Toon posts:

Het nut en de noodzaak van mondkapjes

Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste
Acties:
  • 87.550 views

Onderwerpen

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Anoniem: 111703 schreef op maandag 28 december 2020 @ 16:25:
[...]

Ik werk in mijn kantoortje, wat weer in een bedrijfsverzamelgebouw is waar je iedereen de hele dag kunt zien. Geen publieke ruimte, wel openbaar toegankelijk. Ik kijk af en toe om mij heen, luister naar mensen, praat met mensen. En dan constateer ik dingen.

Mensen komen binnen, sommigen uiteraard braaf met een mondkapje, lopen de +-3 meter naar hun kantoortje toe, gaan zitten, leggen hun mondkapje op hun bureau, en gaan aan het werk. Even naar het toilet toe, of een frisse neus halen? Hoppa, mondkapje op, en gaan met die banaan en daarna weer mondkapje naast het toetsenbord. Andere mensen laten aan het einde van de dag het mondkapje op hun bureau liggen, komen de volgende ochtend weer op kantoor, en gebruiken doodleuk hetzelfde mondkapje. Wat mij bij sommige mondkapjes-enthousiastelingen ook opvalt is allemaal acne en viezigheid rondom de mond en een vrij slechte adem. Het is echt te ranzig voor woorden allemaal.
Klinkt inderdaad als een bijzonder representatieve steekgroep en nog steeds bijzonder knap dat je kan zien dat een mondneusmasker hergebruikt wordt over de dagen heen.
[...]

Spreek voor jezelf zeg. Ik kan mij niet herinneren dat ik in maart 2017 een mandaat heb afgegeven voor spoedwetgeving waar de Tweede Kamer ook nog eens alleen maar achteraf mag toetsen. Maar goed, we hebben blijkbaar net een ander idee bij democratie.
Je hebt de mogelijkheid gehad om een vertegenwoordiger te kiezen en hopelijk is degene waar jij op hebt gestemd ook gekozen. Spoedwetgevingen zijn altijd al mogelijk geweest en in sommige gevallen noodzakelijk. Als je verwacht dat je in een democratisch stelsel directe invloed hebt op wetgeving zou ik je aanraden wat meer onderzoek te doen.

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13:41

Snow_King

Konijn is stoer!

The Realone schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 02:37:
Och daar is dat veelgehoorde verzinsel weer over hoe slecht een masker wel niet is, zonder dat ook daadwerkelijk te onderbouwen. En eigenlijk belangrijker nog, de voordelen tegenover potentiële nadelen te zetten.

Pak deze er eens bij...

[...]

Mooi, naast dat het dus helpt om de grotere druppels tegen te houden, werkt het blijkbaar ook nog eens om mensen niet aan hun gezicht te laten zitten!

En aangezien onze eigen observeringen blijkbaar behoorlijk wat waarde hebben kan ik dat ook onderschrijven! Ik zit nauwelijks aan mijn gezicht als ik mijn masker op heb. Wat ik wel eens doe is mijn masker aanraken, maar niet mijn gezicht. Daarna was ik mijn handen, wat ook gewoon vanaf dag 1 al sterk aangeraden wordt. Top toch?

Waar men ook totaal aan voorbij lijkt te gaan als ze proberen aan te tonen hoe slecht maskers wel niet zijn is het volgende: Als ik mezelf kan besmetten door de buitenkant van mijn masker en vervolgens mijn gezicht aan te raken, waar denk je dat die deeltjes aan de buitenkant van mijn masker terecht waren gekomen als ik hem niet op had? Juist! Recht in mijn ogen, neus en mond!
Je kan onderzoeken voor en tegen vinden. Ook is het dan ook nog eens belangrijk in welke omstandigheden het masker worden gedragen en op welke manier.

Ik ben inmiddels echter helemaal lam geslagen door alle maatregelen. Wat je wel en niet allemaal moet en zal doen de afgelopen 10 maanden.

Zolang we massaal die dingen verkeerd dragen, stoffen kapjes gebruiken of een halfbakken sjaal al accepteren als mondkapje werken ze niet.

In die topic heb ik eerder aangegeven dat als we allemaal de maskers op een perfecte manier zouden dragen en ook nog eens de juiste medische maskers zouden dragen EN deze met grote regelmaat zouden vervangen het wel degelijk effect heeft.

Dat is een utopische wereld waar we niet in terecht gaan komen.

Daarnaast vind ik dat een veel te hoge prijs die we moeten betalen. Die prijs ben ik niet bereid om te betalen.

Dan ook nog het feit dat het eigenlijk in de zomer prima ging, maar nu het najaar komt de besmettingen vooral in huiselijke sfeer toenemen zie ik gewoon het nut van die kapjes in openbare ruimtes niet.

We moeten dan allemaal ook binnenshuis als we op bezoek zijn die kapjes heeeel strikt dragen. Want daar zijn immers de meeste besmettingen. Niet bij het korte bezoek aan de supermarkt of bouwmarkt.

Het kabinet heeft ook al vaker laten vallen dat ze de regel maar in hebben gevoerd om van de discussie af te zijn.

Prima, dan speel ik dat spelletje wel mee, maar wel met de minst mogelijke energie.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:35
Snow_King schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:12:
[...]

Je kan onderzoeken voor en tegen vinden. Ook is het dan ook nog eens belangrijk in welke omstandigheden het masker worden gedragen en op welke manier.
Goed tegenargument...dat houdt wel steek. Er wordt in dat onderzoek al rekening gehouden met verschillende omstandigheden. Waarom kies je ervoor dat te negeren?
Ik ben inmiddels echter helemaal lam geslagen door alle maatregelen. Wat je wel en niet allemaal moet en zal doen de afgelopen 10 maanden.
Zolang we massaal die dingen verkeerd dragen, stoffen kapjes gebruiken of een halfbakken sjaal al accepteren als mondkapje werken ze niet.

In die topic heb ik eerder aangegeven dat als we allemaal de maskers op een perfecte manier zouden dragen en ook nog eens de juiste medische maskers zouden dragen EN deze met grote regelmaat zouden vervangen het wel degelijk effect heeft.
Jouw mening, nergens op gebaseerd. Onderzoek wijst uit dat nagenoeg alle soorten kapjes een positief effect hebben maar sowieso draagt het gros gewoon fatsoenlijke mondkapjes. Het feit dat we die halfbakken oplossingen "accepteren" is omdat je nu eenmaal mensen hebt die er geen moeite in willen stoppen en het geen nut heeft daarmee op dat moment in discussie te gaan. Sneu he?
Dat is een utopische wereld waar we niet in terecht gaan komen.
Newsflash, een grote groep houdt zich niet aan de anderhalve meter afstand. We hoeven niet in een "utopische wereld" te leven voor

Dan ook nog het feit dat het eigenlijk in de zomer prima ging, maar nu het najaar komt de besmettingen vooral in huiselijke sfeer toenemen zie ik gewoon het nut van die kapjes in openbare ruimtes niet.
We moeten dan allemaal ook binnenshuis als we op bezoek zijn die kapjes heeeel strikt dragen. Want daar zijn immers de meeste besmettingen. Niet bij het korte bezoek aan de supermarkt of bouwmarkt.
Gaan we weer. Een maatregel is blijkbaar pas nuttig als het 100% van de besmettingen tegen gaat. Anderhalve meter afstand houden is ook geen 100% maatregel en vele malen ingrijpender dan een simpel mondkapje. Je doet dat ding op in de publieke ruimte en daarbuiten af. Ik doe het al sinds juni en kan jou vertellen dat het een bijzonder simpele handelingen is die slechts 2 seconde van je tijd kost.
Het kabinet heeft ook al vaker laten vallen dat ze de regel maar in hebben gevoerd om van de discussie af te zijn.
Gek he? Het kabinet vraagt constant aan mensen om adviezen op te volgen, zoals niet op vakantie gaan, niet met 10 man bij elkaar komen gourmetten en niet massaal de woonboulevards in te duiken, maar men heeft er lak aan. Het enige wat dan rest is dit verplichten. Dat heeft niks met "er niet in geloven maar geen discussie willen" te maken.
Daarnaast vind ik dat een veel te hoge prijs die we moeten betalen. Die prijs ben ik niet bereid om te betalen.
Prima, dan speel ik dat spelletje wel mee, maar wel met de minst mogelijke energie.
En eigenlijk komt hiermee de aap uit de mouw.

• dvd-linden
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-01 20:11
The Realone schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:26:
Gek he? Het kabinet vraagt constant aan mensen om adviezen op te volgen, zoals niet op vakantie gaan, niet met 10 man bij elkaar komen gourmetten en niet massaal de woonboulevards in te duiken, maar men heeft er lak aan. Het enige wat dan rest is dit verplichten. Dat heeft niks met "er niet in geloven maar geen discussie willen" te maken.
En hoe zou dit toch nou komen? Heb je jezelf die vraag wel eens gesteld?

PSN ID: dvd-linden | Youtube: dvd-linden

• The Realone
dvd-linden schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 17:38:
[...]

En hoe zou dit toch nou komen? Heb je jezelf die vraag wel eens gesteld?
Regelmatig. Maar gezien veruit het grootste deel zich wel prima aan de maatregelen weet te houden kan ik niet anders dan concluderen dat er een hoop egocentrisch volk rond loopt dat moeite heeft zich ook maar een klein beetje aan te passen wanneer daar vriendelijk om gevraagt wordt.

• Anoniem: 235591
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
The Realone schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:04:
[...]

Regelmatig. Maar gezien veruit het grootste deel zich wel prima aan de maatregelen weet te houden kan ik niet anders dan concluderen dat er een hoop egocentrisch volk rond loopt dat moeite heeft zich ook maar een klein beetje aan te passen wanneer daar vriendelijk om gevraagt wordt.
Ik denk dat er op den duur een beetje veel te veel gevraagd is. Als gescheiden vader van twee kinderen heeft het mij mijn baan gekost begin dit jaar omdat men het nodig vond de kinderen naar huis te sturen voor drie maanden. Geen vitaal beroep is geen opvang net als nu. Gelukkig snel een andere baan gevonden dankzij mijn zorgdiploma die ik jaren geleden eens gehaald had. Vervolgens komt er een hele rits niets zeggende en vooral niet wetenschappelijk onderbouwde onzinregels bij tot nu de lockdown. Dan wordt jou gevraagd vooral afstand te houden van alles en iedereen die je kent, social distancing dus. Niet op vakantie te gaan, thuis te blijven, geen contacten onderhouden, niet te winkelen, geen kinderen naar school, geen Sinterklaas, geen Kerst, geen Oud en Nieuw, mnm dragen en zo nog een hele rits dingen. Gek hé dat mensen het dan spuugzat zijn zich een beetje aan te passen. En voor wat? Voor meer dan 90% van de wereldbevolking die helemaal nergens geen last van gaat hebben?

Ik kan niet anders concluderen, ook vanuit mijn werk, dat de mensen de pro regels zijn en pro vaccinatie amper voor rede vatbaar zijn als jij een andere mening toegedaan bent.

• dvd-linden
The Realone schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 18:04:
[...]

Of mensen zien de noodzaak niet, omdat die noodzaak er voor 99% van de bevolking ook niet is? Zou dat wellicht ook nog een antwoord kunnen zijn? (En begin nu alsjeblieft niet over we moeten de zorg ontzien of we doen het voor een ander, want ondanks dat je zelf geen gevaar loopt doet een ander dat wel.)

En vriendelijk vragen ziet er in mijn optiek overigens iets anders uit dan hetgeen onze overheid in 2020 gedaan heeft hoor. Een mondkapjesplicht schaar ik namelijk absoluut niet onder 'iets vriendelijk vragen'.

• The Realone
Anoniem: 235591 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:41:
[...]

Ik denk dat er op den duur een beetje veel te veel gevraagd is. Als gescheiden vader van twee kinderen heeft het mij mijn baan gekost begin dit jaar omdat men het nodig vond de kinderen naar huis te sturen voor drie maanden. Geen vitaal beroep is geen opvang net als nu. Gelukkig snel een andere baan gevonden dankzij mijn zorgdiploma die ik jaren geleden eens gehaald had. Vervolgens komt er een hele rits niets zeggende en vooral niet wetenschappelijk onderbouwde onzinregels bij tot nu de lockdown. Dan wordt jou gevraagd vooral afstand te houden van alles en iedereen die je kent, social distancing dus. Niet op vakantie te gaan, thuis te blijven, geen contacten onderhouden, niet te winkelen, geen kinderen naar school, geen Sinterklaas, geen Kerst, geen Oud en Nieuw, mnm dragen en zo nog een hele rits dingen. Gek hé dat mensen het dan spuugzat zijn zich een beetje aan te passen. En voor wat? Voor meer dan 90% van de wereldbevolking die helemaal nergens geen last van gaat hebben?
Och arme, je moet wat concessies doen om onze zwakkeren te beschermen. Is dat teveel gevraagd? Je kunt prima contacten onderhouden, kerst/sinterklaas en al die flauwekul vieren, alleen met minder mensen en een ietwat aangepaste setting. Wat zijn we toch een bijzonder zwakke soort als we ons niet meer tijdelijk aan kunnen passen. Dat mag je dan weer niet zeggen want dan "kun je je niet inleven in een ander", alsof dat éénrichtingsverkeer is.

Man, we hadden zelfs redelijk normale feestdagen kunnen hebben, daar heeft de overheid zelfs nog getracht heen te werken, maar het kan niet omdat men zo nodig massaal op zaterdagmiddag de stad in moest voor Black Friday/Sinterklaarkado's/een nieuwe jas/weet ik wat nog meer.
Ik kan niet anders concluderen, ook vanuit mijn werk, dat de mensen de pro regels zijn en pro vaccinatie amper voor rede vatbaar zijn als jij een andere mening toegedaan bent.
Ach, het groepje pro wat volgens jouw amper voor rede vatbaar is verbleekt bij die groepen die elke vage theorie, Facebookpost en Youtube video aangrijpen om krampachtig proberen aan te tonen dat het virus niet bestaat, het allemaal niet erger is dan de groep, mondkapjes niet helpen, enzovoorts enzovoorts. Die zelfs massaal de barricades op gaan om een onduidelijk punt te maken en als een debiel op pannetjes staan te rammen tijdens de toespraak van onze MP. :X
dvd-linden schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 20:43:
[...]

Of mensen zien de noodzaak niet, omdat die noodzaak er voor 99% van de bevolking ook niet is? Zou dat wellicht ook nog een antwoord kunnen zijn? (En begin nu alsjeblieft niet over we moeten de zorg ontzien of we doen het voor een ander, want ondanks dat je zelf geen gevaar loopt doet een ander dat wel.)
Nee er is een groep mensen die de noodzaak niet wil zien, dat is wat anders. En waarom mag ik niet beginnen over het ontzien van de zorg? Is dat een te sterk argument waar je niks mee kunt?
En vriendelijk vragen ziet er in mijn optiek overigens iets anders uit dan hetgeen onze overheid in 2020 gedaan heeft hoor. Een mondkapjesplicht schaar ik namelijk absoluut niet onder 'iets vriendelijk vragen'.
Haha alsjeblieft zeg, als je hier al niet meer tegen kunt. Ook hiervoor weer, je weet dat er een einde aan zit te komen, redelijk kansloos als je het dan beter denkt te weten.

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15-03 22:44
@The Realone Jij noemt het een groep die de noodzaak niet wil zien. Zou het misschien ook niet komen omdat Van Dissel, nota bene de hoogste baas van het RIVM, zelf de noodzaak betwijfelt en het vooral een politieke afweging noemt?

• Niet online
@The Realone
De zwakkeren ontzien? Mensen die graag willen sterven maar welke ik in leven moet houden door allerlei maatregelen en eindeloze protocollen? Zwakkeren als in mensen die onderliggend lijden hebben, vaak overgewicht hebben of een immigratieachtergrond hebben? Ouderen waarvan de gemiddelde leeftijd ruim de 80 passeert en gemiddeld gezien al hadden moeten sterven? Die zwakkeren? En ten koste van hoeveel gezonde mensen en kinderen gaat dat? En wat doet dat met hun levens? 50.000 gezonde levensjaren verloren door uitstel van reguliere zorg aldus het RIVM. Maar daar hebben we het niet over. Kwaliteit van leven gaat hard achteruit. Enorme economische crisis in het vooruitzicht met ontzettend veel gevolgen voor gezonde mensen. Ter voorbeeld kan je makkelijk stellen dat er door de lockdown vanuit de detail/retailhandel 500.000 mensen in één klap thuis zitten met ontzettend veel onzekerheid. Weet je wat dat doet met gezonde mensen?

Nee, m'n waarde. Het moest anders. Er zijn politieke besluiten genomen tegen de adviezen in van de experts waar de overheid zich anders zo graag aan op laat. Zo ook met de lockdown, zo ook met de mnm. Dat de cijfers zo hoog waren afgelopen weken was te wijten aan de meer testen en de cijfers van de commerciële teststraten. Dat ze nu lager zijn is te wijten dat 15% minder zich laat testen door de feestdagen en van de getesten is 18% minder positief getest en dus gaan de cijfers weer naar beneden.

Het ontzien van de zorg is net als de emotionele chantage een drogreden. Als ik naar omringende verpleeghuizen kijk zie ik dat het druk is maar zo heel veel drukker dan men poogt jou te doen geloven is niet waar. We kunnen het prima aan en waar nodig zetten we een tandje bij. Het is overigens vooral de oudere garde die het zwaar vindt en die klagen ook zonder Corona steen en been. In de ziekenhuizen kan het prima druk zijn maar dat komt door personeelstekorten. Overigens zijn die personeelstekorten mede door dezelfde overheid ontstaan die ons nu allerlei maatregelen oplegt en zichzelf straks op de borst wil slaan omdat ze 'ons' door een crisis gejaagd hebben, of erin zo je wilt. Nee, we hebben nog IC bedden en verpleegbedden over. Het zijn nog niet de taferelen van het griepseizoen van 2014/2015 of 2017/2018 n de ziekenhuizen. Daarnaast had de overheid tien maanden de tijd om alles op orde te hebben en nu falen ze keer op keer. Hetzij met de maatregelen die onduidelijk zijn, het niet volgen van adviezen van het RIVM of OMT tot de vaccins aan toe. Je kan je dan afvragen bij wie de schuld ligt dat de zorg het druk heeft. Ligt dat bij de mensen die zich niet houden aan de maatregelen waaronder het mnm? Of ligt het aan het faal beleid van de overheid?

Jij hebt het over een einde aan het mnm tijdperk. Ik vraag mij dan af waar je dat vandaan haalt? Er is namelijk geen ondergrens aangegeven in dat beleid of enig andere maatregel dat het op korte termijn niet meer gedragen hoeft te worden. Er is geen ondergrens in de Corona wetgeving anders dat het een tijdelijke wet is van drie maanden die telkens opnieuw verlengd kan worden door stemming van het parlement.

Wil er nog bij vermelden dat ik Covid net als andere infectieziekten serieus neem maar wel de realiteit onder ogen durf te komen. Net als griep is ook Covid een infectieziekte die schade kan geven en ook blijvende schade. Ik heb niets met mensen die geloven in complotten, Bill Gates chips of 5G gedoe. Ik draag zelf buiten het werk om geen mnm tenzij ik niet anders kan en bijvoorbeeld de winkel in moet. Net als met het reguliere griepseizoen houd ik rekening met anderen maar ik vraag dat niet van anderen. Ik ben namelijk voor mijn eigen gezondheid verantwoordelijk en een ander niet. Ik ben dan ook niet gevoelig voor emotionele chantage, want dat is het wat de klok slaat met slogans als 'samen krijgen we Corona eronder' en samen zus en samen zo en je doet het niet alleen voor jezelf en bla bla bla.

Nogmaals: de maatregelen zoals van Dissel/OMT/RIVM zeiden zijn prima. Afstand houden, goede hygiene, werk thuis waar het kan en bij klachten blijf je thuis. Niets mis mee.

• RemyWD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-07-2022
.

[Voor 99% gewijzigd door RemyWD op 30-12-2020 17:07]

• The Realone
Anoniem: 235591 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 23:59:
@The Realone
De zwakkeren ontzien? Mensen die graag willen sterven maar welke ik in leven moet houden door allerlei maatregelen en eindeloze protocollen? Zwakkeren als in mensen die onderliggend lijden hebben, vaak overgewicht hebben of een immigratieachtergrond hebben? Ouderen waarvan de gemiddelde leeftijd ruim de 80 passeert en gemiddeld gezien al hadden moeten sterven? Die zwakkeren?
*knip* Als je het niet met iemand eens bent, dan mag dat. Dit soort 'op de man' reacties zijn echter niet de bedoeling...

[Voor 13% gewijzigd door ZieMaar! op 31-12-2020 13:44]

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

[...]

Je blijft hier maar lappen tekst neerknallen over hoe verschrikkelijk het allemaal is...
Hoe komt het dat ikzelf en verder niemand in mijn omgeving er zo ‘zwaar’ inzit als jij?

Vrienden, familie, collega’s.... iedereen houdt zich aan de maatregelen en loopt verder niet te zeuren.
De situatie is inderdaad niet ideaal, maar het geeft je wel wat meer positieve energie als je er gewoon het beste van probeert te maken.

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:56

RayNbow

Kirika <3

Vervolgens komt er een hele rits niets zeggende en vooral niet wetenschappelijk onderbouwde onzinregels bij tot nu de lockdown.
Al die maatregelen kun je stoelen op een simpel model:
RayNbow schreef op zondag 27 december 2020 @ 09:12:
[...]

p = g(c·(1-fe)·(1-fi) / r2)
X~B(n,p)
P(X=0) = (1-p)n

(Ik laat het aan de lezer over om uit te vogelen hoe mondmaskers, afstandhouden en drukte vermijden/contacten verminderen terugkomen in het bovenstaande model.)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Niet online
Confronterend. Begrijp het wel. Het s ook liever niet wat je wilt horen maar je weet net zo goed als ieder ander dat dit de groep is waar jij het over hebt.
Wootism schreef op woensdag 30 december 2020 @ 01:18:
[...]

Je blijft hier maar lappen tekst neerknallen over hoe verschrikkelijk het allemaal is...
Hoe komt het dat ikzelf en verder niemand in mijn omgeving er zo ‘zwaar’ inzit als jij?

Vrienden, familie, collega’s.... iedereen houdt zich aan de maatregelen en loopt verder niet te zeuren.
De situatie is inderdaad niet ideaal, maar het geeft je wel wat meer positieve energie als je er gewoon het beste van probeert te maken.
Ik vind het niet verschrikkelijk. Ik doe nog steeds wat ik wil en ga nog steeds waar ik wil. Waar nodig draag ik een mnm en voor de rest hou ik me waar kan aan de maatregelen. Dat ik het met bepaalde maatregelen absoluut niet eens ben staat daar los van.

Daarnaast zijn jou en je naasten niet de maatschappij.

[Voor 4% gewijzigd door ZieMaar! op 31-12-2020 13:44]

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-03 02:36
Anoniem: 111703 schreef op maandag 28 december 2020 @ 14:53:
[...]

Wat ik nu om mij heen zie:

- Mensen dragen hetzelfde mondkapje, uren achter elkaar. Soms zelfs meerdere dagen achter elkaar.
- Mensen zitten (veel) meer aan hun gezicht met een mondkapje dan normaal, omdat deze voor veel mensen niet goed zit
- Mensen dragen mondkapje verkeerd om
- Mensen wassen hun handen niet voor en na opdoen/afdoen mondkapje
- Mensen dragen buiten, in de regen, op de fiets, een mondkapje
- Mensen dragen alleen in de auto een mondkapje
- Mensen voelen zich veiliger door mondkapje, gaan meer op elkaar staan. Ook met z'n allen met mondkapje op de kin. Hier wordt het sociaal-psychologische effect ook steeds duidelijker.
- Mensen dragen enkel mondkapje als ze zien dat anderen het ook doen ("anders sta ik voor lul"). Mondkapje wordt vervolgens verfrommeld uit een achterzak gehaald wat al sinds 2 maanden terug niet vervangen is (alsof het een soort van toegangsbewijs is)
- Mensen met medische uitzonderingen die geen mondkapje kunnen of willen dragen worden genadeloos geterroriseerd door hun medemens en de overheid en durven hun huis niet meer uit
- Kinderen op middelbaar onderwijs worden eveneens zeer geschaad in hun sociale en psychologische ontwikkeling en groeien op in een omgeving van angst en achterdocht. Op sommige scholen worden kinderen aangespoord om elkaar te verklikken, of er lopen BOA's (corona-coaches) rond die kinderen continu in de gaten houden.

Iedereen met enig gezond verstand begrijpt dat dit een volkomen debiele en in ieder geval voor kinderen een zeer schadelijke maatregel is, gelet op de praktijk. Het laat goed zien hoe groot de afstand is tussen de ambtelijke top en de realiteit, en dat dit louter een maatregel is om te deugen. Landen om ons heen doen het, dus wij moeten het ook maar doen. Niet om daadwerkelijk iets te doen tegen de verspreiding van een relatief ongevaarlijk virus, waar nu dagelijks tussen de 20 en de 50 mensen aan overlijden.

De nadelen zijn legio en overduidelijk. De mogelijke voordelen zijn hoogst discutabel en zelfs in optimale omstandigheden (die, nogmaals, in de praktijk vrijwel niet voorkomen buiten de operatiekamers van ziekenhuizen) zeer gering. Maar zoals al eerder in dit topic is besproken: het gaat niet meer om de verspreiding van het virus. Het gaat om beeldvorming, retoriek, symboliek en normbevestiging.

#ikdoewelmee
Dit dus, ik loop inderdaad met een paar verfrommelde weggooikapjes in mijn zak omdat ik bang ben ze anders te vergeten. Officieel zou je elke 3 uur een nieuwe op moeten doen, ze tussendoor niet aanraken en voor het opdoen je handen wassen. Ik vraag me af hoeveel mensen zich daar aan houden.

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:58
Erapaz schreef op woensdag 30 december 2020 @ 06:49:
[...]

Dit dus, ik loop inderdaad met een paar verfrommelde weggooikapjes in mijn zak omdat ik bang ben ze anders te vergeten. Officieel zou je elke 3 uur een nieuwe op moeten doen, ze tussendoor niet aanraken en voor het opdoen je handen wassen. Ik vraag me af hoeveel mensen zich daar aan houden.
Heel weinig idd. Ik vind dat de overheid vol had mogen inzetten met instructiefilmpjes en plaatjes. Moeilijk is het namelijk niet, maar je moet er wel op geattendeerd worden als je niet gewend bent die dingen te dragen.

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Anoniem: 235591 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 06:31:
[...]

Inderdaad het is ons allemaal duidelijk dat jij jezelf beschouwt als "maatschappij"

"Beautiful Clean Coal"

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Anoniem: 235591 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 06:31:
[...]

Haha, jij wel met je gemopper?
Maak er gewoon het beste van, zeur niet zo en accepteer dat we in deze situatie zitten.
Word je een positiever mens van :)

[Voor 4% gewijzigd door Wootism op 30-12-2020 07:51]

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-03 02:36
LA-384 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 07:15:
[...]

Heel weinig idd. Ik vind dat de overheid vol had mogen inzetten met instructiefilmpjes en plaatjes. Moeilijk is het namelijk niet, maar je moet er wel op geattendeerd worden als je niet gewend bent die dingen te dragen.
Kapjes uitdelen bij de ingang en dan weer weggooien bij de uitgang, bonnetje naar het rijk. Bij de Ikea gebeurd dit wel en daar werkt het.

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14:14
Wat een drama is het om een mondmasker te dragen als ik dat zo allemaal lees.

Al werkt een mondmasker maar voor 1% dan ben ik nog steeds blij dat men het verplicht. Waarom? Omdat onze samenleving bestaat uit mensen die zo egocentrisch zijn dat zelfs al heeft men klachten of zijn ze positief getest, men trekt er nog steeds op uit.

De overheid heeft geprobeerd om mensen hun eigen verantwoording te laten nemen om zo het aantal besmettingen terug te dringen. Maar een veel te groot deel van de bevolking neemt die verantwoording gewoon niet. Het interesseert ze niet, ze vinden zichzelf en hun verjaardag, feesten en gewoontes te belangrijk.
Als al die mensen nu gewoon doen wat er van hun verwacht wordt dan waren we al lang van deze onzin af geweest. Maar mensen blijven op vakantie gaan, uitstapjes doen en massaal winkelen als ze de mogelijkheid hebben. Dus er is maar een oplossing, alles veel strenger maken en de mensen beperken in hun doen en laten. Al dat vrijblijvende gedoe werkt gewoon niet, er zijn altijd mensen die denken dat ze er boven staan en kunnen doen en laten wat ze willen.

@Anoniem: 235591 Kijk jezelf eens in de spiegel en vraag jezelf eens af, wat al jij nu ziek wordt? Wie zorgt er dan voor je kinderen? Of denk je dat je bij die 90% hoort die geen risico groep is?
Ik kan je vertellen dat er niet alleen maar oudere of dikke mensen op de ic belanden en er ook genoeg jongen mensen 30-50 zijn die misschien niet op de ic komen te liggen maar wel in het ziekenhuis terecht komen. En wat te denken van die mensen die gewoon thuis uitzieken en er ook gewoon maanden last van hebben?
Wat te denken dat een of beide van jou ouders ziek worden en een ervan beland wel in het ziekenhuis of zelfs op de IC. Of nog erger en die overlijdt uiteindelijk?

Jou opmerkingen laten exact zien wat er mis is met veel mensen. Men zoekt alleen maar redenen om de maatregelen onzin te vinden. En denkt dit overkomt mij niet, dit heeft geen betrekking op mij. Tot dat het wel gebeurd en dan roept men wel anders, alleen jammer dat het dan te laat is.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:18

Laguna

Connaisseur

Andyk125 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:00:

Al werkt een mondmasker maar voor 1% dan ben ik nog steeds blij dat men het verplicht. Waarom? Omdat onze samenleving bestaat uit mensen die zo egocentrisch zijn dat zelfs al heeft men klachten of zijn ze positief getest, men trekt er nog steeds op uit.
Vanwaar de aanname dat deze mensen geen mondkapje zouden dragen? Ik vind het aannemelijker om te denken dat men juist met een mondkapje erop uit trekt ipv thuisblijft.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• Andyk125
Laguna schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:16:
[...]

Vanwaar de aanname dat deze mensen geen mondkapje zouden dragen? Ik vind het aannemelijker om te denken dat men juist met een mondkapje erop uit trekt ipv thuisblijft.
Hoezo aanname dat men geen mondkapje draagt? Dat zeg ik toch niet?

Men hoort bij klachten of een positieve test nergens heen te gaan en thuis te blijven. Net zoals de rest die daar woont en die moeten zich laten testen.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Andyk125 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:19:
[...]

Hoezo aanname dat men geen mondkapje draagt? Dat zeg ik toch niet?

Men hoort bij klachten of een positieve test nergens heen te gaan en thuis te blijven. Net zoals de rest die daar woont en die moeten zich laten testen.
Jij oppert dat je blij bent dat de verplichting er is vanwege dat mensen met klachten of die positief getest zijn, niet thuisblijven. Hoe is daarbij de mondkapjesplicht relevant?

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• codex
  • Laatst online: 19:53
Ik vind het onbegrijpelijk dat er zo veel discussie is over het dragen van mondmaskers. Het is echt geen enkele moeite, als je de overige maatregelen in acht blijft nemen en zorgvuldig omgaat met het mondmasker dan heeft het echt nul risico. Ik vind het wel prima eigenlijk nu ik eraan ben gewend, uiteindelijk is met max een half uur per dag dat ik een mondmasker draag.

Bovendien vind ik het met het koudere weer wel fijn, ik draag een stoffen mondmasker met PM2.5 filter om nog een extra laag te hebben. Geen last van snijdende wind in mijn gezicht.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 15-08-2022
reemprive schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:03:
Ik vind het onbegrijpelijk dat er zo veel discussie is over het dragen van mondmaskers. Het is echt geen enkele moeite, als je de overige maatregelen in acht blijft nemen en zorgvuldig omgaat met het mondmasker dan heeft het echt nul risico. Ik vind het wel prima eigenlijk nu ik eraan ben gewend, uiteindelijk is met max een half uur per dag dat ik een mondmasker draag.

Bovendien vind ik het met het koudere weer wel fijn, ik draag een stoffen mondmasker met PM2.5 filter om nog een extra laag te hebben. Geen last van snijdende wind in mijn gezicht.
De discussie gaat ook niet over of het een moeite is maar of het nut heeft.

- Nee, het is geen moeite. (wel vervelend, maar geen moeite. Het gros zal zich dus ook wel conformeren. Wat dat betreft dus einde off-topic discussie)
- ontopic, Nee die dingen hebben in de praktijk geen nut. Tenminste dat is mijn mening en die van diverse anderen hier, in de regering en bij het RIVM.
- Side note: Ja, medische mondkapjes die correct gebruikt worden kunnen onder bepaalde omstandigheden wat bijdragen.
- side note 2: Niet correct gebruik heeft juist extra besmettingsrisico
- side note 3: Gebruik van die dingen heeft ook nadelen. Slechtere verstaanbaarheid (zeker voor slechthorenden) met als gevolg dat mensen dichter op elkaar gaan staan, vervuiling van de omgeving door extra zwerfafval (met besmettingsrisico)

Dus alles overwegende, het gaat niet om of het een moeite is die dingen te dragen, het gaat erom of ze nuttig en noodzakelijk zijn.

alles kan off-topic

• codex
  • Laatst online: 19:53
Ankona schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:16:
[...]

De discussie gaat ook niet over of het een moeite is maar of het nut heeft.

- Nee, het is geen moeite. (wel vervelend, maar geen moeite. Het gros zal zich dus ook wel conformeren. Wat dat betreft dus einde off-topic discussie)
- ontopic, Nee die dingen hebben in de praktijk geen nut. Tenminste dat is mijn mening en die van diverse anderen hier, in de regering en bij het RIVM.
- Side note: Ja, medische mondkapjes die correct gebruikt worden kunnen onder bepaalde omstandigheden wat bijdragen.
- side note 2: Niet correct gebruik heeft juist extra besmettingsrisico
- side note 3: Gebruik van die dingen heeft ook nadelen. Slechtere verstaanbaarheid (zeker voor slechthorenden) met als gevolg dat mensen dichter op elkaar gaan staan, vervuiling van de omgeving door extra zwerfafval (met besmettingsrisico)

Dus alles overwegende, het gaat niet om of het een moeite is die dingen te dragen, het gaat erom of ze nuttig en noodzakelijk zijn.
Er is toch wel wat bewijs, het is niet de heilige graal, maar enig effect heeft het wel:

https://www.cdc.gov/coron...ng-science-sars-cov2.html

https://www.nature.com/articles/d41586-020-02801-8

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:12

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Mogelijk helpt het, een klein beetje. Als je door de extremen en het anekdotisch bewijs in de discussie hier heen leest, zie je dat het vaak terug te brengen is tot:

Mogelijk helpt het, iets, maar eigenlijk niet bovenop de bestaande (afstand) maatregelen. Het risico is dat het echter een beetje als substituut wordt gezien voor de (afstand) maatregelen.

Hoe groot de eerst iets en het tweede beetje zijn, is onduidelijk.

Voorheen, toen wij als eerste de 2e golf aangingen, werd het argument van het buitenland er nog wel eens bijgehaald als bewijs dat het werkt, maar dat gebeurt (logischerwijs) nu niet echt meer.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

Flinterdun en theorie != praktijk.

• Andyk125
Laguna schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:28:
[...]

Jij oppert dat je blij bent dat de verplichting er is vanwege dat mensen met klachten of die positief getest zijn, niet thuisblijven. Hoe is daarbij de mondkapjesplicht relevant?
Maar daardoor doe ik nog steeds niet de aanname die je zegt. Ik weet niet wat je met je opmerking duidelijk wilt maken, maar lezen is blijkbaar ingewikkeld.

Ik ben blij met de verplichting, omdat wanneer het niet verplicht is maar vrije wil, dat mensen die zelfs met klachten of een positieve test de deur uit gaan ook zonder mondkapjes rondlopen. Dit kan nu theoretisch gezien niet want in elke openbare ruimte dien je een mondkapje te dragen.

En dan kun je gaan discussiëren of deze mensen zonder mondkapje zullen rondlopen, maar als men zich al niet aan de simpele regel houd door thuis te blijven dan ga er ook maar vanuit dat men niet de moeite neemt om een mondkapje te dragen.
Ja dit is nu inderdaad een aanname, net zoals jij de aanname doet dat deze mensen die positief getest zijn of klachten hebben wel de moeite zouden nemen een mondkapje te dragen. Maar dan is mijn aanname logische gezien men zich al niet aan de basis regel houd.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@Andyk125 bedankt voor je contradicterende betoog en daarmee de bevestiging dat mijn interpretatie van jouw argument correct was. Lezen blijkt toch niet zo ingewikkeld.

• Andyk125
Laguna schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:46:
@Andyk125 bedankt voor je contradicterende betoog en daarmee de bevestiging dat mijn interpretatie van jouw argument correct was. Lezen blijkt toch niet zo ingewikkeld.
Graag gedaan ik ben blij dat je bovenstaande al uit mijn eerste reactie kon halen. En dat je ook al voor anderen hun mening geeft.

Blijkbaar ben je zelfs helderziend. En nog steeds snap ik niet wat je met je opmerking exact wil bereiken?
Want geen van ons beiden heeft gelijk, we weten niet of deze mensen uiteindelijk wel of niet een mondkapje dragen.

Wat we wel weten is dat mensen er op uit trekken terwijl ze positief getest zijn of klachten hebben. Dit is uit onderzoek gebleken of wil je dat ook tegenspreken? Dat jij wel zoveel vertrouwen hebt in de mensen die de eerste basis regel al aan de laars lappen, maar wel verwacht dat deze mensen een mondkapje gaan dragen als het niet verplicht is, dan zitten we in 2025 nog steeds met de huidige maatregelen.

[Voor 4% gewijzigd door Andyk125 op 30-12-2020 13:22]

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:39
Anoniem: 235591 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 23:59:
@The Realone
De zwakkeren ontzien? Mensen die graag willen sterven maar welke ik in leven moet houden door allerlei maatregelen en eindeloze protocollen? Zwakkeren als in mensen die onderliggend lijden hebben, vaak overgewicht hebben of een immigratieachtergrond hebben? Ouderen waarvan de gemiddelde leeftijd ruim de 80 passeert en gemiddeld gezien al hadden moeten sterven? Die zwakkeren? .......................
*knip* gebruik dan de TR, maar sowieso mag het wel minder op de man.

[Voor 12% gewijzigd door ZieMaar! op 30-12-2020 16:49]

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Sint-Michielsgestel

• dvd-linden
The Realone schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:07:
[...]
Och arme, je moet wat concessies doen om onze zwakkeren te beschermen. Is dat teveel gevraagd? Je kunt prima contacten onderhouden, kerst/sinterklaas en al die flauwekul vieren, alleen met minder mensen en een ietwat aangepaste setting. Wat zijn we toch een bijzonder zwakke soort als we ons niet meer tijdelijk aan kunnen passen. Dat mag je dan weer niet zeggen want dan "kun je je niet inleven in een ander", alsof dat éénrichtingsverkeer is.

Man, we hadden zelfs redelijk normale feestdagen kunnen hebben, daar heeft de overheid zelfs nog getracht heen te werken, maar het kan niet omdat men zo nodig massaal op zaterdagmiddag de stad in moest voor Black Friday/Sinterklaarkado's/een nieuwe jas/weet ik wat nog meer.
Wat concessies doen is nog tot daar aan toe, maar die concessies zijn totaal overbodig (en uit verhouding) aangezien het maar een heel select clubje is dat we, eventueel, hoeven te beschermen. Mensen gaan nu eenmaal dood en die kans wordt groter naarmate je ouder wordt, onderliggend lijden hebt, of bijvoorbeeld overgewicht hebt. Dat die groep nu geraakt wordt is heel vervelend, maar wel iets wat bij het leven hoort. En waarom accepteren we risico's die horen bij het leven in een samenleving normaal gesproken wel, maar nu ineens niet? Waarom blijven we wel massaal de weg op gaan terwijl ik mezelf en eventueel anderen daar ook mee in gevaar breng? Waarom hebben we tijdens griepseizoenen ook nog nooit lockdowns gezien, terwijl ik of jij wellicht indirect ook wel een oudere of zwakkere dat laatste zetje heeft gegeven via het verspreiden van het griepvirus waardoor die persoon is overleden. Waarom hebben we dat in de 34 jaar die ik op deze wereld rondloop altijd klakkeloos geaccepteerd en zijn we nu als maatschappij ineens in een gigantische kramp geschoten?

Het grootste probleem dat ik echter met deze concessies heb is dat de concessies (en vooral de implicaties van die concessies) totaal niet in verhouding staan met de zogenaamde bescherming die het moet bieden. Ik vind namelijk dat de concessies die we moeten doen nooit, maar dan ook nooit door een machthebber - in dit geval de overheid - opgelegd moeten kunnen worden. In mijn optiek zijn ze nu een grens overgegaan door te kunnen bepalen dat ik als burger opgesloten word en door te bepalen dat ik hetgeen af moet sluiten waardoor ik überhaupt in staat ben om te leven. En vooral dat laatste stuit me tegen de borst, omdat dit tegen mijn zelfbeschikkingsrecht in gaat. En ik vind dat zoiets nooit, hoe ernstig een situatie ook is, verplicht moet kunnen worden. Mijn mening is dan ook dat die grens, die mijn vrijheden beschermt, nooit overgegaan mag worden, door welke machthebber dan ook. Als die grens eenmaal gepasseerd is komt die nooit meer terug en ben je overgeleverd aan de grillen van die machthebber. Daar pas ik even voor, want de geschiedenis heeft al vaak genoeg laten zien hoe fout dat, vrijwel altijd, gaat. Dus ja, je kan een concessie als een mondkapje heel erg bagatelliseren, maar dan kan je wat mij betreft alles wel goed gaan praten en kijk je naar mijn bescheiden mening niet verder dan je neus lang is.

En dan begin je er ook nog over dat we een bijzonder zwakke soort zijn en dat ben ik dan wel weer met je eens. We durven namelijk totaal niet meer voor onszelf op te komen. Dusdanig in slaap gesust in ons veel te verwende en welvarende leventje dat we onze vechtlust totaal verloren zijn. En die vechtlust is nou juist hetgeen we nodig hebben om deze krankzinnige maatregelen, die totaal overbodig zijn, tegen te gaan en de beleidsbepalers van repliek te dienen en ze duidelijk te maken dat we dergelijke verregaande vrijheidsbeperkende maatregelen niet accepteren. En niet omdat ik egoïstisch ben, niet omdat ik het eventueel niet over heb voor een ander, maar omdat de consequenties van het afgeven van dergelijke vrijheden veel te groot zijn.

Het laatste punt van dit stukje van je reactie waar ik nog op in wil gaan is het woordje tijdelijk. Jij praat voor jezelf alles goed onder het mom van dat dit tijdelijk gaat zijn. Maar het blijkt nu al dat het niet tijdelijk is, want er wordt nu al gesproken over coronapaspoorten, indirecte vaccinatieverplichtingen en zulk soort fratsen om mensen weer hun volledige vrijheid te geven. Dan kun je niet meer spreken over tijdelijke maatregelen, maar samenleving veranderende maatregelen die ingevoerd worden. En om dan nog even terug te komen op dat we een bijzonder zwakke soort zijn geworden: inderdaad, hier zouden we als bevolking keihard tegen in moeten gaan en we zouden dit onder geen beding moeten accepteren.
[...]
Nee er is een groep mensen die de noodzaak niet wil zien, dat is wat anders. En waarom mag ik niet beginnen over het ontzien van de zorg? Is dat een te sterk argument waar je niks mee kunt?
Ik weet niet of ik hier nog uitgebreid op in moet gaan, aangezien Tuintje dat al gedaan heeft, maar ik vind het namelijk een loos argument. De enige argumenten die je al een jaar lang hoort, sinds we als samenleving in een massapsychose zijn beland, zijn dat we de zorg moeten ontzien en dat we anderen moeten beschermen. Twee gigantische drogredenen inderdaad, maar ik zal even op de eerste ingaan. Ten eerste is de zorg niet hetgeen in onze samenleving wat verheven is boven alles en waarvoor een volledige samenleving platgelegd moet worden, met alle gevolgen van dien. Het blijft een luxe waar de meeste van ons hun hele leven niet bij stil hebben gestaan, die we moeten koesteren en waar we veel moeite en energie in moeten steken, maar niet ten koste van alles. Nogmaals, de dood hoort bij het leven, we zijn een stuk natuur en dat moeten we af en toe ook kunnen accepteren. We zijn echter dusdanig verwend in de huidige tijd dat we denken dat alles maakbaar is en we de dood, nota bene de dood van de zwakkeren in onze samenleving, niet meer hoeven te accepteren.

Maar het ontzien van de zorg dus, zo goed als het enige argument waarmee vrijwel iedereen deze absurde maatregelen goed probeert te praten. Zoals ik al zei moeten we er veel moeite en energie in steken en dat is iets wat we al jaren niet gedaan hebben. Dat is tot daar aan toe, maar vooral dit jaar hebben we er ook niet genoeg aan gedaan en dat is wel uitermate vreemd. Hoe komt het namelijk, mochten we echt in zo'n crisis zitten, dat er geen noodhospitalen zijn opgericht. Hoe kan het dat we na/tijdens de eerste lockdown Ahoy (en ik geloof ook het MECC) hadden ingericht voor corona patiënten, maar hier vervolgens niks meer mee gedaan is? En begin aub niet over zorgpersoneel, want dat is zo beschikbaar aangezien dat het laatste decennium in grote getale wegbezuinigd is. En in het geval van een echte crisis hebben we snel genoeg mensen geschikt om bij te springen als het echt nodig is. Maar is het dan kennelijk niet nodig? Of heeft het een andere reden? Ik durf daar geen antwoord op te geven, maar het ontzien van de zorg is in ieder geval een ontzettend zwak argument, want als corona echt zo ernstig was geweest als ze ons proberen wijs te maken hadden we als samenleving wel alles op alles gezet om deze zorg het afgelopen jaar te versterken. Een ding weet ik namelijk wel en dat is dat de mensheid bijzonder creatief is, vooral in gevallen van nood, en uitermate goed in staat om dingen voor elkaar te krijgen als alles op alles gezet moet worden. Maar... dan moet die noodzaak er wel zijn. En die is er klaarblijkelijk niet.
[...]
Haha alsjeblieft zeg, als je hier al niet meer tegen kunt. Ook hiervoor weer, je weet dat er een einde aan zit te komen, redelijk kansloos als je het dan beter denkt te weten.
Hier ben ik hierboven al op ingegaan, dus daar hoef ik niet veel meer aan toe te voegen. Je tijdelijke punt vind ik bijzonder zwak en het punt dat je maakt dat ik hier al niet meer tegen kan. Tsja, op die manier kun je alles kapot bagatelliseren en alles maar klakkeloos aannemen van een machthebber. Wellicht is dat jouw keuze - ik wens je er veel succes mee -, maar ik pas daar even voor.

• The Realone
Haha man wat een gigantische lap tekst met 0 inhoud waarin je eigenlijk gewoon aangeeft bang te zijn dat het leven voor altijd veranderd is. Dat bedoel ik nu precies met het zwakke; het zo moeilijk vinden je leven aan te passen om de medemens te helpen en alles maar aangrijpen om het goed te kunnen praten voor jezelf. Verandering is ten slotte eng. Vervolgens nog even degene die daar minder moeite mee hebben voor makke schapen en het verhaaltje is compleet. Ik vind dat bijzonder treurig, maar ik zie ook wel dat het nodig is. Stel dat je toe moet geven dat je jezelf voor liegt!

Maargoed, als dat de basis van jouw hele beredering is heeft een discussie hier ook geen zin. Er zijn ook vast groepen waarbij men beter in jouw straatje praat.

Hoe dan ook, wanneer straks het vaccin rond gegaan is, we dit virus de kop in hebben gedrukt en we weer gewoon ons oude leventje op kunnen pakken kijk ik terug op een periode waarin ik mijn steentje bijgedragen heb. Jij zal terug moeten kijken op een periode waarin jij je je als een hork hebt gedragen tegenover je medemens en je druk hebt gemaakt om iets wat toch niet uitgekomen is. Op naar de volgende samenzwering! 8)

• xileS
  • Niet online
The Realone schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:23:
[...]

Haha man wat een gigantische lap tekst met 0 inhoud waarin je eigenlijk gewoon aangeeft bang te zijn dat het leven voor altijd veranderd is. Dat bedoel ik nu precies met het zwakke; het zo moeilijk vinden je leven aan te passen om de medemens te helpen en alles maar aangrijpen om het goed te kunnen praten voor jezelf. Verandering is ten slotte eng. Vervolgens nog even degene die daar minder moeite mee hebben voor makke schapen en het verhaaltje is compleet. Ik vind dat bijzonder treurig, maar ik zie ook wel dat het nodig is. Stel dat je toe moet geven dat je jezelf voor liegt!
Nu je het over veranderingen hebt. Ik denk dat idd veel mensen ERG veel moeite hebben met aanpassen en veranderingen. Want idd laten we eerlijk zijn, ook al geloof je dat mondkapjes niet werken, zo'n grote aanpassing is dit ook weer niet om je druk over te maken.

Andere mensen zijn weer niks anders gewend om zich altijd aan te moeten passen en sommige dingen nou eenmaal moeten veranderen. Ene persoon stelt zich sneller aan dan de ander, blijkbaar heeft een mondkapje net de grens bereikt voor een aantal.

• Laguna

Laguna

Connaisseur

@xileS er zijn inmiddels meer dan 100 pagina's in dit topic, waar jij ook aardig aan hebt bijgedragen. Hoe kan je dan nog steeds niet door hebben dat het de meeste mensen niet om het aanpassen dan wel veranderen gaat, maar om het nut dan wel de noodzaak? Ik zie hierover discussiëren ook niet als iets waar men zich druk over maakt en van aanstellen is hier al helemaal geen sprake. Ik heb me er na het verwerpen van de moties eind november allang bij neergelegd. Ik laat in maart m'n stem wel weer spreken.

• The Realone
xileS schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:39:
[...]

Nu je het over veranderingen hebt. Ik denk dat idd veel mensen ERG veel moeite hebben met aanpassen en veranderingen. Want idd laten we eerlijk zijn, ook al geloof je dat mondkapjes niet werken, zo'n grote aanpassing is dit ook weer niet om je druk over te maken.

Andere mensen zijn weer niks anders gewend om zich altijd aan te moeten passen en sommige dingen nou eenmaal moeten veranderen. Ene persoon stelt zich sneller aan dan de ander, blijkbaar heeft een mondkapje net de grens bereikt voor een aantal.
Geen mens is hetzelfde, aanpassen is voor de 1 lastig en voor de ander onmogelijk. Het zou iemand echter sieren dit gewoon toe te geven ipv het gevecht aan te gaan.
Dat bijvoorbeeld de horeca tegengas geeft kan ik ergens wel begrijpen. Als je financieel hard geraakt wordt is dat pijnlijk, dat is het soms ook lastig om in te zien dat het een noodzakelijk kwaad is, niet dat er een of ander complot is om de horeca kapot te maken. Is doodsimpel als een mondkapje? Nee, dat gaat er bij mij niet in. Bij die tegenstanders zelf overigens ook meestal niet, daarom scharen ze het graag onder de noemer "vrijheden beperken, onderdrukken, enz". Dat is iets makkelijker recht te lullen.

• xileS
  • Niet online
Laguna schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:03:
@xileS er zijn inmiddels meer dan 100 pagina's in dit topic, waar jij ook aardig aan hebt bijgedragen.
Dat klopt, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel even fijn vind om mij niet ermee te "bemoeien". Inmiddels de vele meningen al voorbij zien komen en ook sommige meningen tegen mondkapjes, beter weten te begrijpen. Alsnog voor zo ver ik het in de gaten heb, blijft iedereen alsnog bij dezelfde mening die ze al hadden. Dus het zullen vast nog veel meer pagina's worden.
Hoe kan je dan nog steeds niet door hebben dat het de meeste mensen niet om het aanpassen dan wel veranderen gaat, maar om het nut dan wel de noodzaak? Ik zie hierover discussiëren ook niet als iets waar men zich druk over maakt en van aanstellen is hier al helemaal geen sprake. Ik heb me er na het verwerpen van de moties eind november allang bij neergelegd. Ik laat in maart m'n stem wel weer spreken.
Is dat wellicht een aanname dat ik iets niet door heb? Het is volgens mij niet alleen maar voor en tegen. Er zitten ook mensen er tussen in of andere varianten. Sommige zullen vast oprecht puur om het nut gaan en de wetenschappelijke bewijzen erover.

Ik merk zeker ook genoeg dat mensen echt moeite hebben met de meest "simpele" (voor veel is het simpel en anderen hebben een hele andere mening hierover) maatregelen/veranderingen/aanpassingen. Die kunnen zich dan prima schuilen achter bv de berichten dat er te weinig wetenschappelijk bewijs is voor bv mondkapjes of elk ander bewijs dat voor minpunten zorgt voor mondkapjes, maar de aap komt vaak uit de mouw hoe stront vervelend ze zo'n mondkapje vinden. Ook al zou het duidelijk wel voldoende helpen, betwijfel ik nog steeds of ze het willen dragen. In zulke gevallen vind ik bv dat ze hun mening best korter mogen samenvatten: ik ben ertegen want ik vind ze stront vervelend. Mand.

Jij zal vast niet zo zijn, want als ik goed opgelet heb, kom jij sowieso al amper buiten en werk je thuis. Dus volgens mij hoef je amper een mondkapje op, dus eigenlijk weinig reden om je "aan te stellen/druk te maken". Echter zijn er genoeg verschillende mensen en situaties.

• xileS
  • Niet online
The Realone schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:04:
[...]

Geen mens is hetzelfde, aanpassen is voor de 1 lastig en voor de ander onmogelijk. Het zou iemand echter sieren dit gewoon toe te geven ipv het gevecht aan te gaan.
Dat bijvoorbeeld de horeca tegengas geeft kan ik ergens wel begrijpen. Als je financieel hard geraakt wordt is dat pijnlijk, dat is het soms ook lastig om in te zien dat het een noodzakelijk kwaad is, niet dat er een of ander complot is om de horeca kapot te maken. Is doodsimpel als een mondkapje? Nee, dat gaat er bij mij niet in. Bij die tegenstanders zelf overigens ook meestal niet, daarom scharen ze het graag onder de noemer "vrijheden beperken, onderdrukken, enz". Dat is iets makkelijker recht te lullen.
Verschillen tussen mensen heb je nou idd eenmaal, maar ik denk dat veel van ons het hier ook te goed hebben om überhaupt "druk" te kunnen maken om mondkapjes.

Veel horeca ondernemers hebben het helaas extra zwaar door alle maatregelen, dat die klagen heb ik meer begrip voor dan iemand die bv lekker thuis kan werken of vrij heeft en toch wel doorbetaald wordt.

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-03 07:46

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Voorheen werd er nog enigszins afstand gehouden, met de mondkap als het nieuwe spirit house kijkt men nergens meer naar, bijzonder ergerlijk, om nog maar te zwijgen over het zwerf afval, echt overal kom je die dingen tegen :r

[Voor 23% gewijzigd door revolution-nl op 30-12-2020 23:49]

10.000WP | Vroemt met EV en verwarmt met lucht/lucht warmtepomp | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS

• Niet online
Andyk125 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:00:
...

@Anoniem: 235591 Kijk jezelf eens in de spiegel en vraag jezelf eens af, wat al jij nu ziek wordt? Wie zorgt er dan voor je kinderen? Of denk je dat je bij die 90% hoort die geen risico groep is?
Ik kan je vertellen dat er niet alleen maar oudere of dikke mensen op de ic belanden en er ook genoeg jongen mensen 30-50 zijn die misschien niet op de ic komen te liggen maar wel in het ziekenhuis terecht komen. En wat te denken van die mensen die gewoon thuis uitzieken en er ook gewoon maanden last van hebben?
Wat te denken dat een of beide van jou ouders ziek worden en een ervan beland wel in het ziekenhuis of zelfs op de IC. Of nog erger en die overlijdt uiteindelijk?

Jou opmerkingen laten exact zien wat er mis is met veel mensen. Men zoekt alleen maar redenen om de maatregelen onzin te vinden. En denkt dit overkomt mij niet, dit heeft geen betrekking op mij. Tot dat het wel gebeurd en dan roept men wel anders, alleen jammer dat het dan te laat is.
Wat als dit of wat als dat. Mijn collega vroeg mij van de week of ik kinderen had en gooide het op die toer. Wat boeit het wat ik er van vindt als ik Covid krijg. Geen idee. Maar neem van mij maar aan dat ik er dan precies nog hetzelfde in sta. Ik behoor dan schijnbaar tot die kleine groep die er daadwerkelijk last van heeft en voor mij hoef je in ieder geval de economie niet te stoppen en je hoeft dan nog steeds geen enkele verantwoording voor mij te dragen. Leef je leven zoals ik dat ook doe.

Ik onderschat helemaal niets en weet donders goed wie of wat er ligt in de ziekenhuizen. Dat is ook algemeen bekend overigens maar mag niet hardop gezegd worden.

Het zijn jouw opmerkingen die laten zien wat er mis is: emotionele chantage. Inspelen op gevoel i.p.v. rationeel je gedachten of meningen te uiten.

Overigens kwamen ze de afgelopen griepseizoenen ook mensen rochelend en met stuk gehoeste longen de IC op en die lag toen daadwerkelijk vol inclusief 16.000 bedden die bezet waren. Meer dan 9000 doden tot gevolg.

Dus stop in ieder geval met die emotionele chantage want ik ben er absoluut niet gevoelig voor.

• The Realone
Anoniem: 235591 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:58:
[...]

Wat als dit of wat als dat. Mijn collega vroeg mij van de week of ik kinderen had en gooide het op die toer. Wat boeit het wat ik er van vindt als ik Covid krijg. Geen idee. Maar neem van mij maar aan dat ik er dan precies nog hetzelfde in sta. Ik behoor dan schijnbaar tot die kleine groep die er daadwerkelijk last van heeft en voor mij hoef je in ieder geval de economie niet te stoppen en je hoeft dan nog steeds geen enkele verantwoording voor mij te dragen. Leef je leven zoals ik dat ook doe.

Ik onderschat helemaal niets en weet donders goed wie of wat er ligt in de ziekenhuizen. Dat is ook algemeen bekend overigens maar mag niet hardop gezegd worden.

Het zijn jouw opmerkingen die laten zien wat er mis is: emotionele chantage. Inspelen op gevoel i.p.v. rationeel je gedachten of meningen te uiten.

Overigens kwamen ze de afgelopen griepseizoenen ook mensen rochelend en met stuk gehoeste longen de IC op en die lag toen daadwerkelijk vol inclusief 16.000 bedden die bezet waren. Meer dan 9000 doden tot gevolg.

Dus stop in ieder geval met die emotionele chantage want ik ben er absoluut niet gevoelig voor.
Wat een gigantische onzin. Het heeft 0 te maken met emotionele chantage, dat bekt wel beter voor jou maar raakt kant noch wal. Het is emotionele peiling en die geeft aan dat er bij jou serieus wat van ontbreekt. Dat ga jij niet inzien met oogkleppen op maar het valt nogal op hier.
Maargoed, jou maakt het toch geen drol uit. Het maakt jou niet uit dat een hoop ouderen en die met een zwakkere gezondheid massaal het loodje leggen "want die gaan toch wel dood".
Nee, ik weet wel wat er mis is hier.

• Andyk125
Anoniem: 235591 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:58:
[...]

Serieus emotionele chantage noem je het? Het is gewoon gezond verstand en je medemensen het beste gunnen. Mensen hoeven het zeker niet eens te zijn met zaken, maar die domme vergelijking met een normaal griepvirus slaat nergens op. Dit virus is vele malen besmettelijker en veel gevaarlijker en niet alleen maar voor ouderen en zwakkeren. Maar blijf dat vooral denken.

Ik heb het idee dat je totaal geen idee hebt wie of wat er in de ziekenhuizen ligt. Ben je er wel eens geweest of ken je iemand die er werkt? In percentage liggen er misschien vaker dikkere en oudere mensen, maar echte ouderen (boven de 70-80 jaar) worden helemaal niet opgenomen op de ic, omdat de kans dat men er goed uit komt zo klein is dat het helemaal geen nut heeft. Jammer genoeg hetzelfde meegemaakt met mijn oma paar maand geleden en onze directe buurman. Maar daar zal ik verder niet op in gaan want dan noem je het persoonlijke chantage. Waarom luisteren naar iemand die het van dichtbij mee heeft gemaakt, die mensen die al die onzin roepen op (a)social media weten er veel meer van.

Mij vriendin werkt daarnaast op een spoedafdeling en mensen liegen, bedriegen en zwijgen gewoon over klachten om er voor te zorgen dat ze niet in een isolatiekamer terecht komen of dat ze het Corona virus gewoon niet belangrijk vinden. Het interesseert ze helemaal niet of ze besmettelijk zijn en dat het personeel ziek kan worden. Ze denken alleen aan zichzelf en nee dat is geen klein percentage het komt dagelijks voor.

Mensen met jou kijk op het virus moeten ze eens een uur laten rondlopen in een ziekenhuis, en men dan ook eens de moeite neemt om te willen luisteren naar mensen die wel in de frontlinie staan dan denk ik dat je heel anders terug kijkt op je reacties. Als je ziet hoe het is als mensen snakken naar adem en binnen een paar uur zo verslechten, dan wil je wel eens ophouden met de vergelijking met een ‘normaal’ griepvirus. Want het lijkt er totaal niet op, dit blijft men roepen om hun eigen gedrag goed te keuren.

• Niet online
@The Realone en @Andyk125
Als het nul te maken heeft met emotionele chantage, zoals ik dat noem, stop dan direct met scenario's voorstellen als dat ik het zou krijgen of familie of anderszins. Net als dat hele 'we moeten het samen doen' en 'je doet het ook voor een ander'. Dat is op gevoel inspelen. Gezond verstand gebruiken is goed nadenken waarom er bepaalde maatregelen zijn en welke (wetenschappelijke) grond daar onder ligt. Daar tegen over staat de prijs die je er voor betaalt. M.a.w. is het middel niet erger dan de kwaal? Nu is het symboolpoltiek met de mnm want nog steeds is het een besluit tegen het advies in van het OMT en RVM.

Verder mooie rant van jullie. Als jullie het topic beter gelezen hadden zou je zien en kunnen lezen dat ik niet tegen bepaalde maatregelen ben en me daar in zoverre mogelijk ook aan houdt maar er net als velen sterk aan twijfel of het wel werkt, dus nut heeft. Als je nog verder gelezen had, en misschien heb je erover heen gelezen, had je kunnen weten dat ik in een verpleeghuis werk met risicogroepen, verdachten van Covid en Covid patiënten welke we doorsturen naar een eigen quarantaineafdeling binnen de instelling. Je hoeft mij niet te vertellen wat Covid is en wat het doet.

Tot zover want nu ga ik oliebollen eten en feest vieren in aanloop naar het nieuwe jaar. De beste wensen en geluk voor een ieder.

:9B

• dvd-linden
The Realone schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:23:
[...]

Maargoed, als dat de basis van jouw hele beredering is heeft een discussie hier ook geen zin. Er zijn ook vast groepen waarbij men beter in jouw straatje praat.

Hoe dan ook, wanneer straks het vaccin rond gegaan is, we dit virus de kop in hebben gedrukt en we weer gewoon ons oude leventje op kunnen pakken kijk ik terug op een periode waarin ik mijn steentje bijgedragen heb. Jij zal terug moeten kijken op een periode waarin jij je je als een hork hebt gedragen tegenover je medemens en je druk hebt gemaakt om iets wat toch niet uitgekomen is. Op naar de volgende samenzwering! 8)
Laat ik beginnen met te zeggen dat je mij woorden in de mond legt die ik helemaal niet gebruikt heb. Ik heb het namelijk nergens gehad over makke schapen, maar wel dat we verworden zijn tot een zwakke soort vanwege ons te verwende en welvarende leventje (dat geldt dus ook voor mijzelf). Dus zou ik je vriendelijk mogen vragen om dat voortaan niet meer te doen?

Ik snap overigens totaal niet hoe je tot de conclusie komt dat ik mezelf voorlieg? Volgens mij vertel ik een duidelijk en helder verhaal waarom ik het totaal niet eens ben met hetgeen er nu gebeurt en ik me zorgen maak over de gevolgen die dit kan gaan hebben op de korte, middellange en lange termijn. En of je dat nu zorgen maken of angst noemt maakt me niet zoveel uit. Ik vind het in ieder geval wel vreemd dat er over de angst voor corona wel openlijk en uitgebreid gesproken mag worden maar over de angst voor verregaande veranderingen op het gebied van zelfbeschikkingsrecht, totalitaire controle en het verdwijnen van individuele vrijheden niet. Zou je mij daar eens een goed antwoord op kunnen geven waarom dat zo is? Het enige wat je uit kan brengen is dat ik meteen weer in een samenzwering geloof. Dat zegt mij al genoeg over hoe vastgeroest je zit qua bepaalde gedachten. En het is niet dat ik in een samenzwering geloof, ik sluit alleen niks uit, maar wel zie dat dingen als medische paspoorten en enkel toegang krijgen tot publieke ruimtes als je getest en/of gevaccineerd bent nu al bespreekbaar gemaakt worden. Met alle respect, maar als je me 1,5 jaar geleden had gezegd dat dit iets zou zijn dat over 1,5 jaar tot de mogelijkheden zou behoren zou ik het absoluut niet geloofd hebben. En jij mag dat dan lekker weg bagatelliseren, maar ik vind dat behoorlijk beangstigend ja. Vele malen enger dan een virus.

Dus het is niet zozeer dat ik bang ben voor verandering, maar wel voor verandering die onderdrukking van de bevolking tot gevolg kan hebben. En al helemaal als daar geen enkele grondslag voor bestaat. Laat het duidelijk zijn, ik vind het zelfbeschikkingsrecht een van de grootste rechten die we hebben dat ook te allen tijde beschermd moet worden. En enige aanpassingen maken om medemensen te beschermen is tot daar aan toe, maar ten eerste gaat die vlieger nu niet op en ten tweede moeten die aanpassingen niet ernstige implicaties tot gevolg kunnen hebben. Dan ben ik maar zwak volgens jou, maar ik zou als ik jou was eens een geschiedenisboekje erbij pakken. Het is mij in ieder geval duidelijk dat met iemand als jou niet te praten valt, want nergens ga je er echt op in. Je praat enkel de fabeltjes waar je zelf in gelooft voor jezelf goed en bagatelliseert alles kapot. Prima, maar met een dergelijk persoon kan je inderdaad geen normaal gesprek voeren.

En nogmaals, jij gaat uit van de aanname dat het tijdelijk is, dat straks alles weer normaal is en dat we dit achter de rug hebben. Hierbij accepteer je een overhaast ontwikkeld vaccin waarbij je er ook, nogmaals, geen enkel probleem mee hebt dat er al gesproken wordt over coronapaspoorten en indirecte vaccinatieplichten. Dus de angst vanuit de media is er dusdanig bij je ingeslopen dat we alle rechten die ons beschermen als burger maar moeten laten varen en dat alles geoorloofd is? Als we dat "enge" virusje maar verslaan? En dan aan het einde jezelf een schouderklopje geven, omdat jij je steentje hebt bijgedragen aan het "redden" - ik schrijf het tussen aanhalingstekens, want het gros van die mensen zijn toch al ten dode opgeschreven op een niet al te lange termijn - van een select clubje maar daarvoor wel bepaalde dingen hebt opgegeven die je nooit meer terugkrijgt en die op de lange termijn veel belangrijker zullen blijken dan dat je je nu realiseert? Je zal jezelf nog wel eens achter je oren krabben.

• dvd-linden
The Realone schreef op donderdag 31 december 2020 @ 00:29:
[...]

Wat een gigantische onzin. Het heeft 0 te maken met emotionele chantage, dat bekt wel beter voor jou maar raakt kant noch wal. Het is emotionele peiling en die geeft aan dat er bij jou serieus wat van ontbreekt. Dat ga jij niet inzien met oogkleppen op maar het valt nogal op hier.
Maargoed, jou maakt het toch geen drol uit. Het maakt jou niet uit dat een hoop ouderen en die met een zwakkere gezondheid massaal het loodje leggen "want die gaan toch wel dood".
Nee, ik weet wel wat er mis is hier.
Pure emotionele chantage wat je hier weer doet. We moeten levens redden, want de dood die moeten we niet accepteren hoor. En wat de concessies zijn die we moeten doen om die levens te redden maakt geen zier uit, want alleen de levens van mensen met corona zijn belangrijk. En dat het middel dan vele malen erger is dan de kwaal, who cares. Ik heb geholpen om een paar levensjaren van zwakkeren in de samenleving te redden. Wat ben ik toch goed!

Bah!

Overigens sluit ik me aan bij @Anoniem: 235591: Ik ga dit lekker laten voor vandaag wat het is. De beste wensen allemaal!

[Voor 5% gewijzigd door dvd-linden op 31-12-2020 12:24]

• Andyk125
Anoniem: 235591 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:56:
@The Realone en @Andyk125
Als het nul te maken heeft met emotionele chantage, zoals ik dat noem, stop dan direct met scenario's voorstellen als dat ik het zou krijgen of familie of anderszins. Net als dat hele 'we moeten het samen doen' en 'je doet het ook voor een ander'. Dat is op gevoel inspelen. Gezond verstand gebruiken is goed nadenken waarom er bepaalde maatregelen zijn en welke (wetenschappelijke) grond daar onder ligt. Daar tegen over staat de prijs die je er voor betaalt. M.a.w. is het middel niet erger dan de kwaal? Nu is het symboolpoltiek met de mnm want nog steeds is het een besluit tegen het advies in van het OMT en RVM.

Verder mooie rant van jullie. Als jullie het topic beter gelezen hadden zou je zien en kunnen lezen dat ik niet tegen bepaalde maatregelen ben en me daar in zoverre mogelijk ook aan houdt maar er net als velen sterk aan twijfel of het wel werkt, dus nut heeft. Als je nog verder gelezen had, en misschien heb je erover heen gelezen, had je kunnen weten dat ik in een verpleeghuis werk met risicogroepen, verdachten van Covid en Covid patiënten welke we doorsturen naar een eigen quarantaineafdeling binnen de instelling. Je hoeft mij niet te vertellen wat Covid is en wat het doet.

Tot zover want nu ga ik oliebollen eten en feest vieren in aanloop naar het nieuwe jaar. De beste wensen en geluk voor een ieder.

:9B
Als mensen geen scenario's mogen voorstellen hoe gaat men dan begrijpen wat voor impact iets heeft op iemands leven. Als dat niet mag en de overheid zou dat ook niet doen dan loop je altijd achter de feiten aan en kun je nergens op inspelen. Alle rekenmodellen om maatregelen te treffen maken gebruik van scenario’s.

Dat jij dat emotionele chantage noemt moet je zelf weten. Je praat zelf ook over een prijs betalen, maar waar hebben we het uiteindelijk over. Een mondkapje bij openbare plekken, hoe moeilijk en ingewikkeld kun je het maken. Alle beetjes helpen, gezamenlijk maken de maatregelen een effectief middel tegen het virus. Zolang mensen zich er maar aan houden en dat is jammer genoeg voor velen al te ingewikkeld.

Mensen van betichten een of andere rant te schrijven of emotionele chantage toe te passen terwijl je de afgelopen twee pagina’s hele verhalen aan het vertellen bent over alles en nog wat en dat noem je geen rant? Alleen omdat je zelf twijfelt over het nut van mondmaskers?
Ik heb niet alle pagina’s terug gelezen van je reacties dus ik wist niet dat je in een verpleeghuis werk, maar dit maakt je standpunt voor mij alleen maar erger. Je werkt met mensen die een risico groep zijn, daar waar veel mensen over de vloer komen en waar je zelf ook snel te maken krijgt met het virus. De 1,5 meter afstand kun je bij dit soort werkzaamheden niet altijd hanteren, maar toch blijf jij je afvragen wat het nut is van een mondmasker?

We zullen het er toch niet over eens worden, maar ik ben in ieder geval blij dat men het vanuit de overheid verplicht heeft.

Ik wens iedereen een goede jaarwisseling en blijf gezond!

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Deze discussie gaat tot zover veel op de man en er wordt veel met emotie gereageerd. Tevens is de discussie over overbevolking en of de maatregelen gepast zijn tegen de zwakkeren, zeker op dit moment zeer ongepast en daarmee ongewenst.

Voor nu sluit ik het topic, als er nieuwe ontwikkelingen zijn omtrent het beleid of de richtlijnen omtrent het verplicht dragen van mond-neus maskers kan het topic weer eventueel open. Geef dit dan even aan in Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic
Tevens voor ervaringen en tips is er Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)

Tweakers Discord

Pagina: 1 ... 24 25 26 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op: dit topic staat in het themaforum [COR].

Dat houdt in dat er dezelfde regels van kracht zijn als in [bijv. [AWM].

Houd de discussie ontopic, en onthoud je van discussie-verstorend gedrag. Dat wil zeggen, discussieer omtrent de ontwikkelingen van het beleid en de wetenschap. Ervaringen omtrent het dragen van mondkapjes mogen hier: Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)

Het ad nauseam herhalen van je mening - zonder enige argumentatie of bewijs - is niet hetzelfde als gelijk hebben of krijgen, en is uiterst storend. We gaan hier niet uitvechten wie uiteindelijk gelijk heeft.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee