Ik ben mijn hoofd nog even aan het breken over de winterbanden. Volgende week krijg ik mijn Enyaq uitgeleverd op R21 Betria velgen. Ik had hier afgelopen tijd meegelezen en gezien dat veel mensen voor een setje 19 inch gingen. Mede vanwege de hoge prijs van de winterbanden op 21inch, maar ook vanwege de beperking van geen sneeuwkettingen.
Voor mij is de sneeuwkettingen geen probleem en daarom had ik naïef een afspraak bij Profile ingeschoten om voor een setje 21 inch winterbanden te gaan. Echter krijg ik nu de vraag of ik dat echt wel wil, want prijzig. En of ik de bandenmaat voor en achter kan doorgeven. Ik heb de auto nog niet, maar klopt mijn aanname dat de Enyaq standaard op 235/45 R21staat? Dat vind ik in ieder geval online overal.
Als de bandenfitter deze band toch niet kan leveren, dan moet ik toch maar opzoek gaan naar een mooi setje 19 of 20 inch velgen. En de leasemaatschappij vragen of dat akkoord is zonder hoge leaseprijs. Hoe/wat/waar hebben jullie het setje extra velgen geregeld? Via de fitter, Skoda dealer of iets anders?
Edit: als ik bij Profile op de website kijk zie ik inderdaad geen 235/45 R21 banden staan, maar wel 255/40 R21. Zou dat een goede keuze zijn?
Ik las ook nog iets over mensen die voor en achter andere maten hadden gelegd. Moet ik daar nog rekening mee houden als ik op 21 inch blijf?
[
Voor 11% gewijzigd door
GAEvakYD op 16-11-2021 11:47
]
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.