Hoewel ik een groot voorstander ben van inzameling, ben ik er ook mee gestopt. Niet zozeer omdat het inleveren lastig is of zo, maar vooral omdat ik het verzamelen van blikjes heel anders ervaar dan van glas. Blikjes zijn veel lichter, rollen door elkaar heen en deuken in en daarom lekken (en stinken) ze veel meer dan glazen flesjes.rimave schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 22:27:
Ik kap ook met blikjes inleveren. Heb laatst een paar biertjes online bij Frontaal gekocht. Daar zit statiegeld op. De automaat bij AH en de Jumbo spuugt ze gewoon weer uit. Alleen blikjes van de bekende merken, Bavaria, Heineken, etc. pakt hij wel. Soms tief ik die blikjes zo hard die automaat in, als hij ze niet accepteert, dat ze erachter ergens terrecht komen. Ben ik ze in ieder geval kwijt.
Daarnaast blijft er altijd een restje in het blikje zitten, dus als er onderweg naar de supermarkt 1 omvalt wordt het een plakkerige bende. Waardeloos. Weer zo’n ondoordachte actie uit Den Haag die statiegeld op blikjes.
- Ik ben dus meer flesjes gaan kopen ipv blikjes. Ook gewoon met statiegeld en die zet ik recht op in een krat of bak
- Als ik nog blikjes koop, dan gooi ik ze in de PMD bak en neem ik extra kosten voor statiegeld op de koop toe.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.