Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 231 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.762.834 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-06 19:33
hosttech schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 10:46:
[...]

Het is wat vreemde redenering inderdaad, plus 8)7 een Mii of zelfs Twizzy in een betere klasse.. apart dat soms vrij oude 'producties' toch beter scoren op deze manier.
Een lager kWh gebruik door een lager gewicht tov van veel van de SUV modellen waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_A
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-10-2023
Free1990 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:53:
[...]

Waar heb je VIN gevonden?
Hier volgende gegevens teruggevonden:
Production_Week_SEN__c: "2021 43"
Status__c: "Scheduled"

Ik ben er dus jammer genoeg niets mee.
Dan moet je nog een weekje geduld hebben ;-)
Bij mij staat Status_c op "Importer Transport" en net daarachter staat VIN_c
Ze hebben bij Skoda wel een andere kalender, denk ik. Production_Week_SEN_c is bij mij 2021_42 maar ze is wel gemaakt op 8 en 9/11 en dat is week 45...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_A
"Mercedes het slechtst" maar dat is dan wel een zeecontainer op wielen waarover het gaat. Beetje hoog clickbait-gehalte, die titel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Hennie-M schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:25:
[...]

Zelfs als je heel rustig je stroompedaal los laat gaan de remlichten al aan.
De remlichten reageren in B exact hetzelfde als de recuperatielevels in D.

Ze gaan pas aan bij een sterke vertraging gelijk aan recuperatie level 3.
Waarschijnlijk is jouw ‘heel rustig’ nog steeds een leveltje 3 :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-06 19:33
Clickbait is het als iets volledig uit zijn verband is getrokken enkel en alleen om lezers te lokken, dit is slechts de constatering van een feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-06 07:49
Hennie-M schreef op donderdag 25 november 2021 @ 18:23:
Ik heb gisteren een 'training' gehad van ProDrive, dit was aangeboden door Pon na een niet al te geweldige afleverbeurt van de dealer.
Ik had er weinig van verwacht want alles is in dit topic al meerdere malen besproken ;)
Maar ik moet zeggen dat het echt erg leuk en leerzaam was! Normaal gesproken rij ik alles op standje B maar nu ik de iconen in het dashboard herken (ik had ze nog nooit gezien) is het rijden met de D stand eigenlijk veel fijner! En ik zie in mijn achteruitkijk spiegel geen remlichten meer! Dus voor mede-weggebruikers is het ook veel fijner!
Dus als ze (dealer/pon) het aanbieden, zou ik er zeker gebruik van maken!

edit:

[...]

Leuk om te zien dat de ervaringen uiteen lopen :)
Ik ben wel heel benieuwd naar deze info. Is dat ook ergens na te slaan of te lezen?

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-06 16:39
Wootism schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:11:
[...]

De remlichten reageren in B exact hetzelfde als de recuperatielevels in D.

Ze gaan pas aan bij een sterke vertraging gelijk aan recuperatie level 3.
Waarschijnlijk is jouw ‘heel rustig’ nog steeds een leveltje 3 :p
;)
Als ik het gas los zou laten en het systeem automatisch naar level 3 recuperatie zou schieten wel ja.
Maar met de automatische recuperatie is dat dus niet het geval. Tenzij de auto voor je heel hard gaat remmen en dan is het juist ook de bedoeling dat je remlichten aangaan ;)
Boefmans schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:15:
[...]

Ik ben wel heel benieuwd naar deze info. Is dat ook ergens na te slaan of te lezen?
Ik heb helaas geen papieren dingen gekregen of linkjes naar zaken.. sorry.

[ Voor 18% gewijzigd door Hennie-M op 26-11-2021 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free1990
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09-01 19:04
Jan_A schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:00:
[...]

Dan moet je nog een weekje geduld hebben ;-)
Bij mij staat Status_c op "Importer Transport" en net daarachter staat VIN_c
Ze hebben bij Skoda wel een andere kalender, denk ik. Production_Week_SEN_c is bij mij 2021_42 maar ze is wel gemaakt op 8 en 9/12 en dat is week 45...
8 en 9/11 waarschijnlijk ;)
Vanaf Week 48 nieuwe software er op. Als dat de Skoda week 48 is, gaat dat dus om alle wagens vanaf 20 december geproduceerd als deze telling "de correcte" is. Anders de wagens die vanaf volgende week in productie gaan. Wordt nu door enkele dealers bevestigd aan klanten. Ik hoop stiekem dat de mijne die software al zal hebben.
Edit: zie net dat fabriek 2 weken stil gelegen heeft eind oktober. Kan de verklaring zijn voor de 3 weken vertraging in de weken die online worden teruggevonden en werkelijke productie.

[ Voor 10% gewijzigd door Free1990 op 26-11-2021 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayEm
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-11-2024
Hennie-M schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:25:
[...]

Reflecties in de kentekens van de auto achter mij en in de verkeersborden van tegemoetkomend verkeer. Uiteraard alleen in het donker.

[...]

Zelfs als je heel rustig je stroompedaal los laat gaan de remlichten al aan.
Ik heb het idee dat wanneer B gebruikt als one pedal drive en dus het gas niet compleet loslaat de remlichten niet aangaan zelfs niet als je met minimaal gas van 80 naar naar 15 laat afremmen door minder gas te geven. Echter controlenis erg lastig wanneer je zelf aan het rijden bent;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Hennie-M schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:18:
[...]

;)
Als ik het gas los zou laten en het systeem automatisch naar level 3 recuperatie zou schieten wel ja.
Maar met de automatische recuperatie is dat dus niet het geval. Tenzij de auto voor je heel hard gaat remmen en dan is het juist ook de bedoeling dat je remlichten aangaan ;)
[...]

Ik heb helaas geen papieren dingen gekregen of linkjes naar zaken.. sorry.
Als je in B het gas volledig los laat heb je eenzelfde ervaring als recuperatie level 3, inclusief remlichten.

Ik rij in D ook regelmatig op recuperatie level 2 waardoor bij het afremmen de remlichten dus nooit aan gaan. Wellicht ook een optie voor de mensen die denken anderen te storen met hun remlicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Free1990
In de verschillende facebook-groepen sijpelt nu info door over de ME3 update. De info afkomstig van dealers:
- Snelladen tot 175 kWh
- Batterij spaar-modus met lagere laadsnelheden om levensduur batterij te verlengen
- 1 achteruitrijlamp (zoals in combinatie met Matrix led's, maar dan voor iedereen)
- Parking assistent (beschikbaar als upgrade voor €300)

Niet meer aanwezig vanaf week 48:
- Side assist (restitutie van €350)
- Elektronisch kinderslot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:09
Wootism schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:27:
[...]

Als je in B het gas volledig los laat heb je eenzelfde ervaring als recuperatie level 3, inclusief remlichten.

Ik rij in D ook regelmatig op recuperatie level 2 waardoor bij het afremmen de remlichten dus nooit aan gaan. Wellicht ook een optie voor de mensen die denken anderen te storen met hun remlicht.
Als je geen lichtpakket hebt is de kans vrij klein dat je anderen stoort met welk licht dan ook als het over een Enyaq gaat >:) (zelfspot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
RandomNick schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:44:
[...]

Als je geen lichtpakket hebt is de kans vrij klein dat je anderen stoort met welk licht dan ook als het over een Enyaq gaat >:) (zelfspot)
Zag er inderdaad gisteren een in Arnhem zonder licht pakket. Echt een niet te begrijpen bezuiniging op die achterlichten door Skoda😵‍💫

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

RandomNick schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:44:
[...]

Haha ook waar :D
Reed laatst ‘s nachts achter mijn eigen auto en het is wel even wennen hoe klein de lampjes zijn. Ik troost me met de gedachte dat ik het zelf niet kan zien tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23-06 19:04
Ik ben sinds 1,5 week geleden ook een trotse bezitter van een Enyaq (IV 80), en ben benieuwd of er ergens een overzicht (of video) is te vinden met alle handige tips & tricks.

Ik heb al in dit topic gezocht en op YouTube, maar ik blijf dezelfde simpele/standaard zaken vinden zoals het gepland laden en verwarmen enzovoorts.

Heeft iemand toevallig ergens een leuk(e) overzicht(svideo) gezien waar jullie veel van hebben geleerd?
PS: 921 pagina's aan comments hier teruglezen gaat met iets te ver, vandaar dat ik de zoekfunctie een paar keer heb gebruikt
;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Robbie8454 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:48:
[...]

Zag er inderdaad gisteren een in Arnhem zonder licht pakket. Echt een niet te begrijpen bezuiniging op die achterlichten door Skoda😵‍💫
Eens, het is op het gevaarlijke af en misstaat totaal. Nochtans zie ik meer Enyaqs zonder het pakket dan met, die net als mijzelf blijkbaar liever andere opties hadden. De auto wordt er niet mooier van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
Wootism schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:52:
[...]

Haha ook waar :D
Reed laatst ‘s nachts achter mijn eigen auto en het is wel even wennen hoe klein de lampjes zijn. Ik troost me met de gedachte dat ik het zelf niet kan zien tijdens het rijden.
Die gedachte is ook hier een mooie troost :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chipsoer
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 27-12-2024
Vandaag de winterbanden gekregen: Nokian WR SUV 4. Ik had nog nooit van Nokian gehoord maar wat ik er online over kan vinden lijkt het wel prima te zijn. Iemand hier ervaring met Nokian (winter)banden?

Edit:
https://www.steverinkband...het-tijdschrift-off-road/

[ Voor 23% gewijzigd door Chipsoer op 26-11-2021 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Chipsoer schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:01:
Vandaag de winterbanden gekregen: Nokian WR SUV 4. Ik had nog nooit van Nokian gehoord maar wat ik er online over kan vinden lijkt het wel prima te zijn. Iemand hier ervaring met Nokian (winter)banden?
Nokian is Fins een vooral bekend om hun "Nordic" banden, dus de echte sneeuw- en ijzelbanden die nog wat verder gaan dan de winterbanden die wij kennen. Nokian is wel een A-merk imo, al ken ik deze specifieke band niet.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan_A
Aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
Wootism schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:27:
[...]

Ik heb mijn twijfels over recuperatie level 3 en het gelijk zijn aan stand B, naar mijn idee remt die in B harder af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:31
Robbie8454 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:48:
[...]

Ook lichten voor te karig zonder lichtpakket vind ik.
Zowel dagrij als dim

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-06 23:00
goetfoud schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:06:
[...]

Zowel dagrij als dim
Vergeet het retro knipperlicht niet! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_A
Martinique schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:33:
[...]

Vergeet het retro knipperlicht niet! 8)7
Ja, dat snap ik helemaal niet. Was voor mij op zich al reden genoeg om voor matrix te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_A
Free1990 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:35:
[...]

Edit: zie net dat fabriek 2 weken stil gelegen heeft eind oktober. Kan de verklaring zijn voor de 3 weken vertraging in de weken die online worden teruggevonden en werkelijke productie.
WK42 was inderdaad de eerste van de sluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:51
SSJVegito schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 16:07:
[...]

Ik heb mijn twijfels over recuperatie level 3 en het gelijk zijn aan stand B, naar mijn idee remt die in B harder af?
Mee eens. Probeer maar eens door eerst in D de recuperatie met peddels op 3 te zetten en vervolgens met pookje in B. Naar mijn idee remt die dan nog harder. (Uiteraard alles met stroompedaal los)

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Mark076
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 21-12-2021
Met veel interesse alle ervaringen gelezen de voorbije maanden. Dank daarvoor. Mijn Enyaq avontuur is vandaag begonnen 😃

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R0rD54jRX4KMOh010Ixq0Oll6BI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zAL2b4eSgNgTe0p1HIhXoeV4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeroe.b
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-06 22:50
Vraagje: welke snellaadstations hebben jullie goede ervaring mee om 125 kWh snelheid te halen? Ik heb nu twee keer geprobeerd te laden bij snellaadstations tussen 10 a 20 procent. Auto blijft steken op 86 kWh.

Ik rij A4 / A9 / A2 / A12 stukje tot Zeist. Heb dus een aantal opties waar ik het nog kan proberen. Beide een Fastned in Hoofddorp en in Breukelen bij een hogere lader. Stond in mijn eentje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
oeroe.b schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:37:
Vraagje: welke snellaadstations hebben jullie goede ervaring mee om 125 kWh snelheid te halen? Ik heb nu twee keer geprobeerd te laden bij snellaadstations tussen 10 a 20 procent. Auto blijft steken op 86 kWh.

Ik rij A4 / A9 / A2 / A12 stukje tot Zeist. Heb dus een aantal opties waar ik het nog kan proberen. Beide een Fastned in Hoofddorp en in Breukelen bij een hogere lader. Stond in mijn eentje
Fastned heb ik zelf ook geen hele goede ervaring mee. Ionity wel, zowel in Nederland als Duitsland. Zal er vast wel 1 op je route zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 23:47
Afgelopen week ook mijn Skoda Enyaq ontvangen. Heerlijke auto, en leuk speelgoed.
Ik heb wel een vraag over de travel assist.

In mijn vorige skoda (octavia uit 2018) had ik predictive lane assist. Deze houdt de auto netjes in het midden van de rijbaan in plaats van dat de auto een correctie uitvoert als je de baan dreigt te verlaten. Dit reed over het algemeen prima en vond het een fijne toevoeging.

Mijn Enyaq heb ik uitgerust met het optiepakket assestie plus voor de predictive cruisecontrol in combinatie met de travel assist.
Echter werkt het inschakelen van de travel assist compleet anders, en ik vraag me af of ik iets over het hoofd zie.

In mijn Octavia kon ik de travel assist configureren dat deze altijd aan stond, inclusief predictive lane assist. Zodra ik de 60km/u voorbij ging schakelde deze dan automatisch in.

In de Enyaq lijkt dat niet te kunnen. De lane assist gaat standaard wel aan, maar dan enkel dat deze een correctie doet als je de baan uit dreigt te gaan. Pas als ik de knop voor lane assist op het stuur in druk gaat de predictive stand aan. Deze gaat echter gelijk weer uit als ik even de rem aan tik. Ik moet deze dus regelmatig inschakelen, terwijl ik gewoon wil dat deze altijd aan staat. Ik kan hem nu ook niet aanzetten zonder de cruisecontrol aan te zetten.

De dealer die hem geleverd heeft kon me ook niet echt een antwoord geven, en ik ben al een keer of 10 door alle optie schermen heen gegaan. Is het überhaupt mogelijk om de predictive lane assist standaard in te schakelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:35
Brahman schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:57:
Afgelopen week ook mijn Skoda Enyaq ontvangen. Heerlijke auto, en leuk speelgoed.

In mijn vorige skoda (octavia uit 2018) had ik predictive lane assist. Deze houdt de auto netjes in het midden van de rijbaan in plaats van dat de auto een correctie uitvoert als je de baan dreigt te verlaten. Dit reed over het algemeen prima en vond het een fijne toevoeging.

Mijn Enyaq heb ik uitgerust met het optiepakket assestie plus voor de predictive cruisecontrol in combinatie met de travel assist.
Echter werkt het inschakelen van de travel assist compleet anders, en ik vraag me af of ik iets over het hoofd zie.

In mijn Octavia kon ik de travel assist configureren dat deze altijd aan stond, inclusief predictive lane assist. Zodra ik de 60km/u voorbij ging schakelde deze dan automatisch in.

In de Enyaq lijkt dat niet te kunnen. De lane assist gaat standaard wel aan, maar dan enkel dat deze een correctie doet als je de baan uit dreigt te gaan. Pas als ik de knop voor lane assist op het stuur in druk gaat de predictive stand aan. Deze gaat echter gelijk weer uit als ik even de rem aan tik. Ik moet deze dus regelmatig inschakelen, terwijl ik gewoon wil dat deze altijd aan staat. Ik kan hem nu ook niet aanzetten zonder de cruisecontrol aan te zetten.

De dealer die hem geleverd heeft kon me ook niet echt een antwoord geven, en ik ben al een keer of 10 door alle optie schermen heen gegaan. Is het überhaupt mogelijk om de predictive lane assist standaard in te schakelen?
Kort antwoord: nee. Ik heb ergens in dit topic hetzelfde aangekaart. Het werkt as designed in de Enyaq Helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahman
vinom schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:59:
[...]

Kort antwoord: nee. Ik heb ergens in dit topic hetzelfde aangekaart. Het werkt as designed in de Enyaq Helaas.
Dat is wel een beetje teleurstellend...

Ik wil dit nog wel even aankaarten bij Skoda zelf, wat is het beste kanaal om dat te doen? Ik vind dit toch wel een flinke tekortkoming van dit systeem, zeker omdat een 4 jaar oude Octavia het wel gewoon kan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Free1990
Brahman schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:03:
[...]

Dat is wel een beetje teleurstellend...

Ik wil dit nog wel even aankaarten bij Skoda zelf, wat is het beste kanaal om dat te doen? Ik vind dit toch wel een flinke tekortkoming van dit systeem, zeker omdat een 4 jaar oude Octavia het wel gewoon kan.
Ik dacht gezien te hebben in de slides, eerder in dit topic dat dit wel mogelijk zou worden bij de ME3 update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsams
  • Laatst online: 17-05 08:36
oeroe.b schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:37:

Ik heb de eerste keer getest bij Fastned langs de A2 (Foodstrip Tafelbergweg Amsterdam). Haalde daar na een uurtje warmgereden te hebben meteen 132 kW beginnend bij 7% (iV 60).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahman
Free1990 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 21:12:
[...]

Ik dacht gezien te hebben in de slides, eerder in dit topic dat dit wel mogelijk zou worden bij de ME3 update.
Even snel gekeken, maar die ME3 update zou dus ergens eind dit jaar/ begin volgend jaar beschikbaar moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Brahman schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 22:07:
[...]

Even snel gekeken, maar die ME3 update zou dus ergens eind dit jaar/ begin volgend jaar beschikbaar moeten zijn?
Ga maar uit van eind Q1 begin Q2 volgend jaar als dat niet wordt bijgesteld.

Skoda geeft zelf aan voorjaar 2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurgenw
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-06 13:30
Hallo Allen,
Klein vraagje mbt de Power Pass.
Ik heb gewoon een lease auto en krijg waarschijnlijk dan zo een laadpas van Pon opgestuurd.

Iemand al ervaring hoe je je Power Pass moet gebruiken en betalen met je Pon laadpas ?
Is dit Uberhaupt mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:48
Winterbanden soap… 1,5 maand wintervelgen besteld bij PON en zouden afgelopen vrijdag gewisseld worden. Kom ik daar blijken de wintervelgen nog in een backorder te staan en niemand heeft een idee wanneer deze geleverd kunnen worden. Of ik nu maar weer een andere set wil uitzoeken. Wat een gedoe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:48
jurgenw schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 02:53:
Hallo Allen,
Ik heb gewoon een lease auto en krijg waarschijnlijk dan zo een laadpas van Pon opgestuurd.

Iemand al ervaring hoe je je Power Pass moet gebruiken en betalen met je Pon laadpas ?
Ik heb een Powerpass en zover ik weet heb je maar een mogelijkheid om te betalen en dat is via een creditkaart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 00:13
Hallo Allen,

Ik weet niet of je die automatisch van Pon krijgt. Pon probeert namelijk hun eigen kaart (shuttle) te pushen.
Ik private lease de Enyaq, geleverd via een Pondealer en die wisten van niks over de Powerpass. Heb zelf toen een Powerpass aangevraagd (via de PP app). Kan idd alleen met Creditcard betalen via die app.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
Hallo Allen,

Ik durf te stellen dat het niet kan.
Het is pas nadat een gebruiker hier op dit forum de troepen heeft ingeschakeld dat Pon overstag is gegaan om de Powerpass ook in Nederland te introduceren.

Dit was al een hele stap en ik denk niet dat Pon ook nog eens betaling via zijn pas mogelijk gaat maken, als dat uberhaupt al de bedoeling is van de PP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenw
Bixby schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 07:52:
[...]

Ik weet niet of je die automatisch van Pon krijgt. Pon probeert namelijk hun eigen kaart (shuttle) te pushen.
Ik private lease de Enyaq, geleverd via een Pondealer en die wisten van niks over de Powerpass. Heb zelf toen een Powerpass aangevraagd (via de PP app). Kan idd alleen met Creditcard betalen via die app.
Ik bedoel powerpass kan ik aanvragen met me vin nummer. Maar ik heb zo een travel card van het werk om te betalen. Die combinatie gaat dus niet lukken? Iemand in de lease (via een werkgever) die de power pass gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasperzzz
jurgenw schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 11:00:
[...]

Ik bedoel powerpass kan ik aanvragen met me vin nummer. Maar ik heb zo een travel card van het werk om te betalen. Die combinatie gaat dus niet lukken? Iemand in de lease (via een werkgever) die de power pass gebruikt?
Ik heb lease met DKV pas. Mijn werkgever wil dat ik die gebruik dus gebruik geen PP. Ondanks dat het goedkoper kan zijn. Maar dan zou ik zelf moeten gaan declareren etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenw
Jasperzzz schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 11:39:
[...]

Ik heb lease met DKV pas. Mijn werkgever wil dat ik die gebruik dus gebruik geen PP. Ondanks dat het goedkoper kan zijn. Maar dan zou ik zelf moeten gaan declareren etc..
Ja die wil ik standaard gebruiken bij lang opladen of het werk. Maar ga idd met mijn werkgever Checken of ik kan declaren bij gebruik maken van de power pass. Hun betalen het uiteindelijk dus is in hun voordeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 19:15
jurgenw schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 11:00:
[...]

Waarom zou je dat willen? Snap het even niet.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

jurgenw schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:14:
[...]

Ja die wil ik standaard gebruiken bij lang opladen of het werk. Maar ga idd met mijn werkgever Checken of ik kan declaren bij gebruik maken van de power pass. Hun betalen het uiteindelijk dus is in hun voordeel.
Volgens mij is dit je eerste leaseauto of niet? :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jurgenw
Inspired schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:31:
[...]

Waarom zou je dat willen? Snap het even niet.
Snelladen wordt gezien als premium en mag wel maar niet standaard. Het is te vergelijken met de duurdere versie van brandstof.

Normaal laden mag altijd en overal. Snelladen wordt af en toe door de fingers gekeken vanwege het enorme verschil in standard prijs zonder power pass.

Mij redenatie is dus dat als ik de powepass heb dat ik frequenter kan snelladen zonder dat me werkgever er een issue van maakt.

Helaas geen eigen garage dus kan ik ook de auto niet 24/7aan een wallbox hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenw
Wootism schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:44:
[...]

Volgens mij is dit je eerste leaseauto of niet? :p
Nee wel mijn eerste electrische. Zie mijn post hierboven. Misschien maakt het de zaak wat helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
jurgenw schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:57:
[...]

Snelladen wordt gezien als premium en mag wel maar niet standaard. Het is te vergelijken met de duurdere versie van brandstof.

Normaal laden mag altijd en overal. Snelladen wordt af en toe door de fingers gekeken vanwege het enorme verschil in standard prijs zonder power pass.

Mij redenatie is dus dat als ik de powepass heb dat ik frequenter kan snelladen zonder dat me werkgever er een issue van maakt.

Helaas geen eigen garage dus kan ik ook de auto niet 24/7aan een wallbox hangen.
Verwacht je zo vaak snel te moeten laden dan? En anders gewoon tegen je baas zeggen dat je een paar uur later bij de afspraak bent omdat je nog even 4 uur moest laden bij een AC paal.

Als je kosten gewoon kunt declaren dan zou het wel kunnen. Zelf betalen via de PP en dan declaratie inschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
Brahman schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 20:57:

Ik moet zeggen: Ik was zelf ook een beetje teleurgesteld toen ik de lane assist ging uitproberen, omdat ik filmpjes had gezien dat het vrijwel hetzelfde zou (kunnen) zijn als de autopilot van mijn oude Tesla... Zouden ze de lane assist bewust hebben 'verslechterd' (of eigenlijk versimpeld, dus enkel ingrijpen als je over de lijn rijdt) middels een software update?? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:32
mauritsams schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 22:05:
[...]

Ik heb de eerste keer getest bij Fastned langs de A2 (Foodstrip Tafelbergweg Amsterdam). Haalde daar na een uurtje warmgereden te hebben meteen 132 kW beginnend bij 7% (iV 60).
Mooi! Maar het verbaast mij wel dat jij 132 kW haalt met een iV 60. Die zijn volgens spec toch max 100 kW? Dat is ook precies wat mijn iV 60 max haalt. Hierbij beginnend op 6% bij een Ionity HPC. Of heb je hem opgevoerd ;) ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8HMSrpz4AeJdZX_dm5C93yGq4U8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0in0sV6DtzQnyjDZRdrh07TI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
jdbiggelaa schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:36:
[...]

Mooi! Maar het verbaast mij wel dat jij 132 kW haalt met een iV 60. Die zijn volgens spec toch max 100 kW? Dat is ook precies wat mijn iV 60 max haalt. Hierbij beginnend op 6% bij een Ionity HPC. Of heb je hem opgevoerd ;) ?

[Afbeelding]
Nieuwere zullen de update/upgrade naar 130kW al hebben denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
jurgenw schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:57:
[...]

Als je vooral in NL rijdt heb je niet zoveel aan een Skoda PP: er zijn nauwelijks Ionity snelladers in NL. Ik gebruik hem primair voor reizen buiten NL (ik gebruik überhaupt geen snelladers in NL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Inspired schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:40:
[...]

Nieuwere zullen de update/upgrade naar 130kW al hebben denk ik?
Oeps, heb ik ineens een oude Enyaq ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
Weet iemand of de accu standaard 'mee-opwarmt' én 'warm' wordt gehouden als de Enyaq aan de laadpaal hangt? Ook als hij al een paar uur op 100% zit (bijv 's nachts)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
Faraz schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:41:
Weet iemand of de accu standaard 'mee-opwarmt' én 'warm' wordt gehouden als de Enyaq aan de laadpaal hangt? Ook als hij al een paar uur op 100% zit (bijv 's nachts)?
Volgens mij verwarmt VAG de accu nog niet actief als de auto stil staat? Overigens zal hij dat ook alleen maar doen als je de auto voor laat verwarmen. De accu een paar dagen verwarmen omdat hij aan een laadpaal staat is niet echt zinvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Faraz schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:35:
[...]

Ik moet zeggen: Ik was zelf ook een beetje teleurgesteld toen ik de lane assist ging uitproberen, omdat ik filmpjes had gezien dat het vrijwel hetzelfde zou (kunnen) zijn als de autopilot van mijn oude Tesla... Zouden ze de lane assist bewust hebben 'verslechterd' (of eigenlijk versimpeld, dus enkel ingrijpen als je over de lijn rijdt) middels een software update?? :?
De Lane assist doet alleen wat de naam zegt je tussen de lijntjes houden, zo ongeveer. De extra automatische besturing (handsfree door de bocht en automatisch afremmen en weer optrekken in de file en bij bij rotondes bijv) zit in de Travel Assist optie. Rechtsboven op je stuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DirkBouwman
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05-05 20:21
Zojuist ook voor het eerst een serieuze storing. Net als bij sommige anderen ging het infotainment scherm van het ene op het andere moment op zwart. Alleen achteruitrijcamera functioneerde nog maar de afbeelding van de auto (360 graden view optie) bleef een zwart vlak. Ook na meermaals gedurende de dag opnieuw aanzetten kwam het het beeld niet terug. Op de achtergrond leek het systeem telkens wel proberen te booten, knipperlicht geluidje slaat dan even over. Dat bleef hij tijdens de rit doen. (Elke keer als ik toevallig mijn richting aanwijzer aan had staan natuurlijk)

Best lastig omdat je geen temperatuur of niets meer in kan stellen.

Uiteindelijk de zekering van infotainment systeem los gehaald (nr 30), even los gelaten en terug erin en alles werkt weer! Hopelijk was het een eenmalig iets.

Aanstaande donderdag gaat hij voor de front / travel assist problematiek icm stuurverwarming, zeer regelmatige storing in elektronische kinderslot beveiliging en twee slecht sluitende panelen in het interieur naar de garage.

Hopelijk bespaart het iemand een ritje naar de garage en een x aantal dagen / weken zonder scherm rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oase
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-06 22:21
DirkBouwman schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 14:10:
Zojuist ook voor het eerst een serieuze storing. Net als bij sommige anderen ging het infotainment scherm van het ene op het andere moment op zwart. Alleen achteruitrijcamera functioneerde nog maar de afbeelding van de auto (360 graden view optie) bleef een zwart vlak. Ook na meermaals gedurende de dag opnieuw aanzetten kwam het het beeld niet terug. Op de achtergrond leek het systeem telkens wel proberen te booten, knipperlicht geluidje slaat dan even over. Dat bleef hij tijdens de rit doen. (Elke keer als ik toevallig mijn richting aanwijzer aan had staan natuurlijk)

Best lastig omdat je geen temperatuur of niets meer in kan stellen.

Uiteindelijk de zekering van infotainment systeem los gehaald (nr 30), even los gelaten en terug erin en alles werkt weer! Hopelijk was het een eenmalig iets.

Aanstaande donderdag gaat hij voor de front / travel assist problematiek icm stuurverwarming, zeer regelmatige storing in elektronische kinderslot beveiliging en twee slecht sluitende panelen in het interieur naar de garage.

Hopelijk bespaart het iemand een ritje naar de garage en een x aantal dagen / weken zonder scherm rijden.
Ik ben wel benieuwd wat ze aan het elektronish kinderslot beveiliging gaan doen, mochten ze er iets mee kunnen. Ik heb die melding namelijk ook regelmatig gehad. Nu al een hele tijd niet meer. Dus ook vergeten te melden bij de vorige keer. Overigens wacht ik nog steeds op mijn nieuwe stuurwiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
jdbiggelaa schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:40:
[...]

Als je vooral in NL rijdt heb je niet zoveel aan een Skoda PP: er zijn nauwelijks Ionity snelladers in NL. Ik gebruik hem primair voor reizen buiten NL (ik gebruik überhaupt geen snelladers in NL).
Je kunt de PP ook gebruiken op gewone ac laders tegen normale tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12:37
Zie net wat berichten op Facebook met de eerste sneeuw in Europa. Daar springen alle hulpsystemen op tilt aangezien aan de voorkant n niets verwarmd wordt. Er ligt geen lekker warm motorblok voorin natuurlijk. Dus sneeuw blijft liggen en de auto raakt van de wap. Iemand met Ioniq 5 heeft dat ook. Alvast oordoppen kopen maar. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
FJP84 schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 15:26:
Zie net wat berichten op Facebook met de eerste sneeuw in Europa. Daar springen alle hulpsystemen op tilt aangezien aan de voorkant n niets verwarmd wordt. Er ligt geen lekker warm motorblok voorin natuurlijk. Dus sneeuw blijft liggen en de auto raakt van de wap. Iemand met Ioniq 5 heeft dat ook. Alvast oordoppen kopen maar. 8)
Vreemd dat daar niet over is nagedacht door de fabrikanten. De betreffende sensoren zouden toch verwarmd kunnen worden zodat er 'vrij zicht' ontstaat zou je denken.

Ik merk net met een vracht dampende hockeymeiden in de auto, met vochtige kleding en natte tassen dat de Enyaq ook wel even moeite heeft met ontwasemen. De speciale functie 'vrij zicht' geprobeerd maar merkte geen enkel effect. Daarna de hardwareknop maar geprobeerd met het vooruit ontwasemen icoontje en daarmee werd het snel beter.

[ Voor 9% gewijzigd door RandomNick op 27-11-2021 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Bixby schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 15:01:
[...]

Je kunt de PP ook gebruiken op gewone ac laders tegen normale tarieven.
Ja, klopt, maar die gebruik ik ook niet, heb lader thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

jurgenw schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:58:
[...]

Nee wel mijn eerste electrische. Zie mijn post hierboven. Misschien maakt het de zaak wat helder.
Ik wist niet dat er werkgevers waren die hier een punt van maken… benzine tanken langs de snelweg is dus ook een issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

jdbiggelaa schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:51:
[...]

De Lane assist doet alleen wat de naam zegt je tussen de lijntjes houden, zo ongeveer. De extra automatische besturing (handsfree door de bocht en automatisch afremmen en weer optrekken in de file en bij bij rotondes bijv) zit in de Travel Assist optie. Rechtsboven op je stuur.
Nee hoor, de PCC zit ook gewoon in het basis assistentie-pakket. Ik kan alles wat je hierboven noemt maar heb geen TA.
(tenzij er bij mij iets niet klopt natuurlijk)

[ Voor 5% gewijzigd door Wootism op 27-11-2021 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparks
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:25
Wootism schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:49:
[...]

Ik wist niet dat er werkgevers waren die hier een punt van maken… benzine tanken langs de snelweg is dus ook een issue?
Ja, Bij ons ook liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 17-06 10:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XdhGQCCmC4lwtuR0XIgyKkF5feY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jT2RSuJI4yoo0lw72NeBUK10.jpg?f=fotoalbum_large

Ik rij vaker onder de 10% echter valt mij vandaag pas op dat er dan een schildpad verschijnt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

[...]

Volgens mij haal je er een aantal door elkaar want ik heb de assistentie plus niet en heb geen handsfree door de bocht en heb tot zover nog geen traffic jam assist gevoeld maar ik heb wel afremmen en optrekken voor rotondes en natuurlijk de adaptieve cruise control (die tot bijna stilstand remt als iemand voor je stopt en dan vervolgens gevaarlijk eropaf blijft rollen).

Maar dat knopje rechtsboven op m'n stuur doet niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenw
Wootism schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:49:
[...]

Niet tanken langs de snelweg per se. Meer tanken tanken van premium bezine. Taken mag overal maar goedkoopste optie is genomen bij berekening van de lease prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 19:23
jurgenw schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:43:
[...]

Niet tanken langs de snelweg per se. Meer tanken tanken van premium bezine. Taken mag overal maar goedkoopste optie is genomen bij berekening van de lease prijs
Lijkt mij ook logisch dat je niet tankt langs de snelweg als het niet nodig is. Mijn werkgever vraagt hier ook een beetje aan te denken. Met hetzelfde gemak tank je in de wijk. Wasbeurt en zitten ook op tankpas maar dat doe je ook niet iedere week. Maar ok. Of topic, excuse moi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Pixal schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:42:
[...]

Volgens mij haal je er een aantal door elkaar want ik heb de assistentie plus niet en heb geen handsfree door de bocht en heb tot zover nog geen traffic jam assist gevoeld maar ik heb wel afremmen en optrekken voor rotondes en natuurlijk de adaptieve cruise control (die tot bijna stilstand remt als iemand voor je stopt en dan vervolgens gevaarlijk eropaf blijft rollen).

Ja, klopt, dat afremmen in de file zit in de ACC. Bij mij stopt die wel degelijk en trekt daarna automatisch op. Als je het knopje Travel Assist indrukt, verschijnt in de display achter je stuur kort de mededeling ‘Travel Assist geactiveerd’. En je merkt heus wel dat die werkt :) Als het knopje niets doet, heb je kennelijk niet de optie TA of er is iets mis.

[ Voor 5% gewijzigd door jdbiggelaa op 27-11-2021 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
[...]

Ga het zo testen, met het knopje rechtsboven.. laatst deed hij echter niets (denk ik) toen ik daarop drukte. Heeft dat wellicht met een minimum snelheid te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
Wootism schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 17:53:
[...]

Nee hoor, de PCC zit ook gewoon in het basis assistentie-pakket. Ik kan alles wat je hierboven noemt maar heb geen TA.
(tenzij er bij mij iets niet klopt natuurlijk)
En hoe doe/activeer jij dat precies? Of gaat het automatisch zodra jij je ACC aanzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
Pixal schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:42:
[...]

Precies! Dat heb ik ook, maar hij stopt & start bij mij wel netjes dankzij traffic jam assist (met het normale assistentie pakket).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mauritsams
jdbiggelaa schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 13:36:
[...]

Haha, opgevoerd :9

Ik meen dat modellen geproduceerd na week 29 week 25 standaard al tot 125 kW kunnen snelladen. In de eerste minuten ga je daar soms zelfs overheen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xid3GPeetH7XOaEbvbil46XjkTc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wC04wbx0qFZ6qYwokNvwIoqB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
Voor de nieuwe Shell tarieven ingaan op 1 dec toch nog even kijken hoe snel mijn Enyaq IV60 kan laden met SoC van 5%.
Vrij snel richting de 90kw en net niet de 100kw aangetikt. Bij circa 29% begint de afname van het aantal kws.
De gratis koffie bij laden bij shell was volgens de medewerkster ook niet meer van toepassing, maar die gaf ze me wel. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ragr65lHH3hiJm02dRNeZ93qztY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iCm2krWo1lUuHW5vDodO0AG1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-06 12:30
Thiazzz schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 18:35:
[Afbeelding]

Ik rij vaker onder de 10% echter valt mij vandaag pas op dat er dan een schildpad verschijnt 8)7
Komt het percentage ook pas onder een bepaald nivo in beeld? Zou ik wel altijd willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCWs
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-06 16:30
goetfoud schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:06:
[...]

Zowel dagrij als dim
Helemaal mee eens. Ik heb voordat ik de Enyaq heb gekregen een klein jaartje met een ID3 plus mogen rijden (met matrix verlichting) en heb nu enorm spijt deze optie niet aangevinkt te hebben op de Enyaq…

De matrix is echt stukken beter (ook zonder grootlicht functie aan). Wereld van verschil met huidige verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
Faraz schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:29:
[...]

Ga het zo testen, met het knopje rechtsboven.. laatst deed hij echter niets (denk ik) toen ik daarop drukte. Heeft dat wellicht met een minimum snelheid te maken?
Nope.. die knop rechtsbovenin doet helemaal niets. Ook niet op hogere snelheden…

Kan iemand (met ass. pakket) s.v.p. even filmen wat er gebeurt - of eigenlijk hoort te gebeuren - als je op het knopje rechtsbovenin (TA) klikt? Bij mij en enkele andere tweakers hier gebeurt er dus schijnbaar helemaal niets.

[ Voor 24% gewijzigd door Faraz op 28-11-2021 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenw
mauritsams schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:56:
[...]

Ik meen dat modellen geproduceerd na week 29 standaard al tot 125 kW kunnen snelladen. In de eerste minuten ga je daar soms zelfs overheen.

[Afbeelding]
Is dit een Software update of een aanpassing aan de onderdelen ?
Indien een software update weet je toevallig welke ?
Krijg mijn Enyaq maar die van mij is geproduceerd in week 25 zie ik net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayEm
Bixby schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:50:
Voor de nieuwe Shell tarieven ingaan op 1 dec toch nog even kijken hoe snel mijn Enyaq IV60 kan laden met SoC van 5%.
Vrij snel richting de 90kw en net niet de 100kw aangetikt. Bij circa 29% begint de afname van het aantal kws.
De gratis koffie bij laden bij shell was volgens de medewerkster ook niet meer van toepassing, maar die gaf ze me wel. [Afbeelding]
Gadverdamme van 35ct naar 59ct per kwh?!? Dat gaat ook gezeur opleveren bij mijn werkgever. Kan ik niet eens meer op familie bezoek zonder gezeur tijdens deze kuttijd straks. In zeeland staan er nog weinig laadpalen. Waar komt deze tarief verhoging ineens vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayEm
Ik hoop dat newmotion ook zijn tarieven omhoog gooit dan dan zijn de verhoudingen weer gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
JayEm schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 21:56:
[...]

Gadverdamme van 35ct naar 59ct per kwh?!? Dat gaat ook gezeur opleveren bij mijn werkgever. Kan ik niet eens meer op familie bezoek zonder gezeur tijdens deze kuttijd straks. In zeeland staan er nog weinig laadpalen. Waar komt deze tarief verhoging ineens vandaan?
Iets met stijgende energie prijzen... betaal momenteel thuis helaas al €0.41 of 0.49 per kwh (dal / normaal tarief).
Dus ik kan momenteel beter bij een publieke paal van +/- 0.33 /kwh laden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsams
jurgenw schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 21:33:
[...]

Is dit een Software update of een aanpassing aan de onderdelen ?
Indien een software update weet je toevallig welke ?
Krijg mijn Enyaq maar die van mij is geproduceerd in week 25 zie ik net.
Was week 25 trouwens, niet week 29 wat ik eerder zei. Ik vermoed zowel een soft- als hardware aanpassing, als je kijkt naar wat Skoda zelf zegt in de accessoirelijst voor de iV 60.

"Voor voertuigen geproduceerd tot week 25/2021, zal de laadsnelheid toenemen van 50kW naar 100kW. Voor voertuigen geproduceerd vanaf week 25/2021 tot week 48/2021, zal de laadsnelheid toenemen van 50kW tot 130kW."

Voor de iV 80 is dit: "Voor voertuigen geproduceerd tot week 25/2021, zal de laadsnelheid toenemen van 50 kW naar 125 kW. Voor voertuigen geproduceerd vanaf week 25/2021 tot week 48/2021, zal de laadsnelheid toenemen van 50kW tot 130kW."

Het lijkt er daarmee op dat na week 25 in de iV 60 en 80 dezelfde nieuwe onderdelen zijn geplaatst waardoor de max laadsnelheid hoger uitpakt. En dat ook de 80 van vóór week 25 andere hardware heeft dan de 60 van vóór week 25.

In ieder geval kunnen Enyaqs van vóór week 25 softwarematig worden opgevoerd naar 100 resp. 125 kW en wellicht in de toekomst nog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:06
Weet iemand waar je kunt zien ik welke week de Enyaq geproduceerd is? Ben wel benieuwd geworden na het lezen van bovenstaand verhaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:06
.

[ Voor 100% gewijzigd door Nano2009 op 27-11-2021 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauritsams
Ik wist mijn productieweek (week 29) via honeymoonnet.nl. Als je dealer daarbij is aangesloten kun je dat ook zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiazzz
Kaaschef schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 20:53:
[...]

Komt het percentage ook pas onder een bepaald nivo in beeld? Zou ik wel altijd willen zien.
Helaas pas bij 10

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thiazzz
mauritsams schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:56:
[...]

Ik meen dat modellen geproduceerd na week 29 week 25 standaard al tot 125 kW kunnen snelladen. In de eerste minuten ga je daar soms zelfs overheen.

[Afbeelding]
Nu wil ik ook 132kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayEm
mauritsams schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 22:14:
[...]

Was week 25 trouwens, niet week 29 wat ik eerder zei. Ik vermoed zowel een soft- als hardware aanpassing, als je kijkt naar wat Skoda zelf zegt in de accessoirelijst voor de iV 60.

"Voor voertuigen geproduceerd tot week 25/2021, zal de laadsnelheid toenemen van 50kW naar 100kW. Voor voertuigen geproduceerd vanaf week 25/2021 tot week 48/2021, zal de laadsnelheid toenemen van 50kW tot 130kW."

Voor de iV 80 is dit: "Voor voertuigen geproduceerd tot week 25/2021, zal de laadsnelheid toenemen van 50 kW naar 125 kW. Voor voertuigen geproduceerd vanaf week 25/2021 tot week 48/2021, zal de laadsnelheid toenemen van 50kW tot 130kW."

Het lijkt er daarmee op dat na week 25 in de iV 60 en 80 dezelfde nieuwe onderdelen zijn geplaatst waardoor de max laadsnelheid hoger uitpakt. En dat ook de 80 van vóór week 25 andere hardware heeft dan de 60 van vóór week 25.

In ieder geval kunnen Enyaqs van vóór week 25 softwarematig worden opgevoerd naar 100 resp. 125 kW en wellicht in de toekomst nog meer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bqa-gqag4R5XpxiW4jpAzr35Xac=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3UVBK7gmCPFZc2VLxGQRx4q6.jpg?f=fotoalbum_large

Dat is inderdaad goed nieuws dan skoda

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurgenw
[...]

Top Thanks voor de helder uitleg. Ik heb de First Edition dus zit sowieso al op 100kwh. Ik zie het wel. Is echt een stort van info die op je afkomt. En veel onduidelijkheid wat er nou wel of niet werkt op de auto die je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurgenw
[...]

Waar heb je de info vandaan ? Kan ik even naar de dealer mailen :D misschien kan ik dan naar 130kwh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Faraz schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 19:35:
[...]

En hoe doe/activeer jij dat precies? Of gaat het automatisch zodra jij je ACC aanzet?
Gewoon ACC activeren inderdaad.
Remt automatisch voor bochten en rotondes. En in files sluit hij netjes aan op de auto voor me en accelereerde vanuit stilstand wanneer een file weer gaat rijden. (bij te lang stilstaan trouwens niet altijd.

Het reageert in ieder geval hetzelfde als de ‘predictive cruise control’ die alleen in het assistentie-plus had moeten zitten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
Wootism schreef op zondag 28 november 2021 @ 01:00:
[...]

Remt automatisch voor bochten en rotondes. En in files sluit hij netjes aan op de auto voor me en accelereerde vanuit stilstand wanneer een file weer gaat rijden. (bij te lang stilstaan trouwens niet altijd.

Het reageert in ieder geval hetzelfde als de ‘predictive cruise control’ die alleen in het assistentie-plus had moeten zitten.
Ik wil het toch even melden voor het geval je het niet weet, maar je kan je handen van het stuur af halen als je stil staat als je dan het stuur weer vast pakt gaat die vanzelf weer verder. Of resume op de ACC pook dan gaat die ook gewoon verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert_ZM
  • Laatst online: 07-06 14:44
funkylicious schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 06:58:
Winterbanden soap… 1,5 maand wintervelgen besteld bij PON en zouden afgelopen vrijdag gewisseld worden. Kom ik daar blijken de wintervelgen nog in een backorder te staan en niemand heeft een idee wanneer deze geleverd kunnen worden. Of ik nu maar weer een andere set wil uitzoeken. Wat een gedoe.
Herkenbaar, ik heb via de Skoda website ook tot 3 keer toe een winterset besteld (via mijn werkgever). Moest dan direct betaald worden en levering binnen 14 dagen. Is alle 3 de keren niet geleverd, moest er zelf achter aan bellen, stond in backorder. Aankoopbedrag is wel netjes gecrediteerd maar kost een hoop tijd. Ik ben zelf toen voor MAK Electra gegaan via de bandenzaak. Helaas stonden die ook lange tijd in backorder en heb ik toen een demo set velgen via Marktplaats gekocht. De MAK Electra schijnt inmiddels wel weer leverbaar te zijn, er staan foto’s op het forum van iemand die ze onder z’n Enyaq heeft. Als winterband heb ik de Michelin Pilot Alpin 5 SUV, erg fijne band die goed uit de tests komt. Is ook mooi stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faraz
Wootism schreef op zondag 28 november 2021 @ 01:00:
[...]

Dat heeft in principe iedere Enyaq met het ass. pakket, maar waar ik exact op doelde met mijn vraag was de traffic assist+lane assist functie die de auto in het midden van de lijntjes zou moeten houden (en niet alleen ingrijpen als je de lijn echt passeert). De soort van ‘auto pilot’ functie van Skoda, zeg maar.
Zie ook onze eerdere berichten hierboven (van gisteren).

Werkt dat wél bij jou ? En werkt de knop rechtsbovenop jouw stuur? Bij mij en enkele andere tweakers dus niet. Het drukken van die knop heeft bij mij geen enkel effect, ongeacht snelheid etc., maar bij anderen schijnbaar wel..

Kan iemand (met ass. pakket) s.v.p. even filmen wat er gebeurt - of eigenlijk hoort te gebeuren - als je op het knopje rechtsbovenop je stuur (TA) klikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Faraz schreef op zondag 28 november 2021 @ 06:47:
[...]

Dat heeft in principe iedere Enyaq met het ass. pakket, maar waar ik exact op doelde met mijn vraag was de traffic assist+lane assist functie die de auto in het midden van de lijntjes zou moeten houden (en niet alleen ingrijpen als je de lijn echt passeert). De soort van ‘auto pilot’ functie van Skoda, zeg maar.

Werkt dat wél bij jou ? En werkt de knop rechtsbovenop jouw stuur? Bij mij en enkele andere tweakers dus niet. Het drukken van die knop heeft bij mij geen enkel effect, ongeacht snelheid etc., maar bij anderen schijnbaar wel..

Kan iemand (met ass. pakket) s.v.p. even filmen wat er gebeurt - of eigenlijk hoort te gebeuren - als je op het knopje rechtsbovenop je stuur (TA) klikt?
Als je alleen Assistentie Basis hebt dan hoort TA (Travel Assist) niet te werken. Dus dat knopje hoort niets te doen. Is dus een loos knopje.

Pas bij Assistentie Plus gaat dit werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

SSJVegito schreef op zondag 28 november 2021 @ 01:26:
[...]

Ik wil het toch even melden voor het geval je het niet weet, maar je kan je handen van het stuur af halen als je stil staat als je dan het stuur weer vast pakt gaat die vanzelf weer verder. Of resume op de ACC pook dan gaat die ook gewoon verder.
Die kende ik inderdaad nog niet! Thanks (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mauritsams
jurgenw schreef op zondag 28 november 2021 @ 00:49:
[...]

Waar heb je de info vandaan ? Kan ik even naar de dealer mailen :D misschien kan ik dan naar 130kwh
Van skoda.nl bij Accessoires: https://shop.skoda.nl/aut...de-voor-skoda-enyaq-iv-60

Artikelomschrijving onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Faraz schreef op zondag 28 november 2021 @ 06:47:
[...]

Nope, knopje doet niks.
Ik was volgens mij de eerste hier op het forum (levering september) waarbij de Travel Assist niet werkt bij een Assistent-basis pakket. (Wat dus ook klopt volgens de optielijst)

Alle leveringen voor mij hadden met hetzelfde Assistentie-pakket wél een werkend Travel Assist knopje. ;(
Dus die hebben geluk gehad.

Dat ik Predictive Cruise Control heb is dan weer vreemd aangezien dit enkel in het Assistentie-Plus pakket zou zitten.
Pagina: 1 ... 231 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2