Ik heb er enkele maanden geleden
60337 Express Passenger Train gekocht aan €72,67 (normale prijs €159,99), dat was relatief gezien de beste deal die ik de laatste jaren gescoord heb.
De allerbeste deal die ik er ooit heb gehad kwam waarschijnlijk door een vergissing van het personeel:
- rond het verschijnen van de eerste Lego Movie (2013/2014?) liep er een actie met krasloten
- per aankoopschijf (sorry weet niet meer welk bedrag) van Lego kreeg je een kraslot
- met elk lot had je kans op een (cumuleerbaar) kortingsbedrag op je volgende Lego aankoop.
Ik herinner mij dat ik om te beginnen
42009 Mobile Crane MK II kocht aan de standaard prijs. Dat leverde een dik pak aan krasloten op, en tot mijn verbazing had ik een vrij grote korting 'gewonnen'. Als ik mij niet vergis was dat iets van een €80.
Dusss... dezelfde dag nog ging ik terug naar de winkel en kocht ik
42025 Cargo Plane met die vette korting.
En hier vergistte het personeel zich denk ik. Ze gaven me weer een pak van die krasloten mee, gebaseerd op de originele prijs van deze doos
Het kwam er dan op neer dat ik nog een derde keer naar de winkel ben gegaan die dag

Laat ons zeggen dat ik de
10226 Sopwith Camel quasi gratis meekreeg. En jawel, weer met een pak loten erbij
Omdat ik toen nog niet wist welke richting ik uit wou gaan met deze hobby en vreesde dat mijn appartement te klein was om nog meer Lego te plaatsen...

heb ik dat laatste pak aan vrienden geschonken zodanig dat zij hun Lego/Duplo collectie voor hun peuter konden starten.
De Volkswagen T1 set was mijn officiële exit van mijn dark ages, maar Dreamland heeft zeker voor katalysator gespeeld in de begindagen van deze hobby