Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 344 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.374.869 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-06 23:55
rammes schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 22:42:
Ik ben op het punt aangekomen dat ruimte een probleem gaat worden, en kijk de schuldige aan (Millennium Falcon).
Ja, dat probleem ken ik ook. Er staan al 13 Lego sets (Kerst sets dit seizoen niet meegerekend) standaard in de huiskamer. We hebben een groot frame met minifigures (meerdere series) aan de muur in de badkamer hangen. En verder heb ik 4 vitrinekasten met Lego, plus nog enkele planken met Lego sets, op zolder staan (zo'n 75 grote en kleine sets). Op een gegeven moment is de ruimte gewoon op... :X

Wil ik wat nieuws bouwen dan zal ik toch ergens wat moeten weghalen. Afbreken en in zakjes stoppen. Maar die moet je dan ook weer ergens bewaren. Of verkopen, dat is ook nog een optie. Maar dat doet pijn bij bijzondere sets die al jaren niet meer gemaakt worden. Moeilijk hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-06 21:12

Arno

PF5A

JPDeckers schreef op woensdag 13 december 2023 @ 05:45:
[...]

offtopic:
Huh? Is toch echt 159,99 bij cdiscount, en 169,99 bij vele anderen, klopt toch qua prijs?
Ik vermoed dat de prijzen al weer gewijzigd zijn sinds mijn post :)
J-M-T schreef op woensdag 13 december 2023 @ 07:24:
[...]

Jullie gesprekken over de Delorean hebben me 170 euro gekost. ;w
Sorry :>

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
millerman_sf schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 14:32:
Ik doe een tussenvariant en gooi 2 of 3 nummers bij elkaar in een bak. Wel de grabbelfun, iets minder van de frustratie ;)
De zakjes van het nummer die je als eerste nodig hebt samen gooien met de zakjes van het laatste nummer. Dan heb je meer grabbel garantie, omdat een aantal steentjes echt nog zo lang mogelijk niet aan de beurt komen en het bakje meer gevuld blijft. Daarna het volgende nummer die je nodig hebt erbij gooien :)

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Boingo
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 06-06 16:11
Eindelijk weer eens tijd gehad om een van mijn UCS sets open te maken en te bouwen. Een vrij simpele build, maar het resultaat vind ik erg indrukwekkend.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k5BNwfIMmlFFtUiY0ftCAY0R94Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xO43DAXiJvSKOBx88C6bvZug.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R2PpfN7YrFP5GiUGFTrY3WH3k7k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BXnLG96aRzpaRnkaKDCDnaxy.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UE0dX1GKd2k5Ge8E3a0Pyq5a3Z8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5MLv7JU1JzUEg0aNJfCzmx99.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Haay schreef op woensdag 13 december 2023 @ 08:25:
[...]

Ja, dat probleem ken ik ook. Er staan al 13 Lego sets (Kerst sets dit seizoen niet meegerekend) standaard in de huiskamer. We hebben een groot frame met minifigures (meerdere series) aan de muur in de badkamer hangen. En verder heb ik 4 vitrinekasten met Lego, plus nog enkele planken met Lego sets, op zolder staan (zo'n 75 grote en kleine sets). Op een gegeven moment is de ruimte gewoon op... :X

Wil ik wat nieuws bouwen dan zal ik toch ergens wat moeten weghalen. Afbreken en in zakjes stoppen. Maar die moet je dan ook weer ergens bewaren. Of verkopen, dat is ook nog een optie. Maar dat doet pijn bij bijzondere sets die al jaren niet meer gemaakt worden. Moeilijk hoor!
1 vitrinekast, nog een paar losse sets op een plank of op een enkel kastje en verder één en ander in plastic dozen; kerst gebouwd in doos, Technic afgebroken in doos. Als ik echt verder wil "comprimeren" dan is het een kwestie van de kerstsets afbreken na gebruik... of iets verkopen inderdaad :+

Maar afbreken dat kan echt behoorlijk wat ruimte schelen. Zit me nou te bedenken dat een massieve blok ervan bouwen nog veel meer ruimte scheelt i.p.v. allemaal losse steentjes met lucht ruimte ertussen :P

Verkopen doe ik echt liever alleen met sets waar ik volledig op ben uitgekeken. Soms wel een set in de verkoop gegooid waar ik op dát moment van overtuigd was dat ik er klaar mee was, maar dan slaat nog weleens de twijfel toe en wordt het een lastig verhaal... ga ik hem nou verkopen of niet. Eenmaal verkocht probeer ik er maar niet teveel over na te denken, maar ik denk wel driemaal na voordat ik tegenwoordig iets verkoop. Gelukkig denk ik tegenwoordig ook driemaal na voordat ik überhaupt iets koop :P

[ Voor 4% gewijzigd door Gim op 13-12-2023 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 10:10

Wailing_Banshee

You're Next

Gim schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:09:
[...]

1 vitrinekast, nog een paar losse sets op een plank of op een enkel kastje en verder één en ander in plastic dozen; kerst gebouwd in doos, Technic afgebroken in doos. Als ik echt verder wil "comprimeren" dan is het een kwestie van de kerstsets afbreken na gebruik... of iets verkopen inderdaad :+

Maar afbreken dat kan echt behoorlijk wat ruimte schelen. Zit me nou te bedenken dat een massieve blok ervan bouwen nog veel meer ruimte scheelt i.p.v. allemaal losse steentjes met lucht ruimte ertussen :P

Verkopen doe ik echt liever alleen met sets waar ik volledig op ben uitgekeken. Soms wel een set in de verkoop gegooid waar ik op dát moment van overtuigd was dat ik er klaar mee was, maar dan slaat nog weleens de twijfel toe en wordt het een lastig verhaal... ga ik hem nou verkopen of niet. Eenmaal verkocht probeer ik er maar niet teveel over na te denken, maar ik denk wel driemaal na voordat ik tegenwoordig iets verkoop. Gelukkig denk ik tegenwoordig ook driemaal na voordat ik überhaupt iets koop :P
Ik heb alleen nog maar kleine sets op m'n verlanglijstje staan (komen allemaal in 2024 uit :D) scheelt ruimte!

* Wailing_Banshee negeert maar even die backlog van grote sets die er nog staan...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:43
Misschien dat iemand mij verder op weg kan helpen, ik zou graag de Jurassic Park 75936 in onderdelen willen bestellen op Bricklink, dit omdat de sets los echt voor teveel geld weg gaan.

Als ik vervolgens de set invoer op bricklink kan ik naar inventroy gaan en zie ik alle onderdelen.
Maar stel ik wil dit bij 1 of 2 kopers (gedeeltes?) kopen, hoe moet ik dit dan doen?

Of moet je echt alle 3000+ onderdelen handmatig aanklikken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chrisO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 14:22
brtkpr schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:00:
Misschien dat iemand mij verder op weg kan helpen, ik zou graag de Jurassic Park 75936 in onderdelen willen bestellen op Bricklink, dit omdat de sets los echt voor teveel geld weg gaan.

Als ik vervolgens de set invoer op bricklink kan ik naar inventroy gaan en zie ik alle onderdelen.
Maar stel ik wil dit bij 1 of 2 kopers (gedeeltes?) kopen, hoe moet ik dit dan doen?

Of moet je echt alle 3000+ onderdelen handmatig aanklikken?
Als je op Bricklink de set opzoekt dan kan je de hele inventory in 1 keer in je wanted list gooien met "Part Out" en vervolgens kan je met "Buy All" vanuit je wanted list winkels selecteren.

Maar voor je dat gaat doen. De set kost rond nieuw 319 Euro sealed, In onderdelen ga je daar niet (ver) onder komen. Een eerste poging van mij (zonder minifiguren, handleiding, stickers en doos) kwam uit op ~350 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtkpr
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:43
chrisO schreef op woensdag 13 december 2023 @ 14:17:
[...]

Als je op Bricklink de set opzoekt dan kan je de hele inventory in 1 keer in je wanted list gooien met "Part Out" en vervolgens kan je met "Buy All" vanuit je wanted list winkels selecteren.

Maar voor je dat gaat doen. De set kost rond nieuw 319 Euro sealed, In onderdelen ga je daar niet (ver) onder komen. Een eerste poging van mij (zonder minifiguren, handleiding, stickers en doos) kwam uit op ~350 Euro.
Ah kijk, dat "part out" was mij onbekend. Is gelukt nu :)

Maar zie inderdaad dat je gelijk hebt, de set is gebruikt zelfs nog duurder dan het origineel nieuw aanschaffen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op woensdag 13 december 2023 @ 13:10:
Ik heb alleen nog maar kleine sets op m'n verlanglijstje staan (komen allemaal in 2024 uit :D) scheelt ruimte!

* Wailing_Banshee negeert maar even die backlog van grote sets die er nog staan...
Nu is wel de vraag wat je 'klein' noemt. Als voorbeeld, 10293 Santa's Visit is groot of klein? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Gim schreef op woensdag 13 december 2023 @ 15:27:
[...]

Nu is wel de vraag wat je 'klein' noemt. Als voorbeeld, 10293 Santa's Visit is groot of klein? ;)
Middel :D

Ik heb met name de meeste van de nieuwe 3-in-1 sets op m'n lijstje staan :p En ik denk dat ik van de safaridieren uiteindelijk er 3 van ga kopen :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:50

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Mojo schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 15:27:
[...]

Ik vind het ook wel typisch. Ik heb tot een half jaar geleden nog nooit gehad dat er bij levering een blokje ontbrak. Koop denk ik 3-4 grote sets per jaar. Niet idioot veel daarentegen.

Eerste en enige keer was 5 dezelfde transparante ramen, bij de modular construction site van Brinklink designer program. Zou me niet verbazen dat ik daar niet de enige was, zaten allemaal ook in dezelfde instructieplaatje. Wellicht foutje daarin, want op andere plekken ontbreken ramen bewust.

Zou ergens natuurlijk wel kunnen dat omdat je alles bij elkaar gooit je toch iets makkelijker een foutje maakt en een blokje met een leeg zakje weggooit, maar daar wil ik niemand van beschuldigen. :)
LOL, het woord "beschuldigen" in een Lego topic :/ ... Ik ben dus niet de enige die bij deze set verkeerde kleurtjes heeft gekregen.... En nee, er blijft niets achter in zakjes. Zeker als je alles in een bak gooit, moet je dat soort dingen gewoon goed controleren.

Maar goed, inmiddels bevestiging van Lego dat mijn 3 stukjes worden verzonden.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-06 11:20
IkWilbert schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:41:
Druk jaar achter de boeg met twee verhuizingen, wonen in een kleine caravan met vier personen en dat was niet altijd even fijn. Hij is gek van star wars en lego, dus dit leek mij een no brainer. Wil zijn gezicht wel eens zien op 1e kerstdag :D

Alleen de gedachte al maakt mij vrolijk :)
Ik heb de set in de ombouwboos laten zitten, sticker met "breekbaar wijn" erop haha.

AT AT UCS
https://www.lego.com/nl-nl/product/at-at-75313
Wat heb je ervoor betaald? Hij is nu bij bol.com voor 636 euro

Als je originele prijs hebt betaald, zou ik deze bestellen en die terugsturen naar waar je 'm origineel gekocht hebt. Hebben ze toch niet door ;-)

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:09

IkWilbert

Het is mij!

Dennis van der Stelt schreef op donderdag 14 december 2023 @ 14:58:
[...]

Wat heb je ervoor betaald? Hij is nu bij bol.com voor 636 euro

Als je originele prijs hebt betaald, zou ik deze bestellen en die terugsturen naar waar je 'm origineel gekocht hebt. Hebben ze toch niet door ;-)
Hij ligt al een tijdje klaar... mooie prijs heb er zelf ietsjes meer voor betaald tijd terug.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• jordy89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:01
Dit jaar is het tweede jaar dat ik een kerstdorp maak. Vorig jaar was deze 3 basis platen. Dit jaar is het dorp gegroeid naar 8 platen.
- Linker gedeelte is qua inrichting wel klaar. Ik moet alleen de minifiguren nog plaatsen wil wat sneeuw effecten verwerken.
- Rechter gedeelte is nog work in progress. Ik moet de berg nog verder afmaken en wil een kleine afdaling maken. Die komt overigens niet op de plek waar die nu zit. Verder moet ik nog het pad afmaken en opvrolijken met accesoires.
- Ik zit nog wel met santa visit. Die past er eigenlijk niet helemaal tussen en is ook erg groot.
- helemaal rechts heb ik ook nog het home alone huis.
- Ook heb ik nog wat verlichting dat ik er in moet verwerken en ik heb nog 2 sets gekocht om er in te verwerken, maar dat komt pas volgend jaar.

Mochten jullie tips hebben hoor ik het graag. Ik zal een update posten als hij af is voor dit jaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kCA6YkjOYeu2p4PvOn7om0JR-TI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kuVLs7UsPj6ocn8gaxjSSNEJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bPI0pttK_o2-vIPpfxwgeW_FALI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZM7ihMcakptnk1Rlsi9P08nH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8fgqClTP0gEFB17mkpZnblepWIc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HtGjKU72DP27KrpofRTx9YRF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BXjlVTYDXlsmaeyPRbI6hE7bOj4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4NzBlZWP6YwknefXaeU8NYSt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XscOGEhNBCtAv2SlD4YHHyiT8qw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1QKIkdhF5IlKuakc5KgonveO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/25X6237y3bwfXHdQ0XdK-SSGAG0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wD4UwOf1fhDzeWLsCtSu60Ga.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pVh0bzfTEycLmiO84tcsVmAkRyA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OZIqGMUp1Ja154pW1TL8pewl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 18:56
Eigenlijk wordt ik het concept van de CMF een beetje zat, omdat alles wat ik daadwerkelijk wil hebben zodanig populair is dat het een duur geintje wordt, maar deze zien er toch weer leuk uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gDZLvY9r2Ot6VTMsNNs67xN5aRg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Dyi5dNd4gylPMgHJAAC5N3BD.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C3u375o4yQdrdOIDjwBzV3JYMSs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nEevHiLe4TWgrCRNlUaDxRuo.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mPCU0ZJ_NqiueIh91Fsk7IwgjZU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SQDUVB52T63mtFlWGUVZeWbC.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VQuElgQF8MsEO9YNgKjoWEsPoNE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4HcseGh9qdlp3LkZa7sSytKj.jpg?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:58

QuattroNL

It is I.

ErikT738 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 22:29:
Eigenlijk wordt ik het concept van de CMF een beetje zat, omdat alles wat ik daadwerkelijk wil hebben zodanig populair is dat het een duur geintje wordt, maar deze zien er toch weer leuk uit.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zie ik daar op de 3e rij helemaal rechts een roze baby spacefig? *O*

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:09
Deze CMF is wel vreemd, met als in vreemd want die in januari komen zien er anders uit. Misschien is deze voor die erna? Dus augustus?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Loader schreef op donderdag 14 december 2023 @ 23:33:
Deze CMF is wel vreemd, met als in vreemd want die in januari komen zien er anders uit. Misschien is deze voor die erna? Dus augustus?
Na wat speurwerk lijken dit de LEGO 71046 Collectible Space Minifigures te worden die per mei 2024 verkocht gaan worden. Die roze spacebaby gaat hier vast en zeker komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21:15

Amphiebietje

In de blubber

Bij Blacktron hebben ze last van lichtgevende zombies na een chemisch lek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 14:05

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

In zowat elke reeks komt iets met space uit.
Het space logo komt links en rechts weer naar voren.
En nu bovenstaande CMF figuren.
Waar zou die focus op space voor 2024 vandaan komen?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:53
magic_nl schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 08:35:
Volgens mij gaan in 2024 weer mensen richting de maan. Nog niet erop, wel er omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:43
Wailing_Banshee schreef op woensdag 13 december 2023 @ 13:10:
[...]

Haha, 10 kleine setjes met 300 stenen nemen toch vaak meer ruimte in dan ééntje met 3000 stenen als je het een beetje leuk/ ruimtelijk neer wilt zetten ipv ze ongeveer op elkaar te plaatsen.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br00d
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-08-2024
magic_nl schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 08:35:
In zowat elke reeks komt iets met space uit.
Het space logo komt links en rechts weer naar voren.
En nu bovenstaande CMF figuren.
Dit jaar waren er ook diverse thema's met een ruimte set. Het space logo lijkt me dan meer iets om verzamelaars aan te trekken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:31

vectormatic

Warlock of the doorlock

Oeh, Neo blacktron, m-tron en ice-planet figs, leuk :)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:15

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

boxlessness schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 21:20:
Ik hoop dat er meer sets komen van dat formaat, en met een lekker nostalgisch fantasy/scifi tintje. :)
Nu ben ik hier geen stamgast met een hoop sets maar vlieg zo nu en dan eens binnen maar aangezien jij mij een nieuwkomer hier lijkt meteen maar even de tip:

wist je dat je met bestaande bouwdozen vele andere sets kunt maken?. Deze MOC's kun je, o.a., op https://rebrickable.com/ terugvinden.

Zoek je set op rechtsbovenin en selecteers MOCs.

Voor een klein bedrag kun je een PDF manual downloaden met bouwinstructies. Zo kun je nog meer lol beleven aan je dure LEGO-set.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14:33
Fraggert schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 09:54:
[...]

Nu ben ik hier geen stamgast met een hoop sets maar vlieg zo nu en dan eens binnen maar aangezien jij mij een nieuwkomer hier lijkt meteen maar even de tip:

wist je dat je met bestaande bouwdozen vele andere sets kunt maken?. Deze MOC's kun je, o.a., op https://rebrickable.com/ terugvinden.

Zoek je set op rechtsbovenin en selecteers MOCs.

Voor een klein bedrag kun je een PDF manual downloaden met bouwinstructies. Zo kun je nog meer lol beleven aan je dure LEGO-set.
Thx, goede tip. Want ik vind maar een handjevol originele sets die nu verkrijgbaar zijn waar ik ECHT in geintereseerd ben. Dan is de MOC-route (en mss ook losse bricks bestellen) misschien wel een leuke plan-B.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:15

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

boxlessness schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 10:04:
[...]

Thx, goede tip. Want ik vind maar een handjevol originele sets die nu verkrijgbaar zijn waar ik ECHT in geintereseerd ben. Dan is de MOC-route (en mss ook losse bricks bestellen) misschien wel een leuke plan-B.
ik heb in een fiks mindere periode een tijdje terug om wat ontspannen bezig te zijn die grote Liebherr graver gekocht. Tweedehands via hier, en de hoeveelheid MOC's die me aanspraken waren doorslaggevend om zo'n toch nog stevig bedrag uit te geven :)

Je kunt heel eenvoudig zien wat je met 100% van je set nog meer kunt bouwen en mohten onderdelen ontbreken zijn die makkelijk op te snorren en door te klikken naar bijv. https://www.brickowl.com/

Lego is Leuk d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:46
Gim schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:09:
[...]
Gelukkig denk ik tegenwoordig ook driemaal na voordat ik überhaupt iets koop :P
Mag ik dit voornemen voor 2024 even lenen van jou? Voor dit jaar heb ik zonet nog even 'gefaald' en een pick-a-brick bestelling geplaatst.

Ik wil graag experimenteren met deze onderdeel slurpende landscape technieken (voornamelijk de laatste twee):

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veneficus
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-05 21:13
boxlessness schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 21:20:
Na 20 jaar geen Lego aangeraakt te hebben begon het weer te kriebelen nu ons zoontje van 4 ook met Lego begint.
Van de Sint kreeg ik de Gandalf+Balrog BrickHeadz, en sindsdien is het hek van de dam.
Ik word voornamelijk getriggered door (voor mij) nerdstalgic sets, en mezelf de Ecto-1 (10274) cadeau gedaan :D
De DeLorean staat nu op de wishlist. En ik zag nog een x-wing in diezelfde prijsklasse.

Ik hoop dat er meer sets komen van dat formaat, en met een lekker nostalgisch fantasy/scifi tintje. :)
Zoiets?

https://www.lego.com/en-u...s-royal-ornithopter-10327

64 kWh Kia eNiro 2021 DynamicPlusLine || Sony A7III

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:23
Ons kerstdorp/kerstmarkt is ook zo goed als af :*)
Het staat op de grond zodat de kinderen er lekker mee kunnen spelen en de trein mooi rond de speelkamer kan rijden naar Lego City ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9dFsvAJdZef4MO700i01KxW0sfA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WtuBrmLIQ3TsUEcevyhbc6HT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZTWt2HxYocDwW_Zy1IbeMyE7JhI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K8GwFo48szOyCtTcZS3iIVJl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vGVnfBLC-bHq8GRoaa_y7OdbpYE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GvEJiS2UEnGAz6QYtIaHHo51.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ipC_q5o2Ef4Yl-oVGVasel44jM0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uWzf1YzfbsFGT6lDUAPW8zvA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eEhEhmIxmX1m1FXHiPDg185O7mk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N3xbFaa5v4eF74PtJfxzzN9t.jpg?f=fotoalbum_large
De jongste kan ook met zn Duplo los rond de boom ;)

Ik moet uiteraard af en toe de boel weer even fatsoeneren maar ach, blijft speelgoed he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
Marsman83 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 22:25:
Het staat op de grond zodat de kinderen er lekker mee kunnen spelen en de trein mooi rond de speelkamer kan rijden naar Lego City ;)
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik moet uiteraard af en toe de boel weer even fatsoeneren maar ach, blijft speelgoed he :D
Leuk hoor. Bij mij staat het op een tafel, maar moet vaak ook weer dingen herstellen. Ben tot nu toe ook 2 minifiguren kwijt. Hopelijk vind ik die later weer bij het opruimen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13:05
QuattroNL schreef op zondag 10 december 2023 @ 12:08:
[...]

Top!
Als je alles ingericht hebt willen we natuurlijk wat foto's zien :Y
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Olz1v8BUKCLpCzPbRt9wMgaCxKo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bLKf35D8TionGUByEvtqL18x.jpg?f=fotoalbum_large

Moet de rest nog even netjes maken en inrichten, ook nog een paar auto's bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• betaplayer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:44
ErikT738 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 22:29:
Gemiste kans om Rock Raider fans Chief te geven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SQFRHAAln1KFFK_yThtkqUWDMGE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WVn9HeIdhGmGeFY5ywNhvMEB.jpg?f=fotoalbum_large

De goedkoopste op Bricklink gaat 400 dollar.

https://www.instagram.com/anafollotofbricks/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:23
Marsman83 schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 22:25:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Moc'en met Duplo 👍🏿

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:48
Popcorna schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 10:49:
[...]

[Afbeelding]

Moet de rest nog even netjes maken en inrichten, ook nog een paar auto's bouwen.
Gaaf! Die zwarte, is dat de 76899? Is inmiddels een collectors item, staat op bol.com voor 150 euro, en elders ook richting de 100 8)7

Blijft erg jammer dat sommige sets uit de handel gaan. Zo had ik graag de GT3RS of de Helicarrier willen kopen, maar niet voor die bizarre prijzen. Zou mooi zijn als ze sommige sets rouleren. Een mens kan hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-06 18:56
betaplayer schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 13:18:
[Afbeelding]

Zat die ook in de game? Hij komt me enigszins bekend voor.

Wel een belachelijke prijs trouwens. Hij zit zeker in één grote set die nauwelijks is verkocht? Ik heb dan liever zo'n rotsmonster denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• betaplayer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:44
ErikT738 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 16:06:
[...]

Zat die ook in de game? Hij komt me enigszins bekend voor.

Wel een belachelijke prijs trouwens. Hij zit zeker in één grote set die nauwelijks is verkocht? Ik heb dan liever zo'n rotsmonster denk.
Hij deed alle briefings in de game en was zeer prominent op de boxart/handleiding etc.

Is enkel uitgegeven in een Legoland exclusieve 'set'... Dus is effectief bijzonder zeldzaam, helaas.

https://www.instagram.com/anafollotofbricks/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online

L23

betaplayer schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 13:18:
[...]

[Afbeelding]

Ik mis ook UFO, het eerste Space thema met aliens. Is ook maar net waar je nostalgie mee hebt. Maar wel een CMF serie die ik compleet wil hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FIN4F6bLtYFlKtFiUJ-WPjE9yOM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7J0oZT6D9XtvQnLYekgP8Hfr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door L23 op 16-12-2023 17:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kapoen
Lego wil gewoon van nature uit gefotografeerd worden denk ik soms :P
Ik ben wat aan het oefenen met de basis principes van fotografie, en Lego is gewoon zo'n leuk onderwerp.

Hier ben ik wat aan het uitzoeken hoe ik met verschillende lichten een oneindige witte achtergrond kan maken, en daarnaast ben ik nog wat aan 't aanmodderen met de witbalans en scherptediepte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tiD_BLQA-VGrwvxqzLxTeuqer7E=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NyLPQb02RwBh43nC9WclUf0K.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D4oXH_WWeYA3A6aOsXDf7sCp0d8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qprn1JTpJQSSAy8j14BkCOxW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1mkEhvck5tcKR58Gss8JTLtg0v8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f0kGtClD725pMiikLV5mqT9h.jpg?f=fotoalbum_tile

*edit* en nog een oudere, de vele rijen studs zijn een prima steun om scherptediepte effectief te visualiseren.
De witbalans is hier echter veel te geel zoals je kan zien.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/so4krJNqG0uznk2PSx2y1yxKXzI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0xZK2cNd0wIqg6HMyYM4L94Q.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 16% gewijzigd door Kapoen op 16-12-2023 17:51 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:17
Eerder deze week heeft mijn zoontje de Batmobile (76224) gebouwd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IRpQFnfhuA6PlaDU9PZbwFNp6Dk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J7gl0iYpKq4zWWj0trDkrz9Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mInL59suGYrHIjbn9AQ2dPNs4Qw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zB50fELoji2Ni8oaA4mk6Oxj.jpg?f=fotoalbum_large

En vanavond heeft hij een begin gemaakt aan de Batwing (76265). :*)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AShLYDPj-faHU-zWRbpsHoJp7Os=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ot1sXgO21TcXIkRJaxDC3y1g.jpg?f=fotoalbum_large

Papa heeft beide in het groot en hij heeft ze nu in het klein. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 13:05
XFlame schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 15:03:
[...]

Gaaf! Die zwarte, is dat de 76899? Is inmiddels een collectors item, staat op bol.com voor 150 euro, en elders ook richting de 100 8)7

Blijft erg jammer dat sommige sets uit de handel gaan. Zo had ik graag de GT3RS of de Helicarrier willen kopen, maar niet voor die bizarre prijzen. Zou mooi zijn als ze sommige sets rouleren. Een mens kan hopen.
Ja klopt, heb deze via marktplaats voor €15 gekocht (beide lamborghini's). Je moet vaker kijken, en gewoon geluk hebben bij onwetende mensen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jordy89
Ik zag deze voorbij komen. Een set gebaseerd op sneeuwwitje en de zeven dwergen. Ik heb zelf niks met de film, maar ik denk best een mooie set in een medieval thema.

https://www.bricktastic.n...verschijnt-in-maart-2024/

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Mister_GJ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:48
Vandaag een mooie LEGO chaos gemaakt. De kerstdorptafel staat. Nu alles opbouwen of renoveren en dan inrichten!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G9vjaPmDgS52hQN9Ab6-_QHOUqc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pgVBQr7yaAWHk6D2QrEvf0r2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mGDKM6MReNxKZx7nVpZyJzj8HSk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wfPz4H60I1prZqW1yk99cyeh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zpF7_0fJOr12Ap526Aexb0GYMNA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KV1c7Rby87slHM2XzQ5XWrnS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:23
jordy89 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 06:35:
[...]

Leuk hoor. Bij mij staat het op een tafel, maar moet vaak ook weer dingen herstellen. Ben tot nu toe ook 2 minifiguren kwijt. Hopelijk vind ik die later weer bij het opruimen.
Ja die minifigs lijken wel een eigen leven te hebben ;)
Benny ligt hier vaak in het bed van Santa's Visit en de schoorsteen zat vol met brandweermannen _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
jordy89 schreef op zaterdag 16 december 2023 @ 21:26:
Ik zag deze voorbij komen. Een set gebaseerd op sneeuwwitje en de zeven dwergen. Ik heb zelf niks met de film, maar ik denk best een mooie set in een medieval thema.

https://www.bricktastic.n...verschijnt-in-maart-2024/
Die foto is niet het eindproduct, het is een concept van een ideas inzending.
Dus mogeljik kan er nog heel wat veranderen aan de uiteindelijke set.

*edit* staat ook in het artikel vermeld:
Het ontwerp van het huis vertoont sterke overeenkomsten met het eerder afgewezen LEGO Ideas-ontwerp, maar lijkt een stukje compacter te zijn. In tegenstelling tot het Ideas-ontwerp heeft het dak geen gele kleur, maar is het donkeroranje. Naast het hoofdhuis bevat de set een bijgebouw met een waterput en 3 berkenbomen. De minifiguren die bij deze set horen zijn Sneeuwwitje en de 7 dwergen.

[ Voor 29% gewijzigd door Kapoen op 17-12-2023 08:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordy89
Kapoen schreef op zondag 17 december 2023 @ 08:01:
[...]

Die foto is niet het eindproduct, het is een concept van een ideas inzending.
Dus mogeljik kan er nog heel wat veranderen aan de uiteindelijke set.

*edit* staat ook in het artikel vermeld:

[...]
Scherp iets te snel gelezen. Ik hoop dat het alsnog in een medieval thema past.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
jordy89 schreef op zondag 17 december 2023 @ 08:06:
[...]

Scherp iets te snel gelezen. Ik hoop dat het alsnog in een medieval thema past.
En als het niet zo is, dan is er nog altijd de remake van de medieval town set die er zit
aan te komen: LEGO Icons 10332 Medieval Town Square komt in 2024 op de markt .

Hopelijk een leuke set voor de liefhebbers van dit thema :)
Zelf heb ik tot nu toe niet toegegeven aan de nostalgie factor van deze sets, al zien ze er allemaal mooi uit (blacksmith, leeuwenkasteel, de 3-in-1 creator kasteelset, GWPs,...). Misschien komt daar verandering in door de town square set...

Acties:
  • +31 Henk 'm!

• ID5
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 10:07

ID5

Majisto and the party of dragons:

Het fantastische feest wordt elk jaar gehouden in het kasteel van Majisto, en geen feest is compleet zonder een paar ongenode gasten.

Ogwen de draak is ontsnapt uit de kerkers en besloot ook deel te nemen, omdat de bewakers ook op het feest waren, werd Ogwen pas opgemerkt toen hij de grote zaal probeerde binnen te komen.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53401542623_f64cb7642b_b.jpg
Majisto and the party of dragons
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/53401353161_7cc8567593_b.jpg
Majisto and the party of dragons - overview

Wat is een beter thema om een feestje voor te bouwen, dan voor de Dragon Masters, aangezien die dit jaar 30 jaar bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy89
Kapoen schreef op zondag 17 december 2023 @ 08:13:
[...]

En als het niet zo is, dan is er nog altijd de remake van de medieval town set die er zit
aan te komen: LEGO Icons 10332 Medieval Town Square komt in 2024 op de markt .

Hopelijk een leuke set voor de liefhebbers van dit thema :)
Zelf heb ik tot nu toe niet toegegeven aan de nostalgie factor van deze sets, al zien ze er allemaal mooi uit (blacksmith, leeuwenkasteel, de 3-in-1 creator kasteelset, GWPs,...). Misschien komt daar verandering in door de town square set...
Haha ik heb die dus wel allemaal. De town square was ik inderdaad bekend mee en gaat hier ook zeker komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
(jarig!)
De van Gogh lag hier voor ¥269 (€35), normale prijs ¥369 (€48) in een van de vele LEGO stores.

Zit wel veel marge op de steentjes dan :p

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:36

almightyarjen

When does the hurting stop?

Over een dikke maand is het dan zover: dan krijgen we de sleutels van ons nieuwe huis. Er moet nog veel gebeuren en één onderdeel daarvan is uiteraard de nieuwe lego room. Hier heb ik twee opties voor: in een relatief grote slaapkamer (links op de plattegrond) of in een nieuw te creëren kamer door een muur tussen twee bestaande slaapkamers te verwijderen (rechts op de plattegrond, streepjeslijn is huidig bestaande muur).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/EWC7UgGlIyWNwJ7FGx4B6Rsj.jpg

Om te kijken of het breken het allemaal waard is ben ik gaan puzzelen met de ruimte. Uiteindelijk wil ik dezelfde hoeveelheid kasten, mijn (grote) bureau en de ladekastjes met onderdelen (kleine zwarte vierkantjes) in de lego room kwijt zoals ik dat nu ook heb. Het idee is een blok met tafels in het midden waar ik omheen kan lopen (rode zones). Het slopen van de muur geeft wat extra tafeloppervlak, maar is m.i. niet de moeite waard; ik heb gekozen om de bestaande grote slaapkamer als lego room te gaan gebruiken. To be continued! :)

Vraag: hebben jullie nog tips voor een type (goedkope) tafel welke ik kan gebruiken in de lego room?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

almightyarjen schreef op zondag 17 december 2023 @ 15:28:
Over een dikke maand is het dan zover: dan krijgen we de sleutels van ons nieuwe huis. Er moet nog veel gebeuren en één onderdeel daarvan is uiteraard de nieuwe lego room. Hier heb ik twee opties voor: in een relatief grote slaapkamer (links op de plattegrond) of in een nieuw te creëren kamer door een muur tussen twee bestaande slaapkamers te verwijderen (rechts op de plattegrond, streepjeslijn is huidig bestaande muur).

[Afbeelding]

Om te kijken of het breken het allemaal waard is ben ik gaan puzzelen met de ruimte. Uiteindelijk wil ik dezelfde hoeveelheid kasten, mijn (grote) bureau en de ladekastjes met onderdelen (kleine zwarte vierkantjes) in de lego room kwijt zoals ik dat nu ook heb. Het idee is een blok met tafels in het midden waar ik omheen kan lopen (rode zones). Het slopen van de muur geeft wat extra tafeloppervlak, maar is m.i. niet de moeite waard; ik heb gekozen om de bestaande grote slaapkamer als lego room te gaan gebruiken. To be continued! :)

Vraag: hebben jullie nog tips voor een type (goedkope) tafel welke ik kan gebruiken in de lego room?
Loopzone van 50 breed is vrij krap, zou eerder 70 aanhouden. 60 minimaal maar 50 is te krap. Krijg je ook geen lader meer fatsoenlijk open.

Qua tafels: gewoon lekker zelf doen. Frame maken en er losse mdf platen op leggen, kun je alle kanten uit en veel handzamer.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milo526
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 17:50
Ik miste de report knop

[ Voor 120% gewijzigd door milo526 op 17-12-2023 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

The Eagle schreef op zondag 17 december 2023 @ 15:41:
[...]

Loopzone van 50 breed is vrij krap, zou eerder 70 aanhouden. 60 minimaal maar 50 is te krap. Krijg je ook geen lader meer fatsoenlijk open.

Qua tafels: gewoon lekker zelf doen. Frame maken en er losse mdf platen op leggen, kun je alle kanten uit en veel handzamer.
Ik moet het allemaal in de praktijk uitvogelen, maar voor nu lijkt 50 voor mij voldoende en dat is gelijk een reden om niet te veel aan te komen :P Bedankt voor de tip van het frame, dat is ook een goed idee idd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

almightyarjen schreef op zondag 17 december 2023 @ 16:25:
[...]

Ik moet het allemaal in de praktijk uitvogelen, maar voor nu lijkt 50 voor mij voldoende en dat is gelijk een reden om niet te veel aan te komen :P Bedankt voor de tip van het frame, dat is ook een goed idee idd!
Als je de kamer rechts doet dan kan 1 toegangsdeur wellicht al genoeg zijn en kan je voor die andere nog allemaal kasten oid kwijt.
De deur zelf zou ik laten zitten want ik denk ook altijd aan wederverkoopbaarheid (3 dubbele woordwaarde *O* ). En dat denk ik persoonlijk ook bij het uitbreken van dat muurtje.
Tenzij je huis dusdanig groot is dat er elders nog meer (ruime) kamers zijn :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

QuattroNL schreef op zondag 17 december 2023 @ 17:07:
[...]

Als je de kamer rechts doet dan kan 1 toegangsdeur wellicht al genoeg zijn en kan je voor die andere nog allemaal kasten oid kwijt.
De deur zelf zou ik laten zitten want ik denk ook altijd aan wederverkoopbaarheid (3 dubbele woordwaarde *O* ). En dat denk ik persoonlijk ook bij het uitbreken van dat muurtje.
Tenzij je huis dusdanig groot is dat er elders nog meer (ruime) kamers zijn :9
Wederverkoopbaarheid gaat waarschijnlijk pas spelen als ik naar een servicewoning moet verkassen, over een jaar of 30 :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:32
Ikea linnmon wordt veel gebruikt, maar zelfbouw heeft ook voordelen. Betere werkhoogte en kan je afstemmen op de afmetingen van de baseplates.

Is het geen idee om het geheel tegen een muur, in een hoek te plaatsen en werken met gaten waar vanuit je bepaalde delen kunt bereiken? Geeft misschien wel mogelijkheden om meer oppervlakte te genereren, maar heeft ook weer beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

silencedead schreef op zondag 17 december 2023 @ 18:14:
[...]

Ikea linnmon wordt veel gebruikt, maar zelfbouw heeft ook voordelen. Betere werkhoogte en kan je afstemmen op de afmetingen van de baseplates.

Is het geen idee om het geheel tegen een muur, in een hoek te plaatsen en werken met gaten waar vanuit je bepaalde delen kunt bereiken? Geeft misschien wel mogelijkheden om meer oppervlakte te genereren, maar heeft ook weer beperkingen.
Ja ik heb ook aan gaten gedacht, maar dan loop ik de hele tijd eronder door te kruipen op mijn knieën, zie ik niet zitten.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online

[Afbeelding]

Er is altijd een andere oplossing, én én. Wat is er mis met twee Lego kamers :9

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hier ook kerstdorp opgezet :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3_gGtBd7mSD1LGMxaLuZ50uKwgA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hu4nxiPDfRvh4SY2z73wQ8KM.jpg?f=fotoalbum_large

Moet nog aangevuld worden, heb kersttrein plus station plus nog een set nog in de backlog liggen. Hebben we wat te doen in de vakantie :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

[Afbeelding]

Ik zou voor die dubbele kamers rechts op de tekening gaan. Veel ruimer volgens mij. Maar dan het loop-oppervlak en tafels omdraaien. Tafels langs de wanden, metertje diep of zo, en een stukje loop sta-oppervlak in het midden. Kan je overal veel makkelijker en sneller bij.

:7

Edit: En ladekastjes kunnen dan prima onder die tafels.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:43
@almightyarjen
Voor de kamer links, is de ruimte van het bureau naar de tafel ook 50cm? Net even gemeten, en voor mijn bureaustoel zit ik al op die 50cm, dan zou de rugleuning dus al tegen het de Lego tafel aanzitten. En eigenlijk zit ik vaker op zo'n 60cm afstand op deze stoel. Wat betreft loopruimte rondom de tafel zou ik ook gewoon aanhouden wat The Eagle zegt, 70cm is veel fijner, anders ben je vooral zijwaarts stappen aan het maken denk ik, maar probeer het anders zelf gewoon eerst even uit in een simpele testopstelling: muur, tafel en wat Lego op de tafel dat je niet omver wil stoten (in mijn ervaring ga je daar automatisch krampachtiger van doen).

Ik snap dat een muurtje slopen niet de voorkeur heeft, maar de ruimte rond het bureau in die rechter kamer zou mij blij maken. Ik gok dat die "kleine zwarte vierkantjes" Iris ladekastjes zijn? Wieltjes eronder en je zou zo'n hele stapel (vooral die rechts van het bureau) ook richting het bureau kunnen trekken bij de rechter kamer optie. Ik ben lui ingesteld bij bouwen, als ik kan blijven zitten door onderdelen naar mij toe te trekken, doe ik dat :P Daarnaast vind ik zo'n ruimte rond het bureau ook wel fijn voor kleine test builds. Ik weet uiteraard niet hoe vol die tafel van 9 vierkante meter komt te staan met spul dat permanent blijft staan, maar als dat vol komt, is zo'n "testvloer" zeer handig denk ik.

Nou ga ik er niet vanuit dat je het van plan was bij de rechter kamer om de tafel 1 geheel te maken, maar de tafel opsplitsen in 2-3 delen zoals je bij de linker kamer optie hebt gedaan, lijkt me sowieso een goed plan. Geeft je ruimte om te spelen met de tafels, zoals 1 wel tegen de muur te zetten en 1-2 niet (leuk voor een treinbrug?) Mocht je toch de rechter kamer kiezen, zou ik inderdaad ook die deur onder op de plattegrond dichtbouwen met een kast (ideaal voor afgebroken sets in een Samla box en vervolgens ook in zo'n Pax kast) of benutten voor nog meer tafelruimte (berg tegen aan bouwen?)

Ik snap dat een muur eruit slopen liever iets is dat je niet doet, maar de speelruimte is bij die kamer wel veel groter en ik denk dat dan de belangrijkste vraag is die jezelf kan stellen voor deze keuze: ga ik in die komende 30 jaar (tot je naar zo'n servicewoning zou gaan) spijt krijgen dat ik voor mijn Lego de kleinere optie heb gekozen? Want dat is de linker kamer wel. Ik zou dus ook voor de rechter kamer kiezen, want zoals iedereen hier wel weet: ruimte heb je altijd te weinig :D Als je je later nog eens bedenkt, sla je jezelf waarschijnlijk voor je kop dat je niet hebt gedaan toen het huis nog leeg was.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• almightyarjen

almightyarjen

AppieNL schreef op zondag 17 december 2023 @ 19:24:
@almightyarjen
Voor de kamer links, is de ruimte van het bureau naar de tafel ook 50cm? Net even gemeten, en voor mijn bureaustoel zit ik al op die 50cm, dan zou de rugleuning dus al tegen het de Lego tafel aanzitten. En eigenlijk zit ik vaker op zo'n 60cm afstand op deze stoel. Wat betreft loopruimte rondom de tafel zou ik ook gewoon aanhouden wat The Eagle zegt, 70cm is veel fijner, anders ben je vooral zijwaarts stappen aan het maken denk ik, maar probeer het anders zelf gewoon eerst even uit in een simpele testopstelling: muur, tafel en wat Lego op de tafel dat je niet omver wil stoten (in mijn ervaring ga je daar automatisch krampachtiger van doen).

Ik snap dat een muurtje slopen niet de voorkeur heeft, maar de ruimte rond het bureau in die rechter kamer zou mij blij maken. Ik gok dat die "kleine zwarte vierkantjes" Iris ladekastjes zijn? Wieltjes eronder en je zou zo'n hele stapel (vooral die rechts van het bureau) ook richting het bureau kunnen trekken bij de rechter kamer optie. Ik ben lui ingesteld bij bouwen, als ik kan blijven zitten door onderdelen naar mij toe te trekken, doe ik dat :P Daarnaast vind ik zo'n ruimte rond het bureau ook wel fijn voor kleine test builds. Ik weet uiteraard niet hoe vol die tafel van 9 vierkante meter komt te staan met spul dat permanent blijft staan, maar als dat vol komt, is zo'n "testvloer" zeer handig denk ik.

Nou ga ik er niet vanuit dat je het van plan was bij de rechter kamer om de tafel 1 geheel te maken, maar de tafel opsplitsen in 2-3 delen zoals je bij de linker kamer optie hebt gedaan, lijkt me sowieso een goed plan. Geeft je ruimte om te spelen met de tafels, zoals 1 wel tegen de muur te zetten en 1-2 niet (leuk voor een treinbrug?) Mocht je toch de rechter kamer kiezen, zou ik inderdaad ook die deur onder op de plattegrond dichtbouwen met een kast (ideaal voor afgebroken sets in een Samla box en vervolgens ook in zo'n Pax kast) of benutten voor nog meer tafelruimte (berg tegen aan bouwen?)

Ik snap dat een muur eruit slopen liever iets is dat je niet doet, maar de speelruimte is bij die kamer wel veel groter en ik denk dat dan de belangrijkste vraag is die jezelf kan stellen voor deze keuze: ga ik in die komende 30 jaar (tot je naar zo'n servicewoning zou gaan) spijt krijgen dat ik voor mijn Lego de kleinere optie heb gekozen? Want dat is de linker kamer wel. Ik zou dus ook voor de rechter kamer kiezen, want zoals iedereen hier wel weet: ruimte heb je altijd te weinig :D Als je je later nog eens bedenkt, sla je jezelf waarschijnlijk voor je kop dat je niet hebt gedaan toen het huis nog leeg was.
Ik ben het helemaal met je eens met je betoog, maar er speelt ook een andere factor en dat is dat ik merk dat ik de laatste jaren wat minder fanatiek met Lego bezig ben. Ik begin ook andere hobbies te ontwikkelen. Dat wil niet zeggen dat ik ga stoppen, integendeel, maar het speelt wel mee met de overweging om een hele muur eruit te slopen. Daarnaast is mijn vriendin geen fan van het sloopplan, die houdt liever de twee rechter slaapkamers als slaapkamer en walk-in closet. Maar ze laat me wel vrij in mijn keuze.

Wat betreft de loopzone, als ik zijwaarts moet lopen vind ik geen groot probleem. De tip om de (idd Iris) ladekastjes onder de tafels te plaatsen vind ik wel een hele goede. Ik ga nogmaals aan het rekenen, uitproberen zodra we de sleutel hebben en dan ga ik de definitieve beslissing maken :)

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Mister_GJ
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:48
Weer een stapje verder 😄Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TMB1GlkX72kvFP8Kg9sUE4IHP5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2E2zyayB2g8fuS6xKL7v1dCf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
De laatste tijd weer bezig met m'n dystopische/cyberpunk achtige stad. Door wat inspiratie problemen heb ik maar besloten om het eerst even makkelijk te maken, en een aantal MOCs na te bouwen.
De Seafood shop is al af, en ik ben nu bezig met de Police station.
Beide MOCs zijn van De_Marco, en hij heeft diverse toffe MOCs gemaakt.
Wat het lastig/uitdagend maakt, is dat ik het zonder handleiding bouw. Dus alles bouw ik na volgens de plaatjes die beschikbaar zijn.
Als de Police Station af is, ga ik zelf een klein gebouw er links naast bouwen (weet nog niet wat), en daarna ga ik de Seafood Shop en Police Station iets meer 'Cyberpunk-achtig' maken.
Vooralsnog kom ik redelijk uit met m'n eigen voorraad, en is het ook goed na te bouwen aan de hand van de plaatjes (op een paar kleine dingen na).

Als ik wat verder ben zal ik wat meer foto's delen van het interieur e.d..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_1WMwCM5G8F_pzMl9ch0nvxcdko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oSVnOPrqrLJKPZj6DOxFfrcH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• APClll
  • Laatst online: 18:36

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

almightyarjen schreef op zondag 17 december 2023 @ 20:48:
[...]

Ik ben het helemaal met je eens met je betoog, maar er speelt ook een andere factor en dat is dat ik merk dat ik de laatste jaren wat minder fanatiek met Lego bezig ben. Ik begin ook andere hobbies te ontwikkelen. Dat wil niet zeggen dat ik ga stoppen, integendeel, maar het speelt wel mee met de overweging om een hele muur eruit te slopen. Daarnaast is mijn vriendin geen fan van het sloopplan, die houdt liever de twee rechter slaapkamers als slaapkamer en walk-in closet. Maar ze laat me wel vrij in mijn keuze.

Wat betreft de loopzone, als ik zijwaarts moet lopen vind ik geen groot probleem. De tip om de (idd Iris) ladekastjes onder de tafels te plaatsen vind ik wel een hele goede. Ik ga nogmaals aan het rekenen, uitproberen zodra we de sleutel hebben en dan ga ik de definitieve beslissing maken :)
Laat ik voorop stellen dat ik zelf weinig ervaring qua verbouwen/renoveren heb, maar een muur eruit slopen in een nieuw huis, alleen voor de hobby, zou ik zelf ook niet doen.

Je trekt er nieuw in, dan wil je niet direct meer verbouw-troep zitten dan hoogst noodzakelijk, lijkt me :)

Mijn plan zou zijn om de tussenmuur te laten staan, en hoogstens wat "opslag" in een van die twee kleine kamers te houden. (voorraadkasten, tentoongestelde dozen/pronkstukken). Eventueel wat verrijdbare lage kasten/ladeblokken, die je per project van de "opslag (brickshop :D )" naar de "bouwkamer" (of omgekeerd) kunt rollen, mocht je tegen ruimtegebrek in de Lego-kamer oplopen.

Alleen als je over een jaar of wat nog steeds ruimte te kort hebt, dan kun je die verbouwing alsnog overwegen.

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
APClll schreef op zondag 17 december 2023 @ 22:53:
[...]

Laat ik voorop stellen dat ik zelf weinig ervaring qua verbouwen/renoveren heb, maar een muur eruit slopen in een nieuw huis, alleen voor de hobby, zou ik zelf ook niet doen.

Je trekt er nieuw in, dan wil je niet direct meer verbouw-troep zitten dan hoogst noodzakelijk, lijkt me :)
Naar mijn idee wil je juist voordat je erin trekt (groot) verbouwen, later doe je het toch niet zo snel meer ivm troep/opslag/whatever.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppieNL
almightyarjen schreef op zondag 17 december 2023 @ 20:48:
[...]

Ik snap het. Wat Fiber zegt, vind ik trouwens ook een goed plan, de tafel bijvoorbeeld in een u-vorm met een gedeelte langs de muur? Maar dat is ook iets waar je nog later mee kan spelen als je de tafel iig in 3 losse stukken maakt zoals ik eerder al voorstelde ;)

Ik weet niet wat je andere hobbies zijn en of die veel ruimte innemen, maar wellicht ook iets om nu al rekening mee te houden? Waarom zo'n grote tafel bijvoorbeeld als hobby 2 en/of 3 de ruimte beter kan benutten?

Wat betreft Iris lades onder de tafel die Fiber oppert. Ik heb daar toevallig recent een setup voor gemaakt. Misschien is het nuttige informatie. Voor onder mijn "Lego bureau" heb ik 3 van deze gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Z_JqurrecMb7TEXh1vqjUi4Lb4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xfEHtldXKrN57T060MFdYxJe.jpg?f=fotoalbum_large
Gewoon 2 Iris kastjes met elk 6 lades op een simpel gemaakt hondje (60x40cm plank). Deze variant van Iris komen bij de Xenos vandaan en de wieltjes/hout van de Gamma. Ik heb expres niet de wieltjes gebruikt die je bij de Iris kastjes krijgt, want ik wil krassen op het laminaat zoveel mogelijk beperken en daarnaast vind ik 2 kastjes op 4 wieltjes praktischer. Ik moet nog wel even iets van spijkers/schroeven bovenop de plank doen zodat de kastjes niet kunnen schuiven op de plank (wil ik doen aan de binnenkant van het Iris frame). Deze setup is 69,5cm hoog en 3 van deze hondjes passen precies (zijwaarts) tussen de poten van mijn Ikea Bekant bureau. Als ik niet met de Lego bezig ben, staat het dus netjes opgeruimd onder het bureau en ben ik wel aan het Lego-en, staat het naast/achter mijn bureau stoel (die kan draaien ;)).

[ Voor 4% gewijzigd door AppieNL op 17-12-2023 23:39 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Nou vanavond weer even een hele avond lego in elkaar gezet. De plantjes in de kleine potjes en insecten dit keer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rva3Pb2NrroRCsvH-sbo9z-xhLg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/In60ikMUFr3f63uBjsHOmMq8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QOuxNWKMAvr4lBsMg_L-aZ0r9ps=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hiQtJ1y5WJ8HgVqEBGxq7xUG.jpg?f=fotoalbum_large

Beiden ontzettend leuke sets, zeker omdat ze ook met aparte boekjes komen dus je kunt ze echt samen tegelijkertijd bouwen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-06 23:09

Dommel

Professioneel Software Sloper

Ik ben 42114 (Volvo 6x6 Truck met kieptrailer) aan het bouwen en na stap 340 is er een controle waarbij je moet controleren dat alles is zoals ze aangeven op de afbeelding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r7W3rDguUcKqhROezqBu0tZIjsU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C6GWw1zXEl0m3lLOyHtt4Cop.png?f=fotoalbum_large

Nu mijn vraag, als ik op dit moment aan de voorste as (links op de afbeelding) draai dan draaien de achterste 2 de andere kant op. Hoort dit zo te zijn of moet het differentieel aan de linkerkant omgedraaid worden?

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppieNL
@Dommel
Als je ze hebt gemonteerd zoals op de afbeelding zitten ze correct. Als ik het goed zie op de afbeelding, zit er voor de 2 achterassen ook nog een differentieel (de centre diff). Ik denk dat die niet meedraait (alleen de tandwielen intern draaien) in je test en daardoor de achterassen de andere kant op draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

jbdeiman schreef op vrijdag 15 december 2023 @ 08:43:
[...]

Haha, 10 kleine setjes met 300 stenen nemen toch vaak meer ruimte in dan ééntje met 3000 stenen als je het een beetje leuk/ ruimtelijk neer wilt zetten ipv ze ongeveer op elkaar te plaatsen.. :P
Ja, maar m'n boomhut past niet op een plank van 15cm bij 50cm, terwijl ik daar wel die 10 setjes kwijt zou kunnen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:57
Dommel schreef op maandag 18 december 2023 @ 00:37:
Ik ben 42114 (Volvo 6x6 Truck met kieptrailer) aan het bouwen en na stap 340 is er een controle waarbij je moet controleren dat alles is zoals ze aangeven op de afbeelding:
[Afbeelding]

Nu mijn vraag, als ik op dit moment aan de voorste as (links op de afbeelding) draai dan draaien de achterste 2 de andere kant op. Hoort dit zo te zijn of moet het differentieel aan de linkerkant omgedraaid worden?
Monteer de wielen even en test of hij wil rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Lego gerelateerde vraag:
Ik ga deze zomer naar Italië. Op de terugweg wil ik eigenlijk even langs Legoland Duitsland. Maar ben eigenlijk op zoek naar een bungalowpark oid daar in de buurt waar we een weekje kunnen zitten, zonder de hoofdprijs te betalen. Bij voorkeur westelijk van Legoland, scheelt weer op de terugreis. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Laatst online: 21:06
The Eagle schreef op maandag 18 december 2023 @ 08:49:
Lego gerelateerde vraag:
Ik ga deze zomer naar Italië. Op de terugweg wil ik eigenlijk even langs Legoland Duitsland. Maar ben eigenlijk op zoek naar een bungalowpark oid daar in de buurt waar we een weekje kunnen zitten, zonder de hoofdprijs te betalen. Bij voorkeur westelijk van Legoland, scheelt weer op de terugreis. Iemand tips?
Legoland zelf geen optie? Wij hebben daar dit jaar een aantal dagen geslapen, de kosten vielen toen wel mee, maar dat was in April! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Op booking.com, interhome, belvilla, etc. Een filter qua locatie opties selecteren en met een uurtje zoeken heb je tal van opties, of had je dat al geprobeerd?

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Kapoen
Gevonden op feesboek :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cceDtZBDxFRqpX5_f9_i4BU_oLE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VgACuVjqRs6eCkeWuKQgSfrH.jpg?f=fotoalbum_large

Aan de huidige koers voor die minifig op bricklink (rond de 30 euro) zou ik denken dat het beter is gewoon een echte boom in huis te halen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Thomas schreef op zondag 17 december 2023 @ 23:55:
Nou vanavond weer even een hele avond lego in elkaar gezet. De plantjes in de kleine potjes en insecten dit keer.

Beiden ontzettend leuke sets, zeker omdat ze ook met aparte boekjes komen dus je kunt ze echt samen tegelijkertijd bouwen!
De insecten heb ik ook gebouwd en vallen ook erg goed in de smaak. Van diverse non-LEGO mensen toch wel te horen gekregen dat het er mooi uitziet. Ik denk dat de bidsprinkhaan m'n favoriet is, maar niks ten nadele van de andere twee. Mooie kleurenpracht en top gedaan met het stukje leefomgeving erbij.

[ Voor 13% gewijzigd door Gim op 18-12-2023 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
Den_S85 schreef op maandag 18 december 2023 @ 08:46:
[...]

Monteer de wielen even en test of hij wil rijden.
Aangezien de aandrijfmotor na de gearbox uitkomt bij het eerder benoemde centrale differentieel, zal hij zeker rijden. Aangezien de motor al gemonteerd zit, is dat ook de reden dat het gehele differentieel niet draaide tijdens zijn test.

Of als hij de gearbox in een neutrale stand kan zetten, zou hij zijn test wel goed kunnen doen, centrale differentieel zou dan in zijn geheel moeten kunnen draaien (risico op een gevalletje "weg van de minste weerstand" is er dan wel, waardoor alsnog alleen de tandwielen intern in het differentieel draaien).

[ Voor 27% gewijzigd door AppieNL op 18-12-2023 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Kapoen schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:24:
Gevonden op feesboek :o

[Afbeelding]

Aan de huidige koers voor die minifig op bricklink (rond de 30 euro) zou ik denken dat het beter is gewoon een echte boom in huis te halen :)
AI kan veel hoor tegenwoordig :9
Mocht het wel echt zijn.....wow!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Neelon
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-06 07:13

Neelon

FOR PONY!!!

Ik heb besloten om de SC Toyota GR Supra om te bouwen. Het orgineel is niet onaardig, maar toch 1 van de zwakkere in de serie imo. Mooie gratic MOC gevonden op rebrickable voor ombouw naar een Mustang Boss 302, en het resultaat is erg goed. De meeste stickers heb ik kunnen verbergen, maar niet allemaal. Na nieuwjaar ga ik een bricklink bestelling doen voor verschillende andere projecten (oa de 2 missende insecten uit de nieuwe set en een straat voor mijn Japanse CaDa gebouwen), dan kunnen de bestickerde steentjes uit de set vervangen worden door blanco steentjes.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NXAkCBs.jpg

Dit is echt wel een display model, de voor- en achterbumpers zitten maar losjes vast. 8)

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Gim schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:26:
[...]

De insecten heb ik ook gebouwd en vallen ook erg goed in de smaak. Van diverse non-LEGO mensen toch wel te horen gekregen dat het er mooi uitziet. Ik denk dat de bidsprinkhaan m'n favoriet is, maar niks ten nadele van de andere twee. Mooie kleurenpracht en top gedaan met het stukje leefomgeving erbij.
Ik vind ze ook prachtig. Inderdaad, de sprinkhaan is fantastisch. Ik vond het vliegend hert ook wel heel cool om te bouwen maar stukje omgeving iets minder... De vlinder is trouwens ook gaaf met die bij er bij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL

QuattroNL

It is I.

Neelon schreef op maandag 18 december 2023 @ 10:54:
Ik heb besloten om de SC Toyota GR Supra om te bouwen. Het orgineel is niet onaardig, maar toch 1 van de zwakkere in de serie imo. Mooie gratic MOC gevonden op rebrickable voor ombouw naar een Mustang Boss 302, en het resultaat is erg goed. De meeste stickers heb ik kunnen verbergen, maar niet allemaal.

[Afbeelding]

Dit is echt wel een display model, de voor- en achterbumpers zitten maar losjes vast. 8)
Nice!
Ik heb nog een ongestickerde Supra staan (ooit 2e hands ergens gekocht) dus deze in de kerstvakantie maar eens gaan bouwen :9

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• boxlessness
Ik heb de laatste twee weken voor het eerst sinds ongeveer 20 jaar weer Lego sets gebouwd, en ik moet zeggen dat het echt heel anders is dan vroeger.

Allereerst de Ecto-1... ik ben DIEP onder de indruk van de engineering van de set, en hoe goed deze in elkaar zit. Dat bepaalde sub-assemblies van bouwrichting veranderen, en vervolgens weer "gewoon" passen in de normale top-down richting van de blokjes... dat ken ik totaal niet van de hele oude sets van Lego... en ik heb zelf nogal wat contraptions gebouwd met Lego vroeger. De normale Lego sets van vroegah waren redelijk recht-toe-recht-aan. En de Technic sets van vroegah waren meer opgebouwd als wireframe modellen. Dit is voor mij echt next-level. Ook de handleiding en opbouw van de set is erg goed, zeker als je bedenkt hoe je zo'n complex geheel opdeelt in kleine behapbare brokjes.
Als zelf engineer zijnde kan ik deze set erg waarderen.
Wel een minpuntje voor de hoeveelheid stickers/decals die er in zitten...

We hebben ook nog Santa's Visit gebouwd... ook leuk, maar wat een gepriegel en details.
Omdat ik de oude Lego gewend ben had ik de aanname gemaakt dat dit een leuk samen-bouwen-projectje zou zijn met ons 4-jarig (bijna 5) zoontje... niet dus. Te veel kleine details (en fijne motoriek nodig), en ook een te groot model om aan zo'n jong kind duidelijk te maken waar welk blokje moet komen.

Ik heb hetzelfde gevoel van gepriegel een beetje bij de Ninjago-sets waar ons zoontje nu mee begint te spelen. Er zitten in die modellen naar mijn mening ook te veel offsets en niet-rechte hoeken, en dat maakt het voor een klein kind lastig om de instructies te lezen.
Naar mijn mening is Lego daarin te ver doorgeslagen naar de detaillering van hun modellen, en ligt er te weinig focus op bouwbaarheid en speelbaarheid. Maar deze mening is gebaseerd op een handjevol ervaringen met een paar kleine sets.

Maar, al met al blij met mijn eerste Lego-ervaringen na 20 jaar. Mijn vrouw vindt me nu een enorme nerd met mijn Ghostbusters Lego... kijken wat ze vanavond zegt wanneer ik haar vertel dat ik de DeLorean ga bestellen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
boxlessness schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:01:
Maar, al met al blij met mijn eerste Lego-ervaringen na 20 jaar. Mijn vrouw vindt me nu een enorme nerd met mijn Ghostbusters Lego... kijken wat ze vanavond zegt wanneer ik haar vertel dat ik de DeLorean ga bestellen ;)
Gelukkig hoeft LEGO niet persé haar ding te zijn. Ieder z'n eigen interessses en hobbies. Zolang je er zelf maar van geniet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Danielson schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:22:
[...]

Legoland zelf geen optie? Wij hebben daar dit jaar een aantal dagen geslapen, de kosten vielen toen wel mee, maar dat was in April! :)
Net even gekeken. Zou dan 2 tot 5 augustus zijn. Kost me ruim 1100 euro voor een Ninjago verhaal :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:28

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

boxlessness schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:01:
Ik heb hetzelfde gevoel van gepriegel een beetje bij de Ninjago-sets waar ons zoontje nu mee begint te spelen. Er zitten in die modellen naar mijn mening ook te veel offsets en niet-rechte hoeken, en dat maakt het voor een klein kind lastig om de instructies te lezen.
To be fair: je zoontje is ook nog wel erg jong om Ninjago sets te bouwen. De meeste Ninjago sets zijn 6+ of 8+

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

CyBeRSPiN schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:24:
[...]

Op booking.com, interhome, belvilla, etc. Een filter qua locatie opties selecteren en met een uurtje zoeken heb je tal van opties, of had je dat al geprobeerd?
Semi. Maar mijn topografie van Duitsland is niet zo denderend, ik kan Beieren prima aan de Oostzee plotten zeg maar :+
Daarbij Landal / Centerparcs gewend, die vragen helemaal de hoofdprijs in het hoogseizoen :X
Was ook meer op zoek naar concrete tips qua parken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Laatst online: 21:06
The Eagle schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:55:
[...]

Net even gekeken. Zou dan 2 tot 5 augustus zijn. Kost me ruim 1100 euro voor een Ninjago verhaal :X
Tering! :X Ik heb niets gezegd, wij betaalde rond de 225 euro voor twee nachten voor twee volwassenen en een kind inclusief de entree voor het park!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boxlessness
Gim schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:44:
[...]

Gelukkig hoeft LEGO niet persé haar ding te zijn. Ieder z'n eigen interessses en hobbies. Zolang je er zelf maar van geniet 8)
Ze is een fan van de serie Friends... en met het recente overlijden van Matthew Perry/Chandler is ze nu die serie weer aan het bingen... dat in combinatie met mijn vernieuwde interesse in Lego, heeft ze nu voor zichzelf de "Central Perk"-set gekocht.
Dus wie weet... misschien wordt ze wel een mede-Lego-nerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boxlessness
zonoskar schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:56:
[...]

To be fair: je zoontje is ook nog wel erg jong om Ninjago sets te bouwen. De meeste Ninjago sets zijn 6+ of 8+
Fair, maar ook die paar 4+ sets vind ik net wat te friemelig voor hem. Maar misschien dat het ook aan het thema ligt. Onze oude Lego is voornamelijk city-thema. Misschien dat dat gemakkelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
The Eagle schreef op maandag 18 december 2023 @ 12:57:
[...]

Semi. Maar mijn topografie van Duitsland is niet zo denderend, ik kan Beieren prima aan de Oostzee plotten zeg maar :+
Daarbij Landal / Centerparcs gewend, die vragen helemaal de hoofdprijs in het hoogseizoen :X
Was ook meer op zoek naar concrete tips qua parken :)
Wij hebben zelf 1 overnachting gedaan bij het park zelf. Ridder kamer. Super gaaf, maar het blijft een bak geld als je een week ergens wil blijven.
AirBnB een optie? Gewoon huisje huren in de omgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Arunia schreef op maandag 18 december 2023 @ 13:13:
[...]

Wij hebben zelf 1 overnachting gedaan bij het park zelf. Ridder kamer. Super gaaf, maar het blijft een bak geld als je een week ergens wil blijven.
AirBnB een optie? Gewoon huisje huren in de omgeving?
Ik heb er 11 dagen Italië voor zitten, dat grapje kost me ook al bijna 3k. En ik ben met wat pech bijna een dag kwijt om van Noord Italië bij Legoland te komen, dus paar dagen om even bij te komen is een must.

Na goed, ik ga verder zoeken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-06 21:12

Arno

PF5A

https://rebrickable.com/m...night-rider-kitt/#details

@zonoskar en anderen, de MOC van KITT is vrijgegeven door Mr. Platinum. Naar eigen zeggen minder exclusieve parts.

Deze jeukt echt zeker!

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
The Eagle schreef op maandag 18 december 2023 @ 14:00:
[...]

Ik heb er 11 dagen Italië voor zitten, dat grapje kost me ook al bijna 3k. En ik ben met wat pech bijna een dag kwijt om van Noord Italië bij Legoland te komen, dus paar dagen om even bij te komen is een must.

Na goed, ik ga verder zoeken :)
Als je rond Ulm zit, dan kom je iets tegen, maar veel is het niet vanuit airbnb.
Denk dat je 2 slaapkamers wel prettig vind, dan zit je aan 40 minuten afstand voor 80 euro per nacht in Westerheim.
Wij hadden een voorloop hotel B&B volgens mij op 15 minuten afstand in Ulm. Om wat ideeen te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Arunia schreef op maandag 18 december 2023 @ 14:17:
[...]

Als je rond Ulm zit, dan kom je iets tegen, maar veel is het niet vanuit airbnb.
Denk dat je 2 slaapkamers wel prettig vind, dan zit je aan 40 minuten afstand voor 80 euro per nacht in Westerheim.
Wij hadden een voorloop hotel B&B volgens mij op 15 minuten afstand in Ulm. Om wat ideeen te geven.
Hotels zat idd, die weet ik ook nog wel een paar (bierkulturhotel anyone? :9 )
Was meer op zoek naar een parkje met accommodatie. Maar ik zoek lekker verder, dank voor de input tot zover :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
The Eagle schreef op maandag 18 december 2023 @ 14:30:
[...]

Hotels zat idd, die weet ik ook nog wel een paar (bierkulturhotel anyone? :9 )
Was meer op zoek naar een parkje met accommodatie. Maar ik zoek lekker verder, dank voor de input tot zover :)
https://www.airbnb.nl/roo...82-408e-a6d2-4229eedfeb15

De hotels was een andere oplossing. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op maandag 18 december 2023 @ 09:26:
[...]

Door jou en @Thomas krijg ik ook al zin om die insecten set te bouwen, ik moet helaas nog ff wachten tot Kerstmis om mijn exemplaar van onder de boom te rakelen ;)

Om mijn vakantie goed in te zetten heb ik vandaag de 10309 Succulents (vetplanten?) in elkaar gezet. De derde set in de serie van organische sets die ik kocht, na de bonsai en orchideeën. Ik heb zo’n vermoeden dat dit soort sets een succesnummer zijn voor Lego ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Kapoen op 18-12-2023 20:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:32
Arno schreef op woensdag 13 december 2023 @ 08:38:
[...]

Ik vermoed dat de prijzen al weer gewijzigd zijn sinds mijn post :)
[...]

Sorry :>
Tot nu toe voornamelijk wat Technic gebouwd en nu dus met die DeLorean bezig. Ik vind het een erg leuke build!

Meestal zet ik modellen in elkaar en verkoop ik ze omdat ik ze niet echt kan/wil uitstallen maar de DeLorean blijft wel. Ook wel echt ontzettende jeugd sentiment.
Pagina: 1 ... 344 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .