Clowns to the left of me, Jokers to the right

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Deze komt er denk ik wel, want Bugatti.zonoskar schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:45:
De nieuwe Bugatti Technic auto. Ik sla hem over.
Zoonlief (13) is ook Bugatti fan dus die zal morgenochtend blij worden.
De vorige modellen (Corvette, Mustang) konden me idd gestolen worden, had ik niks mee.
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Hij lijkt mij just wel leuk om te bouwen... puur om te zien hoe alles in elkaar zit om het stevigheid en aangezicht te geven.schumi1986 schreef op maandag 14 november 2022 @ 18:55:
[Afbeelding]
Leuk model maar het bouwen zal wel enorm saai zijn
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
De sets uit bovenstaande aangekondigde actie komen aardig goed overeen met de huidige (kleine) actie die nu bij Lego loopt. Zie mijn post in het korting- en aanbiedingentopic.Kapoen schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:55:
Nog meer promoties voor deze maand, oa. 5x VIP punten op een aantal sets vanaf morgen.
Zoals steeds opletten met dit soort geruchten, en al helemaal omdat deze content creator alleen naar de Amerikaanse markt kijkt. Dus promoties kunnen afwijken van wat we hier in Europa krijgen.
[YouTube: Every LEGO Promo LEAKS for NOVEMBER 2022 | 5X VIP! LEGO House Tribute GWP and MORE!]
De 5x VIP punten promotie zou rond deze sets draaien (weer opgelet, dit is geen officiËle screenshot van Lego, het komt van de website van de maker van het youtube filmpje):
[Afbeelding]
* Wailing_Banshee controleert haar bankrekeningQuattroNL schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:28:
[...]
De sets uit bovenstaande aangekondigde actie komen aardig goed overeen met de huidige (kleine) actie die nu bij Lego loopt. Zie mijn post in het korting- en aanbiedingentopic.
kan nog wel eens een duur weekend gaan worden, op deze manier
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Is het duidelijk of die actie ook in de VS loopt of enkel Europa? De combinatie van de 2 maakt het natuurlijk extra interessant ;-)QuattroNL schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:28:
[...]
De sets uit bovenstaande aangekondigde actie komen aardig goed overeen met de huidige (kleine) actie die nu bij Lego loopt. Zie mijn post in het korting- en aanbiedingentopic.
Ik heb ook fotos gezien van de achterkant, die zag er gaaf uit! Hopelijk komt die nog in een andere kleur, geel is niet echt mijn kleur.zonoskar schreef op maandag 14 november 2022 @ 22:45:
De nieuwe Bugatti Technic auto. Ik sla hem over.
[Afbeelding]
Edit: Foto gevonden.
:strip_exif()/f/image/C8DwkGqaQ6m97ypo7BH9BAvg.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 32% gewijzigd door melst90 op 15-11-2022 08:58 ]
Ja, daar zat ik ook aan te denken...la_fusion schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 08:53:
[...]
Is het duidelijk of die actie ook in de VS loopt of enkel Europa? De combinatie van de 2 maakt het natuurlijk extra interessant ;-)
Je hebt toch 30 dagen om een voucher in te wisselen als je die koopt via vip punten?
Bij deze bevestigd I guess?Kapoen schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:50:
[...]
Dus een Eiffeltoren treincrash video is bij deze bevestigd?

Er zijn wel een aantal methoden om de structurele integriteit van zo'n constructie flink aan te tasten. Alleen moet het dan weer lang genoeg kunnen blijven staan. De ultieme video is dat je 4 treinen tegelijk tegen de 4 hoekpunten aan laat crashen.almightyarjen schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:25:
[...]
Bij deze bevestigd I guess?Wordt nog wel een uitdaging denk ik: dat ding staat super stabiel en weegt door zijn grootte enorm veel: dat ga je niet met één treintje redden. De vorige skyscraper crash was al een behoorlijke uitdaging en dat was een relatief klein gebouw. Dat lukte uiteindelijk door een trein vol te stouwen met van die 12V train weight bricks. Hoe langer ik erover nadenk hoe kleiner ik de kans inschat dat het gaat lukken
Edit: ik denk dat je het beste de drukbogen onderin zo veel mogelijk kunt verzwakken en misschien moet je wel een trein tegen de binnenkant van de voet aan laten crashen
[ Voor 8% gewijzigd door Afas op 15-11-2022 09:37 ]
Heel andere insteek: zet de hele toren op 2 rails en bouw er een portaalkraan inalmightyarjen schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:25:
[...]
Bij deze bevestigd I guess?Wordt nog wel een uitdaging denk ik: dat ding staat super stabiel en weegt door zijn grootte enorm veel: dat ga je niet met één treintje redden. De vorige skyscraper crash was al een behoorlijke uitdaging en dat was een relatief klein gebouw. Dat lukte uiteindelijk door een trein vol te stouwen met van die 12V train weight bricks. Hoe langer ik erover nadenk hoe kleiner ik de kans inschat dat het gaat lukken
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
4 treinen tegen binnenkant van de vier hoekpunten lijkt me ook de beste oplossing, maar daar heb ik de ruimte niet voor. Dan zou ik het in de woonkamer moeten doen, maar daar is weer te weinig licht ivm hoge fps voor een crash video (zelfs als ik mijn 10 daglichtlampen opstel). Dit gaat nog een uitdaging wordenAfas schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 09:33:
[...]
Er zijn wel een aantal methoden om de structurele integriteit van zo'n constructie flink aan te tasten. Alleen moet het dan weer lang genoeg kunnen blijven staan. De ultieme video is dat je 4 treinen tegelijk tegen de 4 hoekpunten aan laat crashen.
Edit: ik denk dat je het beste de drukbogen onderin zo veel mogelijk kunt verzwakken en misschien moet je wel een trein tegen de binnenkant van de voet aan laten crashen

Als het alleen gaat om het laten omvallen van de toren kun je met het wegslaan van 2 poten ook wel slagen.almightyarjen schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:01:
[...]
4 treinen tegen binnenkant van de vier hoekpunten lijkt me ook de beste oplossing, maar daar heb ik de ruimte niet voor. Dan zou ik het in de woonkamer moeten doen, maar daar is weer te weinig licht ivm hoge fps voor een crash video (zelfs als ik mijn 10 daglichtlampen opstel). Dit gaat nog een uitdaging worden
Ik zit er nog eens naar te kijken maar het zal een combinatie van het verzwakken van de drukbogen, het ontkoppelen van de poten met het eerste platform en het weghalen van de stabiliteitsverbanden in de poten worden. De grootste vraag is denk ik hoe ver je daarmee kunt gaan zonder dat de toren uit zichzelf al in stort. Het zou me niet verbazen als de oplossing er in zit vooral 1 hoek te verzwakken om te voorkomen dat de hele onderkant uit zichzelf in stort. En daarmee is de eerste vraag: blijft de toren staan op 3 steunpunten, want als dat het geval is, zul je 2 hoeken moeten laten instorten.
[ Voor 35% gewijzigd door Afas op 15-11-2022 11:16 ]
Klopt, maar ik bedenk me nu dat je dan nog steeds veel "lengte". Als ik de poten aan de binnenkant wil raken, dan moet ik vanuit de trein gezien de achterste poten raken. Gevolg is dat de toren dan naar, wederom vanuit de trein gezien, naar achteren omvalt. Dat heb ik ook met de skyscraper gehad: je ziet er op video dan niet heel veel van. Ik denk toch dat ik de toren frontaal moet raken om het beste shot te krijgen, maar dan raak ik hem dus wel aan de buitenkant van de poten.Afas schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:10:
[...]
Als het alleen gaat om het laten omvallen van de toren kun je met het wegslaan van 2 poten ook wel slagen.
Die set is nog geen eens uit en we zitten al te bedenken hoe we hem kunnen slopen

Misschien denk ik te simpel maar als je er simultaan parallel een trein naast laat rijden met een achterwaarts geplaatste camera kun je het heel mooi in beeld brengen?almightyarjen schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:18:
[...]
Klopt, maar ik bedenk me nu dat je dan nog steeds veel "lengte". Als ik de poten aan de binnenkant wil raken, dan moet ik vanuit de trein gezien de achterste poten raken. Gevolg is dat de toren dan naar, wederom vanuit de trein gezien, naar achteren omvalt. Dat heb ik ook met de skyscraper gehad: je ziet er op video dan niet heel veel van. Ik denk toch dat ik de toren frontaal moet raken om het beste shot te krijgen, maar dan raak ik hem dus wel aan de buitenkant van de poten.
Die set is nog geen eens uit en we zitten al te bedenken hoe we hem kunnen slopenAnyway, wordt vervolgd. Eerst maar eens zien hoeveel dat ding gaat kosten

Meer foto's: https://zusammengebaut.co...ziell-vorgestellt-157483/
Wat mij opvalt is de prijs. 500,-. Ik vraag mij echt af hoe ze er bij komen. Want de vorige stoomtrein van fatsoenlijk formaat (Emerald Night) kostte destijds ongeveer 1/5de. Nu moet die tegenwoordig nieuw 850,- gemiddeld opleveren en tweedehands met doos en alles ook nog 650,-. Dus als het je om een investering zou gaan best een goede. Maar ik vermoed niet dat die Harry trein ook 650-850% gaat doen haha.
Hier staat tijdens kerst in ieder geval voor een godskapitaal aan Lego rond de kerstboom heb ik me laatst gerealiseerd. We hebben alle Winter Village sets, en dan die Emerald Night. Nog wat vroege 10xxx treinsets en je hebt voor aardig wat staan.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Maar op 't bierviltje: 500 euro voor 5000 stenen: 10ct/steen. Dat is niet absurd extreem, kan vaak goedkoper, maar niet absurd extreem.
edit: denk niet dat absurd netjes is om te gebruiken.
[ Voor 15% gewijzigd door Arie- op 15-11-2022 12:21 ]
Ja daar heb je wel een punt.. Het ding is, heb ik die poeha allemaal nodig voor zo'n set? Emerald Night was ongeveer 1100 stenen. Waarom moet dat soort station uit zo gigantisch veel stenen bestaan? Dan maak je een set gewoon duurder 'omdat het kan'. Alleen die rails bestaan al uit een paar honderd onderdelen zo te zien, dat is toch belachelijkArie- schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:20:
[...]
Maar op 't bierviltje: 500 euro voor 5000 stenen: 10ct/steen. Dat is niet absurd extreem, kan vaak goedkoper, maar niet absurd extreem.
edit: denk niet dat absurd netjes is om te gebruiken.
Het station, ok. Iets van rails, ok. Maar dan zit je op 3000-3500 stenen, en op een iets minder extreme prijs van 300-350,-. Dat zou ik er heel eventueel nog voor over hebben. Nu is er een kortingscode van 100,- voor bij LEGO. Wat mij betreft sowieso wel een goede indicatie dat ze er niet veel sets van verkopen (wat ik niet gek vind).
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Je weet dat die Hogwarts Express 3x zo groot is als de Emerald Night? Zoals aangegeven is de prijs per steen an sich niet heel duur met ~10c per steen, en is er momenteel een actie bij S@H waarbij je 100 VIP punten kunt inruilen tegen 100,- korting op de Hogwarts ExpressKuusj schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:25:
[...]
Ja daar heb je wel een punt.. Het ding is, heb ik die poeha allemaal nodig voor zo'n set? Emerald Night was ongeveer 1100 stenen. Waarom moet dat soort station uit zo gigantisch veel stenen bestaan? Dan maak je een set gewoon duurder 'omdat het kan'. Alleen die rails bestaan al uit een paar honderd onderdelen zo te zien, dat is toch belachelijk
Het station, ok. Iets van rails, ok. Maar dan zit je op 3000-3500 stenen, en op een iets minder extreme prijs van 300-350,-. Dat zou ik er heel eventueel nog voor over hebben. Nu is er een kortingscode van 100,- voor bij LEGO. Wat mij betreft sowieso wel een goede indicatie dat ze er niet veel sets van verkopen (wat ik niet gek vind).
Snap precies wat je bedoelt. Lijkt erop alsof de diagonalen puur voor de sier zijn.Prosac schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:35:
Als ingenieur ontzettend geïnteresseerd in die Eiffeltoren en tegelijkertijd eerlijk gezegd ook niet.. lijkt me niet zo’n interessante build.
Best wel een impressive stukje ontwikkeling als je het zo hoort.
De drukbogen ook, maakt het wel makkelijker om er een trein in te laten crashenSlapabeardon schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:41:
[...]
Snap precies wat je bedoelt. Lijkt erop alsof de diagonalen puur voor de sier zijn.
"hier is de handson video, maar ik heb de set nog niet.." zuchtRBH schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:44:
Wel een leuke video over de Eiffeltoren trouwens: YouTube: LEGO 10307 Eiffel Tower hands-on preview & exclusive design details ...
Best wel een impressive stukje ontwikkeling als je het zo hoort.
Ik zou het doen!
Fraaie set, door de schaal volop ruimte voor detail (zoals de liften), alleen jammer dat er dan bijvoorbeeld op het eerste en tweede niveau nauwelijks details lijken te zijn aangebracht (maar wellicht een kniesoor die daar op let?).RBH schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:03:
De 10307 Eiffeltoren officiële foto's.![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Meer foto's: https://zusammengebaut.co...ziell-vorgestellt-157483/
Uiteindelijk blijft bij mij toch wel een beetje de vraag wie dit soort sets daadwerkelijk gaat kopen. Los van dat hij duur is, heb je ook nog behoorlijk wat ruimte in huis nodig om deze neer te zetten. Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze er in Nederland meer dan een paar honderd per jaar van verkopen.
scintillating
Dat klopt, maar ik heb daar de ruimte niet voor. De trein zal 3 a 4 meter aanloop nodig hebben om op snelheid te komen en ik heb maximaal 5 meter. Dus dat is een meter lengte achter de toren (minus de lengte van de footprint van de toren), zodra de cameratrein bij de toren aankomt crasht hij ook gelijk tegen de muur.Afas schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:23:
[...]
Misschien denk ik te simpel maar als je er simultaan parallel een trein naast laat rijden met een achterwaarts geplaatste camera kun je het heel mooi in beeld brengen?
Treintje omheen rijden, dan denk ik gelijk aan een kerst trein die zijn rondje doet. Eiffeltoren met wat extra decoratie i.p.v. een kerstboom dit jaar dan maar?almightyarjen schreef op maandag 14 november 2022 @ 21:37:
[...]
10k onderdelen, hoe lang ben je daarmee bezig, uurtje of 20?Hij lijkt me ook erg saai om te bouwen, maar wel leuk om een treintje omheen te laten rijden
VIP weekend is aanstaande weekend, 19 en 20 november.
- Twee GWP's in het VIP weekend
- Dubbele VIP punten
- Je kan voor 2400 VIP punten deze kopen:

- Je kan 1.000.000 VIP punten winnen met een actie.
En ik zag dat die sets met korting (voor 100 VIP punten) ook gelden als je in de winkel koopt. Echter krijg je dan niet die korting, maar 5X VIP punten. Alleen in de winkel dus.
Ik had iets soortgelijks bedacht, toen ik die maten voor het eerst zag. Maar dan niet zozeer een kerstboom, maar een staande lamp!Gim schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:26:
[...]
Treintje omheen rijden, dan denk ik gelijk aan een kerst trein die zijn rondje doet. Eiffeltoren met wat extra decoratie i.p.v. een kerstboom dit jaar dan maar?
Je bent het belangrijkste nog vergeten!RBH schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:27:
Er werd hier boven ergens gevraagd naar VIP weekend bij LEGO, kreeg net de mail:
- Dubbele VIP punten
[Afbeelding]
En ik zag dat die sets met korting (voor 100 VIP punten) ook gelden als je in de winkel koopt. Echter krijg je dan niet die korting, maar 5X VIP punten. Alleen in de winkel dus.
https://www.lego.com/nl-n...et_GWP_LP-F-MT-IU50MR3XWU
hoe krijgen mensen zo'n dubbele quote post?
[ Voor 55% gewijzigd door Wailing_Banshee op 15-11-2022 14:33 ]
https://www.magicbricks.de/modell-shop.html
Ik werk in deze branche en lijkt me super ruig om een aantal van die set te hebben.
Maar het is ook wel zeer stevig aan de prijs.
Zou er nog een goedkopere manier zijn?
wat is het precies?NeutraleTeun schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:29:
Heeft iemand ervaring met deze site of dit concept
https://www.magicbricks.de/modell-shop.html
Ik werk in deze branche en lijkt me super ruig om een aantal van die set te hebben.
Maar het is ook wel zeer stevig aan de prijs.
Zou er nog een goedkopere manier zijn?
Ik zou het doen!
Spuitgietmachines.
De machines die, onder andere, de welbekende Lego blokjes eruit persen.
(al gebruikt Lego, volgens mij, Engel en geen Arburg)
Hm.. ik bestel net die Hogwarts Express met 100 EUR korting omdat ik dat een paart posts terug had gelezen, maar ik had dus beter kunnen wachten met bestellen tot het weekend?RBH schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:27:
Er werd hier boven ergens gevraagd naar VIP weekend bij LEGO, kreeg net de mail:
- Dubbele VIP punten
[Afbeelding]

1. De achtbaan kopen in de winkel voor de retail prijs en dan 15k vip punten krijgen (=100 euro korting). Je krijgt daar geen GWP toch?
2. De achtbaan in de S@H kopen met inleveren van de 80 euro korting (gekocht voor 100 pinten) en dan 2 GWP's erbij krijgen.
Jammer dat je de 5x VIP & 80 euro korting niet kan combineren...
Is mijn insziens bijzonder onduidelijk gecommuniceerd deze keer vanuit Lego, ik stond ook op punt om de Hogwarts tr bestellen, haal hem dan nu liever in de winkel als ik 5x die vip punten krijg.Martijn1990 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:56:
[...]
Hm.. ik bestel net die Hogwarts Express met 100 EUR korting omdat ik dat een paart posts terug had gelezen, maar ik had dus beter kunnen wachten met bestellen tot het weekend?
Kan iemand een berekening doen wat in die zin meer waard is? Ik volg de VIP punten logica niet helemaal bij aanschaf van producten... is 5X VIP punten meer waard dan de 100,- korting voor 100 VIP punten?brtkpr schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:59:
[...]
Is mijn insziens bijzonder onduidelijk gecommuniceerd deze keer vanuit Lego, ik stond ook op punt om de Hogwarts tr bestellen, haal hem dan nu liever in de winkel als ik 5x die vip punten krijg.
Volgens mij zit je met 5x die vip punten op 18.750, omgerekend iets van 125 euro.RubjeMazter schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:06:
[...]
Kan iemand een berekening doen wat in die zin meer waard is? Ik volg de VIP punten logica niet helemaal bij aanschaf van producten... is 5X VIP punten meer waard dan de 100,- korting voor 100 VIP punten?
@Haay heeft het mooi uitgelegd in het kortingentopic:RubjeMazter schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:06:
[...]
Kan iemand een berekening doen wat in die zin meer waard is? Ik volg de VIP punten logica niet helemaal bij aanschaf van producten... is 5X VIP punten meer waard dan de 100,- korting voor 100 VIP punten?
Dus zoals ik het begrijp (*edit* maar ik kan mij vergissen natuurlijk, ik ben er zelf over aan het twijfelen) kan je op deze manier maximaal profiteren van de 5x VIP actie:Haay schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 11:16:
[...]
Voor de duidelijkheid (aanvulling op bovenstaande):
Je hebt de komende 5 dagen om die code te kopen, maar je hoeft die code niet de komende 5 dagen te gebruiken. Voorwaarden:
Redeem now to get a code for a limited time discount on this LEGO® set! Add this awesome LEGO Set to your basket and add your code before you check out. Your discount will apply right away.
The code is valid until 11/28/22 and must be entered during checkout in the field labelled "Enter Promo Code". Discount will only apply when Item xxxxx is included in order. Shipping fees may apply. You can only use one promotion code per order.
- koop online de voucher die €XXX korting geeft op de gewenste set
- wissel deze voucher pas in tijdens het VIP of Black Friday weekend
- je krijgt nog steeds dubbele VIP punten op het overblijvende bedrag
(+ eventuele andere goodies die bij een bepaalde bestedingsdrempel horen)
[ Voor 3% gewijzigd door Kapoen op 15-11-2022 15:25 ]
Dus in het geval van de achtbaan, die is 399 met 3000 VIP punten. Als ik die online koop met de voucher (80 euro) dan wordt het:Kapoen schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:18:
[...]
@Haay heeft het mooi uitgelegd in het kortingentopic:
[...]
Dus zoals ik het begrijp (*edit* maar ik kan mij vergissen natuurlijk, ik ben er zelf over aan het twijfelen) kan je op deze manier maximaal profiteren van de 5x VIP actie:
- koop online de voucher die €XXX korting geeft op de gewenste set
- wissel deze voucher pas in tijdens het VIP of Black Friday weekend
- je krijgt nog steeds dubbele VIP punten op het overblijvende bedrag
(+ eventuele andere goodies die bij een bepaalde bestedingsdrempel horen)
- 319 cash betalen
- 6000 VIP punten als je hem koopt tijdens VIP of BF weekend
- 2 GWP's, omdat het boven de 250 is.
6000 VIP punten is 40 euro korting op de volgende bestelling dus netto dan 279 cash. Als je de GWP niet wilt houden en verkoopt kom je op ongeveer 250 euro uit.
Kopen in de winkel is alleen 5xVIP punten is 15k = 100 euro voordeel op de volgende aankoop.
Daarom wacht ik met het bestellen van de Loop coasterMartijn1990 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:56:
[...]
Hm.. ik bestel net die Hogwarts Express met 100 EUR korting omdat ik dat een paart posts terug had gelezen, maar ik had dus beter kunnen wachten met bestellen tot het weekend?
Ik denk dat je laatste zin eigenlijk het belangrijkste is qua keuzes, wil je de korting meteen op de gekozen set of liever de VIP punten sparen voor een latere aankoop.bassio schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 15:36:
[...]
Dus in het geval van de achtbaan, die is 399 met 3000 VIP punten. Als ik die online koop met de voucher (80 euro) dan wordt het:
- 319 cash betalen
- 6000 VIP punten als je hem koopt tijdens VIP of BF weekend
- 2 GWP's, omdat het boven de 250 is.
6000 VIP punten is 40 euro korting op de volgende bestelling dus netto caan 279 cash. Als je de GWP niet wilt houden en verkoopt kom je op ongeveer 250 euro uit.
Kopen in de winkel is alleen 5xVIP punten is 15k = 100 euro voordeel op de volgende aankoop.
Als je de GWPs niet wil dan is het denk ik aangewezen om naar een Lego winkel te gaan voor het weekend. Beide scenario's zijn natuurlijk ook afhankelijk van beschikbare stock...
Veel succes gewenst aan de mede-tweakers die een aankoop plannen
Cool thanx! Heb vorig jaar de Hogsmeade Village Visit al op de kop getikt voor een heerlijk prijsje, want past okay in het winterdorp, maar dit ziet er veel leuker uit! Ga hem dan ook aanpassen denk ik! Of ik koop nog een setje bedenk ik me nu....Gim schreef op maandag 14 november 2022 @ 09:41:
HP set 76388 - Hogsmeade Village Visit (Zweimsveld Dorpsbezoek) is ook onderweg![]()
Ik had er al een alternative build van voorbij zien komen, maar ik zag dat er op Rebrickable nog een recentere tweede stond. Misschien ook al hier gedeeld maar dan heb ik hem gemist
The Stuffed Stocking (a Winter Village Inn)
[Afbeelding]
Gratis instructies (niet gecontroleerd bij die andere MOC) en ik moet zeggen dat deze me net wat meer aanspreekt als gebouw![]()
Ik voeg misschien wel nog een paar groene kerstkransen of andere kerstdecoratie eraan toe. Meer de puntjes op de i.
De ronde ruiten worden bij deze MOC niet gebruikt, dus dan kan ik altijd nog zien wat ik met die stickers ga doen. Ik kan dan in elk geval alle tijd nemen om die stickers een keer kaarsrecht te plakken![]()
Toch een mooie set die dan al op drie manieren ingezet kan worden in een kerstdorp; waar voor z'n geldHelaas niet super scherp kunnen meepikken bij fun.be onlangs, maar na wat wikken en wegen is het een set die er toch moest komen. €60 bij Amazon door die €5 kortingsactie. Ik vond t prima
De Great Hall van HP laat ik dit jaar dan denk ik wel maar achterwege, vanwege plaatsgebrek. Misschien dat ik volgend jaar de stenen van de Great Hall en Hogsmeade Village Visit kan combineren om er een volwaardiger kerkje of iets dergelijks van te maken. Met de Great Hall ben je al redelijk ver dan.
Detail, detailalmightyarjen schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 10:01:
[...]
4 treinen tegen binnenkant van de vier hoekpunten lijkt me ook de beste oplossing, maar daar heb ik de ruimte niet voor. Dan zou ik het in de woonkamer moeten doen, maar daar is weer te weinig licht ivm hoge fps voor een crash video (zelfs als ik mijn 10 daglichtlampen opstel). Dit gaat nog een uitdaging worden
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Ik vind het echt een heel fraai bouwwerk
Maar ja, waar laat je zo'n ding he? Hetzelfde heb ik met de Titanic overigens.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Mwoa, je hebt hem in ieder geval. Ik wacht tot vrijdag, maar ik acht de kans groot dat ie dan (toevallig) ‘tijdelijk niet op voorraad’ is. Zal je zien, kun je hem maandag de 21e weer bestellen. Het zou niet de eerste keer zijn… Denk dat half Lego minnend Europa een bestelling plaatst vrijdag 🙈. Als je hem echt graag wil, dan moet je geen spijt meer hebben. De buit is binnen 😉.Martijn1990 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:56:
[...]
[ Voor 13% gewijzigd door Timx2 op 15-11-2022 18:36 ]

Is het binnenkort nog ergens in het echt te bewonderen?Barthezz Brick schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 19:05:
Laatste detailshots. Morgen de gehele build onlineUiteindelijk is het echt een berg foto's en dan nog zijn er stukken die er mijn inziens niet goed opstaan (vooral het wit/tan gebouw aan de achterkant). Wellicht dat ik die nog een keer los fotografeer..
[Afbeelding]Assassin's Creed: Venice 1486 - Chapter 1 - Osservare - detailshot 34 by Barthezz Brick, on Flickr
[Afbeelding]Assassin's Creed: Venice 1486 - Chapter 1 - Osservare - detailshot 33 by Barthezz Brick, on Flickr
[Afbeelding]Assassin's Creed: Venice 1486 - Chapter 1 - Osservare - detailshot 32 by Barthezz Brick, on Flickr
[Afbeelding]Assassin's Creed: Venice 1486 - Chapter 1 - Osservare - detailshot 31 by Barthezz Brick, on Flickr
[Afbeelding]Assassin's Creed: Venice 1486 - Chapter 1 - Osservare - detailshot 30 by Barthezz Brick, on Flickr
[Afbeelding]Assassin's Creed: Venice 1486 - Chapter 1 - Osservare - detailshot 29 by Barthezz Brick, on Flickr
[Afbeelding]Assassin's Creed: Venice 1486 - Chapter 1 - Osservare - detailshot 28 by Barthezz Brick, on Flickr
[Afbeelding]Assassin's Creed: Venice 1486 - Chapter 1 - Osservare - detailshot 27 by Barthezz Brick, on Flickr
Geen idee nog. Na Geel van afgelopen weekend heb ik niks meer op de planning staan tot heden. Hopelijk dat LW medio mei volgend jaar nog doorgaat, maar die kans wordt laag ingeschat door eenieder... 😕Afas schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 19:16:
[...]
Is het binnenkort nog ergens in het echt te bewonderen?
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Voor meer details, zie onderstaande video
Erg mooialmightyarjen schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 19:40:
Het staat volledig in de schaduw van de creatie van Barthezz, maar ik wilde je even mijn nieuwe station delen. Gemaakt van 3x de originele 60335 set met wat extra parts. De originele 60335 was veel te klein voor zelfs 1x de passenger train set, maar helemaal voor 2x de passenger train set en het miste nogal wat details (ik heb mijn best gedaan om wat detaillering aan te brengen, maar het is niet mijn sterkste punt). Ik heb er verlichting in gebouwd zodat het er ook leuk uitziet in het donker.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Voor meer details, zie onderstaande video
[YouTube: Extended Lego train station MOC 60335 with custom lighting]
Als Lego met meer motoren komt op deze schaal koop ik ze direct!
[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 15-11-2022 21:32 ]
En het is ook echt een joekel! Heb hem zelf niet gebouwd, tijdje terug wel voor het eerst gezien gebouwd.FastFred schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:28:
Zojuist hoofdstuk 3 van de BMW M1000RR afgerond en wat een onwijs gave set! Eindelijk eens wat anders dan vrachtwagens, kranen en GTE auto's. Heerlijk verfrissend, nieuwe technieken en een echte uitdaging soms!
Als Lego met meer motoren komt op deze schaal koop ik ze direct!
In de basis krijg je in de Lego Store dezelfde GWP's als bij de online aankopen. Uit de mail van de aankomende acties krijg ik niet de indruk dat ze exclusief zijn voor online aankopen (dat gebeurt, maar niet vaak).bassio schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 14:57:
Ik ben wel benieuwd wat dan uiteindelijk het handigst is om te doen:
1. De achtbaan kopen in de winkel voor de retail prijs en dan 15k vip punten krijgen (=100 euro korting). Je krijgt daar geen GWP toch?
2. De achtbaan in de S@H kopen met inleveren van de 80 euro korting (gekocht voor 100 pinten) en dan 2 GWP's erbij krijgen.
Jammer dat je de 5x VIP & 80 euro korting niet kan combineren...
Ja dat wordt nog wel een dingetje het formaat. Volgens Lego zelf is ie echt schaal 1:5. Ik ga deze eerst in de woonkamer ergens op een toffe plek zetten maar als ie op de plank in m'n kantoor komt bij de rest van de Lego dan moet er een set plaatsmaken. Ga ik dan afscheid nemen van de 42078 Mack Anthem (mijn oudste Technic set) of de 42098 autotransporter (mijn minst favoriete set).Ond schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 22:02:
[...]
En het is ook echt een joekel! Heb hem zelf niet gebouwd, tijdje terug wel voor het eerst gezien gebouwd.
Ik heb, zie en hoor er voor het eerst eentje, dus heb geen vergelijkingsmateriaal. Het gaat specifiek om de 60336, enkel de loc zonder aanhangers.
In principe is dat normaal. De piep komt van de motor als die niet op 100% draait (en vooral hoorbaar bij minder dan 50%). Aangezien je trein uit de bocht vliegt met een motor op vol vermogen, zou ik het testen met de trein in je hand en het vermogen opvoeren tot de piep verdwijnt. Verdwijnt die niet op maximaal vermogen, dan is er misschien iets mis.
Het voordeel van de eifeltoren is dat je daar die staande lamp van kan maken. Waar we die Titanic gaan neerzetten weet ik nog steeds nietSuperkiwi schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 18:32:
[...]
Ik vind het echt een heel fraai bouwwerk![]()
Maar ja, waar laat je zo'n ding he? Hetzelfde heb ik met de Titanic overigens.
Ophangen aan de muur?Wailing_Banshee schreef op woensdag 16 november 2022 @ 08:43:
[...]
Het voordeel van de eifeltoren is dat je daar die staande lamp van kan maken. Waar we die Titanic gaan neerzetten weet ik nog steeds niet
Zo een zwevende wandplank bevestigen en daarop zetten?
Moeten we wel een muur hebben waar we zo'n plank aan kunnen hangentsjarlie schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:29:
[...]
Ophangen aan de muur?
Zo een zwevende wandplank bevestigen en daarop zetten?
Met 2 draadjes aan het plafondWailing_Banshee schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:34:
[...]
Moeten we wel een muur hebben waar we zo'n plank aan kunnen hangenIk heb er net twee in mijn kamer opgehangen, en die staan al vol....
Die muur bouw je zelf, van lego natuurlijkWailing_Banshee schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:34:
[...]
Moeten we wel een muur hebben waar we zo'n plank aan kunnen hangenIk heb er net twee in mijn kamer opgehangen, en die staan al vol....
SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"
Je hebt je keuze al gemaaktFastFred schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 22:21:
[...]
Ja dat wordt nog wel een dingetje het formaat. Volgens Lego zelf is ie echt schaal 1:5. Ik ga deze eerst in de woonkamer ergens op een toffe plek zetten maar als ie op de plank in m'n kantoor komt bij de rest van de Lego dan moet er een set plaatsmaken. Ga ik dan afscheid nemen van de 42078 Mack Anthem (mijn oudste Technic set) of de 42098 autotransporter (mijn minst favoriete set).
of https://www.thingiverse.com/thing:5184746Wailing_Banshee schreef op woensdag 16 november 2022 @ 09:34:
[...]
wall bracket.. dan heb je nog steeds een muur nodig
Hij heeft er wel hands-on aangezeten.. dus beetje grijs gebied.. maar wel beetje click bait..rammes schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 12:45:
[...]
"hier is de handson video, maar ik heb de set nog niet.." zucht
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Dit. Heeft met de PWM (pulse width modulation) aansturing te maken. Het geluid wat je hoort is de resonantie van de spoelen in de motor met de base frequency van de PWM.AppieNL schreef op woensdag 16 november 2022 @ 05:20:
@CMilena
In principe is dat normaal. De piep komt van de motor als die niet op 100% draait (en vooral hoorbaar bij minder dan 50%). Aangezien je trein uit de bocht vliegt met een motor op vol vermogen, zou ik het testen met de trein in je hand en het vermogen opvoeren tot de piep verdwijnt. Verdwijnt die niet op maximaal vermogen, dan is er misschien iets mis.
Ohh, die vind ik wel mooi!
@Webgnome Niet elke muur kan een plank tegen, maar dit zou mogelijk wel kunnen. Met deze brackets zou ik wel een stukje muur weten....
In de UK is hij een stuk goedkoper trouwen: £554.99
https://www.lego.com/en-g...mp=REF-202210-Eiffel_Laun
Minder pond houd niet gelijk in dat het goedkoper is... 1 euro = 0.87 pond tegenwoordig, 555 omgerekend naar euro's maakt 637.92ToolkiT schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:09:
[...]
In de UK is hij een stuk goedkoper trouwen: £554.99
Dus goedkoper 42,- goedkoperRubjeMazter schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:37:
[...]
Minder pond houd niet gelijk in dat het goedkoper is... 1 euro = 0.87 pond tegenwoordig, 555 omgerekend naar euro's maakt 637.92
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VIJHumkNLPG4jzUZvKkJYL4X.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9lL0TO6ggyquA4LyxjkL6qGQ.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VzXZBFb4GVbyPFu3o6Tc0qHb.jpg?f=user_large)
Zo, de laatste auto's uit de 2022 Speed Champions serie zijn af. Ik vond de Vantage GT3 een beetje standaadr qua bouw, afgezien van de achterlichten. Die zitten mooi in elkaar. De Valkyrie is een leukere build, maar overall vind ik het model lelijk. Hij lijkt veel te lang. Ik vind ze zonder stickers ook wel goed uitzien moet ik zeggen. Ik had er nog een review/speedbuild filmpje over gemaakt:
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Duh! maar 635<680RubjeMazter schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:37:
[...]
Minder pond houd niet gelijk in dat het goedkoper is... 1 euro = 0.87 pond tegenwoordig, 555 omgerekend naar euro's maakt 637.92
En de pond is niet bepaald sterk en stabiel op het moment, dus als je de koers in de gaten houd zou dat verschil nog wel eens kunnen groeien..
https://www.google.com/search?q=gbp+554.99+in+eur
Ah ja, check. Dat waren de geruchten idd.ToolkiT schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:48:
[...]
629 is goedkoper idd... maar er werd 680 genoemd in dat filmpje (en in dit topic)
629
Haha oepsRBH schreef op woensdag 16 november 2022 @ 11:52:
[...]
Ah ja, check. Dat waren de geruchten idd.
[...]
629

Ik ging uit van die prijs die in de geruchten filmpjes was besproken.
Nou dat is dan weer een meevaller de 25e
Nee? Hij staat hier voor 629,99
Er was al iemand die dit aankaartte, niks persoonlijks
[ Voor 11% gewijzigd door RubjeMazter op 16-11-2022 12:08 ]
Haha ja, ik was weer eens te zelfverzekerd..RubjeMazter schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:07:
[...]
Nee? Hij staat hier voor 629,99
Er was al iemand die dit aankaartte, niks persoonlijks
Sorry
Ik heb hem ook staan, geweldige looks idd. Je "mist" alleen nog een navigator.melst90 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:02:
[Afbeelding]
Vind het echt een gave wagen! Niet heel boeiend om te bouwen, maar de looks 😍

"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
Ik zag deze al eerder voorbij komen! Geniaal!Neelon schreef op woensdag 16 november 2022 @ 12:53:
[...]
Ik heb hem ook staan, geweldige looks idd. Je "mist" alleen nog een navigator.
[Afbeelding]
Misschien maar eens op zoek naar de navigator.
[ Voor 93% gewijzigd door Outerspace op 17-11-2022 13:55 ]
Het zijn wel gewilde sets. Velen zullen blij zijn dat er vorig jaar in ieder geval een nieuw (blauw) huis is gekomen in de vorm van Santa's Visit set aangezien de Chalet set die jij hebt ondertussen erg kostbaar is geworden. Zeker in nieuwstaat in doos.
Ik mis dat blauwe Chalet huis en die Bakery (en oh ja het postkantoor) maar heb er al vrede mee dat die er niet meer gaan komen
[ Voor 63% gewijzigd door Outerspace op 17-11-2022 13:56 . Reden: Quote aangepast ]
[ Voor 94% gewijzigd door Outerspace op 17-11-2022 13:56 ]
| Awesome Rock 'n Roll Photographer |
Volledig mee eenschmelst90 schreef op dinsdag 15 november 2022 @ 21:02:
[Afbeelding]
Vind het echt een gave wagen! Niet heel boeiend om te bouwen, maar de looks 😍
Mijn zoontje (13) vond 'm nog niet breed genoeg dus hij heeft er een wide body van gemaakt. Breed breder breedst.
Ik vind 'm best ok zo
:strip_exif()/f/image/ch2UXutXpWcrlWrEVa3h2u4k.jpg?f=fotoalbum_large)
Van Groep B wagen, upgrade naar Groep Breder. Helemaal geweldig.QuattroNL schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:53:
[...]
Volledig mee eensch![]()
Mijn zoontje (13) vond 'm nog niet breed genoeg dus hij heeft er een wide body van gemaakt. Breed breder breedst.
Ik vind 'm best ok zo![]()
[Afbeelding]
"We here at the Torgue Corporation sincerely think that this is F*CKING AWESOME!!"
Maar dat is het ding, daarom vroeg ik het, wat is een schappelijke prijs?Dark_Angelus schreef op woensdag 16 november 2022 @ 13:48:
[...]
Mocht je niet de hoofdprijs vragen ben ik wel geïnteresseerd
Je kunt op Bricklink zoeken op het setnummer en daarbij aangeven wat de conditie is (in dit geval compleet, maar gebruikt)Tweak_ers schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:28:
[...]
Maar dat is het ding, daarom vroeg ik het, wat is een schappelijke prijs?
Voor de Bakery kom je dan uit op:
https://www.bricklink.com...%5D%5BChristmas%5D#T=S&O={%22cond%22:%22U%22,%22ii%22:0,%22is%22:0,%22iconly%22:0}
Laagste prijs ligt rond de 230 euro. Dus dat zou je als minimum kunnen vragen als je graag zo veel mogelijk er aan wil verdienen.
Mocht je niet de hoofdprijs willen, dan ben ik overigens wel geïnteresseerd in de Bakery.
scintillating
Same, maar dat het station/de cottage.Tc99m schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:36:
[...]
Mocht je niet de hoofdprijs willen, dan ben ik overigens wel geïnteresseerd in de Bakery.
Maar als je met de feestdagen er warmpjes bij wilt zitten, moet je de bricklink-prijzen gaan vragen.
Via bricklink kom ik op ruim €800 uit voor het totaal.Tc99m schreef op woensdag 16 november 2022 @ 14:36:
[...]
Je kunt op Bricklink zoeken op het setnummer en daarbij aangeven wat de conditie is (in dit geval compleet, maar gebruikt)
Voor de Bakery kom je dan uit op:
https://www.bricklink.com...%5D%5BChristmas%5D#T=S&O={%22cond%22:%22U%22,%22ii%22:0,%22is%22:0,%22iconly%22:0}
Laagste prijs ligt rond de 230 euro. Dus dat zou je als minimum kunnen vragen als je graag zo veel mogelijk er aan wil verdienen.
Wat is een schappelijke Tweakers prijs, vind je zelf?
Dit topic is gesloten.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked