All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
Goed gevonden. Nu maar hopen dat Frankrijk geen gelijk heeft, als je met Kessy alleen de portieren maar helemaal je achterklep niet kunt openen dan rij ik die kolere wagen weer terug de showroom in.Loepoog schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:46:
[...]
Ben maar weer eens prijslijstjes van de buurlanden gedoken. Nergens staat er een vermelding van een elektrische klep bij het Comfort pakket. Het is allemaal pas vermeld bij Comfort Plus. De Fransen zetten bij comfort zelfs expliciet dat het Kessy systeem geldt voor 4 portieren.
De dealer kan wel vinden dat de electrische klep navenant niets kost, maar om nu alleen 600euro te moeten betalen voor een sensor van de Virtual Pedal......dat lijkt me in dat licht nog vreemder

All Electric met Vaillant 105/6 & 300L boiler | 10.700wP | Skoda Enyaq & Fiat 500E | WARP vvw | Homewizard | Zonneplan Nexus 20 kWh
Held, dankjewel voor de fotos! ik wil net aangeven dat na lang twijfelen ik zojuist mijn zakelijke aankoop heb getekend. Meteen verwelkomt met de mooie kleur die ik toch heb gekozen.Fairplay92 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:15:
Ik ben bij de dealer geweest waar precies mijn versie Enyaq staat, m.u.v. panoramadak en getinte achterramen (is volgens mij niet standaard). Ik zal de foto's proberen toe te voegen.
Mijn levering gaat even duren omdat ik hem zelf pas in september geleverd wil hebben. Dit is hem geworden:
iV 80
Arctic Silver Metallic
Eco suite leder bruin
Opties:
Comfort Plus
Assistentie Plus
Klimaat
Family
Sport
Licht
Infotainment Plus
125 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk
360 graden areaview
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie incl. elektrisch verstelbare lendensteun
Panoramadak
Trekhaakvoorbereiding
Zijairbags achter
Suite bruin
Ik ga morgen maar weer mijn dealer even bellen om te kijken of hij niet de korting vanuit PON over kan zetten op een nieuwe bestelling. Alle bestelling voor 15 december zonder navigatie hebben dat vanuit PON gecompenseerd gekregen. Echter als ik een mijn bestelling wil aanpassen moet ik hem opnieuw bestellen (met dank aan mij werkgeverFJP84 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:55:
[...]
Nee daar ben ik wel uit. Ik wil de warmtepomp niet doen en wisselen voor een upgrade van Assistentie/Infotainment Basis naar Assistentie/Infotainment+
Nu heeft de LM via de dealer een bericht van de importeur dat ze niet met zekerheid kunnen zeggen of mijn beoogde leverweek van w22 negatief zal wijzigen. Hoewel de dealer zelf verwacht dat het zoals meestal het geval is wel goed zal gaan, adviseert de LM mij de wijziging niet te doen en dus de warmtepomp te houden ivm mogelijk risico op levertijd
Ik heb van meerderen begrepen die recentelijk een wijziging hebben door gevoerd waaronder ook @Loepoog dat levertijd absoluut niet in het geding is.
Mijn vraag aan jou is wat jouw ervaring is met de impact op levertijden als ik deze wijziging toch door wil zetten. Hoe snel is meestal de communicatie met de dealer > importeur > fabriek. Zou ik in deze fase en dit moment het risico wel of beter niet kunnen nemen?
Dank alvast voor het delen van je ervaringen
DonKui schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:44:
[...]
Ik ga morgen maar weer mijn dealer even bellen om te kijken of hij niet de korting vanuit PON over kan zetten op een nieuwe bestelling. Alle bestelling voor 15 december zonder navigatie hebben dat vanuit PON gecompenseerd gekregen. Echter als ik een mijn bestelling wil aanpassen moet ik hem opnieuw bestellen (met dank aan mij werkgever) dus hopelijk kan ik zo dan nog mijn bestelling aanpassen.
Succes. Ik ga kijken of ik wat meer zekerheid kan krijgen. En anders misschien wie niet waagt, wie niet wint denk ik. Al denk ik soms nu ook dat het met de waterpomp ook een mooie auto is, maar ik betaal via de lease dan een bak geld voor iets wat ik maar de helft van de tijd gebruik.
Acties > QuoteFairplay92 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:01:
Sorry guys. Ben nieuw hier op tweakers. Hoe kan ik reageren op een bericht van een ander?
Een ID.4 heeft een draaicirkel van 10.4 en vind de wieluitslag best groot. Skoda doet er een schepje bovenop.Jeroenvr72 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:20:
[...]
leuk om te zienen de draaicirkel is 9,3 meter. flinke winst ten opzichte van mijn huidige octavia met 11,1M
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Wow, fully loaded versie! Dat eco suite leder bruin is echt mooi. Jammer dat het mijn leasebedrag overstijgt. Vond de range en de snellader belangrijker.Genestealer schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:39:
[...]
Held, dankjewel voor de fotos! ik wil net aangeven dat na lang twijfelen ik zojuist mijn zakelijke aankoop heb getekend. Meteen verwelkomt met de mooie kleur die ik toch heb gekozen.
Mijn levering gaat even duren omdat ik hem zelf pas in september geleverd wil hebben. Dit is hem geworden:
iV 80
Arctic Silver Metallic
Eco suite leder bruin
Opties:
Comfort Plus
Assistentie Plus
Klimaat
Family
Sport
Licht
Infotainment Plus
125 kW oplaadmogelijkheid en toegang tot Ionity netwerk
360 graden areaview
Elektrisch verstelbare bestuurdersstoel met geheugenfunctie incl. elektrisch verstelbare lendensteun
Panoramadak
Trekhaakvoorbereiding
Zijairbags achter
Suite bruin
hahah daar was ik zaterdag ook, dat is in het forepark!Fairplay92 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 20:15:
Ik ben bij de dealer geweest waar precies mijn versie Enyaq staat, m.u.v. panoramadak en getinte achterramen (is volgens mij niet standaard). Ik zal de foto's proberen toe te voegen.
Nette wagen he!
LOL - klopt. Scherp oog. Mooie auto en blij dat ik deze kleur heb gekozen. Toch lastig vanaf een scherm.Dtale schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:34:
[...]
hahah daar was ik zaterdag ook, dat is in het forepark!
Nette wagen he!
Ik ga nog een keer terug, alleen kan niet meer herinneren tot wanneer de auto nog daar staat. Ergens in februari is de auto weer weg geloof ik
Ik verwacht het volgende standaard:leenderttimmers schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:19:
Nog een keer mijn vraag:
Weet iemand of de buitenspiegels ook opklapbaar zijn? Er wordt alleen vermeld: “ Elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels met boarding spots”. (voor iv 60)
Elektrisch einstell-, beheiz- und anklappbare Außenspiegel, inkl. automatischer Abblendung
In ieder geval staat dat in de Duitse prijslijst voor de standaard uitrusting. Dus ja elektrisch inklapbaar.
Knirrebir, Logo en grill inderdaad zwart, en de rest helemaal wrappen.knirrebir schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:58:
@Ccreator ben benieuwd naar eindresultaat, ik ga er vanuit dat je logo en grill zwart gaat maken (wrappen of spuiten), maar ben benieuwd welke kleur je rest van auto gaat doen en of het dan hele auto is of delen.
Het is nu namelijk duidelijk geworden dat het dan een nieuwe order betreft. Dan zullen ook alle reeds afgegeven garanties (levering in 2021 / keuze tot annuleren bij levering 2022) komen te vervallen.
Better safe than sorry!
Jammer man. We gunnen elkaar allemaal onze ideale auto zover budget het toelaat. Uiteraard heb je nog steeds een mooie config en zal het vast genieten worden!FJP84 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:13:
Zojuist nog een meer uitgebreide mail ontvangen van de LM. Ik heb nu definitief besloten de configuratie niet te wijzigen.
Het is nu namelijk duidelijk geworden dat het dan een nieuwe order betreft. Dan zullen ook alle reeds afgegeven garanties (levering in 2021 / keuze tot annuleren bij levering 2022) komen te vervallen.
Better safe than sorry!
Welke LM heb je?FJP84 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:13:
Zojuist nog een meer uitgebreide mail ontvangen van de LM. Ik heb nu definitief besloten de configuratie niet te wijzigen.
Better safe than sorry!
Kijk even naar mijn foto's van schuin voren. Misschien een alternatief?jdenijs schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:07:
Welke foto van de Enyaq gebruiken jullie als bureaublad achtergrond / telefoon achtergrond?
Zelf gebruik ik deze:
[Afbeelding]
Ben er niet echt tevreden over, maar als ik ga google op 'backgrounds Enyaq' krijg ik nagenoeg alleen de Founders Edition te zien. Omdat ik die niet geleverd krijg ga ik die niet gebruiken.
Hebben jullie misschien betere?
voor mijn telefoon heb ik nog helemaal geen mooi achtergrondje kunnen vinden.. Jullie wel?
Ja super foto’s! Hiervan ga ik er zeker 1 gebruiken als dat magFairplay92 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:23:
[...]
Kijk even naar mijn foto's van schuin voren. Misschien een alternatief?
Mocht je nog een keer terug gaan. Ik zoek nog een mooie achtergrond foto voor op mn telefoon.
/f/image/lCFOsXQ9xBYrf46fBHe5eye2.png?f=fotoalbum_large)
Dit formaat dus zeg maar.
Alvast bedankt!
Eind februari zie ook hun website: ForeparkFairplay92 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:48:
[...]
LOL - klopt. Scherp oog. Mooie auto en blij dat ik deze kleur heb gekozen. Toch lastig vanaf een scherm.![]()
Ik ga nog een keer terug, alleen kan niet meer herinneren tot wanneer de auto nog daar staat. Ergens in februari is de auto weer weg geloof ik
Tijd zat dus ! En hij staat voor het raam hé
[ Voor 5% gewijzigd door Dtale op 27-01-2021 22:34 ]
Dat is ook zeker zo, dat moet ik ook niet vergeten. Een hele mooie stap voorwaarts ten opzichte van mijn huidige leaseauto, heel stuk ruimer en het belangrijkste een BEV. Die HUD en dat autonoom rijden komen dan over 5 jaar welvinom schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:17:
[...]
Jammer man. We gunnen elkaar allemaal onze ideale auto zover budget het toelaat. Uiteraard heb je nog steeds een mooie config en zal het vast genieten worden!
.
Ik heb mij voorgenomen om LM/Dealer niet te openbaren. Ik weet niet of WG dat op prijs stelt als ik dat deel. Ik ga ervan uit dat daar begrip voor is hier.
Ik had eerder trouwens ook de kleur gewisseld en dat was toen geen probleem, maar ik verwacht dat toen de bestelling nog niet geplaatst was. De wijziging die ik nu wilde doen heeft meer impact dan de lakkleur, wat ik wel kan begrijpen in het kader van wel/geen warmtepomp en hardware/software aanpassingen.
[ Voor 17% gewijzigd door FJP84 op 27-01-2021 22:40 ]
Uiteraard begrip en vervelend dat je er toch misschien een beetje bitter gevoel bij hebt.[b]FJP84 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:36:[/b
Ik heb mij voorgenomen om LM/Dealer niet te openbaren. Ik weet niet of WG dat op prijs stelt als ik dat deel. Ik ga ervan uit dat daar begrip voor is hier.
Ik had eerder trouwens ook de kleur gewisseld en dat was toen geen probleem, maar ik verwacht dat toen de bestelling nog niet geplaatst was. De wijziging die ik nu wilde doen heeft meer impact dan de lakkleur, wat ik wel kan begrijpen in het kader van wel/geen warmtepomp en hardware/software aanpassingen.
Ik hoor het de komende dagen wel of er toch nog een kink in de kabel komt.
Tot op heden complimenten aan mijn dealer en LM. Geen gekke dingen aan de hand gehad.
Ook het geluk dat ik niets met verplichte combi's te maken heb. Naar wat ik van mede tweakers gelezen heb, kan je dat als kiespijn missen.
Dank voor de link en de exacte datum! De website had ik niet bekekenDtale schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:33:
[...]
Eind februari zie ook hun website: Forepark
Tijd zat dus ! En hij staat voor het raam hé

Ik zal kijken wat ik kan doen!jdenijs schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:30:
[...]
Ja super foto’s! Hiervan ga ik er zeker 1 gebruiken als dat mag.
Mocht je nog een keer terug gaan. Ik zoek nog een mooie achtergrond foto voor op mn telefoon. [Afbeelding]
Dit formaat dus zeg maar.
Alvast bedankt!
Ik was de dans ook ontsprongen qua verplichte combi's dus dat scheelt.Loepoog schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:49:
[...]
Uiteraard begrip en vervelend dat je er toch misschien een beetje bitter gevoel bij hebt.
Ik hoor het de komende dagen wel of er toch nog een kink in de kabel komt.
Tot op heden complimenten aan mijn dealer en LM. Geen gekke dingen aan de hand gehad.
Ook het geluk dat ik niets met verplichte combi's te maken heb. Naar wat ik van mede tweakers gelezen heb, kan je dat als kiespijn missen.
Verder eigenlijk ook heel tevreden met de LM. Nog steeds dankbaar voor scherpe offerte die veel lager dan twee concollega's, waardoor ik deze uitvoering überhaupt kan leasen en waarbij ze ook ondanks huidige corona tijd bereid waren de clausule voor levering 2021 op te nemen.
Er is nog wel iets nu ik de mail nog een keer lees wat ik toch nog duidelijk wil hebben. Er staat dat als de uitvoering wijzigt er sprake is van een nieuwe order, maar volgens mij wijzigt in mijn geval de uitvoering helemaal niet, dan zou het gaan om motorisering of ander accu pakket of heb ik dat verkeerd?
Het enige wat me een beetje stoort is het gebrek aan concrete informatie dat de alle partijen in de keten me kunnen geven. Ik had verwacht dat ze via dealer, importeur en fabriek wel op voorhand uitsluitsel hadden kunnen geven over de impact van de wijziging, zoals ik bij anderen wel zie gebeuren. Het blijft nu gokken, linksom of rechtsom? Ik had nog aangegeven wat ik om me heen heb vernomen over recente wijzigingen en gebrek aan impact op levering, maar daar hadden ze niet echt een boodschap aan...
[ Voor 34% gewijzigd door FJP84 op 27-01-2021 23:32 ]
Daar geef ik je gelijk in. Uitvoering aanpassen is van 60 naar 80 of andersom. Wat jij wil is het aanpassen van een optie. Althans zo kijk ik er tegenaan.FJP84 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 23:03:
[...]
Er is nog wel iets nu ik de mail nog een keer lees wat ik toch nog duidelijk wil hebben. Er staat dat als de uitvoering wijzigt er sprake is van een nieuwe order, maar volgens mij wijzigt in mijn geval de uitvoering helemaal niet, dan zou het gaan om motorisering of ander accu pakket of heb ik dat verkeerd?
Ik weet niet waarom de LM hier zo stug in staat.
De dealer/ importeur zal zich waarschijnlijk hebben willen indekken en gezegd hebben dat ze niets kunnen garanderen. Daarbij zeggen ze, zo te lezen, wel dat het normaliter geen problemen geeft. Mijn dealer zei iets soortgelijks en als het al een vertraging zou geven dan zeker niet in de term van maanden.
LM heeft met jou een contract met een levervoorbehoud voor 2021 en wil schijnbaar geen enkel risico lopen. Tja...
De vraag is wat wil je zelf. Wel een gecalculeerd risico nemen. Lees hier nog genoeg verhalen van mensen die echt net hebben besteld en begin Q3 als levertijd krijgen.
Er was dacht ik maar 1 voorbeeld van iemand waarvan de LM geen bestelling voor 2021 meer aannam omdat er geen capaciteit meer zou zijn. Daarna kwamen er tal van voorbeelden waarbij het tegendeel werd bewezen EN zijn er inmiddels nog eens honderden extra productieplekken bijgekomen.
Zodra de eerste demo's komen kan het echter nog sneller gaan met de bestellingen.
Laten we wel wezen, een auto van +45k is geen pakje boter en er zullen zat kopers zijn die eerst het waar willen keuren.
Ja ik ben niet zo goed in risico's nemen merk ik. maar ik ben ook niet voor één gat te vangen dus er gaan morgen toch wat belletjes plaatsvinden voordat ik mijn besluit terugmail.Loepoog schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 23:28:
[...]
Daar geef ik je gelijk in. Uitvoering aanpassen is van 60 naar 80 of andersom. Wat jij wil is het aanpassen van een optie. Althans zo kijk ik er tegenaan.
Ik weet niet waarom de LM hier zo stug in staat.
De dealer/ importeur zal zich waarschijnlijk hebben willen indekken en gezegd hebben dat ze niets kunnen garanderen. Daarbij zeggen ze, zo te lezen, wel dat het normaliter geen problemen geeft. Mijn dealer zei iets soortgelijks en als het al een vertraging zou geven dan zeker niet in de term van maanden.
LM heeft met jou een contract met een levervoorbehoud voor 2021 en wil schijnbaar geen enkel risico lopen. Tja...
De vraag is wat wil je zelf. Wel een gecalculeerd risico nemen. Lees hier nog genoeg verhalen van mensen die echt net hebben besteld en begin Q3 als levertijd krijgen.
Er was dacht ik maar 1 voorbeeld van iemand waarvan de LM geen bestelling voor 2021 meer aannam omdat er geen capaciteit meer zou zijn. Daarna kwamen er tal van voorbeelden waarbij het tegendeel werd bewezen EN zijn er inmiddels nog eens honderden extra productieplekken bijgekomen.
Zodra de eerste demo's komen kan het echter nog sneller gaan met de bestellingen.
Laten we wel wezen, een auto van +45k is geen pakje boter en er zullen zat kopers zijn die eerst het waar willen keuren.
Als ik echt kijk wat me nu niet lekker zit is niet zozeer dat ik geen Travel Assist en HUD zou hebben, maar dat ik met een warmtepomp zit die waarschijnlijk geen voordeel biedt of juist slechter presteert....
Over een warmtepomp kan ik je niets wijzer maken. Dat is dacht ik @knirrebir z'n dingetje.FJP84 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 23:42:
[...]
Ja ik ben niet zo goed in risico's nemen merk ik. maar ik ben ook niet voor één gat te vangen dus er gaan morgen toch wat belletjes plaatsvinden voordat ik mijn besluit terugmail.
Als ik echt kijk wat me nu niet lekker zit is niet zozeer dat ik geen Travel Assist en HUD zou hebben, maar dat ik met een warmtepomp zit die waarschijnlijk geen voordeel biedt of juist slechter presteert....
Zwaar off topic:
Waar staat @knirrebir eigenlijk voor. Zie de hele tijd een kruising van Winnie the Pooh en die kleine roze vriend van hem voor me 😁
[ Voor 11% gewijzigd door Loepoog op 28-01-2021 08:05 ]
Waar staat @knirrebir eigenlijk voor. Zie de hele tijd een kruising van Winnie the Pooh en die kleine roze vriend van hem voor me 😁
[/quote]
Draai het eens om.......
Laatste bericht.....Neeler schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:01:
[...]
Mijn dealer heeft mij een bericht van Skoda laten zien. Soort intranet ofzo? Daarop stond dat er 1400 extra beschikbaar kwamen waarvan hun er nog 6 in konden zetten.
Weet niet wat daar dan van waar is?
Door succes van verkoop van introductie zijn het aantal productieplekken voor de eerste
helft van 2021 vastgesteld op maar liefst 3.100 productieplekken
Om eerlijk te zijn is het mij ook niet geheel duidelijk.Loepoog schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:50:
[...]
@Skoda Wealer Meteen een mooie vraag voor onze forum-Wealer-dealer.
Is de electrische achterklep wel of niet bij het comfortpakket inbegrepen of moet daarvoor juist wel het Plus-pakket worden genomen? We dachten dat het al duidelijk was (info uit configurator, prijslijsten NL, DE, etc en volgens uitspraken van andere dealers), maar er is toch weer onduidelijkheid.
Naar mijn weten zat de elektrische achterklep in het comfort pakket, echter zie ik dit niet meer staan.
Het comfortpakket bevat wel de Virtual pedal, dus hier is het sws elektrisch. Ik zal voor het gemak ff contact opnemen met de importeur.
Facelift zal wat erg snel zijn lijkt me...knirrebir schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 18:16:
@Skoda Wealer is er mogelijk al bekend wat verachillen zijn tussen modeljaar 2021 en 2022, is dit mogelijk facelift en/of ook in paketten-opties?
Een modeljaarwisseling stelt vaak niet veel voor. Vaak zit hem dat in een opbergvak meer of minder.
Hier is nog niks over bekend, echter zou ik er niet van uit gaan dat er iets in design gaat veranderen.
Kan zijn dat de optiepakketten iets worden aangepast, maar ze passen nu ook al vaak zaken aan, dus daar hebben ze geen modeljaarwisseling voor nodig haha...
Ah zo... dank voor de opheldering.FJP84 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 19:55:
[...]
Nee daar ben ik wel uit. Ik wil de warmtepomp niet doen en wisselen voor een upgrade van Assistentie/Infotainment Basis naar Assistentie/Infotainment+
Nu heeft de LM via de dealer een bericht van de importeur dat ze niet met zekerheid kunnen zeggen of mijn beoogde leverweek van w22 negatief zal wijzigen. Hoewel de dealer zelf verwacht dat het zoals meestal het geval is wel goed zal gaan, adviseert de LM mij de wijziging niet te doen en dus de warmtepomp te houden ivm mogelijk risico op levertijd
Ik heb van meerderen begrepen die recentelijk een wijziging hebben door gevoerd waaronder ook @Loepoog dat levertijd absoluut niet in het geding is.
Mijn vraag aan jou is wat jouw ervaring is met de impact op levertijden als ik deze wijziging toch door wil zetten. Hoe snel is meestal de communicatie met de dealer > importeur > fabriek. Zou ik in deze fase en dit moment het risico wel of beter niet kunnen nemen?
Dank alvast voor het delen van je ervaringen
De enige optie die een negatieve invloed heeft op de levertijd/productieweek is de Crystal Face.
Tot op heden heb ik nog geen ervaring met een latere productieweek bij aanpassingen.
Zekerheid kan ik je nooit geven, aangezien wij als dealer hier geen invloed op hebben en jullie weten inmiddels dat de fabriek doet waar die zin in heeft en wij het alleen maar informatief aan de klant kunnen doorgeven. Dus puur uit eigen ervaring, zit hier geen risico aan.
@knirrebir: sorry spraakverwarring, ik bedoel ook het oplaadpunt, zo te zien is (ook bij Witteveen) enkel de installatie gratis, het oplaadpunt zul je nog wel moeten afrekenen.knirrebir schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:56:
@ABTE nee is bij wittebrug en voor mij geen paal nodig, kan op muur gemonteerd worden.
ontopic: iemand bekend van een locatie in de buurt van Nijmegen/Eindhoven/Den Bosch waar de auto buiten staat en waar ik eventueel zou kunnen gaan kijken? In Den Bosch staat deze in de showroom begreep ik.
Elektrische achterklep zit alleen in het comfort plus pakket
Mijn collega is gisteren bij Century geweest en die gaven aan dat de elektrische klep standaard is op de IV80, weliswaar zonder Virtual Pedal.Skoda Wealer schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:53:
Zojuist bericht terug ontvangen van Skoda NL...
Ik ga een poging wagen of 1 van die extra voor mij wordt ;-)Skoda Wealer schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:28:
[...]
Laatste bericht.....
Door succes van verkoop van introductie zijn het aantal productieplekken voor de eerste
helft van 2021 vastgesteld op maar liefst 3.100 productieplekken
[ Voor 42% gewijzigd door Daan115 op 28-01-2021 09:25 ]
Zijn ze niet in de war dat ze een demo 80 hebben staan waar elektrische klep aanwezig is en dat aannemen als standaard terwijl het als optie is aangebracht?
[ Voor 3% gewijzigd door knirrebir op 28-01-2021 09:39 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZicgEVvvhcqBc5nxdiYUSGde.png?f=user_large)
Ik heb ook wel een vermoeden dat daar de verwarring inzit. Voor mijzelf was ik er bij het bestellen niet vanuit gegaan dus zit de elektrische klep er wel op dan is dat mooi meegenomen.knirrebir schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:38:
@Kronosair als dealer aangeeft dat er elektrische klep standaard is bij 80 zou ik vragen om het zwart op wit te krijgen en stellen zit het er niet op dan maak je het er gratis op, maar denk dat je het niet op schrift krijgt.
Zijn ze niet in de war dat ze een demo 80 hebben staan waar elektrische klep aanwezig is en dat aannemen als standaard terwijl het als optie is aangebracht?
@Skoda Wealer Bedankt voor de duidelijke antwoorden.Skoda Wealer schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:53:
Zojuist bericht terug ontvangen van Skoda NL...
Stelt mij ook weer wat gerust, om evt nog een wijziging door te laten voeren zoals de HUD en Aeroview erbij.
Ik heb de vraag bij de specialisten van Skoda neergelegd en die gaven mij als antwoord alleen in comfort plus pakketKronosair schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 09:23:
[...]
Mijn collega is gisteren bij Century geweest en die gaven aan dat de elektrische klep standaard is op de IV80, weliswaar zonder Virtual Pedal.
Ook mijn dealer had de vraag bij de importeur neergelegd en dezelfde antwoord mogen ontvangen, plus dus. Dit heb ik al eerder vermeld.Skoda Wealer schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:42:
[...]
Ik heb de vraag bij de specialisten van Skoda neergelegd en die gaven mij als antwoord alleen in comfort plus pakket
Duidelijk antwoord, bedankt.Skoda Wealer schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:42:
[...]
Ik heb de vraag bij de specialisten van Skoda neergelegd en die gaven mij als antwoord alleen in comfort plus pakket
Tip voor Skoda media afdeling?
De communicatie omtrend opties kan wel wat verbetering gebruiken. Vooral omdat de dealers zelf niet helemaal helder hebben wat er standaard meekomt.
In Groningen stond er namelijk ook op de infozuilen dat het een standaard optie betreft vanaf de iv80
Dan weten we inmiddels 2 dingen zeker:Genestealer schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:49:
[...]
Ook mijn dealer had de vraag bij de importeur neergelegd en dezelfde antwoord mogen ontvangen, plus dus. Dit heb ik al eerder vermeld.
- Elektrische achterklep in het comfort plus pakket
- In Nederland zit het stuur links
We komen er wel
Helemaal mee eens!!!!!!!MasterNuttie schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:52:
[...]
Duidelijk antwoord, bedankt.
Tip voor Skoda media afdeling?
De communicatie omtrend opties kan wel wat verbetering gebruiken. Vooral omdat de dealers zelf niet helemaal helder hebben wat er standaard meekomt.
In Groningen stond er namelijk ook op de infozuilen dat het een standaard optie betreft vanaf de iv80.
Nou toen ik er voor stond in Groningen zat het stuur echt rechts hoorLoepoog schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:53:
[...]
Dan weten we inmiddels 2 dingen zeker:
- Elektrische achterklep in het comfort plus pakket
- In Nederland zit het stuur links
We komen er wel

Laat de auto maar snel komen!
[ Voor 12% gewijzigd door _Chris_ op 28-01-2021 13:27 ]
Op dit moment hebben we nog de salderingsregeling voor de zonnepanelen maar dit gaat afgebouwd worden. Het is bijvoorbeeld mogelijk om een Zappi V2 met een Tesla Powerwall te combineren, maar zou dus mooi zijn om de accu van de Enyaq hiervoor te gebruiken.
Die vraag heb ik mij eerder ook gesteld en het antwoord is helaas:”voorlopig niet”. Er is een internationale standaard in ontwikkeling voor V2G ( vehicle to grid) en de verwachting is dat die in 2025 klaar is voor implementatie. Of bestaande auto’s een ‘retrofit’ kunnen krijgen moet nog gaan blijken. Omdat volgens de afbouw van de salderingsregeling in 2025 nog 73% saldeerbaar is, valt de schade tot die tijd wel meeDuncan78 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:18:
Een vraagje aangaande "slimme" toepassing van een BEV. Weten jullie of de Enyaq geschikt is voor V2L (Vehicle-to-Load) en/of V2G (Vehicle-to-Grid). Ik zou graag de accu van de auto willen gebruiken om in de toekomst mijn zonne-energie hierin op te slaan en bijvoorbeeld s'avonds her te gebruiken in het huis.
Op dit moment hebben we nog de salderingsregeling voor de zonnepanelen maar dit gaat afgebouwd worden. Het is bijvoorbeeld mogelijk om een Zappi V2 met een Tesla Powerwall te combineren, maar zou dus mooi zijn om de accu van de Enyaq hiervoor te gebruiken.
Vers van de pers --> Zou zomaar kunnen dat de afbouwregeling uitgesteld wordt.jdbiggelaa schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:27:
[...]
Die vraag heb ik mij eerder ook gesteld en het antwoord is helaas:”voorlopig niet”. Er is een internationale standaard in ontwikkeling voor V2G ( vehicle to grid) en de verwachting is dat die in 2025 klaar is voor implementatie. Of bestaande auto’s een ‘retrofit’ kunnen krijgen moet nog gaan blijken. Omdat volgens de afbouw van de salderingsregeling in 2025 nog 73% saldeerbaar is, valt de schade tot die tijd wel mee
Regeling was al een paar keer met een aantal jaar verlengd en de geplande afbouwregeling schijnt ook nu weer langer op zich te laten wachten
https://www.bokd.nl/nieuw...controversieel-verklaren/
Inderdaad de schade is tot 2025 te overzienjdbiggelaa schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:27:
[...]
Die vraag heb ik mij eerder ook gesteld en het antwoord is helaas:”voorlopig niet”. Er is een internationale standaard in ontwikkeling voor V2G ( vehicle to grid) en de verwachting is dat die in 2025 klaar is voor implementatie. Of bestaande auto’s een ‘retrofit’ kunnen krijgen moet nog gaan blijken. Omdat volgens de afbouw van de salderingsregeling in 2025 nog 73% saldeerbaar is, valt de schade tot die tijd wel mee
Hopelijk kan de auto dan nog een 'retrofit' krijgen en zo niet dan maar toch de Tesla Powerwall.
[ Voor 9% gewijzigd door Daan115 op 28-01-2021 13:39 ]
Hetzelfde zou je kunnen zeggen over de bijtelling en subsidie voor elektrische auto's.jdbiggelaa schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:40:
@Loepoog ha, inderdaad nieuws! Sowieso een slecht idee, het afbouwen van de salderingsregeling nu NL nog steeds de Urgenda-doelen niet haalt. Maar goed, laten we dit hier maar off-topic verklaren
Comfort+knirrebir schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:40:
@Daan115 dat is mooi, wat zijn de specs (als je die wil melden), had ze volgens mij nog niet gezien.
Klimaat+
Info+
Pano
Trekh.
Family
Assist
125 laden
Dat filmpje van Maas 3e, is dat de standaard sleutel?_Chris_ schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:16:
Weinig gesprekstof, maar wel steeds meer beeldmateriaal. Filmpjes dan maar?
[YouTube: Skoda enyaq 100% Elektrisch]
[YouTube: Skoda Enyaq IV Design Preview in Studio]
[YouTube: ŠKODA ENYAQ]
Die had ik eigenlijk nog niet gezien, heeft iemand een beeld van de sleutel (formaat) zonder keyless entry?
Het lijkt exact dezelfde sleutel te zijn als van mijn ID.3. Wellicht dat je daar beter op kunt zoekenMasterNuttie schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:12:
[...]
Dat filmpje van Maas 3e, is dat de standaard sleutel?
Die had ik eigenlijk nog niet gezien, heeft iemand een beeld van de sleutel (formaat) zonder keyless entry?
Thx, ga ik doen.CrashKonijn schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:18:
[...]
Het lijkt exact dezelfde sleutel te zijn als van mijn ID.3. Wellicht dat je daar beter op kunt zoeken
Ik heb nu nog zo'n (ik noem het een stileto) flip sleutel, maar deze is nogal flink van formaat.
Deze lijkt veel compacter.
Lijken details maar in de zomer heb je die toch de hele dag in men broekzak
FrunkGenestealer schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:29:
Wat ik nou nog niet gezien heb (en vergeten zelf te checken bij de dealer) hoe het onder de voorklep eruit ziet. Wellicht kan @Skoda Wealer een foto delen?
Die is niet voor handtasjes en pampers.
Ik zou het doen!
He verdomme, een handbediende uitvoering
[ Voor 54% gewijzigd door Loepoog op 28-01-2021 14:47 ]
[ Voor 15% gewijzigd door basmq op 28-01-2021 14:56 ]
Edit: misschien een te schuin mopje
[ Voor 6% gewijzigd door rammes op 28-01-2021 15:07 ]
Ik zou het doen!
Overigens gaf de dealer aan dat hij verwacht dat de letters (en cijfers) vrij gemakkelijk te verwijderen zijn en dat ze dat bij het rijklaar maken wel kunnen doen, top!
[ Voor 32% gewijzigd door Genestealer op 28-01-2021 15:23 ]
Wat er werkelijk afgaat weet ik pas als dealer ermee aan de gang is geweest en wat @Genestealer zegt zou nog roet in het eten kunnen gooien; kan best zijn dat dealer vanuit overheid en/of andere instantie melding krijgt dat iV moet blijven.
Excuses, dat was mij niet duidelijk. Ik had de discussie wel gevolgd, maar toen werd nog gezegd hier op het Forum dat nog niet bekend was of en hoe deze letters uberhaupt verwijderd kunnen worden. Hebben jullie dit ook allemaal 'gratis' in de overeenkomst staan?
@Chipsoer
Wat mij betreft alles er af
Ja, samen met luxe kenteken en geen reclame houders (dealer naam)Bloemersmaborg schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:33:
@knirrebir
Excuses, dat was mij niet duidelijk. Ik had de discussie wel gevolgd, maar toen werd nog gezegd hier op het Forum dat nog niet bekend was of en hoe deze letters uberhaupt verwijderd kunnen worden. Hebben jullie dit ook allemaal 'gratis' in de overeenkomst staan?
@Chipsoer
Wat mij betreft alles er af
[ Voor 6% gewijzigd door Genestealer op 28-01-2021 15:35 ]
Staat verder in offerte genoemd van dealer zonder kosten en dit is overgenomen door leasemaatschappij in hun overeenkomst richting werkgever.
Dit was bij de Skoda dealer in Doetinchem. Ik had een slot voor de preview in oktober maar dit ging niet door i.v.m. corona maatregelen. Aangezien ik toch langs moest voor een een beurt viel ik mooi met mijn neus in de boter, lege showroom met een bende Skoda mensen eromheen om vragen te beantwoordenknirrebir schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:33:
@sPENKMAN (not venkman) dat is bij korterink zeker?
Gelukkig kon je in refelctie niet alles lezen van je pasje.
In ieder geval bedankt voor posten.
Eve char: Warock <TEST>
Hebben jullie deze link al gezien? Deze dude heeft letterlijk alle optische combinaties op een rij gezet! Van zowel 60 als 80!
Nog steeds blij met Race Blue. (Nee, mijn vrouw had er geen stem in 😂) Het is wellicht een beetje een midlife-crisis kleurtje, maar de wereld is al zo zwart-grijs-wit! (En aangezien mijn bouwjaar 1985 is vond ik het nog wel kunnen)
Wel vind ik achteraf dat ik voor Vega velgen had moeten kiezen ipv Regulus! Ben wel benieuwd wat de hogere wang van de Regulus doet qua wegligging. Als het te soft wordt, kan ik wel de demping stugger zetten, want heb voor Sport Plus gekozen. Denken jullie dat je veel verschil merkt qua wegligging tussen 19 of 20 inch?
Dus zonder comfort plus moet je hem met een koevoet openen?Skoda Wealer schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:42:
[...]
Het betreft zakelijk gebruikDaan115 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:50:
[...]
Privé of Zakelijk?
Vraag in het algemeen: is ie dit jaar nog te bestellen met zelfgekozen opties? Ik kreeg van mijn dealer(s) de indruk van niet.
De geplande leverdatum is 18 juni 2021
Ik vergat nog op je vraag te reageren over de gekozen opties. Ik heb dus bij de leasemaatschappij besteld en die bestelling is nu doorgezet naar de dealerDaan115 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 14:50:
[...]
Privé of Zakelijk?
Vraag in het algemeen: is ie dit jaar nog te bestellen met zelfgekozen opties? Ik kreeg van mijn dealer(s) de indruk van niet.
En deze heb je dus net besteld? Als dat zo is dan valt die levertijd nog wel mee...had iemand hier nu een overzicht gemaakt van de bestelling/ geplande levertijd van de tweakers hier? Ben wel benieuwd eigenlijk...bbalance schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:20:
[...]
Het betreft zakelijk gebruik
De geplande leverdatum is 18 juni 2021
*kuch* startpostPas1 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:50:
[...]
En deze heb je dus net besteld? Als dat zo is dan valt die levertijd nog wel mee...had iemand hier nu een overzicht gemaakt van de bestelling/ geplande levertijd van de tweakers hier? Ben wel benieuwd eigenlijk...
Oh wauw....ehm iets met een bord....

Ik heb Brilliant silver ipv Articvinom schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:05:
Als je jouw bestelling erbij wilt hebben, stuur mij of @DonKui even een PM. Het topic gaat hier te hard dat ik er soms overeen lees
Nog een keer ter verduidelijking.ervh schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:14:
[...]
Dus zonder comfort plus moet je hem met een koevoet openen?
Kessy is dus keyless entry. Kom je bij de auto dan ontgrendeld deze vanzelf automatisch. Dus daarna zelf te openen deuren, ook de achterklep. Loop je van de auto weg vergrendelen ook weer alle portieren. In het comfort plus pakket zit dan als extra dat de achterklep automatisch geopend en gesloten kan worden, tevens met een voetbeweging onder de achterkant door.
Keyless entry is op mijn Octavia toch anders. Hij ontgrendelt niet vanzelf als je bij de auto staat. Je moet je hand tussen de deurklink doen en dan ontgrendeld hij. Zelfde met sluiten, even 'aaien' aan de klink en hij gaat op slot. Voordeel is dat de sleutel in je broekzak kan blijven.goetfoud schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:33:
[...]
Nog een keer ter verduidelijking.
Kessy is dus keyless entry. Kom je bij de auto dan ontgrendeld deze vanzelf automatisch. Dus daarna zelf te openen deuren, ook de achterklep. Loop je van de auto weg vergrendelen ook weer alle portieren. In het comfort plus pakket zit dan als extra dat de achterklep automatisch geopend en gesloten kan worden, tevens met een voetbeweging onder de achterkant door.
[ Voor 3% gewijzigd door vinom op 28-01-2021 18:36 ]
Qua sleutel en wat kan qua ontgrendelen instructieboekje lezen, daar staat het in.
Dit topic is gesloten.
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2