Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.760.553 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-05 23:36
Het is qua software i.c.m. techniek gewoon allemaal een beetje knullig nog in Europa in vergelijking tot Tesla. Hopelijk leren ze snel. Daarentegen is de kwaliteit van materialen en afwerking gelukkig wel fraaier.

Overigens zit ik niet te wachten op elke keer mijn auto updaten. Met een beetje pech zit je met een bug en rijd dat ding niet. Moet je weer wachten op de volgende update. Drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04:58

rammes

koekebakker 1e klas

ervh schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:33:
[Afbeelding]

Toch jammer dat deze kleur er nog niet was. Die is ook wel vet :)
ik heb altijd het idee dat ik dan in de situatie kom van: hè ik zag je daar, of hè je was de bij AH want ik zag je auto daar.
zal wel aan mij liggen maar toch.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:23
Een soms ietwat zure review van de ID.4
Waarschijnlijk en helaas wel met een kern van waarheid

https://www.nrc.nl/nieuws...-blijft-te-groot-a4029431

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
@Loepoog hoe lezen zonder abonnement of is dat alleen bij Firefox?

[ Voor 27% gewijzigd door knirrebir op 28-01-2021 19:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:23
knirrebir schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:04:
Incognito lezen werkt bij mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
knirrebir schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:04:
Ik had er geen last van. Kan het gewoon lezen bij de google sidebar.
Zal je wel een PM met het artikel sturen.
(Edit: ik zie dat je het al hebt gelezen)

Misschien nog niet zo verkeerd dat we niet bij de eerste lichting Enyaq's zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Loepoog op 28-01-2021 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Zo zuur is het niet vind ik, qua fysieke knoppen heeft de enyaq die, gelukkig en denk qua infotainment toch prettiger is dan bij id4, actieradius is een dingetje, maar ligt ook aan rijgedrag en temperatuur, denk dat als er meer reviews komen en ev-database bijgewerkt is weten we waar we aan toe zijn, één zo'n review zie ik niet als de hele waarheid en verpest mijn vooruitzicht voor enyaq niet.

[ Voor 13% gewijzigd door knirrebir op 28-01-2021 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@Loepoog pm hoeft niet, even via andere pc koppeling geopend en gelezen, thnx voor delen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

Loepoog schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:01:

Drie punten van aandacht, Volkswagen. Herzie dit systeem; herstel de stoffelijke bedieningsclusters voor ventilatie en klimaatregeling; zet de bijl in die belachelijke gadgets. Zelfs werkende virtual reality voegt niets toe en ik háát koplampen die als welkomstgroet hun draaibare designoogballen leutig naar me laten lonken.

tja dit klinkt meer als dat het door iemand van 50+ is geschreven en wel meer persoonlijke frustraties heeft.

Ik zou het doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jalk
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08-01-2023
Vandaag toch maar eens met de dealer gebeld ivm de berichten over de elektrische achterklep. Ging er zelf vanuit dat het bij een elektrische wagen van 45+ wel standaard zou zijn maar niet dus. ik heb de pakketten comfort en assistentie naar plus laten omzetten. Hij staat nu op om tussen week 17-20 geleverd te worden Ipv week 15. Nog even iets langer wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jalk
rammes schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:19:
[...]

Drie punten van aandacht, Volkswagen. Herzie dit systeem; herstel de stoffelijke bedieningsclusters voor ventilatie en klimaatregeling; zet de bijl in die belachelijke gadgets. Zelfs werkende virtual reality voegt niets toe en ik háát koplampen die als welkomstgroet hun draaibare designoogballen leutig naar me laten lonken.

tja dit klinkt meer als dat het door iemand van 50+ is geschreven en wel meer persoonlijke frustraties heeft.
Dat vind ik ook. Wij zijn met een volgeladen tesla X naar Oostenrijk gereden en dan haal je ook zeker de opgegeven km’s niet. Wat knirrebir ook aangeeft. De meeste winst haal je toch uit je rijstijl.
Verder moet je gewoon heerlijk genieten van het ontspannen rijden met een elektrische auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:00
Jalk schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:40:
Vandaag toch maar eens met de dealer gebeld ivm de berichten over de elektrische achterklep. Ging er zelf vanuit dat het bij een elektrische wagen van 45+ wel standaard zou zijn maar niet dus. ik heb de pakketten comfort en assistentie naar plus laten omzetten. Hij staat nu op om tussen week 17-20 geleverd te worden Ipv week 15. Nog even iets langer wachten.
Wanneer had je initieel besteld en hoe snel wist je de nieuwe levertijd?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MasterNuttie
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-04-2023
Jalk schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:56:
[...]

Dat vind ik ook. Wij zijn met een volgeladen tesla X naar Oostenrijk gereden en dan haal je ook zeker de opgegeven km’s niet. Wat knirrebir ook aangeeft. De meeste winst haal je toch uit je rijstijl.
Verder moet je gewoon heerlijk genieten van het ontspannen rijden met een elektrische auto.
Dat en mijn diesel komt ook niet in de buurt van de opgegeven waarden wat ik ook probeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05 12:42
vinom schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:36:
[...]

Keyless entry is op mijn Octavia toch anders. Hij ontgrendelt niet vanzelf als je bij de auto staat. Je moet je hand tussen de deurklink doen en dan ontgrendeld hij. Zelfde met sluiten, even 'aaien' aan de klink en hij gaat op slot. Voordeel is dat de sleutel in je broekzak kan blijven.
Ah okay, mijn ervaring is met de talisman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
knirrebir schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:37:
Het is wat @vinom zegt, zie bijvoorbeeld filmpje van skoda scala op YouTube mbt kessy.
Qua sleutel en wat kan qua ontgrendelen instructieboekje lezen, daar staat het in.
Okay, dan heeft Renault dit dus nog mooier geregeld.😉😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FJP84
Het begint drukker te worden in de wijk met EVs. Zie net een id4 publiek staan laden. Mooie bak ook, maar ben blij met de keuze voor de Enyaq!

Ik verwacht dat de gemeente over een tijdje wat meer palen zal plaatsen. :)

[ Voor 21% gewijzigd door FJP84 op 28-01-2021 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jalk
FJP84 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:21:
[...]

Wanneer had je initieel besteld en hoe snel wist je de nieuwe levertijd?
Ik heb hem 5 oktober besteld en werd al gelijk op week 15 gezet. Toen ik vandaag contact met de dealer opnam zag hij dat ik sta gepland voor tussen week 17-20. Hij zou sowieso begin feb contact opnemen omdat hij dan verwachte meer over de leverdatum te kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyyka
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-05 23:34

Ondanks dat er een laadpaal op de oprit komt twijfel ik nog over het toevoegen van de 100kw oplaadmogelijkheid. Als ik dan onderstaande lees in combinatie met de horrorverhalen over een latere levering ga ik mijn config toch niet aanpassen.
Onderweg naar huis dan maar meteen even zijn snellaadkunstje uitproberen. Dat houdt niet over. In elf minuten laadt hij aan een 350-kW-lader zo’n 7 kW bij, uitgesmeerd over een uur geen schim van de beloofde 125.

|  Macbook Air M1 16GB |  iPhone 15 Pro Max 256GB |  iPad Pro 11” 2021 WiFi + Cellular 128GB | PS5 |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CrashKonijn
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:07
@Eyyka dat heeft er mee te maken hoe vol de batterij is. Alleen als hij echt leeg is kun je op 125kwh laden. Je kunt dus veel beter met 10% batterij 10 minuten aan de snellader staan dan bij 70%:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WCd7wSdECqDeFGkrV6DB3BOu3Vw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8iEuDDe8PjpAnUX3gsJWkRXi.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@CrashKonijn klopt, is al genoeg aan de orde genomen in dit topic.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ervh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23:11
Gelukkig deel je zelf nooit meermaals dezelfde info knirrebir ;)

Misschien heb ik er over heen gelezen, maar zijn er al mensen die een update met een definitieve productieweek en leverweek hebben ontvangen van hun dealer?

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rammes

rammes

koekebakker 1e klas

knirrebir schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 23:08:
@CrashKonijn klopt, is al genoeg aan de orde genomen in dit topic.
misschien is er nog een functie open voor modje.. :O

Ik zou het doen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bbalance
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-02 11:12
goetfoud schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:33:
[...]

Nog een keer ter verduidelijking.
Kessy is dus keyless entry. Kom je bij de auto dan ontgrendeld deze vanzelf automatisch. Dus daarna zelf te openen deuren, ook de achterklep. Loop je van de auto weg vergrendelen ook weer alle portieren. In het comfort plus pakket zit dan als extra dat de achterklep automatisch geopend en gesloten kan worden, tevens met een voetbeweging onder de achterkant door.
Ik heb nu ook een Skoda (Octavia) met Kessy. Hij gaat pas van het slot bij de voordeuren als je je duim op de deurgreep legt en bij de 5e deur gaat ie van slot als je hem opent. Op slot doen gaat ook met je hand of duim op de deurgreep. Dus niet op afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-04 15:41
Eyyka schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:57:
[...]

Onderweg naar huis dan maar meteen even zijn snellaadkunstje uitproberen. Dat houdt niet over. In elf minuten laadt hij aan een 350-kW-lader zo’n 7 kW bij, uitgesmeerd over een uur geen schim van de beloofde 125.
Dit is toch wel dramatisch. Ok , volgens mij als ik het goed lees, was de accu nog redelijk vol
(112km gereden ,dus nog ca 60% over? (80% uitgangspunt - 25Kw)
maar dan nog zou je wel minimaal de dubbele laadsnelheid willen zien.dan hij aangeeft (7kw/11/min =slechts 38 kw/h

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert_ZM
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 05:34
Kaaschef schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 02:35:
[...]

Dit is toch wel dramatisch. Ok , volgens mij als ik het goed lees, was de accu nog redelijk vol
(112km gereden ,dus nog ca 60% over? (80% uitgangspunt - 25Kw)
maar dan nog zou je wel minimaal de dubbele laadsnelheid willen zien.dan hij aangeeft (7kw/11/min =slechts 38 kw/h
Ik vermoed dat hij rustig gereden heeft en de accu daardoor niet voldoende op temperatuur was. Er komt dacht ik nog een software update voor de ID4 (en daarmee ook voor de Enyaq) waarbij de accu op temperatuur gebracht wordt als je een snellader op neemt in je routeplanning in de navigatie. Op Youtube ook gezien dat bij een koude accu niet de maximale snelheid gehaald wordt. Dan het beste kort voor het laden even krachtig optrekken en/of remmen met maximale regeneratie. Daarmee komt de accu meer op temperatuur en kan wel met maximale snelheid geladen worden. Overigens is de 38 kw/h wel erg laag, wellicht dat in die 11 minuten ook de tijd meegerekend is van het aansluiten van de laadkabel en starten van de sessie. Zonder video erbij is het wat lastig objectief oordelen hoe snel er werkelijk geladen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
bbalance schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 23:24:
[...]

Ik heb nu ook een Skoda (Octavia) met Kessy. Hij gaat pas van het slot bij de voordeuren als je je duim op de deurgreep legt en bij de 5e deur gaat ie van slot als je hem opent. Op slot doen gaat ook met je hand of duim op de deurgreep. Dus niet op afstand.
Ik had het gelezen inderdaad. Bij renault is dit anders. Zoals jij het beschrijft werkt ook maar tevens al als je bij de auto staat voor ontgrendeling en als van de auto wegloopt voor vergrendeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
Lees net dat je in Noorwegen wél standaard een 230/400V lader meegeleverd krijgt, naast de mode 3 kabel. Weet niet 100% of het waar is, maar dat vind ik dan wel weer bijzonder...

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvr72
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-01-2023

Jeroenvr72

Windsurfer en levensgenieter.

vinom schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:36:
[...]

Keyless entry is op mijn Octavia toch anders. Hij ontgrendelt niet vanzelf als je bij de auto staat. Je moet je hand tussen de deurklink doen en dan ontgrendeld hij. Zelfde met sluiten, even 'aaien' aan de klink en hij gaat op slot. Voordeel is dat de sleutel in je broekzak kan blijven.
Ik heb bewust geen Kessy genomen, als ik ga surfen moet ik nu (bij mijn Octavia met Kessy) de sleutel in een waterdicht zakje meenemen, omdat als de sleutel in een sleutelkluisje zit, deze nog steeds te dicht bij de auto is, en iedereen er dus in kan, en zelfs weg kan rijden. Voor mij dus geen Kessy meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:17
Jeroenvr72 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:22:
[...]

Ik heb bewust geen Kessy genomen, als ik ga surfen moet ik nu (bij mijn Octavia met Kessy) de sleutel in een waterdicht zakje meenemen, omdat als de sleutel in een sleutelkluisje zit, deze nog steeds te dicht bij de auto is, en iedereen er dus in kan, en zelfs weg kan rijden. Voor mij dus geen Kessy meer!
Bij vele andere merken kun je op dubbel slot teken drukken op de afstandbediening (zoals Renault) waarbij het automatisch openen dan even wordt uitgezet tot de volgende keer dat je weer uitstapt. Kan mij ook voorstellen dat dit op de Skoda zit.

[ Voor 3% gewijzigd door Genestealer op 29-01-2021 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:15
ervh schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:21:
Lees net dat je in Noorwegen wél standaard een 230/400V lader meegeleverd krijgt, naast de mode 3 kabel. Weet niet 100% of het waar is, maar dat vind ik dan wel weer bijzonder...
Overbodig

[ Voor 8% gewijzigd door jdbiggelaa op 29-01-2021 08:48 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pim89
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:40
Genestealer schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:35:
[...]

Bij vele andere merken kun je op dubbel slot teken drukken op de afstandbediening (zoals Renault) waarbij het automatisch openen dan even wordt uitgezet tot de volgende keer dat je weer uitstapt. Kan mij ook voorstellen dat dit op de Skoda zit.
Zoals wel vaker is ook hier de gebruikershandleiding de oplossing. Om jouw suggestie te bevestigen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qjQKoQpv-G9maqrsxvZzS0ie3sg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RSGRwXdCkEaaMddZvzCe5okH.png?f=user_large

Daarnaast zei ook iemand iets over het automatisch ontgrendelen als je op de auto af loopt. Dat kan dus wel. Maar dat moet je zelf activeren of deactiveren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M-PE_WcZ5LnSCyXg-6-z33-ZDhI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VOzaroxNgMes8S1afTnWg7Or.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OqBRrNJ7SIH5bwtqemVfMI9KyOY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/h8yWMZBwq4T00rCBGINqGfbC.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daan115
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 12:42
Genestealer schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:35:
[...]

Zo zie je maar hierboven, je bent niet de enige die surft ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-freakz
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 13:51
Jeroenvr72 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:22:
[...]

In mijn Octavia (2016) kan je echt niet wegrijden zonder de sleutel binnen de A-B stijlen te houden. Openen kan op wat verdere afstand, maar is nog steeds korter bij dan 2 meter. In ieder geval de laatste keer dat mijn vriendin probeerde de deur te openen terwijl ik nog wat verderweg stond (parkeergarage bijv.)...

SFE Enyaq Tips & Handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024

GOM blijft GOM, schat adhv vorige rijgedrag je bereik.

hij laadt met 112kw met huidige software en zeurt [even zonder te weten met welke % hij begint]?

Lees verder.. verbruik van 20.4 kwh/100km?! met 21's? dat red ik nooit. Kijkend naar RDW heeft deze auto een warmtepomp, dus dat is te verklaren of heeft een zijde voet.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pas1
  • Laatst online: 17-08-2022
ervh schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:21:
Dat heeft er misschien mee te maken dat ze daar nog echt strenge winters hebben dat de meeste mensen hun accu altijd dag en nacht aan de lader voor het huis hebben staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@pc-freakz Ja, maar je vriendin moet toch even wachten op de 'meester' 🤣.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
pim89 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:58:
[...]

Zoals wel vaker is ook hier de gebruikershandleiding de oplossing. Om jouw suggestie te bevestigen:
[Afbeelding]

Daarnaast zei ook iemand iets over het automatisch ontgrendelen als je op de auto af loopt. Dat kan dus wel. Maar dat moet je zelf activeren of deactiveren:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit werkt zo. deuren sluiten, met je "sleutel" op sluiten drukken, vervolgens het touchpaneel aantikken en dan zie je nog 1 keer knipperlichten branden en dan weet je dat kessy niet meer werkt. [easy comfort/virtual pedal ook niet meer]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pc-freakz
@knirrebir ze heeft gewoon een eigen sleutel hoor, alleen dus niet altijd mee. "Meester" is ook een beetje fout he, al kikken sommige mensen er op om anderen de baas te zijn of te vertellen dat ze dingen fout doen... ;)

Dus, graag ontopic @knirrebir haha :D

Ben eigenlijk meer benieuw hoe het nu wel of niet bij Enyaq gaat werken (wel on-topic).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbalance
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-02 11:12
leenderttimmers schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:47:
Vooraf alvast mijn excuses voor de overlast, aangezien er op dit forum al vaker over gecommuniceerd wordt, maar het is lastig om alles terug te vinden, ook op het tweakersforum over laadpalen. Ik ben het overzicht kwijt. Het gaat hierom:
Ik schaf de IV60 privé aan en ik wil ook een privé laadpunt op eigen terrein. Welke ik moet nemen: ik kom er niet uit. Ik lees positieve dingen over Zappi, ik zie ook de aanbieding via ANWB (Alfen).
Meterkast is op orde, fase 3. Ik heb al een elektrischiteitstopcontact buiten, er liggen 22 zonnepanelen op het dak, opbrengst circa 6000 kWh per jaar.
Wat raden jullie aan? Wat is goeie prijs/kwaliteit verhouding?
Wanneer je een eigen auto hebt of krijgt en het laadpunt alleen privé gaat gebruiken, zou ik een 3- fase Ce-form aansluiting (laten) monteren. Afhankelijk van de afstand naar de meterkast kun je dan voor enkele honderd euro klaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@pc-freakz heb betreffende woord tussen aanhalingstekens gezet, was als grap bedoelt, snap dat eenieder het anders kan opvatten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• goetfoud
Vandaag is het thuis laadpunt geïnstalleerd......nu nog een half jaar op de Enyaq wachten......😬😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ODVPjG9DmP2BeTaJa2FDWJAlLBA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WScwNf08PFbpC0DIpau7Hk6c.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
@goetfoud netjes, volgens mij gaat er zo'n één ook bij mij komen, alleen dan met vaste kabel; heb jij bewust gekozen zonder vast kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:48
Met vaste kabel is zo prettig. Dat zie je echt veel te weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
goetfoud schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:21:
Vandaag is het thuis laadpunt geïnstalleerd......nu nog een half jaar op de Enyaq wachten......😬😅

[Afbeelding]
Netjes, een Alfen Eve single line Pro? Met loadbalancing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:31
tiguan schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:30:
Met vaste kabel is zo prettig. Dat zie je echt veel te weinig.
Idd. Minder mooi wellicht maar zoveel praktischer.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
Heb 2 weken terug dezelfde laten hangen.
Ook de keuze zonder vaste kabel gemaakt. De buurman van een paar deuren verder heeft dezelfde maar met vaste kabel. Ik geef meteen toe dat het praktischer is, maar het ziet er wat rommeliger uit. Zal wel een afwijking zijn, maar ik kan er slecht tegen en dit oogt voor mij beter.
Bovendien heb ik makkelijk praten. Mijn vrouw laat voor het slapen gaan altijd de hond uit en zei uit zichzelf dat ze dan wel de kabel zou inprikken. Nice!
Ik schaf trouwens wel een extra kabel aan die ik netjes kan weghangen in de garage. Dat gemak zoek ik dan wel weer op :)

Edit:
Rete-irritant trouwens dat altijd het display aan staat. Je kunt het alleen dimmen.

[ Voor 7% gewijzigd door Loepoog op 29-01-2021 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc-freakz
Ik heb hem ook besteld zonder vaste kabel. Kabels gaan vroeg of laat kapot, zeker als je hem continu netjes oprolt (om de arm) en dan horizontaal als een soort wokkel afrolt (dat gaat niemand elke keer precies goed doen). Elke keer zit er dan een beetje meer draai in. Elke tweaker herkent wel een bos gedraaide kabel, al is het bij iemand anders ;)

Kortom, gekozen voor de losse kabel, die kan ik er ook in laten zitten als ik wil.
Daarnaast oogt het veel netter en heb je minder oppervlakte aan de muur (zeker daar waar het krap is, bijv. naast je voordeur, tussen een kozijn/inham of zo).

[ Voor 0% gewijzigd door pc-freakz op 29-01-2021 13:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vinom
Ik bestel met vaste kabel. Geen zin dat mijn kabel gejat wordt als mijn auto 's nachts klaar is met laden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@pc-freakz en als je losse kabel in laadpunt laat zitten, maar niet in auto dan kan deze niet gestolen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvr72

Jeroenvr72

vinom schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:14:
Ik bestel met vaste kabel. Geen zin dat mijn kabel gejat wordt als mijn auto 's nachts klaar is met laden :)
Volgens mij kun je de kabel niet loskoppelen van de auto als je geen sleutel hebt toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc-freakz
@knirrebir eigen oprit met relatief veel afstand tot de straat. Niks is uitgesloten, maar de kans is heel klein (zeker icm cameras). Niet dat ik van plan ben hem te laten zitten, maar wie dat zou willen weet hier vast wat op te vinden (haakje aan de muur bijv. met een oog).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc-freakz
Jeroenvr72 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:16:
[...]

Volgens mij kun je de kabel niet loskoppelen van de auto als je geen sleutel hebt toch?
je kan instellen wat je laadpaal moet doen. Zijn verhalen van tesla's die die kabel losgooien (aan beiden zijden) als het vriest bijv. Google maar.

Bij de Alfen kan je het instellen wat hij moet doen. Dus ook als de auto stopt kan je hem laten locken (mist hij dus wel aan het laden is geweest). Aldus handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-05 14:14
@goetfoud Ziet er netjes uit! Ik krijg dezelfde, ook van Eneco. Kun je zelf nog dingen instellen/uitlezen op de wallbox? Heb je een Eneco laadpas gekregen, of alleen de laadpas via een LM?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc-freakz
goetfoud schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:21:

[Afbeelding]
Ik zou mooi een andere logo er gooien >:) . En als het scherm niet uit kan, misschien even aan de binnenkant van de behuizing een beetje blinderen (folie op de ruit haha) of zo?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Ik heb al 2 jaar een laadpaal met vaste kabel zonder authorisatie (pluggen en laden), en dat ding laat geen slijtage zien (Tesla Wall Connector) en (zover ik weet) nog nooit een ongeauthoriseerde auto gehad die wilde laden op onze oprit.
Ultiem gemak 👍 Nooit meer zonder.

[ Voor 4% gewijzigd door _eLMo_ op 29-01-2021 13:21 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loepoog
basmq schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:20:
@goetfoud Ziet er netjes uit! Ik krijg dezelfde, ook van Eneco. Kun je zelf nog dingen instellen/uitlezen op de wallbox? Heb je een Eneco laadpas gekregen, of alleen de laadpas via een LM?
De laadpas krijg je pas bij de auto.
Dacht dat je dan ook naar een online-portal kunt.
Het instellen e.d. (bijv display dimmen) heb ik voor naar Eneco moeten bellen. Die doen dat dan op afstand voor je.
Weet er eigenlijk verder nog (te) weinig van. Zou inderdaad ook wel kunnen instellen wat de laadpaal/kabel doet als het laden klaar is. Ik heb een losse kabel en deze moet of aan de Enyaq of aan de Laadpaal vergrendeld blijven.
Weet iemand hoe dat gaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Genestealer
Ik ben geen modje hier en wil mij ook zo niet gedragen maar zullen we laadpalen discussie in de specifieke tweakers forum verder voeren? Een voorstel hoor.

Het grote "thuis laden van je EV" topic.

Weet iemand of er een Enyaq brochure boekje te verkrijgen is? Ik vind een fysiek boekje altijd wel leuk om erin te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
pc-freakz schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:18:
[...]

je kan instellen wat je laadpaal moet doen. Zijn verhalen van tesla's die die kabel losgooien (aan beiden zijden) als het vriest bijv. Google maar.

Bij de Alfen kan je het instellen wat hij moet doen. Dus ook als de auto stopt kan je hem laten locken (mist hij dus wel aan het laden is geweest). Aldus handleiding.
dat was een probleem met een instelling van openbare laadpalen. Als de auto een signaal geeft dat de stekker los is [tesla in dit geval want bevriezing] dan ging de laadpaalzijde ook los. Dat euveltje is nu wel rechtgezet en staat het op slot totdat je met je laadpas scant. Of je auto los maakt of niet.

Auto heeft ook een instelling om kabel los te maken aan auto zijde nadat je klaar bent met laden. staat standaard uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02:25
Pas1 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:20:
[...]

Dat heeft er misschien mee te maken dat ze daar nog echt strenge winters hebben dat de meeste mensen hun accu altijd dag en nacht aan de lader voor het huis hebben staan...
Dit is echt het meest absurde argument dat je kan verzinnen om de kostenbesparing goed te praten.
Die lader wordt enkel gebruikt als er geen laadpaal in de buurt is, maar wel een stopcontact. Overbodig? Over 5 jaar misschien, maar als eerste EV van Skoda zouden ze dit er echt wel standaard moeten bij doen.

Is net alsof Apple bij de allereerste Iphone je wel een oplaadkabel meegeeft, maar geen gewone adapter voor in het stopcontact te steken. Dus alsof je altijd verplicht was om op te laden via je laptop. Nu gaat dat, want iedereen heeft er zo'n 10 dezelfde adapters liggen. Maar 10 jaar geleden?Komaan..

Ze gaan in Noorwegen echt niet de 220v laadkabel verbruiken omdat daar auto's blijvend gevoed worden door de koude :') hahaha
Wil je bronnen wel eens zien waar uit blijkt dat de Noren niet vooral vertrouwen op eigen laadpalen bij hun woning.
Enige reden is: meer winst voor Skoda / PON

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stengel
  • Laatst online: 16-08-2022
Genestealer schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:32:
Ik ben geen modje hier en wil mij ook zo niet gedragen maar zullen we laadpalen discussie in de specifieke tweakers forum verder voeren? Een voorstel hoor.

Het grote "thuis laden van je EV" topic.

Weet iemand of er een Enyaq brochure boekje te verkrijgen is? Ik vind een fysiek boekje altijd wel leuk om erin te kijken.
ik heb een boekje bij Muntstad in De Meern gewoon meegekregen. Ik denk dat alle dealers wel brochures hebben liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
knirrebir schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:25:
@goetfoud netjes, volgens mij gaat er zo'n één ook bij mij komen, alleen dan met vaste kabel; heb jij bewust gekozen zonder vast kabel?
Bewuste keuze met gedachtegang dat het er netter uitziet en dat ik vermoed dat kabel snel vies zal worden.
Maar goed, voor mij 1e EV dus mogelijk zit ik fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
vinom schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:32:
[...]

Netjes, een Alfen Eve single line Pro? Met loadbalancing?
2x ja 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-05 08:14
goetfoud schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:44:
[...]

Bewuste keuze met gedachtegang dat het er netter uitziet en dat ik vermoed dat kabel snel vies zal worden.
Maar goed, voor mij 1e EV dus mogelijk zit ik fout.
Daar levert Skoda een hele mooie (overpriced) schoonmaakkitje voor......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pas1
bottom line schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:33:
[...]

Dit is echt het meest absurde argument dat je kan verzinnen om de kostenbesparing goed te praten.
Die lader wordt enkel gebruikt als er geen laadpaal in de buurt is, maar wel een stopcontact. Overbodig? Over 5 jaar misschien, maar als eerste EV van Skoda zouden ze dit er echt wel standaard moeten bij doen.

Is net alsof Apple bij de allereerste Iphone je wel een oplaadkabel meegeeft, maar geen gewone adapter voor in het stopcontact te steken. Dus alsof je altijd verplicht was om op te laden via je laptop. Nu gaat dat, want iedereen heeft er zo'n 10 dezelfde adapters liggen. Maar 10 jaar geleden?Komaan..

Ze gaan in Noorwegen echt niet de 220v laadkabel verbruiken omdat daar auto's blijvend gevoed worden door de koude :') hahaha
Wil je bronnen wel eens zien waar uit blijkt dat de Noren niet vooral vertrouwen op eigen laadpalen bij hun woning.
Enige reden is: meer winst voor Skoda / PON
Ik zou eens een rondje rijden in Scandinavië, daarin zie je dat de meeste mensen standaard de accu (van hun verbrandingsmotor) onder stroom laten staan om er zeker van te zijn dat hij de volgende dag wil starten... en ik zei dat dit gebruik misschien de reden is dat hij erbij geleverd wordt omdat ze dat daar meer gewend zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• orcajoe
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-09-2024
Hallo, ik heb na lang zoeken, showroom bezoeken en het lezen van ettelijke forums uiteindelijk ook de knoop doorgehakt voor de skoda. Waren nog in de running: VW ID4, Ford Mustang Mach E & Tesla MY…
Het is een 80 geworden in quartz grey, levering eind mei-eind juni.
Ik mag wel zeggen dat dit forum zeker een hulp was bij het kiezen 😉

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• capellio
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-05 17:03
Ik lurk al een tijdje mee op (o.a.) dit forum, ter voorbereiding op het vervangen van onze auto (Hyundai Tucson uit 2007 op LPG) omdat deze kuren begon te krijgen met de kilometers die we maken.

Vorige week liet hij ons in de steek (140km van huis af ;( ), ruim 325K km op LPG gereden en daarvoor nog wat op benzine. Repareren is de moeite niet meer dus er moet wat nieuws komen. De verwachting was dat de auto vervangen moest worden dit jaar (eigenlijk al 3 jaar geleden) maar dat het halverwege de eerste maand zou zijn is een beetje zuur.

In ieder geval zijn we o.a. bij de Skoda dealer langs geweest en hebben we op internet diverse auto's bekeken en afgewogen wat voor ons de beste uitkomst is en dat is de Enyaq geworden.

In tegenstelling tot de meeste hier heb ik de dealer gevraagd wat er snel te leveren is (want maar één auto die nu stuk is). Hij heeft mij daarop zelf in het systeem laten zoeken naar mogelijke configuraties van auto's die gebouwd zijn/worden in de eerste slots (voor NL), dit zijn vooral demo-auto's en eigen inkoop. Daar is dan over het algemeen ook geen optie meer aan toe te voegen of af te halen.
Ik heb daar een uitvoering naar mijn smaak tussen gevonden en gisteren heb ik een akkoord gegeven. Als het goed is komt deze begin februari in NL en daarna bij de dealer. Voor het eind van Februari kan ik rijden : woorden van de dealer.

Als ik zelf zou samenstellen had ik er minder- en andere opties op gezet dan nu het geval is (om de kosten te drukken) maar uiteindelijk is iedereen tevreden. De auto die bij mij voor de deur komt is de demo-auto van de dealer zelf:
  • 80 versie (vanwege die kilometers)
  • Black magic
  • Suite
  • 125kw laden
  • Alarm
  • Comfort plus
  • Assistentie plus
  • Klimaat plus
  • Elek. trekhaak
  • Elek. verstelbare stoel met geheugen
  • Family
  • Transport
  • Licht
  • 21 inch velgen
  • Sport plus
  • Warmtepomp
Omdat dit onze eerste elektrische auto moeten we ons ook verdiepen in de laadpalen, de passen etc. Ik heb wel vaker in een EV gereden maar nooit zelf gehad.

Omdat ik waarschijnlijk als één van de eerste in NL de Enyaq kan rijden stel ik mijzelf ter beschikking (mijn ervaringen althans) voor jullie vragen. Jullie discussies en uitzoekwerk hebben mij immers ook geholpen met het maken van deze keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Chris_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-05 17:03
Gefeliciteerd met je aankoop. Fijn dat je er niet lang op hoeft te wachten (stiekem wel een beetje jaloers)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
capellio schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:34:
Ik lurk al een tijdje mee op (o.a.) dit forum, ter voorbereiding op het vervangen van onze auto (Hyundai Tucson uit 2007 op LPG) omdat deze kuren begon te krijgen met de kilometers die we maken.

Vorige week liet hij ons in de steek (140km van huis af ;( ), ruim 325K km op LPG gereden en daarvoor nog wat op benzine. Repareren is de moeite niet meer dus er moet wat nieuws komen. De verwachting was dat de auto vervangen moest worden dit jaar (eigenlijk al 3 jaar geleden) maar dat het halverwege de eerste maand zou zijn is een beetje zuur.

In ieder geval zijn we o.a. bij de Skoda dealer langs geweest en hebben we op internet diverse auto's bekeken en afgewogen wat voor ons de beste uitkomst is en dat is de Enyaq geworden.

In tegenstelling tot de meeste hier heb ik de dealer gevraagd wat er snel te leveren is (want maar één auto die nu stuk is). Hij heeft mij daarop zelf in het systeem laten zoeken naar mogelijke configuraties van auto's die gebouwd zijn/worden in de eerste slots (voor NL), dit zijn vooral demo-auto's en eigen inkoop. Daar is dan over het algemeen ook geen optie meer aan toe te voegen of af te halen.
Ik heb daar een uitvoering naar mijn smaak tussen gevonden en gisteren heb ik een akkoord gegeven. Als het goed is komt deze begin februari in NL en daarna bij de dealer. Voor het eind van Februari kan ik rijden : woorden van de dealer.

Als ik zelf zou samenstellen had ik er minder- en andere opties op gezet dan nu het geval is (om de kosten te drukken) maar uiteindelijk is iedereen tevreden. De auto die bij mij voor de deur komt is de demo-auto van de dealer zelf:
  • Black magic
  • Suite
  • 125kw laden
  • Alarm
  • Comfort plus
  • Elek. trekhaak
  • Elek. verstelbare stoelen met geheugen
  • Family
  • Transport
  • Licht
  • 21 inch velgen
  • Sport plus
  • Warmtepomp
Omdat dit onze eerste elektrische auto moeten we ons ook verdiepen in de laadpalen, de passen etc. Ik heb wel vaker in een EV gereden maar nooit zelf gehad.

Omdat ik waarschijnlijk als één van de eerste in NL de Enyaq kan rijden stel ik mijzelf ter beschikking (mijn ervaringen althans) voor jullie vragen. Jullie discussies en uitzoekwerk hebben mij immers ook geholpen met het maken van deze keuze.
Gefeliciteerd! Als een van de latere die een bestelling doet en waarschijnlijk de eerste Tweaker hier die de Enyaq in ontvangst mag nemen! Je zal inderdaad aardig wat vragen gaan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenvr72

Jeroenvr72

capellio schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:34:

• Black magic
  • Suite
  • 125kw laden
  • Alarm
  • Comfort plus
  • Elek. trekhaak
  • Elek. verstelbare stoelen met geheugen
  • Family
  • Transport
  • Licht
  • 21 inch velgen
  • Sport plus
  • Warmtepomp

Wat fijn dat je zo snel al kan rijden :) en leuk dat je je ervaringen wilt delen met ons straks.
Alvast veel plezier met wachten ( een paar weekjes maar....)
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@capellio heel erg mooi en we zien de foto's en ervaringen graag tegemoet en bedankt alvast voor het delen op voorhand.
Viel me alleen op dat er geen assistentie genoemd staat terwijl je wel elektrische bestuurdersstoel met geheugen hebt staan, misschien vergeten?
Als je elektrische bestuurdersstoel met geheugen zijn er nodige members geweest die uiteindelijk verplicht assistentie en 1 van de sport keuzes te nemen.
In prijslijst heb ik alleen voor Nederland elektrische bestuurdersstoel met geheugen gezien en niet beide voorstoelen, krijg jij wel geheugen op beide voorstoelen?
Zo wel dan gefeliciteerd en heb je waarschijnlijk een enyaq die opties mocht krijgen die Belgie en Duitsland wel hebben en Nederland niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• capellio
knirrebir schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:51:
@capellio ...
Viel me alleen op dat er geen assistentie genoemd staat terwijl je wel elektrische bestuurdersstoel met geheugen hebt staan, misschien vergeten?
Als je elektrische bestuurdersstoel met geheugen zijn er nodige members geweest die uiteindelijk verplicht assistentie en 1 van de sport keuzes te nemen.
...
Ik heb mijn post even gewijzigd, Assistentie Plus had ik inderdaad vergeten te vermelden (evenals Klimaat plus).

Er staat enkel de bestuurdersstoel vermeld met geheugenfunctie dus daar ga ik vanuit. Voor mijn situatie is dat ook voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02:25
Pas1 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:59:
[...]

Ik zou eens een rondje rijden in Scandinavië, daarin zie je dat de meeste mensen standaard de accu (van hun verbrandingsmotor) onder stroom laten staan om er zeker van te zijn dat hij de volgende dag wil starten... en ik zei dat dit gebruik misschien de reden is dat hij erbij geleverd wordt omdat ze dat daar meer gewend zijn.
Wat heeft dat te maken met de hoge voltage batterij van een EV?
Of uberhaupt met de laadstopcontact lader die je bij andere merken / auto's er wel bij krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
Weet niet of deze link zo werkt, maar een wit interieur!

https://www.instagram.com...SKE/?igshid=1ia7vgh07u2ek

Laat maar. Staat wel enyaq onder maar is geen enyaq interieur

[ Voor 21% gewijzigd door ervh op 29-01-2021 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc-freakz
Op het Skoda Forum Europe zijn ook mensen (Wasmachineman) die elke nieuwe wagen de bekleding liet doen door een bedrijf, dus van standaard stof naar een bepaald type leer bijv. wat normaal niet leverbaar was. En dan ook nog incl. beeldscherm in de hoofdsteunen voor de kids bijv.

Dan kan het ook in wit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
ervh schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:48:
Weet niet of deze link zo werkt, maar een wit interieur!

https://www.instagram.com...SKE/?igshid=1ia7vgh07u2ek

Laat maar. Staat wel enyaq onder maar is geen enyaq interieur
Volgens mij betwist jij ook de bewering dat het een Enyaq is op Instagram, of niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ervh
Jep :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loepoog
Dat is het idd niet. Denk een Octavia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pas1
bottom line schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:38:
[...]

Wat heeft dat te maken met de hoge voltage batterij van een EV?
Of uberhaupt met de laadstopcontact lader die je bij andere merken / auto's er wel bij krijgt?
Ik voel een Rob Geus aankomen...lees mijn post nog maar even terug en waarop dit gericht is. Einde 'discussie' wat dit helemaal niet is. Ik kan hier ook niets aan veranderen ;) 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
Ik twijfel nog een beetje om sport plus te nemen. Dit laat ik bepalen door de test rit die ik in februari ga krijgen. Toch vroeg ik mij af of iemand hier al met een ander Skoda of VW model heeft gereden met Dynamic chassis control en wat de ervaringen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Genestealer
En een nieuw filmpje. Dezelfde uitvoering qua kleur en bekleding die ik heb besteld.

YouTube: Ontdek de nieuwe SKODA ENYAQ iV (2021) bij Van den Brug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neeler
  • Laatst online: 05-05-2022
Genestealer schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 19:08:
En een nieuw filmpje. Dezelfde uitvoering qua kleur en bekleding die ik heb besteld.

En met mattenset met contrasterende bies😉 ze zijn er dus wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-05 21:21

Leuk filmpje alleen de afsluiter is wat minder. Verwijzend naar de Crystal Face waarvan het maar de vraag is of ie komt. Überhaupt wel vreemd dat ze een Crystal Face nu nog zo in de showroom zetten. Auto is op dit moment niet eens zo te bestellen. Overigens geen zure reactie hoor is alleen nog wrok dat ik de optie heb moeten inleveren voor een tijdige levering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trivola
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 23-02-2024
Genestealer schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 18:13:
Ik twijfel nog een beetje om sport plus te nemen. Dit laat ik bepalen door de test rit die ik in februari ga krijgen. Toch vroeg ik mij af of iemand hier al met een ander Skoda of VW model heeft gereden met Dynamic chassis control en wat de ervaringen zijn.
Het verschil tussen een ID.4 met en zonder DCC heb ik ervaren, ik vond het veel groter dan verwacht. Hele reactie: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/65878274

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum

Ik waardeer de informatie maar ik vind het storend dat ze uitvoeringen laten zien die vooralsnog niet geleverd kunnen worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JDeurs
  • Laatst online: 21-09-2023
Vandaag ff met mijn zoon langs Skoda Groningen geweest om de Enyaq (nogmaals) te bekijken. Blijft een schitterende auto. Blij dat ik voor deze ben gegaan. Het was er wel een met full options en afkomstig uit CZ. Kan niet wachten....Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PhtLqpU2IMT626igl7IM7KtJ2PE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oANdWK3ayEPGiT0S902sepbj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RoC3TGLLduaieRu8P8wWCU8hr1o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6LlSnv9HVu85vBsvn42sGvMU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UYAd8j4CWwsIGutA73O8pIO6Q50=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AK83j58iF0XbEFt3jqArg6cm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sfor-_8gEhpUVebppCBQzhrEG-k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EfCQK7fxtsNMIvN4kx3uMH2e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ECIRlLx7E_7O2oMwXUZ2e_-NDlY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q8Mzvf8RzIsRGPLWwIgZtHyJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
JDeurs schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:53:
Vandaag ff met mijn zoon langs Skoda Groningen geweest om de Enyaq (nogmaals) te bekijken. Blijft een schitterende auto. Blij dat ik voor deze ben gegaan. Het was er wel een met full options en afkomstig uit CZ. Kan niet wachten....[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
21 inch eronder en ik kan zo weg rijden.... ik zie het probleem niet hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
Nice. Nog geen enkel demo model met standaard koplampen gezien volgens mij. Ben erg benieuwd hoe die er in het echt uit zien buiten de configurator om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dtale
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-05 08:42
ervh schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:09:
Nice. Nog geen enkel demo model met standaard koplampen gezien volgens mij. Ben erg benieuwd hoe die er in het echt uit zien buiten de configurator om :)
Same here, zit nog heel erg in dubio, licht pakket is waanzinnig mooi maar dan wordt het een iv60 ipv een iv80 en tsja range angst he... budget net te krap eigenlijk om al mn opties op de 80 te zetten 😜

[ Voor 3% gewijzigd door Dtale op 29-01-2021 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taycann
  • Laatst online: 01-12-2021
[quote]JDeurs schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:53:
Vandaag ff met mijn zoon langs Skoda Groningen geweest om de Enyaq (nogmaals) te bekijken. Blijft een schitterende auto. Blij dat ik voor deze ben gegaan. Het was er wel een met full options en afkomstig uit CZ. Kan niet wachten....[Afbeelding]

Niet zo verwonderlijk he:P

Prachtige wagen idd, alvast veel plezier met de jouwe.

Overigens, zijn dealers niet gesloten voor publiek? Behalve de werkplaats?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDeurs
  • Laatst online: 21-09-2023
Taycann schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 22:42:
[quote]JDeurs schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:53:

Niet zo verwonderlijk he:P

Prachtige wagen idd, alvast veel plezier met de jouwe.

Overigens, zijn dealers niet gesloten voor publiek? Behalve de werkplaats?
Dealer was alleen voor zakelijke bezoekers/kopers open. Dus niet voor privé kopers.
Met de auto komt uit CZ bedoel ik dat deze al op Tsjechisch kenteken staat. Er mag zelfs niet met groene handelaars kentekenplaten mee gereden worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ervh
Dan kan hij toch zonder platen de weg op? Prima Europese platen 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• florabora
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-11-2024
Ik heb van de week contact gehad met de dealer en alle geruchten over crystal face, navigatie standaard, achterklep niet elektrisch, prijsverhoging etc zijn waar. Levering zou echt pas vanaf week 35 ofzo zijn.

Ik had crystal face besteld maar heb deze er nu af laten halen en vervangen door licht pakket.
Daarnaast de 360 view toegevoegd. Daarnaast ook assistentie+ gekozen vanwege traffic assist.

Qua trekhaak gewoon zo gelaten omdat een aftermarket trekhaak pas enige tijd nadat de enyaqs geleverd worden, zal volgen omdat er simpelweg nog geen aftermarket accessoires zijn voor een nog niet beschikbare auto. Aangezien ik er in Juli direct mee op vakantie wil, heb ik de trekhaak echt nodig.

Hij staat nog steeds op week 28, vol verwachting klopt ons hart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
Ik lees toch behoorlijk wat berichten her en der waarbij configuraties gewijzigd worden zonder impact op levering. Hebben jullie dealers direct contact met de fabriek of loopt alles net als bij mij via de importeur? Mijn dealer heeft nogmaals aangegeven dat zei echt niet kunnen zien of er consequenties aan levertijd hangen. Ik blijf dat toch vreemd vinden? @Skoda Wealer hebben jullie direct contact met de fabriek?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knirrebir
Wijzigingen bij doorgenomen met dealer, neemt-speelt door naar importeur, importeur stuurt naast fabriek, bij bevestiging van fabriek naar importeur gaat het van importeur naast dealer naar mij dat het in orde en gelukt is met daarbij, in dien van toepassing, wijziging lever week.
Er is bij mij geen rechtsreeks contract van dealer met fabriek.

[ Voor 10% gewijzigd door knirrebir op 30-01-2021 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerryJ
  • Laatst online: 31-03 10:43
JDeurs schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 21:53:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Welke kleur is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
Zwart, oftewel Black Magic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klepperdeklep
  • Laatst online: 29-08-2021
[quote]JerryJ schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 08:53:
[...]

Ben ook in Groningen geweest. Mooie auto en heb bij de LM een 80'er besteld. Verkoper vertelde me dat de elektrische klep al bij de Comfort zit. Volgens hem is het ook in de brochure te zien. Je ziet namelijk een dikke gasveer. De niet elektrische klep zou een dunne gasveer hebben. Het blijft vreemd dat de Skoda verkopers het er maar niet over eens worden wat wel en niet in het pakket zit.

[ Voor 32% gewijzigd door Klepperdeklep op 30-01-2021 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capellio
florabora schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 23:52:
Ik heb van de week contact gehad met de dealer en alle geruchten over crystal face, navigatie standaard, achterklep niet elektrisch, prijsverhoging etc zijn waar. ....
Bij ons (ik en de dealer) was de navigatie nog een discussiepunt, die zat voorheen in het Infotainment pakket (wat niet bij mijn opties zat) maar vanwege connectieproblemen met android
(wireless) is er besloten om de navigatie standaard te maken en alleen de HUD in het Infotainment pakket te laten zitten.

Crystal face had patent problemen waardoor ze nog niet meegeleverd mochten worden.

Als je een 2021 editie krijgt dan is navigatie standaard.

Dit is wat ik te horen kreeg van de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Klepperdeklep schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 09:34:
[quote]JerryJ schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 08:53:
[...]

Ben ook in Groningen geweest. Mooie auto en heb bij de LM een 80'er besteld. Verkoper vertelde me dat de elektrische klep al bij de Comfort zit. Volgens hem is het ook in de brochure te zien. Je ziet namelijk een dikke gasveer. De niet elektrische klep zou een dunne gasveer hebben. Het blijft vreemd dat de Skoda verkopers het er maar niet over eens worden wat wel en niet in het pakket zit.
Toepasselijke tweakernaam bij je onderwerp😉
Zal best in de brochure te zien zijn maar dat is dan het pluspakket. Staat ook in brochure dat electrisch te openen klep met virtual pedal kan....
Is dus niet standaard.
Ik zou er dus maar niet teveel op hopen.
Wel eens met je dat het op z'n zachtst gezegd vreemd is dat dealers zelf nog niet allemaal precies weten wat wel of niet in een pakket zit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:15
FJP84 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 00:11:
Ik lees toch behoorlijk wat berichten her en der waarbij configuraties gewijzigd worden zonder impact op levering. Hebben jullie dealers direct contact met de fabriek of loopt alles net als bij mij via de importeur? Mijn dealer heeft nogmaals aangegeven dat zei echt niet kunnen zien of er consequenties aan levertijd hangen. Ik blijf dat toch vreemd vinden? @Skoda Wealer hebben jullie direct contact met de fabriek?
Als ik jou was zou ik stoppen mezelf te blijven kwellen met twijfels :) Gewoon WP eruit, assistentie erin en gaan met die banaan!
Pagina: 1 ... 39 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2