Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:30
TommyGun schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:06:
[...]

Let wel dat 100Mbps veelal bij lange na niet genoeg is voor met name 4k media;
https://www.reddit.com/r/...enough_to_direct_play_4k/

Local media dus, voor die internet streams met een bitrate van likmevestje is dat prima te doen natuurlijk.
Deftige 4K media gaat inderdaad niet. Mja de iets minder deftige versies zijn makkelijker te vinden.

Overigens haal ik over wifi +/- 300/100 en up krijg ik niet hoger.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12:57
[...]

Local media dus, voor die internet streams met een bitrate van likmevestje is dat prima te doen natuurlijk.
Als je iets lokaal afspeelt kan je toch ook gewoon bufferen? Gemiddelde bitrate ligt lager dan 75 Mbps volgens dat lijstje

Acties:
  • +1 Henk 'm!
-ION- schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 11:10:
[...]
Als je iets lokaal afspeelt kan je toch ook gewoon bufferen? Gemiddelde bitrate ligt lager dan 75 Mbps volgens dat lijstje
Dat lijkt een vrij voor de hand liggende oplossing, in de praktijk is dat echter zo simpel nog niet. De maximale bitrates (> 100Mbit), die je in het overzichtje ziet zijn dat soms voor een aardig langere periode, dat vang je niet zomaar "even" op met een buffer. Het bufferen is eigenlijk hetgeen wat je gaat zien, en dat is nu juist niet de bedoeling ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:12
Nou kan de gemiddelde bitrate wel 75Mbs zijn maar met regelmaat zal die boven de 100Mbs zijn en dan stopt de hele zaak gewoon.
Bufferen helpt dan ook niet.
Wil je boven de 75Mbps direct vanaf lokaal streamen dan kom je echt aan het kijken voor een andere device.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@snah001 Nee hoor, dat gaat prima over WiFi met de GCCWGTV.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Kan je uit eigen ervaring berichten dat een lokale BR stream met een stream van meer dan 50 Mbps over Wifi al problemen geeft of gewoon niet start.
Getest met Kodi, Emby, Plex en VLC.

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-08 18:52

TommyGun

Stik er maar in!

snah001 schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:45:
Kan je uit eigen ervaring berichten dat een lokale BR stream met een stream van meer dan 50 Mbps over Wifi al problemen geeft of gewoon niet start.
Getest met Kodi, Emby, Plex en VLC.
Zal dan eerder in codecs of zo zitten (of je infra), geen enkel probleem hier namelijk.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@snah001 Zoals @TommyGun aankaart.

Ik kan jellyfish-120-mbps-4k-uhd-h264.mkv van https://jell.yfish.us/ afspelen vanaf een samba share benaderd over wifi in VLC op Chromecast+GTV.
Dat is 30 seconden lang 120 Mbps.

De jellyfish-120-mbps-4k-uhd-hevc-10bit.mkv lijkt wel voor wat issues te zorgen, maar gezien ik (nog) geen real-world issues gehad heb met hevc 10 bit content ga ik er stiekem van uit dat als de bitrate niet aan één lang stuk zo hoog ligt het wel goed komt.

Hoger hoef ik niet te testen, ik weet dat de arme disk in m'n servertje nu al op z'n max zit. Maargoed, 50 Mbps is dus peanuts.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:49
Vanavond (2-juni-2022) 22.00u start de BTW korting (deel prijs door 1,21) op het Spaanse warenhuis El Corte Ingles. Actie duurt t/m 4 juni 2022.
Ik hoop nog een "Google Chromecast Google TV" te scoren voor een mooie prijs
https://www.elcorteingles...mclie=000001000071051307#

Oeps, lees nu pas dat aanbieding doorgeven niet meer gewenst is op dit Forum :) :(

[ Voor 59% gewijzigd door Antonio di op 03-06-2022 09:07 ]

profesión: Lo que se cruza en mi camino y disfrutando de la vida

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Antonio di, de gelinkte USB-C hub heeft geen aansluiting voor externe voeding, toch? Of heb je deze niet bedoeld voor de Google TV Stick? ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonio di
hardware-lover schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 21:12:
@Antonio di, de gelinkte USB-C hub heeft geen aansluiting voor externe voeding, toch? Of heb je deze niet bedoeld voor de Google TV Stick? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:18
Antonio di schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 23:27:
[...]

Misschien die link even weghalen dan? Verwarrend bericht zo.
Dacht dat je bij die tweede al een edit gedaan had en een niet werkende vervangen door een werkende. Maar niet dus :)

[ Voor 21% gewijzigd door matthijst op 03-06-2022 08:46 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonio di
matthijst schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 08:45:
[...]

Misschien die link even weghalen dan? Verwarrend bericht zo.
Dacht dat je bij die tweede al een edit gedaan had en een niet werkende vervangen door een werkende. Maar niet dus :)
Stukje ugreen weg gehaald. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond P
@snah001 Speciaal voor jou (en een klein beetje voor mijzelf :+) een frisse disk erbij geprikt die verder geen load heeft en jellyfish-200-mbps-4k-uhd-hevc-10bit.mkv geprobeerd af te spelen over wifi.

Via SMB gaat dat amper, ligt ongetwijfeld aan mijn config. Echter, als ik NFS gebruik speelt dat vlekkeloos.
De Chromecast+GTV kan dus gewoon een continue bitrate van 200mbps over wifi afspelen, als een br-ripje niet lukt ligt het dus zeker weten aan jouw setup.

Eigenlijk ben ik nu best nieuwsgierig naar wat team usb-hub dan wel niet af probeert te spelen. :9

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Iemand toevallig een VPN app waarmee je naar huis kunt connecten op CCWGTV?
Ik zie een hoop vpn apps maar tot nu toe allemaal om naar een land te connecten.

[ Voor 3% gewijzigd door matthijst op 03-06-2022 13:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:23
matthijst schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:45:
Iemand toevallig een VPN app waarmee je naar huis kunt connecten op CCWGTV?
Ik zie een hoop vpn apps maar tot nu toe allemaal om naar een land te connecten.
OpenVPN. Ik draai VPN server op een Synology en zo kan ik op vakantie prima verbinding maken naar thuis en Ziggo kijken via de Chromecast TV >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
Dan moet je thuis een VPN server hebben draaien.
Zonder gelijk een NAS te kopen zijn er wel routers waarbinnen dat kan zoals door vele ASUSWRT-MERLIN ondersteunde routers.
Je zou ook een VPN server op je PC kunnen draaien maar dan moet ie de hele dag aanstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
MikeOO schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 13:51:
[...]

OpenVPN. Ik draai VPN server op een Synology en zo kan ik op vakantie prima verbinding maken naar thuis en Ziggo kijken via de Chromecast TV >:)
Thanks, gelukt 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:35

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Mijn Android TV uit 2015 begint nu wel problemen te ervaren dat apps het oude platform niet meer ondersteunen.

Dus heb ik een 2e GCCGTV gekocht bij FNAC en deze ingesteld.
Deze hangt aan de Marantz SR5015 receiver en via de receiver aan de TV.

De GCCGTV werkt prima op 1 punt:
Netflix en Disney (de enige waar ik het mee kan testen) laten nu geen HDR zien terwijl dezelfde apps dat op de TV zelf wel doen.

HDR is gewoon beschikbaar in de opties van GCCGTV waarbij te zien is dat Dolby Vision niet wordt ondersteund.

Toch krijg ik nu geen HDR (Obi Wan.. bijvoorbeeld of Better Call Saul) meer op het scherm.

Geen idee waar dat aan ligt. Meer mensen dit probleem ervaren?

Ook heb ik nu dus 2 devices, maar de nieuwe kan ik niet met volledige afstandsbediening via de Google Home app op de telefoon bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@Hann1BaL Wat voor type HDMI kabel zit daartussen?
Marantz zegt dit: https://support-uk.marant...r-passthrough-not-working

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Wat voor HDMI kabel zit waartussen?
Ik denk dat het antwoord is dat het niet uitmaakt. De PS5 doet prima 4k met HDR op 60Hz en zit ook aan de Marantz, dus Marantz —TV moet ok zijn.

De afstand zou een ding kunnen zijn op het board in de receiver. Hij zit nu op de een na verste van de output, al heb ik wel HDR switch gezien met de GCCGTV aan. (Ik zie de tijd op de TV zelf ineens feller worden, wat gebeurt bij switchen naar een bron met HDR.)

Het is vooral dat de Apps, die normaal per video aangeven of HDR beschikbaar is, dat nu niet doen, terwijl de GCCGTV wel aangeeft HDR beschikbaar te hebben en dus detecteert dat HDR ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Hann1BaL Tussen de tv en Marantz bedoelde ik, ervanuitgaand dat je de chromecast niet aan een verlengkabel had gelegd.
Maar als de PS5 gewoon 4K HDR uitspuwt ligt daar het probleem niet.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

HDR lijkt nu te werken. Ik heb precies niets gewijzigd. Pure magie.

Alleen heb ik nog steeds de grap dat de Google TV en/of Google Home app de nieuwe GCCGTV niet volledig kan bedienen. De remote in de app werkt niet, terwijl de app de GCCGTV die ik al een tijd heb wel kan bedienen met de ingebouwde software remote.

Beiden draaien dezelfde software, up to date per vandaag en aangesloten op hetzelfde wifi netwerk (als ook de telefoon/tablet waarmee getest is..)

Niet te verklaren…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-08 17:11
Netflix@GCCGTV -> Sony TV -> Sonos krijg ik niet verder dan Stereo PCM. Al met de advanced audio settings in de GCCGTV gespeeld maar of geen geluid (als ik DD+ aanzet bijvoorbeeld), of Stereo PCM.

Iemand die dit heeft opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Hoe is die Sonos verbonden? EAC-3 kan niet over S/PDIF of ARC, wel over eARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Laatst online: 18-08 17:11
hcQd schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:13:
Hoe is die Sonos verbonden? EAC-3 kan niet over S/PDIF of ARC, wel over eARC.
Oke, dan zal dat het wel zijn: ARC, het is een tv van een jaar of 5 oud, heeft geen eARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

catchingfire schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:03:
[...]

Oke, dan zal dat het wel zijn: ARC, het is een tv van een jaar of 5 oud, heeft geen eARC.
Via ARC moet je nog steeds wel meer dan alleen stereo uit je netflix kunnen krijgen.
ARC kan DD 5.1 en DTS retourneren. (DTS hangt af van je TV en licenties als ik mij niet vergis.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
Hann1BaL schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 10:06:
[...]

Via ARC moet je nog steeds wel meer dan alleen stereo uit je netflix kunnen krijgen.
ARC kan DD 5.1 en DTS retourneren. (DTS hangt af van je TV en licenties als ik mij niet vergis.)
Klopt, maar de Chromecast kan niet transcoden naar AC3, dan moet je een Shield gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-08 22:52
Vandaag heeft de Ziggo GO TV app een update gehad. De user interface is nu gelijker aan de ‘Ziggo tv ervaring’ welke ook in de Next zit. Ook de 360 kijk ervaring (doorgaan op een ander apparaat) werkt nu. Volgens mij migratie naar het nieuwe platform. De nieuwe Next mini draait daar volgens mij ook op.

Edit: er staat inmiddels ook een aankondiging en toelichting op de Ziggo community.
https://community.ziggo.n...gt-een-update/ba-p/955956

[ Voor 22% gewijzigd door robertwebbe op 09-06-2022 09:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Hann1BaL schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 22:53:
HDR lijkt nu te werken. Ik heb precies niets gewijzigd. Pure magie.

Alleen heb ik nog steeds de grap dat de Google TV en/of Google Home app de nieuwe GCCGTV niet volledig kan bedienen. De remote in de app werkt niet, terwijl de app de GCCGTV die ik al een tijd heb wel kan bedienen met de ingebouwde software remote.

Beiden draaien dezelfde software, up to date per vandaag en aangesloten op hetzelfde wifi netwerk (als ook de telefoon/tablet waarmee getest is..)

Niet te verklaren…
Raar om mezelf te quoten, maar ik heb contact opgenomen met Google voor ondersteuning. Het duurt letterlijk 48-72u na de update voordat Google (hoewel de versie correct wordt weergegeven in de remote apps) doorheeft dat je Chromecast de remote ondersteunt en dan verschijnt het. Het is een kwestie van geduldig zijn dus en niets dat je er aan kunt doen.

(Nu is de Chromecast te bedienen met de fysieke ab, de Android remote app en in mijn geval ook via de Logitech hub.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Ik draai nu ook Kodi om even te testen, maar ik krijg geen DTS-MA en Dolby trueHD audio output uit de speler.
Hij maakt er DTS en PCM van. Hebben meer mensen daar last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hann1BaL schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 20:40:
Ik draai nu ook Kodi om even te testen, maar ik krijg geen DTS-MA en Dolby trueHD audio output uit de speler.
Hij maakt er DTS en PCM van. Hebben meer mensen daar last van?
Simpele verklaring, de stick ondersteund ze niet 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

hardware-lover schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 23:27:
[...]

Simpele verklaring, de stick ondersteund ze niet 😉
Voor passthrough zelf hoef je ze toch niet te ondersteunen? Gewoon doorgeven? :)
Dat werkt dus niet.

Dan houden we de Windows Kodi box er maar bij helaas en is de GCCGTV dus niet echt geschikt voor Kodi.

[ Voor 6% gewijzigd door Hann1BaL op 10-06-2022 10:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hann1BaL schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:25:
[...]
Voor passthrough zelf hoef je ze toch niet te ondersteunen? Gewoon doorgeven? :)
Dat werkt dus niet.

Dan houden we de Windows Kodi box er maar bij helaas en is de GCCGTV dus niet echt geschikt voor Kodi.
Zo simpel werkt passthrough dus (helaas) niet, het apparaat zelf zal de codec ook nog moeten ondersteunen wil ie deze "as is" door kunnen geven.

De Android TV apparaten die het wel ondersteunen zijn flink duurder dan deze stick, het is maar wat men belangrijk vind en tegen wat voor bedrag.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

hardware-lover schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 10:48:
[...]

Zo simpel werkt passtrhough dus (helaas) niet, het apparaat zelf zal de codec ook nog moeten ondersteunen wil ie deze "as is" door kunnen geven.

De Android TV apparaten die het wel ondersteunen zijn flink duurder dan deze stick, het is maar wat men belangrijk vind en tegen wat voor bedrag.
Uiteraard. De reden dat het belangrijk is, is het audiosysteem waar de GCCGTV aan hangt. Voor veel streaming apps is dat niet zo relevant, want die geven toch niet kwalitatief iets meer (en voor mij vervangt het de Android TV ervaring van de TV de via ARC aangesloten is, dus ook al gelimiteerd.)

De Mediaplayer moet dus nog blijven bestaan voor de betere ervaring met geluid, maar vrouw en kinderen vinden het wel prima, dus die gaan dit gewoon consumeren. Papa is wat kieskeuriger. :)

Als een soundbar oid hebt, zou ik dit ook gewoon accepteren, want merk je het toch niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Duidelijk zo @Hann1BaL, maar dat de Google TV stick ook geen auto refresh ondersteund binnen Kodi zou dan geen probleem voor je zijn begrijp ik, het gaat enkel over audio codec support?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

@hardware-lover dat klopt

Al is er nog een interessante casus. Als je de Kodi app draait stopt de app remote in Google tv en Google Home apps.

Force close je Kodi komt de ondersteuning later weer terug.
In Kodi doet de remote het direct niet.

De fysieke remote en de BT paired logi hub doen het uiteraard wel.

Vreemd gedrag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STolsma
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-08 13:49
Klopt het dat de Google tv alleen 1080p ondersteunt voor Dolby Vision?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Hann1BaL schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 12:30:
@hardware-lover dat klopt

Al is er nog een interessante casus. Als je de Kodi app draait stopt de app remote in Google tv en Google Home apps.

Force close je Kodi komt de ondersteuning later weer terug.
In Kodi doet de remote het direct niet.
De ios Google remote app werkt hier gewoon met Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

matthijst schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:01:
[...]

De ios Google remote app werkt hier gewoon met Kodi.
Ah dat is wel interessant dan, want ik kan het gewoon reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
sjaool schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 20:36:
[...]

Bij Belsimpel heb je gewoon recht op garantie ook al is de CCWGTV officiëel niet te koop in Nederland.
Toch maar de remote opgestuurd.
Belden ze vandaag: ze willen ook de chromecast erbij 8)7
Uitgelegd dat je aan de remote ook al kan zien dat hij het niet meer doet, want home+back brengt hem niet in pair modus, dus lampje gaat niet aan.
Maar nee, ze willen echt de chromecast ook.
Nog maar een keer gevraagd wat ze er dan mee willen, aangezien ik niet per se zit te wachten op een nieuwe chromecast waar je alles weer op moet installeren en instellen (launcher). Ze kunnen 'm aanzetten, backbutton klikken. "Oh, die doet het inderdaad niet". En dan is het wel klaar qua testen lijkt me?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@matthijst Had je de remote apart gekocht (wat in NL niet kon) dan had je een punt, maar nu wil de leverancier gewoon het complete produkt retour. Misschien in jouw en onze ogen niet logisch, maar zo moeten zij het ook weer terugsturen naar hun leverancier. Doosje ook maar meesturen, lijkt me, anders gaan ze daar weer over vallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Alleen zeggen ze dat niet, ze zeggen dat ze hem nodig hebben om te testen, wat onzin is. Maar goed, wacht de reactie af en vraag anders wel of ze 'm terugsturen (button remapper gebruikt om een andere knop als back te gebruiken werkte ook).
Had inmiddels al een losse remote bij Google besteld maar dacht handig om voor deze een nieuwe als backup te hebben liggen.

[ Voor 12% gewijzigd door matthijst op 15-06-2022 07:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
matthijst schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 07:09:
Alleen zeggen ze dat niet, ze zeggen dat ze hem nodig hebben om te testen, wat onzin is. Maar goed, wacht de reactie af en vraag anders wel of ze 'm terugsturen (button remapper gebruikt om een andere knop als back te gebruiken werkte ook).
Had inmiddels al een losse remote bij Google besteld maar dacht handig om voor deze een nieuwe als backup te hebben liggen.
LOL... Als je met de firmware hebt lopen spelen, dan vervalt de garantie natuurlijk. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:46
Toff schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:22:
[...]

LOL... Als je met de firmware hebt lopen spelen, dan vervalt de garantie natuurlijk. >:)
Hahaha, dat zullen ze vast ook proberen, maar dat slaat natuurlijk nergens op :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Toff schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 09:22:
[...]

Die apps leunen op toegankelijkheids opties/functionaliteit.
Je hoeft dus niet te spelen met firmware.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Ik gebruik sinds enige tijd een CC ultra. Ik lees van alles over het gebruik van een afstandsbediening. Is dat met een Ultra ook mogelijk? En wat voor AB zou ik dan nodig hebben?
Nu 'bedien' ik de Ultra vanaf mijn tablet. Maar ik zou het liefst een fysieke AB gebruiken waar ik een aantal apps onder kan instellen (nlziet, netflix, etc)
Een link naar meer info mag uiteraard ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
michielRB schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:16:
Ik gebruik sinds enige tijd een CC ultra. Ik lees van alles over het gebruik van een afstandsbediening. Is dat met een Ultra ook mogelijk? En wat voor AB zou ik dan nodig hebben?
Nu 'bedien' ik de Ultra vanaf mijn tablet. Maar ik zou het liefst een fysieke AB gebruiken waar ik een aantal apps onder kan instellen (nlziet, netflix, etc)
Nee, dat is niet mogelijk met de Ultra. Dan moet je echt de Chromecast met Google TV hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-08 17:33
Ik gebruik sinds enige tijd een CC ultra. Ik lees van alles over het gebruik van een afstandsbediening. Is dat met een Ultra ook mogelijk?
Nee. In dit topic wordt de 'Chromecast with Google TV' besproken. Dat is een HDMI dongel met Google TV (Google's nieuwe naam voor Android TV), dus een eigen mediaspeler met ook ingebouwde Chromecast ondersteuning. De Chromecast Ultra is een 'dom' apparaat met enkel Chromecast ondersteuning.

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 15-06-2022 12:31 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:19
@michielRB Als je tv hdmi-cec ondersteund dan kun je ook gewoon de afstandbediening van de tv gebruiken. Denk dan aan bijv. pauzeren en weer verder spelen van een stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@michielRB Dat kan wel, met een paar kanttekeningen.

Je zult een servertje nodig hebben die commands kan sturen over het netwerk en een generic (bluetooth) afstandsbediening waarmee dat servertje kan interfacen.
En een heel klein beetje programmeerwerk om de afstandsbediening input te wrappen naar de (onofficiële) chromecast api.

Met een ESP32 en een cheap generic remote kan dat best een leuk weekend projectje zijn.

Zelf maak(te) ik gebruik van https://github.com/vishen/go-chromecast en mijn bestaande infra (klikaanklikuit schakelaar) om scenes/video/audio in huis te triggeren en command/control te hebben op wall-mounted tablets.

Tegenwoordig is dat niet echt nodig meer.
De Home app,
Nest hub https://store.google.com/nl/product/nest_hub_2nd_gen?hl=nl
Chromecast met Google TV (incl remote) https://store.google.com/product/chromecast_google_tv?hl=nl
maken het 'achterhaald'.

Edit, voor Chromecast met Google TV (en/of Google TV / Android TV) gebruikers wellicht interessant;
Vroegah gebruikte ik die methode ook om statusmeldingen te casten, nu gebruik ik de app PiPup https://play.google.com/s...tails?id=nl.rogro82.pipup

[ Voor 12% gewijzigd door Raymond P op 15-06-2022 12:55 ]

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!
The Zep Man schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 12:30:
[...]
Nee. In dit topic wordt de 'Chromecast with Google TV' besproken. Dat is een HDMI dongel met Google TV (Google's nieuwe naam voor Android TV), dus een eigen mediaspeler met ook ingebouwde Chromecast ondersteuning. De Chromecast Ultra is een 'dom' apparaat met enkel Chromecast ondersteuning.
Dit topic is voor elke generatie Chromecast bedoeld, de vraag is hier dus best op zijn plek, al is de laatste tijd de hoofdmoot van de reacties voor de Google TV versie bedoeld ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-08 17:33
hardware-lover schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:26:
[...]

Dit topic is voor elke generatie Chromecast bedoeld, de vraag is hier dus best op zijn plek, al is de laatste tijd de hoofdmoot van de reacties voor de Google TV versie bedoeld ;)
Je hebt helemaal gelijk. Ik had de titel verkeerd geïnterpreteerd. :X

En je hebt een punt dat de discussie met name gaat over de Chromecast with Google TV. Over de 'domme' Chromecasts valt immers niet veel te vertellen/discussiëren, dus die komt minder vaak langs (maar hoort nog steeds in dit topic). Tevens lijkt het alsof Google een andere richting inslaat, gezien ook de geruchten over een nieuwe budget Chromecast with Google TV.

[ Voor 6% gewijzigd door The Zep Man op 15-06-2022 13:52 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08:08

daffie82

Minisforum UM773 Lite

barrymossel schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:03:
[...]

Ik heb ze morgen allebei (tenminste als Google morgen levert). Ik zal ze eens proberen te vergelijken (al zal de Cable Matters boven komen bij de TV op de logeerkamer, en dus weinig gebruikt worden).
Heb je dit al kunnen testen en vergelijken?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08 20:15
daffie82 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 14:55:
[...]

Heb je dit al kunnen testen en vergelijken?
Vooralsnog geen problemen met beide. Wel verschil bij een speedtest. Dan precies de resultaten zoals verwacht 350Mbps vs zo'n 100Mbps. In werking is er voor mij geen verschil, behalve dat nu uit het TV kastje maar één kabel naar de Chromecast loopt met de originele kabel.
De hub hangt nu boven op de logeerkamer waar ik die extra kabel niet erg vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Nu online
Dat kan, zover ik weet, alleen met YouTube, je moet het wel eerst opstarten via je tablet, maar daarna zou je alles moeten kunnen bedienen via de afstandsbediening van de tv. Werkt alleen met de Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-08 22:39
Fairy schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 20:42:
[...]

Ik zit elke dag te checken maar er komt maar niets. Intussen al een half jaar geen updates of patches. Ik overweeg dan ook serieus een ander kastje te kopen die wél onderhouden wordt.

Ik heb 2 van die Chromecast Google TV dingen, maar we kijken heel gemixed 50 en 60 fps media (en 24fps!) en zit constant hierdoor handmatig te switchen. Ik ben vrij gevoelig voor die framerate mismatch, het moet gewoon vloeiend zijn.

Mijn Mediacenter PC hopt gewoon netjes achter elke frequency change aan, dan moet zo'n chromecast dat toch ook kunnen? Zou met Android 12 gefixt moeten zijn, maar dan moeten ze die wel uitbrengen.
Ik hoop het maar, want nu de F1 TV app rechtstreeks op de Google TV gestart kan worden, blijft het een aanfluiting met het stotterende beeld! Welke beeldmodus ik ook aanklik (24, 50 of 60) het blijft slecht. Ik hoop overigens ook dat de Android 12 uitkomt voor alle Google TV dongles omdat ik een exemplaar heb van vorig jaar (geïmporteerd model dus)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:00
Hmmm, ik had met CCWGTV toch wat hikjes op 5G met zware 4K HDR streams. Dus de originele ethernet adapter voor €19,99 (inclusief verzenden) aangeschaft: https://store.google.com/...ernet_adapter_gen_2?hl=nl.

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 16-06-2022 12:10 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumpman schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:10:
Hmmm, ik had met CCWGTV toch wat hikjes op 5G met zware 4K HDR streams. Dus de originele ethernet adapter voor €19,99 (inclusief verzenden) aangeschaft: https://store.google.com/...ernet_adapter_gen_2?hl=nl.
Als jij de refreshrate niet handmatig op de juiste instelling zet ga je het niet zonder "hikjes" krijgen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

hardware-lover schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:46:
[...]

Als jij de refreshrate niet handmatig op de juiste instelling zet ga je het niet zonder "hikjes" krijgen ;)
En met die adapter icm de juiste refresh setting ook niet, als het "local" media betreft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
hardware-lover schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:46:
[...]

Wi-Fi verbinding viel weg.
TommyGun schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:54:
[...]

En met die adapter icm de juiste refresh setting ook niet, als het "local" media betreft ;)
En waarom niet? Mijn vorige Kodi apparaat had 1GB RAM, 4GB opslag en een 100 Mbit Ethernet-poort.

[ Voor 37% gewijzigd door Jumpman op 16-06-2022 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Jumpman schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:03:
[...]

[...]

En waarom niet? Mijn vorige Kodi apparaat had 1GB RAM, 4GB opslag en een 100 Mbit Ethernet-poort.
Daar is pas nog uitvoerig over gepost;
TommyGun in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"

Local media =/= Streaming

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jumpman schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:03:
[...]
[...]
Als het daarmee wel lukte dan gaat het niet over werkelijk "zware 4K HDR" media, dat is wat @TommyGun duidelijk wil maken :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
[...]

Ik heb ik nog een 1000 Mbps stekker met USB 3.X liggen eventueel, werkt dat wel? Of ondersteund de CCWGTV dat niet?

[ Voor 4% gewijzigd door Jumpman op 16-06-2022 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
hardware-lover schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:09:
[...]

Als het daarmee wel lukte dan gaat het niet over werkelijk "zware 4K HDR" media, dat is wat @TommyGun duidelijk wil maken :)
Hmmm, had van die Jellyfish bestanden en met zo’n beer in allerlei formaten (grootste is 5GB ongeveer) Maar wellicht zijn die te kort en buffert hij die helemaal? Ik meen me te herinneren daar wel wat aangepast te hebben bij mijn oude device.

Anders voor echt grote bestanden toch nog Kodi op de laptop gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door Jumpman op 16-06-2022 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

5GB is peanuts, je kan het eerst testen met de 100Mbps adapter natuurlijk.

Of die 1000Mbps adapter gaat werken weet ik niet, mogelijk heb je externe power nodig - dat is vaak het nadeel.

Qua ondersteuning is het een beetje afhankelijk van hoe gangbaar de chip is (en of er drivers voor zijn).

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 16-06-2022 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Waarom is dat peanuts? Voor een volle film van twee uur ja... Voor een testfile van een minuutje aardig aan de grote kant.

De Chromecast buffert dat iig niet.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jumpman schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 13:25:
[...]
Hmmm, had van die Jellyfish bestanden en met zo’n beer in allerlei formaten (grootste is 5GB ongeveer) Maar wellicht zijn die te kort en buffert hij die helemaal? Ik meen me te herinneren daar wel wat aangepast te hebben bij mijn oude device.

Anders voor echt grote bestanden toch nog Kodi op de laptop gebruiken.
Het gaat eigenlijk over maximale bitrates, niet de grootte in GB's die het media zelf in beslag neemt.

Waar @TommyGun dus eerder al eens naar linkte, kijk een naar het overzichtje (gejat van Reddit)
Men wordt genekt door de maximale, niet zozeer door de gemiddelde bitrates.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zVRzHoEgX2iEsPlo6zIQ9c2GwXs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/feVIpcjY4dysjVGM32sKOVgS.png?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door hardware-lover op 16-06-2022 14:14 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
hardware-lover schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:05:
[...]

Het gaat eigenlijk over maximale bitrates, niet de grootte in GB's die het media zelf in beslag neemt.
Klopt, maar dat zijn telkens de zelfde video's, maar dan met een steeds hogere bitrate of HDR of DTS-Ma etc. Waardoor de bestanden steeds groter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

hardware-lover schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:05:
[...]

File Size = Bitrate x duration x compression ratio

1 minuut 4K tegen 20 Mbps (wat vrij laag is) is dan al 84MB

@Jumpman audio speelt ook een grote rol ja, zeker bij REMUX heb je veel audio streams...

[ Voor 11% gewijzigd door TommyGun op 16-06-2022 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10-2023
Bij mijn Chromecast met Google TV heb ik last dat Plex mijn audio "kaapt" wanneer ik een film afgespeeld heb en bijvoorbeeld daarna wilt switchen naar Netflix. Netflix speelt dan geen audio meer af en moet ik de Chromecast opnieuw opstarten om zodoende weer geluid te krijgen.

Nu zou deze vraag kunnen stellen in dit topic, Plex topic of zelfs die van de fabrikant van mijn tv. Ik heb er echter geen last van met mijn Fire 4K stick dus ik probeer het eerst maar hier.

Plex noemt dit exclusive audio. Echter kan ik dit nergens terug vinden in de Plex app voor Google TV. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Telkens opnieuw starten begint ook vervelend te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vaenir schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 14:19:
Bij mijn Chromecast met Google TV heb ik last dat Plex mijn audio "kaapt" wanneer ik een film afgespeeld heb en bijvoorbeeld daarna wilt switchen naar Netflix. Netflix speelt dan geen audio meer af en moet ik de Chromecast opnieuw opstarten om zodoende weer geluid te krijgen.

Nu zou deze vraag kunnen stellen in dit topic, Plex topic of zelfs die van de fabrikant van mijn tv. Ik heb er echter geen last van met mijn Fire 4K stick dus ik probeer het eerst maar hier.

Plex noemt dit exclusive audio. Echter kan ik dit nergens terug vinden in de Plex app voor Google TV. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Telkens opnieuw starten begint ook vervelend te worden.
Volgens de link die je deelt staat die optie standaard uit? Hoezo weet je nu dat deze actief is als je de instelling daarvoor niet terug kunt vinden?

Sluit je de Plex app wel af bij niet meer gebruiken of ga je rechtstreeks naar Netflix? Heb je ook al eens geprobeerd om dit via de instellingen af te dwingen, zonder te herstarten?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
hardware-lover schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 15:43:
[...]

Volgens de link die je deelt staat die optie standaard uit? Hoezo weet je nu dat deze actief is als je de instelling daarvoor niet terug kunt vinden?
Aanname. Als ik Plex forceer sluit via Settings > Apps > Plex > Force stop werkt alles weer. Kan verder niets relevants vinden en het vertoont exact het gedrag dat ik ervaar. Dit probleem is exclusief bij Plex verder heb ik er bij Netflix, Disney+, NPO Plus etc geen last van.
[...]
Sluit je de Plex app wel af bij niet meer gebruiken of ga je rechtstreeks naar Netflix? Heb je ook al eens geprobeerd om dit via de instellingen af te dwingen, zonder te herstarten?
Tsja wat versta je onder sluit je de app wel af? Vaak genoeg op back drukken en weer terecht komen op het home scherm of op de home knop klikken op de afstandsbediening? Er is geen afsluit optie binnen de app, zij het via een icoon of menu optie. Nogmaals dit is de enige app die dit gedrag zo vertoont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vaenir schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 16:02:
[...]
Aanname. Als ik Plex forceer sluit via Settings > Apps > Plex > Force stop werkt alles weer. Kan verder niets relevants vinden en het vertoont exact het gedrag dat ik ervaar. Dit probleem is exclusief bij Plex verder heb ik er bij Netflix, Disney+, NPO Plus etc geen last van.
[...]
Tsja wat versta je onder sluit je de app wel af? Vaak genoeg op back drukken en weer terecht komen op het home scherm of op de home knop klikken op de afstandsbediening? Er is geen afsluit optie binnen de app, zij het via een icoon of menu optie. Nogmaals dit is de enige app die dit gedrag zo vertoont.
Duidelijk. Ik was het van een andere gebruiker eerder al eens tegengekomen, maar niet specifiek bij gebruik van Plex volgens mij. Deze gebruiker sloot een app (indien dit wel mogelijk was), niet af maar ging rechtstreeks van de ene naar een andere app, met audioproblemen tot gevolg. Vandaar dat ik het opmerkte.

Aangezien ik een Kodi gebruiker ben, en dit enkel lokaal gebruik, heb ik eigenlijk verder geen behoefte aan Plex oid. Het blijft nu van mij uit bij die vragen die ik eerder stelde, verder gaat het voor mij niet ben ik bang ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaenir
hardware-lover schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 17:47:
[...]

Duidelijk. Ik was het van een andere gebruiker eerder al eens tegengekomen, maar niet specifiek bij gebruik van Plex volgens mij. Deze gebruiker sloot een app (indien dit wel mogelijk was), niet af maar ging rechtstreeks van de ene naar een andere app, met audioproblemen tot gevolg. Vandaar dat ik het opmerkte.

Aangezien ik een Kodi gebruiker ben, en dit enkel lokaal gebruik, heb ik eigenlijk verder geen behoefte aan Plex oid. Het blijft nu van mij uit bij die vragen die ik eerder stelde, verder gaat het voor mij niet ben ik bang ;)
Bij Kodi had ik eigenlijk een soortgelijk probleem. Daar moest ik de video of 100% afspelen of anders echt het stop icoontje gebruiken. Anders claimde Kodi ook het audio signaal.

Als ik dezelfde media afspeel via VLC of een Nova video player dan heb ik nergens last van.

Als het niet anders is gebruik ik de laatst genoemde wel. Beetje een first world problem verhaal dit maar hoopte iemand hier te treffen die er eventueel een oplossing voor zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vaenir schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 21:24:
[...]
Bij Kodi had ik eigenlijk een soortgelijk probleem. Daar moest ik de video of 100% afspelen of anders echt het stop icoontje gebruiken. Anders claimde Kodi ook het audio signaal.

[knip]
Eigenlijk is dat geen Kodi probleem maar juist hetgeen ik aanhaalde als mogelijke oorzaak. Kodi media stoppen en daarna vanuit het Kodi menu afsluiten is dan ook de juiste weg (voor probleemloos gebruik).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Laatst online: 31-08-2023
Misschien een domme vraag, maar wat moet je eigenlijk met Plex of Kodi op een Chromecast TV? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@MatMich Eigen content afspelen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Sorry dom van me, natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:41
Dat doe ik met VLC player ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Albert020 Ik ook, gebruik wel Jellyfin als frontend. Veel is het niet meer tegenwoordig.

Transcoden wil ik iig niet meer.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Albert020 schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 08:07:
[...]

Dat doe ik met VLC player ;)
Is dat handiger? (oprechte vraag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
MatMich schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 10:29:
[...]
Is dat handiger? (oprechte vraag)
Ja, want die staat er toch al op (bij mij dan). Enige is dat ik nog weleens niet-lipsync heb.

@Raymond P (hieronder) Ja, maar dan is het niet "handig" meer :*)

[ Voor 12% gewijzigd door Toff op 17-06-2022 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@Toff VLC in combinatie met een bluetooth headset heb ik ook lipsync issues, maar daar kan je makkelijk voor corrigeren (onder audio/subs).

↥Met Plex kan dat helemaal niet. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Raymond P op 17-06-2022 13:59 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
Raymond P schreef op vrijdag 17 juni 2022 @ 13:53:
@Toff VLC in combinatie met een bluetooth headset heb ik ook lipsync issues, maar daar kan je makkelijk voor corrigeren (onder audio/subs).

↥Met Plex kan dat helemaal niet. ;)
Top, dan ga ik met VLC aan de slag, werkt op mijn S20 ook als een zonnetje en ziet ook gewoon mijn Synology in het netwerk .
Plex heb ik wel eens geprobeerd, maar voor mij was dat een "no-go" (te ingewikkeld voor mijn kippenbrein ;) )

[ Voor 0% gewijzigd door MatMich op 17-06-2022 14:23 . Reden: Taalfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Hoe doet de GCCwGTV het met HD audio zoals DTS HD Master en Dolby True HD. Bij het afspelen van local content bedoel ik. Geeft hij dit correct door? Of moet je het eerst laten decoderen naar LPCM door bijvoorbeeld Kodi?
Of kan de Chromecast zelf decoderen?

Heb er naar gezocht maar kon niet zo snel iets vinden.

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
@daffie82 Ggwgtv heeft geen multichannel audio processor onboard.
Er is support voor DTS 5.1, DD, DD+/Atmos. Geen lossless audio dus.

Als je device aan de andere kant van HDMI andere formaten announced zullen die dus niet herkend worden door de Chromecast, geen handshake/geen passthrough.

Audio transcoden dus, of een ander device kopen voor je main setup in de bioscoopkamer.

- knip -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Raymond P schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 09:28:
@daffie82 Ggwgtv heeft geen multichannel audio processor onboard.
Er is support voor DTS 5.1, DD, DD+/Atmos. Geen lossless audio dus.

Als je device aan de andere kant van HDMI andere formaten announced zullen die dus niet herkend worden door de Chromecast, geen handshake/geen passthrough.

Audio transcoden dus, of een ander device kopen voor je main setup in de bioscoopkamer.
Thanks!
Als je dan in Kodi zou instellen dat hij eerst lossless audio moet transcoden naar LPCM multichannel, is dan nog geen oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Gisteren een interessante case met mijn GCCGTV: De kids zetten de TV aan en de GCCGTV stond op weergave van kunst.

We kwamen niet terug op het home scherm en zatten vast in full screen kunst. De GCCGTV reageerde wel op de AB, want links en rechts lieten we het volgende en vorige kunstwerk zien.

Echter konden we niet naar het Home screen. Reboot vanuit de Google Home app deed ook niets.
Uiteindelijk de USB kabel er uit moeten trekken voor een forced restart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
5.1 LPCM werkt wel, daar is geen compressie op toegepast en dus geen codec support voor nodig.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Raymond P schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 09:47:
5.1 LPCM werkt wel, daar is geen compressie op toegepast en dus geen codec support voor nodig.
5.1 of 7.1 LPCM, neem ik aan. Of is 5.1 het maximum?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
@daffie82 Volgens mij zou 7.1 ook gewoon moeten lukken, wellicht dat bandbreedte een issue wordt? Dat kan je makkelijk even testen. :)

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Raymond P schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 10:22:
@daffie82 Volgens mij zou 7.1 ook gewoon moeten lukken, wellicht dat bandbreedte een issue wordt? Dat kan je makkelijk even testen. :)
Zonet even 4 verschillende bluray uhd rips getest. 3 daarvan zijn met Dolby HD 7.1 geluid. Die worden allemaal als PCM 7.1 geluid door mijn Ambeo soundbar ontvangen. 1 file is met DTS HD 5.1 en die wordt als DTS 5.1 ontvangen door de Ambeo.
Ik heb echter in Kodi alle mogelijke audio formaten op passthrough staan, dus geen idee wie het transcoden dan doet? Klonk in ieder geval niet verkeerd en beeld zonder haperingen.
Lokale files en GCCwGTV bedraad aangesloten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond P
@daffie82 Als het goed klinkt is je missie geslaagd toch? :)

Waarschijnlijk is het Kodi die stiekum toch een transcode doet, passthrough preferred. Of je TV. Of je rip heeft ook een PCM spoor, niet ongebruikelijk geloof ik.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Raymond P schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 17:14:

Waarschijnlijk is het Kodi die stiekum toch een transcode doet, passthrough preferred. Of je TV. Of je rip heeft ook een PCM spoor, niet ongebruikelijk geloof ik.
Klopt, missie geslaagd :)
Rip heeft ook andere sporen maar die worden niet gebruikt. Dat zie ik in kodi (pauze, settings, audio). Zal toch wel stiekem kodi zijn die de transcode doet.
TV sowieso niet, audio gaat niet via eARC, CC zit direct in input van de Ambeo soundbar.
Binnenkort eens volledige film testen :)

[ Voor 10% gewijzigd door daffie82 op 18-06-2022 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond P schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 17:14:

Dat is niet stiekem, dat zijn simpelweg instellingen die binnen Kodi beschikbaar zijn 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
hardware-lover schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 18:01:
[...]

Dat is niet stiekem, dat zijn simpelweg instellingen die binnen Kodi beschikbaar zijn 😏
Ah, het is al even geleden dat ik Kodi heb gebruikt, de setting zijn dus nog steeds een preference ipv rule?

Ik ben van Plex naar Jellyfin gegaan omdat de laaste wél de optie heeft transcoden compleet uit te zetten per gebruiker.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenSmit2061
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05-04 09:49
Mijn Google Chromecast met Google TV schakelt regelmatig zijn eigen wifi uit. Het gebeurt mij een paar keer per week. Via instellingen opnieuw weer inschakelen verhelp het probleem maar het is wel irritant.
Heeft iemand daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@JeroenSmit2061 Nee, ik heb er 2 in gebruik, maar dit gedrag ken ik niet.
Standaard helpdeskvraag: Heb je de spanning er al eens een minuut vanafgehaald? ;) (soms helpt zoiets)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
JeroenSmit2061 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:43:
Mijn Google Chromecast met Google TV schakelt regelmatig zijn eigen wifi uit. Het gebeurt mij een paar keer per week. Via instellingen opnieuw weer inschakelen verhelp het probleem maar het is wel irritant.
Heeft iemand daar ook last van?
Ja had ik ook. Ik heb de instelling in de router om periodiek het beste kanaal voor de wifi te kiezen uitgezet en daarna geen last meer van gehad.
Pagina: 1 ... 30 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)