MikeyMan schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 12:21:
[...]
Goede instelling!
Je wilt zo lang mogelijk van zoveel mogelijk maatregelen genieten begrijp ik?
Dit is precies de reden waarom het zo’n bende is in NL. Je kunt denken ‘hij houdt zich er niet aan, maar kleine moeite als ik het zelf wel doe’.
Maar nee, wij Nederlanders (behalve @
RodeStabilo natuurlijk

) zijn te goed voor een simpel virusje, dus als hij het niet doet hoef ik het ook niet...
Over je eigen glazen ingooien als samenleving zeg.
Ik lees zijn opmerking toch anders, meer van "als je wilt dat iemand iets doet, geef dan zelf het goede voorbeeld.".
En niet dat hij per se recalcitrant wil doen omdat een politicus te aso is om zelf de regels te volgen.
Althans, zo kijk ik er wel tegenaan: de mensen die niet de capaciteiten/mogelijkheden om in te schatten wat wel of juist niet doen in deze situatie, help je het meeste door simpele en eenduidige regelgeving.
En niet met A zeggen en dan zelf B doen.
Geldt ook voor de premier (GEEN HANDEN MEER SCHUDDEN HOOR! Enfin, 2 seconden later

), koning, burgemeester van mokum etc.
Het komt nu nogal over als "All animals are equal, but some animals are more equal than others" en tja, dan krijg je wrijving.
For the record: ik zou liever 2-3 maanden zéér strenge verplichte maatregelen hebben die voor iedereen gelden (het liefst voor de hele wereld tegelijk), dan dit halfzachte amper-verplichte inconsequente geneuzel waardoor het nog een jaar of langer kan duren
Iets met zachte heelmeesters....