En hopelijk zijn er dan ook nog wat GWP's voorradiggreenlizzard schreef op woensdag 6 december 2023 @ 10:39:
Komend weekend (8 t/m 12 dec) opnieuw 2x Insider-points.
Ben er bang voor. Dit is wel echt een instabuy zo...mijn mond valt niet snel open, maar dit klopt gewoon allemaal.zonoskar schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:48:
[...]
Ik ook. Maar voor de vorige MOC die hij ontworpen heeft (BTTF DeLorean) ben ik nog steeds onderdelen aan het verzamelen, veel te duur om alles in 1 keer te bricklinken (ik meen dat ik 500 euro kwijt zou zijn). Hopelijk gebruikt deze K.I.T.T. iets minder exclusieve onderdelen.
Benieuwd naar de instructions (en de prijs

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Kun je laten weten als de MOC van KITT beschikbaar is?zonoskar schreef op woensdag 6 december 2023 @ 11:48:
[...]
Ik ook. Maar voor de vorige MOC die hij ontworpen heeft (BTTF DeLorean) ben ik nog steeds onderdelen aan het verzamelen, veel te duur om alles in 1 keer te bricklinken (ik meen dat ik 500 euro kwijt zou zijn). Hopelijk gebruikt deze K.I.T.T. iets minder exclusieve onderdelen.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Gisteren voor Sinterklaas mezelf een Groot-76217 kado gedaan. Leuk voor neer te zetten.
Nu zit er in deze set 1 bedrukte 1x4 tile maar die wordt zo gebruikt dat je er niks meer van terug ziet dan denk ik why?! Medium Nougat Tile 1 x 4 with Wood Grain and 4 Silver Nails Pattern
Soort van easter-egg?
Nu zit er in deze set 1 bedrukte 1x4 tile maar die wordt zo gebruikt dat je er niks meer van terug ziet dan denk ik why?! Medium Nougat Tile 1 x 4 with Wood Grain and 4 Silver Nails Pattern
Soort van easter-egg?
Waarschijnlijk een grapje van de ontwerper?djerror schreef op woensdag 6 december 2023 @ 14:38:
Gisteren voor Sinterklaas mezelf een Groot-76217 kado gedaan. Leuk voor neer te zetten.
Soort van easter-egg?
Ik heb net mijn A-frame cabin (21338) gebouwd, daar moet je ook een eikeltje verstoppen onder de vloer van het huis, dat je ook nooit meer ziet tenzij je de set afbreekt.
scintillating
Is toch leuk?!Tc99m schreef op woensdag 6 december 2023 @ 15:27:
[...]
Waarschijnlijk een grapje van de ontwerper?
Ik heb net mijn A-frame cabin (21338) gebouwd, daar moet je ook een eikeltje verstoppen onder de vloer van het huis, dat je ook nooit meer ziet tenzij je de set afbreekt.
Ik heb de grote Jurassic Park set, en daar had ik een kleine kikker in de T-Rex moeten stoppen. Zie je ook niks van, maar ik vond het gewoon een erg leuke touch, "frog DNA". Ik kan dat wel waarderen. Tis niet zo dat het je set 1,5x zo duur maakt ofzo.
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Met 25% korting ben ik toch overstag gegaan https://www.intertoys.nl/...xpanded-view-831692558954
:strip_exif()/f/image/b8k1QecrigNFIQeuLLdrrcax.jpg?f=fotoalbum_large)
Ruim 6000 stenen. Woohoo
Crosspost uit Heb je iets nieuws en moet je het shown
:strip_exif()/f/image/b8k1QecrigNFIQeuLLdrrcax.jpg?f=fotoalbum_large)
Ruim 6000 stenen. Woohoo
Van het weekend toch nog een avondje gevonden om wat verder te werken.dr86 schreef op woensdag 29 november 2023 @ 20:06:
Afgelopen weekend begonnen met deze El Dorado moc van Rebrickble.
[Afbeelding]
https://rebrickable.com/m...-fortress-remake/#details
Het duurde even voordat ik het meeste uit eigen collectie bij elkaar had gezocht en een groot deel op bricklink had bij gekocht.
Wilde expres niet elk exacte onderdeel kopen omdat dit volgens bricklink richting de 600,- zou gaan.
Heb dus eerst uitgezocht welke stenen echt zichtbaar zijn en welke niet.
Dat scheelde al een paar honderd euro aan steentjes bij kopen.
Als voorbeeld de azure blauwe grondplaten.
Hier zaten er 8 van in geloof ik. Heb er nu 4 gebruikt uit de barracuda bay set. De rest opgevuld met tan in het midden.
En het grond gedeelte wat kleiner gemaakt. De bouw zelf blijft wel gelijk qua grootte.
Verder een hoop dark grey weggelaten en vervangen voor andere kleuren. De basis voor de fundering zijn nu gewoon witte 2x4 ipv 64 1x6 dark grey.
Maakte het bouwen wel wat lastiger omdat de handleiding nu niet meer exact klopt.
[Afbeelding]
Maar goed, het beginnetje is er nu. Het torentje en de trap/ramp omhoog staan.
[Afbeelding]
Gebruikte sets:
De Barracuda Bay voor oa de grondplaten en de bruin kleurige steentjes en plates.
Een paar oude jaren 90 pirates setjes waar bv de grote rotsstukken in zitten.
Extra kosten tot nu toe
€200,- aan bricklink onderdelen.
€16,- voor de handleiding
€20,- enkele Bluecoat mini figs via marktplaats
Tijd
Aan uitzoek werk in eigen collectie en alles bricklinken inmiddels al een dik avondje of 3.
Het bouwen van het eerste gedeelte een uurtje of 2.
Denk dat de volgende bouw avondjes in de kersvakantie zullen zijn, foto’s volgen
Het blauwe gedeelte moest ik op de hoeken toch wat aanpassen omdat het net niet paste.
![]() | ![]() | ![]() |
Het ondergedeelte met de rotsen is nu af, de binnenkant heb ik opgevuld met gewone 2x4 bricks.
In het oorspronkelijke ontwerp kan de bovenkant van de onderkant af, maar dat koste een hoop gladde plates.
Het bovengedeelte bouw ik nu gewoon direct door op het ondergedeelte. Wordt nog wel een hoop gepuzzel omdat de handleiding uitgaat van heel veel tussenplates.
Laatste foto met de originele baseplate, het wordt dus wel een redelijk grote build nu al.
Nice! Ik kan dat soort grote mocs goed waarderen. Leuk om het proces te ziendr86 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 18:05:
[...]
Van het weekend toch nog een avondje gevonden om wat verder te werken.
Het blauwe gedeelte moest ik op de hoeken toch wat aanpassen omdat het net niet paste.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Het ondergedeelte met de rotsen is nu af, de binnenkant heb ik opgevuld met gewone 2x4 bricks.
In het oorspronkelijke ontwerp kan de bovenkant van de onderkant af, maar dat koste een hoop gladde plates.
Het bovengedeelte bouw ik nu gewoon direct door op het ondergedeelte. Wordt nog wel een hoop gepuzzel omdat de handleiding uitgaat van heel veel tussenplates.
Laatste foto met de originele baseplate, het wordt dus wel een redelijk grote build nu al.
Heel herkenbaar van dat uitzoeken en optimaliseren wat onderdelen betreft (na het zien van het prijskaartje van de totale onderdelenlijst van een groot project) Kost veel tijd en moeite, maar het uitzoeken en sorteren is ergens ook wel ontspannend.
Ja tot nu toe was het uitzoeken misschien wel leuker dan het bouwen zelf.Xtuv schreef op woensdag 6 december 2023 @ 18:20:
[...]
Nice! Ik kan dat soort grote mocs goed waarderen. Leuk om het proces te zien
Heel herkenbaar van dat uitzoeken en optimaliseren wat onderdelen betreft (na het zien van het prijskaartje van de totale onderdelenlijst van een groot project) Kost veel tijd en moeite, maar het uitzoeken en sorteren is ergens ook wel ontspannend.
De bouw is namelijk tot nu toe vrij recht toe rechtaan.
Achteraf had ik wel heel veel meer steentjes kunnen weglaten. Met name alles wat uiteindelijk toch niet zichtbaar is of wat in ook een andere kleur tint kan.
Maar dan was ik nog wel veel langer bezig geweest met alles uitzoeken.
Ik heb die set hier nu 2 weken staan (gehuurd). Ik ben met bouwen op 75% gok ik, maar ik kan nu al zeggen dat dit mijn favoriete set is tot nu toe. Ontzettend veel details, easter eggs en de build is erg leukLoCuTuS2000 schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:10:
Met 25% korting ben ik toch overstag gegaan https://www.intertoys.nl/...xpanded-view-831692558954
[Afbeelding]
Ruim 6000 stenen. Woohoo
:strip_exif()/f/image/1lClj6l6xIEL4Bau50Vxxt3F.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Phontana op 06-12-2023 21:17 ]
Ik heb een legendarisch wapen ontdekt in een Marktplaats lotje wat ik vandaag binnen heb gekregen...
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oagM5gmWf6cCGOwauwJCUWNS.jpg?f=user_large)
Niet afgebeeld: de overige 20 Castle figuren en de 8 paarden die er ook in zaten. Ik heb echt geen flauw idee welke sets de vorige eigenaar allemaal heeft gehad (naast de Guarded Inn), er zitten nauwelijks kasteelmuren bij.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oagM5gmWf6cCGOwauwJCUWNS.jpg?f=user_large)
Niet afgebeeld: de overige 20 Castle figuren en de 8 paarden die er ook in zaten. Ik heb echt geen flauw idee welke sets de vorige eigenaar allemaal heeft gehad (naast de Guarded Inn), er zitten nauwelijks kasteelmuren bij.
Ja hoor, dat is zeker leuk.Deathchant schreef op woensdag 6 december 2023 @ 16:06:
[...]
Is toch leuk?!
Ik heb de grote Jurassic Park set, en daar had ik een kleine kikker in de T-Rex moeten stoppen. Zie je ook niks van, maar ik vond het gewoon een erg leuke touch, "frog DNA". Ik kan dat wel waarderen. Tis niet zo dat het je set 1,5x zo duur maakt ofzo.
scintillating
Of PlaymobilTc99m schreef op donderdag 7 december 2023 @ 10:10:
[...]
Ja hoor, dat is zeker leuk.Het geeft ook meerwaarde aan het bouwen (net als een bijzondere constructie in de set), als alles heel recht toe recht aan is, kun je net zo goed een set kopen die al af is.
Tijd geleden in de aanbieding een Slave 1 gekocht en kwam er al snel achter dat een belangrijk onderdeel ontbrak.
Vandaag de tijd genomen om het allemaal door te gaan, om te kijken of er nog meer ontbreekt zodat ik deze kan aanvragen.
uiteindelijk 5 blokjes te weinig, vond ik veel maar kan gebeuren.
Maar waar ik meer van op keek was dat er een extra paar benen bij zaten. En ik heb echt geen idee waar deze bij zouden moeten horen. Betwijfel zelfs dat ze van Star Wars zijn.
Iemand zoiets al eens gehad?
Vandaag de tijd genomen om het allemaal door te gaan, om te kijken of er nog meer ontbreekt zodat ik deze kan aanvragen.
uiteindelijk 5 blokjes te weinig, vond ik veel maar kan gebeuren.
Maar waar ik meer van op keek was dat er een extra paar benen bij zaten. En ik heb echt geen idee waar deze bij zouden moeten horen. Betwijfel zelfs dat ze van Star Wars zijn.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Ik ben nu aan het toekijken hoe m’n zoon de Lego Mario diddy kong (71425) set aan het maken is.
Heb het idee dat hier best veel unieke / nieuw geïntroduceerde steentjes in zitten maar is dit ergens op te zoeken?
Heb het idee dat hier best veel unieke / nieuw geïntroduceerde steentjes in zitten maar is dit ergens op te zoeken?
https://brickset.com/arti...ddy-kong-s-mine-cart-rideTinusvolkel schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:00:
Ik ben nu aan het toekijken hoe m’n zoon de Lego Mario diddy kong (71425) set aan het maken is.
Hier worden enkele specifieke onderdelen als nieuw bestempeld.
Probeer eens met Google Lens te zoeken, of hier plaatsen. Ben benieuwdDeadsy schreef op donderdag 7 december 2023 @ 19:01:
Aan lens had ik nog niet gedacht.Xtuv schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:31:
[...]
Probeer eens met Google Lens te zoeken, of hier plaatsen. Ben benieuwd
Het zijn brandweerman benen van Lego City.
Al een automatische melding gekregen van Lego dat mijn verzoek is afgewezen.
Zal denk ik vanwege de hoeveelheid steentjes zijn.
Was ook nog zo dom niet op te schrijven welke 5 ik mis. Weet er nog vier maar niet de vijfde.
Morgen maar eens naar hun mailen wat het probleem is
Voor wie nog gaat bestellen bij de AH deze week: Lego Jay's bliksemstraaljager (Ninjago) is voor 4,49€ wel een leuke aanvulling van je winkelmandje. Niet gek voor 146 blokjes (3ct per stuk). Hier net binnen, doosje iets gedeukt en beschadigd, maar voor dat bedrag hoor je mij niet klagen.
https://www.ah.nl/producten/product/wi563351
https://www.ah.nl/producten/product/wi563351
Mooie opzet met de gelaagdheid van de gebouwen van achteren naar voren.emieltenberge schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 08:57:
Het winterdorp heeft intussen zijn plek ook weer gevonden in de woonkamer
[Afbeelding]
Mooi, hoe heb je de lichtjes gedaan in de verschillende gebouwen en buiten?emieltenberge schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 08:57:
[Afbeelding]
Bellen gaat vaak (veel) beter.Deadsy schreef op donderdag 7 december 2023 @ 20:58:
[...]
Aan lens had ik nog niet gedacht.
Het zijn brandweerman benen van Lego City.
Al een automatische melding gekregen van Lego dat mijn verzoek is afgewezen.
Zal denk ik vanwege de hoeveelheid steentjes zijn.
Was ook nog zo dom niet op te schrijven welke 5 ik mis. Weet er nog vier maar niet de vijfde.
Morgen maar eens naar hun mailen wat het probleem is
Hun service is erg goed dus die parts krijg je wel.
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
wat een leuk idee met die huisjes achteraan. Ga ik ook eens iets op verzinnen.emieltenberge schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 08:57:
[Afbeelding]
Memories of yesterday, will grow, but never die
En het zakje is binnen, goeie service!Remy!!!! schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 14:39:
Zojuist de Monkie Kid The City of Lanterns binnen gekregen, en voor het eerst in m'n leven ontbreken er onderdelen.
En normaal gesproken zou ik dat niet heel gek vinden, want 1 á 2 ontbrekende onderdelen zo nu en dan kan ik wel begrijpen, maar bij mij ontbreekt er iets meer.
In de grote genummerde zakjes zitten altijd nog wat kleinere zakjes met kleine onderdelen, en bij mij ontbreekt 1 zo'n zakje. Hier zou o.a. het hoofd van Monkey kid en Pigsy in moeten zitten.
Ik heb ook alle andere genummerde zakjes gecontroleerd en daar kan ik de ontbrekende onderdelen ook niet in vinden.
Bij het openen van zakje 1 vond ik al dat deze minder vol zat dan wat je normaal gesproken gewend bent van zakje 1 van een grote set.
Voor de zekerheid heb ik ook alles op/onder het bureau gecontroleerd en ook daar kan ik het zakje niet vinden.
Zojuist maar even een mail naar Lego gestuurd in de hoop dat ze mij verder kunnen helpen.
Dit zat er allemaal in zakje 1 van m'n set:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/98z0wJwjt7EsXuU81P65mUnn.jpg?f=fotoalbum_large)
het peperkoekhuisje en elf clubhuis zijn een light kit, de rest van de huisjes zijn allemaal verlicht met ledjes die zelf gemaakt zijn in plates met 0.8mm connector eraan, gekoppeld aan 0.8mm connector boards.Blik1984 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:04:
[...]
Mooi, hoe heb je de lichtjes gedaan in de verschillende gebouwen en buiten?
0.8mm connectors zijn zo klein dat ze door de gaatjes van een technic brick of round brick kunnen
ik ben denk ik langer bezig geweest om alle lampjes zelf te maken en solderen dan het weer in elkaar zetten van het winterdorp

de standaard light kits zijn me namelijk veel te duur, daarnaast zijn de huisjes op de verhoging eigen mocs, en zodra je met mocs gaat werken heb je ook niets meer aan de light kits, dan kom je op zelf knutselen uit
mocht je er belang bij hebben, ze staan op rebrickableBint schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 10:03:
[...]
wat een leuk idee met die huisjes achteraan. Ga ik ook eens iets op verzinnen.
https://reb.li/m/132072
Heb je een voorbeeld van die connectors en boards?emieltenberge schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 11:35:
[...]
ledjes die zelf gemaakt zijn in plates met 0.8mm connector eraan, gekoppeld aan 0.8mm connector boards.
0.8mm connectors zijn zo klein dat ze door de gaatjes van een technic brick of round brick kunnen
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
zekermagic_nl schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:34:
[...]
Heb je een voorbeeld van die connectors en boards?
Het zijn deze connector boards: https://nl.aliexpress.com/item/1005001486961961.html
deze draadjes: https://nl.aliexpress.com/item/1005005367176144.html
de huisjes die verhoogd staan, zijn met deze connectors aangesloten op de verhoging daardoor zijn ze ook modulair uitwisselbaar, deze zijn ook mooi te gebruiken in andere modulaire gebouwen waarmee je de verdiepingen draadloos doorverbind en ze eraf kan halen: https://nl.aliexpress.com/item/1005003086481973.html
voor het verlichten van round bricks, gebruik ik deze LEDs, ik gebruik altijd maar 1 kleur, wil je een andere kleur dan veranderd dit vanzelf al door m bijvoorbeeld te plaatsen in een trans yellow brick, of als je in aan een gebouw een gekleurd lampje wil, dan doe je er een trans round plate overheen in een bepaalde kleur.
https://nl.aliexpress.com/item/1005001474634474.html
voor het verlichten van plates, gebruik ik deze LED strip: https://nl.aliexpress.com/item/1005005812203442.html
let bij de ledstip op dat je de juiste besteld, kleur warm white, 5V, 5MM (een 5mm past precies in een plate en klemt van zichzelf al vast.
De connector boards zijn 5v input nodig, deze kun je vanaf een usb stekker krijgen, je kunt een kant en klare usb stekker met 0.8mm connector ook bij aliexpress bestellen, die kosten zo rond de 5 euro. maar als je toch aan het solderen bent koop dan een bulk van deze stekkers (https://nl.aliexpress.com/item/1005005366707168.html) en soldeer zelf de draadjes eraan, dat scheelt je weer aardig wat geld, je bent al snel veel stekkers nodig, met USB2 heb je 0.5 ampere tot je beschikking, ga je daar overheen dan moet je een 2e voeding aanleggen.
tip: gebruik deze stekker om je verbruik te meten: https://nl.aliexpress.com/item/1005003307924326.html
na het solderen doe ik op de aanslutingen en in de stekkers een druppel lijm, dit zorgt ervoor dat de soldeerpuntjes niet zo kwetsbaar zijn met bewegingen, het is allemaal nogal klein en daardoor erg kwetsbaar.
Het kraampje rechtsonder (achter de toyshop?) is die van de Market carrousel?emieltenberge schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 08:57:
[Afbeelding]
De Alpine Lodge vind ik wel een lastige. Ik had hem vandaag bijna gekocht, omdat het hoe dan ook een betere set is dan vorig jaar (IMO) en omdat ie ook wel leuk uitziet met dat hout. Waarom lastig? Ik weet niet of ie wel zo lekker past bij de andere gebouwen. Ik moet dan denk ik echt wel wat weg laten. Ik heb nu al vaker het winterdorp opgedeeld in twee gebieden.... fantasy en non-fantasy, gescheiden door een beek en begroeiing of een spoor. Alpine Lodge geeft me het gevoel dat ie juist beter tot z'n recht komt als ie dan weer apart staat van de rest.
Toch maar even houden bij wat ik heb denk ik of wat sets laten varen voor wat nieuws. Gelet op de ruimte die ik er dit jaar voor heb sowieso even kiezen wat wel/niet
[ Voor 34% gewijzigd door Gim op 08-12-2023 14:45 ]
klopt, die is idd van de market carrousel, de andere kraampjes staan er ook wel bij tussen, de carrousel heb ik eruit gehaald omdat die een beetje teveel ruimte in beslag neemt en ik vindt m eigenlijk niet zo goed passen in mijn dorp. zelf vind ik de alpine lodge wel goed staan tussen de andere huizen, qua formaat past die goed.Gim schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 14:19:
[...]
Het kraampje rechtsonder (achter de toyshop?) is die van de Market carrousel?
De Alpine Lodge vind ik wel een lastige. Ik had hem vandaag bijna gekocht, omdat het hoe dan ook een betere set is dan vorig jaar (IMO) en omdat ie ook wel leuk uitziet met dat hout. Waarom lastig? Ik weet niet of ie wel zo lekker past bij de andere gebouwen. Ik moet dan denk ik echt wel wat weg laten. Ik heb nu al vaker het winterdorp opgedeeld in twee gebieden.... fantasy en non-fantasy, gescheiden door een beek en begroeiing of een spoor. Alpine Lodge geeft me het gevoel dat ie juist beter tot z'n recht komt als ie dan weer apart staat van de rest.
ik zit redelijk beperkt aan de ruimte die ik heb voor mijn winterdorp, vorig jaar had ik m nog 2 baseplates breder en stond ook alles vol. doordat nu een aantal huisjes omgebouwd zijn naar modulaire huisjes op 16x8 plate heb ik eigenlijk weer 2 baseplates aan ruimte over om in de toekomst uit te breiden
Ik vond deze zonet in mijn joetjuub aanbevelingen, iemand die een digitale Lego stad wil bouwen
met behulp van Studio en Blender. Het eerste filmpje is alvast indrukwekkend, zelfs de camerabewegingen zijn nagebootst:
met behulp van Studio en Blender. Het eerste filmpje is alvast indrukwekkend, zelfs de camerabewegingen zijn nagebootst:
Clowns to the left of me, Jokers to the right
De carrousel eist inderdaad wat meer ruimte op. Ieder jaar eigenlijk nog wel in het winterdorp opgenomen, mede omdat iedereen in huis hem leuk vind, maar dit jaar een keertje niet. Ook de trein gaat het dit jaar denk ik aan een kort einde trekken, omdat de rails gewoon erg veel ruimte in beslag neemt. Helaas gaat het me niet lukken om een "berg" of iets dergelijks tijdig te realiseren, zodat de trein onder een deel dorp door kan rijden. Misschien dat ik hem via een tunnel facade bij de muur het winterdorp nog laat binnenkomen op een doodlopend stuk spoor.emieltenberge schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 14:51:
klopt, die is idd van de market carrousel, de andere kraampjes staan er ook wel bij tussen, de carrousel heb ik eruit gehaald omdat die een beetje teveel ruimte in beslag neemt en ik vindt m eigenlijk niet zo goed passen in mijn dorp. zelf vind ik de alpine lodge wel goed staan tussen de andere huizen, qua formaat past die goed.
ik zit redelijk beperkt aan de ruimte die ik heb voor mijn winterdorp, vorig jaar had ik m nog 2 baseplates breder en stond ook alles vol. doordat nu een aantal huisjes omgebouwd zijn naar modulaire huisjes op 16x8 plate heb ik eigenlijk weer 2 baseplates aan ruimte over om in de toekomst uit te breiden
*EDIT*
Bij nader inzien toch de Alpine Lodge besteld. Paar Insider punten ingewisseld om wat van de prijs af te krijgen, maar nog genoeg Insider punten verdienen om bij een volgende aankoop precies genoeg te hebben voor een mooie korting. En wat GWP kerstballen voor in de boom.
Ik ga het gewoon over een andere boeg gooien

[ Voor 6% gewijzigd door Gim op 08-12-2023 16:10 ]
Ik heb grote opbergbakken van de IKEA en daar doe ik het in, bij de kerstspullen.vhal schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 16:20:
Wat ik mij afvraag aan de mensen die een winterdorp bouwen: halen jullie de sets na afloop uit elkaar of verdwijnen de sets opgebouwd en al in een grote opbergbox?
Ik neig naar het laatste
Curver opbergdozen. Gaat teveel tijd inzitten anders.vhal schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 16:20:
Wat ik mij afvraag aan de mensen die een winterdorp bouwen: halen jullie de sets na afloop uit elkaar of verdwijnen de sets opgebouwd en al in een grote opbergbox?
Ik neig naar het laatste
[ Voor 126% gewijzigd door Gim op 08-12-2023 18:05 ]
Goede vraag wel. Wij bewaren ook sets in die Samla bakken. Lekker groot. Ze zijn alleen wel doorzichtig, en laten dus UV door lijkt me...Prosac schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 16:29:
[...]
Ik heb grote opbergbakken van de IKEA en daar doe ik het in, bij de kerstspullen.
Welke gebruik jij?Gim schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 16:31:
[...]
Curver opbergdozen. Gaat teveel tijd inzitten anders.
Hoeveel setjes heb je? Bij een paar haalde ik ze uit elkaar en bouwde het elk jaar op. Het is vanaf november vroeg donker en elke avond LEGO is dan beter dan elke avond tv. Wij bouwen ook samen dus om het jaar een andere set bouwen. 😄vhal schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 16:20:
Ik neig naar het laatste
Nu hebben wij bakken gehaald voor druiven bij de plaatselijke supermarkt en dan in IKEA zipzakken stoppen. Elk jaar doe ik nu herstelwerkzaamheden.
Ik heb alles in een donker hoekje op zolder.zunrob schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 18:16:
[...]
Goede vraag wel. Wij bewaren ook sets in die Samla bakken. Lekker groot. Ze zijn alleen wel doorzichtig, en laten dus UV door lijkt me...
ik laat de sets opgebouwd in een grote doos @vhal
Ik zou het doen!
Bricklink hulp....
Ik heb bij verschillende stores gekocht uit verschillende wanted lists. 98%, hoe kan ik de andere 2% achterhalen? Hoe kan ik automatisch afvinken in de wanted lists wat in de orders gekocht is?
Ik heb bij verschillende stores gekocht uit verschillende wanted lists. 98%, hoe kan ik de andere 2% achterhalen? Hoe kan ik automatisch afvinken in de wanted lists wat in de orders gekocht is?
Water-Escape
Waren volgens mij de Curver Handy +. Toen ik ze kocht hadden ze iets van 2 of 3 groottes.
Wat passen en meten. Kleine loze ruimtes opgevuld met de accessoires of wagons of kraampjes. De hoogte is soms een dingetje, zoals bij de brandweer kazerne. Ging me er vooral om dat t een rechte doos was zonder rare inkepingen of wat dan ook.
Dit klinkt erg goed, het is ongeveer zoals ik het zelf ook heb opgelost met de verlichting van aantal modulars. Alleen loop ik er inderdaad tegenaan dat de verschillende verdiepingen niet meer los van elkaar te halen zijn op dit moment.emieltenberge schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 14:12:
[...]
de huisjes die verhoogd staan, zijn met deze connectors aangesloten op de verhoging daardoor zijn ze ook modulair uitwisselbaar, deze zijn ook mooi te gebruiken in andere modulaire gebouwen waarmee je de verdiepingen draadloos doorverbind en ze eraf kan halen: https://nl.aliexpress.com/item/1005003086481973.html
Dus deze oplossing lijkt met wel iets. Heb jij hier inmiddels ervaring mee? Werkt het een beetje? Want het is wel een dure oplossing, volgens mij heb ik dan al snel 3 per huisje nodig en met 20 huisje en 5 dollar per stuk, wordt dat best een dure oplossing!
Lightmybricks heeft die connectoren standaard voor de Modular’s. En het werkt verrassend goed, je moet alleen je verdieping een beetje aandrukken.
:strip_exif()/f/image/u9unNqCaShMZLd3c1NdaWett.jpg?f=fotoalbum_medium)
[ Voor 56% gewijzigd door Delerium op 08-12-2023 21:19 ]
Ik doe het exact hetzelfdeProsac schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 16:29:
[...]
Ik heb grote opbergbakken van de IKEA en daar doe ik het in, bij de kerstspullen.
Ik krijg nu al 4 jaar achter elkaar bij Sint het nieuwe lego kerst huisje. Voor sint moeten dus alle sets klaar zijn. Ik bouw meestal op zondag middag tussen de diensten in aan een huisje. Het betekent wel dat we elk jaar eerder beginnen. De huisjes staan dan op zolder te wachten tot dat de goede man weer is vertrokken naar Spanje, dan komt ineens een heel kerst dorp van zolder.vhal schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 16:20:
Ik neig naar het laatste
Ben benieuwd hoe lang we dit volhouden, nu met een kleintje begint het systeem al wat te piepen en te kraken. Haha.
Alle huisjes op de verhoging zijn met deze wireless connector op de verhoging aangesloten, naast die connector zit een plat 1*4 modified met 2 studs, de rest waar het huisje op steunt is voorzien van tiles.Pittie schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 20:34:
[...]
Dit klinkt erg goed, het is ongeveer zoals ik het zelf ook heb opgelost met de verlichting van aantal modulars. Alleen loop ik er inderdaad tegenaan dat de verschillende verdiepingen niet meer los van elkaar te halen zijn op dit moment.
Dus deze oplossing lijkt met wel iets. Heb jij hier inmiddels ervaring mee? Werkt het een beetje? Want het is wel een dure oplossing, volgens mij heb ik dan al snel 3 per huisje nodig en met 20 huisje en 5 dollar per stuk, wordt dat best een dure oplossing!
Het kost idd een paar euro extra per huisje, maar het gemak met afbreken/opbergen (want het moet allemaal naar zolder) en ook de vrijheid om de huisjes te kunnen verwisselen zonder eerst alles los te trekken vind ik nket opwegen tegen die paar euro.
Binnenkort ga ik ook mijn modulars met dit systeem verlichten.
Zaterdag = pyjamadag = Lego-dag! 
:strip_exif()/f/image/IIc9wzawDfOkqBoaCe6ZEj0x.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hCThBHZgPKvJD4W3mvZrVw97.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/qIurOJjV7rYJdNZwvF9fyk4E.gif?f=user_large)
Boys will be boys.
:strip_exif()/f/image/IIc9wzawDfOkqBoaCe6ZEj0x.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hCThBHZgPKvJD4W3mvZrVw97.jpg?f=fotoalbum_large)
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/qIurOJjV7rYJdNZwvF9fyk4E.gif?f=user_large)
Boys will be boys.
[ Voor 43% gewijzigd door Yonix op 09-12-2023 13:43 ]
In je wanted list zit een Apply Order knopje, kies je order, kies apply en dan heb je een optie "Hide Items if Have Qty is ≥ Want Qty" bij je filterswater_escape schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 19:33:
Bricklink hulp....
Xbox Live: MarkH
Heb bij de Ikea een 2x4 vaks kallax gekozen met daarin vitrinekastjes inserts. Deze waren nu standaard €17,50 ipv €25 per stuk. Ziet er erg mooi uit.QuattroNL schreef op maandag 4 december 2023 @ 22:40:
[...]
Vitrinekast kopen?
Ikea heeft best wel wat keus.
Ik heb 2 Besta's (oude foto):
[Afbeelding]
Top!Popcorna schreef op zondag 10 december 2023 @ 09:54:
[...]
Heb bij de Ikea een 2x4 vaks kallax gekozen met daarin vitrinekastjes inserts. Deze waren nu standaard €17,50 ipv €25 per stuk. Ziet er erg mooi uit.
Als je alles ingericht hebt willen we natuurlijk wat foto's zien

De laatste stap uit mijn kastelentijdperk is afgerond. Het Leeuwenridderskasteel is nu ook af. Tijd om te vergelijken met de MOC van 3x 31120 die er op is gebaseerd.
Uiteraard is het origineel beter, mooier en groter. Het bevat meer steentjes die ook nog eens allemaal ten dienste staan van het ontwerp. Er zitten veel gave technieken in en het is heel tof dat het geen standaard recht kasteel is, maar juist veel schuine muren bevat. Dat het naast mooi, ook nog eens speelbaar is, is natuurlijk erg knap gedaan.
De MOC is vanzelfsprekend beperkt in de mogelijkheden van de gegeven stenen. Des te knapper dat de ontwerper nog zo goed de essentie van het Leeuwenridderskasteel heeft weten te vangen! Inclusief werkende functies en opmerkingen in de handleiding.
:strip_exif()/f/image/sWgdzTnObMMiH5fMMrefuHAO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XPlpFAxMpx3YD45BWGQwGUHM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XeDE36fngbIi2mopxA8e6pB0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PMXxOvgJ23n0hAYFCZKzqVme.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kSzLYXzEnkblS45vfWUFZ7OG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2vmzghg1hAxNb6DdrWx4o7Zc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DVPjOod8ZZazVoYmt55zI5CE.jpg?f=fotoalbum_large)
Uiteraard is het origineel beter, mooier en groter. Het bevat meer steentjes die ook nog eens allemaal ten dienste staan van het ontwerp. Er zitten veel gave technieken in en het is heel tof dat het geen standaard recht kasteel is, maar juist veel schuine muren bevat. Dat het naast mooi, ook nog eens speelbaar is, is natuurlijk erg knap gedaan.
De MOC is vanzelfsprekend beperkt in de mogelijkheden van de gegeven stenen. Des te knapper dat de ontwerper nog zo goed de essentie van het Leeuwenridderskasteel heeft weten te vangen! Inclusief werkende functies en opmerkingen in de handleiding.
:strip_exif()/f/image/sWgdzTnObMMiH5fMMrefuHAO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XPlpFAxMpx3YD45BWGQwGUHM.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XeDE36fngbIi2mopxA8e6pB0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PMXxOvgJ23n0hAYFCZKzqVme.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/kSzLYXzEnkblS45vfWUFZ7OG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/2vmzghg1hAxNb6DdrWx4o7Zc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/DVPjOod8ZZazVoYmt55zI5CE.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/t0TEIg7e4vB9ikYjFMt77X7y.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoi allemaal!
Graag deel ik mijn nieuwste LEGO Ideas-project met jullie: Vampire's Lair!
Ik heb deze MOC gebouwd omdat ik net als veel andere LEGO-fans het Monster Fighters thema van 10 jaar geleden mis. Het resultaat is een mix van Monster Fighters, Castle, gotische architectuur en verwijzingen naar een aantal favoriete thema's uit mijn jeugd (o.a. Wolfpack, Fright Knights en Adventurers).
Ik hoor heel graag wat jullie er van vinden! En mocht je willen supporten, dan kan dat via deze link. Thanks alvast!
/f/image/azknQA8cr5MWTTvSlQuMii7O.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/WIuJJGh9XgLnFsrdKqruER14.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/IdQTlWTqihKhKuWtRhXgstN8.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb deze MOC gebouwd omdat ik net als veel andere LEGO-fans het Monster Fighters thema van 10 jaar geleden mis. Het resultaat is een mix van Monster Fighters, Castle, gotische architectuur en verwijzingen naar een aantal favoriete thema's uit mijn jeugd (o.a. Wolfpack, Fright Knights en Adventurers).
Ik hoor heel graag wat jullie er van vinden! En mocht je willen supporten, dan kan dat via deze link. Thanks alvast!
/f/image/azknQA8cr5MWTTvSlQuMii7O.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/WIuJJGh9XgLnFsrdKqruER14.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/IdQTlWTqihKhKuWtRhXgstN8.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/nPfQF8rnTgNQxWV33Nx0RKWZ.png?f=fotoalbum_large)
Je krijgt al pluspunten omdat je (op het eerste gezicht) niet duizenden onderdelen gebruikt zoals elke andere inzending.DistractedBldr schreef op zondag 10 december 2023 @ 15:45:
Hoi allemaal!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Haha! Thanks! Ik probeer mijn MOC's altijd een beetje als "echte" LEGO sets te bouwen en rekening te houden met hoeveel de set ongeveer zou kosten.ErikT738 schreef op zondag 10 december 2023 @ 16:11:
[...]
Je krijgt al pluspunten omdat je (op het eerste gezicht) niet duizenden onderdelen gebruikt zoals elke andere inzending.
Deze set bestaat uit 1300 onderdelen en is daarmee geen kleine set, maar ook niet zo'n dure set zoals we de laatste tijd veel zien.
Wij halen alles uit elkaar en per set 1 of meerdere zipbags met setnummer erop.vhal schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 16:20:
Ik neig naar het laatste
Het is ieder jaar aan het begin van de kerstperiode weer feest om alles op te bouwen
Ik bouw dan ook samen met mijn 2 zoontjes iedere avond weer iets erbij.
Is inmiddels onze traditie geworden
ik kan je deze toevoeging aan je lion's castle aan raden.millerman_sf schreef op zondag 10 december 2023 @ 12:15:
De laatste stap uit mijn kastelentijdperk is afgerond. Het Leeuwenridderskasteel is nu ook af. Tijd om te vergelijken met de MOC van 3x 31120 die er op is gebaseerd.
https://rebrickable.com/m...astle-ramp-10305/#details
ik vond de laatste stap (de ramp) eigenlijk een beetje een afknapper. Daar had veel meer in gezeten, zoals deze MoC laat zien, en voor een minimale toevoeging aan steentjes.
Ik ben zelf gisteren aan El Dorado Fortress begonnen. Vingers kriebelden, zeg maar
ben nu 3 zakjes ver, en hoewel het een heerlijke build is, vind ik het jammer dat de gele kleur stelling niet consistent is doorgevoerd in de steunbalken van de muren.
Ik maak hem eerst wel af, maar ga daarna eens kijken of ik gele stenen kan vinden om er een aantal te vervangen.
"I would like to cancel my subscription to your problems"
Ja, eens. Die ramp hadden ze eerder mogen doen. Het enige toffe daar aan, is die knik. Maar ik heb de set alweer in de verkoop staan op V&A. Ik bouw alleen, ik heb geen behoefte aan displaysets of speelsets.Stappieterug schreef op maandag 11 december 2023 @ 10:49:
[...]
ik kan je deze toevoeging aan je lion's castle aan raden.
https://rebrickable.com/m...astle-ramp-10305/#details
ik vond de laatste stap (de ramp) eigenlijk een beetje een afknapper. Daar had veel meer in gezeten, zoals deze MoC laat zien, en voor een minimale toevoeging aan steentjes.
Afgelopen weekend heb ik maar eens de Cat D11 in elkaar gezet. Een erg gaaf model, erg groot vooral ook.
Het model werkt met Lego Control+. Tijdens de build moet je al het een en ander testen, alvorens verder te gaan. Dat ging allemaal zonder problemen. Nu is het model helemaal gereed en wilde ik de kalibratie in de app gaan starten. Nou, daar loopt het nogal stroef helaas.
De verbinding wordt opgebouwd, de kalibratie gestart en that's it.... Er gebeurt een beetje en vervolgens alleen maar heel veel stilte, afgezien van het motorgeluid uit de app.
Heb alles ondertussen weer nagelopen, de test opnieuw gedaan en alles lijkt goed te zijn. Toch weigert de kalibratie verder te gaan en lijkt het alsof deze ergens hangt, ergens op wacht. Alleen wat....
Heeft iemand dit ook gehad?
Het model werkt met Lego Control+. Tijdens de build moet je al het een en ander testen, alvorens verder te gaan. Dat ging allemaal zonder problemen. Nu is het model helemaal gereed en wilde ik de kalibratie in de app gaan starten. Nou, daar loopt het nogal stroef helaas.
De verbinding wordt opgebouwd, de kalibratie gestart en that's it.... Er gebeurt een beetje en vervolgens alleen maar heel veel stilte, afgezien van het motorgeluid uit de app.
Heb alles ondertussen weer nagelopen, de test opnieuw gedaan en alles lijkt goed te zijn. Toch weigert de kalibratie verder te gaan en lijkt het alsof deze ergens hangt, ergens op wacht. Alleen wat....
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
Heb 1x even een set gehad met die app. Kreeg 'm niet aan de praat totdat ik in de app zag dat ik, per ongeluk, een verkeerde set/voertuig had gekozen. Blijkbaar komt het nogal nauw en werkt je set alleen als je ook in de app de juiste set hebt gekozen.Leut schreef op maandag 11 december 2023 @ 20:10:
Afgelopen weekend heb ik maar eens de Cat D11 in elkaar gezet. Een erg gaaf model, erg groot vooral ook.
Heb alles ondertussen weer nagelopen, de test opnieuw gedaan en alles lijkt goed te zijn. Toch weigert de kalibratie verder te gaan en lijkt het alsof deze ergens hangt, ergens op wacht. Alleen wat....![]()
Het werkt ondertussen.
Heb de D11 samen met een vriend gebouwd, elk een D11. Blijkbaar is het dan minder handig, om beide tegelijkertijd met de Control+ app aan de slag te gaan... Heb de app daarom ff verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en daarna verliep alles vlekkeloos.
We kunnen gaan schuiven
Heb de D11 samen met een vriend gebouwd, elk een D11. Blijkbaar is het dan minder handig, om beide tegelijkertijd met de Control+ app aan de slag te gaan... Heb de app daarom ff verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en daarna verliep alles vlekkeloos.
We kunnen gaan schuiven
Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0
En een groot cadeau erachter voor de ouderswater_escape schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 09:27:
Kerstcadeau voor de kids inpakken. Lego spaarpot
Al een paar avonden bezig om Himeji Castle in elkaar te zetten. Bijna klaar, hou best wel veel onderdeeltjes over maar vreemder: ik mis er ook een paar en ook een paar die ik in een andere kleur wel had..
Maandje of wat geleden de Technic Yamaha motor in elkaar gezet en ook daar had ik al een onderdeel tekort..
Toch maar eens bellen met Lego dus...
Maandje of wat geleden de Technic Yamaha motor in elkaar gezet en ook daar had ik al een onderdeel tekort..
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dit jaar met kerst maar een keer goed uitpakken met lego voor de oudste.
Druk jaar achter de boeg met twee verhuizingen, wonen in een kleine caravan met vier personen en dat was niet altijd even fijn. Hij is gek van star wars en lego, dus dit leek mij een no brainer. Wil zijn gezicht wel eens zien op 1e kerstdag
Alleen de gedachte al maakt mij vrolijk
Ik heb de set in de ombouwboos laten zitten, sticker met "breekbaar wijn" erop haha.
AT AT UCS
https://www.lego.com/nl-nl/product/at-at-75313
Druk jaar achter de boeg met twee verhuizingen, wonen in een kleine caravan met vier personen en dat was niet altijd even fijn. Hij is gek van star wars en lego, dus dit leek mij een no brainer. Wil zijn gezicht wel eens zien op 1e kerstdag
Ik heb de set in de ombouwboos laten zitten, sticker met "breekbaar wijn" erop haha.
AT AT UCS
I intend to live forever. So far, so good.
Custom made. Zijn nergens te koop.The Eagle schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:24:
@water_escape Waar heb je die vandaan?
Denk dat er hier ook wel een paar blij mee zouden zijn
Water-Escape
Vreemd, ik heb afgelopen maand ook het Himeji kasteel gebouwd en geen enkel onderdeel ontbrak bij mij.Stormtrooper schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 10:59:
Al een paar avonden bezig om Himeji Castle in elkaar te zetten. Bijna klaar, hou best wel veel onderdeeltjes over maar vreemder: ik mis er ook een paar en ook een paar die ik in een andere kleur wel had..
Hoe bouw jij je Lego sets dan gewoonlijk? Ik werk per genummerd zakje en controleer ook altijd dat er geen onderdeeltje(s) in het zakje achtergebleven zijn. Is me ooit, jaren geleden, wel eens overkomen dat ik dacht een Lego onderdeeltje te missen, waarna ik na goed zoeken erachter kwam dat het nog in het zakje in een kreukel verstopt zat.
Wat ik sowieso nooit doe is alle zakjes openen en op één grote berg uitstorten. Dat is bijna garantie voor het niet meer kunnen vinden van bepaalde onderdelen tijdens bouwstappen.
Ik gooi aan het begin alle zakjes leeg in een bak en haal er dan alleen de hele grote stukken uit. Doe ik jaren en met iedere set.Haay schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 13:53:
[...]
Vreemd, ik heb afgelopen maand ook het Himeji kasteel gebouwd en geen enkel onderdeel ontbrak bij mij.
Hoe bouw jij je Lego sets dan gewoonlijk? Ik werk per genummerd zakje en controleer ook altijd dat er geen onderdeeltje(s) in het zakje achtergebleven zijn. Is me ooit, jaren geleden, wel eens overkomen dat ik dacht een Lego onderdeeltje te missen, waarna ik na goed zoeken erachter kwam dat het nog in het zakje in een kreukel verstopt zat.
Wat ik sowieso nooit doe is alle zakjes openen en op één grote berg uitstorten. Dat is bijna garantie voor het niet meer kunnen vinden van bepaalde onderdelen tijdens bouwstappen.
Eigenlijk ontbrak er maar ééntje, de andere 2 stukjes zaten wel in de zakjes maar in een andere kleur. En nee, niet ergens een vergissing gemaakt (is met deze set ook niet te doen, zijn maar weinig kleuren).
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Old school is dat. Tenminste, genummerde zakjes ben ik 30 jaar geleden niet mee opgegroeid. Alle zakjes open, op een hoop en dan sorteren.[b]Haay in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Ergens is het sorteren van zo'n berg blokjes in bakjes op kleur/soort/etc net de nostalgische tik waar ik veel plezier aan beleef. En dan graven en zoeken.
Dopamine shotje als je het eindelijk gevonden hebt

Ik doe een tussenvariant en gooi 2 of 3 nummers bij elkaar in een bak. Wel de grabbelfun, iets minder van de frustratie
Ik had met het Himeji kasteel ook dat er in één van de daken twee stukjes van een verkleerde kleur zaten. Dat had ik nog niet eerder in een Lego set gezien.Stormtrooper schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 13:59:
[...]
Ik gooi aan het begin alle zakjes leeg in een bak en haal er dan alleen de hele grote stukken uit. Doe ik jaren en met iedere set.
Eigenlijk ontbrak er maar ééntje, de andere 2 stukjes zaten wel in de zakjes maar in een andere kleur. En nee, niet ergens een vergissing gemaakt (is met deze set ook niet te doen, zijn maar weinig kleuren).
Toen had je nog geen tien kleuren. Nu tig waarbij het soms wel erg handig is dat ze in zakjes langskomen in secties. Want allemaal bij elkaar zijn ze (zeker met kunstlicht) lang niet allemaal makkelijk meer van elkaar te onderscheiden.Holzschuh schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 14:28:
[...]
Old school is dat. Tenminste, genummerde zakjes ben ik 30 jaar geleden niet mee opgegroeid. Alle zakjes open, op een hoop en dan sorteren.
Ergens is het sorteren van zo'n berg blokjes in bakjes op kleur/soort/etc net de nostalgische tik waar ik veel plezier aan beleef. En dan graven en zoeken.
Dopamine shotje als je het eindelijk gevonden hebt
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Is gewoon een extra dimensie bij het sorterenSeñor Sjon schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 14:42:
[...]
Toen had je nog geen tien kleuren. Nu tig waarbij het soms wel erg handig is dat ze in zakjes langskomen in secties. Want allemaal bij elkaar zijn ze (zeker met kunstlicht) lang niet allemaal makkelijk meer van elkaar te onderscheiden.
Moet wel zeggen dat ik vaker setjes bouw waar die regenboog aan kleuren minder een issue is. Maar dat is voor een ander topic. Dan wordt het eerder de afweging hoeveel stenen er in 1 stap zitten of het überhaupt werkbaar is.
Ik vind het ook wel typisch. Ik heb tot een half jaar geleden nog nooit gehad dat er bij levering een blokje ontbrak. Koop denk ik 3-4 grote sets per jaar. Niet idioot veel daarentegen.Haay schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 13:53:
[...]
Vreemd, ik heb afgelopen maand ook het Himeji kasteel gebouwd en geen enkel onderdeel ontbrak bij mij.
Eerste en enige keer was 5 dezelfde transparante ramen, bij de modular construction site van Brinklink designer program. Zou me niet verbazen dat ik daar niet de enige was, zaten allemaal ook in dezelfde instructieplaatje. Wellicht foutje daarin, want op andere plekken ontbreken ramen bewust.
Zou ergens natuurlijk wel kunnen dat omdat je alles bij elkaar gooit je toch iets makkelijker een foutje maakt en een blokje met een leeg zakje weggooit, maar daar wil ik niemand van beschuldigen.
X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop
Na 20 jaar geen Lego aangeraakt te hebben begon het weer te kriebelen nu ons zoontje van 4 ook met Lego begint.
Van de Sint kreeg ik de Gandalf+Balrog BrickHeadz, en sindsdien is het hek van de dam.
Ik word voornamelijk getriggered door (voor mij) nerdstalgic sets, en mezelf de Ecto-1 (10274) cadeau gedaan
De DeLorean staat nu op de wishlist. En ik zag nog een x-wing in diezelfde prijsklasse.
Ik hoop dat er meer sets komen van dat formaat, en met een lekker nostalgisch fantasy/scifi tintje.
Van de Sint kreeg ik de Gandalf+Balrog BrickHeadz, en sindsdien is het hek van de dam.
Ik word voornamelijk getriggered door (voor mij) nerdstalgic sets, en mezelf de Ecto-1 (10274) cadeau gedaan
De DeLorean staat nu op de wishlist. En ik zag nog een x-wing in diezelfde prijsklasse.
Ik hoop dat er meer sets komen van dat formaat, en met een lekker nostalgisch fantasy/scifi tintje.
Misschien is Luke's Landspeeder dan ook iets voor jou?boxlessness schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 21:20:
Na 20 jaar geen Lego aangeraakt te hebben begon het weer te kriebelen nu ons zoontje van 4 ook met Lego begint.
Ik word voornamelijk getriggered door (voor mij) nerdstalgic sets, en mezelf de Ecto-1 (10274) cadeau gedaan![]()

Heb die set afgelopen oktober gebouwd en ik vond hem erg leuk om te bouwen. En het resultaat staat heel mooi bij mijn andere grote Lego Star Wars sets.
Als Lambo-fan vind ik de witte 76908 Countach natuurlijk heel gaaf.
Nou ben ik niet vies van Speedchampions een andere kleur geven dus toen ik met een schuin oog naar de rode 76895 Ferrari F8 Tributo keek, en dan met name naar het raam, ontstond al snel het idee: een rode Countach en een witte F8.
Nou had ik, niet geheel toevallig, een extra Countach en F8 staan
Niet alle parts waren 1:1 uitwisselbaar maar gelukkig bestaat er Bricklink.
Vandaag kwamen de laatste parts binnen dus de swap kon beginnen.
De Countach (waarbij ook het interieur veranderd is van rood naar wit, een typisch foute jaren-80 combi):
:strip_exif()/f/image/4NunGXhTVwlvlpRiocxG8eAR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AlXkzY8U4FPcoNGHppfYrTwm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ru7W7B4ViKY5pZHiR5aX8sIi.jpg?f=fotoalbum_large)
De Ferrari (waarbij ik de stickers uit moest knippen want de achtergrond was rood):
:strip_exif()/f/image/CdZhpplRxiMdytgVfAlTKOy1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/L12UhJzTQVIGZFeG7varn11t.jpg?f=fotoalbum_large)
En saampies:
:strip_exif()/f/image/cnr7Qbd7eyp33JSZBtum6KVY.jpg?f=fotoalbum_large)
Verdere kleuren komen er niet, simpelweg omdat de ramen, met z'n gekleurde randen, de beperkende factor zijn.
Gelukkig maar want 1 set in inmiddels 20 kleuren is wel genoeg
Nou ben ik niet vies van Speedchampions een andere kleur geven dus toen ik met een schuin oog naar de rode 76895 Ferrari F8 Tributo keek, en dan met name naar het raam, ontstond al snel het idee: een rode Countach en een witte F8.
Nou had ik, niet geheel toevallig, een extra Countach en F8 staan
Niet alle parts waren 1:1 uitwisselbaar maar gelukkig bestaat er Bricklink.
Vandaag kwamen de laatste parts binnen dus de swap kon beginnen.
De Countach (waarbij ook het interieur veranderd is van rood naar wit, een typisch foute jaren-80 combi):
:strip_exif()/f/image/4NunGXhTVwlvlpRiocxG8eAR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/AlXkzY8U4FPcoNGHppfYrTwm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ru7W7B4ViKY5pZHiR5aX8sIi.jpg?f=fotoalbum_large)
De Ferrari (waarbij ik de stickers uit moest knippen want de achtergrond was rood):
:strip_exif()/f/image/CdZhpplRxiMdytgVfAlTKOy1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/L12UhJzTQVIGZFeG7varn11t.jpg?f=fotoalbum_large)
En saampies:
:strip_exif()/f/image/cnr7Qbd7eyp33JSZBtum6KVY.jpg?f=fotoalbum_large)
Verdere kleuren komen er niet, simpelweg omdat de ramen, met z'n gekleurde randen, de beperkende factor zijn.
Gelukkig maar want 1 set in inmiddels 20 kleuren is wel genoeg
Dat is een flink kerstcadeau, kan niet anders dan priceless wordenIkWilbert schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 12:41:
Dit jaar met kerst maar een keer goed uitpakken met lego voor de oudste.
AT AT UCS

Heb 'm ook nog staan, nog niet aan toe gekomen.
De Ecto1 is een leuke set, heb ik ook gebouwd. Ik wil ook de DeLorean gaan bouwen, maar op Brickwatch klopt de laagste prijs niet en via BOL ga je gelijk naar 200 euro helaas.boxlessness schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 21:20:
Ik word voornamelijk getriggered door (voor mij) nerdstalgic sets, en mezelf de Ecto-1 (10274) cadeau gedaan![]()
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Ik ben op het punt aangekomen dat ruimte een probleem gaat worden, en kijk de schuldige aan (Millennium Falcon).
Ik zou het doen!
Welkom bij de club.. Ik heb ook ruimte tekort..rammes schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 22:42:
Ik ben op het punt aangekomen dat ruimte een probleem gaat worden, en kijk de schuldige aan (Millennium Falcon).
De Lambo is inmiddels verkocht, maar in de plaats heb ik wel weer 3 nieuwe sets (8455, 9398, 42157) erbij

:strip_exif()/f/image/MuYPFtT4N3Jge04zDKfZI47Z.jpg?f=fotoalbum_large)
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Hier ook een beetje hetzelfde probleem omtrent de MF. De stiefvader van m'n vrouw kwam laatst langs om die set hier af te leveren om te lenen. Maar die is op kleur (en een beetje op grote) gesorteerd, dus dat wordt eerst een klus om het goed vindbaar te krijgen...rammes schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 22:42:
En m'n standaard bouwplek is zo'n 30cm x 50cm, en dat wordt een probleempje met de MF
Gelukkig is het een luxeprobleem, en ik vermoed dat ik rond de kerstdagen even ergens wat ruimte/tijd vrij ga maken voor die set.
@Remy!!!! Zorg er wel voor dat het een paar dagen kan blijven staan. Ik heb er een uur of 12 over gedaan...
Arno schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 22:29:
[...]
maar op Brickwatch klopt de laagste prijs niet en via BOL ga je gelijk naar 200 euro helaas.
offtopic:
Huh? Is toch echt 159,99 bij cdiscount, en 169,99 bij vele anderen, klopt toch qua prijs?
Huh? Is toch echt 159,99 bij cdiscount, en 169,99 bij vele anderen, klopt toch qua prijs?
Jullie gesprekken over de Delorean hebben me 170 euro gekost.JPDeckers schreef op woensdag 13 december 2023 @ 05:45:
[...]
offtopic:

Naar aanleiding van jouw post dacht ik dat ik even iets gemist had ivm de selectie van deze set,
maar blijkbaar werd deze vorig jaar reeds aangekondigd. LEGO Ideas review results - four projects approved!
De 3 andere projecten werden reeds toegevoegd aan de ideas backlog:
- orient express
- insecten
- tales of the space age
€79,99 voor 516 onderdelen (zoals in bricktastic artikel staat) is wel pittig
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked