Let op....is remote. Dus je staat zelf buiten de auto.Pixal schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:17:
[...]
Is toch handig als je super dicht langs een muurtje wil staan oid?
Dan moet je een andere parkeerplek zoekenSSJVegito schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 16:49:
[...]
Die functie lijkt mij perfect voor als de autos wat dicht op elkaar staan ook. Ik heb vaak genoeg dat ik amper in en auto de auto kan komen.
Ik zou dat echt nooit daarvoor gebruiken. Stel je voor dat die andere auto deze functie niet heeft (99% kans) en de kinderen lekker de deuren opengooien… nee bedankt
Enige use case is een hele krappe garage/carport waar je zelf de controle heb over wat er rond de auto gebeurd.
2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30
Is hier een keer gepost hoe je dat kan zien in infotainment, volgens mij was het iets swipen.DirkBouwman schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 19:35:
Ik heb het sterke vermoeden dat mijn Enyaq geen OTA updates ontvangt. Dit kan toch niet uitgeschakeld worden door dealer of zo? Inmiddels 15.000 km op de teller in 4,5 maand dus tijd genoeg gehad om een update te ontvangen. Ook nog nooit een melding van update gehad. Iemand anders ook dit vermoeden?
Mogelijk zoekterm 'update' gebruiken en levert dat betreffende post.
Ja bedoel ik toch? Als je zo weinig ruimte hebt dat je deur niet eens fatsoenlijk open zou kunnen, dan stap je eerst uit.goetfoud schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:00:
[...]
Let op....is remote. Dus je staat zelf buiten de auto.
Ik parkeer aan de straat waar de auto's soms vrij dicht op elkaar staan en als ik dan mijn kind uit de auto moet halen wordt dat krap of in de auto dus het zou voor mij ideaal zijn.Rene schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:01:
[...]
Dan moet je een andere parkeerplek zoeken.
Ik zou dat echt nooit daarvoor gebruiken. Stel je voor dat die andere auto deze functie niet heeft (99% kans) en de kinderen lekker de deuren opengooien… nee bedankt![]()
Enige use case is een hele krappe garage/carport waar je zelf de controle heb over wat er rond de auto gebeurd.
Zoiets dan?Enige use case is een hele krappe garage/carport waar je zelf de controle heb over wat er rond de auto gebeurd.
YouTube: Man bijt hond - Het dorp
😆
Ik kwam vorige week trouwens nog achter een hele nuttige feature. Ik hing de fietsendrager aan de trekhaak, en er ging een lampje branden op het display van de Enyaq. Ik ga naar de meldingen in het infotainment en wat zegt hij? Ik moet het rechter knipperlicht van de aanhanger controleren. En zowaar, inderdaad, het rechter knipperlicht was stuk! Lampje vervangen, melding weg. Echt top!
Ik ben niet bepaald een zuinige rijder haal nu 380km / 90% ladenkx22 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:40:
Iemand al met een IV80 en hoeveel km kan je nu daadwerkelijk ermee rijden?
Met de E-Mach halen ze niet eens 300 km met 75kWh batterij.
Ik zit doorgaans om en nabij de 400-410 met een 100% charge, en dat is omdat ik A) veel woonwijkverkeer doe (schoolruns) en dan 120 op de snelweg vanuit Almere naar Amsterdam Zuid-Oost doe, enrieel schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 01:57:
[...]
Ik ben niet bepaald een zuinige rijder haal nu 380km / 90% laden
(C; nooit leegrijdt, minder dan 15-20% krijg ik jeuk, tenzij ik een langere geplande rit heb).
Standaard in B-modus maar nagenoeg nooit in ECO stand, of climate uit. "zoals ik gewend was mn ICE te rijden" zeg maar.
[ Voor 8% gewijzigd door AlexZuH op 28-10-2021 09:26 ]
Home knop ingedrukt houden. Dan krijg je versies te zien maar dan weet je natuurlijk nog niet of je nieuwste versie hebt. De update optie die er ook achter dat menu zit lijkt niets te doen. Vandaar de vraag.knirrebir schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 21:02:
[...]
Is hier een keer gepost hoe je dat kan zien in infotainment, volgens mij was het iets swipen.
Mogelijk zoekterm 'update' gebruiken en levert dat betreffende post.
Eerste grote update bestaande modellen pas verwacht voorjaar 2022.DirkBouwman schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:27:
[...]
Home knop ingedrukt houden. Dan krijg je versies te zien maar dan weet je natuurlijk nog niet of je nieuwste versie hebt. De update optie die er ook achter dat menu zit lijkt niets te doen. Vandaar de vraag.
YouTube: nextnews: Tesla Model Y kommt teurer, Enyaq OTA, neue Rückrufe, VW I...
Hmm, als ik het goed begrijp zegt hij ook dat de huidig uitgeleverde Enyaqs waarschijnlijk naar de dealer moeten voor de eerste grote update?frankdaan schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:32:
[...]
Eerste grote update bestaande modellen pas verwacht voorjaar 2022.
YouTube: nextnews: Tesla Model Y kommt teurer, Enyaq OTA, neue Rückrufe, VW I...

Dat was al eerder genoemd toch?iRbn schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:52:
[...]
Hmm, als ik het goed begrijp zegt hij ook dat de huidig uitgeleverde Enyaqs waarschijnlijk naar de dealer moeten voor de eerste grote update?
Dat heb ik gemist dan, ik dacht dat alle Enyaqs OTA updates ondersteunen, maar voor de eerste grote update is dus nog een bezoekje aan de dealer nodig?
Ja, ik dacht dat iemand dat hier al gemeld had dus het verbaasd mij niks. Maar zeker weten doe ik het natuurlijk ook niet, ik haal de informatie ook maar uit de posts hier.iRbn schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 10:55:
[...]
Dat heb ik gemist dan, ik dacht dat alle Enyaqs OTA updates ondersteunen, maar voor de eerste grote update is dus nog een bezoekje aan de dealer nodig?
Een nieuw lid hier :zwaai:
Vandaag de Skoda Enyaq iV 80 besteld via Lease bij de dealer (België)
Nog geen leverdatum. Ben zeer benieuwd.
Hopelijk komt het allemaal een beetje goed want ik lees wel wat problemen met deze wagen.
Ik rij al 10 jaar Skoda en ben er zeer tevreden van dus toch maar opnieuw gekozen voor Skoda.
Rij nu met een Superb 2.0 TDI. Het elektrisch rijden gaat dus een geheel nieuwe ervaring zijn.
Hopelijk komt het allemaal een beetje goed want ik lees wel wat problemen met deze wagen.
Ik rij al 10 jaar Skoda en ben er zeer tevreden van dus toch maar opnieuw gekozen voor Skoda.
Rij nu met een Superb 2.0 TDI. Het elektrisch rijden gaat dus een geheel nieuwe ervaring zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Flitz op 28-10-2021 11:01 ]
Mijn ervaring tot nu toe is dat de ik de Superb in zijn algemeen een fijnere auto vind maar dat het elektrisch rijden wel echt super relaxed is. Ik krijg de auto als het goed is vandaag dus ik ga het meemaken of de auto zelf toch misschien beter bevalt dan de Superb.Flitz schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:00:
Een nieuw lid hier :zwaai:
@Cloclo100 welke dealer heb je dit vandaan? Want ik hoor zojuist precies het tegenovergestelde van de dealer. Namelijk dat deze update alleen is voor nieuw geproduceerde modellen. En dat reeds geleverd modellen dus niet in aanmerking komen voor (ook deze software matige) update.Cloclo100 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:11:
Zonet even met mijn garage gecommuniceerd. Die updates komen inderdaad voor elke auto, behalve de hardware updates zoals die SOS-knop.
Ah goed om te weten dat onze splinternieuwe 2021 auto’s nu al EOL zijn betreft software-updatessebari schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:30:
[...]
@Cloclo100 welke dealer heb je dit vandaan? Want ik hoor zojuist precies het tegenovergestelde van de dealer. Namelijk dat deze update alleen is voor nieuw geproduceerde modellen. En dat reeds geleverd modellen dus niet in aanmerking komen voor (ook deze software matige) update.
Lijkt me sterk.
Dat strookt niet echt met de screenshots in dit topic en de beschrijving die daar bij staat, zoals auto's voor week 48 geproduceerd. + het feit dat dealers niet altijd even goed op de hoogte zijn, wat al vaker in dit topic naar voren is gekomen.sebari schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:30:
[...]
@Cloclo100 welke dealer heb je dit vandaan? Want ik hoor zojuist precies het tegenovergestelde van de dealer. Namelijk dat deze update alleen is voor nieuw geproduceerde modellen. En dat reeds geleverd modellen dus niet in aanmerking komen voor (ook deze software matige) update.
Jan_A | 80 | Race Blue | WK17 | WK50/WK04 | Aankomst in BE: 5/11 | Geschatte leverdatum bekend, nog niet in productie | Auto Natie Kapellen (Rietje) / LeasePlan | Lease
Moest eigenlijk in het topic "Het grote Enyaq levertijden topic"
Moest eigenlijk in het topic "Het grote Enyaq levertijden topic"
[ Voor 15% gewijzigd door Jan_A op 28-10-2021 13:26 . Reden: Moest eigenlijk in het topic "Het grote Enyaq levertijden topic" ]
Zojuist akkoord gegeven op een voorraad model Enyaq First Edition die in de showroom stond en na wat navraag nog te koop was. Wel een stuk ruiger aangekleed dan ik zelf zou doen, maar wel binnen 2 weken rijden.
Ik kom uit een Tesla Model 3 en heb vooral de extra ruimte van Skoda nodig. Het laadnetwerk van Tesla ga ik nog wel missen. Hopelijk klopt de uitspraak dat Tesla dat laadnetwerk inderdaad gaat openen voor iedereen.
Ik kom uit een Tesla Model 3 en heb vooral de extra ruimte van Skoda nodig. Het laadnetwerk van Tesla ga ik nog wel missen. Hopelijk klopt de uitspraak dat Tesla dat laadnetwerk inderdaad gaat openen voor iedereen.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Duplicate post
[ Voor 87% gewijzigd door Flitz op 28-10-2021 14:18 . Reden: Duplicate post ]
Een update van mij, ik heb dus vandaag de auto in ontvangst mogen nemen. Het rijd wel echt heerlijk alleen dat travel assist en de afstand dat die blijft houden van andere autos tot stilstand vind ik wel wat te veel. Ook het optrekken gaat te traag. Als er mensen zijn die hier tips voor hebben dan hoor ik het graag en anders maar even met de settings spelen nog.
:strip_exif()/f/image/ofe4DyuGOL69MtiPV01lEBJa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ofe4DyuGOL69MtiPV01lEBJa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MSVWuyXLOIr54KWvMvh41jDD.jpg?f=fotoalbum_large)
De afstand kan je regelen op de cruisecontrol hendel boven op. Meestal gebruik ik 1 tot Max 2 streepjes. Uiteraard kiest de auto vaak meer afstand dan dat jezelf zou doen. Maar vond het acceptabel. Helemaal als ik alles uit handen geef op de snelweg maakt het mij weinig uit, lekker cruisen.SSJVegito schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:23:
Een update van mij, ik heb dus vandaag de auto in ontvangst mogen nemen. Het rijd wel echt heerlijk alleen dat travel assist en de afstand dat die blijft houden van andere autos tot stilstand vind ik wel wat te veel. Ook het optrekken gaat te traag. Als er mensen zijn die hier tips voor hebben dan hoor ik het graag en anders maar even met de settings spelen nog.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar
In de Q4 kun je de ACC acceleratie op sport, comfort of eco zetten. Wellicht hier ook?SSJVegito schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:23:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
The best is yet to come
https://www.facebook.com/...17&set=gm.587836595768453
:strip_exif()/f/image/U4BYtUQTQCinVYPAPB81L2kY.jpg?f=fotoalbum_large)
facebook
enyaq ook na week 48 op groen
:strip_exif()/f/image/U4BYtUQTQCinVYPAPB81L2kY.jpg?f=fotoalbum_large)
enyaq ook na week 48 op groen
[ Voor 61% gewijzigd door renedg73 op 28-10-2021 17:57 ]
Dat ziet er goed uit. Die van mij stond voor wk 42, jammer dat dat niet te zien is.
Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl
Zelf optrekken!SSJVegito schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:23:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat doe ik nu de hele tijd inderdaad.
Ik ga eens kijken of ik dit kan vinden ergens in het menu.Dean Martin schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:30:
[...]
In de Q4 kun je de ACC acceleratie op sport, comfort of eco zetten. Wellicht hier ook?
yes. Android in dit gevalFJP84 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:51:
[...]
Ook de blauwe pijlen? Is dit met Carplay of Android Auto?
Ik heb iets soortgelijks afgelopen week gehad bij Fastned. Niet ontkoppelen en na opnieuw starten en stoppen was het ontkoppelen wel mogelijk. Dit was met de Vandebron pas.Bixby schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 23:04:
Ik had vandaag en afgelopen weekend na het laden, dat de laadkabel in de auto gelocked bleef. Ook de handmatige unlock-mogelijkheid werkte niet.
Beide keren was het met de e-flux pas.
Uiteindelijk een nieuwe sessie gestart met de Powerpass en weer gestopt. Toen unlockte die wel.
Herkenbaar voor anderen?
Alle andere keren geen problemen gehad.
Nonsens. Welke updates zouden wij dan krijgen? Geen meer? We hebben een half afgewerkt product gekregen met features die in de folder stonden, maar niet leverbaar waren. In de wedloop van de elektrische wagens brengt men een bèta product uit (duidelijk te merken met al de bugs die men langs alle kanten meldt) en via updates krijgen wij de beloofde functionaliteit. Bepaalde upgrades zullen betalend zijn, maar updates zijn voor iedereen. (62k full option betaald trouwens, zou niet logisch zijn)sebari schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 11:30:
[...]
:strip_exif()/f/image/WaqVoAw0XPobzSkwSDiOaOcS.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 7% gewijzigd door Cloclo100 op 28-10-2021 20:58 ]
Heb ik ook gehad (lekkende koelvloeistof) was bij mij een lek in het reservoir (productiefoutje). Misschien iets om naar te kijken.Ocna schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:48:
Ook die van mij vanochtend geleverd, wel even een domper dat de koelvloeistof ergens lekt...
Dealer is het aan het uitzoeken, maar ik schat in dat de wagen terug naar de werkplaats zal moeten.
[Afbeelding]
Welke versie van de software heb je als ik vragen mag. Want bij mij werkt dat niet. Als het lukt zou je een foto kunnen maken (safety first uiteraard).
Lijkt niet het reservoir te zijn, lang verhaal kort:Duncan78 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 20:56:
[...]
Heb ik ook gehad (lekkende koelvloeistof) was bij mij een lek in het reservoir (productiefoutje). Misschien iets om naar te kijken.
:strip_exif()/f/image/hEpk1Rso2NBLi0p4BO7KYDY6.jpg?f=fotoalbum_large)
Wel een volle vijf uur van de auto kunnen genieten...
Dat is ook klote zeg, wacht je lang op de auto en dan krijg je dat gezeik. Succes ermee.Ocna schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:08:
[...]
Lijkt niet het reservoir te zijn, lang verhaal kort:
[Afbeelding]
Fysiek knopje "mode" (rijmodus) drukken. Zet hem in sport en je merkt meteen verschil. In individual modus kun je alles zelf instellen en spelen met acc (eco/comfort/sport).SSJVegito schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 16:23:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Helaas zal je elke keer als je weer instapt modus moeten kiezen. En regelmatig verliest die zelfs ook mijn instellingen. Maar zoals het er nu uit ziet wordt dit in de toekomst wel mogelijk gemaakt.
Herkenbaar gevoel. 10 minuten uit de showroom gereden, daarna week lang weer in de garage voor een defect. Inmiddels weer 7000km zonder problemen gereden. Het komt goed!Ocna schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:08:
[...]
[Afbeelding]
.
[ Voor 99% gewijzigd door Genestealer op 28-10-2021 21:26 ]
OuchOcna schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:08:
[...]
[Afbeelding]
Serieus? Waze of Google Maps via Android Auto en dan blauwe pijlen zichtbaar.
Daar zitten vele op te wachten.
Heb je pics? Welke sofware versie etc etc.
Zou geweldig zijn!!
Bedankt, heb het net getest en leek inderdaad sneller te zijn. Heb dan de aandrijving op sport gezet en de rest op comfort.Genestealer schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:22:
[...]
Fysiek knopje "mode" (rijmodus) drukken. Zet hem in sport en je merkt meteen verschil. In individual modus kun je alles zelf instellen en spelen met acc (eco/comfort/sport).
Helaas zal je elke keer als je weer instapt modus moeten kiezen. En regelmatig verliest die zelfs ook mijn instellingen. Maar zoals het er nu uit ziet wordt dit in de toekomst wel mogelijk gemaakt.
Neem aan een enyaq 80, is prettig om erbij te meldenrieel schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 01:57:
Ik ben niet bepaald een zuinige rijder haal nu 380km / 90% laden
Ook een 80 toch?AlexZuH schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 09:26:
Ik zit doorgaans om en nabij de 400-410 met een 100% charge, en dat is omdat ik A) veel woonwijkverkeer doe (schoolruns) en dan 120 op de snelweg vanuit Almere naar Amsterdam Zuid-Oost doe, envaak genoeg voorklimatisering zonder aansluiting aan de wallbox.
(C; nooit leegrijdt, minder dan 15-20% krijg ik jeuk, tenzij ik een langere geplande rit heb).
Standaard in B-modus maar nagenoeg nooit in ECO stand, of climate uit. "zoals ik gewend was mn ICE te rijden" zeg maar.
Jij hebt een 80, dat weet ik nogFJP84 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:09:
Ik zit rond 420 - 450 km
Wat zuur zeg!Ocna schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:08:
[...]
[Afbeelding]

Overdrijven is ook een vakCloclo100 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 20:53:
[...]
Nonsens. Welke updates zouden wij dan krijgen? Geen meer? We hebben een half afgewerkt product gekregen met features die in de folder stonden, maar niet leverbaar waren. In de wedloop van de elektrische wagens brengt men een bèta product uit (duidelijk te merken met al de bugs die men langs alle kanten meldt) en via updates krijgen wij de beloofde functionaliteit. Bepaalde upgrades zullen betalend zijn, maar updates zijn voor iedereen. (62k full option betaald trouwens, zou niet logisch zijn)
Ik geniet elke dag van mijn Enyaq, rijdt als een zonnetje en voelt absoluut niet als een ‘half afgewerkt product’ of ‘beta’.
Vind het na een paar duizend kilometers nog steeds een zeer fijne solide auto.
Met een BEV word je je veel bewuster van wat weer en rijgedrag met de werkelijke range doet. Nu 10.000km sinds 3 september en je ziet de max door de temperatuur teruglopen. Maar een paar dagen met 130+ jakkeren over de Nederlandse wegen met regen en tegenwind doet ook veel.kx22 schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:40:
Iemand al met een IV80 en hoeveel km kan je nu daadwerkelijk ermee rijden?
Met de E-Mach halen ze niet eens 300 km met 75kWh batterij.
Mid september met >20 graden en vooral provinciale wegen was 530km haalbaar (bij 100%). Vanacht opgeladen tot 90% na een aantal herfstige dagen en veel snelweg: 315km range.
Gemiddeld verbruik over het totaal is bij mij nu 18.3kwh/100km. Dat komt neer op 420 werkelijke kilometers met de 77kwh netto capaciteit.
Betreft een 80 zonder wp en met 21". Ik rij 90% in aangepaste modus met clima op eco en aandrijving/acc op sport.
[ Voor 13% gewijzigd door Trebor78 op 29-10-2021 11:08 ]
Mee eens. Na 10.000km geen storing alleen een kraakje in een stoel. Dat is geen beta... ik kan mij mijn eerste v40 in november 2012 herinneren... ook een vroege serie. Wel technisch kinderziekten en een terugroepactie. Maar nooit als een beta ervaren. Ik ben het er wel mee eens dat (gratis) updates noodzakelijk zijn om het product beter op de verwachtingen aan te laten sluiten. Voor mij persoonlijk zijn dat secundaire zaken die geen invloed hebben op het rijden, maar wel op het gebruik van het complete plaatje.Wootism schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:12:
[...]
Overdrijven is ook een vak
Ik geniet elke dag van mijn Enyaq, rijdt als een zonnetje en voelt absoluut niet als een ‘half afgewerkt product’ of ‘beta’.
Vind het na een paar duizend kilometers nog steeds een zeer fijne solide auto.
Als ik kijk met welke functies skoda stoefte op hun website in april, onderdelen van packages, die gewoon niet beschikbaar zijn, dan is dat (deels) beta. En iemand die geen problemen heeft gehad, bvb infotainment freezes om al maar eentje te noemen, dat geloof ik niet sorry.Trebor78 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:53:
[...]
Mee eens. Na 10.000km geen storing alleen een kraakje in een stoel. Dat is geen beta... ik kan mij mijn eerste v40 in november 2012 herinneren... ook een vroege serie. Wel technisch kinderziekten en een terugroepactie. Maar nooit als een beta ervaren. Ik ben het er wel mee eens dat (gratis) updates noodzakelijk zijn om het product beter op de verwachtingen aan te laten sluiten. Voor mij persoonlijk zijn dat secundaire zaken die geen invloed hebben op het rijden, maar wel op het gebruik van het complete plaatje.
En laten we geen dingen door mekaar halen, ik ben nl. ook zeer tevreden over de wagen zelf en mag niet klagen over storingen. Maar ik mag ook vinden dat ik aan veel dingen merk dat de ontwikkeling gewoonweg niet áf was bij introductie. En dan frustreert mij mss gewoon de traagheid waarmee die updates komen(denk daarbij ook maar aan die useless app, en dat voor het vlaggenschip van de toekomst).
[ Voor 17% gewijzigd door Cloclo100 op 29-10-2021 11:28 ]
Dan ben ik blij voor je dat je geen ID4 hebt besteld; met deze instelling had je waarschijnlijk nu een burn-out gehad.Cloclo100 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:17:
[...]
Als ik kijk met welke functies skoda stoefte op hun website in april, onderdelen van packages, die gewoon niet beschikbaar zijn, dan is dat (deels) beta. En iemand die geen problemen heeft gehad, bvb infotainment freezes om al maar eentje te noemen, dat geloof ik niet sorry.
En laten we geen dingen door mekaar halen, ik ben nl. ook zeer tevreden over de wagen zelf en mag niet klagen over storingen. Maar ik mag ook vinden dat ik aan veel dingen merk dat de ontwikkeling gewoonweg niet áf was bij introductie. En dan frustreert mij mss gewoon de traagheid waarmee die updates komen(denk daarbij ook maar aan die useless app, en dat voor het vlaggenschip van de toekomst).
Het ligt denk ik een beetje aan je mindset. Ik ben me ervan bewust dat ik een early-adaptor ben en mijn product door updates steeds beter wordt.
Daarbij heb ik liever wat minder functies die prima werken, dan veel functies die halfbakken werken.
Ik ben nu al tevreden met mijn Enyaq, en als ik zie wat voor mooie updates er in het verschiet liggen wordt dat alleen maar meer.
ik heb een snelkoppeling toegevoegd voor apple carplay, maar nu krijg ik alleen apple carplay in een kleiner scherm op beeld. Het is al eens eerder voorbij gekomen, maar hoe kan ik dit weer terug draaien dat het helemaal weer in beeld is. Kan het nergens vinden...
Ik snap niet waarom iedereen hier zo valt over die gratis updates. Je mag updates / verbeteringen aan functies verwachten, welke je al hebt. Uitbreiding of additionele functionaliteit krijg je toch nergens anders? Dat een aantal zaken niet hardware gebonden (blijken) te zijn, zoals de upgrade snelladen, dat kan zijn, maar maakt jet niet meteen gerechtigd om er aanspraak op te maken?
Update en upgrade zijn wat mij betreft de keywords, en dat er tegenwoordig meer in praktijk wordt getest dat is een feit. Ook een feit is dat wij hier nagenoeg allemaal een Enyaq kopen/leasen/huren/bestellen/rijden of whatever, en daar zelf voor kiezen, ondanks de perikelen met de VW groep IDX, de iPace en de andere EV's van traditionele autofabrikanten, en de manier waarop die industrie met hun klanten omgaat. Ben je het er niet mee eens, dan zou ik zeggen, neem het product niet af. Zijn er genoeg mensen ontevreden over, dan zakken de verkopen vanzelf in. Ga je er wel mee akkoord, maar hoop je dat het anders zal gaan, dan zul je iets meer flexibiliteit moeten tonen, of je verwachtingen bijstellen. In het ergste geval ontbind je het koopcontract op basis van valse advertising of weet ik wat wettelijk gezien mogelijk is.
Dat gezegd hebbende, ik hoop dat ik mn Android Auto / GMAPS instructie met AR op de HUD kan krijgen, dat zou wel het e.e.a. toevoegen, voor de rest mis ik eigenlijk (nog) niets. (behalve de TA, waar ik wel het knopje op het stuur voor heb, maar waar helaas niets mee gebeurt)
Update en upgrade zijn wat mij betreft de keywords, en dat er tegenwoordig meer in praktijk wordt getest dat is een feit. Ook een feit is dat wij hier nagenoeg allemaal een Enyaq kopen/leasen/huren/bestellen/rijden of whatever, en daar zelf voor kiezen, ondanks de perikelen met de VW groep IDX, de iPace en de andere EV's van traditionele autofabrikanten, en de manier waarop die industrie met hun klanten omgaat. Ben je het er niet mee eens, dan zou ik zeggen, neem het product niet af. Zijn er genoeg mensen ontevreden over, dan zakken de verkopen vanzelf in. Ga je er wel mee akkoord, maar hoop je dat het anders zal gaan, dan zul je iets meer flexibiliteit moeten tonen, of je verwachtingen bijstellen. In het ergste geval ontbind je het koopcontract op basis van valse advertising of weet ik wat wettelijk gezien mogelijk is.
Dat gezegd hebbende, ik hoop dat ik mn Android Auto / GMAPS instructie met AR op de HUD kan krijgen, dat zou wel het e.e.a. toevoegen, voor de rest mis ik eigenlijk (nog) niets. (behalve de TA, waar ik wel het knopje op het stuur voor heb, maar waar helaas niets mee gebeurt)
[ Voor 11% gewijzigd door AlexZuH op 29-10-2021 13:52 . Reden: zinsconstrucites en spelfouten. ]
Als je de carplay/AA widget gebruikt dan wordt het vervolgens altijd klein weergegeven.sebbe_1 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:14:
ik heb een snelkoppeling toegevoegd voor apple carplay, maar nu krijg ik alleen apple carplay in een kleiner scherm op beeld. Het is al eens eerder voorbij gekomen, maar hoe kan ik dit weer terug draaien dat het helemaal weer in beeld is. Kan het nergens vinden...
Oplossing; widget verwijderen (gaat dan om de grote widget 4x3 ofzo). Snelkoppeling van 1x1 widget naar Carplay/AA maakt niet uit.
En net een update van de werkplaats, lekke radiateur. Ze zien ook iets van impact van steenslag of iets dergelijks. Ook niet duidelijk of het al was bij aflevering of de 30 km die ik er mee gereden heb. Maandag wordt er een nieuwe radiateur gemonteerd en kan ik als het goed is einde dag de auto ophalen.Ocna schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:08:
[...]
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/2qMvBX13ka4BCpNZJaf0PwTN.jpg?f=user_large)
Aardig om te zien hoe de Enyaq juist aan het eind van de rit het resterende bereik opnieuw berekend. Deze grafiek (gemaakt via Home Assistant) is van een i60 op 80% geladen: 251Km bereik. Dan na een ritje van ongeveer 8Km, en zonder laden, 253Km bereik. En met name een grote sprong op het moment dat het contact wordt uitgezet.
Wat is er zo bijzonder aan die SOS-knop met tekst? Dit is een wijziging vanaf week 48 volgens eerdere berichten, maar ik rij een in Enyaq waarbij volgens zeggen in week 24 de productie van is gestart. En wat zie ik:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xXY2EQzsjo2tIVzh7RpaIdvQ.jpg?f=user_large)
Ik had trouwens vanmiddag tijdens het rijden een storing in de combinatie van Spotify, Android Auto en Enyaq. De muziek wou niet starten waar deze gebleven was tijdens de vorige rit. Ook op de telefoon was de Spotify-App bevroren, dus telefoon uitgezet om opnieuw op te starten en vlak nadat de telefoon uitging, ging het grote scherm van de Enyaq ook helemaal op zwart na een minuutje begon het entertainment systeem vanzelf weer opnieuw op te starten en werkte alles weer feilloos.
Als het entertainment systeem uitvalt, dan verdwijnen er wel gelijk een hoop functies is mij opgevallen. Geen geklik meer bij het gebruik van de richtingaanwijzer, knoppen op het stuur doen niks meer en geen bediening klimaatsysteem.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xXY2EQzsjo2tIVzh7RpaIdvQ.jpg?f=user_large)
Ik had trouwens vanmiddag tijdens het rijden een storing in de combinatie van Spotify, Android Auto en Enyaq. De muziek wou niet starten waar deze gebleven was tijdens de vorige rit. Ook op de telefoon was de Spotify-App bevroren, dus telefoon uitgezet om opnieuw op te starten en vlak nadat de telefoon uitging, ging het grote scherm van de Enyaq ook helemaal op zwart na een minuutje begon het entertainment systeem vanzelf weer opnieuw op te starten en werkte alles weer feilloos.
Als het entertainment systeem uitvalt, dan verdwijnen er wel gelijk een hoop functies is mij opgevallen. Geen geklik meer bij het gebruik van de richtingaanwijzer, knoppen op het stuur doen niks meer en geen bediening klimaatsysteem.
Door de Apple Carplay uit je homescreen van het Navigatiesysteem te halen.sebbe_1 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:14:
Beter kun je middenonderin een snelkoppeling plaatsen naar Carplay. (Dus niet in het homescreen)
Deze knop heeft iedereen.Arosa schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:25:
Wat is er zo bijzonder aan die SOS-knop met tekst? Dit is een wijziging vanaf week 48 volgens eerdere berichten, maar ik rij een in Enyaq waarbij volgens zeggen in week 24 de productie van is gestart. En wat zie ik:
[Afbeelding]
Het ging om de tekst op de knop die onder dat afdekplaatje zit. Als je hem open klikt zul je zien dat er niks op die rode knop geprint staat.
Oke @Wootism , ik hoop dan nooit het afdekplaatje te hoeven verwijderen. Ik zal het wel verkeerd begrijpen, maar ik vind het vreemd als je eerst iets moet verwijderen op alarm te slaan.
In principe gaat het ook automatisch, maar het is ook handmatig mogelijk. 🙂Arosa schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:11:
Oke @Wootism , ik hoop dan nooit het afdekplaatje te hoeven verwijderen. Ik zal het wel verkeerd begrijpen, maar ik vind het vreemd als je eerst iets moet verwijderen op alarm te slaan.
Plus je kunt er gewoon op drukken. Rode knopje zit er onder. Dit is het klepje. Althans in mijn test-rit.
Ik ben er niet verantwoordelijk voor als jij per ongeluk een raket afvuurt 😉
[ Voor 19% gewijzigd door Tukker87 op 29-10-2021 17:13 ]
Heel normaal, voorkomt per ongeluk activeren.Arosa schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:11:
Zit ook op mijn marifoon
Wordt bij een ongeluk trouwens automatisch geactiveerd😉sparks schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:28:
[...]
Heel normaal, voorkomt per ongeluk activeren.
Zit ook op mijn marifoon
Ik zeg toch ook: ‘als je hem open klikt’.Arosa schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 17:11:
De daadwerkelijke 🆘-knop zit achter dat klepje.
Fijn morgen/volgende week toch even afspraak bij dealer maken, krijg nu elke keer parkeersensoren voor schoonmaken, en bij het schoonmaaktje ondekte ik een klein kuiltje van steenslag op 1 van de sensoren, irritant piepje als je nu langzaam/file rijdt iemand anders dit ook al eens gehad? gaat mij om links voor boven
Dan zal de toon in mijn bericht verkeerd aangekomen zijn, was niet de bedoeling om zo over te komen. Ik ben nogmaals zeer tevreden over de wagen, alleen softwarematig vaak het gevoel dat het half af is of te traag of niet reageert,of sommige zaken niet intuïtief genoeg of te weinig doorgetest. En een early adopter mag ook een volledig werkend product krijgen hoor, misschien nog eens even de definitie daarvan opzoeken 😜. Kritisch zijn mag, ik heb weinig last van storingen maar als je andere getuigenissen leest is het vaak heel schrijnend, en dat heeft niets met early adoption te maken. Prettig weekend allemaal!Wootism schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:42:
[...]
Dan ben ik blij voor je dat je geen ID4 hebt besteld; met deze instelling had je waarschijnlijk nu een burn-out gehad.
Het ligt denk ik een beetje aan je mindset. Ik ben me ervan bewust dat ik een early-adaptor ben en mijn product door updates steeds beter wordt.
Daarbij heb ik liever wat minder functies die prima werken, dan veel functies die halfbakken werken.
Ik ben nu al tevreden met mijn Enyaq, en als ik zie wat voor mooie updates er in het verschiet liggen wordt dat alleen maar meer.
[ Voor 7% gewijzigd door Cloclo100 op 29-10-2021 19:48 ]
Vandaag mezelf aangemeld voor dit forum.
Heb op 13-08-21 een iv60 sportline besteld (privé) levering medio feb 22 !?!?
Met als opties;
21 inch
sport plus (inclusief DCC)
assistentie pakket
achteruitrijcamera en parkeersensoren voor.
Trekhaak
Vandaag door de nieuwe configurator aan het scrollen en toen viel mij op dat bij het optiepakket "assistentie" de 'side assist' was verwijderd, tevens was de prijs van deze optie verlaagd. Nu heb ik speciaal deze optie aangevinkt omdat ik perse side assist wilde. Bij de dealer langsgegaan en die vertelde idd dat de optie 'side assist' is geschrapt door gebrek aan chips. Helaas zijn aanpassingen
Niet meer mogelijk vd bestelde configuratie je kan wel de huidige schrappen en een nieuwe configureren maar dan wel volgens de nieuwe 22 prijzen en opnieuw achteraan sluiten in de leveringslijst.
Nog wat positief nieuws; het gratis onderhoud is van 5 jaar naar 7 verhoogd dit natuurlijk voor de privé rijders al vermoed ik dat dit er niet zoveel zijn, en oh ja ook nog de bevestiging dat vanaf productieweek48 de snellaadoptie 125 kw standaard is maar dit was volgens mij al wel breed bekend.
Heb op 13-08-21 een iv60 sportline besteld (privé) levering medio feb 22 !?!?
Met als opties;
21 inch
sport plus (inclusief DCC)
assistentie pakket
achteruitrijcamera en parkeersensoren voor.
Trekhaak
Vandaag door de nieuwe configurator aan het scrollen en toen viel mij op dat bij het optiepakket "assistentie" de 'side assist' was verwijderd, tevens was de prijs van deze optie verlaagd. Nu heb ik speciaal deze optie aangevinkt omdat ik perse side assist wilde. Bij de dealer langsgegaan en die vertelde idd dat de optie 'side assist' is geschrapt door gebrek aan chips. Helaas zijn aanpassingen
Niet meer mogelijk vd bestelde configuratie je kan wel de huidige schrappen en een nieuwe configureren maar dan wel volgens de nieuwe 22 prijzen en opnieuw achteraan sluiten in de leveringslijst.
Nog wat positief nieuws; het gratis onderhoud is van 5 jaar naar 7 verhoogd dit natuurlijk voor de privé rijders al vermoed ik dat dit er niet zoveel zijn, en oh ja ook nog de bevestiging dat vanaf productieweek48 de snellaadoptie 125 kw standaard is maar dit was volgens mij al wel breed bekend.
Ik heb me ook vandaag aangemeld voor dit forum, maar zoals het er nu uitziet word ik helaas geen Enyaq berijder. Vandaag vrij genomen om de offerte bij de dealer aan te vragen, sinds gisteren de toegang tot de app van de leasemaatschappij en kan bestellen. Maar tot mijn grote verbazing was vandaag de boodschap van de dealer dat er tot februari geen nieuwe bestellingen worden aangenomen. Als de boodschap nou zou zijn dat de levertijd 3-4 maanden langer wordt, dan is dat beter te begrijpen, maar een orderstop zou betekenen dat ik toch echt iets anders moet gaan zoeken. Voor de vorm toch nog een configuratie laten maken van een Enyaq 80x sportline met mooie opties, maar daarna gaan checken bij de Audi dealer wat daar de mogelijkheden zijn. Q4 etron kan besteld worden, levering verwacht in mei 2022. Ik heb alsnog de poging gedaan de Enyaq te bestellen via de lease applicatie, maar ik ben er bang voor dat ik die volgende week als geweigerde bestelling terugkrijg. Zou ik echt erg jammer vinden. Iemand hier die meer weet over de bestelopties of gebrek daaraan??
Ik heb vorige week van mijn leasemaatschappij vernomen dat de Enyaq voor levering in 2022 ook al uitverkocht is. Ik snap daarom wel dat de er een orderstop is nu. Mijn Enyaq zou nu geleverd worden….dat is naar feb 2022 geschoven.EV_Eric schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 21:22:
Ik heb me ook vandaag aangemeld voor dit forum, maar zoals het er nu uitziet word ik helaas geen Enyaq berijder. Vandaag vrij genomen om de offerte bij de dealer aan te vragen, sinds gisteren de toegang tot de app van de leasemaatschappij en kan bestellen. Maar tot mijn grote verbazing was vandaag de boodschap van de dealer dat er tot februari geen nieuwe bestellingen worden aangenomen. Als de boodschap nou zou zijn dat de levertijd 3-4 maanden langer wordt, dan is dat beter te begrijpen, maar een orderstop zou betekenen dat ik toch echt iets anders moet gaan zoeken. Voor de vorm toch nog een configuratie laten maken van een Enyaq 80x sportline met mooie opties, maar daarna gaan checken bij de Audi dealer wat daar de mogelijkheden zijn. Q4 etron kan besteld worden, levering verwacht in mei 2022. Ik heb alsnog de poging gedaan de Enyaq te bestellen via de lease applicatie, maar ik ben er bang voor dat ik die volgende week als geweigerde bestelling terugkrijg. Zou ik echt erg jammer vinden. Iemand hier die meer weet over de bestelopties of gebrek daaraan??
Vraagje, weet er iemand hoe je travel assist simpel laat resumen? Bij een stoplicht bijvoorbeeld moet ik remmen als die op rood staat maar wil daarna dat die verder gaat. Heeft iemand hier 1 actie voor?
Wat ik nu geprobeerd heb is resume doen van de ACC en dan travel assist weer activeren en dat werkt maar vond de 2 handelingen wat onhandig en travel assist indrukken wordt een snelheid van 20 km/h.
Wat ik nu geprobeerd heb is resume doen van de ACC en dan travel assist weer activeren en dat werkt maar vond de 2 handelingen wat onhandig en travel assist indrukken wordt een snelheid van 20 km/h.
Weet hier iemand of (tenminste bij een Sportline) het "Sportonderstel" en "Dynamic Chassis Control (DCC)" wel of niet te combineren zijn?
De Sportline heeft een "Sportonderstel" en het "Sport" pakket als standaard en ik kan (echter heb ;-)) het "Sport Plus" pakket erbij bestellen,
maar en de online configurator en de prijslijst zeggen dat "Sport Plus" (en dus "Dynamic Chassis Control (DCC)", het enige verschil tussen "Sport" en "Sport Plus") niet "niet beschikbaar" is i.c.m. een "Sportonderstel".
Of komt door het kiezen van "Sport Plus" (en dus "DCC") het "Sportonderstel" 'stiekem' te vervallen?
Ik heb dit al aan Skoda.nl en mijn dealer (A-Point in Amsterdam) gevraagd, maar krijg er (tot nu toe) geen antwoord op.
Dank!
De Sportline heeft een "Sportonderstel" en het "Sport" pakket als standaard en ik kan (echter heb ;-)) het "Sport Plus" pakket erbij bestellen,
maar en de online configurator en de prijslijst zeggen dat "Sport Plus" (en dus "Dynamic Chassis Control (DCC)", het enige verschil tussen "Sport" en "Sport Plus") niet "niet beschikbaar" is i.c.m. een "Sportonderstel".
Of komt door het kiezen van "Sport Plus" (en dus "DCC") het "Sportonderstel" 'stiekem' te vervallen?
Ik heb dit al aan Skoda.nl en mijn dealer (A-Point in Amsterdam) gevraagd, maar krijg er (tot nu toe) geen antwoord op.
Dank!
80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.
Sportonderstel is simpel gezegd een verlaging en strakker afgesteld. Dcc is in te stellen en kan dus ook op sport worden afgesteld waarmee je dus een strakkere afstelling krijgt van het onderstel, snellere response van het pedaal en in het geval van progressieve besturing: een zwaarder stuur
Nee, helaasSSJVegito schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 22:46:
Vraagje, weet er iemand hoe je travel assist simpel laat resumen? Bij een stoplicht bijvoorbeeld moet ik remmen als die op rood staat maar wil daarna dat die verder gaat. Heeft iemand hier 1 actie voor?
vinom in "Het grote Škoda ENYAQ iV topic - Deel 1"
Dat is inderdaad momenteel de snelste manier al wen je er wel snel aan. Ik hoop met deze update dat er e.e.a. eenvoudiger wordt gemaakt.SSJVegito schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 22:46:
[Afbeelding]
Resume van travel assist gaat hopelijk beschikbaar worden via een update. Deze functie zit op auto geproduceerd na wk48 waar eerder in dit topic over geschreven isSSJVegito schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 22:46:
Bedankt allemaal, dan maar op de huidige manier en hopen dat de udpate het wat makkelijker maakt.
Ja klopt Vergeten te melden is idd een 80knirrebir schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 00:53:
[...]
Neem aan een enyaq 80, is prettig om erbij te melden.
Nee hoor, niets verkeerde toon. Prima omschreven! En je hebt mijns inziens helemaal gelijk.Cloclo100 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 19:43:
[...]
Dan zal de toon in mijn bericht verkeerd aangekomen zijn, was niet de bedoeling om zo over te komen. Ik ben nogmaals zeer tevreden over de wagen, alleen softwarematig vaak het gevoel dat het half af is of te traag of niet reageert,of sommige zaken niet intuïtief genoeg of te weinig doorgetest. En een early adopter mag ook een volledig werkend product krijgen hoor, misschien nog eens even de definitie daarvan opzoeken 😜. Kritisch zijn mag, ik heb weinig last van storingen maar als je andere getuigenissen leest is het vaak heel schrijnend, en dat heeft niets met early adoption te maken. Prettig weekend allemaal!
Softwarematig is het simpelweg niet oké. En zeker niet anno 2021.
Op zich begrijpelijk als je een nieuwe auto snel in de markt wil zetten. Maar dan zou je mogen verwachten dat er met enige regelmaat fatsoenlijke updates komen OTA.
Ik heb mijn Enyaq nu bijna 7 maanden, nog geen serieuze update gehad.
Dank! - Ik wist echter wat Sportonderstel en DCC inhouden/zijn, alleen de opmerking "DCC niet beschikbaar icm sportonderstel", dan wel de betekenis ervan, was mij niet duidelijk.Robbie8454 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 23:31:
Sportonderstel is simpel gezegd een verlaging en strakker afgesteld. Dcc is in te stellen en kan dus ook op sport worden afgesteld waarmee je dus een strakkere afstelling krijgt van het onderstel, snellere response van het pedaal en in het geval van progressieve besturing: een zwaarder stuur
Ik heb inmiddels via een PM van een ander lid hier begrepen dat bij het kiezen voor Sport Plus (DCC) bij een sportline het sportonderstel (ten minste de verlaging) vervalt.
Jammer dat dat noch door Škoda noch door de (ten minste mijn) dealer zo duidelijk gecommuniceerd wordt.
80 Sportline, privékoop NL, besteld Za 14/08 w.32 '21, productie Wo 26/01 w.04 '22, banking Di 15/02 w.07 '22, transport Do 07/04 w.14 '22, in NL Do 21/04 w.16 '22, kenteken Di 10/05 w.19 '22, aflevering Vr 13/05 w.19 '22, levertijd 273 d. = 39 w. = 9 m.
Welke anno 2021 bedoel je dan?goetfoud schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 07:07:
[...]
Softwarematig is het simpelweg niet oké. En zeker niet anno 2021.
Voor zover ik weet / gelezen heb, zijn er software issues bij alle merken behalve misschien Tesla. En bij bv. Volvo en Polestar nog vele malen erger dan de paar zaken bij de Enyaq.
Dus de norm voor 2021 is juist dat er software problemen zijn. Los van wat wij vinden dat het zou moeten zijn.
Ik zou ook wel eens de uitdaging aan willen gaan dat alle deelnemers aan dit forum zeggen waar ze werken. Ik denk dat we in no time voor iedere werkgever een waslijst aan niet goedlopende zaken kunnen opsommen.
Relativering is echt een groot goed.
Yes
Zaterdag 6 november ophalen.
Eindelijk net nog op tijd
Zaterdag 6 november ophalen.
Eindelijk net nog op tijd
[ Voor 126% gewijzigd door fz1971 op 30-10-2021 11:13 ]
Zeker, met name bij deze njeuwe generatie auto's waar Tesla toch wel een standaard neergezet heeft mbt software en features.Trebor78 schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 10:53:
[...]
... dat (gratis) updates noodzakelijk zijn om het product beter op de verwachtingen aan te laten sluiten. Voor mij persoonlijk zijn dat secundaire zaken die geen invloed hebben op het rijden, maar wel op het gebruik van het complete plaatje.
Stabiliteit is natuurlijk nr1. maar er is zoveel meer mogelijk, maak daar dan ook gebruik van als fabrikant.
Heeft niks met relativeren te maken, eerder met een verwachtingspatroon als je zoveel geld uitgeeft, en dan een soort van cognitieve dissonantie achteraf. Zoals men hierboven zegt, 7 maanden is de wagen al in Benelux.. En nog niet 1 deftige update, om maar te zwijgen van de app. So far voor de elektrische/digitale voorloper van het merk.. Daar zou je toch een team een week vol op die app moeten zetten om snel functionaliteit bieden? Je orderboekje zit knopvol, geld zat toch?jeroenkb schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 11:00:
[...]
Welke anno 2021 bedoel je dan?
Voor zover ik weet / gelezen heb, zijn er software issues bij alle merken behalve misschien Tesla. En bij bv. Volvo en Polestar nog vele malen erger dan de paar zaken bij de Enyaq.
Dus de norm voor 2021 is juist dat er software problemen zijn. Los van wat wij vinden dat het zou moeten zijn.
Ik zou ook wel eens de uitdaging aan willen gaan dat alle deelnemers aan dit forum zeggen waar ze werken. Ik denk dat we in no time voor iedere werkgever een waslijst aan niet goedlopende zaken kunnen opsommen.
Relativering is echt een groot goed.
Moet ik dan als early adopter zomaar alles slikken onder het mom van, dit is normaal want andere merken hebben het ook? En ik heb dan nog weinig tot geen last van storingen, het is gewoon geen vloeiende ervaring in de hele infotainment en soms blijft het hangen, plus dan soms 2-3 tellen wachten eer het aanraakscherm reageert. Aangezien dat vooral software is, heeft @goetfoud een zeer goed punt, 7 maanden is te lang. Dit is wel het laatste wat ik er van zeg want uiteindelijk zijn het gewoon opinies, en iedereen heeft gelijk dan
En daar heb je weer een onderliggende aanname dat ze het niet serieus nemen en er geen capaciteit op zetten. want ze hebben hun geld al binnen.Cloclo100 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 11:43:
[...]
En nog niet 1 deftige update, om maar te zwijgen van de app. So far voor de elektrische/digitale voorloper van het merk.. Daar zou je toch een team een week vol op die app moeten zetten om snel functionaliteit bieden? Je orderboekje zit knopvol, geld zat toch?
Wat een negatief wereldbeeld.
Ik vind het meer plausibel om te stellen dat al deze merken tegen de complexiteit aan lopen van de combinatie auto en computer. En dat ze allemaal keihard aan het werken zijn om het functioneel te krijgen. Los van alle normale problemen die een bedrijf kan hebben. Vacatures, ziekte etc etc
Het laatste wat je wilt is 'met een team een weekje knallen' en dan een update er doorheen jagen die al je auto's spontaan haakse bochten laat maken.
Maar dat is nu toch geen nieuws? Ze konden hier toch al op anticiperen en hier rond deftig communiceren.jeroenkb schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 11:52:
[...]
Ik vind het meer plausibel om te stellen dat al deze merken tegen de complexiteit aan lopen van de combinatie auto en computer. En dat ze allemaal keihard aan het werken zijn om het functioneel te krijgen. Los van alle normale problemen die een bedrijf kan hebben. Vacatures, ziekte etc etc
Het is niet dat ze pas sinds een paar maanden hier zo'n problemen mee hebben.
Je hebt "realistisch wereldbeeld" verkeerd gespeld.. 😅jeroenkb schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 11:52:
[...]
En daar heb je weer een onderliggende aanname dat ze het niet serieus nemen en er geen capaciteit op zetten. want ze hebben hun geld al binnen.
Wat een negatief wereldbeeld.
Het laatste wat je wilt is 'met een team een weekje knallen' en dan een update er doorheen jagen die al je auto's spontaan haakse bochten laat maken.
Inmiddels heb ik 2 keer tijdens het rijden de melding gekregen "electronisch kinderslot niet beschikbaar". nu weet ik niet zeker of de deuren op dat moment ook daadwerkelijk te openenen waren of alleen niet van het slot te halen waren, maar dit is wel een beetje eng natuurlijk. Anderen ook ervaring hiermee en een idee van een oorzaak en oplossing?
Goedemiddag.
Ik ben sinds een week of 3 in bezit van een Enyaq 80
Heb daarover (om te beginnen) twee vragen: is het mogelijk naast allerlei voor mij minder relevante zaken ook alle snelladers in de navi zichtbaar te krijgen? Nu zijn alleen laders zichtbaar wanneer in de bebouwde kom rijdt. Tweede vraag: kun je het inschakelen van hulpsystemen (in mijn geval rijstrook assistent) ook omdraaien? Dus dat ik hem inschakel wanneer ik daar behoefte aan heb, i.p.v. bij start van elke rit moeten uitzetten?
Heb overigens nog niet op dit forum naar deze topics gezocht, misschien staan ze er al op
Heb daarover (om te beginnen) twee vragen: is het mogelijk naast allerlei voor mij minder relevante zaken ook alle snelladers in de navi zichtbaar te krijgen? Nu zijn alleen laders zichtbaar wanneer in de bebouwde kom rijdt. Tweede vraag: kun je het inschakelen van hulpsystemen (in mijn geval rijstrook assistent) ook omdraaien? Dus dat ik hem inschakel wanneer ik daar behoefte aan heb, i.p.v. bij start van elke rit moeten uitzetten?
Heb overigens nog niet op dit forum naar deze topics gezocht, misschien staan ze er al op
Op dit forum is het wel de bedoeling om eerst even te zoeken, beide vragen zijn al veel vaker gesteld.Johan de Lange schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 13:34:
Goedemiddag.
Ziet er echt heel mooi uit.sebbe_1 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 17:49:
Donderdag dan eindelijk opgehaald. In januari besteld. Wat een fijne auto idd. Ga ik veel plezier van hebben 😁 en blij met mijn grilletje. Veel bestuurders kijken er naar 😁.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Congrats en geniet ervan
Gefeliciteerd, had al enkel Nederlands Enyaq met Crystal Face gezien op Facebook, maar jouw foto maakt pas echt het effect duidelijk!
Over Facebook gesproken, zag daar ook iemand pronken met een Skoda Enyaq 80 ivX Sportline. Volgens zeggen de eerste in Nederland, dus ondanks alle problematiek worden deze ook nog gebouwd.
Over Facebook gesproken, zag daar ook iemand pronken met een Skoda Enyaq 80 ivX Sportline. Volgens zeggen de eerste in Nederland, dus ondanks alle problematiek worden deze ook nog gebouwd.
Jazeker. Heb ik ook. Heb het op mijn lijstje gezet voor een garage bezoek ergens de komende weken. Heb gelukkig geen kinderen die constant aan de hendel hangen maar is wel onhandig als het idd niet werkt als er storing is. Ik hoor hem bij de melding niet "klikken" in de deur. (Hoor je wel als je op het knopje drukt wanneer hij werkt) Denk dus dat hij nog wel actief is eerlijk gezegd. Melding heb ik overigens al meer dan 15x gehad...Klaaspier schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 12:54:
Inmiddels heb ik 2 keer tijdens het rijden de melding gekregen "electronisch kinderslot niet beschikbaar". nu weet ik niet zeker of de deuren op dat moment ook daadwerkelijk te openenen waren of alleen niet van het slot te halen waren, maar dit is wel een beetje eng natuurlijk. Anderen ook ervaring hiermee en een idee van een oorzaak en oplossing?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2
Vragen / discussies rondom laden & laadpalen horen in de volgende topics:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2