met caravan en als GWP RobinFeaR schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 20:12:
[...]
En een Nederland Limited Edition
Honda Prelude van Bassie en Adriaan.

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
met caravan en als GWP RobinFeaR schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 20:12:
[...]
En een Nederland Limited Edition
[ Voor 38% gewijzigd door rammes op 17-03-2022 20:55 ]
Ik zou het doen!
En mét wimpers aan de koplampenFeaR schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 20:12:
[...]En een Nederland Limited Edition
Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.
En een Tatjana mini-fig graag erbijQuattroNL schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 20:47:
[...]
En doe dan ook een Citroen BX Sport uit Flodder
Daily driver; MB R171 SLK280
...en een Polaroid camera
Met speciale torso-mould?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
[ Voor 8% gewijzigd door Roy vd M. op 17-03-2022 21:42 ]
En nu uit elkaar halen en de Porsche bouwen!kaanmijo schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 22:34:
Het heeft even geduurd, maar hij is ein-de-lijk af!
Review: nooit meer dit. Zo intens eentonig, zo’n intens zere vingers en zo saai om te bouwen. Niks voor mij dit, geef mij maar gebouwtjes. Hoewel het wel mooi gaat staan aan de muur
[Afbeelding]
Oef, wel heel vet zo. Maarja 3x 150 euro ofzo is toch wel ff aan de prijsrammes schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 20:43:
BTTF WAAAAAA eindelijk! dat wordt een bestelling van 3, ik moet ze natuurlijk wel in alle varianten hebben staan
[Afbeelding]
Gewoon 1 zelf kopen, 1 vragen voor je verjaardag en 1 voor kerst...Basekid schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 22:43:
[...]
Oef, wel heel vet zo. Maarja 3x 150 170 euro ofzo is toch wel ff aan de prijs
Vooral die KITT, ik ben meer een Knightrider fan geweest dan een A-Team... Maar er is er nog 1 in dit rijtje: Airwolf!Afas schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:48:Nu nog een A-team bus en een KITT en dan is het echt onweerstaanbaar jeugdsentiment in serie.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Als er een goede Airwolf set zou komen, dan is dat voor mij echt een instant buyWailing_Banshee schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 07:23:
[...]
Gewoon 1 zelf kopen, 1 vragen voor je verjaardag en 1 voor kerst...
[...]
Vooral die KITT, ik ben meer een Knightrider fan geweest dan een A-Team... Maar er is er nog 1 in dit rijtje: Airwolf!
Ik vind Lego vaak (lees: altijd) te duur, maar een goede Airwolf set zou idd instant buy zijn. Toevallig afgelopen week nog proberen uit te leggen aan mijn wederhelft dat bij de meeste mannen tussen de 30 en 50 jaar het hart toch iets sneller begint te kloppen als ze die tune horen.Baumans schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 07:37:
[...]
Als er een goede Airwolf set zou komen, dan is dat voor mij echt een instant buy
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Malfunctions schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:18:
[...]
Ik vind Lego vaak (lees: altijd) te duur, maar een goede Airwolf set zou idd instant buy zijn. Toevallig afgelopen week nog proberen uit te leggen aan mijn wederhelft dat bij de meeste mannen tussen de 30 en 50 jaar het hart toch iets sneller begint te kloppen als ze die tune horen.
Ze snapte het overigens niet..
Clowns to the left of me, Jokers to the right
Niet alleen bij mannen hoorMalfunctions schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:18:
[...]
Ik vind Lego vaak (lees: altijd) te duur, maar een goede Airwolf set zou idd instant buy zijn. Toevallig afgelopen week nog proberen uit te leggen aan mijn wederhelft dat bij de meeste mannen tussen de 30 en 50 jaar het hart toch iets sneller begint te kloppen als ze die tune horen.
Ze snapte het overigens niet..
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Ook A.L.F., Who’s the boss?, Family Ties? Oh nee, je noemde voertuigen?Wailing_Banshee schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:33:
[...]
Niet alleen bij mannen hoor![]()
Maar een collectie van voertuigen van jaren '80 series zou ik zeker geen nee tegen zeggen...
*Check, nog steeds kippenvel. Doe maar snel zo'n setje, ik leg achteraf wel aan het management thuis uit waarom er ineens zoveel geld van de rekening verdwenen is.
Ik ben niet zo'n fan van die "set" sets. Maar een A.L.F. zou wel kunnen...meesje schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:38:
[...]
Ook A.L.F., Who’s the boss?, Family Ties? Oh nee, je noemde voertuigen?
Ik ook niet hoor. VandaarWailing_Banshee schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:43:
[...]
Ik ben niet zo'n fan van die "set" sets. Maar een A.L.F. zou wel kunnen...
En ja hoor, ook bij mij idem: kippenvel tijdens die Airwolf tune. Jeugdsentiment... Grappig hoe je ervaringen uit je leven tussen 10 en 25 ongeveer zo'n diepe indruk op je maken voor de rest van je leven!chevsticks schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:42:
*Check, nog steeds kippenvel. Doe maar snel zo'n setje, ik leg achteraf wel aan het management thuis uit waarom er ineens zoveel geld van de rekening verdwenen is.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
De Ferrari 308 van Magnum P.I.?Wailing_Banshee schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:33:
[...]
Niet alleen bij mannen hoor![]()
Maar een collectie van voertuigen van jaren '80 series zou ik zeker geen nee tegen zeggen...
[ Voor 25% gewijzigd door Kapoen op 18-03-2022 12:20 ]
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Kopt voorzet in:Jakkus schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:39:
@Roy vd M. Klopt! Maar ook erg leuk om te doenEn moeilijk los te laten tot het klaar is, net als met de kerk
Je kunt geen collectebus neerzetten onder het mom dat het leuk voor de jeugd is?Jakkus schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:42:
@Afas Haha, nog steeds hetzelfde, ik denk dat ik het daar voorlopig bij de Studio-versie houd. Maar vanmiddag wordt de echte kerk officieel weer geopend!
[ Voor 12% gewijzigd door Afas op 18-03-2022 13:47 ]
In het kader van "ik heb er geen verstand van, maar wil toch iets roepen": horen bij muzieknoten de "vlaggetjes" niet naar rechts te gaan ipv naar links?Jakkus schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 13:21:
muziekwinkel
Omdat ik geen RBR uitvoering zie komen op korte termijn, mezelf (en mijn zoontje) toch kado gedaanzonoskar schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:01:
[...]
Heb je effe?
- Geen indicatie van radiatoren of turbo's of uitlaten. Dit was echt wel het minimum wat ze hadden kunnen doen.
- Geen technisch bedienbare DRS of afneembaar/opklapbaar bodywork zoals bij de F1 williams enzo
- Gat in bodywork waar je de motor kan zien is totaal niet realistisch.
- Gemiste kans om eindelijk eens passende slicks uit te brengen (met bredere achterbanden) met een mooie Pirelli print op de zijkant.
- Halo ziet er niet uit.
Verder jammer dat de kleuren van de 2021 auto zijn, maar met wat stijl-elementen van de 2022 FIA showcar. Maar wel op de doos groot 2022 zetten. Maar dit vind ik meer jammer dan dat het me weerhoudt de set te kopen.
/edit: En dan laat ik nog dingen weg als de push-rod voorwielophanging, waar de echte 2022 McLaren een pull-rod ophanging heeft. Maar de samenwerking met McLaren zal niet zo nauw geweest zijn dat ze dit mochten weten. Ik vond het ook vreemd dat de Lego set een paar dagen voor de officiele auto onthuld werd. Gemiste kans om dit samen te doen, of zou dat gedaan zijn om de teleurstelling van de livery te voorkomen?
Mijn boefje is liev!
Nice. En een stuk goedkoper dan de onderdelen voor de Red Bull MOC kopen: https://rebrickable.com/m...f1-rb18-18-scale/#detailsJB schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:13:
[...]
Omdat ik geen RBR uitvoering zie komen op korte termijn, mezelf (en mijn zoontje) toch kado gedaan
[Afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door zonoskar op 18-03-2022 16:47 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Die is wel gaaf! Iets om te onthouden mocht ie nooit (meer) komenzonoskar schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 16:38:
[...]
Nice. En een stuk goedkoper dan de onderdelen voor de Red Bull MOC kopen: https://rebrickable.com/m...f1-rb18-18-scale/#details
Mijn boefje is liev!
Je hebt helemaal gelijk! Ik had het verkeerd in mijn hoofdJeroenE schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 14:52:
[...]
In het kader van "ik heb er geen verstand van, maar wil toch iets roepen": horen bij muzieknoten de "vlaggetjes" niet naar rechts te gaan ipv naar links?
Ziet er mooi uit en past zeker goed op de plek waar je hem hebt neergezet!
[ Voor 30% gewijzigd door Jakkus op 18-03-2022 17:23 ]
Dat weet ik, dat was hier alleen praktisch niet zo handig met de steentjes die voor handen waren, daarom heb ik het zo opgelostRoy vd M. schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:57:
Ok als we toch bezig zijn... als je een losstaande noot hebt dan hoort er inderdaad een boogje aan te zitten zoals je dat nu doet. Maar als je twee noten samenkoppelt, dan krijg je bovenaan een recht verbindingsstreepje. Misschien kun je dat nog aanpassen.
Alleen die ene spiegel aan de linkerkant. Ben ik de enige die dat niet begrijpt? Zo lelijk.Kapoen schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 12:16:
[...]
Miami Vice had er ook een paar dacht ik:
[Afbeelding]
[...]
Puur functioneel. Dit eerste model Testarossa is zo laag, als de spiegel lager zou zitten heb je niet meer voldoende zicht naar achter. Tenminste, dat is mijn theorie.Jolke schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 21:11:
[...]
Alleen die ene spiegel aan de linkerkant. Ben ik de enige die dat niet begrijpt? Zo lelijk.
Bron: http://www.red-headed.com/testarossa_versions.htmlThe early Testarossas were fitted with the famous single high mirror, also known as the "flying mirror". The strange location of this mirror was related to a European law regarding the external rear view mirror, which was interpreted by the designer as the need of having 100% rearward visibility. As this simply was an incorrect interpretation of the law, Ferrari later decided (also after many complaints about the single high mirror) to use double low mirrors, first shown on the Geneva show in 1986. The first cars having double low mirrors were s/n 67079 for Euro versions and s/n 67487 for US versions (first US car with Model Year 1987).
Please note that there are also early Testarossas with double high mirrors or with double low mirrors.
In both cases, this was NOT original and done by the dealers or by the owners.
hoi
Does... not... compute...ReVision. schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:30:
Ik ben mogelijk iets wat te enthausiast geweest![]()
[ Voor 8% gewijzigd door Kapoen op 19-03-2022 10:23 ]
Je kunt het ook overdrijvenKapoen schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:22:
[...]
Does... not... compute...
Zolang je niet in de buurt zit van onderstaande situatie ben je nog niet te enthousiast geweest.
Dan vind ik jouw aankoop nog relatief bescheiden om eerlijk te zijn
[YouTube: $4K Jan 1, 2022 LEGO Haul! Almost Every New Set!]
Zou een bijl geen betere noot maken? aangezien we toch bezig zijn met aanpassen?Jakkus schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 17:08:
[...]
Je hebt helemaal gelijk! Ik had het verkeerd in mijn hoofdIk ben wel blij dat je er de muzieknoten in herkent
...
Ik heb hem iets aangepast
[ Voor 10% gewijzigd door Soggney op 19-03-2022 11:00 ]
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Maakt mij niet uit, het was al een insta-buy toen het een playmobilset werd, nu helemaal.ReVision. schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:28:
Helaas zal de DeLorean eerst een tijd exclusive via Lego te krijgen zijn.
Zal waarschijnlijk wel een aantal maanden duren voor hij elders te krijgen is verwacht ik.
Met zo'n haul heb je gewoon een probleem. Zoek hulpKapoen schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:22:
[...]
Does... not... compute...
Zolang je niet in de buurt zit van onderstaande situatie ben je nog niet te enthousiast geweest.
Dan vind ik jouw aankoop nog relatief bescheiden om eerlijk te zijn
[YouTube: $4K Jan 1, 2022 LEGO Haul! Almost Every New Set!]
Een ruimteprobleem ja, om alles (stofvrij) in uit te stallen. Ikea biedt uitkomst (o.a. de ondiepe Besta).Gim schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:27:
[...]
Met zo'n haul heb je gewoon een probleem. Zoek hulp
Ik denk dat het te laat is voor hem, die kerel heeft z'n eigen Arkham Asylum nodigGim schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 13:27:
[...]
Met zo'n haul heb je gewoon een probleem. Zoek hulp
Volgens mij moeten de stippen ook aan de linkerkant van het stokje zitten. Ik kan het niet helemaal goed zien, maar volgens mij kan je die makkelijk roteren.Jakkus schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 10:58:
Ik heb hem weer een beetje aangepast. Zo zou het goed moeten zijn
Jane Goodall.kaanmijo schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 18:23:
Na de World Map moest er uiteraard weer wat nieuws komen, en net in Utrecht deze kunnen vinden. Staat al heel lang op het lijstje, maar is er nooit van gekomen..Kreeg er ook een GWP bij, maar geen idee wat het is/moet voorstellen. Ik ken de vrouw niet die erbij zit.
[Afbeelding]
Haha, je hebt weer helemaal gelijk! Wat vreselijk, blijkbaar denk ik in spiegelbeeld of zo, ik heb het helemaal verkeerd in mijn hoofdJeroenE schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 15:01:
[...]
Volgens mij moeten de stippen ook aan de linkerkant van het stokje zitten. Ik kan het niet helemaal goed zien, maar volgens mij kan je die makkelijk roteren.
"Het houdt niet op, niet vanzelf", dus als je er geen notie op wil slaan dan moet je dat vooral ook niet doen
ok, er bestaat dus wel degelijk zoiets als te veel lego.Kapoen schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 14:36:
[...]
Ik denk dat het te laat is voor hem, die kerel heeft z'n eigen Arkham Asylum nodig:
[YouTube: Massive LEGO Collection Tour: Over 6000 Sets and 15000 Minifigs! DuckBricks One Year Anniversary!]
Have fun! Deze staat ook nog steeds op m'n lijstjeTimbox88 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 13:31:
Na veel enthousiaste geluiden van vrienden, ook maar eens gezwicht en voor het eerst (althans, op 'oudere' leeftijd) kennismaken met Lego. Ik ben benieuwd.
[Afbeelding]
www.automotivemike.com | youtube.com/AutomotiveMike
Thanks! Hij is iig niet echt duurmikejong schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:48:
[...]
Have fun! Deze staat ook nog steeds op m'n lijstje
[ Voor 71% gewijzigd door Ardana op 21-03-2022 11:54 ]
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
speed champions vind ik beetje ondergewaardeerd; qua bouw technieken vaak innovatiever dan gemiddelde expert setReVision. schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 09:30:
Ik heb onlangs wat sets verkocht die ik erg leuk vond om te bouwen maar niet echt super vond om als display neer te zetten. Heb uiteindelijk nu enkel de Space Shuttle (10283) echt opgebouwd op een mooie plek staan.
Ik was dus weer op zoek naar iets anders, echter veel van de grote sets zijn of niet echt mijn ding of heb ik niet echt een mooie plek om neer te zetten. Vandaar maar naar wat kleins gekeken, en omdat ze hier regelmatig voorbij komen maar eens gekeken naar de Speed Champions modellen.
Nice! Ik ben dit weekend in Amsterdam, zouden ze deze daar ook hebben?himlims_ schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:19:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
dat is wel leuke build a fig onderdeeltjes - helaas gisteren auto totalloss gereden, dus even niet naar scheveningen
scintillating
Ik was daar gisteren nog, ik heb niet heel goed opgelet bij de 'Buid-a-fig' afdeling, maar ik heb iig van het bovenste plaatje de onderdelen zien liggen. Dus ik verwacht van welTc99m schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:32:
[...]
Nice! Ik ben dit weekend in Amsterdam, zouden ze deze daar ook hebben?
- The Neo and Only -
en dan niet even de Pick'n'brick wall hier delenSjurm schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:46:
[...]
Ik was daar gisteren nog, ik heb niet heel goed opgelet bij de 'Buid-a-fig' afdeling, maar ik heb iig van het bovenste plaatje de onderdelen zien liggen. Dus ik verwacht van wel
[ Voor 100% gewijzigd door Loader op 23-03-2022 22:58 ]
Ik weet niet zeker of ik het al eerder gezegd heb, maar die onderdelen raken nu eenmaal al beschadigd tijdens het productie & inpak proces.Loader schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:23:
Wat ik nu weer meemaak van de klantenservice van Lego...
Tijdje geleden had ik hier al gevraagd wat te doen bij zoveel beschadigde onderdelen uit een nieuwe doos. Want het zijn er 18 onderdelen. En allemaal transparante ramen.
Hier werd gezegd, contact opnemen met de klantenservice.
Dat heb ik vorig week gedaan.
Ik stuur u een mail omdat ik met een probleem zit ,het gaat over 10255 Assembly Square. Deze heb ik gekocht en de doos was flink beschadigd, gelukkig zaten alle onderdelen er nog in. Alleen zijn er veel beschadigd geraakt, met als in heel veel krassen, vooral op de ramen. * Lijstje met onderdeelnummers *
Graag hoor ik van u of u mij kunt helpen met deze probleem.
In oktober vorig jaar was mijn account geblokkeerd door Lego. De reden is helaas niet bekend, ook niet na mails van mijn kant, die werden nooit door Lego beantwoord. En ik weet niet hoe het er nu voor staat.
En vandaag kreeg ik reactie terug:
Oh jeetje, het spijt me dat er onderdelen beschadigd waren uit uw nieuwe Assembly Square 10255 set. Ik kan me goed voorstellen dat dit teleurstellend is. U zou een bestelling kunnen proberen te plaatsen via Bricks & Pieces. Mocht het goed lukken dan fantastisch en zo niet (omdat bijvoorbeeld u al zei dat u geblokkeerd bent vorig jaar), dan ontvangt u een email met een uitleg. In dat geval zou u de steentjes elders moeten kopen zoals bijvoorbeeld bij BrickLink.
WTF? Volgens hun moet ik dus nieuwe onderdelen bestellen via B&P of Bricklink.
En ik heb iets van??? Ik koop een doos, onderdelen zijn beschadigd en ik moet zelf nieuwe kopen. Ik had verwacht dat ze dat kosteloos zouden vervangen.
En zoals eerder gezegd, account is geblokkeerd sinds oktober, geen idee of het nog zo is. Maar dan nog, het zijn beschadigde onderdelen... niet mijn schuld maar die van fabriek Lego.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt?
Ik meen ergens gelezen te hebben dat er iemand ook had meegemaakt en toen zei iemand anders dat het ingaat tegen de regels van Lego zelf. Als iemand wat meer info heeft, dan zou dat mij helpen met volgend mail naar Lego toe.
Dat heb je niet eerder gezegd, maar ik kan begrijpen dat het beschadigd raakt, alleen voor mij is er een verschil tussen een blokje en transparante ramen. Een blokje kan je nog omdraaien, maar een transparante raam gaat wat moeilijker.Sato schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:57:
[...]
Ik weet niet zeker of ik het al eerder gezegd heb, maar die onderdelen raken nu eenmaal al beschadigd tijdens het productie & inpak proces.
Wanneer jij in één aanvraag 10+ onderdelen nodig hebt dan wordt het intern standaard niet meer gezien als een vervangende onderdelen vraag en wordt je naar bricks&pieces doorverwezen. En dat is vrij normaal.
Dat je account geblokkeerd is geeft aan dat je dit soort aanvragen waarschijnlijk al veel vaker gedaan hebt.
Er is een grens tussen teveel verwachten van een speelgoed fabrikant en de coulance die zij beiden en er misbruik van maken en naar hun mening ben je daar inmiddels overheen gegaan.
Daarin speelt de manier waarop je met lego communiceert ook een rol en daar ga ik mij verder niet over uitlaten buiten dat ik wel begrijp waarom ze je niet helpen. (En die conclusie trek ik niet alleen aan de hand van dit voorbeeld maar ook die uit eerdere berichten van jouw in dit topic.)
Goeie.Roy vd M. schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:08:
@Loader Je schrijft dat je de doos ‘hebt gekocht’ maar noemt volgens mij geen ordernummer oid. Dan zou ik als Lego denken dat je de set bij een derde partij hebt gekocht. Zeker nu je schrijft dat de doos beschadigd is, zal Lego dat niet haar verantwoordelijkheid vinden. Om die reden krijg je een keurig advies over hoe je aan vervangende onderdelen komt. Heb je de set rechtstreeks bij Lego gekocht, dan is het zaak dit te verduidelijken. Heb je de set bij Amazon gekocht bijvoorbeeld, dan kun je daar aankloppen.
[ Voor 9% gewijzigd door Loader op 22-03-2022 18:19 ]
![]() | ![]() |
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Wat de account blokkering betreft, Dat kan zoveel redenen hebben dat het moeilijk is daar iets over te zeggen.Loader schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 18:11:
[...]
Dat heb je niet eerder gezegd, maar ik kan begrijpen dat het beschadigd raakt, alleen voor mij is er een verschil tussen een blokje en transparante ramen. Een blokje kan je nog omdraaien, maar een transparante raam gaat wat moeilijker.
Account blokkering heeft niets te maken met beschadigde onderdelen. Maar met bestellen van sets. En ik ben niet de enige die hiermee problemen heeft gehad, er waren meer mensen bij wie het ook zo geblokkeerd is zonder aanleiding. Er is iets mis in hun systeem maar het is niet bekend hoe of wat.
Maar ik heb wel een probleem met jouw insinuatie, dat ik niet op de juiste wijze zou communiceren en dat ze daarom mij niet zouden willen helpen. Ik vind dat te ver gaan .
Als ik met een klantenservice communiceert, dan doe ik dat op een beleefde manier, want dan bereik je meer. Alleen dat weet jij dan weer niet.. dat ik dat doe en daarom vind ik jou opmerking nergens op slaan.
Zo'n klantenservice medewerker heeft niet heel veel tijd om een bericht te lezen en scant er dus doorheen, In dit geval geef je naar mijn idee gewoon teveel informatie waar ze waarschijnlijk vrij snel doorheen gelezen hebben.Loader schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:23:
Ik stuur u een mail omdat ik met een probleem zit ,het gaat over 10255 Assembly Square. Deze heb ik gekocht en de doos was flink beschadigd, gelukkig zaten alle onderdelen er nog in. Alleen zijn er veel beschadigd geraakt, met als in heel veel krassen, vooral op de ramen. * Lijstje met onderdeelnummers *
Graag hoor ik van u of u mij kunt helpen met deze probleem.
In oktober vorig jaar was mijn account geblokkeerd door Lego. De reden is helaas niet bekend, ook niet na mails van mijn kant, die werden nooit door Lego beantwoord. En ik weet niet hoe het er nu voor staat.
Dank voor je reactie, hier kan ik wat mee.. Ik had het wat bondiger moeten houden. Dat zal ik mee nemen voor de volgende keer.Sato schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:36:
[...]
Wat de account blokkering betreft, Dat kan zoveel redenen hebben dat het moeilijk is daar iets over te zeggen.
Wel is het bekend in de Lego community dat dit ook gebeurd bij misbruik van de klantenservice / vervangende onderdelen.
Maar het kan ook te maken hebben met een administratieve fout in combinatie met achteraf betalen.
Mijn insinuatie was zo niet bedoeld, En mede daarom zal ik hieronder een mogelijke verklaring geven van waar het mogelijk fout kan gaan in de communicatie op basis van het door jouw geplaatste bericht.
[...]
Dank voor je reactie, hier kan ik wat mee.. Ik had het wat bondiger moeten houden. Dat zal ik mee nemen voor de volgende keer.
Zo'n klantenservice medewerker heeft niet heel veel tijd om een bericht te lezen en scant er dus doorheen, In dit geval geef je naar mijn idee gewoon teveel informatie waar ze waarschijnlijk vrij snel doorheen gelezen hebben.
En dan kan bijvoorbeeld de indruk ontstaan dat jij mogelijk bewust een beschadigde doos gekocht hebt (al dan niet met korting) en daarmee een bewust risico genomen hebt.
Ook gooi je door in deze kwestie door het over een geblokkeerd account te hebben feitelijk je eigen glazen al in. (Zij zullen de reden niet weten maar er zal vast een reden voor zijn.)
Wanneer ik mij in een Lego klantenservice medewerker verplaats dan wil ik twee dingen weten, welke set en wat mankeert er. Meer informatie hebben ze echt niet nodig en mocht het zo zijn dat zij wel meer willen weten dan vragen ze er wel naar.
Zelf zou ik het volgende gestuurd hebben:
Geachte lezer,
Bij een recent aangeschafte set (assembly square, *setnummer*) zaten naar mijn mening teveel raam onderdelen met dermate zichtbare krassen dat ik het onacceptabel vind.
*Lijstje met nummers*
Ik begrijp dat dit bij het produceren, inpakken en verschepen onvermijdelijk is maar bij een set in deze prijsklasse heb ik hogere verwachtingen dan bij een City set en zou het dan ook op prijs stellen als u een oplossing kunt bieden in deze kwestie.
Indien er behoefte aan foto's is kan ik u deze toesturen.
Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd en met vriendelijke groet,
*Voor + achternaam*
*Eventueel contact gegevens*
Wat ik hier doe is feitelijk wat jij ook al deed, niet direct vragen naar vervangende onderdelen. Maar ik voeg geen heel verhaal toe over waarom er schade is (want dat is vrij irrelevant in deze eerste communicatie).
Ook kweek ik een stukje empathie door aan te geven dat dit nu eenmaal voorkomt maar in dit geval buiten mijn verwachtingspatroon valt.
En inderdaad wat @Davi Kuijt ook al schrijft, Lego ziet die krasjes niet perse als een probleem.
En dan als laatste puntje, met meer dan vijf onderdelen ga je sowieso al meteen over de vervangende onderdelen verzoek limiet heen.
Die is echt alleen bedoeld voor dingen waardoor je niet met de bouw verder kan.
Heb zelf jaren geleden eens op mijn kop gekregen nadat ik alle ontbrekende/defecte onderdelen van een half/heel jaar aan sets instuurde (stuk of 15/20 onderdelen), kreeg toen initieel een reactie terug met het verzoek een bedrag over te maken voor de onderdelen en verzendkosten.
Pas na wat emails heen en weer werd het alsnog gratis opgestuurd maar moest ik wel beloven voortaan ontbrekende onderdelen direct en per individuele set door te geven en het niet op te sparen.
Nog even specifiek over ramen met krassen, daar klaag ik bijna nooit over omdat je het van een afstand niet ziet. (En om dat nu voor bijna elke modular, creator expert auto en star wars UCS te gaan doen dat gaan ze bij Lego ook zeker niet waarderen.)
Het gaat overigens ook erger worden nu ze zijn overgestapt op een ander soort plastic.
Al zijn ze nu ook de eerste stappen aan het nemen om grote raam delen los te verpakken.
Voor de liefhebber ongetwijfeld een leuke set. Zelf word ik een beetje Lego nostalgie moe. Bij de Ecto kon ik me er nog iets bij voorstellen vanwege een nieuwe film. Voor zover mij bekend, komt er toch geen nieuwe BTTF film? En de oude films vind ik niet meer om aan te gluren.Loader schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:05:
Bouwsteentjes info heeft review geschreven over Back To The Future auto
https://bouwsteentjes.inf...-the-future-time-machine/
Ik denk dat je de nostalgiegevoelens van (heel) veel AFOLs onderschat.meesje schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:27:
[...]
Voor de liefhebber ongetwijfeld een leuke set. Zelf word ik een beetje Lego nostalgie moe. Bij de Ecto kon ik me er nog iets bij voorstellen vanwege een nieuwe film. Voor zover mij bekend, komt er toch geen nieuwe BTTF film? En de oude films vind ik niet meer om aan te gluren.
Nomen nescio
[ Voor 23% gewijzigd door chrisO op 23-03-2022 11:14 . Reden: Toch nog een wazige afbeelding van de Trash Compactor gevonden. ]
Bricktastic heeft toch een gelekte foto weten te bemachtigen: https://www.bricktastic.n...rs-75339-trash-compactor/chrisO schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:09:
Nou voor alle AFOL Star Wars fans met of zonder nostalgie gevoelens start Lego met een serie van diorama's:
[Afbeelding]
LEGO Star Wars 75329 Death Star Trench Run €59,99, beschikbaar eind april
Lego Star Wars 75330 Dagobah Jedi Training €79.99
[Afbeelding]
En als laatste de LEGO Star Wars 75339 Death Star Trash Compactor €89.99
[Afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door LAD93 op 23-03-2022 11:16 ]
per aspera ad astra
Ja, die had ik ook net gevonden, nadat ik mijn bericht had geplaatstLAD93 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:15:
[...]
Bricktastic heeft toch een gelekte foto weten te bemachtigen: https://www.bricktastic.n...rs-75339-trash-compactor/
Haha, ongetwijfeld! Zelf kan ik de creator 3in1 (ridder, Vikings, piraten) overigens wel waarderen. Is natuurlijk voor menig volwassene ook nostalgie.Bra-Jo schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:41:
[...]
Ik denk dat je de nostalgiegevoelens van (heel) veel AFOLs onderschat.![]()
Hier gaat ie er wel komen, die DeLorean, maar niet meteen. Misschien rond Black Friday ofzo, leuke aanbieding.
90 euro per stuk?chrisO schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:09:
Nou voor alle AFOL Star Wars fans met of zonder nostalgie gevoelens start Lego met een serie van diorama's:
[Afbeelding]
LEGO Star Wars 75329 Death Star Trench Run €59,99, beschikbaar eind april
Lego Star Wars 75330 Dagobah Jedi Training €79.99
[Afbeelding]
En als laatste de LEGO Star Wars 75339 Death Star Trash Compactor €89.99
[Afbeelding]
Nomen nescio
ja maar dit zijn kunst stukjes. eigenlijk dus best goedkoop voor kunst. schilderij is ook aan de prijsBra-Jo schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:52:
[...]
90 euro per stuk?
Weer een rib minder.
Edit: oh de andere twee zijn "maar" 60 euro pst.
Nee, je zoekt een excuus om het te kunnen verkopen aan je betere helft!
Nee, dit is speelgoed! Een schilderij is aan de prijs, omdat er maar 1 van is. Deze Lego kunststukjes vergelijk je met een 'schilderij' van de Ikealeosand schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:57:
[...]
ja maar dit zijn kunst stukjes. eigenlijk dus best goedkoop voor kunst. schilderij is ook aan de prijs![]()
ik roep maar iets om het te vergoelijken
Ook kunstwerken kun je in oplage makenchrisO schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:01:
[...]
Nee, dit is speelgoed! Een schilderij is aan de prijs, omdat er maar 1 van is. Deze Lego kunststukjes vergelijk je met een 'schilderij' van de Ikea
scintillating
maar daarom koop er een aantal en maak er zelf een mooiere diorama van dan is er maar 1.chrisO schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:01:
[...]
Nee, dit is speelgoed! Een schilderij is aan de prijs, omdat er maar 1 van is. Deze Lego kunststukjes vergelijk je met een 'schilderij' van de Ikea
Waarom zou ik Lego niet met Ikea mogen vergelijken? Ze massa-produceren beide series van producten. Ikea kan door massaproductie zijn producten goedkoper verkopen en is daardoor voor iedereen betaalbaar en Lego is een speelgoedfabrikant net zoals Playmobil, K'nex etc..leosand schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:08:
[...]
maar daarom koop er een aantal en maak er zelf een mooiere diorama van dan is er maar 1.
en dat is dan weer kunst
lego vergelijken met ikea meuk.. tssssss
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq