Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 225 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.758.735 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:17
Vraagje over opwarming auto. Ik hoor vaak mensen vertellen over hoe ze hun Enyaq verwarmen aan de laadpaal, zodat het verbruik niet te hoog wordt in de beginkilometers. Hoe gaat dit praktisch in zijn werk? Als de wagen al op 80% geladen is, dan neemt de wagen bij het via de app opwarmen toch niets van het net? Of moet het opwarmen beginnen terwijl de wagen nog aan het laden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-B
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
TiKaJo schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 21:06:
Klopt, de Enyaq is een zware wagen waardoor een B+E rijbewijs nodig is vanaf dat je naar een geremde aanhanger gaat.

Sowieso stond het halen van dit rijbewijs op de planning, of ik nu de Enyaq neem of niet.

Mijn verwarring zit er gewoon in dat er In Duitsland blijkbaar meer mag getrokken worden dan in NL of BE
Kleine aanvulling. De meeste vouwwagens zijn geremd en hebben een MTM van 750 kilo.
Dat mag dus prima met een rijbewijs B. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-04 20:08
Cloclo100 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:33:
Vraagje over opwarming auto. Ik hoor vaak mensen vertellen over hoe ze hun Enyaq verwarmen aan de laadpaal, zodat het verbruik niet te hoog wordt in de beginkilometers. Hoe gaat dit praktisch in zijn werk? Als de wagen al op 80% geladen is, dan neemt de wagen bij het via de app opwarmen toch niets van het net? Of moet het opwarmen beginnen terwijl de wagen nog aan het laden is?
Als je een laadsessie thuis start dan "loopt" die totdat je de kabel loshaalt. Ik heb vaak dat ik in de avond laad, stekker erin laat zitten (ergens 2300 op 100% bijvoorbeeld) en om 0745 voor ik de volgende ochtend wegga wordt er geklimatiseerd. Stroom die daarvoor nodig is, gaat dan alsnog via wallbox. Dus én warme cabine, én 100% range. Heb het ook vaak genoeg dat auto staat te klimatiseren terwijl ik geen actieve sessie heb (gezoem en wat geblaas) en dan zie ik dat het 6-8km range "kost" om te verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
AlexZuH schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:48:
[...]

Als je een laadsessie thuis start dan "loopt" die totdat je de kabel loshaalt. Ik heb vaak dat ik in de avond laad, stekker erin laat zitten (ergens 2300 op 100% bijvoorbeeld) en om 0745 voor ik de volgende ochtend wegga wordt er geklimatiseerd. Stroom die daarvoor nodig is, gaat dan alsnog via wallbox. Dus én warme cabine, én 100% range. Heb het ook vaak genoeg dat auto staat te klimatiseren terwijl ik geen actieve sessie heb (gezoem en wat geblaas) en dan zie ik dat het 6-8km range "kost" om te verwarmen.
Bij publieke laadpalen gaat het hetzelfde volgens mij, laadsessies zijn pas beeindigd als de pas er weer voor gehouden wordt. Kan het mis hebben maar ik dacht dat dit zo in zijn werk ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
SSJVegito schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:51:
[...]

Bij publieke laadpalen gaat het hetzelfde volgens mij, laadsessies zijn pas beeindigd als de pas er weer voor gehouden wordt. Kan het mis hebben maar ik dacht dat dit zo in zijn werk ging.
pas opnieuw aanbieden, of sessie met auto verbreken. Althans, mn wallbox met verrekening thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
AlexZuH schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:57:
[...]

pas opnieuw aanbieden, of sessie met auto verbreken. Althans, mn wallbox met verrekening thuis.
Dan ben ik wel benieuwd hoe dit zit als ik de laadsessie beindig via de app. Haalt die dan het slot er ook af van de stekker of is dat pas als ik de auto unlock? Aan de laadpaal kant zal die dan misschien wel geunlocked worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiKaJo
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-12-2022
DJ-B schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:45:
[...]

Kleine aanvulling. De meeste vouwwagens zijn geremd en hebben een MTM van 750 kilo.
Dat mag dus prima met een rijbewijs B. ;)
Aha, dat wist ik niet. Weer wat bijgeleerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 31-03 20:50
EV_Eric schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:29:
Ik denk dat er een heel boek vol te schrijven is over de eerlijkheid van autoverkopers, maar als mijn dealer aangeeft dat nu bestellen 2023 leveren is, heb ik weinig reden om te twijfelen aan zijn eerlijkheid. Ook niet omdat hij weet dat ik dan voor een alternatieve optie ga (en ben gegaan). Nou maar hopen dat de Audi dealer met afgegeven 7,5 maand levertijd een eerlijke inschatting heeft gegeven.
Ik hoop het voor je. De Audi Q4 van mijn collega is net zoveel vertraagd als ‘mijn’ Enyaq. Beide besteld in week 20 dit jaar en beide komen week 10 volgend jaar…..als dat al goed gaat komen….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 22:36
SSJVegito schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:16:
[...]

Dan ben ik wel benieuwd hoe dit zit als ik de laadsessie beindig via de app. Haalt die dan het slot er ook af van de stekker of is dat pas als ik de auto unlock? Aan de laadpaal kant zal die dan misschien wel geunlocked worden?
De laadsessie beëindigen betekend inderdaad dat de kabel aan de paalkant wordt ontgrendeld.
Je betaald de hoeveelheid stroom die je hebt afgenomen en niet voor de duur van de sessie, dus eerder ontgrendelen heeft geen meerwaarde. Maar ik kan het ook mishebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
[...]

Ik ga ervanuit dat laden stoppen met de app in dit geval gelijk staat aan contact auto/laadpaal verbreken/pas aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexZuH
Hennie-M schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:17:
[...]

De laadsessie beëindigen betekend inderdaad dat de kabel aan de paalkant wordt ontgrendeld.
Je betaald de hoeveelheid stroom die je hebt afgenomen en niet voor de duur van de sessie, dus eerder ontgrendelen heeft geen meerwaarde. Maar ik kan het ook mishebben ;)
In nederland ja, in de rest van europa is/kan dat heel anders zijn, ook aan 11KW laders, en niet alleen de snelladers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windfreak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-12-2024

windfreak

12 x Sunpower BLK 220

TiKaJo schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 20:09:
Ik heb nu een B rijbewijs. Door het gewicht van de wagen zal ik een BE nodig hebben. Maar dat stond sowieso op de planning om dat te halen.

De trailer hangt er vanaf. MTM van 1300 of 1500 afhankelijk van welke trailer ik gebruik.
Mocht het een optie zijn, dan zou je het maximale gewicht van de trailer ook kunnen laten aanpassen door de RDW waardoor het wel mag. Dat is dan een administratieve oplossing. Tenzij het daadwerkelijke gewicht natuurlijk hoger is dan wat je dan op het kentekenbewijs laat zetten.

www.topspots.org/solar www.topspots.org/solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09-05 16:59
Hennie-M schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:17:
[...]

Ik vermoed dat idle fees overal wel een dingetje gaat worden. Maar dan zal je ook vast fysiek moeten ontgrendelen of het zou wel heel makkelijk zijn dan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:32
Het kan ook snel gaan.
Gisteren kreeg van mijn huidige werkgever te horen dat mijn Toyota Corolla 2.0 niet mee gaat naar de nieuwe werkgever maar in de pool blijft. Wij hebben normaal een inspanningsverplichting om de auto mee te nemen en dat vond ik ook geen probleem.
Dus er moest een auto geregeld worden en het liefst 12% bijtelling, ik heb gisteren gelijk de leasemaatschappij van mijn aanstaande werkgever (per 1 Januari 2022) gebeld of er nog wat op voorraad staat en dat lukte nog ook.
Vandaag goedkeuring van de werkgever en gelijk het contract getekend en nu begint dan toch nog het lange wachten.
Het is een Enyaq iv 60 geworden met de volgende opties:

Vega 20 velgen
120kw snelladen
Chromen dakrailing en omlijsting
Verwarmbaar stuur en paddles
Achteruitrijcamera en sensoren voor
Klimaat
Comfort
Trekhaak
Logde
Artic silver.
Kenteken september dit jaar dus contract 57 maanden en 20.000 per jaar.
Ik ben in ieder geval helemaal blij dat het toch nog gelukt is.

[ Voor 10% gewijzigd door D.deJong op 10-11-2021 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 22:36
this schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:31:
[...]

Ik vermoed dat idle fees overal wel een dingetje gaat worden. Maar dan zal je ook vast fysiek moeten ontgrendelen of het zou wel heel makkelijk zijn dan.
Ik zou daar eigenlijk ook wel voor zijn.
Niets vervelender dan alle laadpalen bezet door 'gele' lampjes.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• qntal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-04 10:10

qntal

Omlet du fromage!

Eindelijk ook goed nieuws hier.
Mijn Enyaq kan ik 30 november op gaan halen. Besteld half Juni
Paar weken geleden doorgekregen dat de status Banking was. En nu dus bij de dealer.

IV80
Lichtpakket
Regulus 19 inch
Race Blue
130 KW opladen
Klimaat
Comfort
Alarm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 09-05 19:52
[...]

Bij mijn laadpaal thuis kan ik een sessie stoppen en later weer starten zonder opnieuw een sessie te hoeven autoriseren, tevens blijft de stekker in de auto vergrendeld totdat de auto wordt ontgrendeld.
Alsof de auto alleen even tegen de lader zegt 'tot nader order hoef ik nu even geen stroom, misschien later nog een beetje'. Doe dit regelmatig, door de nacht naar 90% laden en dan als ik wakker wordt nog even de laatste 10% erbij en dan weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Cloclo100 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 15:33:
Dat verwarmen kost echt vrijwel niks aan range.
Ik heb hem hier thuis niet aan een paal staan en start het voorverwarmen 10 minuten voordat ik vertrek.
Daarbij zou ik de auto gewoon tot 100% opladen. Ja de laatste 20% gaan erg traag, maar dat het slecht voor je accupakket geloof ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Laatst online: 11:32
Ik heb ook een vraagje over de app, was dit een optie of is dit standaard? Dat voorverwarmen op afstand lijkt mij wel wat of kan je een vast tijdstip hiervoor aangeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
  • Laatst online: 09-05 09:32
RandomNick schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:46:
[...]

Iemand een idee hoe het grote scherm te resetten als de 10 sec truc niet werkt? Kan er ergens een relais even uitgetrokken worden?
Auto paar uur laten staan maar scherm doet nog steeds niks. Hoor wel een soort tik over de speakers na 10 sec knop aantikken maar scherm blijft zwart. Schakelt overigens wel in als ik de achteruitrij camera inschakel, maar dan echt alleen het camera beeld.
Ik vind het niet meteen in dit topic. Is dit opgelost geraakt? Ik heb exact hetzelfde probleem sinds vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-03 11:44
iRbn schreef op woensdag 10 november 2021 @ 17:42:
[...]

Ik vind het niet meteen in dit topic. Is dit opgelost geraakt? Ik heb exact hetzelfde probleem sinds vandaag.
Dacht dat deze ook werkt: https://skodaforum.eu/top...skoda-connect-herstellen/

[ Voor 4% gewijzigd door efbeel op 10-11-2021 18:46 ]

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08:17
Wootism schreef op woensdag 10 november 2021 @ 17:09:
[...]

Dat verwarmen kost echt vrijwel niks aan range.
Ik heb hem hier thuis niet aan een paal staan en start het voorverwarmen 10 minuten voordat ik vertrek.
Daarbij zou ik de auto gewoon tot 100% opladen. Ja de laatste 20% gaan erg traag, maar dat het slecht voor je accupakket geloof ik niet.
De laatste 20% gaan traag bij DC laden, niet bij AC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fz1971
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-02 15:27
basmq schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:36:
[...]

Tegen het hangen van het infotainment systeem hebben ze de update geïnstalleerd ("ABT Software" van 106 naar 108)
update naar 108?
ik heb mijn sportline zaterdag opgehaald en er zit software 109 op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-05 09:44
fz1971 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 19:46:
[...]

update naar 108?
ik heb mijn sportline zaterdag opgehaald en er zit software 109 op.
Tja, we weten allemaal niet eens wat de verschillende versies inhoud. Zelfs de dealer niet. Ik gaf laatst bij mijn dealer aan dat er nieuwer versie beschikbaar zijn, maar die wist ook niet eens wat het verschil was. Daarbij gaf hij aan ook nooit op de hoogte wordt gebracht van de verschillende versies. Ik heb (nog) 106.

Updaten kon ik dus ook niet inplannen. Voor wat betreft hangende scherm, daarvoor moest ik eerst bewijs opleveren doormiddel van opname...

Volgens de dealer kon het ook wel liggen aan bluetooth zonder kabel en met gebruik van spotify en/of flitsmeister. Maar ik weet zeker dat ik al paar keer een hangend scherm heb gehad (niet reageren op touch) zonder telefoon gekoppeld.

Ik wacht wel af tot OTA update. Komt maar zelden voor.

[ Voor 30% gewijzigd door Genestealer op 10-11-2021 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:39
windfreak schreef op woensdag 10 november 2021 @ 16:25:
[...]

Mocht het een optie zijn, dan zou je het maximale gewicht van de trailer ook kunnen laten aanpassen door de RDW waardoor het wel mag. Dat is dan een administratieve oplossing. Tenzij het daadwerkelijke gewicht natuurlijk hoger is dan wat je dan op het kentekenbewijs laat zetten.
Snap wat je bedoeld alleen dat heeft in het geval van deze auto en het paard niet veel zin ( gewone auto met caravan is een ander verhaal ) .
Als je E achter B hebt mag je daadwerkelijke trailergewicht de max. vd auto ( dus 1200kg ) zijn ongeacht de MTM vd trailer. Trailer weegt al gauw 5-6-700kg en het paard ook 5-6-700kg dus de 1200kg is ook met E achter B krap en ook je ruiterspullen zullen bijv. in de auto moeten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:38

BeaM-R

Powerrrrr

@nuffy Als je E achter B gehaald hebt voor 19 januari 2013 dan gelden er andere regels. Je mag dan iedere aanhanger trekken. Er is geen grens aan het lege gewicht + laadvermogen. Uiteraard zolang de auto dit ook mag trekken. Dus als je een busje hebt van 3000kg die 3500kg mag trekken mag je dus met een combinatie op de weg die 6500 kg weegt.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
[...]

Ja, het is opgelost nadat de dealer een soort aanstuurcomputer heeft vervangen, iemand anders heeft dit nadien ook nog gehad, ook daar is die module vervangen. Dacht dat het iets met F5 stuurmodule heet. Als je al mijn posts nagaat vindt je dat nog wel terug 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRbn
  • Laatst online: 09-05 09:32
RandomNick schreef op woensdag 10 november 2021 @ 21:32:
[...]

Ja, het is opgelost nadat de dealer een soort aanstuurcomputer heeft vervangen, iemand anders heeft dit nadien ook nog gehad, ook daar is die module vervangen. Dacht dat het iets met F5 stuurmodule heet. Als je al mijn posts nagaat vindt je dat nog wel terug 😉
Bedankt! Vreemd genoeg werkte alles weer na 15min de auto op slot te doen en te laten “slapen”. Hopelijk was het eenmalig, maar bedankt voor de info in elk geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Als ik in de auto zit, zonder te rijden, en ik ben een beetje stil (bijvoorbeeld als ik een beetje door alle menu's heen blader), dan hoor ik ergens uit de auto een soort heel zacht Startrek geluid komen.

Het is elke minuut denk ik, en begint met een doffe sublaag "bwoeink" en dan "whooooooei". Nouja je snapt, onmogelijk het geluid in tekst te zetten maar als je het ook hebt gehoord weet je het.

Ik heb de clima zachtjes aan staan, heb geen warmtepomp, maakt geloof ik niet uit of ik wel of niet aan de laadkabel hang. Weet iemand wat het kan zijn? Klinkt verder wel heel spacy. Als niemand anders het hoort zal ik het proberen op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiKaJo
nuffy schreef op woensdag 10 november 2021 @ 20:53:
[...]

Snap wat je bedoeld alleen dat heeft in het geval van deze auto en het paard niet veel zin ( gewone auto met caravan is een ander verhaal ) .
Als je E achter B hebt mag je daadwerkelijke trailergewicht de max. vd auto ( dus 1200kg ) zijn ongeacht de MTM vd trailer. Trailer weegt al gauw 5-6-700kg en het paard ook 5-6-700kg dus de 1200kg is ook met E achter B krap en ook je ruiterspullen zullen bijv. in de auto moeten .
Inderdaad, je schetst exact mijn probleem. Daarom zou de 1400kg die in Duitsland mag ideaal zijn.

De auto kan het dus wel, maar in NL en BE mag het dus niet...
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiKaJo
BeaM-R schreef op woensdag 10 november 2021 @ 21:26:
@nuffy Als je E achter B gehaald hebt voor 19 januari 2013 dan gelden er andere regels. Je mag dan iedere aanhanger trekken. Er is geen grens aan het lege gewicht + laadvermogen. Uiteraard zolang de auto dit ook mag trekken. Dus als je een busje hebt van 3000kg die 3500kg mag trekken mag je dus met een combinatie op de weg die 6500 kg weegt.
Zoals Nuffy stelt heeft dit in het geval van de Enyaq geen meerwaarde... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:58
Pixal schreef op woensdag 10 november 2021 @ 21:48:
Als ik in de auto zit, zonder te rijden, en ik ben een beetje stil (bijvoorbeeld als ik een beetje door alle menu's heen blader), dan hoor ik ergens uit de auto een soort heel zacht Startrek geluid komen.

Het is elke minuut denk ik, en begint met een doffe sublaag "bwoeink" en dan "whooooooei". Nouja je snapt, onmogelijk het geluid in tekst te zetten maar als je het ook hebt gehoord weet je het.

Ik heb de clima zachtjes aan staan, heb geen warmtepomp, maakt geloof ik niet uit of ik wel of niet aan de laadkabel hang. Weet iemand wat het kan zijn? Klinkt verder wel heel spacy. Als niemand anders het hoort zal ik het proberen op te nemen.
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt. Het nu duurt nog geen seconde denk ik?

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

vinom schreef op woensdag 10 november 2021 @ 22:09:
[...]

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt. Het nu duurt nog geen seconde denk ik?
ja gaat steeds heel snel weg

• jeroen94704
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04 13:25
Wootism schreef op woensdag 10 november 2021 @ 17:09:
[...]
Waar baseer je dat op? Het staat namelijk wel expliciet in de handleiding, dus waarom zouden ze dat erin zetten als het eigenlijk niet slecht is voor je accu?

EV: Skoda Enyaq iV60. PV: 1.6 kWp Z, 3.5 kWp W, 2.8 kWp O

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-04 21:21
Ik heb vandaag de Enyaq naar de dealer gebracht voor onder andere de winterbanden+velgen
Kreeg ik te horen dat er 2 nieuwe banden omkomen.

Dat is op zich een rare constatering, want het is een nieuwe set wielen+banden.
Blijkt dat de leverende dealer er 4 dezelfde banden om heeft gelegd, maar de achterste banden zijn breder, wat dus in geconstateerd door mijn dealer (plusje voor de dealer)

Maar nu merk ik hoe blij ik ben met de rijeigenschappen van de Enyaq, ik heb als leenauto een VW T-Cross mee, handgeschakeld, 3 cilinder, 1 litertje..... :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
jeroen94704 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:36:
[...]

Waar baseer je dat op? Het staat namelijk wel expliciet in de handleiding, dus waarom zouden ze dat erin zetten als het eigenlijk niet slecht is voor je accu?
Heb je daar een paginanummer van? Ik kijk net even in de handleiding naar de bandenmaten maar ik kan nergens vinden dat dit expliciet wordt geadviseerd om niet te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijnkh
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 09-12-2024
Klein tipje voor mensen die nog in 2021 een Enyaq willen rijden. Van den Brug in Heerenveen heeft nog een aantal (16) geïmporteerde demo's op voorraad staan. Meeste zijn in dec 2020 op kenteken gezet.

• ManiacScum
martijnkh schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:48:
Klein tipje voor mensen die nog in 2021 een Enyaq willen rijden. Van den Brug in Heerenveen heeft nog een aantal (16) geïmporteerde demo's op voorraad staan. Meeste zijn in dec 2020 op kenteken gezet.
En de link die daarbij hoort:

https://vandenbrug.nl/sko...erk=%C5%A0KODA,ENYAQ%20iV

8% 'bijtellings'

• jeroen94704
Deze heb ik nog niet eerder voorbij zien komen in dit topic: Gisteravond ging op het moment dat ik achteruit de oprit afreed ineens het geluid van de parkeersensor aan. Dit terwijl er niks in de buurt was. Op het scherm was ook nergens iets te bekennen van een obstakel ofzo (zowel op het camera-beeld als het schematische overzicht van de sensoren). Omdat ik een afspraak had ben ik er maar mee weggereden, maar dat geluid is dus de hele rit doorgegaan! Echt mega-irritant. Onderstaande filmpje is onderweg genomen, nadat ik de auto toch maar even aan de kant had gezet en een minuut of 5 had uitgezet (parkeerrem erop, uitgestapt, auto op slot, en gewacht). Dat hielp dus niet. Toen de auto na aankomst een minuut of 15 uit was geweest heb ik het nog eens geprobeerd, en toen was het weer weg.

[Video: https://imgur.com/a/BvCK7hg]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen94704
ManiacScum schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:46:
[...]

Heb je daar een paginanummer van? Ik kijk net even in de handleiding naar de bandenmaten maar ik kan nergens vinden dat dit expliciet wordt geadviseerd om niet te doen.
Ik heb alleen de digitale versie gelezen. Daar staat het onder "High-voltage system"->"Charging of high-voltage battery"->"High-voltage battery care". Om je de moeite van het opzoeken te besparen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BQ21e9MXkqTHsQ4foUjJi47O1XE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Aw3K1VzqLh7IX8aOKw0aLi7P.png?f=fotoalbum_large

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11:37
62k voor een auto met waarde van 54k. :o

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-05 09:26
Voor de mensen die een dashcam hebben geinstalleerd, welke merk/type hebben jullie gebruikt?

• ManiacScum
Inspired schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:02:
[...]

Ik had graag gezien dat dit ook met mijn auto zo was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
jeroen94704 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:59:
[...]

Ik heb alleen de digitale versie gelezen. Daar staat het onder "High-voltage system"->"Charging of high-voltage battery"->"High-voltage battery care". Om je de moeite van het opzoeken te besparen:

[Afbeelding]
In de de PDF versie van 2021 die ik heb (en ook in mijn non-digitale in de auto liggende boekje) kan ik dat niet terug vinden. Persoonlijk vind ik dat ook niet zo heel interessant, als in ik laad wel tot 100% op AC.

DC is een ander verhaal, daar laad ik altijd tot 80% max.

Veel belangrijker nog:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eps2Ee3DNaTHoiHkiEyhzurKBUg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1psRzIhIoCcodRxQY0ATS7iZ.png?f=user_large

Boven 4000m NAP niet laden :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-05 21:15

Trackerfire

BTC HODLER

Inspired schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:02:
[...]

Zijn importers. Das (bijna) altijd leuk voor de fiscale waarde. Sowieso allemaal 8% auto's. Dus over vrijwel de gehele fiscale waarde 8%. Nice! Kleuren kun je tegenwoordig prima wrappen. Dus als je een afgeladen 80 zoekt maar de kleur niks vind kun je voor 't prijsverschil een leuke wrap laten plaatsen _/-\o_

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• Slachtafval123
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Trackerfire schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:20:
[...]

Zijn importers. Das (bijna) altijd leuk voor de fiscale waarde. Sowieso allemaal 8% auto's. Dus over vrijwel de gehele fiscale waarde 8%. Nice! Kleuren kun je tegenwoordig prima wrappen. Dus als je een afgeladen 80 zoekt maar de kleur niks vind kun je voor 't prijsverschil een leuke wrap laten plaatsen _/-\o_
Import idd, haal maandag mijn door LM geïmporteerde Enyaq op met een catalogus prijs van ~43k en investeringswaarde van rond de ~52k. Daardoor een hoger leasebedrag(wordt verrekend met eigen bijdrage) maar wel lagere bijtelling.

Kosten voor mij onder aan de streep zijn vergelijkbaar wanneer ik een Enyaq had besteld met levering in 2022 en vrij minimale opties maar nu heb ik een enorme lijst aan optiepakketten er bij.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ben ik de enige die vindt dat ruimte voor rechtervoet (stroompedaal) echt minimaal is? Ik ben lang en heb maat 47. Met sneakers is het nog wel te doen maar met iets bredere schoenen schuur ik al langs het rempedaal.

Vraag me af of zo'n pedaal een cm te verstellen is.

• SSJVegito
Pixal schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:40:
Ben ik de enige die vindt dat ruimte voor rechtervoet (stroompedaal) echt minimaal is? Ik ben lang en heb maat 47. Met sneakers is het nog wel te doen maar met iets bredere schoenen schuur ik al langs het rempedaal.

Vraag me af of zo'n pedaal een cm te verstellen is.
Dit viel mij ook op, ik heb zelf ook maat 47/48 (zeilboot). Ik raak regelmatig de rem aan in als ik mijn voet van stroompedaal naar rem wil bewegen, en dan bedoel ik dus de onderkant van het rempedaal. Van mij had het iets verder uit elkaar gemogen.

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-05 22:06
jeroen94704 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:53:
Deze heb ik nog niet eerder voorbij zien komen in dit topic: Gisteravond ging op het moment dat ik achteruit de oprit afreed ineens het geluid van de parkeersensor aan. Dit terwijl er niks in de buurt was. Op het scherm was ook nergens iets te bekennen van een obstakel ofzo (zowel op het camera-beeld als het schematische overzicht van de sensoren). Omdat ik een afspraak had ben ik er maar mee weggereden, maar dat geluid is dus de hele rit doorgegaan! Echt mega-irritant. Onderstaande filmpje is onderweg genomen, nadat ik de auto toch maar even aan de kant had gezet en een minuut of 5 had uitgezet (parkeerrem erop, uitgestapt, auto op slot, en gewacht). Dat hielp dus niet. Toen de auto na aankomst een minuut of 15 uit was geweest heb ik het nog eens geprobeerd, en toen was het weer weg.

[Video]
Ik heb dit met mijn Passat GTE regelmatig, dat hij over actief is en begint te piepen, soms randomly met niets of niemand in de buurt.

Ik ram dan altijd gewoon die parkeersensoren uit via die knop die jij ook hebt op je scherm (die P met wifi tekens en de pion).

(dit knopje)
https://forum.vwpassat.nl...-5260-1423823159,6322.jpg

Dan stopt hij met piepen en na een paar minuten rijden gaat de functie vanzelf weer aan, voor als je daarna tijdens het inparkeren wel te dicht bij iets komt dan is hij weer aan.

Werkte dat niet ?

[ Voor 3% gewijzigd door iketot op 11-11-2021 11:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:00
Ik rij nu een tijdje in de Enyaq en kan nog niet wennen aan de zit van de stoel. Ik had hiervoor ErgoActive stoelen van VW, die zaten echt een stuk beter. Ik heb met name 'last' van de onderrug en de onderbenen op lange ritten. Zijn er andere stoelen beschikbaar voor de Enyaq met meer instel mogelijkheden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
Opperhoof schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:08:
Ik rij nu een tijdje in de Enyaq en kan nog niet wennen aan de zit van de stoel. Ik had hiervoor ErgoActive stoelen van VW, die zaten echt een stuk beter. Ik heb met name 'last' van de onderrug en de onderbenen op lange ritten. Zijn er andere stoelen beschikbaar voor de Enyaq met meer instel mogelijkheden?
Bekend probleem bij meerdere van ons. Heb je de elektrische stoelen? Ik heb de zitting helling juist lager gezet. Minder ondersteuning voor mijn bovenbenen, maar daardoor lijk ik wel minder last te hebben van mijn onderrug. Ik rij vrij weinig de laatste tijd, dus ik ben er nog niet zeker van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyBro
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-05 10:22
Opperhoof schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:08:
Zit ik ook mee te stoeien, krijg vooral last van m'n onderrug rechts. Als ik de stoel zo zet dat ik bij het stuur kan komt m'n knie tegen de middenconsole. Verder eraf geeft meer ruimte maar kan ik weer niet lekker bij het stuur.. 'oplossing' is nu maar vaak van houding veranderen zodat het geen pijn gaat doen :+

Uiteindelijk doen we allemaal maar wat

• funkylicious
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Ik vind de stoel verschrikkelijk. Een klein kussentje (10 euro bij de Ikea) helpt enigszins , maar ook niet meer dan dat. Overwogen om een elektrische lendesteun te laten inbouwen, maar dat gaat het er denk ik niet beter op maken. Eigenlijk accepteer ik inmiddels de stoel, maar heb eerder ook al overwogen om de auto in te ruilen.

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-10-2024
Ik ben door mijn lengte (2m) ook altijd zeer beducht op een juiste stoel, met name vanwege de ondersteuning van mijn bovenbenen, maar ik moet zeggen dat de elektrisch verstelbare Sportline stoelen beter zitten dan de stoel waarin ik destijds heb proef gereden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyBro
funkylicious schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:39:
Ik vind de stoel verschrikkelijk. Een klein kussentje (10 euro bij de Ikea) helpt enigszins , maar ook niet meer dan dat. Overwogen om een elektrische lendesteun te laten inbouwen, maar dat gaat het er denk ik niet beter op maken. Eigenlijk accepteer ik inmiddels de stoel, maar heb eerder ook al overwogen om de auto in te ruilen.
De gewone lendesteun zit voor mij op de verkeerde plek, net te hoog. Ik heb de niet-elektrische sportstoelen die eigenlijk heel fijn zijn qua ondersteuning maar gewoon net verkeerd zitten ten opzichte het dashboard en de pedalen.

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

jeroen94704 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:36:
[...]

Kon het zo snel niet terugvinden in de gebruiksaanwijzing.
Maar de optie zit erop en het levert mij extra kilometers op. Zal qua degradatie allemaal wel meevallen. Er zit altijd een veiligheidsbuffertje in die accu’s.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funkylicious
  • Nu online
FunkyBro schreef op donderdag 11 november 2021 @ 12:51:
[...]

De gewone lendesteun zit voor mij op de verkeerde plek, net te hoog. Ik heb de niet-elektrische sportstoelen die eigenlijk heel fijn zijn qua ondersteuning maar gewoon net verkeerd zitten ten opzichte het dashboard en de pedalen.
Bij Alba Automotive kun je een lendesteun op een geprefereerde hoogte laten inbouwen: https://www.alba-automotive.com/lendesteun/

Misschien helpt dit voor een deel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thiazzz
Wootism schreef op donderdag 11 november 2021 @ 13:22:
[...]

Kon het zo snel niet terugvinden in de gebruiksaanwijzing.
Maar de optie zit erop en het levert mij extra kilometers op. Zal qua degradatie allemaal wel meevallen. Er zit altijd een veiligheidsbuffertje in die accu’s.
Precies dit, het zal een manier zijn om zichzelf in te dekken tegen mogelijke claims in de toekomst..
Optimaal zou zijn tussen de 20% en 80% dus dan heb je maar 60% netto te rijden km, dit zou voor mij pakweg 180km zijn... :F.
Ik zag ergens voorbij komen dat de batterij een slijtage heeft van ongeveer 2,3 procent per jaar dat zou grofweg 40km voor 5 jaar zijn, nou daarvoor gooi ik hem dan toch liever vol tot 100%

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:39
BeaM-R schreef op woensdag 10 november 2021 @ 21:26:
dat klopt dat is mij bekend , echter is dat hier niet relevant want A @TiKaJo heeft dit rijbewijs nog niet en is dus na 2013 . en B als die hem heeft zowel nu als voor 2013 dan geldt nog steeds de max vd auto en is dus 1200kg en dat is te weinig .

• fz1971
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-02 15:27
Weet iemand hoe je de instellingen kan vastzetten van de achteruitrijcamera.

Als ik de beeldinstellingen veranderd met de 3 gekleurde balletjes zodat ik het beeldkwaliteit iets kan aanpassen dan zijn de instellingen na een volgende keer weer zoals het vanaf fabriek was volgens mij.
In ieder geval niet meer zoals ikzelf had ingesteld.

Wie weet hoe ik dat kan veranderen zodat het vast blijft staan

• jeroen94704
iketot schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:52:
[...]
Dan stopt hij met piepen en na een paar minuten rijden gaat de functie vanzelf weer aan, voor als je daarna tijdens het inparkeren wel te dicht bij iets komt dan is hij weer aan.

Werkte dat niet ?
Nee, er gebeurde helemaal niks als ik op dat knopje drukte (had ik ook moeten filmen idd).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FunkyBro
Interessante ontwikkeling bij OBDeleven:

(crosspost uit het IDx topic)
Simply1337 in "Het grote Volkswagen ID.X topic - Deel 1"

Voor de Enyaq specifiek zou dit nu mogelijk zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XlwWenajTmYGsYUWHfSRdP1sN78=/800x/filters:strip_exif()/f/image/a3hqYh3pcRQ6QZy9VddeHhND.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door FunkyBro op 11-11-2021 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
FunkyBro schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:57:

[Afbeelding]
Goed om er bij te zeggen dat ze ook een sale hebben vandaag voor "Singles day"!

https://obdeleven.com/en/products-page

Starters pack (module + 200 credits) 22% korting.
1111 credits pack 50% korting.

Heb zelf de starters pack besteld. Prijzen op de site zijn wel excl. BTW.

En in die paar uur tussen bestellen en nu weer kijken is de "Mirror dip" er bij gekomen, dus ze werken er actief aan.
jeroen94704 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 14:51:
[...]

Nee, er gebeurde helemaal niks als ik op dat knopje drukte (had ik ook moeten filmen idd).
Ahh ja dan houdt het op. Hopelijk gewoon even een storing en niet iets wat terug komt.

[ Voor 14% gewijzigd door iketot op 11-11-2021 15:37 ]

• ManiacScum

[Afbeelding]
En welk pakket moet je nu nemen als je bijvoorbeeld deze functies wil en met name Scandinavia DRL?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dzjam
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-05 18:26
Thiazzz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:05:
Voor de mensen die een dashcam hebben geinstalleerd, welke merk/type hebben jullie gebruikt?
Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik ben van plan een Viofo 129 duo te kopen. Budgetmodel (140 euro voor en achter, zie https://www.allcam.nl/vio...-hd-wifi-gps-dashcam.html), maar wel prima kwaliteit. Ik zie af en toe duurdere voorbij komen, van rond de 400 euro, maar ik weet niet of zo duur nodig is.

Ik laat me graag corrigeren als andere tweakers meer weten!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Thiazzz schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:05:
Heb een hoop research gedaan en uitgekomen op de Viofo A119 v3. Prima beeld, kwalitatief goed en gebruiksvriendelijk.
Daarbij onzichtbaar weg te moffelen tegen de vooruit van de Enyaq.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyBro
ManiacScum schreef op donderdag 11 november 2021 @ 16:32:
[...]

En welk pakket moet je nu nemen als je bijvoorbeeld deze functies wil en met name Scandinavia DRL?
Ik heb het starters pack besteld, hiermee werkt het sowieso maar volgens mij is de basis module a 59,99 ook afdoende als je er losse credits bij besteld. Bij beide staat aangegeven dat de apps beschikbaar zijn, je betaalt per app 10 credits als ik het goed begrijp.

• ManiacScum
FunkyBro schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:27:
[...]

Ik heb het starters pack besteld, hiermee werkt het sowieso maar volgens mij is de basis module a 59,99 ook afdoende als je er losse credits bij besteld. Bij beide staat aangegeven dat de apps beschikbaar zijn, je betaalt per app 10 credits als ik het goed begrijp.
Als het goed is heb ik het niet meer nodig voor Scandanvian DRL, dat hebben ze vandaag bij de dealer aangezet.

Ik denk dat ik ook maar het starters pack ga bestellen, ik vind het wel een interessant ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinom
ManiacScum schreef op donderdag 11 november 2021 @ 18:37:
[...]

Als het goed is heb ik het niet meer nodig voor Scandanvian DRL, dat hebben ze vandaag bij de dealer aangezet.

Ik denk dat ik ook maar het starters pack ga bestellen, ik vind het wel een interessant ding.
Hier ook de starters pack besteld. Met 200 credits kom ik wel een eind denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funkylicious
  • Nu online
Ik vraag mij af of mirror dip werkt indien je geen elektrisch verstelbare stoel hebt.. iemand een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandomNick
iketot schreef op donderdag 11 november 2021 @ 11:52:
[...]

Ik heb dit met mijn Passat GTE regelmatig, dat hij over actief is en begint te piepen, soms randomly met niets of niemand in de buurt.

Ik ram dan altijd gewoon die parkeersensoren uit via die knop die jij ook hebt op je scherm (die P met wifi tekens en de pion).

(dit knopje)
https://forum.vwpassat.nl...-5260-1423823159,6322.jpg

Werkte dat niet ?
Heel herkenbaar, 5 jaar Passat gereden, zeker bij filerijden vaak random piepjes

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-04 15:41
ManiacScum schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:19:
[...] Persoonlijk vind ik dat ook niet zo heel interessant, als in ik laad wel tot 100% op AC.

DC is een ander verhaal, daar laad ik altijd tot 80% max
Waarom het verschil?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Berend-
  • Laatst online: 05-05 13:26
De enyaq opgehaald en tot nu toe geen piepjes, slechte zit of weet ik het. Wat een heerlijke auto.

• SSJVegito
Berend- schreef op donderdag 11 november 2021 @ 21:39:
De enyaq opgehaald en tot nu toe geen piepjes, slechte zit of weet ik het. Wat een heerlijke auto.
Zo denk ik er ook over. Hele fijne auto. Ik ben zelf ook lang en van de lendesteun heb ik geen last, wel heb ik de stoel op zijn laagst gezet.

• ManiacScum
Tijd, ik heb alle tijd om thuis tot 100% te laden, onderweg niet, met name om dat ik merk dat de laatste procenten toch langer duren.

En niet onbelangrijk 80% volstaat meer dan genoeg voor de afstand naar de volgende laadpaal.

Ik moet wel zeggen dan ik sinds de vakantie in juli/augustus ook niet meer met een snellader heb geladen anders dan bij een supermarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-04 15:41
ManiacScum schreef op donderdag 11 november 2021 @ 22:51:
[...]

Tijd, ik heb alle tijd om thuis tot 100% te laden, onderweg niet, met name om dat ik merk dat de laatste procenten toch langer duren.

En niet onbelangrijk 80% volstaat meer dan genoeg voor de afstand naar de volgende laadpaal.

Ik moet wel zeggen dan ik sinds de vakantie in juli/augustus ook niet meer met een snellader heb geladen anders dan bij een supermarkt.
ah ok, het is dus je persoonlijke voorkeur. niet gebaseerd of dit goed of slecht voor een accu is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ManiacScum
Kaaschef schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 00:40:
[...]

ah ok, het is dus je persoonlijke voorkeur. niet gebaseerd of dit goed of slecht voor een accu is.
Eh ja? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
iketot schreef op donderdag 11 november 2021 @ 15:36:
[...]

Goed om er bij te zeggen dat ze ook een sale hebben vandaag voor "Singles day"!

https://obdeleven.com/en/products-page

Starters pack (module + 200 credits) 22% korting.
1111 credits pack 50% korting.

Heb zelf de starters pack besteld. Prijzen op de site zijn wel excl. BTW.

En in die paar uur tussen bestellen en nu weer kijken is de "Mirror dip" er bij gekomen, dus ze werken er actief aan.

[...]

Ahh ja dan houdt het op. Hopelijk gewoon even een storing en niet iets wat terug komt.
toon volledige bericht
in het ID forum zag ik dit, je moet dus per keer betalen voor OBDeleven apps

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xQYbWGqYaXdx9L5Wqb9b7jvylUs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CDkxQR3LQ4jJBE3k9AXS1UXp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:33
Ik krijg een uitnodiging van Skoda voor "Gratis elektrisch rijden training" van 1,5 uur.

Onderdeel daarvan:
  • Hoe je optimaal gebruik kunt maken van de rijassistentiesystemen.
  • Hoe je de actieradius maximaal kunt benutten.
  • Hoe je je telefoon koppelt aan de auto en welke mogelijkheden je hierdoor krijgt.
Wordt gegeven door Prodrive Academy.

Iemand ervaring ermee? Volgens mij weet ik alles al, maar wellicht dat er toch wat interessants tussen zit?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internetinfo
  • Laatst online: 10:13
Wat zijn voor jullie, naast het activeren van DRL (wat de dealer gratis voor je kan doen) beweegredenen om zo'n dongle aan te schaffen? De enige "meerwaarde" die ik persoonlijk nog zie is de fading sfeerverlichting...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-03 11:44
kw_nl schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:25:
Ik krijg een uitnodiging van Skoda voor "Gratis elektrisch rijden training" van 1,5 uur.

Onderdeel daarvan:
  • Hoe je je telefoon koppelt aan de auto en welke mogelijkheden je hierdoor krijgt.

Iemand ervaring ermee? Volgens mij weet ik alles al, maar wellicht dat er toch wat interessants tussen zit?
Zie https://www.facebook.com/...ermalink/591097302109049/

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyBro
internetinfo schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:27:
Wat zijn voor jullie, naast het activeren van DRL (wat de dealer gratis voor je kan doen) beweegredenen om zo'n dongle aan te schaffen? De enige "meerwaarde" die ik persoonlijk nog zie is de fading sfeerverlichting...
Mijn dealer wil dat dus niet doen :+ maar ook gewoon puur uit interesse. Heb bij m'n vorige auto (focus) uiteindelijk veel zelf aangepast, is een levendige community omheen gebouwd. Wellicht gebeurt dat met de Enyaq ook :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Thiazzz schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:20:
[...]

[Afbeelding]
Was bekend toch?
Vind het een vreemd verdienmodel. Activeren van de video-functie tijdens het rijden kost je bijvoorbeeld al 100 credits…

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

kw_nl schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:25:

Onderdeel daarvan:

Voelt een beetje als een iPad-cursus voor senioren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
Thiazzz schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:20:
[...]

[Afbeelding]
Hier kwam ik inderdaad achter na het bestellen.

Maar aan de andere kant, geen idee hoeveel updates een auto krijgt gemiddeld.
Een normale update kost (wat ik las dan) 10 credits voor 1,80 euro.. Dat is op zich best te doen.
Behalve die video in motion die is 100 credits.

Stel dat je 4-5 updates wil doen, dan kost het na elke update dus iets van 20 euro.. Op zich nog te overzien.. (tenzij er elke week een update komt..)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandomNick

[Afbeelding]
Als je goed gaat kijken wat je nu echt ermee kan is dat best beperkt eigenlijk.
Veel verschillende tegels voor wat instellingen rondom DRL en andere verlichtingszaken die niet echt veel toevoegen. Ik skip hem nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
iketot schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:50:
[...]

Hier kwam ik inderdaad achter na het bestellen.

Maar aan de andere kant, geen idee hoeveel updates een auto krijgt gemiddeld.
Een normale update kost (wat ik las dan) 10 credits voor 1,80 euro.. Dat is op zich best te doen.
Behalve die video in motion die is 100 credits.

Stel dat je 4-5 updates wil doen, dan kost het na elke update dus iets van 20 euro.. Op zich nog te overzien.. (tenzij er elke week een update komt..)
Klopt ook wel, ik wacht nog even af want wat je er nu mee kan valt voor mij persoonlijk nog tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
internetinfo schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 09:27:
Denk dat er gaandewegwel meer functies gaan komen waardoor het interessanter gaat worden, ook ben ik meer benieuwd naar het coderen/programmeren dus ik kijkt dit nog even aan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Antera schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 20:45:
Gezocht Enyaq met Lane assist en Acc maar zonder Travel assist. Wil graag wat weten en eventueel wat testen. Mocht je een ritje naar Breda leuk vinden of in de buurt wonen ben je welkom.

Lukt het ben je een optie rijker zo niet dan niet 😀
Hou je ons ook op de hoogte of het je gelukt is TA te activeren? Ben wel benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiep
  • Laatst online: 17-08-2023
Weet niet of iemand hier al op heeft gereageerd maar het verschil in banden is toch bewust gedaan door Skoda?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/maBQwDaTWVBs2D8WAdWH-_fzMuo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yCTyM4C1vT75I2IwpcTbPCmc.png?f=fotoalbum_large

Verder, welke velgen krijg je eronder? Foto wordt gewaardeerd!
ManiacScum schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:37:
Ik heb vandaag de Enyaq naar de dealer gebracht voor onder andere de winterbanden+velgen
Kreeg ik te horen dat er 2 nieuwe banden omkomen.

Dat is op zich een rare constatering, want het is een nieuwe set wielen+banden.
Blijkt dat de leverende dealer er 4 dezelfde banden om heeft gelegd, maar de achterste banden zijn breder, wat dus in geconstateerd door mijn dealer (plusje voor de dealer)

Maar nu merk ik hoe blij ik ben met de rijeigenschappen van de Enyaq, ik heb als leenauto een VW T-Cross mee, handgeschakeld, 3 cilinder, 1 litertje..... :X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ManiacScum
markiep schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:37:
Weet niet of iemand hier al op heeft gereageerd maar het verschil in banden is toch bewust gedaan door Skoda?

[Afbeelding]

Verder, welke velgen krijg je eronder? Foto wordt gewaardeerd!

[...]
U vraagt wij draaien :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D5dsMzrqIy6VRmg5Y0XhVjn1keE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/reiWyLeb55HUuEqNYhZ6RNHf.jpg?f=fotoalbum_large

Het verschil in maten zal zeker bewust zijn maar dat een Skoda Dealer dit niet is opgevallen, is wel bijzonder.

[ Voor 5% gewijzigd door ManiacScum op 12-11-2021 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markiep
Jezus, je oorspronkelijk bericht nog eens goed gelezen en snap het nu. Je had 4 dezelfde geleverd gekregen op je wintervelgen... niet goed niet,dealer heeft dat gezien.

Mooie set. 19" misstaat niet.
ManiacScum schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:44:
[...]

[Afbeelding]

Het verschil in maten zal zeker bewust zijn maar dat een Skoda Dealer dit niet is opgevallen, is wel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delblanco
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-06-2024
[...]

Wij hebben dit probleem nu ook. Waar eerder een 10-20 seconden reset hielp bied dat nu geen soelaas en blijft het scherm zwart. Maandag een afspraak bij de dealer om van versie 106 naar 108 te gaan. Hij zegt dat dit het probleem gaat oplossen.. maar als ik zo de berichten van @RandomNick terug lees zie ik veel overeenkomsten.

Zuur want het is was een genot om in deze auto rond te rijden de afgelopen 2 weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
Wootism schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 10:36:
Hou je ons ook op de hoogte of het je gelukt is TA te activeren? Ben wel benieuwd :)
Een member had zich al gemeld (uit Dorst) en ik zelf ook; uitgaande dat die van mij dit jaar nog geleverd wordt na 12 maanden.
Dus als ik hem heb doe ik gelijk pb naar @Antera om te kijken of ta te activeren is of niet (terugkoppeling volgt dan zeker) en mogelijk is andere member me voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
Zijn er eigenlijk functies die geïnstalleerd zijn maar later geactiveerd kunnen worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BAJ82
  • Laatst online: 10:27
ManiacScum schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 11:44:
[...]

[Afbeelding]

Die zwarte 19inch Skoda velgen zien er beter uit dan ik had verwacht (y) . Heeft iemand een foto van een Quartz Grey Enyaq met deze velgen? Ik moet nog een setje winterwielen aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• windfreak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-12-2024

windfreak

12 x Sunpower BLK 220

Schijnbaar levert de laatste update al een kleine verbetering op voor de snellaadcurve. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z2DsynIVY01oAfPYRKP7Hxy5odY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CHlw1OTujFnqRcASvnmsd9U1.jpg?f=fotoalbum_large

www.topspots.org/solar www.topspots.org/solar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
BAJ82 schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:09:
[...]

Die zwarte 19inch Skoda velgen zien er beter uit dan ik had verwacht (y) . Heeft iemand een foto van een Quartz Grey Enyaq met deze velgen? Ik moet nog een setje winterwielen aanschaffen.
Moet ook zeggen dat ik aangenaam ben verrast met deze velgen. Helemaal met de wegligging ervan. Waar ik op de 21" bij nat wegdek en een scherpe bocht nog wel eens vernam dat de banden op zoek zijn naar grip heb ik daar met deze geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiep
En geluid, kun je daar iets over zeggen tov 21"?
ManiacScum schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:58:
[...]

Moet ook zeggen dat ik aangenaam ben verrast met deze velgen. Helemaal met de wegligging ervan. Waar ik op de 21" bij nat wegdek en een scherpe bocht nog wel eens vernam dat de banden op zoek zijn naar grip heb ik daar met deze geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

windfreak schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 16:39:
Schijnbaar levert de laatste update al een kleine verbetering op voor de snellaadcurve. [Afbeelding]
Die snelheid haalde ik al vanaf dag 1 dat ik mijn auto had (begin september).
Pagina: 1 ... 225 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2