Wil niet eens nadenken over de waarde van alle Lego die hij heeft staan 😱Psyx88 schreef op zondag 8 mei 2022 @ 11:52:
[...]
Deze layout is van Bob the Brickman, die samen met een compagnon bezig is om een Lego museum op te bouwen. Daar horen deze layouts ook bij. Zijn main youtube kanaal (in het Duits uiteraard):
https://m.youtube.com/c/BobBrickman
Dat zijn toch dit soort brick modified 1x1? https://www.brickplaza.nl...d-on-1-Side-87087-4558955D. Ninjai schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:00:
Ik herken alleen die witte stenen met kleinere gaten erin niet, bestaan die echt? Op de derde foto zie je er veel van.
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
[ Voor 17% gewijzigd door WVL_KsZeN op 08-05-2022 21:08 ]
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
Inderdaad, de moderne versie van de steentjes waar we in de jaren ‘80 koplampen (gele!) aan bevestigden.WVL_KsZeN schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:04:
[...]
Dat zijn toch dit soort brick modified 1x1? https://www.brickplaza.nl...d-on-1-Side-87087-4558955
Dat kan zeker de juiste steen zijn maar dat is niet de steen uit de jaren 80, daarvoor moet je deze hebbenRoy vd M. schreef op zondag 8 mei 2022 @ 23:14:
[...]
Inderdaad, de moderne versie van de steentjes waar we in de jaren ‘80 koplampen (gele!) aan bevestigden.
https://www.brickplaza.nl...th-Headlight-4070-4211044
Not sure if this an troll question…cherrycoke schreef op zondag 8 mei 2022 @ 19:59:
Hallo lieve mensen,
Er komen maar 2 snow troopers bij de AT-AT (75313) kan je daar die set 75320 aan toevoegen past dat?
nu maar opzoek naar set 75144 (snowspeeder) om de set uit empire strikes back na te maken

Als je maar 2 snowtroopers bij je 75313 set hebt gekregen dan klopt er iets niet, er zitten namelijk 5 in deze set.
Ff google duckduckgo-en had je de antwoorden makkelijk gegeven.
Lees wat ik schrijfDagg schreef op zondag 8 mei 2022 @ 23:19:
[...]
Dat kan zeker de juiste steen zijn maar dat is niet de steen uit de jaren 80, daarvoor moet je deze hebben![]()
Sorry ik bedoelde de speeders.Xqlus1ve schreef op zondag 8 mei 2022 @ 23:50:
[...]
Not sure if this an troll question…![]()
Als je maar 2 snowtroopers bij je 75313 set hebt gekregen dan klopt er iets niet, er zitten namelijk 5 in deze set.
Ff google duckduckgo-en had je de antwoorden makkelijk gegeven.
[YouTube: I Spent $1100 to fill the LEGO Star Wars UCS AT-AT...]
Maar die zijn niet gebruikt op die foto!Dagg schreef op zondag 8 mei 2022 @ 23:19:
[...]
Dat kan zeker de juiste steen zijn maar dat is niet de steen uit de jaren 80, daarvoor moet je deze hebben![]()
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
WVL_KsZeN schreef op zondag 8 mei 2022 @ 21:04:
[...]
Dat zijn toch dit soort brick modified 1x1? https://www.brickplaza.nl...d-on-1-Side-87087-4558955
Ik vermoed dat het over deze gaat?

Die kende ik ook niet (part 86876).
Zit precies nog maar in 4 sets ook.
Een 4070 achterstevoren?D. Ninjai schreef op zondag 8 mei 2022 @ 20:00:
Ik herken alleen die witte stenen met kleinere gaten erin niet, bestaan die echt? Op de derde foto zie je er veel van.

Leuk gedaan met die rook uit de schoorstenen, maar waarom alleen bij 3 van de 4?
Dat was in het echt ook zoJolke schreef op maandag 9 mei 2022 @ 10:15:
Leuk gedaan met die rook uit de schoorstenen, maar waarom alleen bij 3 van de 4?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/EmWXcXub0tREjMvQEOUzqpjy.jpg?f=user_large)
De rest bedankt voor het vinden van de steentjes!
[ Voor 21% gewijzigd door D. Ninjai op 09-05-2022 10:20 ]
Wow... fun fact op maandag, thanks, @D. Ninjai.
Dag allemaal! Ik weet niet of dit het juiste topic is om te vragen, maar ik zoek een leuke set om in elkaar te knutselen en heb al vaker mijn oog op de technics laten vallen.
Nu was ik onlangs met mijn vriendin in een winkel aan het rondlopen en zag zij een Vespa model staan (set 10298) en gezien ze graag puzzelt en dit (bijna) dezelfde kleur is als haar eigen Vespa (celeste blue), dacht ik dat dit wel een leuk cadeautje kon zijn. Wat denken jullie van deze set? Zou iemand die graag puzzelt zich hiermee kunnen amuseren? Ook om erna op de kast te zetten en naar te kijken uiteraard
Nu wil mijn oog uiteraard ook wat op de kast
, ben ik al lang een autofan en lijkt de Lamborghini Sian (42115) mij wel wat, maar ben ook een McLaren F1 fan (sorry) en bestaat er ook de F1 auto (42141), of zelfs de Tumbler van Batman (76240). Wat zouden jullie zelf aanraden? Ervaringen met deze sets of eventueel de Chiron? Of toch eerst naar iets anders kijken?
Nu was ik onlangs met mijn vriendin in een winkel aan het rondlopen en zag zij een Vespa model staan (set 10298) en gezien ze graag puzzelt en dit (bijna) dezelfde kleur is als haar eigen Vespa (celeste blue), dacht ik dat dit wel een leuk cadeautje kon zijn. Wat denken jullie van deze set? Zou iemand die graag puzzelt zich hiermee kunnen amuseren? Ook om erna op de kast te zetten en naar te kijken uiteraard
Nu wil mijn oog uiteraard ook wat op de kast
Het is natuurlijk geen puzzel gezien er een boekje bij zitdeSenna24 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:33:
Heb de set zelf niet maar lijkt me (als je zelf zo een zou hebben) wel leuk. Miniatuur variant zeg maar.
Heb wel zelf de Sian en de Chiron, deze zijn beide zeer leuk om te doen al is de interne logica wel bijna identiek (motor, schakelen etc).Nu wil mijn oog uiteraard ook wat op de kast, ben ik al lang een autofan en lijkt de Lamborghini Sian (42115) mij wel wat, maar ben ook een McLaren F1 fan (sorry) en bestaat er ook de F1 auto (42141), of zelfs de Tumbler van Batman (76240). Wat zouden jullie zelf aanraden? Ervaringen met deze sets of eventueel de Chiron? Of toch eerst naar iets anders kijken?
F1 auto staat ook nog op mijn lijstje
Ik heb zowel de Sian, Bugatti als de McLaren F1 auto. De McLaren heb je in 4 uur opgebouwd, erg simpel. De Sian en Bugatti kosten best wel wat meer tijd, zo rond de 10-14 uur. De F1 auto is wel groterdeSenna24 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:33:
Nu wil mijn oog uiteraard ook wat op de kast, ben ik al lang een autofan en lijkt de Lamborghini Sian (42115) mij wel wat, maar ben ook een McLaren F1 fan (sorry) en bestaat er ook de F1 auto (42141), of zelfs de Tumbler van Batman (76240). Wat zouden jullie zelf aanraden? Ervaringen met deze sets of eventueel de Chiron? Of toch eerst naar iets anders kijken?
De Vespa lijkt mij nou echt niks, maar blijkbaar is het wel een goede set, check de review van RacingBrick op youtube.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
De Sian is nog volop in productie dus is goed verkrijgbaar. Deze heeft ook de laatste technieken aan boord.
Hou wel rekening met een klein beetje kleurverschil bij sommige groene delen.
De Bugatti is ook gaaf alleen idd moeilijk te krijgen, dus een stuk duurder. Gaat er wel zeer binnenkort uit (en al maanden bij Lego zelf uitverkocht).
Hoeft de techniek niet zo ingewikkeld of mag het wat minder duur zijn dan kan je ook kijken naar de 42125 Ferrari 488 GTE of de 42096 Porsche 911 RSR. De stickers kan je ook prima weglaten, dan zien ze er wat minder 'racey' uit. Maar da's persoonlijk
(NB: de Bugatti heeft nog stickers, bij de Sian is alles bedrukt)
De Bugatti is ook gaaf alleen idd moeilijk te krijgen, dus een stuk duurder. Gaat er wel zeer binnenkort uit (en al maanden bij Lego zelf uitverkocht).
Hoeft de techniek niet zo ingewikkeld of mag het wat minder duur zijn dan kan je ook kijken naar de 42125 Ferrari 488 GTE of de 42096 Porsche 911 RSR. De stickers kan je ook prima weglaten, dan zien ze er wat minder 'racey' uit. Maar da's persoonlijk
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
Het stuur ziet er inderdaad wat lastiger uit gezien het ook volledig kan ronddraaien, maar al bij al precies wel een fijn model. Hier komt em op de kast te staan, we hebben geen kinderen en zal ook niet (snel) mee gespeeld worden.zonoskar schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:25:
[...]
Ik heb zowel de Sian, Bugatti als de McLaren F1 auto. De McLaren heb je in 4 uur opgebouwd, erg simpel. De Sian en Bugatti kosten best wel wat meer tijd, zo rond de 10-14 uur. De F1 auto is wel groteren ik vind zelf het modificeren ervan makkelijker dan de Sian of Bugatti. Die laatste 2 zitten al flink dicht gebouwd, dus iets erbij maken is al gauw een flinke klus. De Tumbler is een hele andere klasse, dat is meer blokjes stapelen en niet zo zeer tandwielen en schakel mecanismen maken. Je hebt tijdens de bouw meteen door wat je aan het maken bent. Dat is bij de Sian en Bugatti veel minder. De Bugatti is moeilijk aan te komen aangezien deze dit jaar voor het laatst gemaakt wordt (volgens geruchten). Ook de F1 auto is lastig te krijgen, maar daar komt wel nieuwe voorraad van. Ik vind zelf de Sian het mooiste model van de 3, qua looks en bouwen. De Bugatti heeft teveel problemen (die opgelost worden door de pimp-my-bugatti te bouwen). Ook de SIan heeft een pimp-my build natuurlijk.
De Vespa lijkt mij nou echt niks, maar blijkbaar is het wel een goede set, check de review van RacingBrick op youtube.
[YouTube: LEGO 10298 Vespa 125 building review + new studio sneak peek!]
QuattroNL schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:38:
De Sian is nog volop in productie dus is goed verkrijgbaar. Deze heeft ook de laatste technieken aan boord.
Hoeft de techniek niet zo ingewikkeld of mag het wat minder duur zijn dan kan je ook kijken naar de 42125 Ferrari 488 GTE of de 42096 Porsche 911 RSR. De stickers kan je ook prima weglaten, dan zien ze er wat minder 'racey' uit. Maar da's persoonlijk![]()
Het is inderdaad geen puzzel, maar wel fijn om bezig te zijn en iets te zien "groeien" tot een mooi geheelRubjeMazter schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:41:
[...]
Het is natuurlijk geen puzzel gezien er een boekje bij zit![]()
Heb de set zelf niet maar lijkt me (als je zelf zo een zou hebben) wel leuk. Miniatuur variant zeg maar.
[...]
Heb wel zelf de Sian en de Chiron, deze zijn beide zeer leuk om te doen al is de interne logica wel bijna identiek (motor, schakelen etc).
F1 auto staat ook nog op mijn lijstje
Koop degene die je nu het mooist vindt en over een paar maanden staan zowel de F1, de Sian als de Tumbler bij jou op de kastdeSenna24 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 12:33:
Wat zouden jullie zelf aanraden? Ervaringen met deze sets of eventueel de Chiron? Of toch eerst naar iets anders kijken?
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Denk dat het de Sian zal worden, zal er zelf ook maar pas aan beginnen als ik de Vespa aan de vriendin geef voor haar verjaardag eind meiSuperkiwi schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:15:
[...]
Koop degene die je nu het mooist vindt en over een paar maanden staan zowel de F1, de Sian als de Tumbler bij jou op de kast
Tijdelijk uitverkocht betekend dat deze uiteindelijk gewoon weer te koop zal zijn. Grote kans dat ze in de fysieke stores ook nog gewoon te vinden zijn.QuattroNL schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:38:
Als een set bijna retired gaat is de kans groot dat ondanks dat er tijdelijk uitverkocht staat deze niet meer op voorraad gaat komen.dr86 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 15:39:
[...]
Tijdelijk uitverkocht betekend dat deze uiteindelijk gewoon weer te koop zal zijn. Grote kans dat ze in de fysieke stores ook nog gewoon te vinden zijn.
dr86 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 15:39:
[...]Tijdelijk uitverkocht betekend dat deze uiteindelijk gewoon weer te koop zal zijn. Grote kans dat ze in de fysieke stores ook nog gewoon te vinden zijn.
Oftewel: 't ken vriezen, 't ken dooienschumi1986 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:07:
[...]Als een set bijna retired gaat is de kans groot dat ondanks dat er tijdelijk uitverkocht staat deze niet meer op voorraad gaat komen.
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
De Chiron is online precies wel meer uitverkocht, in fysieke winkels heb ik em nog vaak zien staan.
Gisterenavond toch de Sian besteld, ben erg benieuwd, nog 2 weken wachten om eraan te beginnen
Gisterenavond toch de Sian besteld, ben erg benieuwd, nog 2 weken wachten om eraan te beginnen
De Sian is echt een moeilijke build. Ik ga vrijdag eindelijk er weer mee verder. Maar je moet je hoofd er wel bij houden!deSenna24 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 07:22:
De Chiron is online precies wel meer uitverkocht, in fysieke winkels heb ik em nog vaak zien staan.
“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda
Moet wel lukken denk ik, focus en goed kijken, en ga er rustig van genietenAlwaysNick schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 07:23:
[...]
De Sian is echt een moeilijke build. Ik ga vrijdag eindelijk er weer mee verder. Maar je moet je hoofd er wel bij houden!
Dan moet het helemaal goed komen!deSenna24 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 07:27:
[...]
Moet wel lukken denk ik, focus en goed kijken, en ga er rustig van genieten
“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda
Goed gelukt hoor!Jakkus schreef op zondag 8 mei 2022 @ 17:21:
De Bistro Boekwinkel
Ik vind die mini-bank in de keuken goed gevonden.
Wat moeten die twee zwarte cilinders tegen de muur in de keuken voorstellen? Ik kon er zo snel niet op komen, helaas.
Leuk een binnenkant, maar je moet er wel 2 kopen of een zooi extra steentjes om er een hele piramide van te maken, want je krijgt maar de helftReinier schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:33:
Piramide heeft wel e.e.a. aan "binnenkant". Ik weet nog niet wat ik ervan vind.
[YouTube: The Great Pyramid of Giza LEGO Review]

Ik vind het wel goed gelukt, maar inderdaad wel jammer dat het maar een halve piramide is.
En echt goedkoop zal hij vast niet worden, dus twee kopen is voor mij niet echt een optie.
En echt goedkoop zal hij vast niet worden, dus twee kopen is voor mij niet echt een optie.
hoi
nou bedankt hoor, voor die infozonoskar schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:25:
t. Dat is bij de Sian en Bugatti veel minder. De Bugatti is moeilijk aan te komen aangezien deze dit jaar voor het laatst gemaakt wordt (volgens geruchten). Ook de F1 auto is lastig te krijgen, maar daar komt wel nieuwe voorraad van. Ik vind zelf de Sian het mooiste model van de 3, qua looks en bouwen.
Succes!himlims_ schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:00:
[...]
nou bedankt hoor, voor die info*zucht* de sian besteld (eerste technics sinds ... 30jr)
Een tip als je het lang niet gebouwd hebt. Let heel goed op bij de plaatsing van tandwielen. De orientatie is extreem belangrijk. Doe je een onderdeel verkeerd om (differentieel/ophanging) of zitten ze niet op de goede plek op de stangen (soms moet je er ruimte tussen laten) dan werkt het hele mechanisme niet/moeilijk.
Maar als je goed oplet dan kom je er wel uit en de voldoening als je het goed hebt gedaan en het werkt is groot.
Piramide set ziet er inderdaad wel mooi uit, maar zo te zien is het echt enkel steentjes stapelen en is er nauwelijks/geen SNOT techniek aanwezig en is het dus puur een display-setReVision. schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:56:
Ik vind het wel goed gelukt, maar inderdaad wel jammer dat het maar een halve piramide is.
Voor de geïnteresseerde(n):
Men kan weer minifiguurtjes samenstellen :D!
https://www.lego.com/nl-nl/build-a-mini
Men kan weer minifiguurtjes samenstellen :D!
https://www.lego.com/nl-nl/build-a-mini
himlims_ schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:00:
[...]
nou bedankt hoor, voor die info*zucht* de sian besteld (eerste technics sinds ... 30jr)
Hier ook... sinds 30 jaar eindelijk weer eens een Lego model gekocht die ik nu elke week een stukje verder opbouw, de Ford Mustang.
Geweldige build so far! Zooo veel nieuwe elementen die ik nog nooit gezien heb haha, maar het voelt weer goed aan.
Het enige wat me enigszins tegenvalt hoe die lichtgekleurde tandwielen krom zijn. Er moeten er bv 2 bij de achterwielen, bij het ronddraaien van de wielen schuren de tanden van de tandwielen soms tegen de ophanging aan, omdat de tandwielen niet perfect recht zijn
Maar ik kan ze omdraaien, dan is het opgelost.
nope
Ik heb een handleiding voor de Bistro Boekwinkel gemaakt en online gezet 
https://rebrickable.com/m.../bistro-bookshop/#details
:strip_exif()/f/image/bbQuRnuRLLqbIq6UAOUhhoEq.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: nog even een paar foto's van de twee gebouwen samen die ik laatste maanden heb gemaakt
:strip_exif()/f/image/bbQuRnuRLLqbIq6UAOUhhoEq.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: nog even een paar foto's van de twee gebouwen samen die ik laatste maanden heb gemaakt
![]() | ![]() |
[ Voor 60% gewijzigd door Jakkus op 10-05-2022 23:17 ]
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
ik vond t een brok teleurstelling; een van de twee gebouwen ook maar gebouwd, en weggezet. deze opstelling vind meer geslaagd dan orgineel.Jakkus schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:43:
[Afbeelding]
@himlims_ Bedankt! Ik was zelf meer onder de indruk, maar dat kwam ook doordat het één van de eerste modulaire gebouwen was die ik maakte 
Ik moet wel zeggen dat dit gebouw mij erg verraste qua 'mocbaarheid': je kunt een hoop kanten uit met deze steentjes.
Ik moet wel zeggen dat dit gebouw mij erg verraste qua 'mocbaarheid': je kunt een hoop kanten uit met deze steentjes.
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
holy crap, dit zou ik liever hebben besteld dan een sianAppieNL schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:29:
Mogelijke lek van de nieuwe Technic Ultimate car.
[Afbeelding]
Zoals verwacht, een Ferrari. Een opmerking in het Eurobricks topic vond ik wel mooi: "ik denk dat de leak echt is, want de speigels zijn nog steeds zoals Lego ze standaard doet, geen ontwerp"

Of je zet hem tegen een spiegel aanchrisO schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:38:
[...]
Leuk een binnenkant, maar je moet er wel 2 kopen of een zooi extra steentjes om er een hele piramide van te maken, want je krijgt maar de helft
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Straks heb je ze beide.himlims_ schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:30:
[...]
holy crap, dit zou ik liever hebben besteld dan een sian![]()

Nog een MOC'je gemaakt de afgelopen tijd, een compact tracked loader met verschillende attachements voor meer functionaliteit. Gebouwd rond Control+, besturing via Brickcontroller 2. Het zwaailicht bovenop is de Power ON knop voor de hub knop onder de stoel.
20220510_151554 by Appie NL, on Flickr
20220510_151942 by Appie NL, on Flickr
20220510_152018 by Appie NL, on Flickr
CombiAttachmentShot by Appie NL, on Flickr

Tof, ik overweeg straks te beginnen met de sloop van de bookstoreJakkus schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:43:
[Afbeelding]

Als dat die is in de serie van de Porsche - Bugatti - Lamborghini, dan zou dat de Ferrari Daytona SP3 moeten zijn, zo een dusAppieNL schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:29:
Mogelijke lek van de nieuwe Technic Ultimate car.
[Afbeelding]
Zoals verwacht, een Ferrari. Een opmerking in het Eurobricks topic vond ik wel mooi: "ik denk dat de leak echt is, want de spiegels zijn nog steeds zoals Lego ze standaard doet, geen ontwerp"
:strip_exif()/f/image/FBJUVyetvzhwuPXsMqTFIqFm.jpg?f=fotoalbum_large)
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
Vind het eigenlijk wel prima, een hele pyramide lijkt me niet echt heel bijzonder om te bouwen.chrisO schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:38:
[...]
Leuk een binnenkant, maar je moet er wel 2 kopen of een zooi extra steentjes om er een hele piramide van te maken, want je krijgt maar de helft
Vraag me alleen af of het hierbij blijft of dat er dadelijk meer aanvulling komen in dit thema.
Waarschijnlijk ga ik er wel eentje halen, maar daar blijft het dan bij.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Nu druk aan klikken in topic geschiedenis en rebrickable. Wat is handig;SideShow118 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 16:10:
[...]
Succes!
Een tip als je het lang niet gebouwd hebt. Let heel goed op bij de plaatsing van tandwielen. De orientatie is extreem belangrijk. Doe je een onderdeel verkeerd om (differentieel/ophanging) of zitten ze niet op de goede plek op de stangen (soms moet je er ruimte tussen laten) dan werkt het hele mechanisme niet/moeilijk.
Maar als je goed oplet dan kom je er wel uit en de voldoening als je het goed hebt gedaan en het werkt is groot.
1. eerst bouwen dan modden/verbeteren?
2. Direct de mods doorvoeren? Gaande weg sian opgebouwd wordt?
Ik kn me voorstellen dat van beide iets te zeggen valt.
Ene kant, als nooit compleet gebouwd hebt, weet je ook niet hoe model “echt” zit. En zijn verbetering voor jezelf duidelijker. Want moet achteraf aanpassen.
Andere kant, direct verbetering doorvoeren, voorkomt dat halve set weer afgebroken moet worden. En kun je het in één keer goed doen…
2. Direct mods doorvoeren. Er is gelukkig weinig mis met de Sian out-of-the-box, maar als je toch al mods wilt, gewoon gelijk doen. Wat ik persoonlijk ook nog bij doe, is mods cherrypicken, want sommige hoef ik niet. Mijn Sian staat hier bijv. zonder deur mods, vond ik niet nodig en de "kleurenkots" heb ik ook gewoon lekker gehouden.himlims_ schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:40:
[...]
Nu druk aan klikken in topic geschiedenis en rebrickable. Wat is handig;
Ik heb de Sian meteen ‘ultimate’ gebouwd, met alle voorgestelde mods. Stuk moeilijker dan de Lego-instructies want je hebt ca. 2/3 minder pagina’s.
En de gehele foto van die jij post:AppieNL schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:19:
Iets betere foto
[Afbeelding]
En ik heb inmiddels uit betrouwbare bron dat dit 100% het Lego model is.
:strip_exif()/f/image/pR9vGAqUHX65mnDT9H0xfx3c.jpg?f=fotoalbum_large)
En als ik dan de cirkel onderaan goed interpreteer dan worden er niet veel gemaakt

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
Ze gaan het net als Ferrari zelf doen je moet eerst bewijzen dat je waardig bent
Oftewel een foto dat je de drie voorgaande modellen ook hebt staan (en bij voorkeur met de dozen, boekjes en reserveonderdelen er nog apart bij)
Oftewel een foto dat je de drie voorgaande modellen ook hebt staan (en bij voorkeur met de dozen, boekjes en reserveonderdelen er nog apart bij)
Ik zou persoonlijk lekker voor het normale Lego model gaan als je al 30 jaar niets gebouwd hebt.himlims_ schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 18:40:
[...]
Nu druk aan klikken in topic geschiedenis en rebrickable. Wat is handig;
Ik kn me voorstellen dat van beide iets te zeggen valt.
Ene kant, als nooit compleet gebouwd hebt, weet je ook niet hoe model “echt” zit. En zijn verbetering voor jezelf duidelijker. Want moet achteraf aanpassen.
Andere kant, direct verbetering doorvoeren, voorkomt dat halve set weer afgebroken moet worden. En kun je het in één keer goed doen…
Er zijn heel veel coole mocs voor de lambo. Haal hem na een tijdje uit elkaar en bouw de Mercedes AMG of de F150 ofzo. Die kun je bouwen zonder extra onderdelen te kopen en zijn ook al "moeilijker" doordat moc instructies zeg maar 1 pagina geven wat bij Lego 2/3 pagina's zijn.
Daarna kun je altijd weer de Lambo opbouwen maar dan met de extra onderdele voor mods en laat je hem lekker een tijdje staan.
Als je het leuk vond komt die Bugatti er vast ook nog wel
Overigens kan ik voor technic uit elkaar halen zo'n aliexpress Lego tang aanraden. Heb hem eerste keer zelfet vingers uir elkaar gehaald en dat is geen pretje aan het einde haha
*EDIT* zoiets als dit: https://nl.aliexpress.com...GpdL&gatewayAdapt=glo2nld
[ Voor 4% gewijzigd door SideShow118 op 10-05-2022 21:58 ]
Volgens mij krijgen de eerste 5000 er iets extra's bij zoals ook bij de Creator Porsche 911 het geval was.Dommel schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 21:49:
[...]
En de gehele foto van die jij post:
[Afbeelding]
En als ik dan de cirkel onderaan goed interpreteer dan worden er niet veel gemaakt
Wat ik me af vraag het dak bevat trans-black delen aan de zijdes van de deuren. Nu kan het aan de slechte kwaliteit van de afbeelding liggen, maar het lijkt erop alsof de voorruit ook trans-black is... Zou de Ferrari een windscreen krijgen?

[ Voor 20% gewijzigd door chrisO op 10-05-2022 22:09 ]
Is ook niet de gehele fotoDommel schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 21:49:
[...]
[Afbeelding]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Precies dit.chrisO schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 21:58:
[...]
Volgens mij krijgen de eerste 5000 er iets extra's bij zoals ook bij de Creator Porsche 911 het geval was.
De Lego Ferrari set krijgt echt geen 5k oplage, dat papiertje/boekje (?) waarschijnlijk wel. Deze set gaat geld printen voor Lego en Ferrari, ze zouden gek zijn dat te beperken. Daar winnen alleen de scalpers mee.
[ Voor 5% gewijzigd door AppieNL op 10-05-2022 23:03 ]
+1 voor het technic poppetjeAppieNL schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 17:55:
Nog een MOC'je gemaakt de afgelopen tijd, een compact tracked loader met verschillende attachements voor meer functionaliteit. Gebouwd rond Control+, besturing via Brickcontroller 2. Het zwaailicht bovenop is de Power ON knop voor de hub knop onder de stoel.
[Afbeelding]20220510_151554 by Appie NL, on Flickr
Ik vind het juist wel handig dat het maar een halve piramide is. Ik hoorde gisteren een prijs van zo'n 150 euro, voor 1400+ steentjes, dus zo gek is die prijs niet. Hij gaat er hier in ieder geval wel komen. En dan zet ik Bayek er naastReVision. schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:56:
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Hij staat al op de site, €139,-Wailing_Banshee schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 07:39:
[...]
Ik vind het juist wel handig dat het maar een halve piramide is. Ik hoorde gisteren een prijs van zo'n 150 euro, voor 1400+ steentjes, dus zo gek is die prijs niet. Hij gaat er hier in ieder geval wel komen. En dan zet ik Bayek er naast
https://www.lego.com/nl-n...16522494033714_958cdf7793
https://bouwsteentjes.inf...s-space-probe-vip-reward/
LEGO Ulysses Space Probe VIP reward vanaf 17 mei nogmaals beschikbaar
hopelijk niet weer een deceptie.
LEGO Ulysses Space Probe VIP reward vanaf 17 mei nogmaals beschikbaar
hopelijk niet weer een deceptie.
Geen aliens erbij... Laat maar dan.Reinier schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:33:
Piramide heeft wel e.e.a. aan "binnenkant". Ik weet nog niet wat ik ervan vind.
[YouTube: The Great Pyramid of Giza LEGO Review]
Ik heb de laatste tijd wat speed champions gebouwd. Zijn erg leuke doosjes om te bouwen, en passen mooi bij de modulars vind ik. Gevaarlijk weer, want er zijn er een hoop van.
idem; speed champions vind ik qua bouw, vernufte manieren van blokjes stapelen, erg goed geslaagd.Gaius schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:39:
[...]
Geen aliens erbij... Laat maar dan.
Ik heb de laatste tijd wat speed champions gebouwd. Zijn erg leuke doosjes om te bouwen, en passen mooi bij de modulars vind ik. Gevaarlijk weer, want er zijn er een hoop van.
Blijkbaar komt er een Limited Slipcase Edition van de SP3:chrisO schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 21:58:
[...]
Volgens mij krijgen de eerste 5000 er iets extra's bij zoals ook bij de Creator Porsche 911 het geval was.
De LEGO Technic 42143 Ferrari Daytona SP3 bestaat uit 3778 stenen en krijgt een limited slipcase edition. Deze speciale uitvoering bevat enkele extra’s zoals exclusieve foto’s, concept artwork en inzicht in het ontwerpproces van de set. Er zullen slechts 5000 exemplaren wereldwijd beschikbaar zijn, wat betekent dat je er razendsnel bij moet zijn en vermoedelijk veel geluk moet hebben. Daarnaast verschijnt er natuurlijk ook een reguliere versie die de komende jaren beschikbaar blijft.

[ Voor 38% gewijzigd door RBH op 11-05-2022 09:27 ]
De Ferrari heeft naar mijn idee toch echt wel een windscreen. Op onderstaande closeup is toch redelijk duidelijk te zien dat waar het windscreen zit, meer dezelfde kleur/doorzichtigheid heeft als de trans-black delen van het dak dan de open ruimte van het raam in de deur.
De vorm van het windscreen van de Ferrari Daytona sp3 heeft ook een opvallende vorm die deel uitmaakt van de styling van de auto en zonder windscreen zou de styling van het model er onder leiden.
En waarom staat de auto er op de geleakte flyer en vanaf de achterkant gezien op? misschien om de aanwezigheid van het windscreen nog enigszins te verhullen tot de release?
De vorm van het windscreen van de Ferrari Daytona sp3 heeft ook een opvallende vorm die deel uitmaakt van de styling van de auto en zonder windscreen zou de styling van het model er onder leiden.
En waarom staat de auto er op de geleakte flyer en vanaf de achterkant gezien op? misschien om de aanwezigheid van het windscreen nog enigszins te verhullen tot de release?
:strip_exif()/f/image/2PmaU3fgKLXspzKJ2s4TNufP.jpg?f=fotoalbum_large)
Persoonlijk heb ik niets met een aantal van de meest recente Ferrari modellen zoals deze Daytona SP3 en de Monza, SF90 en F8. De Roma vind ik dan weer wel zeer goed geslaagd. Ben wel benieuwd hoe het volledige lego model van de Daytona SP3 er uiteindelijk uit komt te zien.
Dan iets anders er is blijkbaar online geen manier om erachter te komen of de Lego Store (Utrecht) een bepaalde set verkopen en op voorraad hebben. Ik zal ze vanmiddag eens bellen, iemand die weet of ze ook dingen apart leggen of doen ze dat niet?
Dan iets anders er is blijkbaar online geen manier om erachter te komen of de Lego Store (Utrecht) een bepaalde set verkopen en op voorraad hebben. Ik zal ze vanmiddag eens bellen, iemand die weet of ze ook dingen apart leggen of doen ze dat niet?
hoi
online nee; bellen ja, apart leggen is beetje afhankelijk van set/voorraad; vaak doen ze het welReVision. schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:20:
Persoonlijk heb ik niets met een aantal van de meest recente Ferrari modellen zoals deze Daytona SP3 en de Monza, SF90 en F8. De Roma vind ik dan weer wel zeer goed geslaagd. Ben wel benieuwd hoe het volledige lego model van de Daytona SP3 er uiteindelijk uit komt te zien.
Winkelvoorraad kan je gewoon controleren op de Lego website:ReVision. schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:20:
:fill(white):strip_exif()/f/image/uVsRFIcSHMLNwr9SjesIvMSH.png?f=user_large)
En een set voor je apart leggen / reserveren is geen probleem, gewoon even bellen
Onlangs via de Lego foundation een verzoek gedaan om één van de 600 MRI scanners te mogen ontvangen voor onze afdeling. Wij zijn geselecteerd en hebben de set inmiddels in ontvangst mogen nemen. Deze gaan wij gebruiken om kinderen te helpen met het uitleggen van een MRI of CT onderzoek. Behoorlijk compacte en complete build. Via Bricklink nog wel even een paar details wijzigen
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/m8mhiNSABtHPxKKtair6gUbY.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/m8mhiNSABtHPxKKtair6gUbY.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/drAfWWAiVpdFWUbAT2ACVYJ9.jpg?f=user_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Reintji op 11-05-2022 10:33 ]
Nintendo speler sinds '94.
Reintji schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:32:
Onlangs via de Lego foundation een verzoek gedaan om één van de 600 MRI scanners te mogen ontvangen voor onze afdeling. Wij zijn geselecteerd en hebben de set inmiddels in ontvangst mogen nemen. Deze gaan wij gebruiken om kinderen te helpen met het uitleggen van een MRI of CT onderzoek. Behoorlijk compacte en complete build. Via Bricklink nog wel even een paar details wijzigen![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat mooi dat jullie meedoen! Het lijkt me een hele mooie en leuke manier om dat aan kinderen uit te leggen. Een MRI is niet niks, dan moet je een behoorlijke tijd stil liggen. Voor een kind lijkt me dat best spannend (en voor een volwassene ook trouwens).Reintji schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:32:
Onlangs via de Lego foundation een verzoek gedaan om één van de 600 MRI scanners te mogen ontvangen voor onze afdeling. Wij zijn geselecteerd en hebben de set inmiddels in ontvangst mogen nemen. Deze gaan wij gebruiken om kinderen te helpen met het uitleggen van een MRI of CT onderzoek. Behoorlijk compacte en complete build. Via Bricklink nog wel even een paar details wijzigen![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Neeee, alsjeblieft niet gelimiteerdDommel schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 21:49:
[...]
[Afbeelding]
niet direct gerelateerd aan de ferrari, maar de comments bij bouwsteentjes omtrent de ulysses zijn niet mals. (herken me er overigens prima in - lego laat wat steekjes vallen, en maakt steeds minder vriendjes met hun 'VIP'-klantenggj87 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:54:
[...]
Neeee, alsjeblieft niet gelimiteerdDan krijg je een scalper run zoals met de 41999 die binnen een paar uur uitverkocht was en voor 2x RRP op MP wordt gegooid
https://bouwsteentjes.inf...s-space-probe-vip-reward/
Jammer dat je daar VIP punten voor moet inleveren. Biedt ook een optie aan voor €€€
Ik herinner me totaal niet dat ik iets speciaals heb moeten doen om een 41999 te bemachtigen voor de normale Lego prijs. Ik heb die gewoon op de Lego site gekocht en volgens mij niet eens op launch day. Maar dat zou nu met die Ferrari waarschijnlijk wel anders zijn.ggj87 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:54:
[...]
Neeee, alsjeblieft niet gelimiteerdDan krijg je een scalper run zoals met de 41999 die binnen een paar uur uitverkocht was en voor 2x RRP op MP wordt gegooid
Ik ben overigens nog niet helemaal gecharmeerd van die set, ik vind het er een beetje CaDA uitzien om eerlijk te zijn. Hopelijk dat betere foto's en foto's van de voorkant dit beeld veranderen. Hij komt er toch wel, al is het maar om de serie compleet te houden.
@ggj87 Dat snap ik op zich nog wel. Als je hem voor geld kan kopen dan is het niet anders dan iedere andere gewone set die je kan kopen. Dus als je dit alleen voor je trouwe klanten wil doen moet je het via VIP punten doen.
Het alternatief vind ik trouwens mooier
JoeZuCK in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Pierre in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
JeroenE in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Het alternatief vind ik trouwens mooier
JoeZuCK in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Pierre in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
JeroenE in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
De 41999 is bijna 10! jaar geleden uitgebracht, sindsdien is de AFOL Lego markt geëxplodeerd. Reken er maar op dat het moment dat de speciale limited versie van de Ferrari Daytona SP3 beschikbaar is, de Lego website plat ligt en de communitie moord en brand schreeuwt vanwege de absurde en oneerlijke werkwijze van Legozonoskar schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:02:
[...]
Ik herinner me totaal niet dat ik iets speciaals heb moeten doen om een 41999 te bemachtigen voor de normale Lego prijs. Ik heb die gewoon op de Lego site gekocht en volgens mij niet eens op launch day. Maar dat zou nu met die Ferrari waarschijnlijk wel anders zijn.
[...]

Super gaaf! Welke details moeten er gewijzigd worden?Reintji schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:32:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Leuk, klopt het dat de set verlijmd is? In eerdere nieuwsberichten werd aangegeven dat dat het geval is.Reintji schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:32:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Geven ze er ook een toelichting bij? Ik vraag me bijv. af waarom ze voor een wiel met transparante bricks hebben gekozen aan de binnenkant (dat doet me eerder aan een CT-scanner dan aan een MRI-scanner denken).
scintillating
Met de twee GWP’s in mei en het scoren van de Ulysses is het misschien toch wel interessant om de spaceshuttle aan te schaffen. Ik wil de maanlander gaan verkopen. Is de spaceshuttle een leukere build? Ik vind m als display denk wel mooier.
spaceshuttle vond ik leuker/degelijker dan de iss. de saturn is ook best alright - maar bleek na fles whiskey best trickylutj schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:23:
Met de twee GWP’s in mei en het scoren van de Ulysses is het misschien toch wel interessant om de spaceshuttle aan te schaffen. Ik wil de maanlander gaan verkopen. Is de spaceshuttle een leukere build? Ik vind m als display denk wel mooier.

dat is een complimentzonoskar schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:02:
Ik ben overigens nog niet helemaal gecharmeerd van die set, ik vind het er een beetje CaDA uitzien om eerlijk te zijn.

Hij ziet er op de foto al prima uit, dus laat maar komen!
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Space shuttle vond ik érg leuk, zowel om te bouwen als als display-object. Enige nadeel zijn de stickers aan de binnenkant van de deuren, die had ik er bij nader inzien gewoon vanaf moeten laten.lutj schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:23:
Nomen nescio
Zoals eerder gepost heb ik stenen besteld om het balkon van Waldorf & Statler te maken. Die zijn inmiddels binnen en heb het eea in elkaar gezet:

Enige wat jammer is dat ik 2 rode 4x12 plates heb ontvangen ipv donker rood. Helaas heb ik nu een na ruim een halve week ook nog geen reactie van de Bricklink store daarvan gekregen..

Enige wat jammer is dat ik 2 rode 4x12 plates heb ontvangen ipv donker rood. Helaas heb ik nu een na ruim een halve week ook nog geen reactie van de Bricklink store daarvan gekregen..
Beetje Lego offtopic, maar goed. Ben wel benieuwd naar welke details je gaat wijzigen. Ik kan niet goed zien of het erbij zit, maar ik zou in ieder geval het kind dat de MRI ondergaat een hoofdtelefoon opzetten. Ondanks goede uitleg van de specialist, werd het enorme kabaal van de MRI niet goed uitgelegd bij mijn dochter van 5, waardoor ze enorm schrok, moest huilen en de scan stilgelegd moest worden..Reintji schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:32:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
In eerste instantie heb ik de 10300 DeLorean laten schieten maar wil deze toch wel graag hebben.
Op de Lego site stond steeds "tijdelijk uitverkocht" nu; Naleveringen worden geaccepteerd en worden verzonden na 30 mei 2022.
Betekent dit wellicht dat ie ook bij andere winkels beschikbaar komt of valt dat niet te doorgronden?
Op de Lego site stond steeds "tijdelijk uitverkocht" nu; Naleveringen worden geaccepteerd en worden verzonden na 30 mei 2022.
Betekent dit wellicht dat ie ook bij andere winkels beschikbaar komt of valt dat niet te doorgronden?
Daily driver; MB R171 SLK280
Ik hoor overal 1 juli als de datum waarop andere winkels de 10300 gaan verkopen. Dus dan zal hij wel breder beschikbaar komen.mir4dor schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:41:
In eerste instantie heb ik de 10300 DeLorean laten schieten maar wil deze toch wel graag hebben.
Aha top, dank je. Dan ga ik daar op wachten.zonoskar schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:45:
[...]
Ik hoor overal 1 juli als de datum waarop andere winkels de 10300 gaan verkopen. Dus dan zal hij wel breder beschikbaar komen.
Ik hoop niet dat ze in de wc pot vallen...... dat plankje boven een rij tegels doet me erg denken aan het kleinste kamertje hier in mijn huisLagune schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:57:
yay tallneck af, staat mooi zo boven oogniveau
die poten is wel een drama om hem recht te krijgen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Signature van nature
Lagune schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 14:57:
yay tallneck af, staat mooi zo boven oogniveau
die poten is wel een drama om hem recht te krijgen
[Afbeelding]
[Afbeelding]
offtopic:
Waar heb je dat beeldje van Hagrid en Harry gehaald? Heel gaaf!
Nomen nescio
Geen probleem, Aloy kan ook onderwater sinds Forbidden WestSircuri schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:02:
[...]
Ik hoop niet dat ze in de wc pot vallen...... dat plankje boven een rij tegels doet me erg denken aan het kleinste kamertje hier in mijn huis
https://www.amazon.de/dp/..._189395811_TE_SCE_3p_dp_1Bra-Jo schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 15:03:
[...]
offtopic:
van de zijkant issie ook heel vet, keer gezien op een vliegveld, gelijk verkocht
is idd het toilet, hopelijk blijft het allemaal staan

[ Voor 30% gewijzigd door Lagune op 11-05-2022 15:21 ]
Bedankt @Lagune ik heb een mooie nis in de toiletruimte maar krijg de baas nog niet overtuigd. Wellicht gaat het met jouw foto's lukken
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked
.
Dit topic is voor discussie over modellen, eigen bouwsels en meer. Hier mag je je nieuw aangekochte Lego-set naar hartelust showen.
De Lego MOC-Challenge discussietopic: De Tweakers Lego MOC Challenge
Voor Lego aanbiedingen zie: Lego & Duplo aanbiedingen- & kortingscodetopic.
Voor V&A (Vraag en Aanbod) zie: Vraag & Aanbod overig.
Voor het ruilen van minifigs zie: [LEGO] minifigure ruil topic
Voor alternatieve steentjes, zie: Het kleine 'Bouwsteentjes' topic.
Voor statusupdates van bestellingen: niet hier, wel in Lego bestellingen en ervaringen met (web)shops. Zie hier voor de uitleg: Outerspace in "Het Grote Lego Topic - Deel 7"
Lego Masters: Lego Masters
Dit topic is alleen voor the Real Thing. Trespassers will be bricked