Is de Lego House shop de beste plek om te shoppen of is er in Legoland zelf ook een leuke shop?Haay schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:00:
[...]
Niet in Legoland maar in de Lego winkel in het Lego House.
Zal voornamelijk voor mijn zoontjes zijn.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Is de Lego House shop de beste plek om te shoppen of is er in Legoland zelf ook een leuke shop?Haay schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:00:
[...]
Niet in Legoland maar in de Lego winkel in het Lego House.
De Lego winkel in het Lego House is van Lego zelf, dus je Lego VIP account is daar ook geldig. Wel met Deense prijzen, die wat hoger liggen dan de Nederlandse Lego prijzen. De Lego winkel in het Legoland pretpark is van een 'derde partij' uitbater, en dus geen officiële Lego winkel. Geen VIP punten op aankopen dus, en je VIP punten kun je daar niet inwisselen.Marsman83 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:02:
Is de Lego House shop de beste plek om te shoppen of is er in Legoland zelf ook een leuke shop?
Zal voornamelijk voor mijn zoontjes zijn.
Zie: https://legohouse.com/en-gb/explore/lego-store/When purchasing one of the previous years' exclusive LEGO House products (“LEGO House set, 21037”, “The Wooden Duck, 40501" and “Dagny Holm - Master Builder, 40503") there is a limit of three of each product per household. For the 2023 product “A Minifigure Tribute, 40504” there is a limit of two products per household. It is only possible to buy up to the limit once.
[ Voor 3% gewijzigd door Haay op 27-05-2023 10:14 ]
Hier ook een positieve ervaring met de S@H klantenservice. Door een f*ckup van DPD is mijn bestelling, inclusief verhuiswagen en zeilboot GWP, zonder dat ik hem aan heb kunnen nemen weer geretourneerd naar Lego. Na een belletje met de klantenservice kreeg ik te horen dat ik de bestelling opnieuw moest plaatsen, maar dat er inmiddels twee nieuwe GWPs zijn. Nadat ik aangaf dat ik in plaats daarvan liever de oude GWPs zou willen ontvangen, gaf de medewerker aan dat ik die ook kosteloos toegestuurd zou krijgen als goedmakertje. Uiteindelijk dus een weekje langer wachten, maar 4 GWP ipv 2.RubjeMazter schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:01:
LEGO is de laatste tijd wel duur qua sets, ook via hun eigen website. Nu heb ik alleen woensdagavond een bestelling geplaatst en kwam ik er donderdagochtend achter dat ik 1 ding was vergeten er bij te doen (de WALL-E en EVE brickheadz set (40619), exclusief bij S@H beschikbaar). Dus ik belde de klantenservice en kreeg een vriendelijke meneer aan de lijn die de prijs van deze set niet wist. Ik gaf aan dat deze 14,99 was en hij zei direct 'oh dan krijg je die gewoon van mij'. Deze wordt dus nagestuurd en krijg ik voor nop
![]()
Misschien compenseren ze dit soort gedrag wel met de prijzen
Ok dus eigenlijk totaal niet waard om iets te kopen, ik was er al bang voor. Naja dan maar een "souvenir" online bestellenHaay schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:11:
[...]
De Lego winkel in het Lego House is van Lego zelf, dus je Lego VIP account is daar ook geldig. Wel met Deense prijzen, die wat hoger liggen dan de Nederlandse Lego prijzen. De Lego winkel in het Legoland pretpark is van een 'derde partij' uitbater, en dus geen officiële Lego winkel. Geen VIP punten op aankopen dus, en je VIP punten kun je daar niet inwisselen.
Bij mijn bezoek aan Billund in 2019 vond ik de Lego winkel in Legoland totaal niet interessant. Alles wat daar te koop is, is (significant) duurder dan wat je er hier in Nederland voor betaalt. Enige wat je alleen daar kunt krijgen zijn een paar exclusieve Legoland setjes die met het pretpark te maken hebben, maar die vond ik niet interessant. In de Lego winkel in het Lego House heb je wel enkele exclusieve sets, zoals de eerder genoemde grote minifig piraat, maar ook nog een paar andere exclusives:
[...]
Zie: https://legohouse.com/en-gb/explore/lego-store/
Hier specifiek over die Dagny Holm Master Builder set: https://bouwsteentjes.inf...agny-holm-master-builder/
Zover ik weet niet, er zijn wel sites waar je kan zien welke onderdelen in een set zitten. Maar niet waar dat onderdeel in de set zit. Het beste lijkt me gewoon de stappen in het instructieboekje teruglezen.Karp schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 15:17:
Ik houd soms aan het eind van het bouwen van een (tweedehands) set onderdelen over. En dan doel ik niet perse op reserve onderdelen, maar ik mis volgens mij gewoon dingen in stappen. Is er een handige site waar ik kan vinden waar -in- de set een onderdeel zit?
Ja daar snap je toch geen ene derrière van? Ze hadden daar toch een plastic zakje om kunnen doen zoals bij andere setscherrycoke schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 20:30:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hij is klaar!
Jammer dat bij het openen van de doos al gouw een giga kras vond op de cockpitklep, deze zat los in de doos
klopt,Haay schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 10:11:
[...]
De Lego winkel in het Lego House is van Lego zelf, dus je Lego VIP account is daar ook geldig. Wel met Deense prijzen, die wat hoger liggen dan de Nederlandse Lego prijzen. De Lego winkel in het Legoland pretpark is van een 'derde partij' uitbater, en dus geen officiële Lego winkel. Geen VIP punten op aankopen dus, en je VIP punten kun je daar niet inwisselen.
Bij mijn bezoek aan Billund in 2019 vond ik de Lego winkel in Legoland totaal niet interessant. Alles wat daar te koop is, is (significant) duurder dan wat je er hier in Nederland voor betaalt. Enige wat je alleen daar kunt krijgen zijn een paar exclusieve Legoland setjes die met het pretpark te maken hebben, maar die vond ik niet interessant. In de Lego winkel in het Lego House heb je wel enkele exclusieve sets, zoals de eerder genoemde grote minifig piraat, maar ook nog een paar andere exclusives:
[...]
Zie: https://legohouse.com/en-gb/explore/lego-store/
Hier specifiek over die Dagny Holm Master Builder set: https://bouwsteentjes.inf...agny-holm-master-builder/
Ik zou dat melden aan hun klantenservice, die sturen gelijk een nieuwe op.cherrycoke schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 20:30:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hij is klaar!
Jammer dat bij het openen van de doos al gouw een giga kras vond op de cockpitklep, deze zat los in de doos
Ik heb standaard stukken over, bouw nu een jaartje dus weet niet of dat standaard zo is, maar in werkelijk elk pakket heb ik onderdelen over. Recentelijk nog Rivendell gebouwd en daar had ik ook onderdelen van over. Denk dus dat het standaard zo is.Karp schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 15:17:
Ik houd soms aan het eind van het bouwen van een (tweedehands) set onderdelen over. En dan doel ik niet perse op reserve onderdelen, maar ik mis volgens mij gewoon dingen in stappen. Is er een handige site waar ik kan vinden waar -in- de set een onderdeel zit?
Bij nieuwe sets is dat inderdaad standaard zo, dan heb je altijd een extra klein grut over. Karp heeft het echter over tweedehands en dan zitten in mijn ervaring die extra onderdelen er niet bij want die gooien de meeste mensen na het bouwen in de verzamelbak.Orangelights23 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:16:
[...]
Ik heb standaard stukken over, bouw nu een jaartje dus weet niet of dat standaard zo is, maar in werkelijk elk pakket heb ik onderdelen over. Recentelijk nog Rivendell gebouwd en daar had ik ook onderdelen van over. Denk dus dat het standaard zo is.
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Als je een ‘goede’ verkoper hebt, Dan krijg je ook de spare parts bij èèn tweedehands model. Al meedere maken op die manier via met name Marktplaats modellen gelocht.gws24 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:59:
[...]
Bij nieuwe sets is dat inderdaad standaard zo, dan heb je altijd een extra klein grut over. Karp heeft het echter over tweedehands en dan zitten in mijn ervaring die extra onderdelen er niet bij want die gooien de meeste mensen na het bouwen in de verzamelbak.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Precies, zo doe ik dat ook altijd. Elke set die ik heb gebouwd wordt de doos van bewaard met daarin de spare parts in een gripzakje._Dune_ schreef op zondag 28 mei 2023 @ 12:24:
[...]
Als je een ‘goede’ verkoper hebt, Dan krijg je ook de spare parts bij èèn tweedehands model. Al meedere maken op die manier via met name Marktplaats modellen gelocht.
Overigens koop je dan wel veelal van verzamelaars.
Uiteindelijk dit gedaan. Had zo'n 14 onderdelen, waarvan ik 4 vrijwel meteen een plekje kon geven.L23 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 16:49:
[...]
Zover ik weet niet, er zijn wel sites waar je kan zien welke onderdelen in een set zitten. Maar niet waar dat onderdeel in de set zit. Het beste lijkt me gewoon de stappen in het instructieboekje teruglezen.
Heb het pas ook mee gemaakt met downtown dinner die als 100% compleet werd aangeboden. Mistte ook 5 steentjes, waarvan 1 echt nodig was om door te bouwen. Dus toen maar uit eigen collectie andere kleur gepakt.Karp schreef op zondag 28 mei 2023 @ 14:09:
[...]
Uiteindelijk dit gedaan. Had zo'n 14 onderdelen, waarvan ik 4 vrijwel meteen een plekje kon geven.
Daarna met 10 onderdelen voor m'n neus alle boekjes nog eens door... en niks.
In het overzicht gekeken van alle bijbehorende onderdelen.. en 4 van de 10 horen sowieso niet bij de set. Ik denk dat de andere 6 ook geen foutje van mij waren.
Compenseert weer een beetje (mwah) voor de onderdelen die ik miste, I guess?
Blijft wel het nadeel van 2e hands vind ik. "99% compleet" is gewoon incompleet. En je kan niet rustig doorbouwen als er wat mist.
M'n dochtertje heeft ook net een setje in elkaar gezet. Missen toch weer 6 onderdeeltje op een set van 15,-. Ik vind het zo'n onhandig gedoe.
Als ik een Lego set zou bouwen met de intentie die daarna door te verkopen in 'zo goed als nieuw en eenmalig gebouwd' staat, dan zou ik die reserve onderdeeltjes er ook wel apart bij houden. Maar ik bouw mijn Lego sets voor mezelf, en wanneer de set klaar is gaat die in de vitrine of ergens anders in huis op display, en gaan die kleine reserve onderdeeltjes gesorteerd in bakjes. Ik bouw mijn Lego sets niet met in het achterhoofd dat ik ze zo compleet mogelijk weer wil verkopen.pixels66 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 13:54:
Precies, zo doe ik dat ook altijd. Elke set die ik heb gebouwd wordt de doos van bewaard met daarin de spare parts in een gripzakje.
Alleen de grotere sets, vaak zijn het bij mij toch kleinere displaysets.Xqlus1ve schreef op zondag 28 mei 2023 @ 18:13:
Bouwen jullie dan nooit een set opnieuw? Ik houd elke keer als ik opnieuw bouw andere onderdelen over.![]()
MF 4 keer gebouwd
SD 2 keer
AT-AT 2 keer
y-wing, 2 keer
Slave 1, 1 keer, moet ik nog doen
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ik bouw ze meestal meerdere keren en probeer altijd wel een MOC alternatief model te zoeken en te bouwen.Bossie schreef op zondag 28 mei 2023 @ 18:44:
[...]
Alleen de grotere sets, vaak zijn het bij mij toch kleinere displaysets.
hoi
Grappig, ik heb hier vroeger de sleutelhanger variant van gekocht. Ook in BillundTinusXIII schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 09:47:
Deze is exclusief verkrijgbaar in Legoland:
https://bouwsteentjes.info/lego-40504-a-minifigure-tribute/[Afbeelding]
Fijne uitgebreide review. Gemengde gevoelens ook hier, als ik dit zie. Losse build bovenop is tof. Mini-arcade met minifig vind ik ook tof. Maar eigenlijk het grote deel het minst? Ik heb dan ook geen NES van Lego gekocht. Misschien ben ik niet de doelgroep 😄ReVision. schreef op maandag 29 mei 2023 @ 16:49:
Stiekem ben ik toch wel onder de indruk van deze set en begin ik er steeds meer naar op te warmen. Het enige wat nog mist is een scherpe aanbieding
[YouTube: LEGO PAC-MAN Arcade Review]
Ik vind hem ook wel onwijs duur. De review omschrijft dat mooi. Leuk dat er zoveel onderdelen in zitten maar daarvan zijn er een paar honderd echt mini stukjes.Waldo schreef op maandag 29 mei 2023 @ 19:32:
Het enige dat mij tegenhoudt om de pac-man set te halen is wat @ReVision. ook al aangeeft de prijs. Oww en misschien dat ik niet echt de ruimte heb om hem te displayen…
Verder zijn de mechanismes in de set wel erg tof!
Zwaar cool, beter dan verwacht op basis van de eerder vrijgegeven foto's. Wel heel veul stickers, zo te zien. Das jammer voor een displayset.ReVision. schreef op maandag 29 mei 2023 @ 16:49:
Stiekem ben ik toch wel onder de indruk van deze set en begin ik er steeds meer naar op te warmen. Het enige wat nog mist is een scherpe aanbieding
[YouTube: LEGO PAC-MAN Arcade Review]
Nederlands is makkelijker als je denkt
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
Ik hoop niet dat je praat over de UCS versie van de Salve one ? (75060) Daar zou ik namelijk heel voorzichtig mee zijn en geen risico nemen met uit elkaar halen.Xqlus1ve schreef op zondag 28 mei 2023 @ 18:13:
Bouwen jullie dan nooit een set opnieuw? Ik houd elke keer als ik opnieuw bouw andere onderdelen over.![]()
MF 4 keer gebouwd
SD 2 keer
AT-AT 2 keer
y-wing, 2 keer
Slave 1, 1 keer, moet ik nog doen
Ik moest ff Google wat er nu precies in het boek zat. Maar het is een sok blijkbaar. Nou, met een hoop fantasie kan ik er nog geen sok van maken....Pierovic schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:16:
Deze vandaag al kunnen bemachtigen. Leuke build.
waar?Pierovic schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:16:
Deze vandaag al kunnen bemachtigen. Leuke build.[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb dus bij dagknaller onlangs Seinfeld aangeschaft. Ben geen fan van de serie, vroeger wel eens gekeken, maar heb de set gekocht om die MOC van de Paris Bakery te maken. Gisteren wel begonnen met de originele build en ik moet zeggen dat het me wel veel plezier oplevert. Deze week maak en breek ik hem af om dan vervolgens de Bakery te bouwen.Afas schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 19:09:
Heeft iemand de modulaire MOC van de Seinfeld set al gebouwd? Is het een leuke build?
Wij zijn vorig jaar geweest en dachten aan een paar uurtjes in Lego House genoeg te hebben maar zelfs na een volle dag daar waren de kinderen nog niet uitgespeeldMarsman83 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 23:25:
Nou komende week ga ik eindelijk na 32jaar weer terug naar Legoland Billund![]()
We doen 1 dag park en 1 dag Lego House.
Mijn zoontjes zijn 7 en 3jaar.
Hebben jullie nog tips of dingen om rekening mee te houden?
Zijn er nog leuke unieke Lego sets of Minifigures die enkel daar te verkrijgen zijn?
We willen uiteraard zoveel mogelijk uit ons bezoek halen![]()
Ik ben ook heel benieuwd of ik nog iets terug herken van vroeger.
pong, nes, gameboy, megadrive, playstation 2, psp, pc, wii, xbox one s, switch, xbox series x, ipad, android phone
Dat heb ik enkel 1 YT voorbij zien komen, is dit een algemeen probleem of een uitvergroot wat wel mee valt?Boingo schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:15:
[...]
Ik hoop niet dat je praat over de UCS versie van de Salve one ? (75060) Daar zou ik namelijk heel voorzichtig mee zijn en geen risico nemen met uit elkaar halen.
Iets met oude rode stenen....
Het is, uit m'n hoofd, (dark?) brownish red welke nogal bros is/wordt na enige tijd.Xqlus1ve schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 20:08:
[...]
Dat heb ik enkel 1 YT voorbij zien komen, is dit een algemeen probleem of een uitvergroot wat wel mee valt?
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Van welk piraten schip?mifa schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 21:40:
Is er ook een markt voor lege legodozen? Ik heb aardig wat dozen bewaard (plat). Dit vormt al een aardige stapel en ik kan de ruimte beter gebruiken. De lego zelf ga ik niet verkopen. Maar om de dozen nu weg te gooien vind ik zonde. Zijn er daarom tweakers die deze dozen willen hebben? Ik stuur niets op, je kan ze komen halen (regio deventer/zwolle). Als ik geen reactie krijg, gaan ze zaterdag met het oud papier mee.
Het gaat oa om:
Technic: liebher, mac anthem, auto transporter, volvo 6x6 lader, sleepwagen
Blacksmith, 3-1 pirate ship, 3-1 castle, tree house
![]()
Zie hieronder voor een voorbeeld van een aantal dozen. Ik kan van alle dozen wel een foto maken mocht iemand serieus interesse hebben.
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 30-05-2023 21:46 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Even een update:Rene schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 07:57:
Mijn StarWars Lego (inclusief goodies) zijn nog steeds onderweg (sinds 2 mei). Begin er steeds minder in te geloven dat dit nog aan gaat komen.
Contact gehad met Lego. Die kunnen een nieuwe sets opsturen, maar de GWP’s zitten er dan niet bij. Dat helpt dan vrij weinig en kan ik net zo goed in de winkel kopen. Baal er wel van om eerlijk te zijn en hoop dat het alsnog aankomt
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
[ Voor 5% gewijzigd door Thothaa op 30-05-2023 22:25 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Daily driver; MB R171 SLK280
Als je een Tsjech of Slowaak bentmir4dor schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 06:59:
Win een Lego Astronaut die echt in space is geweest
Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357
Jangbricks is alvast enthousiast over deze set : LEGO Friends Summer reveals okay to GREAT!Thothaa schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 22:24:
Grappig detail wat je niet zo snel verwacht in een Lego Friends set; ze hebben er de beroemde penisplant in verwerkt.![]()
[Afbeelding]
Ik vind de hele set wel echt geslaagd, past leuk in bijv. een parkje in een Lego stad. Ik overweeg er zelfs twee te kopen om de achterkant dicht te kunnen maken.
Hij doet mij ook erg denken aan deze Ideas-inzending die helaas nog niet genoeg stemmen heeft.
Clowns to the left of me, Jokers to the right
[ Voor 9% gewijzigd door ReVision. op 31-05-2023 08:32 ]
hoi
Is inderdaad die kleur. Gelukkig vervangt LEGO de onderdelen, maar ik hoop wel dat het probleem echt opgelost is. Bleef toch een apart gezicht dat je de zeilen van Ship in a Bottle naar beneden ziet donderen, terwijl je er alleen naar kijktQuattroNL schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 21:23:
[...]
Het is, uit m'n hoofd, (dark?) brownish red welke nogal bros is/wordt na enige tijd.
Geheid dat ze van een oudere set afbrokkelen/barsten.
Lego levert geloof ik wel vervangende parts want ook zij kennen de problemen.
Het betreft vooral oudere stenen met de kleuren dark red en reddish brown die bros worden en om het minste of geringste kapot springen (ook al komen ze nieuw uit de doos). Heb zelf het probleem gehad met de UCS Obi-Wan's starfighter (10215) en de Jedi Defender class cruiser (75025)QuattroNL schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 21:23:
[...]
Het is, uit m'n hoofd, (dark?) brownish red welke nogal bros is/wordt na enige tijd.
Geheid dat ze van een oudere set afbrokkelen/barsten.
Lego levert geloof ik wel vervangende parts want ook zij kennen de problemen.
Ik zou voorstellen om een bouwplaats/kraan in te richten, zodat als je even er niet aan kan werken, het lijkt alsof de inwoners/harde werkers van het nieuwe dorp/stad, zichzelf aan het bouwen zijn.Jakkus schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 23:36:
De stad begint langzaam aan weer te verrijzen! Ik heb eerst wat 'hele' gebouwen en auto's uit de dozen gehaald. Nu is de vraag: wat ga ik als eerste weer bouwen?
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
[ Voor 26% gewijzigd door Haay op 31-05-2023 15:58 ]
Ik dacht dat er "some boring bullshit" onder de spoiler zou staan en ik had nog gelijk ook!Haay schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:57:
Nieuwe LEGO Ideas resultaten bekend!
https://ideas.lego.com/bl...70-4983-9664-4b5904e78aab
[Afbeelding]
spoiler:- Jaws set (boot + haai)
- Zittende kat (Siamese - Burmese mix).
Die op de bank lijkt echt goed zeg, welke set is dat?Br00d schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:28:
Vreemd bericht van Lego want ik heb toch echt al een aantal katten sets in huis...
[Afbeelding] [Afbeelding]
PhD i.o.
🥇@phYzar | 🥈@Ingelogd | 🥉@FitTiv |
![]() | ![]() | ![]() |
Grote Enphase topic • IQ Gateway uitlezen • PVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023
Ik zou het doen!
En deze gaat er komen. Wij vonden de modulaire hogwarts echt veel te groot voor bij ons thuis. Die hebben we vorige week verkocht, speciaal zodat we van dat geld deze set konden kopen. Past veel beter. Fijn dat de leaks er zijn, dan weet ik wat ik kan verwachten! Ziet er goed uit.Simone96 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:06:
Ik kwam net deze nieuwe set tegen:
https://www.bricktastic.n...AZdN5_9Dd9QMPDlQsI-MiL6tg
Ik moet zeggen dat hij toch nog aardig groot lijkt en dat hij zeker niet zou misstaan naast de grote lego Hogwarts set (die ik al bezit maar nog steeds moet bouwen). Ik ben erg benieuwd naar deze set.
Hij heeft er nog meer gemaakt zie ik: https://rebrickable.com/users/john.carter/mocs/rammes schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:46:
De persoon van deze set heeft een aanvullend set gemaakt Solar Eclipse, ik vind hem erg mooi er bij passen, eigenlijk wel een must.
[Afbeelding]
https://rebrickable.com/m...er/the-black-sun/#details
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
PhD i.o.
Ik vind het een interessante set, alleen als ik zo naar die twee plaatjes kijk dan vraag ik me serieus af waar ze het gros van die 2600 stenen precies gelaten hebben. Ik heb het idee dat er meer stenen in het water en de rots en onderkant zitten dan in het daadwerkelijke kasteel.Simone96 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:06:
Ik kwam net deze nieuwe set tegen:
https://www.bricktastic.n...AZdN5_9Dd9QMPDlQsI-MiL6tg
Ik moet zeggen dat hij toch nog aardig groot lijkt en dat hij zeker niet zou misstaan naast de grote lego Hogwarts set (die ik al bezit maar nog steeds moet bouwen). Ik ben erg benieuwd naar deze set.
hoi
De bloemetjes, want dat fleurt je kamer meteen op als je de volgende gaat bouwenWaldo schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:27:
Zo heb je weken niets te bouwen en het andere moment kom je om in ongeopende sets
[Afbeelding]
Iemand suggesties waar te beginnen, welke set heeft misschien een interessante bouw ervaring?
iketot schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:28:
[...]
De bloemetjes, want dat fleurt je kamer meteen op als je de volgende gaat bouwen
boeket welke hierboven gepost is, aangevuld met; https://www.bol.com/nl/nl...ls/9300000137558103/?s2a=Waldo schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:34:
Als ik die foto zo zie @himlims_, dan denk ik inderdaad dat het als eerste de bloemen worden!
Heb je er nu ook andere LEGO bloemen bij in de vaas staan?
[ Voor 23% gewijzigd door himlims_ op 01-06-2023 09:37 ]
De Bonsai heb ik zelf ook opgebouwd, ik vind het een mooie display set.Waldo schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:27:
Zo heb je weken niets te bouwen en het andere moment kom je om in ongeopende sets
[Afbeelding]
Iemand suggesties waar te beginnen, welke set heeft misschien een interessante bouw ervaring?
Dat zijn er maar 4 in die doos?himlims_ schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:36:
[...]
boeket welke hierboven gepost is, aangevuld met; https://www.bol.com/nl/nl...ls/9300000137558103/?s2a=
[Afbeelding]
kan ook een andere bloemen set zijn, vriendin bouwt die meestal (ik kan het niet meer bijhouden) zij heeft meer lego binnengehaald dan ik heb gedaan dit jaar
leuk ding, en goed betaalbaar. Ik baal bij al die sets altijd alleen van telkens die zelfde wielkast delen, die vertekenen te veel in het model.RBH schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:01:
De nieuwe Lamborghini Huracan Tecnica is wel leuk voor naast de Sian als je die hebt.![]()
https://www.bricktastic.n...an-tecnica-gepresenteerd/
Foei Foei!!! De link naar Bol.com is een externe verkoper die maar liefst 75%!!! meer vraagt dan wat je er bij Lego zelf voor betaald.himlims_ schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:36:
[...]
boeket welke hierboven gepost is, aangevuld met; https://www.bol.com/nl/nl...ls/9300000137558103/?s2a=
[Afbeelding]
kan ook een andere bloemen set zijn, vriendin bouwt die meestal (ik kan het niet meer bijhouden) zij heeft meer lego binnengehaald dan ik heb gedaan dit jaar
Die Huracan met 800 pieces voor 53 euro is oke, maar die Audi met 100 extra onderdelen voor 170 euro, WTF? Denkt Lego dat hun Control+ 100 euro waard is? Absurd.RBH schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:01:
De nieuwe Lamborghini Huracan Tecnica is wel leuk voor naast de Sian als je die hebt.![]()
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ja, die viel mij ook al op. In negatieve zin dan. Veels te duur en verder ook überhaupt geen interessante set imho.zonoskar schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:18:
[...]
Die Huracan met 800 pieces voor 53 euro is oke, maar die Audi met 100 extra onderdelen voor 170 euro, WTF? Denkt Lego dat hun Control+ 100 euro waard is? Absurd.
Wat een ontzettend gave set met veel leuke details. Ziet er echt goed uit. Ik heb zelf de grote versie al, maar deze gaat er ook komen.pixels66 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:19:
En de box foto's zijn er nu ook. Leuke details aan de achterzijde!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
ging om voorbeeld van de set, denk dat we allemaal hier wel snappen waar/hoe prijzen te vergelijken.chrisO schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:18:
[...]
Foei Foei!!! De link naar Bol.com is een externe verkoper die maar liefst 75%!!! meer vraagt dan wat je er bij Lego zelf voor betaald.
De creator 3-1 piratenschip - 31109_Dune_ schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 21:42:
[...]
Van welk piraten schip?Maar ja, op Markplaats en in Facebook groepen zie ik wel vaker Lego dozen voorbij komen.
Bij Lego kost het € 18,94, bij Bol 22,95. Ik zie geen 75% verschil?chrisO schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:18:
[...]
Foei Foei!!! De link naar Bol.com is een externe verkoper die maar liefst 75%!!! meer vraagt dan wat je er bij Lego zelf voor betaald.
[ Voor 8% gewijzigd door OMD op 01-06-2023 11:10 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Jammer, ik hoopte even op 6285 Black Seas Barracuda. Die heb ik volledig compleet, maar de doos is enigszins zoek.mifa schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:54:
[...]
De creator 3-1 piratenschip - 31109
https://www.lego.com/nl-nl/product/pirate-ship-31109
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Heel benieuwd wat je er van vindt..
in het lego aanbiedingen topic werd verwezen dat er half juni dubbel VIP punten event zou zijn.pixels66 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:25:
[...]
Heel benieuwd wat je er van vindt..
Hij speelt hier ook al een paar dagen door mijn hoofd. Blijft het een Lego exclusive of iemand weet? Anders ben ik nog wel zo Hollands om een dubbele VIP actie of een aanbieding bij een derde partij af te wachten.
"I would like to cancel my subscription to your problems"
Denk dat het hier Hogwarts set nummer drie gaat worden... De hele grote staat er al, en een micro-micro-scale van m'n dochter (Chinese "Lego"). Deze past er qua maat mooi tussenin.BeZaX schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:48:
[...]
Wat een ontzettend gave set met veel leuke details. Ziet er echt goed uit. Ik heb zelf de grote versie al, maar deze gaat er ook komen.
Nomen nescio
![]() |
Gefeliciteerd met je verjaardag en de buit!Kapoen schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:14:
Een 'quick & dirty' foto van mijn verjaardagsbuit![]()
[Afbeelding]
Deze ochtend heb ik ook nog 40649 Up-Scaled Lego Minifigure en 60376 Arctic Explorer Snowmobile aangeschaft als cadeau aan mezelf
Bedankt
De E-tron was voor mij een insta-buy. Maar veel te duur vanwege de RC functies..RBH schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:01:
Hoe lang doet in jullie ervaring zo'n bestelling erover om geleverd te worden? In mijn herinnering zijn dat vaak wéken, en totaal random wanneer het er dan ineens is. Dat kon Lego wel verbeteren naar mijn idee.Maximus schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 06:28:
Voor de liefhebbers, de 'little' Landy is beschikbaar: https://www.lego.com/nl-n...er-classic-defender-40650
[Afbeelding]
Afgelopen keer op woensdag besteld, vrijdag einde van de middag geleverd.Cyclonist schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 21:41:
[...]
Hoe lang doet in jullie ervaring zo'n bestelling erover om geleverd te worden? In mijn herinnering zijn dat vaak wéken, en totaal random wanneer het er dan ineens is. Dat kon Lego wel verbeteren naar mijn idee.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq