Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Die 3 voor €200?BillSpaarbank schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:24:
[...]
Haha, beste 200 EUR die ik ooit heb uitgegeven.
Dan mag je mij wel even uitleggen hoe dat werkt bij Amazon. (Mag in PB
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
BillSpaarbank in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"GeeBee schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:37:
[...]
Die 3 voor €200?
Dan mag je mij wel even uitleggen hoe dat werkt bij Amazon. (Mag in PB)
Puur een gelukje. Inderdaad deze 3 voor 200 EUR.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Ah... een gelukkie op de zaak dus.BillSpaarbank schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:41:
[...]
BillSpaarbank in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Puur een gelukje. Inderdaad deze 3 voor 200 EUR.
Mooi hoor!
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Het elementnummer van de treinwielenset is gewijzigd en kan je niet via de Bricks&Pieces website kopen. Je kan het wel kopen als je belt naar de Lego service lijn. Het nieuwe onderdeelnummer is: 6237711Edgenumber schreef op maandag 28 juni 2021 @ 19:40:
Ik kan dit onderdeel niet bij pick a brick vinden 6236464, zoek ik verkeerd of is dit niet los te koop?
[Afbeelding]
Ik wil de krokodil trein kopen, en daar zitten 4 wielen zonder flange aan. En ik wil die graag vervangen voor de versie met flange. Hij komt toch alleen ter display te staan, dus voor het rijden maakt het niet uit.
Gek, de spaceshuttle had ik vlak na de release en daar stond de PDF gewoon meteen op. Heb nog nooit gezien dat hij er niet staat eigenlijk.Bardu schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 22:31:
Om de boekjes netjes te houden, bouw ik tegenwoordig alles vanaf mijn iPad, met de Lego Intructions app (of desnoods de PDF via de lego website).
Het valt me wel op dat nu al een aantal keer een nieuwe set, zelfs na een paar weken, nog niet digitaal beschikbaar is. Nu bijvoorbeeld 21327, de typewriter. Hebben mensen al eens contact met Lego gehad hierover?
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
De inzendingen waarop je kunt stemmen zijn gepind.
[ Voor 4% gewijzigd door Jakkus op 29-06-2021 12:02 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Ik kan geen fysieke winkel meer vinden die het nog verkoopt... Behalve de Etos dan met 110 ml en 3%.
Ik vind het zonde om voor een product van €10 nog €6 verzendkosten te moeten betalen, dus ik hoop het nog steeds te vinden in een fysieke winkel. Heeft iemand een tip?
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
https://www.desinfectie.e...dcLAY494zxVxoC_TMQAvD_BwEAmple Energy schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:01:
Bleken jullie geel geworden Lego nog met waterstofperoxide?
Ik kan geen fysieke winkel meer vinden die het nog verkoopt... Behalve de Etos dan met 110 ml en 3%.
Ik vind het zonde om voor een product van €10 nog €6 verzendkosten te moeten betalen, dus ik hoop het nog steeds te vinden in een fysieke winkel. Heeft iemand een tip?
die 3% ging hier best ok; 3 potjes bij de kruidvat gekochtAmple Energy schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:01:
Oh oké. Het is een poging waard dan maar, bedankt.himlims_ schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:04:
[...]
die 3% ging hier best ok; 3 potjes bij de kruidvat gekocht
Tijden terug had ik een vaas gevuld, alles er in gegooid en was ik in een middag klaar, maar zal het nu proberen met een ovenschaal of zo en een flinke dosis geduld dan maar
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
vaas ... dat ik daar niet aan gedacht hebAmple Energy schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:35:
[...]
Oh oké. Het is een poging waard dan maar, bedankt.
Tijden terug had ik een vaas gevuld, alles er in gegooid en was ik in een middag klaar, maar zal het nu proberen met een ovenschaal of zo en een flinke dosis geduld dan maar
//edit; amazon verkoopot ze ook per liter
[ Voor 4% gewijzigd door himlims_ op 29-06-2021 13:17 ]
Je kunt de waterstofperioxide vaker gebruiken, verliest wel iets aan effectiviteit, maar gaat makkelijk meerdere keren mee, zo lang je het maar ergens bewaart waar er geen zonlicht bij kan komen.Ample Energy schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:35:
[...]
Oh oké. Het is een poging waard dan maar, bedankt.
3% heeft bij mij overigens altijd goed gewerkt.
[ Voor 4% gewijzigd door Tc99m op 29-06-2021 13:15 ]
scintillating
https://www.bricklink.com...-program/introducing.page
Het zijn Ideas-sets die niet door Lego zijn uitgebracht, maar nu wel met crowdfunding door Bricklink samen met Lego worden uitgebracht. Morgenmiddag om 17.00 uur wordt de eerste ronde geopend, waar je uit 7 sets kunt kiezen. De 5 die de meeste pre-orders krijgen worden gemaakt, tot 5.000 stuks.
Ik ben vooral benieuwd hoeveel ze gaan kosten
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Eergisteren (en gisteren) trouwens ook de 'Ford GT Heritage Edition and Bronco R' set in elkaar gezet. Hele gave modellen!
Ik denk dat m'n vader dat soort sets dan weer niet zo veel aan zou vinden aangezien hij niks met vrachtwagens of gelijksoortig industrieel materieel heeft. Maar goed, hij heeft nog nooit wat met LEGO gedaan dus what do I knowGim schreef op maandag 28 juni 2021 @ 09:10:
[...]
Dit tow truck die dit jaar uitkomt, had die niet pneumatiek? Heeft iemand _nu_ nog niks aan, maar dan zit er in elk geval iets aan te komen.
Online kun je tot 35% kopen, en is echt een stuk goedkoper dan wat je bij een ETOS ofzo haalt. 1 Liter kost je 8,75 euro en daar kun je gemakkelijk 10 liter wat er mee aanlengen. Bij de ETOS kost 110ml 3% je 1 euro, dus dat is verhoudingsgewijs echt fors duurder.Ample Energy schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:01:
Ik heb het met dat spul gedaan, maar ik had ook best grote doorzichtige bakken. Middagje buiten in de zon en alles was oogverblindend wit. Wel af en toe roeren zodat alle steentjes voldoende exposure krijgen en je geen 'schaduw' plekjes krijgt die nog geel zijn.
Ik had zo'n opbergbak gehaald bij de Action. Kost niks, kan enorm veel LEGO in én is volledig doorzichtig.himlims_ schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:14:
[...]
vaas ... dat ik daar niet aan gedacht heblijkt me ideaal; meer in de hoogte; meer zonlicht erop en erdoor. zonnig dagje als dit is ideaal
[ Voor 7% gewijzigd door SomerenV op 30-06-2021 12:59 ]
Ik verwacht ook dat de prijs hoger ligt dan Lego zelf, maar wellicht lager dan de steentjes los bricklinken?Jakkus schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:16:
Nog meer mensen die dit in de gaten houden?
Het zijn Ideas-sets die niet door Lego zijn uitgebracht, maar nu wel met crowdfunding door Bricklink samen met Lego worden uitgebracht. Morgenmiddag om 17.00 uur wordt de eerste ronde geopend, waar je uit 7 sets kunt kiezen. De 5 die de meeste pre-orders krijgen worden gemaakt, tot 5.000 stuks.
Ik ben vooral benieuwd hoeveel ze gaan kostenDe prijs zal denk ik hoger liggen dan bij Lego zelf, maar hoeveel hoger weet ik niet.
Ik verwacht dat ik de prijs zelf te hoog ga vinden, ik breid liever mijn Lego uit met voordelige Lego sets. Tot die conclusie kwam ik na een aantal keren bricklinken.
Wel een beetje verdacht dat de prijzen pas op het moment van release bekend worden, zal wel marketing- en fomo-technisch het beste werken. Alhoewel een oplage 5000 sets zo weg is (denk ikL23 schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:20:
[...]
Ik verwacht ook dat de prijs hoger ligt dan Lego zelf, maar wellicht lager dan de steentjes los bricklinken?
Ik verwacht dat ik de prijs zelf te hoog ga vinden, ik breid liever mijn Lego uit met voordelige Lego sets. Tot die conclusie kwam ik na een aantal keren bricklinken.
Vanmorgen is ook de observatorium ineenkeer uit de selectie gehaald. Opzich wel goed nieuws voor mij, ik wou graag het schip en de party parrot (kakapo). Die laatste leek mij net buiten de boot (sorry) te vallen, maar op een kans van 5 / 7 sets die doorgaan is dan wel al wat gunstiger
https://www.stonewars.de/...ogram-2021-die-8-modelle/
Daar ben ik ook achter gekomen. De meeste steentjes in de Moulding Machines set zijn niet duur en zitten (ruim) onder de 10 cent, maar ook best een aantal tot de 30 cent of zelfs richting een euro. Dan tikt het al vrij vlot aan met een set van meer dan 500 steentjes.Jakkus schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:27:
Los steentjes bricklinken is inderdaad erg duur. Wat helpt, is kijken wat je zelf al hebt. Ik heb tot nu toe één groot gebouw via bricklink bij elkaar gespaard, de Café Havana van Brickative. Wat ik wel regelmatig doe, is kleine hoeveelheden onderdelen bestellen voor Bricklink als ik die ergens voor nodig heb (bomen, tegels, een klein autootje, minifigs). Dat bevalt erg goed!
zeker wel.Jakkus schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:16:
Nog meer mensen die dit in de gaten houden?
Ik ben vooral benieuwd hoeveel ze gaan kostenDe prijs zal denk ik hoger liggen dan bij Lego zelf, maar hoeveel hoger weet ik niet.
idd zit ik ook met de prijs.
ik heb zelf al de pursuit of flight gemaakt maar ben erg benieuwd naar de prijs
bricklink opzich met steentje kan duur worden, het is even zoeken vooral verzend kosten maakt het zo duur.
maar een andere goeie vervanger is er niet.
Ik vond het bricklinken voor missende onderdelen te overzien, maar was ook een kleine hoeveelheid. Maar bij een MOC van 400 steentjes ga je het snel vergelijken met de kosten van een nieuwe Lego set. Ik heb inderdaad een goed beeld van wat ik al heb en dan bestel ik de rest er bij. Maar vindt het ook wel leuk om juist enkel te bouwen met de stenen die ik in huis heb, mis je een bepaald type steentje en daar dan een andere oplossing voor bedenken. Zo had ik laatst zelf een zonnepaneel gebouwd voor Wall-E inplaats van bricklinken voor een MOC.Jakkus schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:27:
Los steentjes bricklinken is inderdaad erg duur. Wat helpt, is kijken wat je zelf al hebt. Ik heb tot nu toe één groot gebouw via bricklink bij elkaar gespaard, de Café Havana van Brickative. Wat ik wel regelmatig doe, is kleine hoeveelheden onderdelen bestellen voor Bricklink als ik die ergens voor nodig heb (bomen, tegels, een klein autootje, minifigs). Dat bevalt erg goed!
Zelf hou ik sets die ik koop meestal gescheiden. Wat doen jullie om aan een 'voorraad' te komen?
Mocht je ze nog niet hebben, overweeg kinderen!Jakkus schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:02:
Zelf hou ik sets die ik koop meestal gescheiden. Wat doen jullie om aan een 'voorraad' te komen?
De sets die we voor de kids hebben worden eenmalig gebouwd, daarna wordt er gespeeld tot Friends huizen e.d. zijn vervallen tot spookdorp ruïnes en eigenlijk beland dat wel op een grote hoop waar al dan niet nieuwe dingen uit ontstaan
...of je skipt kinderen en koopt gewoon lekker zelf de Creator basissteentjes, City, Friends en Ninjago setjes
[ Voor 8% gewijzigd door Gim op 30-06-2021 14:16 ]
overratedGim schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:14:
[...]
Mocht je ze nog niet hebben, overweeg kinderen!Kost wat, maar mooie investering. Net als LEGO eigenlijk
Sets kopen waarbij je iets minder waarde hecht aan dat ene model wat met die set wordt aangedragen?Jakkus schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:02:
Ik heb veel sets gekocht die voor mij een 'wow' factor hadden. Noem het cherry picking, noem het weloverwogen besluiten nemen aangezien er een budget is en er zóveel sets in omloop zijn. Het zijn sets die ik doorgaans koop omdat ik het aangedragen model zo tof vind. Die bouw ik, daar bouw ik eventueel nog een alternatief model mee, maar dat is het. Dat blijft bij elkaar.
Voor een voorraadje kun je misschien beter gewoon wat sets kopen die buitengewoon gunstig geprijsd zijn, je wel leuk lijken om een keer te bouwen, maar meer ook niet; sets die daarbij dan wel leuke, interessante en bruikbare onderdelen hebben. Als voorbeeld noemde ik zo de Friends sets, omdat het zo verlopen is met de kinderen, maar menig Creator setje (niet expert) zou ik daar ook onder scharen.
Of hou marktplaats in de gaten. Natuurlijk is het uitkijken voor nep lego, maar er zijn allicht genoeg ouders die opgezadeld zijn met de LEGO van een kind die LEGO links laat liggen, geen zin hebben om elke set uit te zoeken en het gewoon in een doos te koop zetten. Als ze er IETS van boekjes bij hebben dan krijg je wellicht al een idee of er in ieder geval 'nieuwere' LEGO tussen moet zitten. Niet dat je 5e hands LEGO uit het jaar nul van iemand overneemt.
[ Voor 17% gewijzigd door Gim op 30-06-2021 14:38 ]
Meedoen met de Tweakers Lego MOC challengesJakkus schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:02:
Wat doen jullie om aan een 'voorraad' te komen?
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Daar doet Jakkus al aan meeSnoeiKoei schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:47:
[...]
Meedoen met de Tweakers Lego MOC challengesEn dus gewoon maandelijks (zolang het leuk blijft) een setje Lego kopen waar ik normaal niet voor zou kiezen en achteraf alles los bij elkaar storten. Leuk voor later.
[ Voor 5% gewijzigd door Gim op 30-06-2021 14:49 ]
nieuwe uitdaging/moc ronden deze week?SnoeiKoei schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:47:
[...]
Meedoen met de Tweakers Lego MOC challengesEn dus gewoon maandelijks (zolang het leuk blijft) een setje Lego kopen waar ik normaal niet voor zou kiezen en achteraf alles los bij elkaar storten. Leuk voor later.
I knowGim schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:48:
[...]
Daar doet Jakkus al aan meeSterker nog, hij is topicstarter van de challenges
Ja, de stemronde voor welk model er gebruikt gaat worden loopt nu
[ Voor 23% gewijzigd door SnoeiKoei op 30-06-2021 14:54 ]
En toch.... ook hiermee kom je pas aan een voorraad 'beschikbare' steentjes als je na afloop van de challenges jezelf zover kunt krijgen om je eigen toffe creatie af te breken na al die moeite die erin is gaan zitten en het totale gebrek aan instructiesSnoeiKoei schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:53:
[...]
I knowHet is dus een volkomen open deur maar wat mij betreft de ideale manier om rustig aan aan een boel nieuwe onderdeeltjes te komen van modellen die je niet bewust voor het model koopt.
[ Voor 7% gewijzigd door Gim op 30-06-2021 14:55 ]
Gelukkig hebben we dan de foto's nogGim schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:55:
[...]
En toch.... ook hiermee kom je pas aan een voorraad 'beschikbare' steentjes als je na afloop van de challenges jezelf zover kunt krijgen om je eigen toffe creatie af te breken na al die moeite die erin is gaan zitten en het totale gebrek aan instructiesMaar goed, zal ook gelden als je een eigen creatie bouwt met goedkope steentjes van Marktplaats
Die was blijkbaar te ingewikkeld en bewaren ze voor een volgende keer. Dat was trouwens wel degene die ik misschien wel zou willen kopen, want die past in het stramien van modular buildings.TestDummie schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:26:
Vanmorgen is ook de observatorium ineenkeer uit de selectie gehaald.
2 jaar geleden hadden ze dit trouwens ook, al lijken al die pagina's wel offline gehaald te zijn. Ik heb toen de Lego Story gekocht. Dat was net geen 100 USD voor 1422 steentjes.
Hier kan je wel de andere modellen zien. Ik had blijkbaar het kasteel moeten kopen als je ziet wat ze daar nu voor prijzen voor vragen. Die was toen 200 USD en volgens mij ook het eerste uitverkocht.
Ik vind kastelen wel mooi, maar ik heb niet genoeg plek om alles neer te zetten
Je kunt ook foto's maken tijdens het afbreken, een soort 'reverse engineering'. Dan kun je hem altijd later weer opbouwenGim schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 14:55:
[...]
En toch.... ook hiermee kom je pas aan een voorraad 'beschikbare' steentjes als je na afloop van de challenges jezelf zover kunt krijgen om je eigen toffe creatie af te breken na al die moeite die erin is gaan zitten en het totale gebrek aan instructiesMaar goed, zal ook gelden als je een eigen creatie bouwt met goedkope steentjes van Marktplaats
@JeroenE Die prijzen klinken nog best aardig! Ik was bang voor anderhalf keer zoveel..
[ Voor 5% gewijzigd door Jakkus op 30-06-2021 15:16 ]
Ja dat viel mij ook op, dat er nergens meer de oude prijzen te vinden zijn...JeroenE schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:12:
[...]
Die was blijkbaar te ingewikkeld en bewaren ze voor een volgende keer. Dat was trouwens wel degene die ik misschien wel zou willen kopen, want die past in het stramien van modular buildings.
2 jaar geleden hadden ze dit trouwens ook, al lijken al die pagina's wel offline gehaald te zijn. Ik heb toen de Lego Story gekocht. Dat was net geen 100 USD voor 1422 steentjes.
Hier kan je wel de andere modellen zien. Ik had blijkbaar het kasteel moeten kopen als je ziet wat ze daar nu voor prijzen voor vragen. Die was toen 200 USD en volgens mij ook het eerste uitverkocht.
Ik vind kastelen wel mooi, maar ik heb niet genoeg plek om alles neer te zetten
Hopelijk vallen de verzendkosten nu wel mee, dit keer wordt het tenminste uit de EU verscheept
Daarnaast wordt er hopelijk nog wat verteld over de verpakking. De instructies zouden iig digitaal worden, vermoedelijk kan je dus binnen een dag zelf de sets bijelkaar bricklinken
Al mijn creaties staan netjes in studio 2.0, met gegenereerde instructies. Kunnen de kids ze ook nog/weer maken.
En inhakend op voorraad creeeren. Kijk naar waar je interesses liggen qua mocs en bepaal voor jezelf welke parts je hiervoor nodig hebt. Daarna is het sets selecteren die deze parts (en andere nuttige parts) hebben en vervolgens brickwatch en marktplaats in de gaten houden voor mooie dealtjes... zo wil ik altijd minimaal 35+% korting en/of het liefst 5-7ct per steen (al is die price per piece niet altijd heel effectief). Laatst nog tweedehands 70827 voor een zeer nette prijs kunnen scoren.. een fantastische parts pack voor mech en/of creature mocs 😁😎
Bricklink is leuk voor of het in bulk kopen van heel veel dezelfde onderdelen of een kleine selectie bij 1 seller. Echter zie je vaak dat je voor een moc bij meerdere sellers steentjes moet bestellen en dan lopen de kosten, door handling fees en verzendkosten, rap op... soms bestel ik wel parts, die niet meer bij Lego zelf te krijgen zijn, maar ik probeer dan orders zoveel mogelijk bij 1 seller te bundelen.
Vorige keer waren de verzendkosten inbegrepen. Of was dat alleen als je een pre-order had gedaan?TestDummie schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:16:
Hopelijk vallen de verzendkosten nu wel mee, dit keer wordt het tenminste uit de EU verscheept
Het was een volkomen andere verpakking dan bij standaard Lego sets. Tenminste, ik heb het daar nog nooit eerder gezien. Een videootje is wellicht handiger dan wanneer ik het probeer uit te leggen: YouTube: BrickLink's AFOL Designer Program Unboxing - The LEGO Story by Brick... (ik ben dat zelf niet, natuurlijk).Daarnaast wordt er hopelijk nog wat verteld over de verpakking. De instructies zouden iig digitaal worden, vermoedelijk kan je dus binnen een dag zelf de sets bijelkaar bricklinken
Er zat toen wel gewoon een boekje bij. Die is met wit/licht grijze bladen, veel beter dan die zwarte boekjes die Lego nu zelf bij grote sets stopt.
Er zat ook toen nog een uniek Lego blokje bij vanwege het 60-jarige bestaan. Die zat in een apart zakje en werd ook helemaal niet in het bouwwerk gebruikt. Ik weet niet of dat bij andere designs ook zo was of dat die daar wel in het bouwwerk werd gebruikt. Ik gok daar ook niet.
Wat een geweldige stad heeft die jongen!JeroenE schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:48:
Het was een volkomen andere verpakking dan bij standaard Lego sets. Tenminste, ik heb het daar nog nooit eerder gezien. Een videootje is wellicht handiger dan wanneer ik het probeer uit te leggen: YouTube: BrickLink's AFOL Designer Program Unboxing - The LEGO Story by Brick... (ik ben dat zelf niet, natuurlijk).
Hahaha, zo ver had ik nog niet eens gekeken, het was de eerste hit bij het zoeken naar een unboxing video van die setJakkus schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 15:56:
Wat een geweldige stad heeft die jongen!
dat is nieuw voor mijlegolanddiscoverycentre_nl Onze LEGO-winkel is dagelijks geopend van 10.00-16.00 uur.
Je hebt geen kaartje van de attractie nodig om de winkel te bezoeken. Er is een ruim assortiment aan LEGO-sets aanwezig, én we verkopen exclusief alle LEGOLAND sets. Tot snel!
Nou ja, ik bedoelde meer dat ik ze lief ging aankijken en gewoon zou zeggen dat m'n verjaardag 2 weken terug was, maar dat ik achteraf pas van de actie wist. En dit is 't resultaat..Versaevel schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 08:01:
[...]
Als je geluk hebt, ze vragen echt om legitimatiebewijs om te kijken of je binnen de 3 dagen jarig bent.
Alleen noteren ze nergens iets![]()

DO YOU WANT A BALLOON?
Ik bedoel, wat moet je anders met een clown?
Omdat ze zo sportief waren, zal ik die korting vast nog gebruiken daar, al zag ik op dat moment niet veel wat ik eventueel wilde hebben, al heb ik toch geen geld voor de duurdere sets die ik 't lieft zou willen, zoals die modulars. De Tie Fighter is te doen, maar ik zag ook die bruine trein liggen, misschien dat ik daar later voor ga.
Make lovecraft not warcraft.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lGGXZstZglxGjKg0rCtpQpjk.jpg?f=user_large)
https://www.promobricks.d...ck-offiziell-bild/126707/
Niet echt mijn ding maar er zullen wel liefhebbers voor zijn. Maar gezien de eerdere geruchten van het nummer, een Delorean is het niet
:strip_exif()/f/image/yMSywr0XgdR8uUICJ44cSTL2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ujzc0HKy1kHsfFjPXZ37zDoK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VVmi1W0yTtCOjfSirQcswUXY.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ug0VCaKD3zexd2rU0pg25Ik9.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 79% gewijzigd door Angeloonie op 01-07-2021 12:14 ]
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik vind m mooi, maar had een DeLorean nog mooier gevonden. Neemt niet weg dat deze er ook wel zal komen bij mij, als er t.z.t. een mooie deal voor is.vhal schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:39:
[Afbeelding]
Niet echt mijn ding maar er zullen wel liefhebbers voor zijn. Maar gezien de eerdere geruchten van het nummer, een Delorean is het niet
Die past denk ik heel mooi naast de T1 transporter qua maatvhal schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:39:
[Afbeelding]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik heb ze hier wel opgeplakt (wel even netjes met een pincet was even wat werkjppilot schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:02:
Voor mijn verjaardag heb ik de space shuttle 10283 gekregen. Geweldig cadeauNu heb ik echter een hekel aan stickers, en helaas moeten de payload doors volledig beplakt worden met aluminium spiegelende stickers. Ik ben bang dat het niet plakken van de stickers flink afbruik gaat doen aan het model. Ik herinner mij daarnaast ook dat er bedrijven zijn die stenen voordrukken zodat er geen stickers geplakt hoeven te worden. Weet iemand of iets dergelijks ook al voor de shuttle beschikbaar is? Een andere optie is de stenen aan de binnenkant spuiten, maar het zou helpen als iemand anders dat al eens geprobeerd heeft ha...
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Steindrucker heeft wel eentje voor deze set, maar de deurtjes zitten er niet bijjppilot schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:02:
Voor mijn verjaardag heb ik de space shuttle 10283 gekregen. Geweldig cadeauNu heb ik echter een hekel aan stickers, en helaas moeten de payload doors volledig beplakt worden met aluminium spiegelende stickers. Ik ben bang dat het niet plakken van de stickers flink afbruik gaat doen aan het model. Ik herinner mij daarnaast ook dat er bedrijven zijn die stenen voordrukken zodat er geen stickers geplakt hoeven te worden. Weet iemand of iets dergelijks ook al voor de shuttle beschikbaar is? Een andere optie is de stenen aan de binnenkant spuiten, maar het zou helpen als iemand anders dat al eens geprobeerd heeft ha...
https://steindrucker.com/shuttle-10283-custom-package
Ah flauw, zo'n shop bedoel ik wel inderdaad.TestDummie schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:08:
[...]
Steindrucker heeft wel eentje voor deze set, maar de deurtjes zitten er niet bij
https://www.lego.com/nl-nl/product/pickup-truck-10290vhal schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:39:
[Afbeelding]
Geen Creator Expert label meer, enkel Creator. Valt me wel op dat ze in de voertuigenserie de laatste tijd 2 releases per jaar hebben en dat 50/60's erg dominant zijn in de voertuigen.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/67891312la_fusion schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:08:
Het vakantieseizoen staat weer voor de deur en daarmee ook de vraag in hoeverre de Legoland exclusives tegenwoordig nog echt exclusief zijn. Ik lees online dat ze bijv bij Target in de winkels te koop zijn.. geld dat ook in Europa? Iemand die daar wat ervaring mee heeft? Ik vind het vooral leuk om ze te verzamelen en het verhaal erachter erbij te hebben..
Valt bij mij in de categorie 'wel geinig' en 'leuk om een keer te zien' maar that's it.vhal schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:39:
Heb eigenlijk niks met trucks/SUV's en ook niet met Amerikaans spul en dan ook nog eens niet met het jaren 50/60 spul.
Zelfde geldt dus voor de Technic Raptor.
Tja, op alle fronten vallen deze voor mij af
[ Voor 4% gewijzigd door QuattroNL op 01-07-2021 12:00 ]
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Hmm oke niet echt nodig dus.. ook totaal overheen gelezen
In het topic van juni kun je alle creaties bekijken, en zien wie de winnaars zijn!
Ook staat er weer een nieuwe challenge online, voor de maanden juli-augustus:
Tweakers Lego MOC Challenge 3 - juli-augustus 2021
Iedereen mag meedoen!
Als ze nou eens zo'n Raptor zouden maken in 1:8 schaal. Met bijv een hoogte verstelbare ophanging en lier en bijv een quad bike voor op de laadvloer...... 5000 pieces voor 400 euro. Ik zou hem wel willen. Tot dan is er de F150 MOC van de Sian.QuattroNL schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:58:
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Sinds vandaag staat de PDF versie van de instructies op de Lego website. De suggestie dat deze worden geplaatst als de set officieel uitkomt zal dus waar zijn. Ze staan nog niet in de Lego Instructies app, maar die zal dan ook wel volgen. Ik kan in ieder geval gaan bouwen!Bardu schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 22:31:
Om de boekjes netjes te houden, bouw ik tegenwoordig alles vanaf mijn iPad, met de Lego Intructions app (of desnoods de PDF via de lego website).
Het valt me wel op dat nu al een aantal keer een nieuwe set, zelfs na een paar weken, nog niet digitaal beschikbaar is. Nu bijvoorbeeld 21327, de typewriter. Hebben mensen al eens contact met Lego gehad hierover?
Nou, voor de Mustang maak ik toch echt wel een uitzondering....QuattroNL schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:58:
[...]
Valt bij mij in de categorie 'wel geinig' en 'leuk om een keer te zien' maar that's it.
Heb eigenlijk niks met trucks/SUV's en ook niet met Amerikaans spul en dan ook nog eens niet met het jaren 50/60 spul.
Maar nee, deze pick-up truck doet het ook helemaal niet voor me. Er zit ook wel erg veel 'los spul' bij. Nu had de Fiat ook een schildersezel en de Mini een picknick kleedje, maar de pick-up schiet er wat in door. Ja, een pick-up kan nu eenmaal veel dingen meenemen, maar met zo'n "expert" auto zie ik liefst alle stenen in de auto zelf gaan
Technic Raptor zag ik eerder vandaag ook voorbij komen.... bleh! Ik heb met Technic echt het idee dat ze de verkeerde kant opgaan
Lijkt erop dat ik dan toch geld ga overhouden voor de Challenge.... ook al heeft niet de set gewonnen waar ik op gestemd heb
[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 01-07-2021 13:23 ]
Liever meer steentjes dan meer betalen voor een paar logootjes... De pick-up truck heeft 219 steentes meer dan de Porsche 911 en kost 20Euro minderGim schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:22:
[...]
Nou, voor de Mustang maak ik toch echt wel een uitzondering....![]()
Maar nee, deze pick-up truck doet het ook helemaal niet voor me. Er zit ook wel erg veel 'los spul' bij. Nu had de Fiat ook een schildersezel en de Mini een picknick kleedje, maar de pick-up schiet er wat in door. Ja, een pick-up kan nu eenmaal veel dingen meenemen, maar met zo'n "expert" auto zie ik liefst alle stenen in de auto zelf gaan![]()
[...]
Misschien ook wel wat voor @SomerenV voor die spuitgietmachine:TestDummie schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:08:
[...]
Steindrucker heeft wel eentje voor deze set, maar de deurtjes zitten er niet bij
https://steindrucker.com/moulding-machines-4000001-package
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Punt voor jou!chrisO schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:26:
[...]
Liever meer steentjes dan meer betalen voor een paar logootjes... De pick-up truck heeft 219 steentes meer dan de Porsche 911 en kost 20Euro minder
De Porsche 911 heb ik dan ook niet gekocht. Beetje 'Porsche moe' haha
Ach wie weet... als de pick-up voor een mooi black friday prijsje in de winkel ligt, dan komt ie er misschien toch wel. Of niet. Ik vind hem er wel beter uitzien als de Fiat 500, dat wel. Wat het hem momenteel vooral is, is dat ik hem niet zo snel in het rijtje van m'n andere auto's zie staan en dan komt ie er waarschijnlijk ook gewoon niet bij
[ Voor 24% gewijzigd door Gim op 01-07-2021 13:47 ]
Hij valt op de site wel onder het thema "Creator Expert" (zie je ook als je de link aanklikt, komt ook terug in de naam van de pagina op het tabblad van je browser).Señor Sjon schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 11:36:
[...]
https://www.lego.com/nl-nl/product/pickup-truck-10290
Geen Creator Expert label meer, enkel Creator. Valt me wel op dat ze in de voertuigenserie de laatste tijd 2 releases per jaar hebben en dat 50/60's erg dominant zijn in de voertuigen.
Ik denk dus dat dit wel degelijk onder deze serie blijft, alleen niet expliciet benoemd op de verpakking?
Kasteel lijkt op 150 euro geprijsd te gaan worden mocht ik de comments van Bricklink geloven!TestDummie schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 13:26:
[...]
Wel een beetje verdacht dat de prijzen pas op het moment van release bekend worden, zal wel marketing- en fomo-technisch het beste werken. Alhoewel een oplage 5000 sets zo weg is (denk ik)
Vanmorgen is ook de observatorium ineenkeer uit de selectie gehaald. Opzich wel goed nieuws voor mij, ik wou graag het schip en de party parrot (kakapo). Die laatste leek mij net buiten de boot (sorry) te vallen, maar op een kans van 5 / 7 sets die doorgaan is dan wel al wat gunstiger
https://www.stonewars.de/...ogram-2021-die-8-modelle/
Geen prijzen bekend, geen betaalmogelijkheden bekend.... vraag me af hoe er betaald moet worden.
Ook of dat meteen moet gebeuren als je een order geplaatst hebt. Of hoef je pas te betalen als de order definitief in productie wordt genomen?
En 5000 stuks is wel weinig , ik lees op sommige fora dat mensen van plan zijn om 5 kastelen te bestellen.
Zul je zien dat die gelijk op Bricklink of Ebay landen. Ben benieuwd of er een limiet is.
Voor het grootste gedeelte van jouw vragen lijktel de volgende link antwoorden te hebben: https://www.stonewars.de/...ogram-2021-die-7-modelle/Loader schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:51:
Over die Bricklink gedoe...
Geen prijzen bekend, geen betaalmogelijkheden bekend.... vraag me af hoe er betaald moet worden.
Ook of dat meteen moet gebeuren als je een order geplaatst hebt. Of hoef je pas te betalen als de order definitief in productie wordt genomen?
En 5000 stuks is wel weinig , ik lees op sommige fora dat mensen van plan zijn om 5 kastelen te bestellen.
Zul je zien dat die gelijk op Bricklink of Ebay landen. Ben benieuwd of er een limiet is.
Daar staan de prijzen, betalen zou via de Lego shop lijken te gaan en verzending gratis
Prijzen: https://www.stonewars.de/...ogram-2021-die-7-modelle/Loader schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:51:
Over die Bricklink gedoe...
Op Facebook staat dat het betaalproces via Lego gaat, maar het proces begint op Bricklink.
Ik ben het volmondig eens dat 5000 veels te weinig is. Idd zullen sets zoals die kasteel binnen een uur weg zijn, misschien zelfs eerder. Het is vreemd dat ze niet een optie tot een reserveringslijst hebben voor als een set populairder is dan deze beperkte oplage. Het zou mij verbazen als dit niet weer een grote ophef en teleurstelling wordt, zoals de Ulysses GWP van een paar maanden terug...
Hmmm... dus eerst via BL en dan naar Lego.. En je kunt VIP punten krijgen, lijkt mij lastig zo. Beter gelijk via Lego. Ben benieuwd.TestDummie schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:54:
[...]
Prijzen: https://www.stonewars.de/...ogram-2021-die-7-modelle/
Op Facebook staat dat het betaalproces via Lego gaat, maar het proces begint op Bricklink.
Ik ging uit van het logo rechts, maar ik zie dat ze allemaal nu dat expert label eronder kwijt zijn.DaLass schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 13:36:
[...]
Hij valt op de site wel onder het thema "Creator Expert" (zie je ook als je de link aanklikt, komt ook terug in de naam van de pagina op het tabblad van je browser).
Ik denk dus dat dit wel degelijk onder deze serie blijft, alleen niet expliciet benoemd op de verpakking?

4 motoren, best wel flink. Lijkt mij wel een gave set voor als hij rond de €200 komt.
Op een of andere manier vind ik de verhoudingen niet kloppen bij dat dinq, alsof de achteras te ver naar achteren staat. Verder wel een gaaf model, maar waarschijnlijk aan de prijzige kant ivm de control+ hub en de motoren.RBH schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:23:
Veel Lego nieuws vandaag: Mercedes-Benz Zetros
[Afbeelding]
4 motoren, best wel flink. Lijkt mij wel een gave set voor als hij rond de €200 komt.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Hij bestaat geloof ik wel in deze configuratie. Gerucht was dat het model origineel de variant moest worden met 3 assen, maar aangezien die alleen bestaat voor het leger is dat niet gebeurd, voordat Lego zich weer stoot aan de 42113 steenu_nix_we_all schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 16:52:
[...]
Op een of andere manier vind ik de verhoudingen niet kloppen bij dat dinq, alsof de achteras te ver naar achteren staat.
Ik vind het een hoe dan ook een vrij suf ding voor iets dat net iets meer kan dan een 42099 of de old school 9398.
[ Voor 82% gewijzigd door Señor Sjon op 01-07-2021 17:32 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
[ Voor 165% gewijzigd door Señor Sjon op 01-07-2021 17:34 ]
Misschien ook maar het Creator kasteel gaan halen, maar daar heb je er drie van nodig om echt een mooi kasteel te bouwen
Misschien volgende keer even van tevoren een linkje neerzetten naar dat andere topic.Señor Sjon schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:30:
[modbreak]Even schuiven
En weer open. Graag verder in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops als het om de bestelling van de BrickLink actie gaat, de modellen zelf kunnen hier besproken worden.[/]
Met zovelen hetzelfde probleem zien op te lossen is makkelijker op een plek waar je bekent bent.
Ik begrijp het punt, dus misschien dat deze optie wat waard is
himlims_ schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:14:
[...]
vaas ... dat ik daar niet aan gedacht heblijkt me ideaal; meer in de hoogte; meer zonlicht erop en erdoor. zonnig dagje als dit is ideaal
Het heeft inmiddels al een dag buiten in een vaas gevuld met de 3% waterstofperoxide gestaan. Zal jullie op de hoogte houden!Tc99m schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:14:
[...]
Je kunt de waterstofperioxide vaker gebruiken, verliest wel iets aan effectiviteit, maar gaat makkelijk meerdere keren mee, zo lang je het maar ergens bewaart waar er geen zonlicht bij kan komen.
3% heeft bij mij overigens altijd goed gewerkt.
Ik had gehoopt van het weekend al te kunnen gaan bouwen, vandaar dat ik op zoek was naar een fysieke winkel.SomerenV schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 12:54:
[...]
Online kun je tot 35% kopen, en is echt een stuk goedkoper dan wat je bij een ETOS ofzo haalt. 1 Liter kost je 8,75 euro en daar kun je gemakkelijk 10 liter wat er mee aanlengen. Bij de ETOS kost 110ml 3% je 1 euro, dus dat is verhoudingsgewijs echt fors duurder.
Ik heb het met dat spul gedaan, maar ik had ook best grote doorzichtige bakken. Middagje buiten in de zon en alles was oogverblindend wit. Wel af en toe roeren zodat alle steentjes voldoende exposure krijgen en je geen 'schaduw' plekjes krijgt die nog geel zijn.
De volgende keer wordt het weer wat sterkers dan het 3% spul, want nu heb ik volgens mij €10 uitgegeven aan iets waarvan ik nog maar betwijfel of het wel werkt.
Maar goed, het is nog geen zaterdagavond.
Overigens meldt die website dat ze het niet verkopen aan particulieren.
Ik zet Lego op deze manier in een glazen pot van HAK, label eraf weken, deksel erop en dan in de volle zon om mn plat dak. Elke 2 uur even schudden en aan het eind van de dag is alles mooi wit. Moet het wel een zonnige dag zijn met niet te hoge temperaturen, want op dagen zoals vandaag gebeurd er nikshimlims_ schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:14:
[...]
Het is natuurlijk een vraagprijs (met een mogelijkheid voor een best offer), maar de eerste staat al op eBaydetulp050 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:30:
Bij de vorige Bricklink-actie heb ik dat Lowensteinkasteel gekocht. Nog niet gebouwd, maar die gaat echt drie keer over de kop (of meer). Ben benieuwd of dat kasteel ook zo snel gaat.
/f/image/QQt4m3mLt7UEdXGYkLVNuMgh.png?f=fotoalbum_large)
Beter hadden ze éen per persoon kunnen doen, naar mijn mening
Ik heb deze besteld via Bol.com, zelf de 12% waterstofperoxide gekocht en verdund naar 3 of 4%. Met de zonnige weekenden enkele weken terug werkte het prima. De witte onderdelen zelfs met stickers erin gezeten en het resultaat is verbluffend. Bij de licht grijze stenen was binnen een 1,5 uur de gele waas weg, sommige witte delen hebben er 2 dagen gezeten.
Before en after van de plate (set eronder is de 1 maand geleden gebouwde Hedwig):
![]() | ![]() |
Before/after van de piece met sticker:
![]() | ![]() |
Ik ben tevreden, zie ook de compare van de plate met Hedwig eronder (1 maand oud). Vooraf even de lego gewassen met Zwitsal en achteraf ook nog een keer, ruikt lekker fris en voelt soepel. Helemaal happy mee.
[ Voor 26% gewijzigd door Vitruvius op 01-07-2021 21:22 . Reden: Iets duidelijker beschreven. ]
Dus als jij 1.5 uur nodig had voor 1 maand verkleuring verwacht ik wel een week of twee volle zon nodig te hebben
:strip_exif()/f/image/Vi9eb3AlrL1mXZDbeABGBmk3.jpg?f=fotoalbum_medium)
Krijg het niet eens op de foto met m'n telefoon. Het is nog wel wat tinten donkerder dan dit.
[ Voor 53% gewijzigd door Ample Energy op 01-07-2021 18:53 ]
Het staat dan ook al even in dat mooie rode vlak boven de quickrelpy of berichteditor.Versaevel schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:02:
[...]
Misschien volgende keer even van tevoren een linkje neerzetten naar dat andere topic.
Met zovelen hetzelfde probleem zien op te lossen is makkelijker op een plek waar je bekent bent.
Ik begrijp het punt, dus misschien dat deze optie wat waard is
Ja, ik was even in de war. 12% is de max wat ze verkopen aan particulieren, maar dan ben je alsnog veel goedkoper uit vergeleken met dat spul van de drogist.Ample Energy schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:20:
[...]
[...]
Het heeft inmiddels al een dag buiten in een vaas gevuld met de 3% waterstofperoxide gestaan. Zal jullie op de hoogte houden!
[...]
Ik had gehoopt van het weekend al te kunnen gaan bouwen, vandaar dat ik op zoek was naar een fysieke winkel.
De volgende keer wordt het weer wat sterkers dan het 3% spul, want nu heb ik volgens mij €10 uitgegeven aan iets waarvan ik nog maar betwijfel of het wel werkt.
Maar goed, het is nog geen zaterdagavond.
Overigens meldt die website dat ze het niet verkopen aan particulieren.
Het werkt overigens wel echt, maar je hebt een aantal uur aan volle zon op een zomerdag nodig, anders is de reactie vele malen minder effectief en duurt het veel langer. Mijn witte steentjes uit m'n jeugd waren na een uurtje of 10 weer hagelwit, maar dat was op een dag dat het de hele dag volop zonnig was.
:strip_exif()/f/image/UuBnLhXJU19tqYyB1PnmUvkQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ben bezig met het uitzoeken van een partij lego dat ik een tijdje terug bij mijn schoonouders vandaan heb meegenomen.
Nu ben ik op zoek naar het bovenstaande steentje van het Light and Sound systeem.
Ik heb er de politiebus en de brandweerwagen uit kunnen halen, maar ik kan het tweede blokje niet vinden
Het zit niet tussen de partij en op BL kan ik het niet vinden.
Wie helpt
https://www.bricklink.com...4771&idColor=1#T=S&C=1&O={%22color%22:1,%22iconly%22:0}
[ Voor 8% gewijzigd door CyBeRSPiN op 01-07-2021 20:08 ]
zonnig sowieso belangrijkste, vorige zomer nodige gedaan.redfoxert schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:27:
[...]
Ik zet Lego op deze manier in een glazen pot van HAK, label eraf weken, deksel erop en dan in de volle zon om mn plat dak. Elke 2 uur even schudden en aan het eind van de dag is alles mooi wit. Moet het wel een zonnige dag zijn met niet te hoge temperaturen, want op dagen zoals vandaag gebeurd er niks
Ik kreeg de indruk dat “hoe warmer des te beter het werkt” - maar of dat echt aan temperatuur gelegen heeft of omdat de intensiteit van zon sterker was +35C (
Maar gevoelsmatig leek +35C hemels blauwe lucht, effectiever (sneller) dan 28C (ook zonder wolkjes)
En zoals gezegd is; roeren/schudden tussendoor helpt om alle meuk te verwijderen en gelijkmatig te “bleken”
Nee, dat had ik misschien wat duidelijker moeten zetten. Zie ook de foto erboven, daar zie je de plate die echt oranje gekleurd is. Heeft 1,5 dag in de zon gelegen en toen was het weer zo wit als de Hedwig set van een maand oud. Wilde het vergelijken met een recente set zodat je ziet dat het nagenoeg weer helemaal naar de originele kleur komt.Ample Energy schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:49:
Ik heb te maken met donker oranje; het heeft jaren achtereen achter glas in de zon gestaan.
Dus als jij 1.5 uur nodig had voor 1 maand verkleuring verwacht ik wel een week of twee volle zon nodig te hebben
[Afbeelding]
Krijg het niet eens op de foto met m'n telefoon. Het is nog wel wat tinten donkerder dan dit.
Dank voor het delen, ik overweeg mijn Saturn dit proces ook te laten doorlopen. Ik vind het alleen spannend wat er met de opdruk zal/kan gebeuren, het lukt me niet om hier concrete informatie over te vinden.Vitruvius schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:29:
(.....)
Before/after van de piece met sticker:
(.....)
Zijn hier mensen met ervaring van het 'witten' van witte stenen met opdruk?
Ik zag hem vandaag voorbij komen. Ik had ook liever een DeLorean gehad. Ik vind dit eigenlijk een beetje nietszeggend model. Is het nog gebaseerd op een echte pick-up of is het een fantasie model?vhal schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:39:
[Afbeelding]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Bij de meer flexibele materialen kan het plastic stuk gaan, en in het algemeen wordt het plastic er wat brosser van.Vitruvius schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 22:27:
Als je gewoon om het half uur even kijkt dan is er niks aan de hand, het vreet 't niet opeens op ofzo. Ik heb die bricks ook gewoon meegenomen uiteindelijk, zie je niks geks aan.
Zolang je de steentjes niet in situaties met hoge spanningen gebruikt zal dat goed gaan (let op: "hoge spanning" kan ook een stud in een gaatje zijn).
Denk dat als je alle steentjes los besteld op Bricklink een stuk goedkoper uit bent..detulp050 schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 18:27:
[...]
Het is natuurlijk een vraagprijs (met een mogelijkheid voor een best offer), maar de eerste staat al op eBay
[Afbeelding]
Beter hadden ze éen per persoon kunnen doen, naar mijn mening
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
heb m gisteren aantal keer getest; opzich leuk concept, maar qua 'te bouwen modellen' is het echt heeel beperkt. Ik krijg vooral modellen voorgeschoteld zoals je kent van de 'basic parts'-sets (bijv. https://media.s-bol.com/mZRzLzjvJMWO/1200x618.jpg) maar goed, dat kan misschien nog groeien.mir4dor schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 07:28:
Grappig: https://www.rtlnieuws.nl/...tomatisch-lego-detecteren
Even wachten voor Android
Gisteren getest met kleine 500-600 parts, krijgh vervolgens 2 opties voor model (zie screenshot verwijzing hierboven).
[ Voor 9% gewijzigd door himlims_ op 02-07-2021 08:39 ]
Dit topic is gesloten.
![]()
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked

/f/image/WG7e4M3hvlDnocdMPIMWDnfz.png?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/1ENXmV4IS51HdxSRksAnrxgv.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/YggcLD6ECxPlyka6GnCCTNET.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Wul3sCoebJZtLllaYjZJ7AEl.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/Nhd8V34Co6LkzFU2cPTNqCnt.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/CpNpprKULW5EyS3VFyyT0nOq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RTFK3qF4Ul2IIIU8GhEbLxxm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4FuD5aQozmRyBJv3MrL7sp6l.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7fSTgPWaSlZswvPdHuKuiOg6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/p9cHGU9xD6MmnMp4LT80TxVW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EUP1MnBxzsnow9UDFGdpnorg.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6FVqC1hbClHCkzYKMBCV0T0j.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yJ6B10PbsUGXC0XD8yaIUUzZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ipB8MgVZngyHTZnBGpWpBgL4.jpg?f=fotoalbum_large)