NielsFL schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:28:
[...]
Bij mijn Google levering is ook geen DHL voortgang. Maar het Pixel 3a topic lezende begrijp ik dat dat normaal is - mogelijk een gevolg van de postcode truc. Bij een aantal mensen was er op de dag van de levering wel tracking, maar bij een heleboel stond DHL opeens onaangekondigd voor de deur.
Vanaf dat duidelijk is dat toestel niet in hetzelfde land uitgeleverd moet worden, verhuist het trackingnummer naar "internationaal transport" bij DHL.
Eerdere bestelling (van Google 3a) was niet te vinden via Google Site, maar wel via internationale tracking-site bij DHL.
Daar staat mijn Pixel 5-bestelling nu ook nog steeds op "prenotification received".
Heb een vermoeden dat Google de Nederlandse bestellers moe is en daarom de "early adopters" heeft geannuleerd en de "earliest adopters" een paar weken in de wacht zet om zeker te gaan dat die niet meer bestellen in de Duitse Google Store als ze het toestel als laatste of misschien zelfs niet ontvangen.
Zou wel flauw zijn, want in de komkommertijd werd de bestelling van de 3a om 23.50 uur de dag erna om 11.28 uur aangeboden.
Begrijp ook wel dat de vraag naar Pixel 5's groot is, maar Google had zelf ook kunnen inschatten dat voorzichtige gebruikers, met nu nog een Pixel 3, Pixel 2 of zelfs Pixel 1, wel willen overstappen naar een 5G-variant (zelfs naar de Europese variant).
Zou gelukkig nog een toestel regelen voor een collega en dat ik heb ik vrijdag voor mezelf gehaald. Ben benieuwd of hij zijn toestel nog krijgt..