Ik denk dat de discussie hier in dit topic prima laat zien waarom het zo belabberd gaat op dit moment. Het totale onbegrip, het gebrek aan kennis (dat is geen verwijt maar een constatering), gebrek aan empathie, het wijzen naar anderen, geen verantwoordelijkheid nemen etc.
Het is inmiddels net zo erg gepolariseerd als de zwarte pieten discussie helaas en dat lijkt een trend te worden met het huidige Trump klimaat. Feiten zijn niet meer belangrijk. De onderbuik regeert. De oplossing moet 100% alle problemen in een keer oplossen of het is "onzin". Mensen zijn zo snel op hun piemeltje getrapt want ohwee als je aan "hun vrijheid en rechten" komt.
Helaas is de tijd van normale discussies, van feiten, van rationaliteit voorbij en is het vooral de onderbuik die spreekt. Het zou zo simpel moeten zijn. Gewoon met zijn allen ff normaal doen en je zo goed mogelijk aan de behoorlijk simpele regels houden. Iedereen begrijpt dat dit niet altijd en overal gaat lukken. Geen probleem maar probeer het zo goed mogelijk na te leven als kan. Helaas is gewoon 50% van Nederland (of de wereld) intellectueel te beperkt om dit te snappen. En dat is absoluut geen verwijt want daar kan je nou eenmaal weinig aan doen maar dat geeft wel aan dat de huidige manier van solidatieit, zelfstandigheid en eigen verantwoordelijkheid niet werkt voor een groot deel van de bevolking.
Dus nee ik zeg absoluut niet dat mondkapjes werken, de heilige graal zijn of dé oplossing zijn. Ik zeg wel dat al die andere regels, oplossingen en aanpassingen die daarvoor gedaan zijn blijkbaar zo moeilijk voor een hoop mensen zijn dat we nu als pleisters dit soort zaken denken nodig te hebben. En zelfs daar wordt dan over gezeurd en gemekkerd.
“Water is two parts hydrogen and one part oxygen. What if someone says, "Well, that's not how I choose to think about water."? All we can do is appeal to scientific values. And if he doesn't share those values, the conversation is over. If someone doesn't value evidence, what evidence are you going to provide to prove that they should value it? If someone doesn't value logic, what logical argument could you provide to show the importance of logic?”
[
Voor 30% gewijzigd door
thewizard2006 op 11-10-2020 10:23
]