Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:54
Klopt, er blijkt inderdaad maar een 100 Mbit ethernet op te zitten. Via WiFi haal ik rond de 300 Mbit. Waarschijnlijk is deze keuze gemaakt om de prijs zo laag mogelijk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:52
Wat is jullie ervaring met kodi en 4k HDR materiaal op de GCGTV?

Ik heb onlangs een nieuwe tv gekocht, maar zit nog met een oude receiver en dito NUC die beiden niet geschikt zijn voor 4k HDR materiaal. Ik kan het rechtstreeks op de tv afspelen, maar dan mis ik wat functionaliteit zoals ondertiteling en informatie.

Ipv meteen €800,- neer te plempen voor een nieuwe receiver en mediaspeler, dacht ik wellicht de gcgtv te proberen. Ik heb al een xiaomi mi tv stick (fhd versie) en die is vrij traag in de bediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:10
Zolang je je content niet op de Chromecast wilt proppen is de ervaring prima.
Het streamen van 4K HDR is geen issue.

Wil je dat wel dan kan je imho beter naar een Shield of soortgelijks kijken. De hoeveelheid opslagruimte op de Chromecast is beperkt en usb hubs zijn ook niet ideaal (en prijzig).

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LA-384 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 20:17:
Wat is jullie ervaring met kodi en 4k HDR materiaal op de GCGTV?

Ik heb onlangs een nieuwe tv gekocht, maar zit nog met een oude receiver en dito NUC die beiden niet geschikt zijn voor 4k HDR materiaal. Ik kan het rechtstreeks op de tv afspelen, maar dan mis ik wat functionaliteit zoals ondertiteling en informatie.

Ipv meteen €800,- neer te plempen voor een nieuwe receiver en mediaspeler, dacht ik wellicht de gcgtv te proberen. Ik heb al een xiaomi mi tv stick (fhd versie) en die is vrij traag in de bediening.
Los van HDR support binnen Kodi, de laatste keer dat ik de CCGTV (hoeveel afkortingen hebben we inmiddels bedacht? 😏 ), met Kodi heb gebruikt ondersteunde deze (nog steeds) geen auto framerate switching. Mogelijk iets om rekening mee te houden, mocht dat belangrijk zijn bij gebruik?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:52
hardware-lover schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 21:51:
[...]

Los van HDR support binnen Kodi, de laatste keer dat ik de CCGTV (hoeveel afkortingen hebben we inmiddels bedacht? 😏 ), met Kodi heb gebruikt ondersteunde deze (nog steeds) geen auto framerate switching. Mogelijk iets om rekening mee te houden, mocht dat belangrijk zijn bij gebruik?
Is dat een probleem veroorzaakt door de GCCwGTV, of door kodi? Ik heb op m'n nuc nooit issues gemerkt, maar jij bent de eerste die het hier benoemd (volgens m'n zoekopdracht). Gebrek aan autoframerate switching betekent dat dat de framerate blijft hangen op wat je in de instellingen hebt ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herriex
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2024
LA-384 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 05:46:
[...]

Is dat een probleem veroorzaakt door de GCCwGTV, of door kodi? Ik heb op m'n nuc nooit issues gemerkt, maar jij bent de eerste die het hier benoemd (volgens m'n zoekopdracht). Gebrek aan autoframerate switching betekent dat dat de framerate blijft hangen op wat je in de instellingen hebt ingesteld?
Ja, klopt.
dat zou een erg welkome update zijn (mocht hij ooit komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
LA-384 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 05:46:
[...]
Zit in het apparaat, Kodi zelf heeft daar niets mee van doen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:12

daffie82

Minisforum UM773 Lite

@The Zep Man
Kwam dit van je tegen. Augustus 2021:
En kan hiermee de HDMI output automatisch op 24/50/60 Hz gezet worden zodat de refresh rate gelijk is aan de bronvideo?
Google gaat dit toevoegen aan een toekomstige firmware.

Enig idee of dit al het geval is? Ik kan het nergens vinden op mijn gccwgtv

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kinxton
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Intussen hier een koopje kunnen doen voor een ethernet adapter.

https://www.aliexpress.co...t.0.0.3ab03c00xphJxz&mp=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:05
Is die zoveel goedkoper dan de anderen op Ali dan? Bij andere shops op Ali kost ie misschien 14 euro maar bij deze komt nog wel 6,20 shipping wat de prijs alsnog hetzelfde maakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-08 17:33
daffie82 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 13:14:
@The Zep Man
Kwam dit van je tegen. Augustus 2021:
En kan hiermee de HDMI output automatisch op 24/50/60 Hz gezet worden zodat de refresh rate gelijk is aan de bronvideo?
Google gaat dit toevoegen aan een toekomstige firmware.

Enig idee of dit al het geval is? Ik kan het nergens vinden op mijn gccwgtv
Netiquette: link naar de betreffende uitspraak. ;)

The Zep Man in 'Modders ontgrendelen bootloader van Google Chromecast met Google TV'

Van wat ik begrijp zou dit een functie moeten zijn van Android TV 12. Die komt waarschijnlijk 'later' dit jaar uit voor de Chromecast with Google TV.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Helaas staat in dat zelfde artikel:
There’s no sign on if this update will be made available for Chromecast with Google TV.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Morgen wellicht wat meer duidelijk.
In mijn nieuwsfeed kwam ik tegen dat je de Chromecast with Google TV weer op pre-order stond bij Amazon.

kleine toevoeging: https://newshunt365.net/g...-12-spotted-in-geekbench/

[ Voor 29% gewijzigd door Raymond P op 12-05-2022 18:59 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ik zou files die op mijn windows 10 Home 64 bit staan, sharen met mijn GCCwGTV.
hiervoor heb ik al Kodi op mijn CC gezet en heb ik het volgende geprobeerd :
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=329452

Als ik de nfs wil openen door IP adres van mijn PC in te geven krijg ik volgende melding :
"Couldn't receive directory information, this may be due to the network not being connected. Would you like to connect anyway?"
Als ik naar pagina 2 ga op die kodi link, zie ik dat andere mensen hier ook last van hebben.

Mijn PC is wired verbonden met netwerk, de CC via Wifi.

Wat doe ik fout?
Zou het wel werken met haneWIN NFS Server (kost 20 euro). Of heeft iemand andere suggesties?

EDIT :
Ondertussen kan ik de files wel bereiken via haneWIN NFS Server. Maar nu krijg ik telkens het volgende als ik video files via kodi 19.4 wil afspelen :
“Source Too Slow, Read Rate Low For Continuous Playback”
En na 1 seconde hangt hij al, na nog 15 seconden krijg ik bovenstaande boodschap te zien. Dan speelt hij weer even normaal af en dan hangt hij weer.
Dit gaat om een doodgewoon 1080p bestand met video 9.000 kb/s en audio E-AC-3 / 640 kb/s.
lijkt me toch niet dat dit een probleem mag geven op de GCCwGTV met kodi 19.4 via een NFS share?
Ik heb een SSD schijf (samsung 830) op mijn W10 Home x64.

[ Voor 31% gewijzigd door daffie82 op 12-05-2022 20:28 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@daffie82 Dat lijkt mij een Kodi probleem.
Kan je de files wel bereiken met bijvoorbeeld VLC en doodgewone SMB fileshare?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Zonet VLC op mijn GCCwGTV gezet en via SMB share de files afgespeeld. Werkt perfect zonder enige hapering. Waarom werkt dit dan niet met Kodi via NFS share?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Dat kan een tal van oorzaken hebben, de meest waarschijnlijke is een configuratiefout in de door jou gekozen software.

Aan de Chromecast en/of je netwerkverbinding ligt het dus in ieder geval niet. ;)
Is er een reden om Kodi persé via NFS te laten connecten?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Raymond P schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 22:09:
Dat kan een tal van oorzaken hebben, de meest waarschijnlijke is een configuratiefout in de door jou gekozen software.

Aan de Chromecast en/of je netwerkverbinding ligt het dus in ieder geval niet. ;)
Is er een reden om Kodi persé via NFS te laten Connecten?
Configuratiefout in Kodi dan?

Kodi via NFS had mijn voorkeur omdat ik las dat dit beter is dan SMB. Heb ik nog een andere optie om mijn W10 PC met Kodi (op de CC) te verbinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
NFS heeft voordelen over SMB als je het hebt over kleinere files. Bij grote(re) files zoals video's is dat voordeel nagenoeg niet aanwezig en/of merkbaar. NFS is lastiger te configureren imho, hoe dat op Windows werkt weet ik niet.

https://kodi.wiki/view/SMB

Verder geen recente ervaring met Kodi, de laatste keer dat ik daarnaar gekeken heb was in 2012. En toen werkte SMB prima. ;)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:29
Gebruik kodi dagelijks op ccwgtv, smb vanaf nas.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Raymond P schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 22:36:
NFS heeft voordelen over SMB als je het hebt over kleinere files. Bij grote(re) files zoals video's is dat voordeel nagenoeg niet aanwezig en/of merkbaar. NFS is lastiger te configureren imho, hoe dat op Windows werkt weet ik niet.

https://kodi.wiki/view/SMB

Verder geen recente ervaring met Kodi, de laatste keer dat ik daarnaar gekeken heb was in 2012. En toen werkte SMB prima. ;)
Thanks! Met SMB werkt Kodi dus wel.
Ik vind kodi ook net wat beter dan vlc, maar kan nu beide via SMB dus dat is nice.
Ben benieuwd wat de GCCwGTV allemaal kan afspelen qua 4K en HD audio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
daffie82 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 21:48:
Zonet VLC op mijn GCCwGTV gezet en via SMB share de files afgespeeld. Werkt perfect zonder enige hapering. Waarom werkt dit dan niet met Kodi via NFS share?
Overigens kan het prima werken vanaf een NFS share, ik gebruik hier niet anders binnen Kodi. Het zal dan aan de bron liggen (of de netwerkverbinding), maar theoretisch gesproken hoeft de combinatie NFS en Kodi geen probleem te geven.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

hardware-lover schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:35:
[...]

Overigens kan het prima werken vanaf een NFS share, ik gebruik hier niet anders binnen Kodi. Het zal dan aan de bron liggen (of de netwerkverbinding), maar theoretisch gesproken hoeft de combinatie NFS en Kodi geen probleem te geven.
Bron en netwerkverbinding zijn hetzelfde via SMB.
Geen idee waarom NFS niet werkt, zal wel foute instelling zijn van die Windows software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Ga er maar vanuit dat het iets met rechten te maken heeft.

Ik gebruik overigens Jellyfin, die piped naar (externe) VLC. Geen enkele issue met 4k hdr/hlg, dolby vision en imax dingen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Raymond P schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 17:32:
Ga er maar vanuit dat het iets met rechten te maken heeft.

Ik gebruik overigens Jellyfin, die piped naar (externe) VLC. Geen enkele issue met 4k hdr/hlg, dolby vision en imax dingen.
Niet VLC op de CC zelf dus?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@daffie82 Jazeker wel. Jellyfin heeft de optie om een externe speler te gebruiken.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

https://br.atsit.in/nl/?p=234967

Zit het er eindelijk aan te komen? Een Android versie met AFR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:17
Raymond P schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 16:49:
Morgen wellicht wat meer duidelijk.
In mijn nieuwsfeed kwam ik tegen dat je de Chromecast with Google TV weer op pre-order stond bij Amazon.

kleine toevoeging: https://newshunt365.net/g...-12-spotted-in-geekbench/
Al iets wijzer geworden? Nog steeds Android 10 als basis. Je zou toch denken dat een Google product van hunzelf wel wat betere ondersteuning moet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@dutchnltweaker Neen, geheel mysterie behalve het bericht dat 'ie in een benchmark gespot is met Android 12.
Met een klein beetje glazen bol kijken gok ik Q3/Q4.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raymond P schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 12:15:
@dutchnltweaker Neen, geheel mysterie behalve het bericht dat 'ie in een benchmark gespot is met Android 12.
Met een klein beetje glazen bol kijken gok ik Q3/Q4.
Ik "gok" dat het dan met een opvolger het geval zal zijn. De huidige stick heeft geen ondersteuning voor bijv. de AV1 codec (chipset niet geschikt), terwijl andere merken nu met stick/boxjes op de markt komen mét AV1 support en Android/Google TV V11 als standaard OS.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@hardware-lover De eerstvolgende is 1080P, ik denk dat ze die niet met Android 10 gaan releasen.
De gelinkte test heeft het ook over dezelfde hardware en codename, het lijkt mij dus aannemelijk dat Android 12 naar de (huidige) cc+gtv komt vlak voor of na release van de volgende.

Ik zie inderdaad liever een hardware upgrade dan support voor deze generatie. Maar dat zal dit jaar nog niet komen, gok ik.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
hardware-lover schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 12:43:
[...]

Ik "gok" dat het dan met een opvolger het geval zal zijn. De huidige stick heeft geen ondersteuning voor bijv. de AV1 codec (chipset niet geschikt), terwijl andere merken nu met stick/boxjes op de markt komen mét AV1 support en Android/Google TV V11 als standaard OS.
Hopelijk niet, automatische refresh rate wordt al heel lang op gewacht. Denk dat vele met de Chromecast niet uitmaakt dat er geen av1 codec opzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Ondersteunt mijn LG G1 eigenlijk AV1? Via Netflix app op de TV zelf. Kan ik niet zo snel vinden via een Google search.

Edit: ondersteuning voor AV1 zou er zijn volgens deze site
https://www.flatpanelshd.com/lg_g1_oled_2021.php

[ Voor 33% gewijzigd door daffie82 op 14-05-2022 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Tip: de back button van m'n remote is kapot.
Met de remote mapper app kan je een andere button mappen als back button, in mijn geval de youtubeknop gebruikt.
Via advanced options kan je dmv adb ook willekeurige toetsenbordknoppen mappen, dus daarmee de [Del] knop aan Netflix gemapt. Handig om in kodi bestanden weg te gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

matthijst schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:23:
Met de remote mapper app kan je een andere button mappen als back button, in mijn geval de youtubeknop gebruikt.
Via advanced options kan je dmv adb ook willekeurige toetsenbordknoppen mappen, dus daarmee de [Del] knop aan Netflix gemapt. Handig om in kodi bestanden weg te gooien.
Ow joepie, die ab's zijn niet alleen onhandig gevormd, maar gaan dus ook stuk. Ik heb er 2 en mijn AB van de TV op de slaapkamer werkt de knop naar beneden bijna niet meer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchnltweaker
Fairy schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 21:12:
[...]

Ow joepie, die ab's zijn niet alleen onhandig gevormd, maar gaan dus ook stuk. Ik heb er 2 en mijn AB van de TV op de slaapkamer werkt de knop naar beneden bijna niet meer...
Hoelang heb je hem al? Hier al anderhalf jaar en geen problemen. Maar ik heb er ook een hoesje omheen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:08
matthijst schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 18:23:
Je kan ook garantie claimen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
Zonder hoesje, stuitert regelmatig over het laminaat en heb 'm meermaals onder m'n vriendin vandaan moeten trekken. :)

Leuke tip wel. Wij hebben al even geen Netflix meer, wellicht kan ik een andere dienst aan die knop hangen.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
barrymossel schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 23:03:
[...]

Je kan ook garantie claimen?
Overgekocht van een Tweaker en 1 van belsimpel.
Beide lijken me lastig claimen :)

[ Voor 21% gewijzigd door matthijst op 20-05-2022 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 19:11
Een hoesje om de ab is echt een must. Hier ook al dik anderhalf jaar zonder problemen en met hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Zegt niks lijkt me.
Ding van de slaapkamer is kapot. Die ligt op een nachtkastje of op bed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-08 08:51

sjaool

Every life should have 9 cats

matthijst schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 23:10:
[...]

Overgekocht van een Tweaker en 1 van belsimpel.
Beide lijken me lastig claimen :)
Bij Belsimpel heb je gewoon recht op garantie ook al is de CCWGTV officiëel niet te koop in Nederland.

En je kunt ook je smartphone als afstandsbediening gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door sjaool op 21-05-2022 20:38 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
Het is niet dood! (Maar ook niet echt levend)

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb sinds vorige week een een Chromecat met Google TV. Mooi snel apparaat maar ik heb regelmatig (de helft van de media die wordt afgespeeld) last van vertraging van audio. Spul is rechtstreeks op mijn LG TV aangesloten en geluid loopt via ARC naar mijn Samsung soundbar. Met de standaard Chromecast nooit isseus gehad met beeld en geluid. Heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar:

Beeldverbeteraars uit, geluid rechtstreeks uit de TV ipv soundbar, lagere resolutie, HDR uit.
Problemen voornamelijk bij HBO Max en NL ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Gumball Wat vertelt een speedtest? En maak je gebruik van 5Ghz of 2.4?

Als dat allemaal voldoende/goed werkt: heb je de issue ook als je surround sound uit zet in de settings van Chromecast?
Zo ja: kan je op je LG je ARC output op PCM ipv bitstream zetten? En helpt dat dan met surround aan op de Chromecast?

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Raymond P schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:19:
@Gumball Wat vertelt een speedtest? En maak je gebruik van 5Ghz of 2.4?

Als dat allemaal voldoende/goed werkt: heb je de issue ook als je surround sound uit zet in de settings van Chromecast?
Zo ja: kan je op je LG je ARC output op PCM ipv bitstream zetten? En helpt dat dan met surround aan op de Chromecast?
Wifi is steady op 5Ghz, ruim boven de 200mbit. ARC Output al op verschillende types gezet, geen verschil :( Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@Gumball En de surround sound toggle naar uit?

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Raymond P schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:15:
@Gumball En de surround sound toggle naar uit?
Ik heb die toggle eerder kennelijk over het hoofd gezien }:O Deze lijkt de vertraging inderdaad weg te halen! Bedankt voor die suggestie. Via een soundbar is surround toch geen toegevoegde waarde ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robertwebbe
Binnenkort kun je de voeding met ethernetaansluiting gewoon in de Nederlandse Google store bestellen:
nieuws: Google brengt Chromecast met Google TV over drie weken uit in Nederland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ben wel benieuwd naar de Nederlandse integratie, zoals NPO Start. Kijken wat Google mij voorschotelt als suggestie :P

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
anandus schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:01:
Ben wel benieuwd naar de Nederlandse integratie, zoals NPO Start. Kijken wat Google mij voorschotelt als suggestie :P
Hoe werkt NPO Start/Plus überhaupt bij jou? Heb er erg slechte ervaringen mee en gebruik zelf de app van de TV. Mijn vrouw had echter zondag een film (Loft) via NPO Plus via de Chromecast aangezet en (grote) bewegingen waren streperig/vaag. In eerste instantie dacht ik dat het erbij hoorde vanwege alle flashbacks, maar het waren soms ook echt haperingen/verspringingen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
barrymossel schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:42:
[...]

Hoe werkt NPO Start/Plus überhaupt bij jou? Heb er erg slechte ervaringen mee en gebruik zelf de app van de TV. Mijn vrouw had echter zondag een film (Loft) via NPO Plus via de Chromecast aangezet en (grote) bewegingen waren streperig/vaag. In eerste instantie dacht ik dat het erbij hoorde vanwege alle flashbacks, maar het waren soms ook echt haperingen/verspringingen...
Oh, bij mij werkt het prima. We gebruiken het om dagelijks 'gewoon' live tv te kijken (Klokhuis, Jeugdjournaal, gewone journaal, WIDM, First Dates, etc). Ook on demand kijken (bijv Sesamstraat, Freek's Wilde Wereld, Cupcake cup) gaat bij ons zonder problemen.

Zoals je merkt heb ik zélf weinig te kiezen wat we kijken op tv :+

[ Voor 12% gewijzigd door anandus op 31-05-2022 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik gebruik NPO start elke dag wel. Werkt hier zonder problemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robertwebbe
The saga has ended, je kunt de officiele Google ethernetadapter bestellen (wordt over 3 weken geleverd):
https://store.google.nl/p...ernet_adapter_gen_2?hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:38

PinusRigida

I put the p in pool.

Hier alle versies behalve mk1 en de Ultra in huis gehad -at some point-... nu draai ik op tv boven nog een mk3, beneden heb ik die laatste met google-TV en remote..

Altijd heel positief geweest over de eenvoud, gebruiksgemak en prijs van een Chromecast. zeker nu die met remote is nog een stapje verder richting volwaardig smart-tv maken van je 'dumb-tv'...

wat ik vooral leuk vind aan de laatste versie >>> google stadia. het maakt je Chromecast met google tv ook een spelconsole en met 400Mbps 5Ghz Wifi dat ik thuis heb, werkt het uitstekend.

Alleen iets raars: M'n Chromecast was van in het begin, al meer dan een jaar, probleemloos geconnecteerd met m'n 5Ghz netwerk, plots, begin vorige maand ergens = connectie kwijt en wàt-ik-ook-deed... onmogelijk nog te connecteren met 5Ghz, wou alleen nog maar de 2.4Ghz pakken. = gamen via Google Stadia kan je dan wel vergeten. dit heeft zo'n 3 weken geduurd. Raar want er was ook niks veranderd aan m'n netwerk, tevens: al m'n andere apparaten op datzelfde 5Ghz netwerk bleven probleemloos geconnecteerd... alleen die chromecast wou niet meer, constant meldingen van "kijk je verbinding na" of "wachtwoord klopt niet" of andere blabla waarvan ik wist dat er helemaal niks mis mee is: verbinding was voor alle andere apparaten ongewijzigd, idem met WiFi wachtwoord.

Heb chromecast wel 3x terug op fabrieksinstellingen gezet, router 'tig x heropgestart... allemaal zonder gevolg. tot plots ergens vorige week, start ik m'n tv via Chromecast remote, en zie ik rechtsboven verschijnen Verbonden met *naam netwerk 5Ghz* Plots, uit het niks weer verbonden met m'n 5Ghz, zomaar, ik had de hoop al opgegeven om m'n chromecast nog te kunnen gebruiken voor Stadia maar kijk, nu werkt het weer en heb zelfs de indruk dat het vlotter gaat als ervoor.

Iemand iets gelijkaardigs meegemaakt met z'n Chromecast + GoogleTV?! Iemand een idee waaraan dit zou kunnen gelegen hebben?!

[ Voor 6% gewijzigd door PinusRigida op 31-05-2022 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
robertwebbe schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 08:00:
Binnenkort kun je de voeding met ethernetaansluiting gewoon in de Nederlandse Google store bestellen:
nieuws: Google brengt Chromecast met Google TV over drie weken uit in Nederland
Waarmee de Chromecast Ultra direct uit de Google Store verdwenen is, ook niet meer beschikbaar in een Stadia-bundel met een controller.

Verder vooral ook fijn dat we nu verzekerd lijken van toekomstige Chromecasts met Google TV. Want de huidige is een prima huis-tuin-en-keuken-streamer, maar mist toch ook wel wat power en opslagruimte voor als je net iets meer wilt. Op het moment van uitbrengen was de hardware al niet heel denderend en qua updates lijkt Google er ook niet echt veel aandacht meer in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Mijn afstandsbediening werkt niet meer. Ik gebruikte meestal de afstandsbediening van mijn TV, dus hij heeft lange tijd gewoon in de kast gelegen. Geen leven in te krijgen, ook niet na het vervangen van batterijen. Iemand tips? Lijkt me stug dat een afstandsbediening uit het niets stopt met functioneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
PinusRigida schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:04:
Hier alle versies behalve mk1 in huis gehad -at some point-... nu draai ik op tv boven nog een mk3, beneden heb ik die laatste met google-TV en remote..

Altijd heel positief geweest over de eenvoud, gebruiksgemak en prijs van een Chromecast. zeker nu die met remote is nog een stapje verder richting volwaardig smart-tv maken van je 'dumb-tv'...

wat ik vooral leuk vind aan de laatste versie >>> google stadia. het maakt je Chromecast met google tv ook een spelconsole en met 400Mbps 5Ghz Wifi dat ik thuis heb, werkt het uitstekend.

Alleen iets raars: M'n Chromecast was van in het begin, al meer dan een jaar, probleemloos geconnecteerd met m'n 5Ghz netwerk, plots, begin vorige maand ergens = connectie kwijt en wàt-ik-ook-deed... onmogelijk nog te connecteren met 5Ghz, wou alleen nog maar de 2.4Ghz pakken. = gamen via Google Stadia kan je dan wel vergeten. dit heeft zo'n 3 weken geduurd. Raar want er was ook niks veranderd aan m'n netwerk, tevens: al m'n andere apparaten op datzelfde 5Ghz netwerk bleven probleemloos geconnecteerd... alleen die chromecast wou niet meer, constant meldingen van "kijk je verbinding na" of "wachtwoord klopt niet" of andere blabla waarvan ik wist dat er helemaal niks mis mee is: verbinding was voor alle andere apparaten ongewijzigd, idem met WiFi wachtwoord.

Heb chromecast wel 3x terug op fabrieksinstellingen gezet, router 'tig x heropgestart... allemaal zonder gevolg. tot plots ergens vorige week, start ik m'n tv via Chromecast remote, en zie ik rechtsboven verschijnen Verbonden met *naam netwerk 5Ghz* Plots, uit het niks weer verbonden met m'n 5Ghz, zomaar, ik had de hoop al opgegeven om m'n chromecast nog te kunnen gebruiken voor Stadia maar kijk, nu werkt het weer en heb zelfs de indruk dat het vlotter gaat als ervoor.

Iemand iets gelijkaardigs meegemaakt met z'n Chromecast + GoogleTV?! Iemand een idee waaraan dit zou kunnen gelegen hebben?!
Ik weet niet of het helemaal vergelijkbaar is, maar mijn router wisselde geregeld automatisch van kanaal om de meest optimale te gebruiken. Mijn chromecast was daarna het netwerk kwijt. Ik heb dat automatisch wisselen van kanaal uitgezet en daarna geen last meer van gehad. Overigens sinds kort aangesloten via LAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
MarcoC schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:36:
Mijn afstandsbediening werkt niet meer. Ik gebruikte meestal de afstandsbediening van mijn TV, dus hij heeft lange tijd gewoon in de kast gelegen. Geen leven in te krijgen, ook niet na het vervangen van batterijen. Iemand tips? Lijkt me stug dat een afstandsbediening uit het niets stopt met functioneren.
Je kunt de Google TV app op de telefoon gebruiken als afstandsbediening. Beter iets dan niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik heb dat in het verre verleden ook enkele keren gehad. Kwartiertje batterijen eruit, resetten en weer opnieuw aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cemmey
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-07 18:58
Mocht hij defect zijn dan kun je een nieuwe bestellen via de Google store, er staat reserveren bij, dus ik denk dat hij over 3 weken beschikbaar komt. Bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Nu online
Zapato schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:45:
[...]

Je kunt de Google TV app op de telefoon gebruiken als afstandsbediening. Beter iets dan niets.
Ik kan gelukkig mijn Samsung-afstandsbediening gebruiken, alleen die heeft geen Home-knop waardoor je bijv. Netflix heel omslachtig moet afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Nu online
robertwebbe schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:46:
[...]

Ik heb dat in het verre verleden ook enkele keren gehad. Kwartiertje batterijen eruit, resetten en weer opnieuw aanmelden.
Ik zal de batterijen er eens wat langer uit laten. Een halfjaar geleden heb ik de batterijen ook al moeten vervangen. Vermoeiend dat zoiets basaals als een afstandsbediening zoveel onderhoud vergt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15:38

PinusRigida

I put the p in pool.

Zapato schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:44:
[...]

Ik weet niet of het helemaal vergelijkbaar is, maar mijn router wisselde geregeld automatisch van kanaal om de meest optimale te gebruiken. Mijn chromecast was daarna het netwerk kwijt. Ik heb dat automatisch wisselen van kanaal uitgezet en daarna geen last meer van gehad. Overigens sinds kort aangesloten via LAN.
Zou moeten lukken dat het bij mij dat probleem is, heb al sinds pff... 4, 5 jaar dezelfde router en de Chromecast waarmee ik dit probleem heb al zeker anderhalf jaar, (kort na launch gekocht) en heeft heel die tijd probleemloos gewerkt, tot vorige maand, *plots* niet meer...
...om dan een 3-tal weken later -zonder dat ik aan routerconfig iets heb veranderd- *plots* terug dat 5Ghz netwerk te aanvaarden.

Ik heb gedacht om in m'n routerconfig wat te veranderen, maar vermits alle andere apparaten thuis gewoon op datzelfde netwerk zonder problemen werkten heb ik het zo gelaten, ik ken mezelf nl; ik doe "iets" en plots werkt niks meer. :D

Andere optie is misschien dat m'n provider vanop afstand ergens iets veranderd heeft maar het lijkt me onwaarschijnlijk: terug omdat die chromecast het enige apparaat was dat plots problemen vertoonde...

Toch bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:50
MarcoC schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:54:
[...]
Ik zal de batterijen er eens wat langer uit laten. Een halfjaar geleden heb ik de batterijen ook al moeten vervangen. Vermoeiend dat zoiets basaals een afstandsbediening zoveel onderhoud vergt.
Tja, het is niet alleen een standaard infrarood-afstandsbediening die je gewoon jaren ongebruikt kan laten liggen waarna doodleuk het infraroodlampje brandt als er eindelijk weer stroom loopt via de batterij als op een knopje wordt gedrukt. De Chromecast TV zelf wordt middels bluetooth aangestuurd dus die dagelijkse handshake met de afstandsbediening zal uiteindelijk (ook bij ongebruikt in de kast) ertoe leiden dat de batterijen een keer leeg raken.

Zelf druk ik er oplaadbare Eneloops/IKEA batterijen in. Vind het best meevallen hoe vaak ik ze verwissel.

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randommen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-08 21:48
robertwebbe schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:26:
The saga has ended, je kunt de officiele Google ethernetadapter bestellen (wordt over 3 weken geleverd):
Is dat wel interessant eigenlijk? Als ik de specs check, gaat het om een 100Mbps poortje, dat zou betekenen dat je via 5Ghz een hogere bitrate zou kunnen halen?

Zijn er goede gigabit alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
robertwebbe schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 09:26:
Als ik op reserveren druk komt er bezorgdatum 1-2 juni te staan...
randommen schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:08:
[...]

Is dat wel interessant eigenlijk? Als ik de specs check, gaat het om een 100Mbps poortje, dat zou betekenen dat je via 5Ghz een hogere bitrate zou kunnen halen?

Sowieso een stabielere verbinding. Ik merk toch best wat problemen met Stadia. En waarvoor heb je een hoge bitrate nodig? Stabiliteit is belangrijker.

Maar daarom had ik afgelopen weekend deze besteld: https://www.amazon.nl/gp/product/B08NXS46DN/ Geen eigen ervaringen nog, aangezien hij morgen ofzo wordt geleverd. Wel veel positieve ervaringen op Amazon.

[ Voor 20% gewijzigd door barrymossel op 31-05-2022 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randommen
barrymossel schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:23:
[...]

Als ik op reserveren druk komt er bezorgdatum 1-2 juni te staan...

[...]

Sowieso een stabielere verbinding. Ik merk toch best wat problemen met Stadia. En waarvoor heb je een hoge bitrate nodig? Stabiliteit is belangrijker.

Maar daarom had ik afgelopen weekend deze besteld: https://www.amazon.nl/gp/product/B08NXS46DN/ Geen eigen ervaringen nog, aangezien hij morgen ofzo wordt geleverd. Wel veel positieve ervaringen op Amazon.
Ja eens! Hoewel een dikke 4K stream volgens mij best boven de 100Mbit uit kan komen?

Die van amazon ziet er netjes uit, ben benieuwd naar je resultaten, hoewel de originele natuurlijk ook wel wat heeft :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
randommen schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:30:
[...]

Ja eens! Hoewel een dikke 4K stream volgens mij best boven de 100Mbit uit kan komen?

Die van amazon ziet er netjes uit, ben benieuwd naar je resultaten, hoewel de originele natuurlijk ook wel wat heeft :o
Yup, hier even gekeken naar de statistieken van een rip van 4K Lord Of The Rings maar die doet op pieken moeiteloos 100000 bps en trekt 80000 bps als basis. Die krijg ik momenteel niet werkend op de Google TV via Kodi en 5G wifi.

[hmm ik gok dat er een paar nullen missen...VLC zal vast iets niet correct laten zien]

[ Voor 7% gewijzigd door Joarie op 31-05-2022 14:01 ]

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
randommen schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:08:
[...]

Klopt, en die 100 Mbps is zelfs bruto. Als je een speedtest doet kom je in de praktijk niet hoger dan 92 Mbps uit.

In theorie zouden die soort bitstromen mogelijk kunnen zijn maar in de praktijk zie ik dat niet. De meeste TV apps komen niet hoger dan 25 Mbps. Waar je wel hogere snelheden voor nodig kunt hebben is het vullen van de buffers. Voorbeeld is de YouTube app (of vergelijkbare). Als ik dan snel door een lijn met content ga, dan zie ik via WiFi sneller de previews dan via bedraad. Maar meer voorbeelden heb ik ook niet.
Zoals @barrymossel al zie, stabliteit is dan belangrijker.

Via wifi haal ik rond de 300 Mbps, dat is volgens mij het maximum van de chipset die in de Chromecast zit. Dus ook al sluit je een USB dock aan met een gigabit connectie, dan zul je denk ik nog steeds niet hoger dan 300 Mbps komen. Of heeft iemand beduidend hogere snelheden behaald via een speedtest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
randommen schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 13:30:
[...]

Lokale stream wellicht wel (ligt aan je bron). Internetstream zie ik niet zo gauw gebeuren. Zelf kijk ik tegenwoordig alleen internetstreams.
Zal het wel laten weten als ie binnen is...

@robertwebbe bij deze Gbps adapter hebben ze het over 480Mbps voor de CC met Google TV: https://www.amazon.nl/gp/product/B08NXS46DN/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Nu online
Joarie schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:58:
[...]

Tja, het is niet alleen een standaard infrarood-afstandsbediening die je gewoon jaren ongebruikt kan laten liggen waarna doodleuk het infraroodlampje brandt als er eindelijk weer stroom loopt via de batterij als op een knopje wordt gedrukt. De Chromecast TV zelf wordt middels bluetooth aangestuurd dus die dagelijkse handshake met de afstandsbediening zal uiteindelijk (ook bij ongebruikt in de kast) ertoe leiden dat de batterijen een keer leeg raken.

Zelf druk ik er oplaadbare Eneloops/IKEA batterijen in. Vind het best meevallen hoe vaak ik ze verwissel.
Het gaat er meer om dat het niet vlekkeloos werkt. Vorige keer ook een uur bezig geweest de afstandsbediening aan de praat te krijgen nadat de batterijen leeg waren. Half jaar later weer leeg, en nu helemaal geen leven in te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
barrymossel schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 14:02:
[knip]

@robertwebbe bij deze Gbps adapter hebben ze het over 480Mbps voor de CC met Google TV: https://www.amazon.nl/gp/product/B08NXS46DN/
Die 480Mbit (theoretisch) ga je niet halen maar alle Gbit adapters die ik heb getest, komen (ook via USB2), aan ~300Mbit of zelfs vaak nog wat hoger.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Zelf net toch ook maar de originele besteld. Daar kan ik in het tv meubel de ethernetkabel erin drukken, zodat er niet nog een kabel achter de TV hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
Is er nu met de introductie in Nederland ook iets aan de opties van Google Tv gewijzigd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Mesmer_ schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:15:
Is er nu met de introductie in Nederland ook iets aan de opties van Google Tv gewijzigd?
Videoland, NPO Start en Ziggo GO zijn dan ook geïntegreerd (waar dat eerst alleen Netflix, Disney, etc was)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mesmer_ schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:15:
Wat ander startscherm, zoals de Duitsers nu hebben (als voorbeeld), en dan in het Nederlands vanzelfsprekend?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PbtWVSvUL6N2VZFBWCgq42lKd9U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/N8wNG2vTnuL9QPcb6uH0ZmQw.png?f=user_large

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Gumball schreef op maandag 30 mei 2022 @ 23:19:
[...]

Ik heb die toggle eerder kennelijk over het hoofd gezien }:O Deze lijkt de vertraging inderdaad weg te halen! Bedankt voor die suggestie. Via een soundbar is surround toch geen toegevoegde waarde ;)
Dat ligt er dan toch echt aan welke soundbar je hebt.
Stereo geluid of een Bluray met Dolby Atmos HD geluid. Tja, dat klinkt echt heel anders op de Ambeo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randommen
hardware-lover schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:03:
[...]

Die 480Mbit (theoretisch) ga je niet halen maar alle Gbit adapters die ik heb getest, komen (ook via USB2), aan ~300Mbit of zelfs vaak nog wat hoger.
Dit is top dan toch, als de looks je niet zo uitmaken lijkt mij het hoogst haalbare het prettigst, ik gebruik hem vooral voor lokaal streamen en dan is dat toch wel handig. Ik ga dan toch ook voor de niet originele, ik dacht dat die netjes gigabit was maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
randommen schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:45:
[...]
Dit is top dan toch, als de looks je niet zo uitmaken lijkt mij het hoogst haalbare het prettigst, ik gebruik hem vooral voor lokaal streamen en dan is dat toch wel handig. Ik ga dan toch ook voor de niet originele, ik dacht dat die netjes gigabit was maar helaas.
Als looks belangrijk zijn dan hangt men zo'n stick of schoteltje toch simpelweg aan een HDMI verlengkabel? Ik vind het zelf niet zo prettig zo'n geval aan de zijkant van mijn TV dus heb ik een extra HDMI verlengkabeltje aan mijn receiver hangen, wel zo handig bij het testen van dit soort apparaten. Dan maakt het ook niet meer uit wat ik nog aan extra's aansluit, kan allemaal uit het zicht als het moet (y)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randommen
hardware-lover schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:50:
[...]

Als looks belangrijk zijn dan hangt men zo'n stick of schoteltje toch simpelweg aan een HDMI verlengkabel? Ik vind het zelf niet zo prettig zo'n geval aan de zijkant van mijn TV dus heb ik een extra HDMI verlengkabeltje aan mijn receiver hangen, wel zo handig bij het testen van dit soort apparaten. Dan maakt het ook niet meer uit wat ik nog aan extra's aansluit, kan allemaal uit het zicht als het moet (y)
Ja helemaal mee eens, hoewel ik zelf nogal makkelijk kan zijn, achter de TV zie ik het toch niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesmer_
hardware-lover schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:25:
[...]

Wat ander startscherm, zoals de Duitsers nu hebben (als voorbeeld), en dan in het Nederlands vanzelfsprekend?
[Afbeelding]
Ik las dat de nieuwe interface nu ook in Nederland beschikbaar is maar ik zie op mijn Chromecast (die ik al sinds nov 2020 heb) geen verschil. Is hier nog een actie voor nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2green
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-08 02:26
In de NL store is de adapter met ethernet nu ook te koop.

19.95 incl. verzendkosten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xLqvTdAPue2K3PDhydj_BxiDYLQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PJrXUPnzpIpdvPC57uD4qXVt.webp?f=user_large

[ Voor 38% gewijzigd door 2green op 31-05-2022 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
randommen schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:45:
[...]

Jaren geleden een review gelezen over de steam Link, die bewust op 100mb is gezet vanwege een lagere latency versus hogere throughout uit mijn hoofd.

Keek hier wel van op. Zou hier niet iets soortgelijks spelen? Verder niet in verdiept of het echt zo is, maar dacht deel het even.

Edit:

Zat tijdens jet eten nog even hieraan te denken. globaal komt het neer op: delay(node) = d(process) + d(queue) + d(transmission) + d(propagation)

Met d(transmission) = packet length/ bandwidth

Maar gelijktijdig zie ik zowel Valve als Google dezelfde dingen doen, terwijl voor beiden latency belangrijker is dan een dubbeltje minder uitgeven.

Misschien zit hier iemand die wat meer kennis paraat heeft, anders Google ik het later wel even.

[ Voor 40% gewijzigd door 2green op 31-05-2022 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
daffie82 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:39:
[...]

Dat ligt er dan toch echt aan welke soundbar je hebt.
Stereo geluid of een Bluray met Dolby Atmos HD geluid. Tja, dat klinkt echt heel anders op de Ambeo ;)
Uiteraard. Maar de kans dat je Dolby soundbar of tv struikelt over een conversie en een paar milliseconden delay toevoegt is dan ook ietswat kleiner.

Als je lipsync issues hebt dan gaat er iets niet lekker in de ketting van compatibiliteit.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mesmer_ schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 18:19:
[...]
Ik las dat de nieuwe interface nu ook in Nederland beschikbaar is maar ik zie op mijn Chromecast (die ik al sinds nov 2020 heb) geen verschil. Is hier nog een actie voor nodig?
Ik verwacht dat dit vanzelf een keer gaat komen, als we daadwerkelijk een Google TV land zijn geworden (niet alleen als aankondiging bedoel ik).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Over drie weken krijgen we de nieuwe interface. Dan is namelijk de daadwerkelijke start van de officiële verkoop in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

ArthurMorgan schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 07:55:
Over drie weken krijgen we de nieuwe interface. Dan is namelijk de daadwerkelijke start van de officiële verkoop in Nederland.
Oei, moet ik dan de wolf-launcher uitzetten :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joarie
hjs schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:02:
[...]

Oei, moet ik dan de wolf-launcher uitzetten :+
Die Wolf-launcher blijft gewoon lekker staan. Wel zo handig met kleine kinderen. Eenvoud creeert meer rust en overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herriex
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2024
ArthurMorgan schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 07:55:
Is er een (officiele) bron en al screenshots ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randommen
@2green heb er gisteravond even over gegoogled maar kon geen verklaring vinden anders dan dat meer dan 100 mbps niet nodig zou zijn, wel dat de latency lager is dan Wi-Fi, maar lager dan bij en gigabit nic heb ik nergens gelezen.

Wat ik wel zou kunnen bedenken, de chromecast heeft dus een usb 2.0 chipset waarbij je bottleneckt op 300mbps, wellicht heeft dat voltrekken wel als gevolg dat hij het zwaarder heeft en dat je latency spikes krijgt, doordat de officiele adapter gecapt is op 100 mbit zal je dat probleem dan niet hebben vermoed ik, maar dit is puur iets wat ik nu bedenk ;-)

Heb de cable matters adapter besteld, mocht de 300mbit teveel worden forceer ik de link op 100 mbit in mijn Juniper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@randommen Ik heb natuurlijk geen idee hoe oud je bent, maar vroegahh had je gewoon 10/100 Mbps NICs.
(En dáárvoor zelfs 10 Mbps NICs). De officiële adapter heeft er zo een en hoef je dus niet te cappen, hij kan gewoon niet harder. :P

Het grote voordeel van een 10/100 NIC pakken is natuurlijk simpel: kosten. De bill of materials reduceren met enkele centen levert enorme besparingen op.
Daarbovenop kan er niemand gaan zeiken als het een 10/100/1000 NIC is en de 'volle snelheid' niet gehaald wordt.

Als je denkt regelmatig die 300 Mbps aan te gaan tikken op je Chromecast dan heb je, imho, helaas het verkeerde device in huis gehaald. De hardware is daar niet voor bedoeld.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Raymond P schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 10:19:
@randommen Ik heb natuurlijk geen idee hoe oud je bent, maar vroegahh had je gewoon 10/100 Mbps NICs.
(En dáárvoor zelfs 10 Mbps NICs). De officiële adapter heeft er zo een en hoef je dus niet te cappen, hij kan gewoon niet harder. :P

Het grote voordeel van een 10/100 NIC pakken is natuurlijk simpel: kosten. De bill of materials reduceren met enkele centen levert enorme besparingen op.
Daarbovenop kan er niemand gaan zeiken als het een 10/100/1000 NIC is en de 'volle snelheid' niet gehaald wordt.

Als je denkt regelmatig die 300 Mbps aan te gaan tikken op je Chromecast dan heb je, imho, helaas het verkeerde device in huis gehaald. De hardware is daar niet voor bedoeld.
Precies dit. Deze devices zijn gemaakt voor online streams. Dat zie je ook aan de standaard software die grotendeels gericht is op recommendations vanuit online streaming apps. En ja, daarvoor is 100Mbps meer dan genoeg.
Volgens mij heeft 300Mbps (via een Gbit adapter) alleen écht nut bij lokaal streamen met hele grote bestanden. En ik denk inderdaad dat je daarvoor beter een ander device had kunnen aanschaffen.

Ook heel irritant om op Reddit te lezen dat sommige Stadia gebruikers boos zijn door de 100Mbps, want "met een hogere bandbreedte zou ik zeker betere kwaliteit halen, nu kan ik beter wifi gebruiken". En dan na uitleg het nog niet snappen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2green
randommen schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:55:
@2green heb er gisteravond even over gegoogled maar kon geen verklaring vinden anders dan dat meer dan 100 mbps niet nodig zou zijn, wel dat de latency lager is dan Wi-Fi, maar lager dan bij en gigabit nic heb ik nergens gelezen.

Wat ik wel zou kunnen bedenken, de chromecast heeft dus een usb 2.0 chipset waarbij je bottleneckt op 300mbps, wellicht heeft dat voltrekken wel als gevolg dat hij het zwaarder heeft en dat je latency spikes krijgt, doordat de officiele adapter gecapt is op 100 mbit zal je dat probleem dan niet hebben vermoed ik, maar dit is puur iets wat ik nu bedenk ;-)

Heb de cable matters adapter besteld, mocht de 300mbit teveel worden forceer ik de link op 100 mbit in mijn Juniper.
Was gisteravond ook even online hiervoor, kon met een vlotte zoektocht ook niets vinden, had nog geen tijd gehad dit terug te koppelen hier.Zie verder ook geen voordelen in meer snelheid dan 100mbit, aangezien ik enkel geïnteresseerd ben in minder latency en met 100mbit meer dan voldoende bandbreedte heb.

Ik had de cable matters ook nog even bekeken laatst, stond op het punt deze te kopen. Leek mij prima. Maar nu die van google beschikbaar is, ga ik liever voor een bekender merk waarbij ik niet de lan kabel achter de tv hoef te hangen (tenzij je de usb-c of hdmi kabel gaat verlengen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
2green schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:43:
[...]

Was gisteravond ook even online hiervoor, kon met een vlotte zoektocht ook niets vinden, had nog geen tijd gehad dit terug te koppelen hier.Zie verder ook geen voordelen in meer snelheid dan 100mbit, aangezien ik enkel geïnteresseerd ben in minder latency en met 100mbit meer dan voldoende bandbreedte heb.

Ik had de cable matters ook nog even bekeken laatst, stond op het punt deze te kopen. Leek mij prima. Maar nu die van google beschikbaar is, ga ik liever voor een bekender merk waarbij ik niet de lan kabel achter de tv hoef te hangen (tenzij je de usb-c of hdmi kabel gaat verlengen).
Daarnaast zie ik bij de reviews op Amazon van die van Cable Matters ook voorbij komen dat hij wel eens geheel gereset moet worden (als in usb kabel eruit). Dat zou voor mij echt funest zijn. Als ik (en meer nog: mijn vrouw) wil streamen, dan moet het gewoon werken. En goed. Bij een adapter van Google zelf maak ik me daar net wat minder zorgen over...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-08 18:52

TommyGun

Stik er maar in!

barrymossel schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:48:
[...]

Daarnaast zie ik bij de reviews op Amazon van die van Cable Matters ook voorbij komen dat hij wel eens geheel gereset moet worden (als in usb kabel eruit). Dat zou voor mij echt funest zijn. Als ik (en meer nog: mijn vrouw) wil streamen, dan moet het gewoon werken. En goed. Bij een adapter van Google zelf maak ik me daar net wat minder zorgen over...
Ik heb er nu een tijdje 2 in gebruik (2 GCWGTV's in huis), en ervaar geen problemen.

Op beide haal ik ~300Mbps, en gebruik het idd om local media te streamen (Plex).

Weet niet wat de limiet is maar video's van enkel tientallen GB's groot zijn iig geen probleem.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
TommyGun schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:01:
[...]

Ik heb er nu een tijdje 2 in gebruik (2 GCWGTV's in huis), en ervaar geen problemen.

Op beide haal ik ~300Mbps, en gebruik het idd om local media te streamen (Plex).

Weet niet wat de limiet is maar video's van enkel tientallen GB's groot zijn iig geen probleem.
Ik heb ze morgen allebei (tenminste als Google morgen levert). Ik zal ze eens proberen te vergelijken (al zal de Cable Matters boven komen bij de TV op de logeerkamer, en dus weinig gebruikt worden).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-08 18:52

TommyGun

Stik er maar in!

barrymossel schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:03:
[...]

Ik heb ze morgen allebei (tenminste als Google morgen levert). Ik zal ze eens proberen te vergelijken (al zal de Cable Matters boven komen bij de TV op de logeerkamer, en dus weinig gebruikt worden).
Let wel dat 100Mbps veelal bij lange na niet genoeg is voor met name 4k media;
https://www.reddit.com/r/...enough_to_direct_play_4k/

Local media dus, voor die internet streams met een bitrate van likmevestje is dat prima te doen natuurlijk.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
TommyGun schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 16:06:
[...]

Let wel dat 100Mbps veelal bij lange na niet genoeg is voor met name 4k media;
https://www.reddit.com/r/...enough_to_direct_play_4k/

Local media dus, voor die internet streams met een bitrate van likmevestje is dat prima te doen natuurlijk.
I know, maar eerlijk gezegd download ik vrij weinig meer. En zeker geen 4K. Enige is een zo nu en dan een aflevering Curse of Oak Island O+ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:46
Joarie schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 09:35:
[...]

Die Wolf-launcher blijft gewoon lekker staan. Wel zo handig met kleine kinderen. Eenvoud creeert meer rust en overzicht
Haha idd, mijn kleine kinderen worden niet blij van sommige van de voorbeeld plaatjes die er soms zijn, kneiter enge of heftige beelden voor kleine kinderen...
Pagina: 1 ... 29 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)