Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 289 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.149 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ReVision.
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online
Xtuv schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:47:
[...]

En inmiddels zit ie helemaal in elkaar. Echt een indrukwekkend bouwwerk. Super gedetailleerd en geavanceerd wat technieken betreft. Gaaf om te kunnen maken aan de hand van de video en het 3D-model.
Gaaf model, ziet er heel netjes uit. Had zo maar een officiële lego set kunnen zijn :)

hoi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:21

Superkiwi

Hoi doei

Grappig, ik zit Jay Leno's Garage te kijken en daar komt de 'Speed Champion' Koeningsegg Jesko voorbij. Voor het eerst dat ik de echte versie van deze auto zie. De details zijn herkenbaar en leuk gedaan door Lego :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mq0F4uQv0chSuesNeWRwiuoZPEw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zm9mqaFDMzqzyRzdj9uoVjjj.jpg?f=fotoalbum_large

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Superkiwi schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:51:
Grappig, ik zit Jay Leno's Garage te kijken en daar komt de 'Speed Champion' Koeningsegg Jesko voorbij. Voor het eerst dat ik de echte versie van deze auto zie. De details zijn herkenbaar en leuk gedaan door Lego :)

[Afbeelding]
De echte versie oogt wel veel witter :P Moet toegeven dat het ook de eerste keer is dat ik de Jesko in het "echt" zie (via een foto van ander persoon's TV :P). Mooi ding. Toch blij dat ik die SC gekocht heb; leuke build.

[ Voor 13% gewijzigd door Gim op 18-04-2023 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:13
L23 schreef op maandag 17 april 2023 @ 19:29:
@Xtuv Uitlaten in transparant rood?
Heb ik ook aan gedacht. Ik ben een fan van Trans-Red (en Yellow en Neon-Green :9) in space builds, maar in deze vind ik het niet zo tot zijn recht komen in combinatie met het gewone rood.
ReVision. schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 07:34:
[...]
Gaaf model, ziet er heel netjes uit. Had zo maar een officiële lego set kunnen zijn :)
Er zitten wat verbindingen/technieken in die je waarschijnlijk niet in officiële Lego sets zal zien, maar ik wou dat Lego meer van dit soort geavanceerde/gedetailleerde sets maakte. Star Wars UCS komt wellicht in de buurt, maar ik vind een origineel ontwerp leuker.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:06

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Gisteren deze opgehaald via MP voor een héle hele mooie prijs.

Man wat een gigantisch ding is dat. Ik vind het niet de mooiste set maar voor het geld had ik wel heel stom geweest om het niet te doen. :Y)

Missen misschien 5 stukjes ofzo die ik nog heb liggen, maar verder werkt alles nu. Ik dacht dat ik met 1 receiver vullen met batterijen klaar was, maar er zitten er gewoon 2 in :o
Dus 12 batterijen armer, maar hij werkt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pYneUyiB9OY1Z_4Z9KHjLVDpXcE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w2kBnPQgkT6ADWWyD5AtSCkY.jpg?f=fotoalbum_large

Binnenkort uit elkaar halen en opnieuw bouwen :Y)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:24
Geen idee wat ik van dit nieuws moet denken: Speelgoedwinkelketen ToyChamp neemt DreamLand over van Colruyt Group

Ik hoop dat de sporadische goede deals op Lego behouden blijven, ik ken ToyChamp eigenlijk niet.

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:31

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Angeloonie schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:23:

Man wat een gigantisch ding is dat. Ik vind het niet de mooiste set maar voor het geld had ik wel heel stom geweest om het niet te doen. :Y)

Missen misschien 5 stukjes ofzo die ik nog heb liggen, maar verder werkt alles nu. Ik dacht dat ik met 1 receiver vullen met batterijen klaar was, maar er zitten er gewoon 2 in :o
Dus 12 batterijen armer, maar hij werkt!
[Afbeelding]

Binnenkort uit elkaar halen en opnieuw bouwen :Y)
Ja, dat is een beste Lego-doos die Liebherr _/-\o_

iets zegt mij dat jij hier een oudgediende bent, maar vergeet vooral niet de MOC's voor deze set, voor een 10 a 20 euro per manual heb je weer een compleet andere set, ik heb de PR776 bulldozer gebouwd en moet nog de Case Quadtrack maken.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Kapoen schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:34:
Ik hoop dat de sporadische goede deals op Lego behouden blijven, ik ken ToyChamp eigenlijk niet.
Hier in Bergen op Zoom zit een Toychamp waar ik af en toe even binnenloop om te kijken maar ik koop er nooit iets. Reden: de Toychamp is vij duur met haar Lego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:33

QuattroNL

It is I.

Superkiwi schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:53:
[...]

Hier in Bergen op Zoom zit een Toychamp waar ik af en toe even binnenloop om te kijken maar ik koop er nooit iets. Reden: de Toychamp is vij duur met haar Lego.
Dreamland had af en toe wel hele mooie (te mooie?) Lego-deals. Ik heb zo het vermoeden dat we die niet meer terug gaan zien :/

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markkie95
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-08 10:55
Ik zie net deze nieuwe Minifig cases voorbij komen: [Linkje naar BrickFanz]. Opzich best interessant voor een goede prijs.

[ Voor 6% gewijzigd door markkie95 op 19-04-2023 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearWizz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 12:15
Angeloonie schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 13:23:
Die staat ook nog op mijn verlanglijstje :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:06

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Fraggert schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:40:
[...]

Ja, dat is een beste Lego-doos die Liebherr _/-\o_

iets zegt mij dat jij hier een oudgediende bent, maar vergeet vooral niet de MOC's voor deze set, voor een 10 a 20 euro per manual heb je weer een compleet andere set, ik heb de PR776 bulldozer gebouwd en moet nog de Case Quadtrack maken.
Ja die bulldozer had ik gezien, maar als ik een MOC ga doen dan moet het toch wel deze worden :D

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 10:53
markkie95 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:40:
Ik zie net deze nieuwe Minifig cases voorbij komen: [Linkje naar BrickFanz]. Opzich best interessant voor een goede prijs.
en of ie leverbaar wordt in Nederland, alleen pre-order uk.
dan kan invoer en verzend de boel weer duurder maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:31

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Angeloonie schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:27:
[...]

Ja die bulldozer had ik gezien, maar als ik een MOC ga doen dan moet het toch wel deze worden :D
[YouTube: Lego R2-D2 - 42100 Alternative Model]
Die zijn ook geinig, ik vind de MOCs van Wall-E, Johnny5 en R2D2 erg leuk om te zien altijd :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Voor een zacht prijsje de 42122 op de kop kunnen tikken. Het model zelf is best geinig, qua stickers valt het op zich ook wel mee. Maar ik had al langer de MOC van M1Longer gezien, die echt hele leuke MOC’s maakt. Dus snel de Wrangler uit elkaar gehaald en gisteravond deze in elkaar gezet. M’n zoontje gaat helemaal los met de vering in dit model. 8) Voor beide assen is de veerpoot ingezet, in plaats van per wiel. En door het turntable element is de vering aan de voorkant ook lekker. Daarnaast is elk origineel onderdeel ook gebruikt, en niet eens onzinnig! Leuke handleiding die ook qua moeilijkheid wat uitdagender is. Voor die paar Euro een leuke MOC, ook nog in een combo te halen. Dus jullie raden wel wat ik nog ga doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5egaGfSfitDH9iC0asOvjg7mCig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wi82veFrONxwxYBIyQv20DI1.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door me_mrtn op 19-04-2023 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:06

OMD

Vraagje:

Mijn vrouw wil graag de Zweinstein Lego trein set maar er staat overal collecters editie. Betekend dit dan dat deze set er uit gaat of gelimiteerd is geproduceerd? Zal vast en zeker ergens duidelijk vermeld staan maar weet de zoekopdracht even niet.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:30
OMD schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:22:
Vraagje:

Mijn vrouw wil graag de Zweinstein Lego trein set maar er staat overal collecters editie. Betekend dit dan dat deze set er uit gaat of gelimiteerd is geproduceerd? Zal vast en zeker ergens duidelijk vermeld staan maar weet de zoekopdracht even niet.
Als ik het zo zie is 'Verzameleditie' gewoon deel van de naam van de set. Het zegt dus niets over dat de set er snel uit gaat of gelimiteerd is geproduceerd. Het zal eerder betekenen dat deze versie is bedoeld voor de 'verzamelaars' die grote fans zijn van Harry Potter en het geld ervoor over hebben om een grote versie te kopen.

Er komt trouwens in de loop van dit jaar ook een kleinere versie uit van de Hogwarts Express: https://www.bricktastic.n...Express_Hogsmeade_Station

[ Voor 28% gewijzigd door Jakkus op 19-04-2023 13:41 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markkie95
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-08 10:55
leosand schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:27:
[...]

en of ie leverbaar wordt in Nederland, alleen pre-order uk.
dan kan invoer en verzend de boel weer duurder maken?
Dat is ook de vraag. Misschien dat het wel in de Nederlandse webshop verschijnt, of in de 2 filialen in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:32
OMD schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:22:
Vraagje:

Collectors edition is gewoon een (commercieel) label dat Lego er op plakt. De enige andere Harry Potter set die dat ook heeft is de grote witte uil. En die set is al eventjes in het assortiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:59

L23

Ben zelf niet echt van de speelsets. Maar die Lego Sonic set 76991 met Sonic en Tails en het vliegtuig ziet er wel leuk uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VpprmD1_WQLiouBUj6sKafsYJoM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4ROPR3qBDPqq99N51ajkxSNn.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door L23 op 19-04-2023 15:32 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:09
Met veel plezier deze set afgerond. Superleuk om te bouwen en de technieken zijn knap bedacht. Als je hem ziet dan wil je er ook weer even aan zitten :p

Toch wel breder dan verwacht. Had gehoopt dat ik de nog te bouwen Ecto-1 nog erbij kon doen, naast de DeLorean. Soort van filmthema op deze plank maar dat moet ik nog even zien.

Zit er ook aan te denken om Spielberg als lego-figuur erbij te halen voor de gein. Vroeger had je die leuke filmsets met webcam erbij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8qt7A2SqRT5Rq5Ie7lucvth9Occ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L1XprFlJlehAAqFnal9xT5OV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Op brickfanatics worden alle sets getoond. Helaas kan geen van alle sets vastgeklikt worden aan de Ideas set. Door die Technic pins had ik zelf het idee dat er een uitbreiding voor zou komen.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 19-04-2023 15:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

meesje schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:39:
[...]

Op brickfanatics worden alle sets getoond. Helaas kan geen van alle sets vastgeklikt worden aan de Ideas set. Door die Technic pins had ik zelf het idee dat er een uitbreiding voor zou komen.
Die technic pins zijn er toch om in de set zelf om setonderdelen om te wisselen? Er waren eerder wel geruchten of aannames hier dat de Ideas set uitgebreid zou kunnen worden. Vond dat zelf niet helemaal vanzelfsprekend.
Qua minifiguren en figuurtjes zijn de nieuwe Sonic sets wel een verbetering ten opzichte van de Ideas set. Doctor Eggmen ziet er ook tof uit, al zou ik daarvoor niet een 100 euro plus set voor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
L23 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:45:
[...]

Die technic pins zijn er toch om in de set zelf om setonderdelen om te wisselen?
Oh? Bestaat die set uit kleinere delen zodat je de volgorde kunt aanpassen? Dat wist ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

meesje schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:49:
[...]

Oh? Bestaat die set uit kleinere delen zodat je de volgorde kunt aanpassen? Dat wist ik niet.
Ik heb de set zelf niet. Zit net even de bouwinstructies te kijken, je bouwt het inderdaad op als setonderdelen, maar de technic pins tussen de setonderdelen zijn weer anders die aan de uiteindes, dus echt wisselen kan ook niet... Maar dat is met Lego blokjes natuurlijk wel aan te passen.
Je zou zo inderdaad verwachten dat er meerdere sets uit zouden komen om de Lego Ideas set uit te breiden of simpel wel de Ideas set meerdere keren te kopen gezien de uiteindes wel op elkaar aansluiten.

Hier trouwens de trailer van de nieuwe sets.

Die Sonic humor is ook niet mijn ding, maar ben ook blijven hangen bij de Sonic 2D games en behalve Sonic Mania geen Sonic games meer gekocht.

[ Voor 26% gewijzigd door L23 op 19-04-2023 16:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:58

vhal

ಠ_ಠ

L23 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:03:
[...]

Ik heb de set zelf niet. Zit net even de bouwinstructies te kijken, je bouwt het inderdaad op als setonderdelen, maar de technic pins tussen de setonderdelen zijn weer anders die aan de uiteindes, dus echt wisselen kan ook niet... Maar dat is met Lego blokjes natuurlijk wel aan te passen.
Je zou zo inderdaad verwachten dat er meerdere sets uit zouden komen om de Lego Ideas set uit te breiden of simpel wel de Ideas set meerdere keren te kopen gezien de uiteindes wel op elkaar aansluiten.

Hier trouwens de trailer van de nieuwe sets.
[YouTube: NEW Sonic The Hedgehog LEGO sets]

Die Sonic humor is ook niet mijn ding, maar ben ook blijven hangen bij de Sonic 2D games en behalve Sonic Mania geen Sonic games meer gekocht.
Is dit LEGO's manier om die Stuntz baandelen nu wel te verkopen? :+ Want voor 15-25ct/piece koopt geen hond dit...

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jobius
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:15
Xtuv schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:47:
[...]

En inmiddels zit ie helemaal in elkaar. Echt een indrukwekkend bouwwerk. Super gedetailleerd en geavanceerd wat technieken betreft. Gaaf om te kunnen maken aan de hand van de video en het 3D-model.

[Afbeelding]
Wat een tof ding! Ik ben zelf niet zoooo into Lego als de meeste van jullie hier (heb een paar kleine StarWars setjes) maar ik vind het idee van die custom lego bouwsels wel erg tof. Zitten mooie dingen bij als ik eens rondkijk op een aantal van de sites die in dit topic gelinked staan.

Hoe begin je aan zoiets? Kan je de onderdelen ergens los bestellen? of bouw je dit allemaal vanuit de verzameling steentjes die je al hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

Jobius schreef op woensdag 19 april 2023 @ 21:15:
[...]

Wat een tof ding! Ik ben zelf niet zoooo into Lego als de meeste van jullie hier (heb een paar kleine StarWars setjes) maar ik vind het idee van die custom lego bouwsels wel erg tof. Zitten mooie dingen bij als ik eens rondkijk op een aantal van de sites die in dit topic gelinked staan.

Hoe begin je aan zoiets? Kan je de onderdelen ergens los bestellen? of bouw je dit allemaal vanuit de verzameling steentjes die je al hebt?
Je kan zowel losse stenen bestellen op de Lego website als op www.bricklink.com. Inderdaad erg tof. Er zijn ook veel MOC's te vinden op sites zoals Rebrickable. Nadeel is wel dat zo iets een stuk duurder is dan een officiële Lego set. Heb je al een boel Lego stenen verzameld uit sets dan scheelt dat wel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kapoen
QuattroNL schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:14:
[...]

Dreamland had af en toe wel hele mooie (te mooie?) Lego-deals. Ik heb zo het vermoeden dat we die niet meer terug gaan zien :/
Ik heb er enkele maanden geleden 60337 Express Passenger Train gekocht aan €72,67 (normale prijs €159,99), dat was relatief gezien de beste deal die ik de laatste jaren gescoord heb.

De allerbeste deal die ik er ooit heb gehad kwam waarschijnlijk door een vergissing van het personeel:
- rond het verschijnen van de eerste Lego Movie (2013/2014?) liep er een actie met krasloten
- per aankoopschijf (sorry weet niet meer welk bedrag) van Lego kreeg je een kraslot
- met elk lot had je kans op een (cumuleerbaar) kortingsbedrag op je volgende Lego aankoop.

Ik herinner mij dat ik om te beginnen 42009 Mobile Crane MK II kocht aan de standaard prijs. Dat leverde een dik pak aan krasloten op, en tot mijn verbazing had ik een vrij grote korting 'gewonnen'. Als ik mij niet vergis was dat iets van een €80.

Dusss... dezelfde dag nog ging ik terug naar de winkel en kocht ik 42025 Cargo Plane met die vette korting.
En hier vergistte het personeel zich denk ik. Ze gaven me weer een pak van die krasloten mee, gebaseerd op de originele prijs van deze doos 8)7

Het kwam er dan op neer dat ik nog een derde keer naar de winkel ben gegaan die dag :P
Laat ons zeggen dat ik de 10226 Sopwith Camel quasi gratis meekreeg. En jawel, weer met een pak loten erbij :o

Omdat ik toen nog niet wist welke richting ik uit wou gaan met deze hobby en vreesde dat mijn appartement te klein was om nog meer Lego te plaatsen... O-) heb ik dat laatste pak aan vrienden geschonken zodanig dat zij hun Lego/Duplo collectie voor hun peuter konden starten.

De Volkswagen T1 set was mijn officiële exit van mijn dark ages, maar Dreamland heeft zeker voor katalysator gespeeld in de begindagen van deze hobby >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:26
QuattroNL schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:14:
[...]

Heb nog een cadeaubon van €100 liggen voor de Dreamland die ik aan het sparen was voor een mooie promotie.
Ik zal eerst maar eens informeren of die nog geldig blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Kapoen schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:34:
Geen idee wat ik van dit nieuws moet denken: Speelgoedwinkelketen ToyChamp neemt DreamLand over van Colruyt Group

Mij staat Toychamp vooral bij als een soort Intertoys maar dan met minder aanbiedingen. Ik kan fout zitten natuurlijk. Toychamp, is die al zo groot of groter dan Intertoys eigenlijk?

Ik verwacht alleen niet dat Toychamp zulke (sporadisch) goede aanbiedingen als Dreamland gaat hebben. Misschien was t ook wel iets TE scherp voor hun eigen welzijn bij Dreamland, al klaagde ik niet met €80 voor 10295 (Porsche).

Fun.be heeft soms nog wel wat goeds. Op hun "verjaardag" korting en dat dan op producten die op dat moment al van een promo prijs genieten. En verder heeft Kruidvat af en toe nog wat aardigs, maar selectief en je moet er al snel bij zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
Gim schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:29:
[...]

Mij staat Toychamp vooral bij als een soort Intertoys maar dan met minder aanbiedingen. Ik kan fout zitten natuurlijk. Toychamp, is die al zo groot of groter dan Intertoys eigenlijk?

Ik verwacht alleen niet dat Toychamp zulke (sporadisch) goede aanbiedingen als Dreamland gaat hebben. Misschien was t ook wel iets TE scherp voor hun eigen welzijn bij Dreamland, al klaagde ik niet met €80 voor 10295 (Porsche).

Fun.be heeft soms nog wel wat goeds. Op hun "verjaardag" korting en dat dan op producten die op dat moment al van een promo prijs genieten. En verder heeft Kruidvat af en toe nog wat aardigs, maar selectief en je moet er al snel bij zijn.
Ik heb ondertussen gelezen dat Toychamp blijkbaar een Belgisch (Limburgs) bedrijf is, met een stuk of 7 vestigingen hier en 20+ in Nederland.

Kruidvat is voor mij the place to be om kleinere sets/polybags op te scheppen, ik heb er al vaak zaken gevonden die niet te krijgen zijn bij Dreamland. En altijd leuk om rare blikken te krijgen als je bv. x exemplaren van 70841 Benny's Space Squad of een halve doos aan polybags allerhande op de band aan de kassa legt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Kapoen schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:39:
[...]

Ik heb ondertussen gelezen dat Toychamp blijkbaar een Belgisch (Limburgs) bedrijf is, met een stuk of 7 vestigingen hier en 20+ in Nederland.

Kruidvat is voor mij the place to be om kleinere sets/polybags op te scheppen, ik heb er al vaak zaken gevonden die niet te krijgen zijn bij Dreamland. En altijd leuk om rare blikken te krijgen als je bv. x exemplaren van 70841 Benny's Space Squad of een halve doos aan polybags allerhande op de band aan de kassa legt >:)
Wanneer ben je de Benny's Space Squad voor het laatst in de winkel tegengekomen dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
L23 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:59:
[...]

Wanneer ben je de Benny's Space Squad voor het laatst in de winkel tegengekomen dan?
Dat is al een paar jaren geleden ondertussen, ik weet niet meer wanneer de tweede Lego movie precies uitkwam, maar dus tijdens dat jaar :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KrusT
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:26
L23 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:59:
[...]

Ik vorig jaar, in Frankrijk.
Daar stonden wel meer retired sets in de schappen.
Dit jaar wordt het terug Frankrijk, toch weer even een paar speelgoedwinkels doen :)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:01
Onlangs de Chevrolet Camaro Z/28 afgebouwd. Gekozen voor de cabrio versie omdat dat weer eens wat anders is dan al die coupé auto's in mijn collectie. :) Erg leuke interessante build en een hele mooie aanvulling op mijn collectie Lego auto modellen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RDg-JYuNNj5idZhRj74L-poMY0I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jgiJHH3Jha8UiIFo95tHnXKC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o63H6qoob0W3UcaDgvejeVU1aBM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/74dEtgKI2yNzGgjKDf45EqJQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cJIAhY8PAWUDf0U5wxX-KjZ9gFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zuC87FLrEbRJ7LzY3K5sXyJO.jpg?f=fotoalbum_large

Ook nog maar even naast z'n muscle-car broertje de Ford Mustang geplaatst:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fPdsV3wjkVQhgTQc8TUhOeTA_QM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B2wMbW4L553SZgRmJpnWR3t6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bfkt2cvxlPSpmPniSvemD3D6bDY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qNuX4zYq3H9uMAR2aJCORD9i.jpg?f=fotoalbum_large

Leuk dat LEGO je de optie geeft om je auto wat te personaliseren d.m.v. de kleur opties van de strepen (grijs, wit of rood), en de keuze voor coupé of cabrio. Nadeel is dan wel weer dat je een zakje Lego onderdelen overhoudt en dan moet bepalen: houd je die apart, of gaan die bij de rest van de losse onderdelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mir4dor
  • Laatst online: 22:35
En bedankt voor de foto's @Haay _/-\o_
Ik wilde er even mee wachten maar na jouw post toch maar besteld. Nu voor € 135 bij Bol
Haay schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:15:
Nadeel is dan wel weer dat je een zakje Lego onderdelen overhoudt en dan moet bepalen: houd je die apart, of gaan die bij de rest van de losse onderdelen...
Herkenbaar. In het begin van mijn Lego periode deed ik de extra onderdelen bij de rest van het Lego. Op een gegeven moment heb ze terug in de doos gedaan en die bewaar in de box (opslag) Dit doe ik omdat ik dan geen steentjes mis als ik er iets anders van wil bouwen, zo vaak meegemaakt -O-

Daily driver; MB R171 SLK280

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:11
Man wat is dit schattig!

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/tTHYMz3F/IMG20230420193100.jpg

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• L23

L23

ErikT738 schreef op donderdag 13 april 2023 @ 14:28:
Voor de Castle liefhebbers: Momenteel staan de Lion Knights, Black Falcons en Forestmen incusief alle bijbehorende accessoires in de pick-a-brick op Lego.com. Ik kon het niet laten om een klein legertje aan minifigures te bestellen.

[Afbeelding]
Ik had vrijdag wat onderdelen besteld en kwam vandaag binnen. Vind vooral die ridder schilden vet, dus leuk om daar wat extra van te hebben. Wel wat lastig uitzoeken, alleen de bestsellers gepakt omdat het anders twee aparte zendingen zouden zijn. En ik zie nu dat ze onder de bestsellers meer schilden beschikbaar hebben dan vorige week. Verder kwam de bestelling compleet aan en een extra minifigure hoofd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/88NNH_epp5AYVXDUBPMo-ZChU7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pSlZamsfTfbCW4DuS1Fu7rdm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
L23 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 22:26:
[...]

Ik had vrijdag wat onderdelen besteld en kwam vandaag binnen. Vind vooral die ridder schilden vet, dus leuk om daar wat extra van te hebben. Wel wat lastig uitzoeken, alleen de bestsellers gepakt omdat het anders twee aparte zendingen zouden zijn. En ik zie nu dat ze onder de bestsellers meer schilden beschikbaar hebben dan vorige week. Verder kwam de bestelling compleet aan en een extra minifigure hoofd.

[Afbeelding]
Gaaf ik was altijd groot fan van zowel de ridder als piraten thema’s. Zou qua ridders graag nog wat minifigures willen. Als ik het mij goed herrinner had je 2 verschillende kleuren ridder army’s en dan een soort robin hood achtige leger met van die hoedjes met een gekleurde veer er op.
Zou je die minifigures nog ergens kunnen bestellen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
mir4dor schreef op donderdag 20 april 2023 @ 18:36:
En bedankt voor de foto's @Haay _/-\o_
Ik wilde er even mee wachten maar na jouw post toch maar besteld. Nu voor € 135 bij Bol
Ik hou me nog even in. Ik zie wel een FOMO wolkje in de lucht deze kant op komen :o Grapje.

Ik heb wel alvast een uitstapje gemaakt naar Rebrickable.

De welbekende Firas heeft er een Shelby GT500 van gemaakt (maar Shelby kennen we ondertussen wel). Ene CreationCaravan heeft er een Classic Batmobile, Vengeance Batmobile (2022) en Knight Rider KITT van gemaakt. Vooral benieuwd hoe goed de MOCs zijn van BAM Mocs vanwege z'n Chevy Cobra en z28 V8 Vantage 007 Edition.

Al deze MOCs maken de Camaro gaandeweg interessanter. Ik zit nog steeds in het twijfel front. In eerste instantie was deze auto gewoon een vette nee met de Mustang en de Porsche op de plank, maar een hele scherpe prijs en vele en hopelijk geslaagde (?) MOCs... wie weet. Voor nu blijft ie in twijfel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:39
bones schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 07:14:
[...]

Gaaf ik was altijd groot fan van zowel de ridder als piraten thema’s. Zou qua ridders graag nog wat minifigures willen. Als ik het mij goed herrinner had je 2 verschillende kleuren ridder army’s en dan een soort robin hood achtige leger met van die hoedjes met een gekleurde veer er op.
Zou je die minifigures nog ergens kunnen bestellen?
De remakes van het oude ridder spul staan momenteel in de pick-a-brick.

Ik had gisteren mijn order binnen gekregen en zie dat ik de verkeerde helmen heb besteld. Ze zijn glanzend zilver in plaats van de zilver-achtige kleur die alle andere helmen en wapens zijn. Het is aanlokkelijk om gewoon nog een keer te bestellen nu er weer extra spullen zijn toegevoegd. De paarden die @L23 heeft had ik ook niet gezien. Ik zal morgen even een foto maken van mijn mini-legertje Lion Knights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Ik had vrijdag wat onderdelen besteld en kwam vandaag binnen.

[Afbeelding]
Heel tof! Geen veren voor op de klaphelmen?

Als ik even diep in mijn geheugen graaf: vroeger waren de paardenpotenbenen aan de binnenkant niet open toch?

[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 21-04-2023 09:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 13:06

Soggney

Zeekomkommer

Superkiwi schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:22:
[...]

Als ik even diep in mijn geheugen graaf: vroeger waren de paardenpotenbenen aan de binnenkant niet open toch?
klopt, maar die konden ook niet steigeren.

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Soggney schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:29:
[...]

klopt, maar die konden ook niet steigeren.
Oh, ze evolueren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

ErikT738 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:12:
[...]

De remakes van het oude ridder spul staan momenteel in de pick-a-brick.

Ik had gisteren mijn order binnen gekregen en zie dat ik de verkeerde helmen heb besteld. Ze zijn glanzend zilver in plaats van de zilver-achtige kleur die alle andere helmen en wapens zijn. Het is aanlokkelijk om gewoon nog een keer te bestellen nu er weer extra spullen zijn toegevoegd. De paarden die @L23 heeft had ik ook niet gezien. Ik zal morgen even een foto maken van mijn mini-legertje Lion Knights.
De motor helmpjes had ik apart besteld via Bricklink, de visor die daar op past en de andere helm zijn allemaal van de set 10305, hier dus wel de juiste kleur. Daarna de bestellingen compleet gemaakt met andere bestseller items waaronder de paarden. Ik had zelf 3 keer de benen en torso van de Lion Knight koningin gekozen omdat die maar 1 keer in set 10305 zit, die andere Lion Knight benen en torso heb ik al iets van 9 stuks van. En met de Middeleeuwse Smit en Build A Minifigure heb ook al aardig wat Black Falcon ridders.

Ben benieuwd naar de foto :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

Superkiwi schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:22:
Niet vergeten en had ik er op zich gewoon bij kunnen bestellen. Maar heb ik ook al genoeg van die veren in de reserve onderdelen zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:48
[...]

[Afbeelding]
Erg leuk! Is er een makkelijke manier om de juiste schildjes/beentjes/torso bij elkaar te vinden? Ik heb van een aantal facties namelijk geen idee welke mennekes er bij horen.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• L23

L23

cheiron schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:33:
[...]

Erg leuk! Is er een makkelijke manier om de juiste schildjes/beentjes/torso bij elkaar te vinden? Ik heb van een aantal facties namelijk geen idee welke mennekes er bij horen.
Je kan bij Pick a Brick op de Lego website zoeken op setnummer. Als je dan zoekt op Leeuwenridders kasteel 10305 dan kom je alleen de onderdelen tegen die beschikbaar zijn en uit die set komen. Dan kom je alle beschikbare schildjes tegen. Ik heb zelf het Leeuwenridders kasteel, maar moet deze set nog steeds afbouwen... Maar er zijn meer schildjes dan er minifiguren van zijn. Alleen van de Forestman, Black Falcon en Lion Knights zijn er minifiguren. Allemaal dezelfde beentjes en torso, alleen de koningin van de Lion Knights heeft een iets andere torso en benen (die had ik zelf 3 keer besteld). Ik zou er even foto's van de set naast houden en dat moet het vrij makkelijk lukken.
Ik zou ook even Bricklink bekijken, ook daar kan je per set kijken welke onderdelen in die set zitten en die dan los kopen. Vergelijk ook even de prijzen met elkaar.

Via Bricklink laatst onder andere de paarse helm en zuurstoftank gekocht...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y5JGts9NcpU2T7D3054DK7ILb3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9C2Kr66qvcyqNtHJlN5W325b.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door L23 op 21-04-2023 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:18
L23 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:19:
[...]

Je kan bij Pick a Brick op de Lego website zoeken op setnummer. Als je dan zoekt op Leeuwenridders kasteel 10305 dan kom je alleen de onderdelen tegen die beschikbaar zijn en uit die set komen. Dan kom je alle beschikbare schildjes tegen. Ik heb zelf het Leeuwenridders kasteel, maar moet deze set nog steeds afbouwen... Maar er zijn meer schildjes dan er minifiguren van zijn. Alleen van de Forestman, Black Falcon en Lion Knights zijn er minifiguren. Allemaal dezelfde beentjes en torso, alleen de koningin van de Lion Knights heeft een iets andere torso en benen (die had ik zelf 3 keer besteld). Ik zou er even foto's van de set naast houden en dat moet het vrij makkelijk lukken.
Ik zou ook even Bricklink bekijken, ook daar kan je per set kijken welke onderdelen in die set zitten en die dan los kopen. Vergelijk ook even de prijzen met elkaar.

Via Bricklink laatst onder andere de paarse helm en zuurstoftank gekocht...

[Afbeelding]
Nu ben ik wel benieuwd hoeveel het jou gekost heeft?

Want ik wil ze zelf ook maar ze zijn aan de hoge kant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L23

L23

Loader schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:42:
[...]

Nu ben ik wel benieuwd hoeveel het jou gekost heeft?

Want ik wil ze zelf ook maar ze zijn aan de hoge kant.
Ik praat het niet goed, blijft belachelijk duur :P Maar heb €10,60 voor de zuurstoftank betaald en €8,70 voor de helm. Maar een stuk goedkoper dan ik nu op Bricklink zie staan. Met de Every is Awesome paarse minifigure had ik de armen en benen compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loader
L23 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:49:
[...]

Ik praat het niet goed, blijft belachelijk duur :P Maar heb €10,60 voor de zuurstoftank betaald en €8,70 voor de helm. Maar een stuk goedkoper dan ik nu op Bricklink zie staan. Met de Every is Awesome paarse minifigure had ik de armen en benen compleet.
Dank je, ik had gehoopt dat je iets op had gevonden ( goedkoper ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Loader schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:51:
[...]

Dank je, ik had gehoopt dat je iets op had gevonden ( goedkoper ).
Hopelijk later dit jaar op Pick a Brick. Maar daar merk ik weer dat je gaat bestellen om het bestellen. Het aantal onderdelen verhogen om geen servicekosten en verzendkosten te betalen. En de prijzen op Bricklink veranderen steeds. Was nog steeds te duur, maar qua kosten ook geen ramp :P

Hoe compleet ben jij qua andere Classic Space minifiguren? Ik mis alleen nog zwart en groen. En van Rocket Boy heb ik niet de grijze onderdelen. Ben ook alleen fan van de Classic helm.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Loader
L23 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:01:
[...]

Hopelijk later dit jaar op Pick a Brick. Maar daar merk ik weer dat je gaat bestellen om het bestellen. Het aantal onderdelen verhogen om geen servicekosten en verzendkosten te betalen. En de prijzen op Bricklink veranderen steeds. Was nog steeds te duur, maar qua kosten ook geen ramp :P

Hoe compleet ben jij qua andere Classic Space minifiguren? Ik mis alleen nog zwart en groen. En van Rocket Boy heb ik niet de grijze onderdelen. Ben ook alleen fan van de Classic helm.
Ik ben op de paarse helm en tank na, compleet.

Wat betreft classic helm, die van groen bestaat er geen classic helm van.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AfVxbYJqaoJALQuG8HIAaHHJwuc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4uLXwXNoxpUNaWWtXPcOMyRN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Weekend is hier wat vroeger begonnen, dus you know the drill ;)

Dit keer de 31129 Creator 3-1 Grote Tijger in elkaar gezet. Wederom erg leuke set weer met een paar knap bedachte technieken. Er zit wel wat herhaling in door de poten en omdat je twee kanten maakt. Maar dit heeft voor mij de pret niet kunnen drukken.

Hij is wat lastig op de foto te zetten, in het echt ziet hij er nog een stukje beter uit :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/wzdXsks/IMG-20230416-145636.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/GxPydFM/IMG-20230416-145825.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/CmG20xw/IMG-20230416-145832.jpg

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Loader schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:06:
[...]

[Afbeelding]
Tof!

Ja weet ik, maar daarom niet zoveel interesse in groen en grijs. De zwarte Space Classic minifigure komt nog wel een keer in mijn collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
L23 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:21:
[...]

Tof!

Ja weet ik, maar daarom niet zoveel interesse in groen en grijs. De zwarte Space Classic minifigure komt nog wel een keer in mijn collectie.
Ik hoop dat ze ooit nog een keer zwart en blauw (zonder fake beschadigingen) releasen als GWP of zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23

L23

Kapoen schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:25:
[...]

Ik hoop dat ze ooit nog een keer zwart en blauw (zonder fake beschadigingen) releasen als GWP of zo :)
De helm is er wel in het blauw. Maar dan zit je inderdaad nog steeds met het beschadigde Classic Space logo op de torso. Maar die twee kleuren zou leuk zijn, dan zijn alle kleuren een keer opnieuw uitgebracht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:48
ReVision. schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:14:

Dit keer de 31129 Creator 3-1 Grote Tijger in elkaar gezet. Wederom erg leuke set weer met een paar knap bedachte technieken. Er zit wel wat herhaling in door de poten en omdat je twee kanten maakt. Maar dit heeft voor mij de pret niet kunnen drukken.

Hij is wat lastig op de foto te zetten, in het echt ziet hij er nog een stukje beter uit :)

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
En als je onder z'n staart kijkt.. zie je een poeperd.. :+

Wordt steeds realistischer allemaal haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
L23 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:29:
[...]

De helm is er wel in het blauw. Maar dan zit je inderdaad nog steeds met het beschadigde Classic Space logo op de torso. Maar die twee kleuren zou leuk zijn, dan zijn alle kleuren een keer opnieuw uitgebracht.
Klopt, ik heb die helm een keertje gekocht via PaB, deze zat in 71708 Gamer's Market. Volgens Brickset nog steeds de enige set waarin deze voorkwam tot nu toe.

Voor de classic space minifig verzamelers, deze zat in een set uit 2015 (60097 City Square):
Afbeeldingslocatie: https://img.bricklink.com/ItemImage/MN/0/cty0582.png
Geen idee of deze ook thuis hoort in jullie collecties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
ReVision. schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:14:

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Een echte tijger laat ik zich ook niet makkelijk op de foto zetten :+

Maar eens met wat je zegt. Mooie set, zeker het A model. De vis is ook geslaagd. Alleen de rode panda vond ik tegenvallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• L23

L23

Kapoen schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:51:
[...]

Klopt, ik heb die helm een keertje gekocht via PaB, deze zat in 71708 Gamer's Market. Volgens Brickset nog steeds de enige set waarin deze voorkwam tot nu toe.

Voor de classic space minifig verzamelers, deze zat in een set uit 2015 (60097 City Square):
[Afbeelding]
Geen idee of deze ook thuis hoort in jullie collecties.
Die reeks heb ik niet, maar ook tof. Alles met het Classic Space logo eigenlijk wel :P

Ik heb de Space Police Guy die daar eigenlijk wel bij past, onder het harnas hetzelfde soort torso. En Ice Planet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AY8An_M7kt7R7ObW-ln-hk5SoR8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dZDDjlrbaT8z9ivqvJlqhK1S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7_ICRkELxaCmcAl6drZRajdYhRw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FLv3leRfOBLvQen5pmhzuALw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:56

almightyarjen

When does the hurting stop?

L23 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 14:16:
[...]

Die reeks heb ik niet, maar ook tof. Alles met het Classic Space logo eigenlijk wel :P

Ik heb de Space Police Guy die daar eigenlijk wel bij past, onder het harnas hetzelfde soort torso. En Ice Planet.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ice planet <3

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cherrycoke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 21:34
Ik zie 75348 nog steeds niet in de lego store staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
cherrycoke schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 17:43:
Ik zie 75348 nog steeds niet in de lego store staan
Volgens een aantal nieuwsites zal de officiële press release op 25 April zijn.
Ik verwacht dat hij dan ook op dat moment op de website van Lego zal staan.

hoi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:05
Loader schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:06:
[...]

[Afbeelding]
Is dat de reden dat hij zo boos kijkt?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:20

DropjesLover

Dit dus ->

Knoop doorgehakt, toch de Millennium Falcon gekocht voordat hij end of life gaat. Intertoys had nu een redelijk goede prijs (iig volgens brickwatch).

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andries155
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 17:58
DropjesLover schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 23:56:
Knoop doorgehakt, toch de Millennium Falcon gekocht voordat hij end of life gaat. Intertoys had nu een redelijk goede prijs (iig volgens brickwatch).
Tip, kijk dan gelijk naar de Efferman stand op rebrickable. ;)
https://rebrickable.com/m...ium-falcon-75192/#details

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Loader
DropjesLover schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 23:56:
Is de MF end of life?

Volgens mij pas eind 2024, als ik zo rondkijk op internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:20

DropjesLover

Dit dus ->

Loader schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 14:21:
[...]

Is de MF end of life?

Yeah, dat las ik ook. Hij is sinds release ook al 2x in prijs verhoogd. Laat ik zo zeggen, goedkoper gaat hij niet worden.

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 22:39

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

DropjesLover schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 21:17:
[...]

Yeah, dat las ik ook. Hij is sinds release ook al 2x in prijs verhoogd. Laat ik zo zeggen, goedkoper gaat hij mogelijk niet worden.
ftfy ;)

Maaruh Lego zei toch dat de MF toch altijd beschikbaar moest zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:02
Ik verzamel inmiddels alweer een jaartje wat lego en vind het bouwen heerlijk rustgevend. Om toch eens wat anders te proberen, wil ik toch eens Lego Technic overwegen. Hebben jullie nog goede tips voor een probeersel? Dacht zelf aan de 42153 Lego Technic Nascar. Maar is die wellicht te simpel/klein?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
la_fusion schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 19:36:
[...]

Is dat de reden dat hij zo boos kijkt?
Volgens mij... lacht hij groen *badum tish* :+

En dat is blijkbaar een Vlaamse uitdrukking, ik leer bij :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pukvg
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 16-09 21:35
crimby schreef op zondag 23 april 2023 @ 08:29:
Ik verzamel inmiddels alweer een jaartje wat lego en vind het bouwen heerlijk rustgevend. Om toch eens wat anders te proberen, wil ik toch eens Lego Technic overwegen. Hebben jullie nog goede tips voor een probeersel? Dacht zelf aan de 42153 Lego Technic Nascar. Maar is die wellicht te simpel/klein?
Persoonlijk zou ik gaan voor de robuuste sleepwagen 42128, maar die is wel gelijk drie keer zo duur als de nascar. Anders misschien de ford gt 42154, die is net iets goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:02
pukvg schreef op zondag 23 april 2023 @ 08:56:
[...]

Persoonlijk zou ik gaan voor de robuuste sleepwagen 42128, maar die is wel gelijk drie keer zo duur als de nascar. Anders misschien de ford gt 42154, die is net iets goedkoper.
Die 42128 staat bij bol.com voor 115 dus net ruim 2x wel wat duurder maar zat ik dus ook naar te kijken. Thanks voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
Loader schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 14:21:
[...]

Is de MF end of life?

Je hebt gelijk, volgens dit artikel (op brickfanatics.com): Will LEGO Star Wars 75192 Millennium Falcon ever retire?
Het artikel dateert van september vorig jaar, en dit is het relevante citaat:
Don’t worry if you now count yourself among those hoping to one day claim the 7,541-piece set for your own, though: its retirement party has since been postponed again, and it’s now scheduled to stay on shelves until the end of 2024.
Verder speculeert het artikel over een nog langere levensduur voor deze set, plus de prijsevolutie:
That’s a minimum of seven years in production, which means 75192 Millennium Falcon is rapidly approaching the extended shelf life of 10220 Volkswagen T1 Camper Van. That Creator Expert vehicle managed an incredible nine years in production in total, from 2011 through to 2020, which is one of the longest shelf lives for a single set in recent memory. The question now is: could the UCS Falcon surpass even that record?
...
Yes, it’s already suffered two price increases in the UK and at least one in the US and Europe, bringing it from £649.99 / $799.99 / €799.99 to its current RRP of £734.99 / $849.99 / €849.99. And in five years it might therefore cost £850 / $950 / €950, and could even inadvertently be the first set to break the £1,000 barrier one day. But even with all that in mind, we just can’t see it going anywhere.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• ReVision.
  • Niet online
Nieuwe dag, nieuw Lego gebouwd :*)

Verrassend tof en goed gelukt model, weer een enorm plezier gehad met bouwen.
Op de officiële foto's vond ik hem er altijd wat raar uit zien, maar nu ik hem gebouwd heb en zo zie staan is het echt een mooie wagen. Sowieso is dit in real life een van mijn favoriete auto's :)

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/fHdxH9J/IMG-20230422-150807.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/wprJ0yc/IMG-20230423-115524.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/4VrWsXH/IMG-20230423-115551.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/DGbzYLD/IMG-20230423-115605.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/7gWF0sX/IMG-20230423-115646.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/BC63yx5/IMG-20230423-115654.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/z8HdzV8/IMG-20230423-115621.jpg

Extra onderdelen:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/8XGTjPp/IMG-20230423-114306.jpg

Vitrine kast begint aardig vol te raken, zit er aan te denken om de lage billy kast met de Speed Champions modellen te verplaatsen en nog een vitrinekast te kopen die dan direct naast de huidge kan

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Ps2xbFr/IMG-20230423-114836.jpg

hoi

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fMog8uMqVRnLt4MtdPT2FodzbSw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xjt2zuH9gaS1X3etqZOn7Clr.jpg?f=fotoalbum_large

Heb de klantenservice al benaderd maar toch bijzonder dat er ipv. de beentjes dat groen onderdeel bij zat... Heb ik met Lego nog niet eerder meegemaakt

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap