Nou, tot 2 weken geleden was de reden dat het in Nederland slechter ging dan in de rest van de wereld, volgens een aantal mensen die groot voorstander zijn, het gebrek aan mondkapjes in Nederland...;). Het Duitse succes (wat er toen nog was) kwam ook doordat ze al vanaf het begin mondkapjes hadden, etc.thewizard2006 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 10:57:
[...]
Dus je hebt 1 voorbeeld waar 1 iemand geen mondkapje draagt en het is gelijk bewezen dat het onzin is? Ik mis waarschijnlijk iets hier.
Heilige graal ook? Wie heeft dat ooit gezegd? Het is een van de vele pleisters die hopelijk iets wat verlichting kunnen brengen maar het is zeker niet DE oplossing voor alle problemen. Dat claimt ook echt totaal niemand die voor mondkapjes is. Echt 0 personen.
Ik ben zelf van mening dat het extreem weinig bijdraagt, zeker icm de risico's, maar ik ben ook blij dat we het punt van discussie op landelijk niveau voorbij zijn en gewoon hebben gekozen. Dat het niet mijn keus is, maakt niets uit (ik doe hem overal op waar dat gevraagd of verplicht wordt). De discussie over wel of geen mondkapjes werd ook op een laag niveau gevoerd, vanuit een soort polariserende onderbuik, terwijl het best interessant kan zijn om verschillende inzichten over nut en noodzaak te delen.