Ik plak ze af met tape (een stuk dat precies op de opening past)
In het begin een oude tas gebruikt, maar dat idee ging snel de deur uit omdat ik vrijwel nooit plastic boodschappentassen in huis heb, we hebben van die stevigere tassen die de AH vroeger verkocht (met zachtere handvatten, snijdt meteen ook niet meer in je handen).
en soms gebruik ik een rugzak
Spoelen was ik ook snel klaar mee, echt schoon/droog wordt het nooit, en als je te veel blikken hebt ben je in mijn ogen te veel tijd kwijt eraan.
Papier (zakdoek of keukenrol) zag ik nooit als een oplossing.
Dus nu plak ik ze af, maar ik neig ernaar om die ongeveer 12+ blikken per week (want wij beide drinken weleens wat uit een blik dat niet in flesjes te koop is) weg te mieteren.
Kleine flesjes prima, die kunnen gewoon dicht als ze leeg zijn, maar met blikken is er altijd wat, bovenstaande terzijde heb ik ook vaak dat de automaat ze niet pakt terwijl de blik volledig intact is, en dan mogen ze dat bij de kassa handmatig verwerken, ben je ook 10 a 15 minuten verder hier.
Ik gooi mijn hele leven lang alles netjes in de prullenbak, daar was mijn moeder altijd heel duidelijk over.
Het voelt ook meer als een straf, tijd geleden moest ik met de trein en had zin in koffie, mocht gewoon extra betalen vanwege een bekertje omdat ik geen eigen meenam.
Als het zo doorgaat mogen we straks statiegeld betalen op alle plastic, ga je straks met zo’n gebruikte verpakking na je magnetron maaltijd of pak vlees de winkel in.
gelukkig kopen wij vrijwel nooit magnetron eten