• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10:41
Aquafreak schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:18:
[...]

Ben wel benieuwd of dit nog problemen gaat opleveren als je het blikje wilt inleveren en de machine pakt het blikje niet. Hoe ga je dan bewijzen dat jij niet de sticker erop hebt geplakt :X
Metalfreak schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:25:
[...]

Ja, ik vroeg mij dus precies hetzelfde af. We gaan zien of een apparaat het gewoon pakt. Eerst nog maar eens leegdrinken. :+
Zie het probleem niet zo? Soms pakt het automaat een fles bij mij niet goed, bijvoorbeeld wanneer het label licht beschadigt is. Het is dan nooit een probleem om dit bij een medewerker aan te geven waarna deze een fles van achter pakt en deze omruilt met mijn fles zodat ik alsnog de fles kan inleveren voor statiegeld. Kan mij niet voorstellen waarom dit ook niet kan voor blikjes waarbij de code onleesbaar is.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:33
@Hatsjoe tijd is geld(?).

Die van mij maar ook die van de medewerker bij de supermarkt. Ik heb zelf in elk geval betere dingen te doen dan voor €0,10–0,25 te gaan staan wachten..

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

• Hatsjoe
Thalaron schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:05:
@Hatsjoe tijd is geld(?).

Die van mij maar ook die van de medewerker bij de supermarkt. Ik heb zelf in elk geval betere dingen te doen dan voor €0,10–0,25 te gaan staan wachten..
Het heeft mij nooit meer tijd gekost dan 30 seconden, maar als dat teveel tijd is voor je, dan gooi je het toch gewoon in de prullenbak? Maar wanneer je al de tijd en moeite neemt om überhaupt naar het statiegeldapparaat te gaan is het nauwelijks extra moeite om die 1 a 2 keer per jaar om hulp te vragen in deze situatie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aquafreak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:52
Hatsjoe schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:00:
[...]

[...]

Zie het probleem niet zo? Soms pakt het automaat een fles bij mij niet goed, bijvoorbeeld wanneer het label licht beschadigt is. Het is dan nooit een probleem om dit bij een medewerker aan te geven waarna deze een fles van achter pakt en deze omruilt met mijn fles zodat ik alsnog de fles kan inleveren voor statiegeld. Kan mij niet voorstellen waarom dit ook niet kan voor blikjes waarbij de code onleesbaar is.
Gaat mij niet zozeer om de tijd die het kost om een blikje om te laten ruilen, maar om de vraag of de medewerker het blikje wel wil omruilen door de sticker.
Een tijdje terug was er nieuwsbericht over iemand die stickers met 'statiegeld barcodes' op oude blikjes plakte en zo telkens 15 cent winst had. Het is dus niet ondenkbaar dat een medewerker denkt dat er met die Aldi blikjes hetzelfde aan de hand is.

Edit: Persoonlijk zou ik me niet zo druk maken om die 15 cent voor het geval zo'n Aldi blikje niet ingenomen wordt, maar het is natuurlijk wel gek dat een supermarktketen (een potentieel) probleem bij de consument neerlegt.

[Voor 10% gewijzigd door Aquafreak op 31-05-2023 13:13]

• Hatsjoe
Aquafreak schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:11:
[...]

Gaat mij niet zozeer om de tijd die het kost om een blikje om te laten ruilen, maar om de vraag of de medewerker het blikje wel wil omruilen door de sticker.
Een tijdje terug was er nieuwsbericht over iemand die stickers met 'statiegeld barcodes' op oude blikjes plakte en zo telkens 15 cent winst had. Het is dus niet ondenkbaar dat een medewerker denkt dat er met die Aldi blikjes hetzelfde aan de hand is.
Ik denk dat ik dan iets gemist heb. Gaat het er bij jou om dat jouw blikje geen statiegeldblikje was, maar door de winkel zelf met een "statiegeldsticker" tot een statiegeldblikje is gemaakt? Ik had geen idee dat dit gedaan werd en mogelijk was. Ik dacht dat het ging om een prijssticker of soortgelijks en niet om een statiegeldsticker.

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:51

Metalfreak

Hoije woh!

Aquafreak schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:11:
[...]

Ja, dat dus, en zeker omdat ik niet heel regelmatig bij die Aldi kom, maar wel bij andere supermarkten waar ik het wel zou inleveren. Ik heb echt geen zin in dat gezeik met de gemiddelde supermarktmanager aka slavendrijver.
Hatsjoe schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:13:
[...]

Ik denk dat ik dan iets gemist heb. Gaat het er bij jou om dat jouw blikje geen statiegeldblikje was, maar door de winkel zelf met een "statiegeldsticker" tot een statiegeldblikje is gemaakt? Ik had geen idee dat dit gedaan werd en mogelijk was. Ik dacht dat het ging om een prijssticker of soortgelijks en niet om een statiegeldsticker.
Bij een supermarkt zit er geen prijssticker op, maar een sticker met een nieuwe barcode voor het blikje en het statiegeldlogo. Wie 'm erop heeft gezet? Geen idee of de supermarkt het zelf doet, de importeur of de brouwerij.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Hatsjoe
Metalfreak schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:15:
[...]

Bij een supermarkt zit er geen prijssticker op, maar een sticker met een nieuwe barcode voor het blikje en het statiegeldlogo. Wie 'm erop heeft gezet? Geen idee of de supermarkt het zelf doet, de importeur of de brouwerij.
Ah, heel bijzonder. Ik dacht dat oude voorraad nog verkocht mocht worden zonder statiegeld maar dat fabrikanten per X datum enkel nog maar statiegeldblikjes mochten produceren en uitleveren.

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:33
@Hatsjoe de laatste keer dat ik bij de automaat aan de bel moest trekken stond ik 3 minuten later nog te wachten. Het is niet dat het geld op mijn rug groeit, maar indien ik 50 cent in de sloot zit liggen ga ik ook niet mijn laarzen halen bij wijze van.

Het was daarbij slechts een reactie op waarom het voor sommigen een “probleem” kán zijn.

X-Box ID & PlayStation ID: Thalaron1985 / UnTapped: Thalaron (https://untp.beer/Q4OBy) / SolarEdge 18x Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aquafreak
Hatsjoe schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:13:
[...]

Zoals @Metalfreak al bevestigd zijn het inderdaad blikjes die door de winkel omgetoverd zijn tot statiegeldblikje door een sticker.

Als ik het goed heb begrepen mocht een fabrikant vanaf 1 april geen statiegeldloze blikjes vullen. Had een fabrikant dus nog lege blikjes zonder statiegeldlogo dan hadden ze 2 keuzes: Weggooien of afvullen en met (bijvoorbeeld) een sticker er een statiegeldblikje van maken. Blijkbaar heeft de leverancier van Aldi het 2e gedaan.

Ik gok dat de meeste fabrikanten het zo gepland hebben ze dat ze ergens halverwege maart zijn begonnen met afvullen van statiegeldblikjes, zodat ze begin april voor het eerst in de winkels liggen. Er zit immers een tijdje tussen vullen en in de winkel liggen.

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:51

Metalfreak

Hoije woh!

Aquafreak schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:31:
[...]

Zoals @Metalfreak al bevestigd zijn het inderdaad blikjes die door de winkel omgetoverd zijn tot statiegeldblikje door een sticker.
En het ging hier ook nog om een Belgische fabrikant (speciaalbier), dus die gaan natuurlijk geen aparte productielijn opzetten voor de Nederlandse markt waar ze af en toe ook iets verkopen.

Ik vraag me ook af hoe lang de frisdrankbedrijfjes die we hier hebben nog blikjes zonder statiegeld gaan/mogen/kunnen leveren, tot nu toe hebben ze nog voorraden vol met statiegeldloze blikjes (ze adverteren er nog volop mee), allemaal afkomstig van productielijnen in het buitenland. Valt het in de praktijk eigenlijk wel te controleren of de productiedatum hiervan vóór 1 april 2023 ligt?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aquafreak
Metalfreak schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:50:
[...]

En het ging hier ook nog om een Belgische fabrikant (speciaalbier), dus die gaan natuurlijk geen aparte productielijn opzetten voor de Nederlandse markt waar ze af en toe ook iets verkopen.

Ik vraag me ook af hoe lang de frisdrankbedrijfjes die we hier hebben nog blikjes zonder statiegeld gaan/mogen/kunnen leveren, tot nu toe hebben ze nog voorraden vol met statiegeldloze blikjes (ze adverteren er nog volop mee), allemaal afkomstig van productielijnen in het buitenland. Valt het in de praktijk eigenlijk wel te controleren of de productiedatum hiervan vóór 1 april 2023 ligt?
Zeker in het buitenland is het gewoonlijk om de productiedatum op een product te zetten, dus dat is 1 optie. Daarnaast mag je denk ik je inkoopfactuur laten zien als je over een jaartje nog blikken zonder statiegeld verkoopt, aangezien je dan blikjes verkoopt die al ruim een jaar geleden afgevuld zouden moeten zijn en dat is wel zo ongeveer de maximale THT voor blikjes.

Maar goed, dat is de theorie. Hoe het in praktijk gaat, geen idee. :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:04
Valorian schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:42:
Tsja.. het makkelijke antwoord is natuurlijk weer "typisch gevalletje van whataboutism". Maar ik moet zeggen dat ik het wel eens ben met @RemcoDelft : de vraag is in hoeverre micromanagement op dit niveau (van afval welke niet op straat komt) werkelijk meer gaat zijn dan een druppel op de gloeiende plaat. Kunnen we straks als "beste kindje van de klas" kijken hoe de wereld vergaat omdat er nog 2 miljard mensen in die klas zitten die hele andere prioriteiten hebben (namelijk: überhaupt overleven). ;)
Altijd maar om je heen slaan om je eigen problematiek te ontlopen lijkt me ook niet slim. Al gaan we hier nu wel offtopic denk ik.... het statiegeld op plastic heeft zijn eigen topic. hier hebben we het over blikjes... Gelukkig zijn de eerste effecten al merkbaar inmiddels.

https://www.gelderlander....s-15-cent-waard~a7a26834/

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 11:52

NMH

Moderator General Chat
Modbreak:Een aantal posts over statiegeld op plastic zijn verplaatst naar Statiegeld op plastic.
Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee