In het algemene topic gaat het erg veel over mondkapjes en 'as we speak' lijken we in Nederland een breder mondkapjesadvies te krijgen. Ik heb over de discussie eerder het volgende gezegd:
Waar kunnen we het over hebben?
Natuurlijk heb ik toen niet alle argumenten beetgepakt, maar ergens lijkt dit wel continu terug te komen, terwijl een discussie over wat nu wel en niet werkt, best interessant is, zeker met goede onderbouwing. Dat kunnen we volgens mij mooi in dit topic doen, zodat het ook niet andere topics vervuild (wat ook al geopperd werd in het feedbacktopic).ZieMaar! schreef op woensdag 30 september 2020 @ 08:16:
Qua mondkapjes worden we het hier toch niet eens.
Nogmaals, de argumenten van de voorstanders:
# alle beetjes helpen, ook al is daar geen bewijs voor
# baat het niet, dan schaadt het niet
# het helpt je herinneren dat er Corona is
# ik was in land a en dat was top
En de tegenstanders:
# het gaat ten koste van andere maatregelen
# wellicht helpt het niets, ook al is daar geen bewijs voor
# het heeft geen toegevoegde waarde bovenop de andere maatregelen
# ik was in land b en moet je zien wat daar gebeurde
Vervolgens worden er allerlei scheve vergelijkingen met andere landen bijgehaald die de discussie nog meer vertroebelen en we eindigen met voorstanders die tegenstanders egoïstisch noemen en hun in de viruswaanzin hoek proberen te zetten (en vice versa). Het liefst nog (beide kampen) met een sneer naar ‘de Nederlander’.
Wellicht is het handiger om niet al die argumenten te herhalen, maar bij nieuwe inzichten de bron te linken, de relevante stukken te quoten en van daaruit een inhoudelijke discussie te hebben?
Waar kunnen we het over hebben?
- Hoe kan de verplichting nou wel of niet geregeld worden
- Het laatste nieuws over de inzet van mondkapjes in Nederland[/i]
- Goede bronnen met nieuwe informatie
- Tips voor brildrages etc