Ja natuurlijk, anders zou men het niet zeggen. De laadcurve bij 5% is veel anders als die bij 40% die jij aanhaalt. Naast dan dat je batterij onmogelijk warm kan geweest zijn op dat halt uurtje en sommige snelladers bvb afhankelijk zijn van andere auto's die aan het laden zijn op dezelfde infrastructuur, wat de laadsnelheid vertraagd. Dat is dus helemaal geen "smet" op de wagen imo.FunkyBro schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 14:35:
[...]
Heeft dit met iets anders te maken dan de wagen? Als het de laadpaal zelf is, dan zou dat een antwoord kunnen zijn, maar geen idee. Ik noem bewust dat ik meerdere palen heb geprobeerd. Daarom de vraag: waar zou dit aan kunnen liggen?
Dat er meer variabelen zorgen voor een lagere laadsnelheid weet ik. Dat is precies wat ik in m'n vraag al heb benoemd: acculading bij starten laden - opgewarmde accu - verschillende palen. De buitentemperatuur had ik nog niet meegenomen, die ligt overdag nog niet erg laag maar zorgt vast al voor een lagere snelheid. Ik verwacht echter niet zo'n groot verschil (30 vs 100). Vandaar ik de vraag hier stel, wellicht dat andere dit ook ervaren. Temeer omdat de dealer ook al meerdere mensen met hetzelfde probleem had.
En de laadcurve is precies wat ik al benoem door de lading bij aanvang te noemen, daar ben ik me bewust van. Die curve is precies de aanleiding van m'n vraag.. de laadsnelheid zou hoger moeten liggen naar mijn idee. Als dat niet zo is, hoor ik graag waarom. We zijn hier met elkaar toch ook om ervaringen te delen?
En dank dat je de zoekfunctie noemt, had ik nog niet gezien.. Dan had ik de curve die ik al in den treure heb bestudeerd nogmaals bekeken en tot de conclusie gekomen dat er een groot verschil zit in laadsnelheid.. en had ik vervolgens hier dezelfde vraag gesteld..
Is grijs een probleem? En wat voor grijs? Ik heb dat donkergrijze genomen, grafiet of kwarts grijs (afhankelijk van wanneer deze geproduceerd wordt).mgoldfinger schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 00:20:
Deze week te horen gekregen dat de productie van mijn enyaq 60, in eerste instantie week 39, toen week 43, nu week 10 2022 zal zijn.... A point Amsterdam als dealer. Had geen 360, geen trekhaak, geen audio en geen grijs.
Jup, dat was ik. Kabel niet aangesloten maar, dat was direct bij ophalen auto geconstateerd. Dak functioneerde totaal niet.patman070 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:19:
[...]
Ik meen ergens hier op het forum gelezen te hebben dat iemand wel eens een los kabeltje heeft gehad en een andere issue was verholpen met het leeslampje aan en uit te doen (raar maar waar)
Wellicht een poging waard.
Wat ik nu af en toe heb is dat het dak niet meer reageerd op de bedieningspaneel. Ik dacht uiteraard weer dat de kabel is losgelaten. Iemand gaf hier de goude tip om lampje aan te tikken van plafond verlichting. En inderdaad, daarna reageert panoramadak weer. Ik heb dit al enkele keren meegemaakt. Laatste weken niet meer. Nu naar Denemarken gereden (800km), geen enkel issue gehad.
Zag net op Facebook de nieuwe functies voor de Enyaq voorbij komen:
Iv60 120kW opladen ( oudere versies via software update)
Iv80 175kW opladen ( oudere versies via software update)
Travel assist:
Urban evasive steering
Narrow lane assist (verbeterde lane assist)
Geassisteerde inhaal hulp
Travel assist knop stuurwiel:
TA met geassisteerde inhaal hulp
Opnieuw opstarten begint met laatst gekozen modus
Comfort opening pano dak:
Dak openen via sleutel
Easy entry exit:
Stoelen schuiven naar achteren bij in- en uitstappen
Mogelijkheid uitschakelen ASR
Park assist functionaliteit bij parkeersensoren en areaview camera (+300 euro)
Achteruitrijcamera:
verbeterde zicht bij donkere omstandigheden
Schermen:
Verbeterd contrast
Functies on demand
Meer laad info
HUD:
3D berichten
Rotonde navigatie
Travel assist:
Urban evasive steering
Dak openen via sleutel
Easy entry exit:
Achteruitrijcamera:
Schermen:
Verbeterd contrast
Functies on demand
Meer laad info
HUD:
3D berichten
Rotonde navigatie
[ Voor 4% gewijzigd door Robbie8454 op 25-10-2021 18:26 ]
Komt dit beschikbaar op bestaande modellen? Of pas vanaf nieuw geproduceerde?Robbie8454 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 18:22:
Travel assist:
Urban evasive steering
Dak openen via sleutel
Easy entry exit:
Achteruitrijcamera:
Schermen:
Verbeterd contrast
Functies on demand
Meer laad info
HUD:
3D berichten
Rotonde navigatie
Is er een handige methode om reisdoelen in het navigatiesysteem te krijgen? Als ik bijvoorbeeld naar Burgemeester Edo Bergsmalaan 108 in Enschede wil, dan moet ik het hele adres typen. In mijn vorige VW koos ik eerst de plaatsnaam, en daarna de straat, en daarna het nummer. Hierdoor hoef je in veel gevallen maar enkele letters te typen, waarna je kan kiezen uit de opties.
Kan dit ook in de Enyaq? Of in ieder geval iets snellers. Nu leidt het behoorlijk af tijdens het rijden.
Kan dit ook in de Enyaq? Of in ieder geval iets snellers. Nu leidt het behoorlijk af tijdens het rijden.
Ik zag sowieso bij nieuwe modellen geproduceerd vanaf week 48. Ik hoop van harte dat dit ook bij alle early adopters het geval gaat zijn. Bij park assist doet het vermoeden dat er vanwege de meerprijs een hardware upgrade mee gemoeid is, maar rest lijkt softwarematig.Goofzzee schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 19:07:
[...]
Komt dit beschikbaar op bestaande modellen? Of pas vanaf nieuw geproduceerde?
Zelf hoop ik met name op:
- HUD uitbreiding
- Easy entry/exit
- Verbeteringen Travel Assist
- Verbetering Achteruitrijcamera
En Augmented reality ook toepasbaar bij navigatie Android Auto/Carplay zou mijn persoonlijke voorkeur hebben, maar daar zullen ze denk ik niet snel mee komen. Alternatief is uiteraard een flinke update van de navigatie software
[ Voor 16% gewijzigd door FJP84 op 25-10-2021 19:25 ]
Ik heb even geen visueel voorbeeld, maar bij standaard zoeken in navigatie van infotainment staat rechtsboven een icoontje van een 'post card' volgens mij. Als je daar op klikt krijg je de methodiek die jij beschrijftOpperhoof schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 19:08:
Is er een handige methode om reisdoelen in het navigatiesysteem te krijgen? Als ik bijvoorbeeld naar Burgemeester Edo Bergsmalaan 108 in Enschede wil, dan moet ik het hele adres typen. In mijn vorige VW koos ik eerst de plaatsnaam, en daarna de straat, en daarna het nummer. Hierdoor hoef je in veel gevallen maar enkele letters te typen, waarna je kan kiezen uit de opties.
Zou wel hallucinant zijn als dit voor de "oudere" modellen niet zou zijn, daar bijna al die nieuwe functies ook zo in de catalogus stonden bij aankoop.FJP84 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 19:15:
[...]
Ik zag sowieso bij nieuwe modellen geproduceerd vanaf week 48. Ik hoop van harte dat dit ook bij alle early adopters het geval gaat zijn. Bij park assist doet het vermoeden dat er vanwege de meerprijs een hardware upgrade mee gemoeid is, maar rest lijkt softwarematig.
Zelf hoop ik met name op:
- HUD uitbreiding
- Easy entry/exit
- Verbeteringen Travel Assist
- Verbetering Achteruitrijcamera
En Augmented reality ook toepasbaar bij navigatie Android Auto/Carplay zou mijn persoonlijke voorkeur hebben, maar daar zullen ze denk ik niet snel mee komen. Alternatief is uiteraard een flinke update van de navigatie software
Donkergrijs was een tijdje ook riskant om te bestellen. Weet niet of nu nog actueel; was 6 maanden geleden actueelthis schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:42:
[...]
Is grijs een probleem? En wat voor grijs? Ik heb dat donkergrijze genomen, grafiet of kwarts grijs (afhankelijk van wanneer deze geproduceerd wordt).
Heb je al ionity geprobeerd? zo ja, zou ik de dealer gaan om het te laten checken, blijft een software ding . Zeker als je het al meerdere malen hebt geprobeerd. Ik heb zelf 1x aan een Snellader gestaan en kreeg direct 80 kw/u bij nog 30% rest en slecht 15 minuten gereden te hebben.FunkyBro schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 11:44:
Klein smetje op de nieuwe wagen: ik kom bij de snellader niet boven de 40kw uit. Heb verschillende Shell Recharge laders geprobeerd (175kw) en bij verschillende ladingen (20/30/40%), ook met een 'warme' accu (min half uur rijden).
Heb de 60 variant met upgrade naar 100kw, dealer gevraagd of die optie daadwerkelijk geactiveerd is gezien dat m'n eerste gedachte was. Reactie was dat dat zo is maar dat er ondertussen meerdere klanten/rijders met eenzelfde ervaring zijn geweest. Benieuwd waar dit probleem 'm in zit..
Nog niet, een dezer dagen eens proberen. Was dus al even bij de dealer en die had contact gehad met de bazen van Skoda, die het probleem weerlegden en het aan overbelasting van het netwerk wijten.Kaaschef schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 19:51:
[...]
Heb je al ionity geprobeerd? zo ja, zou ik de dealer gaan om het te laten checken, blijft een software ding . Zeker als je het al meerdere malen hebt geprobeerd. Ik heb zelf 1x aan een Snellader gestaan en kreeg direct 80 kw/u bij nog 30% rest en slecht 15 minuten gereden te hebben.
Zal eerst nog wat meer zelf testen om andere factoren uit te sluiten, maar zou ontzettend stom zijn als de upgrade naar 100kw laden niet juist is geïmplementeerd dus vandaar m'n bezorgdheid
Cities aren't loud, cars are loud
Ben benieuwd of je de upgrade later heb laten uitvoeren of besteld heb bij de auto. Mijne wordt namelijk 4 november ge upgrade naar 100Kw.FunkyBro schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:50:
[...]
Nog niet, een dezer dagen eens proberen. Was dus al even bij de dealer en die had contact gehad met de bazen van Skoda, die het probleem weerlegden en het aan overbelasting van het netwerk wijten.
Zal eerst nog wat meer zelf testen om andere factoren uit te sluiten, maar zou ontzettend stom zijn als de upgrade naar 100kw laden niet juist is geïmplementeerd dus vandaar m'n bezorgdheid
Rij sinds vorige week zelf wat meer in de Enyaq. Blijkbaar als je het stuur alleen Losjes boven vast heb geef de Enyaq mateloos veel signaaltjes af. Ervaren jullie dit ook met de stuur detectie?
Zelf vind ik het rente irritant waar de superb dit nooit aangaf.
Ook vandaag in de regen meerdere malen ervaren dat de auto een emergency break detectie doet. Midden op de snelweg. Op de terug weg naar huis deed de Enyaq bij droog weer niets. Super irritant natuurlijk met gordel aantrekken maar waarschijnlijk ook onhandig voor de medeweggebruikers.
Plus als laatste uit het niets dat de lane assistant plus detectie stopt met functioneren. Met niet beschikbaar, daarna weer knopje indrukken op het stuur en adaptive lane assist is er weer. Dit deed de auto drie keer achter elkaar.
Herkend iemand dit?
Ook vandaag in de regen meerdere malen ervaren dat de auto een emergency break detectie doet. Midden op de snelweg. Op de terug weg naar huis deed de Enyaq bij droog weer niets. Super irritant natuurlijk met gordel aantrekken maar waarschijnlijk ook onhandig voor de medeweggebruikers.
Plus als laatste uit het niets dat de lane assistant plus detectie stopt met functioneren. Met niet beschikbaar, daarna weer knopje indrukken op het stuur en adaptive lane assist is er weer. Dit deed de auto drie keer achter elkaar.
Herkend iemand dit?
Herken sommige punten. Ik heb nu het stuur vaak links en rechts onder ontspannen vast met mijn armen rustend op mijn benen. Prima positie. Volgens mij heeft iemand hier of op Facebook een foto getoond.oeroe.b schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 21:28:
Rij sinds vorige week zelf wat meer in de Enyaq. Blijkbaar als je het stuur alleen Losjes boven vast heb geef de Enyaq mateloos veel signaaltjes af. Ervaren jullie dit ook met de stuur detectie?
Herkend iemand dit?
Zomaar emergency breaks in de regen nog niet meegemaakt, alleen als ik te lang wacht met reageren op de melding mbt stuur overnemen.
Had je met de storing mbt land assist toevallig stuurverwarming geactiveerd? Daarvoor ga ik binnenkort langs de dealer
Ik vrees dat park assist alleen kan als je al areaview hebt… maar als het een hardware upgrade is, dan heb ik er echt wel interesse in.FJP84 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 19:15:
[...]
Ik zag sowieso bij nieuwe modellen geproduceerd vanaf week 48. Ik hoop van harte dat dit ook bij alle early adopters het geval gaat zijn. Bij park assist doet het vermoeden dat er vanwege de meerprijs een hardware upgrade mee gemoeid is, maar rest lijkt softwarematig.
:strip_exif()/f/image/kSkk5WcrsJtOUfmMytOP2nj1.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door kw_nl op 26-10-2021 00:31 ]
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Het zou mooi zijn als dat zo is, ik hoopte namelijk dat dit met sensoren en area view toch beschikbaar zou komen.kw_nl schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 00:30:
[...]
Ik vrees dat park assist alleen kan als je al areaview hebt… maar als het een hardware upgrade is, dan heb ik er echt wel interesse in.[Afbeelding]
Qua feature is automatisch parkeren voor mij persoonlijk prima misbaar, maar wat ontzettend kansloos dat je hier dus areaview voor "nodig" hebt.
Afin, weten we iig ook waar we aan toe zijn aangaande de ooit beschikbaar komende "summon".
Of wacht, dat werkt natuurlijk alleen indien je ook het panoramadak i.c.m. Lichtpakket en witte lak hebt
Afin, weten we iig ook waar we aan toe zijn aangaande de ooit beschikbaar komende "summon".
Of wacht, dat werkt natuurlijk alleen indien je ook het panoramadak i.c.m. Lichtpakket en witte lak hebt

Precies de foutmelding die ik vaker krijg bij allego/Fastned laders. Gouden tip van helpdesk: paar meter voor/achteruit rijden, ook moest ik eerst de kaart aanbieden en dan pas de stekker erin.iRbn schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 10:21:
[...]
Neen, gewoon regulier laden... Het is in elk geval vrij vervelend. En ik vermoed dat het probleem aan de laadpunt-kant gaat zitten.
Blijkbaar reset hij dan iets
Interessant, stond er toevallig bij of het soft- en/of hardware opties betreft en of dat achteraf toe te voegen is of niet?Robbie8454 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 18:22:
Travel assist:
Urban evasive steering
Dak openen via sleutel
Easy entry exit:
Achteruitrijcamera:
Schermen:
Verbeterd contrast
Functies on demand
Meer laad info
HUD:
3D berichten
Rotonde navigatie
Ja, dat was voor mij ook een soort van Eureka moment. Als je daar het stuur vastpakt, heb je eigenlijk geen meldingen meer. Met travel assist ook prima.FJP84 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 22:44:
[...]
Herken sommige punten. Ik heb nu het stuur vaak links en rechts onder ontspannen vast met mijn armen rustend op mijn benen. Prima positie. Volgens mij heeft iemand hier of op Facebook een foto getoond.
Blijkbaar pakt ie aan de bovenkant van het stuur niet (goed) bij de "hands off detectie".
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
bij mij doet hij dit alFJP84 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 19:15:
[...]
Ben even benieuwd of er nog mensen zijn in dit forum die die Enyaq besteld hebben eind april en wat daar de status van is...
Iemand?
Iemand?
If I tell you.....
Wel begin februari. Wacht nog steeds 😅😅tostinl schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:22:
Ben even benieuwd of er nog mensen zijn in dit forum die die Enyaq besteld hebben eind april en wat daar de status van is...
Iemand?
Hier zelfde verhaal... auto zou geleverd worden eind september, nu staat hij voor eind november.... Auto staat in banking... Heel benieuwd of het dit jaar nog gaat lukken...Robbie8454 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:24:
[...]
Wel begin februari. Wacht nog steeds 😅😅
If I tell you.....
Begin Juni besteld, hij staat al een ruim een week bij de dealer..
Aflevering heb ik gepland begin jan. 22. (geen lease)
Vind het echt allemaal heel bijzonder, collega van mij heeft hem besteld eind mei die heeft hem al voor de deur staan..d.j.hissink schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:26:
Begin Juni besteld, hij staat al een ruim een week bij de dealer..
Helaas hier wel lease.. niet grappig wanneer die dus pas 2022 op de oprit komt te staan...
If I tell you.....
1 april was die van mij besteld, en op 28 september is deze uitgeleverd.tostinl schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:22:
Iemand?
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
Wel benieuwd of de WK48 feature updates ook met SW update beschikbaar komen.
Zou aannemen van wel..
Zou aannemen van wel..
Half maart besteld, verwacht in wk49tostinl schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:22:
Iemand?
Ik vind het nog steeds bizar dat er auto;s uitgeleverd zijn die maanden later zijn besteld en er ook nog mensen zijn die in 2020 besteld hebben en de auto nog steeds niet hebben.
Hoe kan Skoda er zo'n puinhoop van de uitlevering gemaakt hebben.
[ Voor 29% gewijzigd door PeMo1965 op 26-10-2021 11:41 ]
Krijg net het bericht dat de auto de 2de week van november geleverd gaat worden...PeMo1965 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:39:
[...]
Half maart besteld, verwacht in wk49
Ik vind het nog steeds bizar dat er auto;s uitgeleverd zijn die maanden later zijn besteld en er ook nog mensen zijn die in 2020 besteld hebben en de auto nog steeds niet hebben.
Inderdaad vind het ook echt een puinhoop qua levering.. ene grote bende is het...
[ Voor 7% gewijzigd door tostinl op 26-10-2021 11:55 ]
If I tell you.....
19 april besteld bij lease maatschappij. 6 oktober opgehaald bij de dealer.tostinl schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:22:
Iemand?
/post
Lucky meinternetinfo schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 06:34:
AR werkt toch niet? Alleen navi info.
Zonet even met mijn garage gecommuniceerd. Die updates komen inderdaad voor elke auto, behalve de hardware updates zoals die SOS-knop.
Half april besteld, productie week 46 verwacht in week 49PeMo1965 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:39:
[...]
Half maart besteld, verwacht in wk49
IV80, black, pano, family
Mei besteld...was eerst week 45 en toen week 48 en nu week 12 2022. Ik heb leasemaatschappij gevraagd om maar te cancellen
Model 3
Oei, zuur zeg. Hier begin juni besteld (deze week productie) maar geen idee hoe dat gaat lopen...ElonDusk schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:35:
Mei besteld...was eerst week 45 en toen week 48 en nu week 12 2022. Ik heb leasemaatschappij gevraagd om maar te cancellen
Without data you're just another person with an opinion
eind april besteld, zojuist een belletje gehad dat voor 99% zekerheid dat deze niet meer geleverd gaat worden in 2021.
stond voor week 41 --> week 45 -->> week 50
stond voor week 41 --> week 45 -->> week 50
[ Voor 16% gewijzigd door Skoda_M op 26-10-2021 13:55 ]
En het is best shit nu. Ik heb verschillende dealers gebeld en ze hebben niks op voorraad en als ze die hebben dan worden ze voor hun eigen lease/verkoop gehouden. En verschillende dealers gebeld voor de EV6 en die hebben ze ook niet meer
Tja als je dat van te voren wist (in mei) dan had je andere keuzes kunnen maken.
Tja als je dat van te voren wist (in mei) dan had je andere keuzes kunnen maken.

[ Voor 16% gewijzigd door ElonDusk op 26-10-2021 14:02 ]
Model 3
Je zou in Duitsland kunnen kijken. Staan de nodige nieuwe/bijna nieuwe BEVs te koop.ElonDusk schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:01:
En het is best shit nu. Ik heb verschillende dealers gebeld en ze hebben niks op voorraad en als ze die hebben dan worden ze voor hun eigen lease/verkoop gehouden. En verschillende dealers gebeld voor de EV6 en die hebben ze ook niet meer
Tja als je dat van te voren wist (in mei) dan had je andere keuzes kunnen maken.![]()
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Wat bedoel je met de SOS knop?Cloclo100 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:11:
Zonet even met mijn garage gecommuniceerd. Die updates komen inderdaad voor elke auto, behalve de hardware updates zoals die SOS-knop.
Waar kan ik de complete lijst met WK48 features vinden (bron)?
Hmm goeie, maar hoe zit dat met leasemaatschappijen? Doen zij moeilijk hierover of?Inspired schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:29:
[...]
Je zou in Duitsland kunnen kijken. Staan de nodige nieuwe/bijna nieuwe BEVs te koop.

Model 3
Ik krijg een uit Duitsland geïmporteerde Enyaq via LM maar ik denk dat het zeer afhankelijk is van de LM of die dit doet. Vragen kan natuurlijk altijd!ElonDusk schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:43:
[...]
Hmm goeie, maar hoe zit dat met leasemaatschappijen? Doen zij moeilijk hierover of?
Begin mei besteld en krijg hem donderdag. Geen touw aan vast te knopen.tostinl schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:22:
Iemand?
De SOS knop is een knop die nu fysiek in de auto zit/komt, als je deze niet hebt zal een OTA update daar geen verandering in brengen.d.j.hissink schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:35:
[...]
Wat bedoel je met de SOS knop?
Nee het wordt gewoon een andere knop, met tekst op. (voor modeljaar 2022)ManiacScum schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:10:
[...]
De SOS knop is een knop die nu fysiek in de auto zit/komt, als je deze niet hebt zal een OTA update daar geen verandering in brengen.
Ja je kunt geen kant meer op. Inmiddels alweer aan het oriënteren op petrol.ElonDusk schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:01:
Tja als je dat van te voren wist (in mei) dan had je andere keuzes kunnen maken.![]()
Maat28 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:25:
[...]
Ja je kunt geen kant meer op. Inmiddels alweer aan het oriënteren op petrol.
Model 3
Nieuwe facelift van de Ford Focus is er. Vind het er wel ok uitzien. Eens kijken of dat wat is. Je snapt het al, ik ben een puur financieel georiënteerde leaserijder😉 ID3 vind ik meer op de duplo auto’s van mijn zoontje lijken. Volgens mij hebben ze zelfs hetzelfde plastic gebruikt voor het interieur🙃ElonDusk schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:30:
[...]
oh no! Dat wil ik sowieso niet, dan ga ik zelfs naar ID3 kijken als het zo ver komt
En dus geen software update, conclusie blijft hetzelfde.Cloclo100 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:17:
[...]
Nee het wordt gewoon een andere knop, met tekst op. (voor modeljaar 2022)
Kan me niet voorstellen dat VW hoogwaardig Lego plastic heeft gebruiktMaat28 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 15:53:
[...]
Nieuwe facelift van de Ford Focus is er. Vind het er wel ok uitzien. Eens kijken of dat wat is. Je snapt het al, ik ben een puur financieel georiënteerde leaserijder😉 ID3 vind ik meer op de duplo auto’s van mijn zoontje lijken. Volgens mij hebben ze zelfs hetzelfde plastic gebruikt voor het interieur🙃
*Sarcasme uit:
Op de stocklocator van VW zie ik nog 155 ID.4's op voorraad. Zit daar niet iets bij?
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Benieuwd inderdaad waar ik wat meer info kan vinden als FB-lozed.j.hissink schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:35:
[...]
Wat bedoel je met de SOS knop?
Dit is de lijst zoals hier gepost, geen idee want ook FB-loos of dit compleet is:Tukker87 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:35:
[...]
Benieuwd inderdaad waar ik wat meer info kan vinden als FB-loze
Robbie8454 in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1"
Hey @Robbie8454 waar op FB haal je deze lijst vandaan?Robbie8454 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 18:22:
Travel assist:
Urban evasive steering
Dak openen via sleutel
Easy entry exit:
Achteruitrijcamera:
Schermen:
Verbeterd contrast
Functies on demand
Meer laad info
HUD:
3D berichten
Rotonde navigatie
Oh, dacht dat je zelf wilde kopen. Als je wil leasen, LP heeft nog wel wat modellen volgens mij. P2/EV6/Ioniq 5.ElonDusk schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:43:
[...]
Hmm goeie, maar hoe zit dat met leasemaatschappijen? Doen zij moeilijk hierover of?
Skoda Enyaq NL (Facebook groep). Info komt van Dealerxtranet.d.j.hissink schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:49:
[...]
Hey @Robbie8454 waar op FB haal je deze lijst vandaan?
Thanks voor de tip. Zover ik tot nu toe begrepen heb is er geen voorraad meer. Heb er wel eentje nodig met 80kwh accu.Jeroenneman schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:25:
[...]
Kan me niet voorstellen dat VW hoogwaardig Lego plastic heeft gebruikt
*Sarcasme uit:
Op de stocklocator van VW zie ik nog 155 ID.4's op voorraad. Zit daar niet iets bij?
Rotor in Heerlen al geprobeerd?ElonDusk schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:01:
Daar heb ik mijn voorraad model vandaan toen ik tegen hetzelfde probleem aanliep.
Ik heb de screenshots gekopieerd van Facebook, ik ben dus niet de bron:d.j.hissink schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:49:
[...]
Hey @Robbie8454 waar op FB haal je deze lijst vandaan?
:strip_exif()/f/image/kSkk5WcrsJtOUfmMytOP2nj1.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mkcmxKt66jamCqFEplxmdbVC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uFAzGlKAI7zyXuUMdzGEcYoc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/GZivvcLWoPctpVNtyKGWOnkh.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tS2RcKac68TaRK16izDVbgyR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fgwMGHNaCHYML9xTKKhjEu9c.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1rT7YxAiYT0LHjdpssN7soYT.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bumuQNH5spRejeFK7prp5BCc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XsB46rB7NjB3WCyTnkOyP217.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XEmm0sd4YCLUhjkgNw1oZXvV.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door kw_nl op 26-10-2021 18:32 ]
XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907
Is er een uitleg waarom het 60 model 2021 op 100kw blijft en ook de daarna geproduceerde 60 nu geen update krijgt (blijft 120).
Is het technisch niet mogelijk om die laadsnelheid te verhogen?
Yes I know, beetje offtopic maar ik wil het jullie niet onthouden. Als je een iPhone hebt en je gebruikt CarPlay in je Enyaq dan kun je met de Opdrachten app een automatisering maken. Met als trigger 'Wanneer CarPlay verbinding maakt' > open app Spotify + Waze bijvoorbeeld.
Dat viel mij ook op. Mogelijk omdat beginsnelheid hoger is op de iv80 ivm grotere accu?Tukker87 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 19:41:
Is er een uitleg waarom het 60 model 2021 op 100kw blijft en ook de daarna geproduceerde 60 nu geen update krijgt (blijft 120).
De ID4 heeft dat niet. Ongeacht welk accupakket je daar kiest. Of ik moet mij daarin vergissen.Goegol schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:10:
[...]
Dat viel mij ook op. Mogelijk omdat beginsnelheid hoger is op de iv80 ivm grotere accu?
[ Voor 0% gewijzigd door Tukker87 op 26-10-2021 20:22 . Reden: Typo ]
Alle MEBs hebben dit. Heeft gewoon te maken met de omvang van het pack. Kleiner pack is minder snel laden. Dit omdat de cellen anders teveel stroom te verduren krijgen. Ze laden met een bepaalde max c rate. Verhouding is bij de 60 nog wel wat lager dus zou wellicht nog naar 130kW kunnen oid maar 175kW gaat VAG niet doen.Tukker87 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:21:
[...]
De ID4 heeft dat niet. Ongeacht welk accupakket je daar kiest. Of ik moet mij daarin vergissen.
Weet iemand misschien of je via de dealer ook een vaste trekhaak kan laten monteren ? Ze gaven mij aan dat er alleen een electrische beschikbaar is voor achteraf montage. Deze dingen zijn alleen vrij prijzig.
Dat verhaal hoorde ik ook bij een Skoda dealer. Volgens mij is trekhaak voorbereiding wel standaard op alle modellen, dus vermoedelijk kun je een vaste trekhaak laten monteren bij een gespecialiseerd bedrijf/garage?Daan8 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:28:
Weet iemand misschien of je via de dealer ook een vaste trekhaak kan laten monteren ? Ze gaven mij aan dat er alleen een electrische beschikbaar is voor achteraf montage. Deze dingen zijn alleen vrij prijzig.
Ik zag in ieder geval deze optie met een snelle Google actie:
https://www.burghoftrekha...schikt-voor-fietsendrager
of
https://app.trekhaakcentrum.nl/trekhaak
[ Voor 3% gewijzigd door GAEvakYD op 26-10-2021 21:45 ]
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Trekhaak voorbereiding is een optie toch? Dat is niet standaard. Zonder de voorbereiding ligt er geen kabelboom die ze kunnen gebruiken. Dan kost de montage meer tijd. Dit is natuurlijk wel mogelijk.GAEvakYD schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:41:
[...]
Dat verhaal hoorde ik ook bij een Skoda dealer. Volgens mij is trekhaak voorbereiding wel standaard op alle modellen, dus vermoedelijk kun je een vaste trekhaak laten monteren bij een gespecialiseerd bedrijf/garage?
of
Goede tip, ik wist niet dat dit inmiddels kon met iphone. Ben om dit soort automatiseringen ooit naar Android gestapt (Tasker) maar tegenwoordig kan je met de meeste Samsungs bij Geavanceerd -> Bixby routines hetzelfde doen. Heb in mijn huidige auto ook bij bluetooth verbinding met auto, dan waze en spotify, + scherm draaien uit, etc.Martinique schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 20:06:
Yes I know, beetje offtopic maar ik wil het jullie niet onthouden. Als je een iPhone hebt en je gebruikt CarPlay in je Enyaq dan kun je met de Opdrachten app een automatisering maken. Met als trigger 'Wanneer CarPlay verbinding maakt' > open app Spotify + Waze bijvoorbeeld.
Ah je hebt gelijk. Bij de Q4 E-Tron is dat standaard. Om het makkelijk te maken.Inspired schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:58:
[...]
Trekhaak voorbereiding is een optie toch? Dat is niet standaard. Zonder de voorbereiding ligt er geen kabelboom die ze kunnen gebruiken. Dan kost de montage meer tijd. Dit is natuurlijk wel mogelijk.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Iets standaard bij Audi? Dat mag in de krant.GAEvakYD schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:12:
[...]
Ah je hebt gelijk. Bij de Q4 E-Tron is dat standaard. Om het makkelijk te maken.
Ik had vandaag en afgelopen weekend na het laden, dat de laadkabel in de auto gelocked bleef. Ook de handmatige unlock-mogelijkheid werkte niet.
Beide keren was het met de e-flux pas.
Uiteindelijk een nieuwe sessie gestart met de Powerpass en weer gestopt. Toen unlockte die wel.
Herkenbaar voor anderen?
Uiteindelijk een nieuwe sessie gestart met de Powerpass en weer gestopt. Toen unlockte die wel.
Herkenbaar voor anderen?
[ Voor 3% gewijzigd door Bixby op 26-10-2021 23:21 ]
Leuke updates! Verzacht toch al enigsinds mijn lange wachttijd tot eind maartkw_nl schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:29:
[...]
Ik heb de screenshots gekopieerd van Facebook, ik ben dus niet de bron:
Haha inderdaad. De verkoper had een verhaal dat dat kwam vanuit ellende. Dat ze in de fabriek niet auto's wilde laten staan om trekhaken op te monteren. Dat ze dat daarom uitbesteed hebben aan alle Audi dealers. Zodat ze nu alle auto's standaard voorbereiden geven, en de dealers voor aflevering de trekhaken kunnen monteren.Inspired schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 22:19:
[...]
Iets standaard bij Audi? Dat mag in de krant.
Trekhaak voorbereiding is niet standaard, was mooi geweest maar is niet zo.GAEvakYD schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:41:
Dat verhaal hoorde ik ook bij een Skoda dealer. Volgens mij is trekhaak voorbereiding wel standaard op alle modellen, dus vermoedelijk kun je een vaste trekhaak laten monteren bij een gespecialiseerd bedrijf/garage?
of
Ook niet na het sluiten van de auto en daarna weer openen?Bixby schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 23:04:
Ik had vandaag en afgelopen weekend na het laden, dat de laadkabel in de auto gelocked bleef. Ook de handmatige unlock-mogelijkheid werkte niet.
Herkenbaar voor anderen?
Ik had daar ook steeds ruzie daarmee tot ik bovenstaande deed. Deur op slot door over het handvat te swipen en daarna weer de auto ontgrendelen door je hand om het handvat te doen.Alex Timmermans schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:27:
[...]
Ook niet na het sluiten van de auto en daarna weer openen?
[ Voor 23% gewijzigd door OmniRocket op 27-10-2021 14:22 ]
Zijn er hier mensen met een Alfen pro (vaste kabel) en laadpas van Eneco?
Wat gebeurd er als je de stekker uit de auto haalt en je de laadpas op dat moment niet aanbiedt bij de laadpaal?
Probeer erachter te komen hoe erg het is dat er maar 1 pas wordt geleverd. Had graag voor mij en mijn partner een eigen pas gehad, maar daarvoor moet je bij Eneco maandelijks(!) extra betalen.
Wat gebeurd er als je de stekker uit de auto haalt en je de laadpas op dat moment niet aanbiedt bij de laadpaal?
Probeer erachter te komen hoe erg het is dat er maar 1 pas wordt geleverd. Had graag voor mij en mijn partner een eigen pas gehad, maar daarvoor moet je bij Eneco maandelijks(!) extra betalen.
Ik heb wel een Alfen met vaste kabel, maar na authorisatie loopt de laadsessie, en blijft "actief" totdat je de pas aanbiedt OF de communicatie verbreekt tussen wallbox en auto. Ergo, kabel lostrekken zonder pas aanbieden is einde sessie. betreft bij mij een MTC pas, maar ga er even vanuit dat laadpas authorisatie (knipperend groene led op mn Alfen S-Line) en vervolgens inprikken + starten sessie net zolang duurt tot 1 van de gebruikt wordt. Heb wel eens gehad dat mn sessie'qua laden om 23:00 klaar was, en mn preklimatisering om 0745 de volgende ochtend startte, en daardoor de sessie totaal 10+ uur gedraaid had, zonder tussendoor opnieuw aanbieden van pas.markiep schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:30:
Wat is hier erg aan? je kan de laadpas toch gewoon in de wagen laten? dan kunnen deze beiden gebruiken zo doe ik het ook, werkt prima.markiep schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:30:
Wat betreft het eruit trekken van de kabel (ik heb geen eneco pas maar TNM) dan krijg ik een error te zien bij de paal en als ik de pas dan voor houdt dan stopt de sessie.
Ik had dit ook gezien, ik weet alleen niet of de lease maatschappij het er mee eens is als dit bij een andere partij gedaan wordt.GAEvakYD schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:41:
[...]
of
Zal eens gaan informeren.
Pas terugleggen lijkt me gewoon irritant, zou liever 2 druppels / sleutelhangers hebben.
Maar zoals @AlexZuH beschrijft kan ik 's ochtends gewoon ontkoppelen, instappen en wegrijden. Of als ik er niet ben en de pas wel bij me heb kan de vrouw hetzelfde doen.
Starten van een laadsessie ontkom je er dan inderdaad niet aan; bij thuiskomst naar de wallbox lopen, (vaste) kabel pakken, inpluggen, pas aanbieden, terug lopen naar deur aan kant bestuurder, naar binnen leunen of weer helemaal gaan zitten om de pas netjes in het middenconsole kwijt te kunnen.
Ach ik chargeer het natuurljik een beetje. Maar als je dat iedere dag 2 keer moet doen is het best de moeite om na te denken over alternatieven. Enorm jammer dat de paal de auto niet gewoon herkend.
Maar zoals @AlexZuH beschrijft kan ik 's ochtends gewoon ontkoppelen, instappen en wegrijden. Of als ik er niet ben en de pas wel bij me heb kan de vrouw hetzelfde doen.
Starten van een laadsessie ontkom je er dan inderdaad niet aan; bij thuiskomst naar de wallbox lopen, (vaste) kabel pakken, inpluggen, pas aanbieden, terug lopen naar deur aan kant bestuurder, naar binnen leunen of weer helemaal gaan zitten om de pas netjes in het middenconsole kwijt te kunnen.
Ach ik chargeer het natuurljik een beetje. Maar als je dat iedere dag 2 keer moet doen is het best de moeite om na te denken over alternatieven. Enorm jammer dat de paal de auto niet gewoon herkend.
patman070 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:39:
[...]
Wat is hier erg aan? je kan de laadpas toch gewoon in de wagen laten? dan kunnen deze beiden gebruiken zo doe ik het ook, werkt prima.
Wat betreft het eruit trekken van de kabel (ik heb geen eneco pas maar TNM) dan krijg ik een error te zien bij de paal en als ik de pas dan voor houdt dan stopt de sessie.
Kan makkelijker.... thuiskomen, uitstappen met pas in je hand, Bliep bij de wallbox, kabel erin rammen, en omlopen om de pas meteen in het dashboardkleppie op te bergen, spullen pakken en doei.
We gaan het meemaken over een paar weken!
AlexZuH schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:58:
Kan makkelijker.... thuiskomen, uitstappen met pas in je hand, Bliep bij de wallbox, kabel erin rammen, en omlopen om de pas meteen in het dashboardkleppie op te bergen, spullen pakken en doei.
Wat wordt bedoeld met 'geassisteerde inhaalhulp'?kw_nl schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 18:29:
[...]
Ik heb de screenshots gekopieerd van Facebook, ik ben dus niet de bron:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb zo'n paal en zie totaal niet wat het probleem is om daar 2 passen voor aan te schaffen (Zeker als het geld kost) maar ik ben nogal inconsequent als het om opruimen van passen gaat.markiep schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:30:
Dus wat ik nu doe, ik stap 's avonds uit de auto, neem mijn pasje mee uit de auto, gooi hem aan de lader, doe de deur op slot, neem (per ongeluk) mijn pasje mee, hang deze op bij de rest van de sleutels en diegene die als eerste de volgende ochtend vertrekt neemt dat ding mee, haalt de auto van de lader, stapt in de auto en legt de laadpas weer terug.
Zelfde effect, minder werk, het scheelt je 2 keer in de auto stappen
Overigens kun je ook een andere laadpas aanschaffen dan de Eneco (die wel gratis is) en daarmee een alternatieve laadpaas aanbieden bij Eneco.
Ook dat is mij al eens gebeurd in mijn enthousiasme dat ik per ongeluk die van Shell Recharge hebt gebruikt.
Mocht dat echt een must zijn, kun je natuurlijk een gratis laadpas ergens aanvragen, met de meest gunstige tarieven.
Dit staat in de brochure:Mavom schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:48:
[...]
Wat wordt bedoeld met 'geassisteerde inhaalhulp'?
:fill(white):strip_exif()/f/image/3R7ZWSkPMHo7EN6JJBarNwUn.png?f=user_large)
Deze zou dus ook nog moeten komen, of zit die ook in deze update?
/f/image/lOxuqyKp1zeXtlLAle5NcY5v.png?f=fotoalbum_large)
Prachtige functie, als je je auto niet vooruit geparkeerd krijgt in een vak, kun je beter nog even langs CBR...

/f/image/BrgvBc8C1qN7Tlruvz5UGAnp.png?f=fotoalbum_large)
Is toch handig als je super dicht langs een muurtje wil staan oid?Tukker87 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:59:
Prachtige functie, als je je auto niet vooruit geparkeerd krijgt in een vak, kun je beter nog even langs CBR...![]()
[Afbeelding]
Dat staat ook in de uitleg, maar het plaatje is slecht gekozen aangezien dat ook wel zonder te doen isPixal schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:17:
[...]
Is toch handig als je super dicht langs een muurtje wil staan oid?
Mbt laadpaal kan ik je niet helpen, merk wel dat er steeds meer laadpalen zijn als je terugkomt na laden en auto (in dit geval e-golf, wachtend op berichtgeving mbt bestelde enyaqmarkiep schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:30:
Met maar 1 pas is inderdaad ruk, daarom bij huidige e-golf laadpas in auto aanwezig, andere auto is niet elektrisch en laadpas in auto laten is persoonlijke keuze met alle voor- en nadelen erbij
Bij mij met Alfen Eve Single Pro + MTC is het laadkabel los = einde sessie.markiep schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:30:
Ik bied de laadsleutel alleen aan bij start van de sessie. Als ik in de ochtend de klimatisering gebruik is net nog dezelfde sessie (kabel is dan niet los geweest).
Die functie lijkt mij perfect voor als de autos wat dicht op elkaar staan ook. Ik heb vaak genoeg dat ik amper in en auto de auto kan komen.Tukker87 schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 15:59:
[...]
Prachtige functie, als je je auto niet vooruit geparkeerd krijgt in een vak, kun je beter nog even langs CBR...![]()
[Afbeelding]
Ik heb een laadsleutel aan mijn sleutelbos. Nooit meer pas terugleggen, werkt ideaal.markiep schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 14:56:
[...]
Wellicht een tip. Meeste aanbieders kunnen dit wel leveren. Mijn leasemij in elk geval wel.
🤔 nee, ga ik de volgende keer proberen. Thanks voor de tipAlex Timmermans schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:27:
[...]
Ook niet na het sluiten van de auto en daarna weer openen?
Voor mij is dat een oplossing voor een probleem wat ik nog nooit heb gehad, maar als het handig is voor een groep is het super dat dit er is.Pixal schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:17:
[...]
Is toch handig als je super dicht langs een muurtje wil staan oid?
Ik heb het sterke vermoeden dat mijn Enyaq geen OTA updates ontvangt. Dit kan toch niet uitgeschakeld worden door dealer of zo? Inmiddels 15.000 km op de teller in 4,5 maand dus tijd genoeg gehad om een update te ontvangen. Ook nog nooit een melding van update gehad. Iemand anders ook dit vermoeden?
Ha dat zou top zijn. Ik heb de optie trekhaak voorbereiding niet besteld, achteraf wellicht wat spijt maar als de kabelboom dan toch aangelegd is, blijkt het weer, wat een farce het allemaal is ( zoals ook veel electronische opties).GAEvakYD schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 21:41:
[...]
Dat verhaal hoorde ik ook bij een Skoda dealer. Volgens mij is trekhaak voorbereiding wel standaard op alle modellen
Nee want trekhaak voorbereiding is niet standaard, hierboven ook al gezegd. Neemt niet weg dat je ook zonder trekhaakvoorbereiding achteraf nog een trekhaak kunt laten monteren alleen is het dan wat meer werk.Kaaschef schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:41:
[...]
Ha dat zou top zijn. Ik heb de optie trekhaak voorbereiding niet besteld, achteraf wellicht wat spijt maar als de kabelboom dan toch aangelegd is, blijkt het weer, wat een farce het allemaal is ( zoals ook veel electronische opties).
https://shop.skoda.nl/aut...ort/trekhaken/enyaq-iv%2F
[ Voor 6% gewijzigd door Martinique op 27-10-2021 20:00 ]
Thanks, Meerprijs valt me reuze mee. trekhaak an sich is nog (te)duur.Martinique schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:56:
[...]
Nee want trekhaak voorbereiding is niet standaard, hierboven ook al gezegd. Neemt niet weg dat je ook zonder trekhaakvoorbereiding achteraf nog een trekhaak kunt laten monteren alleen is het dan wat meer werk.
https://shop.skoda.nl/aut...ort/trekhaken/enyaq-iv%2F
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2