Afgelopen zondag die Formula E set (76898) besteld. Ik had nog een Bol.com tegoedbon van 25 euro en over deze set twijfelde ik al best wel even, maar voor 6 euro eigen geld wilde ik de gok wel wagen zeg maar

Vooral de iPace deed me heel erg twijfelen omdat ie nogal lomp oogde. Gelukkig valt dat in werkelijk wel mee. Hij is wel te hoekig, maar LEGO is op deze schaal ook niet echt gemaakt om rond te ogen. Zowel de FE-wagen als de iPace zijn leuk om te bouwen en vooral de voorkant van de iPace is echt héél vet gedaan, maar naast dat hoogtepunt bevat de iPace ook een flink dieptepunt:
Dat is gewoon LEGO-onwaardig. De achterkant is letterlijk massief. Totaal opgevuld met LEGO-blokjes. Ook de hoeveelheid stickers (mét kleurverschil ten opzichte van de steentjes zelf) is ronduit bizar. Maar nou was ik wel benieuwd naar hoe zo'n iPace er in het echt uit ziet van binnen:
Sowieso dus maar één stoel en niet twee, geen versnellingspook en geen handrem, die beiden wel in de LEGO versie zitten. Ook vind ik het zonde dat het dasboard blanco is. Even kijken morgen in hoeverre dat te fixen is zodat de kleine variant wat meer op de werkelijkheid lijkt. Maar waar LEGO doorgaans echt oog heeft voor details valt dat bij deze wagen vooral aan de binnenkant echt enorm tegen. De Formule E wagen ziet er overigens wel echt top uit, al is ie in verhouding met een minifig wel echt véél te groot, maar dat is een algemeen probleem bij de 8-wijd wagens uit de Speed Champions lijn.