Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
De Chromecast met Google TV ondersteunt nu profielen.
Even opnieuw opstarten en je krijgt de keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

JeroenSmit2061 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 13:43:
Mijn Google Chromecast met Google TV schakelt regelmatig zijn eigen wifi uit. Het gebeurt mij een paar keer per week. Via instellingen opnieuw weer inschakelen verhelp het probleem maar het is wel irritant.
Heeft iemand daar ook last van?
2.4 en 5ghz zelfde naam en een Fritzbox? Daarmee had ik het. Gaf ik ze een eigen naam geen probleem.
(Nu verbonden via de adapter met ethernet aansluiting)

FrankRicard in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"

[ Voor 10% gewijzigd door hjs op 20-06-2022 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenSmit2061
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05-04 09:49
hjs schreef op maandag 20 juni 2022 @ 18:54:
[...]

2.4 en 5ghz zelfde naam en een Fritzbox? Daarmee had ik het. Gaf ik ze een eigen naam geen probleem.
(Nu verbonden via de adapter met ethernet aansluiting)

FrankRicard in "Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2"
Inderdaad 2.4 en 5GHZ hebben dezelfde naam, ik ga eens proberen deze een andere naam te geven. In mijn geval een KPN V10. Dank voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenSmit2061
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05-04 09:49
Zapato schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:55:
[...]

Ja had ik ook. Ik heb de instelling in de router om periodiek het beste kanaal voor de wifi te kiezen uitgezet en daarna geen last meer van gehad.
Oehh! Een goeie, ga ik eens proberen. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Piet91 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 18:10:
Ik zie ook een artikel op de frontpage nu. Ik heb die profielen al minimaal 2 of 3 weken.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• somnabula
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-08 16:35
Goedemorgen iedereen,

Heeft iemand van jullie ook gemerkt dat de ziggo go app sinds zijn laatste update en stuk trager werkt op de google tv?

Voorheen werkte de app heel vlot op de google tv, maar met de nieuwe update werkt de app tergend traag.

Ga ik eens melden bij ziggo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:39
ArthurMorgan schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 08:39:
[...]

Ik zie ook een artikel op de frontpage nu. Ik heb die profielen al minimaal 2 of 3 weken.
Weet je dat zeker? Ik heb het scherm ook al een tijdje, maar dat betrof kinder profielen, nu staat mijn vriendin ook op het startscherm. ;)

Ik heb het nog niet getest, maar ik hoop dat ik nu af ben van gedeelde ondertiteling instellingen in de Youtube app.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:39
Piet91 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 18:10:
Maar de Android update naar 12 is er dus nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08 17:40
somnabula schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:27:
Goedemorgen iedereen,

Heeft iemand van jullie ook gemerkt dat de ziggo go app sinds zijn laatste update en stuk trager werkt op de google tv?

Voorheen werkte de app heel vlot op de google tv, maar met de nieuwe update werkt de app tergend traag.

Heb er idd ook last van, stuk trager na de update !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-08 23:53
somnabula schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:27:

Daar zijn ze van op de hoogte, maar ik verwacht niet dat ze daar iets aan gaan doen. Volgens mij draaien ze de setopbox app met een vertaalslag en een flinke overhead, omdat ze te lui zijn om een native app te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blueface
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:22
Niet alleen is de app trager geworden. Ook dolby digital werkt niet meer. Zowel op de google chromecast tv niet en ook niet op mijn sony bravia tv. Voor de update werkte het prima. Heb het geprobeerd om onder systeem aan te zetten, werkt dus niet meer. Waardeloze klote update dus.....

[ Voor 14% gewijzigd door blueface op 23-06-2022 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somnabula
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07-08 16:35
Op de ziggo fora wordt er gesproken over het oplossen van de problemen in een volgende update, maar geen idee wanneer die eraan komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Soundwork schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 09:50:
Maar de Android update naar 12 is er dus nog niet?
Ik heb grote twijfels of we die überhaupt ooit gaan krijgen.

En ja, Ziggo heeft hun apps geüpdate en die zijn in een keer zwaar $%@%$^# geworden.
Op de Chromecast was ik er op tijd bij en heb ik de automatisch updaten uitgezet zodat ik de oude nog heb.
Op de telefoon was ik helaas te laat, maar ik zit te denken om daarvoor een oudere versie van APKMirror te halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Piet91 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:44:
[...]
Ik heb grote twijfels of we die überhaupt ooit gaan krijgen.

En ja, Ziggo heeft hun apps geüpdate en die zijn in een klaar zwaar $%@%$^# geworden.
Op de Chromecast was ik er op tijd bij en heb ik de automatisch updaten uitgezet zodat ik de oude nog heb.
Op de telefoon was ik helaas te laat, maar ik zit te denken om daarvoor een oudere versie van APKMirror te halen.
-ION- in "Ziggo Go op Android TV"

Daar schijn je vanaf nu niet zo heel veel meer aan te hebben?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:13:
[...]

-ION- in "Ziggo Go op Android TV"

Daar schijn je vanaf nu niet zo heel veel meer aan te hebben?
Crap. |:(

Rond middernacht nog gebruikt (want we hebben hier meer TV problemen) en nu werkt de oude app inderdaad niet meer.
Je zou bijna denken dat de oudere versies iets hebben/mogelijkheden hebben waarvan Ziggo nu wil dat men die niet meer mag/kan gebruiken o.i.d.

Net even een oudere versie van de Ziggo app voor de smartphone van APKMirror gehaald, die werkt *NU* nog wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08 17:40
De Ziggo app op mijn GTV is nu wel behoorlijk snel met Ziggo internet, dit was gisteren niet zo.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P4b5I-X3q7lc0LxTIyMimA5Sctk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HLS4XMIdQlqMtik9mv0Rxgd8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 86% gewijzigd door Albert020 op 21-06-2022 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Van uit de OP.
"Ziggo Go TV: Om de app te gebruiken moet je een abonnement hebben en verbonden zijn met een (willekeurig) Ziggo-netwerk."

Op dit moment is Ziggo Go TV gewoon te streamen naar mijn Chromecast Ultra. Terwijl ikzelf op een KPN netwerk zit.

ALs ik vandaag zo'n TV dongle koop (ik ben door de reacties op de FP wel enthousiaster geworden), dan kan ik niet de Ziggo GO app gebruiken dus.

Dat zou dan erg jammer zijn. Aangezien de OP op 06-11-2020 het laatst gewijzigd is, klopt dit nog?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@streamnl "Helaas, je kan deze video volgfens afspraak met de content aanbieder vanaf dit IP netwerk niet bekijken. Je moet verbonden zijn met je Ziggo thuisnetwerk."
Op Windows PC en Android telefoon kan het wel, maar met de app op CCwGTV krijg ik bovenstaande boodschap. Heb alleen kabelTV van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Toff schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 17:57:
@streamnl "Helaas, je kan deze video volgfens afspraak met de content aanbieder vanaf dit IP netwerk niet bekijken. Je moet verbonden zijn met je Ziggo thuisnetwerk."
Op Windows PC en Android telefoon kan het wel, maar met de app op CCwGTV krijg ik bovenstaande boodschap. Heb alleen kabelTV van Ziggo.
Spijtig.
En bedankt dat je het getest hebt.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@streamnl Je kan vreemdgenoeg wel casten vanaf Windows PC met bv Chrome, maar dat wil je niet denk ik, want de kwalieit is minimaal op een flink scherm. Blijft de NPO app over.

[ Voor 7% gewijzigd door Toff op 21-06-2022 18:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:52
@streamnl Er zijn 2 verschillende apps. Degene die je nu gebruikt in combinatie met je Ultra is Ziggo GO, deze is bedoeld voor smartphones en tablets en kun je in de EU op ieder netwerk gebruiken.
Voor Google TV heb een andere app, Ziggo GO TV. Deze is bedoeld voor tv platforms (hogere kwaliteit, meer mogelijkheden) en deze werkt alleen via Ziggo internet. Dit is niet omdat Ziggo dit zo graag wil maar de content owners eisen dit. Je wilt niet weten hoe ingewikkeld en complex tv rechten zijn.

Je kunt overigens nog steeds casten dus op een KPN netwerk zou je de Ziggo GO app kunnen gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door robertwebbe op 21-06-2022 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik zal morgen eens kijken of ik hem ergens in de aanbieding kan vinden.
Anders heb ik pech en koop ik hem wel via Bol.

Bedankt voor de info

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 31-03 00:43
Ik heb sinds dinsdag ook deze nieuwe Chromecast. Bewust even gewacht tot de officiele NL release. Ik ben nog een beetje aan het bekijken / ontdekken wat de mogelijkheden zijn. Een aantal dingen die ik eerst via de pc deed zijn al gelukt.

Via de Duitse ARD is veel content voor Nederland afgeschermd maar met VPN werkte het wel op mijn pc. Casten met oude chromecast werkte niet. Nu met deze nieuwe chromecast kun je de VPN ook installeren en dat werkt perfect met de ARD app. Op de pc krijg ik zo ook de BBC Iplayer werkend maar op de Chromecast lukt dat niet als ik VPN instel op UK. Weet iemand hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen?

Dan nog iets. Ik gebruik Button Mapper omdat ik de Netflix knop op de afstandsbediening onzinnig vind. Nog iemand die deze app gebruikt? Je kan er de menu knop mee veranderen maar welke knop bedoelen ze er mee? Op de afstandsbediening zit geen menu knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
Voor Google TV heb een andere app, Ziggo GO TV. Deze is bedoeld voor tv platforms (hogere kwaliteit, meer mogelijkheden) en deze werkt alleen via Ziggo internet. Dit is niet omdat Ziggo dit zo graag wil maar de content owners eisen dit. Je wilt niet weten hoe ingewikkeld en complex tv rechten zijn.
Wat een onzin, ik heb toch gewoon een TV pakket van Ziggo. Omdat ik geen internet van ze heb zou die app niet werken? Had op een andere manier opgelost kunnen worden met een registratie sleutel ofzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:44
tajvdz schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:58:

Dan nog iets. Ik gebruik Button Mapper omdat ik de Netflix knop op de afstandsbediening onzinnig vind. Nog iemand die deze app gebruikt? Je kan er de menu knop mee veranderen maar welke knop bedoelen ze er mee? Op de afstandsbediening zit geen menu knop.
Ik gok dat ze de long press van de middelste knop in de D-pad bedoelen (de "OK" button)

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tajvdz
Joarie schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:48:
[...]

Ik gok dat ze de long press van de middelste knop in de D-pad bedoelen (de "OK" button)
geen idee. had nog niet eens in de gaten dat je met long press wat anders krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
tajvdz schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:51:
[...]
geen idee. had nog niet eens in de gaten dat je met long press wat anders krijgt..
Toch wel handig, wanneer je een app wilt verplaatsen, verwijderen of updaten. :)

Even wat anders: Ik kwam laatst dit tegen: https://www.amazon.nl/Str...&pd_rd_i=B08GR1LWT2&psc=1 , een Video HDMI Capture Card met Loop Out. Werkt dit met de CC+GTV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toff schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 20:42:
[...]

Toch wel handig, wanneer je een app wilt verplaatsen, verwijderen of updaten. :)

Even wat anders: Ik kwam laatst dit tegen: https://www.amazon.nl/Str...&pd_rd_i=B08GR1LWT2&psc=1 , een Video HDMI Capture Card met Loop Out. Werkt dit met de CC+GTV?
"Werkt niet voor HDCP2.2-apparaten", valt er te lezen 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
hardware-lover schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 20:49:
[...]

"Werkt niet voor HDCP2.2-apparaten", valt er te lezen 😉
Ja, maar is de CCwGTV zo'n apparaat? Ik kon het niet vinden.
Onderliggende vraag is dan natuurlijk, of het met een ander apparaat wel zou kunnen.

[ Voor 14% gewijzigd door Toff op 23-06-2022 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toff schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 21:29:
[...]
Ja, maar is de CCwGTV zo'n apparaat? Ik kon het niet vinden.
Onderliggende vraag is dan natuurlijk, of het met een ander apparaat wel zou kunnen.
Hij ondersteund het iig wel volgens Google eigen info 😉

Wat zou je met zo'n apparaatje willen doen icm de CCwGTV, wat had je in gedachten?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
hardware-lover schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 22:33:
[...]

Hij ondersteund het iig wel volgens Google eigen info 😉

Wat zou je met zo'n apparaatje willen doen icm de CCwGTV, wat had je in gedachten?
Opnames maken van Viaplay F1 streams bij problemen, om naar Viaplay te sturen bijvoorbeeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:21
Wat een fijn apparaat die google chromecast met tv.
Ik heb net gister de netadapter met netwerk poort binnen gekregen die ik via google gekocht had.
Binnenkort even netjes instaleren en de oude adapter weghalen.
Had geprobeerd met een micro usb naar usb c adapter maar de oude geeft te weinig stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toff schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 22:46:
[...]
Opnames maken van Viaplay F1 streams bij problemen, om naar Viaplay te sturen bijvoorbeeld?
Ah ja, dat was ook één van de vragen die in de waslijst staat die ze hebben gedeeld 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-08 08:51

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik ben nog steeds op zoek naar een goede USB Hub met card reader voor de CCwGTV die ook een beetje betaalbaar is. De genoemde hubs zijn of heel duur of niet meer verkrijgbaar jammer genoeg.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
sjaool schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 09:52:
Ik ben nog steeds op zoek naar een goede USB Hub met card reader voor de CCwGTV die ook een beetje betaalbaar is. De genoemde hubs zijn of heel duur of niet meer verkrijgbaar jammer genoeg.
Waarom met card reader? Je kunt toch ook een USB stickje eraan hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

tjanssen schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 11:04:
[...]

Waarom met card reader? Je kunt toch ook een USB stickje eraan hangen?
Het is een van tweeën of card reader of USB-stick. Die zijn er genoeg maar je hebt nooit de garantie of ze ook werken met de Chromecast met Google TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tajvdz
Wat betreft vragen die ik voorbij zag komen hier over USB-C hubs, USB sticks en card reader. Zoek even specifiek op Youtube. Ik heb daar gister wat filmpjes bekeken. Kwa hub ziek ik eigenlijk alleen maar een van ANker voorbij komen. Bij bol.com zijn deze onder andere te koop. Er zijn er ook met ethernet aansluiting. Voor de hubs moet je wel een sterkere voeding / oplader kopen dan die bij de Chromecast zelf zit. Minimaal 45 watt wordt er aangeraden. Ik heb mijn oude Chromecast ook met ethernet verbonden. In een van de filmpjes zag ik dat vooral de ethernet adapter van google zelf minder presteert dan wifi. Daar wordt aangeraden om alleen ethernet te gebruiken als de wifi heel slecht is. Je kan een speedtest app downloaden op de chromecast om uit te zoeken wat verstandig is.

In deze video staat veel info en hij verwijst ook naar kortere en specifieke clips

YouTube: Everything the Chromecast with Google TV Can Do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
3dmazter schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 06:13:
Wat een fijn apparaat die google chromecast met tv.
Ik heb net gister de netadapter met netwerk poort binnen gekregen die ik via google gekocht had.
Binnenkort even netjes instaleren en de oude adapter weghalen.
Had geprobeerd met een micro usb naar usb c adapter maar de oude geeft te weinig stroom.
Adapter heb ik ook gekocht, werkt prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tajvdz
Nu even mijn eigen probleem, BBC I-Player. Ik gebruik sinds kort NordVPN in plaats van een UK Proxy. De UK Proxy werkt alleen voor Engelse content terwijl je met VPN kan kiezen welk land. Daarbij is VPN stukken goedkoper dan de Proxy die ik had en de instelling (aan / uit zetten) werkt ook nog eens veel simpeler.

Zowel met de Proxy als VPN kan ik op de PC gebruik maken van BBC I-Player. De VPN op de Chromecast werkt perfect voor de Duitse ARD app op Duitse server maar BBC I-Player krijg ik niet gedownload. Ik merk wel verschil als ik verbind met een Engelse server. Bij de aanbevolen apps komt BBC I-Player zelfs te staan in plaats van HBO als ik VPN uit heb staan. BBC I-Player zou ik eerst in de Playstore moeten downloaden maar dan komt de foutmelding dat dat vanwege het land waar ik woon niet kan. Het lijkt dus dat de Playstore hier dwarsligt en dat daar ergens een instelling ofzo staat dat ik in Nederland woon. Ik vermoed dan ook dat als de BBC I-Player app eenmaal geinstalleerd is op de Chromecast dat hij ook werkt. Op de PC gebruik ik geen app maar de BBC website. Zonder VPN geen I-Player en krijg je een soort wereldwijde BBC website te zien, met VPN aan krijg je de UK versie met link naar I-Player.

Er is wel een mogelijkheid om vanaf de website te casten. Ik kan dat eens proberen als de VPN op de Chromecast op een Engelse server staat. Ook zou ik via de TV webbrowser op de Chromecast kunnen kijken of ik via de BBC website er kan komen. Alleen is de resolutie van die browser niet goed lijkt het. Zijn daar andere manieren voor kwa browser? Chrome lijk ik niet te kunnen vinden / installeren.

Zijn er hier mensen die het wel voor elkaar hebben gekregen en hoe? Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
MatMich schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:18:
[...]

Adapter heb ik ook gekocht, werkt prima
Ja ik wilde hem ook bestellen. Kan zijn dat ze oudere versie gebruiken die nog een lagere snelheid heeft.
Volgens mij is degene die je nu bij Google kunt bestellen 1 Gig/s toch?
In dat filmpje hadden ze het voer 100 Mb/s
Adapter zag er wel hetzelfde uit. Ik heb de oude zwarte met micro usb aansluiting voor mijn oude chromecast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@tajvdz Ik heb de BBC iPlayer app van APKMirror gehaald en gebruik het i.c.m. Private Internet Access met hun VK London Streaming server. Dat werkt over het algemeen wel redelijk.

Vaak is het met dergelijke apps (iPlayer, Netflix e.d.) i.c.m. een VPN provider wel een kat-en-muis-spel tussen die 2. Dan blokkeren Netflix/iPlayer de server waarna de VPN weer een nieuwe optuigt en die weer wordt geblokkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
tajvdz schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:28:
[...]

Ja ik wilde hem ook bestellen. Kan zijn dat ze oudere versie gebruiken die nog een lagere snelheid heeft.
Adapter zag er wel hetzelfde uit. Ik heb de oude zwarte met micro usb aansluiting voor mijn oude chromecast.
Adapter deze week bij Google besteld, maar is 100 Mb/s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:15
tajvdz schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:28:
[...]

100Mbps:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nOVUcO3tzWjA7yR_4PdfGpOyY90=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gqyNFpsA8gxqvVLNfmSIPhq5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:15
tajvdz schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:13:
Wat betreft vragen die ik voorbij zag komen hier over USB-C hubs, USB sticks en card reader. Zoek even specifiek op Youtube. Ik heb daar gister wat filmpjes bekeken. Kwa hub ziek ik eigenlijk alleen maar een van ANker voorbij komen. Bij bol.com zijn deze onder andere te koop. Er zijn er ook met ethernet aansluiting. Voor de hubs moet je wel een sterkere voeding / oplader kopen dan die bij de Chromecast zelf zit. Minimaal 45 watt wordt er aangeraden. Ik heb mijn oude Chromecast ook met ethernet verbonden. In een van de filmpjes zag ik dat vooral de ethernet adapter van google zelf minder presteert dan wifi. Daar wordt aangeraden om alleen ethernet te gebruiken als de wifi heel slecht is. Je kan een speedtest app downloaden op de chromecast om uit te zoeken wat verstandig is.

In deze video staat veel info en hij verwijst ook naar kortere en specifieke clips

YouTube: Everything the Chromecast with Google TV Can Do
Geen zin om de video te bekijken, maar inderdaad is de adapter langzamer dan een beetje fatsoenlijke wifi, maar wel doorgaans een stuk stabieler.
Via wifi haal ik een drie keer hogere bandbreedte, maar had ik regelmatig dat m'n stadia stream bleef hangen. Met de adapter niet. Daarnaast merk je van die lagere snelheid niks als je niet lokaal gigantische 4k bestanden gaat streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
Ja zie je toch 100Mbps. Die Anker hubs hebben wel en Gigabit Ethernet aansluiting. Met de Google ethernet adapter kun je verder ook geen hub gebruiken volgens mij. Ik moet heel even kijken of ik een hub wil gaan gebruiken dus wacht even met de google ethernet adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
Piet91 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 15:32:
@tajvdz Ik heb de BBC iPlayer app van APKMirror gehaald en gebruik het i.c.m. Private Internet Access met hun VK London Streaming server. Dat werkt over het algemeen wel redelijk.

Vaak is het met dergelijke apps (iPlayer, Netflix e.d.) i.c.m. een VPN provider wel een kat-en-muis-spel tussen die 2. Dan blokkeren Netflix/iPlayer de server waarna de VPN weer een nieuwe optuigt en die weer wordt geblokkeerd.
Nou ja wat ik zei de BBC Iplayer werkt wel op de pc met NordVPN. Als ik de app op de chromecast heb staan dan zal het daar ook werken. Zoals ik al zei lijkt de Playstore dwars te liggen. Ik heb de app op APKMirror gevonden maar hoe krijg ik die op de chromecast geinstalleerd? Dat heb ik nog nooit zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:33
tajvdz schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 00:31:
[...]

Nou ja wat ik zei de BBC Iplayer werkt wel op de pc met NordVPN. Als ik de app op de chromecast heb staan dan zal het daar ook werken. Zoals ik al zei lijkt de Playstore dwars te liggen. Ik heb de app op APKMirror gevonden maar hoe krijg ik die op de chromecast geinstalleerd? Dat heb ik nog nooit zo gedaan.
apk op je telefoon zetten en dan send files to tv op telefoon en stick installeren en dan daarmee versturen is een optie of een file manager voor android met drive intergratie

of zoeken op sideloaden op google voor nog meer varianten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tajvdz
fredgroes schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 04:07:
[...]

apk op je telefoon zetten en dan send files to tv op telefoon en stick installeren en dan daarmee versturen is een optie of een file manager voor android met drive intergratie

of zoeken op sideloaden op google voor nog meer varianten
Nou het installeren was me uiteindelijk gelukt maar videos bekijken in de BBC I-Player niet. Krijg telkens een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heeft iemand al de interface met viaplay en NPO start etc op het homescreen?

volgens nieuws: Google brengt Chromecast met Google TV over 3 weken uit in Nederland ... zou dat bij de introductie in nederland komen. Ik heb nu nog steeds alleen de internationale dingen als HBO Max en Netflix etc.

(het gaat mijndus niet om de apps, maar om aanbevelingen en verder kijken etc. in de instellingen kan ik die nederlandse services ook nog niet toevoegen.)

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lastpost.
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 00:21
Nee, die heb ik hier ook nog niet. Enkel Prime, Apple, Disney, HBO en Netflix als services om uit te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:26
Zou dat niet iets zijn dat apps zelf kunnen inbouwen? Zo merk ik ook dat Prime niet op verder kijken komt en bijvoorbeeld Disney+ wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
tajvdz schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 11:19:
[...]

Nou het installeren was me uiteindelijk gelukt maar videos bekijken in de BBC I-Player niet. Krijg telkens een foutmelding.
IPlayer is me ook niet gelukt. Ondanks sideloaden, vpn enzo. Als iemand nog tips heeft: graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-08 19:01

swtimmer

Ontrafelt het leven!

ArthurMorgan schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 11:23:

volgens nieuws: Google brengt Chromecast met Google TV over 3 weken uit in Nederland ... zou dat bij de introductie in nederland komen. Ik heb nu nog steeds alleen de internationale dingen als HBO Max en Netflix etc.

(het gaat mijndus niet om de apps, maar om aanbevelingen en verder kijken etc. in de instellingen kan ik die nederlandse services ook nog niet toevoegen.)
Ook in België nog niets. Al zag ik wel in de laatste app update van VRT een verwijzing, denk ik, naar het volledige home scherm gebeuren. Heb ook geen updates pending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:22
ArthurMorgan schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 11:23:

Nee, maar er is opeens zomaar opeens wel viaplay, Disney plus, Apple TV, Youtube kids, videoland en npo op mijn Chromecast geïnstalleerd zonder dat ik iets gedaan heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mesmer_
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 19:11
dutchnltweaker schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 16:52:
[...]

Nee, maar er is opeens zomaar opeens wel viaplay, Disney plus, Apple TV, Youtube kids, videoland en npo op mijn Chromecast geïnstalleerd zonder dat ik iets gedaan heb.
Op mijn Chromecast is niets gewijzigd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

dutchnltweaker schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 16:52:
[...]

Dat je daarvoor vrije ruimte hebt is bijna het meest schokkende 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik vraag mij af wanneer de Nederlandse services beschikbaar komen. Het is nu nog beperkt tot de grote Amerikaanse services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Als je alleen de apps gebruikt, is 8GB dan niet voldoende?

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:26
Op deze pagina lees ik dat Netflix niet meedoet aan recommendations. Het lijkt dus dat de bouwer van een app die keuze/mogelijkheid moet maken. Dat geldt dan ook denk ik voor makers van Nederlandse apps (NPO, Videoland etc.). Ik kan me voorstellen dat die dat niet direct inbouwen, maar hopelijk wel snel.

https://9to5google.com/2022/03/25/google-tv-streaming-apps-services/
Why isn’t Netflix on Google TV?
Netflix is a bit of an outlier on Google TV. The biggest streaming service in the world, unfortunately, doesn’t play nice with the platform. You can see Netflix content using Google TV’s directory lookup feature, but Netflix blocks its original content from being used in the watchlist feature. Netflix ripped this support from the platform in late 2020, including support for account linking. That means that Google TV won’t offer any recommendations for Netflix content. However, we have seen Netflix run ads on Google TV in recent months.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
streamnl schreef op zondag 26 juni 2022 @ 07:44:
Als je alleen de apps gebruikt, is 8GB dan niet voldoende?
Los van of de beschikbare opslag voldoende is of niet, netto is dat geen 8GB maar zowat de helft 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tajvdz
kraanwagen schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 13:57:
[...]

IPlayer is me ook niet gelukt. Ondanks sideloaden, vpn enzo. Als iemand nog tips heeft: graag.
Ja jammer. Op de PC werkt Iplayer redelijk goed. Af en toe een hapering of traag met laden wat met de proxy volgens mij niet was. Welke versie heb je gesideload? Ik had er eerst een die volgens mij bedoeld was vor een mobiele telefoon met touch screen. De cursor leek weinig te doen. Nu heb ik er een voor Android TV. Is veel kleiner kwa mb's maar nu kan ik wel door de interface klikken. Alleen geeft het starten van een video een foutmelding. Die van mij is volgens mij van september 2021. preciese versie zal ik moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Heb gezocht in het forum, maar geen antwoord op mijn vraag kunnen vinden. Sinds anderhalve week heb ik de CCmGTV in huis via de Google store.
Ziggo zend geen analoge radio meer uit en dus dacht ik via de CCmGTV, die aangesloten is op mijn versterker, naar radio te kunnen luisteren. Ik kan bijvoorbeeld TuneIn gebruiken, maar die moet ik dan via de tv inschakelen, om te kunnen zien welke zender ik aanzet. Als ik de gesproken opdracht 'speel radio 538' opgeef, krijg ik te horen dat dat niet lukt op dit apparaat. Hij 'weet' natuurlijk niet dat hij aan een versterker hangt en het geluid direct te horen zou zijn.
Als ik dan een radio zender heb geselecteerd m.b.v. de tv en alles speelt kan ik niet de tv uitzetten. Er komt dan schijnbaar ergens een signaal die de CCmGTV uitschakelt. Hoe weet ik niet, want alle koppelingen die hiermee verband houden staan uitgeschakeld op de versterker en de tv, maar toch is het zo.
Is er een mogelijkheid dat ik toch, zonder tv, radio kan luisteren via de CCmGTV door bijvoorbeeld een spraakopdracht?

Als je je voorneemt dat je altijd alles laat mislukken en dat lukt, ben je dan een echte mislukkeling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@rokil, ik weet niet wat voor TV je hebt maar bij diverse TV's is het mogelijk om het beeldscherm zelf uit te schakelen zonder dat de TV werkelijk wordt uitgezet. Misschien niet ideaal, maar indien beschikbaar mogelijk een bruikbare "oplossing"?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

swtimmer schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 14:48:
[...]

Ook in België nog niets. Al zag ik wel in de laatste app update van VRT een verwijzing, denk ik, naar het volledige home scherm gebeuren. Heb ook geen updates pending.
Volgens mij heb ik dat wel op Android TV maar alleen met verder kijken, je hebt er dus geen reet aan. Dan kan ik een oude nieuwsuitzending herkijken die ik al gezien hebt een dag eerder. Dat ze dingen als het nieuws niet wat toegankelijker maken snap ik niet. BIj VTM moet je eerst scrollen naar de categorie, en dan daar helemaal ergens rechts achteraan staat dan het nieuws en dan kun je doorklikken naar de laatste uitzending.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
@hardware-lover Dat zou inderdaad een mooie oplossing zijn, maar helaas heeft mijn tv die functie....

Als je je voorneemt dat je altijd alles laat mislukken en dat lukt, ben je dan een echte mislukkeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rokil schreef op zondag 26 juni 2022 @ 15:09:
@hardware-lover Dat zou inderdaad een mooie oplossing zijn, maar helaas heeft mijn tv die functie....
... niet?🤔

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zapato schreef op zondag 26 juni 2022 @ 07:57:
Op deze pagina lees ik dat Netflix niet meedoet aan recommendations. Het lijkt dus dat de bouwer van een app die keuze/mogelijkheid moet maken. Dat geldt dan ook denk ik voor makers van Nederlandse apps (NPO, Videoland etc.). Ik kan me voorstellen dat die dat niet direct inbouwen, maar hopelijk wel snel.

https://9to5google.com/2022/03/25/google-tv-streaming-apps-services/
[...]
Vreemd dat ze het voor Google TV beperken maar voor Android TV dan niet? Aanbevelingen voor Netflix (per profiel), kan ik activeren op het startscherm.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@rokil Soms is die functie verborgen. Op mijn oude Sony (en Panasonic) kan ik wel togglen via API commands.
Hoe dat met je versterker ertussen werkt weet ik niet, maar het is het proberen waard.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
Ik heb een Samsung UHD6120 en ik zou echt niet weten waar deze functie verborgen zou moeten zitten. Het instructieboekje vermeld het niet.
Maar de CCmGTV heeft dus niet de functie om een radiozender vanaf een geïnstalleerde app af te spelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rokil schreef op zondag 26 juni 2022 @ 18:32:
Ik heb een Samsung UHD6120 en ik zou echt niet weten waar deze functie verborgen zou moeten zitten. Het instructieboekje vermeld het niet.
Maar de CCmGTV heeft dus niet de functie om een radiozender vanaf een geïnstalleerde app af te spelen?
Pagina 125?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
Dankjewel voor het zoeken, maar dit is schijnbaar alleen als er multimedia direct vanaf de tv wordt afgespeeld. Dus als er bijvoorbeeld een usb-stick is aangesloten. Deze optie krijg ik ook niet te zien als de CCmGTV rechtstreeks is aangesloten op de tv, omdat dit niet wordt gezien als een multimedia-apparaat, maar gewoon een hdmi invoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@rokil, da's jammer dan. Ik heb de optie wel in het toestel zitten, ook altijd beschikbaar, maar gebruik het eigenlijk zelden tot nooit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
@rokil Als het niet in het menu niet terug te vinden is dan staat het ook niet in de consumenten-manual.
Je zoekt naar signage. Ervaring met Samsung TV's heb ik helaas niet.

Wellicht voor wat je nu wilt doen totale overkill, maar IP control vind ik een mooie toevoeging aan automatisering.

Wat ik wel kan vinden is: https://www.samsung.com/u...icture-but-not-the-sound/

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rokil
  • Niet online
@Raymond P Ook bedankt voor je moeite, maar helaas is die instelling bij niet te vinden. Zal wel aan de uitvoering liggen van mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Marzman schreef op zondag 26 juni 2022 @ 14:49:
[...]

Volgens mij heb ik dat wel op Android TV maar alleen met verder kijken, je hebt er dus geen reet aan. Dan kan ik een oude nieuwsuitzending herkijken die ik al gezien hebt een dag eerder. Dat ze dingen als het nieuws niet wat toegankelijker maken snap ik niet. BIj VTM moet je eerst scrollen naar de categorie, en dan daar helemaal ergens rechts achteraan staat dan het nieuws en dan kun je doorklikken naar de laatste uitzending.
Ah, dus zo spannend is die update niet. Ik kijk ook vrij weinig op via de app dus had nog niet gezien dat het dan bij het verder kijken rijtje komt. Had eigenlijk gehoopt/verwacht dat wat meer goede content van NPO enzo in die lijstjes gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacteria1980
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-08 09:50
Goedemorgen, ik heb een vraagje, ik heb via de app send files tot tv bestanden op mijn Chromecast google tv gezet. Maar nu wil ik graag die bestanden verwijderen. Hoe doe ik dat? Het zijn geen apps, maar echt bestanden in de map sdcard/ downloads. Alvast bedankt voor het antwoord 😃👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bacteria1980 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 11:06:
Goedemorgen, ik heb een vraagje, ik heb via de app send files tot tv bestanden op mijn Chromecast google tv gezet. Maar nu wil ik graag die bestanden verwijderen. Hoe doe ik dat? Het zijn geen apps, maar echt bestanden in de map sdcard/ downloads. Alvast bedankt voor het antwoord 😃👍
Dat doe ik met de Android TV-versie van X-plore File Manager.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bacteria1980
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17-08 09:50
Bedankt, het is gelukt 😃👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmazter
Sinds een paar dagen start de chromecast niet goed op.
Als ik de tv aanzet en versteker op juiste hdmi zie ik helemaal niks (blauw beeld)
Dan moet ik eerst de chromecast usb kabel in en uit pluggen voor hij begint.
Hij staat op nooit op standby gaan.
Maar toch doet ie niks als ik alles aanzet.

[ Voor 15% gewijzigd door 3dmazter op 27-06-2022 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@3dmazter Waarschijnlijk reclame van een bekende "koele" webshop. :+

Welk type CC gebruik je?
Heb zelf alleen ervaring met de CCwGTV, waarbij het voor mij het prettigste werkt om de CC met de AB uit te schakelen na gebruik.
Waar een groen scherm duidt op handshake problemen, wordt een blauw scherm wel aan HDMI-kabel problemen geweten. Als je er geen HDMI-kabel tussen hebt, dan kan het nog wel aan het kabeltje uit de CC liggen. Misschien zie je verschil, als je de positie van je CC eens verandert?
Anders is het het misschien een goede aanleiding voor het aanschaffen van een nieuwe CCwGTV. Is in mijn ogen de uitgave meer dan waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmazter
Toff schreef op maandag 27 juni 2022 @ 23:05:
@3dmazter Waarschijnlijk reclame van een bekende "koele" webshop. :+

Welk type CC gebruik je?
Heb zelf alleen ervaring met de CCwGTV, waarbij het voor mij het prettigste werkt om de CC met de AB uit te schakelen na gebruik.
Waar een groen scherm duidt op handshake problemen, wordt een blauw scherm wel aan HDMI-kabel problemen geweten. Als je er geen HDMI-kabel tussen hebt, dan dan het nog wel aan het kabeltje uit de CC liggen. Misschien zie je verschil, als je de positie van je CC eens verandert?
Anders is het het misschien een goede aanleiding voor het aanschaffen van een nieuwe CCwGTV. Is in mijn ogen de uitgave meer dan waard!
Het gaat om de CCwGTV versie.
Ik zal de kabels nog eens nazien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herriex
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-02-2024
3dmazter schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 10:11:
[...]

Het gaat om de CCwGTV versie.
Ik zal de kabels nog eens nazien.
Bij mij kwam dit doordat de CCwGTV in een aansluiting aan de zijkant van de tv geplugd zat, de brede kabel maakt dan een rare "draai" . Ik heb hem in aansluiting aan de onderkant gedaan zodat hij recht hing, en nooit meer problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Ik heb de CCwGTV niet, maar de Ultra.
Volgens wat ik begrijp moet het gewoon mogelijk zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Comp User op 30-06-2022 00:10 ]

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tjanssen
  • Niet online
robertwebbe schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:52:
Ik vermoed dat het geleverde vermogen van een alternatieve voeding niet het probleem is, ondanks de melding dat die te weinig power heeft. Ik vermoed eerder dat ze weer een vuil truukje hebben uitgehaald in de USB verbinding. Ik weet even niet meer precies wat ze doen maar dit was ooit ook het geval met het opladen van mobiele telefoons. Alleen als je een lader gebruikte van de fabrikant zelf (Motorola), dan werkte het. Volgens mij was het toen een 200k weerstandje tussen de dataverbinding en de 5V. Als deze aanpassing niet wordt gemeten, dan (aannemelijke) foutmelding tonen.Blijkbaar wil Google niet dat we zelf hubs gaan aansluiten en gaan streamen van externe opslag.
Voor iedereen die geinteresseerd is. Ik krijg op mijn TV's ook de melding dat de power supply niet sterk genoeg is. Nadat er dit blokje tussen gezet heb werkt het wel gewoon.

De Chromecast geeft deze melding dus ook als er een USB host aanwezig is. Dit blokje blokkeert de USB datalijnen, en laat alleen de voedingslijnen door. Nu moet uiteraard de 5V van de TV wel sterk genoeg zijn, maar mij werkt het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@tjanssen Goed gevonden, maar ik denk dat de meesten juist een USB-hub willen aansluiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tjanssen
  • Niet online
Toff schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:11:
@tjanssen Goed gevonden, maar ik denk dat de meesten juist een USB-hub willen aansluiten.
Ik denk dat voor de meeste het zonder USB hub allemaal goed genoeg is, maar als je deze wel nodig hebt dan is mijn oplossing redelijk onzinnig ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-08 15:53
tjanssen schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 17:42:
[...]

Voor iedereen die geinteresseerd is. Ik krijg op mijn TV's ook de melding dat de power supply niet sterk genoeg is. Nadat er dit blokje tussen gezet heb werkt het wel gewoon.

De Chromecast geeft deze melding dus ook als er een USB host aanwezig is. Dit blokje blokkeert de USB datalijnen, en laat alleen de voedingslijnen door. Nu moet uiteraard de 5V van de TV wel sterk genoeg zijn, maar mij werkt het prima.
Even dat ik het goed begrijp, kan je hiermee je CCwGTV van stroom voorzien via een USB poort van je TV of gaat dit alleen over het gebruik van hubjes?
Ik begreep namelijk dat de CCwGTV teveel stroom vraagt voor een gemiddelde USB poort in de TV. Zou het wel fijn vinden als ik niet de adapter richting een normaal stopcontact hoef te gebruiken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjanssen
  • Niet online
Smobbo schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:34:
[...]

Even dat ik het goed begrijp, kan je hiermee je CCwGTV van stroom voorzien via een USB poort van je TV of gaat dit alleen over het gebruik van hubjes?
Ik begreep namelijk dat de CCwGTV teveel stroom vraagt voor een gemiddelde USB poort in de TV. Zou het wel fijn vinden als ik niet de adapter richting een normaal stopcontact hoef te gebruiken :)
Het eerste wat je zegt. Ik heb nu mijn CCwGTV via de USB poort van mijn TV gevoed. Weet niet wat de maximale output current van de TV is, maar op 2 TV's waarop ik het geprobeerd heb gaat het gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp User
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 04-08 19:56
Comp User schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 00:04:
Ik heb de CCwGTV niet, maar de Ultra.
Volgens wat ik begrijp moet het gewoon mogelijk zijn.
Ik zit er wel over te denken om de CCwGTV voor m'n ouders te bestellen, maar enkel als ik de apps van oa Viaplay, ZiggoSport en T-Mobile TV (ivm gemist) kan installeren, dit om de - niet-zo-smart - TV nog even wat langer te blijven gebruiken.

Als er ergens een - up-to-date - schema te vinden is, zou het handig zijn

Vaste locatie, vast netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
@Smobbo Het ligt een beetje/nogal aan wat je TV allemaal kan. 4K/HDR verbruikt bijvoorbeeld meer dan 1080P/SDR.
Het advies is ten minste 5W te leveren, dat is een halve watt meer dan USB3 (blauwe poort) zou moeten leveren.
In praktijk vraagt CCwGTV 2-2.5W voor 1080P/SDR volgens het internet, dat zit aan de max van wat een 'normale' USB poort zou moeten/mogen leveren.

Werkt het? Vast wel, totdat het niet meer werkt. De 5V lijn van je TV is vast niet gebouwd om (vaak) kortstondig een hoge piek te leveren.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:35
Comp User schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:00:
[...]
Als er ergens een - up-to-date - schema te vinden is, zou het handig zijn
Hoezo schema? Je kunt toch op de websites van de content aanbieders/apps zien voor welke devices ze ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Niet online
Raymond P schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:08:
@Smobbo Het ligt een beetje/nogal aan wat je TV allemaal kan. 4K/HDR verbruikt bijvoorbeeld meer dan 1080P/SDR.
Het advies is ten minste 5W te leveren, dat is een halve watt meer dan USB3 (blauwe poort) zou moeten leveren.
In praktijk vraagt CCwGTV 2-2.5W voor 1080P/SDR volgens het internet, dat zit aan de max van wat een 'normale' USB poort zou moeten/mogen leveren.

Werkt het? Vast wel, totdat het niet meer werkt. De 5V lijn van je TV is vast niet gebouwd om (vaak) kortstondig een hoge piek te leveren.
Op deze site hebben ze het over maximaal 3,2W bij 4K HDR. Maximaal 640 mA dus. Als het werkt dan werkt het, je merkt het snel genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond P
tjanssen schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 11:35:
[...]

Op deze site hebben ze het over maximaal 3,2W bij 4K HDR. Maximaal 640 mA dus. Als het werkt dan werkt het, je merkt het snel genoeg.
Op deze site ging de meter niet verder dan 3.5W bij 4K Netflix.

Ik heb zelf helaas niet de tools (lees: usb c socket en 10K weerstandjes) om te meten wat er verbruikt wordt als je iets deftigers streamt en/of een bluetooth headset gebruikt, maar ik ga er stiekem wel van uit dat je dan wél die 900mA overschrijdt.
Onderliggende issue is dat je dan niet direct een power notification krijgt maar dat er problemen ontstaan die je wellicht niet direct daaraan koppelt. M.a.w. de adapter heeft toch echt de voorkeur.

- knip -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjanssen
  • Niet online
Raymond P schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:45:
[...]

Op deze site ging de meter niet verder dan 3.5W bij 4K Netflix.

Ik heb zelf helaas niet de tools (lees: usb c socket en 10K weerstandjes) om te meten wat er verbruikt wordt als je iets deftigers streamt en/of een bluetooth headset gebruikt, maar ik ga er stiekem wel van uit dat je dan wél die 900mA overschrijdt.
Onderliggende issue is dat je dan niet direct een power notification krijgt maar dat er problemen ontstaan die je wellicht niet direct daaraan koppelt. M.a.w. de adapter heeft toch echt de voorkeur.
Het is niet dat je huis afbrandt als het fout gaat... Zoals ik al zei, als het goed gaat, dan gaat het goed.

Wat wel vreemd is dat het standby verbruik 0,9W is. Iets wat volgens Europese regelgeving maximaal 0,5W mag zijn dacht ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Smobbo schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:34:
[...]

Ik heb een simpele stekkerdoos met aan/uit knop met een tie wrap achterop mijn tv vastgemaakt (gewoon met twee tie wraps) en daar zit mijn tv, mijn android tv, chromecast ultra, versterker en misschien nog iets dat ik vergeet in. Als ik klaar ben zet ik het uit met die knop en dan heb ik ook 0 standbyverbruik. En de stekkers zitten allemaal achterop je tv dus ook niet dat alles richting stopcontact moet.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-08 15:53
Tnx voor de reacties.
Ik heb zo'n usb ding besteld, eens kijken of het werkt.
Voor die paar euro kan je het gokken dacht ik zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmazter
3dmazter schreef op maandag 27 juni 2022 @ 21:34:
Sinds een paar dagen start de chromecast niet goed op.
Als ik de tv aanzet en versteker op juiste hdmi zie ik helemaal niks (blauw beeld)
Dan moet ik eerst de chromecast usb kabel in en uit pluggen voor hij begint.
Hij staat op nooit op standby gaan.
Maar toch doet ie niks als ik alles aanzet.
Heb in het developpers menu standby uitgezet zonder resultaat.
Toen ik dat weer aan zette en de tijd op "Nooit" op standby gezet had deed hij het weer normaal.
Geen idee waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
tjanssen schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 13:14:
[...]

Het is niet dat je huis afbrandt als het fout gaat... Zoals ik al zei, als het goed gaat, dan gaat het goed.
Klopt. Je huis zou niet af mogen fikken. Maar zoals ik al zei, dat het in jouw beleving goed lijkt te gaan betekent niet dat je je hardware niet langzaam om zeep helpt.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:14

daffie82

Minisforum UM773 Lite

CCmGTV :
Instellingen | Weergave en geluid | Dynamisch bereik en kleurindeling
bij "Kleurindeling" kan je een optie kiezen met 10 bit en 2 opties met 12 bit.

1) Heeft het überhaupt zin om hier 12 bit te kiezen bij een LG OLED G1 ?
2) En als het geen zin heeft, kan het dan nadelig zijn om 12 bit te kiezen ?

Ik merk namelijk dat de Chromecast bij een reboot soms terug default naar 12 bit (terwijl ik dus 10 bit ingesteld had).

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / FiiO DM13 BT / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.5.0 (UMOEUXM)

Pagina: 1 ... 31 ... 59 Laatste

Let op:
Dit topic is voor alle mediaspelers / streamingdevices van Google: de Chromecast, Chromecast with Google TV en TV Streamer.

Discussie over illegale functionaliteit, of daarnaar linken is uitdrukkelijk niet toegestaan.
Een beetje schimmig, is gewoon schimmig.
Twijfel? Zie Het algemeen beleid #verbodencopyright

Gelieve dit topic niet meer te gebruiken voor 'bestel hier en daar', want daarvoor hebben wij Google Chromecast/TV/Streamer Levertijden en prijzen ;)