3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Dit is een knap alternatief voor het gemis aan Interlagos met al die hobbels.
[ Voor 50% gewijzigd door PalingDrone op 23-10-2020 12:36 ]
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Niet zo raar, de track limits zijn nu ineens anders dan ze normaal zijn om een of andere reden.Plenkske schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:18:
Max wist even niet wat nou precies de track limits waren
Normaal is het dat je 1 band op een kerb moet hebben, blijkbaar is dat dit weekend ineens 1 band binnen de witte lijn op het asfalt?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Haas en AR behoorlijk ingelopen, maar, kijkend naar Ferrari, niet door de PU.
Dit is imho hoe het altijd zou moeten zijnYakuzA schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:37:
[...]
Normaal is het dat je 1 band op een kerb moet hebben, blijkbaar is dat dit weekend ineens 1 band binnen de witte lijn op het asfalt?
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Interlagos vind ik ook altijd mooi, heeft ook zo'n mooi hoogteverschil. Van mij mag deze blijven.PalingDrone schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:34:
Nu al een vettere baan dan Zandvoort
Dit is een knap alternatief voor het gemis aan Interlagos met al die hobbels.
Waiting on the world to change
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Ik vermoed dat een RB16 het erg goed zal doen en de ander niet zo.PatrickC schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:40:
Ik ben echt benieuwd hoe de Red Bull op dit circuit gaat zijn, want het is niet de meest stabiele auto dit jaar. Met name de bochten waar je op de top van een heuveltje komt, waardoor er minder G-krachten zijn, zijn listig voor de Red Bull lijkt mij. Het is wel weer een echt rijders-circuit, dus dat zou weer in Max’ straatje moeten passen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Albon staat nu 7e en Max 20e, dus je zou wel eens gelijk kunnen hebben!DaniëlWW2 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:41:
[...]
Ik vermoed dat een RB16 het erg goed zal doen en de ander niet zo.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Die Max spinde ook al aan het begin van de training. Dat wordt natuurlijk nooit wat zo.PatrickC schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:43:
[...]
Albon staat nu 7e en Max 20e, dus je zou wel eens gelijk kunnen hebben!
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
De vloer is er gewoon even af om aan iets te sleutelen. Ik vermoed de achterwielophanging.hansvk schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:36:
Wordt flink gesleuteld aan de auto van Max. Nieuwe vloer volgens Winkelman.
Dat lijkt me logischer dan een andere vloer. Winkelman zegt ook steevast wanneer ze gaan longrunnen 2e deel FP2 dat de coureur Nog even niet op zoek is naar snelle tijden.
een treffende spreuk
Ik vind kerbstones wel echt bij circuits horen. Veel gaver met ze dan zonder ze.SnowDude schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:38:
[...]
Dit is imho hoe het altijd zou moeten zijn
een treffende spreuk
- DaniëlWW2
- Niet online
Daar lag de vloer er namelijk ook af.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Det ben ik met je eens, en met twee wielen op en over de kerb is geen probleem, maar ik vind gewoon dat je minimaal 2 wielen op het asfalt moet houden.pro_6or schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:51:
[...]
Ik vind kerbstones wel echt bij circuits horen. Veel gaver met ze dan zonder ze.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Vast een beetje uitgeschoten met bijvullen van de olieDamian schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:01:
oh oh, veel rook uit de motor van Max.
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Witte rook dus een nieuwe pausDamian schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:01:
oh oh, veel rook uit de motor van Max.
Ik zou het doen!
Hoogstwaarschijnlijk dat dit een oudere motor uit de pool is.rammes schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:05:
hopen dat het een slechte vrijdag motor is van Verstappen
Meestal gaan de "goede" motor components er morgen pas in.
Max?
Dat vond ik vroegah op Estoril ook altijd erg leuk. (Opa vertelt)
pro_6or schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:51:
[...]
Ik vind kerbstones wel echt bij circuits horen. Veel gaver met ze dan zonder ze.
Ach het maakt niet zoveel uit wat de track limit precies is, maar even voor deze race andere regels als voor alle andere races dat is natuurlijk niet handig.SnowDude schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:01:
[...]
Det ben ik met je eens, en met twee wielen op en over de kerb is geen probleem, maar ik vind gewoon dat je minimaal 2 wielen op het asfalt moet houden.

Nu maakt het tijdens de trainingen natuurlijk nog niet uit, maar als wanneer er tijdens de kwalificatie tijden afgenomen worden door deze "andere" track limits dan komt daar natuurlijk gezeik van.
Hebben de teams/rijders nog een mogelijkheid om te zeggen "dit is achterlijk, doe maar ff niet" of is dit iets wat het circuit/de racing director gewoon kan beslissen en dan maar geslikt moet worden?
- DaniëlWW2
- Niet online
Denk dat ze het allemaal wel doen, het is een beetje een bumpy baan.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:09:
Max is trouwens wel lekker zijn skidblokken aan het slopen. Het is een tijd geleden dat er zoveel vonken vanaf kwamen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
- DaniëlWW2
- Niet online
MERC 1-2
Max 3
Williams onderaan
- DaniëlWW2
- Niet online
Niet alleen bij Max, ik heb dit ook al gezien bij andere rijders zoals bv Vettel, denk dat het meer aan de track ligt dan aan de auto...PatrickC schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:14:
Als ik de onboards van Max bekijk, dan moet hij veel corrigeren vind ik. En Albon klaagt ook al, maar dat zijn we inmiddels wel gewend.
En trouwens, wat een heerlijke track is dit! Ik kan mij voorstellen dat veel coureurs plezier uit deze rondjes halen. Wat een hoogte verschillen zeg
[ Voor 16% gewijzigd door CrazyFool op 23-10-2020 13:19 ]
Dit is zo'n baantje waar wind nog wel een aardige rol kan spelen dit weekend, iig kan het in die omgeving best tochten.Jasphur schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:18:
Hadden ze die Wind direction/speed graphic al eens eerder gebruikt? Leuke toevoeging wel
Niemand verplicht je hier te reageren en inmiddels ben ik ook wel klaar met pretenderen alsof je een zinvolle bijdrage aan dit topic levert met dergelijke reacties. Ik ga je dus indringend verzoeken een bijdrage te gaan leveren of anders te stoppen met reageren hier.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:17:
En nu rijdt alleen Albon nog. Aan het begin reed Max heel veel. RBR rijdt echt opvallend veel deze sessie.
[ Voor 39% gewijzigd door DaniëlWW2 op 23-10-2020 13:29 ]
Gok dat de rode band helemaal snel opgegeten wordt op dit nieuwe asfaltJasphur schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:23:
Bandje linksvoor van Mercedes gaat er snel aanHeeft de rest dat ook?
ja bij Ferrari waren ze ook aan het controleren zal ikJasphur schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:23:
Ik zou het doen!
Ik hoorde ze net wel zeggen dat ze vanaf nu bij trainingen wat vaker DAS niet gebruiken. Om te kijken hoe het in 2021 zal gaan.Jasphur schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:23:
Geen idee of het hier veel invloed op heeft ? Is minder snelle opwarming meer graining ?
Met alleen maar afwisselende bochten zit het met die opwarming wel okPlenkske schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:25:
[...]
Ik hoorde ze net wel zeggen dat ze vanaf nu bij trainingen wat vaker DAS niet gebruiken. Om te kijken hoe het in 2021 zal gaan.
Geen idee of het hier veel invloed op heeft ? Is minder snelle opwarming meer graining ?
Volgens SKY was het nieuwe asfalt niet het probleem (bij Mercedes in ieder geval), maar eerder die lange snelle laatste bocht naar rechtsPalingDrone schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:25:
[...]
Gok dat de rode band helemaal snel opgegeten wordt op dit nieuwe asfalt
Zo'n lange snelle vreet natuurlijk wel lekker weg.Jasphur schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:27:
[...]
Volgens SKY was het nieuwe asfalt niet het probleem (bij Mercedes in ieder geval), maar eerder die lange snelle laatste bocht naar rechts
FF wat anders; Gingen ze dit weekend ook met banden van volgend jaar rijden als test?
Jazeker tijdens FP2 krijgen ze 1 setjePalingDrone schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:30:
[...]
Zo'n lange snelle vreet natuurlijk wel lekker weg.
FF wat anders; Gingen ze dit weekend ook met banden van volgend jaar rijden als test?
9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn
Geloof dat ze dit doen in FP2PalingDrone schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:30:
[...]
Zo'n lange snelle vreet natuurlijk wel lekker weg.
[ Voor 3% gewijzigd door Jasphur op 23-10-2020 13:34 ]
- DaniëlWW2
- Niet online
Pirelli had dus wel gelijk dat dit circuit zwaar is voor de banden en dat ze de hardste compounds kiezen met een een extra setje hard.
Wie weet. Maar de kans op een twee-stopper wordt zo wel groterPalingDrone schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:25:
[...]
Gok dat de rode band helemaal snel opgegeten wordt op dit nieuwe asfalt
Zat op 3 tienden na S2 maar foutje in S3. Hij zat er dus erg dicht op. Maar ja, alles nog op harde banden. We zien het straks wel.Damian schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 13:15:
Max er nu 0.78 sec achter, op een band harder....
een treffende spreuk
3 toch? De ene coureur 2 en de ander 1. Allemaal verschillende had ik gelezen hier ergens in dit topic.
3-3-7, dus iedereen moest van zijn witte banden af
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
wellicht dat ze hierdoor een setje mediums kunnen uitsparen voor de race.
Gewoon ff een vraag tussendoor. Wat mij opvalt is dat Max met 3 setjes 32 rondes rijdt maar dat er gemiddeld zo'n 5/6 setjes gebruikt worden (een leclerc bijvoorbeeld met 6 setjes 33 rondes). Waar zit dit enorme verschil in? Is dat puur afstelling van de auto en dus verbruik van de band of komt dat omdat max gewoon een 'zuinige' hollander is en goed met z'n banden is?
PH-MRK request startup
Dit zijn geen setjes, dit zijn stints. Ze gaan dan weer op dezelfde banden naar buiten als waar ze daarvoor op reden.Mrkoekie schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:00:
[...]
Gewoon ff een vraag tussendoor. Wat mij opvalt is dat Max met 3 setjes 32 rondes rijdt maar dat er gemiddeld zo'n 5/6 setjes gebruikt worden (een leclerc bijvoorbeeld met 6 setjes 33 rondes). Waar zit dit enorme verschil in? Is dat puur afstelling van de auto en dus verbruik van de band of komt dat omdat max gewoon een 'zuinige' hollander is en goed met z'n banden is?
stom zeg.. het staat er gewoon boven.Zahariac schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:01:
[...]
Dit zijn geen setjes, dit zijn stints. Ze gaan dan weer op dezelfde banden naar buiten als waar ze daarvoor op reden.

ik hou m'n mond verder

PH-MRK request startup
Het kan dus best goed zijn dat Max 3 sets van de harde compount heeft gebruikt. Lijkt mij niet logisch, maar het kan
Behalve bij Merc en RB zitten alle teams zo ver uit elkaar tussen beide rijdersDe_Bastaard schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:13:
Het is natuurlijk nog maar FP1 maar hoe kan het dat Vettel niet dichter op LeClerc zit? Ik krijg af en toe een beetje het Max <> Albon idee.
Float like a butterfly, sting like a bee.
AT zitten ook dicht bij elkaarMartinusz schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:16:
[...]
Behalve bij Merc en RB zitten alle teams zo ver uit elkaar tussen beide rijdersmag open dat dat is om verschillende data te vergaren
De_Bastaard schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:13:
Het is natuurlijk nog maar FP1 maar hoe kan het dat Vettel niet dichter op LeClerc zit? Ik krijg af en toe een beetje het Max <> Albon idee.
Als ik de visual die basvn herboven post de-visualise dan is het qua beide rijders dicht bij elkaar RB, AT, Haas, MER, Mclaran, FER, de rest, REN. (Ja, ik zou de getallen achter die visual op kunnen zoeken, maar daar moet je maar net zin in hebben.)Martinusz schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:16:
[...]
Behalve bij Merc en RB zitten alle teams zo ver uit elkaar tussen beide rijdersmag open dat dat is om verschillende data te vergaren
MER doet het in dit opzicht dus maar net bovengemiddeld goed, FER zit op het gemiddelde.
Tijdens deze niets zeggende FP1 heeft VET het relatief ten opzichte van LEC dus niet slecht (maar ook niet goed) gedaan. OCO daarentegen.

VER heeft het ten opzichte van ALB ook niet heel erg goed gedaan en HAM ten opzichte van BOT natuurlijk ook niet. En waarschijnlijk rijden die zondag allebei weer rondjes om hun teamgenoot.
Zal gewoon een nieuwe set zijn geweest. Meteen als de auto weer in de pitstraat staat gaan de bandenwarmers er weer omheen en de banden weer van de auto af. Zal dus niks uitmaken qua slijtage of zo.Slurf1 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:51:
Toen Max na zijn eerste stint op hard de pit weer in kwam werd er een set duidelijk gebruikte Mediums onder geschroefd. Ze deden een soort van practice pitstop. Waar komen deze banden vandaan? Want hij had nog niet op medium gereden? Is dit een oude set die ze voor het transport mogen gebruiken oid? Of heb ik het verkeerd gezien?
Reminder: Free Practice 2 for the Portuguese Grand Prix starts in one hour. #PortugueseGP
— r/Formula1 (@F1Subreddit) 23 oktober 2020
Dan heb ik het misschien verkeerd gezien, leek heel veel pick-up op de banden te zitten.RobertMe schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:57:
[...]
Zal gewoon een nieuwe set zijn geweest. Meteen als de auto weer in de pitstraat staat gaan de bandenwarmers er weer omheen en de banden weer van de auto af. Zal dus niks uitmaken qua slijtage of zo.
edit: heb het even terug gekeken bij Ziggo, en er gaan toch heel duidelijk erg gebruikte mediums op...
[ Voor 11% gewijzigd door Slurf1 op 23-10-2020 15:11 ]
Bij ferarri leek er toch wel een gaatje in de band te zitten waar ze met een pen in waren aan het prikken om het te laten zien aan de beste man van Pirelli.Slurf1 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:05:
[...]
Dan heb ik het misschien verkeerd gezien, leek heel veel pick-up op de banden te zitten.
Ben overigens ook best benieuwd naar hoe de 2021 banden zich gaan houden straks
zitten ook kleine gaatjes inMartin0 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:07:
[...]
Bij ferarri leek er toch wel een gaatje in de band te zitten waar ze met een pen in waren aan het prikken om het te laten zien aan de beste man van Pirelli.

zijn gaatjes om het ''profiel'' te meten
en volgens mij ook de bandendruk
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
hamilton-verbijsterd-na-aanstelling-petrov-als-f1-steward
Vind het wel interessant dat volgens het artikel "critici" het raar is dat Petrov aangesteld is als steward omdat dit niet valt onder het #WeRaceAsOne-campagne.
Naar mijn mening zegt Petrov niet iets raars en als je hem zou buitensluiten vanwege zijn uitspraak dan krijg je ook scheve blikken.
Recente ontwikkelingen over dit onderwerp mogen voortaan in Politieke standpunten uiten in de sport
[ Voor 9% gewijzigd door tweakduke op 24-10-2020 10:04 ]
hier! een uur is kort genoeg toch?!
The opening 30 mins of #FP2 will be run using @pirellisport prototype tires for 2021.
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) 23 oktober 2020
All 10 teams will take part in the ‘blind’ test, featuring 8-10 tire variations, with all teams’ feedback helping to shape the final tires that Pirelli will provide for next season.#HaasF1 pic.twitter.com/L3m4AXtH5c
als het goed is, zijn het dus ook zwarte banden, zonder ''ring'' er omheen
[ Voor 12% gewijzigd door basvn op 23-10-2020 15:46 ]
Zou er een ultra snel slijtende band tussen zitten?basvn schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:46:
[...]
[Twitter]
Die geven ze expres aan HamiltonJasphur schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:47:
[...]
Zou er een ultra snel slijtende band tussen zitten?
Dat is Idd een stokoud setje dat ze puur gebruiken om de pitstops te oefenen. Zal ooit lang geleden gebruikt zijn geweest. Alle teams doen/mogen dit.Slurf1 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 14:51:
Toen Max na zijn eerste stint op hard de pit weer in kwam werd er een set duidelijk gebruikte Mediums onder geschroefd. Ze deden een soort van practice pitstop. Waar komen deze banden vandaan? Want hij had nog niet op medium gereden? Is dit een oude set die ze voor het transport mogen gebruiken oid? Of heb ik het verkeerd gezien?
een treffende spreuk
Ocon zit in de wagen. Zou Renault de problemen hebben gefixt?
Vanwege die bandentest zeker
Zou het echt tof vinden als volgend jaar de Hulk naast Max zit.
Dus die banden hebben ze er nu onder? Of ik ben blind dat ik geen ‘ringen’ zie..basvn schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 15:46:
[...]
[Twitter]
Twente komt eraan!
Ja, de huidige banden zijn de test banden. Die hebben geen indicatie voor Soft, Medium of Hard. (Ofwel Rood, Geel, Wit).JoteW schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 16:07:
[...]
Dus die banden hebben ze er nu onder? Of ik ben blind dat ik geen ‘ringen’ zie..
Dit topic is gesloten.
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Erom bedelen/vragen of aanbieden levert een ban op van tenminste het einde van de (komende) race.
Verder wat simpele huisregels van dit topic:
- Als er iets voorbij komt bij een bron, plaats deze bron dan ook was zodat iedereen het begrijpt. Bijvoorbeeld Ziggo, Channel 4, Sky etc.
- We weten nu wel dat er kritiek te leveren valt op de uitzendingen van Ziggo/Sky etc. Laat het dan ook.
- Geen naamverbasteringen zoals: Tracing Point, Crashstappen, Mission Spinnow, Crashjean etc
- Ook het onnodig zuur of beledigend over coureurs of teams hoeft hier niet. Denk ik bijvoorbeeld aan:
-Ocon/Leclerc/Stroll is een rotjoch.
-Verstappen is een prutser als er een keer iets misgaat/moet naar Mercedes.
-Ongefundeerd Ferrari/Renault bashen.
-Gezeur over Hamilton.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken?
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2020
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2020
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.