Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 233 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.762.789 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06 07:00

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Bozznl schreef op maandag 29 november 2021 @ 23:08:
[...]

Wat bij mij werkte:
Zodra die op automatisch staat. Nogmaals van je af duwen om groot licht standaard te activeren om vervolgens weer naar je toe te trekken. Dan gaat die wel uit.

Niet in 1 handeling helaas.
Die zal ik ook nog wel eens proberen. Maar wat bij mij wel in 1 handeling werkte: even een drukje op het dimlicht knopje op het dashboard links van het stuur. Dimlicht bleef aan, maar het automatisch grote licht ging er meteen vanaf.

Overigens totaal niet intuïtief dat het er niet afgaat op dezelfde manier zoals het er op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-03 11:44
Free1990 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:22:
[...]

Ondertussen worden wel weer auto's met Blind spot geleverd...
Waar heb je die info vandaan?

En zijn dat "oude" bestellingen die nu geleverd worden? Of bedoel je op nieuwe bestellingen die volgend jaar geleverd gaan worden?

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free1990
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-01 19:04
efbeel schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:44:
[...]

Waar heb je die info vandaan?

En zijn dat "oude" bestellingen die nu geleverd worden? Of bedoel je op nieuwe bestellingen die volgend jaar geleverd gaan worden?
Oude bestellingen. Je ziet op facebook wat mensen passeren die hun Enyaq in ontvangst nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
Free1990 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:45:
[...]

Oude bestellingen. Je ziet op facebook wat mensen passeren die hun Enyaq in ontvangst nemen.
Ah, voor oude bestellingen kan het zijn dat de chips nog beschikbaar waren ten tijde van de manufacturing.
Voor bestellingen vanaf ong 6 weken geleden is door Skoda aangegeven dat er geen Blindspot detection meer leverbaar is ivm chip tekorten. Daarom is het pakket ook €300 goedkoper gemaakt.

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free1990
efbeel schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:16:
[...]

Ah, voor oude bestellingen kan het zijn dat de chips nog beschikbaar waren ten tijde van de manufacturing.
Voor bestellingen vanaf ong 6 weken geleden is door Skoda aangegeven dat er geen Blindspot detection meer leverbaar is ivm chip tekorten. Daarom is het pakket ook €300 goedkoper gemaakt.
Ok. Heb zelf een oude bestelling van mijn dealer overgenomen ("stockwagen"). Blindspot zit er normaal op en auto zou normaal gezien dit jaar of begin volgend jaar in productie moeten gaan.
In de configurator online zit de side assist ook nog steeds in het pakket trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door Free1990 op 30-11-2021 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdaan
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-05-2024
Faraz schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:52:
[...]

Ik heb ook het comfort pakket, maar geen idee of ik de 'juiste zijruiten vóór' heb (of hoe ik dat zou moeten checken voor je). Ik heb in ieder geval geen enkele last van windgeruis. Bellen gaat dus ook gewoon prima.
Je kunt het zien aan een dun laagje folie tussen de raamdelen, vergelijk je voor en achterzijruiten …als ze gelijk zijn heb je ze niet, is idd comfort plus optie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
Omdat een full options Q4 ook bijna 12k duurder is en je niet meer krijgt dan bij een Enyaq. Ik was eerder ook meer pro Audi, maar Skoda heeft met de Enyaq echt een top concurrent neergezet. Ook vond ik de Audi van binnen wat te druk. De Id4 te karig en de Enyaq precies goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:00
frankdaan schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:20:
[...]

Je kunt het zien aan een dun laagje folie tussen de raamdelen, vergelijk je voor en achterzijruiten …als ze gelijk zijn heb je ze niet, is idd comfort plus optie
Je bedoelt denk ik de Comfort optie.
  • Kessy
  • Phonebox met draadloos opladen
  • Sunset incl. geluidsdempende zijruiten vóór
  • Driver assist (vermoeidheidsherkenning)
Comfort Plus is Comfort + Elektrische achterklep incl virtual pedal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free1990
Martinique schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:08:
[...]

Je bedoelt denk ik de Comfort optie.
  • Kessy
  • Phonebox met draadloos opladen
  • Sunset incl. geluidsdempende zijruiten vóór
  • Driver assist (vermoeidheidsherkenning)
Comfort Plus is Comfort + Elektrische achterklep incl virtual pedal.
Pack Convenience Basic
- Uitgebreide geluidsisolatie interieur
- DRIVER ALERT
- Zijdelingse ruiten vooraan met geluidsdemping - SUNSET achteraan
- KESSY Advanced: Openen/Sluiten en starten zonder sleutel
- Comforttelefonie (Bluetooth) met LTE en Wireless Charging

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinique
Free1990 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 15:58:
[...]

Pack Convenience Basic
- Uitgebreide geluidsisolatie interieur
- DRIVER ALERT
- Zijdelingse ruiten vooraan met geluidsdemping - SUNSET achteraan
- KESSY Advanced: Openen/Sluiten en starten zonder sleutel
- Comforttelefonie (Bluetooth) met LTE en Wireless Charging
In België gelden andere pakketten inderdaad. Wat ik schreef gaat om een NL config.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-06 19:04
OmniRocket schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:20:
[...]

Uiteraard kan je naar Zuid Frankrijk met de 60, maar je moet wel vaker stoppen om te laden waardoor de reistijd langer wordt (ga uit van 2 uur langer onderweg). Het is er net aan wat voor een waarde je daar aan hecht.
Heen en weer zou je 4 uur langer kwijt zijn, vindt je dat de extra kosten voor de extra range van de 80 waard?

Ook voor het gebruik in Nederland zal je vaker aan de laadpaal moeten staan, wellicht is dit niet handig omdat je geen laadpaal direct aan huis of op kantoor hebt. Dat kan ook nog iets zijn waardoor je liever voor de 80 gaat.
Klopt. Kijk eens voor de grap naar de "1000 km test" van Bjorn Nyland met de IV80, op YouTube.
Spoiler: 1000 km in 10u op normale snelheid (100 km/u, incl laadtijd en verwarming aan, als ik me niet vergis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
[...]

Zal eens kijken, maar ben benieuwd of je een heel dun laagje folie tussen glas met het blote oog kan spotten??
(schijnbaar wel, I guess :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free1990
Iets anders, weet iemand of er een app bestaat waar je laadpassen kan inladen om zo beschikbare laadpunten in de buurt te zien (met voordelig prijstarief)?
Bv. heb zelf laadpas van Luminus, Blue corner, Powerpass. Maakt dat ik aan behoorlijk aantal palen kan laden met tarief dat dicht tegen mijn eigen verbruik thuis ligt. Zou handig zijn als een app hier rekening mee kan houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14:51
Free1990 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:08:
Iets anders, weet iemand of er een app bestaat waar je laadpassen kan inladen om zo beschikbare laadpunten in de buurt te zien (met voordelig prijstarief)?
Bv. heb zelf laadpas van Luminus, Blue corner, Powerpass. Maakt dat ik aan behoorlijk aantal palen kan laden met tarief dat dicht tegen mijn eigen verbruik thuis ligt. Zou handig zijn als een app hier rekening mee kan houden.
Ik denk dat dit is wat je zoekt: https://www.chargeprice.app/ (Heeft ook een app waarmee je (op basis van welke passen je hebt) de prijs kan zien van de laadpunten in de buurt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
knirrebir schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:03:
[...]

foto van dikkere zijruiten voor zijn gepost dor @Loepoog
niet kunnen vinden na diverse zoektermen gebruikt te hebben in dit topic + (uiteraard) loepoogs username

wel dit kunnen vinden: AlexZuH in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-06 11:49
Hee @knirrebir is er weer! Viel me laatst op dat je tijdje niet gereageerd had, of ik heb het gemist :)
Weet jij al wanneer je de auto nou krijgt? Jij bent nog 1 van de weinig van het 1e uur die nog geen auto heeft volgens mij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:09
Faraz schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:14:
[...]

niet kunnen vinden na diverse zoektermen gebruikt te hebben in dit topic + (uiteraard) loepoogs username

Hierbij:

Loepoog in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1"

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertvankampen
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-06-2022
Ik vraag me af of iedere Enyaq problemen heeft met het licht tijdens achteruit rijden, in de camera beelden kan je haast niets zien tijdens achteruit rijden, klinkt dat bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
Thanks! Dus dubbel (2x dun) versus enkel (1x dik). Ik ga zo eens kijken op mijn IV80 met o.a. comfort.
---------------------

Zijn er trouwens meer mensen waarbij de MySkoda app niet werkt qua (gepland of direct) voorverwarmen?

Het lijkt alleen te werken als ik het in de auto al vooraf heb ingesteld en aangezet, dan wordt het pas in de app getoond én werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
robertvankampen schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:39:
Ik vraag me af of iedere Enyaq problemen heeft met het licht tijdens achteruit rijden, in de camera beelden kan je haast niets zien tijdens achteruit rijden, klinkt dat bekend?
In het donker is het inderdaad een zeer donker (lees: verschrikkelijk) beeld.

Zelfs overdag (lichte omgeving) vind ik de camera niet zo goed, maar het is maar net wat je gewend bent. Mijn paar jaar oude Tesla M3 had echt een véél betere camera, day & night.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15:05
Is inderdaad bekend, is tijdje terug ook in dit topic vermeld geweest.
Je kan de helderheid aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertvankampen
Ja, mijn Kadjar had zelfs s'avonds een goed verlicht beeld bij het achteruit rijden, dan is dit wel even een tegenvaller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertvankampen
.

[ Voor 100% gewijzigd door robertvankampen op 30-11-2021 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertvankampen
this schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:42:
[...]

Is inderdaad bekend, is tijdje terug ook in dit topic vermeld geweest.
Je kan de helderheid aanpassen.
heb je daar een linkje van, zou het graag wat veiliger maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
Daar is nu via Facebook een oplossing voor. Iemand heeft een kapje geprint die de reflectie van het nummerbord tegenhoudt. Schijnt goed te werken. Ik heb m ook laten printen, maar heb nog steeds geen auto, dus geen eigen ervaring 😅😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
robertvankampen schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:45:
[...]

heb je daar een linkje van, zou het graag wat veiliger maken
Een beetje inspanning om zélf te zoeken wordt altijd wel gewaardeerd, nu heb ik het voor je gedaan...

Linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18:14
Heel bekend, zoek even op camera in het topic en je komt vast wat tegen.
Met instellingen kan je een klein beetje optimalisatie doen, maar persoonlijk heb ik bij het achteruit de oprit oprijden nog steeds grote kans om de heg geheel over het hoofd te zien door het zeer beperkte zicht.
Schijnt met een software update nog aangepast te gaan worden heb ik enige tijd geleden ergens gezien, maar vraag me af of dat echt gaat helpen. Als de camera zelf *** is kan de software dat nooit gaan oplossen lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
Robbie8454 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:47:
[...]

Daar is nu via Facebook een oplossing voor. Iemand heeft een kapje geprint die de reflectie van het nummerbord tegenhoudt. Schijnt goed te werken. Ik heb m ook laten printen, maar heb nog steeds geen auto, dus geen eigen ervaring 😅😅
Kan je de links eens delen? Ik heb overigens last van veel te weinig licht, en niet van reflecties, maar ben toch even benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:05
Robbie8454 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:47:
[...]

Ik had hem gezien inderdaad, maar ik vond het daarmee nou ook weer niet zoveel beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar een Enyaq met 12 % bijtelling. Ik kreeg net een nieuwsbrief van De Waal in Tiel waarbij zij het volgende zeggen:

Goed nieuws! U kunt dit jaar nog wegrijden in een SKODA ENYAQ met 12 % bijtelling. We hebben namelijk extra voorraad ingekocht. Wacht niet te lang, ze zijn erg populair.

Mocht je op zoek zijn, misschien de moeite waard om daar dus even aan te kloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• efbeel
vinom schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:04:
[...]

Ik had hem gezien inderdaad, maar ik vond het daarmee nou ook weer niet zoveel beter.
Vergelijk de foto's van zonder en met kapje
https://www.facebook.com/...ermalink/605494510669328/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-06 14:07
Thiazzz schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:45:
[...]

Ik herken dit echt niet bij mij is het zo stil binnen :?…
Maar om te kijken of je wel de juiste ramen heb laat ze voor is zaken tot halverwege en kijk is naar de dikte van het glas…
Er is ergens een foto hier op het forum maar kon hem niet vinden, ook naar buiten lopen in de regen had ik geen zin in ;)
Idem hier. Mega stil aan boord. Krijg er regelmatig complimenten voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
OmniRocket schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:20:
Uiteraard kan je naar Zuid Frankrijk met de 60, maar je moet wel vaker stoppen om te laden waardoor de reistijd langer wordt (ga uit van 2 uur langer onderweg). Het is er net aan wat voor een waarde je daar aan hecht.
Heen en weer zou je 4 uur langer kwijt zijn, vindt je dat de extra kosten voor de extra range van de 80 waard?

Ook voor het gebruik in Nederland zal je vaker aan de laadpaal moeten staan, wellicht is dit niet handig omdat je geen laadpaal direct aan huis of op kantoor hebt. Dat kan ook nog iets zijn waardoor je liever voor de 80 gaat.
ik ken de argumenten, ik reageerde op post van iemand anders die wilde weten of 60 voldoende zou zijn qua range voor met name ritten in nederland ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Faraz schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:14:

weet bijna zeker dat @Robbie8454 nodige gepost heeft over ruiten, probeer zijn username eens om te zoeken (geeft wel aardig wat resultaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
met update wordt dit beter (is eerder gepost) en met de gekleurde balletjes kan je scherm lichter maken, het maakt verschil maar verwacht geen wonderen, zoekterm achterrijcamera kan helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
kan je de foto's ook hier posten, heb geen facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
als ik de prijslijst bekijk en de post van @Loepoog van zijn zijruiten voor (en die heeft comfort pakket) dan zijn zijruiten voor dikker met folie, comfort plus voegt onder andere elektrische achterklep toe
was al beantwoord

[ Voor 3% gewijzigd door knirrebir op 30-11-2021 20:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
Jasperzzz schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 16:25:
Hee @knirrebir is er weer! Viel me laatst op dat je tijdje niet gereageerd had, of ik heb het gemist :)
Weet jij al wanneer je de auto nou krijgt? Jij bent nog 1 van de weinig van het 1e uur die nog geen auto heeft volgens mij?
ben niet weggeweest hoor, gewoon mee blijven lezen en indien ik op tijd was reactie geplaatst en anders waren andere members eerder (hulde), naar het schijnt is bestelde enyaq door werkgever in nederland, wordt vervolgt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• efbeel
knirrebir schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 19:51:
[...]

kan je de foto's ook hier posten, heb geen facebook
Link naar bestanden voor 3D printer:
https://www.thingiverse.com/thing:5143261

Foto's van FB gebruiker John Goedhart
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qOPzod1GlLGRyzY5azIRGjYSacI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m7qyUJt9lDlv4JhMAmw8uNby.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/utIDKj5I-jmYuXkV7IuH1w_dmfs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FEu7ARAN4sRCrz1YgQ40wS5n.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U1vWFoyPlyCht5n22XLD44OXr-8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fTfeXyItqhRYTYds36599v9Z.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7yEBlotH5ZLx8ELK57YoILgMMhs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rxc8azNO8isuBdK31lEdkpZ4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
@efbeel dank voor de post, link en foto's, hopelijk blijft kapje zitten als je door wasstraat gaat of dan misschien voor zekerheid eraf halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• efbeel
knirrebir schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 23:14:
@efbeel dank voor de post, link en foto's, hopelijk blijft kapje zitten als je door wasstraat gaat of dan misschien voor zekerheid eraf halen
Ook getest door dezelfde John Goedhart: blijft zitten in de wasstraat.
https://www.facebook.com/...ermalink/605388274013285/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
Nu nog een aardig iemand vinden met een 3D printer.. :-) dhr Goedhart heeft het te druk gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebari
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 26-03 12:07
Faraz schreef op woensdag 1 december 2021 @ 00:16:
[...]

Nu nog een aardig iemand vinden met een 3D printer.. :-) dhr Goedhart heeft het te druk gekregen.
Er is nog iemand in Nieuwegein die het ook doet. Gisteren opgehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:26
Faraz schreef op woensdag 1 december 2021 @ 00:16:
[...]

Als dit de oplossing is, is het dan niet slimmer/goedkoper om een bulk te bestellen. Wellicht gezamenlijk als forumleden.

Als het echt werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
Tukker87 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 07:13:
[...]

Als dit de oplossing is, is het dan niet slimmer/goedkoper om een bulk te bestellen. Wellicht gezamenlijk als forumleden.

Als het echt werkt?
Eens, en vervolgens op laten halen bij 1 forumlid?
Bespaart enkel op verzendkosten, vermoed ik.

Even inventariseren: Wie heeft er interesse? Of nog beter: wie heeft er een 3D printer en kan printen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goetfoud
(Te) minimaal verschil wat mij betreft.
Ik hoop dat een update wat brengt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jitse H
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-06 08:21
Faraz schreef op woensdag 1 december 2021 @ 07:20:
[...]

Eens, en vervolgens op laten halen bij 1 forumlid?
Bespaart enkel op verzendkosten, vermoed ik.

Even inventariseren: Wie heeft er interesse? Of nog beter: wie heeft er een 3D printer en kan printen?
Ik heb hier een 3D printer, nog geen Enyaq.
Ik verwacht mijn Enyaq deze maand op te mogen halen en was ook al van plan een kapje te gaan printen. Mochten er meer geïnteresseerden zijn dan wil ik gerust meer printen.

Interesse in een 3D geprint camerakapje voor de Enyaq / ID.4, stuur gerust een PB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faraz
Jitse H schreef op woensdag 1 december 2021 @ 07:55:
[...]

Ik heb hier een 3D printer, nog geen Enyaq.
Ik verwacht mijn Enyaq deze maand op te mogen halen en was ook al van plan een kapje te gaan printen. Mochten er meer geïnteresseerden zijn dan wil ik gerust wat meer printen.
Wat fijn! Ik hoop dat je ook zsm kunt gaan genieten van een nieuwe Enyaq.

Kun je het even laten weten per pb als je zover bent? Of vind je het niet erg om de kapjes ‘nu al’ (van tevoren) te printen?

De slechte camerabeelden zijn namelijk best een groot probleem, zeker op donkere parkeerplaatsen en in donkere straten. Vooral nu in de winter. Het viel mij de allereerste dag al direct op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jitse H
Faraz schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:19:
[...]

Wat fijn! Ik hoop dat je ook zsm kunt gaan genieten van een nieuwe Enyaq.

Kun je het even laten weten per pb als je zover bent? Of vind je het niet erg om de kapjes ‘nu al’ (van tevoren) te printen?

De slechte camerabeelden zijn namelijk best een groot probleem, zeker op donkere parkeerplaatsen en in donkere straten. Vooral nu in de winter. Het viel mij de allereerste dag al direct op.
Ja, met al die positieve verhalen duurt wachten wel erg lang hoor ;)

Wil ze nu ook wel printen, geen probleem.

Interesse in een 3D geprint camerakapje voor de Enyaq / ID.4, stuur gerust een PB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:12
Zicht houdt niet over in het donker maar nog geen hinder ondervonden. Desalniettemin heb ik ook de rearcam cover laten printen. Ik zal mijn ervaringen delen als ik hem binnen heb en op de Enyaq 80 heb geklikt.

[ Voor 3% gewijzigd door FJP84 op 01-12-2021 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
goetfoud schreef op woensdag 1 december 2021 @ 07:43:
[...]

(Te) minimaal verschil wat mij betreft.
Ik hoop dat een update wat brengt.
Calibrate camera + dimmen van de nummerbord verlichting zou mogelijk de juiste update kunnen zijn :) . Als die update komt klik ik het kapje er weer van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
FJP84 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:38:
[...]

Calibrate camera + dimmen van de nummerbord verlichting zou mogelijk de juiste update kunnen zijn :) . Als die update komt klik ik het kapje er weer van af.
De makkelijkste update volgens mij zou zijn om softwarematig dat onderste deel van het scherm (waar je het kapje ook duidelijk ziet) te negeren, waardoor de rest van het scherm helderder kan worden.
Dus ik gok dat er geen verschil zal zijn tussen het kapje en de update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
bij de id4 forum doen ze dit al een half jaar (is ook een kopie van het eerste idee maar gratis) Verschil is groot bij donkere locaties, verlichte plekken maakt het wel verschil maar is niet zo groot.

Oplossing is ook letterlijk kentekenverlichting dimmen/uitschakelen tijdens achteruitrijden en dan heb je hetzelfde effect

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-06 11:49
Jitse H schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:21:
[...]

Ja, met al die positieve verhalen duurt wachten wel erg lang hoor ;)

Wil ze nu ook wel printen, geen probleem.
Als jij nu alvast zou willen printen + verzenden zou ik dat heel fijn vinden :) .
Erger me ook behoorlijk aan de slechte camera, verder alleen maar lof over de auto ;)

Zal je een PB sturen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jitse H
Jasperzzz schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:57:
[...]

Als jij nu alvast zou willen printen + verzenden zou ik dat heel fijn vinden :) .
Erger me ook behoorlijk aan de slechte camera, verder alleen maar lof over de auto ;)

Zal je een PB sturen.
Inmiddels al meerdere PB's ontvangen, de printer draait nu voor een testprint.

[ Voor 71% gewijzigd door Jitse H op 01-12-2021 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronosair
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 16-01-2024
BjörnS84 schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:16:
Hi,

ik heb hier al heel wat reacties gezien ivm zaken zoals TE harde vering / ophanging en de mogelijke oorzaken...

Mijn 2,5week oude (stock)wagen is een Skoda Enyaq iV80 met standaard onderstel (geen DCC en geen SPORTonderstel) en 20inch velgen -> zie foto's

Nu heb ik dus het probleem al sinds dag 1 dat de wagen HARD op de baan ligt, elk putje of oneffenheid voel je als GEK!!! Nu had ik gelezen (hier en op Facebookgroepjes) dat er mogelijk een optie was dat de transportblokken nog onder de wagen zitten. Dit werd deze ochtend door de garage via de snelservice bekeken en de blokken zitten er niet meer! Spijtig, want dan was het snel gefixt :P
Vervolgens is er een technieker mee een testrit gaan maken om vast te stellen dat de wagen echt onwaarschijnlijk ONCOMFORTABEL is vanwege het voelen van ALLES.

Nu denken ze dat het MISSCHIEN aan de banden (Hankook Ventus S1 evo3 ev - voor 235/50R20 + achter 255/45/20) kan liggen, NIET de velgen (20inch). Dit vanwege TE harde zijkanten (wangen) vd banden...

Mijn vraag... wie heeft er nog dergelijke opstelling van de wagen ZONDER DCC of sport onderstel -> standaard ophanging met 20inch velgen?

Graag jullie feedback!

Thx!
Ik herken je probleem enigszins.

Al vanaf het begin dat ik de auto in mijn bezit heb klappert de vering achter op de momenten dat ik b.v. over oneffenheden het wegdek rij (putdeksel) of een verkeerdrempel. Het klinkt alsof er iets los zit/ligt achterin de auto.

Auto is inmiddels bij de garage geweest en konden ze niks vinden, ook de transportblokken zaten er niet meer tussen. Auto staat op de standaard 19inch velgen en maakt geen verschil tussen zomer en winterbanden. Ik ga dit binnenkort toch nog weer eens aankaarten bij een andere dealer bij mij in de buurt want het klapt erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
Jitse H schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:30:
[...]

Wat fijn. Heb ook een PB gestuurd. Alvast bedankt voor de moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
efbeel schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 23:18:
Ook getest door dezelfde John Goedhart: blijft zitten in de wasstraat.
https://www.facebook.com/...ermalink/605388274013285/
dat is top, dan gelukkig 1 keer monteren, want plastic over plastic schuiven kan krassen geven en als je regelmatig kap eraf en erop dient te doen en elke keer mogelijk krassen is niet wat je wilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Simply1337 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:54:
bij de id4 forum doen ze dit al een half jaar (is ook een kopie van het eerste idee maar gratis) Verschil is groot bij donkere locaties, verlichte plekken maakt het wel verschil maar is niet zo groot.

Oplossing is ook letterlijk kentekenverlichting dimmen/uitschakelen tijdens achteruitrijden en dan heb je hetzelfde effect
kan je bij enyaq kentekenverlichting dimmen/uitschakelen?
in de handleiding zie ik er niets over staan
lijkt me verder als je verlichting van kenteken uitzet rest van buitenverlichting ook uitgaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
knirrebir schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:30:
[...]

lijkt me verder als je verlichting van kenteken uitzet rest van buitenverlichting ook uitgaat
nope, alleen afplakken. Toen is men gaan ontwerpen en kwam men met deze 3D print [Betaald in eerste instantie] :P

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FJP84
knirrebir schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:30:
[...]

Dat kan niet, maar dat zou softwarematig de oplossing kunnen zijn. Als Skoda kan regelen dat bij achteruitrijden die specifieke verlichting wordt gedimd of uitgeschakeld is het probleem zeer waarschijnlijk verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Jitse H schreef op woensdag 1 december 2021 @ 09:30:
[...]

+1 :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:56
Gisteren kapje laten printen bij de buurman op de 3D printer. Het effect is serieus goed. Ik moest zelfs de verlichting waardes weer aanpassen omdat ik anders te fel beeld kreeg. Dat was de eerste lelijk hack, om met de RGB waardes te spelen. Nu met het kapje kon ik de waardes weer op default zetten en heb ik echt prima beeld in een donkere situatie.

Kapje zit ook prima vast uit zichzelf. Geen lijm of iets anders nodig.

Mijn buurman was trouwens een beetje te fanatiek en die heeft 4 varianten geprint. V2 tm V6. Het verschil lijkt vooral te zitten in het rondje tuitje om de camera heen. Het effect daarvan is echt minimaal. Dus de andere drie kapjes die ik nu over heb geef ik wel aan mijn collega's en vrienden met een Enyaq.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wqWOudrInxxwd83p5q6wzO9v4Y8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Omu5nL8u16usFfNcTD3jabnK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vRmyH1_GtmUgZZ4XB2lquf8ygMA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vHrIPyiAnD3mWC0zmISY01f7.jpg?f=fotoalbum_large

Zonder kapje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AmvEy4LXvyXI785l2KEuSeQyPHQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RBFekKuiaVeNCVSGYNXJ54UW.jpg?f=fotoalbum_large

Met kapje, maar met aangepast camera waardes. Dus overbelicht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lugrkg_vAzKHOHhEXnZljwOyg2A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0AwspFwstJakngbzRegD8pTD.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas zie ik nu pas dat ik van de perfecte eindsituatie geen foto heb, maar het verschil/effect is hierboven goed te zien.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
FJP84 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 10:33:
Dat kan niet, maar dat zou softwarematig de oplossing kunnen zijn. Als Skoda kan regelen dat bij achteruitrijden die specifieke verlichting wordt gedimd of uitgeschakeld is het probleem zeer waarschijnlijk verholpen
de update liet zien dat er iets veranderd, dan ben ik benieuwd wat er dan gebeurt als de update is uitgevoerd of dat we mogelijk eerder de specificaties hiervan weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
GAEvakYD schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:31:
Gisteren kapje laten printen bij de buurman op de 3D printer. Het effect is serieus goed. Ik moest zelfs de verlichting waardes weer aanpassen omdat ik anders te fel beeld kreeg. Dat was de eerste lelijk hack, om met de RGB waardes te spelen. Nu met het kapje kon ik de waardes weer op default zetten en heb ik echt prima beeld in een donkere situatie.

Dank, ben ik benieuwd heb jij lichtpakket of standaard verlichting?
Misschien interessant om te zien of er verschil is met kapje toegepast bij standaard verlichting vs lichtpakket.

[ Voor 50% gewijzigd door knirrebir op 01-12-2021 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Simply1337 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 08:54:Oplossing is ook letterlijk kentekenverlichting dimmen/uitschakelen tijdens achteruitrijden en dan heb je hetzelfde effect
Maar is dat wel wettelijk? Zouden er geen regels zijn rond kentekenverlichting?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tukker87
this schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:01:
[...]

Maar is dat wel wettelijk? Zouden er geen regels zijn rond kentekenverlichting?
Zolang je het alleen activeert tijdens het achteruit rijden lijkt het mij niet zo spannend.

Mocht iemand achteruitrijdend geflitst worden op snelheid 💨 of door rood gaan, dan heb je wel andere problemen.

Meestal is de snelheid vrij laag. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Tukker87 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:04:
[...]

Zolang je het alleen activeert tijdens het achteruit rijden lijkt het mij niet zo spannend.

Mocht iemand achteruitrijdend geflitst worden op snelheid 💨 of door rood gaan, dan heb je wel andere problemen.

Meestal is de snelheid vrij laag. :9
Ik denk dat de snelheid geen factor is in die regels. Je kan ook aan 2km/u tegen een andere auto aanrijden.
De politie moet in principe ten allen tijde je nummerplaat kunnen lezen.
Dus je zou deze hooguit kunnen dimmen tot aan de ondergrens van wat toegelaten is (als de Enyaq hier al de hardware voor heeft) en misschien is dat zelfs nog steeds te fel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
knirrebir schreef op woensdag 1 december 2021 @ 12:10:
[...]

Dank, ben ik benieuwd heb jij lichtpakket of standaard verlichting?
Misschien interessant om te zien of er verschil is met kapje toegepast bij standaard verlichting vs lichtpakket.
Ja ik heb wel het lichtpakket.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
Dat kapje ben ik dan ook wel benieuwd naar hoeveel verschil dat nu maakt. Verder zou ik het ook top vinden als die camera met een heating element komt. Een beetje regen en het beeld is waardeloos en ook de Area View is dan niks waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
SSJVegito schreef op woensdag 1 december 2021 @ 13:45:
Dat kapje ben ik dan ook wel benieuwd naar hoeveel verschil dat nu maakt. Verder zou ik het ook top vinden als die camera met een heating element komt. Een beetje regen en het beeld is waardeloos en ook de Area View is dan niks waard.
had bjorn nyland dat niet getest en dat ondanks sneeuw met verwarming aan (mogelijk voorruitverwarming en/of verwarming spiegels) dat camera achter sneeuwvrij bleef, staat me iets van bij

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tukker87
knirrebir schreef op woensdag 1 december 2021 @ 14:16:
[...]

had bjorn nyland dat niet getest en dat ondanks sneeuw met verwarming aan (mogelijk voorruitverwarming en/of verwarming spiegels) dat camera achter sneeuwvrij bleef, staat me iets van bij
In deze video 5:20 (niet Björn) zie je dat de sproeier de camera schoonmaakt. Neem aan dat dit ook bij sneeuw werkt?
YouTube: Skoda Enyaq iV 60 v Kia EV6 range test - Part 2

Verder een beetje flauwe toon in die video’s, maar deze stond mij nog bij.

[ Voor 3% gewijzigd door Tukker87 op 01-12-2021 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hevds
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22-04-2023
Hallo allemaal

Vandaag telefoontje gekregen dat mijn bestelde (privé rijder) enyaq week 50/51 geleverd kan worden.

Specs;
Iv60 sportline met 21 inch betria, trekhaak, comfort plus, sport plus, assistentie,
Brillant silver.
Beoogde levertijd was eind feb 22. (Dus ik was aangenaam verrast)
4 weken geleden kreeg ik nog een telefoontje dat de optie "side assist" was komen te vervallen in het pakket "assistentie" maar het positieve nieuws was dat de snellaad capaciteit was verhoogd naar standaard 125 kw.
Verder was de boodschap ook dat de levertijd wel eens niet gehaald kon worden, maar nu blijkt dat er toch weer een contingent enyaq's deze week in productie worden genomen die voor NL bestemd zijn. En die van mij zou daar bij zitten. Er werd wel een voor mij vreemde voorwaarde aan gesteld; de registratie van het voertuig lees: het kenteken op naam zetten moet dit jaar gebeuren dat zou een voorwaarde vd fabriek zijn. Als privé rijder vd auto zou ik denken dat vanuit het idee dat de auto in de toekomst weer ingeruild wordt het wat verstandiger is om het kenteken in 2022 op naam te zetten, en dat vind ik nou wat vreemd, ik bedoel wat maakt het voor de fabriek nu uit wanneer dat voertuig op naam wordt gezet.... ik vermoed dat dit meer met afspraken vd importeur en de dealer (van mossel) te maken hebben. Zijn er al meer mensen op dit forum die hiermee werden geconfronteerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flitz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04-2024
Volgens mij heeft dit te maken met de emissienormen die de VAG moet halen.

[ Voor 7% gewijzigd door Flitz op 01-12-2021 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Laatst online: 23-06 19:33
GAEvakYD schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:31:

Mijn buurman was trouwens een beetje te fanatiek en die heeft 4 varianten geprint. V2 tm V6. Het verschil lijkt vooral te zitten in het rondje tuitje om de camera heen. Het effect daarvan is echt minimaal. Dus de andere drie kapjes die ik nu over heb geef ik wel aan mijn collega's en vrienden met een Enyaq.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Zonder kapje
[Afbeelding]

Met kapje, maar met aangepast camera waardes. Dus overbelicht.
[Afbeelding]

Helaas zie ik nu pas dat ik van de perfecte eindsituatie geen foto heb, maar het verschil/effect is hierboven goed te zien.
HA VRIEND!!!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Daan_P
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 30-08-2024
SSJVegito schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:31:
Voor de mensen die nog op zoek zijn naar een Enyaq met 12 % bijtelling. Ik kreeg net een nieuwsbrief van De Waal in Tiel waarbij zij het volgende zeggen:

Goed nieuws! U kunt dit jaar nog wegrijden in een SKODA ENYAQ met 12 % bijtelling. We hebben namelijk extra voorraad ingekocht. Wacht niet te lang, ze zijn erg populair.

Mocht je op zoek zijn, misschien de moeite waard om daar dus even aan te kloppen.
Toevallig vandaag mijn Enyaq geleverd gekregen via die dealer! Gelijk maar even opgeladen ;)

Er zitten redelijk wat opties op, zal dit nog wel een keer posten. (Zakelijke lease)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/seFloe9GmPoQkca6X2jdOaylIts=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ELLh6U347ueOWE5aUDNRrtJs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Gjb99KXGckL385fJ2oGZbOsxtI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ZZUebZUrX9Ks2oLaCXypXLr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.Kossen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-06 13:59
hevds schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:00:
... Er werd wel een voor mij vreemde voorwaarde aan gesteld; de registratie van het voertuig lees: het kenteken op naam zetten moet dit jaar gebeuren dat zou een voorwaarde vd fabriek zijn. Als privé rijder vd auto zou ik denken dat vanuit het idee dat de auto in de toekomst weer ingeruild wordt het wat verstandiger is om het kenteken in 2022 op naam te zetten, en dat vind ik nou wat vreemd, ik bedoel wat maakt het voor de fabriek nu uit wanneer dat voertuig op naam wordt gezet.... ik vermoed dat dit meer met afspraken vd importeur en de dealer (van mossel) te maken hebben. Zijn er al meer mensen op dit forum die hiermee werden geconfronteerd?
Mijn bestelde Enyaq (zakelijke lease) is in opdracht van Skoda Nederland gisteren 30-11 op kenteken gezet, ondanks dat de aflevering al gepland stond voor 28-12. Werkgever komt me nu tegemoet door huidig contract bij andere LM half december te laten stoppen en nieuwe contract 16-12 in te laten gaan.

De fleetmanager vertelde me dat alle op voorraad staande Enyaqs voor 30 november op kenteken moesten komen te staan. Ik vermoed (maar we zullen dat nooit bevestigd krijgen) dat het met gemiddelde uitstoot te maken kan hebben, maar ook voorraadbeheer vanuit een financieel oogpunt voor de importeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free1990
Hallo allemaal

Vandaag telefoontje gekregen dat mijn bestelde (privé rijder) enyaq week 50/51 geleverd kan worden.

Specs;
Iv60 sportline met 21 inch betria, trekhaak, comfort plus, sport plus, assistentie,
Brillant silver.
4 weken geleden kreeg ik nog een telefoontje dat de optie "side assist" was komen te vervallen in het pakket "assistentie" maar het positieve nieuws was dat de snellaad capaciteit was verhoogd naar standaard 125 kw.
Verder was de boodschap ook dat de levertijd wel eens niet gehaald kon worden, maar nu blijkt dat er toch weer een contingent enyaq's deze week in productie worden genomen die voor NL bestemd zijn. En die van mij zou daar bij zitten. Er werd wel een voor mij vreemde voorwaarde aan gesteld; de registratie van het voertuig lees: het kenteken op naam zetten moet dit jaar gebeuren dat zou een voorwaarde vd fabriek zijn. Als privé rijder vd auto zou ik denken dat vanuit het idee dat de auto in de toekomst weer ingeruild wordt het wat verstandiger is om het kenteken in 2022 op naam te zetten, en dat vind ik nou wat vreemd, ik bedoel wat maakt het voor de fabriek nu uit wanneer dat voertuig op naam wordt gezet.... ik vermoed dat dit meer met afspraken vd importeur en de dealer (van mossel) te maken hebben. Zijn er al meer mensen op dit forum die hiermee werden geconfronteerd?
Dat van die side assist blijf ik toch vreemd gegeven vinden. Op de configurator nog steeds mogelijk om dit te bestellen. Tevens de geplande stockwagens die nog geproduceerd moeten worden (maar al besteld sinds april 2021 door dealer) blijven ook die optie behouden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
Free1990 schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:34:
[...]

Dat van die side assist blijf ik toch vreemd gegeven vinden. Op de configurator nog steeds mogelijk om dit te bestellen. Tevens de geplande stockwagens die nog geproduceerd moeten worden (maar al besteld sinds april 2021 door dealer) blijven ook die optie behouden...
Het klopt dat je Assistentie Plus pakket kan selecteren maar daar zit geen Side Assist meer in. Daarom kost dit pakket geen €1150 maar €800. Als je in je gekozen configuratie overzicht kijkt, staat daar het Assistentie Plus pakket PSB (ipv PSX).
Ik zie nu ook dat op bewaarde configuraties de PSX vervangen is door PSB.

Blijft vreemd dat bij het overzicht van de pakketten Assistentie Plus nog steeds voor €1150 staat. Maar Side Assist zie ik nergens meer staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free1990
efbeel schreef op woensdag 1 december 2021 @ 17:20:
[...]

Het klopt dat je Assistentie Plus pakket kan selecteren maar daar zit geen Side Assist meer in. Daarom kost dit pakket geen €1150 maar €800. Als je in je gekozen configuratie overzicht kijkt, staat daar het Assistentie Plus pakket PSB (ipv PSX).

Blijft vreemd dat bij het overzicht van de pakketten Assistentie Plus nog steeds voor €1150 staat. Maar Side Assist zie ik nergens meer staan.
Op Belgische site wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oeroe.b
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-06 22:50
[...]

zelfs met de feedback van afgelopen periode blijft skoda NL het moeilijk vinden om die pakketten goed te benoemen.. (of zijn het daar ook mensen) :+

Overigens top om te zien dat mensen hier elkaar willen helpen met het printen. Ik heb het nu betaald laten uitvoeren voor 12 euro. Geen idee of dit een gangbare prijs is. Ben benieuwd of het echt zo goed helpt. Erger mijzelf mateloos aan de slechte kwaliteit cam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:47
[...]

En hoe zit zoiets voor reeds bestelde wagens? Side Assist zit toch in het PSA pakket? hoef je niet eens de Plus voor te hebben.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
[...]

Om het nog 'leuker' te maken: Ik heb side assist bij mijn normale Assistentie pakket gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faraz
water_escape schreef op woensdag 1 december 2021 @ 19:48:
[...]

En hoe zit zoiets voor reeds bestelde wagens? Side Assist zit toch in het PSA pakket? hoef je niet eens de Plus voor te hebben.
Ah, dat zou verklaren waarom ik hem bij mijn non-plus pakket heb gekregen. ;)
Ik heb echter geen idee of het klopt wat jij zegt. Hij heeft het schijnbaar uitgezocht op de Skoda/config site.

Edit: hij staat inderdaad niet bij het assist. pakket
https://www.skoda.nl/mode...optiepakketten#meeropties

[ Voor 11% gewijzigd door Faraz op 01-12-2021 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Faraz schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:18:
[...]

Ah, dat zou verklaren waarom ik hem bij mijn non-plus pakket heb gekregen. ;)
Ik heb echter geen idee of het klopt wat jij zegt. Hij heeft het schijnbaar uitgezocht op de Skoda/config site.

Edit: hij staat inderdaad niet bij het assist. pakket
https://www.skoda.nl/mode...optiepakketten#meeropties
Nu niet meer idd, maar toen mensen in jun/jul/aug bestelden wel :)

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
We zoeken ook nog collega's. 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Hallo allemaal

Specs;
Brillant silver.
dealer eveneens gesproken deze week, er worden in december veel enyaq's naar nederland gestuurd, een deel is al in nederland, dealer niet blij want in november niets gekregen en december hele berg en inderdaad voor eind 2021 leveren, minimaal op kenteken 2021 gezet
er zijn aantal members die geconfronteerd waren en dat was voor 2020, volgens mij te maken dat ze in nederland komen, gekeurd worden en fiscale waarde is vastgesteld 2021 en daarom ook kenteken/tenaamstelling 2021

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
GAEvakYD schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:32:
[...]

We zoeken ook nog collega's. 8) 8)
Zoeken jullie nog bouwkundig uitvoerders gespecialiseerd in utiliteitsbouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
knirrebir schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:34:
[...]

dealer eveneens gesproken deze week, er worden in december veel enyaq's naar nederland gestuurd, een deel is al in nederland, dealer niet blij want in november niets gekregen en december hele berg en inderdaad voor eind 2021 leveren, minimaal op kenteken 2021 gezet
er zijn aantal members die geconfronteerd waren en dat was voor 2020, volgens mij te maken dat ze in nederland komen, gekeurd worden en fiscale waarde is vastgesteld 2021 en daarom ook kenteken/tenaamstelling 2021
nu de vraag, waar staan ze :) als het toevallig dezelfde is tegen 2021 bijtelling ipv 2022 bijtelling :)

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gartok
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-04 19:00
Graag aandacht voor de volgende situatie met de facturering van Powerpass :

Vandaag zag ik dat er verschillende tarieven worden gerekend bij het openbaar opladen bij dezelfde laadpaal .
De tarieven gaan van 0,28 cent per kWh naar 0,47 cent per kWh .

Zijn er meer Powerpass gebruikers die dit ook zien ?
Volgens mij is er bij het betreffende Powerpass abonnement geen sprake van variabele laadkosten .

Uiteraard heb ik de vraag ook aan Powerpass gesteld maar nog geen antwoord gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mpaj
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-02 12:38
D.deJong schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:38:
[...]

Zoeken jullie nog bouwkundig uitvoerders gespecialiseerd in utiliteitsbouw?
Ik wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:32
Gartok schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:45:

Vandaag zag ik dat er verschillende tarieven worden gerekend bij het openbaar opladen bij dezelfde laadpaal .

Volgens mij is er bij het betreffende Powerpass abonnement geen sprake van variabele laadkosten .

Uiteraard heb ik de vraag ook aan Powerpass gesteld maar nog geen antwoord gekregen.
Ik heb bij verschillende stakeholders deze vraag gesteld, zowel bij elli (powerpass) als de CPO (exploitant van de oplaadpunt). Uiteindelijk kwam ik er achter dat er wel degelijk sprake is van variabele laadkosten; tot 3 uur laden betaal je € 0,29 kWh. Sta je langer dan komt er een opslag per minuut bovenop.

Iemand nog ideeën / tips waar ik geschikte 19” velgen voor winterbanden kan vinden? De dealer lijkt niets te kunnen betekenen en elders kom ik steeds op een dood spoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
Daan_P schreef op woensdag 1 december 2021 @ 16:20:
[...]

Toevallig vandaag mijn Enyaq geleverd gekregen via die dealer! Gelijk maar even opgeladen ;)

Er zitten redelijk wat opties op, zal dit nog wel een keer posten. (Zakelijke lease)
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Voorraad model gezien het kenteken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
goetfoud schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:34:
[...]

Voorraad model gezien het kenteken?
In ieder geval niet geïmporteerd, zo te zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:18
funkylicious schreef op woensdag 1 december 2021 @ 21:31:
[...]

Ik heb bij verschillende stakeholders deze vraag gesteld, zowel bij elli (powerpass) als de CPO (exploitant van de oplaadpunt). Uiteindelijk kwam ik er achter dat er wel degelijk sprake is van variabele laadkosten; tot 3 uur laden betaal je € 0,29 kWh. Sta je langer dan komt er een opslag per minuut bovenop.

Iemand nog ideeën / tips waar ik geschikte 19” velgen voor winterbanden kan vinden? De dealer lijkt niets te kunnen betekenen en elders kom ik steeds op een dood spoor.
Als je niet verbonden bent aan Skoda velgen raad ik je aan om bij givawheels.nl te kijken. Ik heb daar inmiddels 2 velgens sets (21 en 19) en ben zeer blij met de service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 00:13
Gartok schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:45:

Ik heb dat ook gemerkt. Soms €0,29 soms €0,36
Bij dezelfde aanbieder en een bij 2 palen die 200m van elkaar staan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
water_escape schreef op woensdag 1 december 2021 @ 20:41:
nu de vraag, waar staan ze :) als het toevallig dezelfde is tegen 2021 bijtelling ipv 2022 bijtelling :)
pon te leusden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
Daar was ik al bang voor, via LinkedIn krijg ik nu al 3 aanbiedingen per dag.
Ik ben voorzien en begin 1 Januari bij een nieuwe werkgever met de bijbehorende Enyaq, een 60 in artic silver van september dit jaar. Zelfde look als mijn naamgenoot Daan-P.

[ Voor 5% gewijzigd door D.deJong op 02-12-2021 07:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneEnyaq
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 16-11-2023
Dit is niet de plek voor het aanbieden van werk.

[ Voor 85% gewijzigd door deepbass909 op 02-12-2021 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-06 21:04

laforte

Helemaal de weg kwijt!

MacDuck schreef op maandag 29 november 2021 @ 07:34:
Overigens vertelde de dealer dat dit jaar nog 2000 voorraadwagens naar NL komen. (Mogelijk voorraden uit andere landen) Doe er je voordeel mee.
SSJVegito schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:31:

Van alles geprobeerd maar mijn eigen dealer vindt het volgens mij wel prima. Die doen blijkbaar niet aan import of zaken met andere dealers…

Best frustrerend als je iets besteld met een levertijd van 8 maanden terwijl er bij de buurman een voorraad staat.

[ Voor 33% gewijzigd door laforte op 02-12-2021 09:04 ]

Pagina: 1 ... 233 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2