Hatsjoe schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:00:
[...]
[...]
Zie het probleem niet zo? Soms pakt het automaat een fles bij mij niet goed, bijvoorbeeld wanneer het label licht beschadigt is. Het is dan nooit een probleem om dit bij een medewerker aan te geven waarna deze een fles van achter pakt en deze omruilt met mijn fles zodat ik alsnog de fles kan inleveren voor statiegeld. Kan mij niet voorstellen waarom dit ook niet kan voor blikjes waarbij de code onleesbaar is.
Gaat mij niet zozeer om de tijd die het kost om een blikje om te laten ruilen, maar om de vraag of de medewerker het blikje wel wil omruilen door de sticker.
Een tijdje terug was er nieuwsbericht over iemand die stickers met 'statiegeld barcodes' op oude blikjes plakte en zo telkens 15 cent winst had. Het is dus niet ondenkbaar dat een medewerker denkt dat er met die Aldi blikjes hetzelfde aan de hand is.
Edit: Persoonlijk zou ik me niet zo druk maken om die 15 cent voor het geval zo'n Aldi blikje niet ingenomen wordt, maar het is natuurlijk wel gek dat een supermarktketen (een potentieel) probleem bij de consument neerlegt.
[Voor 10% gewijzigd door Aquafreak op 31-05-2023 13:13]