Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 224 ... 250 Laatste
Acties:
  • 1.768.086 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayEm
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-11-2024
Ik zit al een poos stil mee te lezen in dit forum maar heb nu ook mijn skoda enyaq inmiddels bijna 2 maanden.

Ik kom uit een vw golf 7.5 hatchback, dus de wegligging valt met nog iets tegen had misschien adaptive chasis control moeten nemen. Verder is lane assist even hinderlijk als verwacht en zit veel te ver weg verstopt in het menu. En ik heb regelmatig (soms op vaste locaties) dat mijn voetgangers detectie ineens afgaat soms met remactie en al :?

Wat me meer stoort is bij mij toch wel het windgeruis bij sneldheden boven de 100, ik dacht accoustische ramen te hebben maar waarschijnlijk niet aan de zijkant.

en .... het flinterdunne audio geluid, dit was vele malen beter in mijn golf. Nu vraag ik me af komt dit door de audio verwerking in mijn auto of zijn het de speakers?

ik mis echt het middengedeelte van het spectrum, storend hoog en laag zijn wel aanwezig. zijn er al aftermarket oplossingen voor andere speakerssets? Ik hoef niet perse (liever niet) een subwoofer maar vind het wel fijn als het middenbereik een beetje netjes weer gegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 29-01-2024
JayEm schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:49:
Ik zit al een poos stil mee te lezen in dit forum maar heb nu ook mijn skoda enyaq inmiddels bijna 2 maanden.

Ik kom uit een vw golf 7.5 hatchback, dus de wegligging valt met nog iets tegen had misschien adaptive chasis control moeten nemen. Verder is lane assist even hinderlijk als verwacht en zit veel te ver weg verstopt in het menu. En ik heb regelmatig (soms op vaste locaties) dat mijn voetgangers detectie ineens afgaat soms met remactie en al :?

Wat me meer stoort is bij mij toch wel het windgeruis bij sneldheden boven de 100, ik dacht accoustische ramen te hebben maar waarschijnlijk niet aan de zijkant.

en .... het flinterdunne audio geluid, dit was vele malen beter in mijn golf. Nu vraag ik me af komt dit door de audio verwerking in mijn auto of zijn het de speakers?

ik mis echt het middengedeelte van het spectrum, storend hoog en laag zijn wel aanwezig. zijn er al aftermarket oplossingen voor andere speakerssets? Ik hoef niet perse (liever niet) een subwoofer maar vind het wel fijn als het middenbereik een beetje netjes weer gegeven wordt.
Als je aan een poos zwijgend meeleest had je dat van audio kunnen weten, maar achteraf makkelijk gezegd.
Of je wel of geen ramen hebt met absorptie ligt eraan welke opties je hebt gekozen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JayEm
knirrebir schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:17:
[...]

Als je aan een poos zwijgend meeleest had je dat van audio kunnen weten, maar achteraf makkelijk gezegd.
Of je wel of geen ramen hebt met absorptie ligt eraan welke opties je hebt gekozen.
Ik las juist dat het geluid meer dan voldoende was en dat iedereen tevreden was met het standaard geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
JayEm schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:18:
Ik las juist dat het geluid meer dan voldoende was en dat iedereen tevreden was met het standaard geluid.
Standaard geluid valt niet tegen, maar niet iedereen tevreden met standaard geluid (wat ieders goed recht is), ligt eraan wat je hiervoor had qua audio en/of je gewend bent en/of graag wil hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

[...]

Ik ben juist erg tevreden over het geluid. Beetje spelen met de EQ en voor mijn muzieksmaak (Jazz, Klassiek, EDM, podcasts) klinkt het allemaal erg lekker.
Maar geluid is heel persoonlijk natuurlijk, ‘flinterdun’ zou ik het echter niet noemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
[...]

Ik ben zeer zeker niet tevreden over de audio. Ik wil waarschijnlijk ook aftermarket iets gaan doen. @Robbie8454 is er mee bezig dus als hij een update heeft komt dat waarschijnlijk ook wel hier te staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Geluid is wat mij betreft helemaal ik in orde. Idd wel iets in het middengebied versterken. Qua mogelijkheid tot gehoorbeschadiging zit het ook wel goed.

Ik stoor me ook wel een beetje aan de ruitenwissers, ten eerste trekken ze veel strepen alsof er al gestrooid is en als er rommel achterblijft zit het steeds precies in mijn gezichtsveld. Wat dat betreft een achteruitgang vergeleken met Ford Focus die \ / zo wist ipv \ \

Maar wat rijdt dit ding lekker zeg, zoefff O+

[ Voor 4% gewijzigd door Pixal op 08-11-2021 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 16:38
GregoryVG schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:44:
Hoe zit het met iedereens verbruik nu de temperaturen dalen?
Gaat omhoog (zoals verwacht). Over ca. 10.000 km vanaf mei tot eind okt. was het ca. 17,5 kWh/100km.
Nu zit ik bij lange (snelweg) ritten vorige week al snel tegen de 19 kWh/100km.
Logisch gezien de (stoel)verwarming dan aanstaat, en valt me eigenlijk nog mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24
Pixal schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:13:
Geluid is wat mij betreft helemaal ik in orde. Idd wel iets in het middengebied versterken. Qua mogelijkheid tot gehoorbeschadiging zit het ook wel goed.

Ik stoor me ook wel een beetje aan de ruitenwissers, ten eerste trekken ze veel strepen alsof er al gestrooid is en als er rommel achterblijft zit het steeds precies in mijn gezichtsveld. Wat dat betreft een achteruitgang vergeleken met Ford Focus die \ / zo wist ipv \ \

Maar wat rijdt dit ding lekker zeg, zoefff O+
Mee eens. Geluid is prima.

Ruitenwissers hadden gespiegeld geplaatst en bewogen moeten zijn. Nu heb ik vaak dat van de rechter ruitenwisser er een streep precies in mijn zicht blijft. Simply not so clever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:05
Ik merk vooral in het laag bij hardstyle achtige muziek dat hij begint te pompen/zuigen. De bas is ook helemaal niet strak. Maargoed, dat was ook wel te verwachten zonder sub.
Ik heb de laag op -1 en hoog op +2. Maar dat is een persoonlijke voorkeur, bijna alle auto’s heb ik ongeveer zo ingesteld. Soms doe ik een reset en luister ik opnieuw maar kom altijd weer op ongeveer hetzelfde uit. :)

Geen discussiepunt voor deze auto maar ik kom vanochtend in een Q park in DenHaag en de helft van de EV vakken waren gevuld met oude ICE bakken. Niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-09 18:46
Verbruik verandert bij lagere temperaturen vooral door je verwarming. Als ik ‘Climate off’ schakel, vergroot mijn rijbereik direct met 10%. Verder kost in de regen rijden extra bereik en zeker ook (tegen)wind!
Iets anders is de accu capaciteit en daaruit voortvloeiende vermindering van je bereik. Bij mijn iV 60 was die bij 80% laden in de zomer +/- 310 km en nu bij 5 graden celcius rond 250; met daarbij vermeld dat ik standaard mijn auto verwarm op 21 graden…

[ Voor 8% gewijzigd door jdbiggelaa op 08-11-2021 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:22
Alex Timmermans schreef op maandag 8 november 2021 @ 09:02:
[...]
2. Heb ik echt uitgezet. Irritant en soms zelfs gevaarlijk.
Welk item is dat om uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccreator
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 10-09 22:58
Even een update. Ik heb afgelopen donderdag mijn nieuwe velgen en banden gekregen omdat de vorige set nogal last hadden van hoogteslag 120 op 3 velgen met banden.

Ook heb ik de update van 50kw snelladen naar 100kw snelladen uit late voeren. Dit was echt in 15minuten geregeld. Nu was ik bij een 175kw snellader en kwam niet hoger dan 89/90 vanaf 17% tot 21% geladen. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:41
SSJVegito schreef op maandag 8 november 2021 @ 11:49:
[...]

Ik ben zeer zeker niet tevreden over de audio. Ik wil waarschijnlijk ook aftermarket iets gaan doen. @Robbie8454 is er mee bezig dus als hij een update heeft komt dat waarschijnlijk ook wel hier te staan.
Ik heb al flink zitten spelen met de instellingen maar ook ik ben niet 100% overtuigd van het basis systeem. Nu wist ik al wel dat ik was bas zou verliezen, omdat er geen subwoofer in zit.

Waar ik mij het meeste aan stoor is dat het lijkt op hogere volumes dat de protection er in schiet en geluid gedempter word weergegeven. Geen idee hoe ik het moet omschrijven, maar heb het idee dat het dan net lijkt alsof er met de volume gespeeld word om het "hoorbaar" te houden. Met name bij veel laag treed dit meer op.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
Ccreator schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:12:
Even een update. Ik heb afgelopen donderdag mijn nieuwe velgen en banden gekregen omdat de vorige set nogal last hadden van hoogteslag 120 op 3 velgen met banden.

Ook heb ik de update van 50kw snelladen naar 100kw snelladen uit late voeren. Dit was echt in 15minuten geregeld. Nu was ik bij een 175kw snellader en kwam niet hoger dan 89/90 vanaf 17% tot 21% geladen. Is dit normaal?
Moet zeggen dat 90 al best netjes is.

Het optimaal gebruik van laden is nogal afhankelijk van heel veel factoren:

1 temperatuur buiten
2 temperatuur accus
3 percentage accu (onder de 10% meer garantie op volle snelheid)
4 Laadpaal zelf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayEm
Hennie-M schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:31:

Geen discussiepunt voor deze auto maar ik kom vanochtend in een Q park in DenHaag en de helft van de EV vakken waren gevuld met oude ICE bakken. Niet handig.
Weet je zeker dat de vakken niet om en om waren, ik heb hetzelfde gedacht bij de qpark in den bosch. Echter tussen elke 2 ev plaatsen was 1 gewone plek :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QJmbGeT7WRv8pGADEeuN3fd7aEk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qecm06cLGq1N27ORCPb09h8B.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GregoryVG
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-03-2023
RandomNick schreef op maandag 8 november 2021 @ 12:14:
[...]

Gaat omhoog (zoals verwacht). Over ca. 10.000 km vanaf mei tot eind okt. was het ca. 17,5 kWh/100km.
Nu zit ik bij lange (snelweg) ritten vorige week al snel tegen de 19 kWh/100km.
Logisch gezien de (stoel)verwarming dan aanstaat, en valt me eigenlijk nog mee.
Dat valt nog goed mee.
Ik heb nog maar 1400 km op de teller, maar de afgelopen weken met wat zachtere temperatuur zat ik op 17.6 kWh/100 km gemiddeld. De laatste tijd met het kouder weer zit ik gemiddeld tussen 20 en 22 kWh/100 km.
Clima staat aan, maar slechts op 19°C.
Bovenstaande ervaring is niet gebaseerd op lange ritten autosnelweg, maar eerder op gemengd gebruik (korte stukken snelweg + stadsverkeer). Ook vaak bij druk verkeer, maar zelfs wanneer het wat rustiger is, is het al niet vanzelfsprekend om onder de 20 kWh uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
GregoryVG schreef op maandag 8 november 2021 @ 15:05:
[...]

Dat valt nog goed mee.
Ik heb nog maar 1400 km op de teller, maar de afgelopen weken met wat zachtere temperatuur zat ik op 17.6 kWh/100 km gemiddeld. De laatste tijd met het kouder weer zit ik gemiddeld tussen 20 en 22 kWh/100 km.
Clima staat aan, maar slechts op 19°C.
Bovenstaande ervaring is niet gebaseerd op lange ritten autosnelweg, maar eerder op gemengd gebruik (korte stukken snelweg + stadsverkeer). Ook vaak bij druk verkeer, maar zelfs wanneer het wat rustiger is, is het al niet vanzelfsprekend om onder de 20 kWh uit te komen.
Het lage gemiddelde verbaasde mij ook hoor. Al ik op het bij actueel kijk zie ik ook steeds 20+ waardes, maar gemiddeld geeft hi toch lager aan, zal wel door regenereren komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-09 21:10
Gezien de verbruikscijfers toch benieuwd.

[ Voor 94% gewijzigd door Tukker87 op 08-11-2021 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker87
jdbiggelaa schreef op maandag 8 november 2021 @ 13:36:
[...]

Verbruik verandert bij lagere temperaturen vooral door je verwarming. Als ik ‘Climate off’ schakel, vergroot mijn rijbereik direct met 10%. Verder kost in de regen rijden extra bereik en zeker ook (tegen)wind!
Iets anders is de accu capaciteit en daaruit voortvloeiende vermindering van je bereik. Bij mijn iV 60 was die bij 80% laden in de zomer +/- 310 km en nu bij 5 graden celcius rond 250; met daarbij vermeld dat ik standaard mijn auto verwarm op 21 graden…
Mag ik vragen, is je zomerverbruik gemengd verkeer of veel lange afstanden (snelweg?). Met 310 op 80% zou je een verbruik hebben van ca. 15kWh /100 Km?

Door de wachttijd (tot de Enyaq er is) en dus gebrek aan ervaring, twijfel ik nog wel eens hoe een reis over 1000 km (vakantie) zal verlopen met een 60.

Afwachten en zien is makkelijker gezegd dan gedaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Tukker87 schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:17:
[...]

Mag ik vragen, is je zomerverbruik gemengd verkeer of veel lange afstanden (snelweg?). Met 310 op 80% zou je een verbruik hebben van ca. 15kWh /100 Km?

Door de wachttijd (tot de Enyaq er is) en dus gebrek aan ervaring, twijfel ik nog wel eens hoe een reis over 1000 km (vakantie) zal verlopen met een 60.

Afwachten en zien is makkelijker gezegd dan gedaan 8)7
Ik rijd de meeste km's op de autoweg, maar ook behoorlijk wat korte ritten op binnenwegen en lokaal, gemengd dus. Op de autoweg rijd ik 105-110 km/uur. Mijn Enyaq geeft na 14.000 km een gemiddelde verbruik (sinds eind april) van 16.7 kWh/100 km.
In juni ben ik naar Zuid Frankrijk gereden, relaxed rijden (100-110) met 3 laadstops op > 900 km en start op 100% SoC. Ik reed een paar weken geleden nog op en neer naar Düsseldorf zonder tussentijds laden.
Voor mijn gebruik voldoet de 60 uitstekend, maar als je veel lange ritten maakt is een 80 in het voordeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tukker87
jdbiggelaa schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:22:
[...]

Ik rijd de meeste km's op de autoweg, maar ook behoorlijk wat korte ritten op binnenwegen en lokaal, gemengd dus. Op de autoweg rijd ik 105-110 km/uur. Mijn Enyaq geeft na 14.000 km een gemiddelde verbruik (sinds eind april) van 16.7 kWh/100 km.
In juni ben ik naar Zuid Frankrijk gereden, relaxed rijden (100-110) met 3 laadstops op > 900 km en start op 100% SoC. Ik reed een paar weken geleden nog op en neer naar Düsseldorf zonder tussentijds laden.
Voor mijn gebruik voldoet de 60 uitstekend, maar als je veel lange ritten maakt is een 80 in het voordeel.
Nee, het is alleen tijdens een vakantie. Alleen met 3 jonge kinderen achterin wil ik een beetje weten waar ik aan begin. :*)

Voor de rest korte ritten, dus daar geen centje pijn.

Dank voor de info! Heel nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:05
JayEm schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:44:
[...]

Weet je zeker dat de vakken niet om en om waren, ik heb hetzelfde gedacht bij de qpark in den bosch. Echter tussen elke 2 ev plaatsen was 1 gewone plek :)

[Afbeelding]
Ik parkeer hier helaas veel te vaak ;). Ja ik weet zeker dat de eerste 7 vakken alleen voor elektrische auto's zijn :) Normaal gesproken zijn er altijd wel plekken vrij maar vandaag natuurlijk niet. En ik heb ook niet genoeg energie om thuis te komen, dus dit wordt een snelladertje onderweg.
Maar inderdaad, wat je zegt had ook van toepassing kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_A
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-10-2023
hosttech schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 19:45:
[...]

Helaas staat het hier ook op 5/11 nog steeds.. de dealer gaf telefonisch aan nog niks meer te weten. Weet eventueel als wij beweerde m. Zodra het op transport naar de dealer effectief staat, kunnen ze pas een uitleverdatum met zekerheid zeggen.
De mijne zou anderhalf uur geleden in productie gegaan zijn! Kort na de middag wist de verkoper nog niks nieuws te vertellen. Hij was dus even verrast als ikzelf. Nu alleen nog hopen dat ze ook afgewerkt wordt en effectief naar Kortenberg komt. Zie zelf trouwens nog niks in MySkoda.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
Tukker87 schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:33:
[...]

Nee, het is alleen tijdens een vakantie. Alleen met 3 jonge kinderen achterin wil ik een beetje weten waar ik aan begin. :*)

Voor de rest korte ritten, dus daar geen centje pijn.

Dank voor de info! Heel nuttig.
Ok, helder :-) Als je lange ritten maakt met jonge kinderen is regelmatig stoppen sowieso een goed idee en dat laat zich prima combineren met een laadsessie. In de praktijk hoeft een reis daarom niet veel langer te duren: met korte laadstops om de benen te strekken een wat langere laadstop voor lunch en je accu doorladen naar 90% zodat je het volgende stuk flink vooruit kunt. Het vraagt wat anders plannen dan met een ICE, maar in de praktijk werkt het prima, mits je voldoende laders onderweg vindt die het doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
JayEm schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:49:

Persoonlijke mening: het geluid is niet slecht. Snap dat mensen hier tevreden mee zijn. Zelf mis ik het laag, de balans in het geluid en de bubbel. Voor mij moet het geluid bij mij komen en wil ik niet kunnen horen uit precies welke speaker het nu komt. Bovendien wordt het geluid bij hogere volumes afgeknepen, waardoor de balans helemaal verloren gaat. Ik ga mijn audiosysteem dan ook upgraden met een DSP, nieuwe software en sub. Vervolgens kan ik gaan luisteren of ik meer wil. ( andere speakers, zwaardere DSP etc etc)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dzjam
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-08 12:53
Dag allen,

Ik heb begin mei een Enyaq 60 besteld (via Leasemaatschappij), met aardig wat opties (o.a. trekhaak, Klimaat Plus, Family, Comfort Plus, Achteruitrijcamera en parkeersensoren voor, 19 inch Regulus), met als voorwaarde dat als hij dit jaar niet op kenteken staat het contract ontbonden kan worden.

Dat blijkt niet nodig te zijn: ik ben zojuist gebeld door de LM dat hij geproduceerd is en in het proces zit om naar NL gebracht te worden. Ik had gezien het grote aantal afzeggingen (zie het levertijden-topic) er eerlijk gezegd niet meer op gerekend, dus was in mijn hoofd al met plan B etc bezig... maar ik heb blijkbaar geluk! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperzzz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-09 19:28
Zoals verwacht behoorlijk wat hoger bij mij. Eerlijk gezegd meer dan ik had verwacht. Kan ook komen doordat ik afgelopen week veel ritten heb gemaakt in kou met veel wind en regen.

Kwam vorige week maar 200 KM ver op 1 accu lading (IV60, volledig opgeladen). Moet wel zeggen dat ik alles na 19:00 uur reed en de gang er redelijk in had zitten (snelheid tussen de 120 en145 kmph). Verbruik op die rit van 180 km zat op 28 kWh / 100km.

In de zomermaanden zat ik op een langdurig verbruik van 18,4 kWh / 100km. Ik denk dat dat met deze temperaturen en weersomstandigheden al snel stijgt naar een 21 a 22 kWh / 100km. Uiteraard voor eenzelfde rijstijl (95% snelweg en over het algemeen redelijk doorrijden).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.d.s.mane
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 03-09 10:07

p.d.s.mane

MeMyself&I

internetinfo schreef op maandag 8 november 2021 @ 10:36:
[...]

Dit is wel lelijk hoor. Die €350 korting is voor mij als leaserijder natuurlijk totaal niet interessant, als de LM überhaupt het leasebedrag herberekent...
Eén van mijn beweegredenen om voor Assistentie Plus te gaan was juist die side assist en andere TA features. Toch jammer hoor. In combinatie met de oorverdovende stilte vanuit de dealer, Škoda zelf en nu dit geintje begin ik toch spijt te krijgen van mijn wellicht overhaaste keuze voor de Enyaq.
Laatste info van mijn dealer:
"
Vooralsnog blijft alles zoals u het besteld heeft staan. Alleen voor nieuw te bestellen auto's vervalt het inderdaad vanwege de tekorten aan chips.
"
nu hopen dat dat inderdaad zo klopt en blijft ...

80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 14:58
Jippie denk je als de schade aan jouw auto is gerepareerd… niet dus je krijgt er nieuwe problemen bij

- rammelt iets in de achterklep, bleek plamuur te zijn
- Achterlicht zit scheef
- Skoda letters lijken scheef geplakt?
- normale kenteken ipv luxe
- klepje van de sleutel zit opeens los, moeten ze deze opnieuw toewijzen als de accu los is gekomen?

Morgen maar weer terug naar de “hersteller”

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iYIenXcCdkaup_d2Bm-dJgPU-Ak=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rZcVwfkFeDWbIOhyPbYgAIcJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j39dG_3L3oJKCpVrZyRkU-ROqU4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZPSSaqq9NQ2l0qJCSYoWV7vG.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whC5uJbR6t1_G6axj8q09wXDEQI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yowzr1TWU9Lldx00OGrB6MpF.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3yMJAiJjFKYpVFIKZ4GmH4fs3W8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EB7kSY5KNVyVlJLLzSpIuoUR.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandomNick
Thiazzz schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:28:
Jippie denk je als de schade aan jouw auto is gerepareerd… niet dus je krijgt er nieuwe problemen bij

- Achterlicht zit scheef
- klepje van de sleutel zit opeens los, moeten ze deze opnieuw toewijzen als de accu los is gekomen?

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Irritant is dat. Heb hier ook een dashboard rammel sinds een herstelactie. Moet nog actie ondernemen, maar geen zin in gezien de dealer 100 km verder zit 😬.

Overigens helpt het niet op de foto dat je je lijntje spant en dan op het scheve achterlicht uitlijnt 😂.
Lijkt mij aardig recht, alleen de A wellicht wat hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 07-09 14:26
Thiazzz schreef op maandag 8 november 2021 @ 17:28:

- Achterlicht zit scheef

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zie niet dat de letters scheef zitten…..maar kan ook aan mijn ogen liggen. Succes, super irritant altijd dit soort dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan8
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 26-02-2024
Vorige week hoorde ik dat mijn enyaq helaas niet meer dit jaar geleverd gaat worden.gelukkig was ik nog net op tijd voor een voorraadmodel. Het lease contract van mijn huidige skoda loopt tot eind jan. Maar ik mag van de LM zo snel mogelijk in mijn enyaq gaan rijden de dealer moet hem alleen nog rijklaar maken en op kenteken zetten.
Al met al erg blij mee.

De auto die ik besteld had :
iv60
race bleu
100kw
klimaat plus
20 inch vega
loft
trekhaak

de auto die ik nu krijg.
zwart
100 kw
klimaat
20 inch vega
lodge
trekhaak
Comfort
Camera en sensoren voor
Multifunctioneel stuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dzjam
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-08 12:53
Daan8 schreef op maandag 8 november 2021 @ 19:28:
Vorige week hoorde ik dat mijn enyaq helaas niet meer dit jaar geleverd gaat worden.gelukkig was ik nog net op tijd voor een voorraadmodel. Het lease contract van mijn huidige skoda loopt tot eind jan. Maar ik mag van de LM zo snel mogelijk in mijn enyaq gaan rijden de dealer moet hem alleen nog rijklaar maken en op kenteken zetten.
Al met al erg blij mee.

De auto die ik besteld had :
iv60
race bleu
100kw
klimaat plus
20 inch vega
loft
trekhaak

de auto die ik nu krijg.
zwart
100 kw
klimaat
20 inch vega
lodge
trekhaak
Comfort
Camera en sensoren voor
Multifunctioneel stuur.
Mooi dat je een passend voorraadmodel hebt gevonden. Hij lijkt wat rijker uitgerust, dus hoeveel was je nu meer kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan8
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 26-02-2024
dzjam schreef op maandag 8 november 2021 @ 19:40:
[...]

Mooi dat je een passend voorraadmodel hebt gevonden. Hij lijkt wat rijker uitgerust, dus hoeveel was je nu meer kwijt?
De auto zelf was inmiddels ook al duurder geworden volgens mij was ik rond de 3500a 4000 extra kwijt qua aanschaf. Maar in ieder geval meer opties en niet wachten tot sint jutemis en minder bijtelling dan de kalere versie die ik besteld had met levering in 2022.
Dus de keuze was snel gemaakt.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Zo, m'n twee waggies naast elkaar in Home Assistant 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AOv6SqaBiodL7tSdKjR1GKgbpT0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/moDTxarnuEp1dwv086u2p8NC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 22:10
Pixal schreef op maandag 8 november 2021 @ 19:53:

[Afbeelding]
Nice. Heb je deze HA integratie gebruikt?
https://github.com/lendy007/homeassistant-skodaconnect

Wel grappig. Ik heb dezelfde maairobot in de tuin met dezelfde card in Home Assistant. 8)

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

GAEvakYD schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:18:
[...]

Nice. Heb je deze HA integratie gebruikt?
https://github.com/lendy007/homeassistant-skodaconnect

Wel grappig. Ik heb dezelfde maairobot in de tuin met dezelfde card in Home Assistant. 8)
Ja die integratie, en als ik wat meer gewend ben met de auto en het laden ga ik hem waarschijnlijk begrenzen op 85% via HA. Want de auto kan alleen maar stappen van 10% maken en ik wil meer controle :D

En in de zomer bijvoorbeeld het opladen starten bij overcapaciteit van de zonnepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSJVegito
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 24-12-2022
Pixal schreef op maandag 8 november 2021 @ 19:53:

[Afbeelding]
Mooi dat je daar wel de status van de auto kunt zien, locked of niet en in de app niet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

SSJVegito schreef op maandag 8 november 2021 @ 20:50:
[...]

Mooi dat je daar wel de status van de auto kunt zien, locked of niet en in de app niet. 8)7
Nee is de status van de laadkabel. Dash is even quick and dirty.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JS-Ah
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 25-08 21:44
Heerlijke eerste km's in onze Enyaq iv60 2022 voorraad model.

Sinds 3 weken hebben we onze Enyaq thuis staan, wat een heerlijkheid. Na 2 jaar een GTE te hebben gereden wisten wel, de volgende sowieso full-electric.

Eerste idee was om begin 2022 een nieuwe Enyaq te bestellen binnen de marge van de subsidie bij particuliere aanschaf. Helaas hebben we dit laten varen, levertijden voor 2022 voornaamste + de prijsstijgingen en de karige uitvoeringen daarbij.

Nu een mooi voorraadmodel gevonden, met eigenlijk de door ons gewenste opties en kleur. Enige wat nog leuk was geweest laadpunten achterin (family-pakket), alleen dat los ik later wel weer op.
Daarnaast trekhaakvoorbereiding, in het voorjaar maar eens op zoek naar trekhaak. Dit om komend voorjaar met de Enyaq en vouwwagen op reis te kunnen gaan.

Samen met een super inruil van huidige auto hebben we snel knoop doorgehakt en nu dus 3 weken rij-plezier.

1300km met gemiddeld verbruik van 17.9 kWh, 40% snelweg en rest relatief korte afstanden rondom huis op 50 en 80km wegen. Dit allemaal vanaf nachtvorst tot graadje of 15. Dus altijd verwarmen van auto erbij.

Vandaag voor het eerst een rit van 282km van Oost naar West door NL en weer terug. Met buiten temperatuur van 8 tot 12.5 gr. 95% snelweg met 108km/u op de cruise. Heenweg alleen en terugweg volgeladen met 3 volwassenen en bagage. Totaalverbuik van 17.1 kWh. Echt mega tevreden over. Vertrokken met 100% (GOM 339km) en geëindigd met 13% (GOM bereik van 59km).

Om de hoek een Shell station met snellader, dus dat ook maar eens getest. Vanaf 13% en veel gereden te hebben was de laadsnelheid van 90Kw maximaal wat teleurstellend. Maar 12 minuten laden met 17kW toegevoegd stroom van 13% naar 41% was dan wel een vlakke curve (gemiddelde snelheid van 85kWh). Accupakket kennelijk toch niet erg warm geworden met deze temperaturen en 108km/u op de teller.
Had toch gehoopt dat ik de 120kW als maximum zal snelheid zou zien op de Shell 175kW vermogen, helaas voor een eerste keer.

Qua rij-comfort, ruimte echt een super auto. Blij dat ik deze auto als particuliere rijder heb gekocht, vele jaren rijplezier in het vooruitzicht!

Qua elektronica nog geen storing of freeze van scherm gehad.... gevaarlijk om te zeggen maar klop het maar direct af op blank hout 😉

Hopelijk helpt dit bericht met name particuliere aankopers. Dit als tegenstelling in de bijtellingsklachten qua levertijden die voornamelijk te lezen zijn.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9RhhlswTg37VeIF3UGUqgqoTSE0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cgUqVgtDya6CJ9IfH4cgvReI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mo-3nBXWFqdkgCWkJnuuUol87uU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z6OkbZmuZPqVU04bCCvgYNWD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/STSkF8_wdNt6fEpiUgltlGn0y7U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/olKHDFcYX0WbSZZ63bUhBEoA.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YUjxvGgi38qXQXjHwkVOSXOTqdI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DiGeBRjpc594Q93O9dHyUlNu.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fhNL3FYekP0dTqLd_ABV8OSuKZ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m90RG2pz2sVMjW7o6x7LhMy6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hi25LxKB1g-8PDEaVVJmAwU29o0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ijqh651bticXxtd6kgyZ3rK3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DegXo3co5ZxjxFe4Y-USVkiUOw8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/buEFAZJr1Vv95L9QMXEh96pV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pJvFc1sSpjNB1aPRIOTYvgV943E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sZHJo97FKKVRGMNp4IODqpLk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tx1AxaiQh0EpLWMeNM_S80CRVfg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2SKDCv8IHyDALUf1wSMHogE1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
JS-Ah schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:01:

Sinds 3 weken hebben we onze Enyaq thuis staan, wat een heerlijkheid. Na 2 jaar een GTE te hebben gereden wisten wel, de volgende sowieso full-electric.

Eerste idee was om begin 2022 een nieuwe Enyaq te bestellen binnen de marge van de subsidie bij particuliere aanschaf. Helaas hebben we dit laten varen, levertijden voor 2022 voornaamste + de prijsstijgingen en de karige uitvoeringen daarbij.

Nu een mooi voorraadmodel gevonden, met eigenlijk de door ons gewenste opties en kleur. Enige wat nog leuk was geweest laadpunten achterin (family-pakket), alleen dat los ik later wel weer op.
Daarnaast trekhaakvoorbereiding, in het voorjaar maar eens op zoek naar trekhaak. Dit om komend voorjaar met de Enyaq en vouwwagen op reis te kunnen gaan.

Samen met een super inruil van huidige auto hebben we snel knoop doorgehakt en nu dus 3 weken rij-plezier.

1300km met gemiddeld verbruik van 17.9 kWh, 40% snelweg en rest relatief korte afstanden rondom huis op 50 en 80km wegen. Dit allemaal vanaf nachtvorst tot graadje of 15. Dus altijd verwarmen van auto erbij.

Vandaag voor het eerst een rit van 282km van Oost naar West door NL en weer terug. Met buiten temperatuur van 8 tot 12.5 gr. 95% snelweg met 108km/u op de cruise. Heenweg alleen en terugweg volgeladen met 3 volwassenen en bagage. Totaalverbuik van 17.1 kWh. Echt mega tevreden over. Vertrokken met 100% (GOM 339km) en geëindigd met 13% (GOM bereik van 59km).

Om de hoek een Shell station met snellader, dus dat ook maar eens getest. Vanaf 13% en veel gereden te hebben was de laadsnelheid van 90Kw maximaal wat teleurstellend. Maar 12 minuten laden met 17kW toegevoegd stroom van 13% naar 41% was dan wel een vlakke curve (gemiddelde snelheid van 85kWh). Accupakket kennelijk toch niet erg warm geworden met deze temperaturen en 108km/u op de teller.
Had toch gehoopt dat ik de 120kW als maximum zal snelheid zou zien op de Shell 175kW vermogen, helaas voor een eerste keer.

Qua rij-comfort, ruimte echt een super auto. Blij dat ik deze auto als particuliere rijder heb gekocht, vele jaren rijplezier in het vooruitzicht!

Qua elektronica nog geen storing of freeze van scherm gehad.... gevaarlijk om te zeggen maar klop het maar direct af op blank hout 😉

Hopelijk helpt dit bericht met name particuliere aankopers. Dit als tegenstelling in de bijtellingsklachten qua levertijden die voornamelijk te lezen zijn.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Er komen steeds meer Enyaqs in Schuytgraaf😉 hoop dat die van mij ook snel volgt! Op naar een nog groenere wijk😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie8454
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 16-05-2022
Maat28 schreef op maandag 8 november 2021 @ 23:14:
[...]

Er komen steeds meer Enyaqs in Schuytgraaf😉 hoop dat die van mij ook snel volgt! Op naar een nog groenere wijk😛
Jup want die van Arnhem Noord komt maar niet binnen 8)7 niet dat daar parkeerplek is. Zie ze wel steeds meer rijden in Arnhem inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosttech
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-04 19:17
Jan_A schreef op maandag 8 november 2021 @ 16:39:
[...]

De mijne zou anderhalf uur geleden in productie gegaan zijn! Kort na de middag wist de verkoper nog niks nieuws te vertellen. Hij was dus even verrast als ikzelf. Nu alleen nog hopen dat ze ook afgewerkt wordt en effectief naar Kortenberg komt. Zie zelf trouwens nog niks in MySkoda.
Hier is niks meer zichtbaar inmiddels :X hopelijk is dat goed nieuws..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/icRImYItiQbRuo10jycHJ3lm_Vc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o2B0Fnwgsnp9821z3CpNgbBj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10:47
Hoe tracken jullie je voertuig? Daarvoor heb je toch minstens een VIN nummer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hosttech
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-04 19:17
this schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:55:
Hoe tracken jullie je voertuig? Daarvoor heb je toch minstens een VIN nummer nodig?
Ik (en Jan_A) woon in BE waar, als je dealer dit gekoppeld heeft aan je Skoda profiel of e-mailadres, heel 'magertjes' een soort status kunt bekijken. www.myskoda.be Zie zoekfunctie in dit forum, maar het is helaas weinig accuraat/betrouwbaar momenteel. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
Robbie8454 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 00:32:
[...]

Jup want die van Arnhem Noord komt maar niet binnen 8)7 niet dat daar parkeerplek is. Zie ze wel steeds meer rijden in Arnhem inderdaad
Geduld is een schone zaak…..levering in feb 2022 hier als het goed is. Er zijn nog wel wat voorraad auto’s maar weinig IV80 en als ze er al zijn worden ze te duur door (voor mij) onnodige opties. Ik wacht maar even dan op de 51k kostende IV80…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimz
  • Laatst online: 13-06-2022
Hallo allemaal,

Ook ik heb een Enyaq besteld voor een zakelijk leasecontract.
Echter blijkt nu dat de auto kapotte cellen heeft in de accu. Een van jullie hier ervaring mee, hoe lang dit duurt om op te lossen (via dealer) of hoeveel levertijd er is op onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patman070
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 02-04-2022
JS-Ah schreef op maandag 8 november 2021 @ 22:01:

Hopelijk helpt dit bericht met name particuliere aankopers. Dit als tegenstelling in de bijtellingsklachten qua levertijden die voornamelijk te lezen zijn.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Woon jij in Arnhem? daar was een test met de laadpaal in de lantaarnpalen volgens mij toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_A
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-10-2023
hosttech schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 08:50:
[...]

Hier is niks meer zichtbaar inmiddels :X hopelijk is dat goed nieuws..
[Afbeelding]
Same here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsbrcn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-10-2024
Ccreator schreef op maandag 8 november 2021 @ 14:12:

De laadsnelheid is in deze heel normaal. Dit heb ik ook een keer gehad. Gestart met laden vanaf 13% met een laadsnelheid van ongeveer 89/90kw. Met de informatie die ik heb kunnen vinden, dient je accupercentage onder 10% te zitten en accu enigszins warm te zijn. 2 dagen terug bij 175 een snellader, gestart met laden vanaf 6% en haalde 100kw aan laadsnelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
patman070 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 10:22:
[...]

Woon jij in Arnhem? daar was een test met de laadpaal in de lantaarnpalen volgens mij toch?
Ja klopt dat is hier in de wijk (Arnhem zuid). Op de foto’s van Js-ah zie je de laadpaal functie in de lantaarnpaal. Volgens mij was de test geslaagd en gaat het meer toegepast worden in de blokken die nu in aanbouw zijn/nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-08 08:10
Stimz schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 09:40:
Hallo allemaal,

Ook ik heb een Enyaq besteld voor een zakelijk leasecontract.
Echter blijkt nu dat de auto kapotte cellen heeft in de accu. Een van jullie hier ervaring mee, hoe lang dit duurt om op te lossen (via dealer) of hoeveel levertijd er is op onderdelen?
Heb je dat zelf kunnen constateren?

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

nsbrcn schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:02:
[...]

De laadsnelheid is in deze heel normaal. Dit heb ik ook een keer gehad. Gestart met laden vanaf 13% met een laadsnelheid van ongeveer 89/90kw. Met de informatie die ik heb kunnen vinden, dient je accupercentage onder 10% te zitten en accu enigszins warm te zijn. 2 dagen terug bij 175 een snellader, gestart met laden vanaf 6% en haalde 100kw aan laadsnelheid.
Ik haal met een SoC van 20% toch makkelijk 130kW.
Is wellicht ook afhankelijk van de locatie; bij FastNet haal ik altijd mooie laadsnelheden.

[ Voor 8% gewijzigd door Wootism op 09-11-2021 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Wootism schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:20:
Ik haal met een SoC van 20% toch makkelijk 130kW.
Is wellicht ook afhankelijk van de locatie; bij FastNet haal ik altijd mooie laadsnelheden.
Enyaq 80 neem ik aan en wat heb je dan gereden, veel stad met veel remmen en optrekken waardoor accu wellicht goed op temperatuur is gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimz
efbeel schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 11:29:
[...]

Heb je dat zelf kunnen constateren?
Nee, dat constateerde de dealer.
Vanwaar je vraag :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:26
Stimz schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:48:
[...]

Waarschijnlijk omdat de dealer wellicht antwoord heeft op je vragen..?

Dus als je dit zelf had geconstateerd zou het advies zijn "Ga naar de dealer".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efbeel
Stimz schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:48:
[...]

Als ik dat zelf zou kunnen constateren dan zou ik graag weten hoe. Zou toch jammer zijn als je daarmee rond zou blijven rijden zonder het te weten.

iV 80X Sportline Race Blue, 7/2022, ME3.0, Comfort Plus, Assistentie Plus, Infotainment Plus, Klimaat Plus, Family, Side Assist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimz
iketot schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 13:48:
[...]

Waarschijnlijk omdat de dealer wellicht antwoord heeft op je vragen..?

Dus als je dit zelf had geconstateerd zou het advies zijn "Ga naar de dealer".
De dealer is bezig met het onderzoek. Wilde kijken of er hier andere rijders zijn die hier last van hebben/hadden gehad om wat kennis in te winnen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• langevoort
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-09 17:39
Afgelopen weekend een beetje lopen hobbyen. Ik heb de auto zonder family pakket, dus geen USB achterin voor de kids. Toch maar achteraf 2 usb-A slots ingebouwd onder de verwarmingknoppen. Wel een lastig klusje om erbij te komen.

Verder heb ik mijn halogeen knipperlichten voor laten vervangen voor LED. Stoorde mij toch meer dan verwacht dat alles LED is, behalve de knipperlichten voor. Ik snap keuzes Skoda hierin ook niet echt.
Maar ik heb nu vast weer een kilometer extra rijbereik :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JFhh_uG3SinU1I99812NLxFQSQ8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ABsahxZVjHPjbNxHnYdmBVBr.jpg?f=fotoalbum_large

Link naar standaard lamp:
[Afbeelding]

Nou nog rechtsachter een extra achteruitrij lamp plaatsen ivm slecht zicht in donker. Ik heb al geconstateerd dat er naar de lampunit geen draadje met aansluiting loopt. Iemand hier al een oplossing voor bedacht?

[ Voor 32% gewijzigd door langevoort op 09-11-2021 15:09 ]

Spidermellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
langevoort schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:54:
Afgelopen weekend een beetje lopen hobbyen. Ik heb de auto zonder family pakket, dus geen USB achterin voor de kids. Toch maar achteraf 2 usb-A slots ingebouwd onder de verwarmingknoppen. Wel een lastig klusje om erbij te komen.

Verder heb ik mijn halogeen knipperlichten voor laten vervangen voor LED. Stoorde mij toch meer dan verwacht dat alles LED is, behalve de knipperlichten voor. Ik snap keuzes Skoda hierin ook niet echt.

Nou nog rechtsachter een extra achteruitrij lamp plaatsen ivm slecht zicht in donker. Ik heb al geconstateerd dat er naar de lampunit geen draadje met aansluiting loopt. Iemand hier al een oplossing voor bedacht?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tja dat de richtingaanwijzers geen LED zijn snap ik ook niet. Kan je aangeven welke led lampen je erin hebt gezet?

Ook qua achterlichten ben ik wel benieuwd naar een oplossing voor beiden werkende achteruitrijlichten. Zal namelijk ook helpen in de wat beroerde camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goetfoud
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09 22:49
Vandaag naar winterbanden gegaan.
Apart .....maakt minder geluid dan zomerband.
Beide overigens Bridgestone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 10:26
heb je hier ook linkjes en howto van? :)

Water-Escape

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

knirrebir schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 12:39:
[...]

Enyaq 80 neem ik aan en wat heb je dan gereden, veel stad met veel remmen en optrekken waardoor accu wellicht goed op temperatuur is gekomen?
Yup, 80 variant met half uurtje rijden over de snelweg met weinig remmen maar wel flink optrekken :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• langevoort
water_escape schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:21:
[...]

heb je hier ook linkjes en howto van? :)
Knipperlichten gekocht bij SV Sportcars in Raalte. Erg simpel, onder de motorkap rubberendop verwijderen. Lampsokkel indrukken en lostrekken en lamp vervangen. T20 fitting met Canbus kopen, niet de goedkope die ze ook hebben. Deze kosten 25 euro. Daar hebben ze deze voor mij erin gezet, service bestaat nog. Zitten in Raalte.
https://www.rideround.nl/...g-knipperlicht-wy21w.html

USB achterin gekocht op ALI:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.60344c4dJm0DQg

Gat zagen en stroom opzoeken! Tip, gebruik genoeg licht om het gat te maken, dan zit de USB er ook mooi recht in :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4NbCSpRvDj47QH-3j4y4EnVWtmc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PJmyS7AcayhWiXNaUxywUeQl.jpg?f=fotoalbum_large

Spidermellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thiazzz
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-09 14:58
langevoort schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 15:32:
[...]

Knipperlichten gekocht bij SV Sportcars in Raalte. Erg simpel, onder de motorkap rubberendop verwijderen. Lampsokkel indrukken en lostrekken en lamp vervangen. T20 fitting met Canbus kopen, niet de goedkope die ze ook hebben. Deze kosten 25 euro. Daar hebben ze deze voor mij erin gezet, service bestaat nog. Zitten in Raalte.
https://www.rideround.nl/...g-knipperlicht-wy21w.html

USB achterin gekocht op ALI:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.60344c4dJm0DQg

Gat zagen en stroom opzoeken! Tip, gebruik genoeg licht om het gat te maken, dan zit de USB er ook mooi recht in :)
[Afbeelding]
Ik zou graag een stopcontact willen daar is dit ook al voorbereid toevallig?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• langevoort
Thiazzz schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:28:
[...]

Ik zou graag een stopcontact willen daar is dit ook al voorbereid toevallig?!
Nee volgens mij niet. Dan moet ook een omvormer van 12V naar 220 V geplaatst worden nl.

Spidermellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhyTea
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-02-2024
Betreffende winterbanden, kwam ik volgend artikel nog tegen die aangeeft dat échte winterbanden eigenlijk nog niet beschikbaar zijn voor electrische wagens, enkel 4-seizoenenbanden.
Als je op wintervakantie wilt met je elektrische wagen, ga je op zoek naar winterbanden. Om vervolgens te ontdekken dat er (voorlopig) geen specifieke winterbanden voor elektrische voertuigen bestaan.

Geen nood: met een stel vierseizoenenbanden onder je carrosserie kan je toch veilig vertrekken.

[...] Niet dat vierseizoenenbanden in winterse omstandigheden in de Alpen of Dolomieten evengoed presteren als winterbanden, maar ze voldoen wel om onder normale omstandigheden de winter door te komen. Ze zijn voorzien van het symbool van een berg met drie toppen met een sneeuwvlok en zijn dus officieel gecertificeerd voor gebruik onder winterse omstandigheden.' [...]
Bron: https://www.knack.be/nieu...ticle-normal-1778099.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte
  • Laatst online: 28-08 18:40

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Zojuist een 80 sport line besteld.

-black magic
-360 cam
-125kW laden
- assistentie

Ik wilde ook nog wel een mooie HUD maar dat vond ik iets te gek worden wat betreft maandelijkse bijdrage, 600 per maand was toch wel een beetje mijn grens :+

Levertijd weet ik nog niet maar ik hoop/denk week 27? Dat wist de dealer mij te vertellen met de informatie die hij op dit moment heeft.
Achteraf gezien weet ik niet of hij 27 weken bedoelde of week 27 2022…

Het betreft zakelijke lease, voordat de auto geleverd wordt zal er een laadpaal aan huis gemonteerd worden.

[ Voor 16% gewijzigd door laforte op 09-11-2021 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio_King
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:23
WhyTea schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 16:55:
Betreffende winterbanden, kwam ik volgend artikel nog tegen die aangeeft dat échte winterbanden eigenlijk nog niet beschikbaar zijn voor electrische wagens, enkel 4-seizoenenbanden.

[...]

Bron: https://www.knack.be/nieu...ticle-normal-1778099.html
Leuk artikel maar in Nederland zijn echte winterbanden zeker verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maat28
laforte schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:04:
Zojuist een 80 sport line besteld.

-black magic
-360 cam
-125kW laden
- assistentie

Ik wilde ook nog wel een mooie HUD maar dat vond ik iets te gek worden wat betreft maandelijkse bijdrage, 600 per maand was toch wel een beetje mijn grens :+

Levertijd weet ik nog niet maar ik hoop/denk week 27? Dat wist de dealer mij te vertellen met de informatie die hij op dit moment heeft.
Achteraf gezien weet ik niet of hij 27 weken bedoelde of week 27 2022…

Het betreft zakelijke lease, voordat de auto geleverd wordt zal er een laadpaal aan huis gemonteerd worden.
Nu bestellen is levering richting 2023 heb ik het en der al begrepen….die van mij is week 20 dit jaar besteld en wordt in week 10 2022 geleverd….nog wel met de 2021 prijs gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Laatst online: 28-08 18:40

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Maat28 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 19:11:
[...]

Nu bestellen is levering richting 2023 heb ik het en der al begrepen….die van mij is week 20 dit jaar besteld en wordt in week 10 2022 geleverd….nog wel met de 2021 prijs gelukkig.
:'( dat hoop ik niet want alles met een levertijd van 6+ maanden gaat niet door. Nu zal dat nu niet zo streng zijn met de huidige situatie maar bijna een jaar zal niet geaccepteerd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• efbeel
Maat28 schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 19:11:
[...]

Net mijn iV 80X Sportline in Race Blue besteld. Wordt midden juli 2022 verwacht. Dat is 6 weken later dan anders agv de HUD. Geen garanties over de afleverdatum natuurlijk.

Opties:
- Infotainment Plus
- Klimaat Plus
- Comfort Plus
- Family (zonder kindersloten agv chip tekorten)
- Assistance Plus (zonder Side Assist agv chip tekorten)
- 360 graden areaview
- elektrisch verstelbare bestuurdersstoel
- elektrisch inklapbare trekhaak
- zij-airbags achter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiKaJo
  • Laatst online: 04-12-2022
Ik lees al een tijdje mee aangezien ik aan het uitkijken ben voor een nieuwe leasewagen. De Enyaq is tot op heden de grootste kanshebber.

Enige minpuntje is het maximum aanhangergewicht geremd, aangezien ik af en toe paard+trailer moet kunnen trekken is 1000kg te weinig. het zou dan sowieso de 80x worden, wat gezien het beperkte prijsverschil geen drama is.

Maar zelfs die 1200kg is eigenlijk net te beperkt. Nu kwam ik op een Duits forum volgende link tegen;
Technische daten Skoda Enyaq

Hieruit blijkt dat men daar het maximum gewicht opsplitst; hellingsgraad tot 8% of tot 12%, op vlakke wegen tot 8% zou de 80x dan 1400kg mogen slepen. Dat zou voor mij ideaal zijn (ik woon in het vlakke platteland).

Op zich een geruststelling dat de wagen het technisch aankan, maar hoe zit dat met de Nederlandse/Belgische wetgeving? Houden deze ook rekening met deze opsplitsing? Aangezien ik overal de max van 1000 of 1200kg lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:19

BeaM-R

Powerrrrr

@TiKaJo In Nederland geldt gewoon het maximaal trekgewicht zoals op kenteken staat vermeld. Dat is dus 1000kg (of 1200 voor de 80x). Daarnaast moet je ook nog het treingewicht in de gaten houden (>3500kg)
Wat is het laadvermogen van de trailer? Welk rijbewijs heb je?

[ Voor 13% gewijzigd door BeaM-R op 09-11-2021 19:47 ]

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiKaJo
Ik heb nu een B rijbewijs. Door het gewicht van de wagen zal ik een BE nodig hebben. Maar dat stond sowieso op de planning om dat te halen.

De trailer hangt er vanaf. MTM van 1300 of 1500 afhankelijk van welke trailer ik gebruik.

[ Voor 25% gewijzigd door TiKaJo op 09-11-2021 20:12 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:19

BeaM-R

Powerrrrr

De 80X heeft een MTM van 2750kg dus je zal sowieso BE moeten hebben als je meer dan 750kg wil trekken.

Vraag me af of de meeste daar wel bij stil staan die een trekhaak bijbestellen.

Met rijbewijs B mag je dus maar het volgende trekken:
iV80X MTM 2750kg, max. toegestane MTM aanhanger 750kg
iV80 MTM 2658kg, max. toegestane MTM aanhanger 842kg
iV60 MTM 2509kg, max. toegestane MTM aanhanger 991kg

Een beetje een fatsoenlijke aanhanger heeft al een MTM van meer dan 1000kg. Die mag je dus niet trekken, ook al is de aanhanger leeg.

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiKaJo
Klopt, de Enyaq is een zware wagen waardoor een B+E rijbewijs nodig is vanaf dat je naar een geremde aanhanger gaat.

Sowieso stond het halen van dit rijbewijs op de planning, of ik nu de Enyaq neem of niet.

Mijn verwarring zit er gewoon in dat er In Duitsland blijkbaar meer mag getrokken worden dan in NL of BE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaschef
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 20-07 21:34
Maat28 schreef op maandag 8 november 2021 @ 18:25:
[...]

Ik zie niet dat de letters scheef zitten…..maar kan ook aan mijn ogen liggen. Succes, super irritant altijd dit soort dingen.
De A staat iets te hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhyTea
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-02-2024
Scorpio_King schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:20:
[...]

En welke winterband specifiek voor EVs mag dat dan wel zijn? Zou wel heel vreemd zijn mocht die wel in NL maar niet in BE leverbaar zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-09 19:24
WhyTea schreef op woensdag 10 november 2021 @ 00:44:
[...]

En welke winterband specifiek voor EVs mag dat dan wel zijn? Zou wel heel vreemd zijn mocht die wel in NL maar niet in BE leverbaar zijn.
Waarom specifiek voor EV? Als de maat, laadgewicht en snelheid kloppen is iedere band geschikt.
Een EV is ook maar gewoon een auto tenslotte, wel een hele zware.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10:47
laforte schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 19:19:
[...]

:'( dat hoop ik niet want alles met een levertijd van 6+ maanden gaat niet door. Nu zal dat nu niet zo streng zijn met de huidige situatie maar bijna een jaar zal niet geaccepteerd worden.
Vergeet niet dat de levertijd redelijk arbitrair gekozen is. Ze hebben namelijk geen idee wat het precies wordt.
Mijne is in september besteld en verwacht in augustus 2022, maar afhankelijk van de omstandigheden kan dit vroeger worden of zelfs later.

1 ding dat mij nog hoopt geeft is dat de Enyaq blijkbaar voorrang krijgt in de productie.

Trouwens je leasemaatschappij gaat wel op de hoogte zijn hoor, de meeste wagens hebben een levertijd van bijna een jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maat28
[...]

Binnen 6 maanden levering van de Enyaq?…..in deze tijden en met de levering performance van Skoda is dat een no-go lijkt mij….gebruik de toezegging van de dealer op een leveringsdatum dan ook meer als richtlijn en niet als waarheid. Ze weten het serieus niet wanneer welke auto komt. Er wordt nu gewerkt met wekelijkse lijstjes die ze vanuit de fabriek ontvangen welke auto wanneer komt….dit zal niet zo blijven op de langere termijn natuurlijk maar verwachting is niet dat de chip problemen binnen 6 maanden opgelost zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Maat28 op 10-11-2021 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EV_Eric
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10-08 19:09
Ik denk dat er een heel boek vol te schrijven is over de eerlijkheid van autoverkopers, maar als mijn dealer aangeeft dat nu bestellen 2023 leveren is, heb ik weinig reden om te twijfelen aan zijn eerlijkheid. Ook niet omdat hij weet dat ik dan voor een alternatieve optie ga (en ben gegaan). Nou maar hopen dat de Audi dealer met afgegeven 7,5 maand levertijd een eerlijke inschatting heeft gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlexZuH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-08 13:00
TiKaJo schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 21:06:
Klopt, de Enyaq is een zware wagen waardoor een B+E rijbewijs nodig is vanaf dat je naar een geremde aanhanger gaat.

Sowieso stond het halen van dit rijbewijs op de planning, of ik nu de Enyaq neem of niet.

Mijn verwarring zit er gewoon in dat er In Duitsland blijkbaar meer mag getrokken worden dan in NL of BE
Europese typegoedkeuring is iets centraals, trekvermogen dan weer niet schijnbaar. In elk geval, RDW bellen of die het kunnen verklaren, en als ze zeggen "dit is hoe het zit, live with it" dan heb je ook je antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sebbe_1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-01-2022
Een vraag die gisteren bij me opkwam ivm auto wassen. Normaal zet je de automaat in de N stand, maar ik krijg dan een melding van wegrolbeveiliging die ook weer verdween en niet kon terughalen. Hoe zorg je er voor dat de auto in de N wel gaat rollen en niet gaat blokkeren, is namelijk niet zo handig in de wasstraat :)

[ Voor 7% gewijzigd door sebbe_1 op 10-11-2021 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Scorpio_King schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 17:20:
[...]

Het geld vooral voor de snelle grote EV's.

Voor een Tesla Model Y op 255/24 R19 (de kleinste wielen) last index 104 snelheidsindex W heb je bijvoorbeeld maar 2 opties... Same voor een Porsche Taycan.
Probleem is de lastindex 104, omdat EV's een stuk zwaarder zijn, in combinatie met de snelheid.

Bij de Enyaq scheelt het dat hij maar 160 kan, haha, daar zijn wat meer banden beschikbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door _eLMo_ op 10-11-2021 09:48 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiep
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-09 22:06
Net telefoontje van de dealer gehad. Die van mij staat op de trein richting NL!

Ook LM even gebeld over de winterbanden. Is dus inderdaad zo dat kleinere velgen met banden voordeliger zijn dan losse 21" banden op de bestaande velg... Maar (er is altijd een maar) ik moet kiezen uit de velgen die profile kan leveren. Daardoor kan ik kiezen uit precies één model velg, zo'n 'pimp my ride' ding |:( bleh

https://www.profile.nl/zo...&car_type=520-19670-25027

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bixby
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04-09 15:24
sebbe_1 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:37:
Een vraag die gisteren bij me opkwam ivm auto wassen. Normaal zet je de automaat in de N stand, maar ik krijg dan een melding van wegrolbeveiliging die ook weer verdween en niet kon terughalen. Hoe zorg je er voor dat de auto in de N wel gaat rollen en niet gaat blokkeren, is namelijk niet zo handig in de wasstraat :)
Als je ‘m alleen in N zet dan kan die gewoon door de wasstraat rollen. De wegrolbeveiliging werkt volgens mij alleen als je ‘m ook in P zet, maar ik moest ook ff goed nadenken toen ik door de wasstraat ging.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

sebbe_1 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 09:37:
Hieronder de checklist :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TCumG_kvPmuJCC-8mqMNGBb0jFM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/codyob5P1zsDvReMGydTzIBm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Voor wie de 21” velgen nog niet groot genoeg zijn… vraag me af wat het verhaal is achter dit gepimpte model.

https://www.skoda.nl/stoc...12569630/60-first-edition

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• WineshA
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23-12-2021
Mijn beesie, net opgehaald.
Ik noem hem "Bigga" 🖤Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BhWOC0gab-k5_SMvJzhU5ZAp40Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v5F7IhXPHKHos7vGD0k0rTYA.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CxCk_AvPu7iUgYb0R4RihHGYz8M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DdZflIaXcXKoBy2QACOy1qid.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MySIjwGe8LtPSf0Fodg73BOp_LU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gzRwsdm5MW6dL2wx8sofz0Ym.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Foto van knipperlicht in donker? Ben ik benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Wootism schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:51:
Voor wie de 21” velgen nog niet groot genoeg zijn… vraag me af wat het verhaal is achter dit gepimpte model.

https://www.skoda.nl/stoc...12569630/60-first-edition
Deze is al eerder gepost, volgens mij ook met uitleg, was meer dat dealer wilde laten zien wat er kan en beetje aankleden voor aandacht (dit als reactie op de toen aangekondigde sportline), dealer wilde zelf ook een sportief exemplaar maken.
Volgens mij een demo die weg mag als ik het nog goed weet wat er eerder gepost is.
Maar goed staat in ieder geval nog steeds te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knirrebir
Die 6+ maanden is reeel, daar door leasemaatschappij enyaq na 10 maanden nog niet geproduceerd is ben ik bij andere dealers geweest van diverse merken en overal is het voor bijna alle modellen 6+ maanden levertijd.
Dus zoals ik het zie is het geen keus wat je werkgever/leasemaatschappij heeft; ze kunnen niet willen accepteren, maar helaas is de levertijd echt een probleem en is het of 6+ maanden wachten en schikken daarin of het wordt een auto die beschikbaar is, maar mogelijk totaal niet wat jij/werkgever/leasemaatschappij wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• knirrebir
markiep schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:29:
Net telefoontje van de dealer gehad. Die van mij staat op de trein richting NL!

Ook LM even gebeld over de winterbanden. Is dus inderdaad zo dat kleinere velgen met banden voordeliger zijn dan losse 21" banden op de bestaande velg... Maar (er is altijd een maar) ik moet kiezen uit de velgen die profile kan leveren. Daardoor kan ik kiezen uit precies één model velg, zo'n 'pimp my ride' ding |:( bleh

https://www.profile.nl/zo...&car_type=520-19670-25027
Mooi dat enyaq op de trein staat.
Qua velgen wel voldoende ruimte tussen spaken om schoon te maken ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wootism
  • Niet online

Wootism

aaibaar

knirrebir schreef op woensdag 10 november 2021 @ 11:09:
[...]

Deze is al eerder gepost, volgens mij ook met uitleg, was meer dat dealer wilde laten zien wat er kan en beetje aankleden voor aandacht (dit als reactie op de toen aangekondigde sportline), dealer wilde zelf ook een sportief exemplaar maken.
Volgens mij een demo die weg mag als ik het nog goed weet wat er eerder gepost is.
Maar goed staat in ieder geval nog steeds te koop.
Ah die had ik gemist. Zie hem nu voor het eerst.
Thanks (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leonoso
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-10-2024
leonoso schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:56:
[...]

Heb zelf de Enyaq (60) sinds begin september, maar ervaar hetzelfde. Regelmatig doet de gehele regelunit het niet. Als tester heb ik geen eenduidig reproductie pad kunnen ontdekken. Heb 3 november een afspraak bij de dealer
Even een update. De dealer heeft uiteindelijk de hele regelunit vervangen. Sindsdien heb ik geen problemen meer en reageert m'n dak altijd als hij open of dicht moet *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06 15:29
leonoso schreef op woensdag 10 november 2021 @ 13:57:
[...]

Even een update. De dealer heeft uiteindelijk de hele regelunit vervangen. Sindsdien heb ik geen problemen meer en reageert m'n dak altijd als hij open of dicht moet *O*
Mijn auto moet morgen voor allerlei werkzaamheden naar de garage, waaronder het issue met het panoramadak, kijken wat ze bij mij gaan doen.

Al moet ik wel zeggen dat sinds de afspraak het issue ineens niet meer (of stuk minder) optreedt.
Net als het probleem met de Travel Assist melding.

"Gelukkig" trad hij gisteren ineens weer op

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:00
ManiacScum schreef op woensdag 10 november 2021 @ 14:26:
[...]

Mijn auto moet morgen voor allerlei werkzaamheden naar de garage, waaronder het issue met het panoramadak, kijken wat ze bij mij gaan doen.

Al moet ik wel zeggen dat sinds de afspraak het issue ineens niet meer (of stuk minder) optreedt.
Net als het probleem met de Travel Assist melding.

"Gelukkig" trad hij gisteren ineens weer op
De mijne is gisteren in de garage geweest. Ze hebben (gelukkig...) het travel assist probleem icm een stuk stuur kunnen vinden. Stuur besteld. Levertijd onbekend.

De Enyaq heeft mij afgelopen zaterdagavond laten staan. Veel foutmeldingen (... niet beschikbaar x7). Auto was niet in de versnelling te zetten. Zondagochtend geen probleem meer. Sindsdien ook nog maar weinig meldingen gekregen tijdens het rijden overigens.

Tegen het hangen van het infotainment systeem hebben ze de update geïnstalleerd ("ABT Software" van 106 naar 108)
Pagina: 1 ... 224 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2