op tussen alle zwarte apparaten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:42
Benieuwd of de nieuwe streamer ook nog in prijs gaat zakken. De Chromecasts zijn veelvuldig voor een stuk minder dan de adviesprijs verkocht. We zijn net overgestapt van internetprovider, de COAX werkt vooralsnog wel. Anders is dit een mooie oplossing voor de TV boven. Veelzijdiger dan een tv ontvanger van de provider, die ook nog eens 5 euro per maand moet kosten.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:07

Dav0s

Hr?

Benieuwd in hoeverre de nieuwe streamer ook nog steeds enigszins 'thin' achter de tv te hangen is. Ik heb geen TV-meubel, dus als ie niet kan hangen valt ie instant af als optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-06 08:37
WoutF schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 06:10:
[...]

NTFS werkt niet, exfat wel
Thanks. Goed om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Coolblue en Bol.com verkopen de witte uitvoering nu! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:15
Wordt match content and framerate content nu gedaan door de OS zoals apple TV?
Want eerst werkte het alleen met Netflix en moesten devs het aanzetten. Maar niemand deed dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
G_Dragon schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 09:50:
Coolblue en Bol.com verkopen de witte uitvoering nu! :)
Kon het toch niet laten hem te bestellen, komt door Bol Select als het goed is vandaag nog binnen d:)b. Via cadeaukaarten ongeveer 5 euro goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
JdJtA schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 10:14:
[...]

Kon het toch niet laten hem te bestellen, komt door Bol Select als het goed is vandaag nog binnen d:)b. Via cadeaukaarten ongeveer 5 euro goedkoper.
Netjes! Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen, ik ben nog druk aan het uitzoeken hoe ik z'n hazel kleur kan scoren want anders moet ik die witte op de een of andere manier zwart maken.

EDIT: Ik heb nog even snel gekeken bij mijn winkelmandje en ik kan hem niet vanavond meer laten leveren, dus je hebt daarmee wel veel geluk :)

[ Voor 13% gewijzigd door G_Dragon op 24-09-2024 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:35
Heeft Google eindelijk ook eens iets als 'night mode', 'dynamic range compression', 'loudness reduction' ingebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-06 14:42
Ik ben ook in de markt voor de hazel-variant. Alle apparatuur op het tv-meubel is donker/zwart dus heb liever niet zo'n wit geval staan dat de aandacht trekt. Vind het wel vreemd dat er op de Google store nog niets te bestellen valt, je zou zeggen dat ze het met de release van een nieuw item meteen beschikbaar willen hebben staan via hun eigen platform.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:56
Anders is dat toch prima op te lossen: https://www.gamma.nl/asso...wart-mat-400-ml/p/B537277

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-06 13:15
Google heeft bij de aankondiging inderdaad aangekondigd dat de kleur Hazel alleen beschikbaar komt in de US:
Google TV Streamer is available in two neutral colors: Porcelain and Hazel (exclusively available only in the U.S. Google Store).

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Is dat aan te raden en beetje makkelijk te doen? Want ik zit er ook over na te denken om zoiets te gaan uitvoeren, maar dan moet je wel de poorten enz afdekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianNL
G_Dragon schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:30:
[...]

Is dat aan te raden en beetje makkelijk te doen? Want ik zit er ook over na te denken om zoiets te gaan uitvoeren, maar dan moet je wel de poorten enz afdekken.
Stekker in de poorten steken, komt daar niks in. Wat het resultaat wordt durf ik niet te zeggen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
FabianNL schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 11:49:
[...]

Stekker in de poorten steken, komt daar niks in. Wat het resultaat wordt durf ik niet te zeggen O-)
Ja goeie! Want daar wil je geen verf in hebben, ik zie ook al reviewers hem gewoon achter de tv maken dus het signaal van de afstandsbediening naar het kastje is daar wel sterk genoeg voor. Misschien lost dit de problemen ook wel gelijk op :)

Gelukkig weer een optie erbij en scheelt overspuiten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik zie zo geen reden waarom je deze streamer niet met dubbelzijdig tape o.i.d. achterop een TV kunt plakken; mits je genoeg ruimte daar hebt natuurlijk.

Overspuiten zou ik niet doen; dan zou ik eerder voor Plasti Dip gaan; dat kun je altijd nog verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
Uberhaupt een dergelijk apparaat overspuiten lijkt mij een no-go, wat als het apparaat niet werkt of kuren heeft, kan je geen aanspraak meer maken op je garantie.....

Als je de hazel kleur zo graag wilt hebben, zou ik deze via via bestellen

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Als het je dwars zit kan je ook een meubelfolie plakken, zoiets zou geen garantie mogen breken.

Garantie krijgen op grijze import is meestal ook niet heel makkelijk.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ohmarinus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17-06 11:16

Ohmarinus

Blauw, Groen, Wit, Roze.

Ik heb hem al besteld. Hopelijk is 'ie morgen binnen als Bol.com niet liegt. Coolblue staat ook al in de prijsvergelijking maar ik had contact met een klantenservice medewerker en die gaf aan dat ze hem nog niet binnen hebben. Ondanks dat 'ie zelfs via Google al te vinden is op Coolblue.nl (maar als je op de productlink klikt via Google of pricewatch, dan krijg je een error op Coolblue ten tijde van mijn schrijven).

Hopelijk morgenavond binnen, dan kan ik meteen gaan kijken! En dan zou ik evt. ook vragen kunnen beantwoorden. Ik heb verder niet de beste hardware en kijk alles daarom ook op 1080p dus over 4K prestaties kan ik sowieso geen uitspraken doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Ohmarinus op 24-09-2024 16:25 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JdJtA
Hij is binnen :D :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/53u5iKw-0CVF-NCpfblDdKBF0O8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CgFoLZqzEoCBNMtzEKV9kjr2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4xk8r5mvzwVOuovCM1QrK-rTRQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jw0aHqeuD7sMLS9FWPK9GtKl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uS1mq2lF5-yvE4-lTygNeXz02iw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FDHNdCz47EAkbzH3hi0ZeOGF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1dFkRhAzrs2_zGa9XjwHNkeuDok=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JxeNUaPWgjubRAEnd3rITSKj.jpg?f=fotoalbum_large

Tot nu toe nog weinig kunnen doen want voorlopig nog bezig met een eerste update binnen halen en eerste installatie doorlopen.

Edit: eerste indruk is eigenlijk precies zoals verwacht. Alles werkt erg vlot en soepeler dan op de CCwGTV 4K. Inmiddels zoveel mogelijk voorgeïnstalleerde apps eraf en mijn eigen apps erop (Projectivity Launcher, Stremio, SmartTube Next).

Tot nu toe wel al wat kleine dingen gevonden die nog niet 100% gestroomlijnd zijn, bijvoorbeeld het geven van permissies vanuit een app en een voledig scherm bij het installeren van een app (ziet er in mijn ogen wat vreemd uit):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cqXoOPJsQgphweZ-SmKD-ZKv8uY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6MJaDAqTGfnFRY3NpxtDsPh4.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas moet ik me op dit moment behelpen met een 1080p-scherm en zonder degelijke stereo (door verbouwing niet thuis) dus kan weinig testen als het gaat om ondersteuning van geluids- en beeldformaten.

Edit 2: Button Mapper werkt tot nu toe ook zonder problemen, YT&Netflix-knop kan je een andere app of actie aan toewijzen.

Als er andere vragen zijn hoor ik ze graag.

[ Voor 26% gewijzigd door JdJtA op 24-09-2024 21:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:42
Ik ben benieuwd of het geluid beter is dan het geluid van mijn Sony met ingebouwde Google tv. Ik gebruik deze in combinatie met mijn Harman Kardon Citation multibeam 700. Geluid is erg matig (zacht) en stemmen komen niet goed naar voren (bij alle streamingdiensten). Op dezelfde tv gebruik ik ook een Xbox series S. Hier geven de streamingdiensten wel uitstekend geluid. Het lijkt dus aan de software van Google tv te liggen. Ben benieuwd of ik met deze streamer wel goed geluid krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@JdJtA IPERF over de ethernet port limit? (Al valt dat nu mogelijk ook buiten je testmogelijkheden.)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdJtA
Raymond P schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 20:38:
@JdJtA IPERF over de ethernet port limit? (Al valt dat nu mogelijk ook buiten je testmogelijkheden.)
Dit antwoord moet ik je helaas ook schuldig blijven, geen ethernetkabel meegenomen. Daarnaast weet ik niet eens exact hoe ik deze test zou moeten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruiten_Wisser
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:33
Dav0s schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 09:28:
Benieuwd in hoeverre de nieuwe streamer ook nog steeds enigszins 'thin' achter de tv te hangen is. Ik heb geen TV-meubel, dus als ie niet kan hangen valt ie instant af als optie..
En een beugeltje of dubbelzijdige tape als optie wellicht? :)

Mi 9T Pro - ArrowOS v12.0 - QFKMIXM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-06 21:35
Roku heeft vandaag ook hun nieuwe player geïntroduceerd:

https://www.tomsguide.com...ch-out-google-tv-streamer

[ Voor 3% gewijzigd door snah001 op 24-09-2024 21:23 ]

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:23
gaatd dit alleen om toevoeging van nieuwe afstandsbediening ?

• Chrisje1983
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 00:48
Zou de nieuwe versie snel genoeg zijn voor xbox cloud gaming?

Ik heb een aantal pogingen gedaan het voor elkaar te krijgen op de 4k chromecast with google tv door middel van sideloaden maar dat was geen succes.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

belmonde schreef op woensdag 25 september 2024 @ 01:25:
[...]

gaatd dit alleen om toevoeging van nieuwe afstandsbediening ?
Ik heb nog nooit gehoord dat een apparaat sneller ging werken door een nieuwe afstandsbediening ;)

In de tekst staat: 30% sneller + Wifi 6 + QMS (Quick Media Switching) + nieuwe afstandsbediening met AI spraakfuncties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wereldreiziger
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-06 10:00

Wereldreiziger

Mijn blog: Wereldreizigers.nl

Hoi mede Tweakers, ik heb een vraag aan degenen die de nieuwe Google 4K streamer in huis hebben. Ik heb al een jaar of 15 mijn favoriete reisfoto's vanuit Google foto's aan staan als screensaver. Dit kon op mijn stokoude android TV en later via de Chromecast.

Ik heb inmiddels ook de Chromecast 4K, maar de screensaver optie is echter nog steeds in HD1080p. Ik heb haarscherpe foto's en een OLED scherm, echt zonde dat de resolutie zo laag is.

Weet iemand van jullie of de screensaver functie ook in de nieuwe 4k Streamer zit, en in welke resolutie deze de foto's dan weergeeft? Het is voor mij namelijk één van de belangrijkste functies en ik kan er nergens informatie over vinden. Het zou voor mij genoeg reden zijn om de 4k streamer aan te schaffen, als deze een screensaver modus heeft in 4K.

Bedankt alvast!

[ Voor 0% gewijzigd door Wereldreiziger op 25-09-2024 06:59 . Reden: spelling ]

Volg mij op: https://wereldreizigers.nl

• Raymond P
@Wereldreiziger De ambient mode screensaver is een ingebakken feature.

De lage resolutie krijg je er ook gratis bij als je Photos als source gebruikt, ik ga er blind van uit dat dat nog steeds niet veranderd is.

[ Voor 16% gewijzigd door Raymond P op 25-09-2024 07:39 ]

- knip -

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
JdJtA schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 18:55:
Hij is binnen :D :

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Tot nu toe nog weinig kunnen doen want voorlopig nog bezig met een eerste update binnen halen en eerste installatie doorlopen.

Edit: eerste indruk is eigenlijk precies zoals verwacht. Alles werkt erg vlot en soepeler dan op de CCwGTV 4K. Inmiddels zoveel mogelijk voorgeïnstalleerde apps eraf en mijn eigen apps erop (Projectivity Launcher, Stremio, SmartTube Next).

Tot nu toe wel al wat kleine dingen gevonden die nog niet 100% gestroomlijnd zijn, bijvoorbeeld het geven van permissies vanuit een app en een voledig scherm bij het installeren van een app (ziet er in mijn ogen wat vreemd uit):

[Afbeelding]

Helaas moet ik me op dit moment behelpen met een 1080p-scherm en zonder degelijke stereo (door verbouwing niet thuis) dus kan weinig testen als het gaat om ondersteuning van geluids- en beeldformaten.

Edit 2: Button Mapper werkt tot nu toe ook zonder problemen, YT&Netflix-knop kan je een andere app of actie aan toewijzen.

Als er andere vragen zijn hoor ik ze graag.
toon volledige bericht
Ziet er goed uit! Toen ik hem wou bestellen (kon op mijn werk niet afrekenen) was hij uitverkocht dus even wachten op nieuwe levering, ik hoop dat je het verschil in snelheid ook echt flink voelt en het nu wel vloeiend Kodi en films in vlc met ondertiteling afspeelt. En hopelijk ook geen schokkende beelden meer bij Disney+ bij zware films, blijkt een bekend probleem te zijn.

Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen :)

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-06 14:07

Dav0s

Hr?

Ruiten_Wisser schreef op dinsdag 24 september 2024 @ 21:12:
[...]

En een beugeltje of dubbelzijdige tape als optie wellicht? :)
Zeker een optie! Vraag is dan vooral hoe zwaar ie is. En hoe dik, ivm montage aan de muur.

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:49

thof

FP ProMod
Ik heb hem vanochtend ook besteld, zag hier voorbij komen dat deze te bestellen is bij Bol en Coolblue. Bij beide op dat moment tijdelijk niet leverbaar, maar de store van Google heeft ze wel bestelbaar:
https://store.google.com/product/google_tv_streamer?hl=nl

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:13
thof schreef op woensdag 25 september 2024 @ 13:21:
Ik heb hem vanochtend ook besteld, zag hier voorbij komen dat deze te bestellen is bij Bol en Coolblue. Bij beide op dat moment tijdelijk niet leverbaar, maar de store van Google heeft ze wel bestelbaar:
https://store.google.com/product/google_tv_streamer?hl=nl
Helaas wel een weekje levertijd.

[ Voor 85% gewijzigd door Witlof op 25-09-2024 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Li1quid
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-06 17:37
Zonet besteld bij Coolblue. Morgen geleverd.
Heb hier een Android TV van enkele jaren oud en die begint toch kuren te vertonen. Hopelijk gaat het nu allemaal vlotter.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Ik heb de Google TV streamer net besteld bij Coolblue, ik vind het fijn dat je die knop met het sterretje erop kan instellen zodat hij naar een ander HDMI kanaal kan en dan de grote winst van wifi naar Lan :)

[ Voor 11% gewijzigd door G_Dragon op 25-09-2024 16:40 ]

• Crazyfrenz
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 11-10-2024
3 Google streamers gekocht Bol.com ter vervanging van de oude Google TV met Afstandbediening. De Google streamers worden niet herkend op de HDMI ingang, noch in de Google Home app. Ook zenden ze geen eigen wifi of bluetooth signaal uit. (Een van de checks van Google support). Apparaten verschillende keren opnieuw opgestart, net als het geforceerd stoppen en opnieuw opstarten van de Google Home app. (andere check van Google support). Bol gaat navraag doen bij Google. Meer mensen met dit probleem?

• BlakeNL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:42
Witlof schreef op woensdag 25 september 2024 @ 13:29:
[...]

Ja dat stond bij mij ook (6-7 okt) alleen ik krijg het morgen al binnen

• CallmeGod
  • Laatst online: 23-05 00:38
Hier ontvangen, direct eerste probleem is dat geluid niet werkt als HDMI CEC aanstaat. Zodra ik dit uitzet werkt het geluid weer maar kan ik uiteraard de tv geluid niet bedienen... TV instellingen staat uiteraard de HDMI CEC aan.

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:12
CallmeGod schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:14:
Hier ontvangen, direct eerste probleem is dat geluid niet werkt als HDMI CEC aanstaat. Zodra ik dit uitzet werkt het geluid weer maar kan ik uiteraard de tv geluid niet bedienen... TV instellingen staat uiteraard de HDMI CEC aan.
Hier werkt het geluid wel met CEC aan.

• CallmeGod
  • Laatst online: 23-05 00:38
Michel242186 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:18:
[...]

Hier werkt het geluid wel met CEC aan.
Snap er ook niks van, toevallig ook geïnstalleerd vandaag met een nieuwe tv ( hisense 75u79nq). Maar die moet dat gewoon ondersteunen.

• ecm.smits
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-05 21:18
Gisteren besteld. Vandaag netjes binnen gekregen. Is echt een stuk sneller dan het vorige model

Acties:
  • +1 Henk 'm!
G_Dragon schreef op woensdag 25 september 2024 @ 16:40:
Ik heb de Google TV streamer net besteld bij Coolblue, ik vind het fijn dat je die knop met het sterretje erop kan instellen zodat hij naar een ander HDMI kanaal kan en dan de grote winst van wifi naar Lan :)
Ben benieuwd of dat mogelijk gaat zijn, de HDMI ingangen van je TV bedoel je dan neem ik aan?

Ik heb al langer de mogelijkheid om iedere willekeurige app onder een specifieke knop vast te leggen, sommige andere merken (niet Google), bieden al langer die mogelijkheid via de meestal gebruikte Google G10/G20 referentie afstandsbediening. Maar voor selecteren HDMI input van de TV is een andere toets op die afstandsbediening aanwezig, en kan ook apart geprogrammeerd worden binnen de afstandsbediening instellingen binnen het OS, indien ze (fabrikant), die optie beschikbaar hebben gemaakt.

[ Voor 34% gewijzigd door hardware-lover op 25-09-2024 21:27 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
hardware-lover schreef op woensdag 25 september 2024 @ 20:28:
[...]

Ben benieuwd of dat mogelijk gaat zijn, de HDMI ingangen van je TV bedoel je dan neem ik aan?

Ik heb al langer de mogelijkheid om iedere willekeurige app onder een specifieke knop vast te leggen, sommige andere merken (niet Google), bieden al langer die mogelijkheid via de meestal gebruikte Google G10/G20 referentie afstandsbediening. Maar voor selecteren HDMI input van de TV is een andere toets op die afstandsbediening aanwezig, en kan ook apart geprogrammeerd worden binnen de afstandsbediening instellingen binnen het OS, indien ze (fabrikant), die optie beschikbaar hebben gemaakt.

(Raket toets voor app, rechtsboven voor HDMI TV)
[Afbeelding]
Ja en dat is mogelijk :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k0xs_uM6tzCoJUnGl-wUrP5ubrg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h5LzTrZ4fo5SgrXXV2YsP7kQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 25-09-2024 21:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
@G_Dragon, mooi zo, goed opgelost dan 👍

Testing, one, two ...

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb de streamer ook sinds gisteren binnen, bevalt goed opzich.

Heb wel 1 bug ontdekt denk ik, bij hdr filmpjes op YouTube switcht m'n Samsung tv wel naar de hdr stand, maar het kleur profiel blijft vaak op bt.709 staan (wat een sdr kleurprofiel is), terwijl het filmpje het bt.2020 kleurprofiel heeft.
Met m'n Chromecast 4K en Apple tv 4k heb ik hier geen problemen mee (bij de zelfde filmpjes)

Het lijkt wel alleen voor te komen bij hdr filmjes met het st.2084 gamma, bij filmjes met het HLG gamma heb ik het probleem niet voor zover ik kon zien.
Edit: nee laatste is niet waar, het komt bij zowel st.2084 als bij HLG gamma voor, maar niet bij alle filmpjes gek genoeg

[ Voor 11% gewijzigd door edgarf28 op 26-09-2024 09:23 ]

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:49

thof

FP ProMod
Witlof schreef op woensdag 25 september 2024 @ 13:29:
[...]

Interessant, vanochtend was het nog levering op 26/27 sept (1a2 werkdagen). Helaas dan!
Die van mij komt waarschijnlijk vrijdag :)

[ Voor 7% gewijzigd door thof op 25-09-2024 23:25 ]

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:03

Klippy

Still Game

Ik overweeg hem ook na de review van Tweakers. Als vervanging van een 2017 Shield.
Waar ik specifiek wel benieuwd naar ben, en dan het liefste persoonlijke ervaringen van een Tweaker is:
  • Kodi met streamen/bibliotheek vanaf NAS, SMB share. Verwacht ik geen problemen mee, maar toch benieuwd.
  • Kan je ProjectIvy launcher installeren en is dat makkelijk? Is het nodig om de default launcher uit te schakelen via ADB?
  • SmartTube werkt goed? APK wrdt gewoon gepakt en alle features als SponsorBlock werken?
  • YouTube HDR werkt goed?
  • Dolby Vision HDR werkt goed in alle streaming apps?
  • *knip*
  • Werkt Aerial Views screensaver mooi vloeiend?
Als iemand ervaringen heeft ben ik zeer benieuwd.

Hoewel iptv an sich legaal is - bijv van Canal Digitaal, KPN, of Ziggo - is het hier niet gewenst om illegale diensten te bespreken.

[ Voor 13% gewijzigd door Jorgen op 26-09-2024 02:05 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Klippy schreef op woensdag 25 september 2024 @ 23:24:
Ik overweeg hem ook na de review van Tweakers. Als vervanging van een 2017 Shield.
Waar ik specifiek wel benieuwd naar ben, en dan het liefste persoonlijke ervaringen van een Tweaker is:
  • Kodi met streamen/bibliotheek vanaf NAS, SMB share. Verwacht ik geen problemen mee, maar toch benieuwd.
  • Kan je ProjectIvy launcher installeren en is dat makkelijk? Is het nodig om de default launcher uit te schakelen via ADB?
  • SmartTube werkt goed? APK wrdt gewoon gepakt en alle features als SponsorBlock werken?
  • YouTube HDR werkt goed?
  • *knip*
Als iemand ervaringen heeft ben ik zeer benieuwd.
Ik krijg hem morgen binnen en zal smartTube er ook weer op zetten en weer kodi voor mijn HTPC die werkt met SMB share :) ben echt heel benieuwd wat alleen al het verschil zal zijn van wifi naar lan..

Ik kom erop terug :)

[ Voor 1% gewijzigd door Jorgen op 26-09-2024 02:12 ]

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:03

Klippy

Still Game

Thanks. Heb Aerial Views ook nog even toegevoegd.
Dat lijstje zijn wel dingen waar ik voorlopig nog niet zonder kan en wil.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Crazyfrenz Ik verplaats je vraag naar Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2 waar hij beter past.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
Crazyfrenz schreef op woensdag 25 september 2024 @ 18:06:
3 Google streamers gekocht Bol.com ter vervanging van de oude Google TV met Afstandbediening. De Google streamers worden niet herkend op de HDMI ingang, noch in de Google Home app. Ook zenden ze geen eigen wifi of bluetooth signaal uit. (Een van de checks van Google support). Apparaten verschillende keren opnieuw opgestart, net als het geforceerd stoppen en opnieuw opstarten van de Google Home app. (andere check van Google support). Bol gaat navraag doen bij Google. Meer mensen met dit probleem?
Je hebt wel de meegeleverde adapter gebruikt en ze niet op een usb port van de TV geprikt?

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:53
Klippy schreef op woensdag 25 september 2024 @ 23:24:

Werkt prima! Wel ff die accessibility settings instellen dan hoef je de default launcher niet uit te zetten.
Installeren en starten gaat, maar ik kan er (nog) niet op inloggen. Maar daar staan een aantal issues over open en zag gisteravond op mijn "oude" CC dat er wel een update was waar "Login fix" bij stond dus. fingers crossed.
DV werkte iig prima via Jellyfin.

Heb de Streamer gisteren binnengekregen. Netwerk + HDMI kabels lagen al klaar dus het was echt Plug & Play. De remote wilde eerst niet koppelen, maar na de Streamer herstart te hebben deed die het prima. Of ik een andere taal wilde dan Duits... Euh, ja?! :D

Apps installeren gaat kneitersnel net als het opstarten ervan. Alles voelt heel erg soepel. Draai het wel met Projectivy.

Remote ligt fijn in de hand. Wel ff wennen dat de knoppenindeling net ietsje anders is. Moest wel even de settings induiken om mijn TV uit te laten zetten met IR ipv het via de Streamer zelf want anders gaat de TV doodleuk weer aan.

Al met al wel een prettige upgrade. Maar niet dat ik zeg: vervang al je CCWGTV's door deze als ze gewoon doen.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Sypher schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:23:
[...]

Werkt prima! Wel ff die accessibility settings instellen dan hoef je de default launcher niet uit te zetten.

[...]

Installeren en starten gaat, maar ik kan er (nog) niet op inloggen. Maar daar staan een aantal issues over open en zag gisteravond op mijn "oude" CC dat er wel een update was waar "Login fix" bij stond dus. fingers crossed.

[...]

DV werkte iig prima via Jellyfin.

Heb de Streamer gisteren binnengekregen. Netwerk + HDMI kabels lagen al klaar dus het was echt Plug & Play. De remote wilde eerst niet koppelen, maar na de Streamer herstart te hebben deed die het prima. Of ik een andere taal wilde dan Duits... Euh, ja?! :D

Apps installeren gaat kneitersnel net als het opstarten ervan. Alles voelt heel erg soepel. Draai het wel met Projectivy.

Remote ligt fijn in de hand. Wel ff wennen dat de knoppenindeling net ietsje anders is. Moest wel even de settings induiken om mijn TV uit te laten zetten met IR ipv het via de Streamer zelf want anders gaat de TV doodleuk weer aan.

Al met al wel een prettige upgrade. Maar niet dat ik zeg: vervang al je CCWGTV's door deze als ze gewoon doen.
toon volledige bericht
Ik ken die ProjectIvy launcher helemaal niet? Is dat wat vergeleken met de originele launcher :o
Hier verder ook alle kabels al aangesloten en klaarliggen, gisteravond nog even snel een rj45 kabel gemaakt.
Blij om je positieve ervaring te lezen! Ik ga hem denk ik met dubbelzijdig tape achterop de tv maken en alle kabels wegwerken aangezien de afstandsbediening op bluetooth werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door G_Dragon op 26-09-2024 08:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sypher
G_Dragon schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:28:
[...]

Ik ken die ProjectIvy launcher helemaal niet? Is dat wat vergeleken met de originele launcher :o
Da's een launcher zonder "bloat". Soort van de "Apps only" variant van de oorspronkelijke launcher maar dan met de nodige aanpasbaarheid.
Hier verder ook alle kabels al aangesloten en klaarliggen, gisteravond nog even snel een rj45 kabel gemaakt.
Blij om je positieve ervaring te lezen! Ik ga hem denk ik met dubbelzijdig tape achterop de tv maken en alle kabels wegwerken aangezien de afstandsbediening op bluetooth werkt.
Heb hem hier in mijn (dichte) kast onder de TV staan. De afstandsbediening heeft daar geen enkel probleem mee. De CCWGTV zat rechtstreeks in mijn AVR en die staat ook in de kast, en de afstandsbediening daarvan deed het ook altijd gewoon.

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Sypher schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:40:
[...]

Da's een launcher zonder "bloat". Soort van de "Apps only" variant van de oorspronkelijke launcher maar dan met de nodige aanpasbaarheid.

[...]

Heb hem hier in mijn (dichte) kast onder de TV staan. De afstandsbediening heeft daar geen enkel probleem mee. De CCWGTV zat rechtstreeks in mijn AVR en die staat ook in de kast, en de afstandsbediening daarvan deed het ook altijd gewoon.
Dat klinkt heel erg goed, zal het onthouden. Want hoe fijn is een snelle launcher zonder reclame en andere dingen die hem vertragen :)

Mijn vrouw gebruikt heel veel dat verder kijken op het hoofdscherm van de originele launcher, is dat bij deze ook in te stellen? :)

[ Voor 9% gewijzigd door G_Dragon op 26-09-2024 09:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sypher
G_Dragon schreef op donderdag 26 september 2024 @ 08:54:
[...]

Dat klinkt heel erg goed, zal het onthouden. Want hoe fijn is een snelle launcher zonder reclame en andere dingen die hem vertragen :)

Mijn vrouw gebruikt heel veel dat verder kijken op het hoofdscherm van de originele launcher, is dat bij deze ook in te stellen? :)
Yep, dat kan die ook. Je kan hem helemaal customizen naar je eigen smaak. Qua achtergronden, kleuren, elke rij op het scherm en wat het doet. Verder kijken kan je toevoegen, net als "nieuwe media in apps".

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Sypher schreef op donderdag 26 september 2024 @ 09:26:
[...]

Yep, dat kan die ook. Je kan hem helemaal customizen naar je eigen smaak. Qua achtergronden, kleuren, elke rij op het scherm en wat het doet. Verder kijken kan je toevoegen, net als "nieuwe media in apps".
Oh daar ga ik dus even mee knutselen _/-\o_

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
edgarf28 schreef op woensdag 25 september 2024 @ 23:10:
Ik heb de streamer ook sinds gisteren binnen, bevalt goed opzich.

Heb wel 1 bug ontdekt denk ik, bij hdr filmpjes op YouTube switcht m'n Samsung tv wel naar de hdr stand, maar het kleur profiel blijft vaak op bt.709 staan (wat een sdr kleurprofiel is), terwijl het filmpje het bt.2020 kleurprofiel heeft.
Met m'n Chromecast 4K en Apple tv 4k heb ik hier geen problemen mee (bij de zelfde filmpjes)

Het lijkt wel alleen voor te komen bij hdr filmjes met het st.2084 gamma, bij filmjes met het HLG gamma heb ik het probleem niet voor zover ik kon zien.
Edit: nee laatste is niet waar, het komt bij zowel st.2084 als bij HLG gamma voor, maar niet bij alle filmpjes gek genoeg
Heeft iemand dit ook? Want dit lijkt mij een serieuze bug, die naar Google gerapporteerd en zsm gefixed moet worden door Google lijkt mij

• ecm.smits
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-05 21:18
edgarf28 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 09:34:
[...]

Heeft iemand dit ook? Want dit lijkt mij een serieuze bug, die naar Google gerapporteerd en zsm gefixed moet worden door Google lijkt mij
Ja dit heb ik ook. Maar alleen bij de Apple TV+ app. Beeld springt niet over naar dolby vision. Bij de andere apps lijkt het wel te werken bij mij.

• _wilco_
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 13-06 09:17
Is al bekend wat de sample rate voor het streamen van audio via Google Cast is? Het zou mooi zijn als deze 24bit/192kHz zou ondersteunen.

• Fiekert
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-06 15:59
Ik heb gisteren mn Streamer in ontvangst mogen nemen, eerste indruk is een lekker snappy apparaat wat qua beeld weinig op te merken heeft, eerste middag gebruiken heeft nog geen grote issues opgeleverd, wel kwam ik erachter dat Android 14 de leuke verrassing in petto heeft met het bestandsysteem allerlei limitaties op te werpen.
Ik krijg het tot nog toe niet voor elkaar om welke file explorer dan ook via een app toegang te geven. Bij het openen van bestanden krijg ik direct "er is geen app om dit te doen" te zien. heb de bestandsrechten, en speciale rechten al meermaals doorgelopen en alles op altijd toestaan/geen beperkingen gezet. is er hier al iemand die daar wat op gevonden heeft?

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

_wilco_ schreef op donderdag 26 september 2024 @ 10:09:
Is al bekend wat de sample rate voor het streamen van audio via Google Cast is? Het zou mooi zijn als deze 24bit/192kHz zou ondersteunen.
Nu ben ik wel nieuwsgierig wat je dan wilt casten, aangezien je allerlei apps erop kunt zetten.

• JdJtA
Fiekert schreef op donderdag 26 september 2024 @ 10:48:
Ik heb gisteren mn Streamer in ontvangst mogen nemen, eerste indruk is een lekker snappy apparaat wat qua beeld weinig op te merken heeft, eerste middag gebruiken heeft nog geen grote issues opgeleverd, wel kwam ik erachter dat Android 14 de leuke verrassing in petto heeft met het bestandsysteem allerlei limitaties op te werpen.
Ik krijg het tot nog toe niet voor elkaar om welke file explorer dan ook via een app toegang te geven. Bij het openen van bestanden krijg ik direct "er is geen app om dit te doen" te zien. heb de bestandsrechten, en speciale rechten al meermaals doorgelopen en alles op altijd toestaan/geen beperkingen gezet. is er hier al iemand die daar wat op gevonden heeft?
Kan je iets meer details geven over wat je precies wil doen? Ik kan bijvoorbeeld via VLC en/of Downloader gewoon opgeslagen bestanden benaderen maar heb daar geen externe app voor nodig.

• Fiekert
JdJtA schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:24:
[...]

Kan je iets meer details geven over wat je precies wil doen? Ik kan bijvoorbeeld via VLC en/of Downloader gewoon opgeslagen bestanden benaderen maar heb daar geen externe app voor nodig.
ik probeer een Wireguard profiel te configureren naar m'n thuisverbinding, zodat ik toegang heb tot alles wat ik thuis draai (lokale media server). op dit moment is dat ook iets wat ik op de chromecast 4k werkend heb. bij het openen van apps waar dit mee kan voor het importeren van een profiel lijkt het erop dat ze hier geen standaard bestandsbeheerder kan vinden.

• JdJtA
Fiekert schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:30:
[...]

ik probeer een Wireguard profiel te configureren naar m'n thuisverbinding, zodat ik toegang heb tot alles wat ik thuis draai (lokale media server). op dit moment is dat ook iets wat ik op de chromecast 4k werkend heb. bij het openen van apps waar dit mee kan voor het importeren van een profiel lijkt het erop dat ze hier geen standaard bestandsbeheerder kan vinden.
Heb het geprobeerd en kom inderdaad niet verder dan het plusje waar je op moet klikken om een bestand te importeren. Via een bestandsbeheer-applicatie naar het configuratiebestand gaan en dit aanklikken en op die manier proberen het te openen in Wireguard? Of werkt dat ook niet?

Bij de applicatie 'WG Tunnel' krijg ik wel de opties te zien om te importeren of een nieuwe tunnel aan te maken maar lukt importeren bij aanklikken ook niet. Hier kan je eventueel wel een nieuwe tunnel aanmaken, wat bij de Wireguard-applicatie volgens mij ook niet lukt. Misschien is dat een (tijdelijk) alternatief?

• _wilco_
Jorgen schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:02:
[...]

Nu ben ik wel nieuwsgierig wat je dan wilt casten, aangezien je allerlei apps erop kunt zetten.
Ik speel nu muziek af d.m.v. spraak commando's op een Nest Hub Max. Deze toont dan het de info over het spelende nummer, maar speelt de muziek af op een Chromecast Audio die optisch verbonden is met een versterker.

Dit werkt prima, maar ik heb daarnaast ook een Nvidia Shield Pro voor video en het leek me interessant om deze beiden te vervangen voor de Google Streamer.

Of zou de Nest Hub een app op de Streamer kunnen starten? Ik wil dan alleen geen uitgebreide commando's moeten gebruiken. Ik hoef nu alleen maar"speel muziek" te zeggen en alles wordt opgestart.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:10
Kan iemand met de nieuwe Google TV Streamer even testen of het volgende werkt:

- Dolby Vision
- Dolby Atmos (full passtrough)
- HDR10
- HLG

Heb momenteel de NVIDIA Shield TV Pro en gebruik daar hoofdzakelijk Tivimate op. Aangezien mijn IPTV Provider veel 4K kanalen aanbiedt en deze vaak in HLG HDR worden aangeboden, werkt dit op de Shield TV Pro niet goed. Ik moet mijn LG dan "handmatig" via het hidden-menu op HLG zetten.
Ik kan hiervoor ook m'n Apple TV 4K gebruiken, maar die ondersteund weer geen passthrough Dolby Atmos vanuit UHF (IPTV app).

Maar zou fijn zijn als ik één device heb die alles ondersteund. :)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Fiekert
JdJtA schreef op donderdag 26 september 2024 @ 12:34:
[...]

Heb het geprobeerd en kom inderdaad niet verder dan het plusje waar je op moet klikken om een bestand te importeren. Via een bestandsbeheer-applicatie naar het configuratiebestand gaan en dit aanklikken en op die manier proberen het te openen in Wireguard? Of werkt dat ook niet?

Bij de applicatie 'WG Tunnel' krijg ik wel de opties te zien om te importeren of een nieuwe tunnel aan te maken maar lukt importeren bij aanklikken ook niet. Hier kan je eventueel wel een nieuwe tunnel aanmaken, wat bij de Wireguard-applicatie volgens mij ook niet lukt. Misschien is dat een (tijdelijk) alternatief?
ik kom in de wireguard app niet verder als ik wil importeren, heb nu fx file manager en een aantal andere file managers geprobeerd, maar de open met functie lijkt daar ook in dichtgetimmerd, de optie om text/video/foto te openen is er dan wel, maar de mogelijkheid om apps te openen die buiten deze categorieen vallen is er niet.

WG Tunnel heb ik als richtlijn op de oude situatie geprobeerd, daar werkt het direct met het importeren van het profiel, heb na een aantal pogingen handmatig private en public keys in te vullen nog geen succes gehad in de nieuwe situatie. 80-100 tekens overnemen teken voor teken vraagt wel wat van de concentratie. :9

Update: voor nu heb ik het werkend, een openvpn tunnel biedt uitkomst, maar de voorkeur is er nog steeds om wireguard alleen te gebruiken hiervoor :)

[ Voor 5% gewijzigd door Fiekert op 26-09-2024 21:45 . Reden: update ]

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-06 21:35
Nee, Roku heeft hun nieuwste mediaplayer uitgebracht op dezelfde dag dat Google dat deed voor hun mediaplayer.
Zie het als "er is nog wat anders te koop".

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.104.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@_wilco_ Aangezien het beide Google apparaten zijn, is die kans groot dat het wel kan. Ik gebruik het eigenlijk niet/nauwelijks, maar volgens mij kan ik met mijn Google Home Mini ook mijn Google Chromecast with Google TV besturen.

Wat ik echter eerder doe is dat ik met de Home Mini direct de receiver bestuur. Hij start bij de eerste play van een liedje altijd op de Mini, maar als ik dan zeg, "speel verder op de Marantz" dan start hij Spotify Connect op mijn receiver.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _wilco_
@Jorgen
Dat is toch weer een stap extra. 😉 Ik kan ook wel zeggen "speel verder op Arcam" (en volgens mij ook wel direct "speel muziek op Arcam" ) maar dan krijg ik niet het "Now Playing" op de Hub Max. En deze zet meteen de versterker aan,op de juiste input en het gewenste volume.

En de Chromecast Audio heeft ook een redelijk goede sample rate, de andere Chromecast 's niet.

Vandaar mijn vraag of iemand al weet wat de sample rate van de Google Streamer is.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

_wilco_ schreef op donderdag 26 september 2024 @ 17:05:
@Jorgen
Dat is toch weer een stap extra. 😉 Ik kan ook wel zeggen "speel verder op Arcam" (en volgens mij ook wel direct "speel muziek op Arcam" ) maar dan krijg ik niet het "Now Playing" op de Hub Max. En deze zet meteen de versterker aan,op de juiste input en het gewenste volume.

En de Chromecast Audio heeft ook een redelijk goede sample rate, de andere Chromecast 's niet.

Vandaar mijn vraag of iemand al weet wat de sample rate van de Google Streamer is.
Als die Hub Max Spotify Connect ondersteunt zou je het in de Spotify App wel direct moeten kunnen zien toch?
Ik kan op telefoon, tablet en laptop altijd zien wat mijn Spotify op de Marantz doet.

Pagina: 1 ... 52 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)