Je noemt volgens mij maar 1 bron en daarin lees ik niets over bescherming van de gebruiker door niet-medische maskers. Ze stellen dat werkzaamheid van die maskers sowieso niet is aangetoond.NMe schreef op woensdag 30 september 2020 @ 21:10:
[...]
- Het hoeft niet alleen mij te beschermen maar ook de mensen waarmee ik contact heb.
- Het beschermt wel degelijk ook de drager.
- Ik had bronnen. Waar zijn de jouwe?
De Volkskrant heeft gisteren nog een overzicht gemaakt van recente wetenschappelijke inzichten. Ook daaruit komt geen duidelijk voordeel uit naar voren. Veel anekdotes. Wel een vergelijking van staten met en zonder mondkapjesbeleid in de VS maar de gevonden verschillen waren niet statistisch significant.There is evidence of beneficial effects in medical mask studies, and such effects might also exist for optimally designed cloth masks, although the direct evidence is currently limited to observational and droplet studies.
Ik vind het ver gaan om puur op politieke gronden, zonder wetenschappelijke onderbouwing een dergelijke vervelende ingrijpende plicht op te leggen in een situatie waar besmettingen voorzover bekend bijna niet voorkomen.
Sluit dan de horeca. Daarvan weten we dat het een substantiële bijdrage levert aan de besmettingen.
Voor besmettingen in het voorbijgaan zoals in een winkel heb ik überhaupt nog geen bevestigende literatuur gelezen.