Ik heb voor diverse sets verlichting van Easylight: https://easylite.aliexpress.com/store/ voor ~€20 zijn dat prima setjesWailing_Banshee schreef op woensdag 15 november 2023 @ 08:58:
[...]
Dat vind ik van die lichtsetjes ook... Ik zou graag m'n boomhut willen verlichten, en de Titanic, maar die prijzen...
Zat al best lang te twijfelen voor een paar speed champions.
Maar om verschillende redenen steeds afgehouden....
maar door meesje in "Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic" nu dus 6 besteld
En bedankt @meesje
Waarom ging ik ook naar dat forumdeel
Maar om verschillende redenen steeds afgehouden....
maar door meesje in "Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic" nu dus 6 besteld

En bedankt @meesje
Waarom ging ik ook naar dat forumdeel
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
gaaf! heb jij deze zelf ook? weet jij zo of die ook schuin kunnen hangen? ik kon zo niet zien hoe ze vast zitten..Cheezus schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 21:33:
[...]
Geen idee of je al bekend bent met de plexi wallmounts maar dat maakt het wat minder kaal / kleurrijker:
[Afbeelding]
of gewoon een effen kleur:
[Afbeelding]
Het ziet er wel gaaf uit die wallmounts. Maar je auto's worden dan wel heel snel ontzettend stoffig denk ik.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Net als een echte auto, afentoe ff door de wasstraat heenLuPo schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:00:
Het ziet er wel gaaf uit die wallmounts. Maar je auto's worden dan wel heel snel ontzettend stoffig denk ik.
Op https://huyl.it/ staat beschreven hoe ze opgehangen worden (incl videootje).leosand schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:53:
[...]
gaaf! heb jij deze zelf ook? weet jij zo of die ook schuin kunnen hangen? ik kon zo niet zien hoe ze vast zitten..
Ik doe de aanname dat de andere merken iets soortgelijks hebben.
Voor zover ik het kan zien kan je het plexiglas deel zeker schuin ophangen maar of je auto ook zo blijft hangen weet ik niet. Ik zie wel 2 beugeltjes (onder en boven) dus dan zou het moeten kunnen.
:strip_exif()/f/image/b0jgsGa64TmHpAhcZYr3i4LN.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 24% gewijzigd door QuattroNL op 15-11-2023 10:47 ]
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
0 ervaring mee; https://www.etsy.com/nl/l...ego?variation0=1899215937QuattroNL schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:45:
[...]
Op https://huyl.it/ staat beschreven hoe ze opgehangen worden (incl videootje).
Ik doe de aanname dat de andere merken iets soortgelijks hebben.
Voor zover ik het kan zien kan je het plexiglas deel zeker schuin ophangen maar of je auto ook zo blijft hangen weet ik niet. Ik zie wel 2 beugeltjes (onder en boven) dus dan zou het moeten kunnen.
[Afbeelding]
Iemand op MP heeft 3D-geprinte beugeltjes te koop om de auto's aan de wielen op te hangen. Ziet er simpel uit maar als het werkt...
(geen relatie met de aanbieder, kwam 'm toevallig tegen)
[ Voor 6% gewijzigd door QuattroNL op 15-11-2023 11:00 ]
Heb ook zo iets van, zo spannend kan het niet zijn; koop bij de bouwmarkt een stuk plexiglas, of mdf (4mm). Plak er een sticker op, verf het een kek kleurtje. Hanger/houder/beugel erop en klaar 10-20euro, en het is -precies- zoals je zelf wilt. Frot er een led stripje achter, Bluetooth connectie en schakelen met telefoon of bewegingsensor zodra je er voorbij looptQuattroNL schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:59:
Iemand op MP heeft 3D-geprinte beugeltjes te koop om de auto's aan de wielen op te hangen. Ziet er simpel uit maar als het werkt...
[ Voor 5% gewijzigd door himlims_ op 15-11-2023 11:13 ]
Zou er zo niet teveel gewicht komen te hangen via de twee wielen? Dat er toch wat gaat doorbuigen of zo?QuattroNL schreef op woensdag 15 november 2023 @ 10:59:
top! dit nog nooit eerder gezien (soort bricklink/watch meets lego pab)Karp schreef op donderdag 9 november 2023 @ 14:46:
Weer wat geleerd!
Er zijn 3 modular-aanvullingen op/via Pick-a-brick
Construction site
Winter scene
Vending stand
Via de livestream gevonden
I see what you did there 😏Bokkie schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:07:
[...]
Toevallig gisteren led setjes besteld voor Himeji castle en voor de tranquil garden van mijn vrouw.
Zit best nog wel verschil in van de verschillende merken, ook in hoe ze belichten. Uiteindelijk voor de game of bricks setjes gekozen.
Maar zag inderdaad voor sommige lichtsetjes dat de prijs wel erg hoog licht
superhimlims_ schreef op woensdag 15 november 2023 @ 13:17:
[...]
top! dit nog nooit eerder gezien (soort bricklink/watch meets lego pab)
ff spelen met de link en je komt meer tegen
https://www.lego.com/en-g...rick?elementGroup=EG00110
https://www.lego.com/en-g...rick?elementGroup=EG00111
alleen geen building pdf erbij
https://www.lego.com/en-g...rick?elementGroup=EG00102
[ Voor 8% gewijzigd door leosand op 15-11-2023 13:39 ]
De Sian en Bugatti hangen hier aan 3d geprinte wall mounts. Gemakkelijk te vinden op thingy verse (https://www.thingiverse.com/thing:5206373/files)
Battle.net Spud#2543
Vandaag 10267 Gingerbread House weer eens in elkaar gezet. Heeft iemand die ook liggen toevallig? Het dak was nog net zo gammel en onhandig als ik me herinnerde 😳
Herkenbaar! Hier is het Gingerbread House ook onderdeel van de "kerst lego", maar dat dak blijft een zwak punt en laat frequent los/blijft gammel.Karp schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:01:
Vandaag 10267 Gingerbread House weer eens in elkaar gezet. Heeft iemand die ook liggen toevallig? Het dak was nog net zo gammel en onhandig als ik me herinnerde 😳
Wel een leuk set verder hoor!
Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4
Het staat je vrij het dak minder gammel te maken he?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Haha inderdaad dat dak is een drama. M'n dochter begon er van de week over dus ik ga 'm ook weer uit de mottenballen halenKarp schreef op woensdag 15 november 2023 @ 14:01:
Zolang ik het zelf geloof is het goed toch?
Ik heb wat parts besteld op Bricklink om deze aanpassing te bouwen van set 31088, van JKBrickworks. Ik ben heel benieuwd! 
Het setje heb ik nog liggen na een eerdere MOC-challenge op dit forum.
Het setje heb ik nog liggen na een eerdere MOC-challenge op dit forum.
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Ik ben hier heel benieuwd naar. Mijn wederhelft wil hier ook graag verlichting in maar ik weet niet zo goed hoe, met wat en waar te beginnen.Bokkie schreef op woensdag 15 november 2023 @ 09:07:
[...]
Toevallig gisteren led setjes besteld voor Himeji castle
Een how-to of tips zijn meer dan welkom

Daily driver; MB R171 SLK280
Ik maakte MOC-74161 "Vincent van Gogh Brickheadz" van gebruiker LegoMocBrickheadz
. Irritant weer vandaag trouwens
https://rebrickable.com/m...ncent-van-gogh-brickheadz
https://rebrickable.com/m...ncent-van-gogh-brickheadz
:strip_exif()/f/image/pkpDaXuLIxbG5YVywhvUxwMc.jpg?f=fotoalbum_large)
Toch nog even hier op reageren. Ben ook niet echt enthousiast over de ontwikkeling die de Oriënt Express lijkt te maken:Hansw1 schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 17:40:
Ik zag de Orient express weet iemand welk type locomotief in werkelijkheid werd gebruikt
Het eerste ontwerp met de groene kleur vind ik eigenlijk mooier
Waaromzijn ze daar van afgestapt
Mvg Hans
Van deze beauty:
/f/image/pU2RxI9QfpoY6NvvxYcDFzsq.png?f=fotoalbum_large)
Naar deze toch wat knullige locomotief:
/f/image/auGgccqdKu5Xb1juRudcOGcC.png?f=fotoalbum_large)
Al moet ik eerlijk bekennen dat ik ook niet weet welke waarheidsgetrouwer is. Maar ik vind hem als trein (vooral de locomotief) niet zo aantrekkelijk meer, helaas.
Die groene is erg mooi ja..die blauwe heeft een wel erg hoog thomas de locomotief-gehaltevanenkelen schreef op woensdag 15 november 2023 @ 23:09:
[...]
Toch nog even hier op reageren. Ben ook niet echt enthousiast over de ontwikkeling die de Oriënt Express lijkt te maken:
Van deze beauty:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Al moet ik eerlijk bekennen dat ik ook niet weet welke waarheidsgetrouwer is. Maar ik vind hem als trein (vooral de locomotief) niet zo aantrekkelijk meer, helaas.
Het is gevoelsmatig inderdaad een flink downgrade. Heb eens wat online gesnuffeld en op de Duitse Wiki staat een hele reeks aan foto's over locomotieven die in de loop der jaren gebruikt zijn. En daar staan varianten van beide types (origineel en Lego uitvoering). De Duitse Wiki over de Oriënt express is een sterartikel dus dat lijkt mij een goede bron.vanenkelen schreef op woensdag 15 november 2023 @ 23:09:
[...]
....
Blijft staan dat die van Lego wel erg minimalistisch oogt zo.
De locomotief uit de aankomende officiële set is van een soort waarvan we al meerdere locomotieven in Lego vorm hebben gezien. Dat is zo teleurstellend. Juist de grote zware locomotief uit het Ideas project zou interessant zijn omdat het zo anders is dan wat we al vaker gezien hebben van Lego.vanenkelen schreef op woensdag 15 november 2023 @ 23:09:
Ik denk dat Lego geen 'remake' van de Emerald Night Train (10194) wilde maken, en dus voor deze blauwe variant met kleinere locomotief is gegaan. Zonde!
Afbeelding, Lego set 10194:

Vorige week begonnen aan de Peugeot LeMans Hypercar maar voor het eerst in mijn relatief jonge LEGO-geschiedenis een ontbrekend steentje (nagenoeg het kleinste tandwiel)
Afgelopen vrijdag nabesteld en als het goed is vandaag binnen. Grote blij!
Afgelopen vrijdag nabesteld en als het goed is vandaag binnen. Grote blij!
Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo
Hier de orient express van Märklin. Denk dat het originele Lego Ideas model daarop gebaseerd is?vanenkelen schreef op woensdag 15 november 2023 @ 23:09:
[...]
De Lego "concurrent" Mould King heeft een mooiere versie dan Lego zelf, wat mij betreft. Al zijn daar de kleuren wat meer constrasterend.
Desondanks, als je Wikipedia bekijkt, lijkt de eerste locomotief toch meer op de Lego variant. Maar goed, het gaat om smaak, en de originele Lego Ideas ziet er inderdaad beter uit. Veel meer massief en in het oog springend. Helaas.
:strip_exif()/f/image/YFPMW9zOkETT2aIvXFKxBmBz.jpg?f=fotoalbum_large)
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
Aankomende weekend leuke aanbiedingen bij lego waaronder de blacksmith die ik nog op mijn lijstje heb.
Insiders lidmaatschap is vereist, krijg je dan gewoon een code die je moet invoeren voor de korting oid?
En is dit beperkt tot 1 exemplaar per klant ?
Insiders lidmaatschap is vereist, krijg je dan gewoon een code die je moet invoeren voor de korting oid?
De laatste van de ca 1040 stappen stappen worden gezet...
:strip_exif()/f/image/Z5RU0hInXcOBsGjD3VqxcxBb.jpg?f=fotoalbum_large)
.... en na iets meer dan 20 uur (2 uur meer dan de Bugatti) rolt de Lamborghini van de band
:strip_exif()/f/image/Rx715XjsvL7IFA5HiTQ9P7I6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8HMgFfqgsnKeK7fWyuS3PW68.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hNmG5oVnkp8gXUqkFeQmq9Pz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fcFkyzQFilZvUavppejLx79E.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XN2ib2oJZhpNVFH6QBueXPRv.jpg?f=fotoalbum_large)
Er is alleen één probleem: hij werkt niet. Als de achterwielen vóóruit draaien, draaien de voorwielen áchteruit. En dat is niet handig bij een auto.
Het probleem zit echter zó diep onderhuids dat ik dit maar accepteer als een "jammer maar helaas". Net als het kleurverschil trouwens
:strip_exif()/f/image/Z5RU0hInXcOBsGjD3VqxcxBb.jpg?f=fotoalbum_large)
.... en na iets meer dan 20 uur (2 uur meer dan de Bugatti) rolt de Lamborghini van de band
:strip_exif()/f/image/Rx715XjsvL7IFA5HiTQ9P7I6.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8HMgFfqgsnKeK7fWyuS3PW68.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/hNmG5oVnkp8gXUqkFeQmq9Pz.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fcFkyzQFilZvUavppejLx79E.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XN2ib2oJZhpNVFH6QBueXPRv.jpg?f=fotoalbum_large)
Er is alleen één probleem: hij werkt niet. Als de achterwielen vóóruit draaien, draaien de voorwielen áchteruit. En dat is niet handig bij een auto.
Het probleem zit echter zó diep onderhuids dat ik dit maar accepteer als een "jammer maar helaas". Net als het kleurverschil trouwens
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Dat is mij ook onduidelijk.GabrielZ schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:49:
Aankomende weekend leuke aanbiedingen bij lego waaronder de blacksmith die ik nog op mijn lijstje heb.
Heb een mail van Lego gehad. Daar staan die acties ook. Als je op de link klikt kan je bij de Blacksmith klikken op 'wissel in'. Je gaat dan naar de pagina om insider punten in te wisselen. Is dat de korting? ...die je dan dus zelf 'betaald' met je punten.
Ik had verwacht (gehoopt) dat je die 35,- korting van Lego kreeg, dus zonder inleveren van je eigen insiderpunten.
Maargoed, de actie loopt pas vanaf morgen dus morgen maar weer eens kijken.
Gezien de teller kunnen we pas vanaf zaterdag de actie daadwerkelijk bekijken, maar ben ook wel erg benieuwd.QuattroNL schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:16:
[...]
Dat is mij ook onduidelijk.
Heb een mail van Lego gehad. Daar staan die acties ook. Als je op de link klikt kan je bij de Blacksmith klikken op 'wissel in'. Je gaat dan naar de pagina om insider punten in te wisselen. Is dat de korting? ...die je dan dus zelf 'betaald' met je punten.
Ik had verwacht (gehoopt) dat je die 35,- korting van Lego kreeg, dus zonder inleveren van je eigen insiderpunten.
Volgens mij is 't idee dat je dan maar 1 code kunt verzilveren voor een handjevol punten zodat je dit niet kan combineren met andere kortingscodes (meende dat verschillende kortingscodes niet stacken?).QuattroNL schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:16:
[...]
Die codes staan pas op insiderspagina vanaf 00:01QuattroNL schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:16:
[...]
Volgens mij krijg je die code dan per mail en kun je deze invoeren bij het winkelwagentje. Het is ook max 1 per klant. Je kan uiteraard meerdere blacksmiths kopen, maar code is maar 1x te gebruiken.
Heb je differentieel verkeerd om gezet? Idd ff te diep om snel te fixenSuperkiwi schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:50:
De laatste van de ca 1040 stappen stappen worden gezet...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Schakelen werkt bij die van mij niet helemaal lekker, maar dat doet hij toch niet als hij aan de muur hangt
Battle.net Spud#2543
ik heb zelf niets met treinen, maar was hem aan het overwegen voor mijn vader die dat wel is.vanenkelen schreef op woensdag 15 november 2023 @ 23:09:
[...]
Toch nog even hier op reageren. Ben ook niet echt enthousiast over de ontwikkeling die de Oriënt Express lijkt te maken:
Van deze beauty:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
de versie die lego er van gemaakt heeft is echter absoluut minder.
Het kan zijn dat de verhoudingen van de Idea's inzending echter geen minifigures toelieten?
als ik naar de verhoudingen kijk denk ik het namelijk niet dat daar een minifig in zou passen.
Dat zou betekenen dat Lego de beslissing heeft genomen dat er ook mee gespeeld moest kunnen worden en dus 'groter' moest worden.
de details van het passegiers treinstel zitten volgens mij niet in de originele inzending.
En dat vervolgens de combinatie met alle locomotief details die in de Idea's versie zitten, weer veel te duur werd?
maar deze variant is verre van ideaal. ik snap dat Lego niet een 2de 10194 (die @Haay linkte) wilde uitbrengen als Idea´s set, maar het huidige voorstel is wel een beetje een aanfluiting naar de originele inzending.
Mijn begrip was dat je per account 1 code kan krijgen (per verschillende actie) tegen inwisseling van 0 insiderpunten.QuattroNL schreef op donderdag 16 november 2023 @ 12:16:
[...]
dat betekent echter ook dat je niet meerdere acties in 1 transactie kan doen om een GWP treshhold te halen, want je kan maar 1 actie per transactie redeemen (maar die transactie wel weer kan combineren met kortingscodes)
[ Voor 58% gewijzigd door Stappieterug op 16-11-2023 14:47 ]
"I would like to cancel my subscription to your problems"
Daar lijkt het op. Ach ja, zo kan ie in elk geval niet van het dressoir vallenTepelStreeltje schreef op donderdag 16 november 2023 @ 14:12:
[...]
Heb je differentieel verkeerd om gezet? Idd ff te diep om snel te fixen
Heeft de Sian die ik heb ook. Fixen kan, differentieel op de vooras even omdraaien. Nu je nog niet klaar bent is dat raadzaam om te doen, nu hoef je niet de halve auto uit elkaar te halen ervoor. Zou ik dat willen doen, moet ik dat wel. Vervelende is alleen dat zo'n beetje de helft van de Lego stenen in de voorkant zitten, dus ik ben er niet heel happig op.Superkiwi schreef op donderdag 16 november 2023 @ 11:50:
Het is overigens een bekend probleem, je bent niet de enige die hier last van heeft, het is volgens mij een fout in de manual.
Gaat daar meer, minder of hetzelfde in? Het lijkt in ieder geval niet meer rond te zijn, wat al een hele verbetering is.roeleboel schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:49:
EN, ze hebben vanaf nu kartonnen doosjes voor de Pab, niet langer de bekers:
Lees hier de review: https://ramblingbrick.com...ick-a-brick-boxes-tested/ErikT738 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 16:05:
[...]
Gaat daar meer, minder of hetzelfde in? Het lijkt in ieder geval niet meer rond te zijn, wat al een hele verbetering is.
Mijn quote in jouw post komt uit de post waar ik foto's deel van een volledig geassembleerde Lamborghini, hij is wel degelijk klaarCH4OS schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:56:
[...]
Heeft de Sian die ik heb ook. Fixen kan, differentieel op de vooras even omdraaien. Nu je nog niet klaar bent is dat raadzaam om te doen, nu hoef je niet de halve auto uit elkaar te halen ervoor.
Een foutje in de manual zou kunnen, laten we het daar maar op houden dan
Weet iemand wellicht of de Lego.com spoedverzending ook op zaterdag levert? Oftewel, nu bestellen, zaterdag binnen? :-)
[ Voor 22% gewijzigd door Yordi- op 16-11-2023 16:25 ]
Ah, ik dacht ook te lezen dat je nog 1040 stappen te gaan had, vandaar de verwarring wellicht.Superkiwi schreef op donderdag 16 november 2023 @ 16:22:
[...]
Mijn quote in jouw post komt uit de post waar ik foto's deel van een volledig geassembleerde Lamborghini, hij is wel degelijk klaar
Een foutje in de manual zou kunnen, laten we het daar maar op houden dan
Weet er iemand of het mogelijk is om het nieuwe LEGO Masters seizoen dat nu in de VS loopt, ook in België te kijken?
Een mooie aktie voor de wederopbouw van Kyiv oblast in Ukraïne.
Weet niet of het hier mag trouwens maar daar kom ik achter.
Designers hebben Lego modellen gemaakt van drie landmarks in Ukraïne. Niet te koop maar je kunt uitgeloot worden wanneer je een donatie doet. Mooi initiatief!
Weet niet of het hier mag trouwens maar daar kom ik achter.
Designers hebben Lego modellen gemaakt van drie landmarks in Ukraïne. Niet te koop maar je kunt uitgeloot worden wanneer je een donatie doet. Mooi initiatief!
/f/image/oVOCRNc3V3V5eyfhUNDSBEIR.png?f=fotoalbum_large)
Waarschijnlijk volgend jaar op VTM2 vermoed ik, net zoals de eerdere seizoenen van LM AU/US die met vertraging kwamen.ridddick schreef op donderdag 16 november 2023 @ 17:12:
Weet er iemand of het mogelijk is om het nieuwe LEGO Masters seizoen dat nu in de VS loopt, ook in België te kijken?
[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 16-11-2023 19:37 ]
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ik was vergeten hoe irritant het is om een technics set te demonteren... nou mn vingers hebben het geweten de afgelopen 3 dagen. Maar goed, De Landrover LMP is niet meer...

Heb een mooie gratic moc gevonden op Rebrickable om deze set om te bouwen naar een Jeep Wrangler. De eerste 25% van de handleiding hebben we nu gehad, en ik merk dat ik beter moet focussen. Al een paar keer spoedreparaties moeten uitvoeren. Klain nadeel van de instructies is ook dat er geen afmetingen bij de onderdelen staan. Is bij de verschillende asjes soms wat lastig zien welke je uit je emmer moet vissen.

Het blijft verbluffend hoe men dit allemaal bedenkt (werkende versnellingsbak enzo), en al helemaal met de limitaties van alleen een bestaande set gebruiken.

Heb een mooie gratic moc gevonden op Rebrickable om deze set om te bouwen naar een Jeep Wrangler. De eerste 25% van de handleiding hebben we nu gehad, en ik merk dat ik beter moet focussen. Al een paar keer spoedreparaties moeten uitvoeren. Klain nadeel van de instructies is ook dat er geen afmetingen bij de onderdelen staan. Is bij de verschillende asjes soms wat lastig zien welke je uit je emmer moet vissen.

Het blijft verbluffend hoe men dit allemaal bedenkt (werkende versnellingsbak enzo), en al helemaal met de limitaties van alleen een bestaande set gebruiken.
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
Ik heb hem nog niet voorbij zien komen in dit topic (denk ik
) en de "aankondiging" voor mij was via de thema lijst op brickwatch 
https://www.lego.com/nl-n...e-car-expansion-set-71431
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vOdxTuhATZwEEORKzAbZQIIn.webp?f=user_large)
Ik vind het een geinig dingetje. Leuk wagentje met een goede kleur en een kleine Bowser met een adviesprijs van €30 (valt me mee voor 458 steentjes en in de aanbieding vast nog wel eens voor €20 te scoren). Leuk alternatief ook als je niet de grote Bowser set wil kopen. Helaas pas vanaf 1 januari.
https://www.lego.com/nl-n...e-car-expansion-set-71431
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vOdxTuhATZwEEORKzAbZQIIn.webp?f=user_large)
Ik vind het een geinig dingetje. Leuk wagentje met een goede kleur en een kleine Bowser met een adviesprijs van €30 (valt me mee voor 458 steentjes en in de aanbieding vast nog wel eens voor €20 te scoren). Leuk alternatief ook als je niet de grote Bowser set wil kopen. Helaas pas vanaf 1 januari.
[ Voor 3% gewijzigd door AppieNL op 16-11-2023 20:35 ]
In Duitsland is de 10317 nu te koop voor ongeveer 150 euro. De set deed en doet me in eerste instantie niet zoveel, maar de prijs is best scherp. De reviews geven aan dat de set wat saai is om te bouwen, zeker in vergelijking met de Mustang en Porsche. Hoe is jullie ervaring?
Misschien ergens in de toekomst. Ik zie nu nog een beetje op tegen de kleurverschillen in de sandgreen onderdelen (kan ze op de productfotos al zien), en er zijn niet veel interessante "rebrickables" voor te krijgen, en dat is voor mij een redelijke factor om aanschaf van een set van dit formaat aan te schaffen.zunrob schreef op donderdag 16 november 2023 @ 22:05:
In Duitsland is de 10317 nu te koop voor ongeveer 150 euro. De set deed en doet me in eerste instantie niet zoveel, maar de prijs is best scherp. De reviews geven aan dat de set wat saai is om te bouwen, zeker in vergelijking met de Mustang en Porsche. Hoe is jullie ervaring?
Ik hou het nu nog even bij de Technics Landrover.
edit: woorden zijn moeilijk...
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
Lees dat de reviews wel goed zijn. Maar waar kun je hem oppikken voor €150?zunrob schreef op donderdag 16 november 2023 @ 22:05:
Bij Alza.de voor 146,32 euro + 5,49 euro verzendkosten: https://www.alza.de/spiel...banner_id=43208&idp=12542RBH schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 07:58:
[...]
Lees dat de reviews wel goed zijn. Maar waar kun je hem oppikken voor €150?
Echter alleen levering aan Duits adres of Duits pakstation.
https://www.brickwatch.ne...-Classic-Defender-90.htmlMiaBella schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 10:11:
[...]
Bij Alza.de voor 146,32 euro + 5,49 euro verzendkosten: https://www.alza.de/spiel...banner_id=43208&idp=12542
Echter alleen levering aan Duits adres of Duits pakstation.
Dat is een flink verschil
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
https://m.alza.de/spielze...-defender-90-d7744486.htmRBH schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 07:58:
[...]
Lees dat de reviews wel goed zijn. Maar waar kun je hem oppikken voor €150?
Dan ga ik toch de reviews nog eens beter lezen!
Ben nu iets over halverwege met de Jeep. Zit tot nu toe goed in elkaar, je moet wel verdomd goed naar de instructies kijken (soms 1-2 stappen vooruit) om te zien wat je waar in moet steken, en soms wat stukken tijdelijk loshalen omdat ik er met mn dikke klauwen niet tussen kan komen.
Motorblok zit er (zo goed als) in.

Voorzichtig begin van het boven chassis en body.
Motorblok zit er (zo goed als) in.

Voorzichtig begin van het boven chassis en body.

Kwam dit tegen: https://learningthroughplay.com/lego-mri-scanner-models
Wel heel tof dat zoiets gemaakt wordt!!
Al meerdere keren uitgebreid besproken in het topic ook!Tortelli schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 14:43:
Kwam dit tegen: https://learningthroughplay.com/lego-mri-scanner-models
Het Grote Lego Topic - Deel 7
De wat?Neelon schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 12:15:
Ben nu iets over halverwege met de Jeep.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Ow

Leuke MOC
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Mijn Defender is al aan zijn 4e vorm bezig (orgineel, de Stadium Truck, de LMP en nu de Jeep).Fraggert schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:58:
[...]
Owik dacht je de LaRo aan het bouwen was
en dan is “jeep” natuurlijk vloeken in de kerk
![]()
Leuke MOC
Dan ben je ongeveer op 1/10 van de beschikbare MOCs (40+) voor die setNeelon schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:00:
[...]
Mijn Defender is al aan zijn 4e vorm bezig (orgineel, de Stadium Truck, de LMP en nu de Jeep).
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Die staat nog op de wenslijst voor later, na de Wrangler staan eerst de YourWOBB Transformers mocs op het programma.zonoskar schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:14:
[...]
Dan ben je ongeveer op 1/10 van de beschikbare MOCs (40+) voor die setIk vind overigens de Willis Jeep veel mooier.
Ik loop achter. Mijn vrouw werkt als cardioloog veel met MRI, die kwam er zelf meeiketot schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:14:
[...]
Al meerdere keren uitgebreid besproken in het topic ook!
Het Grote Lego Topic - Deel 7
Dus stadium 5 wordt de Tesla Cybertruck?Neelon schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:00:
[...]
Mijn Defender is al aan zijn 4e vorm bezig (orgineel, de Stadium Truck, de LMP en nu de Jeep).
Leent dat hoekige van Lego zich wel prima voor
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik zie het nu ook voor het eerst hoorTortelli schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:32:
[...]
Ik loop achter. Mijn vrouw werkt als cardioloog veel met MRI, die kwam er zelf mee

Ik zou er graag 2 willen kopen, eentje voor mij, en die andere wordt dan gedoneerd.
Ey!! Macarena \o/
Het is geen officiële Lego set maar er zijn altijd knutselaarsRaZ schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:42:
[...]
Ik zie het nu ook voor het eerst hoorMooi initiatief
![]()
Ik zou er graag 2 willen kopen, eentje voor mij, en die andere wordt dan gedoneerd.
Oh, ik dacht dat het wel van Lego zelf was. Hoe dan ook, een mooi initiatiefmir4dor schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:48:
[...]
Het is geen officiële Lego set maar er zijn altijd knutselaars

Ey!! Macarena \o/
Het is wel van Lego zelf, maar het is geen set die je kan kopen, dat bedoelde hij.RaZ schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:58:
[...]
Oh, ik dacht dat het wel van Lego zelf was. Hoe dan ook, een mooi initiatief
Excuses ik zeg het niet goed. Wel officiële Lego set, niet te koop voor gewone stervelingen als wijRaZ schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:58:
[...]
Oh, ik dacht dat het wel van Lego zelf was. Hoe dan ook, een mooi initiatief
Althans, nu ga ik overal aan twijfelen.
Dat bedoelde ik zelf ookiketot schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 17:04:
[...]
Het is wel van Lego zelf, maar het is geen set die je kan kopen, dat bedoelde hij.
Ey!! Macarena \o/
Dat is wel gaaf, zoveel plezier uit 1 set. Straks een soort omni-review?Neelon schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:00:
[...]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
jaridddick schreef op donderdag 16 november 2023 @ 17:12:
https://showrss.info/browse/1298
Ontzettend mooi initiatief. Zoals laatst ook al even gedeeld: het heeft recent mijn dochter ook geholpen bij een MRI. Het voegt echt wat toe.Tortelli schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 16:32:
[...]
Ik loop achter. Mijn vrouw werkt als cardioloog veel met MRI, die kwam er zelf mee
Heeft er hier iemand ervaring met het goed en netjes versnijden van lego baseplates? Ik wil namelijk groene 16x32 en 8x16 baseplates maken. 16x32 is nog uit redelijk recente sets te krijgen (2017), maar 8x16 is het laatst te krijgen geweest in een set uit 2008 en is nu peperduur, zeker als ik er meerdere wil hebben.
Ik wil proberen om zo recent mogelijk, nieuwe steentjes te gebruiken in deze projecten (m'n oude Lego blijft in een aparte collectie).
Wat ik erover lees zijn de baseplates van HIPS, hetzelfde spul waar plastic modellen over het algemeen van zijn gemaakt (inclusief m'n plastic warhammer miniaturen). Dus ik heb al ervaring met HIPS snijden en bewerken, maar wellicht dat iemand nog tips heeft?
Ik wil proberen om zo recent mogelijk, nieuwe steentjes te gebruiken in deze projecten (m'n oude Lego blijft in een aparte collectie).
Wat ik erover lees zijn de baseplates van HIPS, hetzelfde spul waar plastic modellen over het algemeen van zijn gemaakt (inclusief m'n plastic warhammer miniaturen). Dus ik heb al ervaring met HIPS snijden en bewerken, maar wellicht dat iemand nog tips heeft?
De kortingscodes voor het Insiders weekend zijn zo het lijkt al te bestellen. In tegenstelling tot wat ik had verwacht kosten ze allemaal 0 punten... Maar je kan maar 1 code per bestelling gebruiken.
De Lego Concorde vind ik echt een onwijs mooi ding. Die set liet mij toch even flink twijvelen vanwege het formaat (it's huge!) maar na een paar nachtjes slapen staat hij nu bij mij op de kast.
:strip_exif()/f/image/18PsNDU3WDGPGCGSwfeZM1Mh.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is echt indrukwekkend om dat grote ding te zien. Het model is zo mooi afgewerkt. Ik vond alleen de flaps van de vleugels nog een beetje lelijk in vergelijking met de rest. Hoe dan ook, onwijs gaaf dat ding!
:strip_exif()/f/image/18PsNDU3WDGPGCGSwfeZM1Mh.jpg?f=fotoalbum_large)
Het is echt indrukwekkend om dat grote ding te zien. Het model is zo mooi afgewerkt. Ik vond alleen de flaps van de vleugels nog een beetje lelijk in vergelijking met de rest. Hoe dan ook, onwijs gaaf dat ding!
GTA VI - All aboard the hype train!!
Wat weer strontvervelend is, want ik wou een korting pakken én die walkman, maar dat kan dus niet tegelijkertijd.RubjeMazter schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 23:26:
De kortingscodes voor het Insiders weekend zijn zo het lijkt al te bestellen. In tegenstelling tot wat ik had verwacht kosten ze allemaal 0 punten... Maar je kan maar 1 code per bestelling gebruiken.
Heb je dat al geprobeerd? Ik weet niet of dat kan maar in de beschrijving van de kortingscodes staat 'one promotion code per order' en ik weet niet of dat zich vertaald naar 'alle Insiders codes' of 'alleen speciale kortingscodes'Prosac schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 00:07:
[...]
Wat weer strontvervelend is, want ik wou een korting pakken én die walkman, maar dat kan dus niet tegelijkertijd.
ik moet toch zeggen dat ik het allemaal net niet vind qua aanbiedingen. meeste sets waarvoor coupon is zijn nog altijd duurder dan eerder in vrije handel. een aantal sets heeft vorig jaar de prijsverhoging gekregen waardoor ze nu min of meer bij de oude adviesprijs zitten. Ik laat het maar weer zitten
(afgelopen jaar denk ik 90% minder blokjes gekocht dan andere jaren
)
Uiteraard. Derhalve nog maar een extra bestelling geplaatst om het toch voor elkaar te krijgen.RubjeMazter schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 00:10:
[...]
Heb je dat al geprobeerd? Ik weet niet of dat kan maar in de beschrijving van de kortingscodes staat 'one promotion code per order' en ik weet niet of dat zich vertaald naar 'alle Insiders codes' of 'alleen speciale kortingscodes'
Ondanks het tijdstip geen mogelijkheid om de code te bemachtigen voor het insiders-weekend? Meer liefhebbers dus?
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Hier toch grote blij, eindelijk de Pac-Man set voor een leuke prijs kunnen bestellen.
Daarbij escaleerde het toch een beetje en werden de nieuwe plantjes en Santa's Visit toch nog even meebesteld..
Daarbij escaleerde het toch een beetje en werden de nieuwe plantjes en Santa's Visit toch nog even meebesteld..
Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo
Ietwat flut eerlijk gezegd zo met die onmogelijkheid om te stapelen en de enorme drempel voor de gwp.
Het wordt helaas niks met deze actie hier. De duurdere sets zie ik niet zitten, dat zijn eigenlijk de enige goede deals.

Heel de website heeft issues, werd net in wachtrij geplaatst.Cergorach schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 00:38:
En toen hadden ze technische issues met het insiders centrum...
Kun je het modular museum ook pre-orderen in winkel? Ik wil die trein er wel bij! :-)
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
Ik heb het voor vannacht wel effe gehad na ruim een uur wachten totdat er eens wat laad, ik ga het na het slapen gewoon nog eens proberen. Maar het begon al een paar minuten na 00:00 hadden iets niet meer en daar gaat al 1 van de 4 bestelling de prullenbak in. Als het er later dit weekend niet meer is, dan hebben Lego en ikzelf gewoon pech gehad, dan geven we ons geld wel ergens anders uit...
Ik vind het echt super bizar dat hun zo slecht functioneert, zitten het al weken op te hypen en dan werkt het gewoon niet. We hebben toch juist scaling cloud servers voor dit soort situaties!
Ik vind het echt super bizar dat hun zo slecht functioneert, zitten het al weken op te hypen en dan werkt het gewoon niet. We hebben toch juist scaling cloud servers voor dit soort situaties!
Hah, dus de website doet 't zelf erg slecht? Dacht dat 't aan m'n wifi lag. Ik was die medieval smith of die ninjago modular aan 't overwegen.
Is 't trouwens een beter plan om te wachten tot de blackfriday deals? Ik dacht dat dit één event was, maar blijkbaar zijn het 2 verschillende.
In ander nieuws, Ik was een tijdje terug eindelijk verder met die technics BMW gegaan. Deed stap 2 en 3.. Maar ik heb geen verstand van versnellingsbakken (echte of lego versies), dus pas na stap 3 begon ik me te realiseren dat er iets niet werkte zoals het hoort. De wielen draaien niet, iets zit vast en draait tegen een elastiekje. Als ik me goed herinner deed alles het prima voordat die elastiekjes er in zaten, maar ik weet het niet zeker.. Weet niet precies wat ik gaan doen, systematisch afbouwen of alleen de grote stukken verwijderen, Ik weet wel dat ik er geen zin in heb, dus hij blijft zo waarschijnlijk een paar weken staan weer.c
In de tussentijd ga ik even iets anders bouwen, zoals die 3 in 1 noodle shop.
Is 't trouwens een beter plan om te wachten tot de blackfriday deals? Ik dacht dat dit één event was, maar blijkbaar zijn het 2 verschillende.
In ander nieuws, Ik was een tijdje terug eindelijk verder met die technics BMW gegaan. Deed stap 2 en 3.. Maar ik heb geen verstand van versnellingsbakken (echte of lego versies), dus pas na stap 3 begon ik me te realiseren dat er iets niet werkte zoals het hoort. De wielen draaien niet, iets zit vast en draait tegen een elastiekje. Als ik me goed herinner deed alles het prima voordat die elastiekjes er in zaten, maar ik weet het niet zeker.. Weet niet precies wat ik gaan doen, systematisch afbouwen of alleen de grote stukken verwijderen, Ik weet wel dat ik er geen zin in heb, dus hij blijft zo waarschijnlijk een paar weken staan weer.c
In de tussentijd ga ik even iets anders bouwen, zoals die 3 in 1 noodle shop.
Make lovecraft not warcraft.
Ik werd wel vrolijk van deze: https://www.lego.com/nl-n...reunion-celebration-80113

Release is op 1 januari 2024 voor €99,99 en 1823 stenen.
Enige wat ik ongeveer koop zijn gebouwen dus altijd leuk als ze met zoiets komen. Past mooi naast de vergrote Noodle Shop (31131). Kom alleen ruimte te kort nu, maar dat is een luxe probleem
. Moet de modular van 2023 nog plaatsen en die van 2024 komt er al aan!

Release is op 1 januari 2024 voor €99,99 en 1823 stenen.
Enige wat ik ongeveer koop zijn gebouwen dus altijd leuk als ze met zoiets komen. Past mooi naast de vergrote Noodle Shop (31131). Kom alleen ruimte te kort nu, maar dat is een luxe probleem
Wel sneaky trouwens, als je bv de Middeleeuwse Smid wil en de GWP, kan je beter de code niet gebruiken. Zonder de code is de set 179 euro (dus krijg je de GWP van 170) maar gebruik je de code wordt die ineens ook weer uit je winkelmand gehaald (want je komt op 144,99 euro uit)
Hmm, ik zit al een tijdje te kijken naar die oude 10255 Gebouwenset die er dit jaar uit gaat. Nu deze set ook een kortingsbon heeft van €60 is de prijs nog wel te doen en krijg je die winterkraam GWP er bij.
Maar vervolgens kom je nu zo'n 11 euro te kort voor die andere GWP maar gezien ik de Kerstdorpstraat 10308 nog heb kan ik voor 13 euro die treinmotor 88011 erbij doen om de tram te motoriseren zodat de 2e GWP er nu bij komt in de winkelmand. Deze verkoop ik dan wel weer op Marktplaats of zo zodat ik onder de streep wel een redelijke deal heb voor de 10255 (plus de dubbele insiderspunten).
Al vraag ik mij wel af in hoeverre de Gebouwenset niet hopeloos 'verouderd' is gezien de set al weer 6 a 7 jaar meegaat/ oud is.
Maar vervolgens kom je nu zo'n 11 euro te kort voor die andere GWP maar gezien ik de Kerstdorpstraat 10308 nog heb kan ik voor 13 euro die treinmotor 88011 erbij doen om de tram te motoriseren zodat de 2e GWP er nu bij komt in de winkelmand. Deze verkoop ik dan wel weer op Marktplaats of zo zodat ik onder de streep wel een redelijke deal heb voor de 10255 (plus de dubbele insiderspunten).
Al vraag ik mij wel af in hoeverre de Gebouwenset niet hopeloos 'verouderd' is gezien de set al weer 6 a 7 jaar meegaat/ oud is.
Als ik mij niet vergis zijn beide events identiek qua aanbiedingen. Het enige verschil is de release van de Avengers Toren volgend weekend, daar krijg je nog een extra GWP bij indien je deze aanschaft.Sméagol schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 01:21:
Hah, dus de website doet 't zelf erg slecht? Dacht dat 't aan m'n wifi lag. Ik was die medieval smith of die ninjago modular aan 't overwegen.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Ja hoor, is prima te doen. Ik had voor mijn Speed Champion lijst 63 studs breed en hoog nodig, dus heb van 3 baseplates een rij studs af gesneden.Cergorach schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 22:36:
Heeft er hier iemand ervaring met het goed en netjes versnijden van lego baseplates? Ik wil namelijk groene 16x32 en 8x16 baseplates maken. 16x32 is nog uit redelijk recente sets te krijgen (2017), maar 8x16 is het laatst te krijgen geweest in een set uit 2008 en is nu peperduur, zeker als ik er meerdere wil hebben.
Ik werkte met een scherp en klein stanleymesje, maar het lukt zelfs met een schilmesje van de ikea. Ik had de rij die ik wilde afsnijden afgezet met blokjes lego die ik wel wilde opofferen, in mijn geval gewoon rode 2x4 bricks.
Baseplate op een houten plank die mag beschadigen, 2-3x met het mesje er door, en dan breek je het zo af.
Hou er wel rekening mee dat de officiele 16x32 baseplates afgeronde hoeken hebben, als je een 32x32 plate door midden snijdt heb je een 90 graden hoek. Volgens mij ga je er geen last van hebben, maar wellicht toch de waarschuwing waard.
Overigens zijn 16x32 plates ook nog bij lego PaB te koop voor €4,19 (zie https://www.lego.com/nl-n.../pick-a-brick?query=16x32). Niet handig als je alleen een baseplate wil, maar als je toch een lego order doet, wellicht het overwegen waard.
Ik heb deze set ook een maand of twee geleden gekocht omdat die eruit gaat, vond het een super leuke build eigenlijk. Een van de leukere modulars, dus veroudert gaat die zeker niet voelen.vhal schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 07:52:
Hmm, ik zit al een tijdje te kijken naar die oude 10255 Gebouwenset die er dit jaar uit gaat. Nu deze set ook een kortingsbon heeft van €60 is de prijs nog wel te doen en krijg je die winterkraam GWP er bij.
Volledig mee eens, heb hem ook net een paar weken geleden voor het eerst gebouwd.UnderAVoidSky schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 08:04:
[...]
Ik heb deze set ook een maand of twee geleden gekocht omdat die eruit gaat, vond het een super leuke build eigenlijk. Een van de leukere modulars, dus veroudert gaat die zeker niet voelen.
Sterker nog, ik vond het heerlijk om zo'n set uit de oude doos te bouwen. Je hebt 6 bouwfases voor 4.000 stukjes, dus je bent echt heerlijk aan het zoeken tussen een grote collectie steentjes.
Interieur is ook prima op orde (die waren bij de sets van 10 jaar terug wel echt wat kaler) en bouwtechnieken vond ik ook zeker niet gedateerd.
Heb zelf ook nog getwijfeld over die modular, maar toch maar gegaan voor de Ninjago city gardens. Met dubbele punten en drie GWP’s én nog een korting wel de moeite waard.
Als de minifig hoofdjes niet "oud" waren had je het niet door gehad.vhal schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 07:52:
Ik wilde al een tijdje de Ninjago stadstuinen kopen. Tot mijn vreugde zag ik die vanochtend met een mooie korting + insiders punten + 3 gwp's staan. Al vind ik de mok niet zo interessant. Deze maar snel aangeschaft.
nu begrijp ik het nog niet.
stel ik koop set van 300,- = alle gwp's.
maar ik koop een code van 50,- en 2 van 20,- , totaal wordt dan 210,- . Loop ik dan de gwp mis?
stel ik koop set van 300,- = alle gwp's.
maar ik koop een code van 50,- en 2 van 20,- , totaal wordt dan 210,- . Loop ik dan de gwp mis?
Water-Escape
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked