Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 66 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.387.585 views

Onderwerpen

• kokkie20
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-12 09:04
Haay schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:46:
[...]

Oh, dat heb ik ook een keer gehad. Zo irritant dat er verschillende VIP kortingscodes bestaand voor telefonische bestellingen en voor online bestellingen! Heb je de hele bestelling al klaar in de webshop, moet je wachten tot de telefonische service open is om het daar mondeling nog eens over te doen. Met het risico dat de set die je wilde bestellen inmiddels al weer in backorder is, als het een gewilde set is die beperkt beschikbaar was. :/
Ja en ik dacht toch echt dat ik de online versie klikte....
Ik maar wachten op de code's.... Kijk ik bij die 'bestel' history van vip punten zie ik ineens staan dat hij voor telefonisch is aangekocht |:(
Ach nog even wachten dan gaat hij open en ga zo gelijk al aan de telefoon hangen :D
Hopelijk kunnen ze het snel omzetten dan kan ik de bestelling doorzetten :9

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:36
@vhal Dat is wel balen inderdaad.
Die wilde mijn vrouw graag hebben, dus op tijd besteld.

Maar met andere dingen (niet Lego gerelateerd) hebben we weer dingen gemist en nu de hoofdprijs voor betaald. Monster Hunter Stories 1 Amiibo bijvoorbeeld. :+

Het Disney kasteel twijfelden we erg over, maar uiteindelijk niet gedaan. Volgens mij meer omdat het niet het Parijs kasteel is wat meer een sprookjeskasteel voor stelt (we kennen die in Florida bijvoorbeeld en die van Annaheim is een stuk lager). Maar ook die is zeker wel mooi.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

D. Ninjai schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:02:
[Afbeelding]

Twee superleuke builds. Wil graag doorgaan om de kleine Ecto-1 en de Scooby Doo busje erbij te doen maar ben echt veel te laat uit de dark ages gekomen. Elke keer als ik denk die is leuk om erbij te hebben is de prijs een paar keer over de kop gegaan :P
De kleine Ecto-1 doet sealed 70 euro. Dat valt wel mee toch? :)
* The Eagle heeft hem hier ook nog sealed in zijn backlog liggen, net als de BTTF set. Vreet geen haver :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:17
The Eagle schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:40:
[...]

De kleine Ecto-1 doet sealed 70 euro. Dat valt wel mee toch? :)
* The Eagle heeft hem hier ook nog sealed in zijn backlog liggen, net als de BTTF set. Vreet geen haver :)
Hmm ik zie ze voor meer maar dat is de vraagprijs natuurlijk, of ze daarvoor gaan weet ik niet. 70 is nog wel te doen inderdaad maar ik heb ook flink moeten bloeden voor het spookhuis dus ik moet de verslaving niet teveel gaan opwekken :P

En wat zou het gaaf zijn als er een Delorean komt in dezelfde grootte als de grotere Ecto-1 _/-\o_

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:21
vhal schreef op maandag 22 maart 2021 @ 07:27:
[...]

Bij mij waren er flink wat punten verlopen :/
Hier krijg je wel bericht van denk ik als ze bijna verlopen? Ik dacht ze 2 jaar blijven staan?

Laatst ook maar een flink gedeelte van m'n punten ingewisseld omdat ik niet zeker wist of ik er bericht over zou krijgen.

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-12 15:56
AppieNL schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:30:
[...]

Hier krijg je wel bericht van denk ik als ze bijna verlopen? Ik dacht ze 2 jaar blijven staan?

Laatst ook maar een flink gedeelte van m'n punten ingewisseld omdat ik niet zeker wist of ik er bericht over zou krijgen.
klopt. Regel is 18 maanden (maar dan heb je ook echt niks gedaan 18maanden)
En ze mailen altijd van te voren.

Water-Escape

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:40

vhal

ಠ_ಠ

water_escape schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:19:
[...]

klopt. Regel is 18 maanden (maar dan heb je ook echt niks gedaan 18maanden)
En ze mailen altijd van te voren.
Ik heb het begrepen dat het 18 maanden was en schijnbaar had ik medio januari van dit jaar een e-mail er over gehad. Nou ging het maar om 1200 punten dus het is niet het einde van de wereld of zo :) Toch maar wat minder snel op delete drukken :P

Strava

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
https://www.facebook.com/...701171&id=245680052153106

Ja, het is de discovery geworden, inclusief hubble telescoop

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22-12 17:31
Ook met stickers zo te zien.
Bummer.

Wel 100.000 collectble minifigs kunnen printen. Maar een premium set ho maar.

Na de porsche waren mijn verwachtingen hoog gespannen.

Toch maar eens een keer die duitse tegelprinter uitproberen

Gecertificeerd ongeleid projectiel

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-12 13:57
De nieuwe 10283 Space Shuttle Discovery:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MSSD5-0Q37tvdPPM95w0iUQTbj8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uhG6rBd3FhvRP8cYQYCMGmHE.jpg?f=fotoalbum_large

Meer plaatjes hierzo :)

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:45

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Zow, die is nice. Nog even gauw de raket, ISS en maanlander scoren dan :) Anders is de serie niet compleet.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-12 22:55

Dommel

Professioneel Software Sloper

En het linkje naar de set op lego.com waarbij je dus ook kunt zien dat de set toch ook wel vrij groot (als in fatsoenlijk display formaat) zal zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sMAfKdPSXwXJPKz4__Y8hrRdEAY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NXU4Fyj2taiMCzhNYRxOMvlq.png?f=fotoalbum_large

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• wlchris
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:50
"In addition, VIPs will be able to purchase two exclusive items with their points; a Ulysses Space Probe, available for 1,800 VIP Points, which the Space Shuttle Discovery also deployed in 1990 on a mission to scan the Sun. Limited stocks available."

Dat gaat dus weer nachtwerk worden net zoals de Porsche.

• geekeep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-12 00:47
Afas schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:47:
[...]
Ik heb stap 2 afgerond en heb 3 donkergrijze 2x1 stenen over kom 3 lichtgrijze 2x1 stenen tekort dus dat lijkt me duidelijk :) Voordat ik de stenen ga bestellen ga ik eerst de set afbouwen, dan weet ik het helemaal zeker.
In een andere stap een kleur verwisselt misschien? Ik moet zeggen dat de kleuren in de instructies soms echt misleidend zijn (en ik ben niet kleurenblind), dus het kan ook nog zijn dat je dénkt dat de kleur anders moet zijn. Met name bij de grijs-, bruin- en blauwtinten is dit irritant. Bij sommige modulars is het verschil tussen tussen grijs en zilver (bijv. de 'putdeksel' roosters) ook lastig te zien.

Moet zeggen dat ik steeds vaker de PDF-versie van de instructies pak op de laptop, scheelt weer een mogelijke printfout.

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-12 13:44
wlchris schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:10:
"In addition, VIPs will be able to purchase two exclusive items with their points; a Ulysses Space Probe, available for 1,800 VIP Points, which the Space Shuttle Discovery also deployed in 1990 on a mission to scan the Sun. Limited stocks available."

Dat gaat dus weer nachtwerk worden net zoals de Porsche.
Helaas, net 200 VIP points te weinig. :+

Vind 'm echt heel erg tof, is een solide toevoeging aan het rijtje. Vind het wel jammer dat er zo te zien veel stickers bij zitten, dat vond ik echt een pluspunt van bijvoorbeeld de Saturn V die alleen maar prints had.

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12 18:54
wlchris schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:10:
waar lees je dit dan?

• 42erik
  • Niet online
Afas schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:47:
[...]
Ik heb stap 2 afgerond en heb 3 donkergrijze 2x1 stenen over kom 3 lichtgrijze 2x1 stenen tekort dus dat lijkt me duidelijk :) Voordat ik de stenen ga bestellen ga ik eerst de set afbouwen, dan weet ik het helemaal zeker.
lijkt me eerlijk gezegd duidelijk dat je ergens de verkeerde geplaatst hebt, kijkend naar eigen ervaringen :)

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:28
chrisO schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:57:
[...]

[Afbeelding]

Ziet er heel gaaf uit! Toch wel gelijk even nitpicken: ik vind die stickers van het NASA logo op de deur van het vrachtruim en Discovery 'naamplaatje' naast de cockpit toch wel echt uit de toon vallen... Jammer dat ze daar geen print van hebben gemaakt. Ik kan bij de United States aanduidingen onder het vrachtruim en op de vleugels niet goed zien of het een print of een sticker is.

scintillating

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:02
En gelukkig voor de verandering eens GEEN extra Lego-belasting voor ons NL/BE'ers ! Zowel in NL als in Duitsland is de set €180. :)

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-12 20:10
Vind hem ook wel redelijk aan de prijs, zal wel liggen aan alle details die de binnenkant heeft?

• chrisO
Tc99m schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:22:
[...]

Ziet er heel gaaf uit! Toch wel gelijk even nitpicken: ik vind die stickers van het NASA logo op de deur van het vrachtruim en Discovery 'naamplaatje' naast de cockpit toch wel echt uit de toon vallen... Jammer dat ze daar geen print van hebben gemaakt. Ik kan bij de United States aanduidingen onder het vrachtruim en op de vleugels niet goed zien of het een print of een sticker is.
Zou het Discovery 'naamplaatje' niet toevallig een sticker zijn, omdat ze op het laatste moment besloten hebben er de Discovery van te maken ipv de Columbia?

• Edgenumber
Nee, want nasa op de vrachtdeur is ook een sticker en nasa op de hubble ook.

• AppieNL
chrisO schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:57:
[...]

[Afbeelding]

Mooi model, maar ik twijfel toch. Niet zo zeer dus om het model zelf, maar meer omdat ik hier die andere Space Shuttle in de kast heb staan: de 8480. Die simpel gezegd op technisch vlak beter is :P

Ik zat nog te kijken of ik hem op dezelfde plank erbij kan zetten, maar met afmetingen van 54x34x21cm wordt dat ook lastig. Gelukkig kan ik er nog even een weekje over na denken :)

• Tc99m
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:28
chrisO schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:26:
[...]

Zou het Discovery 'naamplaatje' niet toevallig een sticker zijn, omdat ze op het laatste moment besloten hebben er de Discovery van te maken ipv de Columbia?
In hoeverre is dat gerucht 'officieel' dat het eerst de Columbia zou worden? Want Hubble is ook met Discovery de ruimte in gebracht, het zou niet heel logisch zijn om dan de Hubble telescoop met Columbia in één set te combineren.

En áls er al in een eerder stadium mogelijk sprake zou zijn van Columbia, dan hebben ze toch al lang geleden besloten dat het toch Discovery zou worden. Die sets zijn al lang uit de fabriek en liggen al weken klaar in de magazijnen voor de verkoop.

scintillating

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:02
Check de Designer Video. Erg mooi en ik zit hier echt zwaar te kwijlen! :9~ :9~ :9~

• AppieNL
Kudos voor de 8480 doos in de achtergrond van de video :)

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
geekeep schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:10:
[...]

In een andere stap een kleur verwisselt misschien? Ik moet zeggen dat de kleuren in de instructies soms echt misleidend zijn (en ik ben niet kleurenblind), dus het kan ook nog zijn dat je dénkt dat de kleur anders moet zijn. Met name bij de grijs-, bruin- en blauwtinten is dit irritant. Bij sommige modulars is het verschil tussen tussen grijs en zilver (bijv. de 'putdeksel' roosters) ook lastig te zien.

Moet zeggen dat ik steeds vaker de PDF-versie van de instructies pak op de laptop, scheelt weer een mogelijke printfout.
Dat dacht ik eerst ook dus heb hem al een keer uit elkaar gehaald en met digitale instructie gebouwd maar resultaat was hetzelfde: 3 steentjes in de verkeerde kleur grijs. Bovendien zie ik ook geen verschillen als ik online vergelijk met eerder gebouwde modellen van de 10255.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

"allemaal heel leuk en creatief, maar ik mis een beetje het verhaal" :+ :X

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12 22:46
Edgenumber schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:30:
Nee, want nasa op de vrachtdeur is ook een sticker en nasa op de hubble ook.
De binnenkant van de vrachtdeuren zijn ook allemaal stickers. Die chroomstickers zijn ook nog eens leuk als je een hobbeltje hebt, gelijk het effect weg. :+

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:58

almightyarjen

When does the hurting stop?

Oh die shuttle is echt nice, instant buy :Y

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

• Edgenumber
Lego moet nog wel wat doen aan de benaming op de site:

NASA Ruimtevaart raket

Een beetje: Nasa spacemedingges.

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-12 18:08
ik vraag me af hoeveel stickers er echt zijn. ( wat is geprint en wat niet ) hopelijk wordt dat nog duidelijker, misschien dat iemand al eerder een review mag doen.
als je de hele binnenkant mag gaan stickeren... dan krijg je dat nooit netjes... dus ik wacht even af.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

persoonlijk zie ik ook liever geprinte blokjes; maar goed, voor beperkte oplagen ... is dat overweging; gaan we printen? +50euro op de prijs (ik zuig maar iets uit duim)

stickers plakken opzich geen moeite mee, gewoon onder schuine kant van brick-seperator en 1mm van de hoek/rand aanhouden.

• Edgenumber
Het plakken heb ik ook niet zo'n moeite mee, het loslaten daarintegen.

Overigens is het voor mij wel een instant buy.

[ Voor 26% gewijzigd door Edgenumber op 22-03-2021 15:34 ]

• 42erik
  • Niet online
en als alles gedrukt was, liep iedereen te piepen over de dure prijs.... ;)

• Edgenumber
Ik kan niet in een ander zijn beurs kijken, maar ik zou er zelf de euro's voor over hebben.

Als je kijk naar voor hoeveel die duitser het doet. En dan zal hij nog wel ergens de bricks moeten bricklinken.
Dan ben ik van mening dat Lego dat als bedrijf goedkoper moet kunnen.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Edgenumber schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:36:
Ik kan niet in een ander zijn beurs kijken, maar ik zou er zelf de euro's voor over hebben.

Als je kijk naar voor hoeveel die duitser het doet. En dan zal hij nog wel ergens de bricks moeten bricklinken.
Dan ben ik van mening dat Lego dat als bedrijf goedkoper moet kunnen.
als je zag wat lego voor die led-kitjes wilde hebben ... was 900% bovenop de aliexpres prijs :X

• chrisO
Kan je dat spiegelende effect van de stickers op de vrachtdeuren uberhaupt wel krijgen dmv printen?

• Edgenumber
Het spiegelende effect denk ik niet. Dus daar verwacht ik ook geen stickers.

En inderdaad voor die led kitjes moest je een extra hypotheek nemen of een nier verkopen.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

chrisO schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:44:
Kan je dat spiegelende effect van de stickers op de vrachtdeuren uberhaupt wel krijgen dmv printen?
geloof dat in de diner/detective en harrypotter kasteel school geplakte spiegel heb zitten; is prima

//edit; detective is een 'echte' spiegel; https://www.bricklink.com...gitem.page?P=20193#T=S&O={%22iconly%22:0}

• GodOfWar
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-12 16:17
Allereerst: wat geweldig om te zien dat er meer mensen zijn die ook zo enthousiast worden van de grote(re) LEGO sets :)

Nu ben ik zelf een grote fan van de Star Wars sets, met name de UCS. Hier staat een Star Destroyer UCS op de kast te pronken, de Y-wing en A-wing zitten nog in de doos afwachtend op een druilerige zondagmiddag.

In afwachting van nieuwe sets kwam ik gister wat geruchten tegen: https://www.bricktastic.n...hip-75309-en-at-at-75313/

Een nieuwe UCS LAAT en UCS AT-AT?! Wat denken jullie? Als dat zo is wordt het een wel erg duur jaar... ;)

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
himlims_ schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:48:
geloof dat in de diner/detective en harrypotter kasteel school geplakte spiegel heb zitten; is prima
In de Friends/Frozen collectie (en vast andere ook die ik niet heb) zijn de spiegels ook altijd stickers, maar volgens mij werkt dat niet echt als spiegel.

Maar moet het echt spiegelend zijn dan? Ik bedoel: de binnenkant van de vrachtdeuren is in het echt toch ook geen spiegel?

• chrisO
JeroenE schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:09:
[...]
In de Friends/Frozen collectie (en vast andere ook die ik niet heb) zijn de spiegels ook altijd stickers, maar volgens mij werkt dat niet echt als spiegel.

Maar moet het echt spiegelend zijn dan? Ik bedoel: de binnenkant van de vrachtdeuren is in het echt toch ook geen spiegel?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6OzV5U0oyCFrw2MkmuR68ug5OFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/k7tUuROwFHathSYWsQvv2yjE.jpg?f=fotoalbum_large
De radiator panels spiegelen in het echt ook

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:31

JoeZuCK

_Fonz > all.

mr.DJ95 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 10:01:
[...]

Kan niet wachten. Heb een paar dagen vrij volgende week.

Kan ik eigenlijk mijn muurbeugels gebruiken voor de auto waar ze eigenlijk lijk voor bedoeld zijn.

De Bugatti schijnt wel nog iets groter te zijn dan de Ferrari en Porsche ondanks dat het allemaal 1 op 8 is.

[Afbeelding]
Leuk gedaan. Als je nog een 1:10 model wilt van Ferrari, kan ik je de Ferrari GTB Fiorano nummer 8145 aanraden.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-12 22:55

Dommel

Professioneel Software Sloper

Volgende gerucht: LEGO Harry Potter 76391 Hogwarts Chess Set

Met bijbehorende filmpje van de scene :P

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
JoeZuCK schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:32:
[...]

Leuk gedaan. Als je nog een 1:10 model wilt van Ferrari, kan ik je de Ferrari GTB Fiorano nummer 8145 aanraden.
Gaaf is die zeg, kende ik nog niet. Wel heel erg open als je hem vergelijkt met de Bug, Porsche en Ferrari GTE.

Heb overigens nog van de muurbeugels over. Mocht iemand ze nog zoeken.

• Basekid
Bwoah mn Saturn V vergeelt toch wel flink zo achter het raam (had gehoopt dat HR++ misschien wat straling tegenhoudt...). Verder hebben mn katten en stofzuiger ook een aantal stukken kwijtgemaakt...

Zit er serieus over na te denken gewoon een nieuwe te kopen en een stuk beter met mn bouwsels om te gaan

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:31

JoeZuCK

_Fonz > all.

mr.DJ95 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:35:
[...]

Gaaf is die zeg, kende ik nog niet. Wel heel erg open als je hem vergelijkt met de Bug, Porsche en Ferrari GTE.
Je kan hem altijd pimpen. Misschien dat er op Rebrickable nog een leuke mod staat.

Zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a-6WjZOQ40JqQMmoVgipBrjCg5Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RUaZUh9YlD57zt6fyTO6fyh4.jpg?f=user_large

[ Voor 26% gewijzigd door JoeZuCK op 22-03-2021 17:07 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• mr.DJ95
  • Nu online
Basekid schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:37:
Bwoah mn Saturn V vergeelt toch wel flink zo achter het raam (had gehoopt dat HR++ misschien wat straling tegenhoudt...). Verder hebben mn katten en stofzuiger ook een aantal stukken kwijtgemaakt...

Zit er serieus over na te denken gewoon een nieuwe te kopen en een stuk beter met mn bouwsels om te gaan
Of ophangen. Ik heb laatst voor @Shanquish een muurbeugel geprint voor zijn Lego Apollo V. Wellicht ook wat voor jou?

https://www.thingiverse.com/thing:3095242

zal er vast ook wel voor de Saturn zijn.

• Basekid
mr.DJ95 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:42:
[...]

Of ophangen. Ik heb laatst voor @Shanquish een muurbeugel geprint voor zijn Lego Apollo V. Wellicht ook wat voor jou?

https://www.thingiverse.com/thing:3095242

zal er vast ook wel voor de Saturn zijn.
Ik ben zeker van plan dat met de (mogelijk volgende) raket te doen ja. Vind ik een hele toffe oplossing.

Huidige probleem is dus dat ie al flink vergeeld is en redelijk wat stukjes mist.

edit: zijn hier trouwens mensen die hun (witte) lego lakken zoals je kunt doen met plastic modelbouwsetten? Zou moeten beschermen tegen oa vergeling...

[ Voor 12% gewijzigd door Basekid op 22-03-2021 16:47 ]

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:54

Pierre

Van nature lui!

Gelukkig is Milan Madge geen echte astronaut :9 Echt een gaaf ding, deze ga ik zeker kopen. Kan die mooi naast de Saturn V staan.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Scapa Flow
  • Niet online
Ik was er ook beniewd naar. Staat o.a op https://www.lego.com/sv-s...-discovery-space-shuttle/

• Edgenumber
Ik vind dat van die 1800 vip punten een beetje een dick move.

Ik had dus voldoende punten, tot ik vorige week er kortingsbonnen voor heb gekocht.
Amehoella dat ik nu voor zo veel punten even ga bijkopen zodat ik straks de Ulysses Space Probe er bij zou kunnen kopen (kan toch niet want is binnen 2 minuten uitverkocht).

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

Edgenumber schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:40:
... straks de Ulysses Space Probe er bij zou kunnen kopen (kan toch niet want is binnen 2 minuten uitverkocht).
De VIP set bij de 10295 Porsche was na zo'n 30 minuten uitverkocht.
'Gewoon' om 23:58 ingelogd zijn en van tevoren alles klaar hebben staan (VIP-punten omgeruild voor kortingsbonnen, creditcardnummer ge-copy-paste, etc.). En verder wat mazzel hebben.

Afbeeldingslocatie: https://9to5toys.com/wp-content/uploads/sites/5/2021/03/LEGO-NASA-Discovery-box.jpg

Wel wat lullig als je je VIP-punten hebt verzilverd en die Probe set niet meer te krijgen is. Moet je je punten wel binnen x tijd gebruiken.

Wat moet ik me trouwens bij die 'Ulysses Space Probe' voorstellen?
Zo'n ding?
Afbeeldingslocatie: https://cdn.britannica.com/s:690x388,c:crop/75/75375-050-C2A4417E/Artist-conception-observer-Ulysses.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door QuattroNL op 22-03-2021 17:51 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• Eppo ©
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wat moet ik mij eigenlijk voorstellen bij de Ulysses Space Probe? En gaat die dan ook 1 april in de verkoop of moet ik die van te voren aanschaffen in de VIP store en kan ik die dan toevoegen aan mijn bestelling? Een beetje op dezelfde manier dat ik ook mijn rode VIP sleutelhanger heb besteld?

• Edgenumber
Ik verwacht een klein extra setje van de probe die ook in de loading bay van de shuttle kan.

En dat ze limiteds uitbrengen is aan de ene kant wel leuk. Maar aan de andere kant nu ineens exclusief voor vip punten.

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-12 23:17
Review en timelaps build van de nieuwe Spaceshuttle:

YouTube: [English] Review 10283 NASA Space Shuttle Discovery

YouTube: LEGO 10283 NASA Space Shuttle Discovery Unboxing & Speedbuild/Timelapse

[ Voor 4% gewijzigd door cordonbleu op 22-03-2021 18:19 ]

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Space is een ideaal thema voor ruimtegebrek. Een paar draadjes aan het plafond en hoppa klaar! :)
Dan zit je alleen nog met die maanlander. ;)

Zonder gekheid, deze nieuwe set zal wel een positief effect hebben op de andere drie.
Grappig als je bij Lego op thema space klikt. Dan krijg je ook tig SW sets. Dat kan beter Lego!

[ Voor 39% gewijzigd door meesje op 22-03-2021 18:26 ]

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-12 20:05
Van de overgebleven onderdelen van het Assembly Square heb ik een 16x32-huis gemaakt. Dat is ook best leuk geworden, vind ik zelf!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OCDCpIsDDvbnS_XLzBQ8pnwCRjU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UFt2cHWmhIHKinyDZZpinGzB.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qgamvVXV-4JW5OSlByQxDVJZiGA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dOjlKYjwJqnEDYXclG2g37cW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MNf9GuHOtJOBS-YSe_RTFXmx5JM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LpjBtqv16XuAAwmgmEswP5Ib.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w6_B01cuGMYtFIKyZJ4b6recoFU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2PRvu1fg7FTzTz6D2jNlDGuF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/abEautv8iynUyMdc1FOH3O1Oy0Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oos8skHkXgNGwCNxe5lZt1Eg.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7PCQPOws5tdpAlslvfKRIPirCiw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gSawHeeNWXOJtqfsFdrGnzut.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JT1Usn7CzlPQIif8baUpISfemgQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hX5xUMTDmh502iPyBIydsoTd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TaSsE2tYF0LAJ0SOs1E_VMYOqmA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C7YZIWoAbN0ZTu1solazPVBv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/alN0h2Q7mCnQpKcQe45wa4-KqN4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EsliSrtqUNHBNVYdE6qSz18B.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2wQuBUnGw-HeVEhJ0GetLxlAjHo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qZr5NiLWKw7nm64IBvJvGxGs.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dxkBxn37Fof6J6REKPvEHaiJRRE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WVPel37mZOG2Rc6hyLd2AKtL.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XFmxHWFh24_hIc09mHFJOE8OJvg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sJlHANrpsQdFxM0XD39cAJzA.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nwjf2qqBvQeWyFU7kR1gDN927vc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D3itP64uIDrjNT3Mt3OLd3Y0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1L9pyuRMQisPd4sJFNpmSe_ZTJo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/axDEN3hEBOZtwTzwZyYPj1mI.jpg?f=fotoalbum_tile

Het volgende project worden denk ik een paar MOCs van de Pet Shop en Book Shop die ik heb gevonden op Rebrickable :)

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12 11:04

FeaR

In GoT we trust

zonoskar schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:05:
Zow, die is nice. Nog even gauw de raket, ISS en maanlander scoren dan :) Anders is de serie niet compleet.
De raket heb ik hier al staan hangen en ik houd de maanlander in de gaten voor als deze een leuke prijs heeft. Kijkende naar de foto's gaat de NASA Space Shuttle Discovery er zeker komen. Dan is het toch de vraag, moet de ISS set er ook komen of toch niet. Set doet me niets maar om straks drie van de vier te hebben staan :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-12 14:32
Dat zijn de keuzes ja. Zo wil ik de shutte graag kopen maar denk dat ik eerst de raket haal.
Zeker omdat die set ouder is en ook eerder zie verdwijnen.
Ik heb de maanlander en ISS gelukkig al in de doos

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12 14:36
https://www.amazon.es/gp/...oh_details_?ie=UTF8&psc=1

95 euro voor de Defender

Al weer 170

[ Voor 9% gewijzigd door maxoss op 22-03-2021 19:52 ]

• mr.DJ95
  • Nu online
Komt wel een paar euro verzenden bij maar volgens mij ver uit de goedkoopste nu.

Maar goed..... Ben benieuwd. Donderdag verwacht ik Chiron en een weekje later de Defender :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JYtAiN8cSJ3CVDbIWH3lHeY6KPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/evokWJiQb66rfklWDqDKVHTP.jpg?f=fotoalbum_large

• Basekid
Zo, de maanlander, the Upside Down en de saturn v (als backup vn m'n huidige, indien die nog vaker valt).

Over paar weken de space shuttle, leuke dingen allemaal!

• Edgenumber
Ik heb echt niks met het ISS. ISS, is dat niet zo'n schoonmaak bedrijf.

Dus ik vind het niet zo erg om maar 3 van de 4 te hebben. Is ook een goede methode voor mij om me te focussen op wat ik echt leuk vind en niet het halve huis vol te hebben staan met dingen die ik wel aardig vind. Maar naar de shuttle kijk ik echt uit.

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Nee, nog steeds 95 alleen hij selecteert standaard een andere verkoper. Ik dacht ook al heuh, maar is toch gelukt:

Gracias, has realizado tu pedido.

• Superhuuper
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:45
phYzar schreef op maandag 22 maart 2021 @ 19:58:
[...]

Nee, nog steeds 95 alleen hij selecteert standaard een andere verkoper. Ik dacht ook al heuh, maar is toch gelukt:

Gracias, has realizado tu pedido.
Hoe doe je dat dan, een andere verkoper selecteren? Waar ik ook klik, ik blij op €170 staan..
Zou hem voor die prijs graag bestellen :) Alvast bedankt!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22-12 16:02
Aanpaasen kan, op moment 22 keuzes om hem te kopen maar allen duurder dan 170,- 😢
Superhuuper schreef op maandag 22 maart 2021 @ 20:26:
[...]

Hoe doe je dat dan, een andere verkoper selecteren? Waar ik ook klik, ik blij op €170 staan..
Zou hem voor die prijs graag bestellen :) Alvast bedankt!

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:20
Stond mijn grote vriend de bezorger weer voor de deur met een cadeautje 😻

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-yebquqtbAhOciZQV7OtSKb11vg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dzXCm82yneGXklTC1iS1YQgC.jpg?f=fotoalbum_large

De Discovery ziet er ook wel erg nice uit! Grote kans dat die binnenkort ook ineens hier aanwezig is 😆

• iwaarden
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:56
Oeh, die spaceshuttle is nice! Die gaat er zeker komen!

Ben al best een eind opgeschoten met de zelfgemaakte heli, toch nog wat missende onderdelen tegengekomen die niet goed vanuit Mecabricks naar Bricklink zijn overgekomen dus die nu eerst besteld. Volgende weekend dan hopelijk helemaal afmaken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UH-M1ZGVh0E3zOqSjrLBEpq_-OU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lnDDneA42pB9lZPF9ussBBv1.jpg?f=fotoalbum_large

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12:50

L23

Edgenumber schreef op maandag 22 maart 2021 @ 19:55:
Ik heb echt niks met het ISS. ISS, is dat niet zo'n schoonmaak bedrijf.

Dus ik vind het niet zo erg om maar 3 van de 4 te hebben. Is ook een goede methode voor mij om me te focussen op wat ik echt leuk vind en niet het halve huis vol te hebben staan met dingen die ik wel aardig vind. Maar naar de shuttle kijk ik echt uit.
Ik ben vorig jaar begonnen met de ISS en heb nu pas de Saturn V omdat deze uit productie was. Ik hoef ze ook niet allemaal. Daarnaast vraag ik me af waarom die 4 een set zouden zijn? Er zijn namelijk meer NASA sets.

Alle NASA sets zijn in ieder geval:
NASA Ruimtevaart raket (10283)
LEGO® NASA Apollo Saturn V (21309/92176)
NASA Apollo 11 Maanlander (10266)
NASA Mars Science Laboratory Curiosity Rover (21104)
Vrouwen van NASA (21312)

Internationaal ruimtestation (21321)

Ik houd het voorlopig bij de ISS (die ik qua bouw niet zo bijzonder vond) en de Saturn V. De Saturn V vind ik erg tof om te bouwen. En ik ga er vanuit dat er ooit een nieuwe Lego raket gaat komen als Starship succesvol land op Mars, dan toch wel leuk om de Saturn V al in bezit te hebben :p

[ Voor 30% gewijzigd door L23 op 22-03-2021 21:46 ]

• Helsie
  • Niet online
AppieNL schreef op maandag 22 maart 2021 @ 14:30:
[...]

Mooi model, maar ik twijfel toch. Niet zo zeer dus om het model zelf, maar meer omdat ik hier die andere Space Shuttle in de kast heb staan: de 8480. Die simpel gezegd op technisch vlak beter is :P

Ik zat nog te kijken of ik hem op dezelfde plank erbij kan zetten, maar met afmetingen van 54x34x21cm wordt dat ook lastig. Gelukkig kan ik er nog even een weekje over na denken :)
Wat is er technisch beter aan de oude set?

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12 19:30

M14

Helsie schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:35:
[...]

Alle functionaliteit gok ik zo:
YouTube: Lego Technic Space Shuttle 8480

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

• Rian
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:25
Ik vraag me af in hoeverre 8480 combineerbaar is met de nieuwe spaceshuttle set. Zodra 10283 binnen is, toch maar even kijken of de technische functies van de technic spaceshuttle erin ingebouwd kunnen worden 8)

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:00
Als die Shuttle op 1 April te koop is, is dat in Nederland ook op klokslag 12 uur? Of is het wereldwijd op dezelfde tijd? En welke tijd is dat dan?

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-12 13:44
Pendora schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:55:
Als die Shuttle op 1 April te koop is, is dat in Nederland ook op klokslag 12 uur? Of is het wereldwijd op dezelfde tijd? En welke tijd is dat dan?
12 uur Nederlandse tijd :)

• Physx
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-12 11:13
Ik heb net snel even gekeken hoeveel punten ik nog had (vorige keer ook kortingsbonnen voor gekocht). Maar omdat de punten ook weer zijn bijgeschreven kom ik exact op 1802 uit :-)

• QuattroNL
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

Moet je die 1800 punten eerst omzetten naar een kortingsbon of koop je dat extra setje direct met die 1800 punten?
Daarnaast: kortingsbonnen gaan toch alleen maar in aantallen van 750, 3000 etc?
(heb het nog nooit gedaan, kocht voorheen nooit bij Lego zelf).

• Helsie
  • Niet online
Dat ziet er inderdaad tof uit, had ik nog nooit zo gezien. :-)

• Marc1510
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-12 14:22
Zou de space shuttle ook exclusief worden? Meer als in de zin dat je deze op release moet kopen anders dat je te laat zou zijn. De Mario NES toen blijkt ook nu nog te koop te zijn.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Marc1510 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:37:
Zou de space shuttle ook exclusief worden? Meer als in de zin dat je deze op release moet kopen anders dat je te laat zou zijn. De Mario NES toen blijkt ook nu nog te koop te zijn.
persoonlijk ga ik er vanuit dat ie zeker +1jr bestelbaar blijft (wacht rustig de amazon/intertoys/fun.be-aanbieding af)

• JeroenE
  • Niet online
QuattroNL schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:24:
Moet je die 1800 punten eerst omzetten naar een kortingsbon of koop je dat extra setje direct met die 1800 punten?
Ik neem aan dat je die punten eerst om moet zetten naar een speciale code en dat je met die code dan weer iets kan bestellen. Als je het omzet naar een gewone kortingsbon dan krijg je daar alleen korting voor.

Ik neem aan dat het precies zo werkt zoals je nu bijvoorbeeld punten kan omwisselen voor posters via https://www.lego.com/nl-nl/vip/rewards-center/rewards

Je wisselt het in, krijgt dan een code en bij het afrekenen vul je die code in in het vakje "promotiecode".

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17-12 12:22
Dom geweest vorig jaar waren de Volkswagen T1 en de Vw Kever nog beide voor 80 euro te koop bij intertoys.
Nu heel stuk duurder.

• SunnieNL
  • Laatst online: 10:05
JeroenE schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 09:46:
[...]
Ik neem aan dat je die punten eerst om moet zetten naar een speciale code en dat je met die code dan weer iets kan bestellen. Als je het omzet naar een gewone kortingsbon dan krijg je daar alleen korting voor.

Ik neem aan dat het precies zo werkt zoals je nu bijvoorbeeld punten kan omwisselen voor posters via https://www.lego.com/nl-nl/vip/rewards-center/rewards

Je wisselt het in, krijgt dan een code en bij het afrekenen vul je die code in in het vakje "promotiecode".
Maakt het bestel proces midden in de nacht wel wat onhandiger. Eerst inwisselen, dan product kopen.
Hopen dat de reward er dan uberhaupt al op staat en niet in een paar minuten weg is.

Grote kans overigens dat ze de vip reward er iets eerder op zetten en hij al uitverkocht is voor je het opmerkt :(

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Ik vraag mij af of die VIP reward die bij de Space Shuttle hoort een mini setje zal zijn of eerder weer een hebbeding zoals een sleutelhanger of andere prullaria. In de tweede categorie heb ik namelijk weinig interesse, maar exclusieve (add-on) sets zou ik toch graag kunnen bemachtigen...

[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 23-03-2021 10:47 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

• QuattroNL
  • Nu online

QuattroNL

It is I.

Kapoen schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:45:
Ik vraag mij af of die VIP reward die bij de Space Shuttle hoort een mini setje zal zijn of eerder weer een hebbeding zoals een sleutelhanger of andere prullaria. In de tweede categorie heb ik namelijk weinig interesse, maar exclusieve (add-on) sets zou ik toch graag kunnen bemachtigen...
Ik heb Lego maar eens om meer info gevraagd. Ook over het bestellen van dat setje en hoe je daarvoor je VIP punten kan inzetten.
We wachten af...

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

houdt er rekening mee dat je maar 1x een vip-beloning kunt toevoegen per bestelling!

dus 2 items bij 1 order heb ik niet voor elkaar gekregen, misschien dat telefonisch anders is [..]

• Visitor.q
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:54
Zo, dat gaat wel effe een stuk soepeler dan mijn 8480 die ik een maand geleden opnieuw heb opgebouwd. Ik heb echt wel gelet op het niet zo stevig aandrukken van de tandwielen enzo (er staat een plaatje voorin de manual dat dat moet), maar toch zijn sommige overbrengingen vrij stroef en daardoor gaan de rubber bandjes slippen en stottert het geheel een beetje :P

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-12 18:12

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Mastergo schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 10:25:
Dom geweest vorig jaar waren de Volkswagen T1 en de Vw Kever nog beide voor 80 euro te koop bij intertoys.
Nu heel stuk duurder.
Zo ben ik op zoek naar een betaalbare rode technic kraan voor alle terreinen (42082).

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

magic_nl schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:45:
[...]

Zo ben ik op zoek naar een betaalbare rode technic kraan voor alle terreinen (42082).
je kent brichwatch neem ik aan?

• chrisO
[...]

Marktplaats? goedkoopste die ik daar zo snel zie is 220 Euro nieuw in doos :)

• Versaevel
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11:32
Ben een kleine 50 kilo lego aan het uitzoeken wat bij mijn schoonouders vandaan komt.
Waar kan ik zoeken naar unieke of aparte onderdelen aan een set te linken.

50 kilo en geen boekjes |:(

• JeroenE
  • Niet online
@Versaevel Onderdeel opzoeken in Bricklink en dan hopen dat er geen 20 sets van zijn. Partner laten meekijken zodat er misschien herinneringen aan sets boven komen?

Liggen de boekjes niet op een andere plek op zolder of bij oude schoolboeken of zoiets?

Edit: en geen boekjes is natuurlijk niet per se erg, je kan er ook andere dingen van bouwen :P

[ Voor 16% gewijzigd door JeroenE op 23-03-2021 12:14 ]

• mortael
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-04-2024
Afgelopen weekend samen met m'n vriendin de 'Garage op de hoek' (10264) zitten bouwen.

Wel een leuke build, ik vind vooral de 'techniekjes' hieraan leuk, zoals de brug die op en neer kan, of de garagedeur omhoog en omlaag (dat verrassend soepel gaat).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HKESDAvTBv0B9fqxqLboVgIOnw4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kNEbuv2ysfDh88mStWXVdjjY.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn vriendin wil nu ook de 'Diner in de stad' erbij, dus eens kijken waar we die goedkoop kunnen regelen :)

Wat me opgevallen is, bij deze set en de Assembly Square zitten 2 zwarte pinnetjes om ze aan een ander gebouw vast te maken. Deze zitten vreemd genoeg niet bij het Politiebureau, ze staan niet in de handleiding en zitten niet tussen de parts (wel 2 stuks voor wat anders).
Ik heb genoeg zwarte pinnetjes thuis, dat is het hem niet, maar vind het wel vreemd dat ze ontbreken :)

Vroeger heette ik [MoRtAl]: https://tweakers.net/gallery/8673/

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:00
Versaevel schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:08:
Ben een kleine 50 kilo lego aan het uitzoeken wat bij mijn schoonouders vandaan komt.
Waar kan ik zoeken naar unieke of aparte onderdelen aan een set te linken.

50 kilo en geen boekjes |:(
Account aanmaken bij https://rebrickable.com en daar al je lego inzetten. Zie je snel wat je kan maken (en dus ook waar het waarschijnlijk bij heeft gehoord).

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17-12 12:22
[...]

Die had ik voor 175 euro gekocht vorig jaar bij Amazon.

• SunnieNL
  • Laatst online: 10:05
mortael schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:19:
Wat me opgevallen is, bij deze set en de Assembly Square zitten 2 zwarte pinnetjes om ze aan een ander gebouw vast te maken. Deze zitten vreemd genoeg niet bij het Politiebureau, ze staan niet in de handleiding en zitten niet tussen de parts (wel 2 stuks voor wat anders).
Ik heb genoeg zwarte pinnetjes thuis, dat is het hem niet, maar vind het wel vreemd dat ze ontbreken :)
Dat was me eigenlijk niet eens opgevallen. Normaal zitten die er inderdaad bij. Geen idee waarom dat hier niet het geval is. Moet die van mij nog even verhuizen naar de straat :)

• AppieNL
Helsie schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:35:
[...]

Precies dit. Dank M14 d:)b
Rian schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 08:54:
[...]

Ik vraag me af in hoeverre 8480 combineerbaar is met de nieuwe spaceshuttle set. Zodra 10283 binnen is, toch maar even kijken of de technische functies van de technic spaceshuttle erin ingebouwd kunnen worden 8)
Ik denk dat je heel ver kan komen. De nieuwe shuttle is maar iets kleiner dan de 8480 (69x46x26 van de 8480 vs 54x34x21 van de nieuwe shuttle). Hoewel de 8480 echt de grens op zocht van studded Technic en beschikbare ruimte, denk ik dat het kleine schaalverschil wel nog valt op te vangen met studless Technic. Accu bij de staart in 8480 stijl en ik denk het middendek offeren voor een motor+gearbox. LED verlichting achter om de fiber optic te imiteren. Eventueel opleuken met een ronddraaiende schijf voor de ledjes met wat gaatjes om het fiber optic in moderne stijl te imiteren. Kraantje besturen (draaien en omhoog) en dan kunnen we misschien nog een motortje kwijt in de hubble voor de zonnepanelen. Scheelt dat het model zelf al de rolroeren en de wielen doet, hoeven we dat niet te verzinnen.

Nieuw excuus om hem misschien te halen: oppimpen naar een moderne 8480 :+

• JeroenE
  • Niet online
mortael schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 12:19:
Misschien een stille hint dat een volgende modular niet meer op een base plate staat zodat die beter aansluit bij de onlangs geïntroduceerde nieuwe road plates? Dan is deze modulair het "einde" van het rijtje en heb je dus geen pins meer nodig om een volgende vast te kunnen klikken.

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-12 18:12

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

himlims_ schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:50:
[...]

je kent brichwatch neem ik aan?
chrisO schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:54:
[...]

Marktplaats? goedkoopste die ik daar zo snel zie is 220 Euro nieuw in doos :)
Yep.. Brickwatch ken ik, en ook Bricklink. Maar zoals te zien op BW was de laagste prijs ooit €122,-.
Op BL gaat de goedkoopste voor €170. En dat zie ik op MP ook als laagste prijs langskomen.
Ik lurk naar een buitenkansje die dichter bij de laagste prijs zit.
Misschien tevergeefs, maar ik heb geen haast.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Pagina: 1 ... 66 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .