Ik zat me al af te vragen hoe mensen zich daar nu druk over konden maken
Haha, ik heb dat bij een enkele set wel eens gedaan wat vooral erg goed was voor mijn OCD. Maar uiteindelijkNoFearWizz schreef op woensdag 12 april 2023 @ 08:04:
IEW! Niks ligt netjes gecategoriseerd op vorm?!
heeft dat veel meer tijd gekost dan wat je er uiteindelijk mee terugverdiend tijdens het zoeken naar steentjes.
hoi
De 21340 is zojuist aangekondigd, best wel snel na de Ideas selectie. Voor €50,- een redelijk setje, ik haal hem wel met een kleine korting. Leuk voor aan de muur op kantoor. 
https://bouwsteentjes.inf...0-tales-of-the-space-age/
Geloof via stud.io kun je model inladen / inventory exporterenErikT738 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:44:
[...]
Edit - Misschien een gek idee, maar weet iemand toevallig waar ik een partslist voor alleen het schip kan vinden? Wellicht is dat zonder het eiland en de minifigures voor een redelijke prijs te bricklinken.
Mixed feelings. Leuk dat weer eens een wat kleiner setje is. Maar interessante bouwtechnieken? Dat denk ik eerlijk gezegd niet.me_mrtn schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:17:
De 21340 is zojuist aangekondigd, best wel snel na de Ideas selectie. Voor €50,- een redelijk setje, ik haal hem wel met een kleine korting. Leuk voor aan de muur op kantoor.
Deze ziet er wel interessant uit :
https://www.drive.com.au/...-lego-peugeot-9x8-leaked/
Zie dat ik spuit 11 ben...
https://www.drive.com.au/...-lego-peugeot-9x8-leaked/
Zie dat ik spuit 11 ben...
[ Voor 132% gewijzigd door v8power67 op 12-04-2023 15:44 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
@v8power67 Ook een stuk minder interessant dan de LEGO Ideas 21340 Tales of the Space Age
Ik heb de set nog nieuw liggenErikT738 schreef op woensdag 12 april 2023 @ 10:44:
[...]
Ja ik kan het ook nog steeds niet over mijn hart verkrijgen om het eiland af te breken zodat ik het schip kan bouwen. Ik ben heel benieuwd of de remake van de 10320 Eldorado Fortress vergelijkbaar wordt qua kwaliteit.
Edit - Misschien een gek idee, maar weet iemand toevallig waar ik een partslist voor alleen het schip kan vinden? Wellicht is dat zonder het eiland en de minifigures voor een redelijke prijs te bricklinken.
spoiler:
maar die gaat niet verkocht worden
Dit iddAfas schreef op woensdag 12 april 2023 @ 19:29:
[...]
Ik heb de set nog nieuw liggen![]()
spoiler:maar die gaat niet verkocht worden

Ik twijfel nog steeds over het Leeuwenridders kasteel. Ik ben tijdens corona herbegonnen met Lego en ruimte was binnen no time een issue. Heb de 2 nieuwste modulars ook nog niet....almightyarjen schreef op woensdag 12 april 2023 @ 20:07:
[...]
Dit iddGevalletje geen ruimte. Maar dat Eldorado fortress gaat er zeker ook komen, lijkt me een leuke combi!
Hoe staat het met de container terminal?
Haha en toch weegt het niet op tegen het sorteren en de positieve invloed op mijn OCDReVision. schreef op woensdag 12 april 2023 @ 13:01:
[...]
Haha, ik heb dat bij een enkele set wel eens gedaan wat vooral erg goed was voor mijn OCD. Maar uiteindelijk
heeft dat veel meer tijd gekost dan wat je er uiteindelijk mee terugverdiend tijdens het zoeken naar steentjes.
Oh ja, dat kasteel moet er hier ook nog komenAfas schreef op woensdag 12 april 2023 @ 20:11:
[...]
Ik twijfel nog steeds over het Leeuwenridders kasteel. Ik ben tijdens corona herbegonnen met Lego en ruimte was binnen no time een issue. Heb de 2 nieuwste modulars ook nog niet....
Hoe staat het met de container terminal?
Ontzettend leuke build, geniet ervan.Haay schreef op woensdag 12 april 2023 @ 22:47:
Ben voor de maand april bezig met het bouwen van de Chevrolet Camaro Z/28 en na zakjes met nummers 1 t/m 3 gebouwd te hebben vind ik het tot nu toe een erg leuke build!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En als je klaar bent:
Ford Mustang
Porsche 911
Die zijn in die serie ook echt fantastisch om te bouwen.
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Op de VW T2 na heb ik ze allemaal uit deze serie. Ik vond de Pickup Truck ook erg leuk om te bouwen en zeker een aanrader!Mad-Matt schreef op donderdag 13 april 2023 @ 10:54:
Ontzettend leuke build, geniet ervan.
En als je klaar bent:
Ford Mustang
Porsche 911
Die zijn in die serie ook echt fantastisch om te bouwen.
Weet iemand hoe het zit met BTW en inklaringskosten op Bricklink-orders die je buiten de EU plaatst?
Ik heb van de week iets besteld bij een webshop uit het VK (niet LEGO gerelateerd overigens
). Een vriend wees me er op dat ik dan waarschijnlijk nog 21% BTW over het aankoopbedrag en inklaringskosten moest betalen. Krijgen de mensen hier wel eens bij buitenlandse Bricklink verkopers bestellen die extra kosten ook?
Ik heb wat sets op het oog die goedkoper zijn bij Bricklink-verkopers buiten de EU, maar als dat nog 21% BTW en inklaringskosten meebrengt, is dat voordeel snel verdwenen natuurlijk.
Ik heb van de week iets besteld bij een webshop uit het VK (niet LEGO gerelateerd overigens
Ik heb wat sets op het oog die goedkoper zijn bij Bricklink-verkopers buiten de EU, maar als dat nog 21% BTW en inklaringskosten meebrengt, is dat voordeel snel verdwenen natuurlijk.
scintillating
Volgens mij zit er tegenwoordig inklaringskosten op alles wat je besteld en maakt het dus niet uit wat je besteld vanuit het buitenland. Zo had ik dat ook met een dbrand order (stickers voor een gameconsole). Mocht ik naast de normale prijs die ik al had betaald aan die partij nog een keer 15,- aftikken voor de BTW + afhandelingskosten van PostNL. Ik ga er vanuit dat dit ook voor Bricklink geldt gezien het ook voor stickers goldTc99m schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:39:
Weet iemand hoe het zit met BTW en inklaringskosten op Bricklink-orders die je buiten de EU plaatst?
Ik heb van de week iets besteld bij een webshop uit het VK (niet LEGO gerelateerd overigens). Een vriend wees me er op dat ik dan waarschijnlijk nog 21% BTW over het aankoopbedrag en inklaringskosten moest betalen. Krijgen de mensen hier wel eens bij buitenlandse Bricklink verkopers bestellen die extra kosten ook?
Bowser is hier sinds gisteren af. Heb mezelf tegen moeten houden de build te splitsen in vier avonden, liefst had ik in één keer doorgebouwd. Armen en benen zit wat herhaling in inderdaad, al is het gespiegeld. Maar overall, de technieken zijn mooi/slim/doordacht en alhoewel het model op sommige vlakken behoorlijk hoekig is voelt het geheel organisch. Mooiste blijft natuurlijk dat je Bowser met elke stap meer tot leven ziet komen.Arunia schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 08:15:
Gisteren Bowser afgerond. Wat een ontzettend gave build. Best zwaar, maar hoe ze er op gekomen zijn, helemaal top. Geen spijt van.
Soms wel een stuk dat je 2 keer hetzelfde moet doen, maar uiteindelijk valt dat nog wel mee.
Heb me zeer vermaakt. Dit ten opzichte van Starry Night... Sterker, na het bouwen van Starry Night had ik het zo met Lego gehad dat NASA Space Shuttle Discovery (10283) sindsdien in de doos staat. Daar gaat vanavond toch verandering in komen, die doos gaat open!
Enige issue... Ik dacht/hoopte Bowser in de IKEA Billy te zetten. Na het bouwen van de base werd al duidelijk dat de kast toch wat te ondiep is. Blijkt Bowser zelf ook nog een stukje uit te steken aan de achterzijde (staart...) en boven de base uit te steken. Oftewel, Bowser staat gezellig op het bureau
:strip_exif()/f/image/ukoNqioCJ1Txm4N7Ew9hERAU.jpg?f=fotoalbum_large)
Mmm...foto doet hem geen eer, set is zo veel groter in het echt 🤔 Ach, semi andere sets nu ook zichtbaar.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
https://www.bricktastic.n...ls-palace-eerste-beelden/
De nieuwe little mermaid set.
Of dit nou een hit wordt? Of dat het de tafelvoetbalspel achterna gaat... ik weet het even niet..
Of dit nou een hit wordt? Of dat het de tafelvoetbalspel achterna gaat... ik weet het even niet..
Disney fans zijn wel bereid om wat neer te leggen voor een leuke setLoader schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:14:
https://www.bricktastic.n...ls-palace-eerste-beelden/
Disney Castle 71040 was bijv. ook groot en duur en uiteindelijk heel lang verkrijgbaar. En de Disney Prinsessen range van LEGO loopt ook al jaren door, dus er is een markt voor.
Overigens vind ik 160 euro gezien de grootte van de set en de (vooralsnog) exclusieve minifiguren best een redelijke prijs. Had eerder deze week al een foto via Promobricks gezien, en dacht toen bij mezelf dat deze vast 200 euro ging kosten.
[ Voor 4% gewijzigd door Tc99m op 13-04-2023 14:23 ]
scintillating
Jammer dat ze afwijken van de originele Ariel... Set ziet er wel leuk uit daar niet van.
Voor de Castle liefhebbers: Momenteel staan de Lion Knights, Black Falcons en Forestmen incusief alle bijbehorende accessoires in de pick-a-brick op Lego.com. Ik kon het niet laten om een klein legertje aan minifigures te bestellen.
/f/image/FrMppOcBelic6IUCoFvKrkb9.png?f=fotoalbum_medium)
RubjeMazter schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:24:
[...]
Jammer dat ze afwijken van de originele Ariel... Set ziet er wel leuk uit daar niet van.

Nofi, maar Ariel in minifig vorm ziet er uit alsof ze wel een WeightWatchers kuur kan gebruiken

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Wow... en zo kom je nog eens achter dingen. Helemaal nooit geweten dat LEGO dit zelf ook had!ErikT738 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:28:
Voor de Castle liefhebbers: Momenteel staan de Lion Knights, Black Falcons en Forestmen incusief alle bijbehorende accessoires in de pick-a-brick op Lego.com. Ik kon het niet laten om een klein legertje aan minifigures te bestellen.
[Afbeelding]
*onder steen uit kruipt*
Sow die ziet echt MINI uit! Ik heb em zelf ook en ik vind em best clunky!FeaR schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:55:
[...]
Bowser is hier sinds gisteren af. Heb mezelf tegen moeten houden de build te splitsen in vier avonden, liefst had ik in één keer doorgebouwd. Armen en benen zit wat herhaling in inderdaad, al is het gespiegeld. Maar overall, de technieken zijn mooi/slim/doordacht en alhoewel het model op sommige vlakken behoorlijk hoekig is voelt het geheel organisch. Mooiste blijft natuurlijk dat je Bowser met elke stap meer tot leven ziet komen.
Heb me zeer vermaakt. Dit ten opzichte van Starry Night... Sterker, na het bouwen van Starry Night had ik het zo met Lego gehad dat NASA Space Shuttle Discovery (10283) sindsdien in de doos staat. Daar gaat vanavond toch verandering in komen, die doos gaat open!
Enige issue... Ik dacht/hoopte Bowser in de IKEA Billy te zetten. Na het bouwen van de base werd al duidelijk dat de kast toch wat te ondiep is. Blijkt Bowser zelf ook nog een stukje uit te steken aan de achterzijde (staart...) en boven de base uit te steken. Oftewel, Bowser staat gezellig op het bureau
[Afbeelding]
Mmm...foto doet hem geen eer, set is zo veel groter in het echt 🤔 Ach, semi andere sets nu ook zichtbaar.
Mooie verzameling heb je daar. Ook goed uitgestald zou ik zeggen
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Fotografie is nooit mijn sterkste kant geweest. Op één of andere manier krijg ik de grootte niet goed vastgelegd...Deathchant schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:26:
[...]
Sow die ziet echt MINI uit! Ik heb em zelf ook en ik vind em best clunky!
Thnx, dat is nog geen derde (van wat in elkaar staat...).Mooie verzameling heb je daar. Ook goed uitgestald zou ik zeggen
Dit vind ik best een toffe set. Leuk voor aan de muur in huisme_mrtn schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:17:
Grappig toch. Ik heb die set soort-van-spontaan gekocht toen hij goedkoop was. En hij heeft me juist aangenaam verrast! Ja het was even uitzoeken met fifty shades of blue, maar ik vond het leuk om te bouwen!FeaR schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:55:
[...]
Ik gebruik het nu ook voor het eerst. Volgens mij is het alleen de moeite waard om er te bestellen als het om "bijzondere" onderdelen gaat die vrij duur zijn op Bricklink (bijvoorbeeld alle Castle figuren en wapens).hemiparo schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:23:
[...]
Wow... en zo kom je nog eens achter dingen. Helemaal nooit geweten dat LEGO dit zelf ook had!
*onder steen uit kruipt*
Zie hier: https://www.postnl.nl/kla...klaringskosten/berekenen/Tc99m schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:39:
Zorg dat je de PostNL app gebruikt, dan kan je online betalen en dat scheelt weer een paar euro en is sneller. Afhankelijk van de waarde van je pakket kan je hier zien wat je ongeveer kwijt gaat zijn. Tot €150 is het 21% BTW plus €6 afhandelingskosten. Heel soms heb je mazzel en wandelt een brievenbuspakketje er doorheen zonder dat ze dit verrekenen, maar dat kan je zelf inschatten. Ik zou er niet op rekenen.
Het niet kloppen van de kleuren van de steentjes in het echt versus de handleiding (zowel de papieren als digitale) was hier wel het grootste irritatie punt. Al had Bowser ook ergens vier/vijf keer een andere tint geel dan de rest van het model (why Lego? Why?). Starry Night was daarnaast behoorlijk rechttoe rechtaan steentjes stapelen, zowel de lucht als het frame. Mogelijk dat ik onbewust interessante technieken meer waardeer dan alleen het resultaat? Het uiteindelijke resultaat van Starry Night blijft indrukwekkend.Karp schreef op donderdag 13 april 2023 @ 16:01:
[...]
Grappig toch. Ik heb die set soort-van-spontaan gekocht toen hij goedkoop was. En hij heeft me juist aangenaam verrast! Ja het was even uitzoeken met fifty shades of blue, maar ik vond het leuk om te bouwen!
Het is ook net wat je waardeert in een set natuurlijk. Voor verrassende technieken of speelplezier moet je het waarschijnlijk niet doen nee 😄FeaR schreef op donderdag 13 april 2023 @ 16:39:
[...]
Het niet kloppen van de kleuren van de steentjes in het echt versus de handleiding (zowel de papieren als digitale) was hier wel het grootste irritatie punt. Al had Bowser ook ergens vier/vijf keer een andere tint geel dan de rest van het model (why Lego? Why?). Starry Night was daarnaast behoorlijk rechttoe rechtaan steentjes stapelen, zowel de lucht als het frame. Mogelijk dat ik onbewust interessante technieken meer waardeer dan alleen het resultaat? Het uiteindelijke resultaat van Starry Night blijft indrukwekkend.
Heb jij geen bananen in huis danFeaR schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:27:
[...]
Fotografie is nooit mijn sterkste kant geweest. Op één of andere manier krijg ik de grootte niet goed vastgelegd...
[...]
Thnx, dat is nog geen derde (van wat in elkaar staat...).
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dit word een instant-buy voor mij!
Ik houd van kleine, unieke dioramas.
https://www.lego.com/nl-n...s-of-the-space-age-21340#
Ik houd van kleine, unieke dioramas.
https://www.lego.com/nl-n...s-of-the-space-age-21340#
/f/image/MSSV3VrczGn42id2IwVpxcOn.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door Tijll op 13-04-2023 19:29 ]
Hij doet het ook gewoonFeaR schreef op donderdag 13 april 2023 @ 17:12:
[...]
Eigenlijk doe ik niet aan snelle koolhydraten, maar...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Als ik dat zo zie: kun je zijn armen omhoog doen dat ie als koptelefoon houder kan dienen?
Update: erg gaaf project! Grotendeels zeer solide, wat voor zo’n gedetailleerde MOC verre vanzelfsprekend is.Xtuv schreef op donderdag 6 april 2023 @ 23:01:
Op naar de volgende uitdaging![]()
[Afbeelding]
Ik ga Firebreak van Nick Trotta, aka Galactic Plastics maken.
Ben goed op weg wat betreft onderdelen (totaal ruim 1900 stuks). De grootste uitdaging is het gebrek aan een stap-voor-stap handleiding. Er is een YouTube-video van anderhalf uur waarin de maker alle verschillende subonderdelen bespreekt, maar dat geeft nog niet echt alles bloot.
YouTube: Advanced LEGO Build: Firebreak
Gelukkig heeft iemand heeft 'm digitaal gemaakt op Mecabricks. Daar heb ik de parts list vandaan en het 3D-model ga ik ernaast houden en uit elkaar trekken om alles te reverse-engineeren. Wish me luck
Bouwen aan de hand van de YouTube-video ging goed, al heb ik ook regelmatig het digitale model bekeken om uit te zoeken hoe sommige delen precies zitten.
Vrijwel alles is gebouwd, maar ik mis nog een stuk of 30 inverted brackets. Gelukkig is het heel modulair te maken en kan ik die vrij eenvoudig toevoegen als ze binnen zijn. Dan kunnen de vleugels in elkaar gezet en gemonteerd worden.
:strip_exif()/f/image/KfjpsMPwxEPn7a6h4rWsNN3F.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/icNBU4UFBaJkqccAJbTYHsVl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TgAqVyezdXS1N9rTcUR5Ajct.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OwJUKPAcPkkfIBM6JeKedD48.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JQym8zAipHFdyvJ955KDN2m1.jpg?f=fotoalbum_large)
ik ben setnr 10300 bezig
de delorean time machine set
nu zie ik dikwijls zo een coole display stand waardoor het lijkt alsof deze vliegt.
van doorzichtige plastic of dergelijke.
iemand een site of adres in belgie of nederland om zoiets aan te kopen?
nu zie ik dikwijls zo een coole display stand waardoor het lijkt alsof deze vliegt.
Typ dit eens in google: lego 10300 display standdaedalus81 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 21:09:
ik ben setnr 10300 bezig
en je ziet er voorbeelden , je kunt ook via amazon kopen.
Ik heb gewoon 4 doorzichtige 2x6 Lego bricks gekocht. Lijkt ook alsof hij vliegtdaedalus81 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 21:09:
ik ben setnr 10300 bezig
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uaVpfF1yGVLnW4z1rbU2cffN.jpg?f=user_large)
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ah daar gaat weer wat salarisErikT738 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:28:
[Afbeelding]
Welke benen bestel jij hierbij?ErikT738 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:28:
[Afbeelding]
Twijfel. Voor de banaan heb ik al wat delen moeten verwijderen omdat anders de bewegingsvrijheid in de armen beperkt wordt. Foto waar de banaan als telefoon dient zie je dat aan de rechterarm (voor de kijker links), de grijze spike mist aan de binnenzijde van de arm waar op de foto met de banaan recht deze wel gemonteerd is.The Eagle schreef op donderdag 13 april 2023 @ 19:30:
[...]
Als ik dat zo zie: kun je zijn armen omhoog doen dat ie als koptelefoon houder kan dienen?
Ik heb er eerder naar gevraagd en tevens heel lang naar gezocht, maar niets kunnen vinden..daedalus81 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 21:09:
ik ben setnr 10300 bezig
Uiteindelijk toch maar via Wickedbrick besteld samen met een stand voor de Millenium Falcon (75257)
Helaas wel een lange levertijd op het moment.
Andere optie is op Etsy daar staan er ook een aardig aantal, maar allemaal uit de US of UK.
hoi
Misschien een rare vraag maar kan het niet zo gauw vinden op google:
Weet iemand een lijstje te vinden van de 8 studs speed champions hoeveel studs er vanuit de zijaanzicht tussen de wielen zit? Ik ben namelijk bezig met een design voor een garage te bouwen.
BIjvoorbeeld de fast en furious dodge charger zitten tussen de voor en achterwielen 8 studs en de koenigsegg jesko zitten 7 studs.
Weet iemand een lijstje te vinden van de 8 studs speed champions hoeveel studs er vanuit de zijaanzicht tussen de wielen zit? Ik ben namelijk bezig met een design voor een garage te bouwen.
BIjvoorbeeld de fast en furious dodge charger zitten tussen de voor en achterwielen 8 studs en de koenigsegg jesko zitten 7 studs.
Xbox Live Gamertag: RickS29 | FC 2552-4842-4168
Lego brengt vaak een product uit wat past bij aankomende releases. Er komt een motion picture met Halle berry in de hoofd rol. De mini figuren zullen op deze cast zijn uit.RubjeMazter schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:24:
[...]
Dit is logische van disney om te willen, zodat er franchise voor de film op de markt is. Dit helpt met populairiteit van de film.
Halle Bailey, niet Halle Berrykorenpc schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 09:17:
[...]
Lego brengt vaak een product uit wat past bij aankomende releases. Er komt een motion picture met Halle berry in de hoofd rol. De mini figuren zullen op deze cast zijn uit.
Dit is logische van disney om te willen, zodat er franchise voor de film op de markt is. Dit helpt met populairiteit van de film.
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Halle Bailey kende ik niet, maar heeft idd veel meer van een minifig weg dan Halle Berry:
Halle Bailey

Halle Berry:

Ergens zou ik toch liever gehad hebben dat ze Halle Berry hadden gekozen
Ohja, die lijkt er wel op... notRubjeMazter schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:24:
[...]

:fill(white):strip_exif()/f/image/3PqV7AT7eeUCrh5rAHWSZB4z.png?f=user_large)
Catwoman zou haar eigen vissenstaart opetenThe Eagle schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 11:37:
[...]
Ergens zou ik toch liever gehad hebben dat ze Halle Berry hadden gekozen

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
https://www.lego.com/nl-n...ans-hybrid-hypercar-42156
https://www.lego.com/nl-n...lego-technic-peugeot-9x8-

1:10, 200 euro, release 1 mei.
Geen versnellingsbak zo te zien:
The real-life 4-wheel drive hypercar has been replicated in a simplified build in this new model, which contains the V6 engine connected to the rear wheels and a simple build LEGO Technic replica of the electric motor connected to the front wheels, which is not battery driven. The model also sports the hypercar’s unique doors, low-emission hybrid powertrain Technic cables, powerful suspension, and elegant profile. Fantastic details such as glow-in-the-dark light elements truly capture the thrill of racing.

The real-life 4-wheel drive hypercar has been replicated in a simplified build in this new model, which contains the V6 engine connected to the rear wheels and a simple build LEGO Technic replica of the electric motor connected to the front wheels, which is not battery driven. The model also sports the hypercar’s unique doors, low-emission hybrid powertrain Technic cables, powerful suspension, and elegant profile. Fantastic details such as glow-in-the-dark light elements truly capture the thrill of racing.
[ Voor 44% gewijzigd door Xtuv op 14-04-2023 13:04 ]
Van alle grote modellen, vind ik deze als enigste echt gaaf!Xtuv schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:03:
[Afbeelding]
[ Voor 15% gewijzigd door Xqlus1ve op 14-04-2023 13:35 ]
Geen versnellingsbak conform verwachting. Het raam (ontbreken van) ziet er wel een beetje vreemd uit.Xtuv schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:03:
[Afbeelding]
Toch wel apart dat ze in het persbericht wel hebben over het nabootsen van de 7-speed gearbox. Wellicht met wat stickers dan oid, zoals ook gesuggereerd wordt in de video hierboven.Xtuv schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:03:
[Afbeelding]
Anyway; I like it! Die komt er tzt wel.
Als je bij lego VIP punten inzet voor korting, telt het oorspronkelijke bedrag dan mee voor de GWP's?
Of het bedrag dat je uiteindelijk moet betalen?
Volgens mij alleen het uiteindelijke bedrag, anders is 't een beetje dubbel natuurlijk.JBplap schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 16:35:
Als je bij lego VIP punten inzet voor korting, telt het oorspronkelijke bedrag dan mee voor de GWP's?
Ja dat is net hoe je het bekijkt, als je van die VIP punten een los cadeau aanschaft (bv wonders of the world) wat ook een waarde vertegenwoordigt dan trekken ze dat niet van het totaal af.RubjeMazter schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 16:42:
[...]
Volgens mij alleen het uiteindelijke bedrag, anders is 't een beetje dubbel natuurlijk.
Wat is er precies dubbel aan? Ik begrijp dat je een GWP krijgt bij het oorspronkelijke bedrag. Hoe je dat dan betaald, met of zonder VIP punten, maakt niet uit.
Wat me wel opviel is dat je pas gratis verzenden hebt vanaf 55 euro. Gebruik je dan VIP punten voor korting dan moet het uiteindelijke bedrag nog steeds minimaal 55 euro zijn voor gratis verzenden.
Wat me wel opviel is dat je pas gratis verzenden hebt vanaf 55 euro. Gebruik je dan VIP punten voor korting dan moet het uiteindelijke bedrag nog steeds minimaal 55 euro zijn voor gratis verzenden.
Ik heb mijn collectie even nageteld, ik weet zo niet waar je een lijstje zou vinden.RickS29 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 08:56:
Misschien een rare vraag maar kan het niet zo gauw vinden op google:
Dodge Charger: 8
koenigsegg jesko: 7
Aston Martin Valkyrie: 10
Corvette CR.8: 8
Jaguar iPace: 8
Aston Martin Vantage GT3: 7
Mercedes F1: 11
Ford Bronco: 8
Nissan GTR Nismo: 8
Jaguar Formula E: 9
Dodge Challenger: 8
McLaren Elva: 7
Nissan Skyline: 8
Aston Martin DB5: 7
Mercedes Project One: 8
Lamborghini Countach: 7
Corvette 1969: 7
Ferrari 512 M: 7
Ford GT heritage: 7
Audi Quattro: 6
Lotus Evija: 8
Nissan GR Supra: 7
Ferrari F8 tributo: 7
Lamborghini Huracán: 7
Batmobile: 10
Lamborghini Urus: 9
De nieuwste reeks heb ik nog niet. De dragster heb ik ook maar achterwege gelaten
Hier nog een video over de opbouw van de Peugeot 9x8:
spoiler:
Die Peugeot heeft zelfs een sticker aan de onderkant! Het moet niet gekker worden.
[ Voor 9% gewijzigd door zonoskar op 14-04-2023 22:33 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
best wel duur spul zie ik.ReVision. schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 06:55:
[...]
Ik heb er eerder naar gevraagd en tevens heel lang naar gezocht, maar niets kunnen vinden..
Uiteindelijk toch maar via Wickedbrick besteld samen met een stand voor de Millenium Falcon (75257)
Helaas wel een lange levertijd op het moment.
Andere optie is op Etsy daar staan er ook een aardig aantal, maar allemaal uit de US of UK.
spijtig.
is idd niet zo makkelijk te vinden.
Zie ik daar de 8880 staan?FeaR schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:55:
[...]
Bowser is hier sinds gisteren af. Heb mezelf tegen moeten houden de build te splitsen in vier avonden, liefst had ik in één keer doorgebouwd. Armen en benen zit wat herhaling in inderdaad, al is het gespiegeld. Maar overall, de technieken zijn mooi/slim/doordacht en alhoewel het model op sommige vlakken behoorlijk hoekig is voelt het geheel organisch. Mooiste blijft natuurlijk dat je Bowser met elke stap meer tot leven ziet komen.
[Afbeelding]
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.
En een 8448.
De Bricklink orders zijn binnen, hierbij het eindresultaat van het detailen van de rode kraan. Bedankt voor alle tips! 
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rXWYpqe3HMccnCQAnvcNJEyS.jpg?f=user_large)

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rXWYpqe3HMccnCQAnvcNJEyS.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3HGKtiB4VpBwFD6jPyoatZO9.jpg?f=user_large)
@almightyarjen om helemaal in thema te blijven nog een paar "uithalers" laten rondrennen
Ik zou het doen!
Oftewel een prima partspack voor DBG panels, leuke dwarsliggende vering, maar van de (op de doos zo trots vermelde) 7 speed transmission blijft precies 0,0 over.zonoskar schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 21:55:
[...]
Hier nog een video over de opbouw van de Peugeot 9x8:
[YouTube: Ready for Le Mans? LEGO Technic 42156 Peugeot 9x8 Supercar!]
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Ik kan niet wachten op de nieuwste WIPalmightyarjen schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 15:42:
De Bricklink orders zijn binnen, hierbij het eindresultaat van het detailen van de rode kraan. Bedankt voor alle tips!
Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.
Die gaan er zeker komen! Ik moet het zaakje nog verder gaan aankleden als ik de definitieve setup op de grond heb staan, dan kan ik zien hoe/waar ik daarvoor ruimte heb.rammes schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 16:23:
@almightyarjen om helemaal in thema te blijven nog een paar "uithalers" laten rondrennen
Die moet nog gemaakt worden dus nog ff geduld
Net de 75355 X-wing USC besteld, en de Speed Champions Supra.
Wel een vraagje, bij de Lego Star Wars (USC) sets, er zijn series met nr 10xxx en 75xxx. Wat is het verschil hiertussen?
Wel een vraagje, bij de Lego Star Wars (USC) sets, er zijn series met nr 10xxx en 75xxx. Wat is het verschil hiertussen?
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Het is weekend dus uiteraard is het weer tijd voor Lego
Dit keer weer een Creator 3in1 set gebouwd, eentje die ik ook al een tijdje wil bouwen.
.

Zoals altijd drie aparte boekjes voor de drie verschillende modellen, ik ben begonnen met het A model en het plan was om ze alle drie achter elkaar te bouwen
De Shuttle is echt een heel leuk model om te bouwen en tevens weer leuk als display model, past ook goed in de Billy kast. Heb hem direct ook even naast zijn grote broer gezet, en daar zie je dat het toch nog wel een redelijk formaat model is ondanks dat de 10283 toch nog een stuk groter is.

Uiteindelijk toch niet de andere modellen gebouwd, ik vind deze echt te leuk om gelijk uit elkaar te halen.
Eerlijk gezegd wil ik eigenlijk stiekem deze set nog 2x kopen zodat ik alle modellen kan bouwen en bij elkaar kan zetten. Helaas wordt dat eigenlijk wat te duur, zeker nu die officieel retired is
Dit keer weer een Creator 3in1 set gebouwd, eentje die ik ook al een tijdje wil bouwen.
.

Zoals altijd drie aparte boekjes voor de drie verschillende modellen, ik ben begonnen met het A model en het plan was om ze alle drie achter elkaar te bouwen

De Shuttle is echt een heel leuk model om te bouwen en tevens weer leuk als display model, past ook goed in de Billy kast. Heb hem direct ook even naast zijn grote broer gezet, en daar zie je dat het toch nog wel een redelijk formaat model is ondanks dat de 10283 toch nog een stuk groter is.

Uiteindelijk toch niet de andere modellen gebouwd, ik vind deze echt te leuk om gelijk uit elkaar te halen.
Eerlijk gezegd wil ik eigenlijk stiekem deze set nog 2x kopen zodat ik alle modellen kan bouwen en bij elkaar kan zetten. Helaas wordt dat eigenlijk wat te duur, zeker nu die officieel retired is
hoi
Vanaf 2014 zijn ze overgegaan op 75XXX.DropjesLover schreef op zondag 16 april 2023 @ 09:14:
Er zijn zelfs nog oudere UCS-sets, zoals de 7191 X-wing Fighter.DropjesLover schreef op zondag 16 april 2023 @ 09:14:
De 10000-serie was volgens mij origineel bedoeld voor de exclusieve LEGO/Shop@Home-sets en waren niet beperkt tot een bepaald thema, terwijl 75000 specifiek voor Star Wars sets lijkt te zijn
Dit weekend de set gebouwd met de McLaren Solus GT & de McLaren F1 LM. De F1 LM is echt fantastisch en mooie aanvulling op de verzameling. De Solus daarentegen is zielloos en is nergens mee te vergelijken. Het is altijd jammer dat dit soort exemplaren worden toegevoegd. Gelukkig maar de F1 LM een hoop goed. Zou hem dan ook enkel aanschaffen als de prijs echt laag is en dat je denkt, dat heb ik wel over voor de F1 LM want die is echt 10/10
[ Voor 4% gewijzigd door Metal Mark op 16-04-2023 18:51 ]
Dat is één van de modellen die ik gekocht heb omdat ik het model vroeger niet van Sinterklaas of de Kerstman had gehad. Enkele modellen vind ik nog steeds zo tof dat ik me aan tweedehands Lego had gewaagd. De 8880 is daar één van.
Gekocht in doos, puur voor het gevoel/idee. Nadeel is wel dat de velgen en witte stenen vergeeld zijn. Ben er nog niet uit of ik dit zo laat of toch eens met waterstofperoxide aan de slag ga.
:strip_exif()/f/image/uigPEJSYAx32d7uYbj9QqKGe.jpg?f=fotoalbum_large)
Twee andere modellen die onder hetzelfde mom zijn gekocht:
LEGO Williams F1 Team Racer (8461):
:strip_exif()/f/image/BjRBLLVdDFYqcZFx1LTRd6qE.jpg?f=fotoalbum_large)
Silver Champion (8458) heb ik ook, die was wel compleet (doos niet op de foto):
:strip_exif()/f/image/wgvnI986FEtQ4SI8HDmextOz.jpg?f=fotoalbum_large)
Er was eerst twijfel om ook de LEGO Ferrari F1 Racer 1:8 (8674) te kopen. Maar kijkende naar de prijzen en de gelijkenis met de twee andere F1 wagens heb ik dat nooit doorgezet.
Er is wel één ander model/set die nog altijd lonkt.... Giant Truck (5571). Alleen de prijs houdt me tegen. Zeker omdat ik zoek naar een model met doos.
Ik heb de 8865 staan en die 8880 is eenzelfde soort Technic set die ik ook echt super leuk vindFeaR schreef op maandag 17 april 2023 @ 08:00:
[...]
Dat is één van de modellen die ik gekocht heb omdat ik het model vroeger niet van Sinterklaas of de Kerstman had gehad. Enkele modellen vind ik nog steeds zo tof dat ik me aan tweedehands Lego had gewaagd. De 8880 is daar één van.
Gekocht in doos, puur voor het gevoel/idee. Nadeel is wel dat de velgen en witte stenen vergeeld zijn. Ben er nog niet uit of ik dit zo laat of toch eens met waterstofperoxide aan de slag ga.
[Afbeelding]
Dat moderne spul is allemaal supergaaf en zit waanzinnig knap in elkaar maar die "oldskool" sets hebben wel een onverslaanbare cool-factor hoor.

In de zomervakantie naar de UK neem ik de 42122 Wrangler mee, want de kans op slecht weer daar is iets groter dan die in zuidfrankrijk.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Vooral apart om te zien dat de grootste sets uit mijn (onze?) jeugd evenveel steentjes bevatten als een gemiddelde set van tegenwoordig. Grappig ook dat het aantal steentjes in de tijd toe is genomen maar de pagina's van de handleiding ook aanzienlijk.Fraggert schreef op maandag 17 april 2023 @ 08:15:
[...]
Dat moderne spul is allemaal supergaaf en zit waanzinnig knap in elkaar maar die "oldskool" sets hebben wel een onverslaanbare cool-factor hoor.
Jaar of wat geleden enkele oudere sets opgebouwd (en mezelf verrast dat alles nog redelijk compleet was).
Royal Knight's Castle (6090) - 712 parts (waarvan een epische base plate) uit 1995
:strip_exif()/f/image/Kck1skTZZD4lvJ1XM4pC0TxT.jpg?f=fotoalbum_large)
Enchanted Island (6278) - 393 onderdelen uit 1994
:strip_exif()/f/image/A2iuccnxDWjAQ0gg28wvQQZD.jpg?f=fotoalbum_large)
Eldorado Fortress (6276) - 506 steentjes (wel epische base plate) uit 1989
:strip_exif()/f/image/zqEq27hBn4jFOButMha82qIr.jpg?f=fotoalbum_large)
Wolfpack Tower (6075) - 219 onderdelen uit 1992
:strip_exif()/f/image/orKM8zC1HzgpHWPIvF9NngN9.jpg?f=fotoalbum_large)
Space heb ik weinig van, één groot ruimteschip, de Mission Commander (6986) uit 1989 met 448 onderdelen:
:strip_exif()/f/image/zcF6JT7XFIore2EE7WMAPAKJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ergens past bovenstaande niet tussen de huidige Lego. Overvloed aan studs van het oude Lego versus het nieuwe. Oude Lego is veel meer basic. Maar toch, iets in mij blijft het tof vinden. Grote kans dat het vooral sentiment is
1977FeaR schreef op maandag 17 april 2023 @ 08:56:
[...]
Vooral apart om te zien dat de grootste sets uit mijn (onze?) jeugd evenveel steentjes bevatten als een gemiddelde set van tegenwoordig. Grappig ook dat het aantal steentjes in de tijd toe is genomen maar de pagina's van de handleiding ook aanzienlijk.
Ergens past bovenstaande niet tussen de huidige Lego. Overvloed aan studs van het oude Lego versus het nieuwe. Oude Lego is veel meer basic. Maar toch, iets in mij blijft het tof vinden. Grote kans dat het vooral sentiment is
Space en ridders vond ik ook nog wel leuk, maar mijn hart ligt, ook nu nog, bij Technic

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
die wolfpack tower zou nu bijna een GWP kunnen zijn..
Qua partcount wel maar qua grootte en aantal minifigures echt niet. Tegenwoordig worden er gewoon veel en veel meer kleine onderdelen gebruikt die sets groter laten lijken dan ze eigenlijk zijn.avdieren schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:10:
die wolfpack tower zou nu bijna een GWP kunnen zijn..
Overigens stoor ik me niet aan de zichtbare studs in oudere bouwwerken. Als ik naar de voorbeelden in de post van @FeaR kijk dan vind ik bijvoorbeeld de schuine daken en kantelen in de Castle sets er prima uit zien, en vind ik juist de "gladde" kantelen uit Lion Knight's Castle lelijk.
Lego is inderdaad niet bepaald consequent met hun nummering en reservering voor bepaalde series of thema's. Zo zie je ook Harry Potter sets (t/m 2020) in de 75xxx serie voorkomen zoals bv. 75955 Hogwarts Express. Daarna ging Harry Potter over naar de 76xxx reeks. Maar ook die reeks is weer niet exclusief voor Harry Potter, want bv. Marvel sets vallen daar ook onder.MartijnS72 schreef op zondag 16 april 2023 @ 16:24:
De 10000-serie was volgens mij origineel bedoeld voor de exclusieve LEGO/Shop@Home-sets en waren niet beperkt tot een bepaald thema, terwijl 75000 specifiek voor Star Wars sets lijkt te zijn
Wat betreft de 10xxx serie vallen Duplo sets tot op heden daar ook nog onder. Hoewel dat in de loop van dit jaar wel moet veranderen omdat nog uit te komen Duplo sets dit jaar in de 1099x nummers zitten. Maar verder nummeren kan niet, want dan komen ze in de 11xxx nummers van de doosjes losse steentjes. Bv. 11002 Basic Brick Set.
Blijkbaar heeft men bij Lego niet jaren geleden eens bedacht om grote nummerreeksen voor thema's te reserveren zodat ze daar nog vele jaren mee vooruit konden!

Ik weet nog dat destijds (10 jaar geleden?Haay schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:54:
[...]
Lego is inderdaad niet bepaald consequent met hun nummering en reservering voor bepaalde series of thema's. Zo zie je ook Harry Potter sets (t/m 2020) in de 75xxx serie voorkomen zoals bv. 75955 Hogwarts Express. Daarna ging Harry Potter over naar de 76xxx reeks. Maar ook die reeks is weer niet exclusief voor Harry Potter, want bv. Marvel sets vallen daar ook onder.
Wat betreft de 10xxx serie vallen Duplo sets tot op heden daar ook nog onder. Hoewel dat in de loop van dit jaar wel moet veranderen omdat nog uit te komen Duplo sets dit jaar in de 1099x nummers zitten. Maar verder nummeren kan niet, want dan komen ze in de 11xxx nummers van de doosjes losse steentjes. Bv. 11002 Basic Brick Set.
Blijkbaar heeft men bij Lego niet jaren geleden eens bedacht om grote nummerreeksen voor thema's te reserveren zodat ze daar nog vele jaren mee vooruit konden!
Ik werk als technisch tekenaar en God de discussies die je soms kan hebben met seniors of andere delen van je organisatie om net wel/niet bepaalde reeksen te reserveren...Haay schreef op maandag 17 april 2023 @ 12:54:
[...]
Lego is inderdaad niet bepaald consequent met hun nummering en reservering voor bepaalde series of thema's. Zo zie je ook Harry Potter sets (t/m 2020) in de 75xxx serie voorkomen zoals bv. 75955 Hogwarts Express. Daarna ging Harry Potter over naar de 76xxx reeks. Maar ook die reeks is weer niet exclusief voor Harry Potter, want bv. Marvel sets vallen daar ook onder.
Laat ik zo zeggen, op basis van bovenstaande reacties verbaasd de nummering van lego mij helemaal niet
Ik krijg wel een enorm Pokemon kaarten (en later Magic the gathering) gevoel bij die Speed Champions reeks. Toch even 1 of 2 pakjes kopen, tis maar een paar euro

Elke keer wanneer ik toch bij de lokale kruidvat moet zijn even kijken of er toch niet eentje ligt die ik nog niet heb. En moest toch een Lego setje voor mn zoon hebben.
Dus papa ook de 76915 Pagani en 76916 Porsche (€23/st). Die paar euro verschil ten opzichte van online kopen, boeiend
BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Eens, ik ben nu al een tijdje bezig met het 3in1 kasteel te bouwen. Leuke set hoor, niks mis mee. Maar tegenwoordig is alles een los, klein steentje, waar ze vroeger grotere "muurdelen" hadden. Dat is 8-10 bricks tegen 1 muurdeel. Dan loopt het aantal parts snel op idd.ErikT738 schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:24:
[...]
Qua partcount wel maar qua grootte en aantal minifigures echt niet. Tegenwoordig worden er gewoon veel en veel meer kleine onderdelen gebruikt die sets groter laten lijken dan ze eigenlijk zijn.
Overigens stoor ik me niet aan de zichtbare studs in oudere bouwwerken. Als ik naar de voorbeelden in de post van @FeaR kijk dan vind ik bijvoorbeeld de schuine daken en kantelen in de Castle sets er prima uit zien, en vind ik juist de "gladde" kantelen uit Lion Knight's Castle lelijk.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Maar geeft wel meer bouw plezier dan een paar kant en klare muurdelen naast elkaar zetten, plus meer opties om er wat compleet anders van te bouwen.Malfunctions schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:12:
[...]
Eens, ik ben nu al een tijdje bezig met het 3in1 kasteel te bouwen. Leuke set hoor, niks mis mee. Maar tegenwoordig is alles een los, klein steentje, waar ze vroeger grotere "muurdelen" hadden. Dat is 8-10 bricks tegen 1 muurdeel. Dan loopt het aantal parts snel op idd.
Ik zou een combinatie van beiden denk ik nog beter vinden. Ik vind af en toe wel dat er teveel kleine steentjes moeten worden gestapeld, die ook met minder, grotere stenen hadden gekund. Ik verdenk Lego er wel een klein beetje van om dat expres te doen omdat ze voor meer steentje weer een hogere prijs kunnen vragen.ruurd v. schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:00:
[...]
Maar geeft wel meer bouw plezier dan een paar kant en klare muurdelen naast elkaar zetten, plus meer opties om er wat compleet anders van te bouwen.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Gelukkig wel. Heel goede ontwikkeling. Voor kan en klaar spul koop je maar Playmobil.Malfunctions schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:12:
[...]
Eens, ik ben nu al een tijdje bezig met het 3in1 kasteel te bouwen. Leuke set hoor, niks mis mee. Maar tegenwoordig is alles een los, klein steentje, waar ze vroeger grotere "muurdelen" hadden. Dat is 8-10 bricks tegen 1 muurdeel. Dan loopt het aantal parts snel op idd.
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Als je een grote Playmobil set koopt, dan komt die als een bouwpakket. De handleiding van dat bouwpakket is niet veel meer dan een paar A4'tjes, dat is een groter uitdaging dan menig 18+ Lego set.warhamstr schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:39:
[...]
Gelukkig wel. Heel goede ontwikkeling. Voor kan en klaar spul koop je maar Playmobil.
En ja, die Playmobil set zet je maar 1x in elkaar, maar 90%+ van de Afols bouwt een Legoset ook maar 1 keer
Er is ook een mooie middenweg natuurlijk. Persoonlijk hou ik er niet van als er veel onderdelen worden gebruikt om iets te maken wat ook vrij simpel weer te geven is. Denk bijvoorbeeld aan ingewikkelde rotspartijen, onnodig veel greeble of wandelpaden die bestaan uit tientallen 1x1 tiles. Momenteel erger ik mij ook aan de "bases" die uit honderden onderdelen bestaan (zie bijvoorbeeld de Tallneck). Geef mij liever een baseplate of in ieder geval een simpeler ontwerp.warhamstr schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:39:
[...]
Gelukkig wel. Heel goede ontwikkeling. Voor kan en klaar spul koop je maar Playmobil.
Soms merk ik het ook wel ja dat er onnodig veel steentjes worden gebruikt waar gewoon een groter bestaand steentje voor gebruikt kan worden. Wat betreft de Tallneck daar vond ik zelf de base wel tof, plus het feit dat de Tallneck een van de beste prijs per steen ratio's heeft van de laatste jaren dan heb ik daar niet zo'n problemen mee.ErikT738 schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:58:
[...]
Er is ook een mooie middenweg natuurlijk. Persoonlijk hou ik er niet van als er veel onderdelen worden gebruikt om iets te maken wat ook vrij simpel weer te geven is. Denk bijvoorbeeld aan ingewikkelde rotspartijen, onnodig veel greeble of wandelpaden die bestaan uit tientallen 1x1 tiles. Momenteel erger ik mij ook aan de "bases" die uit honderden onderdelen bestaan (zie bijvoorbeeld de Tallneck). Geef mij liever een baseplate of in ieder geval een simpeler ontwerp.
hoi
herkenbaar, probleem met die SC (beste lego serie!) is dat je na 10 van die auto's niet meer weet welke je wel/niet hebtDropjesLover schreef op maandag 17 april 2023 @ 13:11:
[...]
Ik werk als technisch tekenaar en God de discussies die je soms kan hebben met seniors of andere delen van je organisatie om net wel/niet bepaalde reeksen te reserveren...
Laat ik zo zeggen, op basis van bovenstaande reacties verbaasd de nummering van lego mij helemaal niet
Ik krijg wel een enorm Pokemon kaarten (en later Magic the gathering) gevoel bij die Speed Champions reeks. Toch even 1 of 2 pakjes kopen, tis maar een paar euro![]()
Elke keer wanneer ik toch bij de lokale kruidvat moet zijn even kijken of er toch niet eentje ligt die ik nog niet heb. En moest toch een Lego setje voor mn zoon hebben.
Dus papa ook de 76915 Pagani en 76916 Porsche (€23/st). Die paar euro verschil ten opzichte van online kopen
M'n achterdocht-alarm gaat afMalfunctions schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:34:
[...]
Ik verdenk Lego er wel een klein beetje van om dat expres te doen omdat ze voor meer steentje weer een hogere prijs kunnen vragen.
Normaliter jagen juist grote stenen en dergelijke (cockpits, poppetjes) de kosten omhoog, gezien die veel plastic gebruiken en in veel kleinere oplages geproduceerd worden. De kosten van een mal verdelen over 100.000 of 10.000.000 steentjes maakt best een verschil.
Stel Lego zou ervoor kiezen om de kosten van een paar dure stenen in een set te drukken door voor de rest meer kleinere steentjes erin te verwerken, dan is er altijd wel iemand die alsnog zegt "dat doen ze om meer geld te verdienen".
Op die manier kan Lego het letterlijk nooit goed doen, zo kan je altijd wel iets vinden om hen ergens van te verdenken.
Lego was helaas altijd al duur en goedkoop gaat het ook nooit worden.
Zorgen dat je alles tot aan de nieuwsre set al hebt, dan hoef je alleen het laatste nr te onthoudenhimlims_ schreef op maandag 17 april 2023 @ 15:20:
[...]
herkenbaar, probleem met die SC (beste lego serie!) is dat je na 10 van die auto's niet meer weet welke je wel/niet hebt
Oudere sets belanden toch niet bij de normale winkels.
BThGvNeOA
En inmiddels zit ie helemaal in elkaar. Echt een indrukwekkend bouwwerk. Super gedetailleerd en geavanceerd wat technieken betreft. Gaaf om te kunnen maken aan de hand van de video en het 3D-model.Xtuv schreef op donderdag 6 april 2023 @ 23:01:
Op naar de volgende uitdaging![]()
[Afbeelding]
Ik ga Firebreak van Nick Trotta, aka Galactic Plastics maken.
Ben goed op weg wat betreft onderdelen (totaal ruim 1900 stuks). De grootste uitdaging is het gebrek aan een stap-voor-stap handleiding. Er is een YouTube-video van anderhalf uur waarin de maker alle verschillende subonderdelen bespreekt, maar dat geeft nog niet echt alles bloot.
YouTube: Advanced LEGO Build: Firebreak
Gelukkig heeft iemand heeft 'm digitaal gemaakt op Mecabricks. Daar heb ik de parts list vandaan en het 3D-model ga ik ernaast houden en uit elkaar trekken om alles te reverse-engineeren. Wish me luck
:strip_exif()/f/image/i3bCh6fBheDmJGtGZtELqG59.jpg?f=fotoalbum_large)
De chrome greebles aan onder andere de zijkant heb ik wat aangepast naar eigen inzicht met onderdelen die ik goedkoop kon vinden. Het originele model gebruikt ook chrome onderdelen die officieel niet bestaan. Verder wat M:Tron tiles en bijbehorende piloot toegevoegd. Het kleurenschema leende zich daar goed voor imo
:strip_exif()/f/image/pU2zynDdh3M6is5qUhn7W7qN.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben er nog niet uit wat ik met de uitlaten ga doen. Voor nu een kant wit en een kant donkergrijs gemaakt als test. Chrome zoals op het origineel ziet er fantastisch uit, maar dat is custom. Metallic silver kost al snel 2 euro per stuk…
:strip_exif()/f/image/hUhO6AFVsZAgteIpWt21hqpC.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook wil ik de stand ooit nog doorzichtig maken met trans-clear Technic Beams 15L. Nog niet helemaal klaar dus, maar ik ben blij met het resultaat!
@Xtuv Uitlaten in transparant rood?
Er staat een nieuwe Work In Progress video over de container terminal online. Op het moment dat je denkt dat alles werkt blijkt er toch iets niet helemaal goed te werken waardoor een container soms niet goed geplaatst wordt. Back to the drawing board 
YouTube: Automated container terminal WIP E46: almost fully functional gantry...
YouTube: Automated container terminal WIP E46: almost fully functional gantry...
Ik zie dat ook wel terug in de Speed Champions reeks om eerlijk te zijn. Hoe veel gekleurde en meerdere vormen 1/3e hoog 1x3's er wel niet in zitten terwijl je daar uiteindelijk niks van ziet... Voor het eindresultaat had het een paar 1 hoog 2x4's als basis had kunnen zijn.ErikT738 schreef op maandag 17 april 2023 @ 14:58:
[...]
Er is ook een mooie middenweg natuurlijk. Persoonlijk hou ik er niet van als er veel onderdelen worden gebruikt om iets te maken wat ook vrij simpel weer te geven is. Denk bijvoorbeeld aan ingewikkelde rotspartijen, onnodig veel greeble of wandelpaden die bestaan uit tientallen 1x1 tiles. Momenteel erger ik mij ook aan de "bases" die uit honderden onderdelen bestaan (zie bijvoorbeeld de Tallneck). Geef mij liever een baseplate of in ieder geval een simpeler ontwerp.
Maar het bouwt wel leuk door, beetje tijdverdrijf als een puzzel.
BThGvNeOA
Nee joh. Gewoon alles op een hoop en gaaaaan!NoFearWizz schreef op woensdag 12 april 2023 @ 08:04:
[...]
IEW! Niks ligt netjes gecategoriseerd op vorm?!
Bij modulars doe ik dat per boekje en anders per bouwlaag. Lekker graaien door al die losse blokjes. Heeeerlijk.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked