of je koopt een televisie die matcht bij je Titanic

[Voor 16% gewijzigd door CLB op 22-05-2023 10:30]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Hij komt boven die TV te hangen op die foto. Hij past daar net boven
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Exact hier is het ook op die manier en met dat gebouw begonnen!Haay schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:58:
[...]
De Parisian Restaurant was het eerste Modular gebouw dat ik gebouwd heb en ik heb er hele mooie herinneringen aan. Was mijn verjaardagscadeau in 2016Door deze set ben ik begonnen met mijn Lego Modular gebouwen collectie.
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Tja….CLB schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:25:
PRODUCTINFORMATIE: LEGO® PAC-MAN Arcade Machine Set (SKU: 10323)
- Leeftijd - 18+
- Afmetingen: 32 cm hoog, 25 cm breed en 17 cm diep
- 2.650 stenen
- Prijs: €269,99
[Afbeelding: LEGO® ICONS PAC-MAN Arcade set]
De belangrijkste functies en kenmerken zijn o.a.:
- 3 iconische PAC-MAN figuren
- 1 lichtsteen die het gebied verlicht waar je de munt in doet
- Een vrouwelijk minifiguur dat PAC-MAN speelt op een Arcade, verborgen in de kast
Leuk als je een groots PAC-MAN of arcade machine liefhebber bent. Wel fijn dat LEGO diverse specifieke doelgroepen aan probeert te spreken, waardoor je zelf toch de nodige sets links kunt laten liggen en je kunt focussen op en doorsparen voor andereCLB schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:25:
- Leeftijd - 18+
- 2.650 stenen
Van de andere kant, voor datzelfde geld kun je een daadwerkelijke tabletop arcadekast kopen. Eigenlijk precies zoals de LEGO-variant, maar dan eentje die ook gewoon werkt. Ik verwacht dan ook niet dat deze set over de toonbank zal vliegen.Gim schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:06:
[...]
Leuk als je een groots PAC-MAN of arcade machine liefhebber bent. Wel fijn dat LEGO diverse specifieke doelgroepen aan probeert te spreken, waardoor je zelf toch de nodige sets links kunt laten liggen en je kunt focussen op en doorsparen voor andere
Je zou deze eigenlijk moeten inbouwen in de Lego kastSomerenV schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:15:
[...]
Van de andere kant, voor datzelfde geld kun je een daadwerkelijke tabletop arcadekast kopen. Eigenlijk precies zoals de LEGO-variant, maar dan eentje die ook gewoon werkt. Ik verwacht dan ook niet dat deze set over de toonbank zal vliegen.
Ja maar deze is al in elkaar gezet, da's toch niks aanSomerenV schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:15:
[...]
Van de andere kant, voor datzelfde geld kun je een daadwerkelijke tabletop arcadekast kopen. Eigenlijk precies zoals de LEGO-variant, maar dan eentje die ook gewoon werkt. Ik verwacht dan ook niet dat deze set over de toonbank zal vliegen.
Misschien even een mail sturen dat je 'm in losse onderdelen wil hebben. Kan je 'm zelf in elkaar zettenRubjeMazter schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:20:
[...]
Ja maar deze is al in elkaar gezet, da's toch niks aan
Hoe is die kleine super star destroyer?cherrycoke schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:23:
[Afbeelding]
eerst de kleinee setjes in elkaar geflanst, hierna de tie bomber en dan het pronk stuk, de X-wing
Belangrijkste functie die ik zag was de automaton mechaniek wanneer je aan de hendel draait. Zie de laatste video op de pagina van Lego hieronder.CLB schreef op maandag 22 mei 2023 @ 10:25:
- Leeftijd - 18+
- 2.650 stenen
De belangrijkste functies en kenmerken zijn o.a.:
- 3 iconische PAC-MAN figuren
- 1 lichtsteen die het gebied verlicht waar je de munt in doet
- Een vrouwelijk minifiguur dat PAC-MAN speelt op een Arcade, verborgen in de kast
[Voor 88% gewijzigd door Outerspace op 22-05-2023 22:09]
Een keer besteld en het was niet beter dan bol.[b]zunrob in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"zunrob schreef <knip>
[Voor 62% gewijzigd door Outerspace op 22-05-2023 22:09. Reden: Quote aangepast]
Hier precies dezelfde verhaal.... Kort daarna de Detective Office gekocht.Haay schreef op maandag 22 mei 2023 @ 09:58:
[...]
De Parisian Restaurant was het eerste Modular gebouw dat ik gebouwd heb en ik heb er hele mooie herinneringen aan. Was mijn verjaardagscadeau in 2016Door deze set ben ik begonnen met mijn Lego Modular gebouwen collectie.
Nah, hoe kan dat een fout zijn.TinusXIII schreef op maandag 22 mei 2023 @ 19:01:
Nou m'n eerste modular besteld, het politiebureau, misschien een grote fout als ik straks nog meer daarvan wil hebben
Wel mooi drie GWP's erbij
ftfyTinusXIII schreef op maandag 22 mei 2023 @ 19:35:
Yep daar ben ik van op de hoogte, die komen er binnenkort ook want het politiebureau bevalt.
Ja, ik ben benieuwd! Het zal wat compacter worden allemaal, en ik zal wat meer keuzes moeten maken wat ik neerzet en wat niet. Ik ga eerst maar eens gewoon beginnen, en kijken waar ik uitkomAfas schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 10:15:
[...]
Wat zijn je plannen voor de stad 2.0. Nu je keuzes moet maken, komen er waarschijnlijk ook andere ideeën?
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Linkje naar de houders?Wailing_Banshee schreef op maandag 22 mei 2023 @ 07:45:
Hij is gereed!
[Afbeelding]
Je krijgt pas echt een gevoel van grootte als hij op je tafel staat... We hebben afgelopen weekend houders geprint, zodat we hem aan de muur kunnen hangen (hij komt boven die TV te hangen).
Off-topic, maar wat je dan zoekt is de Picade, die moet je zelfs zelf in elkaar zetten.ShadLink schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:49:
[...]
Misschien even een mail sturen dat je 'm in losse onderdelen wil hebben. Kan je 'm zelf in elkaar zetten
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2016 VW eGolf 24kWt
JPDeckers schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 06:13:
[...]
Off-topic, maar wat je dan zoekt is de Picade, die moet je zelfs zelf in elkaar zetten.
Maar die heb ik al in 3 varianten, dus de nieuwe PAC-MAN gaat er zeker komen. Net zoals de Nintendo 71374 indertijd, ook een must have. Maar wellicht een generatie-kloof (/ravijn) met sommigen hier
🆂🆃🅴🅰🅼: 🆁🅾🅾🆃🅶🅰🅼🅴🆁_🅲🅾🅼
🅿🆂🅽: 🅷🅾🅻🅻🅰🅽🅳🅷🅰🆁🅳🆂
Nu nog een volledige 'kast' bricklinken en het hout vervangen?himlims_ schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 08:40:
[...]
offtopic:
iedere tweaker 'moet' toch tenminste 1x zelf een arcade kast gebouwd te hebben?! [Afbeelding]
(mijn 20-30euro build) in lego wordt dat toch een stuk duurder
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Kapoen schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:03:
[...]
Nu nog een volledige 'kast' bricklinken en het hout vervangen?
Had ik bij m'n boomhut ook. Er zat daar ook een extra lichaampje in (alleen de torso)....Gaius schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:48:
Wel bijzonder trouwens, ik miste bij het Boetiekhotel één steentje, terwijl er wel een steentje in hetzelfde zakje zat die helemaal niet in de set voorkomt. Op zich al vaker meegemaakt dat ik een steentje miste, maar niet dat er in plaats daarvan dan één in de verpakking zit die er helemaal niet in hoort.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Had laatst de grote Ecto-1 auto gekocht op MP, was in elkaar, ben uren bezig geweest om hem uit elkaar te halen.zonoskar schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:12:
Gisteren heb ik mijn 8297 opnieuw opgebouwd. Het is toch frappant dat je een model wat op het eerste gezicht compleet is, afbreekt, wast, en vervolgens weer opbouwt en je mist ineens een 1x6 liftarm thin. En dit is niet de eerste keer, ik was bijv ook het beertje uit mijn 42070 kwijt. In deze set zit die halve liftarm ook nog eens met nog zo'n zelfde liftarm met pins aan een andere liftarm, dus het zou best opvallen als er eentje mist (want dan hebben de pins eigenlijk niet genoeg grip). Anyways, maar weer een bricklink order de deur uit gedaan. ook omdat mijn versie een airscoop op de V8 had, wat niet standaard bleek (was me niet van bewust dat ik dat er ooit extra op gemaakt had).
[Afbeelding]
Dus nu extra onderdelen erbij gekocht zodat ik de airscoop van de Dom's Charger kan namaken op deze set
Nog erger dan een onderdeeltje missen?! Ik kwam een onderdeel tegen dat geen Lego bleek te zijn 😱Karp schreef op zondag 21 mei 2023 @ 21:59:
Parisian Restaurant uiteindelijk grof gesorteerd. De veelvoorkomende kleuren even eruit gepikt zwarts/wit/grijs/donkerblauw/olijfgroen/etc. Totaal iets van 7 verschillende groepjes. Het is geen extreem schaalbare aanpak ofzo, maar voor 1 set maakt het bouwen wel nét iets makkelijker. (Kwam er wel achter dat de set iets gebruikter was dan ik zou willen, maar alsnog blij mee.)
Nadeel van tweedehands blijft wel dat ik tijdens het bouwen (en zoeken) bang blijf om een onderdeeltje te missen. Als je iets even niet kan vinden dan komt die gedachte weer naar boven... het zou toch niet missen?
De set zelf tot nu toe wel echt tof. Ik denk omdat je soort van verschillende dingen bouwt. De begane grond is geen restaurant maar een keuken, een binnenstuk, een patio, een stoep en een trap naar boven. Zo heb je allemaal losse delen die je bouwt, en dat bevalt! Ik kijk uit naar de volgende stappen en verdieping
[Afbeelding]
GamerTag: ReVisionsX
Volgens mij de 42158wlchris schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 18:47:
Lego Marsrover, helaas kan ik nog geen foto’s vinden.
https://twitter.com/lego_...&t=l2bkYSJLCnU9naT4FLTi2Q
Ik heb deze gemist en inmiddels nu besteldcherrycoke schreef op maandag 22 mei 2023 @ 14:23:
[Afbeelding]
eerst de kleinee setjes in elkaar geflanst, hierna de tie bomber en dan het pronk stuk, de X-wing
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ik heb zojuist een bestelling geplaatst met GWP code (zeilboot) en een 20 euro kortingscode via het VIP programma. Hij maakt onderscheid tussen GWP en VIP-codes. Twee keer een GWP code lukt inderdaad niet.RubjeMazter schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 19:32:
Hmm je kan maar 1 vip code gebruiken per bestelling... Geldt dit ook voor korting + GWP? Heb een zeilboot bij de bestelling gedaan maar heb nu dus een code voor de mini wonderen vd wereld die ik binnen 2 maand moet gebruiken.
Lol, het eerst waar ik aan moest denken op seconde 52 (voor de ouderen onder ons):ReVision. schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 17:49:
Ninjago City Markets review van Tiago
[YouTube: LEGO Ninjago City Markets Review]
Memories of yesterday, will grow, but never die
Dan wordt de volgende bestelling iets met een kortingscode en die GWP, thanks!Woodsy schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 20:06:
[...]
Ik heb zojuist een bestelling geplaatst met GWP code (zeilboot) en een 20 euro kortingscode via het VIP programma. Hij maakt onderscheid tussen GWP en VIP-codes. Twee keer een GWP code lukt inderdaad niet.
Kwam die ook met aktetas en broodtrommeltje dan?Bint schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 22:11:
[...]
Lol, het eerst waar ik aan moest denken op seconde 52 (voor de ouderen onder ons):
[Afbeelding]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Oh ik krijg ineens een idee voor een ideas setBint schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 22:11:
[...]
Lol, het eerst waar ik aan moest denken op seconde 52 (voor de ouderen onder ons):
[Afbeelding]
En bedankt hè!Bint schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 22:11:
[...]
[Afbeelding]
[Voor 3% gewijzigd door H_H op 24-05-2023 07:24]
Entia non sunt praeter necessitatem multiplicanda
Klopt - 42 - voor een jaar ben ik het antwoord op alles!H_H schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 07:23:
[...]
En bedankt hè!“ouderen”. Tsss. Je bent zelf oud!
Maar wel treffende vergelijking!
42 IS NIET OUD!Bint schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:46:
[...]
Klopt - 42 - voor een jaar ben ik het antwoord op alles!
Gelukkig geen andere kleurReinier schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 06:55:
In 31142 zit ook een baby Benny
https://www.lego.com/nl-n...pace-roller-coaster-31142
dit is toch 'gewoon' een 80-85euro set? nope ... 120,-Reinier schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 06:55:
In 31142 zit ook een baby Benny
https://www.lego.com/nl-n...pace-roller-coaster-31142
42 nog maar. Tsss. Weet je moeder dat je hier bent? Broekie.Bint schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:46:
[...]
Klopt - 42 - voor een jaar ben ik het antwoord op alles!
Entia non sunt praeter necessitatem multiplicanda
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
vooral de oude / eerdere (lichter groen) die gaan voor 'goud' (mits doos etc. aanwezig)pixels66 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:33:
Ik wil mijn complete Lego Harry Potter Hogwarts serie verkopen maar heb geen zin in sjaggeraars aan de deur. Is zo'n soort set prima te verkopen als geheel? Ik wil ze namelijk niet los verkopen, maar heb ook geen idee of dit een gewild iets is, ik lees hier an sich niet zo heel veel over de Harry Potter sets verder.
Nou ja, die rijbaan parts zijn vaak wat duurder. Maar ik heb de Bricklink specials afgelopen maanden binnen gekregen en die slaan wel een deuk in je budget.himlims_ schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:25:
[...]
dit is toch 'gewoon' een 80-85euro set? nope ... 120,-
* himlims_ aankopen lego 2023 nog steeds 0stk
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
[Voor 4% gewijzigd door mir4dor op 24-05-2023 18:12]
Daily driver; MB R171 SLK280
Wat voor voorwaarden?himlims_ schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:26:
[...]
bricklink account kan ook; maar als verkoper ben je wel zwaar in nadeel (en zitten wat voorwaarden aan alvore je een shop kunt openen)
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/
De Lamborghini heb ik ook staan. Maar wat zijn de mocs voor de Mustang en de Fiat500 ? Link?Marsman83 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 20:31:
Mijn autoplank bevat nu enkel nog alternative builds![]()
[Afbeelding]
De Countach vind ik echt een van de beste alternative die ik ooit gezien heb! Alles klopt gewoon en hij was leuk om te bouwen.
Hopelijk brengt Lego nog meer Europese auto's uit in deze serie, heb daar toch wat meer mee dan amerikanen.
Daily driver; MB R171 SLK280
Van de Mustang heb ik een Datsun 240z gemaakt:mir4dor schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 20:46:
[...]
De Lamborghini heb ik ook staan. Maar wat zijn de mocs voor de Mustang en de Fiat500 ? Link?
Da's volgens mij 2x dezelfde linkMarsman83 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 21:34:
[...]
Van de Mustang heb ik een Datsun 240z gemaakt:
https://rebrickable.com/m...0794/datsun-240z/#details
Je kan de classic en de tuned versie bouwen.
De Fiat heb ik omgebouwd naar deze hotrod:
Best grappig dat kleine balletje.QuattroNL schreef op maandag 22 mei 2023 @ 17:08:
[...]
Hoe is die kleine super star destroyer?
Vond 'm er best leuk uitzien.
Die UCS X-wing gaat hier ook zeker komen.
WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHABint schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 22:11:
[...]
[Afbeelding]
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Ik zie niet echt kleurenkots...mir4dor schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 17:52:
Ik heb niet alle steentjes en ook niet de kleuren, toch mezelf kostelijk vermaakt vandaag
[edit] en dit post ik uitgerekend na het bericht van de persoon hierboven;
spoiler:kleurenkots
Fiat hotrod moest volgens mij deze link zijn:Marsman83 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 21:34:
[...]
Van de Mustang heb ik een Datsun 240z gemaakt:
Je kan de classic en de tuned versie bouwen.
De Fiat heb ik omgebouwd naar deze hotrod:
De ene zal dus een Lego shop only zijn, net zoals bepaalde Brick headz en andere sets.Danielson schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:22:
Hoe zit het eigenlijk met de verkoop van nieuwe Lego sets? Ik heb nu twee sets op het oog:
NASA Mars Rover Perseverance (42158)
Tales of the Space Age (21340)
De Rover komt 1 juni uit en is nu al bij verschillende shops te bestellen voor een lagere prijs dan bij Lego zelf, maar de Tales die is nu al een tijdje uit en alleen bij Lego te koop voor de volle mep.
Zit hier nog logica achter?
Ik ben uiteindelijk verder gaan kijken en kwam bij game of bricks uit. Die ga ik proberen. Ik zag ook dat @almightyarjen sets daarvan gereviewed had.Ond schreef op maandag 15 mei 2023 @ 10:55:
Ik had de razor crest ucs, wat een ding. Ik kan hem nog niet bouwen, geen plek tot een stuk verbouwing af is. Wel mooi vooruitzicht, zal wel winter worden.![]()
Ik kreeg wel een advertentie van light my bricks, die hadden ook korting. Ik denk ik kijk even………![]()
serieus, 189 euro voor een setje leds
![]()
Dat is bijna de helft van wat de set netto koste.
![]()
Zelfs de ali alternatieven voor zo’n licht set zijn aan de prijs zeg.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Zie het aanbiedingen topic, ze hebben 20% korting op de meest getoonde prijs van een selectie van sets.Fraggert schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 07:30:
Vanochtend hoorde ik op de radio reclame van Bol.com dat die Lego in de aanbieding hadden.
Geen idee of wat er tussenzit en of de prijzen interessant zijn, maar ik dacht ik gooi 't even in de groep hier.
Als je nog modulars gaat aanschaffen zou ik aanraden om zeker de oudste sets dit jaar nog te kopen.TinusXIII schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 08:54:
Oké jullie hebben gelijk, bezig met mijn eerste modular, het politiebureau, en ja er gaan meer modulars komen![]()
Toffe bouwtechnieken en andere leuke dingetjes erin. Ik ga vast ergens plek maken
Ik vond de 50 meter tussen afhaalpunt en m'n auto al meer dan genoeg met die set, zeker gelet op de nog grotere verzenddoos die erom heen zatKapoen schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:44:
Een ervaring die ik zeker kan aanraden is om de Assembly Square in een 'echte' winkel te kopen (ipv webshop), en dan tot de vaststelling komen dat je auto toch echt ver weg geparkeerd staat
En daarom betalen wij dus allemaal zo veel 😄😄RubjeMazter schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:01:
LEGO is de laatste tijd wel duur qua sets, ook via hun eigen website. Nu heb ik alleen woensdagavond een bestelling geplaatst en kwam ik er donderdagochtend achter dat ik 1 ding was vergeten er bij te doen (de WALL-E en EVE brickheadz set (40619), exclusief bij S@H beschikbaar). Dus ik belde de klantenservice en kreeg een vriendelijke meneer aan de lijn die de prijs van deze set niet wist. Ik gaf aan dat deze 14,99 was en hij zei direct 'oh dan krijg je die gewoon van mij'. Deze wordt dus nagestuurd en krijg ik voor nop
![]()
Misschien compenseren ze dit soort gedrag wel met de prijzen
Ik ging mijn exemplaar halen in de Lego store te Antwerpen (shopping Wijnegem),Gim schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 11:12:
[...]
Ik vond de 50 meter tussen afhaalpunt en m'n auto al meer dan genoeg met die set, zeker gelet op de nog grotere verzenddoos die erom heen zat
[Voor 13% gewijzigd door Kapoen op 26-05-2023 13:18]
Ha, moest ineens denken aan jaaaaren geleden toen ik in Londen was met mijn gezin en we de Lego Flagship Store daar bezochten. Toen was de GBP relatief laag t.o.v. de Euro terwijl Assembly Square nog geprijsd was volgens een hogere GBP koers, dus was die set op dat moment relatief goedkoop in de UK. En na inwisselen van in Nederland verdiende VIP punten die daar 1-op-1 voor GBP gebruikt konden worden was het helemaal een no-brainer om de Assembly Square daar te kopen.Kapoen schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:44:
Een ervaring die ik zeker kan aanraden is om de Assembly Square in een 'echte' winkel te kopen (ipv webshop), en dan tot de vaststelling komen dat je auto toch echt ver weg geparkeerd staat
[Voor 14% gewijzigd door Haay op 26-05-2023 14:35]
Ik meen mij te herinneren dat Hamley's deze set nog net iets goedkoper aanbood (€239 omgewisseld)Haay schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 14:32:
[...]
Ha, moest ineens denken aan jaaaaren geleden toen ik in Londen was met mijn gezin en we de Lego Flagship Store daar bezochten. Toen was de GBP relatief laag t.o.v. de Euro terwijl Assembly Square nog geprijsd was volgens een hogere GBP koers, dus was die set op dat moment relatief goedkoop in de UK.
Inderdaad, je hebt gelijk wat mij betreftOverigens, ik denk dat deze set niet alleen onder Technic fans goed gaat scoren!
[YouTube: LEGO 42158: NASA Mars Perseverance Rover - HANDS-ON REVIEW]
[Voor 17% gewijzigd door Kapoen op 26-05-2023 16:03]
Ja, die exclusieve Hamley's minifig heb ik natuurlijk ook gehaald destijds. Die begeleidt uiteraard de koningin naar de (Brick) Bank en beschermt haar tegen lastige paparazzi zoals de dame met het fototoestel op de voorgrond.Kapoen schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:28:
De enige Lego die ik ooit kocht bij Hamley's was die exclusieve minifig:
De stad is ondertussen verhuisd naar een nieuwe locatie, en langzamerhand zal het omgebouwd worden naar PixelBrick Metropolis (moet nog een leuke naam verzinnenRemy!!!! schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 23:30:
[...]
Die staat bij mij ook op het verlanglijstje, al wacht ik (mogelijk...) wel even tot ie in de aanbieding is.
Laatst had ik de Ninjago City Gardens gekocht/gebouwd, en dat was echt de meest toffe set die ik ooit heb gebouwd, heerlijke creatieve stijl!
Sinds deze week een plek in huis gereserveerd voor een Lego stad. En eerst wou ik een 'standaard' stad bouwen, maar nadat ik dit filmpje had gezien weet ik wat ik wil gaan doen, het wordt een soort Ninjago/Cyberpunk achtige stad. Eerst zal proberen nog wat oude Ninjago sets te kopen nu het nog enigszins betaalbaar is![]()
En vervolgens ga ik langzamerhand al m'n huidige (10255, 10270 , 10278, 76218) en toekomstige modulars volledig ombouwen naar een Ninjago/Cyberpunk variant. Het idee is om dit 1 voor 1 te doen, en per modular 2á3 'creatieve/kleurrijke' sets erbij te kopen (die zal ik ook wel eerst in elkaar zetten om zo mogelijk wat nieuwe technieken te leren, maar ik zal niet de stickers plakken, want die bewaar ik dan voor het Cyberpunk eindproduct) , en die samen te voegen. Vandaag eens op brickset wezen rondkijken en er zijn vooralsnog 3 thema's die erg goed passen bij m'n idee: Ninjago, Monkie Kid en Dreamzzz en het lijkt erop Lego Friends ook goed bruikbaar is voor parts.
En dankzij Brickset ook een verlanglijst gemaakt voor o.a. de parts voor m'n ideeën![]()
[Afbeelding]
Vroeger toen ik thuis woonde had ik ook al een mini Lego stadje, nu op zolder ook wel, maar op zolder kom ik nooit en daarom nu dus het plan gemaakt om de boel te verhuizen naar een kamer meer in de buurt. En al jaren vind ik het leuk om Lego te bouwen, maar nadat ik een model af heb mis ik een beetje m'n eigen creatieve inleg, dus op deze manier hoop ik m'n creatieve kant er beter in te kunnen stoppen.
Dus plan de campagne... (niet perse op deze volgorde)
- Hopelijk voor een leuke prijs de 2 oude Ninjago sets te kunnen bemachtigen/bouwen
- De boel qua planken e.d. klaarmaken. Het plan voor nu is om het in een soort van hele brede U vorm te plaatsen. 1 kant ong. 75cm X 150cm, dan vervolgens 50cm X 300cm, en dan weer 75cm X 150cm. De precieze maten zal ik te zijner tijd wel verder bekijken. En dit is voor nu een 'tijdelijke' ruimte, we willen nog steeds een keer verhuizen zodat o.a. er voor Lego meer ruimte is.
- De juiste verlichting plaatsen
- 1 voor 1 de modulars ombouwen (al is dat een meerjarig project)
- Nog wat meer leuke oude sets bemachtigen zoals o.a. 70840.
- Mogelijk een bricklink winkel starten om 'dure' minifigs te verkopen om m'n hobby te kunnen bekostigen (ik kijk naar jou Harley Quinn - Apocalypseburg).
Ik zal jullie de komende maanden/jaren meenemen in het idee/proces
[Voor 27% gewijzigd door FastFred op 26-05-2023 18:34]
[Voor 25% gewijzigd door ReVision. op 26-05-2023 18:53]
Ik vind het een coole set (heb 'm ook gemotoriseerd, leuk om gedaan te hebben, maar het geld eigenlijk niet waardKapoen schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 10:44:
[...]
Technisch gezien geen modular, maar misschien toch interessant?
- LEGO Icons 10273 Haunted House
Is hier pas langsgekomen. Ik heb hem ook gebouwd en ik vind hem zeer leuk. Ik heb wel hier en daar wat stenen vervangen, omdat dat net wat mooier eruit zag, maarja, zij hadden natuurlijk maar een beperkt aantal stenen ter beschikking.Afas schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 19:09:
Heeft iemand de modulaire MOC van de Seinfeld set al gebouwd? Is het een leuke build?
Heb je de 28 of 40 cm diepe kasten? Vraag me af of de supercars (daytona etc) passen in de 28 cmRubjeMazter schreef op woensdag 5 april 2023 @ 20:29:
[...]
Belichting is een beetje meh, heb ze afgelopen weekend in elkaar gezet en er hangt nog geen lamp aan 't plafond, alleen een LED strip op de vloermaar zo staat het momenteel:
[Afbeelding]
Apple | Sony Playstation | Lego
Volgens mij een vaderdag kado voor mij heb ik gehoord haha.Haay schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 14:32:
[...]
Knip
Overigens, ik denk dat deze set niet alleen onder Technic fans goed gaat scoren!
[YouTube: LEGO 42158: NASA Mars Perseverance Rover - HANDS-ON REVIEW]
Plankje ertussen.FastFred schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 18:31:
De Peugeot 9x8 is af. Erg leuke build, mooie auto, mooie technische details etc.
Maar nu is de plank echt vol.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
28, heb de Daytona niet maar de andere 3 supercars passen er wel in (wel met de spiegels ingeklapt).MEJ schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 20:11:
[...]
Heb je de 28 of 40 cm diepe kasten? Vraag me af of de supercars (daytona etc) passen in de 28 cm
Niet in Legoland maar in de Lego winkel in het Lego House.TinusXIII schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 09:47:
Deze is exclusief verkrijgbaar in Legoland:
https://bouwsteentjes.info/lego-40504-a-minifigure-tribute/[Afbeelding]
Google Pixel 7a Macbook Pro 2023 16" LG OLED evo C3 Samsung Galaxy S23 Hogwarts Legacy Samsung Galaxy Z Fold4 Apple iPhone 14 Nintendo Switch Lite
Tweakers is samen met
Hardware Info,
AutoTrack,
Gaspedaal.nl,
Nationale Vacaturebank,
Intermediair en
Independer
onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2023
•
Hosting door True
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details