Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 232 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.762.807 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:22
RandomNick schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 15:31:
[...]

Vreemd dat daar niet over is nagedacht door de fabrikanten. De betreffende sensoren zouden toch verwarmd kunnen worden zodat er 'vrij zicht' ontstaat zou je denken.

Ik merk net met een vracht dampende hockeymeiden in de auto, met vochtige kleding en natte tassen dat de Enyaq ook wel even moeite heeft met ontwasemen. De speciale functie 'vrij zicht' geprobeerd maar merkte geen enkel effect. Daarna de hardwareknop maar geprobeerd met het vooruit ontwasemen icoontje en daarmee werd het snel beter.
Herkenbaar. Ik had gisteren de auto ook een kind die zeiknat geregeld was en alle zijramen waren al snel volledig beslagen. De voorruit bleek wel goed toen ik ventilatie op de voorkant zetten EN de voorruitverwarming aan deed. Ik denk dat vooral dat laatste de truc was.

Ps fotos van mijn donderdag op gehaalde Enyaq volgen komende week. Dan is de auto bij de wrapper geweest. :9

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:26
mauritsams schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:14:
[...]

Was week 25 trouwens, niet week 29 wat ik eerder zei. Ik vermoed zowel een soft- als hardware aanpassing, als je kijkt naar wat Skoda zelf zegt in de accessoirelijst voor de iV 60.

"Voor voertuigen geproduceerd tot week 25/2021, zal de laadsnelheid toenemen van 50kW naar 100kW. Voor voertuigen geproduceerd vanaf week 25/2021 tot week 48/2021, zal de laadsnelheid toenemen van 50kW tot 130kW."

Voor de iV 80 is dit: "Voor voertuigen geproduceerd tot week 25/2021, zal de laadsnelheid toenemen van 50 kW naar 125 kW. Voor voertuigen geproduceerd vanaf week 25/2021 tot week 48/2021, zal de laadsnelheid toenemen van 50kW tot 130kW."

Het lijkt er daarmee op dat na week 25 in de iV 60 en 80 dezelfde nieuwe onderdelen zijn geplaatst waardoor de max laadsnelheid hoger uitpakt. En dat ook de 80 van vóór week 25 andere hardware heeft dan de 60 van vóór week 25.

In ieder geval kunnen Enyaqs van vóór week 25 softwarematig worden opgevoerd naar 100 resp. 125 kW en wellicht in de toekomst nog meer.
Ik heb bij Skoda NL nog de vraag uitstaan of het een hardware aanpassing is. Tot op heden (enkele weken verder) geen antwoord. Ik verwacht dat ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-06 10:02
Maar dan ben ik inderdaad benieuwd wanneer je de 100kW hebt of je dan wel kan upgraden naar de 130kW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebari
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 26-03 12:07
Ik heb sinds kort na het vervangen van het stuurwiel en geruime tijd rijden zonder foutmeldingen op de travel assist sinds deze keer weer dezelfde foutmeldingen die terug komen.

Iemand anders deze ervaring ook na het vervangen van het stuurwiel? Vind het zo gek aangezien ik sinds de vervanging anderhalve maand geleden geen problemen meer had.

Lijkt overigens wederom gelinkt te zijn aan stuurwiel verwarming. Bij start als hij buitentemperatuur afhankelijk de verwarming aan heeft geeft hij iedere keer die foutmelding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faraz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-06 19:04
Wootism schreef op zondag 28 november 2021 @ 09:17:
[...]

Nope, knopje doet niks.
Ik was volgens mij de eerste hier op het forum (levering september) waarbij de Travel Assist niet werkt bij een Assistent-basis pakket. (Wat dus ook klopt volgens de optielijst)

Alle leveringen voor mij hadden met hetzelfde Assistentie-pakket wél een werkend Travel Assist knopje. ;(
Dus die hebben geluk gehad.

Dat ik Predictive Cruise Control heb is dan weer vreemd aangezien dit enkel in het Assistentie-Plus pakket zou zitten.
Ja, precies! Best verwarrend (en oneerlijk). Ik zag op YouTube ook een leuk filmpje met TA + ass. basis pakket. Vandaar dat ik dat pakket heb besteld, en niet de plus versie. Best gek dat ze dan een niet werkende knop op je stuur laten zitten. Dat doet VAG eigenlijk nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Faraz schreef op zondag 28 november 2021 @ 11:55:
[...]

Ja, precies! Best verwarrend (en oneerlijk). Ik zag op YouTube ook een leuk filmpje met TA + ass. basis pakket. Vandaar dat ik dat pakket heb besteld, en niet de plus versie. Best gek dat ze dan een niet werkende knop op je stuur laten zitten. Dat doet VAG eigenlijk nooit.
Dat doet VAG aan de lopende band.

Elke Skoda die ik tot nu toe gehad heb, had wel een knop die niets deed.

En ga het nu niet over niet eerlijk hebben.

Jij krijgt nu 135Kw laden en ik maar 125Kw. En de 2022 Enyaq krijgt een bakje achter of zoiets, dat ik niet heb. etc etc etc

De wijze les: lees je in en dan had je het TA gedoe kunnen weten. Zijn hier hele lijsten bijgehouden over wie wel en wie niet gratis TA had gekregen bij zijn Assistentie Basis

(En het kan nog erger: ik heb gratis navigatie gekregen, omdat dat eerst optie was en later standaard)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tukker87
jeroenkb schreef op zondag 28 november 2021 @ 12:14:
[...]

Ik denk zelfs dat ze het doen vanwege de lopende band. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

[...]

Jij krijgt nu 135Kw laden en ik maar 125Kw. En de 2022 Enyaq krijgt een bakje achter of zoiets, dat ik niet heb. etc etc etc
Hoezo krijg jij maar 125kW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Wootism schreef op zondag 28 november 2021 @ 12:45:
[...]

Ik weet even niet wat de precieze waarde is. Maar het snelladen is toch meer geworden in het 2022 model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 24-06 18:40
Wootism schreef op zondag 28 november 2021 @ 12:45:
[...]

Voor week 25 geproduceerd waarschijnlijk?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Inspired schreef op zondag 28 november 2021 @ 12:48:
[...]

Voor week 25 geproduceerd waarschijnlijk?
Inderdaad. Mei geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

jeroenkb schreef op zondag 28 november 2021 @ 12:47:
[...]

Ik weet even niet wat de precieze waarde is. Maar het snelladen is toch meer geworden in het 2022 model?
Ik heb ook een 2021 model met een hogere hogere waarde dan 125kW. Maar dan heeft dat blijkbaar dus ook met de productieweek te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
volgens mij is het idd vanaf een bepaalde week in 2021 het 2022 model geworden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faraz
[...]

Elke Skoda die ik tot nu toe gehad heb, had wel een knop die niets deed.

En ga het nu niet over niet eerlijk hebben.

De wijze les: lees je in en dan had je het TA gedoe kunnen weten. Zijn hier hele lijsten bijgehouden over wie wel en wie niet gratis TA had gekregen bij zijn Assistentie Basis

(En het kan nog erger: ik heb gratis navigatie gekregen, omdat dat eerst optie was en later standaard)
In mijn vorige VAGs (VWs) heb ik dat nooit gehad, vandaar die opmerking.

Wie zegt dat ik 135kW krijg of heb? Je weet niet eens welke auto ik heb, wijsneus.

Had me juist al ingelezen (+te zien op meerdere YouTube filmpjes) én het aan de dealer gevraagd, vandaar dat ik dacht dat het erop zou zitten.
En 920 pagina’s vrijwillig teruglezen hier om enkel te zien wie “wel/niet gratis TA heeft gekregen” voordat ik überhaupt de auto in handen had ging mij te ver. Dat begrijp je vast. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Faraz schreef op zondag 28 november 2021 @ 13:52:
[...]

In mijn vorige VAGs (VWs) heb ik dat nooit gehad, vandaar die opmerking.

Wie zegt dat ik 135kW krijg of heb? Je weet niet eens welke auto ik heb, wijsneus.

Had me juist al ingelezen (+te zien op meerdere YouTube filmpjes) én het aan de dealer gevraagd, vandaar dat ik dacht dat het erop zou zitten.
En 920 pagina’s vrijwillig teruglezen hier om enkel te zien wie “wel/niet gratis TA heeft gekregen” voordat ik überhaupt de auto in handen had ging mij te ver. Dat begrijp je vast. ;-)
Er bestaat zoiets als de zoekfunctie.

En voor zover ik weet is het credo bij Tweakers nog steeds dat je zelf er wel wat effort in moet steken (en de zoekfunctie gebruiken lijkt me minimale effort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueBird95
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-11-2024
Oké tijd om deze discussie af te ronden lijkt me en terug tot de kern van de zaak te komen.

Kan iemand mij de maat vertellen van het Škoda logo op de motorkap? Mijn sportline wordt binnenkort geleverd en ik erger me zelfs op de foto's al aan het chrome plaatje op de motorkap. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:09
BlueBird95 schreef op zondag 28 november 2021 @ 14:26:
Oké tijd om deze discussie af te ronden lijkt me en terug tot de kern van de zaak te komen.

Kan iemand mij de maat vertellen van het Škoda logo op de motorkap? Mijn sportline wordt binnenkort geleverd en ik erger me zelfs op de foto's al aan het chrome plaatje op de motorkap. :')
110mm

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sTuI2ifW6EqLq61fPqfH2QYx7Zg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IQhAC33beFBGSEWR8CvTgE65.jpg?f=fotoalbum_large

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimz
  • Laatst online: 13-06-2022
Goedenavond allemaal, sinds vorige week heb ik mijn Enyaq 60 op mogen halen! Heerlijke auto. Nu heb ik hem vandaag voor de eerste keer aan de snellader gehad bij nog 20% batterij en kwam de snelheid niet verder dan 50KW. Echter heb ik de snellaad optie. Klinkt dit jullie bekend? Kan ik checken ergens in het menu of mijn auto de juiste optie wel heeft gekregen? Of kan er een andere reden zijn dat de snelheid niet boven de 50kw komt/kwam?

Hoor het graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukker87
Stimz schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:15:
Goedenavond allemaal, sinds vorige week heb ik mijn Enyaq 60 op mogen halen! Heerlijke auto. Nu heb ik hem vandaag voor de eerste keer aan de snellader gehad bij nog 20% batterij en kwam de snelheid niet verder dan 50KW. Echter heb ik de snellaad optie. Klinkt dit jullie bekend? Kan ik checken ergens in het menu of mijn auto de juiste optie wel heeft gekregen? Of kan er een andere reden zijn dat de snelheid niet boven de 50kw komt/kwam?

Hoor het graag.
Reden kan zijn dat je niet het optiepakket hebt voor snelladen.
Kan ook zijn dat de snellader niet hoger ging dan 50kw.
Je accu kan te koud zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenribbink
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:41
Stimz schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:15:

Hoor het graag.
Helaas niet, alleen via de dealer kun je dat "laten" controleren.
Voor het "snel" kunnen laden zijn ook verschillende factoren die "goed" moeten zijn voordat het plaats vindt.
- snellaad optie
- Snelle lader > 50kW
- temperatuur batterij
- lage SOC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimz
jeroenribbink schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:21:
[...]

Helaas niet, alleen via de dealer kun je dat "laten" controleren.
Voor het "snel" kunnen laden zijn ook verschillende factoren die "goed" moeten zijn voordat het plaats vindt.
- snellaad optie
- Snelle lader > 50kW
- temperatuur batterij
- lage SOC
Dank voor jullie beide reacties.
De optie heb ik aangevinkt en de lader waar ik heb gestaan kon tot 175kw produceren.
Mijn batterij was nog net 20% vol en de buitentemperatuur rond de 4,5/5 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:51
Stimz schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:23:
[...]

De optie heb ik aangevinkt en de lader waar ik heb gestaan kon tot 175kw produceren.
Met 20% KAN je hoger scoren dan 50kwh. Maar hoe lang had je gereden voordat je bij de snellader aan kwam? En was het druk bij de snelladers of stond je alleen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
Stimz schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:23:
[...]

Ik zou de optielijst even laten uitdraaien door de dealer. Is obv je VIN. Dan weet je of het actief zou moeten zijn. Ze kunnen vast checken of de update gelukt is.
Misschien een keer een andere lader proberen? Je stond wel alleen bij het laadpunt? Niet gedeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimz
Tukker87 schreef op zondag 28 november 2021 @ 19:27:
[...]

Ik zou de optielijst even laten uitdraaien door de dealer. Is obv je VIN. Dan weet je of het actief zou moeten zijn. Ze kunnen vast checken of de update gelukt is.
Misschien een keer een andere lader proberen? Je stond wel alleen bij het laadpunt? Niet gedeeld?
Ga ik bij de dealer vragen.
Een andere lader is een optie!
Stond alleen bij de lader en had ongeveer 5 á 10 minuten gereden voor ik bij de lader arriveerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpecialJ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n0rW9JtB_bRkwF8W0iXpDq4I8EE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4PqBa9wExUBndSoYeobO8I1R.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand bekend met deze foutmelding sinds vanochtend wil niet weg SOS lamp brand ook, tripje dealer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:51
Stimz schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:24:
[...]

Ga ik bij de dealer vragen.
Een andere lader is een optie!
Stond alleen bij de lader en had ongeveer 5 á 10 minuten gereden voor ik bij de lader arriveerde.
Het probleem is dan dat je maar 5 a10 min had gereden. De accu is dan nog niet op temperatuur. Probeer het maar eens wanneer je langer hebt gereden (min 30 min) en de accu <20% is. Dan zal die wss direct gaan laden op ongeveer de max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:19
Robert_ZM schreef op zondag 28 november 2021 @ 06:35:
[...]

Herkenbaar, ik heb via de Skoda website ook tot 3 keer toe een winterset besteld (via mijn werkgever). Moest dan direct betaald worden en levering binnen 14 dagen. Is alle 3 de keren niet geleverd, moest er zelf achter aan bellen, stond in backorder. Aankoopbedrag is wel netjes gecrediteerd maar kost een hoop tijd. Ik ben zelf toen voor MAK Electra gegaan via de bandenzaak. Helaas stonden die ook lange tijd in backorder en heb ik toen een demo set velgen via Marktplaats gekocht. De MAK Electra schijnt inmiddels wel weer leverbaar te zijn, er staan foto’s op het forum van iemand die ze onder z’n Enyaq heeft. Als winterband heb ik de Michelin Pilot Alpin 5 SUV, erg fijne band die goed uit de tests komt. Is ook mooi stil.
Waar heb je de pilot alpin 5 vandaan? Ik kan nergens de 255/50 R19 op voorraad vinden. De mak electra vind ik persoonlijk niet zo mooi. Crystal vond ik mooi. Misschien toch maar de proteus zwart nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDuck
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04-03 15:01
Vrijdag mijn iV60 mogen ophalen. Een paar kleine ritjes tot nu toe gehad en ik denk dezelfde ervaringen als de meesten van jullie, het rijdt heerlijk.

Ik heb gelijk een vraag waar ik het antwoord niet snel kon vinden via de zoekfunctie:
Als ik de auto parkeer werken de parkeersensoren, d.w.z. visueel op het scherm en met waarschuwings piepjes, voor en achter. Bij het achteruit rijden uit een parkeervak (haaks op de weg) zie ik dat de sensoren waarschuwen voor kruisend verkeer op het scherm, maar hij geeft echter geen waarschuwings piep. is dat een instelling?

Overigens vertelde de dealer dat dit jaar nog 2000 voorraadwagens naar NL komen. (Mogelijk voorraden uit andere landen) Doe er je voordeel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-06 21:04

laforte

Helemaal de weg kwijt!

MacDuck schreef op maandag 29 november 2021 @ 07:34:
Vrijdag mijn iV60 mogen ophalen. Een paar kleine ritjes tot nu toe gehad en ik denk dezelfde ervaringen als de meesten van jullie, het rijdt heerlijk.

Ik heb gelijk een vraag waar ik het antwoord niet snel kon vinden via de zoekfunctie:
Als ik de auto parkeer werken de parkeersensoren, d.w.z. visueel op het scherm en met waarschuwings piepjes, voor en achter. Bij het achteruit rijden uit een parkeervak (haaks op de weg) zie ik dat de sensoren waarschuwen voor kruisend verkeer op het scherm, maar hij geeft echter geen waarschuwings piep. is dat een instelling?

Overigens vertelde de dealer dat dit jaar nog 2000 voorraadwagens naar NL komen. (Mogelijk voorraden uit andere landen) Doe er je voordeel mee.
Welke dealer is dit als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDuck
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 04-03 15:01
laforte schreef op maandag 29 november 2021 @ 07:53:
[...]

Welke dealer is dit als ik vragen mag?
Rotor Heerlen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 24-06 14:30
Hoe kan ik zien dat mijn batterij aan het opwarmen is terwijl ik laad en laat voorverwarmen? Iemand maakte op Facebook gewag van een melding (in de app?), maar ik vind niks terug.. Of moet ik er gewoon vanuit gaan dat dit bij de combo laden/voorvervarmen altijd het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Cloclo100 schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:31:
Hoe kan ik zien dat mijn batterij aan het opwarmen is terwijl ik laad en laat voorverwarmen? Iemand maakte op Facebook gewag van een melding (in de app?), maar ik vind niks terug.. Of moet ik er gewoon vanuit gaan dat dit bij de combo laden/voorvervarmen altijd het geval is?
Waarom zou je überhaupt willen zien dat je batterij aan het ‘opwarmen’ is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
Wootism schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:33:
[...]

Waarom zou je überhaupt willen zien dat je batterij aan het ‘opwarmen’ is?
Omdat ik bvb niet weet hoelang ik moet voorverwarmen eer de batterij op optimale temperatuur is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Cloclo100 schreef op maandag 29 november 2021 @ 10:35:
[...]

Omdat ik bvb niet weet hoelang ik moet voorverwarmen eer de batterij op optimale temperatuur is?
Maar waarom wil je weten wanneer je batterij op de optimale temperatuur is :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Wootism schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:19:
[...]

Zodat je de maximale range kan halen in koud weer. Lijkt me alleen interessant als je dagelijks steeds op het randje van je range rijdt en dat die paar procent die je bespaart met accu verwarmen net het verschil is tussen wel of niet laden voordat je op bestemming bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gartok
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-04 19:00
Goedemiddag Tweakers ,

Hier een tevreden Enyaq rijder echter de laatste dagen kan de Online Modus niet worden weergegeven of niet bereikt .
Resetten heeft geen effect .
Zijn er meer met deze melding / probleem/ oplossing ?

Verder weinig storingen gelukkig !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-06 15:47
Grappig dat mensen moeten zeggen "verder "weinig" storingen". De Enyaq vervangt bij mij straks een 3.0TDI A6 Allroad. Nog nooit een issue mee gehad. Sterker nog, ik rij sinds 2007 A6, allemaal probleemloos. De Enyaq moet dus flink opboxen bij mij tegen een grotere, sneller, zwaardere en super comfortabele Allroad :). En daar heb ik vertrouwen in.

Ik moet nog even wachten tot de Enyaq komt. Eerste keer geen Audi meer. Maar ik hoop niet vaker dan 1x per jaar bij een dealer te zijn :)

leuk om te vergelijken:

A6
280pk
top: 250km/h
0-100: 5.4 sec
lengte: 4934
2050kg

Enyaq
204pk
Top 160km/h
0-100: 8.6 sec
lengte: 4649
2042kg

[ Voor 22% gewijzigd door water_escape op 29-11-2021 12:51 ]

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
water_escape schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:45:
Grappig dat mensen moeten zeggen "verder "weinig" storingen". De Enyaq vervangt bij mij straks een 3.0TDI A6 Allroad. Nog nooit een issue mee gehad. Sterker nog, ik rij sinds 2007 A6, allemaal probleemloos. De Enyaq moet dus flink opboxen bij mij tegen een grotere, sneller, zwaardere en super comfortabele Allroad :). En daar heb ik vertrouwen in.

Ik moet nog even wachten tot de Enyaq komt. Eerste keer geen Audi meer. Maar ik hoop niet vaker dan 1x per jaar bij een dealer te zijn :)
Zal vast goed komen, de Superb heb ik ook totaal geen issues mee gehad. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe ook maar 1 x een issue had met de Enyaq namelijk dat het scherm bleef hangen. Maar dit kan ook mijn geduld zijn geweest en heb meteen gereset en toen werkte alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Het lijkt toch een nieuwe generatie auto's te zijn met nieuwe generatie software waar nog wel kinderziektes mee zijn. Ook in de IDx en Q4 topics lees ik hetzelfde. Dat is natuurlijk zelfde platform, maar volgens mij is de situatie bij bijvoorbeeld MachE en Volvo XC40 ook vergelijkbaar: toch wel softwarematige issues.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
P_de_B schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:49:
Het lijkt toch een nieuwe generatie auto's te zijn met nieuwe generatie software waar nog wel kinderziektes mee zijn. Ook in de IDx en Q4 topics lees ik hetzelfde. Dat is natuurlijk zelfde platform, maar volgens mij is de situatie bij bijvoorbeeld MachE en Volvo XC40 ook vergelijkbaar: toch wel softwarematige issues.
Klopt ja, het is vrij snel op de markt gezet volgens mij waardoor je dit soort issues nog wel tegen komt. Ik heb er alleen wel vertrouwen in dat het dadelijk prima werkt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-06 07:49
Even een andere vraag: ik heb een android telefoon en die werkt prima samen met de enyaq. (waze, spotify, super makkelijk). Enig nadeel is dat de telefoon zelf niet goed synchroniseerd, dus geen contacten, laatste oproepen etc. Iemand enig idee?

mixing a drink and music

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GAEvakYD
Ik heb de auto nu een aantal in bezit en tot op heden ben ik erg tevreden. Komend uit een Tesla Model 3 is het infotainment wel 10 jaar terug in de tijd. Maar de auto is zoveel fijner om in te rijden. Heel veel stiller (ondanks mijn 21 inch velgen) en hoger op de weg. Mijn kids zijn ook enorm blij door de vele extra ruimte die ze nu hebben op de achterbank. Dit laatste was de reden om de Model 3 door te schuiven.

Het grootste minpunt in de praktijk is het gemis aan een functie voor centrale deurvergrendeling als je bij de auto wegloopt. Ik blijf het bizar vinden dat er wel een optie is voor automatisch ontgrendelen als je aankomt lopen, maar niet voor het op slot doen.

Het moet even in mijn workflow komen dat ik door de klink aan te raken de auto op slot moet doen als ik wegloop. Mijn laatste twee auto's hadden die automatische feature wel. Maar uiteindelijk raak ik hier ook wel weer aan gewend.

Ps stiekem droom ik nog steeds van een auto gebouwd door een gedegen autobouwer (Skoda, Audi, VW, BMW, Mb) met de techniek van Tesla. Damm dat zou een droom huwelijk zijn.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

jeroenkb schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:24:
[...]

Zodat je de maximale range kan halen in koud weer. Lijkt me alleen interessant als je dagelijks steeds op het randje van je range rijdt en dat die paar procent die je bespaart met accu verwarmen net het verschil is tussen wel of niet laden voordat je op bestemming bent.
Ah op die manier. Denk inderdaad niet dat het veel oplevert bij dagelijks gebruik. Plus dat je de temp van je accu überhaupt niet kan aflezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-06 09:06
GAEvakYD schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:21:
Ps stiekem droom ik nog steeds van een auto gebouwd door een gedegen autobouwer (Skoda, Audi, VW, BMW, Mb) met de techniek van Tesla. Damm dat zou een droom huwelijk zijn.
En velen met jou, Skoda techneuten op demo dagen incluus ;)

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpecialJ
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:00
SpecialJ schreef op zondag 28 november 2021 @ 20:29:
[Afbeelding]

Iemand bekend met deze foutmelding sinds vanochtend wil niet weg SOS lamp brand ook, tripje dealer?
Update:

Regelunit navigatie/sos/netwerk kapot nieuwe is besteld hopelijk 6 december binnen zodat ze alles in 1x kunnen doen.

Ook geen gebruik meer kunnen maken van skoda connect tot die tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faraz
GAEvakYD schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:21:
Ik heb de auto nu een aantal in bezit en tot op heden ben ik erg tevreden. Komend uit een Tesla Model 3 is het infotainment wel 10 jaar terug in de tijd. Maar de auto is zoveel fijner om in te rijden. Heel veel stiller (ondanks mijn 21 inch velgen) en hoger op de weg. Mijn kids zijn ook enorm blij door de vele extra ruimte die ze nu hebben op de achterbank. Dit laatste was de reden om de Model 3 door te schuiven.

Het grootste minpunt in de praktijk is het gemis aan een functie voor centrale deurvergrendeling als je bij de auto wegloopt. Ik blijf het bizar vinden dat er wel een optie is voor automatisch ontgrendelen als je aankomt lopen, maar niet voor het op slot doen.

Het moet even in mijn workflow komen dat ik door de klink aan te raken de auto op slot moet doen als ik wegloop. Mijn laatste twee auto's hadden die automatische feature wel. Maar uiteindelijk raak ik hier ook wel weer aan gewend.

Zeer herkenbaar allemaal (als ex Tesla eigenaar)!
Ik merk dat ik echter nog steeds het knopje van de afstandsbediening gebruik (als ik niet hoor dat hij zelf vergrendelt, zoals bij de M3) i.p.v. de Kessy knop op de 'klink'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Wootism schreef op maandag 29 november 2021 @ 11:19:
[...]

Omdat hij dan minder verbruikt als ik vertrek natuurlijk? De logica zelve

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BjörnS84
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 30-11-2021
Hi,

ik heb hier al heel wat reacties gezien ivm zaken zoals TE harde vering / ophanging en de mogelijke oorzaken...

Mijn 2,5week oude (stock)wagen is een Skoda Enyaq iV80 met standaard onderstel (geen DCC en geen SPORTonderstel) en 20inch velgen -> zie foto's

Nu heb ik dus het probleem al sinds dag 1 dat de wagen HARD op de baan ligt, elk putje of oneffenheid voel je als GEK!!! Nu had ik gelezen (hier en op Facebookgroepjes) dat er mogelijk een optie was dat de transportblokken nog onder de wagen zitten. Dit werd deze ochtend door de garage via de snelservice bekeken en de blokken zitten er niet meer! Spijtig, want dan was het snel gefixt :P
Vervolgens is er een technieker mee een testrit gaan maken om vast te stellen dat de wagen echt onwaarschijnlijk ONCOMFORTABEL is vanwege het voelen van ALLES.

Nu denken ze dat het MISSCHIEN aan de banden (Hankook Ventus S1 evo3 ev - voor 235/50R20 + achter 255/45/20) kan liggen, NIET de velgen (20inch). Dit vanwege TE harde zijkanten (wangen) vd banden...

Mijn vraag... wie heeft er nog dergelijke opstelling van de wagen ZONDER DCC of sport onderstel -> standaard ophanging met 20inch velgen?

Graag jullie feedback!

Thx!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1VsPApKFQHsfmdgZMnEmzarPNuE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zdHTFl9socjDfBXLvzlLBsAB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3LawsQGLcJ4GAahNdj2CYlOYd8g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cVLviSJ2PKpV6P50Vc72bG9x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3WVToVQlHlEi5wbmakfpql2EeQE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fm0aLMFKc9qz5X6E5dvIX7cR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O-Q000tzXkx4GSchpACHfax40KU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dyglTHq3wMqZMKx2xwMFeC2y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/upehHxerrOwgEz890GOWbeuHCjo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XIk8NiBhlwYEl7RwuzJHYmyu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V5qqWGvcl4HG2-Woi0aD3gpFR2c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EYTHJqTQUOLWRBE2zUXxKyfX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert_ZM
  • Laatst online: 07-06 14:44
funkylicious schreef op zondag 28 november 2021 @ 22:35:
[...]

Waar heb je de pilot alpin 5 vandaan? Ik kan nergens de 255/50 R19 op voorraad vinden. De mak electra vind ik persoonlijk niet zo mooi. Crystal vond ik mooi. Misschien toch maar de proteus zwart nemen.
Ik heb zelf een IV60, dus voor en achter 235/55 19 inch. De 255/50 19 inch schijnt inderdaad minder keuze in banden te bieden. De Proteus zwart vind ik zelf ook erg mooi en aerodynamisch. Toen ik via de Skoda website bestelde was die er nog niet. Blijft wel de vraag of ze die set wel echt kunnen leveren.

[ Voor 16% gewijzigd door Robert_ZM op 29-11-2021 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAEvakYD
BjörnS84 schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:16:
Hi,

ik heb hier al heel wat reacties gezien ivm zaken zoals TE harde vering / ophanging en de mogelijke oorzaken...

Mijn 2,5week oude (stock)wagen is een Skoda Enyaq iV80 met standaard onderstel (geen DCC en geen SPORTonderstel) en 20inch velgen -> zie foto's

Nu heb ik dus het probleem al sinds dag 1 dat de wagen HARD op de baan ligt, elk putje of oneffenheid voel je als GEK!!! Nu had ik gelezen (hier en op Facebookgroepjes) dat er mogelijk een optie was dat de transportblokken nog onder de wagen zitten. Dit werd deze ochtend door de garage via de snelservice bekeken en de blokken zitten er niet meer! Spijtig, want dan was het snel gefixt :P
Vervolgens is er een technieker mee een testrit gaan maken om vast te stellen dat de wagen echt onwaarschijnlijk ONCOMFORTABEL is vanwege het voelen van ALLES.

Nu denken ze dat het MISSCHIEN aan de banden (Hankook Ventus S1 evo3 ev - voor 235/50R20 + achter 255/45/20) kan liggen, NIET de velgen (20inch). Dit vanwege TE harde zijkanten (wangen) vd banden...

Mijn vraag... wie heeft er nog dergelijke opstelling van de wagen ZONDER DCC of sport onderstel -> standaard ophanging met 20inch velgen?

Graag jullie feedback!

Thx!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Misschien een gekke suggestie, maar heeft de dealer niet een setje andere banden/velgen staan? Desnoods van een showroom Enyaq. Ding op de brug, velg+band omleggen en rijden maar. Dan kun je dit binnen 20 min uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slachtafval123
  • Registratie: April 2012
  • Niet online

Graag jullie feedback!

Thx!
Hier een iv60 en dus inderdaad voor en achter 235/55 zoals @Robert_ZM zegt maar ik heb er 20" en dezelfde velgen onder als jij hebt. Qua ervaring wel een groot verschil want het rijden bevalt mij hartstikke goed, merk bijna niks tijdens het rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BjörnS84
  • Laatst online: 30-11-2021
klopt idd, maar nu hadden ze momenteel geen wagen staan waarvan ze dit konden doen :(

NORMAAL worden donderdag ochtend de winterbanden geplaatst, dus ff afwachten... maar wou hier eens checken aangezien het toch wel een topic is... :D

Indien de andere (winter)banden het niet oplossen ga ik terug asap een afspraak maken bij de garage om te rijden met de wagen van 1 vd verkopers (deze was vandaag niet aanwezig), waarna ook de banden incl velg is konden worden overgezet.

Indien anderen nog feedback hebben... altijd welkom :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdaan
  • Laatst online: 27-05-2024
Hi,

Graag jullie feedback!

Thx!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb dezelfde banden en velgen, zeker niet oncomfortabel, tevens ook standaard vering. Zou ook denken aan transportblokken, maar is al gecheckt. Ik heb een iv 60 misschien daarin mogelijk verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 24-06 18:14
Hi,

Graag jullie feedback!

Thx!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier precies dezelfde configuratie (qua batterij, velgen, banden en geen adaptief onderstel). Ja, het is strak geveerd, maar ik vind het niet oncomfortabel. Wellicht is dit subjectief :)
Weet je zeker dat het niet de Belgische wegen zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 24-06 18:14

leuk om te vergelijken:

A6
280pk
2050kg

Enyaq
204pk
Top 160km/h
2042kg
You win some... you loose some :-)
Benieuwd wat je van de acceleratie vindt, want de Enyaq zal toch sneller weg zijn op de eerste 50 meter denk ik omdat al het koppel direct beschikbaar is?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoseeC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11-02-2024
Even terzijde: Ik vond ook veel info op het levendige Skoda forum.
Waar ook 'goeroes' aanwezig zijn met veel kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Cloclo100 schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:54:
[...]

Omdat hij dan minder verbruikt als ik vertrek natuurlijk? De logica zelve
Tja hoeveel kilometer je daarmee wint weet je niet, en hoeveel je accu is voorverwarmd weet je ook niet.
Dus toch lastig om deze logische beredenering te controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Wootism schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:19:
[...]

Tja hoeveel kilometer je daarmee wint weet je niet, en hoeveel je accu is voorverwarmd weet je ook niet.
Dus toch lastig om deze logische beredenering te controleren.
Alles draait om efficiëntie bij elektrische aandrijvingen. Bij de meest optimale bedrijfstemperatuur gaat hij een efficiënter verbruik hebben. Dit stilstaand aan de laadpaal te doen, lijkt me beter dan al rijdend met koud "systeem".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:31

leuk om te vergelijken:

A6
280pk
2050kg

Enyaq
204pk
Top 160km/h
2042kg
Ben ik toch benieuwd waarom je voor de Enyaq gekozen hebt als je louter positief bent over een A6?
Met groter bedoel je de lengte neem ik aan?
Het is alweer jaren geleden maar kan me herinneren dat ik achter in een A6 zat met de knietjes tegen de rugleuning. Zal bij de Enyaq niet gebeuren.
Dus mogelijk is binnenruimte groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayEm
  • Laatst online: 12-11-2024
Vandaag ontdekt dat ik helemaal niet weet hoe ik automatisch grootlicht weer uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-06 14:51
JayEm schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:52:
Vandaag ontdekt dat ik helemaal niet weet hoe ik automatisch grootlicht weer uitzet.
Ik heb hetzelfde probleem 8)7

Als het "Automatisch grootlicht" is ingeschakeld (blauw symbooltje met een A erin), kan je het uitschakelen door de hendel naar je toe te trekken. Maar als het automatisch grootlicht in standby staat (wit icoontje met een A erin) heb ik nog niet gevonden hoe je het uitschakelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
iRbn schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:15:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem 8)7

Als het "Automatisch grootlicht" is ingeschakeld (blauw symbooltje met een A erin), kan je het uitschakelen door de hendel naar je toe te trekken. Maar als het automatisch grootlicht in standby staat (wit icoontje met een A erin) heb ik nog niet gevonden hoe je het uitschakelt.
Nog eens duwen i.p.v. trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Laatst online: 24-06 20:32
Hi,

Graag jullie feedback!

Thx!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kan de band hoogte niet naar 55 (voor en achter)? Zijn er ergens maximale maten hiervoor aangegeven? Hoe meer rubber des te comfortabeler immers (wil minder in het bochtengedrag)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
goetfoud schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:38:
[...]

Ben ik toch benieuwd waarom je voor de Enyaq gekozen hebt als je louter positief bent over een A6?
Het is alweer jaren geleden maar kan me herinneren dat ik achter in een A6 zat met de knietjes tegen de rugleuning. Zal bij de Enyaq niet gebeuren.
Hij kwam erachter dat de A6 toch wel erg duur was😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
Maat28 schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:59:
[...]

Hij kwam erachter dat de A6 toch wel erg duur was😉 maar wat een appels met peren vergelijking…..die A6 all road met een Enyaq.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sebari
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 26-03 12:07
Boefmans schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:05:
Even een andere vraag: ik heb een android telefoon en die werkt prima samen met de enyaq. (waze, spotify, super makkelijk). Enig nadeel is dat de telefoon zelf niet goed synchroniseerd, dus geen contacten, laatste oproepen etc. Iemand enig idee?
Dat heb ik ook! Iedere keer telefoon opnemen van een telefoonnummer wat je niet denkt te kennen en dan is het je vrouw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.s.mane
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 13-06 09:27

p.d.s.mane

MeMyself&I

Heeft iemand hier misschien al de geheel antraciete versie van de 19" Regulus velgen live gezien, en kan zeggen of deze "antraciet" (grijs) of echt "zwart" zijn? Misschien zelfs een foto ervan, liefst gemonteerd op een Enyaq?

Het gaat dus om deze: https://shop.skoda.nl/aut...r=2022&trimline=80&cid=48,
ipv. deze: https://shop.skoda.nl/aut...r=2022&trimline=80&cid=48

De Skoda.nl site/shop noemt ze "zwart", maar in dat (gefotoshopte) plaatje zien ze er minder zwart uit dan b.v., de zwarte versies van de Proteus or Crystal, zie
https://shop.skoda.nl/aut...r=2022&trimline=80&cid=48
https://shop.skoda.nl/aut...r=2022&trimline=80&cid=48

Deze Duitse website noemt ze echter "Anthrazit", maar de plaatjes zijn ook niet echte verhelderend:
https://blackforest-tyres...19-pirelli-237559tswpirg2
https://blackforest-tyres...-anthrazit-236559v05brrg2
https://blackforest-tyres...conti-anthrazit-9h85corg2

Echt zwart vind ik persoonlijk niet zo mooi, maar de "standaard" Regulus hebben voor mijn smaak net iets te veel zilver ((ook) vergeleken met de Antraciet Vega); dus de "zwarte" Regulus zou een "perfecte" alternatief voor mij zijn, mits inderdaad (geheel) "antraciet", niet "zwart".

Achtergrond:
Ik heb mijn Enyaq (iv80 Sportline Arctic Zilver met standaard 20" Vega Antraciet velgen) nog niet
(besteld in Augustus 2021, levering net weer eens vertraagd; zie: p.d.s.mane in "Het grote Enyaq levertijden topic"),
maar ik ben alvast aan het oriënteren voor winterbanden/-wielen.

Ja, ik las hier en in "het boekje" (de handleiding van de Enyaq) dat met name gepolijste LM velgen (waaronder de Regulus) niet zo bestendig tegen pekel zijn, maar ik moet niet dagelijks rijden, dus ik kan makkelijk het ergste weer vermijden.
Nee, ik ben niet van plan om in de diepste sneeuw naar de Alpen of Scandinavië te rijden, dus vast geen sneeuwkettingen nodig, en zou dus ook 20" kunnen nemen; maar 2x per jaar andere banden op de zelfde velgen laten monteren lijkt me wat veel "gedoe" (met al de mogelijke problemen/nadelen ervan), en een tweede zet 20" Vega Antraciet kopen is me iets de duur ...
Ja, ik kies bewust voor zomer- en winterbanden i.p.v. all-season.

Dank jullie wel!

80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_A
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-10-2023
p.d.s.mane schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:56:

Ja, ik las hier en in "het boekje" (de handleiding van de Enyaq) dat met name gepolijste LM velgen (waaronder de Regulus) niet zo bestendig tegen pekel zijn, maar ik moet niet dagelijks rijden, dus ik kan makkelijk het ergste weer vermijden.
En die worden dan op de webshop aangeboden als winterset...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Cloclo100 schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:08:
[...]

Alles draait om efficiëntie bij elektrische aandrijvingen. Bij de meest optimale bedrijfstemperatuur gaat hij een efficiënter verbruik hebben. Dit stilstaand aan de laadpaal te doen, lijkt me beter dan al rijdend met koud "systeem".
Ben ik met je eens hoor.
Maar als ik daar allemaal rekening mee moet gaan houden voordat ik in de auto stap zou voor mij het plezier er snel vanaf zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayEm
Cloclo100 schreef op maandag 29 november 2021 @ 20:31:
[...]

Nog eens duwen i.p.v. trekken
Dat werkte dus niet kan dan switchen tussen grootlicht en automatisch grootlicht.

Heb nog niet getest om hem uit te zetten wanneer hij blauw en actief staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bozznl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-06 18:46

Bozznl

GT: The Bozzz88

JayEm schreef op maandag 29 november 2021 @ 22:55:
[...]

Dat werkte dus niet kan dan switchen tussen grootlicht en automatisch grootlicht.

Heb nog niet getest om hem uit te zetten wanneer hij blauw en actief staat
Wat bij mij werkte:
Zodra die op automatisch staat. Nogmaals van je af duwen om groot licht standaard te activeren om vervolgens weer naar je toe te trekken. Dan gaat die wel uit.

Niet in 1 handeling helaas.

GT: The Bozzz88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Vrijdag gaat mijn wagen binnen voor winterbanden. We zitten ook in week 48, waar die grote update beschikbaar zou zijn. Iemand hier al notie van dat die meteen uitgerold wordt deze week? Toen ik een paar weken terug de afspraak inboekte wist men nog van niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
p.d.s.mane schreef op maandag 29 november 2021 @ 21:56:
maar 2x per jaar andere banden op de zelfde velgen laten monteren lijkt me wat veel "gedoe" (met al de mogelijke problemen/nadelen ervan), en een tweede zet 20" Vega Antraciet kopen is me iets de duur ...
Ja, ik kies bewust voor zomer- en winterbanden i.p.v. all-season.

Dank jullie wel!
Hier doen ze niet anders op al mijn lease wagens die ik tot noch toe heb gehad.

Qua moeite; je gaat naar de bandenfitter of de dealer, je wacht 45 minuten en het is klaar.

The best is yet to come

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• water_escape
goetfoud schreef op maandag 29 november 2021 @ 19:38:
[...]

Omdat je toch een keer een keuze moet maken. Een ruimere wagen dan de Allroad heb ik niet gehad. Ook ben ik idd een zeikerd over kwaliteit, en dat is Audi. Maar na 2 proefritten met de Enyaq is dit toch echt de eerste Skoda die aan een goede kwaliteit standaard voldoet. Zeer positief verrast.

Daarnaast, hoe vaak heb je alle ruimte nodig in de auto. Je neemt altijd net zo veel mee als past :).
Dikke diesel vond ik niet meer kunnen, en kost al 300,- per maand aan stilstaan tijdens covid. Dus dan maar meteen modern en vol electrische :).

Dus ja, vol lof over de Allroad nog steeds, maar ik twijfel er niet aan dat Enyaq een waardig vervanger is. Vol vermogen rondracen tijdperk heb ik wel gehad, en gezien de Enyaq dat niet kan, genieten van cruisen met comfort :).

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free1990
  • Laatst online: 09-01 19:04
Cloclo100 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 07:22:
Vrijdag gaat mijn wagen binnen voor winterbanden. We zitten ook in week 48, waar die grote update beschikbaar zou zijn. Iemand hier al notie van dat die meteen uitgerold wordt deze week? Toen ik een paar weken terug de afspraak inboekte wist men nog van niets.
Voor nieuwe wagens werd dat zo aangekondigd: Maw voor de wagens die over enkele weken hier bij ons zijn. Vraag is of timing niet opgeschoven werd. Is de coupé al in productie? Want dat zal snelheid bepalen…
Andere wagens moeten rekenen op Q2 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedg73
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 17-06 08:34
water_escape schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:27:
[...]

Omdat je toch een keer een keuze moet maken. Een ruimere wagen dan de Allroad heb ik niet gehad. Ook ben ik idd een zeikerd over kwaliteit, en dat is Audi. Maar na 2 proefritten met de Enyaq is dit toch echt de eerste Skoda die aan een goede kwaliteit standaard voldoet. Zeer positief verrast.

Daarnaast, hoe vaak heb je alle ruimte nodig in de auto. Je neemt altijd net zo veel mee als past :).
Dikke diesel vond ik niet meer kunnen, en kost al 300,- per maand aan stilstaan tijdens covid. Dus dan maar meteen modern en vol electrische :).

Dus ja, vol lof over de Allroad nog steeds, maar ik twijfel er niet aan dat Enyaq een waardig vervanger is. Vol vermogen rondracen tijdperk heb ik wel gehad, en gezien de Enyaq dat niet kan, genieten van cruisen met comfort :).
waarom dan geen q4 etron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Free1990 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:48:
[...]

Voor nieuwe wagens werd dat zo aangekondigd: Maw voor de wagens die over enkele weken hier bij ons zijn. Vraag is of timing niet opgeschoven werd. Is de coupé al in productie? Want dat zal snelheid bepalen…
Andere wagens moeten rekenen op Q2 2022
😑 We hebben het toch over software hé, waarom moet daar mee gewacht worden? Mja goed, hopelijk kunnen ze vanaf dan alles OTA doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free1990
Cloclo100 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:46:
[...]

😑 We hebben het toch over software hé, waarom moet daar mee gewacht worden? Mja goed, hopelijk kunnen ze vanaf dan alles OTA doen..
Je moet er inderdaad voor naar de dealer. Zou kunnen dat er toch iets kleins in hardware wordt aangepast/nagekeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayEm
water_escape schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 08:27:
[...]

Ik moet zeggen zeggen dat ik de kwaliteit van de enyaq niet over vind houden. Zelfs vergeleken met mijn Golf 7.5 vind ik de gebruikte plastics een stuk minder hoogwaardig , zitten de stoelen een stuk minder, de geluidskwaliteit heb ik het al eerder over gehad. Het windgeruis was ook minder in mijn golf (en dat met accoustische voorruit) Motorgeluid had ik in mijn 1.0 ltr golf ook niet :) schokdempers waren beter (maar ja de golf weegt ook een stuk minder) en de remmen waren ook een stuk stiller wat zijn dat voor remblokken? Volgens de garage moeten we allemaal een klacht in dienen en zouden dan hoogwaardigere remblokken krijgen middels een terugroep actie dit scheen voor een ander model ook gebeurd te zijn.

Maar als je je ogen op stuurhoogte houdt is het een prettig zicht. ik heb de standaard snelheidsklokken nog geen moment gemist en het touchscreen (met draadloos) android auto werkt ook prima. tevens kost hij me ook minder dan de golf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
ik was buitengewoon verrast van de Enyaq. En dan krijg je meer waar voor je geld ivm de Q4.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Laatst online: 29-01-2024
JayEm schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:52:
Ik moet zeggen zeggen dat ik de kwaliteit van de enyaq niet over vind houden. Zelfs vergeleken met mijn Golf 7.5 vind ik de gebruikte plastics een stuk minder hoogwaardig , zitten de stoelen een stuk minder, de geluidskwaliteit heb ik het al eerder over gehad. Het windgeruis was ook minder in mijn golf (en dat met accoustische voorruit) Motorgeluid had ik in mijn 1.0 ltr golf ook niet :) schokdempers waren beter (maar ja de golf weegt ook een stuk minder) en de remmen waren ook een stuk stiller wat zijn dat voor remblokken? Volgens de garage moeten we allemaal een klacht in dienen en zouden dan hoogwaardigere remblokken krijgen middels een terugroep actie dit scheen voor een ander model ook gebeurd te zijn.

Maar als je je ogen op stuurhoogte houdt is het een prettig zicht. ik heb de standaard snelheidsklokken nog geen moment gemist en het touchscreen (met draadloos) android auto werkt ook prima. tevens kost hij me ook minder dan de golf.
Hoe weet je dat je een akoestische voorruit hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayEm
knirrebir schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:00:
[...]

Hoe weet je dat je een akoestische voorruit hebt?
ik heb dat ergens in de specs gelezen, volgens mij zit deze in het comfort pakket (welke ik genomen heb voor de getinte ruiten) Ik dacht eerlijk gezegd eigenlijk dat ik ook akoestische zijruiten zou krijgen maar dat zit weer in een ander pakket schijnt. (comfort+ ?)

hmmm, nog even opgezocht. volgens mij staat het er nu anders? Anywho windgeruis is goed hoorbaar tot op het punt dat handsfree bellen lastig wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SnTH43zpe55JCU5iBrFJDDqfU-Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9HRfAAXC0PvEsiMbo2ndJP4l.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door JayEm op 30-11-2021 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:59

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Ik verhuis even vrolijk vanuit het Q4 topic naar hier :)

Krijg zojuist een bericht van de dealer dat er een Enyaq iv 60 met de volgende opties beschikbaar is (productie deze week):
  • F6F6 - Kleur: Quartz grey
  • EO - Bekleding: 2b determined - Loft
  • PPA - Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor
  • PC1 - Chromen dakrailing, raamomlijsting en grille
  • PDA - Comfort
  • PWA - Klimaat
  • PK8 - Licht
  • PJG - Lichtmetalen velgen vega 20 inch 235/50/r20
  • PFA - Multifunctioneel verwarmbar 2 spaak stuurwiel incl. pedals voor recuperatie hod en drive mode select
  • 1D7 - Trekhaakvoorbereiding
Super natuurlijk, maar ik heb wel wat zorgen over het bereik van de 60 tov van de 80. Is dat nodig?

[ Voor 4% gewijzigd door LoeiOrdinair op 30-11-2021 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
JayEm schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:15:
ik heb dat ergens in de specs gelezen, volgens mij zit deze in het comfort pakket (welke ik genomen heb voor de getinte ruiten) Ik dacht eerlijk gezegd eigenlijk dat ik ook akoestische zijruiten zou krijgen maar dat zit weer in een ander pakket schijnt. (comfort+ ?)
over de specs is genoeg gezegd in topic, het gaat om comfort pakket, daar staat 'sunset incl geluidwerende zijruiten vóór', echter er is door diverse members uitgezocht dat er verschil is in voorruiten (bijvoorbeeld dat geluidwering wel aanwezig is bij voorruit verwarming), maar er is (nog) niet bekend waar dit aan te herkennen is (bijvoorbeeld symbool op/in voorruit)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
LoeiOrdinair schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:24:

Krijg zojuist een bericht van de dealer dat er een Enyaq iv 60 met de volgende opties beschikbaar is (productie deze week):
  • PDA - Comfort
  • PWA - Klimaat
  • PK8 - Licht
  • PFA - Multifunctioneel verwarmbar 2 spaak stuurwiel incl. pedals voor recuperatie hod en drive mode select
Super natuurlijk, maar ik heb wel wat zorgen over het bereik van de 60 tov van de 80. Is dat nodig?
Dat ligt aan wat je rijdt per dag en zoekterm actieradius in dit topic geeft je genoeg informatie vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz

• PDA - Comfort
  • PWA - Klimaat
  • PK8 - Licht
Dat ligt aan jouw eigen situatie, wensen & het benodigd bereik... Lijkt mij evident, toch?

Daarnaast: ga jij ACC niet missen, zonder assistentie(evt.+) pakket? Dat was voor mij namelijk de enige harde eis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
[...]

hmmm, nog even opgezocht. volgens mij staat het er nu anders? Anywho windgeruis is goed hoorbaar tot op het punt dat handsfree bellen lastig wordt.

[Afbeelding]
Ik heb ook het comfort pakket, maar geen idee of ik de 'juiste zijruiten vóór' heb (of hoe ik dat zou moeten checken voor je). Ik heb in ieder geval geen enkele last van windgeruis. Bellen gaat dus ook gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free1990

• PDA - Comfort
  • PWA - Klimaat
  • PK8 - Licht
Quartz grey zou me verbazen... Die maken ze normaal gezien niet meer. Is nu graphite grey.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 00:13
Free1990 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:53:
[...]

Quartz grey zou me verbazen... Die maken ze normaal gezien niet meer. Is nu graphite grey.
50 shades of Grey? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-06 14:57

Griffin

Is mythical

Ik meld mij ook in dit topic als mogelijke rijder... momenteel rij ik een Octavia uit 2018 en die auto moet eruit in juli 2022. Nu vind ik de Enyaq erg mooi maar volgend jaar die rijden is qua bijtelling erg hoog, wil gewoon de 80 onder mijn kont hebben. Dus heb alles links laten liggen. Echter een benzine auto is door de liter prijs qua leasen erg duur geworden (voor mijn budget) en toen zei de fleet agent bij ons dat de leasemaatschappij nog een aantal Enyaq 80's in Moon White had staan met trekhaak maar verder geen opties.

Is natuurlijk redelijk kaal, maar de 80 zit al redelijk goed in zn spullen. Als ik dan ga kijken wat ik graag wil zijn dat allemaal opties waar ik in feite ook zonder kan (namelijk klimaat, tja dan maar geen verwarmbare voorstoelen. En comfort, dan maar geen kessy instappen en draadloos laden (nu doe ik het ook met een USB-c kabel) en sunset voor de kids.

Ik vind het wel jammer dat er geen warmtepomp op zit, maar met het bereik van de 80 ga ik 9 van de 10x wel uitkomen (ook zonder bereik).

Dan even een paar vragen wat ik nog niet echt terug kan vinden op internet.
1. Snelladen 120-130kW, is dat nu wel of niet standaard op de 80? Want het is een optie bij de 60 maar bij de 80 niet aan te vinken.
2. Je krijgt volgens mij alleen een laadkabel erbij voor 'normaal' aan de box te laden? Toch niet via stopcontact (voor bijv. vakanties/campings waar geen laadpalen staan)

Is er iets wat ik mis qua een kale 80 wat eigenlijk echt niet kan (als in, je moet het hebben anders heb je een probleem).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Griffin schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:51:

Is er iets wat ik mis qua een kale 80 wat eigenlijk echt niet kan (als in, je moet het hebben anders heb je een probleem).
Ik kan nu alle opties opnoemen waar ik nu aan gewend ben en die ik zou missen maar het blijft ook zonder de opties gewoon een auto. Hij zal prima van a naar b komen, dus probleem lijkt me niet.

Ik zou stoelverwarming missen, en dodehoek waarschuwing ook. En ik wil nooit meer een auto zonder parkeersensoren en achteruitcamera maar sensoren zijn volgens mij standaard op 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
Griffin schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 11:51:
Ik meld mij ook in dit topic als mogelijke rijder... momenteel rij ik een Octavia uit 2018 en die auto moet eruit in juli 2022. Nu vind ik de Enyaq erg mooi maar volgend jaar die rijden is qua bijtelling erg hoog, wil gewoon de 80 onder mijn kont hebben. Dus heb alles links laten liggen. Echter een benzine auto is door de liter prijs qua leasen erg duur geworden (voor mijn budget) en toen zei de fleet agent bij ons dat de leasemaatschappij nog een aantal Enyaq 80's in Moon White had staan met trekhaak maar verder geen opties.

Is natuurlijk redelijk kaal, maar de 80 zit al redelijk goed in zn spullen. Als ik dan ga kijken wat ik graag wil zijn dat allemaal opties waar ik in feite ook zonder kan (namelijk klimaat, tja dan maar geen verwarmbare voorstoelen. En comfort, dan maar geen kessy instappen en draadloos laden (nu doe ik het ook met een USB-c kabel) en sunset voor de kids.

Ik vind het wel jammer dat er geen warmtepomp op zit, maar met het bereik van de 80 ga ik 9 van de 10x wel uitkomen (ook zonder bereik).

Dan even een paar vragen wat ik nog niet echt terug kan vinden op internet.
1. Snelladen 120-130kW, is dat nu wel of niet standaard op de 80? Want het is een optie bij de 60 maar bij de 80 niet aan te vinken.
2. Je krijgt volgens mij alleen een laadkabel erbij voor 'normaal' aan de box te laden? Toch niet via stopcontact (voor bijv. vakanties/campings waar geen laadpalen staan)

Je zult vast was opties missen en later denken "had ik maar optie x,y,z". Echter denk ik dat ik het gewoon zou doen. Een kale 80 is nog steeds een hele fijne auto is en dat als je het niet doet je anders volgend spijt krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:59

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

knirrebir schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 10:34:
[...]

Dat ligt aan wat je rijdt per dag en zoekterm actieradius in dit topic geeft je genoeg informatie vind ik
Klopt ja, voor mij gaat het puur om die ene keer per jaar op vakantie naar zuid Europa. Verder is het prim. Ik rij niet zo heel veel. Kantoor is 60km enkele reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-06 14:57

Griffin

Is mythical

Pixal schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:00:
[...]

Ik kan nu alle opties opnoemen waar ik nu aan gewend ben en die ik zou missen maar het blijft ook zonder de opties gewoon een auto. Hij zal prima van a naar b komen, dus probleem lijkt me niet.

Ik zou stoelverwarming missen, en dodehoek waarschuwing ook. En ik wil nooit meer een auto zonder parkeersensoren en achteruitcamera maar sensoren zijn volgens mij standaard op 80.
GAEvakYD schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:11:
[...]

Je zult vast was opties missen en later denken "had ik maar optie x,y,z". Echter denk ik dat ik het gewoon zou doen. Een kale 80 is nog steeds een hele fijne auto is en dat als je het niet doet je anders volgend spijt krijgt.
Opties die ik nu niet heb ga ik natuurlijk niet missen (zoals ACC en dode hoek). Maar die laatste lijkt mij wel erg handig... echter als ik jullie zo hoor zit dat er dus niet standaard op (iets wat ik lastig heb kunnen vinden op internet)

Side note qua mijn gedachte gang om het miss niet te doen... een afkoopboete van mijn huidige auto (a ont 1100EUR)... dat hakt er ook redelijk in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukker87
Griffin schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:30:
[...]

[...]

Opties die ik nu niet heb ga ik natuurlijk niet missen (zoals ACC en dode hoek). Maar die laatste lijkt mij wel erg handig... echter als ik jullie zo hoor zit dat er dus niet standaard op (iets wat ik lastig heb kunnen vinden op internet)

Side note qua mijn gedachte gang om het miss niet te doen... een afkoopboete van mijn huidige auto (a ont 1100EUR)... dat hakt er ook redelijk in.
Blind spot is op nieuwe auto’s tijdelijk niet leverbaar ivm chiptekort. Zoek maar eens op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-06 10:02
[...]

Ik herken dit echt niet bij mij is het zo stil binnen :?…
Maar om te kijken of je wel de juiste ramen heb laat ze voor is zaken tot halverwege en kijk is naar de dikte van het glas…
Er is ergens een foto hier op het forum maar kon hem niet vinden, ook naar buiten lopen in de regen had ik geen zin in ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
LoeiOrdinair schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:18:
Klopt ja, voor mij gaat het puur om die ene keer per jaar op vakantie naar zuid Europa. Verder is het prim. Ik rij niet zo heel veel. Kantoor is 60km enkele reis.
dan gaat het met 60 wel goed komen, als je uitgaat van 3/5 van wltp als actieradius (zomer iets meer winter wat minder) dan weet je waar je aan toe bent met 100% laden
verder is er member(s) welke met 60 al naar zuid frankrijk zijn geweest en dat is goed gegaan gezien verslag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Thiazzz schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:45:
Ik herken dit echt niet bij mij is het zo stil binnen :?…
Maar om te kijken of je wel de juiste ramen heb laat ze voor is zaken tot halverwege en kijk is naar de dikte van het glas…
Er is ergens een foto hier op het forum maar kon hem niet vinden, ook naar buiten lopen in de regen had ik geen zin in ;)
foto van dikkere zijruiten voor zijn gepost dor @Loepoog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmniRocket
  • Laatst online: 15-06 16:48
knirrebir schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:01:
[...]

dan gaat het met 60 wel goed komen, als je uitgaat van 3/5 van wltp als actieradius (zomer iets meer winter wat minder) dan weet je waar je aan toe bent met 100% laden
verder is er member(s) welke met 60 al naar zuid frankrijk zijn geweest en dat is goed gegaan gezien verslag
Uiteraard kan je naar Zuid Frankrijk met de 60, maar je moet wel vaker stoppen om te laden waardoor de reistijd langer wordt (ga uit van 2 uur langer onderweg). Het is er net aan wat voor een waarde je daar aan hecht.
Heen en weer zou je 4 uur langer kwijt zijn, vindt je dat de extra kosten voor de extra range van de 80 waard?

Ook voor het gebruik in Nederland zal je vaker aan de laadpaal moeten staan, wellicht is dit niet handig omdat je geen laadpaal direct aan huis of op kantoor hebt. Dat kan ook nog iets zijn waardoor je liever voor de 80 gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Free1990
Tukker87 schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 12:33:
[...]

Blind spot is op nieuwe auto’s tijdelijk niet leverbaar ivm chiptekort. Zoek maar eens op het forum.
Ondertussen worden wel weer auto's met Blind spot geleverd...
Pagina: 1 ... 232 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2