Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 234 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.762.759 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

laforte schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:55:
[...]

[...]

Van alles geprobeerd maar mijn eigen dealer vindt het volgens mij wel prima. Die doen blijkbaar niet aan import of zaken met andere dealers…

Best frustrerend als je iets besteld met een levertijd van 8 maanden terwijl er bij de buurman een voorraad staat.
Dan kies je toch een andere dealer :?
edit: Ah nevermind, je hebt je Sportline al in bestelling staan zie ik nu… best zuur idd

[ Voor 10% gewijzigd door Wootism op 02-12-2021 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram2700
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 15-03 17:04
Gartok schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:45:
Graag aandacht voor de volgende situatie met de facturering van Powerpass :

Vandaag zag ik dat er verschillende tarieven worden gerekend bij het openbaar opladen bij dezelfde laadpaal .
De tarieven gaan van 0,28 cent per kWh naar 0,47 cent per kWh .

Zijn er meer Powerpass gebruikers die dit ook zien ?
Volgens mij is er bij het betreffende Powerpass abonnement geen sprake van variabele laadkosten .

Uiteraard heb ik de vraag ook aan Powerpass gesteld maar nog geen antwoord gekregen.
Ik kreeg net een factuur van een laadbeurt in Brussel vorige maand: 0,28/kWh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
laforte schreef op donderdag 2 december 2021 @ 08:55:
Van alles geprobeerd maar mijn eigen dealer vindt het volgens mij wel prima. Die doen blijkbaar niet aan import of zaken met andere dealers…

Best frustrerend als je iets besteld met een levertijd van 8 maanden terwijl er bij de buurman een voorraad staat.
ik snap je frustratie, maar ik zit al bijna aan 12 maanden wachttijd dus het kan gekker
ook ik zie in de buurt voorraad modellen rijden en ik heb ook van alles geprobeerd aan dealer en leasemaatschappij of ik kan cancelen, voorraadmodel kiezen, gebruik maken van import maar zonder resultaat, ik hou er dan aan vast dat ik besteld heb met opties wat ik wil en dat de voorraad modellen (degen die ik tot op heden heb bekeken) altijd 1 of 2 opties niet heeft wat ik wel zelf besteld heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-06 21:04

laforte

Helemaal de weg kwijt!

knirrebir schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:37:
[...]

ik snap je frustratie, maar ik zit al bijna aan 12 maanden wachttijd dus het kan gekker
ook ik zie in de buurt voorraad modellen rijden en ik heb ook van alles geprobeerd aan dealer en leasemaatschappij of ik kan cancelen, voorraadmodel kiezen, gebruik maken van import maar zonder resultaat, ik hou er dan aan vast dat ik besteld heb met opties wat ik wil en dat de voorraad modellen (degen die ik tot op heden heb bekeken) altijd 1 of 2 opties niet heeft wat ik wel zelf besteld heb
Ik krijg het gevoel dat de dealer dit juist niet wil, want ze weten dat mensen die al besteld hebben toch wel blijven hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
laforte schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:41:
Ik krijg het gevoel dat de dealer dit juist niet wil, want ze weten dat mensen die al besteld hebben toch wel blijven hangen.
niet altijd, zijn er toch diverse members hier die toch hebben gezegd laat maar zitten ik blijf niet hangen en zoek het maar uit met bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 15:10
laforte schreef op donderdag 2 december 2021 @ 10:41:
[...]

Op de vraag of de dealer voor mij wilde kijken naar een voorraad model kreeg ik zelfs te horen dat de verkoper dit niet wilde inzetten voor de lease omdat dit niet meetelde voor zijn bonus…..tja om te huilen natuurlijk. Gelukkig komt mijn Enyaq alsnog dit jaar dus verder niet meer over in gesprek gegaan.

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-06 10:02
Vandaag heeft de gemeente als pilot deze tegels gelegd _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JcLqLIVpdSxsIoBMyyWfV-VVJJ8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n9r3vposGcHQGLYpcemHechD.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mROZLkyQ99nfdKkjhHYxNxsIzDQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FMbLfJCl13ELtTVoukPF77ro.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Thiazzz schreef op donderdag 2 december 2021 @ 13:28:

[Afbeelding][Afbeelding]
Nice! Mooi om te zien dat er ook Gemeenten zijn die meedenken! Ziet er netjes uit (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online

[Afbeelding][Afbeelding]
Strak.

Nu maar hopen dat je er dan ook wel kan staan als je thuis komt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Positief dat de gemeente mee wil denken.

Persoonlijk vind ik het vooral het claimen van openbare ruimte...
Zorg dan voor een openbare paal, dan heeft iedereen er wat aan. :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmniRocket
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-06 16:48
JanHenk schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:04:
Positief dat de gemeente mee wil denken.

Persoonlijk vind ik het vooral het claimen van openbare ruimte...
Zorg dan voor een openbare paal, dan heeft iedereen er wat aan. :)
Dat zijn dan aannames door anderen die gedaan worden. Alle andere auto's mogen daar ook parkeren voor zover ik kan zien (maar dat is ook weer een aanname van mij ;) )

Alhoewel, wat staat er op de paal dan?

[ Voor 12% gewijzigd door OmniRocket op 02-12-2021 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosttech
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-04 19:17

[Afbeelding][Afbeelding]
Zeer nette oplossing!
Zelfs privé te overwegen voor in een eventuele nieuwe oprit of tuin, toekomstgericht denken ("stel dat mijn aansluiiting in de volgende EV aan de andere kant zit?")

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thiazzz
OmniRocket schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:06:
[...]

Dat zijn dan aannames door anderen die gedaan worden. Alle andere auto's mogen daar ook parkeren voor zover ik kan zien (maar dat is ook weer een aanname van mij ;) )

Alhoewel, wat staat er op de paal dan?
Dit zijn de voorwaarden vanuit de gemeente:
- bij wijze van pilot gaan we de kabelgoottegels toepassen
- de goottegels worden door de gemeente betaald en blijven eigendom van de Gemeente
- de gebruiker is zelf verantwoordelijk voor het vrij houden van de goot van blad en vuil
- de goottegels geven géén recht op een ‘eigen’ parkeerplaats voor de deur
- indien de proef mislukt, dan vervangen we de goot weer door gewone betontegels

Op de paal staat verboden te parkeren voor vrachtwagens (wat de Enyaq trouwens wel is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:48
Thiazzz schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:43:
[...]

Dit zijn de voorwaarden vanuit de gemeente:
- bij wijze van pilot gaan we de kabelgoottegels toepassen
- de goottegels worden door de gemeente betaald en blijven eigendom van de Gemeente
- de gebruiker is zelf verantwoordelijk voor het vrij houden van de goot van blad en vuil
- de goottegels geven géén recht op een ‘eigen’ parkeerplaats voor de deur
- indien de proef mislukt, dan vervangen we de goot weer door gewone betontegels

Op de paal staat verboden te parkeren voor vrachtwagens (wat de Enyaq trouwens wel is).
Ziet er mooi uit! En fijn, ik denk dat je vaak genoeg voor de deur kan parkeren, dus als je dan kan laden, alleen maar mooi meegenomen, het zal voor de gemeente niets moeten uitmaken.

En als de pilot mislukt en de tegels zijn vervangen voor betontegels, kan jij ze daarna weer zelf terug plaatsen, niemand die dan nog raar er van op kijkt :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Laatst online: 14:30
Eerste echte lange winterrit. Aan 93% begonnen(dus normaal een 380km vanaf 100%), met letterlijk 0km geëindigd.. Meteen eerste keer het schildpadje gezien 🙃. Iv 80 met warmtepomp, 21" velgen. Van Lommel(be)naar Gouda en van Gouda naar Geel(be) en terug Lommel. Ik schat dus 60-70% autostrade, 105 a 110 km/u. Ik rij voornamelijk travel assist en regenereer in D met peddels. Zeer Content!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gus8a6uStLvb1_ks4s7Uj1dexN4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rl3MP9VcH9poEUMGnccn262b.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Cloclo100 op 02-12-2021 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

[Afbeelding][Afbeelding]
Die heb ik in Weesp ook zien liggen, handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 06:55
Cloclo100 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:01:
Eerste echte lange winterrit. Aan 93% begonnen(dus normaal een 380km vanaf 100%), met letterlijk 0km geëindigd.. Meteen eerste keer het schildpadje gezien 🙃. Iv 80 met warmtepomp, 21" velgen. Van Lommel(be)naar Gouda en van Gouda naar Geel(be) en terug Lommel. Ik schat dus 60-70% autostrade, 105 a 110 km/u. Ik rij voornamelijk travel assist en regenereer in D met peddels. Zeer Content!
[Afbeelding]
Net verbruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-06 11:49
[Afbeelding]
Netjes! Mijn ritten zijn de laatste weken allemaal boven de 20 kWh gemiddeld. Zelfs als ik rustig rij (+/- 110). Gaat om een IV60 met warmtepomp en 19"...

Edit; ik zie op foto dat je airco/verwarming uit staat. Heb je die de hele rit uit gehad? Of alleen laaste stukje omdat het spannend werd?

[ Voor 7% gewijzigd door Jasperzzz op 02-12-2021 17:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
Jasperzzz schreef op donderdag 2 december 2021 @ 17:37:
[...]

Netjes! Mijn ritten zijn de laatste weken allemaal boven de 20 kWh gemiddeld. Zelfs als ik rustig rij (+/- 110). Gaat om een IV60 met warmtepomp en 19"...

Edit; ik zie op foto dat je airco/verwarming uit staat. Heb je die de hele rit uit gehad? Of alleen laaste stukje omdat het spannend werd?
Klopt, laatste 5km toch maar even uitgezet 😅.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueBird95
  • Laatst online: 11-11-2024
[Afbeelding]
Nu weet ik wie jij bent. Jij woont toevallig langs een goede vriend van mij! Kleine wereld ;-) ik ontvang normaal binnen enkele dagen/weken mijn sportline. Je zult hem dan wel eens op de oprit zien staan langs jou ;')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Laatst online: 05-05 20:21
Vandaag is mijn Enyaq onder handen genomen door de dealer.

- Er is een nieuw stuur besteld ivm front assist error melding icm stuurverwarming (niet verrassend)
- Er is een nieuwe regelunit besteld voor de elektronische kinderslot beveiliging, deze geeft zeer regelmatig een storing
- Software heeft update gehad als voorzorg na uitvallen van het scherm van de infotainment unit (zie eerdere post)

Verder sloten twee panelen in interieur slecht aan. Eentje daarvan is opgelost, de ander wordt gedaan als hij terug gaat om de bestelde onderdelen te vervangen. Hopelijk ook winterbanden tegen die tijd, er waren meer Enyaq rijders bij de dealer (Wealer) die besloten te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
BlueBird95 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:12:
[...]

Nu weet ik wie jij bent. Jij woont toevallig langs een goede vriend van mij! Kleine wereld ;-) ik ontvang normaal binnen enkele dagen/weken mijn sportline. Je zult hem dan wel eens op de oprit zien staan langs jou ;')
Haha ok, teveel weg gegeven op de foto blijkbaar. :)
Al een leverdatum bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:23
Mijn verbruik is de sinds ik winterbanden heb opgelopen richting de 23kwh/100km... Het is ook wel een stuk kouder dan vorige week. Maar toch, valt me best tegen...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlueBird95
  • Laatst online: 11-11-2024
Cloclo100 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 19:02:
[...]

Haha ok, teveel weg gegeven op de foto blijkbaar. :)
Al een leverdatum bekend?
Neen, staat sinds 29/11 op de parking in Erps-Kwerps blijkbaar dus nog even geduld tot hij naar Lommel komt... 🥲

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:57
J.Kossen schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:25:
[...]

Mijn bestelde Enyaq (zakelijke lease) is in opdracht van Skoda Nederland gisteren 30-11 op kenteken gezet, ondanks dat de aflevering al gepland stond voor 28-12. Werkgever komt me nu tegemoet door huidig contract bij andere LM half december te laten stoppen en nieuwe contract 16-12 in te laten gaan.

De fleetmanager vertelde me dat alle op voorraad staande Enyaqs voor 30 november op kenteken moesten komen te staan. Ik vermoed (maar we zullen dat nooit bevestigd krijgen) dat het met gemiddelde uitstoot te maken kan hebben, maar ook voorraadbeheer vanuit een financieel oogpunt voor de importeur.
Aha, dat is goed te zien in de cijfers: https://www.kentekenradar.nl/auto/skoda/enyaq/#dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-06 21:04

laforte

Helemaal de weg kwijt!

zo! dat zijn een hoop auto's! Met dit soort getallen vraag ik mij af hoeveel er wel niet in bestelling staan op dit moment, 3000?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:22
kw_nl schreef op donderdag 2 december 2021 @ 19:38:
Mijn verbruik is de sinds ik winterbanden heb opgelopen richting de 23kwh/100km... Het is ook wel een stuk kouder dan vorige week. Maar toch, valt me best tegen...
Ja, hier ook zoiets, verschil met de zomer is enorm. Terwijl ik winterbanden heb gekozen met een lage afrolweerstand. Dat hoge verbruik zit toch vooral in de verwarming en de verminderde prestaties van de accu vermoed ik. Als ik ‘Clima off’ kies, wordt mijn bereik direct 10% hoger. Enfin, gewoon wat vaker aan de lader ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pdro
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-09-2024
hevds schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:00:
Hallo allemaal

Vandaag telefoontje gekregen dat mijn bestelde (privé rijder) enyaq week 50/51 geleverd kan worden.

Specs;
Iv60 sportline met 21 inch betria, trekhaak, comfort plus, sport plus, assistentie,
Brillant silver.
Beoogde levertijd was eind feb 22. (Dus ik was aangenaam verrast)
4 weken geleden kreeg ik nog een telefoontje dat de optie "side assist" was komen te vervallen in het pakket "assistentie" maar het positieve nieuws was dat de snellaad capaciteit was verhoogd naar standaard 125 kw.
Verder was de boodschap ook dat de levertijd wel eens niet gehaald kon worden, maar nu blijkt dat er toch weer een contingent enyaq's deze week in productie worden genomen die voor NL bestemd zijn. En die van mij zou daar bij zitten. Er werd wel een voor mij vreemde voorwaarde aan gesteld; de registratie van het voertuig lees: het kenteken op naam zetten moet dit jaar gebeuren dat zou een voorwaarde vd fabriek zijn. Als privé rijder vd auto zou ik denken dat vanuit het idee dat de auto in de toekomst weer ingeruild wordt het wat verstandiger is om het kenteken in 2022 op naam te zetten, en dat vind ik nou wat vreemd, ik bedoel wat maakt het voor de fabriek nu uit wanneer dat voertuig op naam wordt gezet.... ik vermoed dat dit meer met afspraken vd importeur en de dealer (van mossel) te maken hebben. Zijn er al meer mensen op dit forum die hiermee werden geconfronteerd?
Bij mij hetzelfde ook eerst week 7 2022 en nu einde jaar binnen bij dealer maar de 100% garantie durfde ze niet te geven wat ik ook snap in deze tijd. Zou wel fijn zijn scheelt toch weer 80 euro per maand ongeveer. Maar reken me zelf nog niet rijk eerst zien 🤣

Besteld ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigGreen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13:19

[Afbeelding][Afbeelding]
goede oplossing zo!

Mag ik vragen welke gemeente dit is?
Misschien kan ik de gemeente hier ook zover krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
Even kijk of ik morgen in een warm autootje stap! oOo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QjYk57Jcus_uGu9l2VAAUqmLCnU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CF4kqO9Jk3EMwSZPeS1LfQ3s.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiazzz
BigGreen schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:41:
[...]

goede oplossing zo!

Mag ik vragen welke gemeente dit is?
Misschien kan ik de gemeente hier ook zover krijgen.
Nijmegen d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-06 18:59

[Afbeelding][Afbeelding]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen. Ik had deze oplossing ook voorgelegd bij een gemeenteambtenaar, maar die wilde er niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
FJP84 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:20:
[...]

Hoe heb je dat voor elkaar gekregen. Ik had deze oplossing ook voorgelegd bij een gemeenteambtenaar, maar die wilde er niet aan.
Zelfde gemeente?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Free1990
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-01 19:04
Thiazzz schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:44:
[Afbeelding]
Is dat Quartz grey?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiazzz
In het echt wel, hier in de app lijkt het grijs..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Thiazzz schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:44:
[Afbeelding]
Je bracht me op het idee om het ook even te plannen! Maar werd alweer snel geconfronteerd met hoe achterlijk slecht die verbinding ‘af en toe’ is ;(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jeWgCYYJAeQ9oeF61In_lIHEQ2A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tKHW1x7jeACaachzQ5pr3sza.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-06 17:42

WhiteDog

met zwarte hond

Ik had een paar vragen waar ik online niet meteen een duidelijk antwoord op kon vinden:
- Heeft deze auto "Auto Hold".
- Is er een optie te krijgen voor automatisch parkeren en zoja met welk pack.
- Indien bovenstaande, kan deze zelf vooruit en achteruit rijden bij het parkeren zonder tussenkomst.
- Komt de optie om automatisch in te halen er ooit nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
Wootism schreef op donderdag 2 december 2021 @ 22:45:
[...]

Je bracht me op het idee om het ook even te plannen! Maar werd alweer snel geconfronteerd met hoe achterlijk slecht die verbinding ‘af en toe’ is ;(

[Afbeelding]
Nog een keer doen deze melding kreeg ik ook de eerste keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
WhiteDog schreef op donderdag 2 december 2021 @ 23:00:
Ik had een paar vragen waar ik online niet meteen een duidelijk antwoord op kon vinden:
- Indien bovenstaande, kan deze zelf vooruit en achteruit rijden bij het parkeren zonder tussenkomst.
- Ja.
- Volgens mij komt dat met een update (eventueel met hardware aanpassingen).
- Weet ik niet, het lijkt erop dat die ook je parkeer route kan leren maar details weet ik nog niet.
- Inhaalassistent komt wel dacht ik, dan moet je wel zelf nog het knipperlicht aandoen maar ook dit weet ik niet zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukker87
Als je vanaf deze post leest zie je de updates waar je om vraagt en bijbehorende voorwaarden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Thiazzz schreef op donderdag 2 december 2021 @ 23:09:
[...]

Nog een keer doen deze melding kreeg ik ook de eerste keer!
Ik heb deze melding ondertussen al 8 keer gekregen :p
Als ik de auto unlock lijkt hij opeens wel wakker te worden en heb ik wel verbinding. Hoop dat ze dit fixen met de volgende major update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15:05
jdbiggelaa schreef op donderdag 2 december 2021 @ 21:04:
[...]

Ja, hier ook zoiets, verschil met de zomer is enorm. Terwijl ik winterbanden heb gekozen met een lage afrolweerstand. Dat hoge verbruik zit toch vooral in de verwarming en de verminderde prestaties van de accu vermoed ik. Als ik ‘Clima off’ kies, wordt mijn bereik direct 10% hoger. Enfin, gewoon wat vaker aan de lader ;)
Hoe zit het eigenlijk met snelladen in dit weer?
Gaat door het koude weer het laden ook trager?
Want ik vrees dat ik regelmatig aan een snellader ga mogen hangen in de winters :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
this schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 07:35:
[...]

Hoe zit het eigenlijk met snelladen in dit weer?
Gaat door het koude weer het laden ook trager?
Want ik vrees dat ik regelmatig aan een snellader ga mogen hangen in de winters :/
Weer een goed argument om een IV80 te pakken, dan maar een paar opties minder. Of komen jullie met de IV80 al tekort?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GroeneEnyaq
  • Laatst online: 16-11-2023
Gisteren bericht ontvangen van de dealer. Ik mag 29 december mijn Enyaq ophalen.
IV 60
Black Magic
100 kw
Achteruitrijcamera parkeersensoren voor
Assistentie
Klimaat
Trekhaak voorbereiding
Licht
LM velgen 20 inch Vega
Verwarmbaar stuur
Is voorraadwagen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:48
GroeneEnyaq schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:02:
Gisteren bericht ontvangen van de dealer. Ik mag 29 december mijn Enyaq ophalen.
IV 60
Black Magic
100 kw
Achteruitrijcamera parkeersensoren voor
Assistentie
Klimaat
Trekhaak voorbereiding
Licht
LM velgen 20 inch Vega
Verwarmbaar stuur
Is voorraadwagen
Username does not check out. :+

Mooi nog net voor het eind van het jaar ophalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Maat28 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:00:
[...]

Weer een goed argument om een IV80 te pakken, dan maar een paar opties minder. Of komen jullie met de IV80 al tekort?
Een IV80 zonder warmtepomp besteld voor in augustus.
Aangezien mijn meeste kilometers autosnelweg zijn, gaat dit meestal aan 115-120km/u gaan.
Aan comfort wil ik ook niet inboeten, dus verwarming zal ook hele tijd aan staan.
Ik vrees er dan een beetje voor wat mijn bereik gaat zijn bij subzero temperaturen.

Op zich zou dat allemaal geen zo'n issue mogen zijn, maar ik heb de indruk dat dat snelladen toch niet zo vlot gaat.
Ik had gehoopt dat als ik bv aan 50% batterij een snellader zou tegenkomen, dat ik even 5-10min aan topsnelheid zou kunnen bijladen, om zo weer genoeg juice te hebben om comfortabel rond te rijden.
Maar de laadsnelheden die ik hier zie passeren zijn precies nogal bedroevend. En onder 20% moeten zitten om je hoogste laadsnelheid te kunnen halen vind ik eigenlijk ook enorm jammer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thiazzz
Wootism schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 06:55:
[...]

Ik heb deze melding ondertussen al 8 keer gekregen :p
Als ik de auto unlock lijkt hij opeens wel wakker te worden en heb ik wel verbinding. Hoop dat ze dit fixen met de volgende major update.
Hij was lekker warm vanmorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
this schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 09:20:
[...]

Aangezien mijn meeste kilometers autosnelweg zijn, gaat dit meestal aan 115-120km/u gaan.
Aan comfort wil ik ook niet inboeten, dus verwarming zal ook hele tijd aan staan.
Ik vrees er dan een beetje voor wat mijn bereik gaat zijn bij subzero temperaturen.

Op zich zou dat allemaal geen zo'n issue mogen zijn, maar ik heb de indruk dat dat snelladen toch niet zo vlot gaat.
Ik had gehoopt dat als ik bv aan 50% batterij een snellader zou tegenkomen, dat ik even 5-10min aan topsnelheid zou kunnen bijladen, om zo weer genoeg juice te hebben om comfortabel rond te rijden.
Maar de laadsnelheden die ik hier zie passeren zijn precies nogal bedroevend. En onder 20% moeten zitten om je hoogste laadsnelheid te kunnen halen vind ik eigenlijk ook enorm jammer.
Met IV80 en lagere temperaturen zou je nog steeds zo’n 350km moeten kunnen pakken. Dan amper een snel lader nodig denk ik? Mooi snachts weer aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenw
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:30
Vraagje iemand hier met de Iv60 first edition (domme vraag i know) die het volgende kan beantwoorden.
De clever charging cable die bij deze uitvoering komt, kan die ook gewoon in de normale stopcontact?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Thiazzz schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:05:
[...]

Hij was lekker warm vanmorgen :)
Ik druk voordat ik onder de douche spring altijd even op opladen en voorverwarmen, bang dat het opwarmen uit de accu gebeurt dus liever nog wat procentjes erbij. Ik laat m'n telefoon dan altijd met scherm aan liggen omdat het toepassen soms wat lang duuuuuuuurt :/

Vanmorgen stapte ik in een heerlijk warme auto maar het opwarmen was wel van m'n range gehaald, van 80 naar 79. De vraag om bij te laden was dus niet aangekomen. Psychologische stress en voor mijn lichte autisme niet in orde maar ik hoef maar 40km heen en 40km terug vandaag dus 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-06 14:07
[...]

Ligt denk ik ook aan situatie. Het ietwat vaker laden was voor mij geen reden om een iV80 te nemen.
Bewust voor een compleet uitgeruste 60 gekozen.
Laadpaal aan huis. In deze koude periode, en ik rij redelijk door en verwarming aan, haal ik zo'n 250km.
Ik rij ongeveer 300-350km per dag. Dit betekent dat ik elke dag ongeveer 20-30 minuten aan een snellader moet om weer thuis te komen.
Mooie tijd om wat mails weg te werken en telefoontjes te plegen.
Dus ik moet eerlijk bekennen dat ik het tot op heden nog zeker niet als storend heb ervaren. Wel belangrijk is dat je de mogelijkheid moet hebben om aan huis te laden. Anders zou ik het ook niet prettig vinden en mogelijk wel voor de 80 gekozen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sparks
  • Laatst online: 10:31
jurgenw schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:09:
Vraagje iemand hier met de Iv60 first edition (domme vraag i know) die het volgende kan beantwoorden.
De clever charging cable die bij deze uitvoering komt, kan die ook gewoon in de normale stopcontact?
Bij mij zat er idd een granny lader bij en die kan gewoon in 220 aansluiting.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpecialJ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-06 17:12
Zekers er zitten 2 kabels bij, 1 voor kracht stroom en 1 voor een normaal stopcontact!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiazzz
Volgens mijn zitten er 2 stekkers bij, waarbij er een voor de 230v is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
Over de clever cable gesproken heeft iemand zo’n kabel die hem niet gebruikt, ik heb er zeker interesse in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
goetfoud schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:15:
[...]

Ligt denk ik ook aan situatie. Het ietwat vaker laden was voor mij geen reden om een iV80 te nemen.
Laadpaal aan huis. In deze koude periode, en ik rij redelijk door en verwarming aan, haal ik zo'n 250km.
Ik rij ongeveer 300-350km per dag. Dit betekent dat ik elke dag ongeveer 20-30 minuten aan een snellader moet om weer thuis te komen.
Dus ik moet eerlijk bekennen dat ik het tot op heden nog zeker niet als storend heb ervaren. Wel belangrijk is dat je de mogelijkheid moet hebben om aan huis te laden. Anders zou ik het ook niet prettig vinden en mogelijk wel voor de 80 gekozen hebben.
Allright! Dagelijks aan de snel lader hangen….daar moet je je inderdaad dan op instellen. Ik zou het niet kunnen en liever meer range en minder opties. De standaard uitvoering is al meer dan goed uitgerust. Maar ook dat is persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
Zitten idd verwisselbare uiteinden aan. 3-fase stekker en 230v stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
Maat28 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:21:
[...]

Allright! Dagelijks aan de snel lader hangen….daar moet je je inderdaad dan op instellen. Ik zou het niet kunnen en liever meer range en minder opties. De standaard uitvoering is al meer dan goed uitgerust. Maar ook dat is persoonlijke voorkeur. Ik heb ook laadpaal thuis, voor maximaal praktisch gekozen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Thiazzz schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 11:20:
Over de clever cable gesproken heeft iemand zo’n kabel die hem niet gebruikt, ik heb er zeker interesse in!
Ik heb hem én ik gebruik hem nooit...

Maar om eerlijk te zijn, ik verkoop hem liever ook niet. Je weet nooit of je in een situatie komt waar ie van pas komt.. :)

Heb je niets aan dit antwoord, dat klopt. :P

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-06 10:29
Maat28 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:07:
[...]

Met IV80 en lagere temperaturen zou je nog steeds zo’n 350km moeten kunnen pakken. Dan amper een snel lader nodig denk ik? Mooi snachts weer aan de lader.
325-330 in mijn geval, incl Betria 21 inch met winterbandjes, voorverwarmen en relatief doorkarren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
AlexZuH schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:52:
[...]

325-330 in mijn geval, incl Betria 21 inch met winterbandjes, voorverwarmen en relatief doorkarren.
Thanks voor de info. Valt mij toch een beetje tegen. Blij dat ik de IV80 heb besteld dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jgoos
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 12-04-2023
Pixal schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:10:
[...]

Ik druk voordat ik onder de douche spring altijd even op opladen en voorverwarmen, bang dat het opwarmen uit de accu gebeurt dus liever nog wat procentjes erbij. Ik laat m'n telefoon dan altijd met scherm aan liggen omdat het toepassen soms wat lang duuuuuuuurt :/

Vanmorgen stapte ik in een heerlijk warme auto maar het opwarmen was wel van m'n range gehaald, van 80 naar 79. De vraag om bij te laden was dus niet aangekomen. Psychologische stress en voor mijn lichte autisme niet in orde maar ik hoef maar 40km heen en 40km terug vandaag dus 8)7
Herkenbaar. Bij mij was de oplossing om de functie "automatisch loskoppelen" uit te schakelen. Sindsdien verwarmt hij wel voor met stroom van het laadpunt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
Maat28 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:54:
[...]

Thanks voor de info. Valt mij toch een beetje tegen. Blij dat ik de IV80 heb besteld dan.
Laat ik daarbij opmerken dat mn voorbanden dezelfde breedte zijn als achter (255), en dat ik niet bepaald een rustige EV rijder ben de afgelopen 2-3 weken. 120-130 is meer de norm, en niet in Eco, stoel en stuur verwarming lekker aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
[Afbeelding]
Zeer net resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
AlexZuH schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:06:
[...]

Laat ik daarbij opmerken dat mn voorbanden dezelfde breedte zijn als achter (255), en dat ik niet bepaald een rustige EV rijder ben de afgelopen 2-3 weken. 120-130 is meer de norm, en niet in Eco, stoel en stuur verwarming lekker aan. :)
Dank! Een prima referentiekader voor mij. Ik krijg dan wel de normale bandenmaten op 20inch (Vega velgen) maar de 120-130 km/h is nog best bescheiden. Laat ik het op 300km range in de winter houden dan maar…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• langevoort
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ogwgejpHf1iKmh_r7naHbwIMm5E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nUgvI8ZVwNuaXnccZpnEsPn0.jpg?f=fotoalbum_large

Vond het wel een leuk effect…

Spidermellow

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tukker87
Dan denk ik dat je de Ioniq 5 ook wel mooi vindt 😂😂😂 :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Maat28 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:07:
[...]

Ik heb met het huidige weer een range van 273 km met een lading van 73 %. En ik rijd niet zuinig en heb altijd de verwarming van te voren aan staan. Met een iV 80 uiteraard. Denk dat deze voldoende range gaat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Pixal schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 10:10:
[...]

Wat ik heb gemerkt als je het aan zetten dat de auto er meteen op reageert maar dat de app traag is. Ik sluit vaak de app helemaal af na 2 min en start hem dan opnieuw op en dan pakt die het wel. Scherm hoeft dus niet aan te blijven in mijn geval (Android).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
[...]

Ik durf die afstanden ook wel eens te doen op 1 dag, niet zo vaak gelukkig.
Maar ik zou in die situaties ook liever met wat overschot thuis komen dan dat ik moet gaan hypermilen om thuis te geraken.
20-30min vind ik wel veel. Hoeveel bereik haal je op 5 min? En op 10 min?
Ik hoop dat we ooit nog 175kW laadvermogen krijgen. Dat je op 5min echt serieus wat kilometertjes kan bijladen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 13:07
[...]

Snelladen is volgens mij juist bedoeld als je bijna zonder juice zit en niet als je nog 50% hebt.
Even opladen tot je thuis kunt komen of op verre reizen tot een volgende snellader. Zie ook de roadtripvideo's van Bjorn Nyland op Youtube.
Vorige week met mijn iV60 voor het eerst 100Kw gehaald, maar dat was met 5% in de batterij. Dat lukt zeker niet met 50% volle (of lege ;) ) accu.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

[...]

Gisteren heeft mijn vriendin (relevant detail betreft clima instellingen :p) een rit gemaakt van 340 kilometer met m’n iV80.
Veel files onderweg en uiteindelijk bij elkaar (heen en terug) 5 uur onderweg geweest.

100% geladen, stuur- en bipsverwarming op standje 3 en clima op 23°.
Gemiddelde buitentemperatuur van 6-7°.

Thuisgekomen met 6% accu.
Voor dit soort situaties wel blij dat ik voor de 80 ben gegaan. Maak zelf ook eens per week dit soort ritten zonder zekerheid van een laadpaaltje bij de klant.

[ Voor 3% gewijzigd door Wootism op 03-12-2021 15:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maat28
Wootism schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 15:03:
[...]

Gisteren heeft mijn vriendin (relevant detail betreft clima instellingen :p) een rit gemaakt van 340 kilometer met m’n iV80.
Veel files onderweg en uiteindelijk bij elkaar (heen en terug) 5 uur onderweg geweest.

100% geladen, stuur- en bipsverwarming op standje 3 en clima op 23°.
Gemiddelde buitentemperatuur van 6-7°.

Thuisgekomen met 6% accu.
Voor dit soort situaties wel blij dat ik voor de 80 ben gegaan. Maak zelf ook eens per week dit soort ritten zonder zekerheid van een laadpaaltje bij de klant.
Erg waardevol om de ervaringen van range in de wintermaanden te vernemen! Eerste indruk is dan toch wel dat de IV60 erg beperkend is in de winter met een beetje rit😟

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qntal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-06 15:17

qntal

Omlet du fromage!

Mijn collega heeft een 60 met 20" banden
ik heb een 80 met 19" banden. Het verschil in range met beiden 100% geladen was vandaag 140km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Interessante dubbeltest vs de Kia Ev6 :)

https://www.autoweek.nl/a...s-skoda-enyaq-dubbeltest/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
duidelijke uitleg en qua range niet verkeer in deze periode, maar laad je dan tot 80% of 90% of 100%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
this schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:21:
Ik durf die afstanden ook wel eens te doen op 1 dag, niet zo vaak gelukkig.
Maar ik zou in die situaties ook liever met wat overschot thuis komen dan dat ik moet gaan hypermilen om thuis te geraken.
20-30min vind ik wel veel. Hoeveel bereik haal je op 5 min? En op 10 min?
Ik hoop dat we ooit nog 175kW laadvermogen krijgen. Dat je op 5min echt serieus wat kilometertjes kan bijladen.
stel dat je 175kw krijgt en wil je dat krijgen dat dient accu echt wel onder 10% te zijn en voldoende gereden te hebben dat accu warm genoeg is
denk zelf dat bij @goetfoud accu niet minder is dan 10%, daarmee wat lagere laadsnelheid en dan duurt het wat langer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
SSJVegito schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 14:14:
Wat ik heb gemerkt als je het aan zetten dat de auto er meteen op reageert maar dat de app traag is. Ik sluit vaak de app helemaal af na 2 min en start hem dan opnieuw op en dan pakt die het wel. Scherm hoeft dus niet aan te blijven in mijn geval (Android).
huidige e-golf duurt het ook lang, maar wanneer ruitverwarming en/of voorverwarmen geactiveerd en telefoon gaat op schermbeveiliging en app zie je nog 'nadenken' om commando te versturen dan gaat het op achtergrond wel door en wordt het geactiveerd (net wat je aangeeft scherm hoeft niet 'aan' te blijven), geen last van opnieuw op hoeven starten van app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Maat28 schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:07:
Erg waardevol om de ervaringen van range in de wintermaanden te vernemen! Eerste indruk is dan toch wel dat de IV60 erg beperkend is in de winter met een beetje rit😟
dat kan maar is voor eenieder eigen keuze en wat er mogelijk is qua bijvoorbeeld lease of koop en welke opties je echt wil en dan kan het zijn dat het een 60 wordt met opties (en relatief wat vaker laden) dan een 80 zonder de opties die je wil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir

had je wel kunnen weten gezien laadgrafieken die hier regelmatig gepost zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
voor eerste punt en voor toekomstige vragen die mogelijk nog komen zorg dat je de handleiding leest fysiek of digitaal, digitale in pdf is makkelijk om zaken te vinden met zoekfunctie binnen pdf programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
DirkBouwman schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:37:
Vandaag is mijn Enyaq onder handen genomen door de dealer.

- Er is een nieuw stuur besteld ivm front assist error melding icm stuurverwarming (niet verrassend)
- Er is een nieuwe regelunit besteld voor de elektronische kinderslot beveiliging, deze geeft zeer regelmatig een storing
- Software heeft update gehad als voorzorg na uitvallen van het scherm van de infotainment unit (zie eerdere post)

Verder sloten twee panelen in interieur slecht aan. Eentje daarvan is opgelost, de ander wordt gedaan als hij terug gaat om de bestelde onderdelen te vervangen. Hopelijk ook winterbanden tegen die tijd, er waren meer Enyaq rijders bij de dealer (Wealer) die besloten te wachten...
Lekkere zaken dan (in ieder geval opgelost), waar bleven de andere enyaq rijders op wachten; wissel zomer- naar winterbanden?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Voor diegene die nog twijfelen over de aanschaf van de laadruimte afdekklep. Wat mij betreft de 16 euro waard.

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oE9aofECVzZ8Ol9vcuabSE8Z3Es=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uccQtBLvX0h0tWqba6pElHD6.jpg?f=fotoalbum_large

Na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y0KPWKxvxMxaTL_frDulsEbExdc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eiVtxjBHUDIYYsvdN7UeEFLa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
jeroenkb schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:27:
Voor diegene die nog twijfelen over de aanschaf van de laadruimte afdekklep. Wat mij betreft de 16 euro waard.

Voor:
[Afbeelding]

Na:
[Afbeelding]
Waarom is dat het waard als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
SSJVegito schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:29:
[...]

Waarom is dat het waard als ik vragen mag?
ga maar eens zoeken op de verhalen over vastgevroren laadstekkers. Avondje in de sneeuw laden en je kunt pech hebben dat de boel vastvriest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
jeroenkb schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:30:
[...]

ga maar eens zoeken op de verhalen over vastgevroren laadstekkers. Avondje in de sneeuw laden en je kunt pech hebben dat de boel vastvriest.
Ah, dat wist ik niet! Thanks voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
Vind die 2 auto’s echt appels en peren. De KIA is qua ruimte echt een andere auto. Dan komt de Ioniq 5 nog eerder in de buurt.

Qua functies is de autopilot van KIA is heel zenuwachtig en schommelt tussen de lijnen. Is ook goed te zien in recente video’s van Björn Nyland.

Ik zou willen dat de Skoda de laadsnelheden zou halen, maar je kunt moeilijk functies shoppen. ;)
Komt nog eens bij dat de batterij niet opwarmt bij het navigeren naar een Snellaadstation. Dus vaak wordt de top niet gehaald. Je moet tijdens het laden de airco uitlaten om de batterij te koelen en de hoge laadtijden te halen.
Kan allemaal verbetert worden met software, maar dat kunnen we ook over de Enyaq zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

knirrebir schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:45:
[...]

stel dat je 175kw krijgt en wil je dat krijgen dat dient accu echt wel onder 10% te zijn en voldoende gereden te hebben dat accu warm genoeg is
denk zelf dat bij @goetfoud accu niet minder is dan 10%, daarmee wat lagere laadsnelheid en dan duurt het wat langer
Waar komt die aanname toch vandaan?
Ik haal gewoon de max laadsnelheid op 30%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Laatst online: 05-05 20:21
knirrebir schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:08:
[...]

Lekkere zaken dan (in ieder geval opgelost), waar bleven de andere enyaq rijders op wachten; wissel zomer- naar winterbanden?
Op 21 inch winterbanden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
knirrebir schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:39:
[...]

duidelijke uitleg en qua range niet verkeer in deze periode, maar laad je dan tot 80% of 90% of 100%?
Thuis dagelijks weg op 90%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
knirrebir schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 16:45:
[...]

Ik kan maar 50kW laden en zit dan inderdaad vaak rond 10% om bij te laden om thuis te komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-06 12:30
[...]

Wat een kul argument.

De 60 is ruim voldoende voor in NL / 20-40k km per jaar. Ik zou gaan voor opties ( lees luxe/gemak) ipv extra range die je nauwlijks gebruikt in de praktijk. Zeker niet als je thuis elke nacht aan de lader zit.

Range anxiety zie ik veel bij mensen die nog niet electrisch rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-06 12:30

Voor:
[Afbeelding]

Na:
[Afbeelding]
Kan je de klep weer dicht doen met dat ding ertussen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
Kaaschef schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 19:42:
[...]

Wat een kul argument.

De 60 is ruim voldoende voor in NL / 20-40k km per jaar. Ik zou gaan voor opties ( lees luxe/gemak) ipv extra range die je nauwlijks gebruikt in de praktijk. Zeker niet als je thuis elke nacht aan de lader zit.

Iedereen zijn/haar eigen keuze maar ben het helemaal met je eens. Koude maanden soms kort bijladen, warmere maanden niet eens nodig.
Dus buiten lange vakanties om maak ik zakelijk ca 60.000km jaarlijks. Is gemiddeld 250km per dag.
Makkelijk te doen met een 60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11:07
jeroenkb schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 17:30:
[...]

Volgens mij help dit ding daar niet tegen. Vastvriezen voorkom je met name door te zorgen dat er kort voordat je weggaat nog even geladen of voorverwarmd wordt. Hierdoor wordt de verbinding warm en heb je nergens last van. Deze kap (ziet er best mooi uit hoor!) voorkomt natuurlijk wel sneeuw etc in je laadklep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
Kaaschef schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 19:44:
[...]

Kan je de klep weer dicht doen met dat ding ertussen?
Dat lijkt mij niet aangezien de pin die de klep vastdraait en op slot gaat eronder zit. Denk unlocken en dat ding er ook afhalen maar kan het mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
Zijn er hier overigens meer mensen die als ze de grootlicht assistent aan zetten het grootlicht gewoon vol aan gaat in automatische modus? En dan dus ook gewoon permanent aan dus ook als ik 10 km/h rijd binnen de bebouwde kom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenribbink
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-06 22:19

Voor:
[Afbeelding]

Na:
[Afbeelding]
Onze enyaq is er nog niet, maar deze kap al wel. Van de week geleverd. Genoeg overtuigd door Bjorn Nyland zijn testen in Noorwegen/Zweden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Maat28
Kaaschef schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 19:42:
[...]

Wat een kul argument.

Rustig rustig….ieder zijn voorkeur. Opties geef ik weinig om. De auto rijdt er weinig anders door. Flink doorstampen en niet steeds op de range hoeven te letten vind ik belangrijker. Maar allemaal persoonlijke voorkeur uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Jgoos schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 13:02:
[...]

Herkenbaar. Bij mij was de oplossing om de functie "automatisch loskoppelen" uit te schakelen. Sindsdien verwarmt hij wel voor met stroom van het laadpunt!
Kan je dit even verduidelijken?
Pagina: 1 ... 234 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2