Het Grote Lego Topic - Deel 7 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 354 Laatste
Acties:
  • 4.381.909 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 22:35

KRAI.7

Bwoah...

zonoskar schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:43:
Even een verlagingssetje onder die Ferrari schroeven...
Zeg dat ja... ik vond hem ook erg hoog idd..
Pierre schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:01:
[...]

Je hebt dit gelezen op iDisplayit?

[...]
Nee! Dat heb ik helemaal over het hoofd gezien (ook al zal het er vast in koeienletters staan...)! Verklaart idd een hoop ;-) Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-10 23:15
Rene schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 09:40:
[...]

Lego 75954 (grote zaal van Zweinstein).

Vind het wel grappig, en ook best uniek 😂😂😂

[Afbeelding]
Vraagje, heb je meerdere sets van Harry Potter? En zet je die in de kast of op een andere show plaats?
Mijn zoon heeft veel sets gekregen en komt nu ruimte te kort. Ben aan het kijken wat mooier is, planken of een kast. Zoek dus wat inspiratie. 8)

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
KRAI.7 schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:05:
Geen idee of dit hier ‘toegestaan’ is, maar ik ben eigenlijk wel op zoek naar een soort vitrine/showcase voor m’n nieuwe Lego Ferrari 488 GTE (42125). Weet iemand toevallig waar je dergelijke cases kunt vinden voor een beetje een normale prijs?
Zie hieronder voor nog wat foto’s:

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Koop een aquarium (kost geen drol) en leg die op zijn kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikje1979
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:28

Ikje1979

Never argue with an idiot.

Ik heb zelf een aantal op maat gemaakte displaycases laten maken bij Sora-Shop.com zodat ze precies op een plank passen en er diverse sets in kunnen. Vond de prijs zelf ook wel mee vallen in vergelijking met andere sites voor displaycases.

Don't judge me on my creatifity, my genie is mentaly challenged.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:46
Xoxol schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:26:
[...]

Vraagje, heb je meerdere sets van Harry Potter? En zet je die in de kast of op een andere show plaats?
Mijn zoon heeft veel sets gekregen en komt nu ruimte te kort. Ben aan het kijken wat mooier is, planken of een kast. Zoek dus wat inspiratie. 8)
Mijn zonen zijn 4 en 6. Over het algemeen moet ik geregeld wat opnieuw opbouwen. Ze hebben nu 3 Harry Potter sets. Die gaan in de tentoonstelling op een eigen meubel.

Heb ook 2 IKEA kallax kasten die ik nog had op elkaar geschroefd. Hierachter heb ik een RGB lichtstrip met afstandsbediening geplakt. Kunnen ze mooi wat kleurtjes kiezen.

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

FeaR schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:22:
En dan na te gaan dat de Williams (en mezelf kennende de Ferrari) er ook nog moet gaan komen.
Ik moest gelijk aan je denken: https://link.marktplaats.nl/m1626628243

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:12
KRAI.7 schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:05:
[...]

Oh en de Ferrari is trouwens helemaal af. Gisteravond het laatste zakje gebouwd. Ik vond het een erg mooie en leuke set om te bouwen, de stickers gingen me trouwens prima af (ik ben er tevreden mee). Het zijn er wel echt heel veel. :p

Ben er ongeveer 10 uur mee bezig geweest. Misschien wat lang, maar ik heb twee weken kerstvakantie, heb lekker vrij van m’n bijbaan dus ik heb er gewoon van genoten i.p.v. alles zo snel mogelijk in elkaar. :)

Zie hieronder voor nog wat foto’s:

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Wat een boel stickers zitten er op de motorkap!
zonoskar schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:20:

[...]

Hier de 3 supercars nog naast elkaar:
[Afbeelding]
Welke van de drie was nou het leukste om te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Zijn er hier users die interesse hebben om gezamenlijk een box minifigures te bestellen? Zitten 3 volle setjes in de nieuwe serie dozen.

Via de bouwsteentjes actie zou je dan uitkomen op €2,05 per minifig ipv €3,99 als je ze los koopt.

Samenkoop-acties zijn niet toegestaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Ardana op 29-12-2020 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
dr86 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:57:
Zijn er hier users die interesse hebben om gezamenlijk een box minifigures te bestellen? Zitten 3 volle setjes in de nieuwe serie dozen.

Via de bouwsteentjes actie zou je dan uitkomen op €2,05 per minifig ipv €3,99 als je ze los koopt.
Quote aangepast.
Quote: "De LEGO Collectable Minifigures Series 21 aanbieding bestaat uit één doos van 36 Blind Bags. De exacte verdeling van karakters per doos lijkt drie complete series te zijn (3×12). Dit is echter niet gegarandeerd! We raden aan deze pre-order met minimaal één andere LEGO fan te plaatsen om de kosten te delen. Een volle doos kost bij Minifigure Maddness €122,99 incl. verzendkosten als je gebruik maakt van de BOUW20 kortingscode."

Dus met de kortingscode kost het €123 en dan krijg je 36 zakjes. Dat is ~€3,42 per zakje. Voor serie 21.
Heb je toevallig gedeeld door 60 i.p.v. 36?

Bij HP zitten er wél 60 zakjes in maar die doos kost dan ook €189.

[ Voor 10% gewijzigd door Ardana op 29-12-2020 18:26 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:06

kaanmijo

Picobello B.V.

Zo, ik kan er ook weer even tegenaan :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4oK2kbyhES-OMfMFTnAl_SxNhqk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vO1lET3ZeyHClGUSSaidBbZP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• tazz_
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-10 22:40
Hier is ie ook eindelijk af, uiteindelijk ongeveer 18u mee bezig geweest, 5 dagen aan ongeveer 3,5u

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H_zfjMCHX1-nLpTvxcwY6jTolTs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pdWGFlsadV8D0vryhhpC4Cil.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
Gim schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:05:
[...]

Quote: "De LEGO Collectable Minifigures Series 21 aanbieding bestaat uit één doos van 36 Blind Bags. De exacte verdeling van karakters per doos lijkt drie complete series te zijn (3×12). Dit is echter niet gegarandeerd! We raden aan deze pre-order met minimaal één andere LEGO fan te plaatsen om de kosten te delen. Een volle doos kost bij Minifigure Maddness €122,99 incl. verzendkosten als je gebruik maakt van de BOUW20 kortingscode."

Dus met de kortingscode kost het €123 en dan krijg je 36 zakjes. Dat is ~€3,42 per zakje. Voor serie 21.
Heb je toevallig gedeeld door 60 i.p.v. 36?

Bij HP zitten er wél 60 zakjes in maar die doos kost dan ook €189.
Ohja ik zie het idd, mwa dan is het misschien de moeite idd niet eens. Bij lego zelf in de shops krijg je ze tegenwoordig ook al uitgezocht incl een paar vip punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
dr86 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:55:
[...]

Ohja ik zie het idd, mwa dan is het misschien de moeite idd niet eens. Bij lego zelf in de shops krijg je ze tegenwoordig ook al uitgezocht incl een paar vip punten.
Klopt. En als je het met een paar man doet dan zit je ook met de verzendkosten nog om het naar de anderen te versturen. Allemaal kosten die je stiekem moet meerekenen voor een eerlijk vergelijk. En wie weet zijn ze wel in bepaalde winkels voor €3,50 te koop. Dat had ik met een van de vorige series namelijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KRAI.7
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 22:35

KRAI.7

Bwoah...

Inmiddels al bedacht hoe ik m’n Ferrari kan stallen voor een mooie prijs. Zat natuurlijk eerst te kijken naar een display case/showcase/vitrine maar waar laat je dat dan weer... Toen zag ik een mooi plekje in de kast waar ie mooi in paste (al moesten er dan wel wat boeken verhuisd worden naar een andere kast).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zy10YRGqduD5sTlwta-nHeX_mUQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EElPl3rsvqgwl9FF93xY2yLx.jpg?f=fotoalbum_medium

Mijn idee is dan om (negeer even de groene lijnen en de afmetingen) een plexiglas plaat op maat te bestellen die precies bevestigd kan worden tussen de twee planken in. Oftewel ter grootte van de rode lijnen. :) Heb al even gekeken en boren durf ik niet aan zo dicht bij de rand, maar met een profiel moet het prima lukken. Denk dat het er wel strak uit gaat zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Hier vandaag ook de Ferrari afgemaakt, is wel een leuke build. Is toch nog veel anders dan de Porsche 911 RSR.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:07

vectormatic

Warlock of the doorlock

JohanKupers schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:34:
Hier vandaag ook de Ferrari afgemaakt, is wel een leuke build. Is toch nog veel anders dan de Porsche 911 RSR.
En hoe vergelijkt ie met de grote hypercars? Ik ben zelf wat terughoudend omdat ik denk dat ie tegenvalt na de gt3rs en chiron

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

vectormatic schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:42:
[...]

En hoe vergelijkt ie met de grote hypercars? Ik ben zelf wat terughoudend omdat ik denk dat ie tegenvalt na de gt3rs en chiron
Geen idee, die heb ik niet :p

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

JohanKupers schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:34:
RacingBrick says no.

@Jolke De Sian. By far. De vering op de voor- en achteras zit vernuftig in elkaar, en de versnellingsbak werkt veel beter dan die van de andere 2. En de techniek om de deuren te openen en de vleugel omhoog te doen zijn ook leuker dan bij de anderen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

De tering, de Ferrari stond hoog op mijn verlanglijstje maar is er zojuist af gedonderd. :X Alle dikke minpunten van de Porsche zitten dus ook in de Ferrari. :/ Niet de 180 Euro waard dus. :/

Volvotips.com

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07-10 08:57

KipCurreh

Nightcrawler

Vandaag kwam er een vriendje van school bij onze oudste spelen (4,5j ongeveer) en die had een Ninjago mannetje bij..
Lang verhaal kort, 't werd dan stilaan tijd om de overdracht te beginnen 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7mjjlHv-VFASV4gXExAnN4W5iRg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wLcdK4biK6tyyK8ki6BlVAvm.jpg?f=fotoalbum_large

Die Aquanauts basis had het prijsplakkertje er nog op hangen, 3500 Belgische frank indertijd 😬
Nu wil ik eigenlijk niks anders dan beginnen bouwen hahaha

Aan papa zijn Star Wars UCS collectie wordt niet gekomen wel 😉😂

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 27-09 06:27
Van mij Ms. FlowSnake Spookhuis 10273 gekregen voor kerst; wat een prachtige build. A la 10255, weinig herhaling, veel leuke en kleine details. Super leuke afwisseling met wat technics erin.

Ik begon de charme voor Lego iets te verliezen na het bouwen van Gebouwenset 10255 en Diner 10260, toen ik daarna begon aan Garage op de hoek 10264 en bookstore 10270 (ok, wel value for money). Die laatste 2 waren totaal niet leuk, saai, en langdradig.

Ik hoop dat dat politiestation daar weer een leuke draai aan geeft. Maar voor een ieder, 10273 is echt een aanrader ;)

[ Voor 4% gewijzigd door FlowSnake op 29-12-2020 18:47 ]

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:47

backupdevice

No Risk , Full Push

It has arrived *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oAqRNtV4M40BlY_lkXkaMZqxr38=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MTSFkWCgbro1yyYIg4Y6Upig.jpg?f=fotoalbum_large

It’s go time! oOo

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d9YCceEVnIgODJ5iduJXXYrazfA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jDpjIiSWVsXEQgTKuqPMR0hv.jpg?f=fotoalbum_large

Voel me 40 jaar jonger d:)b

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knolpower!
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-03 10:35
Zijn alle sets van Technic voor 2021 al aangekondigd?
Of is er een mogelijkheid dat er nog meer komen, want ik zie nu nog geen echt hele grote set van Technic.
(Of ik kijk niet goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:30
Knolpower! schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:57:
Of is er een mogelijkheid dat er nog meer komen, want ik zie nu nog geen echt hele grote set van Technic.
(Of ik kijk niet goed)
Grote voertuigen komen vaak in juni/juli. Daar zijn alle geruchten over voorbij gekomen. Iets met een CAT voertuig (dacht ik).

Edit: Deze dus.
https://www.brickfanatics...umoured-for-2021-release/
(Waar dat Google en amp vandaan kwam, weet ik niet)

[ Voor 19% gewijzigd door meesje op 29-12-2020 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knolpower!
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-03 10:35
meesje schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:01:
[...]

Grote voertuigen komen vaak in juni/juli. Daar zijn alle geruchten over voorbij gekomen. Iets met een CAT voertuig (dacht ik).

Edit: Deze dus.
https://www.google.nl/amp...red-for-2021-release/amp/
Ah, duidelijk.
Ik dacht al, wat gek dat er nog geen grote sets zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:27

Matis

Rubber Rocket

KipCurreh schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 15:59:
Vandaag kwam er een vriendje van school bij onze oudste spelen (4,5j ongeveer) en die had een Ninjago mannetje bij..
Lang verhaal kort, 't werd dan stilaan tijd om de overdracht te beginnen 😅

[Afbeelding]

Die Aquanauts basis had het prijsplakkertje er nog op hangen, 3500 Belgische frank indertijd 😬
Nu wil ik eigenlijk niks anders dan beginnen bouwen hahaha

Aan papa zijn Star Wars UCS collectie wordt niet gekomen wel 😉😂
Ik heb nagenoeg dezelfde sets. Ben nu 32 jaar, denk dat ik die kreeg toen ik 6 jaar was.

Ben ze nu ook weer aan het bouwen met mijn kinderen <3

[ Voor 3% gewijzigd door Matis op 29-12-2020 18:48 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Knolpower! schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:57:
(Of ik kijk niet goed)
Spielwarenmesse is dit jaar digitaal, we gaan het zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meesje
Knolpower! schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:05:
[...]

Ah, duidelijk.
Ik dacht al, wat gek dat er nog geen grote sets zijn
Wel weer, net als de Liebherr, een erg dure set: 450 euro is de verwachting.
Van mij mag er wel weer een set als de Land Rover komen. Dus meer techniek dan de (witte) Porsche en Ferrari, maar weer niet de prijs van de Bugatti en Sian.

[ Voor 22% gewijzigd door meesje op 29-12-2020 19:22 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04-10 10:05
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sUdOTcc2hEFgFa5RQS2YAOVUM5Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/swHN6F2mWTYffQP9JstZvJ4x.jpg?f=user_large

Kon het weer niet laten. De nieuwe buggy gekocht ( 98 euro ) en de Ducati ( 43 euro ) ook maar meebesteld.
De buggy stuk goedkoper dan andere shops. Hij is verzonden ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Mastergo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:33:
[Afbeelding]

Kon het weer niet laten. De nieuwe buggy gekocht ( 98 euro ) en de Ducati ( 43 euro ) ook maar meebesteld.
Leuk hoor! De buggy doet me denken aan de tijd dat ik met Tamiya RC auto’s aan het racen was. De set lijkt me leuker dan de Top Gear, maar ik zie me zelf er niet mee spelen. Wellicht tzt bij een zeer goede aanbieding leuk voor mijn zoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ik had de Quattro besteld en de Mustang. De Quattro zat in een kwartiertje in elkaar, met de Mustang ben ik nu zo'n anderhalf tot 2 uur bezig geweest en al over de helft. :P Wat een goede build zeg, eigenlijk vele malen leuker dan de Technic-modellen. :P

Komt denk ik ook omdat ik vroeger ook op dit soort wijze zelf m'n eigenbedachte auto's in elkaar flanste. :+

Edit @ hierboven: waar had je dat ding voor 98 Euro gevonden? :P

[ Voor 8% gewijzigd door Bart-Willem op 29-12-2020 21:43 ]

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mastergo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 04-10 10:05
Bart-Willem schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 21:42:
Ik had de Quattro besteld en de Mustang. De Quattro zat in een kwartiertje in elkaar, met de Mustang ben ik nu zo'n anderhalf tot 2 uur bezig geweest en al over de helft. :P Wat een goede build zeg, eigenlijk vele malen leuker dan de Technic-modellen. :P

Komt denk ik ook omdat ik vroeger ook op dit soort wijze zelf m'n eigenbedachte auto's in elkaar flanste. :+

Edit @ hierboven: waar had je dat ding voor 98 Euro gevonden? :P
1001farmtoys.nl kende de site niet kwam hem via Google tegen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Mastergo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:04:
[...]

1001farmtoys.nl kende de site niet kwam hem via Google tegen haha
Het klinkt heel malafide, maar hun reviews zijn echt heel erg goed. :P

Volvotips.com

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:07

vectormatic

Warlock of the doorlock

Bart-Willem schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 23:03:
[...]

Het klinkt heel malafide, maar hun reviews zijn echt heel erg goed. :P
Is ook een erg toffe winkel om eens rond te kijken, ik woon er nog geen 10 minuten vandaan :)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djwice
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Mijn nieuwste MOC: de wijzers van de klok die op 1 as werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2s5JKK97F3-dAMJsBurErVC0Yi0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/c5dpx9UCREYzca0qS7Du4sun.png?f=user_large

PDF met bouwinstructie en onderdelenlijst vind je hier:
https://rebrickable.com/m.../working-clock-mechanism/

Als je daar toch ben, kijk gerust ook daar m'n andere MOC's.

Post aangepast.

Feedback is uiteraard welkom. :)

[ Voor 134% gewijzigd door Ardana op 31-12-2020 12:59 ]

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
:9~ jij hebt de oranje Porsche!
Hij is veel te vroeg uit productie gegaan.

Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quorumz
  • Registratie: December 2010
  • Niet online
(overleden)
Mastergo schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 19:33:
[Afbeelding]

en waar was de buggy een stuk goedkoper? oh zie het: https://1001farmtoys.nl/product_info.php?products_id=4164076

[ Voor 6% gewijzigd door quorumz op 30-12-2020 07:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
djwice schreef op woensdag 30 december 2020 @ 00:45:
Mijn nieuwste MOC: de wijzers van de klok die op 1 as werken.

[Mbr]Ook indirecte reclame voor je eigen kalanen is niet toegestaan. Je mag hem enkel in je onderschrift zetten. [/]
Feedback is uiteraard welkom. :)
Feedback op moderaties moet via andere kanalen, ik zal per DM reageren.

P.S. de bouw instructies zijn gewoon kosteloos te downloaden, link was direct naar de pagina met de instructies, niet naar mijn profiel of kanaal, video is advertentievrij etc., dus snap niet waarom de hele post verwijderd is en het gezien wordt als promoten van eigen kanalen. 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door Ardana op 30-12-2020 12:14 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kapoen
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:21
Brickset heeft een eerste officiële (catalogus) foto van de Ninjago City Gardens set online gezet, deze verschijnt op 14 januari. En zoals gekend is dit een add-on voor de Ninjago City set uit 2017:
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/57014_1.jpg

Er staat nog een foto met minifigs in het gelinkte artikel.
*edit* de aangeduidde prijs staat in Canadese Dollars, aan de wisselkoers van vandaag komt dat overeen met €255. Ik veronderstel dat de prijs in de lage landen eerder rond €299,99 zal liggen.

[ Voor 24% gewijzigd door Kapoen op 30-12-2020 09:33 ]

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:50

Pierre

Van nature lui!

djwice schreef op woensdag 30 december 2020 @ 08:51:
[...]

Quote aangepast.

P.S. de bouw instructies zijn gewoon kosteloos te downloaden, link was direct naar de pagina met de instructies, niet naar mijn profiel of kanaal, video is advertentievrij etc., dus snap niet waarom de hele post verwijderd is en het gezien wordt als promoten van eigen kanalen. 8)7
Zet de link in je Signature dat kan je aanpassen in je profiel.

[ Voor 34% gewijzigd door Ardana op 30-12-2020 12:14 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Kapoen schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:17:
Brickset heeft een eerste officiële (catalogus) foto van de Ninjago City Gardens set online gezet, deze verschijnt op 14 januari. En zoals gekend is dit een add-on voor de Ninjago City set uit 2017:
[Afbeelding]

*edit* de aangeduidde prijs staat in Canadese Dollars, aan de wisselkoers van vandaag komt dat overeen met €255. Ik veronderstel dat de prijs in de lage landen eerder rond €299,99 zal liggen.
Ik denk een must have als je de andere twee sets hebt, maar los zou ik ‘m niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SunnieNL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10 15:17
[Afbeelding]

Vind hem mooier dan de set ui 2017. Echter, onbetaalbaar voor de doelgroep die ze aanspreken. Mijn neefje van 10 spaart dit nooit bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
SunnieNL schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:48:
[...]

Vind hem mooier dan de set ui 2017. Echter, onbetaalbaar voor de doelgroep die ze aanspreken. Mijn neefje van 10 spaart dit nooit bij elkaar.
Goed punt, de set wordt neergezet als 14+ en niet als een set voor de AFOL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Oh wow die NC gardens O+
Ben ik even blij dat ik City en Docks al heb. Zie een hoop mensen klagen bij brickset. Het is ook wel lang nadat die twee uit kwamen.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:05
djwice schreef op woensdag 30 december 2020 @ 01:40:
[...]

Hij is iets meer dan 2 jaar beschikbaar geweest (standaard tijd voor een Technic set).

Wat betreft de Ninjago City Gardens set, hoe is dit een tuin? Zit er nog wat achter de gevel of zijn die die grote boom en de boom op het dak de 'garden'? En waarom moet die 73cm hoog zijn? Wist niet dat we de skyline van New York aan het bouwen waren in Ninjago City.

Ik dacht een mooie Japanse tuin te krijgen in deze set (beetje ala dat Chinese setje, maar dan grootser).

[ Voor 39% gewijzigd door AppieNL op 30-12-2020 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-10 08:31
[Afbeelding]

Aaahhh, ik heb me tot nu toe kunnen verzetten om Ninjago City op de tweedehands marktplaats te halen... maar ik ga er aan moeten geloven... O-) B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

djwice schreef op woensdag 30 december 2020 @ 01:40:
[...]

Ja, ik had mazzel dat ik op tijd uit mijn dark ages gekomen ben. Ik heb ook de 41999, wat ook een beetje een unicorn is, en blijkbaar was daar onmogelijk aan te komen. Maar ik heb die gewoon in een winkel gekocht voor een normale prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-10 08:10
Ninjetsu NL schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:37:
[...]

Aaahhh, ik heb me tot nu toe kunnen verzetten om Ninjago City op de tweedehands marktplaats te halen... maar ik ga er aan moeten geloven... O-) B)
Ha ik weiger gewoon om die bedragen te betalen, het is geen moetje, en voor dat prijsverschil met retail koop ik liever wat anders moois...
Ik hoop gewoon op eenzelfde actie als bij de Saturn 1, dat ze een nieuwe oplage produceren. Ze zouden wel gek zijn dat niet te doen...

[ Voor 13% gewijzigd door HBSVDK op 30-12-2020 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Laatst online: 05-10 08:31
HBSVDK schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:40:
[...]

Ha ik weiger gewoon om die bedragen te betalen, het is geen moetje, en voor dat prijsverschil met retail koop ik liever wat anders moois...
Ik hoop gewoon op eenzelfde actie als bij de Saturn 1, dat ze een nieuwe oplage produceren. Ze zouden wel gek zijn dat niet te doen...
Ik snap dat sentiment, maar ik vind die stijl gewoon zo cool...! Bij de modulars heb ik het 'compleet moeten hebben' vrij snel van me af weten te schudden maar bij NC en ND lukt me dat niet echt...! Bij Batman Joker Manor heeft dat ook een tijd geduurd :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
HBSVDK schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:40:
[...]

Dat houdt inderdaad gewoon op. Hetzelfde geldt voor wat er nu gevraagd wordt voor de oranje Porsche. Soms al 450/500 euro. Dat is flink meer dan wat ik betaald heb voor de Bugatti en Sian samen. Ik hou de 500 euro liever op zak. Daar kan ik straks weer twee mooie auto’s van kopen.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Chicken88
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22:36
Even een random modular moc van mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QKkTxi5LVPee33h0WB1vjKBu4RA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ol8oaNCt4LAwecE1ZNb5SF0e.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

4 uur in de build en zakje 1 klaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xjO2_M8ykqk9p5BV2yuhNbSvfmA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m2b0Gjr5jobkzGiuR8c7BrUq.jpg?f=fotoalbum_large

Transmissie is gaaf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TXVSQRZc8WK59ogLrtJbmVCIh8o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lq8xLGxAIk03BvejOwByEgcN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:14
Van de vrouw heb ik de Ford Mustang als kerst kado gekregen. Inmiddels is deze gebouwd maar man man man wat een leuke set om te bouwen. Voelt stevig aan en de extra's om hem eventueel om te bouwen zijn ook om te smullen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapoen
AppieNL schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:22:
[...]
Wat betreft de Ninjago City Gardens set, hoe is dit een tuin? Zit er nog wat achter de gevel of zijn die die grote boom en de boom op het dak de 'garden'? En waarom moet die 73cm hoog zijn? Wist niet dat we de skyline van New York aan het bouwen waren in Ninjago City.

Ik dacht een mooie Japanse tuin te krijgen in deze set (beetje ala dat Chinese setje, maar dan grootser).
Ik heb het even nagekeken, de originele NC set meet 63cm hoog volgens Lego:
NINJAGO® City measures over 24” (63cm) high, 12” (31cm) wide and 16” (42cm) deep.
Dus de Gardens set gaat met z'n piek nog 10cm hoger. Buiten het plaatsgebrek in mijn appartement was de omvang van de set ook een reden waarom ik de City niet heb aangeschaft. Ik zag geen mogelijkheid om deze te integreren tussen de modulars. Het neemt niet weg dat ik de set(s) wel mooi vind, maar keuzes, plaats en budget zijn ook een realiteit :)

Misschien is deze set een basis voor een moc in de richting van de hangende tuinen van Babylon?
Afbeeldingslocatie: https://images2.persgroep.net/rcs/Dq-9rT36EwtT61Io2oMFXkTjmbI/diocontent/131055749/_crop/312/740/1054/597/_fitwidth/763?appId=93a17a8fd81db0de025c8abd1cca1279&quality=0.8
Afbeeldingslocatie: https://st2.depositphotos.com/3353845/7482/i/950/depositphotos_74823635-stockafbeelding-hangende-tuinen-van-babylon.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Laatst online: 16:23
@Chicken88 Wauw, heel erg mooi gedaan zeg! Ik vind hem erg sfeervol. Het laantje met de boom aan de zijkant is ook erg leuk. Wil je daar nog iets tegenaan gaan zetten?

Heb je deze gemaakt met onderdelen die je al had?

Het is een muziekwinkel, of niet?

[ Voor 7% gewijzigd door Jakkus op 30-12-2020 11:15 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppieNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:05
Kapoen schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:08:
[...]

Ik heb het even nagekeken, de originele NC set meet 63cm hoog volgens Lego:
Die set snapte ik ook al niet waarom die zo hoog moest met dat ding bovenop. Zag er wel leuk uit, maar daardoor paste hij snel niet echt naast de gewone modulars (en toen was het nog geen serie zoals nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flam
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:29
[Afbeelding]

Must have!

Als de prijs rond de 300 komt is deze goedkoper dan de 70620 destijds en deze heeft 800 pieces meer, hoewel deze Gardens optisch kleiner oogt.

Hopelijk is corona snel voorbij en komt familie in Canada weer op bezoek :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr86
  • Niet online
flam schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:25:
[...]

Must have!

Als de prijs rond de 300 komt is deze goedkoper dan de 70620 destijds en deze heeft 800 pieces meer, hoewel deze Gardens optisch kleiner oogt.

$399,- zie ik staan, dus gok dat die hier dan ook €399 zal gaan kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

dr86 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:32:
[...]

1 CA$ Is ongeveer 0,64 €. Denk dat 299€ in Nederland/€250 in Duitsland redelijke schattingen zijn.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flam
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:29
dr86 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:32:
[...]

Prijs die je ziet staan is Canadese Dollar.

Maar bedenk me net dat daar bovenop nog sales tax komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Poekie schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:39:
[...]

1 CA$ Is ongeveer 0,64 €. Denk dat 299€ in Nederland/€250 in Duitsland redelijke schattingen zijn.
Dan maar wachten op een goede aanbieding bij Amazon.de. ;)
Bouwsteentjes houdt het overigens op 349 euro. We zullen wel zien. Als ik destijds had geweten dat dit een serie zou worden, zou ik er wel aan begonnen. Maar voor nu houdt het op. NC en ND kost je op MP al 800+ euro.

Recentelijk heb ik via iTunes wel al de Lego Ninjago film gekocht. Wellicht ga ik daarna toch overstag. :)

Persoonlijk vind ik deze Ninjago modular serie mooier dan de jaarlijkse modular building series. Ook wel een andere prijscategorie natuurlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door meesje op 30-12-2020 11:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chicken88
  • Registratie: Juli 2012
Jakkus schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:14:
@Chicken88 Wauw, heel erg mooi gedaan zeg! Ik vind hem erg sfeervol. Het laantje met de boom aan de zijkant is ook erg leuk.
Bedankt! :)
Wil je daar nog iets tegenaan gaan zetten?
Bedoel je een ander gebouw er tegen aan(?)
Heb je deze gemaakt met onderdelen die je al had?
Voor 98% wel denk ik. Volgens mij 1 BrickLink ordertje voor wat kleine parts in de juiste kleur.
Het is een muziekwinkel, of niet?
In het begin was het gewoon 'een gebouw', maar 'k heb hem inderdaad om gedoopt tot een muziek winkel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jakkus
  • Laatst online: 16:23
Heel leuk!
Ik bedoel inderdaad een ander gebouw ertegenaan, omdat je rechts de technic pins er al in hebt zitten om een ander gebouw aan te koppelen ;) Ik ben wel benieuwd hoe dat eruit zou zien!

[ Voor 10% gewijzigd door Jakkus op 30-12-2020 12:02 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kapoen
flam schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:25:
[...]

Must have!

Volgens mij komt er gewoon een worldwide release van deze set op 14 januari/1 februari :)

*edit*
meesje schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:43:
[...]
Persoonlijk vind ik deze Ninjago modular serie mooier dan de jaarlijkse modular building series. Ook wel een andere prijscategorie natuurlijk.
Het is natuurlijk niet zeker of dit een echte serie is/wordt. Zo is er al redelijk wat tijd tussen de beschikbaarheid van de eerste twee sets en deze nieuwe aanwinst verstreken, dat is al atypisch. Daarnaast waren de eerste twee sets verbonden aan de Ninjago Movie, dat is niet het geval voor deze heb ik begrepen.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat dit voor liefhebbers uiteraard mooi meegenomen is, en als er nog meer in de pijpleiding zit zoveel te beter. Meer keuze is altijd beter :) Alleen mag Lego dan wat duidelijker communiceren. Deze manier van 'al-dan-niet-toch-wel-misschien' uitbreiden van oudere (niet beschikbare) sets is verwarrend en vervelend voor (nieuwe) klanten.

[ Voor 51% gewijzigd door Kapoen op 30-12-2020 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Kapoen schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:31:
[...]

Volgens mij komt er gewoon een worldwide release van deze set op 14 januari/1 februari :)
Precies. En vanaf 1 mei in vrije verkoop.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Zo, na een paar dagen rustig bouwen is de Defender af volgens de originele bouwinstructies.

Tussenstand na dag 1 / zakje 1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HM_t0aYdwqqde2kC4tNbdyYSUE4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SY09U0hpSJKliZ86jaOZAsN6.jpg?f=user_large

Na dag 2 (halverwege zakje 3 volgens mij?)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ysVhYGkKrigF4FQSUKsMu1_ukGg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SFy3i2KuOhBJ6DOkYXGC3Ri4.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rEya30WAPdJRsaxVeL1ITfYF5AI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HpKS27icIbAxAGwOCFfFrft8.jpg?f=user_large

tegenover de Porsche RSR
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jnr8eAqxxotVaf8Gcnf6xFrTuDc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AArr1hzqLY88UVEQpDTV1pXD.jpg?f=fotoalbum_large

En helemaal compleet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yOfZzQgyWOC19oHLCreDvTLqmo8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zC4b4Ch4CvutcxTgGBb61DBl.jpg?f=user_large

Bij een eerste rijtest ratelde er de hele tijd wat, maar dat bleken de beide kniekoppelingen aan de onderkant te zijn (vanaf achterdifferentieel schuin naar linksvoor). Toen ik die netjes had aangedrukt met een schroevendraaiertje was het geratel over en lijken ook alle versnellingen goed te werken
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B52ys5554334vRauNKT5Y5L2iyM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2LPtXRQV0nTg6JRbS0V5hqJ7.jpg?f=user_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:05

almightyarjen

When does the hurting stop?

Na de 80's layout waar ik 1,5 jaar aan heb gewerkt is de zolder weer opgeruimd en klaar voor het volgende project. Ik zou eigenlijk met de geautomatiseerde container terminal verder moeten, maar daar zie ik als een berg tegenop vanwege alle technische uitdagingen :D Daarnaast komt het ook niet helemaal lekker uit omdat ik de zolder ook als thuiswerkplek gebruik.

Dus even een klein projectje tussendoor. Ik ga proberen (met nadruk op proberen) een coole video te maken van twee treinen die in een T-rex crashen. Het eerste wat ik daarvoor nodig heb is een snelle camera dolly, om een soort Matrix-achtig draaiend shot te maken. Deze werkt inmiddels, voor meer info zie deze video van mijn WIP kanaal :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:34
Lego Flower Bouqet is vanaf 1-1 te koop.. Heb zelf interesse, maar wil eerst “echte” foto’s zien, t moet er wel n beetje als een echt boeketje uitzien vind ik.

https://www.lego.com/en-us/product/flower-bouquet-10280

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djwice
  • Niet online
Pierre schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:19:
[...]

Zet de link in je Signature dat kan je aanpassen in je profiel.
Bedankt voor de tip.

Het was een link naar de pagina van de MOC niet van m'n profiel. Gewoon de pagina met lijst met steentjes die gebruikt zijn en de pdf bouwinstructie van dat ene bouwsel.

De signature lijkt me meer een plek voor algemene pagina's. Een lijst met 50 linkjes naar al m'n MOCs lijkt me niet thuis te horen in de Signature. Dat zou ik meer als spam zien om eerlijk te zijn. Te pas en te onpas in elk topic dat je post onder elk bericht je Lego MOCs promoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-09 10:54
DCNY schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:51:
Lego Flower Bouqet is vanaf 1-1 te koop.. Heb zelf interesse, maar wil eerst “echte” foto’s zien, t moet er wel n beetje als een echt boeketje uitzien vind ik.

https://www.lego.com/en-us/product/flower-bouquet-10280
Ziet er wat mij betreft echt heel tof uit
YouTube: LEGO Flower Bouquet | LEGO Botanical Collection Designer Video | 10280

Alleen een beetje jammer dat de set in Nederland €60,- is en in bijvoorbeeld Duitsland maar €50 :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jabbah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:33
Nep-lego hoort in het andere topic.

[ Voor 89% gewijzigd door Ardana op 30-12-2020 21:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Vakantie; dus wat geëxperimenteerd met PixPlot icm. Lego set data.

Pixplot is een python applicatie die een visualisatie maakt van afbeeldingen in een directory en met AI (tensorflow) de afbeeldingen die op elkaar lijken groepeert. Combineer dat met wat metadata zoals jaar, en thema (category) en je kan leuke dingen doen.

Dus ik heb van Rebrickable de sets en themas gedownload en ik heb de plaatjes van verschillende sites gedownload. (voor zover ik kan zien geen copyrighted stuff) en dat gecombineerd tot onderstaande:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K6IOatfgc0ddHSsd60I1YAF6gaU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RiHyoIY9mBm4OKf25M9Fbf5E.png?f=fotoalbum_large

Er zitten nog wat bugjes in die tool zoals die jaar-slider die er niet mooi uit ziet en de categorie lijst die nog wat lang is. (en net ook nog wat gekke dingen gezien op mobiel)

Neem vooral even een kijkje op: http://nijdam.nu/lego_pixplot/ en laat het weten of je op of aanmerkingen hebt _/-\o_

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgenumber
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:13
meesje schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:46:
[...]

Dat houdt inderdaad gewoon op. Hetzelfde geldt voor wat er nu gevraagd wordt voor de oranje Porsche. Soms al 450/500 euro. Dat is flink meer dan wat ik betaald heb voor de Bugatti en Sian samen. Ik hou de 500 euro liever op zak. Daar kan ik straks weer twee mooie auto’s van kopen.
Hoeveel voor die Porsche?

Ik zal het mijn zoontje eens zeggen _O-
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rOozjKJatSpy0hr8p1uJaf64IQU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C6poiLOcsW5wIuDJFeW96a3Z.jpg?f=fotoalbum_large

450/500 zal wel nieuw in doos zijn, maar wat een geld voor wat technic.

Gecertificeerd ongeleid projectiel

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• water_escape
  • Laatst online: 06-10 19:19
Vandaag alle ruimte Lego dat deze gebouwd is volledig opgezet. Hij is weer klaar, na 30 jaar in de doos. Kids vinden het super!

Video met alles aan en rijdend kan helaas niet zie ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ur3vZNQ17WX46ojSqq76udFq1U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6BBVLIXnZFJjGXUe1Z3JLu2F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lIkwSk-EbvQ0ZIEHLsQSSB-FCtw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JTvYMwy8uBI4diXGd0Zo9ADu.jpg?f=fotoalbum_large

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:49
Chicken88 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:47:
Even een random modular moc van mij.
Ziet er mooi uit, vooral het steegje met de boom en kat is leuk bedacht. Alleen de dakramen vind ik niet passen bij de oude stijl van het huis. Wat je wel ziet bij deze huizen is dat er later dakkapellen zijn geplaatst. Wel leuke details aan de gevel d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Edgenumber schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:05:
[...]

Hoeveel voor die Porsche?

Ik zal het mijn zoontje eens zeggen _O-
[Afbeelding]

450/500 zal wel nieuw in doos zijn, maar wat een geld voor wat technic.
Klopt. Betreft wel gesealde sets. Een tweedehands oranje Porsche sla ik echt over aangezien deze door de Chinezen geel goed was gekopieerd (Lepin?). Het risico vind ik veel te groot dat er straks heel veel nep Lego steentjes bij zitten. Je gaat bij ophalen ook niet even 2700 steentjes controleren. ;) En 450+ euro vind ik veel te duur. Voor mij geen oranje bolide. Ik hou het wel bij blauw en groen.

[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 30-12-2020 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
water_escape schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:43:
Vandaag alle ruimte Lego dat deze gebouwd is volledig opgezet. Hij is weer klaar, na 30 jaar in de doos. Kids vinden het super!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wow, alle kleine sets heb (had?) ik ook, de grote kwmaen bij mij later pas, zoals de grote schepen van de space police :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MeneerHart
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-08 09:54

MeneerHart

Mess with the bull..

Ik heb m’n RSR gewoon omgebouwd naar de GT3 grootte :)

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/5rkouzh83k661.jpg?width=2938&format=pjpg&auto=webp&s=909a33fd6e95acdc00af3f4851cadb81e7a792d9

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sig69
  • Laatst online: 00:18
backupdevice schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:49:
4 uur in de build en zakje 1 klaar

[Afbeelding]

Transmissie is gaaf

[Afbeelding]
Die zijn wij ook aan het bouwen, zit mooi in elkaar. Dit was ons resultaat na een uur of 4:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EP4shu26pfiGYL2CLRVik0VAz9w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K8F5BQSs5AKyU3ew7EGG9hw9.jpg?f=fotoalbum_large
Lijkt meer op een krab dan een kraan nu.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Ik wil de kraan uit elkaar gaan halen om een van de vele moc’s te bouwen maar ik zie nogal op tegen het demonteren

Wat vinden de kenners hier de beste moc voor de 42082?

[ Voor 20% gewijzigd door Afas op 30-12-2020 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

sig69 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:53:
[...]

Die zijn wij ook aan het bouwen, zit mooi in elkaar. Dit was ons resultaat na een uur of 4:
[Afbeelding]
Lijkt meer op een krab dan een kraan nu.
Je bent wel een stukje verder als ik ben. Leuke build he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
backupdevice schreef op woensdag 30 december 2020 @ 19:17:
[...]

Je bent wel een stukje verder als ik ben. Leuke build he
Ik vind 'm leuk in elkaar zitten ja. Beter dan verwacht, aangezien hij voor 11 jaar en ouder is.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gim
  • Niet online
Afas schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:55:
Ik wil de kraan uit elkaar gaan halen om een van de vele moc’s te bouwen maar ik zie nogal op tegen het demonteren

Wat vinden de kenners hier de beste moc voor de 42082?
De beste is héél subjectief.

Een GBC van PV productions is aan te raden, de CLAAS tractor met alle voorwerpen lijkt me tof, de container lifter (wordt in dit forum al door iemand getoond!) ziet er erg vet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:52

QuattroNL

It is I.

MeneerHart schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:50:
Ik heb m’n RSR gewoon omgebouwd naar de GT3 grootte.
Heb je met de RSR parts de GT3 nagebouwd of heb je de RSR 'gewoon' vergroot? Is er een bouwbeschrijving van?

Ik vind de RSR net niet het van je en ook wat te klein maar als ie op dezelfde schaal is van de Chiron/GT3 (1:8) dan zie ik die nog wel zitten. Prijs is iig dan een stuk beter dan die van de GT3.

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 01:30

Dommel

Professioneel Software Sloper

Ik zie dat er verschillende mensen zijn die de Lego Ferrari (set 42125 ) al hebben en deze aleen willen showen. Ik ben op youtube het volgende filmpje tegen gekomen tegen gekomen waarbij je de ruimte tussen wielkast en band kunt verkleinen: YouTube: LEGO Technic 42125 Ferrari suspension height 2 minute fix

Zoals in het filmpje te zien is het een aanpassing van slechts enkele minuten :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerHart
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-08 09:54

MeneerHart

Mess with the bull..

QuattroNL schreef op woensdag 30 december 2020 @ 19:45:
[...]

Heb je met de RSR parts de GT3 nagebouwd of heb je de RSR 'gewoon' vergroot? Is er een bouwbeschrijving van?

Ik vind de RSR net niet het van je en ook wat te klein maar als ie op dezelfde schaal is van de Chiron/GT3 (1:8) dan zie ik die nog wel zitten. Prijs is iig dan een stuk beter dan die van de GT3.
Ik heb hem zelf vergroot, netto zijn alleen de deuren nog standaard.
Ondertussen zit er ook een groter gemaakte flat-6 in.

Hieronder wat foto’s
http://www.reddit.com/user/Nizno78/posts/

Een bouwbeschrijving heb ik niet, maar als je ergens detail foto’s van wilt roep je maar.

[ Voor 6% gewijzigd door MeneerHart op 30-12-2020 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:57

SomerenV

It's something!

Afgelopen zondag die Formula E set (76898) besteld. Ik had nog een Bol.com tegoedbon van 25 euro en over deze set twijfelde ik al best wel even, maar voor 6 euro eigen geld wilde ik de gok wel wagen zeg maar :+ Vooral de iPace deed me heel erg twijfelen omdat ie nogal lomp oogde. Gelukkig valt dat in werkelijk wel mee. Hij is wel te hoekig, maar LEGO is op deze schaal ook niet echt gemaakt om rond te ogen. Zowel de FE-wagen als de iPace zijn leuk om te bouwen en vooral de voorkant van de iPace is echt héél vet gedaan, maar naast dat hoogtepunt bevat de iPace ook een flink dieptepunt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OIkHRFpJEJmgMYijXQrLbh9UWNQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nQheR0MSVCIr4pA37iDMHhWt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4aOPMbYF9FP_LurQ3KXvIBhGGQU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3JMRDBTyxVR485WrMg2FmB9k.jpg?f=fotoalbum_large

Dat is gewoon LEGO-onwaardig. De achterkant is letterlijk massief. Totaal opgevuld met LEGO-blokjes. Ook de hoeveelheid stickers (mét kleurverschil ten opzichte van de steentjes zelf) is ronduit bizar. Maar nou was ik wel benieuwd naar hoe zo'n iPace er in het echt uit ziet van binnen:

Afbeeldingslocatie: https://d3lp4xedbqa8a5.cloudfront.net/s3/digital-cougar-assets/whichcar/2018/10/26/-1/jaguar-i-pace-etrophy-seat.jpg

Sowieso dus maar één stoel en niet twee, geen versnellingspook en geen handrem, die beiden wel in de LEGO versie zitten. Ook vind ik het zonde dat het dasboard blanco is. Even kijken morgen in hoeverre dat te fixen is zodat de kleine variant wat meer op de werkelijkheid lijkt. Maar waar LEGO doorgaans echt oog heeft voor details valt dat bij deze wagen vooral aan de binnenkant echt enorm tegen. De Formule E wagen ziet er overigens wel echt top uit, al is ie in verhouding met een minifig wel echt véél te groot, maar dat is een algemeen probleem bij de 8-wijd wagens uit de Speed Champions lijn.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Ben begonnen met de demontage van de Rough terrain crane en dat was geen moment te vroeg. Er zat namelijk een lekkende batterij in de batterijbox :X Ben een tijdje bezig geweest alles zo goed als mogelijk schoon te maken. De bovenbouw van de kraan is inmiddels gedemonteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

water_escape schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:43:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik snap wel dat je kids dat leuk vinden ja. Zo te zien de eerste monorail set met twee rail uitbreidingssets? En alles met originele dozen en handleidingen?
If so, dan hoop ik dat je in de gaten hebt dat je je kids met speelgoed van 500+ euro laat spelen. Monorail spul is vrij gewild en wordt steeds zeldzamer

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:57

SomerenV

It's something!

The Eagle schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:31:
[...]

Ik snap wel dat je kids dat leuk vinden ja. Zo te zien de eerste monorail set met twee rail uitbreidingssets? En alles met originele dozen en handleidingen?
If so, dan hoop ik dat je in de gaten hebt dat je je kids met speelgoed van 500+ euro laat spelen. Monorail spul is vrij gewild en wordt steeds zeldzamer
Eeuwig zonde dat LEGO maar 3 monorail sets heeft gemaakt, waarvan de laatste uit 1994 stamt. Daardoor zijn die sets ook gewoon behoorlijk duur, meestal rond de 3 á 400 voor de sets uit 87 en 94 en richting de 600 voor de set uit 1990. Met de huidige technieken, soorten steentjes en nieuwe kleuren zou je echt hele gave sets kunnen maken gok ik zo. Sowieso lijkt me een revamp van de oldskool Space-set wel wat. Kijken hoe je die sets van toen kunt moderniseren zonder dat de stijl verloren gaat.

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-10 08:10
Afas schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:30:
Ben begonnen met de demontage van de Rough terrain crane en dat was geen moment te vroeg. Er zat namelijk een lekkende batterij in de batterijbox :X Ben een tijdje bezig geweest alles zo goed als mogelijk schoon te maken. De bovenbouw van de kraan is inmiddels gedemonteerd.
Gokje: Duracell alkaline batterij? Die lekken bij mij doorgaans bij 9/10 batterijen binnen 1 of 2 jaren. Ik heb ooit eens een in 2009 een 100 pack Kodak max batterijen van iBood gehaald, letterlijk 0 lekkende batterijen. Ook van andere merken behalve Duracell goede ervaringen. Inmiddels wel over op oplaadbaar hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Topicstarter
SomerenV schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:57:
[...]

Eeuwig zonde dat LEGO maar 3 monorail sets heeft gemaakt, waarvan de laatste uit 1994 stamt. Daardoor zijn die sets ook gewoon behoorlijk duur, meestal rond de 3 á 400 voor de sets uit 87 en 94 en richting de 600 voor de set uit 1990. Met de huidige technieken, soorten steentjes en nieuwe kleuren zou je echt hele gave sets kunnen maken gok ik zo. Sowieso lijkt me een revamp van de oldskool Space-set wel wat. Kijken hoe je die sets van toen kunt moderniseren zonder dat de stijl verloren gaat.
Opzicht zou je tegenwoordig ook wel al het een en ander kunnen bereiken met de achtbaan stukken.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
@Afas Die kranen zijn een bitch om af te breken inderdaad. Ik heb de Liebherr en bucket wheel excavator gedaan, maar alles zit zo op 5 manieren vast :X Het is vaak maar trekken en zien waar er wat los komt.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
HBSVDK schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:01:
[...]

Gokje: Duracell alkaline batterij? Die lekken bij mij doorgaans bij 9/10 batterijen binnen 1 of 2 jaren. Ik heb ooit eens een in 2009 een 100 pack Kodak max batterijen van iBood gehaald, letterlijk 0 lekkende batterijen. Ook van andere merken behalve Duracell goede ervaringen. Inmiddels wel over op oplaadbaar hoor...
klopt, heeft er maar een paar maanden ingezeten maar les geleerd en batterijen gaan er voortaan uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
sig69 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:23:
@Afas Die kranen zijn een bitch om af te breken inderdaad. Ik heb de Liebherr en bucket wheel excavator gedaan, maar alles zit zo op 5 manieren vast :X Het is vaak maar trekken en zien waar er wat los komt.
De onderbouw is voor morgen want mijn handen vonden het genoeg. Alleen in de bovenkant zitten zeker al een paar honderd pinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Herkenbaar ja :X

Roomba E5 te koop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afas
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OxOUKXRhwg5o8Fvmlv2U7oBVSTU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ToQgro7rN2He4iOJx5ezNh4Q.jpg?f=fotoalbum_large
Dat is dus alleen het rode deel van de kraan :X en daarnaast nog een bakje met de rest van de pinnen en stangen _O-

[ Voor 6% gewijzigd door Afas op 30-12-2020 23:53 ]

• sig69
Afas schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:51:
[...]

[Afbeelding]
Dat is dus alleen het rode deel van de kraan :X en daarnaast nog een bakje met de rest van de pinnen en stangen _O-
Ik doe altijd een vuilniszak in de doos en dan stort ik alles er gewoon in. Daarna gaat ie marktplaats op en door naar de volgende. Als de koper dat wil in ieder geval, de Millennium Falcon is gebouwd opgehaald (gelukkig) door iemand die 'm in een display wilde zetten maar geen zin had om 'm te bouwen ( 8)7 snap ik niet, maar prima). Kraantje afbreken doe ik in een avond meestal. Speciaal biertje erbij, muziekje, met een uur of 4 is het wel klaar.
Maar de kraan gaat dit jaar niet meer af komen. Moet nog wel 6-8 uur in denk ik, dus minimaal 2 avondjes.

Roomba E5 te koop

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:24
Fuuuu, ik wil 1 van de twee botanical sets halen, maar geen idee welke. Ze zijn beide gaaf op hun eigen manier.
Fwp

Denk dat het de bonzai gaat worden. Toch wel leuker.

[ Voor 19% gewijzigd door Arunia op 31-12-2020 00:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kapoen
Arunia schreef op donderdag 31 december 2020 @ 00:38:
Fuuuu, ik wil 1 van de twee botanical sets halen, maar geen idee welke. Ze zijn beide gaaf op hun eigen manier.
Fwp

Denk dat het de bonzai gaat worden. Toch wel leuker.
Er zijn er zelfs vier vziw:
- 40461 Tulips
- 40460 Roses
- 10280 Flower Bouquet (Brickset review)
- 10281 Bonsai Tree (Brickset review)

De eerste twee zijn een soort van 'add-on' voor dat boeketje vermoed ik.

*edit* in de Bonsai Tree review op Brickset zie je de uiteindelijke reden waarvoor je deze set absoluut moet aanschaffen: 100 roze kikkers!
Afbeeldingslocatie: https://images.brickset.com/news/56951_P1051220_202012291002.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Kapoen op 31-12-2020 09:35 ]

Pagina: 1 ... 29 ... 354 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge

Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"

Lego Masters: Lego Masters

Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked >:) .